Leuk om te horen dat er nog aardig wat studenten hier te bekennen zijn dus!
Ook leuk om jullie ervaringen/meningen van de opleiding te horen.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:02:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe het komt dat er op 100 studenten slechts 10 zijn die zich thuis ook nog met programmeren / informatica bezig houden. Informatica is nu eenmaal "levenslang leren" maar ik heb zo de indruk dat sommigen dit maar niet willen inzien. Groepswerken zijn dan ook altijd dolle pret! Dan mag je eerst uitleggen waarom je technologie X gaat gebruiken in plaats van diegene die we op school geleerd hebben. External libraries? We schrijven toch alles lekker zelf.
En dan heb je de leerkrachten nog... Ik heb leerkrachten die vragen niet kunnen beantwoorden, daar heb je dan veel aan. Of nog grappiger: een andere leerling stelt een vraag aan de leerkracht waarbij de leerkracht mijn kant op kijkt zodat ik het moet uitleggen

.
Eensch.
Studeer zelf Interactieve Media in Zwolle.
Eerst twee jaar van me opleiding verpest met het leren van Actionscript waar ik als developer toch niet tot nauwelijks mee werk.
Aan het einde van het tweede jaar kwamen de leraren erachter dat het toch niet helemaal was waar de opleiding voor bedoeld was en werd er een omslag gemaakt naar Javascript & PHP (zonder framework).
Moet zeggen dat mijn leraren wel redelijk verstand er van hebben en dat ik met al mijn vragen wel bij hun terecht kan.
Maar de leerlingen zijn echt 3x drama. Behalve schoolwerk doen 15/19 leerlingen thuis niks aan programming volgens mij.
Zijn slechts enkele die zich er mee bezig houden.
Zelf ben ik ook thuis vaak bezig met het uitzoeken van bepaalde dingen of programming in mijn vrije tijd.
Je ziet wel dat de mensen die zich er mee bezig houden zich wel onderscheiden, vervroegte stages etc.
Blij dat ik vanaf 4 februari ook op stage mag!
Hoop daar toch wel een stuk meer te leren als dat ik tot nu toe op school heb gedaan.
windwarrior schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:11:
[...]
Maar ik heb niet echt het gevoel dat veel mensen de kantjes ervanaf lopen, als het project leuk is wil iedereen er altijd wel goed aan doorwerken. Tuurlijk zijn er mensen die minder goed zijn in vakken, maar die proberen het sowieso ook wel.
Feel lucky.
Ik wou dat ik projecten kon doen met mensen uit mijn klas die dezelfde motivatie hadden als ik heb.