Toch maar met bewezen techniek gaan werken...
Ja hoor, heb DigID morgen net even nodig, nu maar hopen dat ze versie 3.1.x of 3.2.x hebben draaien of YAJL gebruiken...
Java?
Edit:
Waar is dat in hemelsnaam nu weer goed voor?One of the backends involves transforming the JSON into
YAML, and passing that through the YAML parser
[ Voor 41% gewijzigd door PrisonerOfPain op 29-01-2013 00:45 ]
Lambda's met overloading in C++11
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| template<class... Fn> struct overloaded_function { }; template<class F1> struct overloaded_function<F1> : F1 { overloaded_function(F1 f1) : F1(f1) { } using F1::operator(); }; template<class F1, class... Fn> struct overloaded_function<F1, Fn...> : F1, overloaded_function<Fn...> { overloaded_function(F1 f1, Fn... fn) : F1(f1), overloaded_function<Fn...>(fn...) { } using F1::operator(); using overloaded_function<Fn...>::operator(); }; template<class... Fn> overloaded_function<Fn...> overload(Fn... fn) { return overloaded_function<Fn...>(fn...); } int main() { auto f = overload ( [](int i) { return "int"; }, [](float f) { return "float"; }, [](const char * s) { return "const char*"; } ); std::cout << f(34) << std::endl; std::cout << f(34.f) << std::endl; std::cout << f("34") << std::endl; } |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bah... adhoc polymorphism....oisyn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 02:45:
Lambda's met overloading in C++11
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 template<class... Fn> struct overloaded_function { }; template<class F1> struct overloaded_function<F1> : F1 { overloaded_function(F1 f1) : F1(f1) { } using F1::operator(); }; template<class F1, class... Fn> struct overloaded_function<F1, Fn...> : F1, overloaded_function<Fn...> { overloaded_function(F1 f1, Fn... fn) : F1(f1), overloaded_function<Fn...>(fn...) { } using F1::operator(); using overloaded_function<Fn...>::operator(); }; template<class... Fn> overloaded_function<Fn...> overload(Fn... fn) { return overloaded_function<Fn...>(fn...); } int main() { auto f = overload ( [](int i) { return "int"; }, [](float f) { return "float"; }, [](const char * s) { return "const char*"; } ); std::cout << f(34) << std::endl; std::cout << f(34.f) << std::endl; std::cout << f("34") << std::endl; }
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Teamgrootte maakt niet uit, verstoringen wel. Ik kan prima met vijf man samenwerken, maar niet wanneer die elk uur een van de vijf aan m'n bureau staat.BikkelZ schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:45:
Zijn er mensen hier die zich herkennen in "des te kleiner het team des te beter ik werk"?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja, toen ik op school zat bij mijn stages met voorbedachte rade een klein bedrijf (ofja, klein team) en een groot bedrijf gekozen, om zo te weten waar ik wilde werken als ik klaar was. Daar bleek al heel snel dat een kleiner team mij veel beter ligtBikkelZ schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:45:
Zijn er mensen hier die zich herkennen in "des te kleiner het team des te beter ik werk"?
Ruby is een prima taal en kan ik snel mee uit de voeten, maar in Rails kom ik vaker dingen tegen die vanuit programmeursopzicht vast erg leuk zijn om te maken maar geen enkele normale toegevoegde waarde hebben in de echte wereld. Dit is er weer een voorbeeld van. Je mag echter niet teveel over Rails zeggen omdat er nogal een fanatieke op-zich-zelf-geilende community omheen zitPrisonerOfPain schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:39:
[...]
Java?
Edit:
[...]
Waar is dat in hemelsnaam nu weer goed voor?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Hmm... Klinkt bekend. Hoeveel procent van de Ruby-programmeurs gebruikt Windows, en hoeveel procent Linux of Mac?armageddon_2k1 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:40:
[...]
Ruby is een prima taal en kan ik snel mee uit de voeten, maar in Rails kom ik vaker dingen tegen die vanuit programmeursopzicht vast erg leuk zijn om te maken maar geen enkele normale toegevoegde waarde hebben in de echte wereld. Dit is er weer een voorbeeld van. Je mag echter niet teveel over Rails zeggen omdat er nogal een fanatieke op-zich-zelf-geilende community omheen zit
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nouja, Rails is bijna onmogelijk om te installeren op Mac (zie ook deze Kickstarter: http://www.kickstarter.com/projects/1397300529/railsapp) dus het zal 99% Linux zijn. Alhoewel dat volgens mij niet zo heel veel uitmaakt 
Het argument van sommige Rails-developers op de vraag 'waarom het zo fantastisch is' is nog wel eens 'Het is beter dan PHP'. Nou snap ik dat je dan hier in de Coffeecorner al eeuwige lof heb (
) is dat op twee manieren een vreselijk argument. Ten eerste is het een zwaktebod om, als je wilt bewijzen dat iets de shit is, als hoofdargument slechts te zeggen dat je beter bent dan iets anders, en ten tweede wordt je, terecht, erop gewezen dat als men in een discussie veronderstelt dat Ruby == Rails, Rails een framework op Ruby is en daarom is het absurd om je framework te vergelijken met een andere taal. Vergelijk het dan met Django of Symfony2.
Daarnaast heb ik zoveel crappy Rails apps gezien, maar die waren allemaal 'lean, elegant, versatile' apps en waren per definitie goed omdat het geen PHP was. Er lopen in die community nogal wat anti-PHP luitjes rond die te pas en te onpas het 'Fractals of bad design' blogje posten om te bewijzen dat Rails goed is, terwijl de meeste nog geen regel PHP geschreven hebben.
Anyhow, ik ben 'licht' biassed omdat ik een uitermate vervelende Rails-zeloot als collega had.
/rant
Het argument van sommige Rails-developers op de vraag 'waarom het zo fantastisch is' is nog wel eens 'Het is beter dan PHP'. Nou snap ik dat je dan hier in de Coffeecorner al eeuwige lof heb (
Daarnaast heb ik zoveel crappy Rails apps gezien, maar die waren allemaal 'lean, elegant, versatile' apps en waren per definitie goed omdat het geen PHP was. Er lopen in die community nogal wat anti-PHP luitjes rond die te pas en te onpas het 'Fractals of bad design' blogje posten om te bewijzen dat Rails goed is, terwijl de meeste nog geen regel PHP geschreven hebben.
Anyhow, ik ben 'licht' biassed omdat ik een uitermate vervelende Rails-zeloot als collega had.
/rant
[ Voor 26% gewijzigd door armageddon_2k1 op 29-01-2013 10:10 ]
Yes, eindelijk Image Based Flow Visualization helemaal goed werkend gekregen voor ons visualisatie-project.
Ziet er (al zeg ik het zelf), erg vet uit (het gaat dus om die noise die het vector-veld volgt, de cones dienen als ondersteuning):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jVc_u7B8v6k]
Ziet er (al zeg ik het zelf), erg vet uit (het gaat dus om die noise die het vector-veld volgt, de cones dienen als ondersteuning):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jVc_u7B8v6k]
Zoek maar eens op Google naar Ruby on Rails, denk dat het 3e, 4e en 5e resulaat wel typerend zijn
j/k, voor zover de resultaten overeenkomen met mijn google
j/k, voor zover de resultaten overeenkomen met mijn google
Ziet er erg goed uit! Mag ik vragen waar het voor bedoeld is? Ik zie dat je aan de Wiskunde faculteit verbonden bent van de TuE. Zelf kom ik van de TuD en lijkt dit op een visualizatie techniek die beoogd was door een aerodynamica professor bij ons (Scarano, wellicht bekend?) welke met een hogesnelheidscamera miljoenen oiliebolletjes fotografeerde om het flowfield vast te leggen.Intru schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:12:
Yes, eindelijk Image Based Flow Visualization helemaal goed werkend gekregen voor ons visualisatie-project.
[video]
Als ik het goed zie leiden jullie een vectorfield af aan de hand van de veranderingen in dat grijze veld? Dat grijze veld lijkt verdomd veel op de oliebolletjes fotos die we hadden.
Ik ben niet verbonden aan de TuE, maar dit project maakt gebruik van een techniek (IBFV) die daar is ontwikkeld. Het is voor een vak van de informatica master in Groningen. Dit is puur een visualisatietechniek, we hebben een vectorveld en gebruiken de noise-textures om dat veld weer te geven.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:17:
Ziet er erg goed uit! Mag ik vragen waar het voor bedoeld is? Ik zie dat je aan de Wiskunde faculteit verbonden bent van de TuE. Zelf kom ik van de TuD en lijkt dit op een visualizatie techniek die beoogd was door een aerodynamica professor bij ons (Scarano, wellicht bekend?) welke met een hogesnelheidscamera miljoenen oiliebolletjes fotografeerde om het flowfield vast te leggen.
Als ik het goed zie leiden jullie een vectorfield af aan de hand van de veranderingen in dat grijze veld? Dat grijze veld lijkt verdomd veel op de oliebolletjes fotos die we hadden.
Volgens mij moet het tegenovergestelde inderdaad ook wel mogelijk zijn, aan de hand van de verplaatsing van de textures het vector-veld afleiden.
De data is in dit geval trouwens een simpele 2D vloeistofsimulatie (met behulp van Navier-Stokes)
[ Voor 4% gewijzigd door Intru op 29-01-2013 10:29 ]
De woorden 'simpel' en 'Navier-Stokes' vond ik nooit goed samen gaanIntru schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:27:
[...]
De data is in dit geval trouwens een simpele 2D vloeistofsimulatie (met behulp van Navier-Stokes)
Ziet er wel mooi uit hoor! Doet me denken aan plasma pong maar misschien is dat een belediging voor je visualisatie
Zijn dezelfde Navier-Strokes formules dus dat zal wel nietalwinuzz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:37:
Ziet er wel mooi uit hoor! Doet me denken aan plasma pong maar misschien is dat een belediging voor je visualisatie
Nee joh, die komen er overmorgen pas achter!
Verwijderd
Et voila: onze Android app staat in de Play Store! Verwijderd in "Post hier je eigen Android App!"
We hebben de app gemaakt als project voor onze mini-onderneming.
Oude post, maar tjongejonge Coffee Corner to the redding!Barryvdh schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:48:
Wij sturen meestal aan nieuwe ontwerpers meestal ook eerst deze site: http://photoshopetiquette.com/
Staat vaak ook nog wel iets tussen waar ze gewoon niet aan gedacht hebben.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
Hier komen inderdaad enorm leuke en interessanten linkjes voorbij!samo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:32:
[...]
Oude post, maar tjongejonge Coffee Corner to the redding!
Waarom staat dat topic eigenlijk niet (ook) in de devschuur?Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:30:
Et voila: onze Android app staat in de Play Store! Verwijderd in "Post hier je eigen Android App!"
Argh, ik probeer in de Symfony2 DomCrawler een patch te zetten die een element met namespace kan registreren, maar behalve m'n barebone testdocument weigert de library pertinent om het te laten werken. Code verschilt niks verder
.
Ziet er goed uit! Wel makkelijk als je even snel informatie over een film wil opzoeken, of welke albums een muzikant ook alweer heeft uitgebracht en wat de laatste nu weer was.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:30:
Duurde dat lang? Indienen bij Google -> goedkeuring? Al is dat niet zo'n bijzonder traject als bij Apple, maar toch.
Verwijderd
Nee, na een uurtje staat hij al in de Play Store.TheNephilim schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Ziet er goed uit! Wel makkelijk als je even snel informatie over een film wil opzoeken, of welke albums een muzikant ook alweer heeft uitgebracht en wat de laatste nu weer was.
Duurde dat lang? Indienen bij Google -> goedkeuring? Al is dat niet zo'n bijzonder traject als bij Apple, maar toch.
Owh ik dacht dat er toch wel iets van een keuring was, maar niet meer dan een virusscan dusVerwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:45:
[...]
Nee, na een uurtje staat hij al in de Play Store.
Verwijderd
Voor zo ver ik weet wordt er geen verdere keuring gedaan.TheNephilim schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Owh ik dacht dat er toch wel iets van een keuring was, maar niet meer dan een virusscan dus
Aaargh... MySQL-workbench staat hier nu al bijna een uur te compileren...
geen flauw idee waarom hij er zo lang over doet... Hopen dat hij nu niet op het laatst een error gaat gooien...

Waarom ben je hem zelf aan het compilen?
Arch Linux... ik installeer hem vanuit de AUR, maar heb het compileren gecanceled.... Hij leek in een eindeloze loop te zitten want ik kreeg telkens dezelfde deprecated warnings...
Zat toch eerst even te denken dat je een soort mega-sql script aan het createn was of iets geks met stored procedures.bdalenoord schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:54:
Aaargh... MySQL-workbench staat hier nu al bijna een uur te compileren...geen flauw idee waarom hij er zo lang over doet... Hopen dat hij nu niet op het laatst een error gaat gooien...
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
* D-Raven zag daarnet iMeldingStatus ....ipv IMeldingStatus
*half schuimbekkend ramt Deathraven op F2 om te renamen"
Ik kan daar echt niet tegen dat soort typo's
Ik krijg daar Hongaarse notatie moordneigingen van. Overigens ook van Nederlandse termen in een applicatie, dan krijg je op een gegeven moment van die pareltjes als MeldingStatusBuilder.D-Raven schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:41:
iOS developer
dat prependen met een kleine i, het kan me echt niet schelen, maar tenzij je voor apple werkt, begin je NERGENS met een kleine i, zelfs een iTerator niet!D-Raven schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:41:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
BikkelZ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:03:
Nederlandse termen in een applicatie

Kan mooi bij deze lijst: Avalaxy in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 29-01-2013 14:06 ]
Want wat is tenslotte een terator? Een heule grote tor?Firesphere schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:06:
[...]
dat prependen met een kleine i, het kan me echt niet schelen, maar tenzij je voor apple werkt, begin je NERGENS met een kleine i, zelfs een iTerator niet!
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Korben schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:07:
[...]
Want wat is tenslotte een terator? Een heule grote tor?
Dat was een ironische Iterator.
Een andere taal dan Engels gebruiken vind ik tot daar aantoe. Vooral als iedereen in je omgeving de taal toch wel spreekt/schrijft, boeit dat niet zoveel.BikkelZ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Ik krijg daar Hongaarse notatie moordneigingen van. Overigens ook van Nederlandse termen in een applicatie, dan krijg je op een gegeven moment van die pareltjes als MeldingStatusBuilder.
Ik vind het veel erger als (hoi Duitse ex-collega) iemand bijzondere tekens (ringel-es, a-met-puntjes etc.) gaat gebruiken in functienamen, en de compiler dat lijkt te accepteren als je bepaalde libraries importeerd

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ook mooi:Firesphere schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:10:
Een andere taal dan Engels gebruiken vind ik tot daar aantoe. Vooral als iedereen in je omgeving de taal toch wel spreekt/schrijft, boeit dat niet zoveel.
Ik vind het veel erger als (hoi Duitse ex-collega) iemand bijzondere tekens (ringel-es, a-met-puntjes etc.) gaat gebruiken in functienamen, en de compiler dat lijkt te accepteren als je bepaalde libraries importeerd
- "Vanaf vandaag gaan we alles in het Engels doen!"
- "Amerikaans Engels of Engels Engels?"
- "Gewoon Engels!"
code:
1
| public void Initialise() |
iOS developer
Firesphere schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:10:
Java:
1
| public class テスト {} |
Ik vind het erger dat je geen eens unicode in code-blokken kunt gebruiken hier op GoT...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dan maar LiberationDay? CitizenServiceNumber? HealthCareAllowance? NijmegenWalkingFourDays?BikkelZ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Ik krijg daar Hongaarse notatie moordneigingen van. Overigens ook van Nederlandse termen in een applicatie, dan krijg je op een gegeven moment van die pareltjes als MeldingStatusBuilder.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
"Ontworpen voor alle platvormen"
Kom ik net tegen in een ontwerp waar ik een website van moet maken

Kom ik net tegen in een ontwerp waar ik een website van moet maken
FourDaysMarches, net zoals de organisatie zelf doet? Volgens mij zijn er officiele vertaling voor al deze categorieën, de overheid en de ziekenfondsen hebben ook allemaal Engelstalige informatie beschikbaar met deze informatie.kenneth schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:18:
[...]
Dan maar LiberationDay? CitizenServiceNumber? HealthCareAllowance? NijmegenWalkingFourDays?
Ja dat kost wel wat moeite. Net zoals het standaard klaar maken van een applicatie voor multi-lingual.
Kan me nog wel wat Hebreeuwse en Duitse foutmeldingen heugen bij redelijk populaire software, geen porum....
iOS developer
Of T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM. Complete nonsens, dat was gewoon een programmeur die te lui was om op te zoeken dat de vertaling 'double colon' was.BikkelZ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:26:
[...]
Kan me nog wel wat Hebreeuwse en Duitse foutmeldingen heugen bij redelijk populaire software, geen porum....
Maar waarom zou je die moeite doen? Als het domein Nederlandstalig is, de probleemeigenaar Nederlandstalig, de domeinexperts Nederlandstalig, de beschikbare informatie Nederlandstalig, de communicatie over het systeem is Nederlandstalig, waarom zou je in hemelsnaam alles gaan vertalen? Omdat Engels er zo stoer uitziet in Visual Studio?BikkelZ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:26:
Ja dat kost wel wat moeite.
i18n/L10n heeft natuurlijk weinig te maken met hoe je classes en methods heten in de code.Kan me nog wel wat Hebreeuwse en Duitse foutmeldingen heugen bij redelijk populaire software, geen porum....
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Onder anderekenneth schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:32:
[...]
Maar waarom zou je die moeite doen? Als het domein Nederlandstalig is, de probleemeigenaar Nederlandstalig, de domeinexperts Nederlandstalig, de beschikbare informatie Nederlandstalig, de communicatie over het systeem is Nederlandstalig, waarom zou je in hemelsnaam alles gaan vertalen? Omdat Engels er zo stoer uitziet in Visual Studio?
Alles in het Nederlands - op zich oké, maar dat ziet er raar uit - of alles in het Engels, maar geen mengelmoes.
Ik zat er ook meteen aan te denkenCodeCaster schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:06:
[...]
[afbeelding]
Kan mooi bij deze lijst: Avalaxy in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
Nou, wat denk je zelf?Kunnen we Google Analytics in de iPhone app integreren?
Ik zal even een nogal cruciaal deel van de neergelegde app-vraag er bij zetten:
Afgezien van mogelijke updates via de appstore, mag de applicatie geen informatie versturen of ontvangen via internet (afgezien van het interne vpn-netwerk)

[ Voor 80% gewijzigd door Firesphere op 29-01-2013 15:05 ]
Als het moet, dan kan het!
iOS developer
We are shaping the future
Sorry, was nog even de offerte-aanvraag er bij aan het zoeken
Lol, briljante vraag.. Google Analytics gebruiken zonder internet verbinding.
Ja. Phonegap apps.Firesphere schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:59:
[...]
Nou, wat denk je zelf?
Ik zal even een nogal cruciaal deel van de neergelegde app-vraag er bij zetten:
[...]

Ahh, nvm. Zag naderhand de gerelateerde app vraag erbij
Das wel een redelijke

[ Voor 15% gewijzigd door Flowmo op 29-01-2013 15:33 ]
beste compiler parser error everKorben schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:29:
[...]
Of T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM. Complete nonsens, dat was gewoon een programmeur die te lui was om op te zoeken dat de vertaling 'double colon' was.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ik kreeg al de tip om op hun interne VPN een proxy te installeren die dan de verbinding naar GA legtGateKeaper schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:31:
Lol, briljante vraag.. Google Analytics gebruiken zonder internet verbinding.
PHP:
1
| foreach($pagecrumbs as $key => $kruimel){ |
Huileh

Joh, het is toch duidelijk? Maak je niet zo druk en hernoem het dan. Het is toch een limited scope, dus wat kan er nou gebeuren?
Het is ook duidelijk maar het is gewoon jammer dat je dit soort dingen steeds maar tegen komt
Moet je eens met SAP gaan werken, krijg je allemaal duitse tabel namen. Dan is het pas echt crap.
Wut. Er zit iemand (meerdere personen?) op allerlei blog posts over het Repository pattern te reageren met een link naar een video van Ayende, begeleid met de opmerking "Repository is an anti-pattern". Geen argumentatie, alleen een link naar een video van 82 minuten. Ook niet meer reageren op tegenargumenten.
Is die Ayende Jezus ofzo met zijn volgelingen?

My Lord....
Ach.. hij heeft wel een aantal verhelderende blogs. Heeft me kijk op programmeren wel enigszins beïnvloed.
Ik ga die video trouwens wel bekijken, altijd leerzaam. Helaas is de Wet van Kenneth van toepassing
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zeg hoe zit dat nou, is een geindexeerde en netjes ge FK'de query met een JOIN er in nou echt zo dodelijk als het op zeer kritische performance aan komt? Wederom een database vol "magic numbers" en informatie die al in stamtabellen zit doorgekopieerd naar bijvoorbeeld order tabellen.
*zucht*
*zucht*
iOS developer
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Simple this simple that. Whatever, zolang je nog in 'patterns' blijft redeneren kom je daar natuurlijk nooit. Wanneer leert men nu eens dat patterns een vorm van emergent behaviour zijn en niet iets anders.kenneth schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:58:
Wut. Er zit iemand (meerdere personen?) op allerlei blog posts over het Repository pattern te reageren met een link naar een video van Ayende, begeleid met de opmerking "Repository is an anti-pattern". Geen argumentatie, alleen een link naar een video van 82 minuten. Ook niet meer reageren op tegenargumenten.
Ik vind hem wel sterk. Precies dezelfde redenaties heeft hij gebruikt die mensen gebruiken om Linux af te kraken als ze het een keer willen proberen en tot dan toe altijd Windows gebruikt hebben.F.West98 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:
http://computerworld.nl/a...eve-visie-op-windows.html
Welke gek heeft dat nou weer geschreven?
Branko VukelicF.West98 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:
...
TrolololoF.West98 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Afgezien van z'n 130 euro (50 te veel) en z'n gejank over (niet) meegeleverde software (iets met rechten?), heeft 'ie in principe een punt.F.West98 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:
Eens kijken.kenneth schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:58:
video van Ayende, begeleid met de opmerking "Repository is an anti-pattern"
Edit: damn, de wet van kenneth is strong with this one. Niet te verstaan.why building traditional 3 layers, repositories laden, abstractions heavy applications is like drowning puppies

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 29-01-2013 16:58 ]
Behalve als z'n punt is dat je met een OS-A-bril op OS-B niet goed kunt beoordelen, heeft ie helemaal geen punt. Iets als een "Live CD" is een typische linux term. Windows kun je gewoon proberen, er zijn gewoon trial ISO's te downloaden, en er is zelfs een VirtualBox image zodat je het direct vanuit linux kunt proberen. Dat er heel veel standaard software mist is heeft idd vooral te maken met plichten. Geen "Package manager"? Windows heeft gewoon fatsoenlijk installerende software, dus dat is niet nodig. En trouwens ook een store (ook voor pre-8, al vindt je daar niet veel in terug). "Device drivers installeren", tja dat doet linux ook, hij laat alleen geen dialoogje zien, en dan nog is zo enorm overdreven dat ik me afvraag of hij de stappen die hij beschrijft wel daadwerkelijk doorlopen heeft. "Geen icoontje op de desktop", nee, maar je krijgt als het goed is wel een dialog te zien wat je met je net aangesloten apparaat wil doen.CodeCaster schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:57:
[...]
Afgezien van z'n 130 euro (50 te veel) en z'n gejank over (niet) meegeleverde software (iets met rechten?), heeft 'ie in principe een punt.
Zijn grootste euvel met Windows is dus dat het niet werkt zoals Linux. Echt het énige valide kritieke punt dat ik kon ontdekken was dat Windows maar weinig doet aan ondersteuning voor andere filesystems en bootloaders.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Fuck yeah, dankzij Async Targeting Pack kan ik nou eindelijk ondersteund async en await gebruiken in m'n .NET 4-project!

Zo! Verbouwing / verhuizing zit erop. Nog wat details, puntjes op de i, kabeltjes wegwerken, plantje her-en-der enz. en dan is 't helemaal klaar.
* RobIII is trots op z'n nieuwe kantoortje (is dan ook een behoorlijke vooruitgang
)
De lampjes zijn redelijk mooi egaal verlicht maar komen op de foto wat lullig uit de verf
Nu de vraag aan jullie: wat ga ik op mijn kantoor zetten om 't een beetje een dev-hok te maken? Ik wil graag wel wat thinkgeek spul/gadgets maar wat is nou écht de shizzle? Ik heb niets met portal / WoW / pokemon / Star wars etc. maar een Hitchhiker's guide, Big bang theory en natuurlijk "127.0.0.1 sweet 127.0.0.1" nerdisme is zo'n beetje wat ik zoek. Liefst een beetje dev-gerelateerd. Tips anyone?
* RobIII is trots op z'n nieuwe kantoortje (is dan ook een behoorlijke vooruitgang
De lampjes zijn redelijk mooi egaal verlicht maar komen op de foto wat lullig uit de verf
Nu de vraag aan jullie: wat ga ik op mijn kantoor zetten om 't een beetje een dev-hok te maken? Ik wil graag wel wat thinkgeek spul/gadgets maar wat is nou écht de shizzle? Ik heb niets met portal / WoW / pokemon / Star wars etc. maar een Hitchhiker's guide, Big bang theory en natuurlijk "127.0.0.1 sweet 127.0.0.1" nerdisme is zo'n beetje wat ik zoek. Liefst een beetje dev-gerelateerd. Tips anyone?
[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 29-01-2013 17:21 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Oh dus jij hebt de topic gesloopt in ChromeEven HTML rechten gebruikt om te patsen
Niet alleen in Chrome... Ook in FF eindeloos scrollbaar... 
Ow ja... Eenmaal vergroot krijg je dat kreng ook niet meer klein...
Ow ja... Eenmaal vergroot krijg je dat kreng ook niet meer klein...
[ Voor 39% gewijzigd door hiekikowan op 29-01-2013 17:21 ]
Ehm, plots was de pagina wit na het laden van de nieuwste posts!
RobIII, please fix your post.
RobIII, please fix your post.
Maar ik heb er een linkje van gemaakt, mopperkontjes van me
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Wat oude computermeuk waar je goede herinneringen aan hebt aan de muur hangen, zoals moederborden muizen en joysticks. Nostalgisch wegzwemelen bij de lol die je had van je dual celly @450.RobIII schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:17:
Zo! Verbouwing / verhuizing zit erop. Nog wat details, puntjes op de i, kabeltjes wegwerken, plantje her-en-der enz. en dan is 't helemaal klaar.
* RobIII is trots op z'n kantoortje (is dan ook een behoorlijke vooruitgang):
De lampjes zijn redelijk mooi egaal verlicht maar komen op de foto wat lullig uit de verf![]()
Arcade kast van een favoriet spel kopen, je hebt de ruimte volgens mij maar schuine wanden?
-------
LOL
In Gimmert! JONGUH!
[ Voor 20% gewijzigd door BikkelZ op 29-01-2013 17:25 ]
iOS developer
Wat is jouw PPP (om die discussie ook maar weer eens aan te halen
De grap is volgens mij dat die vent trolololo doet richting mensen die linux afkraken op vergelijkbare punten. (dat het niet werkt zoals windows).oisyn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:16:
[...]
Zijn grootste euvel met Windows is dus dat het niet werkt zoals Linux. Echt het énige valide kritieke punt dat ik kon ontdekken was dat Windows maar weinig doet aan ondersteuning voor andere filesystems en bootloaders.
Ik PPP amper en als ik 't doe is 't in 99% van de gevallen een heul stuk beter dan "PPP!!11".oisyn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:24:
[...]
Wat is jouw PPP (om die discussie ook maar weer eens aan te halen)?
Over mij
wtf is PPP
Ik gok op Pariser-Parr-Pople, want .oisyn en RobIII lijken me wel de types om in hun vrije tijd quantumchemie te doen.
Verwijderd
QFTKorben schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:30:
[...]
Ik gok op Pariser-Parr-Pople, want .oisyn en RobIII lijken me wel de types om in hun vrije tijd quantumchemie te doen.
Posts Per Pagina, dickwads
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2013 17:32 ]
Oh, dat

Mijn (andere
Over mij
Ik heb 100, wellicht dat dat het verschil is waarom het bij jou wel goed gaat maar bij mij niet. Hoe zit het met bdalenoord en Hipska?
Mja, of een crapload aan mod-knopjes die bij mij nog onderaan 'n topic staan en bij jou niet. Maar screw it, het is toch opgelost door 'n linkje te gebruiken? (Alleen jammer dat 't nu helemaal ondersneeuwt terwijl ik heel m'n kast / bureau al vol had kunnen staan.oisyn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:35:
Ik heb 100, wellicht dat dat het verschil is waarom het bij jou wel goed gaat maar bij mij niet.
Over mij
50 in Safari, maar het filmpje doet het op die externe pagina bij mij ook niet, vandaar misschien?
Edit: Ja dan had je maar niet moeten misbruiken :-p
Edit: Ja dan had je maar niet moeten misbruiken :-p
[ Voor 21% gewijzigd door Hipska op 29-01-2013 17:38 ]
Welk filmpjeHipska schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:37:
50 in Safari, maar het filmpje doet het op die externe pagina bij mij ook niet, vandaar misschien?
Over mij
Die panorama foto dan. Als ik op 'play' druk dan herlaad de pagina.
PPP hier op 50, zou het niet aan moeten liggen dus... Wel Linux, maar of dat nu het verschil mag maken???
@Rob ziet er wel heel clean uit though... Lekker 3 beeldschermen
@Rob ziet er wel heel clean uit though... Lekker 3 beeldschermen
Wordt het trouwens geen tijd voor Iteratie 3 van dit topic?
Omdat je anders het overzicht kwijt raakt?X_lawl_X schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:04:
Wordt het trouwens geen tijd voor Iteratie 3 van dit topic?
Er moet nog 't nodige aan inrichting / afwerking / details gedaan worden zoals ik al zeibdalenoord schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:02:
@Rob ziet er wel heel clean uit though...
Over mij
Een mainframe?RobIII schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:17:
Nu de vraag aan jullie: wat ga ik op mijn kantoor zetten om 't een beetje een dev-hok te maken?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.