De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 261 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:13:
Zucht... heb ik weer:
[afbeelding]

Uiteraard is IE10 ondersteunen te moeilijk, maar opera kan dan weer wel :/

En korting is ook al moeilijk (of zou het systeem stiekem niet overweg kunnen met gratis producten?) https://dl.dropbox.com/u/...kers.net/NS_website_2.png
Of is er geen andere manier om een automatische incasso te verkrijgen (nog zo'n ding.. waarom moeten die dingen doorlopend zijn?)
is het niet zoiets als de "1 cent ter verificatie" die je wel eens bij een "gratis" telefoon met abonnement moet doen?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54
Bijna weekend :D ben er aan toe, al de hele dag hoofdpijn.

^^ Gefeliciteerd met de 26.000ste post in dit topic BikkelZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
BikkelZ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:44:
[...] is het niet zoiets als de "1 cent ter verificatie" die je wel eens bij een "gratis" telefoon met abonnement moet doen?
Blijkbaar, waarschijnlijk is het voor de automatische incasso.
Nu zit ik echter met een ander probleem. Ik had geen raboreader mee dus heb de pagina open laten staan. Nu was mijn sessie bij internetbankieren blijkbaar verlopen, dus kon er niet betaald worden. Nergens kan ik nu bij de NS aangeven dat ik wil betalen. Ik zie de bestelling wel als open in het systeem staan.. ach ja.. Als ik maandag nog niet kan betalen zal ik ze wel bellen denk ik.

Het is echt mijn dag met computers niet. Alles gaat fout ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Erwin537 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:08:

Hoe zie je dat zo snel :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Rutix schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:18:
[...]

100 posts per pagina, pagina 260? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Rutix schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:40:
[...]

Dit bedoelde ik dus ;). Ik had wat duidelijker moeten zijn :D
Ben er uit gekomen. Het was echt een bak aan data wat over de lijn ging, niet normaal. Was overigens ook niet eens nodig zoveel.
Even dit wat uitgedund en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54
Rutix schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:18:
[...]

Ik gebruik altijd myReact om bij topics te komen waar ik gereageerd heb. Daar zag ik het aantal posts staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Whoohooooeeeiiiii

Ik zag trouwens net in een poging het postnummer ergens in een URL te zien dat ik user nummer 1695 ben. Wie gaat lager?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Erwin537 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:08:

BikkelZ heeft de 26.001ste post in het topic ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:59
Lekker weekend nu! Morgen ff klussen in m'n huisje en maamdag weer nieuwe sprint start.
Hoelang duren bij jullie de sprints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 00:53
Maximaal 30 seconden, dan vertrekt de metro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
BikkelZ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:24:
Whoohooooeeeiiiii

Ik zag trouwens net in een poging het postnummer ergens in een URL te zien dat ik user nummer 1695 ben. Wie gaat lager?
Femme of course ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben aan het werken aan een webapp waarmee ontwikkelaars gemakkelijk mooie banners/promotiemateriaal kunnen maken voor hun Windows 8 apps (ongeveer hetzelfde als dit, alleen dan voor Windows 8 ).

Mochten er hier geïnteresseerden zijn kun je hier je e-mail achterlaten zodat je op de hoogte gehouden wordt als de site gelanceerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Zo, ik heb alle hardware aan de praat gekregen. Nu kan ik eindelijk verder met mijn project. Wat een ramp zijn die dingen toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dit weekend eens niet developen, maar gamen :D (ja ik en gamen :P )
Ik heb maar tot maandag de tijd om te simcity'en

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Avalaxy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:40:
Ik ben aan het werken aan een webapp waarmee ontwikkelaars gemakkelijk mooie banners/promotiemateriaal kunnen maken voor hun Windows 8 apps (ongeveer hetzelfde als dit, alleen dan voor Windows 8 ).

Mochten er hier geïnteresseerden zijn kun je hier je e-mail achterlaten zodat je op de hoogte gehouden wordt als de site gelanceerd wordt :)
Nice :D Net ingeschreven. Je email validatie is wel verkeerd overigens. Bij nick@gmail gaat de highlighting er al vanaf, lijkt me dat dit pas na de .tld moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:29
GateKeaper schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:19:
[...]

Nice :D Net ingeschreven. Je email validatie is wel verkeerd overigens. Bij nick@gmail gaat de highlighting er al vanaf, lijkt me dat dit pas na de .tld moet zijn.
Nee, want dat is gewoon een geldig e-mail adres. De invoervalidatie gebeurd vanuit je browser overigens (html5), niet doormiddel van javascript o.i.d.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

IceM schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:22:
[...]
Nee, want dat is gewoon een geldig e-mail adres. De invoervalidatie gebeurd vanuit je browser overigens (html5), niet doormiddel van javascript o.i.d.
Hmm... dat verklaard het een en ander, was al opzoek naar de validatie code, maar kon 'm niet vinden. 8)7

Wist overigens niet dat je een emailadres kon hebben zonder TLD. Evenals ik dus niet wist dat het mijn browser was die de validatie deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Kan toch? Als de mailserver in je LAN fietsband heet, kan je mailen naar GateKeaper@fietsband ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Zit wat in. Maar zijn er dan ook serieus bedrijven die hun interne email volledig scheiden van het internet, door geen tld te gebruiken? Kan me niet voorstellen waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:34:
Zit wat in. Maar zijn er dan ook serieus bedrijven die hun interne email volledig scheiden van het internet, door geen tld te gebruiken? Kan me niet voorstellen waarom.
Gewoon om je mail intern te houden? VPN erop en je hebt je bedrijfsmail... Zie niet echt in waarom dat heel omslachtig zou werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

En vergeet de nieuwe TLD's niet. Dan kun je adressen als info@google krijgen. Nu al een valide emailadres en straks ook de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:41:
[...]

Gewoon om je mail intern te houden? VPN erop en je hebt je bedrijfsmail... Zie niet echt in waarom dat heel omslachtig zou werken. :)
Ik zeg ook niet dat het omslachtig is, ik zeg dat ik het voordeel er niet van in zie. Mensen zijn nu eenmaal gewent om domain.tld te typen, waarom een email@domain introduceren? Behalve dan "Because we can".

En tjah, over het nieuwe TLD verhaal ben ik ook niet helemaal uit. Je hebt nu ook geen http://com waarom zou je straks wel http://google hebben? Kan dat überhaupt? Een website draaien op de TLD? Technisch gezien zal het mogelijk zijn, maar houden de huidige protocollen daar ook al rekening mee? Anders kan je server het wel mooi ondersteunen, maar als geen enkele router, browser, dns server, whatever, dat begrijpt heb je er nog steeds weinig aan.

Kom net overigens twee interessante libs tegen :) RaptorDB en de indexer hOOt die mij daarbij bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:44
Volgens mij heb je straks inderdaad geen http://google maar bijvoorbeeld wel een http://mail.google of http://wijkijkenmetjemee.google e.d.

Je hebt natuurlijk tegenwoordig wel koetje.com.nl. :+

Vroeger was bij de 'lycos sites' e.d. volgens mij *.nl.nu best populair :D

[ Voor 41% gewijzigd door ZpAz op 26-01-2013 12:16 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
nl.tt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

Acid_Burn

uhuh

Zit wat in. Maar zijn er dan ook serieus bedrijven die hun interne email volledig scheiden van het internet, door geen tld te gebruiken?
Ja :/

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
JavaScript:
1
2
> ['10','10','10','10','10'].map(parseInt)
[10, NaN, 2, 3, 4]

Dit komt net voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Op het eerste gezicht lijkt die uitkomst belachelijk. Echter als je wat verder kijkt is de uitkomst best logisch. Toch iets waar je mee op moet passen in Javascript, het aantal parameters van een functie.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik vind 't wel weer grappig hoe lang 't duurt voordat 'ie doorheeft wat er aan de hand is. Na een paar regels voelde ik al nattigheid en uit welke richting die nattigheid kwam. Had 'ie niet zo moeilijk gedaan maar gewoon de documentatie erbij gepakt was 'ie er zo uit geweest.
callback is invoked with three arguments: the value of the element, the index of the element, and the Array object being traversed.
Neemt niet weg dat z'n punt valide is; ik zie liever expliciet uitgeschreven wat de bedoeling is dan vertrouwen op impliciet (weliswaar gedefinieerd en gedocumenteerd, maar imho toch "fingers crossed and pray it works") gedrag.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
RobIII schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:16:
Ik vind 't wel weer grappig hoe lang 't duurt voordat 'ie doorheeft wat er aan de hand is. Na een paar regels voelde ik al nattigheid en uit welke richting die nattigheid kwam. Had 'ie niet zo moeilijk gedaan maar gewoon de documentatie erbij gepakt was 'ie er zo uit geweest.
Ik ken de auteur verder niet maar ik verwacht dat 'ie het met opzet zo moeilijk laat lijken om aan te tonen dat het vrij onintuitief api design is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:18:
[...]

Ik ken de auteur verder niet maar ik verwacht dat 'ie het met opzet zo moeilijk laat lijken om aan te tonen dat het vrij onintuitief api design is.
Dat kan ook goed 't geval zijn idd. Ik had persoonlijk al snel een stap a-la zoiets genomen:
JavaScript:
1
['10','10','10','10','10'].map(function(){console.log(arguments);});

["10", 0, Array[5]]
["10", 1, Array[5]]
["10", 2, Array[5]]
["10", 3, Array[5]]
["10", 4, Array[5]]

Moet ik overigens ook bij bekennen dat ik al vaker wat 'parseInt() rariteitjes' tegengekomen ben, dus dan ben je daar toch al alerter op (zoals een parseInt('09'); die octaal geïnterpreteerd werd wegens de voorloopnul en daarom 0 returned oid. Afaik is dat tegenwoordig niet meer zo).

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 27-01-2013 23:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Als .map geen native functie was geweest was ik er waarschijnlijk met een debugger door gelopen, nu had ik waarschijnlijk de docs er bij gepakt. Kans is groot dat ik het nooit had ingetyped trouwens, omdat ik weet dat parseInt standaard (raar) octal parsed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:24:
Kans is groot dat ik het nooit had ingetyped trouwens, omdat ik weet dat parseInt standaard octal parsed.
Alleen als er voorloopnullen in een string staan wordt werd er naar octaal geswitched (en als er 0x... in voorkomt naar hexadecimaal). In andere gevallen is de default radix 10 afaik. En dit (documented, by design) behaviour is al een poosje niet meer aanwezig afaik (Ecmascript 5?).

[edit]
Ah, hexadecimaal wordt wel nog 'gedetecteerd'.
The parseInt function produces an integer value dictated by interpretation of the contents of the string argument according to the specified radix. Leading white space in string is ignored. If radix is b]undefined[/b] or 0, it is assumed to be 10 except when the number begins with the character pairs 0x or 0X, in which case a radix of 16 is assumed. If radix is 16, the number may also optionally begin with the character pairs 0x or 0X.
...

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 27-01-2013 23:29 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
RobIII schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:26:
[...]

Alleen als er voorloopnullen in een string staan wordt werd er naar octaal geswitched (en als er 0x... in voorkomt naar hexadecimaal). In andere gevallen is de default radix 10 afaik. En dit (documented, by design) behaviour is al een poosje niet meer aanwezig afaik (Ecmascript 5?).
Ik ken het riedeltje en daarom doe ik 't dus altijd expliciet. Ik wist niet dat ze het veranderd hadden, good on 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:30:
Ik ken het riedeltje en daarom doe ik 't dus altijd expliciet.
Jep, same here. Gewoon "forceren" op de juiste radix door expliciet te zijn. Better safe than sorry :Y)
PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:30:
Ik wist niet dat ze het veranderd hadden, good on 'm.
Pest is: ik kan nooit onthouden vanaf wanneer / welke browser versies, dus alleen daarom ben ik al expliciet :P

Waarom er eigenlijk voor die "octal weirdness" is gekozen snap ik ook niet helemaal; uit een oudere spec:
When radix is 0 or undefined and the string's number begins with a 0 digit not followed by an x or X, then the implementation may, at its discretion, interpret the number either as being octal or as being decimal. Implementations are encouraged to interpret numbers in this case as being decimal.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 27-01-2013 23:35 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
RobIII schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:31:

Waarom er eigenlijk voor die "octal weirdness" is gekozen snap ik ook niet helemaal; uit een oudere spec:

[...]
Waarschijnlijk omdat het in een oude implementatie een dunne wrapper was om de functie waarmee ze zelf ook hun getallen parsete (?).

In related news, ik ben net achter het bestaan van HDMI ARC en DLNA gekomen. Game changers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Best wel grappig dit:
http://jordanburgess.com/...824/topology-optimisation

Algoritme dat een structuur berekent voor iets dat aan de linkerkant vast zit, en rechts een kracht naar beneden heeft. En zoals de auteur ook zegt: vrij geruststellend dat het toch vrij veel lijkt op hedendaagse structuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:54:
[...]

In related news, ik ben net achter het bestaan van HDMI ARC en DLNA gekomen. Game changers.
Ik ken ze allebei maar hoezo zijn het game changers ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

RobIII schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:19:
[...]
Moet ik overigens ook bij bekennen dat ik al vaker wat 'parseInt() rariteitjes' tegengekomen ben, dus dan ben je daar toch al alerter op (zoals een parseInt('09'); die octaal geïnterpreteerd werd wegens de voorloopnul en daarom 0 returned oid. Afaik is dat tegenwoordig niet meer zo).
Die octal truuk heeft mij in het verleden redelijk wat nasty bugs opgeleverd. Als je dan weer een tool had waar men het netter vond om een lijstje te maken als 01, 02, 03 ... 10, 11, etc klapte je JavaScript op zijn muil. Als klein junior developertje heb ik daar toch redelijk wat tijd in moeten steken om het te begrijpen. :$

Daarna een hele tijd gehad dat ik een parseInt altijd van een 10 als 2de parameter voorzag, want een gebruiker kan namelijk ook een 0 voor zijn gegevens zetten.
PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:18:
[...]
Ik snapte niet waarom hij besloot om op een gegeven moment de parameters bij elkaar op te tellen... Als ik 2 parameters krijg is het laatste wat in mij opkomt wel zo'n actie. Daarmee maakt hij het wat verwarrend. Maar goed, aan de andere kant had ik direct door dat de 2de parameter waarschijnlijk de index was (heb dat al eens eerder ergens gezien, volgens mij zelf in javascript).

Dit zijn wel de instinkertjes van de talen, overigens zou het niet in mij zijn opgekomen om een .map te gebruiken, maar aangezien hij uit een functionele taal lijkt te komen is het voor hem misschien logischer.

Ik zat net trouwens door mijn "te lezen" lijstje te scrollen en kwam een oud (maar toch interessant) stukje tegen van Scott Hanselman over nuttige tooltjes: http://www.hanselman.com/...rsToolListForWindows.aspx, een deel ken/heb ik al, maar stonden toch ook wat leuke nieuwe dingen tussen :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:00:

Ik zat net trouwens door mijn "te lezen" lijstje te scrollen en kwam een oud (maar toch interessant) stukje tegen van Scott Hanselman over nuttige tooltjes: http://www.hanselman.com/...rsToolListForWindows.aspx, een deel ken/heb ik al, maar stonden toch ook wat leuke nieuwe dingen tussen :P
Dan heb je je lijstje wel erg laten groeien :P. 2011 is toch al wel een poosje geleden ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:05:
[...]

Dan heb je je lijstje wel erg laten groeien :P. 2011 is toch al wel een poosje geleden ;)
:+ I know, ik heb een chronisch tijdgebrek :P Nu heb ik dit lijstje vaker onder ogen gehad in het verleden, maar kwam ik hem recentelijk weer tegen. Was een andere oude post van hem aan het doorsnuffelen waarin hij een aantal boeken aanraadde en daar stond een linkje naar dit verhaal.

Als iets overigens in 2011 is geschreven betekent het niet meteen dat ik het in 2011 ben tegengekomen he ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Sh4wn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:46:
Best wel grappig dit:
http://jordanburgess.com/...824/topology-optimisation

Algoritme dat een structuur berekent voor iets dat aan de linkerkant vast zit, en rechts een kracht naar beneden heeft. En zoals de auteur ook zegt: vrij geruststellend dat het toch vrij veel lijkt op hedendaagse structuren :P
Ik vind dit altijd ontzettend interessante ontwikkelingen, ook al bestaan ze al ontzettend lang. Topology optimalisatie is iets wat al voor enkele decennia toegepast wordt (sinds computers een beetje werkzaam werden) en de titel "Algorithms that design structures better than engineers" is wellicht een beetje pretentieus, want ook al komt er een mooie structure uit is er meer dan gemiddelde engineering kennis nodig om een algoritme te maken die dit als antwoord geeft, maar elke 1e jaars Werktuigbouwer had je als het goed is al hetzelfde antwoord had kunnen geven voor deze loadcase ;)

Indrukwekkend zeker, vernieuwend niet echt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:54:
JavaScript:
1
2
[10, NaN, 2, 3, 4]

Dit komt net voorbij
De fix:
JavaScript:
1
2
3
4
function flip(f) {return curry(function(y,x){return f(x)(y)})}
function curry(f) {return function(x){return function(y){return f(x,y)}}}
parseDec = flip(curry(parseInt))(10)
['10','10','10','10','10'].map(parseDec)

:Y)

[ Voor 0% gewijzigd door RayNbow op 28-01-2013 13:31 . Reden: bugfix ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:57:
[...]

Ik ken ze allebei maar hoezo zijn het game changers ;)?
Omdat m'n home theatre nu een stuk minder houtje-touwtje kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:59:
[...]

De fix:
JavaScript:
1
2
3
4
function flip(f) {return curry(function(x,y){return f(x)(y)})}
function curry(f) {return function(x){return function(y){return f(x,y)}}}
parseDec = flip(curry(parseInt))(10)
['10','10','10','10','10'].map(parseDec)

:Y)
Da's wel een hoop moeite om niet-kloppende code te schrijven :P
hint: je flip flipt niet

't Is jammer dat javascript geen C++-achtige bind kent, want dan zou je dit kunnen doen:
JavaScript:
1
['10','10','10','10','10'].map(bind(parseInt, _1, 10))

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2013 11:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:10:
[...]

't Is jammer dat javascript geen C++-achtige bind kent, want dan zou je dit kunnen doen:
JavaScript:
1
['10','10','10','10','10'].map(bind(parseInt, _1, 10))
Dat kan je ook gewoon doen hoor aangezien javascript tegenwoordig wel bind kent:

JavaScript:
1
['10', '08', '010'].map(parseInt.bind(null, 10));

;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen C++-achtige bind waar je willekeurige parameters kunt binden ipv alleen de eerste N, dat was mijn hele punt. Jouw oplossing werkt niet, want je wilt de 10 binden aan de 2e parameter, niet aan de eerste (de null voor 'this' was ik dan weer vergeten).

Dat zowel jij als RayNBow wel goede resultaten krijgen komt gewoon omdat je testdata ambigu is en altijd zal werken als je de string en radix omdraait. parseInt(10,8) geeft nou eenmaal hetzelfde resultaat als parseInt(8,10). Stop maar eens een '1' in je array en je ziet dat het niet meer werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2013 11:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

tl;dw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Niemand stelt z'n wachtwoord in op network appliences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
PrisonerOfPain schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:54:
JavaScript:
1
2
[10, NaN, 2, 3, 4]

Dit komt net voorbij
parseInt in JS kan inderdaad verwarrend zijn als je niet weet dat hij een 2e argument heeft; jshint/lint geeft netjes een foutmelding als je geen radix parameter meegeeft. Een collega van me vroeg laatst ook, "waarom heeft var pageSize een default value van 10?". Maar dat was het tweede argument voor parseInt, de radix, geen default value zoals hij verwachtte / aannam. Maar zoals altijd: assumption is the mother of all fuckups. Lees de docmentatie, daar is het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:22:
Geen C++-achtige bind waar je willekeurige parameters kunt binden ipv alleen de eerste N, dat was mijn hele punt. Jouw oplossing werkt niet, want je wilt de 10 binden aan de 2e parameter, niet aan de eerste (de null voor 'this' was ik dan weer vergeten).

Dat zowel jij als RayNBow wel goede resultaten krijgen komt gewoon omdat je testdata ambigu is en altijd zal werken als je de string en radix omdraait. parseInt(10,8) geeft nou eenmaal hetzelfde resultaat als parseInt(8,10). Stop maar eens een '1' in je array en je ziet dat het niet meer werkt.
Ah ja, omdat map 3 argumenten meegeeft :P

Maar dit werkt dan wel:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function parseIntBase10(x)
{
    return parseInt(x, 10);
}

var a = ['10','09','08','07','12appels','1'].map(parseIntBase10);

:)

Staat trouwens letterlijk op https://developer.mozilla.../Global_Objects/Array/map :P

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 28-01-2013 11:40 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PrisonerOfPain schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:35:
[...]

What's new? ;)

en: wellus! Ikke wel! :Y)
crisp schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:39:
[...]

Maar dit werkt dan wel:
JavaScript:
1
['10','09','08','12appels','10'].map(function(){return parseInt(arguments[0],10);});

:P

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 28-01-2013 11:49 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:35:
[...]
Als je er bewust mee omgaat is het niet zo'n probleem, maar het schokkende is dat grote bedrijven die over dingen als je hypotheek en je geld gaan zich hier ook schuldig aan maken. Het voorbeeld van Aegon bijvoorbeeld. Nou is dat een andere afdeling dan hypotheken, maar ik kan me voorstellen dat mensen die hun hypotheek bij Aegon hebben lopen daar de kriebels van krijgen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Nee dat is niet de reden waarom jouw code faalt. Dat is de reden waarom je niet gewoon [].map(parseInt) kunt doen. Maar dat hadden we allang geconcludeerd, en dat was hetgene waar we een oplossing voor aan het verzinnen waren :)
Maar dit werkt dan wel:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
{
    return parseInt(x, 10);
}

Natuurlijk werkt dat. RayNBow trachtte het op te lossen op een functionele manier met currying, maar ging de mist in omdat zijn flip() niet daadwerkelijk de parameters omdraaide. Waarop ik reageerde dat het weer jammer was dat javascript geen C++-achtige bind() had. En het cirkeltje is weer rond :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:55
[...]

Maar dit werkt dan wel:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
{
    return parseInt(x, 10);
}

:)

Staat trouwens letterlijk op https://developer.mozilla.../Global_Objects/Array/map :P
.map(Number) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Creatief :), maar dan kom je weer in de knoop met "0x10".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
Voor wie ook een hekel heeft aan "Kuikentje Piep":
YouTube: Het kuikentje piep piept niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Waar is de tijd dat Eclipse IDE nog awesome was? }:|

Tegenwoordig werkt dat ding meer tegen dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Pyr0wl schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:04:
Waar is de tijd dat Eclipse IDE nog awesome was? }:|

Tegenwoordig werkt dat ding meer tegen dan mee.
Bestond die tijd ooit dan :P? Mijn ervaringen met eclipse is dat die altijd al langzaam was.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Rutix schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Bestond die tijd ooit dan :P? Mijn ervaringen met eclipse is dat die altijd al langzaam was.
Nuja, of het vroeger zo was of niet, het is enkel en alleen maar erger geworden. Als ik hier een servlet of een JSP open gooi, vertraagt de boel zodanig dat de editor niet meer kan volgen. Het is al helemaal feest als ik met XML files begin te prutsen, soms gooit die random een nullpointer exception zonder, zo blijkt, enige reden. Beetje vaag allemaal en best vervelend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Pyr0wl schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:24:
[...]

Nuja, of het vroeger zo was of niet, het is enkel en alleen maar erger geworden. Als ik hier een servlet of een JSP open gooi, vertraagt de boel zodanig dat de editor niet meer kan volgen. Het is al helemaal feest als ik met XML files begin te prutsen, soms gooit die random een nullpointer exception zonder, zo blijkt, enige reden. Beetje vaag allemaal en best vervelend :p
Windows?
Op de Mac (met Eclipse 4.3/4.4 uit mijn hoofd gezegd) heb ik nergens last van. Hij is lekker snel en stabiel.
Alleen ik gebruik nu voor de meeste projecten IntelliJ IDEA. als ik al in Java werk. Moet alleen nog voor mijn studie in Java.

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 28-01-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Jep, Windows.. Thuis op de Mac heb ik eerlijk gezegd ook nog weinig problemen ondervonden maar daar ben ik ook sneller geneigd om IntelliJ IDEA er bij te pakken :) Misschien hier op het werk eens zeuren om te switchen van IDE :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als je een personal licence op IDEA hebt, kun je die ook gewoon op je werk gebruiken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Gleighton schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:36:
Als je een personal licence op IDEA hebt, kun je die ook gewoon op je werk gebruiken hoor :)
Je moet ook nog van het werk mogen. Denk dat sommige bedrijven daar ook wel moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
GoTCoast schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:51:
[...]

Je moet ook nog van het werk mogen. Denk dat sommige bedrijven daar ook wel moeilijk over doen.
Waarom?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Ah, komt door een refucktoring dat ik heb toegepast. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
wij hebben bij onze studentenvereninging een groot probleem, als de site wordt aangeroepen via T-mobile doet hij het niet, via welke andere service (mobiel of niet) doet hij het

T-mobile klantenservice bellen zeker... doet me denken aan youp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Gleighton schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:36:
Ik las "IKEA"

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
.oisyn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:54:
Creatief :), maar dan kom je weer in de knoop met "0x10".
Niet als je enkel geinteresseerd bent in het bouwen van een degelijke parse methode die enkel getallen in het decimale stelsel accepteert.

Gelukkig is dat nog redelijk simpel en snel te doen voor zowel float als int:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
function strictParseInt( val ) {
  var num = Number( "" + val );
  return num === ( num  | 0 ) ? num : NaN;
}

function strictParseFloat( val ) {
  return Number( "" + val );
}

var arr = [
  '10', '09', '8.5', ' 7 ', '12appels', '-1', { },
  { toString : function() { return "1" }}
];

console.log( arr.map( strictParseInt ));
// [ 10, 9, NaN, 7, NaN, -1, NaN, 1 ]

console.log( arr.map( strictParseFloat ));
// [ 10, 9, 8.5, 7, NaN, -1, NaN, 1 ]

(Overigens nog steeds niet zaligmakend, want Number("") levert niet NaN, maar 0 op...)

[ Voor 4% gewijzigd door R4gnax op 28-01-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

R4gnax schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:56:
[...]

Niet als je enkel geinteresseerd bent in het bouwen van een degelijke parse methode die enkel getallen in het decimale stelsel accepteert.
Het idee was het gedrag van parseInt(x, 10) simuleren.

Een ander issue met Number is idd dat je float values ook parset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Persoonlijk ben ik van mening dat het handjevol voordelen die JavaScript heeft ten opzicht van meer traditionele talen als Java of C# niet opwegen tegen het lastige debuggen en vage scope problemen vanwege de Barbapappa kenmerken.

Zou ik kunnen overstappen zou ik het vandaag doen. En iedere keer huilen van verdriet als ik niet dynamisch een functie kan wijzigen of toevoegen in een object (nooit).

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heisenbug :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gewoon in je app, debug flags aanzetten en shippen maar :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:14:
Gewoon in je app, debug flags aanzetten en shippen maar :+
Werkt WEL in productie, NIET in release :X

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Shit, de andere kant op :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In release testen is best lastig zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, voor het eerst een regex gebruikt in C++ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
C++0x regex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:44:
Zo, voor het eerst een regex gebruikt in C++ :7
http://xkcd.com/208/ ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat heet C++11 tegenwoordig ;). Maar ja. Of tr1 regex, same thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah, c++.. Die taal waar ik telkens als ik string/vector/<insert ander ding> gebruik afvraag waar die compiler (of linker, of???) nu over zeurt om er achter te komen dat ik die header niet heb geinclude |:(
Waarom een IDE dat niet ook gewoon automagisch kan doen snap ik niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 28-01-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:13:
Ah, c++.. Die taal waar ik telkens als ik string/vector/<insert ander ding> gebruik afvraag waar die compiler (of linker, of???) nu over zeurt om er achter te komen dat ik die header niet heb geinclude |:(
Waarom een IDE dat niet ook gewoon automagisch kan doen snap ik niet...
#include en 'using' / 'import' werken anders, je wilt zo min mogelijk #includes voor een zo laag mogelijke compile tijd. Zo maar #includes overal neer gooien is dus ook niet 'automatisch' beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Extreme Programming.

[ Voor 43% gewijzigd door ZpAz op 28-01-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ja leuke reclame voor Topicus. Ik heb hem iets tevaak gezien ;).
Meer Topicanen hier trouwens?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:22:
[...] Zo maar #includes overal neer gooien is dus ook niet 'automatisch' beter.
Dat snap ik wel, maar als ik ergens een string gebruik kan VS toch ook wel snappen dat ik std::string wil. Of iig ergens de optie geven om zoveel mogelijk uit de standard library te gebruiken. Die string header moet toch ergens worden geinclude als ik string gebruik dus je verhaal over zo min mogelijk includes gaat denk ik ook niet op.
Maar mijn korte uitstap naar c++ in VS heeft mij al laten zien dat VS op dat terrein al een tijdje stil heeft gelegen. Jammer genoeg werkte QT ook niet echt lekker voor mij. Code::Blocks viel ook al af en Anjuta vond ik ook niet echt fijn om mee te werken. Iemand nog suggesties voor andere IDE's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

PrisonerOfPain schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:22:
[...]

#include en 'using' / 'import' werken anders, je wilt zo min mogelijk #includes voor een zo laag mogelijke compile tijd. Zo maar #includes overal neer gooien is dus ook niet 'automatisch' beter.
Een #include neerdonderen op het moment dat iemand een string gebruikt lijkt me daarentegen wel weer heel logisch, zoals me het op de zelfde manier irriteert dat ik List iedere keer moet includen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
GoTCoast schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:29:
[...]

Ja leuke reclame voor Topicus. Ik heb hem iets tevaak gezien ;).
Meer Topicanen hier trouwens?!
Nog niet, solicitatie voor stage gaat vandaag de deur uit. Hoezo, kan je een goed woordje voor me doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In C of C++ is dat niet zo heel simpel. Het is niet zo dat includes "gewoon" bovenaan staan. Vaak is dat wel zo, maar niet altijd. Voor je windows.h include is het bijvoorbeeld gebruikelijk om eerst wat defines te definieren (bijv. WINDOWS_LEAN_AND_MEAN). In header files heb je vaak te maken met include guards en aanverwante zaken. Gebruik je iets als precompiled headers, dan moet dat altijd de eerst geïncludede library zijn.

Wat er fout is is niet de IDE, maar het feit dat er überhaupt dingen geïncluded dienen te worden. Vandaar dat er nu ook een modules study group is binnen het standaard orgaan dat onderzoekt of en hoe modules zouden moeten gaan werken. Maar dat wordt waarschijnlijk pas C++17.

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Java, y u no have unsigned byte :'(

Zit met error correcting / erasure codes te spelen, maar moet nu aldoor tussen bytes en ints casten :(.

Even kijken of dat op te lossen is op een beetje nette manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:40:
[...]
Wat er fout is is niet de IDE, maar het feit dat er überhaupt dingen geïncluded dienen te worden. Vandaar dat er nu ook een modules study group is binnen het standaard orgaan dat onderzoekt of en hoe modules zouden moeten gaan werken. Maar dat wordt waarschijnlijk pas C++17.
Uch.. Kunnen ze daar niet wat mee opschieten :P
Zelf vind ik het iig het meest storende aan heel c/c++. Vooral als je talen als AS3, java en C# gewend bent (vooral die laatste) is het echt behoorlijk wennen. Vage errors, dingen die je moet includen. Ben al blij dat ik de weg naar smart pointers heb gevonden zodat handmatig memory management tot een minimum blijft beperkt (behalve waar dat stomme COM om de hoek komt kijken).

@onder (.oisyn) dank je voor de link! Die gaat op mijn todo lijst voor na de tentamenweek ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 28-01-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat niet alleen, het is ook een enorme aanslag op het hele build systeem. Voor een groot project moeten voor iedere cpp honderdeden tot duizenden headers geparsed worden. Als je daar geen aandacht aan besteedt (door altijd veel teveel te includen, geen precompiled headers te gebruiken, etc.) kunnen de build times van een groot project tot in de uren lopen. Puur veroorzaakt door die #include nachtmerrie.

http://isocpp.org/blog/20...deo-available-doug-gregor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zijn er mensen hier die zich herkennen in "des te kleiner het team des te beter ik werk"?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:04
BikkelZ schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:45:
Zijn er mensen hier die zich herkennen in "des te kleiner het team des te beter ik werk"?
Als je onder ' team ' alleen jezelf verstaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ijstheefles schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:49:
[...]

Als je onder ' team ' alleen jezelf verstaat :+
Lullig gezegd is dat wel de ultieme teamgrootte hehehe :+

Maar een mannetje of vijf inclusief tester en teamlead dat werkt ook wel prima.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:04
BikkelZ schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Dan zit je volgens mij toch tegen de SCRUM-team groottes aan te kijken. Dat is qua communicatie ook gewoon prima te doen nog. Dus ik zie wel een punt ja. Al blijft mijn orginele punt natuurlijk beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
BikkelZ schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Ik zit in een project team van 1 project manager, 1 project lead, 2 developers (waaronder ik) en een tester. Dat vind ik echt ideaal. Project manager zit bij andere project managers en zie ik dus in het ideale geval nooit :P en de tester is niet altijd nodig dus die is er alleen wanneer het nodig is dus basicly zitten we met zijn 3-en :). Wel in een ruimte met meer ontwikkelaars maar we zitten met zijn 3-en bij elkaar. Ik vind dat wel nice, hiervoor zat ik namelijk op een project met een project mngr, functioneel ontwerper, 1 lead, 4-5 developers, 4 testers en deze zaten allemaal bij elkaar dus dat zorgde nog weleens voor wat frictie omdat de project mngr dingen oppikte die die normaal niet hoort (omdat de lead dit oplost) en dan zich er mee ging bemoeien enzo >.>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Rutix schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:59:
[...]

Ik zit in een project team van 1 project manager, 1 project lead, 2 developers (waaronder ik) en een tester. Dat vind ik echt ideaal. Project manager zit bij andere project managers en zie ik dus in het ideale geval nooit :P en de tester is niet altijd nodig dus die is er alleen wanneer het nodig is dus basicly zitten we met zijn 3-en :). Wel in een ruimte met meer ontwikkelaars maar we zitten met zijn 3-en bij elkaar. Ik vind dat wel nice, hiervoor zat ik namelijk op een project met een project mngr, functioneel ontwerper, 1 lead, 4-5 developers, 4 testers en deze zaten allemaal bij elkaar dus dat zorgde nog weleens voor wat frictie omdat de project mngr dingen oppikte die die normaal niet hoort (omdat de lead dit oplost) en dan zich er mee ging bemoeien enzo >.>
Ja precies. Gewoon ff standuppen om de boel te verdelen of om hulp te vragen en de rest van de dag lekker rammen 8)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Ah we mogen weer aan de bak :Y)
There is a vulnerability in the JSON code for Ruby on Rails which
allows attackers to bypass authentication systems, inject arbitrary
SQL, inject and execute arbitrary code, or perform a DoS attack on a
Rails application. This vulnerability has been assigned the CVE
identifier CVE-2013-0333.

Versions Affected: 2.3.x, 3.0.x
Not Affected: 3.1.x, 3.2.x, applications using the yajl gem.
Fixed Versions: 3.0.20, 2.3.16
(https://groups.google.com...ails-security/1h2DR63ViGo)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Queue DigiD downtime in 3...2...
Pagina: 1 ... 261 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.