De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 258 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Hmm.. nooit eig uitgeprobeerd. Ga straks wel even doen.
Maar ik ben gewoon dat ik mij houd aan de styleguide van elke taal, ga niet een styleguide voor alle talen gebruiken (wat ik heel erg vaak zie bij mijn collega-studenten).
Wordt pas echt leuk als je meerdere projecten doet met hun eigen styleguide :+ Gelukkig zijn de brackets in mijn projecten gelijk, maar zitten er wel verschillen in de naming conventies (wel of niet underscore, wel of niet controls prefixen, etc). Helaas heb je bij bestaande projecten weinig keus en dien je je enigszins te houden aan de layout, als je daar van afwijkt wordt het alleen maar slechter leesbaar.

Wat ik overigens wel irritant vind is dat Visual Studio standaard een andere styleguide hanteert voor CSS en C#. Gelukkig heb ik inmiddels een settingsfile die ik mee kan gebruiken, maar meestal was je wel even zoet met het rechtzetten van de codestyle.

Op zich kan ik snel schakelen tussen de styles en heb ik er weinig last van als iemand een andere style hanteert, maar het moet wel consistent zijn. Ik kwam net ook al weer van iemand functies tegen waar zelfs in de parameters van 1 functie de conventies niet werden gehanteerd... Pascal case, camel case en prefixen met underscores door elkaar heen :F

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:45
Maar als al die verschillende conventies consistent toegepast worden dan is het wel weer okee :P
Ik heb de ervaring dat ergens een andere conventie toepassen meestal wordt gedaan om een verwaarloosbaar klein probleempje te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
4 ook wel eens gehad hier, tot aan een codevoorbeeldje toe hoe we iets moesten realiseren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Aloys schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:27:
Als je mij een taart stuurt, dan zorg ik dat die op de RuG verdeeld wordt onder de informatici. :)
Handig, hoef ik niet meer te DM'en. Kom je dan ook een stukje brengen in de SAK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Aloys schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:27:
Als je mij een taart stuurt, dan zorg ik dat die op de RuG verdeeld wordt onder de informatici. :)
Mooi, roep maar even wanneer ik langs kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 14-09 13:09
En de mensen van K.I. bij de RUG dan? Die zitten hier ook hoor :P

Mooie die ik tegen kwam op coding horror: de bug reports.

Smug Report
A bug submitted by a user who thinks he knows a lot more about the system's design than he really does. Filled with irrelevant technical details and one or more suggestions (always wrong) about what he thinks is causing the problem and how we should fix it.

Also related to Drug Report (a report so utterly incomprehensible that whoever submitted it must have been smoking crack.), Chug Report (where the submitter is thought to have had one too many), and Shrug Report (a bug report with no error message or repro steps and only a vague description of the problem. Usually contains the phrase "doesn't work.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Struikrover schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:31:
En de mensen van K.I. bij de RUG dan? Die zitten hier ook hoor :P
Die regelen maar hun eigen taart :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Intru schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:32:
[...]

Die regelen maar hun eigen taart :Y)
Kom kom zeg, een beetje verbroedering tussen de kampen kan geen kwaad natuurlijk he ;). Mogen jullie de volgende keer ook taart komen halen in de kelder (eigenlijk begane grond) O+

[ Voor 3% gewijzigd door Struikrover op 22-01-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:56
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:26:
[...]

Een AS400 is volgens mij ook wel een paar jaar "voor jouw tijd" toch? ;)

Ik las tien jaar en dacht: "Wow dat is lang geleden", maar zelf ben ik ook ongeveer 8 jaar geleden afgestudeerd (bouwjaar 1984). Was het eigenlijk ook wel beu dat studeren, niet dat het veel moeite heeft gekost, maar wilde gewoon aan de slag. Zeker ten tijden van de stage begon het te kriebelen.
...
Die AS400 was wel degelijk nog van mijn tijd. Ik heb mijn studie Toegepaste Informatica gedaan in Howest Brugge van 2000-2003. De eerste 2 jaar kregen we Cobol op de AS400 en het 2de jaar ook nog RPG op de AS400. Bij de lessen Operating Systems mochten we allemaal een telnet sessie openen naar de Linux server: een pentium III 500Mhz of zo. State-of-the-art hardware voor die tijd toch :+

Ik hoop trouwens dat het netwerk ondertussen geupgrade is. In het eerste jaar waren het 10Mbps hubs per klas, inloggen op Windows NT/2000 met roaming profiles van meerdere MBs was een feest: meer dan 10 minuten voordat iedereen ingelogd was. Ocharme die hubjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Struikrover schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Kom kom zeg, een beetje verbroedering tussen de kampen kan geen kwaad natuurlijk he ;). Mogen jullie de volgende keer ook taart komen halen in de kelder (eigenlijk begane grond) O+
Deal *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Krijg zojuist op productie de bekende 'Validation of viewstate MAC failed.' errors in de log.

Here we go............... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:43

Haan

dotnetter

Otherside1982 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:39:
[...]

Die AS400 was wel degelijk nog van mijn tijd. Ik heb mijn studie Toegepaste Informatica gedaan in Howest Brugge van 2000-2003. De eerste 2 jaar kregen we Cobol op de AS400 en het 2de jaar ook nog RPG op de AS400. Bij de lessen Operating Systems mochten we allemaal een telnet sessie openen naar de Linux server: een pentium III 500Mhz of zo. State-of-the-art hardware voor die tijd toch :+
Dat jij het op school gedoceerd kreeg, maakt het nog niet 'van jouw tijd'. Ik kreeg ook Latijn op de middelbare school ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Inderdaad. Ik heb in 68k assembly moeten programmeren, maar dat maakt die processor niet van mijn tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
* Avalaxy gaat vanaf komende maand afstuderen bij Microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
[...]

Ik hoop trouwens dat het netwerk ondertussen geupgrade is. In het eerste jaar waren het 10Mbps hubs per klas, inloggen op Windows NT/2000 met roaming profiles van meerdere MBs was een feest: meer dan 10 minuten voordat iedereen ingelogd was. Ocharme die hubjes.
Dan begin ik te twijfelen of ze hem nog zullen hebben :p

Nu neem je allemaal lekker je eigen laptop mee, linux lessen zijn op VM op eigen pc. Netwerk is allemaal draadloos G/N (alhoewel het niet zo lekker werkt ivgl met vorig jaar), en de vaste pc-lokalen zijn win7 virtuele desktops, die hebben gigabit links...

Dat draadloos is helaas wel een bottleneck dit jaar, heeft naar het schijnt iets te maken met de frequenties :p

En qua programmeertaal is het:
1e jaar: C#, php (en html/css ;) )
2e jaar: C#, java, asp.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:19:
* Avalaxy gaat vanaf komende maand afstuderen bij Microsoft!
Congrats :)
Wel in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Yes, op Schiphol. Mooi pand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zojuist voor 15 euro Design Patterns van de Gang Of Four eens aangeschaft. Altijd handig als reference.
2e handsje @ Amazon.

[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-01-2013 12:36 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:35:
Zojuist voor 15 euro Design Patterns van de Gang Of Four eens aangeschaft. Altijd handig als reference.
2e handsje @ Amazon.
Nette prijs. Mijne was destijds nog €45 tweedehands bij bol.com (nieuw kostte hij daar €80). Nu is Nederland sowieso erg duur met boeken vergeleken met de UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Hij is niet helemaal in top-staat, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:29:
[...]

Yes, op Schiphol. Mooi pand :)
Heb je een mooie opdracht?

Mijn afstuderen leek heel vet. Helaas was het 1 grote flop. Geen ondersteuning/documentatie/toegang tot code. Kreeg een zipfile met een testproject en moest maar prutsen om het werkend te krijgn. Het doel van de opdracht was weg, niet lang daarna was mijn motivatie ook foetsie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Zag net op Wiki dat de AS400 tot 2008 nog is gemaakt/gebruikt, dus het wel enigszins jouw tijdperk ;)
Wees blij dat jullie nog fatsoenlijk konden inloggen. Wij zaten op een apart netwerk, maar nog liepen wij tegen beperkingen aan omdat de profile space gewoon te klein was :'(
Dat is ook altijd zo'n heerlijke strijd wanneer je bij een bedrijf gaat werken waar ICT geen core-dienst is... Dan krijg je een profile space van 10MB, een keer VS opstarten en je profiel staat vol waardoor je soms niet meer kunt in/uitloggen... :/

Tegenwoordig is het makkelijker en neemt iedereen gewoon zijn laptop mee. Zelfs bij de minst technische studies zitten ze tegenwoordig achter de laptop in de college zalen. Ik weet nog wel dat het in "onze tijd" redelijk uniek was als je een laptop had. Mijn eerste laptop was over de 1500 euro (zat gewoon een desktop P4 in) en was echt loei zwaar. Maar toch was het een uitkomst, niet meer afhankelijk van die rommel die ze op de opleiding hadden en altijd je huiswerk bij :P

Als ik nu soms foto's/beelden zie van hoe ze tegenwoordig in de college banken zitten, allemaal met hun hoofd achter een laptop is er toch erg veel veranderd. Dat had ons leven zeker wel makkelijker gemaakt... :)

Nu ik er over na denk, er is zelfs een tijd geweest dat ik met mijn 33k6 modem moest inbellen om mijn huiswerk te mailen naar een docent. Toen was kabel/ADSL nog niet zo mainstream als nu...

Op deze momenten voel ik mij echt oud :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vind ik wel. Ik ga onderzoek doen naar de populariteit van Windows 8 apps (en Apple en Play store apps), met een aantal concrete actiepunten met als doel de adoptie van Windows 8 apps te vergroten onder ontwikkelaars.
Mijn afstuderen leek heel vet. Helaas was het 1 grote flop. Geen ondersteuning/documentatie/toegang tot code. Kreeg een zipfile met een testproject en moest maar prutsen om het werkend te krijgn. Het doel van de opdracht was weg, niet lang daarna was mijn motivatie ook foetsie :'(
Bij MSFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Heeeeerlijk. In de test omgeving bij de klant krijgen ze een exception maar die exception kan gewoon niet. Er zitten 2 checks in die checken of het null is en throwen dan zelf een custom nullrefexception met een custom message. Die custom message krijgen zij niet (ze krijgen gewoon
--> [System.NullReferenceException] : Object reference not set to an instance of an object.) en de linenumber komt ook niet overeen met wat ik hier krijg. En volgens mij is het onmogelijk dat een static class null is in dit geval :S. My mind is blown |:( 8)7

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik loop momenteel stage en ik word constant opgehouden door brakke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Rutix schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:55:
Heeeeerlijk. In de test omgeving bij de klant krijgen ze een exception maar die exception kan gewoon niet. Er zitten 2 checks in die checken of het null is en throwen dan zelf een custom nullrefexception met een custom message. Die custom message krijgen zij niet (ze krijgen gewoon
--> [System.NullReferenceException] : Object reference not set to an instance of an object.) en de linenumber komt ook niet overeen met wat ik hier krijg. En volgens mij is het onmogelijk dat een static class null is in dit geval :S. My mind is blown |:( 8)7
Dit lijkt op een verschil in versie als jij andere resultaten krijgt.

En anders eens kijken of er daadwerkelijk niet iets mis gaat op het regelnummer van hen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat zegt de logging? B) En is het niet een oude DLL die uit de GAC gehaald wordt, of is het een bin-deploy?

[ Voor 52% gewijzigd door CodeCaster op 22-01-2013 13:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Misschien verschillen de regelnummers omdat in hun versie de nullchecks nog niet zitten ;)
Meestal zit het probleem bij nullpointers niet waar je het verwacht, zeker als je code hebt die dingen doet als:
Object1.Object2.Object3.DoSomething().DoSomethingElse().Count
Happy debugging dan :+

Potverdorie, ik heb de hele dag last van vlekken/streepjes in mijn blikveld. Waarschijnlijk mede veroorzaakt door mijn hoofdpijn/druk op mijn hoofd... Best irritant, is vooral aanwezig bij felle kleuren/wit en laat ik nu net vandaag aan een felgekleurde applicatie aan het werken zijn.... :/ Heb wel eens vaker last van "floaters", maar vandaag is het wel heel erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
3 op rij die iets over mogelijk versie verschil roepen. Nou, dat kan haast niet missen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 22-01-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

frG

Vaak blijkt zoiets heel simpel te verklaren, ik ben benieuwd als je de oorzaak gevonden hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Ik neem aan dat de code die op de testomgeving staat hetzelfde is als waar jij het controleerd?

Juist.... Great minds think alike?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik had net een gevalletje van dit: http://thejoysofcode.com/...ester-says-it-doesnt-work

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhzCmexOa8R6aOO8uGIab_BwIXjy0zBqZFH7DeH3AgU9yRCc6nz-UfIytG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:09:
[...]

Misschien verschillen de regelnummers omdat in hun versie de nullchecks nog niet zitten ;)
Meestal zit het probleem bij nullpointers niet waar je het verwacht, zeker als je code hebt die dingen doet als:
Object1.Object2.Object3.DoSomething().DoSomethingElse().Count
Happy debugging dan :+

Potverdorie, ik heb de hele dag last van vlekken/streepjes in mijn blikveld. Waarschijnlijk mede veroorzaakt door mijn hoofdpijn/druk op mijn hoofd... Best irritant, is vooral aanwezig bij felle kleuren/wit en laat ik nu net vandaag aan een felgekleurde applicatie aan het werken zijn.... :/ Heb wel eens vaker last van "floaters", maar vandaag is het wel heel erg...
Die zitten er wel in :P Er is al 2x een nieuwe oplevering gedaan naar klant testomgeving en als ik die .dlls die opgeleverd zijn decompile met dotPeek zitten ze er ook gewoon in ;). (versie pagina geeft ook gewoon juiste versies aan). Onze testomgeving is als het goed is exact gelijk aan diegene waar het fout gaat en bij ons gaat het wel goed >.< .
CodeCaster schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Wat zegt de logging? B) En is het niet een oude DLL die uit de GAC gehaald wordt, of is het een bin-deploy?
Dat zou ik nog kunnen checken inderdaad. (Jammer genoeg heb ik geen toegang tot die servers dus er is nu een mailtje de deur uit naar de beheerders :))

Als ik de oorzaak ontdek laat ik het wel weten en het is waarschijnlijk echt zo'n eentje waar ik achteraf zeg NATUURLIJK!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Voor mijn werk ontwikkel ik nogal wat analyse-software, tijdelijke mockups en andere dingen die alleen voor intern gebruik zijn. Normaal gesproken doe ik dit, al naar gelang de eisen, in Python of in Java. Eigenlijk alleen omdat ik graag cross-platform wil werken gezien de Mac waar ik thuis graag op werk en de Windows 7 bak op mijn werk.

De laatste keer dat ik serieus met C# (2.0) bezig was geweest was Mono nog niet echt "betrouwbaar". Ik had geen zin om met die quirks om te gaan. Ik heb wel de ontwikkelingen van C# wel bijgehouden en keek met lede ogen toe hoe al dat moois niet crossplatform te gebruiken was.

Nu laatst toch weer even Mono bekeken en, holy shit.. het ondersteunt bijna alles! Ben nu dus lekker bezig in C# en wat is het toch een genot als je altijd Java gewend bent. Zelfde classes, maar nu 80% kleiner, logischer, lambda, properties, en de hele reutemeteut :-) Heerlijk. Zit nu lekker C# te coden op mijn Mac.

Spuit 11 geeft modder overigens, want als ik gewoon opgelet had had ik dat al veel eerder kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:54:
[...]

Vind ik wel. Ik ga onderzoek doen naar de populariteit van Windows 8 apps (en Apple en Play store apps), met een aantal concrete actiepunten met als doel de adoptie van Windows 8 apps te vergroten onder ontwikkelaars.

[...]

Bij MSFT?
Nice :) Ben zelf sinds kort bezig met visual studio 8. Mooie toolkit.

Nee bij een bedrijf in Groningen ;) Had het iets slechter voor elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Iedereen is nu wel bekend met het verhaal van ontwikkelaar 'bob' die zijn werk uitbesteedde naar een bedrijf in China. Wat ik nu echter lees is:

Een Chinees bedrijf kreeg 50.000 dollar betaald voor de werkzaamheden, een fractie van het jaarlijks salaris van de C, C++, Perl, Java, Ruby, PHP en Python-programmeur.
bron: http://computerworld.nl/a...-hoe-is-dat-mogelijk.html

Ik doe echt iets verkeerd geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:49:
[...]

Als ik nu soms foto's/beelden zie van hoe ze tegenwoordig in de college banken zitten, allemaal met hun hoofd achter een laptop is er toch erg veel veranderd. Dat had ons leven zeker wel makkelijker gemaakt... :)

Nu ik er over na denk, er is zelfs een tijd geweest dat ik met mijn 33k6 modem moest inbellen om mijn huiswerk te mailen naar een docent. Toen was kabel/ADSL nog niet zo mainstream als nu...

Op deze momenten voel ik mij echt oud :X
Hoe herkenbaar.
In het eerste jaar van het HBO stuurde ik nog via mail mijn code aanpassingen naar mijn mede-studenten. En dan na een kwartier achterkomen dat de bijlage te groot is. Heb wel een paar keer diep in de nacht moeten wachten om iets verstuurd te krijgen.
Duurde ook geen half jaar en we hadden kabel :P

Nu heb ik thuis en op mijn mobiel internet, bij mijn ouders/broers op hun WiFi. Ik zou grote bestanden kunnen sturen via de mail, maar je hebt nu vele alternatieven als dropbox, skydrive, gdrive, etc. En code zou je kunnen delen via github, etc.

En mijn Windows Mobile telefoon was een van de eerste Smartphones en ik kon er nog weinig mee (niet eens WiFi).

Als ik naar die grote verbeteringen kijk, wordt ik soms wel jaloers.
Maar echt oud voel ik me als ik tieners zie waar ik bij de geboorte ook zelf een tiener was.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Hij had meerdere banen aangenomen bij verschillende bedrijven geloof ik. En die fractie was 1/5e volgens de verhalen. 250K in amerika is 2-3 banen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

pdebie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:53:
Iedereen is nu wel bekend met het verhaal van ontwikkelaar 'bob' die zijn werk uitbesteedde naar een bedrijf in China. Wat ik nu echter lees is:

Een Chinees bedrijf kreeg 50.000 dollar betaald voor de werkzaamheden, een fractie van het jaarlijks salaris van de C, C++, Perl, Java, Ruby, PHP en Python-programmeur.
bron: http://computerworld.nl/a...-hoe-is-dat-mogelijk.html

Ik doe echt iets verkeerd geloof ik :+
Programmeurssalarissen in de VS zijn soms idd echt idioot, maar dat hangt ook af van waar je zit.
Ik ken een gozer die in Portland, Oregon 100.000 $ per jaar verdiende, en iemand die bij OKCupid werkte en daarvoor naar Manhattan moest verhuizen, verdiende ruim 250.000 $ per jaar. Maar dan zijn de kosten van levensonderhoud ook torenhoog. Ook schijnt het zo te zijn dat het verkeer in New York zo dramatisch is dat bedrijven eisen dat je vlakbij komt wonen zodat je tenminste elke ochtend op je werk kunt komen. Als je werkgever dus op Manhattan gevestigd is moet je daar ook gaan wonen, uitwijken naar een goedkopere wijk is dan geen optie.

In allebei de gevallen ging het gewoon om developers, niet management- of aanverwante functies.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Google zet daar gewoon shuttle-busjes voor in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
In NY pak je toch gewoon de metro naar je werk, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:11:
In NY pak je toch gewoon de metro naar je werk, lijkt me?
de metro is ook verkeer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
de metro lijkt me anders niet dramatisch. Je stapt in op station A en stapt uit op B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
wsitedesign schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:21:
[...]
Dan begin ik te twijfelen of ze hem nog zullen hebben :p
Nope, hij is dus weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SPee schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:54:
[...]
Maar echt oud voel ik me als ik tieners zie waar ik bij de geboorte ook zelf een tiener was.
:+ Dat is ook zo herkenbaar. Voor mij is 1990 echt een "omslagpunt". Mijn broertje (25) heeft een vriendin die is geboren in 1990, iedere keer als ik dat jaartal zie denk ik: "Wat een jonkie", tot ik ga tellen en besef dat ze toch ruim 22 is...

Zelfde met cv's/profielen die ik langs zie komen, dan zie je 1992 en begin je jezelf af te vragen wat ze dan gestudeerd hebben. Tot je gaat rekenen en ook die mensen 20 blijken te zijn... :9 Ik heb potdorie in auto's gereden die ouder zijn :+

Vreemde is dat ik mijzelf niet veel ouder vind. Ik ben dan misschien 28, maar ik voel mij niet veel "ouder" (of volwassener ;) ) dan mensen die 22 zijn... Pas als ik leeftijden ga vergelijken of begin over modems voel ik mij oud...

Heb het idee dat ik soms een beetje ben blijven hangen, zag pas een overzichtje van de leeftijd van een aantal cartoons, ik schrok mij kapot toen ik zag hoe oud sommige series zijn (maar ze blijven wel leuk :+ )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik kom uit 1990 :P
Ik ben ook een jonkie

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:25:
[...]
Pas als ik leeftijden ga vergelijken of begin over modems voel ik mij oud...
Of dat mensen geen idee hebben waar A: voor gebruikt werd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:29:
[...]

Dat is toch voor die zwarte ingepakte CD's die je niet moet uitpakken voor het invoeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
[...]

Haha :) Ja ik ken het.
Of voor diegene die Queen We Will Rock You (de musical) hebben gezien, wat een Vi-deo nou is.

(Hier uit 1991 btw, bijna 22 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
A: is toch dat icoontje bij de save knop? :+

1982 hier. 31 jaar sinds 13 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
pdebie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:31:
A: is toch dat icoontje bij de save knop? :+

1982 hier. 31 jaar sinds 13 januari
Hoe voelt dat nou, >30 zijn?
Voel je je dan ook echt oud? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Eigenlijk wel grappig dat we voor save icoontjes nog inderdaad een diskette gebruiken, hoewel een groot deel van de jeugd van tegenwoordig niet eens zo'n ding heeft gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:56
Gamebuster schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Hoe voelt dat nou, >30 zijn?
Voel je je dan ook echt oud? :P
Nee hoor (zelf van 1982), het is pas als je begint over modems, floppies en cassettebandjes en de jongeren raar naar je kijken dat je je oud voelt. Ik probeer die onderwerpen dus te vermijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Flowmo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:49:
Eigenlijk wel grappig dat we voor save icoontjes nog inderdaad een diskette gebruiken, hoewel een groot deel van de jeugd van tegenwoordig niet eens zo'n ding heeft gezien :)
Niet díe discussie weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik zou mezelf in die situatie meer zien als een "oude wijze" puur omdat je meer verstand van die dingen hebt dan anderen. Je moet iets negatiefs altijd in iets positiefs omzetten.
Verstand hebben van wat oude dingen kan je van pas komen als je met oudere dingen moet gaan werken, zoals besturingssystemen die in de jaren 90 zijn ontwikkeld, maar nooit meer echt verder ontwikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
Of mensen die verbaasd zijn dat je je weg in de dosprompt weet te vinden :) Vind het niet onprettig werken in de commandline als ik eerlijk ben :)

Ik ken zelfs nog een deel van de ARJ commando's uit mijn hoofd :+
Trouwens, de B: gebruik ik nog wel, moest een drive-letter bedenken voor mijn backup schijf :+
Flowmo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:49:
Er is eigenlijk niet echt een alternatief voor save volgens mij...
Otherside1982 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:50:
[...]

Nee hoor (zelf van 1982), het is pas als je begint over modems, floppies en cassettebandjes en de jongeren raar naar je kijken dat je je oud voelt. Ik probeer die onderwerpen dus te vermijden :P
Och, ik vind het wel lachen. Ik ben zelf ook altijd nieuwsgierig naar de verhalen van oude mensen. Is toch leuk als de kleuters van nu aan je vragen: "Maar meneer, vertel eens hoe dat vroeger ging..." :+

De moeite die je moest doen om muziek op een cassette bandje (of Minidisc) te krijgen, het kwartier tot half uur dat het downloaden van een MP3 kostte, de pijn die je had als iemand tijdens je download de telefoon van de haak pakte (toen zat er nog een snoer aan :+ ). Nostalgie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Arj x -e -u -j toch? :P

Edit: nope. :P

[ Voor 61% gewijzigd door CodeCaster op 22-01-2013 15:17 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:57:
[...]

Of mensen die verbaasd zijn dat je je weg in de dosprompt weet te vinden :) Vind het niet onprettig werken in de commandline als ik eerlijk ben :)
Commandline op dospromt :r (knippen/plakken/autocomplete) Geef mij maar bash :+ . Maar ik snap wat je bedoelt. Ik doe git ook via commandline, dan werkt het iig altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb vandaag alleen nog maar tickets op "opgelost" kunnen zetten die al opgelost zijn, of tickets gekregen waarvan het probleem niet duidelijk/niet reproduceerbaar is. Lekker dagje zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mijn stagair wist niet wat inbellen was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Ik raak een gevoelige snaar? ;) Maar zoals hierboven ook wordt gezegd, er is niet echt een alternatief voor...
Gleighton schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:11:
Mijn stagair wist niet wat inbellen was :D
Dat is toch de voorganger van dubstep muziek? :+

[ Voor 28% gewijzigd door Flowmo op 22-01-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:09:
[...]

Commandline op dospromt :r (knippen/plakken/autocomplete) Geef mij maar bash :+ . Maar ik snap wat je bedoelt. Ik doe git ook via commandline, dan werkt het iig altijd.
Powershell + ConEmu + PoshGit to the rescue.

Knippen, plakken, clear type fonts, tab completion in Git, the works....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Een CD'tje
Een HDD'tje (3 metalen schijfjes met een pootje?)
Een USB stickje

Ik zie vaak genoeg alternatieven voor het save-icoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Woopie, zojuist een geslaagde middleware functie in Django geimplementeerd :D

Hij maakt het mogelijk om responses van meerdere applicaties te integreren in een template. Je definieert 1 route, dus bijvoorbeeld '/bekijk-alle-coole-dingen/', en die koppel je in de admin aan 1 of meerdere app views. Als je dus drie apps hebt met een '/' route die een overzicht geven, kun je dat in de admin koppelen aan de route '/bekijk-alle-coole dingen/'. Hij probeert dat dan te matchen met de app views, en haalt de response van de views op, die hij in 1 HttpResponse template plakt en retourneert

Hopelijk handig in gebruik :). Doel is om er snel pagina's voor een website mee te kunnen maken die niet achter een afzonderlijke app hangen, maar bijvoorbeeld contactpagina's en zo, zonder dynamiek in te leveren. Dus eigenlijk een fancy tegenhanger van Django's flatpages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Flowmo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:11:
[...]
Dat is toch de voorganger van dubstep muziek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Flowmo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:11:
[...]

Ik raak een gevoelige snaar? ;) Maar zoals hierboven ook wordt gezegd, er is niet echt een alternatief voor...
Dit topic heeft iets teveel last van recursieve discussies :P Daarom even samenvattend:
  • PHP is kut.
  • Microsoft Natural 4000 is het beste toetsenbord.
  • Hoe je je brackets zet maakt niet uit, houd lekker de conventies aan die gelden in je taal/team.
  • Icoontjes kloppen niet.
  • Niet-Engelse termen in de code zuigen.
  • Recruiters zijn irritant.
  • Welke hadden we nog meer? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 04-02-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:42

StM

De Visual Studio C++ compiler is buggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Avalaxy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:15:
[...]

Dit topic heeft iets teveel last van recursieve discussies :P Daarom even samenvattend:
  • PHP is kut.
  • Hoe je je brackets zet maakt niet uit, houd lekker de conventies aan die gelden in je taal/team.
Apple Mac OS X is beste OS dat er is.
Apple MacBooks zijn de fijnste laptops die er zijn.
Trackpad is beter dan muis
Thee is lekkerder dan Koffie

Overigens zijn dit feiten, geen discussiepunten.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 22-01-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Gamebuster schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Koffie is lekkerder dan Thee

Overigens zijn dit feiten, geen discussiepunten.
:+
Fixed your typo :P

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

StM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:16:
De Visual Studio C++ compiler is buggy
In welke categorie?
• bad code generation
• internal compiler errors
• erroneous error messages
• non-compliant

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, diskettes, dat is wel weer even geleden :P Ooit nog best wel veel gebruikt om banen gemaakt in RollerCoaster uit te wisselen met klasgenoten. Dat was dan op de basisschool, op de middelbare school heb ik de eerste jaren af en toe nog wel CD-RW schijfjes gebruikt, totdat USB-sticks ook op school een beetje bruikbaar waren. Mn eerste USB-stick was overigens 50 euro voor 2GB, tegenwoordig heb je al voor minder dan 5 euro een 2GB stick die waarschijnlijk nog sneller is ook.

Hm, in de pricewatch zijn 4GB sticks ondertussen zelfs goedkoper dan USB-sticks van 2GB 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door dcm360 op 22-01-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 19:20
pffff 2GB.... de goede oude tijd dat je usb stick 16 of 32MB was...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb nu al ruimtegebrek op mijn 32GB stick :')

[ Voor 10% gewijzigd door Patriot op 22-01-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

arj x -va -r [source] [target]
Uit mijn hoofd dacht ik dat het zoiets was. Vroeger met dozen vol diskettes naar een vriedje van school, software arj-en en meenemen en thuis losgaan :+ (uiteraard hopende dat de disks niet zijn beschadigd, want vaak was het de laatste van de 10 die stuk was)
denyos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:25:
pffff 2GB.... de goede oude tijd dat je usb stick 16 of 32MB was...
De goede oude tijd dat je harddisk zo groot was ;) En dat je 4MB geheugen had...

En dat je in autoexec.bat en config.sys moest opletten dat je niet teveel data inlaadde omdat je anders je games niet meer kon starten, lekker aankloten met LH/Loadhigh. En het altijd en eeuwige geklooi met je cd station, msci-nogiets heette dat.

Ik weet nog wel wat een drama dat was als je Windows 95 wilde installeren, moest je met die floppy aan de gang, kijken of je cd station het deed, zo niet die driver laden.... Pffffft....

Over CD's gesproken, wie kent de ellende met buffer-underruns nog? Vroeger moest je bij de PC wegblijven als je een CD aan het bakken was (zeker als je tussen 2 stations direct aan het kopiëren was).
-O-

En laaaaaaaang dat alles duurde vroeger. Tegenwoordig worden we ongeduldig als een site langer dan 2 seconden aan het laden is... Vroeger zat je soms een minuut te wachten voor er iets terug kwam :P

Iemand trouwens ooit Office 95 (of 97) op floppy gezien... Dat was een beste stapel schijfjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iYMXHeQJDzYDG.jpg

:+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:35:
[...]

arj x -va -r [source] [target]
Uit mijn hoofd dacht ik dat het zoiets was. Vroeger met dozen vol diskettes naar een vriedje van school, software arj-en en meenemen en thuis losgaan :+ (uiteraard hopende dat de disks niet zijn beschadigd, want vaak was het de laatste van de 10 die stuk was)

[...]

De goede oude tijd dat je harddisk zo groot was ;) En dat je 4MB geheugen had...

En dat je in autoexec.bat en config.sys moest opletten dat je niet teveel data inlaadde omdat je anders je games niet meer kon starten, lekker aankloten met LH/Loadhigh. En het altijd en eeuwige geklooi met je cd station, msci-nogiets heette dat.

Ik weet nog wel wat een drama dat was als je Windows 95 wilde installeren, moest je met die floppy aan de gang, kijken of je cd station het deed, zo niet die driver laden.... Pffffft....

Over CD's gesproken, wie kent de ellende met buffer-underruns nog? Vroeger moest je bij de PC wegblijven als je een CD aan het bakken was (zeker als je tussen 2 stations direct aan het kopiëren was).
-O-

En laaaaaaaang dat alles duurde vroeger. Tegenwoordig worden we ongeduldig als een site langer dan 2 seconden aan het laden is... Vroeger zat je soms een minuut te wachten voor er iets terug kwam :P

Iemand trouwens ooit Office 95 (of 97) op floppy gezien... Dat was een beste stapel schijfjes :9~
Moest je niet Dos=High doen als je Himem had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik gebruik nog steeds floppy disks, ik heb wat vintage digitale studio apparatuur die er nog mee werkt. Maar goed je propt 2MB aan samplergeheugen nog wel gewoon op een floppy als het moet, 8 bit / 22 KHz mono samples. De juiste floppy heb je sneller gevonden in de bak dan via een computer interface, het laden duurt wat langer maar is nog goed te doen.

En gek genoeg doen alle floppies uit de jaren 80 het ook gewoon nog, ik had een jaartje geleden weer eens een Amiga gekocht en mijn oude bak met floppies geprobeerd. ALLES deed het nog! Zelfde met mijn C64 flops en bandjes.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En het altijd en eeuwige geklooi met je cd station, msci-nogiets heette dat.
mscdex. n00b :P

Ik had verschillende boot configs voor EMS en XMS geheugen zonder allerlei onnodige shizzle.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Ik had verschillende boot configs voor EMS en XMS geheugen zonder allerlei onnodige shizzle.
Even een lijst termen waar ik nog nooit van gehoord heb:
- mscdex
- EMS
- XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
[...]

• PHP is kut.
Correctie: Een Mechanisch toetsenbord, bij voorkeur een DAS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 08:34
Gamebuster schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:
[...]

- mscdex
- EMS
- XMS
Gelukkig dat dat niet belangrijk is voor de context van het bericht eh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

-O-
Ik maakte altijd eerst een image op de harde schijf en brandde dan die. En dan toch nog het buffer-balkje in Nero in de gaten houden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Inderdaad. En dan heel erg zenuwachtig worden als dat balkje ineens lager dan 30% kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Bijna goed toch ;) Bij lingo had ik toch een paar rode vierkantjes gehad :+
HuHu schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:
[...]

Ik maakte altijd eerst een image op de harde schijf en brandde dan die. En dan toch nog het buffer-balkje in Nero in de gaten houden :P.
Nero? Easy CD-Creator, dat was de shit... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

CloneCD! Hoewel die volgens mij al later was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Of wat dacht je van de eerste divx waarvan je de pixels kon tellen... Maar ja, wel een gratis film :P

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:13

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

GoTCoast schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:
[...]

Correctie: Een Mechanisch toetsenbord, bij voorkeur een DAS!
8)7 Jij hebt duidelijk het punt van die post een beetje gemist xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 19:20
Jep en dat je codec dan neit goed was en de film helemaal groen :)

@edit: Dit was als reactie op Marientjuh bedoeld. Moet toch even wat sneller worden :)

[ Voor 40% gewijzigd door denyos op 22-01-2013 15:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:
[...]

- mscdex
- EMS
- XMS
- shizzle
Dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Patriot schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:54:
[...]

8)7 Jij hebt duidelijk het punt van die post een beetje gemist xD
:9 En jij hebt duidelijk te weinig gegeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:49:
[...]
Nero? Easy CD-Creator, dat was de shit... :9
CDs branden? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
StM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:51:
CloneCD! Hoewel die volgens mij al later was :)
Is langzaam aan ook maar vervangen door Virtual CloneDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

Toevallig heb ik die ja! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Volgens mij kon je dat toch ook met CD Creator?
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:18:
[...]
Is langzaam aan ook maar vervangen door Virtual CloneDrive
Nu het standaard in Windows zit is die niet meer nodig :) CloneDrive was handig om direct je ISO's aan te knopen, maar dat kon met DEAMON tools ook goed (die kon ook "backups" van games aan ;) ).

Heb al in tijden geen CD's meer gebrand, alles gaat op USB drives of de cloud in. Zelfs films gaan niet meer op DVD/CD. Het enige waar ik weleens een CDtje voor maakte was voor in de auto, maar met spotify op de telefoon en een aux aansluiting is dat ook al overbodig geworden :)

De enige keer dat ik nu nog een CDtje bak is wanneer ik iemand iets moet overhandigen. De rest van de tijd ligt het stof te happen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Het liefst pak ik daar tegenwoordig Dropbox of mijn eigen server voor. Wel vaak in een password protected zip (ja ik weet dat die niet super veilig zijn, maar ik heb geen staatsgeheimen te delen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Jeej, mn Raspberry Pi kan nu teksten voorlezen :) Was wel even prutsen, de geluidskaart die eraan hangt is blijkbaar nogal kieskeurig wat betreft het aantal kanalen en samplerate. Een huisgenoot besloot om het eens uit te proberen met de tekst "De trein naar Den Haag Centraal, van 16:43 heeft een vertraging van 5 minuten." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

dcm360 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:34:
Jeej, mn Raspberry Pi kan nu teksten voorlezen :) Was wel even prutsen, de geluidskaart die eraan hangt is blijkbaar nogal kieskeurig wat betreft het aantal kanalen en samplerate. Een huisgenoot besloot om het eens uit te proberen met de tekst "De trein naar Den Haag Centraal, van 16:43 heeft een vertraging van 5 minuten." :+
Heb je ook een geluidsfragment? Dan begrijpen wij de ":+" misschien ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aaargh Perforce #^$%@#!$

Ik heb lokaal een file die destijds nog niet in het depot stond. Nu staat ie daar wel. Wat ik wil is dat ik mijn versie er gewoon overheen zet. Hoe doe ik dat?

- p4 sync kan niet, "can't clobber writable file". Vrij logisch, anders zou ik mijn changes weggooien.
- p4 edit kan ook niet, "file(s) not on client".
- p4 add kan ook niet, "can't add existing file".

Het enige wat ik me voor kan stellen is een p4 flush op de file zodat perforce denkt dat ik de file heb, en dan p4 edit. Maar da's toch idioot?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2013 16:48 ]

Pagina: 1 ... 258 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.