Stuur je mij eentje op?Firesphere schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:31:
[...]
Je moet wel het device te pakken zien te krijgen.
[...]
Ja, ik ga jou mijn iPad of iPhone opsturen. Ben jij wel helemaal lekker?
Gewoon die van je baas/collega even 5 minuten "lenen"
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
HexEditOtherside1982 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:16:
[...]
HexEdit is wel gratis, en open-source.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2013 15:46 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
OllyDbg kan ook zoiets, maar alleen voor process mem volgens mij.oisyn schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:45:
[...]
HexEditdat is lang geleden, hoe kon ik die vergeten
. Ik gebruik tegenwoordig altijd HxD, maar die is best basic.
Verwijderd
Dat was ook al lachend bedoeld hoorFiresphere schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:44:
[...]
Ja, ik ga jou mijn iPad of iPhone opsturen. Ben jij wel helemaal lekker?
Gewoon die van je baas/collega even 5 minuten "lenen"
Waarom hebben ze in de tweakers pricewatch eigenlijk #filter:<hash>, waarvan de hash langer word naarmate je meer filters selecteert. Wat zou de meerwaarde zijn boven het gewoon 1x hashen van de filters?
Omdat het niet gehashed wordt, maar base64 encoded?TheNephilim schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:13:
Waarom hebben ze in de tweakers pricewatch eigenlijk #filter:<hash>, waarvan de hash langer word naarmate je meer filters selecteert. Wat zou de meerwaarde zijn boven het gewoon 1x hashen van de filters?
Ah, ik miste tekens als '=' enzo, dus had niet het idee dat het base64 wasEvilbee schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:16:
[...]
Omdat het niet gehashed wordt, maar base64 encoded?
Het zal ook wel url encoded zijn ofzo, zodat je browser niet helemaal over de zeik gaat.TheNephilim schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:28:
[...]
Ah, ik miste tekens als '=' enzo, dus had niet het idee dat het base64 was
Pff dat ding choket nogal snel op elementen van variabele lengte.oisyn schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:45:
[...]
HexEditdat is lang geleden, hoe kon ik die vergeten
. Ik gebruik tegenwoordig altijd HxD, maar die is best basic.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb over het algemeen wel collegas die rekening met elkaar houdenHydra schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:07:
[...]
Bij m'n vorige baan zat ik op de kamer met een andere consultant die er nogal een handje van had om telefoongesprekken gewoon met de klant op speaker te doen. En dan later klagen als ik met oordopjes in zat omdat 'ie de muziek nog kon horen (je hoorde wat vaag geruis hoogstens). Zucht.
Nu heb ik gelukkig m'n eigen kamer. Kan ik doen wat ik wil.
Nothing to see here!
Dan zou je toch een % teken moeten tegenkomenTarilo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:33:
[...]
Het zal ook wel url encoded zijn ofzo, zodat je browser niet helemaal over de zeik gaat.
Oef ik ben hier aan het worstelen met een werkwijze voor Client (Ajax) -> Server -> Client. Het wil maar niet netjes worden aan de server kant
/me Heeft een baan aangeboden gekregen. Ongeveer zelfde werk, maar 20% meer salaris.... zucht... m'n vast contract is ook wel wat waard, maar moeilijk hoor!
Verwijderd
Feli. Hoe zit het met extra voordelen, vakantie, woon-werkafstand, ... ?GateKeaper schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:47:
/me Heeft een baan aangeboden gekregen. Ongeveer zelfde werk, maar 20% meer salaris.... zucht... m'n vast contract is ook wel wat waard, maar moeilijk hoor!
Al met je huidige baas gaan praten?GateKeaper schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:47:
iOS developer
Feli? Tjah, hardstikke mooi.. maar weet 't niet. Ga dan terug naar jaarcontract, heb nu "vast" contract. Hypo moet ook betaald worden, en iets van zekerheid is wel lekker in deze tijd.
Woonwerk zou dan van 30min auto naar 5min fiets gaan.Vakantie, tjah.. commercieel -> ambtenaar.
Nee nog niet wezen praten, weet nog niet of ik dat moet gaan doen. Volgende maand toch weer beoordelingsrondes. Dit weekend maar eens goed nadenken.
Woonwerk zou dan van 30min auto naar 5min fiets gaan.Vakantie, tjah.. commercieel -> ambtenaar.
Nee nog niet wezen praten, weet nog niet of ik dat moet gaan doen. Volgende maand toch weer beoordelingsrondes. Dit weekend maar eens goed nadenken.
Echt ambtenaar en dus een contract voor 36 uur? 4 x 9 kunnen werken is erg relax. Je moet er alleen wel op letten dat als je als ambtenaar eenmaal in een schaal zit je zonder van functie te wisselen alleen je jaarlijkse vaste opslag krijgt. In het bedrijfsleven kan je (zeker als je nog een beetje aan het begin van je carriere zit) veel sneller stijgen.
Dat lijkt vooral de laatste tijd in het commercieel bedrijfsleven niets anders te zijn. Argument; "Crisis, we moeten allemaal bezuinigen!".Mr_x007 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:55:
Je moet er alleen wel op letten dat als je als ambtenaar eenmaal in een schaal zit je zonder van functie te wisselen alleen je jaarlijkse vaste opslag krijgt.
Moet je er ook gewoon voor zorgen dat je de directeur van ASML bent ofzo. (Hoezo conjunctuurgevoelige branche?)
Naar aanleiding van een actie bij http://www.transip.nl toch maar eens besloten een domeinnaam te registreren. Nou nog iets verzinnen/bouwen...
Mijn Firefox gaat pas zweten bij 10.000. 1000 met een vertraging van 1 secondeZpAz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57:
Dang, drop-shadow is echt een performance killer.
http://matthijn.me/speedtest/dom.html
Schaduw in het plaatje is een betere oplossing![]()
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik heb ook gelijk eentje geregistreerd. Morgen kijken voor Email eraan koppelen.mwolting schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:45:
Naar aanleiding van een actie bij http://www.transip.nl toch maar eens besloten een domeinnaam te registreren. Nou nog iets verzinnen/bouwen...
Mail nu nog gewoon altijd via mijn Outlook-account (ja als Macgebruiker
En misschien ook wat webhosting, maar dat moet ik nog ff kijken.
Sweet. Lokale Gitlab install binnen een VM op de server is go! Ik heb ergens wel een beetje de indruk dat de performance met KVM een beetje tegenslaat
Hmmm Al iets bekend als opvolger van Windows Live Mail?
Outlook 2013 wil niet goed verbinden met mijn outlook account, en heeft itt tot de online mail slechte FB integratie (zowel android, online als iPad combineren deze contacten, wel heeft outlook een goede opzoekfunctie).
De onlinemail is ook meer metro-achtig dan dat Outlook, blijft Outlook.
Outlook 2013 wil niet goed verbinden met mijn outlook account, en heeft itt tot de online mail slechte FB integratie (zowel android, online als iPad combineren deze contacten, wel heeft outlook een goede opzoekfunctie).
Ik veronderstel dat, aangezien Microsoft de stekker uit Windows Live Messenger gaat trekken en ze Hotmail hebben omgedoopt tot Outlook, er niet veel leven meer gehouden zal worden in het Windows Live gebeuren.F.West98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:20:
Hmmm Al iets bekend als opvolger van Windows Live Mail?
Maar wat komt er nu dan in de plaats van Live Mail?Pyr0wl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:50:
[...]
Ik veronderstel dat, aangezien Microsoft de stekker uit Windows Live Messenger gaat trekken en ze Hotmail hebben omgedoopt tot Outlook, er niet veel leven meer gehouden zal worden in het Windows Live gebeuren.
De webinterface van outlook.com, denk ik.
We are shaping the future
De "E-mail" app van Windows 8? Bevalt mij prima overigens
Woohoo, ineens weer een geniaal idee voor een simpele webapplicatie
* Avalaxy zit op dit soort momenten altijd weer bomvol energie om keihard te gaan programmeren.

* Avalaxy zit op dit soort momenten altijd weer bomvol energie om keihard te gaan programmeren.
Succes ermee! Ik hou 't na ruim 22 uur voor gezien, ik begin m'n bedje nu te missen.
Werkse nog even dan hé

Werkse nog even dan hé
me too, maar dan rond 23:00Avalaxy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 03:25:
Woohoo, ineens weer een geniaal idee voor een simpele webapplicatie![]()
Helaas blijken dat soort ideeën alleen achteraf helemaal niet zo geniaal of minstens een manjaar werk
Ik heb alleen niet zoveel tijd om te werken
Komende week 3 zware tentamens, uiteindelijke versie van m'n business plan inleveren, nog hard bezig met een afstudeerstage regelen, oefenen met de band.
Zo helemaal kapot, net 3 voorlichtingen gedaan over Informatica op Saxion Enschede (mijn HBO-opleiding).
Wel veel potentiële kandidaten. Sommige verwacht ik veel van!
En 3 meiden
.
Wel veel potentiële kandidaten. Sommige verwacht ik veel van!
En 3 meiden
Why programmers work at nightAvalaxy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 03:25:
Woohoo, ineens weer een geniaal idee voor een simpele webapplicatie![]()
Ik heb net het boek gekocht. Het is gewoon waar en ik gun die gast z'n inkomen wel
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Bij mij klopt die dus echt niet.Firesphere schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:35:
Ik heb net het boek gekocht. Het is gewoon waar en ik gun die gast z'n inkomen wel
Ik werk NOOIT 's nachts. Altijd juist 's ochtends heel vroeg (4 uur/5 uur).
Als ik nu moet gaan werken, kan ik morgenochtend mijn code weer weggooien.
Heb altijd nu wel goede ideeën, maar de uitwerking moet ik laten zitten tot morgenochtend dan.
Ik noem 4/5 uur toch nog wel nacht hoor 
Het hele idee is trouwens "op een rustig, donker tijdstip werkt het beste", nachtmens o.i.d. is niet het juiste woord eigenlijk.
Het hele idee is trouwens "op een rustig, donker tijdstip werkt het beste", nachtmens o.i.d. is niet het juiste woord eigenlijk.
Bij mij lukt het ook het beste als het rondom mij rustig is, maar wel met een lekker muziekje op de achtergrond.
RTFM!
Note, zo interessant is dat boek van Swizec voor mij:
Ik ben op pagina 80, heb zo'n 20 bookmarks, 30 highlights en 15 notes.
En ik lees alles 3x en blijf notes toevoegen. Echt een super boek!
Ik ben op pagina 80, heb zo'n 20 bookmarks, 30 highlights en 15 notes.
En ik lees alles 3x en blijf notes toevoegen. Echt een super boek!
Het mooie is dat de beste meneer er achter is gekomen dat z'n stelling niet helemaal juist is als 'ie een analyse van de GitHub commit times maakt http://nightowls.swizec.com/histogram/hours
Klopt natuurlijk niet, de enige reden dat het overdag en 's avonds zo hoog is is omdat mensen dan op hun werk zitten (eventueel over moeten werken). 's Nachts zitten programmeurs doorgaans niet op hun werk. Dat betekent niet dat programmeurs niet het liefst 's nachts coden.PrisonerOfPain schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:51:
[...]
Het mooie is dat de beste meneer er achter is gekomen dat z'n stelling niet helemaal juist is als 'ie een analyse van de GitHub commit times maakt http://nightowls.swizec.com/histogram/hours
Het is een analyse van zijn eigen github. Wat hij ziet is in de middag een spike (oftewel, work-related commits) en daarna een hele constante lijn tot een uur of 2. Oftewel, dan kan hij ineens full-speed doorwerken. Als ik't goed lees.
Er zitten inderdaad grote haken en ogen aan zijn verhaal, maar het is grotendeels ook gebaseerd op een soort speculatie waar hij zijn conclusies op baseert. All-in-all is het gewoon een erg leuk boek en klopt het verhaal wel. Het is wel zo (voor mij).
Er zitten inderdaad grote haken en ogen aan zijn verhaal, maar het is grotendeels ook gebaseerd op een soort speculatie waar hij zijn conclusies op baseert. All-in-all is het gewoon een erg leuk boek en klopt het verhaal wel. Het is wel zo (voor mij).
Firesphere schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:01:
Het is een analyse van zijn eigen github.
Lijkt mij dus niet.Doing research for Why programmers work at night, I analyzed 504,015 Github repositories.
Ow nee, inderdaad, het is alleen zijn eigen punchcard. Hoewel die ook vrij veelzeggend is qua commit-times.
Maargoed, je moet wel alles lezen. En zoals ik al zei, het is een algemeen beeld wat hij beschrijft (wat voor mij redelijk waar is). Hij zegt ook vrij doorlopend dat het niet voor iedereen zo geldt, etc.
Ik vind het in ieder geval erg vermakelijk, leuk om te lezen en het heeft een kern van waarheid
Was leuker/beter geweest als ie zijn grafiekjes per dag had gemaakt. Dan kan je zien of er nog veel volk vrijdag-avond/nacht programmeert (zaterdag is toch vrije dag dus laat opblijven is geen issue) en om welk uur men op een zaterdag en zondag programmeert. (Al is zondag wat lastiger te interpreteren omdat je de volgende dag weer moet gaan werken)
Je kan tips/wijzigingen en issues indienen op z'n github. Ik had ook al een dergelijke note staan ergens, dat het wel heel globaal was, dat per dag misschien leuker was 
Wel vervelend dat ik al m'n notes moet gaan overtikken op github, want ik kan ze niet indienen vanuit iBooks
Wel vervelend dat ik al m'n notes moet gaan overtikken op github, want ik kan ze niet indienen vanuit iBooks
Wordt er ook rekening gehouden met de timezone instellingen per gebruiker? Anders heeft die grafiek natuurlijk nog minder te vertellen...
Volgens mij vertaald github alles naar UTC in z'n API. Er kunnen fouten optreden als er mensen zijn die geen timezone hebben ingesteld.Sh4wn schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:24:
Wordt er ook rekening gehouden met de timezone instellingen per gebruiker? Anders heeft die grafiek natuurlijk nog minder te vertellen...
Dat maakt niet uit, het gaat erom dat het de UTC tijd van dag en nacht per tijdzone verschilt.Firesphere schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:28:
[...]
Volgens mij vertaald github alles naar UTC in z'n API. Er kunnen fouten optreden als er mensen zijn die geen timezone hebben ingesteld.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vertaald is het keywordSebazzz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:02:
[...]
Dat maakt niet uit, het gaat erom dat het de UTC tijd van dag en nacht per tijdzone verschilt.
Als je een locatie/land hebt ingesteld in github, vertaald github jouw commit-tijd naar UTC in de API dus.
Als jij in rusland commit om 3 uur 's middags, verschijnt dat in de vertaling bij Github als 3 uur UTC als core-tijd, en als extra timeset, dus als UTC -4 (of wat het ook is). Anyway, Github's API houdt er rekening mee en afhankelijk van hoe je het opvraagt, klopt het dus wel of niet (absolute times gaat dus mis, dan krijg je alleen UTC-data)
Ik ben zwaar over de zeik nu hoor, dus als je geen zin hebt in chagrijnig gedoe, mag je dit negeren.
Situatieschets:
Projectmanager vraagt mij hoeveel uur een bepaalde gevraagde functionaliteit kost. Ik heb daar op geantwoordttd dat het minstens 2 dagen, zo niet 3 zal worden.
Resultaat?
Ik krijg net een mailtje (nou ja, ruim 2 uur geleden eigenlijk); ik heb 8 uur de tijd om de gevraagde functionaliteit te bouwen, implementeren en te testen.
Situatieschets:
Projectmanager vraagt mij hoeveel uur een bepaalde gevraagde functionaliteit kost. Ik heb daar op geantwoordttd dat het minstens 2 dagen, zo niet 3 zal worden.
Resultaat?
Ik krijg net een mailtje (nou ja, ruim 2 uur geleden eigenlijk); ik heb 8 uur de tijd om de gevraagde functionaliteit te bouwen, implementeren en te testen.

Had je niet al een andere baan in het vooruitzicht?Firesphere schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:37:
Ik ben zwaar over de zeik nu hoor, dus als je geen zin hebt in chagrijnig gedoe, mag je dit negeren.
Situatieschets:
Resultaat?
5 bedrijven staan in de rij momenteelorf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:39:
[...]
Had je niet al een andere baan in het vooruitzicht?
Dat betekend niet dat ik me niet inzet voor m'n huidige positie. Hoewel wat motivatie zou helpen, ga ik nu niet ineens niks doen
Dat snap ik (zou ik ook niet leuk vinden van medewerkers), maar je hoeft je niet heel druk te maken over tijdsdruk als je inschatting niet meegenomen wordt.Firesphere schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:44:
[...]
5 bedrijven staan in de rij momenteel
Dat betekend niet dat ik me niet inzet voor m'n huidige positie. Hoewel wat motivatie zou helpen, ga ik nu niet ineens niks doen
Natuurlijk moet ik ook wel eens iets krap en soms zelfs wel eens te krap inschatten om het te verkopen aan een klant. Meestal speelt dan mee hoeveel we al voor die klant gedaan hebben of hoeveel ik nog verwacht te gaan doen in de toekomst.
Tegenwoordig laat ik gewoon lekker het team (grof) pokeren op functionaliteiten/stories en nemen we dat op in de offerte.
Kan je dan niet gewoon refereren naar je oude mail en zeggen dat het dus onmogelijk is? (En lekker afsluiten met Slaapwel
)
En als je toch besluit om eraan te beginnen kan je deze alvast op de achtergrond opzetten.
* Ghehe zit zelf rustig te leren voor zijn examen dinsdag.
Tegen woensdag heb ik wel een deadline om voor een project/examen, een ASP.NET website af te geven. Gaat dinsdagnamiddag ook doorwerken worden.

En als je toch besluit om eraan te beginnen kan je deze alvast op de achtergrond opzetten.
* Ghehe zit zelf rustig te leren voor zijn examen dinsdag.
Tegen woensdag heb ik wel een deadline om voor een project/examen, een ASP.NET website af te geven. Gaat dinsdagnamiddag ook doorwerken worden.
Op zich maak ik me er natuurlijk niet druk om, maar als er 1/3e van wat ik inschat, wordt gefactureerd, dan zorgt dat wel voor een vorm van agressie. Vooral als je even verder kijkt waarom ik vermoedelijk geen verlenging krijgorf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:47:
[...]
Dat snap ik (zou ik ook niet leuk vinden van medewerkers), maar je hoeft je niet heel druk te maken over tijdsdruk als je inschatting niet meegenomen wordt.
Natuurlijk moet ik ook wel eens iets krap en soms zelfs wel eens te krap inschatten om het te verkopen aan een klant. Meestal speelt dan mee hoeveel we al voor die klant gedaan hebben of hoeveel ik nog verwacht te gaan doen in de toekomst.
Tegenwoordig laat ik gewoon lekker het team (grof) pokeren op functionaliteiten/stories en nemen we dat op in de offerte.
Als je mijn inschatting naast je neer legt, vraag er dan niet om, dan kan ik hoogstens pissig worden omdat je het verkeerd hebt ingeschat.
Als ik zeg 3 dagen (is 3x8=24) zeg, ben ik vaak nog aan de krappe kant. Inschatten ben ik niet heel goed in.
Waarom ik al zeg, ik ben pissed off, is dus dat er mij om advies en schatting is gevraagd en deze schatting volledig wordt genegeerd.
Vraag het dan niet! Ik ga maandag echt even uithalen
[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 20-01-2013 01:54 ]
Ik zou gewoon lachen en denken "sukkel". Hij luistert niet naar je advies. Zijn probleem als er straks een deadline niet gehaald wordt of als er ernstig veel meer uur door jou of collega's geschreven wordt? Dan kun je 'm altijd "told you so-en".Firesphere schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:53:
[...]
Op zich maak ik me er natuurlijk niet druk om, maar als er 1/3e van wat ik inschat, wordt gefactureerd, dan zorgt dat wel voor een vorm van agressie. Vooral als je even verder kijkt waarom ik vermoedelijk geen verlenging krijg
Als je mijn inschatting naast je neer legt, vraag er dan niet om, dan kan ik hoogstens pissig worden omdat je het verkeerd hebt ingeschat.
Als ik zeg 3 dagen (is 3x8=24) zeg, ben ik vaak nog aan de krappe kant. Inschatten ben ik niet heel goed in.
Waarom ik al zeg, ik ben pissed off, is dus dat er mij om advies en schatting is gevraagd en deze schatting volledig wordt genegeerd.
Vraag het dan niet! Ik ga maandag echt even uithalen
Ook een vast contract is verre van een zekerheid tegenwoordig, ik zou er daarom niet zo enorm veel waarde aan hechten. Zolang je vaardigheden en kennis nog gevraagd zijn in de markt is een overstap meestal een beheersbaar risico, met vaak een positief resultaat op je arbeidsvoorwaarden.GateKeaper schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:50:
Feli? Tjah, hardstikke mooi.. maar weet 't niet. Ga dan terug naar jaarcontract, heb nu "vast" contract. Hypo moet ook betaald worden, en iets van zekerheid is wel lekker in deze tijd.
Als het van belang is kan je het ook uitspelen, laat het stuklopen op de contract vorm, als ze echt verlegen zitten gaan ze vanzelf overstag.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Daar heb je helemaal gelijk inorf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:56:
[...]
Ik zou gewoon lachen en denken "sukkel". Hij luistert niet naar je advies. Zijn probleem als er straks een deadline niet gehaald wordt of als er ernstig veel meer uur door jou of collega's geschreven wordt? Dan kun je 'm altijd "told you so-en".
Het gevolg is echter, dat mijn huidige positie afhankelijk is geworden van anderen, die het verkeerd inschatten. Als mijn collega's genoeg binnen slepen, maak ik kans op een nieuw contract.
Ik heb al te vaak aangegeven dat de inschattingen belachelijk krap zijn. Waar maak ik me nog druk om? Van wat ik nu zie/merk, ga ik inderdaad naar een nieuwe plek, met vooral nieuwe kansen.
En met de aanbiedingen die ik krijg... maak ik me daar niet zo heel druk om
Waarschijnlijk had hij al lang die 8 uur in zijn hoofd en wilde hij even een bevestiging daarvan. Dan valt een verdriedubbeling tegen en kan hij gezichtsverlies lijden tegenover jou of tegenover de klant/account. Hij heeft gekozen.Firesphere schreef op zondag 20 januari 2013 @ 02:00:
[...]
Ik vind het gewoon idioot om mij om advies te vragen, en dan dat advies in de wind te slaan. Vraag het dan niet! (Sorry, ik zei al dat ik pissed off was!)
Pokeren werkt echt veel beter dan een developer om een inschatting vragen. Met meer mensen wordt de inschatting veel accurater omdat er dan nog even gedacht wordt over die ene uitzondering, koppeling, whatever. Nog beter is om relatief te schatten. Dat kunnen we als mens veel beter dan absoluut.
Precies, maar dan moet het proces natuurlijk wel goed geïmplementeerd zijn met duidelijke verantwoordelijkheden en wie welke beslissingen neemt. Ik zie dat het spanningsveld tussen de business/klant en het development proces toch vaak aardig onder druk komt te staan.orf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 02:05:
Pokeren werkt echt veel beter dan een developer om een inschatting vragen. Met meer mensen wordt de inschatting veel accurater omdat er dan nog even gedacht wordt over die ene uitzondering, koppeling, whatever. Nog beter is om relatief te schatten. Dat kunnen we als mens veel beter dan absoluut.
Het belangrijkste punt van bijvoorbeeld SCRUM is imho dan ook de klant/business een veel directer inzicht en en daarmee een gedeelde verantwoordelijkheid krijgt over het development proces.
Alles staat valt echter ook met de de autoriteit die krijg als developer in het proces. Als je kan worden overruled in je inschatting dan houdt het op.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Door mij te vragen, is het tekort aan uren ineens mijn probleem, want ik kan niet sneller typen o.i.d.orf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 02:05:
[...]
Waarschijnlijk had hij al lang die 8 uur in zijn hoofd en wilde hij even een bevestiging daarvan. Dan valt een verdriedubbeling tegen en kan hij gezichtsverlies lijden tegenover jou of tegenover de klant/account. Hij heeft gekozen.
Managers are the worst kind of people
Klinkt als wat ik vorige week op het werk had. Ik heb een calculatie gemaakt voor een programma. Alles netjes doorgegeven en iets later kreeg ik de concept offerte onder ogen. Ik had nog een paar opmerkingen. Ik had minstens 10 weken programmeertijd berekend. In de offerte stond 7 weken doorlooptijd (dat is dus inclusief programmeren, testen, implementatie en gebruikerstraining).Firesphere schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:37:
Situatieschets:
Resultaat?
Ik geef aan dat dat dus niet gaat werken. Begint hij dat we dan maar moeten overwerken! Pardon... er is nog helemaal niets afgesproken met de klant (m.b.t. opleverdata). Zijn argument was dat de klant gaat reorganiseren en dat ze direct na die reorganisatie willen beginnen met het produkt. Allemaal leuk en aardig, maar dat stellen ze dan maar even uit.
Quote: "Wat jij wil en wat er gaat gebeuren zijn twee verschillende dingen".
Die ketste ik dus gelijk terug. Ik ben echt niet van plan de komende weken 60u p/w te draaien omdat jij zonodig een wit voetje wil halen bij de klant. Dit zou niet de eerste keer zijn dat we ons een slag in de rondte werken om een deadline te halen die verkoop aan de klant beloofd heeft. Ik ben blij dat ik die concept offerte al gezien heb zodat ik nu al in kon grijpen. We (development) zeggen al langer dat we die offertes willen zien. Wat er gerekend wordt aan de klant hoeven we niet te weten. Wat ze beloven wat ze krijgen willen we wel weten.
Maak van jouw probleem niet mijn probleem!
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik snap dat sowieso niet. Hier staan alle offertes op een netwerkschijf en zijn ze inzichtelijk voor iedereen. Waarom moet er geheimzinnig gedaan worden?Acid_Burn schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:56:
[...]
We (development) zeggen al langer dat we die offertes willen zien. Wat er gerekend wordt aan de klant hoeven we niet te weten. Wat ze beloven wat ze krijgen willen we wel weten.
Maak van jouw probleem niet mijn probleem!
Waarschijnlijk omdat er flink meer geld wordt gefactureerd dan de werknemers krijgen en ze niet willen dat de werknemers er achter komen dat ze genaaid wordenorf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:59:
[...]
Ik snap dat sowieso niet. Hier staan alle offertes op een netwerkschijf en zijn ze inzichtelijk voor iedereen. Waarom moet er geheimzinnig gedaan worden?
Voor mij als eigenaar is het al een moeilijke rekensom om uurtarief om te slaan naar loon. Denk aan facilitaire kosten, ondersteunend personeel, account, huur, afschrijvingen, etc. Hoe moet een medewerker die rekensom dan kunnen maken?Avalaxy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:01:
[...]
Waarschijnlijk omdat er flink meer geld wordt gefactureerd dan de werknemers krijgen en ze niet willen dat de werknemers er achter komen dat ze genaaid worden
Of ligt het zover uit elkaar dat er exorbitante bedragen worden gerekend?
Het is inderdaad moeilijk, maar als ik zie dat er voor mij €80/uur gevraagd zou worden en ik krijg €10/uur zonder dat er enorme kapitalen naar R&D of wat dan ook gaan dan gaat er ergens iets niet goed lijkt me.orf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:08:
[...]
Voor mij als eigenaar is het al een moeilijke rekensom om uurtarief om te slaan naar loon. Denk aan facilitaire kosten, ondersteunend personeel, account, huur, afschrijvingen, etc. Hoe moet een medewerker die rekensom dan kunnen maken?
Of ligt het zover uit elkaar dat er exorbitante bedragen worden gerekend?
10/uur betekent grofweg 20/uur directe loonkosten werkgever.Avalaxy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:12:
[...]
Het is inderdaad moeilijk, maar als ik zie dat er voor mij €80/uur gevraagd zou worden en ik krijg €10/uur zonder dat er enorme kapitalen naar R&D of wat dan ook gaan dan gaat er ergens iets niet goed lijkt me.
Daarnaast heb je nog kantoor / niet-verdienende mensen etc etc etc die allemaal vanuit jou betaald moeten worden (bijv de telefoniste moet ook betaald worden)
Daarnaast heb je weer de periodes dat er geen / weinig opdrachten binnenkomen en dat jij toch wel betaald wil worden (reserves etc)
De standaard misvatting is dat jouw uurtarief ook enkel voor jezelf is.
Snap ik ook wel, ik heb zelf een bedrijfje
Punt is dat een standaard development toko echt niet zóveel kosten heeft. Het is geen Intel die van de omzet nieuwe processors moet ontwerpen ofzo.
Ik weet wat er per uur gevraagd wordt. Ik wil alleen weten of wat er aan de klant wordt beloofd ook is wat wij gecalculeerd hebben. Ik wil gewoon niet hebben dat ze bepaalde technische oplossingen verkopen die a) niet kunnen of b) niet gecalculeerd zijn.
Waarom onderhandel je dan niet over wat er wel en niet gebouwd gaat worden? Sommige dingen zijn echt triviaal voor de klant maar kosten wel een berg werk. Moeilijke formuliercontrolefeedback die best vervangen mag worden door een eenvoudige melding na het posten. Goedkoop en snel.
iOS developer
Dit dus. Als ze willen dat je het in 7 weken doet prima maar dan ga je gewoon features schrappen.BikkelZ schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:16:
Waarom onderhandel je dan niet over wat er wel en niet gebouwd gaat worden? Sommige dingen zijn echt triviaal voor de klant maar kosten wel een berg werk. Moeilijke formuliercontrolefeedback die best vervangen mag worden door een eenvoudige melding na het posten. Goedkoop en snel.
Nothing to see here!
Dit gaat al over een basisproduct. Het is de bedoeling dat dit later uitgebreid gaat worden. Daarnaast was het ook geen harde eis van de klant voor een bepaalde datum, maar slechts een vraag of dat mogelijk was. Dat er dan intern geprobeerd wordt om daar een harde datum van de maken... tja.BikkelZ schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:16:
Ik doe er zolang over als dat ik nodig heb. Ik ga niet zitten stressen... is niet goed voor mij, het product en uiteindelijk de klant.
Zo, voor mn werk eens een middagje ingelezen over de werking van DKIM (en het niet kunnen implementeren omdat er iets bij de domeinnamenboer niet lukt).
Wie van jullie heeft er eigenlijk ook last van dat je niet zo snel tabbladen sluit in de webbrowser? Ik heb het blijkbaar in een middagje voor elkaar gekregen om uit te komen op 57 tabs open (en een geheugengebruik van 1.5GB).
Wie van jullie heeft er eigenlijk ook last van dat je niet zo snel tabbladen sluit in de webbrowser? Ik heb het blijkbaar in een middagje voor elkaar gekregen om uit te komen op 57 tabs open (en een geheugengebruik van 1.5GB).
Als ik niet meer kan zien wat elke tab is, sleep ik de paar nuttige naar de linkerkant, en dan sluit ik alles rechts daarvan, ideaal. (Wou dat NetBeans die functie ook eens ging inbouwen..)dcm360 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:47:
Zo, voor mn werk eens een middagje ingelezen over de werking van DKIM (en het niet kunnen implementeren omdat er iets bij de domeinnamenboer niet lukt).
Verwijderd
Ik zit meestal rond de 20-30 tabs maar krijg er regelmatig opmerking over van mijn vrienden die dat vreemd vinden. Momenteel staan er zo'n 12 tabs open.dcm360 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:47:
Ik ben wat betreft tabs opruimen heel lui, als chrome de favicons niet meer laat zien ga ik ze opruimen (browser fullscreen 1920px), dus dat is een tab of 45Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:14:
[...]
Ik zit meestal rond de 20-30 tabs maar krijg er regelmatig opmerking over van mijn vrienden die dat vreemd vinden. Momenteel staan er zo'n 12 tabs open.
Ik kan echt niet zonder overzicht en orde. Heel veel tabs vind ik dus echt vreselijk, ik wil makkelijk kunnen zien wat wat is, en niet overal doorheen zitten klikken. Ik zit vaak genoeg aan ~15 tabs, maar ik probeer wel zoveel mogelijk alles wat ik niet gebruik te sluiten.
Als ik aan de 15 tabs zit open ik inderdaad ook een nieuw venster, om daar verder te gaan. Dan groepeer ik ze onderweg even per doel c.q. soort website. Werkt wel zo makkelijk
Waarom gebruiken jullie dan niet Instapaper?
Wordt alles mooi opgeslagen op 1 locatie en je hoeft nooit veel tabs open + nog een leuk archief wanneer je dat nodig mocht hebben.
Wordt alles mooi opgeslagen op 1 locatie en je hoeft nooit veel tabs open + nog een leuk archief wanneer je dat nodig mocht hebben.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik ben een erg heavy tab user user (ook de reden waarom ik geen chrome gebruik) en zit op z'n laagst rond de 53 (op dit moment op 65) maar ik zit soms weleens op 99dcm360 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:47:

Nothing to see here!
Hier Pocket voor het lezen (vooral in de trein), en Pinboard om leuke links op te slaan. Incl tagging.Jan_V schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:46:
Waarom gebruiken jullie dan niet Instapaper?
"A popular trend is to get up at 4am and get some work done before the day’s craziness begins"GoTCoast schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:34:
[...]
Bij mij klopt die dus echt niet.
Ik werk NOOIT 's nachts. Altijd juist 's ochtends heel vroeg (4 uur/5 uur).
Als ik nu moet gaan werken, kan ik morgenochtend mijn code weer weggooien.
Heb altijd nu wel goede ideeën, maar de uitwerking moet ik laten zitten tot morgenochtend dan.
Alleen als het aantal commits gelijk staat aan de kwaliteit van je codePrisonerOfPain schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:51:
[...]
"And sure enough, ask a random programmer when they do their best work and there’s a high chance they will admit to a lot of late nights. "
Persoonlijk denk ik dat de meeste nachtprogrammeurs studenten hobbyisten zijn. Het is het rustige moment van de dag (nacht), dus voor de mensen die thuis aan hun projecten werken is het wat dat betreft ideaal. Zal ik de beste man vanavond/vannacht dan maar even helpen?
Wat heeft het met niet-professioneel zijn te maken?
Tenminste, zo lees ik je opmerking. Een rustige omgeving is een vereiste voor concentratie, voor mij wel in ieder geval, en het is buiten kantoortijden nu eenmaal het rustigst op de wereld.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik lees eerder dat het aan de vaste werktijden ligt waar de meeste mensen met een baan aan vast zitten. Als student kun je nu eenmaal makkelijker je eigen tijd indelen.
De meeste bedrijven zullen het niet op prijs stellen als je van 8 uur 's avonds tot 4 uur 's nachts komt werken.
De meeste bedrijven zullen het niet op prijs stellen als je van 8 uur 's avonds tot 4 uur 's nachts komt werken.
Stomme ochtendmensenmaatschappijJegorex schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:49:
Ik doelde meer op het feit dat mensen die hobbymatig bezig zijn meestal 's avonds bezig zijn (dat geldt ook voor andere hobby's). Bovendien zullen professionals veelal rustig kunnen werken op kantoor (mis je bij een fatsoenlijk bedrijf werk, wordt je niet continue gestoord en ben je dus ook niet van plan om thuis vrolijk nog door te werken.
Nu is het hier in huis pas rustig en kan ik zo lekker nog wat gaan doen (desnoods een uurtje programmeren in bed, lekker warm).
Nu is het hier in huis pas rustig en kan ik zo lekker nog wat gaan doen (desnoods een uurtje programmeren in bed, lekker warm).
Ik merk, in gevolg van het lezen, dat ik zelf vooral veel inventiever en vrijer kan werken 's avonds, plus dat ik geen storing heb... Ik ben 's avonds productiever en inventiever dan op kantoor.
Dat merk ik zelf ook wel. Heb vanavond toch het een en ander in Django nog kunnen uitprogrammeren
.
offtopic:
Voor de nieuwsgierigen: Probeer een concept te maken, waarbij je net als django's eigen flatpages een soort fallback hebt voor URL's die niet in de URLconf gedefinieerd staan, maar wel in je database. Zo kun je ook een dynamische pagina maken aan de hand van 'loosely coupled' app views, dus in essentie een soort CMS-concept.
Ben er alleen nog niet helemaal uit waar de injectie van app views plaats gaat vinden, in een middleware functie of via template tags. Beide valt wat voor te zeggen
Voor de nieuwsgierigen: Probeer een concept te maken, waarbij je net als django's eigen flatpages een soort fallback hebt voor URL's die niet in de URLconf gedefinieerd staan, maar wel in je database. Zo kun je ook een dynamische pagina maken aan de hand van 'loosely coupled' app views, dus in essentie een soort CMS-concept.
Ben er alleen nog niet helemaal uit waar de injectie van app views plaats gaat vinden, in een middleware functie of via template tags. Beide valt wat voor te zeggen
Tijdens de week ben ik 's avonds vaak veel te moe om nog te werken
. Ik werk ook graag door, al is het vaak lastig met niet goed beschreven of uitgedachte functionaliteiten.
Tja maar als je als programmeur dan productiever bent is dat eigenlijk best vreemd toch? Dat je als werkgever je werknemers niet op de meest productieve tijden laat werken. Ik zou dan zeggen 1 dagje kantoor voor meetings, verder een aantal dagen die je zelf in kunt delenJegorex schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:49:
Ik lees eerder dat het aan de vaste werktijden ligt waar de meeste mensen met een baan aan vast zitten. Als student kun je nu eenmaal makkelijker je eigen tijd indelen.
Eens, maar je moet je ook indenken dat je mensen niet altijd 100% inzetbaar zijn. Nu ik zelf over personeel aan het denken ben begin ik mijzelf dat soort dingen te beseffen.Avalaxy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:26:
Snap ik ook wel, ik heb zelf een bedrijfjePunt is dat een standaard development toko echt niet zóveel kosten heeft. Het is geen Intel die van de omzet nieuwe processors moet ontwerpen ofzo.
Daarnaast zijn er ook dingen zoals supervisie en verzekeringen. Als ik een junior aanneem die ik zeg maar voor 50 euro per uur kan inzetten, dan moet ik er ook rekening mee houden dat hij nooit 40 uur productief zal zijn (heb liever eerlijke urenstaten zodat ik ook mijn klanten eerlijk tegemoet kan treden), hij wel eens ziek kan zijn, ik hem soms zal moeten begeleiden (kost mij x uur tegen een hoger tarief), er periodes zullen zijn dat hij niet inzetbaar is, etc.
Met je risicodekking zal je snel uitkomen op +/- 25 euro die beschikbaar is voor loon. Trek werkgeverslasten eraf en je zit op een standaard loon voor een junior (2000 ~ 2200 per maand). Ik sta er ook steeds van te kijken dat ik toch wat minder hard werd genaaid dan dat ik aanvankelijk dacht
Ik heb mij pas overigens op zitten vreten over een mail van een recruiter, die raadde iedereen aan om te gaan ZZP-en omdat je zo meer geld in je zak kreeg

Overigens ben ik het van mening dat het in verhouding moet staan. Verwacht je van je mensen dat ze dikke overuren draaien dan hoor je dat gewoon op een redelijke manier te vereffenen (en dat hoeft niet alleen met geld). Ik heb ook mijn projecten gehad waar ik a 100+ euro per uur stond over te werken, maar geen euro extra op mijn rekening kreeg. Als je je aan het einde van het jaar meldde voor de bonus viel "zomaar ineens" het bedrijfsresultaat tegen. Zelf hoop ik nooit zo'n werkgever te worden...
Ik heb gemerkt dat ik tegenwoordig beter even een uurtje of twee door kan pakken dan later op de avond de laptop open te klappen. Als ik ipv tot 6 uur even doortrek tot 8 uur ben ik velen malen productiever dan dat ik het onderbreek. Dat is het lekkere van een thuiskantoor, je kunt gewoon even doortrekken als je dat wilt. Als ik mijn werk onderbreek om te eten met vrouwlief, dan heb ik na het eten geen zin meer om te werken.Styxxy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:42:
Tijdens de week ben ik 's avonds vaak veel te moe om nog te werken. Ik werk ook graag door, al is het vaak lastig met niet goed beschreven of uitgedachte functionaliteiten.
Zulke onderbrekingen zie ik echt als een "afsluiting" van de werkdag en die zorgen ervoor dat er weinig meer gedaan kan worden....
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Daarom sta ik soms om negen uur 's avonds pas te koken..Gertjan. schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:27:
Ik heb gemerkt dat ik tegenwoordig beter even een uurtje of twee door kan pakken dan later op de avond de laptop open te klappen. Als ik ipv tot 6 uur even doortrek tot 8 uur ben ik velen malen productiever dan dat ik het onderbreek. Dat is het lekkere van een thuiskantoor, je kunt gewoon even doortrekken als je dat wilt.
Wat ik gisteren tegen kom: http://www.radeonmemory.com/software_4.0.php
Gewoon, van de (bijv.) 16GB intern gehuegen, 4GB reserveren als een harde schijf. Het lijkt nog eens leuk te werken ook (getuige het introductie filmpje). Het enige wat jammer is (maar logisch) is het lezen van of wegschrijven naar een echte harde schijf bij opstarten en afsluiten.
Ruim 5GB/s is toch best snel heur
Gewoon, van de (bijv.) 16GB intern gehuegen, 4GB reserveren als een harde schijf. Het lijkt nog eens leuk te werken ook (getuige het introductie filmpje). Het enige wat jammer is (maar logisch) is het lezen van of wegschrijven naar een echte harde schijf bij opstarten en afsluiten.
Ruim 5GB/s is toch best snel heur
Het is dat je geboortedatum niet in je profiel staat, maar je bent jonger dan twintig gok ik zo? 
Using RAMDrive to Speed Up MS-DOS Task Swapper
[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 21-01-2013 11:39 ]
Helaas nietCodeCaster schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:38:
Het is dat je geboortedatum niet in je profiel staat, maar je bent jonger dan twintig gok ik zo?

Nee, ik wist wel dat het al bestond, maar dat het zo makkelijk was!
Heb al eens zitten bedenken waarvoor ik zoiets zou kunnen gebruiken, maar behalve dat ik dan eerst eens extra geheugen moet gaan kopen (nu 8GB) heb ik eigenlijk ook dringend behoefte aan een 2TB harde schijf. Het is nu net niks met 2x 500GB.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.