RobIII schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:19:
[...]
Moet ik overigens ook bij bekennen dat ik al vaker wat 'parseInt() rariteitjes' tegengekomen ben, dus dan ben je daar toch al alerter op (zoals een
parseInt('09'); die octaal geïnterpreteerd werd wegens de voorloopnul en daarom 0 returned oid. Afaik is dat tegenwoordig niet meer zo).
Die octal truuk heeft mij in het verleden redelijk wat nasty bugs opgeleverd. Als je dan weer een tool had waar men het netter vond om een lijstje te maken als 01, 02, 03 ... 10, 11, etc klapte je JavaScript op zijn muil. Als klein junior developertje heb ik daar toch redelijk wat tijd in moeten steken om het te begrijpen.
Daarna een hele tijd gehad dat ik een parseInt altijd van een 10 als 2de parameter voorzag, want een gebruiker kan namelijk ook een 0 voor zijn gegevens zetten.
Ik snapte niet waarom hij besloot om op een gegeven moment de parameters bij elkaar op te tellen... Als ik 2 parameters krijg is het laatste wat in mij opkomt wel zo'n actie. Daarmee maakt hij het wat verwarrend. Maar goed, aan de andere kant had ik direct door dat de 2de parameter waarschijnlijk de index was (heb dat al eens eerder ergens gezien, volgens mij zelf in javascript).
Dit zijn wel de instinkertjes van de talen, overigens zou het niet in mij zijn opgekomen om een .map te gebruiken, maar aangezien hij uit een functionele taal lijkt te komen is het voor hem misschien logischer.
Ik zat net trouwens door mijn "te lezen" lijstje te scrollen en kwam een oud (maar toch interessant) stukje tegen van Scott Hanselman over nuttige tooltjes:
http://www.hanselman.com/...rsToolListForWindows.aspx, een deel ken/heb ik al, maar stonden toch ook wat leuke nieuwe dingen tussen