Rename file, force-sync file in p4, nieuwe file d'r overheen pasten?
Oh ja want dat is minder idioot
.
Dan is flush+edit wat handiger want dan hoef je geen files te kopiëren en syncen
Dan is flush+edit wat handiger want dan hoef je geen files te kopiëren en syncen
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2013 16:51 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit lijkt me niet goed 

Blijkbaar proberen ze Chrome Remote Desktop Viewer op te starten als je naar http://placehold.it/ gaat.

Blijkbaar proberen ze Chrome Remote Desktop Viewer op te starten als je naar http://placehold.it/ gaat.
Volgens mij was deze site al eens eerder voorbij gekomen, werd allemaal vreemde meuk geladen.. (zo een 4MB ?)TheNephilim schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:54:
Dit lijkt me niet goed
[afbeelding]
Er was volgens mij ook ooit hier een link geplaatst naar een bestel site, waarbij je kon bestellen door in te loggen via een RDP verbinding
Ach ja.. tegenwoordig moeten ook al die desktop apps die al jaren prima werken, via het web beschikbaar zijn. Ik zeg, simpel en effectief!HMS schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:56:
Er was volgens mij ook ooit hier een link geplaatst naar een bestel site, waarbij je kon bestellen door in te loggen via een RDP verbinding
Grrrr... Even uitlaatkleppen....
Welke gladiool verzint het om een "standaard" intel chipset uit te brengen en daar dan niet de Rapid Storage van Intel op te gebruiken. Dacht een goed moederbord voor mijn servertje uitgezocht te hebben blijkt dat ding Rapid Storage niet te ondersteunen... Serieus, WTF... Ik las in een van de userreviews op T.NET dat het er wel op zou zitten...
Baal ik eigenlijk wel stevig van, ik wilde namelijk hardwarematige RAID 1 voor wat stabiliteit. Zit ik nu met een mobo die het niet kan... En dan durven ze het bij ASROCK nog een PRO bord te noemen (B75-Pro3-M)
Had me al serieus de pleuris gezocht naar hoe het met RAID zat, bleek je naar de chipset te moeten kijken, werkt het verdorie nog niet
Welke gladiool verzint het om een "standaard" intel chipset uit te brengen en daar dan niet de Rapid Storage van Intel op te gebruiken. Dacht een goed moederbord voor mijn servertje uitgezocht te hebben blijkt dat ding Rapid Storage niet te ondersteunen... Serieus, WTF... Ik las in een van de userreviews op T.NET dat het er wel op zou zitten...
Baal ik eigenlijk wel stevig van, ik wilde namelijk hardwarematige RAID 1 voor wat stabiliteit. Zit ik nu met een mobo die het niet kan... En dan durven ze het bij ASROCK nog een PRO bord te noemen (B75-Pro3-M)
Had me al serieus de pleuris gezocht naar hoe het met RAID zat, bleek je naar de chipset te moeten kijken, werkt het verdorie nog niet
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik haal deze even aan. Wat laat, maar ik merkte het vandaag ineens.Soultaker schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:58:
[...]
Dat klopt, maar er zitten ook wel wat nadelen aan:Ik begrijp dus eigenlijk niet echt waarom ik dit stukje nog in Dvorak zit te typen, want eigenlijk kan ik er niet echt een voordeel bij bedenken.
- Ik type in Qwerty nog altijd 50% sneller dan in Dvorak (100 wpm vs 65 wpm ofzo).
- Voor programmeren is Dvorak niet ideaal; blokhaken en curly braces zitten naast de backspace.
- Werken op de commandline is ook geen pretje; alle toetsen in vi zitten op andere plekken, en woorden als ls zijn best moeilijk te typen.
- Allerlei andere handige sneltoetsen (zoals control-s en control-z) zijn ontworpen om met de linkerhand aangeslagen te worden, en die zijn dus ook moeilijker geworden.
(Ook zou ik het fijn vinden als de caps-lock geremapt zou zijn als backspace, zoals in Colemak gebeurt. De backspace gebruik ik namelijk best vaak, en de caps-lock eigenlijk nooit, terwijl 'ie wel op een enorm accessible plek op het toetsenbord zit.)
Je puntje 4, handige sneltoetsen, is eigenlijk totaal niet afgeleid van de locatie van de knop (aangezien er ook AZERTY toetsenborden zijn, zou dit al vreemd zijn. Maar even een greep:
CTRL+[O/P/A/E/U/I/Y] Zijn op een Dvorak allemaal handiger geplaatst
CTRL+[L/S/C/V/W/G/H/B] Zijn vergelijkbaar of net iets minder handig geplaatst
Over het geheel, vind ik het meevallen. De minder-handige zijn vaak net 1 knoppie verderop, niet opzienbarend.
Daarnaast is de reden van de letters meer afgeleid van het eerste of tweede woord van wat het moet kunnen (L doet "create List" bijvoorbeeld).
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
\me heeft nieuwe oordopjes nodig.
M'n Apple-in ears zijn stuk gegaan (2x al, rommel). Mijn Senheisers waren al eerder dood, en nu zit ik opgescheept met de default Apple oortjes...
Maar ja, eerst projecten afronden, anders betaald de klant ook niet en valt er ook geen geld uit te geven.
M'n Apple-in ears zijn stuk gegaan (2x al, rommel). Mijn Senheisers waren al eerder dood, en nu zit ik opgescheept met de default Apple oortjes...
Maar ja, eerst projecten afronden, anders betaald de klant ook niet en valt er ook geen geld uit te geven.
[ Voor 25% gewijzigd door ZpAz op 22-01-2013 20:33 ]
Ik heb deze nog in de aanbieding.ZpAz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:33:
\me heeft nieuwe oordopjes nodig.
Nee, toch bedankt.
Een koptelefoon vind ik wat 'lomp'. Ze zullen vast minder snel stuk gaan, maar de senheisers gingen jaren mee, het Apple spul (in oordopjes althans) is of qua geluid gammel (de default) of erg fragiel (de in-ears).Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:50:
Waarom kies je voor oordopjes in plaats van een koptelefoon?
Verwijderd
Dat gevoel had ik vroeger ook maar sinds ik een pricewatch: Bose AE2 (Zwart) heb gekocht, heb ik daar geen last meer van. Toegeven, de klank is minder goed dan mijn Sennheiser koptelefoon die de helft van de prijs kostte, maar het draagcomfort is niet te evenaren. Zelf na de koptelefoon een hele dag gedragen te hebben, heb ik er nog steeds geen last van terwijl dit met mijn Sennheiser wel anders was. Ik zou zeggen: ga eens naar de MediaMarkt en zet hem eens op
Vind dit ook wel wat hebben, maar neig nog steeds meer naar in-ear, is toch wat 'discreter', en ook daar kan een goed geluid uit komen.
http://www.hoofdtelefoons...iscape-uptown-zilver.html
Deze lijken me wel wat, maar kan ze in NL niet vinden. (Aa gevonden, wel prijziger dan in het buitenland...
) Met remote, wat zeker ook een pluspunt is.
Deze lijken me wel wat, maar kan ze in NL niet vinden. (Aa gevonden, wel prijziger dan in het buitenland...

[ Voor 29% gewijzigd door ZpAz op 22-01-2013 21:52 ]
Verwijderd
Dat ziet er inderdaad ook niet slecht uit. Ik ben niet direct iemand die zijn koptelefoon overal draagt dus dat is misschien de reden waarom jij liefst zo "discreet" mogelijk wil zijn. Ik gebruik hem praktisch alleen thuis en daar maakt het mij echt helemaal niets uit hoor.
In-Ears kunnen inderdaad ook best een goede geluidskwaliteit bieden maar ik vind dat minder prettig is om te dragen.
In-Ears kunnen inderdaad ook best een goede geluidskwaliteit bieden maar ik vind dat minder prettig is om te dragen.
Ik heb watson oortjes van de Macro a 5 euri's de stukZpAz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:23:
Vind dit ook wel wat hebben, maar neig nog steeds meer naar in-ear, is toch wat 'discreter', en ook daar kan een goed geluid uit komen.
Komt redelijk geluid uit. Het voordeel van in-ears is dat het al snel goed klinkt omdat je ze niet hard hoeft te zetten en ze dus minder snel vervormen.
Een koptelefoon gebruik ik alleen thuis, vind het een beetje pauper staan om met die grote oorkleppen over straat te gaan. Zeker als er zo'n rood b-tje op staat
Muziek via de speakers van de laptop vind ik maar niets, dus zit ook thuis geregeld met oortjes op/in.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Muziek via de laptopspeakers vind ik ook niet echt super, en is natuurlijk ook niet altijd handig als anderen niet mee willen luisteren.
Logitech UE700 via amazon.de voor €50 oid. Geweldige dingen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Heeft iemand van jullie enig idee hoe MEGA er voor zorgt dat ze de juiste pagina uit een url kunnen trekken. De url is zo opgebouwd: http://mega.co.nz/#pagetitle
In javascript window.location.hash opvragen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| var hash = window.location.hash; $(document).ready(function() { $.get('/'+hash, function(data) { template.load(hash, data).show(); }); }); |
Zoiets?
*edit.. grrrr.. te laat
[ Voor 7% gewijzigd door GateKeaper op 22-01-2013 22:33 ]
Verwijderd
En wat is het voordeel tov de gebruikelijke manier?
Met de gebruikelijke manier bedoel ik een serverside taal die aan de hand van een id of de titel het gewenste item uit de database haalt en dan weergeeft.
Met de gebruikelijke manier bedoel ik een serverside taal die aan de hand van een id of de titel het gewenste item uit de database haalt en dan weergeeft.
Bij je eerste request niet echt een voordeel, maar bij iedere andere (volgende) pagina zal het laden sneller en soepeler aanvoelen. Je update immers enkel het gewijzigde, en niet de hele DOM.
Werkt heerlijk met template engines zoals handlebars (en alternatieven).
Werkt heerlijk met template engines zoals handlebars (en alternatieven).
Ik heb nog geen enkele file kunnen uploaden naar mega. En op mijn eerste account kan ik nog altijd niet inloggen (kreeg een error bij het activeren, daarna blijft ie maar zeggen dat email of wachtwoord verkeerd is)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je kan 't overigens ook bij mega duidelijk zien. Bij de eerste request laad hij de complete site al. Bij het wisselen van pagina heb je (op een enkele afbeelding na) geen verkeer meer tussen mega en jou.
Wel lelijk overigens dat ze de templates niet gebundeld hebben in één js file, ipv al die verschillende js en html requests.
Wel lelijk overigens dat ze de templates niet gebundeld hebben in één js file, ipv al die verschillende js en html requests.

Verwijderd
Ik heb mijn account 5 keer opnieuw moeten aanmaken. Het kan zijn dat je eerste account gewoon "weg" is. Wat gebeurd er wanneer je opnieuw met het eerste e-mailadres probeert te registreren?.oisyn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:42:
Ik heb nog geen enkele file kunnen uploaden naar mega. En op mijn eerste account kan ik nog altijd niet inloggen (kreeg een error bij het activeren, daarna blijft ie maar zeggen dat email of wachtwoord verkeerd is)
Zo eindelijk de server overgezet naar nieuwe hardware. Wat duurt dat toch ellendig lang als je veel data hebt. Moest voor een kleine 150GB aan VM's over. Daarnaast moest de oude machine worden omgezet naar een VHD bestand wat ook weer eventjes duurde...
Wel cool dat je nu redelijk makkelijk een fysieke machine naar een VHD kunt gooien en vervolgens die VHD in Hyper-V kunt starten. Weet nog dat dat vroeger niet zo heel vlekkeloos ging...
Geen slechte upgrade van een Pentium Dual Core E6600 met 8GB ram naar een i5 3330 met 16GB
(en ruimte voor nog 16GB extra) Ook de krappe HDD is eindelijk vervangen voor een mooie 2TB (helaas met software mirroring omdat een B75 chipset schijnbaar niet altijd RAID ondersteunt
)...
Heb in ieder geval geleerd dat ik, in ieder geval mijn servers, zoveel mogelijk virtualisatie moet gaan toepassen.

Dadelijk maar eens mijn bedje opzoeken
Wel cool dat je nu redelijk makkelijk een fysieke machine naar een VHD kunt gooien en vervolgens die VHD in Hyper-V kunt starten. Weet nog dat dat vroeger niet zo heel vlekkeloos ging...
Geen slechte upgrade van een Pentium Dual Core E6600 met 8GB ram naar een i5 3330 met 16GB
Heb in ieder geval geleerd dat ik, in ieder geval mijn servers, zoveel mogelijk virtualisatie moet gaan toepassen.

Dadelijk maar eens mijn bedje opzoeken
This e-mail address has already registered an account with Mega.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:49:
[...]
Ik heb mijn account 5 keer opnieuw moeten aanmaken. Het kan zijn dat je eerste account gewoon "weg" is. Wat gebeurd er wanneer je opnieuw met het eerste e-mailadres probeert te registreren?
Wel stom dat er geen account reset mogelijkheid is. Maar goed, het is natuurlijk nog beta.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2013 23:16 ]
Ik vraag me af hoe Google met zulke sites omgaat, als je bijvoorbeeld naar meteor js kijkt is het allemaal wel heel snel. Alleen de dom verandert steeds.
Het lijkt me erg duidelijk hoe Google hier mee omgaat: 
[google=site:mega.co.nz]
Kortom, alleen interessant voor applicaties...
[google=site:mega.co.nz]
Kortom, alleen interessant voor applicaties...
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Ik denk eigenlijk eerder dat het er ook niet gaat komen. Ze beweren dat ze zelf ook de encryptie sleutels niet in handen hebben. Dan zouden sleutels dus in je localstorage moeten komen, en al je files zijn geëncrypt d.m.v. je password..oisyn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:16:
[...]
This e-mail address has already registered an account with Mega.
Wel stom dat er geen account reset mogelijkheid is. Maar goed, het is natuurlijk nog beta.
Password kwijt is sowieso al toegang tot al je files kwijt zoals ik 't begrijp. Dan is er dus ook geen reden meer tot het resetten van je wachtwoord. Het enige wat ze zouden kunnen doen is je complete account resetten en dus ook al je files wissen.
Leuke read daarover: http://arstechnica.com/bu...tate-of-megas-encryption/ (heb hem zelf nog niet helemaal gelezen wegens examens)GateKeaper schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:29:
[...]
Ik denk eigenlijk eerder dat het er ook niet gaat komen. Ze beweren dat ze zelf ook de encryptie sleutels niet in handen hebben. Dan zouden sleutels dus in je localstorage moeten komen, en al je files zijn geëncrypt d.m.v. je password.
Password kwijt is sowieso al toegang tot al je files kwijt zoals ik 't begrijp. Dan is er dus ook geen reden meer tot het resetten van je wachtwoord. Het enige wat ze zouden kunnen doen is je complete account resetten en dus ook al je files wissen.
Ik heb ook problemen met het registreren. Het lijkt wel of mailtjes naar msn niet worden verstuurd, of dat msn ze blokkeert. Ik heb het via mijn servertje moeten doen en nog kwam het in de spamfolder. Wel doet het het daarna goed
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Vandaar dat ik zei account reset. Logisch dat je je content kwijt bent, maar je account zelf hoef je niet kwijt te zijn.GateKeaper schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:29:
[...]
Ik denk eigenlijk eerder dat het er ook niet gaat komen. Ze beweren dat ze zelf ook de encryptie sleutels niet in handen hebben. Dan zouden sleutels dus in je localstorage moeten komen, en al je files zijn geëncrypt d.m.v. je password.
Mega heeft al een reactie: https://mega.co.nz/#blog_3Ghehe schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:33:
Leuke read daarover: http://arstechnica.com/bu...tate-of-megas-encryption/ (heb hem zelf nog niet helemaal gelezen wegens examens)
Behalve dat AES-128 hoger zou kunnen, en je natuurlijk sowieso een sterk wachtwoord nodig hebt en genoeg moet bewegen voor de generatie met muis/keyboard, zie ik geen echte open issues eigenlijk.
Het feit dat Mega blijkbaar wel in staat is te bepalen wie dezelde files opslaat en deze collapset vindt je geen open issue? Hoe kan dat als alle bestanden geëncrypt zijn? De kans dat twee files dezelfde geëncrypte data opleveren is astronomisch klein. Tenzij er een soort van Jan Sloot Compressie™ wordt gebruikt oid.
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2013 00:03 ]
Ik denk dat het vooral gaat over bestanden die binnen Mega's service gekopieerd worden; dat zijn feitelijk hardlinks. Dubbele bestanden die door dezelfde gebruiker geüpload zijn, zijn ook nog wel te dedupliceren (als je het beginnummer waar de CTR-encryptie op gebaseerd is afleidt van de master key en een hash van het bestand, bijvoorbeeld). Maar identieke bestanden die door verschillende gebruikers onafhankelijk geüpload worden, natuurlijk niet.
Het gaat wel een beetje ten koste van privacy: het betekent dat Mega kan aantonen dat bepaalde gebruikers bepaalde bestanden bezitten.
Het gaat wel een beetje ten koste van privacy: het betekent dat Mega kan aantonen dat bepaalde gebruikers bepaalde bestanden bezitten.
[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 23-01-2013 00:12 ]
Dus alleen in deze twee situaties:quote: https://mega.co.nz/#blog_3Fact #1: Once this feature is activated, chunk MACs will indeed be stored on the server side, but they will of course be encrypted (and we will not use ECB!). Fact #2: MEGA indeed uses deduplication, but it does so based on the entire file post-encryption rather than on blocks pre-encryption. If the same file is uploaded twice, encrypted with the same random 128-bit key, only one copy is stored on the server. Or, if (and this is much more likely!) a file is copied between folders or user accounts through the file manager or the API, all copies point to the same physical file.
[list]
• Gebruiker upload hetzelfde bestand meerdere keren
• Gebruiker kopieert of deelt bestand (met iemand anders)
En dus niet:
[list]
• Gebruiker upload zelfde bestand dat iemand anders al heeft geupload
En anders moet je gewoon je eigen client ervoor maken, dan weet je het helemaal zeker
Edit:Ik zit nu wel met hetvolgende probleem: herbruiken ze de random 128-bit key zonder initiele start? En gebruiken ze geen IV? Situatie 1 van de 2 is een beetje vreemd en vereist toch meer onderzoek.
Idealiter zijn bestanden bijvoorbeeld niet te herleiden tot de eerste uploader, met hergebruik van dit soort dingen kan dat wel. Ook lekt het type van een bestand mogelijk uit als je de IV niet of zou hergebruiken.
Misschien dat iemand met tijd even in de source kan kijken wat er nu echt gebeurd.
[ Voor 20% gewijzigd door pedorus op 23-01-2013 00:25 ]
Creatief én nuttig, de 404-pagina van spoorbeheerder Infrabel: 404 Not Found
We are shaping the future
Heerlijke tijden.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:35:
De goede oude tijd dat je harddisk zo groot wasEn dat je 4MB geheugen had...
En dat je in autoexec.bat en config.sys moest opletten dat je niet teveel data inlaadde omdat je anders je games niet meer kon starten, lekker aankloten met LH/Loadhigh. En het altijd en eeuwige geklooi met je cd station, msci-nogiets heette dat.
Of was het nou andersom?
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Verwijderd
Dat is een initiatief van Childfocus. Kijk ook eens op http://notfound.org/?lang=nlAlex) schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:48:
Creatief én nuttig, de 404-pagina van spoorbeheerder Infrabel: 404 Not Found
Wat een ontzettend slim initiatief.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Het is een leuk initiatief en wil het zeker op mijn site zetten en promoten, maar de kans dat het (behalve besef) een resultaat geeft? De kans is zo gewoon te klein, ik kom eigenlijk nooit op een 404 pagina. En dan nog de factor van vermiste kinderen door heel de EU en waarvan 99% voor 2010 vermist is geraakt...
Alle beetjes helpen en het is een slim initiatief waar zij hun database exposen aan, utopisch gezien, het hele web. Al help je er 1 geval mee is het de investering al waard, mijn inziens. Slim bedacht en het valt wel op. Ik denk dat de bereikbaarheid een stuk groter kan zijn in potentie dan bij Opsporing Verzocht bijvoorbeeld.
Ik denk dat dat erg tegen valt. Opsoring verzocht wordt actief/bewust door mensen gekeken, dus die zullen ook daadwerkelijk de informatie opnemen. Bij een 404, wat al niet heel vaak voorkomt, ben ik zo snel mogelijk weer van die pagina af en zal ik echt niet lang kijken naar een plaatje van een vermist kind. De kans dat ik dat kind dan herken is waarschijnlijk erg klein.armageddon_2k1 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:23:
Alle beetjes helpen en het is een slim initiatief waar zij hun database exposen aan, utopisch gezien, het hele web. Al help je er 1 geval mee is het de investering al waard, mijn inziens. Slim bedacht en het valt wel op. Ik denk dat de bereikbaarheid een stuk groter kan zijn in potentie dan bij Opsporing Verzocht bijvoorbeeld.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Waarom denken designers dat uploadfields wel te stylen zijn. Die dingen zijn een hel om een javascript overlay overheen te leggen. Dan werkt het niet in Chrome, dan niet in IE, ik heb nog geen enkele "universele" replacer gezien die overal hetzelfde en goed werkt.
Sowieso, het stylen van formulieren voorbij label-positie en veld-achtergrond is een no-go imo.
Sowieso, het stylen van formulieren voorbij label-positie en veld-achtergrond is een no-go imo.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Daarom zei ik ook 'in potentie'Woy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:30:
[...]
Ik denk dat dat erg tegen valt. Opsoring verzocht wordt actief/bewust door mensen gekeken, dus die zullen ook daadwerkelijk de informatie opnemen. Bij een 404, wat al niet heel vaak voorkomt, ben ik zo snel mogelijk weer van die pagina af en zal ik echt niet lang kijken naar een plaatje van een vermist kind. De kans dat ik dat kind dan herken is waarschijnlijk erg klein.
Het is in ieder geval een weinig arbeidsintensieve manier om dit onder de aandacht te brengen.
Precies, hoewel ik vind dat die 404 redelijk de aandacht trekt. Ik vrees dat er nog niemand is terug gevonden aan de hand van de 'advertentie' op de 404 pagina.Woy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:30:
[...]
Ik denk dat dat erg tegen valt. Opsoring verzocht wordt actief/bewust door mensen gekeken, dus die zullen ook daadwerkelijk de informatie opnemen. Bij een 404, wat al niet heel vaak voorkomt, ben ik zo snel mogelijk weer van die pagina af en zal ik echt niet lang kijken naar een plaatje van een vermist kind. De kans dat ik dat kind dan herken is waarschijnlijk erg klein.
Maar het is wel de investering waard als er iemand gevonden wordt. De hoeveelheid moeite om het op een website in te bouwen is ook vrijwel nul.
ARRRGGGHHH
zojuist de development server om zeep geholpen met een BIOS update

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

De stof valt op zich wel mee, maar we mogen lekker alle formules van buiten blokken
Verwijderd
Bah, vanbuiten blokken. Ik wil volgend jaar een master Informatiemanagement (iets tussen economie en informatica) gaan studeren maar dat is aan de KUL wat betekent dat ik veel meer vanbuiten zal moeten blokken in plaats van er oefeningen rond te maken.wsitedesign schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:40:
Straks examen bedrijfsbeheer, en heb absoluut geen zin
![]()
De stof valt op zich wel mee, maar we mogen lekker alle formules van buiten blokken
Voor de rest ziet het er wel verdomd interessant uit maar vanbuiten blokken is gewoon mijn ding niet.
Van buiten leren van formules is ook een idioot iets. Als je nou een vak hebt waar een set formules de basis is van het vak, bijvoorbeeld in de thermodynamica of statica, en je de andere ervan af kan leiden is het logisch. Het kunnen afleiden van formules geeft je inzicht weer.
Maar domweg formules stampen om het tentamen moeilijker te maken schiet z'n doel voorbij. Elke aap kan met voldoende tijd en moeite een hele set aan formules onthouden, maar ermee werken is iets anders. Bij dat soort vakken moet je dan gewoon een setje met de formules erbij leveren en keihard ingaan op de inhoud. Dan bereik je tenminste nog iets want dan toets je tenminste of mensen de stof vaardig zijn en niet of ze goed zijn in het onthouden van formules.
In het slechtste geval ben je die formules op het moment dat je de tentamenzaal uitloopt toch alweer vergeten en is het z'n doel volledig voorbij geschoten.
Maar domweg formules stampen om het tentamen moeilijker te maken schiet z'n doel voorbij. Elke aap kan met voldoende tijd en moeite een hele set aan formules onthouden, maar ermee werken is iets anders. Bij dat soort vakken moet je dan gewoon een setje met de formules erbij leveren en keihard ingaan op de inhoud. Dan bereik je tenminste nog iets want dan toets je tenminste of mensen de stof vaardig zijn en niet of ze goed zijn in het onthouden van formules.
In het slechtste geval ben je die formules op het moment dat je de tentamenzaal uitloopt toch alweer vergeten en is het z'n doel volledig voorbij geschoten.
Error 146 'MyClass.MyProperty' is not supported by the language
Wait, whut...
Die is nieuw voor mij... Even wat dingetjes overgezet naar een interface definitie (program against an interface instead of an implementation), krijg ik dit soort meldingen... 
Fijn hoor Visual Studio/C#
Wait, whut...
Blokken is ook mijn ding niet, een formularium mogen gebruiken was interessanter geweest (zoals bij het examen van statistiek)Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:43:
[...]
Bah, vanbuiten blokken. Ik wil volgend jaar een master Informatiemanagement (iets tussen economie en informatica) gaan studeren maar dat is aan de KUL wat betekent dat ik veel meer vanbuiten zal moeten blokken in plaats van er oefeningen rond te maken.
Voor de rest ziet het er wel verdomd interessant uit maar vanbuiten blokken is gewoon mijn ding niet.
If it ain't broken....Priet schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:37:
ARRRGGGHHHzojuist de development server om zeep geholpen met een BIOS update
![]()
It doesn't have enough features yet.
Euhmz.... 't is een bios! Wat wil je ermee kunnen?
(en nee, zeg nu niet "filmpje zien en popcorn bakken").
(en nee, zeg nu niet "filmpje zien en popcorn bakken").
[ Voor 37% gewijzigd door GateKeaper op 23-01-2013 11:03 ]
Ach, border radius en color kan ook nog netFiresphere schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:30:
Waarom denken designers dat uploadfields wel te stylen zijn. Die dingen zijn een hel om een javascript overlay overheen te leggen. Dan werkt het niet in Chrome, dan niet in IE, ik heb nog geen enkele "universele" replacer gezien die overal hetzelfde en goed werkt.
Maar uploadfields, radiobuttons/checkboxes en dropdowns zijn niet erg praktisch om aan te passen inderdaad.
Zoiets moet je maar durven, met een dev serverPriet schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:37:
ARRRGGGHHHzojuist de development server om zeep geholpen met een BIOS update
![]()
Verwijderd
Het is wel te doen maar dat moet dan via dirty hacks waar ik zelf niet echt voorstander van ben. Jullie kennen dus ook geen manier om een input field te stylen. Spijtig, want als je een mooie GUI hebt, is het spijtig wanneer er zo'n input field zit die er totaal niet bij past.Firesphere schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:30:
Een normale 'input' is nog wel te stylen. Een checkbox met wat JS (e.g een toggle switch oid) , maar probeer maar eens een upload field te stylen, dat is niet te doen 
Het ging over upload fields blijkbaar, het is nog vroeg.
Het ging over upload fields blijkbaar, het is nog vroeg.
[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 23-01-2013 11:16 ]
Kun je een voorbeeld geven waar het mis gaat? Ik snap niet helemaal wat het probleem is, ik code altijd tegen interfaces aan ( DI/IoC ), en de fout komt me niet bekend voor.Gertjan. schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:48:
Error 146 'MyClass.MyProperty' is not supported by the language
Wait, whut...Die is nieuw voor mij... Even wat dingetjes overgezet naar een interface definitie (program against an interface instead of an implementation), krijg ik dit soort meldingen...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ah, draagcomfort.. Niets komt boven mijn HD555 uit. Dat ding is zo licht en sluit zo goed aan dat ik meerdere keren op ben gaan staan van mijn bureau om er na een paar stappen achter te komen dat ik nog vast zitVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:18:
Dat gevoel had ik vroeger ook maar sinds ik een pricewatch: Bose AE2 (Zwart) heb gekocht, heb ik daar geen last meer van. Toegeven, de klank is minder goed dan mijn Sennheiser koptelefoon die de helft van de prijs kostte, maar het draagcomfort is niet te evenaren. [...]
Juist
Het gekke is, als ik de CMOS reset (via jumper of batterij erui) dan gaat het booten weer goed. Ook rebooten lukt. Doe ik vervolgens een aanpassing in het bios dan gaat het booten weer de mist in.
Het probleem is exact wat je krijgt met loose coupling: componenten zijn losgeraakt, je probeert blokjes terug te plaatsen, maar pakt het verkeerde blokje. Vervolgens heb je een systeem dat niet meer goed functioneert.Woy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:17:
Kun je een voorbeeld geven waar het mis gaat? Ik snap niet helemaal wat het probleem is, ik code altijd tegen interfaces aan ( DI/IoC ), en de fout komt me niet bekend voor
In de praktijk zijn er hier dus waarschijnlijk dependencies/xml bestanden aangepast, en probeer je bijvoorbeeld verschillende .NET-versies door elkaar te gebruiken (2.0/3.5/4.0, Silverlight/niet Silverlight, dat soort zaken).
Waarom zou je werkende code om gaan bouwen? Wil je alsnog unit tests gaan maken ofzo voor dingen die al goed werken? Of is er een andere reden dat je verwacht de implementatie te moeten kunnen afwisselen? Ik sluit me aan bij het antwoord op http://gamedev.stackexcha...-and-dependency-injection YAGNI
[ Voor 19% gewijzigd door pedorus op 23-01-2013 11:37 ]
Opnieuw flashen met je backup..Priet schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:25:
[...]
JuistIk kon niet booten vanaf USB3, dus een update leek me handig. Ging verder ook goed, tot ik opnieuw probeerde op te starten. Nu spinnen de fans op en na een seconde stoppen ze er mee. Vervolgens spinnen ze weer opnieuw op en begint alles van voor af aan.
Het gekke is, als ik de CMOS reset (via jumper of batterij erui) dan gaat het booten weer goed. Ook rebooten lukt. Doe ik vervolgens een aanpassing in het bios dan gaat het booten weer de mist in.
Dan nog snap ik de "Not supported by the language" nietpedorus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:33:
[...]
Het probleem is exact wat je krijgt met loose coupling: componenten zijn losgeraakt, je probeert blokjes terug te plaatsen, maar pakt het verkeerde blokje. Vervolgens heb je een systeem dat niet meer goed functioneert.
Met verkeerde versies van het framework is het meestal zo dat hij objecten gewoon helemaal niet kan definieren en dan krijg je gewoon een "cannot resolve symbol" o.i.d.In de praktijk zijn er hier dus waarschijnlijk dependencies/xml bestanden aangepast, en probeer je bijvoorbeeld verschillende .NET-versies door elkaar te gebruiken (2.0/3.5/4.0, Silverlight/niet Silverlight, dat soort zaken).
Met bestaande code ombouwen moet je inderdaad oppassen, maar als je toch aan het refactoren bent is het IMHO helemaal niet gek om een goede interface te definieren. Dat maakt je een stuk bewuster over welke externe interface je daadwerkelijk nodig hebt, om op die manier niet te veel van je inner workings naar buiten toe te laten lekken.Waarom zou je werkende code om gaan bouwen? Wil je alsnog unit tests gaan maken ofzo voor dingen die al goed werken? Of is er een andere reden dat je verwacht de implementatie te moeten kunnen afwisselen? Ik sluit me aan bij het antwoord op http://gamedev.stackexcha...-and-dependency-injection YAGNI
Verwijderd
Backup? Wie doet dat nu voor hij een BIOS flasht
/me moet trouwens toegeven dat hij echt geen back-up maakte voor het flashen van zijn BIOS.

Een backup ehhhh....Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:44:
[...]
/me moet trouwens toegeven dat hij echt geen back-up maakte voor het flashen van zijn BIOS.
Note to self: NIET MEER AANKOMEN!!!!!11
De code van verschillende versies waar je naar toe kan compileren kan annotaties bevatten die niet kunnen voor de compilerversie die je gebruikt. Niet gesupport dus. In principe zou het ook echt kunnen gaan om taalspecifieke eigenschappen van een compleet andere taal, maar na refactoren is dit niet erg waarschijnlijk.Woy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:44:
Dan nog snap ik de "Not supported by the language" niet
Ik zie niet echt een reden om overal maar een interface voor te gaan maken, ook in gevallen waar bijna altijd maar 1 implementatie wordt gebruikt. Doorklikken wordt lastiger in je IDE, er is extra code om te onderhouden, enz. Vaak gaat dit soort overengineering helaas ook nog samen met beroerde/ontbrekende documentatie. Vervolgens kom je er bijna niet meer achter waarom iets niet doet wat je verwacht, of wat iets zou moeten doen, of naar welke functie je nu op zoek bent, of wat je had moeten instellen in de configuratie. Maar dit is meer iets voor een eigen draadjeMet bestaande code ombouwen moet je inderdaad oppassen, maar als je toch aan het refactoren bent is het IMHO helemaal niet gek om een goede interface te definieren. Dat maakt je een stuk bewuster over welke externe interface je daadwerkelijk nodig hebt, om op die manier niet te veel van je inner workings naar buiten toe te laten lekken.
Maar het voorbeeld die aangehaald wordt lijkt gewoon over een property accessor te gaan, daarbij lijkt het me nogal vreemd dat het "not supported" is.pedorus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:54:
[...]
De code van verschillende versies waar je naar toe kan compileren kan annotaties bevatten die niet kunnen voor de compilerversie die je gebruikt. Niet gesupport dus. In principe zou het ook echt kunnen gaan om taalspecifieke eigenschappen van een compleet andere taal, maar na refactoren is dit niet erg waarschijnlijk.
Ik zeg ook zeker niet dat je overal maar een interface voor moet definieren. Maar het feit dat er maar 1 implementatie voor is, is ook geen reden om er geen interface voor te definieren. Zeker voor unit-testing i.c.m. een mocking framework voegt dat een hoop gemak toe.pedorus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:54:
[...]
Ik zie niet echt een reden om overal maar een interface voor te gaan maken, ook in gevallen waar bijna altijd maar 1 implementatie wordt gebruikt.
Overigens is de navigatie IMHO ook niet zo veel complexer met een interface, maar dat ligt ook aan je IDE/tooling die je gebruikt.
[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 23-01-2013 12:44 ]
Goodies!!!

Normaal heb ik ook geen problemen als ik tegen interfaces aanbouw. Dit was echter een wijziging in een bestaand project (waarbij delen losgemaakt worden voor herbruik in een nieuw project) wat niet helemaal lekker ging.Woy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:17:
[...]
Kun je een voorbeeld geven waar het mis gaat? Ik snap niet helemaal wat het probleem is, ik code altijd tegen interfaces aan ( DI/IoC ), en de fout komt me niet bekend voor
Ik denk dat ik al te pakken heb wat er mis ging. Op de een of andere manier waren 2 projecten gecompiled tegen een andere versie van de "basis" dll. Waardoor de Visual Studio in eerste instantie de properties wel prima vond, maar later bij compilen toch zijn nek brak. De melding dat de language het niet ondersteund was daarbij redelijk dubieus.
Maar goed, even opnieuw gelinkt en gecompiled en het lijkt weer te werken. Desalniettemin een beetje vreemd dat je een not supported by langauge fout krijgt
Ik dacht in eerste instantie dat de fout kwam doordat de interface een property als get-only definieerde en de implementaties een get en set hadden, maar dat leek mij later sterk.
Dat vind je interessanter dan Lego Darth Vader, de papieren Companion Cube en die magnetische balletjes (waarvan de naam me even ontschoten is)?
Mooie tafel ook! (of zou het om iets anders gaan...)
[ Voor 52% gewijzigd door Intru op 23-01-2013 13:19 ]
* BoAC ook niet tegenwoordig.. maarja de meeste moederborden hebben tegenwoordig dual flash dusVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:44:
[...]
Maar vroegah zeker wel.
Windows 7, kleine icons in de taakbalk en combineren van items uit. Gok ik. Ziet er dan hetzelfde uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 23-01-2013 13:26 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zie ik daar Opera?
Anywho, goodies goodies.
Zie ik daar een fietsketting?
En een helicopter!!! Cool!
Kun je daar al goed mee vrijvliegen (ik bedoel naar je toe met de neus)?
[ Voor 12% gewijzigd door BoAC op 23-01-2013 13:49 ]
Hmmfff... ben al weer veel te lang bezig met een url safe base64 decode... heb besloten die van JS over te nemen naar PHP... zit alweer een kwartier tegen een error aan te kijken, geen idee hoe die veroorzaakt word natuurlijk...

Zie ik daar een companion cube
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
NeoCube, BuckyBalls (die is out of business overigens), etc.Soultaker schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:18:
(waarvan de naam me even ontschoten is)?
Nee 't is een crappy goedkoop dingetje, veel te licht en heeft geen gyroscoop en begint te tollen bij elk verschil in luchtdruk of het minste briesje.BoAC schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:48:
En een helicopter!!! Cool!
Kun je daar al goed mee vrijvliegen (ik bedoel naar je toe met de neus)?
Verder draai ik Windows 7 en heb ik geen Opera geïnstalleerd
[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2013 14:37 ]
Nouja, ik zit in de buurt 
Client encode: OTJbXT05NQ vs. Server encode: OTk5MjIyW1tbXV1dPT09OTk5NTU1
---
Vast heel dom, maar wat doet deze operator: enc1 = chr1 >> 2;? Kan nergens iets vinden over de >> in JavaScript. Nvm, "Move all bits onto the right"
---
Bitwise operators zijn blijkbaar verschillend in PHP en JavaScript ...
Client encode: OTJbXT05NQ vs. Server encode: OTk5MjIyW1tbXV1dPT09OTk5NTU1
---
Vast heel dom, maar wat doet deze operator: enc1 = chr1 >> 2;? Kan nergens iets vinden over de >> in JavaScript. Nvm, "Move all bits onto the right"
---
Bitwise operators zijn blijkbaar verschillend in PHP en JavaScript ...

[ Voor 53% gewijzigd door TheNephilim op 23-01-2013 14:33 ]
Sinds wanneer
Alleen in mijn geval blijkbaar

Dus ben maar weer terug gevallen, op het onderstaande voor het url safe maken van de string.
Encode:
PHP:
1
| rtrim(strtr(base64_encode($data), '+/', '-_'), '=') |
Decode:
PHP:
1
| base64_decode(str_pad(strtr($data, '-_', '+/'), strlen($data) % 4, '=', STR_PAD_RIGHT)) |
Werkt ook prima zo, krijg nu in ieder geval dezelfde resultaten van JS en PHP terug
nee..Soultaker schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:18:
Dat vind je interessanter dan Lego Darth Vader, de papieren Companion Cube en die magnetische balletjes (waarvan de naam me even ontschoten is)?
@rest: ....

Daar gaat het vooral om het verschil tussen het interpreteren van hexadecimale getallen in strings. Gek genoeg is het gedrag van PHP en Javascript precies het tegenovergestelde van elkaar.TheNephilim schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:46:
maar afgaand op dit zou er verschil in kunnen zitten.
PHP:
1
2
| echo "0x10" + 1; // 17 echo "0x10" ^ 1; // 1 |
JavaScript:
1
2
| alert("0x10" + 1); // 0x101 alert("0x10" ^ 1); // 17 |
Het gedrag van Javascript snap ik dan nog wel, de + is ook string concatenation dus als de eerste operand een string is dan blijft het een string. Voor overige arithmetic operators wordt het getal eerst geïnterpreteerd als int.
Voor PHP is het gewoon raar. Die zou getallen in een string altijd moeten interpreteren, behalve als je XOR gebruikt oid

.edit: nee 't is gekker. PHP herkent alleen hexadecimale strings als je +, -, * of / gebruikt. Maar niet als je andere operators gebruikt. Ook niet bij % (die imho gewoon in het groepje van * en / hoort), en zelfs niet bij (int)"0x10".
.edit2: charCodeAt(x) in javascript returnt trouwens het x'de unicode codepoint, niet de waarde van de byte op offset x. Voor ASCII is dat gegarandeerd hetzelfde, voor iets als UTF-8 niet.
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2013 15:19 ]
Wat is überhaupt de reden dat je er in het eerste geval 17 uit krijgt? Volgens de documentatie doet die string-naar-integer conversie helemaal niet aan hexadecimale prefixes, en (int)"0x10" evalueert ook gewoon naar 0, dus zou ik in het eerste geval ook 1 verwachten.
Ah ja die cast naar int was ik er nog vergeten bij te zetten. Inderdaad, ik sta paf. Goed, het is PHP, maar nog steeds. Paf.

- fout -
[ Voor 92% gewijzigd door StM op 23-01-2013 15:20 ]
Hoezo? Dat geeft gewoon de string "0x10".
.edit: hah, te laat
.edit: hah, te laat
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2013 15:22 ]
Daar ging het bij mij volgens mij ook mis. Vind het wel grappig om uit te zoeken, maar heb er vandaag geen tijd voor. Thnx voor je verdere uitleg!.oisyn schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:05:
[...]
charCodeAt(x) in javascript returnt trouwens het x'de unicode codepoint, niet de waarde van de byte op offset x. Voor ASCII is dat gegarandeerd hetzelfde, voor iets als UTF-8 niet.
Oef, nog maar eens een blikje dan...

ASP.NET MembershipProvider plaatst een (versleuteld) cookie met een gebruikersnaam in plaats van een aan een gebruiker gekoppeld sessie-ID.
Als je deze gebruiker tijdens de geldigheidsduur van deze cookie uit de database verwijdert, blijft het cookie werken om in te loggen.
Als je deze gebruiker tijdens de geldigheidsduur van deze cookie uit de database verwijdert, blijft het cookie werken om in te loggen.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 23-01-2013 15:59 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het alternatief zou zijn om iedere keer opnieuw in de database te checken. Ook niet erg aanlokkelijk...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.