Flowmo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:25:
[...]
Binnen garantieperiode? Dan ligt bewijslast aan hun kant, niet bij jou.
Het is een best complex verhaal, in Nederland kan je "garantie" krijgen zo lang de levensduur van het product. Ik had het product 2,5 jaar terwijl er 2 jaar garantie op zat. Ik had aangegeven dat ik een problemen had en dat ik op de “extra garantie” beroep wil doen. Ze reageerde hier niet op, ik kreeg uiteindelijk mijn zin door via een andere instantie om bemiddeling te vragen. Ik had uiteindelijk alles naar mijn mening bewezen, hun vonden dat dit niet genoeg was dus ik dacht: Laat het maar maar bij zitten.wsitedesign schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:23:
[...]
Wow, dat is wel redelijk grof naar de klant toe... Viel het nog onder garantie (ik ga ervan uit van wel)? Probeer eens contact met de fabrikant op te nemen zou ik zo zeggen.
Toen ik mijn product weer ophaalde zag ik dat ze een “reparatie” geprobeerd hadden uit te voeren. Ik zei dat ik hier geen akkoord voor gegeven had en dat ik dit dus niet vond kunnen. Uiteindelijk waren we het er over eens als er wat mis zou gaan dat hun het dan zouden oplossen.
1 week later begon mijn videokaart heel veel kuren te vertonen. Ik kreeg bijvoorbeeld een wit scherm met strepen er door heen. Ik dus weer terug mailen naar Zercom, geen reactie voor een paar weken. Nog een mail, weer niks. Ik dus er heen gegaan, kreeg ik te horen dat ik ze maar moest aanklagen.
Dank.Soultaker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:35:
Ah zo. Dat is niet eens zo'n slecht idee. Dan zou de browser de waarde van Accept-Language op website-basis moeten aanpassen (anders weet de server nog niet wat 'ie voor taal moet serveren), maar dat is niet onredelijk. Ik ben voor!
Hoe bedoel je jouw "per website aanpassen"-opmerking? Stel een gebruiker heeft in zijn browser de volgende instellingen:
Dan wordt de volgende header opgebouwd naar iedere website (willekeurige q-waarden, nader te bepalen):Primaire taal: Nederlands
Tweede voorkeur: Engels
Derde voorkeur: Frans
1
| Accept-Language: nl;q=1.0, en;q=0.8, fr;q=0.5 |
Wanneer nu een willekeurig document met deze headers wordt opgevraagd, moet de server berekenen welke representatie het beste past. Stel dat voor dat document de volgende talen met bijbehorende rating beschikbaar zijn op de server:
1
2
3
4
| en-US;q=1.0 fr-FR;q=0.8 da-DK;q=0.5 nl-NL;q=0.5 |
Een algoritme moet worden uitgedacht (volgens mij staat dat niet gespecificeerd in 2616, maar zie hier hoe Apache het implementeert), maar een eenvoudige vermenigvuldiging van Accept-language en Content-languages (waarbij niet-vermelde talen een rating van 0 krijgen) levert het volgende op:
1
2
3
4
| en-US = (en;q=0.8 * en-US;q=1.0) = 0.8 nl-NL = (nl;q=1.0 * nl-NL;q=0.5) = 0.5 fr-FR = (fr;q=0.5 * fr-FR;q=0.8) = 0.4 da-DK = (0 * da-DK;q=0.5) = 0 |
Hierbij zal dus de Engelse versie worden gepresenteerd, omdat de server vindt dat de Nederlandstalige een lagere qvalue (en dat kan afhankelijk zijn van bijvoorbeeld de kwaliteit van de vertaling) heeft.
Bij gelijke resultaten (stel dat en-US een qvalue van 0.625 had, waardoor de berekende waarde hiervoor net als bij nl-NL 0.5 zou worden) wordt de volgorde uit de request aangehouden, en zou het resulterende document als nl-NL worden geserveerd.
In ieder geval kan de browser nu een menu tonen met de opties, omdat hij aan de hand van de Content-languages-header kan zien dat er meerdere talen beschikbaar zijn:
[quote]
Toon deze pagina in de volgende taal:
• en-US
• fr-FR
• da-DK
• nl-NL
[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 15:20 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Reageert de server niet op de OPTIONS dan valt het systeem terug naar de oude manier.
[ Voor 12% gewijzigd door StM op 17-01-2013 15:00 ]
Daar wil je de gebruiker niet mee lastigvallen. De browser weet al welke taal de gebruiker het meest waardeert (op basis van systeeminstellingen en eventueel in de browser ingestelde voorkeuren) en de server serveert op basis hiervan het meest passende document. Wil de gebruiker een andere taal, dan moet die daar zelf actie voor ondernemen.kan vragen aan de gebruiker welke taal hij wil
[ Voor 75% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 15:06 ]
Klant wil een contactformulier. Prima
Klant wil onderaan een mailto-link. Onder een contactformulier. Nou ja, het zal wel...
OP FACEBOOK!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Minst brekende manier om het te implementeren imo
Wanneer de gebruiker hiervoor kiest, kan de browser hierna een verzoek sturen met een andere Accept-language-header, namelijk een waarin alleen die specifieke taal wordt genoemd of waarin die taal een hogere qvalue dan de rest krijgt, en deze taal eventueel cachen voor de site / sessie / whatever zodat opvolgende requests in de geselecteerde taal worden weergegeven (indien beschikbaar).
Om dit te laten werken, moeten servers (beter gezegd, CMS'en en dergelijke) dus weer helemaal afstappen van geolocatie op IP-adres (maar ook van vlaggetjes

[ Voor 88% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 15:19 ]
Het enigste is dat je 1 extra request nodig hebt om de client te vertellen welke talen er allemaal mogelijk gaan zijn tijdens zijn bezoek. En dan bv de Content-languages q waarde koppelen aan het percentage van de site dat correct vertaald is volgens de beheerder.
Momenteel is het al zo dat een client taalvoorkeuren van de gebruiker naar de server stuurt, en dat de server op basis daarvan gecombineerd met de beschikbare talen een keuze maakt van de taal waarin 'ie een resource serveert (met een soortgelijk algoritme als je beschrijft). Welke taal de server gekozen heeft is te zien aan de Content-Language.CodeCaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:55:
Hoe bedoel je jouw "per website aanpassen"-opmerking?
Als ik het goed begrijp stel jij voor dat de server niet alleen de gekozen Content-Language, maar ook alle beschikbare talen terugstuurt. Dat is natuurlijk alleen zinning als de client daar ook wat mee doet: bijvoorbeeld door de beschikbare talen ergens met een icoontje weer te geven zodat de gebruiker een custom taal kan kiezen voor die website. Dat is dan de in-browser equivalent van de vlaggetjes/dropdownboxes die je nu op veel websites ziet.
De browser moet de gekozen waarde dan ook weer meesturen in volgende requests, dus bijvoorbeeld door de Accept-Language header in volgende requests binnen dezelfde site aan te passen aan de gekozen taal. Ik ga er vanuit dat die keuze websitespecifiek is, want als het een globale preference is, dan kun je net zo goed de oorspronkelijke Accept-Language waarden gebruiken.
Het voordeel zou dan zijn dat er een door de browser gestandaardiseerde manier is om de taalvoorkeur in te stellen, in plaats van dat elke site zelf maar wat aanmoddert met sessies en cookies en vlaggetjes en aparte pagina's. Dat kan nu ook al (mits websites de Accetp-Language header respecteren, wat ze doorgaans niet doen, helaas) maar met jou systeem zou je veel makkelijker die taal per website kunnen kiezen.
Dat probleem heb je nu ook al; dan serveert de server de default-taal (meestal Engels).StM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:22:
En wat als de taal voor die specifieke pagina niet bestaat?
Dat hoeft helemaal niet; de website mag best iets gokken (zoals nu ook al gebeurt — vaak is die gok dan Engels) als de client de keuze maar makkelijk kan aanpassen. Aanpassen kost een extra request, maar dat geldt ook voor het huidige systeem met icoontjes op de webpagina zelf.Het enigste is dat je 1 extra request nodig hebt om de client te vertellen welke talen er allemaal mogelijk gaan zijn tijdens zijn bezoek.
[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 17-01-2013 15:30 ]
Dat in combinatie met informatie over de overige beschikbare talen voor de betreffende pagina kan al heel veel helpen. Dan in de browser bewaren welke keuze gemaakt is voor een bepaalde website (of bij inloggen bij het gebruikersaccount) en je hebt een naar mijn idee vrij volledig systeem waarbij het ook niet nodig is dat er veel meer verkeer heen en weer wordt gezonden.
Bij de aanvraag krijg je meteen al binnen wat de voorkeursset is van de browser en de server kan daar (eventueel) op reageren.
StM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:22:
En wat als de taal voor die specifieke pagina niet bestaat?
Hoe gaat één OPTIONS-request op de root van de site jou vertellen welke subresources wel en niet vertaald zijn?Het enigste is dat je 1 extra request nodig hebt om de client te vertellen welke talen er allemaal mogelijk gaan zijn tijdens zijn bezoek.
Dat wordt door het algoritme opgelost. Er is daardoor voor iedere resource die bestaat per definitie een versie met die het beste "past". Als er maar één taal bestaat, is het die versie die geretourneerd wordt. Als de gebruiker bij wijze van spreken alleen vraagt om "nl-NoordOostFries", maar de server heeft van dat document alleen een en-US, dan krijgt de gebruiker een 406 (Not Acceptable) waarbij wordt vermeld dat alleen een en-US beschikbaar is, of gewoon de en-US-versie.Je zal andere talen moeten weigeren als jij de voorkeur geeft aan de half vertaalde west Friese versie van de pagina (Q 1 voor jezelf maar Q 0.2 op de server).
En ja, dat kan tot gevolg hebben dat je de ene klik in het Fries zit te lezen, de volgende in het Duits en weer een volgende in het Engels, maar dat is geen probleem dat op een andere manier is op te lossen.
Dat is juist hoe het nu overal zo'n beetje werkt, zie:De site is echter maar voor de helft beschikbaar in die taal. In mijn geval switch je dan gewoon om naar Engels of Nederlands. Ik vind dat de client in control moet zijn over welke taal zijn voorkeur heeft en niet dat de server aan de hand van de voorkeuren van de gebruiker de beste versie naar zijn interpretatie terug gaat sturen. En die kan dan terug vallen op de volgende voorkeurstaal mocht het voor die pagina niet bestaan.
Maar dus (vaak) op de "verkeerde" manier, namelijk niet door de Accept-language-header maar vaak door geolocatie, of door handmatige acties met vlaggetjes, cookies en zelfs hele subdomeinen of -directories. Dit komt doordat de Accept-language-header een beetje een ondergeschoven kindje is en niet gemakkelijk door de gebruiker te bewerken, laat staan per website.Soultaker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:26:
Momenteel is het al zo dat een client taalvoorkeuren van de gebruiker naar de server stuurt, en dat de server op basis daarvan gecombineerd met de beschikbare talen een keuze maakt van de taal waarin 'ie een resource serveert (met een soortgelijk algoritme als je beschrijft). Welke taal de server gekozen heeft is te zien aan de Content-Language.
Klopt.Als ik het goed begrijp stel jij voor dat de server niet alleen de gekozen Content-Language, maar ook alle beschikbare talen terugstuurt. Dat is natuurlijk alleen zinning als de client daar ook wat mee doet: bijvoorbeeld door de beschikbare talen ergens met een icoontje weer te geven zodat de gebruiker een custom taal kan kiezen voor die website. Dat is dan de in-browser equivalent van de vlaggetjes/dropdownboxes die je nu op veel websites ziet.
[...]
Het voordeel zou dan zijn dat er een door de browser gestandaardiseerde manier is om de taalvoorkeur in te stellen, in plaats van dat elke site zelf maar wat aanmoddert met sessies en cookies en vlaggetjes en aparte pagina's. Dat kan nu ook al (mits websites de Accetp-Language header respecteren, wat ze doorgaans niet doen, helaas) maar met jou systeem zou je veel makkelijker die taal per website kunnen kiezen.
Ah, zo. Dat moet inderdaad per site worden onthouden.De browser moet de gekozen waarde dan ook weer meesturen in volgende requests, dus bijvoorbeeld door de Accept-Language header in volgende requests binnen dezelfde site aan te passen aan de gekozen taal. Ik ga er vanuit dat die keuze websitespecifiek is, want als het een globale preference is, dan kun je net zo goed de oorspronkelijke Accept-Language waarden gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 15:43 ]
Zoals Soultaker al aanhaalt is het Chinees dat ze op het vasteland gebruiken sowieso niet zo geschikt voor Taiwanezen, het schrift is daar wat anders. Maar, dat ze zich beledigd zouden voelen is niet zo heel vreemd, die rode vlag is immers van de Volksrepubliek China, niet van de Republiek China (beter bekend als Taiwan). Het is een beetje alsof je iemand uit de DDR een vlag van de BRD zou voorschotelen, al leken die veel meer op elkaar.CodeCaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:57:
[...]
Mijn vraag is: is dat wel een probleem, of is het vergelijkbaar met negerzoenen? Ik heb ook al aangegeven dat het inderdaad aan mij kan liggen dat ik het probleem niet zie, ik kom namelijk niet uit een land waarbij de vlag niet representatief is voor de taal die er voornamelijk wordt gesproken en kan me ook niet goed inleven in de situatie waar dat wel het geval is. Bijvoorbeeld bij China / Taiwan, wat wordt aangehaald in jouw link, kan ik enigszins inkomen, maar dan nog: ze spreken Chinees in Taiwan, een taal die zo heet omdat hij zijn oorsprong vindt in China, wat is er volgens die logica mis met een Chinese vlag? Dat "Taiwanese users especially may be offended by the use of the Chinese flag."? Hebben ze dat aan Taiwanezen gevraagd, of is het de ongevraagde en misschien incorrecte interpretatie van wereldverbeteraar?
Ach, meegemaakt dat voor onze Belgische gebruikers de Duitse vlag gekanteld gebruikt werd. Zelfde kleuren toch? Vinden ze vast niet erg.Ook al Bezet schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:36:
Het is een beetje alsof je iemand uit de DDR een vlag van de BRD zou voorschotelen, al leken die veel meer op elkaar.
Nothing to see here!
Niet, maar in jouw geval vlieg je ook van vertaling naar vertaling. In beide gevallen val je gewoon terug op de next best taal, alleen in jouw geval bepaald de server dit per resource en bij mij voor de website globaal door de client.CodeCaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:31:
Hoe gaat één OPTIONS-request op de root van de site jou vertellen welke subresources wel en niet vertaald zijn?
Dat is juist niet hoe het nu werkt. Ik wil het achterliggende systeem in tact laten maar toevoegen dat de client op basis van extra informatie van de website kan selecteren wat zijn voorkeurstaal voor DIE website is. Die kan automatisch aan de hand van instellingen of via een taalkeuze wat voor die website de prioriteit van de betreffende taal boost de juiste pagina laten serveren.[...]
Dat wordt door het algoritme opgelost. Er is voor iedere resource die bestaat per definitie een versie met de hoogste qvalue. Als er maar één taal bestaat, is het die versie die geretourneerd wordt. Als de gebruiker bij wijze van spreken vraagt om "nl-NoorOostFries", maar de server heeft van dat document alleen een en-US, dan krijgt de gebruiker en-US.
En ja, dat kan tot gevolg hebben dat je de ene klik in het Fries zit te lezen, de volgende in het Duits en weer een volgende in het Engels, maar dat is geen probleem dat op een andere manier is op te lossen.
[...]
Dat is juist hoe het nu overal zo'n beetje werkt, zie:
Combineer mijn OPTIONS systeem met per resource ook nog eens die header en je kan het als client helemaal exact bepalen wat je wilt hebben. Enigste is dat in sommige gevallen je een resource 2x op moet halen.
Naar mijn mening hoort de server zich niet te bemoeien met welke content jij wilt hebben. Iets waar je juist dit systeem voor bedenkt
Het is nog altijd de server die de resources bevat. De client kan wel heel hard roepen dat 'ie alleen Nederlands praat, maar als de server alleen Engels spreekt, kun je kiezen tussen een 406 gooien of toch Engels serveren:StM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:41:
In beide gevallen val je gewoon terug op de next best taal, alleen in jouw geval bepaald de server dit per resource en bij mij voor de website globaal door de client. [...] Naar mijn mening hoort de server zich niet te bemoeien met welke content jij wilt hebben. Iets waar je juist dit systeem voor bedenkt
10.4.7 406 Not Acceptable
The resource identified by the request is only capable of generating response entities which have content characteristics not acceptable according to the accept headers sent in the request.
Note: HTTP/1.1 servers are allowed to return responses which are not acceptable according to the accept headers sent in the request. In some cases, this may even be preferable to sending a 406 response. User agents are encouraged to inspect the headers of an incoming response to determine if it is acceptable.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Oh, zo. Dat zal dan een optie moeten worden in de browser: "Forceer voorkeurstaal ongeacht de kwaliteit", waardoor de browser in dat geval alleen een Accept-language: nl stuurt. Dan ben je er toch?StM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:48:
Ja, alleen in jouw geval heeft de website zowel Nederlands als Engels maar vind het algoritme de combinatie van prioriteit van de client en kwaliteit te laag en stuurt alsnog de Engelse versie.
Als er dan helemaal geen Nederlandse versie beschikbaar is, krijg je de "best guess" van de server (want nogmaals, één request op de root zegt niets over onderliggende resources, zie bijvoorbeeld blogspot.com). Je wil sowieso geen twee requests doen voor één resource, laat staan met user-interactie ertussen ("Ik heb geen Nederlandstalige gevonden, wel een goede Engelse en een brakke Duitse, welke wil je?").
[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 15:56 ]
Waarom zou je dan opeens als client specifiek om een bepaalde taal moeten gaan vragen als je al om die taalCodeCaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:53:
[...]
Oh, zo. Dat zal dan een optie moeten worden in de browser: "Forceer voorkeurstaal ongeacht de kwaliteit", waardoor de browser in dat geval alleen een Accept-language: nl stuurt. Toch?
met een hogere prioriteit vroeg? Alleen maar omdat de server zo verrekte eigenwijs is.
Ik wil de huidige content negotiation gewoon volledig laten zoals het is echter de client de mogelijkheid geven om slimmere verzoeken naar de server te sturen (waar hij dus wat extra informatie voor nodig heeft, hoewel de brute force methode van gewoon bij het eerste verzoek de voorkeurstaal(en) sturen en daarna slim er op inspelen uiteraard ook kan). En de server heeft die (ALS het beschikbaar is uiteraard) maar gewoon te honoreren.
Die server heeft daar in dat geval een reden voor, namelijk dat de vertaling slecht (bijvoorbeeld automatisch) of slechts gedeeltelijk is gedaan. De qvalue die de server aan nl-NL geeft is niet voor de grap lager dan die van en-US.StM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:56:
Waarom zou je dan opeens als client specifiek om een bepaalde taal moeten gaan vragen als je al om die taal met een hogere prioriteit vroeg? Alleen maar omdat de server zo verrekte eigenwijs is.
Als een qua kwaliteit vergelijkbare zowel Nederlandstalige als Engelstalige versie beschikbaar zijn, krijgen deze beide een qvalue van 1 en bepaalt de server aan de hand van de qvalue van de Accept-language-request-header (in jouw geval dus nl) welk document geretourneerd wordt.
Als er verschillen in kwaliteit zijn en hierdoor niet de versie in de voorkeurstaal van de gebruiker wordt geserveerd, dan ziet de browser door de Content-languages-header wel dát er andere talen beschikbaar zijn dan de ontvangen versie, en kan dit aan de gebruiker melden.
Als de gebruiker dan, ondanks de (volgens de server) mindere kwaliteit toch de voorkeursversie wil, klikt 'ie in z'n browser op Taal -> Nederlands en doet de browser een nieuwe request met enkel nl als Accept-language, eventueel dus met een "Onthoud dit voor deze site" of "Vraag altijd alleen de Nederlandstalige op" (zie vorige post). Dit kan net zo goed standaardgedrag zijn, door een browser na een verse installatie alleen de ingestelde taal van de gebruiker te verzenden (dus alléén nl).
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 16:08 ]
In theorie zou het huidige systeem op basis van globale preferences kunnen werken, maar in de praktijk blijkt dat websites nogal inconsistent zijn in de kwaliteit van vertalingen, en gebruikers hun voorkeuren niet altijd goed hebben ingesteld.StM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:56:
Waarom zou je dan opeens als client specifiek om een bepaalde taal moeten gaan vragen als je al om die taal met een hogere prioriteit vroeg? Alleen maar omdat de server zo verrekte eigenwijs is.
Zowel gebruikers als websitemakers willen dus van taal kunnen switchen; dat is het gegeven waarop de discussie gebaseerd is.
CodeCaster probeert een manier te verzinnen om dat te faciliteren die consistenter en gebruiksvriendelijker is dan wat nu gebeurt. Je kunt wel antwoorden dat het aanpassen van de taal helemaal niet nodig zou moeten zijn, maar daarmee ontken je de realiteit, dat daar wél grote behoefte aan is, zelfs (of misschien zelfs vooral) bij serieuze websites.
Het verschil tussen CodeCaster en mij is dat ik de controle bij de client wil leggen aan de hand van meer informatie van de server waarna de client zijn accept lijstje anders kan prioriteren en CodeCaster de voorkeur geeft om aan de hand van het accept lijstje van de client de server het beste resultaat er bij te laten zoeken.Soultaker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:05:
[...]
In theorie zou het huidige systeem op basis van globale preferences kunnen werken, maar in de praktijk blijkt dat websites nogal inconsistent zijn in de kwaliteit van vertalingen, en gebruikers hun voorkeuren niet altijd goed hebben ingesteld.
Zowel gebruikers als websitemakers willen dus van taal kunnen switchen; dat is het gegeven waarop de discussie gebaseerd is.
CodeCaster probeert een manier te verzinnen om dat te faciliteren die consistenter en gebruiksvriendelijker is dan wat nu gebeurt. Je kunt wel antwoorden dat het aanpassen van de taal helemaal niet nodig zou moeten zijn, maar daarmee ontken je de realiteit, dat daar wél grote behoefte aan is, zelfs (of misschien zelfs vooral) bij serieuze websites.
Beide zullen waarschijnlijk hetzelfde resultaat in de praktijk hebben alleen zal bij CodeCaster de wensen van de client overruled worden door de server en zal in mijn geval in bepaalde gevallen een resource 2x opgehaald moeten worden. Echter bij mij bepaald de client nog altijd wat er geserveerd gaat worden als het beschikbaar is.
En bij beide zal de gebruiker via de browser van taal kunnen switchen ipv op de website.
[ Voor 14% gewijzigd door StM op 17-01-2013 16:09 ]
Dat snap ik, maar het hele principe van content-negotiation is nou net dat de client aangeeft wat 'ie wil en dat de server op basis daarvan bepaalt welke resource(representatie) daar het beste bij past, op basis van gegevens over die resource die enkel bij de server beschikbaar zijn.StM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:07:
[...]
Het verschil tussen CodeCaster en mij is dat ik de controle bij de client wil leggen aan de hand van meer informatie van de server waarna de client zijn accept lijstje anders kan prioriteren en CodeCaster de voorkeur geeft om aan de hand van het accept lijstje van de client de server het beste resultaat er bij te laten zoeken.
Deze gegevens kunnen wel eerst naar de client worden gestuurd na een OPTIONS / PROPFIND / HEAD-request voor die resource, maar dat zorgt zoals je zelf al zegt voor een extra roundtrip, die ik het liefst wil voorkomen.
Misschien ga ik maar eens een poging doen een serieus mailtje op te stellen ook. Eens kijken wat Julian Reschke en consorten hierover te zeggen hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 16:14 ]
Verwijderd
En nog een pareltjeRutix schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:39:
Moet nog steeds lachen als ik deze zien XD http://thejoysofcode.com/...en-the-network-ping-sucks
Overigens niet dat me dat ooit is overkomen hoor ...*kuch*
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
say wut??PrisonerOfPain schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:38:
Vanochtend om 10 uur m'n checkout aan gezet en die is net klaar...
Die moet je me even uitleggen.
Deze is overigens ook briljant:
http://thejoysofcode.com/...ysics-engine-and-it-rocks
Hij was bijna een halve TB groot
Zo weten wij meteen dat we **LEAKED** Battlefield 4.torrent van 2GB niet moeten downloaden, dat kan nooit de complete game zijn
Bugs proberen oplossen terwijl de testers volop bezig zijn is demotiverend: vanmorgen stonden er 19 issues open, nu 23, terwijl ik er wel al opgelost en afgesloten heb
[ Voor 22% gewijzigd door Otherside1982 op 17-01-2013 17:24 ]
Fun fact: het was sneller om de hdd te formatteren dan om de oude data van de vorige gebruiker met Shift+Delete te verwijderen.Pizzalucht schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:29:
Een checkout van een halve TB... Die past amper op mijn laptop
Wil je het nog eens uitleggen met een scenario, want ik begrijp het nog steeds niet.
Als 'ie vijf miljoen random accesses moet doen om bestanden in de MFT als verwijderd aan te merken gaat dan langzamer dan in één keer een schone MFT wegschrijven ja, lijkt me.PrisonerOfPain schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:34:
[...]
Fun fact: het was sneller om de hdd te formatteren dan om de oude data van de vorige gebruiker met Shift+Delete te verwijderen.
* Firesphere bekijkt de code nog eens heel goed.
Nergens in m'n hele code heb ik een ParentID gedefinieerd...
Hoe de hell komt het framework op het idee om een ParentID in de where te zetten
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

InderdaadCodeCaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:38:
Als 'ie vijf miljoen random accesses moet doen om bestanden in de MFT als verwijderd aan te merken gaat dan langzamer dan in één keer een schone MFT wegschrijven ja, lijkt me.
En dan heb jij waarschijnlijk nog de mazzel dat de server gewoon in hetzelfde pand staat.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, sterker nog, in de test-omgeving werkt het prima en wordt er ook geen ParentID meegegeven in de query. Wel een TabID, dat klopt. Ik heb't idee dat de live versie een mixup heeft.
In other words: Ik Het pareltje van Pankrates te pakken

.oisyn schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:30:
[...]
En dan heb jij waarschijnlijk nog de mazzel dat de server gewoon in hetzelfde pand staat.
SSDs voor source code, het is het waard
Ik mag hopen dat je halve TB niet alleen source-code is, dan mag je ook nog wel ff compilen morgen
-niks-
Een full recompile duurt minder dan 10 minuten, daar word best wat tijd en moeite in gestoken om dat zo te houden. Art builden daarentegenMLM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:19:
[...]
SSDs voor source code, het is het waard
Ik mag hopen dat je halve TB niet alleen source-code is, dan mag je ook nog wel ff compilen morgen

MLM ook, maar inderdaad vooral mesh/texture/audio en een hoop metadata.Avalaxy schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:32:
Aangezien hij games doet gok ik heel veel hele grotes textures (en eventueel geluidsbestanden)?
Heerlijk, mijn eigen GitLab draaien en lekker mijn projectjes hosten en testen.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Mja ach, de meeste art-assets heb ik niet in mijn working copy staan. Maar goed, volgens mij zit jij op een wat andere schaal project, dus dat gaat ook niet meehelpen met omvang van je dependencies.PrisonerOfPain schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:36:
@MLM ik zit een beetje door je linkedin heen te klikken, blijkbaar zijn we collegas
@PoP: Ik zal eens in de Communicator graven morgen
[ Voor 4% gewijzigd door MLM op 17-01-2013 19:55 ]
-niks-
Ik moet wel, zeker aangezien we als engine team ook nog verantwoordelijk zijn voor meer dan een titel.MLM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:53:
[...]
Mja ach, de meeste art-assets heb ik niet in mijn working copy staan. Maar goed, volgens mij zit jij op een wat andere schaal project, dus dat gaat ook niet meehelpen met omvang van je dependencies.
Cool@PoP: Ik zal eens in de Communicator graven morgen
Gelukkig niet zegarmageddon_2k1 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:20:
Ik hoop dat die route van eergister niet je woon/werk verkeer is toch?
http://blog.pluralsight.c...ree-pluralsight-day-pass/
Even pluralsight volgen, je twitternaam invullen en je krijgt een DM op twitter met een code voor 1 dag gratis toegang (te gebruiken wanneer je wilt)
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-01-2013 08:23 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gratis? De Hollander in mij heeft direct geregistreerdHoogie2004 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:20:
Voor de geinteresseerden met een twitter account. Gratis dag Pluralsight access:
http://blog.pluralsight.c...ree-pluralsight-day-pass/
Even pluralsight volgen, je twitternaam invullen en je krijgt een DM op twitter met een code voor 1 dag gratis toegang (te gebruiken wanneer je wilt)

Misschien vanmiddag even een paar uurtjes er tussen uit om met de camera het mooie winterlandschap vast te leggen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik haat het echt, ben er echt niet in thuis. Binnenkort maar eens tijd vrij maken om goed te leren.
Gelukkig is dit voor een schoolproject, dus ik laat het nog geen eens zo netjes eruit zien (ook geen complete Wireframe enz gemaakt wat ik normaal wel doe).
Ja meestal begin ik tegen 4 uur/5 uur. Heb ik altijd er een halve werkdag opzitten als de werkdagen beginnen voor de meeste personen. En wanneer het ongeveer lunchtijd is, dan heb ik al mijn dag erop zitten.
Meestal ga ik 's middags door voor mezelf als ontplooi-activiteiten. Of soms ga ik verder als ik een deadline heb.
[ Voor 40% gewijzigd door Ryur op 18-01-2013 10:09 ]
Om 4 uur?GoTCoast schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:40:
Bleg, nu al tijden aan het CSSen (mijn werkdag begon om 4 uur, doe ik zowat altijd).
Ik haat het echt, ben er echt niet in thuis. Binnenkort maar eens tijd vrij maken om goed te leren.
Gelukkig is dit voor een schoolproject, dus ik laat het nog geen eens zo netjes eruit zien (ook geen complete Wireframe enz gemaakt wat ik normaal wel doe).

Goed CSS leren klinkt leuk, maar door de "vrije-interpretatie" van de diverse browsers blijf je toch altijd een beetje aan het klooien.
Het lastigste aan CSS vind ik het structureren van je document. Meestal wordt het echt een zooitje doordat je aan het einde je nieuwe logica toevoegt. Werken met LESSCss vind ik overigens wel een stuk prettiger, dan mik je boven een aantal definities en gebruik je ze door je document. Dat is vooral handig als je een project oplevert welke per implementatie een stukje maatwerk heeft (zoals kleurtje, sizes, logos).
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Laatst ook maar eens begonnen met LESS. Werkt prima, maar ik merk dat ik er toch langer over doe. Zeker met CSS is het vaak 'wijzigen, kijken.. wijzigen, kijken' en dat past niet altijd in (mijn) LESS workflow.Gertjan. schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:57:
[...]
Om 4 uur?
Goed CSS leren klinkt leuk, maar door de "vrije-interpretatie" van de diverse browsers blijf je toch altijd een beetje aan het klooien.
Het lastigste aan CSS vind ik het structureren van je document. Meestal wordt het echt een zooitje doordat je aan het einde je nieuwe logica toevoegt. Werken met LESSCss vind ik overigens wel een stuk prettiger, dan mik je boven een aantal definities en gebruik je ze door je document. Dat is vooral handig als je een project oplevert welke per implementatie een stukje maatwerk heeft (zoals kleurtje, sizes, logos).
Meh, aangezien ik afgelopen week er achter kwam dat zelf het alom geprezen Firefox steken laat vallen heb ik het idee dat het nog niet helemaal goed zitZpAz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:09:
Mwah, sinds IE6 en IE7 de deur uit zijn is het al een stuk beter te doen. Tenzij je hele fancy dingen met vendor-prefixes gaat doen, maar dan vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk
Firefox had schijt aan de CSS property voor het box model en vereiste een -moz prefixed versie

Grotendeels heb je wel gelijk hoor, vooral IE 9 en IE 10 werken lekker mee. Maak maar weinig mee dat een site die ik ontwikkeld heb met vooral Chrome goed werkt in IE9 of IE 10. IE 8 heeft soms nog wel eens zijn kuren.
Je merkt het vooral als je strakke sites moet bouwen. Wanneer mensen komen met rounded corners of de eis dat content moet meegroeien. Dan loop je nog wel eens tegen browser issues aan. De tijd dat je voor iedere browser de margins/paddings moest corrigeren ligt gelukkig wel grotendeels achter ons... Ook jQuery helpt een heel eind daarin, ik weet nog wel dat je vroeger voor iedere browser weer net op een andere manier met javascript en de DOM moest omgaan.

LESS is wel leuk ja, ben alleen een aanhanger van de concurrent SASS/SCSS.TheNephilim schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:13:
[...]
Laatst ook maar eens begonnen met LESS. Werkt prima, maar ik merk dat ik er toch langer over doe. Zeker met CSS is het vaak 'wijzigen, kijken.. wijzigen, kijken' en dat past niet altijd in (mijn) LESS workflowHet handmatig uploaden duurt namelijk te lang vaak. Maarja, dat komt vast nog eens goed als ik er eens langer mee bezig ben.
Werk nogal veel in Ruby On Rails en daar is SASS/SCSS juist beter ondersteund dan LESS.
Weet eigenlijk helemaal niet hoe die 2 talen het doen in een 'normale' taal buiten RoR om. Lijkt me lastig met dat extra geparse.
Als jullie straks een ontploffing horen uit de richting van ongeveer Enschede. It's me; die helemaal gek wordt van CSS!
[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 18-01-2013 10:16 ]
Dat vind ik behoorlijk vroeg ja...
Goed CSS leren is in mijn ogen voornamelijk het kennen van de browser bugs en quirks en op een gestructureerde manier kunnen werken. Of je het dan uiteindelijk oplost met een extra div of een :after vind ik minder belangrijk.Goed CSS leren klinkt leuk, maar door de "vrije-interpretatie" van de diverse browsers blijf je toch altijd een beetje aan het klooien.
LESS (of Sass of Stylus) maakt het inderdaad al een stuk overzichtelijker. Waar ik zelf ook een fan van ben is OOCSS en BEM. Herbruikbare standaard CSS classes die je uitbreid en aanpast d.m.v. extra classes en een logische/overzichtelijke naamgeving.Het lastigste aan CSS vind ik het structureren van je document. Meestal wordt het echt een zooitje doordat je aan het einde je nieuwe logica toevoegt. Werken met LESSCss vind ik overigens wel een stuk prettiger, dan mik je boven een aantal definities en gebruik je ze door je document. Dat is vooral handig als je een project oplevert welke per implementatie een stukje maatwerk heeft (zoals kleurtje, sizes, logos).
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Volgens mij kun je die ook gewoon gebruiken buiten RoR. Ik weet niet of hij on-the-fly kan parsen (LessCSS kan indien gewenst met JS de boel afhandelen).GoTCoast schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:15:
[...]
LESS is wel leuk ja, ben alleen een aanhanger van de concurrent SASS/SCSS.
Werk nogal veel in Ruby On Rails en daar is SASS/SCSS juist beter ondersteund dan LESS.
Weet eigenlijk helemaal niet hoe die 2 talen het doen in een 'normale' taal buiten RoR om. Lijkt me lastig met dat extra geparse.
SASS heb ik ook wel eens bekeken, voor het nesten van blokken leek mij wel handig. Maar voor het simpele werk waar ik LESS voor inzet voldoet LESS prima
Ik werk daarom meestal met de "on-the-fly" versie. Dan hoef ik alleen de LESS file aan te passen en javascript parst het welTheNephilim schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:13:
[...]
Laatst ook maar eens begonnen met LESS. Werkt prima, maar ik merk dat ik er toch langer over doe. Zeker met CSS is het vaak 'wijzigen, kijken.. wijzigen, kijken' en dat past niet altijd in (mijn) LESS workflowHet handmatig uploaden duurt namelijk te lang vaak. Maarja, dat komt vast nog eens goed als ik er eens langer mee bezig ben.
Nadeel is wel dat caching geregeld de kop op steekt. Zeker als je files include in je LESS, maar ook IE heeft er een handje van om de (hoofd)LESS file gewoon vrolijk uit de cache te lepelen. Maar afgezien daarvan kan ik gewoon mijn oude workflow hanteren
Hmm.. LESS.app kan je gebruiken, maar CodeKit is de opvolger ervan. Met veel betere ondersteuning (helaas wel betaald t.o.v. Less.app)Pyr0wl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:27:
Als je op OS X je devwerk doet, kan je perfect LESS.app gebruiken! Als je je less files aanpast in je IDE/Texteditor naar keuze, zal de applicatie dat in de gaten krijgen en compiled die automatisch alles naar een leuke CSS file, best wel handig
Heb CodeKit gekocht en geinstalleerd, helaas nog weinig mee gedaan.OkkE schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:43:
[...]
CodeKit![]()
$25 voor bedrijfssoftware die ik dagelijks gebruik vind ik een koopje.
Staat op mijn lijstje om binnenkort mee te werken (zoals zoveel)
[ Voor 26% gewijzigd door Ryur op 18-01-2013 10:44 ]
CodeKitGoTCoast schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:28:
[...]
Hmm.. LESS.app kan je gebruiken, maar CodeKit is de opvolger ervan. Met veel betere ondersteuning (helaas wel betaald t.o.v. Less.app)
$25 voor bedrijfssoftware die ik dagelijks gebruik vind ik een koopje.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bwoa, als je enkel met LESS/CSS werkt kan je perfect uit de voeten met de LESS app. Als je meer wilt, en ook effectief nodig hebt, is $25 maar een klein bedragGoTCoast schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:28:
[...]
Hmm.. LESS.app kan je gebruiken, maar CodeKit is de opvolger ervan. Met veel betere ondersteuning (helaas wel betaald t.o.v. Less.app)
EDIT: Die ene dus waarbij je de eerste keer dat je hem tegen komt zoiets hebt van 'WTF, dit _moet_ een grap zijn'
@ hieronder: Jaaa, thanks
[ Voor 24% gewijzigd door Struikrover op 18-01-2013 10:47 ]
Wiki verklaart overigens perfect waarom het zo noemt:
In PHP, the scope resolution operator is also called Paamayim Nekudotayim (Hebrew: פעמיים נקודתיים, pronounced [paʔaˈmajim nəkudoˈtajim]), which means "twice colon" or "double dot twice" in Hebrew.
The name "Paamayim Nekudotayim" was introduced in the Israeli-developed[1] Zend Engine 0.5 used in PHP 3. Although it has been confusing to many developers who don't speak Hebrew, it is still being used in PHP 5, as in this sample error message:
[ Voor 77% gewijzigd door azerty op 18-01-2013 10:49 ]
YSlow:
Heel leuk dat al die Javascriptreferences door SharePoint worden geregistreerd d.m.v. RegisterSod en ik dat zo te zien niet kan overridenGrade F on Make fewer HTTP requests
This page has 41 external Javascript scripts. Try combining them into one.
This page has 17 external stylesheets. Try combining them into one.
This page has 21 external background images. Try combining them with CSS sprites.
We are shaping the future
Ik gebruik de PHP versie, ook makkelijk, kan ik gewoon in mijn normale IDE werken overal, zonder extra software. Compileert alleen als het aangepast is.Pyr0wl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:44:
[...]
Bwoa, als je enkel met LESS/CSS werkt kan je perfect uit de voeten met de LESS app. Als je meer wilt, en ook effectief nodig hebt, is $25 maar een klein bedrag
Performance-optimalisatie en SharePoint in één zin is natuurlijk sowieso al behoorlijk tegenstrijdigAlex) schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:01:
Ik ben bezig met wat performance-optimalisatie van een SharePoint-site. Dit nadat bleek dat het laden van de homepage in een ander deel van de wereld maarliefst 20 seconden duurt.
YSlow:
[...]
Heel leuk dat al die Javascriptreferences door SharePoint worden geregistreerd d.m.v. RegisterSod en ik dat zo te zien niet kan overriden
[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 18-01-2013 11:48 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Het laden van default.aspx en het versturen hiervan duurt zo'n 750 ms. Ik heb hierop een performancetest gedaan met dotTrace, het meeste werk lijkt uit de Microsoft.SharePoint-namespace te komen wat buiten mijn invloed valt.Haan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:47:
[...]
Performance-optimalisatie en SharePoint in één zin is natuurlijk sowieso al behoorlijk tegenstrijdig
Ik probeer de laadtijd te versnellen door het aantal HTTP-requests te minimaliseren... maar SharePoint lijkt zich daar niet echt voor te lenen. Als alles via de ScriptManager zou lopen zou ik hier nog op kunnen inhaken (door een custom scriptmanager) maar die RegisterSod()-calls gooien roet in het eten wat dat betreft.
RegisterSod voegt een URL naar een .js-file toe aan een clientside array die op zijn beurt wordt gebruikt om een berg <script />-tags toe te voegen aan de DOM...
La-ten-cy. RTT is nogal lang naar de andere kant van de wereld, en als je 100 resources op je pagina hebt zit je al snel aan het maximum aantal requests per domein.Haan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:47:
[...]
Performance-optimalisatie en SharePoint in één zin is natuurlijk sowieso al behoorlijk tegenstrijdig
Misschien kun je RequestReduce proberen? Werkt als een HTTP-module, dus zou om de SharePoint-beperkingen heen moeten kunnen werken.Alex) schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:01:
Ik ben bezig met wat performance-optimalisatie van een SharePoint-site. Dit nadat bleek dat het laden van de homepage in een ander deel van de wereld maarliefst 20 seconden duurt.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bedankt voor de tip!Korben schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:52:
[...]
La-ten-cy. RTT is nogal lang naar de andere kant van de wereld, en als je 100 resources op je pagina hebt zit je al snel aan het maximum aantal requests per domein.
[...]
Misschien kun je RequestReduce proberen? Werkt als een HTTP-module, dus zou om de SharePoint-beperkingen heen moeten kunnen werken.
Het lijkt er niet op dat dit overweg kan met RegisterSod(), waardoor er helaas alsnog vele JS-scripts over de lijn gestuurd worden. En om nou RegisterSod() en z'n aanverwante functies te gaan overriden...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daarom heb je dus ook The headphones ruleVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:56:
[...]
Ik vind stille werkruimtes ook beter maar met een koptelefoon opzitten lijkt mij ook zo asociaal...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heb je het geprobeerd? Omdat het een HTTP-module is, werkt het rechtstreeks op de uiteindelijke output van je request handler (lees: pagina), dus het enige probleem zou kunnen zijn dat de URL's niet herkend worden.Alex) schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:20:
[...]
Bedankt voor de tip!
Het lijkt er niet op dat dit overweg kan met RegisterSod(), waardoor er helaas alsnog vele JS-scripts over de lijn gestuurd worden. En om nou RegisterSod() en z'n aanverwante functies te gaan overriden...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Die regel heb ik ook. Als ik een koptelefoon op heb wil ik niet voor onzinnige dingen gestoord worden
Nothing to see here!
Bij m'n vorige baan zat ik op de kamer met een andere consultant die er nogal een handje van had om telefoongesprekken gewoon met de klant op speaker te doen. En dan later klagen als ik met oordopjes in zat omdat 'ie de muziek nog kon horen (je hoorde wat vaag geruis hoogstens). Zucht.Rutix schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:55:
[...]
Die regel heb ik ook. Als ik een koptelefoon op heb wil ik niet voor onzinnige dingen gestoord worden.
Nu heb ik gelukkig m'n eigen kamer. Kan ik doen wat ik wil.
https://niels.nu
Ik ben onlangs zoiets tegengekomen, en heb het even terug opgezocht: 010editor, die editor heeft Binary templates waarmee je de datastructuur kan definieren. Het lijkt goed op C/C++ structs. Er zitten blijkbaar zelfs templates in voor WAV, BMP, ZIP..oisyn schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:31:
Weet iemand een tool waarmee je een bestand kan weergeven gegeven een bepaalde datastructuur (zoals C struct definities oid)?
In plaats van je C# code te vernachelen zou je ook gewoon een goede JSON serializer kunnen gebruiken die de C# PascalCase conventie naar de JavaScript camelCase conventie omzet tijdens het serializeren. Just sayin'.Erwin537 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:48:
Waarom kijkt backbone JS bij het onderscheidt maken tussen een PUT en een POST alleen naar het aanwezig zijn van een lowercase id? Ik heb ID in mijn model staan, dus doet hij altijd een POSTGelukkig kan ik met ASP.NET MVC en Entity snel de database aanpassen
^^ with stupid. Zelf ook Json.net gebruikt en dat werkt als een tierelier.R4gnax schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:27:
[...]
In plaats van je C# code te vernachelen zou je ook gewoon een goede JSON serializer kunnen gebruiken die de C# PascalCase conventie naar de JavaScript camelCase conventie omzet tijdens het serializeren. Just sayin'.
https://niels.nu
Ik snap dan ook niet waarom ze dat projectje bij MS niet gewoon overnemen en de zut opnemen in de BCL. Daar hoort 't IMHO gewoon (ergensHydra schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:33:
[...]
^^ with stupid. Zelf ook Json.net gebruikt en dat werkt als een tierelier.
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 18-01-2013 13:40 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Cool, thanks.. daar zal ik eens naar gaan kijken dan.R4gnax schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:27:
[...]
In plaats van je C# code te vernachelen zou je ook gewoon een goede JSON serializer kunnen gebruiken die de C# PascalCase conventie naar de JavaScript camelCase conventie omzet tijdens het serializeren. Just sayin'.
Als beginner mag je stupid zijnHydra schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:33:
[...]
^^ with stupid. Zelf ook Json.net gebruikt en dat werkt als een tierelier.
Maar er zijn wel meer dingen die in de BCL zouden mogen (zoals NLog, CommonServiceLocator, Glimpse, ELMAH, SharpZipLib en noem maar op), maar als je toch weet waar je de correcte implementatie kan vinden, why bother? MS gaat het niet ondersteunen.RobIII schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:39:
[...]
Ik snap dan ook niet waarom ze dat projectje bij MS niet gewoon overnemen en de zut opnemen in de BCL. Daar hoort 't IMHO gewoon (ergens) in thuis. Het staat al zo goed als dag 1 permanent in de top (zeg) 10 meest populaire NuGet packages. De JSON implementatie van MS (voorzover je dat zo mag noemen, het doel is dan ook wel een tikkie anders) is ronduit ruk.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Sauce? Ik heb daar niks van gehoord namelijk.Grijze Vos schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:02:
Json.NET -is- door MS opgenomen in de webstack. Het wordt alleen geen onderdeel van de BCL, omdat dat de release cycle van Json.NET zou vernaggelen.
Waarschijnlijk bedoeld hij "in MVC4".Korben schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Sauce? Ik heb daar niks van gehoord namelijk.
http://forums.asp.net/p/1...elease+Candidate+released
Json.NET: We now use and support the popular Json.NET serializer for handling of JSON data. Json.NET is the default JSON serializer used by ASP.NET Web API and it includes support for data contracts, anonymous types, dynamic types, Dates, TimeSpans, object reference preservation, indenting, camel casing and many other useful serialization features.
Ja zoiets jaOtherside1982 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:16:
[...]
Ik ben onlangs zoiets tegengekomen, en heb het even terug opgezocht: 010editor, die editor heeft Binary templates waarmee je de datastructuur kan definieren. Het lijkt goed op C/C++ structs. Er zitten blijkbaar zelfs templates in voor WAV, BMP, ZIP.
Is onlangs ook in een podcast van DNR of Hanselminutes behandeld.Korben schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Sauce? Ik heb daar niks van gehoord namelijk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
HexEdit is wel gratis, en open-source. Structuur is te definieren in XML en via GUI, en er zitten een aantal templates bij..oisyn schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:37:
[...]
Ja zoiets ja. Jammer dat het niet gratis is.
Ik heb deze alvast bij mijn verzameling tooltjes op mijn USB stick gezet
Verwijderd
DuhFiresphere schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:26:
Zijn er nog mensen die zin hebben om iemand met een ipad/iphone gigantisch over de zeik te zien gaan?
Als het slopen van deze ipad/iphone ook tot de aanbieding behoort wel. Anders niet.Firesphere schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:26:
Zijn er nog mensen die zin hebben om iemand met een ipad/iphone gigantisch over de zeik te zien gaan?
Je moet wel het device te pakken zien te krijgen, maar moet je applock profiel installeren, dan werkt de home-button niet meer. Je moet dan een hard-reboot, dan naar settings, dan het profiel weggooien.
Na installatie harde reboot, en de eerste app die je opstart, daar zit je in vast.
http://enterpriseios.com/...tore_Demo_Mode_for_kiosks
Daar dus.
[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 18-01-2013 15:31 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.