De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 260 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar dat maakt het dus onmogelijk om bijvoorbeeld als Administrator andere users uit te loggen, of om als user andere sessies van jezelf uit te loggen.

Zie ook Programatically logout an ASP.NET user. Het kan out-of-the-box niet, je zal zelf bij iedere request moeten checken of de gebruiker (en dus niet de sessie) nog geldig is. Jezelf uitloggen op andere machines blijft dus onmogelijk. Daar heb ik niks aan, eigen wrapper schrijven maar weer? :P

De MembershipProvider heeft ook een eigen management-pagina. Werkt fantastisch om gebruikers en rollen aan te maken zodat je, om een en ander te testen, dat niet vanuit code hoeft te doen. Eén manco: hij overschrijft de Web.config, en maakt daar direct eventjes web.config van. SVN weer over de zeik. :')

[ Voor 94% gewijzigd door CodeCaster op 23-01-2013 17:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het voelt toch een beetje onnodig om een Git repo op te zetten voor een hele oude website (gebouwd toen we nog geen Git gebruikte), terwijl de aanpassing zelf waarschijnlijk binnen 2 minuten gedaan is...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:51
OkkE schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:08:
Het voelt toch een beetje onnodig om een Git repo op te zetten voor een hele oude website (gebouwd toen we nog geen Git gebruikte), terwijl de aanpassing zelf waarschijnlijk binnen 2 minuten gedaan is...
Ach een Git repo opzetten kost toch ook niet zoveel tijd. Ben benieuwd waar je langer mee bezig zou zijn de repo op zetten of de aanpassing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik begin hoofdpijn te krijgen...

Object {query_string: "76[]=79"}

Array (
    [action] => webshop_get_products
)

---

Object {query_string: "76[]=79"}

Array (
    [action] => webshop_get_products
    [args] => Array (
            [query_string] => 76[]=79
        )
)

Je ziet eerst het 'args' object waarin een query string zit. Deze word automatisch aangeroepen bij het laden, daaronder de print_r($_POST); om te zien wat er aan komt.

Bij het tweede precies hetzelfde, alleen dan handmatig. Zelfde object gaat in dezelfde ajax aanroep... en dan pas is hij aanwezig in $_POST

Hoe is het mogelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Laatst online: 16-09 16:51
Daarom ben ik maar gestopt met geloven dat computers deterministisch zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:33
Een van mijn eerste wapenfeiten. Remote debugging voor Firefox OS met Weinre: YouTube: Use Weinre to debug the Firefox OS Gaia system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Tarilo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Ach een Git repo opzetten kost toch ook niet zoveel tijd. Ben benieuwd waar je langer mee bezig zou zijn de repo op zetten of de aanpassing maken.
Het is ook niet veel werk, maar het voelt als onnodig. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

creator1988 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:38:
Een van mijn eerste wapenfeiten. Remote debugging voor Firefox OS met Weinre: YouTube: Use Weinre to debug the Firefox OS Gaia system
Interessant filmpje, goed te volgen presentatie. Jammer dat ik niks met Firefox (OS) doe. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winnaars van de Tweakers App Race zijn bekend: plan: Winnaars Tweakers AppRace bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Het is vandaag wel het dagje van rare bugs... Het erge is dat ze niet eens in mijn eigen tool zitten :/ Vanochtend een flippende Comodo Firewall/Virusscanner op zijn donder gegeven. Die kon de druk niet meer aan en besloot continu een van de cores plat te trekken.

En nu heb ik er last van dat mijn Wacom niet meer werkt in Visual Studio... Ik kan geen scrolbalkjes meer vastpakken en verslepen met de Wacom, met de muis werkt het natuurlijk weer wel... :/ Overigens doet dit probleem zich slechts voor in een van de drie openstaande instanties... ;(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:17:
En nu heb ik er last van dat mijn Wacom niet meer werkt in Visual Studio... Ik kan geen scrolbalkjes meer vastpakken en verslepen met de Wacom, met de muis werkt het natuurlijk weer wel... :/ Overigens doet dit probleem zich slechts voor in een van de drie openstaande instanties... ;(
Dat zal je leren om met alternatieve input-devices te werken ;)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag mij af of hier er MS Dynamics developers zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 13:52

CHeff

Allemaal gekkigheid

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:04:
Een lurkende Dynamics AX developer meldt zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha very ideaal :D Ik zelf ben ook een AX developer :)

Goed om te weten voor eventuele vragen/issues/.. maar zijn er geen ERP topics hier? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Awesome, ik heb een licentie op de Telerik controls voor Windows 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:24:
Aha very ideaal :D Ik zelf ben ook een AX developer :)

Goed om te weten voor eventuele vragen/issues/.. maar zijn er geen ERP topics hier? :(
Er is niemand die je verbiedt de eerste aan te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 16-09 19:07
Ik doe het ook soms.
Werk/ga werken voornamelijk aan de frontend (iOS naar ERP)

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 23-01-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb redelijk wat gedaan met MS Dynamics CRM (tegen de webservices babbelen, plugins, FetchXML, enz) maar dat is inmiddels weer jaren geleden. Toen was Dynamics CRM 4 nog hippe shit.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CHeff schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:18:
[...]

Een lurkende Dynamics AX developer meldt zich. :)
Hier een ex-AX developer. Ongeveer 1,5 jaar in de AX wereld rondgelopen, maar het bleek toch niet echt mijn wereldje te zijn. Was in eerste instantie aangenomen om integraties te bouwen en wat meer een architectuur rol op mij te nemen (hoe past AX in een ICT-organisatie en hoe kunnen we aansluiten), maar toen ik uiteindelijk die-hard aan het ontwikkelen was vond ik er niet zoveel aan... Vanwege klantvragen kreeg ik steeds AX opdrachten toegewezen en kon ik mijn kracht als .NET-er niet echt ontplooien.
Overigens hadden zowel mijn werkgever als ik niet de intentie mij een fulltime AX developer te maken, ik heb ook nooit mijn certificering afgerond, maar als de markt vraagt om een AX developer zet de werkgever mij natuurlijk in, zelf vond ik dat redelijk want om op kantoor duimen te draaien was ook niet mijn plan...

Uiteindelijk gekozen weer volledig terug de .NET wereld in te gaan en mij te richten op custom applicaties in plaats van op standaard pakketten. Heb wel veel geleerd over financiele zaken in AX, dus dat is mooi meegenomen. Daarnaast ook leuk om een blik in de keuken te mogen nemen bij een AX partner :) Het pakket, maar ook de werkwijze bij klanten paste echter niet geheel bij mijn wensen/kwaliteiten.
Uiteindelijk na 1,5 jaar de kans aangegrepen mijn eigen bedrijf te starten en ben samen met mijn oude werkgever als vrienden uit elkaar gegaan :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

Dynamics CRM developer meldt zich. Al spitst zich dat steeds meer toe op web development waarbij MS CRM als onderliggende database dienst doet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:33:
Dynamics CRM developer meldt zich. Al spitst zich dat steeds meer toe op web development waarbij MS CRM als onderliggende database dienst doet.
Is daar eigenlijk nog wel business in? Tijdje geleden een klant op we geholpen met Dynamics CRM Online (even de exacte naam kwijt) en dat leek best leuk te werken. Bouw jij dan extensies op deze versie op ben je bezig met het bouwen van webinterfaces aan oude versies.

Overigens was het best grappig dat die ene klant mij benaderde, ik ben daar gecontracteerd voor .NET klusjes maar hij had opgevangen dat ik uit de dynamics wereld kwam en vroeg of ik even mee wilde kijken. Zelfs toen ik aangaf dat AX en CRM toch echt heel verschillend waren stond hij erop dat ik even kwam kijken. Moet eerlijk zeggen dat het best geinig is en dat ik redelijk snel mijn weg kon vinden :)

Overigens vind ik het redelijk verwarrend dat Microsoft AX, NAV en CRM in het Dynamics straatje heeft geplaatst, want veel mensen denken dat het hetzelfde pakket is. Van AX en NAV kan ik het mij voorstellen, maar CRM hangt er in mijn ogen een beetje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Dynamics is toch de hippe versie van Navision en andere pakketten?
Met Navision 6(?) heb ik een zomer ervaring. Gelukkig heb ik SQL Reporting Services ontdekt :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dynamics CRM is nog altijd heel erg aan het groeien. Zeker de 2011 versie is ook echt neergezet als ontwikkelplatform. Voordeel van MS CRM is dat het gewoon .NET is, waarbij ze in de 2011 versie ook netjes zijn overgestapt op .NET 4. ondersteuning voor ODATA (alleen binnen de applicatie zelf) een Linq2Crm provider, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoe vaak maken jullie gebruik van een servicebus voor de communicatie tussen systemen? Wat zijn daar jullie ervaringen mee?

Ik heb tot nu toe 1x serieus gebruik gemaakt van een servicebus, dat was bij een klant waar een integratie tussen CRM, SharePoint en nog wat backendsystemen moest komen. De servicebus zelf was in dit geval BizTalk. Op zich werkte dat best wel geinig :)

[ Voor 50% gewijzigd door Alex) op 24-01-2013 09:53 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zooo, weer verder aan hét project dat vandaag nog af moet :X Het kan nog, het kan... gisteren tot 20.00 bezig geweest en vandaag zal het vast weer laat worden.

Gisteren het ophalen van producten op basis van filters via Ajax gemaakt... en nu toch verder met de rest van het verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb vandaag oplevering en morgen ook :P dus nog even hard bikkelen om de documentatie enzo af te krijgen en het netjes af te werken.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

WTF, een jaartje geleden hadden we een facebook appje (webpagina met Facebook integratie) gemaakt in een pagina van een fictief bedrijf , zodat de sales mensen daar een beetje mee konden demo-en.
Nu kwam vanmorgen de melding dat het niet meer werkt, maar bij mij was er niks aan de hand, IE, Chrome, FF, binnen kantoor netwerk, buiten kantoor netwerk, werkte allemaal prima ... Tot ik mezelf afmeldde bij de app, en me opnieuw aanmeldde, waarbij ik de permissies weigerde die de app nodig had. Nu is de hele app stuk, want hij blijft in een eeuwige redirect loop hangen 8)7 Server waarop de app is gehost al een IIS reset gegeven, browser cache geleegd, afmelden, opnieuw aanmelden, etc. maar het stomme ding blijft stuk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:40:
Zooo, weer verder aan hét project dat vandaag nog af moet :X Het kan nog, het kan... gisteren tot 20.00 bezig geweest en vandaag zal het vast weer laat worden.

Gisteren het ophalen van producten op basis van filters via Ajax gemaakt... en nu toch verder met de rest van het verhaal :D
Niet lullig bedoeld.. maar wat doe je hier nog? :P Op dat soort dagen ben ik hier echt niet te vinden hoor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:49:
[...]

Niet lullig bedoeld.. maar wat doe je hier nog? :P Op dat soort dagen ben ik hier echt niet te vinden hoor. O-)
Net even een collega geholpen, en nu wachten tot Photoshop klaar is met laden van het design :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Ik wel hoor. Een klein beetje afleiding is goed voor :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
[...]

Project is aan het builden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GoTCoast schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:54:
[...]

Project is aan het builden? :9
Wat heb je dan? Een 386 met een floppydrive? Zelfs de meest lompe solution wat wij hebben rebuildt in minder dan een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Korben schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:01:
[...]

Wat heb je dan? Een 386 met een floppydrive? Zelfs de meest lompe solution wat wij hebben rebuildt in minder dan een minuut.
Geldig excuus om niet te werken ;).
Momenteel ben ik bezig met een Rails app, voordat hij daar alle testcases van heeft gerund ben ik een halfuur verder. De horror! Gelukkig goede CI-systeem, waardoor hij dat automatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:01:
[...]

Dan heb je niet hele lompe solutions. Zonder incredibuild (een network build distributor) en andere build optimalisaties duurt een rebuild van de game ongeveer 30 minuten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Lol, hier een rebuild van een custom Android platform: >55 min op een i7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doe je dan ook een multicore build?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Yep, maar de bottleneck is waarschijnlijk de 5400 rpm laptop HD...
Er worden nogal wat assets gecomprimeerd en verschillende flash images gegenereerd.

[ Voor 39% gewijzigd door EddoH op 24-01-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Alex) schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:52:
Hoe vaak maken jullie gebruik van een servicebus voor de communicatie tussen systemen? Wat zijn daar jullie ervaringen mee?

Ik heb tot nu toe 1x serieus gebruik gemaakt van een servicebus, dat was bij een klant waar een integratie tussen CRM, SharePoint en nog wat backendsystemen moest komen. De servicebus zelf was in dit geval BizTalk. Op zich werkte dat best wel geinig :)
Ik ben aan het experimenteren om een CQRS + ES webshop te bouwen, daarvoor gebruik ik RabbitMQ als servicebus / queue. Werkt erg fijn, het is net RMI met nog hogere latency :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:37:
Yep, maar de bottleneck is waarschijnlijk de 5400 rpm laptop HD...
Oh ja dat helpt idd niet echt :)
Er worden nogal wat assets gecomprimeerd en verschillende flash images gegenereerd.
Dat vind ik dan weer geen eerlijke vergelijking. Als ik dat meeneem dan duurt een volledige rebuild bij ons ongeveer 12 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hm, ja das waar, die stap(pen) kan ik alleen niet overslaan, dus ik reken het er automatisch bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben nog eens met een Chrome extension aan het hobbyen om dat taalselectiegebeuren te kunnen uitwerken, maar tot nu toe blijkt dat ongeveer 0% van de sites een Content-language-header terugstuurt. :P

Wikipedia gelukkig wel! Uiteraard test ik het lokaal met een php-script zodat ik zelf invloed heb op headers en content, maar ik had het "in het wild" toch wat meer verwacht.

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 24-01-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nationale IQ test gisteren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kO3cuIH.jpg

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:08

BoAC

Memento mori

Tja welke kies je dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
lol faal

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Tijd laten aflopen en geen antwoord geven. :D

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988

Ik. Hoewel ik er niet aan moet denken om iets met BizTalk te gaan doen. Servicebus is erg fijn, loose coupling van system etc. De hele funda backend zit bijvoorbeeld in een servicebus. Ik begin het ook in simpele apps te gebruiken met een app-wide eventbus (of een aantal kleinere per scope).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

creator1988 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:09:
[...]

Ik. Hoewel ik er niet aan moet denken om iets met BizTalk te gaan doen. Servicebus is erg fijn, loose coupling van system etc. De hele funda backend zit bijvoorbeeld in een servicebus. Ik begin het ook in simpele apps te gebruiken met een app-wide eventbus (of een aantal kleinere per scope).
Als je een app-wide eventbus gebruikt, ga je dan wel een full-fledged services bus als NServiceBus, of een bestaande in-context library, of schrijf je zelf iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
Geen photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Korben schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Als je een app-wide eventbus gebruikt, ga je dan wel een full-fledged services bus als NServiceBus, of een bestaande in-context library, of schrijf je zelf iets?
Ik heb al een tijd geen .NET gedaan maar in javascript maak ik een EventEmitter object aan en die gooi ik via dependency injection naar alle plugins; heel simpel. Redis PubSub als het over meerdere servers moet. Ik hou zolang mogelijk alles in-process. En dat gaat prima als je geen history nodig hebt.

Bij funda hadden we dat wel en daar hadden we een home grown solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Vage vraag...
Ik kom op geen van de 4 antwoorden :P

Hoe is dit bepalend voor je IQ

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 24-01-2013 13:36 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:35:
[...]

Ik kom op geen van de 4 antwoorden :P
Vage vraag, ik kom op zaterdag :P
Dat is net het punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb die IQ-test niet gekeken, maar zie ook de reacties hier, er was blijkbaar wel meer mis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er loopt trouwens ook een topic over in de HK: IQ-test op BNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Nu maar weer eens bezig met Vagrant, ik blijf het complex iets vinden.
Wil eigenlijk gewoon simpele *AMP server voor development.

En zelfs met de Tweakblogs lukt het mij niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 24-01-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
NaCL heeft zojuist ARM support gekregen :)

http://blog.chromium.org/...lient-support-on-arm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Het zal ook eens niet... :( svn merge dry-run, gaf slechts 10 conflicten aan.
Alleen maar in config files, geen probleem dacht ik... Mergen maar.

Probeer je te comitten, en nu krijg ik de ene wazige error na de andere. Dat wordt weer een leuke middag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTCoast schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:59:

Om de een of andere reden kom ik sinds de blogpost van armageddon_2k1, Vagrant overal tegen. Ik heb er spijtig genoeg nog steeds geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:06:
[...]

Om de een of andere reden kom ik sinds de blogpost van armegeddon_2k1, Vagrant overal tegen. Ik heb er spijtig genoeg nog steeds geen tijd voor gehad.
Vagrant is echt super. Lijkt heel erg op jouw workflow hoor ;).
Alleen dit is echt terminal-based, en ik weet ook niet of je Windows VM's met Vagrant kan aanmaken?

Moet nog eens Peepcode - Chef deel 1 kijken. Gaan ze ook in op Vagrant
creator1988 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:11:
[...]

Drie commando's en je hebt een machine, als je geen provisioning gebruikt kan je gewoon erheen ssh'en en gaan installeren. Waar loop je op vast?
Sowieso een koppeling met een MySQL server. Ik heb voorbeelden gevonden van een kant en klare PHP server, maar zonder de MySQL erachter.
en ik weet nooit waar ik de websites zelf moet plaatsen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ryur op 24-01-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988

Drie commando's en je hebt een machine, als je geen provisioning gebruikt kan je gewoon erheen ssh'en en gaan installeren. Waar loop je op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Lolz0rs, de klant heeft de producten met (bijv.) 2 maten ook 2x toegevoegd in plaats van 1 product met 2 versies... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
creator1988 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:35:
[...]

Ik heb al een tijd geen .NET gedaan maar in javascript maak ik een EventEmitter object aan en die gooi ik via dependency injection naar alle plugins; heel simpel. Redis PubSub als het over meerdere servers moet. Ik hou zolang mogelijk alles in-process. En dat gaat prima als je geen history nodig hebt.

Bij funda hadden we dat wel en daar hadden we een home grown solution.
Ik neem aan dat je dan alleen met synchrone events werkt, en alles binnen dezelfde transactie doet? Anders heb je een probleem zodra je app een keer uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nope, live in de uitzending. Online trouwens ook: http://quiz.bnn.nl/iqtest/. Tevens zie je online een strak staaltje "hoe verneuk ik mijn encoding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18

Het was bij mij ook af en toe frustrerend. Vooral de Chef Solo documentatie is soms.... interessant. En als je dan een vraag aan de developer stelt waarom ie een bepaalde change gedaan heeft krijg je geen antwoord, net als op het OpsCode forum.

Wat is je probleem want ik werk er met alle plezier mee atm.

EDIT: Stuur me even een DM, dan trekken we dit buiten de Coffeecorner. Het probleem dat je meldde is zo op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-01-2013 14:55 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat je in een legacy application even snel een DataSource van een ComboBox moet aanpassen ...

In de eerste instantie werkt het ... later niet meer. Blijkt (na een uur ploegen) dat die DataSource in een compleet andere class ook nog soms(!) een waarde krijgt toegewezen.

Duplicate code in de applicatie. Nee, wacht. Duplicate inline SQL in de interfacelaag.

FML.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zooooo, even een pizza'tje besteld .... en gewoon vrolijk doorgaan! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
@TheNephilim: YouTube: Survivor - Eye Of The Tiger (with lyrics) --BETTER VERSION--

Vandaag maar weer eens aan het spelen geweest met Android... Wat een ingewikkeld zooitje is het toch in vergelijking met Windows Phone...

Verder is JSON uitgevonden door een engel en jQuery.getJSON() door de duivel... :D Ik krijg absoluut een response terug van de server (NET-panel in Firebug laat de hele request e.d. zien) maar daarna wordt met de data niets gedaan... terwijl een gelijkende functie wel werkt... Aaargh!

[ Voor 33% gewijzigd door hiekikowan op 24-01-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bdalenoord schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:59:
@TheNephilim: YouTube: Survivor - Eye Of The Tiger (with lyrics) --BETTER VERSION--

Vandaag maar weer eens aan het spelen geweest met Android... Wat een ingewikkeld zooitje is het toch in vergelijking met Windows Phone...

Verder is JSON uitgevonden door een engel en jQuery.getJSON() door de duivel... :D Ik krijg absoluut een response terug van de server (NET-panel in Firebug laat de hele request e.d. zien) maar daarna wordt met de data niets gedaan... terwijl een gelijkende functie wel werkt... Aaargh!
Daarom gewoon jQuery.ajax gebruiken, daarin werkt json wel goed

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

F.West98 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:37:
[...]

Daarom gewoon jQuery.ajax gebruiken, daarin werkt json wel goed
Yup, die gebruik ik ook altijd! Is net zo makkelijk en werkt altijd goed XD

Eye of the Tiger haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zucht...
Opdracht af, wacht nu al een dag op een nieuwe opdracht. Dit gaat vervelen (1e opdracht ook al 3 uur van tevoren af (geschat))

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
jQuery.ajax heb ik al geprobeerd... jQuery.get al dus het zal ergens anders zitten... hopelijk kijk ik er morgen weer met een frisse blik naar en kan ik het dan waarschijnlijk binnen een uurtje fixen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Gebruik zelf momenteel ook Vagrant alleen op mijn PC want mijn macbook pro is niet echt meer van deze tijd :D. Wou gisteravond bijna naar de MM gaan om een nieuwe te halen, maar toen bedacht ik mij dat ik over twee weken op wintersport ga en maar beter eventjes kan wachten.

Over Vagrant gesproken:
http://gettingstartedwithdjango.com/

Dit vind ik dus wel een grappig idee, zo kun je er eigenlijk vanuit gaan dat elke cursist dezelfde software draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hmm, een meetafwijking van 7 sigma. Physics...

http://arstechnica.com/sc...ls-proton-size-conundrum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hit and Run is best een leuk filmpje (...heb nog 20 minuten te gaan O-) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14

BizTalk is niet echt een Bus systeem. BizTalk is meer een Broker systeem. Wanneer BizTalk uitvalt en je hebt geen failover oplossing dan heb je gedaan met spelen. Met een bus systeem zullen alle andere systemen gewoon blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah, weer een nieuwe versie van Wordpress: http://wordpress.org/news/2013/01/wordpress-3-5-1/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
bdalenoord schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:22:
jQuery.ajax heb ik al geprobeerd... jQuery.get al dus het zal ergens anders zitten... hopelijk kijk ik er morgen weer met een frisse blik naar en kan ik het dan waarschijnlijk binnen een uurtje fixen... :D
waarschijnlijk voldoe je niet aan json standaard. Dan parsed ie je data niet.
Wel alles met double quotes? (zowel key als value)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

BasieP schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:56:
[...]

waarschijnlijk voldoe je niet aan json standaard. Dan parsed ie je data niet.
Wel alles met double quotes? (zowel key als value)
json_last_error() is je vriend dan.
Geeft een nummertje terug met je fout.

Ik had ooit mn data niet in utf8, waardoor mn json over de zeik ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
@BasieP JSON komt als valide uit jsonlint en alles is voorzien van dubbele quotes... Ben nu even bezig met wat anders, mocht ik er ooit uit komen dan laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Das toch ook raar...

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
$('#overlay').show();

// Andere shizzle en voorbereiding...

$('#overlay').hide();

$('#products').html(ajaxresponse.html);

De producten staan er al lang... dan 1 of 2 seconden laten is pas de overlay verdwenen :/

Maar... het is bijna weekend mensen; nog maar één webshop en één andere website afmaken :+

[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 25-01-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 06-09 20:43
[b]TheNephilim schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:06:
De producten staan er al lang... dan 1 of 2 seconden laten is pas de overlay verdwenen :/
Hoort deze code niet in een callback achtige structuur thuis, zit daar niet het probleem? Dus dat je voor het request die overlay erin gooit, het request doet en op het moment dat je de response erin zet meteen de overlay weer sluit. Zou kunnen dat ik iets mis hoor, staat ook niet echt veel context bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

jhuiting schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:11:
[...]

Hoort deze code niet in een callback achtige structuur thuis, zit daar niet het probleem? Dus dat je voor het request die overlay erin gooit, het request doet en op het moment dat je de response erin zet meteen de overlay weer sluit. Zou kunnen dat ik iets mis hoor, staat ook niet echt veel context bij :)
Voor de aanvang van een Ajax request komt de overlay in beeld, in de callback verdwijnt hij weer. Ben er nog niet uit hoe, maar moet nog wat dingen aanpassen dus kijk nog even hoe dat eindigt. Mocht het zo blijven, dan open ik wel even een topic XD

---

Ah, het is de location.hash=nieuwehash (in de Ajax callback) die na de Ajax callback pas als 'hashchange' gezien word. Dus dan doet ie het nog maar een keer :?

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 25-01-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$.ajax({
  url: 'http://........com',
  beforeSend: function ( xhr ) {
     $('#overlay').show(); 
  }
}).done(function ( data ) {
  var html = myDataProcessor(data);
  $('#products').html(html);
  $('#overlay').hide(); 
});
TheNephilim schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:14:
Ah, het is de location.hash=nieuwehash (in de Ajax callback) die na de Ajax callback pas als 'hashchange' gezien word. Dus dan doet ie het nog maar een keer :?
Klinkt logisch dat de hashchange pas wordt gezien zodra hij al in de callback zit, maar je zou niet twee keer in dezelfde callback moeten kunnen komen. Niet ergens een oneffenheid* in je code? O-)

*Oneffenheid klinkt toch veel vriendelijker dan bug(je).

[ Voor 53% gewijzigd door GateKeaper op 25-01-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
GateKeaper schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:31:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$.ajax({
  url: 'http://........com',
  beforeSend: function ( xhr ) {
     $('#overlay').show(); 
  }, 
  success : function(data) {
     var html = myDataProcessor(data);
     $('#products').html(html);
     $('#overlay').hide(); 
  }
});
Netjes alles met callback doen he ;) [/zeurmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

jhuiting schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:44:
[...]

Netjes alles met callback doen he ;) [/zeurmodus]
Doe ik toch? Tenzij je dataProcessor async code heeft, maar daar ging ik maar niet vanuit. $.html('new html') heeft geen callback toch?

.done na je ajax, doet 't zelfde als success erin.

[ Voor 7% gewijzigd door GateKeaper op 25-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar even een topic geopend, word er moedeloos van :o

TheNephilim in "[jQuery] 'hashChange' event fired pas na $.ajax callback"

Nu ben ik echt geen JavaScipt expert, dus wie weet is het niet meer dan dit of dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
GateKeaper schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:47:
Doe ik toch? Tenzij je dataProcessor async code heeft, maar daar ging ik maar niet vanuit. $.html('new html') heeft geen callback toch?
Ja dat klopt, maar qua syntax ben ik daar niet zo'n voorstander van. Je gebruikt nu defered's en callbacks door elkaar. Ik vind, dat het zolang het een beetje beheersbaar is, callbacks in dit soort situaties wat cleaner zijn :) (maar het gaat vooral over smaak, niet over goed / fout)

[ Voor 7% gewijzigd door curvemod op 25-01-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:16
* jip_86 hangt op;
Afbeeldingslocatie: http://imgc.allpostersimages.com/images/P-488-488-90/11/1182/2AJU000Z/posters/bang-head-here.jpg
* jip_86 slaat hoofd paar keer flink hard
Echt wat een pareltjes kom ik elke keer tegen aan code en xaml :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
Zucht... heb ik weer:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/230931/tweakers.net/NS_website_small.png

Uiteraard is IE10 ondersteunen te moeilijk, maar opera kan dan weer wel :/

En korting is ook al moeilijk (of zou het systeem stiekem niet overweg kunnen met gratis producten?) https://dl.dropbox.com/u/...kers.net/NS_website_2.png
Of is er geen andere manier om een automatische incasso te verkrijgen (nog zo'n ding.. waarom moeten die dingen doorlopend zijn?)

[ Voor 98% gewijzigd door Caelorum op 25-01-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/exploits_of_a_mom.png

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
collega roept een webservice aan en krijgt de melding 'Fatal error: Uncaught SoapFault exception: [HTTP] Error Fetching http headers....'. En op mijn machine werkt het wel.

Waaaaar zit het verschil? zucht........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
pdebie schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:51:
collega roept een webservice aan en krijgt de melding 'Fatal error: Uncaught SoapFault exception: [HTTP] Error Fetching http headers....'. En op mijn machine werkt het wel.

Waaaaar zit het verschil? zucht........
Zet je timeout wat hoger ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39

frG

Zo, examen 70-480 gehaald, zaten toch nog best wat 'pittige' vragen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Afbeeldingslocatie: http://flowingdata.com/wp-content/uploads/2013/01/internet-explorer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ghehe, lies, damn lies and statistics in werking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Rutix schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:10:
[...]

Zet je timeout wat hoger ;)
Hoe bedoel je? Session state time out van onze website (waar de webservice in draait) staat op 20 minuten.

extra info: Het is een .NET webservice en mijn collega roept via PHP de webservice aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maakt niet uit, het gaat om de PHP "client" kant z'n time-out. Zet'm eens op 2 minuten (socket_timeout = 120 o.i.d.)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok, gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/sandwich.png

Dees blijft het zaligst van allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:22:
Maakt niet uit, het gaat om de PHP "client" kant z'n time-out. Zet'm eens op 2 minuten (socket_timeout = 120 o.i.d.)
Dit bedoelde ik dus ;). Ik had wat duidelijker moeten zijn :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Woooo!
Kaartjes en vliegtickets voor Evolve 2013 zijn zojuist besteld.
Ben benieuwd! Is al een tijdje geleden dat ik me echt met mobile development bezig heb gehouden. Leuke manier om er weer in te komen dacht ik :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1 ... 260 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.