De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 257 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TheNephilim schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:44:
Heb al eens zitten bedenken waarvoor ik zoiets zou kunnen gebruiken
Dat is ook een beetje het probleem hè. Nuttig dat het er met 5 GB/s afkomt, maar je moet het er eerst met 100-200 MB/s heenpompen, iedere boot weer. Volgens mij heeft het in de gemiddelde situatie meer zin om dat geld, dat je anders zou gebruiken voor je RAM-uitbreiding, in een SSD te steken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 21-01-2013 11:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan_V schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:46:
Waarom gebruiken jullie dan niet Instapaper?
Wordt alles mooi opgeslagen op 1 locatie en je hoeft nooit veel tabs open + nog een leuk archief wanneer je dat nodig mocht hebben.
Ik gebruik Pocket.
Sinds enkele weken / maanden zit er in Chrome ook een feature die je openstaande tabbladen bijhoudt en synct met andere devices. Dat vind ik ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:57:
[...]
Ik gebruik Pocket.
Sinds enkele weken / maanden zit er in Chrome ook een feature die je openstaande tabbladen bijhoudt en synct met andere devices. Dat vind ik ook wel handig.
Jep ik gebruik ook Pocket, fijne tool! Gebruik jij dat syncen van die tabbladen veel? Ik zie eerlijk gezegd nooit zo het nut er van in, omdat ik niet heel veel tabbladen open heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:33
Zo, na twee maanden weer back in business. Per vandaag werk ik voor Telenor Comoyo fulltime aan Firefox OS (Boot 2 Gecko)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhuiting schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Jep ik gebruik ook Pocket, fijne tool! Gebruik jij dat syncen van die tabbladen veel? Ik zie eerlijk gezegd nooit zo het nut er van in, omdat ik niet heel veel tabbladen open heb.
Ik laat vaak een 20-tal tabbladen openstaan en wanneer ik dan op mijn gsm een bepaalde pagina nodig heb die open staat op mijn desktop, is dat wel handig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
creator1988 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:00:
Zo, na twee maanden weer back in business. Per vandaag werk ik voor Telenor Comoyo fulltime aan Firefox OS (Boot 2 Gecko)!
Grats! Lijkt me een mooi project om voor te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:57:
[...]
Ik gebruik Pocket.
Pocket is heerlijk, met als bijkomend voordeel dat veel mobiele apps er ook ondersteuning voor hebben. Ik lees bijvoorbeeld posts op Twitter voornamelijk via Echofon op een iPhone, en met een simpele klik sla ik de interessante links op voor later.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jij werkte toch eerst bij Cloud9? Geen werk meer voor je daar?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Woy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:10:
[...]

Ik wilde hetzelfde vragen. Misschien krijgen we nu wel hele toffe blogposts over Firefox OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Zit je ook in Zweden dan? Ok, of Noorwegen, blijkbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door PrisonerOfPain op 21-01-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Woy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:10:
[...]
Yep. Werk genoeg overigens, maar nu de kans gekregen om hier aan de slag te gaan en die aangegrepen. Ken ook al wat mensen in het team dus erg tof om hier mee aan de slag te gaan.
PrisonerOfPain schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:24:
[...]
Zit je ook in Zweden dan? Ok, of Noorwegen, blijkbaar.
Op dit moment in Noorwegen maar ik ga in Amsterdam een kantoor opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
creator1988 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:38:
Op dit moment in Noorwegen maar ik ga in Amsterdam een kantoor opzetten.
Jammer, het kantoor in Stockholm zit in hetzelfde gebouw als DICE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
PrisonerOfPain schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:49:
[...]

Jammer, het kantoor in Stockholm zit in hetzelfde gebouw als DICE ;)
Yeah, maar Comoyo zit allemaal in Oslo en Trondheim :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:36
CodeCaster schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:51:
[...]

Dat is ook een beetje het probleem hè. Nuttig dat het er met 5 GB/s afkomt, maar je moet het er eerst met 100-200 MB/s heenpompen, iedere boot weer. Volgens mij heeft het in de gemiddelde situatie meer zin om dat geld, dat je anders zou gebruiken voor je RAM-uitbreiding, in een SSD te steken. :)
Hoevaak zet men nog bijvoorbeeld een laptop uit? Zit hier nu op 24 dagen uptime blijkbaar. Dan kan het vast wel uit. :+

Maar als je toch programma's in je RAM wil hebben voor snel laden (ik zou er geen data op plaatsen?) dan kan je met veel RAM net zo goed het programma open houden lijkt me :P

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:07:
[...]
Hoevaak zet men nog bijvoorbeeld een laptop uit? Zit hier nu op 24 dagen uptime blijkbaar. Dan kan het vast wel uit. :+
QFT, ik heb mijn Mac al 36 dagen, 3 uur en 20 minuten aan staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik zet mijn laptop meestal uit voor het weekend maar op werkdagen staat die gewoon te hibernaten :>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:52:
Ik zet mijn laptop meestal uit voor het weekend maar op werkdagen staat die gewoon te hibernaten :>
Kortom, je zou net wat extra tijd voor koffie hebben op maandag morgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 09:42
Inderdaad, doe ik ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Pff, ik heb besloten dvorak te leren. Ik voel me nu een leek achter m'n eigen computer. Van 90+ woorden per minuut naar 11, haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Ook nog mensen hier aanwezig die in opleiding zijn, zo ja wat voor opleiding (ben wel benieuwd)?
Heb het gevoel dat hier over het algemeen veel mensen zitten die fulltime werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aloys schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:14:
Pff, ik heb besloten dvorak te leren. Ik voel me nu een leek achter m'n eigen computer. Van 90+ woorden per minuut naar 11, haha. :P
Haha, ik heb het ondertussen andersom :P

Het aanleren van Dvorak was in een weekje gepiept. Gewoon een kwestie van even doorzetten.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ronnyrr schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:18:
Ook nog mensen hier aanwezig die in opleiding zijn, zo ja wat voor opleiding (ben wel benieuwd)?
Heb het gevoel dat hier over het algemeen veel mensen zitten die fulltime werken.
Informatica @ Hanze Groniningen, daarnaast ZZP-er (web)development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:29

StM

Ik heb dit schooljaar naast het freelancen HBO Informatica weer opgepakt maar nu in deeltijd. Een half jaar verder heb ik al weer flink last van stress. Ik kan gewoon niet samenwerken met mensen die absoluut niks meer willen doen dan het absolute minimum en het liefst nog wat minder want er komt toch wel een herkansing. En als het mee zit geven ze je toch wel een 6 want er moeten mensen afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
StM schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:42:
[...]
Ik kan gewoon niet samenwerken met mensen die absoluut niks meer willen doen dan het absolute minimum en het liefst nog wat minder want er komt toch wel een herkansing.
Misschien een kleine geruststelling voor je, je bent niet de enige met dit probleem.
Klasgenoten die het liefst zo min mogelijk doen aan een project en al helemaal beroerd zijn er na schooltijd nog wat energie in te steken.

Vaak het idee dat mensen niet perse de keuze voor de opleiding hebben gemaakt omdat ze het echt leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
3e jaars Informatica bij de Rijksuniversiteit Groningen, ik ben ook assistent bij verschillende vakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:23
Firesphere schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:31:
Het aanleren van Dvorak was in een weekje gepiept. Gewoon een kwestie van even doorzetten.
Dat klopt, maar er zitten ook wel wat nadelen aan:
  1. Ik type in Qwerty nog altijd 50% sneller dan in Dvorak (100 wpm vs 65 wpm ofzo).
  2. Voor programmeren is Dvorak niet ideaal; blokhaken en curly braces zitten naast de backspace.
  3. Werken op de commandline is ook geen pretje; alle toetsen in vi zitten op andere plekken, en woorden als ls zijn best moeilijk te typen.
  4. Allerlei andere handige sneltoetsen (zoals control-s en control-z) zijn ontworpen om met de linkerhand aangeslagen te worden, en die zijn dus ook moeilijker geworden.
Ik begrijp dus eigenlijk niet echt waarom ik dit stukje nog in Dvorak zit te typen, want eigenlijk kan ik er niet echt een voordeel bij bedenken.

(Ook zou ik het fijn vinden als de caps-lock geremapt zou zijn als backspace, zoals in Colemak gebeurt. De backspace gebruik ik namelijk best vaak, en de caps-lock eigenlijk nooit, terwijl 'ie wel op een enorm accessible plek op het toetsenbord zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ronnyrr schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Misschien een kleine geruststelling voor je, je bent niet de enige met dit probleem.
Klasgenoten die het liefst zo min mogelijk doen aan een project en al helemaal beroerd zijn er na schooltijd nog wat energie in te steken.

Vaak het idee dat mensen niet perse de keuze voor de opleiding hebben gemaakt omdat ze het echt leuk vinden.
Helaas zit het probleem overal en is het hele Nederlandse onderwijsstelsel door en door verrot. Ik heb het ook niet gekozen omdat ik het zo leuk vind om 2 avonden in de week doodsaaie stof die ik toch al grotendeels weet aan te horen. Die dan nog een aantal keer herhaald moet worden aangezien er blijkbaar mensen zijn die na 2x uitleggen nog niet het verschil snappen tussen een switch en een router. En dan heb je helemaal nog zoiets moeilijks dat een layer 3 switch heet. En bij zoiets mafs als assembly werden helemaal moeilijke gezichten getrokken. Een CPU execute toch gewoon direct de CIL?

En het niveau is al belachelijk simpel en overstijgt vaak niet van wat er op Wikipedia staat....

Zucht! Ik wil gewoon mijn papiertje, dan hoef ik alleen nog mijn master uit te zitten. Hopelijk dat dat wel een beetje uitdaging weet te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Soultaker schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:58:
[...]

Dat klopt, maar er zitten ook wel wat nadelen aan:
  1. Ik type in Qwerty nog altijd 50% sneller dan in Dvorak (100 wpm vs 65 wpm ofzo).
  2. Voor programmeren is Dvorak niet ideaal; blokhaken en curly braces zitten naast de backspace.
  3. Werken op de commandline is ook geen pretje; alle toetsen in vi zitten op andere plekken, en woorden als ls zijn best moeilijk te typen.
  4. Allerlei andere handige sneltoetsen (zoals control-s en control-z) zijn ontworpen om met de linkerhand aangeslagen te worden, en die zijn dus ook moeilijker geworden.
Ik begrijp dus eigenlijk niet echt waarom ik dit stukje nog in Dvorak zit te typen, want eigenlijk kan ik er niet echt een voordeel bij bedenken.

(Ook zou ik het fijn vinden als de caps-lock geremapt zou zijn als backspace, zoals in Colemak gebeurt. De backspace gebruik ik namelijk best vaak, en de caps-lock eigenlijk nooit, terwijl 'ie wel op een enorm accessible plek op het toetsenbord zit.)
Ik zie je punt niet helemaal eigenlijk. Ik typ VEEL sneller in Dvorak, omdat ik er aan gewend ben, dus dat telt niet.
Locatie van de brackets is niet zo'n probleem voor mij. Kwestie van wennen dus.
De command-line heb ik totaal geen moeite mee, ls bijvoorbeeld is zelfs makkelijker, want nu zitten ze onder elkaar.
De control-toetsen heb je gelijk aan. Dat is inderdaad minder handig. De rest van je punten herken ik niet (meer). Hoewel de ctrl voor mij ook een kwestie van wennen was.

De Caps-Lock kun je met een tooltje zo wisselen, ik heb mijn CL gemapt naar right-ctrl en mijn right-ctrl naar CL, veel handiger :)
(Moest even zoeken naar tooltje)
http://lifehacker.com/588...-key-remapper-for-windows

Eigenlijk is Dvorak ook meer een geek-showoff lay-out dan dat het echt significant iets uitmaakt tijdens het coden. Dat wel zeer zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 21-01-2013 19:12 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:23
Firesphere schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:08:
Ik zie je punt niet helemaal eigenlijk. Ik typ VEEL sneller in Dvorak, omdat ik er aan gewend ben, dus dat telt niet.
Hoe snel typ(te) je dan? Ik zie mezelf nog niet zo snel veel sneller worden in Dvorak.
ls bijvoorbeeld is zelfs makkelijker, want nu zitten ze onder elkaar.
Het hele idee achter Dvorak is juist dat je letters moet afwisselen tussen je twee handen, en nu moet je er twee met dezelfde pink aanslaan; dat is dus juist niet handig. Zeker niet vergeleken met de oude aanslag die toevallig heel makkelijk was (twee alternerende aanslagen op de home row).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Soultaker schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:14:
[...]

Hoe snel typ(te) je dan? Ik zie mezelf nog niet zo snel veel sneller worden in Dvorak.
Poeh, lang geleden, maar ik haalde rond de 75 woorden/minuut geloof ik. Nu zit ik tegen de 90 als ik een tekst schrijf.
Soultaker schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:14:

[...]

Het hele idee achter Dvorak is juist dat je letters moet afwisselen tussen je twee handen, en nu moet je er twee met dezelfde pink aanslaan; dat is dus juist niet handig. Zeker niet vergeleken met de oude aanslag die toevallig heel makkelijk was (twee alternerende aanslagen op de home row).
Het hele idee van Dvorak is ook dat de most-common keys het dichtste bij je uitgangspositie zitten. Anyway, ik vind ls wel makkelijk. Ik veeg gewoon over m'n toetsen heen.

Maargoed, ik ben ook enorm bevooroordeeld. Ik werk al 7 jaar met Dvorak, ik kan helemaal niet tegen de qwerty-layout omdat ik het domweg niet meer goed kan. Vandaar dat ik ook al aangeef dat IK die problemen niet ondervind. Omdat het voor mij al zo gewoon is om met Dvorak te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
2e jaars Toegepaste ICT, Howest brugge, fulltime student :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meldt zich

3e jaar Toegepaste Informatica te Diepenbeek (Hasselt)

Wat die motivatie van anderen betreft: dat is vaak echt om te huilen. Je enkel aan de geziene leerstof houden is echt niet genoeg als je in de informatica wil werken. Ik lurk praktisch de hele dag in dit leuke topic en ook /r/programming hou ik in de gaten. Hierdoor kom ik leuke zaken zoals WPF of Ruby On Rails tegen. Dan met een paar van die nieuwe zaken spelen en kijken of het al dan niet een verbetering is tov hetgeen waarmee je nu programmeert.

Op school leren we bijvoorbeeld PHP (gelukkig met Zend Framework) en C# (met Winforms ipv WPF). Zo zie je dat het onderwijs niet snel genoeg mee evolueert. Als je dan in de les de vraag stelt waarom we (op een derde jaar) nog met Winforms aan het werken zijn in plaats van met WPF, kijken de mede-leerlingen je nogal vreemd aan omdat ze hier nog nooit van gehoord hebben.

Ik vraag me altijd af hoe het komt dat er op 100 studenten slechts 10 zijn die zich thuis ook nog met programmeren / informatica bezig houden. Informatica is nu eenmaal "levenslang leren" maar ik heb zo de indruk dat sommigen dit maar niet willen inzien. Groepswerken zijn dan ook altijd dolle pret! Dan mag je eerst uitleggen waarom je technologie X gaat gebruiken in plaats van diegene die we op school geleerd hebben. External libraries? We schrijven toch alles lekker zelf.

En dan heb je de leerkrachten nog... Ik heb leerkrachten die vragen niet kunnen beantwoorden, daar heb je dan veel aan. Of nog grappiger: een andere leerling stelt een vraag aan de leerkracht waarbij de leerkracht mijn kant op kijkt zodat ik het moet uitleggen :').

Om mijn examen voor te bereiden had ik 2 jaar geleden een grote oefening gemaakt waar alle geziene leerstof zowat in zat. Daarna had ik de code op Pastebin gegooid om te delen met mijn medestudenten. Vandaag kwam een docent me vertellen dat hij de code gevonden had en die nu gebruikt als examenvraag.

Ik ben het stilaan moe. Nog 2 maanden, dan wat examens maken en dan een stage doen in Riga d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:27
Ik ben nog in opleiding. Technische Informatica aan de Hanze in Groningen. Vanaf Februari echter nauwelijks meer in Groningen vanwege stage bij Thales Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

* windwarrior doet Technische Informatica aan de UT

Maar ik heb niet echt het gevoel dat veel mensen de kantjes ervanaf lopen, als het project leuk is wil iedereen er altijd wel goed aan doorwerken. Tuurlijk zijn er mensen die minder goed zijn in vakken, maar die proberen het sowieso ook wel.

Overigens zijn er wel wat docenten die geen passie meer hebben voor hun vak, we hadden een vak "Software Engineering", en het ging over software in het waterval model modeleren. De practica waren geschreven in de tijd dat Java 1.4 nog niet uit was, en was zeer slordig geprogrammeerd (bijvoorbeeld, probeer de sys-args te lezen en vang de eventuele ArrayIndexOutOfBounds :( )

[ Voor 30% gewijzigd door windwarrior op 21-01-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Op school leren we bijvoorbeeld PHP (gelukkig met Zend Framework) en C# (met Winforms ipv WPF). Zo zie je dat het onderwijs niet snel genoeg mee evolueert.
No kidding, het huidige project op school van mij is 'De winkel van de toekomst'. Met een HP ipaq met Windows Mobile 5 en een RFID scanner die op een com poort werkt. :'(

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 21-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 07:27
ZpAz toevallig ook aan de Hanze? Toevallig bezig met 4.2 SE Informatica?

Wij zijn nu bezig samen met Werktuigbouw aan een robot. Best interessant zelf de elektronica bouwen en aansturen met arduino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:02:
[...]
Op school leren we bijvoorbeeld PHP (gelukkig met Zend Framework) en C# (met Winforms ipv WPF). Zo zie je dat het onderwijs niet snel genoeg mee evolueert. Als je dan in de les de vraag stelt waarom we (op een derde jaar) nog met Winforms aan het werken zijn in plaats van met WPF, kijken de mede-leerlingen je nogal vreemd aan omdat ze hier nog nooit van gehoord hebben.
Grappig, je krijgt juist wat 9/10 moet krijgen en dat je dat niet goed vindt...

95% van de bedrijven gebruikt geen WPF (puur omdat ze al bestaande software hebben en dit een grote rewrite zou zijn).

Hoe ik het altijd zie is als volgt : Op school wordt je opgeleid tot productiemedewerker en buiten school kan je je eigen hippe extra's erbij leren.
Als iedereen op school WPF krijgt dan krijgt er niemand meer een baan, omdat er simpelweg te weinig bedrijven zijn die enkel maar vanwege het "hip" zijn de nieuwste technieken gaan gebruiken.

Ik kan me nog een stagair herinneren die het vreemd vond dat wij geen win7 hadden uitgerold, hij had het immers al 3 maanden thuis en het was toch zo veel handiger voor onze gebruikers... Hem even een uurtje kosten laten berekenen en toen verbaasde hij zich er zo ongeveer over dat we verder dan win3.1 waren gegaan ;)

WPF en consorten rol je niet even binnen 1 dag je organisatie binnen als je in winforms werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Leuk om te horen dat er nog aardig wat studenten hier te bekennen zijn dus!
Ook leuk om jullie ervaringen/meningen van de opleiding te horen.
[...]
Ik vraag me altijd af hoe het komt dat er op 100 studenten slechts 10 zijn die zich thuis ook nog met programmeren / informatica bezig houden. Informatica is nu eenmaal "levenslang leren" maar ik heb zo de indruk dat sommigen dit maar niet willen inzien. Groepswerken zijn dan ook altijd dolle pret! Dan mag je eerst uitleggen waarom je technologie X gaat gebruiken in plaats van diegene die we op school geleerd hebben. External libraries? We schrijven toch alles lekker zelf.

En dan heb je de leerkrachten nog... Ik heb leerkrachten die vragen niet kunnen beantwoorden, daar heb je dan veel aan. Of nog grappiger: een andere leerling stelt een vraag aan de leerkracht waarbij de leerkracht mijn kant op kijkt zodat ik het moet uitleggen :').
Eensch.
Studeer zelf Interactieve Media in Zwolle.
Eerst twee jaar van me opleiding verpest met het leren van Actionscript waar ik als developer toch niet tot nauwelijks mee werk.
Aan het einde van het tweede jaar kwamen de leraren erachter dat het toch niet helemaal was waar de opleiding voor bedoeld was en werd er een omslag gemaakt naar Javascript & PHP (zonder framework).

Moet zeggen dat mijn leraren wel redelijk verstand er van hebben en dat ik met al mijn vragen wel bij hun terecht kan.
Maar de leerlingen zijn echt 3x drama. Behalve schoolwerk doen 15/19 leerlingen thuis niks aan programming volgens mij.

Zijn slechts enkele die zich er mee bezig houden.
Zelf ben ik ook thuis vaak bezig met het uitzoeken van bepaalde dingen of programming in mijn vrije tijd.
Je ziet wel dat de mensen die zich er mee bezig houden zich wel onderscheiden, vervroegte stages etc.
[...]
Ik ben het stilaan moe. Nog 2 maanden, dan wat examens maken en dan een stage doen in Riga d:)b
Blij dat ik vanaf 4 februari ook op stage mag!
Hoop daar toch wel een stuk meer te leren als dat ik tot nu toe op school heb gedaan.
windwarrior schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:11:
[...]
Maar ik heb niet echt het gevoel dat veel mensen de kantjes ervanaf lopen, als het project leuk is wil iedereen er altijd wel goed aan doorwerken. Tuurlijk zijn er mensen die minder goed zijn in vakken, maar die proberen het sowieso ook wel.
Feel lucky.
Ik wou dat ik projecten kon doen met mensen uit mijn klas die dezelfde motivatie hadden als ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ealanrian schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:23:
ZpAz toevallig ook aan de Hanze? Toevallig bezig met 4.2 SE Informatica?

Wij zijn nu bezig samen met Werktuigbouw aan een robot. Best interessant zelf de elektronica bouwen en aansturen met arduino
Correct, Hanze en 4.2.SE. Wat een kwaliteitsprojecten allemaal op Informatica Hanze. ;w TI projecten zijn hopelijk beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:33:
[...]

Grappig, je krijgt juist wat 9/10 moet krijgen en dat je dat niet goed vindt...

95% van de bedrijven gebruikt geen WPF (puur omdat ze al bestaande software hebben en dit een grote rewrite zou zijn).

Hoe ik het altijd zie is als volgt : Op school wordt je opgeleid tot productiemedewerker en buiten school kan je je eigen hippe extra's erbij leren.
Als iedereen op school WPF krijgt dan krijgt er niemand meer een baan, omdat er simpelweg te weinig bedrijven zijn die enkel maar vanwege het "hip" zijn de nieuwste technieken gaan gebruiken.

Ik kan me nog een stagair herinneren die het vreemd vond dat wij geen win7 hadden uitgerold, hij had het immers al 3 maanden thuis en het was toch zo veel handiger voor onze gebruikers... Hem even een uurtje kosten laten berekenen en toen verbaasde hij zich er zo ongeveer over dat we verder dan win3.1 waren gegaan ;)

WPF en consorten rol je niet even binnen 1 dag je organisatie binnen als je in winforms werkt...
Daar heb je volledige gelijk in. Al hebben we de eerste 2 jaar Winforms gezien en er volgens mij in het derde jaar dus wel degelijk tijd zou moeten zijn voor WPF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 11:59
Helaas is het met WinForms haast ondoenlijk om fatsoenlijk je opmaak en logica te scheiden. Iets wat met WPF een stuk beter kan. Het is dus niet alleen maar 'hip' en flashy ;). Helaas zijn niet alle bedrijven daar al achter.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Down schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:40:
Helaas is het met WinForms haast ondoenlijk om fatsoenlijk je opmaak en logica te scheiden. Iets wat met WPF een stuk beter kan. Het is dus niet alleen maar 'hip' en flashy ;). Helaas zijn niet alle bedrijven daar al achter.
You're doing it wrong then...

Opmaak en logica scheiden is niet afhankelijk van je officiele framework. Wilde je dat in winforms dan was het net zo makkelijk als in wpf (als je het tenminste wilde, wilde je het dan had je 15 geleden al die abstractie geschreven en had WPF geen voordeel meer).

Dit zijn echt van die argumenten die komen van mensen die nooit serieus met winforms gewerkt hebben en dan simpelweg proberen wat ze in WPF doen ook te doen in vanilla winforms.

Als je serieus programmeert heb je al je eigen framework en dat is dan ook zo ongeveer de grootste reden waarom nieuwe frameworks zo moeilijk opgepakt worden, de meest logische vooruitgangen zitten al in de custom frameworks en de rest van de kleinere vooruitgangen vereisen grote rewrites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Gomez12 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:02:
[...]

Als je serieus programmeert heb je al je eigen framework ....
Die mag je me even uitleggen :)
Als je serieus programmeert maak je, mijn inziens, juist gebruik van bestaande frameworks en ga je niet zelf het wiel opnieuw uitvinden. Juist in staat kunnen zijn een goed framework snel onder de knie te krijgen én te doorgronden is een eigenschap van een serieuze programmeur.

Althans, dat is mijn bescheiden mening :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 08:06
[...]

/me meldt zich

3e jaar Toegepaste Informatica te Diepenbeek (Hasselt)

Wat die motivatie van anderen betreft: dat is vaak echt om te huilen. Je enkel aan de geziene leerstof houden is echt niet genoeg als je in de informatica wil werken. Ik lurk praktisch de hele dag in dit leuke topic en ook /r/programming hou ik in de gaten. Hierdoor kom ik leuke zaken zoals WPF of Ruby On Rails tegen. Dan met een paar van die nieuwe zaken spelen en kijken of het al dan niet een verbetering is tov hetgeen waarmee je nu programmeert.

Om mijn examen voor te bereiden had ik 2 jaar geleden een grote oefening gemaakt waar alle geziene leerstof zowat in zat. Daarna had ik de code op Pastebin gegooid om te delen met mijn medestudenten. Vandaag kwam een docent me vertellen dat hij de code gevonden had en die nu gebruikt als examenvraag.

Ik heb juist een groot software project opgezet door me even niet met programmeren bezig te houden ;)
Andere dingen doen in je vrije tijd kan een bron van inspiratie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
armageddon_2k1 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:32:
[...]

Als je serieus programmeert maak je, mijn inziens, juist gebruik van bestaande frameworks en ga je niet zelf het wiel opnieuw uitvinden. Juist in staat kunnen zijn een goed framework snel onder de knie te krijgen én te doorgronden is een eigenschap van een serieuze programmeur.

Nee maar meestal maak je wel een eigen frameworkje die toch handige spullen bevat ;). Hier hebben wij dat ook. We doen een aantal projecten voor de klant en die gebruiken allemaal het ProjectNaam.Framework :) en daar zitten dingen in die je in meerdere projecten nodig hebt ofzo of waar je niet de overhead van een bestaande framework wil hebben :). Het is niet altijd handig om een bestaand framework te gebruiken.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Er zit nog steeds een groot verschil tussen het wiel opnieuw uitvinden en niet alles in frameworks kunnen vinden ;)

Niet alles zit in frameworks, dat bedoel ik met "eigen frameworks".

Kijk, als al jouw werk 100% past binnen een bestaand framework dan is het mooi. Maar dat is niet echt de realiteit die ik zie.

Wat ik bedoelde met mijn opmerking was : In winforms had je in den beginne geen framework wat logica en presentatie scheidde. Een beetje welwillend programmeerteam vond dus toen het wiel uit, en dan is WPF meer iets van : een ander (onbekend en met een leervurve) wiel gaan gebruiken met weer zijn eigen nukken.

Zou je voorstander zijn van scheiding logica / presentatie en zou je nu een nieuw project moeten beginnen dan bevat WPF hier simpelweg meer tools voor, maar ben je al 15 jaar voorstander en begon je toen met een winforms project dan heb je dat al allemaal geregeld en biedt WPF wat dat betreft geen toegevoegde waarde (enkel maar weer nieuwe nukken / bugs / geintjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Holy shit over 9 dagen ben ik 10 jaar lid van t.net :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:44:
Holy shit over 9 dagen ben ik 10 jaar lid van t.net :o
Dus je trakteert met taart / bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:46:
[...]

Dus je trakteert met taart / bier?
Wat een belabberde combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt op 1 van de 2, niet de combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik zal d'r eens over nadenken. D'r moet toch wel iets te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
HBO Informatica 4e jaars, komende maand beginnen met afstuderen als het een beetje mee zit bij Microsoft.

Verder ook zeker hobby-programmeur en enthousiast, voormalig ZZP'er, en binnenkort eigenaar van een eigen platform/bedrijf in de VS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:52:
[...]

HBO Informatica 4e jaars, komende maand beginnen met afstuderen als het een beetje mee zit bij Microsoft.

Verder ook zeker hobby-programmeur en enthousiast, voormalig ZZP'er, en binnenkort eigenaar van een eigen platform/bedrijf in de VS :)
Dat laatste is nieuw voor mij, over welk platform / bedrijf heb je het hier of is dat nog geheim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Dat laatste is nieuw voor mij, over welk platform / bedrijf heb je het hier of is dat nog geheim?
Wát het platform inhoudt houd ik nog even voor me (al zijn er talloze mensen die het wel weten), maar ik hoop rond maart een LLC (equivalent van de B.V.) op te richten in Delaware en mijn platform te lanceren (met dank aan Microsoft voor het sponsoren van de hosting en het helpen bij de marketing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
PrisonerOfPain schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:51:
Ik zal d'r eens over nadenken. D'r moet toch wel iets te doen zijn?
Je mag ons ook trakteren met geheimen over de engine hoor:> vinden we totaal niet erg.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 12:57
[...]

Ten tijde van .NET 1.0 was er nog niet zo veel. Zo ook op het bedrijf waar ik werkzaam ben. Toen is er ook een framework geschreven dat veel zaken gaat doen. En ondertussen is dat framework ook erg ver gevorderd (en maakt hier en daar ook gebruik van andere libraries). Plotseling WPF gaan gebruiken, vraagt zeer veel moeite. Enerzijds moet je de oude applicaties nog blijven onderhouden en anderzijds moet je al die fancy nieuwe zaken gaan ondersteunen. Vraagt echt wel veel werk. Daarnaast krijg je ook een versnippering van gebruikte technieken etc, terwijl een consistent geheel veel handiger en gemakkelijker is om te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:55:
[...]

Wát het platform inhoudt houd ik nog even voor me (al zijn er talloze mensen die het wel weten), maar ik hoop rond maart een LLC (equivalent van de B.V.) op te richten in Delaware en mijn platform te lanceren (met dank aan Microsoft voor het sponsoren van de hosting en het helpen bij de marketing).
Nu ben ik wel heel erg benieuwd! Veel succes in ieder geval en hou ons (of mij in ieder geval) op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rutix schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:56:
[...]

Je mag ons ook trakteren met geheimen over de engine hoor:> vinden we totaal niet erg.
Hmmm, low-level deed hij toch? Komt hij hier melden dat er additions in de engine gebruikt worden, yep zit ik echt op te wachten... Nope, doe dan maar of bier of taart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:58:
[...]

Nu ben ik wel heel erg benieuwd! Veel succes in ieder geval en hou ons (of mij in ieder geval) op de hoogte.
Komt zeker goed, het moet raar lopen mocht het hier niet meer voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Gomez12 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:58:
[...]

Hmmm, low-level deed hij toch? Komt hij hier melden dat er additions in de engine gebruikt worden, yep zit ik echt op te wachten... Nope, doe dan maar of bier of taart ;)
Probleem is: hoe trakteer je random forum mensen op taart of bier vanuit zweden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mensen hun adres laten DM'en en dan even wat regelen met de multi-vlaai (of thuisbezorgd.nl, of willekeurige andere dienst) :P

Uiteraard dan wel met een descending order laten sorteren op post count en karma, en de resultaten limiten op ~400 })

[ Voor 32% gewijzigd door Avalaxy op 21-01-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
PrisonerOfPain schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:01:
[...]
Probleem is: hoe trakteer je random forum mensen op taart of bier vanuit zweden?
www.thuisbezorgd.nl / www.appie.nl

Zal ik alvast mijn adres gaan dm'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Kunnen we best proberen, als het lijp duur word zoeken we wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Avalaxy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:02:
Mensen hun adres laten DM'en en dan even wat regelen met de multi-vlaai (of thuisbezorgd.nl, of willekeurige andere dienst) :P

Uiteraard dan wel met een descending order laten sorteren op post count en karma, en de resultaten limiten op ~400 })
* ZpAz Schuift in ieder geval voor Avalaxy aan in de rij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
ZpAz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:09:
[...]

* ZpAz Schuift in ieder geval voor Avalaxy aan in de rij :+
In dat geval: laten we nog maar een extra sortering toevoegen op username, ascending deze keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Avalaxy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:11:
[...]

In dat geval: laten we nog maar een extra sortering toevoegen op username, ascending deze keer :+
:D

In werkelijkheid voelt het als :'( uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Alleen bier / taart voor users in Nederland? :(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Vooralsnog helemaal niks want ik heb nog geen DMs gehad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nu wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Als je mij een taart stuurt, dan zorg ik dat die op de RuG verdeeld wordt onder de informatici. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
DM maar, ik ga m'n best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Oh wow ik heb eindelijk de DM functie weer terug gevonden. Die hadden ze goed verstopt!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
BikkelZ schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:29:
Oh wow ik heb eindelijk de DM functie weer terug gevonden. Die hadden ze goed verstopt!
Hmm? Zit gewoon nog steeds op dezelfde plek hoor. Berichticoontje onder iemands username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Taart :D

Oja ik wil ook wel uitdelen in mijn klas.

[ Voor 73% gewijzigd door F.West98 op 21-01-2013 22:54 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Als je er een naar mij zou sturen in België, doe ik het zelfde als Aloys, maar dan op mijn school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Moet je wel ff een berichtje sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Avalaxy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:33:
[...]

Hmm? Zit gewoon nog steeds op dezelfde plek hoor. Berichticoontje onder iemands username.
Hoe ziet dat er uit? :?

...en ik kan niet terug reageren op het antwoord wat ik weer gekregen heb. ben ik nou volslagen debiel geworden ineens? 8)7

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fn4zLXk8HfFgGzwsm83OeKZI/thumb.png

Jij hebt het alleen niet aan staan zoals je kunt zien.
...en ik kan niet terug reageren op het antwoord wat ik weer gekregen heb. ben ik nou volslagen debiel geworden ineens? 8)7
Om dezelfde reden als ik hier boven noem denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

In je instellingen kan je DM uitschakelen/enablen.( http://gathering.tweakers.net/forum/preferences )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

thanks!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Zo. Launch van de software ging redelijk voorspoedig op wat bokken van de CI server na. Ik was sinds half 7 aan het werk... Heerlijk om deze lange dag af te kunnen sluiten met een goed gevoel!

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ik ben voor een groot nieuw project maar eens alles aan het updaten en gelijktrekken qua frameworks en ook gelijk wat wensen aan het verwerken. Oa de codegen flink uitgebreid zodat bv standaard de cache code mee wordt gegenereerd en nog wat leuke dingen :) Ik haat het om repeterend werk te doen.

Nu eens kijken of ik ook een basis opzet van mijn admincontrollers en views kan genereren aan de hand van de database :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
* Kips volgt ook een opleiding!

Vorig jaar april begonnen als softwareontwikkelaar (fulltime) en in september de deeltijd studie Informatica via NOH-I opgepakt. Bevalt beide erg prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 15-09 11:56
Leuk probleempje met internet hier: alle verkeer loopt via een proxy met virusscanner. Waarschijnlijk is de licentie van de antivirus verlopen en nu wordt alle HTTP verkeer geblokkeerd omdat het niet gescand kan worden. Enkel HTTPS is nog mogelijk, dus ik probeer dit te posten via HTTPS.

Edit: Yay, ondertussen staat er een tijdelijke virusscan-licentie op de proxy en kan ik weer gewoon surfen. Blijkbaar was er dus iemand vergeten de licentie te verlengen 8)7

wsitedesign schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:01:
[...]

2e jaars Toegepaste ICT, Howest brugge, fulltime student :)
Daar ben ik zo'n 10 jaar geleden afgestudeerd, draait de AS400 daar nog?

[ Voor 45% gewijzigd door Otherside1982 op 22-01-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

WCF Data Services / OData: :'). Er gaat 22 MB over de lijn voor 100 records. Eerst maar eens kijken hoe compressie werkt, want dat mag ik toch gaan uitzoeken.

Die iCal4OL-gast moet ook een nekschot krijgen. Als 'ie niet binnen drie seconden een volledig antwoord heeft op een request waarin 'ie alle agenda-items opvraagt, doet 'ie doodleuk dezelfde request nogmaals. ;(

[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 22-01-2013 11:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Otherside1982 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:13:
Een AS400 is volgens mij ook wel een paar jaar "voor jouw tijd" toch? ;)

Ik las tien jaar en dacht: "Wow dat is lang geleden", maar zelf ben ik ook ongeveer 8 jaar geleden afgestudeerd (bouwjaar 1984). Was het eigenlijk ook wel beu dat studeren, niet dat het veel moeite heeft gekost, maar wilde gewoon aan de slag. Zeker ten tijden van de stage begon het te kriebelen.

Ik moet overigens wel zeggen dat de transitie van school naar een baan redelijk zwaar was :X Niet dat ik er niet klaar voor was, maar het was gewoon "anders" :+

Crap, kom zojuist op mijn (thuis)kantoor zie ik dat mijn prive pc is gereboot en een melding toont dat er een error op de disk is opgetreden... Reboot haalde niets uit, maar het uitzetten en vervolgens inschakelen van de PC deed wel weer wonderen... Vreemd genoeg staan er in de eventlog geen fouten, maar enkel waarschuwingen dat sector x is retried... Wat ik heb begrepen kan een SSD niet "een beetje" kapot, dus moet er iets anders aan de hand zijn... Misschien wederom een brakke kabel of crappy moederbord (heb dit eerder gehad, maar toen is het overgegaan en nu pas weer terug gekomen)...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Ik zit hier denk ik een beetje als een vreemde eend in de bijt, ben geen informaticastudent, wel student natuurwetenschap & innovatiemanagement, met een minor informatica, en dat geheel dan weer aan de Universiteit Utrecht. Maar bachelor loopt ten einde en ga toch een informatica-gerelateerde master volgen ergens (dat gaat deze week of volgende week duidelijk worden) in een land dat niet Nederland is.

---------------

Oh, en ik kan met trots zeggen dat ik, ondanks dat ik nog geen kwart eeuw leven gehaald heb, ik met een AS400 heb mogen lopen klooien, professioneel. *O*

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

afraca schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:11:
[...]
Maar bachelor loopt ten einde en ga toch een informatica-gerelateerde master volgen ergens (dat gaat deze week of volgende week duidelijk worden) in een land dat niet Nederland is.
Welk land heb je op het oog? Ben erg benieuwd naar hoe de Nederlandse ICT opleidingen zich verhouden tot de buitenlandse.

Ik heb ooit met een Spaanse ICT-bachelor gesproken, maar had het gevoel dat daar meer de nadruk lag op "software productie". Technisch had hij het redelijk in de vingers, maar het opstellen van functionele zaken was redelijk onbekend voor hem. Ook de durf om een senior te challengen ontbrak een beetje (maar dat kan ook iets cultureels zijn).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, nice! :D

Ik maak me schuldig aan "Egyptian Brackets", puntje 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Haha, grappig dat "onze" Hydra ook een eigen bug-type heeft!
17. Hydra Code
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
TheNephilim schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:29:
[...]

Haha, nice! :D

Punt 3 hiero... En soms ook puntje 2 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:28
TheNephilim schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:29:
Hier licht het eraan welke taal ik schrijf.
In Java gebruik ik ook "Egyptian Brackets", vooral omdat het daar 'hoort' volgens de styleguide.
In Obj-C gebruik ik de brackets op een nieuwe regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 08:06
Vaak zijn veel bugtypes concurrencyproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Otherside1982 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:13:
[...]

Geen idee, ga het eens vragen bij de ICT dienst als ik er vanmiddag passeer :)

Ze hebben er niks over vermeld in elk geval tijdens de lessen vorig jaar (Hardware) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
GoTCoast schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:44:
In Obj-C gebruik ik de brackets op een nieuwe regel.
M'n collega zei ook dat ik dat moest doen, de voornaamste reden was dat xcode's code collapsing en volgens mij block highlighting (oid) alleen met die code style goed werkt, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:28
YopY schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:07:
[...]

M'n collega zei ook dat ik dat moest doen, de voornaamste reden was dat xcode's code collapsing en volgens mij block highlighting (oid) alleen met die code style goed werkt, :+
Hmm.. nooit eig uitgeprobeerd. Ga straks wel even doen.
Maar ik ben gewoon dat ik mij houd aan de styleguide van elke taal, ga niet een styleguide voor alle talen gebruiken (wat ik heel erg vaak zie bij mijn collega-studenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
komt me bekend voor :P er zijn wel meerdere editors die je dwingen bepaalde structuur aan te houden omdat-ie anders je syntax niet goed herkent.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1 ... 257 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.