De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
.Gertjan. schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:58:
[...]

Mmmm, ik weet niet of ik veel plezier haal in het oppoetsen van oude applicaties omdat een browser na een update bepaalde zaken anders afhandelt. Ik ben toch liever innovatief bezig dan met het schrijven van layout fixes voor de verschillende browsers.

Daarnaast is het ondankbaar werk, de gebruiker gaat klagen dat het niet werkt en iedere euro die je vraagt is eigenlijk te veel omdat ze verwacht hadden een goed product gekocht te hebben welke niet om zou vallen bij een upgrade van een browser.

Hoewel we in de ICT inderdaad goed brood kunnen verdienen hieraan zie ik dit toch niet graag als voornamelijke inkomsten bron :)
Het supporten is inderdaad een minpunt. Bedoelde meer het 'upgraden' naar een nieuw systeem. Dat is vaak wel leuk om te doen. Tenminste, de opdrachten die ik tot nu toe heb gedaan.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:54
Interfico schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:42:
Na als developer op OS X zwaar teleurgesteld te zijn over de alpha van TextMate 2 heb ik iets nieuws ontdekt: Chocolat. Ge-wel-dig. Dit is voor mij de spirituele opvolger van TextMate. Heerlijk snel plus een perfecte combinatie van tabs, workspaces en split views. Ik vind het heerlijk. Heb het al gepreordered, al zitten ze ook nog maar in alpha.

Meer fans op GoT?
Mwah, ziet er mooi uit.
Maar ik heb mijn hart verloren aan Sublime Text 2 (vooral dat die crossplatform is vind ik zo fijn, ook al ben ik vooral een OS X Devver).
Voor mij DE opvolger van TextMate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Textmate 2 is niet iets om echt vrolijk van te worden nee, maar ik ben inmiddels al zo lang bezig met Coda dat ik niks anders meer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Espresso <3

[ Voor 65% gewijzigd door ZpAz op 27-12-2011 14:54 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Tjonguh, nog heel de week vakantie en geen idee wat ik moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Interfico schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:42:
Na als developer op OS X zwaar teleurgesteld te zijn over de alpha van TextMate 2 heb ik iets nieuws ontdekt: Chocolat. Ge-wel-dig. Dit is voor mij de spirituele opvolger van TextMate. Heerlijk snel plus een perfecte combinatie van tabs, workspaces en split views. Ik vind het heerlijk. Heb het al gepreordered, al zitten ze ook nog maar in alpha.

Meer fans op GoT?
psst: MacVIM O-)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Dat is niet echt een TextMate vervanger :).
Wel heerlijk, maar we hadden het over een 'normale' Texteditor :).

Vind VIM heerlijk werken, maar soms vind ik de 'simpelheid' van een normale teksteditor ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Misschien is het toch niet zo slim om Minecraft te spelen terwijl je de WEI-score van je nieuwe computer laat bepalen door Windows O-)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:36
Alex) schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:40:
Misschien is het toch niet zo slim om Minecraft te spelen terwijl je de WEI-score van je nieuwe computer laat bepalen door Windows O-)
Hehe. Ik ben Minecraft aan het spelen terwijl ik virtuele (windows) servers aan het installeren ben. Nu ja, ik heb er 1 geïnstalleerd en ben daar nu 4 clones van aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
En ik ben Minecraft niet aan het spelen, :+.

(Battlefield 3 op het moment, ftw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:42:
Then you are doing it wrong! :P Ik heb juist altijd zoveel te doen!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Net ontzettend zitten klooien met een Vim script om Vim in diff-mode gemaximaliseerd te openen en dan automagisch de twee diff-windows gelijke grootte te geven.
Kost ff hacken maar het werkt nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
MTWZZ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:08:
Net ontzettend zitten klooien met een Vim script om Vim in diff-mode gemaximaliseerd te openen en dan automagisch de twee diff-windows gelijke grootte te geven.
Kost ff hacken maar het werkt nu :Y)
kan je sharen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

VimL: fixsize.vim
1
2
:simalt ~x
:call feedkeys("\<C-w>=")

opslaan in de subdir _vim van je homedirectory en dan vim aanroepen met:
gvim.exe -o -d -R -c "so ~/_vim/fixsize.vim" %1 %2

-o om meerdere windows te openen (nodig voor diff)
-d voor diff-mode
-R voor read-only
-c "so ~/_vim/fixsize.vim" pad naar fixsize.vim script
%1 en %2 zijn de files die gediff'd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Voor het eerst sinds anderhalf jaar langer dan 5 dagen achter elkaar vrij en met mezelf afgesproken eens niet te gaan programmeren, maar bij alle 'ontspannende activiteiten' heb ik het gevoel dat ik beter iets nuttigs zou kunnen doen :-(

Net Uncharted 2 uitgespeeld. Nu 3 maar kopen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik moet een cadeau uitkiezen. Voor mezelf. Maar wat? Heb al een XBOX, iPhone, ... :| En de vriendin blijft maar (vr/z)agen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:46

StM

iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Snake schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:57:
Ik moet een cadeau uitkiezen. Voor mezelf. Maar wat? Heb al een XBOX, iPhone, ... :| En de vriendin blijft maar (vr/z)agen.
Nabaztag

Als je toch niets beters weet te verzinnen :)

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 28-12-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
ZpAz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:24:
[...]

Nabaztag

Oeh, dat gaat bij mij thuis komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ZpAz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:24:
[...]

Nabaztag

Ik vind die wel vet. Maar is het nog steeds zo dat die bunnies naar Violet servers moeten? Want dat was de reden waarom ik hem toen niet heb gekozen :D

Nothing to see here!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Levert MS bij VS2010/WPF4 nog steeds geen standaard charting component mee? :/ De WPFToolkit op Codeplex word ook al tijden niet meer bijgewerkt...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Jaren geleden wel eens wat gemaakt met de tools van http://www.dotnetcharting.com/

Die worden nog wel bijgewerkt, maar zijn niet gratis..

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BM schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:28:
Levert MS bij VS2010/WPF4 nog steeds geen standaard charting component mee? :/ De WPFToolkit op Codeplex word ook al tijden niet meer bijgewerkt...
Zat ik me ook al over te verbazen. Er zijn wel wat charting dingen voor WPF, maar de oude vertrouwde winforms charting is toch wat uitgebreider... Heb nu ook in een applicatie gebruik moeten maken van de een winformshost om een radar chart te tonen -O- Het werkt wel redelijk maar het is niet echt handig.
Daarnaast is het opbouwen van de grafiek werkelijk een drama... Sommige zaken moet je op je axis instellen, sommige op je data, sommige op je grafiek zelf :X

Vandaag eens kijken of ik nu de OAuth principes van Twitter wel begrijp. Gisteren na een dagje harde arbeid eens proberen me in te verdiepen, maar begreep er werkelijk waar geen hol van. Had verwacht een of andere token te kunnen genereren en die in de query string mee te kunnen geven, maar wat ik nu gezien had moet je headers meesturen in je request... Daarnaast is het me nog niet helemaal duidelijk met die secrets die je moet instellen en hoe je in vredesnaam een token krijgt. Misschien dat het nu duidelijk wordt na een avondje slaap... Moeilijke zaken moet je ook niet aan het einde van de dag doen.... En ook zeker niet als je een PS3 controller naast je hebt liggen :P Wat google werk leerde me dat ik in ieder geval niet de enige ben die er geen klap van begrijpt... Ik dacht, ik ga eens lekker met twitter spelen, maar helaas :'(

Vandaag de laatste productieve dag van het jaar, proberen wat projectjes af te ronden, factuurtjes opstellen, boekhouding afronden en de boel gereedmaken voor 2012 :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
.Gertjan. schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:43:
[...]

Zat ik me ook al over te verbazen. Er zijn wel wat charting dingen voor WPF, maar de oude vertrouwde winforms charting is toch wat uitgebreider... Heb nu ook in een applicatie gebruik moeten maken van de een winformshost om een radar chart te tonen -O- Het werkt wel redelijk maar het is niet echt handig.
Daarnaast is het opbouwen van de grafiek werkelijk een drama... Sommige zaken moet je op je axis instellen, sommige op je data, sommige op je grafiek zelf :X
Erg vaag inderdaad. Bij gods gratie hebben we in WPF4 eindelijk een native datagrid gekregen, maar charting lijkt MS nog helemaal te passeren :? Voor Winforms zijn er idd wel wat leuke componenten, maar voor WPF heb ik nog niks gevonden wat echt lekker werkt. DevExpress werkte aardig, maar niet ideaal, en WPFToolkit ook niet echt. Had dus beetje gehoopt dat er native wat bij WPF4 zat, maar helaas.

Nahja, dan prutsen we maar verder :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BM schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:48:
[...]

Erg vaag inderdaad. Bij gods gratie hebben we in WPF4 eindelijk een native datagrid gekregen, maar charting lijkt MS nog helemaal te passeren :? Voor Winforms zijn er idd wel wat leuke componenten, maar voor WPF heb ik nog niks gevonden wat echt lekker werkt. DevExpress werkte aardig, maar niet ideaal, en WPFToolkit ook niet echt. Had dus beetje gehoopt dat er native wat bij WPF4 zat, maar helaas.

Nahja, dan prutsen we maar verder :p
:) ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het tegen vond vallen hoor. Ik heb de eerste versies van WPF ook met die reden laten liggen. Als je een winform project start wordt je overdonderd door de hoeveelheid controls, open je een WPF project dan heb je het idee dat je control toolkit stuk is omdat er zo weinig in staat :+ Volgens mij is een deel van de controls ook niet opgenomen in de toolkit dus kun je die niet sleuren en pleuren.

Nu mis ik dat sleur en pleur toch niet zo heel erg, want ik zit meestal zelf in de xaml te coden omdat de wpf designer soms niet vooruit te branden is :(

Toch ben ik wel redelijk positief over WPF hoor :P Mijn code word tenminste niet zo'n rommel als bij Winforms. Op de een of andere manier lukt het me nooit om daar gestructureerd in te coderen (zeker vroeger niet toen ook de layout in de .cs stond). Er zullen vast wel commerciele toolkits zijn die leuke componenten bevatten, maar vaak zit je dan met licentie gedonder en daar heb ik geen zin in om me in te verdiepen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

MBV

Ik heb me er ook over verbaasd dat Microsoft geen fatsoenlijke API's in C# aanbiedt om met webcams te praten. Er zijn wel wat open-source dingen met een wazige licentie, waar ik nu eindelijk toestemming voor heb gekregen van het legal department, maar waarom zit dat niet gewoon in het C# framework?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

MBV schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:25:
Ik heb me er ook over verbaasd dat Microsoft geen fatsoenlijke API's in C# aanbiedt om met webcams te praten. Er zijn wel wat open-source dingen met een wazige licentie, waar ik nu eindelijk toestemming voor heb gekregen van het legal department, maar waarom zit dat niet gewoon in het C# framework?
heb je hier dan niet genoeg aan:
http://dotnet.dzone.com/a...ng-webcam-wpf-application
Lijkt me nou niet heel complex te implementeren.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

De link hierboven is niet heel makkelijk omdat deze alleen op een window gebruikt kan worden (niet op een control).
Zelf gebruik ik meestal WPF Media Kit: http://wpfmediakit.codeplex.com/ maar dan heb je inderdaad te maken met een license (in dit geval New BSD).

• Rutix
Rutix schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:54:
[...]

Ik vind die wel vet. Maar is het nog steeds zo dat die bunnies naar Violet servers moeten? Want dat was de reden waarom ik hem toen niet heb gekozen :D
Ahh Violet zijn servers zijn down. Je hebt nu alternative servers die je zelf kunt hosten :) Cessation of service
CodeIT schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:49:
De link hierboven is niet heel makkelijk omdat deze alleen op een window gebruikt kan worden (niet op een control).
Zelf gebruik ik meestal WPF Media Kit: http://wpfmediakit.codeplex.com/ maar dan heb je inderdaad te maken met een license (in dit geval New BSD).
Ik vond dat die allemaal best slecht performde.
Ik heb zelf gekeken naar AForge en die werkte aardig maar daar kon je weer geen gebruik maken van de microfoon in de webcam.

[ Voor 39% gewijzigd door Rutix op 29-12-2011 10:03 ]

Nothing to see here!

• MBV

MBV

MTWZZ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:43:
[...]

heb je hier dan niet genoeg aan:
http://dotnet.dzone.com/a...ng-webcam-wpf-application
Lijkt me nou niet heel complex te implementeren.
Nee, het wordt pas complex als je het goed wilt laten werken :/ De webcam laten zien had mijn voorganger al werkend gekregen met avicap32, precies met die link die jij laat zien. Ik wil de videostream ook gecomprimeerd laten opslaan, en zo nu en dan een snapshot opslaan. Daar had mijn voorganger Video for Windows voor gebruikt, en dat werkte niet echt goed. De 'nette' manier zou kennelijk zijn om daar DirectShow voor te gebruiken: http://www.codeproject.com/KB/miscctrl/webcam_c_sharp.aspx. Daar ga ik vanmiddag maar eens naar kijken, nu ik weet dat ik die licentie mag gebruiken.
Rutix schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:01:

[...]

Ik vond dat die allemaal best slecht performde.
Ik heb zelf gekeken naar AForge en die werkte aardig maar daar kon je weer geen gebruik maken van de microfoon in de webcam.
AForce is LGPLv3, en die code had mijn voorganger dus gejat voor de Video for Windows interface. Ik heb er maar even de vermelding bij gezet waar het vandaan kwam :X en de laatste versie gepakt. Maar erg lekker werken doet het niet, probeer maar eens om een compressie door de gebruiker te laten instellen op een ander moment dan met het starten van de opname....

[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 29-12-2011 10:26 ]

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

MBV schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:22:
[...]

Nee, het wordt pas complex als je het goed wilt laten werken :/ De webcam laten zien had mijn voorganger al werkend gekregen met avicap32, precies met die link die jij laat zien. Ik wil de videostream ook gecomprimeerd laten opslaan, en zo nu en dan een snapshot opslaan. Daar had mijn voorganger Video for Windows voor gebruikt, en dat werkte niet echt goed. De 'nette' manier zou kennelijk zijn om daar DirectShow voor te gebruiken: http://www.codeproject.com/KB/miscctrl/webcam_c_sharp.aspx. Daar ga ik vanmiddag maar eens naar kijken, nu ik weet dat ik die licentie mag gebruiken.
Misschien is het een idee om die Win32/DirectShow functionaliteit in een aparte C++ dll te bakken en die te referencen vanuit je C# code als er te veel rare interop bij komt kijken.

• MBV

MBV

MTWZZ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:26:
[...]

Misschien is het een idee om die Win32/DirectShow functionaliteit in een aparte C++ dll te bakken en die te referencen vanuit je C# code als er te veel rare interop bij komt kijken.
Dat was mijn plan B voor avicap en video-for-windows ja, dan hoef je ook niet alle defines in C# binnen te harken, en voor elke call naar SendMessage een nieuwe definitie neer te zetten. DirectShow ga ik me niet eigen maken in een weekje, nog nooit wat mee gedaan (zelfs niet met DirectX, alleen met OpenGL). Vandaar dat ik liever een library pak van iemand die het al heeft uitgezocht :P

• Down
  • Laatst online: 21-09 21:08
Ik heb net even WebStorm van JetBrains geprobeerd, gezien deze zoveel lovende kritieken krijgt. Het eerste wat mij opviel is, dat de IDE gewoon traag is. Ik gebruik doorgaans Visual Studio, maar dit is toch wel even een stapje terug. Het is hetzelfde gevoel wat ik bij veel Java-applicaties krijg, er zit gewoon een merkbare vertraging in, het lijkt wel een laag stroop die er tussen zit en ik erger me er kapot aan. Het geheel draait op een Win7 bak, core I5 geklokt op 4GHz, 8GB'tjes aan DDR3 en een Intel SSD (postville).

Zo'n beetje alles wat ik probeer aan applicaties draait als een trein, maar dit is echt de eerste applicatie die gewoon traag is. En dat is jammer, want nu heb ik totaal geen zin meer om de features ook echt te checken..

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Down schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:47:
Het eerste wat mij opviel is, dat de IDE gewoon traag is.
Was dat toevallig nog tijdens het indexeren van je project? Dat geeft bij mij altijd een significante vertraging in Jetbrains IDE's, verder loopt het vergelijkbaar met Eclipse/Netbeans in mijn ervaring, niet direct even vlot als native maar dat laatste is dan ook vrij zeldzaam voor een IDE voor geïnterpreteerde talen helaas.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ze zijn stuk voor stuk best flauw, maar toch moest ik een klein beetje glimlachen ...
Why did the geek add body { padding-top: 1000px; } to his myspace page?
Because he wanted to keep a low profile!
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
.midget { height: 80%; }

.einstein { position: relative; }

.titanic { float: none; vertical-align: bottom; }

.ninja { color: black; visibility: hidden; }

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ZpAz
het lijkt wel een laag stroop die er tussen zit
Die laag stroop wordt in de volksmond ook wel JRE genoemd :P

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
ZpAz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:21:
[...]

Toch vraag ik me af waar dan nu het echt verschil tussen Java en .Net vandaan komt. In de basis doen ze toch eigenlijk het zelfde? Compilen naar een IL, die @runtime naar machine code vertaald word. Hoe komt het dan toch dat java applicaties in mijn ogen (bijna) altijd traag, lomp, log aanvoelen, waar .Net applicaties dat veel minder hebben :?
Het kan toch niet zo zijn dat java ontwikkelaars niet, en .Net ontwikkelaars wel kunnen ontwikkelen? :?

Dat laatste is mss wel een beetje waar :p ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 29-12-2011 14:34 ]

Xbox

• Down
  • Laatst online: 21-09 21:08
Leftblank schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:29:
[...]

Was dat toevallig nog tijdens het indexeren van je project? Dat geeft bij mij altijd een significante vertraging in Jetbrains IDE's, verder loopt het vergelijkbaar met Eclipse/Netbeans in mijn ervaring, niet direct even vlot als native maar dat laatste is dan ook vrij zeldzaam voor een IDE voor geïnterpreteerde talen helaas.
Ook gewoon tijdens gebruik. Sterker nog, tijdens de installatie merkte ik het al (en vreesde ik het al toen ik de typische Java look and feel zag).
ZpAz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:21:
[...]

Je meent het :+. Toch jammer dat de UI van Java-Applicaties gewoon niet lekker kan draaien op Windows. Leuk, portability..
BM schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:33:
[...]

Toch vraag ik me af waar dan nu het echt verschil tussen Java en .Net vandaan komt. In de basis doen ze toch eigenlijk het zelfde? Compilen naar een IL, die @runtime naar machine code vertaald word. Hoe komt het dan toch java applicaties in mijn ogen altijd traag, lomp, log aanvoelen, waar .Net applicaties dat veel minder hebben :?
Het kan toch niet zo zijn dat java ontwikkelaars niet, en .Net ontwikkelaars wel kunnen ontwikkelen? :?
Als we het over Windows hebben verbaast het me niet zoveel dat .NET soepeler draait dan Java. Hoe Mono performed weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het desktop Java-applicaties op Windows voor mij gewoon onbruikbaar maakt :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:58
.Gertjan. schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:43:
[...]
Vandaag eens kijken of ik nu de OAuth principes van Twitter wel begrijp. Gisteren na een dagje harde arbeid eens proberen me in te verdiepen, maar begreep er werkelijk waar geen hol van. Had verwacht een of andere token te kunnen genereren en die in de query string mee te kunnen geven, maar wat ik nu gezien had moet je headers meesturen in je request... Daarnaast is het me nog niet helemaal duidelijk met die secrets die je moet instellen en hoe je in vredesnaam een token krijgt. Misschien dat het nu duidelijk wordt na een avondje slaap... Moeilijke zaken moet je ook niet aan het einde van de dag doen.... En ook zeker niet als je een PS3 controller naast je hebt liggen :P Wat google werk leerde me dat ik in ieder geval niet de enige ben die er geen klap van begrijpt... Ik dacht, ik ga eens lekker met twitter spelen, maar helaas :'(
Lees dit eens, zit code bij. Coding Glamour: OAuth provider in .NET

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Down schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:38:
[...]
Als we het over Windows hebben verbaast het me niet zoveel dat .NET soepeler draait dan Java. Hoe Mono performed weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het desktop Java-applicaties op Windows voor mij gewoon onbruikbaar maakt :)
Het verbaasd me ook niet dat er verschil is, het verbaasd me dat het verschil zo groot lijkt te zijn :) Tuurlijk kent niemand Windows beter dan MS zelf, daar staat dan weer tegenover dat Sun/Oracle het trucje 'JRE' al wat langer kennen dan dat MS de CLR kent.

Achja... het zal ook wel. Ik heb geen behoefte om over te stappen naar java, en de vooroordelen (java == traag) in stand houden is ook wel een beetje grappig ;)

Xbox

• StM
  • Laatst online: 08:46

StM

Mja hoe soepel is Visual Studio nog sinds de 2010 versie? Oa over de designer hoor ik weinig anders als geklaag.... Ook de meeste .NET applicaties vind ik persoonlijk als ze het wat drukker krijgen verre van soepel lopen. Geef mij maar voor dat soort zaken gewoon nog een native IDE :) Jammer dan als ze wat minder kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door StM op 29-12-2011 15:21 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:09
Ik kom ook van een Visual Studio omgeving af, en werk nu voornamelijk in Netbeans (op het werk) en PHPStorm (thuis), maar ik kan absoluut niet zeggen dat het stroperig of traag aanvoelt. Alleen zoals gezegd bij het indexeren, maar daar heb ik een aantal grote projecten met een groot framework, op een netwerkschijf, dus dat vergeef ik hem.
En ja, ik vond Java vroeger ook echt tergend traag, en voor mij is Eclipse ook afgevallen door die traagheid. Maar zowel Netbeans als PHPStorm ervaar ik dus totaal niet als traag.

Volgens mij heeft de Prefetching van Windows ook nog wel invloed trouwens. Als je applicaties vaker gebruikt, zet Windows ze automatisch in de prefetch-folder, waardoor het starten alweer een stuk sneller gaat.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Whoohooo *O*

Net gebruiker aan mijn bureau staan. Applicatie waar ik het afgelopen jaar aan gewerkt heb is eindelijk goedgekeurd om naar productie te gaan *O* Specificaties zijn gedurende het traject tig keer gewijzigd, net als een heleboel definities waardoor de boel ook weer op de schop kon, maar nu..... is ie af.

Biertje voor iedereen :7

Nog heel even wachten op de formele sign-offEn ook de sign-off is binnen :)

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 29-12-2011 16:13 ]

Xbox

• Rutix
MBV schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:22:
[...]

[...]

AForce is LGPLv3, en die code had mijn voorganger dus gejat voor de Video for Windows interface. Ik heb er maar even de vermelding bij gezet waar het vandaan kwam :X en de laatste versie gepakt. Maar erg lekker werken doet het niet, probeer maar eens om een compressie door de gebruiker te laten instellen op een ander moment dan met het starten van de opname....
Je bedoelt compressie als in opslaan van de stream? Volgens mij deden wij dat met FFMPEG maar dat weet ik niet zeker. Ik had er maar heel kort naar gekeken omdat er iemand niet uit kwam :).

Nothing to see here!

• MBV

MBV

Dat is misschien geen gek idee, maar goed, dan moet ik dat weer uit gaan zoeken. Eerst maar eens kijken of die codeproject library fatsoenlijk werkt. Stap 1: project compatible krijgen met VS2005, de IDE die 'iedereen' hier geinstalleerd heeft staan. Stap 2: Windows SDK installeren. Stap 3: de rest van het programma die API laten gebruiken, en dan zal stap 4 wel zijn dat ik zie dat hij het niet doet :')

[edit]
Ik had het kunnen weten. Als je iets van Microsoft installeert dat moeilijker is dan calc.exe, ben je meer dan een uur bezig. Morgen weer een dag...

[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 29-12-2011 19:04 ]

• Rutix
MBV schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:46:
Dat is misschien geen gek idee, maar goed, dan moet ik dat weer uit gaan zoeken. Eerst maar eens kijken of die codeproject library fatsoenlijk werkt. Stap 1: project compatible krijgen met VS2005, de IDE die 'iedereen' hier geinstalleerd heeft staan. Stap 2: Windows SDK installeren. Stap 3: de rest van het programma die API laten gebruiken, en dan zal stap 4 wel zijn dat ik zie dat hij het niet doet :')

[edit]
Ik had het kunnen weten. Als je iets van Microsoft installeert dat moeilijker is dan calc.exe, ben je meer dan een uur bezig. Morgen weer een dag...
Uhh wat? Waarom VS2005 :S. Die is 6 jaar oud en bevatte ook nog eens annoying bugs :\

Nothing to see here!

• MBV

MBV

Met servicepacks is hij een stuk jonger ;) Omdat er nog wel eens uitbreidingen moeten worden geschreven in een pakket van een paar miljoen regels code, waarvoor het 'framework' is ontwikkeld in 2007 o.i.d. Een collega van me moest tot vorig jaar met VS2003 werken, toen had VS nog geen fatsoenlijke C++ compiler... En oh ja, omdat je nooit weet of VS2005 wel goed blijft werken als je er een latere versie naast zet, zo goed ken ik microsoft ook wel weer :/

• ZpAz
BM schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:33:
[...]

Mja, zo snel je kan ontwikkelen weet je gewoon dat je dat niet in Java wilt doen ;)
Java is tot programmeertalen als wat PHP tot scripttalen is :>

;)

• Rutix
MBV schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:01:
Met servicepacks is hij een stuk jonger ;) Omdat er nog wel eens uitbreidingen moeten worden geschreven in een pakket van een paar miljoen regels code, waarvoor het 'framework' is ontwikkeld in 2007 o.i.d. Een collega van me moest tot vorig jaar met VS2003 werken, toen had VS nog geen fatsoenlijke C++ compiler... En oh ja, omdat je nooit weet of VS2005 wel goed blijft werken als je er een latere versie naast zet, zo goed ken ik microsoft ook wel weer :/
Wat ben ik blij dat ik dat niet hoef :P. Ik moet hooguit 2008 erbij pakken voor een bepaald project soort (wat bijna helemaal over is naar nieuwe versie).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ZpAz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:06:
[...]

Mja, zo snel je kan ontwikkelen weet je gewoon dat je dat niet in Java wilt doen ;)
Java is tot programmeertalen als wat PHP tot scripttalen is :>

;)
Wat nog erger is, m.i., is J#. Heeft ook een aparte runtime nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Ik heb een grote irritatie aan de FTP module van phpDesigner die vaak vast loopt, waardoor ik de gehele IDE moet herstarten. Of soms zijn de bestanden niet eens aanklikbaar in de IDE dan moet ik eerst het venstertje resizen om mn files tree opnieuw te rederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32

defcon84

Multipass?

laatste werkdag van het jaar! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Alex) schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:10:
[...]

Wat nog erger is, m.i., is J#. Heeft ook een aparte runtime nodig :X
Hun, j# wordt al jaren niet meer gesupport toch?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

:Y
Er werden hier net oliebollen bezorgd :P

[ Voor 12% gewijzigd door MTWZZ op 30-12-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 09:32

defcon84

Multipass?

:o dat lust ik ook wel! :)

[ Voor 3% gewijzigd door defcon84 op 30-12-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
roy-t schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:52:
[...]

Wordt het überhaupt nog wel mee geïnstalleerd in vs2010 ? volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
D-Raven schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:52:
[...]

Nee. Het word niet met vs2010 mee geinstalleerd :). J# word al een poosje niet gesupport en dan verwacht ik het ook niet in een nieuwe versie van vs.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
prepare digit parser
stores `48` in $0 and moves pointer to $1
>++++++
[<++++++++>-]
#

store first digit in $2
moves pointer to $2
>,

store second digit in $3
moves pointer to $3
>,
#

decrements $2 and $3 by `48` as stored in $0
moves the `48` to $1 so it can be used again
moves pointer to $1
<<<[->+>->-<<<]>
#

adds $2 to $3
moves pointer to $3
>[->+<]>
#

increments $3 by `48` to represent a digit again
moves the `48` from $1 to $0 so it can be used again
moves pointer to $0
<<[-<+>>>+<<]<
#

prints $3 and resets pointer to $0
>>>.<<<

input:
code:
1
34

http://www.iamcal.com/misc/bf_debug/

Even mijn brainfuck skillz weer omhoog gehaald 8) :P

Ik wil nog steeds een keer een vermenigvuldigings app hebben die ook kan omgaan met getallen met meerdere cijfers :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 30-12-2011 14:04 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Hoppa, vandaag m'n website verplaatsen van shared hosting (hostgator) naar m'n 'eigen' server, een Leaseweb VPS. Zonet met een oudere backup geklooid, maar dat liep raar omdat ik de PHP caching aangezet had en zodanig geconfigureerd dat hij niet gaat nakijken of de bestanden gewijzigd zijn :p. Oepsjes.

Nu met support van de oude host een backup maken. Wat betreft de support bij Hostgator, die is zeer goed - maar ze moeten wel, het lijkt erop dat hun inkomsten direct afhankelijk zijn van de ratings die de klanten ze geven. Wat best wel sneu is, daarom krijgen ze van mij gewoon altijd een dikke 10, :+. Ik heb nooit problemen met hun support gehad, overigens (wel met hun policy van als je site een keer te actief is, ze je database blokkeren, maar daarom verhuizen we nu ook).

Oh ja, koffie! Gisteren naar een koffiespecialistentent in Amsterdam (Brandmeesters) geweest, zakje dure koffie gehaald. Denk dat ik DE toch beter vindt uit m'n ouderwetse koffiezetapparaat, :p.

Verder: rare electro erbij: YouTube: Autechre - Laughing Quarter

[ Voor 5% gewijzigd door YopY op 30-12-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
deze is bij mij vandaag al een paar keer voorbij gekomen en wertk (voor mij) best productie verhogend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
YopY schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:05:
Hoppa, vandaag m'n website verplaatsen van shared hosting (hostgator) naar m'n 'eigen' server, een Leaseweb VPS. Zonet met een oudere backup geklooid, maar dat liep raar omdat ik de PHP caching aangezet had en zodanig geconfigureerd dat hij niet gaat nakijken of de bestanden gewijzigd zijn :p. Oepsjes.
APC met stat = 0 ? ;) Is wel bloedsnel als je in productie zit hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Argh, wat een domper. Heb ik met veel moeite op tijd een website afgemaakt, blijkt dat de shared hosting van de klant geen InnoDB als storage engine ondersteunt |:(

Had ik natuurlijk van tevoren moeten checken maar ik ging er vanuit dat dat nou eenmaal wel ingeburgerd zou zijn. Nu kan ik al m'n database queries gaan checken op inconsistentie i.c.m. MYISAM :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
roy-t schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:52:
[...]

D-Raven schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:52:
[...]

Klopt, en klopt. Maar soms kom je wel software tegen die J# nodig heeft. Zoals de VMWare vSphere Client, of wat spul van Citrix.

Leuk is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Cartman! schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:12:
[...]

APC met stat = 0 ? ;) Is wel bloedsnel als je in productie zit hoor :9
Yup, x). En ja, ik geloof je snel, heb er zelf mee gespeeld (gewoon kale Wordpress installatie), en alleen al de homepage laden is merkbaar sneller. Niet dat dat in productie uitmaakt, ik heb nl. ook WP Super Cache geïnstalleert die van elke pagina een statische versie maakt. Maar ik zal stat=0 zometeen weer aanzetten, de verhuizing is ondertussen klaar. DNS TTL kan ik ook weer omhoog schroeven.

Volgens de leden is hij een stuk sneller dan de vorige host; ik had het omgekeerde idee, maar het kan zijn dat MySQL nog even wat moet gaan cachen enzo. De bandbreedte is iig wel een stuk sneller, ik meen dat de oude host maar 100KB / sec per gebruiker had oid. Maar dat kan ik mishebben.

Ik vind het tot nu toe niet verkeerd. En prutsen / optimaliseren is ook leuk, :p.

(alhoewel het ook gevaarlijk kan zijn. Prutsen met chown... hele /var map naar een verkeerde gebruiker omgezet, MySQL stuk :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Zow, op het vliegveld aan het wachten tot mijn vlucht naar Praag vertrekt :). Een weekje vakantie voor de examens beginnen (3 dagen nadat ik terug ben, is mijn eerste examen).

PS: dit zijn mijn laatste examens voor ik afstudeer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Styxxy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 08:24:
[...]PS: dit zijn mijn laatste examens voor ik afstudeer :D.
Tsk tsk. En dan op vakantie gaan. Kon dat niet wachten tot na je afstuderen? Had persoonlijk die tijd wel even gebruikt voor goede voorbereiding :P

Gefeliciteerd alvast trouwens! Wou dat ik ook op vakantie kon...

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 31-12-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Rutix schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:54:
[...]

Zou kunnen heb er geen, er draait volgens mij linux op, dus hij is vast te customizen :)

Hij is imho best geinig, maar te duur om zo te halen met een vrij grote kans dat ie stof gaat happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Styxxy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 08:24:
Zow, op het vliegveld aan het wachten tot mijn vlucht naar Praag vertrekt :). Een weekje vakantie voor de examens beginnen (3 dagen nadat ik terug ben, is mijn eerste examen).

PS: dit zijn mijn laatste examens voor ik afstudeer :D.
Gedraag je he? :+

* YopY is zelf in Praag geweest in het afstudeerjaar. Jammer dat ik ziek was en ingetogen, :p.

Overigens, APC is leuq, maar je moet het wel genoeg geheugen geven anders werkt het voor geen meter, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
YopY schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:53:
[...]
DNS TTL kan ik ook weer omhoog schroeven.
Nee joh, lekker laag laten staan :) Ik heb voor al m'n domeinen een TTL van 5 minuten, mocht er een server uitklappen dan is de boel snel weer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik wil een Wireless Touch Keyboard K400 kopen, maar krijg de keuze uit verschillende modellen, te weten:

- International North Sea
- UK English
- Deutsch
- Français
- Suisse / Schweizer
- Español
- Italiano
- Pan-Nordic
- Belge
- Magyar
- International EER

Ik weet niet welke ik moet hebben. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren mijn IK Multimedia iRig MIDI interface binnen gekregen. Komende week maar eens kijken of ik mijn app met mijn synthesizers en keyboards kan laten babbelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Caelorum schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:53:
[...]

Tsk tsk. En dan op vakantie gaan. Kon dat niet wachten tot na je afstuderen? Had persoonlijk die tijd wel even gebruikt voor goede voorbereiding :P

Gefeliciteerd alvast trouwens! Wou dat ik ook op vakantie kon...
Jep :P. Maar het is ook een soort reünie met vrienden die ik tijdens mijn Erasmus periode in Finland heb gemaakt.
Altijd hè O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Styxxy op 01-01-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Devilly schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:10:
Ik wil een Wireless Touch Keyboard K400 kopen, maar krijg de keuze uit verschillende modellen, te weten:

- UK English
- Deutsch
- Français
- Suisse / Schweizer
- Español
- Italiano
- Pan-Nordic
- Belge
- Magyar
- International EER

Je wil waarschijnlijk VS Internationaal (die niet in dit lijstje staat), aangezien dat de gangbare indeling voor Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Remus schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:02:
[...]

Je wil waarschijnlijk VS Internationaal (die niet in dit lijstje staat), aangezien dat de gangbare indeling voor Nederland is.
Is dat even relaxt! :/ In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik had gehoopt dat dat overeen zou komen met een van die internationale varianten, maar dat was klaarblijkelijk tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Trouwens mensen in de devschuur hadden een vervanging gevonden voor de UltraX keyboard. Welke was dat ookal weer?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 21-09 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Rutix schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:20:
Trouwens mensen in de devschuur hadden een vervanging gevonden voor de UltraX keyboard. Welke was dat ookal weer?
http://bit.ly/tqYYxX
*LMGTFY linkjes zijn ongewenst; al helemaal als je ze "verstopt" achter URL shorteners*

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 02-01-2012 12:11 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Owjah we kunnen ook in alleen een topic zoeken :P was ik even vergeten ;)
Dat gaat niet werken want ik vroeg specifiek naar de alternatief die de devschuur had gevonden. Dus in plaats van meteen bij de hand te doen kun je beter eerst een post goed lezen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

De eerste dag na 2 weken vakantie is alweer 3 uur geleden begonnen :)
De koffie smaakt in ieder geval beter als voor de vakantie...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Waarom heeft Microsoft in vredesnaam van SQL 2008 een R2 en non R2 versie :( Ben ik er eindelijk achter waarom mijn intellisense in SQL niet meer werkt (kwam door de VS2010 SP1) en hoe het op te lossen is (SP voor SQL downloaden) download ik gewoon de verkeerde Service Pack (2008 ipv 2008R2)...
-O-

Ik maar klikken op het vinkje van mijn instance en maar verbaasd zijn dat het niet werkt. Staat er ergens in een hoekje een melding dat de versie hoger was dan de verwachtte versie... :F

Waarom geef je 2 verschillende versies een vrijwel gelijke naam... Ook al geregeld collega's moeten corrigeren die een aangaven SQL 2008 te willen hebben toch eventjes expliciet te melden dat het R2 moet zijn, dus ik had het moeten weten :P

Hopelijk geen voorteken voor de rest van het jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoogie2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:35:
De eerste dag na 2 weken vakantie is alweer 3 uur geleden begonnen :)
De koffie smaakt in ieder geval beter als voor de vakantie...
...dan...

Bij ons heb ik 't weggemikt. Alles smaakt hier naar afwasmiddel ofzo.. :(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

2 januari en de eerste taalpurist alweer gespot :+ (no offense)

Wen er overigens maar aan, ik maak de dan/als fouten vaker.

[ Voor 43% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-01-2012 11:56 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Devilly schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:22:
[...]
Is dat even relaxt! :/ In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik had gehoopt dat dat overeen zou komen met een van die internationale varianten, maar dat was klaarblijkelijk tevergeefs.
Ik heb overigens nog nooit gehoord van de indelingen International North Sea of International EER... Dus misschien zijn dat vage aliassen voor VS Internationaal?

edit Met wat googlen denk ik dat je International EER moet hebben aangezien ik een logitech LX710 zag US Interational EER en verwijzing met layout US International / EER. En blijkens http://www.eileenslounge.com/viewtopic.php?f=44&t=6729 is International North Sea een typische logitech aanduiding voor US International. De grote vraag is dan wel weer: is er een verschil tussen International EER en International North Sea?

[ Voor 31% gewijzigd door Remus op 02-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Devilly schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:10:

- UK English
- Deutsch
- Français
- Suisse / Schweizer
- Español
- Italiano
- Pan-Nordic
- Belge
- Magyar
- International EER

http://www.google.fr/sear...9l0l7l7l1l158l298l0.2l2l0
http://www.google.fr/sear...4l0l1l1l0l172l415l0.3l3l0

Kom nou, dat kan je zelf toch ook wel ;-)

Ik zou trouwens voor français gaan, lekker klooien met Q's waar je A's wilt, W's waar je de Z zoekt en gratis RSI als je thuis nog qwerty gebruikt. [/sarcasme]

* ValHallASW is heel blij met zijn US-int'l keyboard in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto beter laat dan nooit: De beste wensen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:56
Rutix schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:20:
Ik heb sinds een week het toetsenbord wat door .oisyn werd voorgesteld:
.oisyn schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:54:
Overigens denk ik ook een vervanger voor de Logitech UltraX gevonden te hebben.
pricewatch: Gigabyte GK-K7100 Keyboard
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog niet zelf geprobeerd, maar hij lijkt de ideale vervanger. Precies dezelfde toetsenlayout, en scissor switch toetsen. Goed, de linker Windows toets is vervangen voor een F-lock toets, wat dan wel weer een breed scala aan multimedia toetsen toevoegt.
Helaas is het 3x niks. Het toetsenbord is niet heel stevig, waardoor het nogal snel doorbuigt en er regelmatig karakters op het scherm verschijnen die ik helemaal niet getikt heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmm dat suckt dan :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
BasieP schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:53:
[...]

...dan...

Bij ons heb ik 't weggemikt. Alles smaakt hier naar afwasmiddel ofzo.. :(
Had een paar week geleden heerlijke thee. Iemand had thee gezet, maar iemand anders had van te voren de waterkoker schoongemaakt met azijn. De andere had niet door dat er nog azijn in zat in plaats van water, en zette er dus thee mee.

Dat is echt zo ranzig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
Ik zit zelf nu naar het apple wired keyboard te kijken: pricewatch: Apple Keyboard

Iemand hier goede of slechte ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Persoonlijk vind ik die heerlijk typen. Je moet alleen wel na 6-12 maanden alle toetsen eraf halen en even afwassen, anders blijft er niets van dat wit over :+ . De kabel is overigens niet zo lang, maar er wordt een verlengstukje meegeleverd. Hij zou dus wel makkelijk het eind van je bureau moeten halen (voor het verlengstuk), maar sommige mensen vinden het toch vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
Werkt het Apple keyboard ook zonder problemen in Windows 7 of moet je eerst nog een speciale driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
$n@p$hot schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:21:
Werkt het Apple keyboard ook zonder problemen in Windows 7 of moet je eerst nog een speciale driver installeren?
Werkt zonder problemen.
Aloys schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:16:
Persoonlijk vind ik die heerlijk typen. Je moet alleen wel na 6-12 maanden alle toetsen eraf halen en even afwassen, anders blijft er niets van dat wit over :+ . De kabel is overigens niet zo lang, maar er wordt een verlengstukje meegeleverd. Hij zou dus wel makkelijk het eind van je bureau moeten halen (voor het verlengstuk), maar sommige mensen vinden het toch vervelend.
Ik weet niet wat jij doet bij je toetsenbord maar hier is hij na 2 jaar nog steeds "vrij schoon" af en toe even snel met een brilpoetsdoekje er over. Maar ook niet echt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:39:
Onder het motto beter laat dan nooit: De beste wensen d:)b
With stupid

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Werkt zonder problemen.

[...]

Ik weet niet wat jij doet bij je toetsenbord maar hier is hij na 2 jaar nog steeds "vrij schoon" af en toe even snel met een brilpoetsdoekje er over. Maar ook niet echt vaak.
Ik tiep ook met een mac-toetsenbord, hij begint toch vrij viezig te worden na een jaar. Het enige wat ik wel heb gedaan is wat keys gerebind, de alt is de windows toets en command is alt zodat het overeen komt met een normaal toetsenbord. Ook heb ik f13-f15 aan wat media dingen gebind, best handig allemaal.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wotter met een smaakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
TJHeuvel schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:56:
[...]

Ik tiep ook met een mac-toetsenbord, hij begint toch vrij viezig te worden na een jaar. Het enige wat ik wel heb gedaan is wat keys gerebind, de alt is de windows toets en command is alt zodat het overeen komt met een normaal toetsenbord. Ook heb ik f13-f15 aan wat media dingen gebind, best handig allemaal.
Misschien blijft de draadloze schoner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Mooi begin van het nieuwe jaar, vanaf vandaag 27" iMac op het werk. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zo de intruductiedag bij mijn nieuwe werk zit er op. Vanaf morgen echt aan de slag *O*

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Code uit India (y)
En dat zijn de betere stukken.

Pagina: 1 ... 30 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.