The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
no shit.Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:59:
argh... Nu heb ik dat IE en Chrome het goed doen en dat Firefox besluit te lopen buggen...
HTML/CSS opmaak is soms zo'n pijnlijk proces
Nothing to see here!
Meestal is het design wel duidelijk, maar zodra de boel dynamisch moet worden mag jij als ontwikkelaar toch weer in de krochten van HTML en browser support duikenRutix schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:05:
[...]
no shit. Ik ben toch meestal wel blij als wij speciale frontend developers hebben voor dat soort dingen
hoef ik het alleen maar om te zetten naar asp.net
Het wordt helemaal leuk als klanten het volledig perfect willen op Mac+Safari...
Sta je dan met je windowsbak
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wij krijgen meestal design + interaction design + html/css/js aangeleverd + voorbeeld pagina's . Om dat dan over te zetten naar asp.net is niet zo heel moeilijk. En dan in het midden van een iteratie komen we weer bij elkaar en bespreken de issues door die dan in de html door de frontenders word gefixed. Werkt over het algemeen best goed.Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:07:
[...]
Meestal is het design wel duidelijk, maar zodra de boel dynamisch moet worden mag jij als ontwikkelaar toch weer in de krochten van HTML en browser support duiken
Het wordt helemaal leuk als klanten het volledig perfect willen op Mac+Safari...
Sta je dan met je windowsbak
Nothing to see here!
Verwijderd
Precies de reden dat ik nul komma nul spijt heb van mijn switch van webdevelopment terug naar het onderzoek. Af en toe kreeg ik programmatisch 'uitdagende' opdrachtjes maar het leeuwendeel was gepiel met css.Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:59:
argh... Nu heb ik dat IE en Chrome het goed doen en dat Firefox besluit te lopen buggen...

.Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:45:
[...]
![]()
Zo herkenbaar. Hoe vaak ik ook probeer control+. doet niets in Word
Als ik echt een slechte dag heb dan probeer ik zelfs nog wel eens control+shift+b te gebruiken in Word![]()
Een seconde later "Een Word doc builden? Tijd voor koffie... "

Zo herkenbaar! Ik heb het bij zoveel dingen, ook de autocompleter van de IDE, dat ik tijdens een txt-document uit gewoonte [TAB]+[ENTER] ram, zonder te kijken en 5 minuten later er achter kom dat ik echt complete onzin heb geschreven.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Edit 1: en dankjewel Google Calendar voor het niet geven van een foutmelding als de internetverbinding niet beschikbaar is.

Edit 2: waarom werkt de NS-site niet met POST-data maar met sessies? Nu kan ik niet in twee tabs twee trajecten vergelijken.

[ Voor 66% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2013 12:19 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Ik doe dan ook werkelijk alles in sublime text editor, ook text files. Als het dan echt in een specifiek formaat moet regel ik dat achteraf welFiresphere schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:10:
[...]
![]()
![]()
Zo herkenbaar! Ik heb het bij zoveel dingen, ook de autocompleter van de IDE, dat ik tijdens een txt-document uit gewoonte [TAB]+[ENTER] ram, zonder te kijken en 5 minuten later er achter kom dat ik echt complete onzin heb geschreven.
Nou, schijnbaar voegt Firefox vrolijk een padding-left en padding-right toe op textboxes....Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:59:
Vreemd genoeg heeft FF schijt aan box-sizing: border-box;, want dan zou de padding namelijk binnen de opgegeven width moeten worden geteld...
Edit:
Aha, firefox snapt de tag box-sizing sowieso niet....

[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 16-01-2013 12:21 ]
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/CSS/box-sizing <-- volgens dit wel als ik er zo even overheen scan. Gebruik je een oude versie?.Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:19:
[...]
Nou, schijnbaar voegt Firefox vrolijk een padding-left en padding-right toe op textboxes...![]()
Vreemd genoeg heeft FF schijt aan box-sizing: border-box;, want dan zou de padding namelijk binnen de opgegeven width moeten worden geteld...
Edit:
Aha, firefox snapt de tag box-sizing sowieso niet....Je moet natuurlijk -moz-box-sizing gebruiken... Is het nu echt zo dat IE10 inmiddels beter de standaarden ondersteunt dan de alom geprezen Firefox....
Nothing to see here!
Ook even verder wezen spelen. Heb 't quick&dirty omgetoverd / samengevoegd naar een isDirty plugin.Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:19:
Nadeel is alleen dat hij ook de tab/pijltjes als key events ziet, maar daar zou je op kunnen filteren.
Grappig en vast handig toepasbaar in veel situaties
http://jsfiddle.net/86Yff/5/
[ Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2013 12:45 ]
Versie 17.0.1Rutix schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:29:
[...]
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/CSS/box-sizing <-- volgens dit wel als ik er zo even overheen scan. Gebruik je een oude versie?
Erg vreemd, ik had in eerste instantie in de style de paddings naar 0 gezet en dat leek een deel van de problemen op te lossen. Het toevoegen van -mozilla-box-sizing loste de problemen volledig op en de site gedroeg zich toen gelijk aan Chrome en IE.
Haal ik de -moz-box-sizing weg dan valt de boel weer om...

Als ik het in JSFiddle doe krijg ik exact hetzelfde resultaat. Het veld met enkel de box-sizing is groter dan de versie met de -moz-box-sizing...
http://jsfiddle.net/5pfft/1/
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Frostbite is een stuk software, geen bedrijfCarharttguy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Leuke tijd van het jaar om bij Frostbite te beginnen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En een afdeling binnen een bedrijf.oisyn schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:55:
[...]
Frostbite is een stuk software, geen bedrijf
Zelf vind ik low-level juist veel uitdagender en leuker, het is enorm close-to-the-metal, veel parallelisatie werk en je komt door een groot deel van de codebase..Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:00:
[...]
Gaaf hoewel lowlevel dan weer niet echt stoer klinkt![]()
[ Voor 46% gewijzigd door PrisonerOfPain op 16-01-2013 13:19 ]
Ik denk dat hij het letterlijker bedoelt, 'low-level' als in: op laag (intellectueel) niveauPrisonerOfPain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:11:
[...]
Zelf vind ik low-level juist veel uitdagender en leuker, het is enorm close-to-the-metal, veel parallelisatie werk en je komt door een groot deel van de codebase.
Je bedoeld even de "keyup" veranderen naar "keypress"?CodeCaster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:36:
Nu nog de modifiers. (Ctrl+)Shift+pijltjes, Ctrl+C enzovoorts markeren hem ook als dirty. Maar pas op, met (Ctrl+)(Shift+)Alt(Gr)+teken wordt er wel weer een teken toegevoegd.
Nu weer aan 't werk hoor.

EddoH schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:48:
[...]
Ik denk dat hij het letterlijker bedoelt, 'low-level' als in: op laag (intellectueel) niveau
Ik prefereer de term "hardcore developer"
https://niels.nu
De vissen bijten goed vandaagHydra schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:07:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand "low level programmeur" als "laagbetaald" ofzo beschouwd. Low-level is altijd de meer "technische" kant geweest in mijn optiek. Low-level alsin bijna rechtstreeks assembly typen zonder alle nieuwerwetse fratsen als garbage collection
Heb het zelf ook nooit echt meegemaakt hoor, maar ik kan mijzelf voorstellen dat als er low-level op je kaartje staat dat er altijd wel een grapjas rondloopt die daar grappig over denkt te kunnen zijn
"Gut, zitte gij in de kelder dan?".Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:10:
[...]
De vissen bijten goed vandaag![]()
Heb het zelf ook nooit echt meegemaakt hoor, maar ik kan mijzelf voorstellen dat als er low-level op je kaartje staat dat er altijd wel een grapjas rondloopt die daar grappig over denkt te kunnen zijn
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Volgens mij gebeurt dat wel vaker, dat de Vlamingen een Belgische vlag zien en de Walen een Franse.Gunirus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:10:
Zucht. Multilanguage site voor een Belgisch bedrijf, Nederlands en Frans. Had ik voor de Nederlandse taal een Nederlandse vlag voorzien en voor het Frans een Franse. Heeft een collega de Nederlandse vlag vervangen door de Belgische, voor Frans heb je nog steeds de Franse vlag. Benieuwd hoe de klant daarop reageert
(hoop dat ik de regio's nu niet omdraai overigens
* jip_86 gaat weer aan het werk
Ik krijg ook erg vaak sites met een Belgische vlag die je dan mooi van Frans voorzien. Net daarom dacht ik een mooie oplossing te nemen en gewoon geen Belgische vlag te zettenpdebie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:15:
[...]
Volgens mij gebeurt dat wel vaker, dat de Vlamingen een Belgische vlag zien en de Walen een Franse.
(hoop dat ik de regio's nu niet omdraai overigens)
1
2
3
4
5
6
7
8
| if(navigator.language == 'nl') { nl = 'flag_be.png'; fr = 'flag_fr.png'; } else { nl = 'flag_nl.png'; fr = 'flag_be.png'; } |
Geen idee of ze een eigen vlag hebben.
[ Voor 29% gewijzigd door Jegorex op 16-01-2013 14:25 ]
Die hebben ze, maar wat doe je dan met BrusselJegorex schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:25:
Misschien een Vlaamse en Waalse vlag gebruiken?
Geen idee of ze een eigen vlag hebben.
Die hebben ook een eigen vlag.
En het framework gaat er niet zo flexibel mee om, de vlaggen zijn enkel zichtbaar in de backend en nogal lastig te wijzigen daar
[ Voor 18% gewijzigd door Gunirus op 16-01-2013 14:27 ]
Rare mensen die belgenGunirus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:26:
[...]
Die hebben ze, maar wat doe je dan met Brussel![]()
Die hebben ook een eigen vlag.
En het framework gaat er niet zo flexibel mee om, de vlaggen zijn enkel zichtbaar in de backend en nogal lastig te wijzigen daar
Nothing to see here!
Verwijderd
Ik heb ook maar eens gekeken! Wauw, indrukwekkend! En dat allemaal voor een 24-jarige.pdebie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:39:
Heb net je site even bekeken PrisonerOfPain.
Indrukwekkende namen moet ik zeggen. Hulde!
Zelf ben ik wiskundig en grafisch niet sterk genoeg voor game-development dus ik zal het waarschijnlijk bij business applications moeten houden.
Daarom vind ik het gebruik van vlaggen om talen aan te geven helemaal verkeerd. Er zijn talen die in meerdere landen worden gesproken en er zijn landen waar meerdere talen worden gesproken.Gunirus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:10:
Zucht. Multilanguage site voor een Belgisch bedrijf, Nederlands en Frans. Had ik voor de Nederlandse taal een Nederlandse vlag voorzien en voor het Frans een Franse. Heeft een collega de Nederlandse vlag vervangen door de Belgische, voor Frans heb je nog steeds de Franse vlag. Benieuwd hoe de klant daarop reageert
Dat een taal kan voorgesteld worden door een vlag, is ook bedacht door een programmeur met weinig wereldkennis zeker, of uit een land waar maar 1 taal gesproken wordt
Dit, inderdaad.Otherside1982 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:41:
[...]
Daarom vind ik het gebruik van vlaggen om talen aan te geven helemaal verkeerd. Er zijn talen die in meerdere landen worden gesproken en er zijn landen waar meerdere talen worden gesproken.
Dat een taal kan voorgesteld worden door een vlag, is ook bedacht door een programmeur met weinig wereldkennis zeker, of uit een land waar maar 1 taal gesproken wordt
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hier ook. Ik heb game development altijd fascinerend gevonden en ook de nodige 2d projectjes gedaan (maar zelden afgemaakt, hoewel mijn Pacman kloon toch best ver af is gekomen.) en ook eens met een bestaande 3D engine een demo projectje gemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:30:
[...]
Ik heb ook maar eens gekeken! Wauw, indrukwekkend! En dat allemaal voor een 24-jarige.
Zelf ben ik wiskundig en grafisch niet sterk genoeg voor game-development dus ik zal het waarschijnlijk bij business applications moeten houden.
Maar helaas breekt mijn gebrek aan wiskunde me op voor het echte werk en grafisch kan ik niks...
Momenteel kriebelt het heel erg om met Mono + OpenTK een bestaande game (2.5D) te rebuilden vanaf scratch. Het levert financieel alleen zo weinig op en kost een absurde hoeveelheid tijd

Nothing to see here!
Helaas, dit framework kan niet anders. Of het een goeie keuze is of niet ga ik me niet in mengen, er komt maar 1 vraag in me op. Waarom hebben talen geen vlag?Otherside1982 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:41:
[...]
Daarom vind ik het gebruik van vlaggen om talen aan te geven helemaal verkeerd. Er zijn talen die in meerdere landen worden gesproken en er zijn landen waar meerdere talen worden gesproken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunirus op 16-01-2013 15:07 ]
Ik denk ook wel dat hij dat door had. Z'n uitspraak is in informele zin nog wel valide..oisyn schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:55:
[...]
Frostbite is een stuk software, geen bedrijf
1
2
| 'dice'.replace('dice', 'supermarkt') "Leuke tijd van het jaar om bij Frostbite te beginnen".replace("Frostbite", "groenten") |
Dat levert een prima verhaaltje op, en impliceert geenszins dat het bedrijf of de afdeling waar gestart wordt "groenten" heet, maar het om een product of productgroep gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door afraca op 16-01-2013 15:30 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
En dat is dan ook precies wat ik ga doen, nieuwerwetse fratsen zoals GC hebben we wel alleen hebben we die dan zelf geimplementeerd om bv. GPU resources te managen.Hydra schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:07:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand "low level programmeur" als "laagbetaald" ofzo beschouwd. Low-level is altijd de meer "technische" kant geweest in mijn optiek. Low-level alsin bijna rechtstreeks assembly typen zonder alle nieuwerwetse fratsen als garbage collection
Bedankt! Ik ben niet de enige gamedev die hier rond loopt btw, kijk maar eens wat .oisyin op z'n naam heeft staan. Hij loopt al een stuk langer mee en heeft ongeveer dezelfde taak omschrijving (+ meer).Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:30:
[...]
Ik heb ook maar eens gekeken! Wauw, indrukwekkend! En dat allemaal voor een 24-jarige.
[ Voor 13% gewijzigd door StM op 16-01-2013 15:39 ]
Subwayhaler.StM schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:38:
Ben jij niet .oisyn zn stageslaaf/koffiehaler geweest?
Sitecore?Gunirus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:06:
[...]
Helaas, dit framework kan niet anders. Of het een goeie keuze is of niet ga ik me niet in mengen, er komt maar 1 vraag in me op. Waarom hebben talen geen vlag?
[afbeelding]
Antwoord op je vraag: Omdat het dan helemaal onoverzichtelijk wordt
Bah...

Voor mij een footlong meatball marinara in Honey Oat aub
Petje af, die wiskunde erachter is mij ook iets te veel, ik hou het wel bij gewone applicaties ^^
Te laat, ik ben gepromoveerd.wsitedesign schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:23:
[...]
Voor mij een footlong meatball marinara in Honey Oat aub![]()
Petje af, die wiskunde erachter is mij ook iets te veel, ik hou het wel bij gewone applicaties ^^
Heb je soms een paging scroll view er ook bij?Aloys schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:15:
Bah. Ik ben nu alweer een uur aan het prutsen om een pinch-to-zoom gesture werkend te krijgen op een UIImageView. Dat moet dan door deze in een UIScrollView te plaatsen en die kan dan zijn subviews resizen. Het probleem is alleen dat de view wel groter wordt, maar mijn plaatje zweeft er maar ergens in. Niemand op internet heeft natuurlijk het probleem dat ik heb, dus Googlen helpt niet.
Bah...
Ik ben een dag of 3-4 er mee aan het kloten geweest voor ik het echt goed had...
*edit*: Wat bedoel je trouwens exact, dat hij niet netjes centreert of dat hij niet zoomt?
[ Voor 6% gewijzigd door StM op 16-01-2013 16:27 ]
Jazeker Sitecore, ervaring mee?Flowmo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:00:
[...]
Sitecore?![]()
Antwoord op je vraag: Omdat het dan helemaal onoverzichtelijk wordtDan zou je niet alleen van de landen de vlaggen moeten herkennen, maar ook van de gesproken talen. En aangezien er waarschijnlijk meer gesproken talen zijn dan dat er landvlaggen zijn wordt het gauw een rotzooitje ^^
En ik ben me ervan bewust dat elke taal een logo geven niet praktisch is hoor
Ha! Dacht het al te herkennen!Gunirus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:32:
[...]
Jazeker Sitecore, ervaring mee?
En ik ben me ervan bewust dat elke taal een logo geven niet praktisch is hoor
Is 1 van de 2 CMS'en die we hier hoofdzakelijk gebruiken. Uiteraard voor de grotere projecten dan
Wat is jouw ervaring met Sitecore? Positief?
Hij zoomt de scrollView wel, maar hij doet niets met de imageView. Dit bleek te komen door de constraints van autolayout in Storyboard (iOS 6). Die heb ik dus maar even uitgezet voor deze view, dat was de makkelijkste oplossing. Het schijnt te moeten kunnen werken met autolayout, maar daar mag iemand anders zijn kostbare tijd aan vergooienStM schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:25:
[...]
Heb je soms een paging scroll view er ook bij?
Ik ben een dag of 3-4 er mee aan het kloten geweest voor ik het echt goed had...
*edit*: Wat bedoel je trouwens exact, dat hij niet netjes centreert of dat hij niet zoomt?

Waarom gebruik je autolayout ook? Weet je zeker dat je gebruikers iOS6 gebruiken?Aloys schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:16:
[...]
Hij zoomt de scrollView wel, maar hij doet niets met de imageView. Dit bleek te komen door de constraints van autolayout in Storyboard (iOS 6). Die heb ik dus maar even uitgezet voor deze view, dat was de makkelijkste oplossing. Het schijnt te moeten kunnen werken met autolayout, maar daar mag iemand anders zijn kostbare tijd aan vergooien.
Ik durf dat nog niet te riskeren, merk nog dat heel erg veel of niet geupdate zijn of niet kunnen updaten (iPad1).
Ik erger me er wel eens aan ;-) Maar niet te hard, het is het enige dat we hier doen. Sitecore dev is onze business, we doen niets andersFlowmo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:12:
[...]
Ha! Dacht het al te herkennen!
Is 1 van de 2 CMS'en die we hier hoofdzakelijk gebruiken. Uiteraard voor de grotere projecten danHet andere CMS is Sitefinity, maar is een stuk beperkter qua mogelijkheden en minder schaalbaar voor complexe projecten.
Wat is jouw ervaring met Sitecore? Positief?
[ Voor 3% gewijzigd door Gunirus op 16-01-2013 17:21 ]
Deze Applicatie is bedoeld om wat "toffe innovatieve" dingen te testen voor een universiteit-project. Er zijn maar twee mensen die de applicatie draaien op hun iPhone. Wij zijn dus meer bezig met extra functionaliteit en deadlines halen dan met mooie views makenGoTCoast schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:19:
[...]
Waarom gebruik je autolayout ook? Weet je zeker dat je gebruikers iOS6 gebruiken?
Ik durf dat nog niet te riskeren, merk nog dat heel erg veel of niet geupdate zijn of niet kunnen updaten (iPad1).
Verwijderd
Daar ben ik het niet mee akkoord. Het gebruik van vlagjes vind ik overzichtelijker dan een lijst met talen. Hier in België spreken we NEDERLANDs dus klik ik op het vlagje van Nederland. Is niets mis mee toch? In België wordt er ook FRANs gesproken dus voor de Fransozen onder ons, is het vlagje van Frankrijk wat ze zoeken.Otherside1982 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:41:
[...]
Hoe los jij dit probleem op dan?
Daar kun je prima pas na verloop van tijd pas achterkomen.GateKeaper schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:22:
Je ergeren aan je core business.. gaat lekker dan.
Die discussie is al vaker gevoerd in dit topic, lees bijvoorbeeld dit en dit. Ik vind dit wel een volledig retarded icoon:

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Best wel, vandaar de ;-) erachteraan. Ik neem aan dat iedereen wel _eens_ vloekt op wat ie doetGateKeaper schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:22:
Je ergeren aan je core business.. gaat lekker dan.
Die link is uit 2009, ik zag geen wedstrijd? Maar volgens mij is het een hoax/troll, ik ben dat icoon verder (gelukkig) nergens tegengekomen. Ik snap verder het hele probleem met vlaggen ook niet. Het is een pictogram for fucks sake, die zijn per definitie niet waarheidsgetrouw. Of ga je bij de NS ook klagen dat je sigaret niet blauw is als je wordt aangesproken op roken in de trein?Rhapsody schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:04:
Voor wat betreft die laatste link met dat wazige icoontje je kunt nu meedoen met de ontwerpwedstrijd voor een nieuw symbool/icoontje.

Maar dat komt verder misschien ook door mijn Hollandsche Nuchterheid, het zal mij aan m'n reet roesten als de Nederlandse vlag morgen vervangen wordt door een pimpelpaarse met een gouden randje. Misschien doet het een Fries wel ontzettend veel pijn als hij op rood-wit-blauw moet klikken, ik weet het niet.
Voor mij is een vlag direct duidelijk. Ik heb tien keer liever een vlag dan bijvoorbeeld dit gedrocht:

Als ik weer eens op een automatisch vertaalde MSKB-pagina kom, zoek ik me altijd een ongeluk naar "English".
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2013 20:12 ]
Zelf geef ik de voorkeur aan tekst. Maardat hangt misschien wel af van de hoeveelheid talen die je aan wilt bieden. Zo'n hele lijst is ook niet handig, maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat een Belg zowel een Franse als een Nederlandse vlag niet zo prettig vindt.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Firefox gebruiken en intl.accept_languages aanpassen?CodeCaster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:10:
[...]
Als ik weer eens op een automatisch vertaalde MSKB-pagina kom, zoek ik me altijd een ongeluk naar "English".
Dat icoontje snapt niemand inderdaad. Iets met japanse en normale tekens werkt vast beter: http://flagsarenotlanguag...ty-of-translated-content/CodeCaster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:54:
Ik vind dit wel een volledig retarded icoon:
[afbeelding]
Ik verbaas me erover dat deze niet is langsgekomen hier:
http://securityblog.veriz...iew-might-be-a-good-idea/
Half uurtje werken per dag, 4/5e van 6 figure salary opstrijken.. Wie kent dat adresje in China?
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Je bedoelt naar die tekst helemaal onderin op de pagina met een linkje naar het originele artikel?CodeCaster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:10:
[...] Als ik weer eens op een automatisch vertaalde MSKB-pagina kom, zoek ik me altijd een ongeluk naar "English".
@PrisonerOfPain: zeker mooie projecten waar je aan hebt meegewerkt. Zelf ben ik nog redelijk nieuw in het graphics programming stuk. Ik zou graag over een jaar of twee ook 3d development gaan doen, maar het is binnen Nederland best lastig daar werk in te vinden en het loon in het begin helpt dan ook niet echt mee
Dat kan in Chrome ook, maar dat was mijn punt niet.StM schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:24:
Firefox gebruiken en intl.accept_languages aanpassen?
Ik weet dat er onderin een automatisch vertaald KB-artikel in kleine letters "De Engelstalige versie van dit artikel is de volgende: 69581" staat, waarbij alleen de cijfers een link zijn, maar dat was mijn punt niet.Caelorum schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:38:
Je bedoelt naar die tekst helemaal onderin op de pagina met een linkje naar het originele artikel?
Ik absoluut niet. Tussen al die mij onbekende woorden en vreemde tekens (zie ook de lijst links op een populair Wikipedia-lemma) vind ik de taal die ik zoek totaal niet opvallen. Staat Nederlands nu onder de N, of toch bij de D? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je ettelijke seconden lang, zo niet langer, op zoek bent om een onleesbare pagina leesbaar te maken als één gekleurd icoontje van pakweg 10x10 pixels het hele probleem oplost? Als je kunt kiezen uit slechts een tweetal of hooguit een handvol talen valt er inderdaad wat te zeggen voor tekst, maar tekst valt niet op, zeker niet op een pagina die in een taal is geschreven die jou vreemd is.Rhapsody schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:23:
Zelf geef ik de voorkeur aan tekst. Maardat hangt misschien wel af van de hoeveelheid talen die je aan wilt bieden. Zo'n hele lijst is ook niet handig
En ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen de naam negerzoenen niet leuk vinden (en ja, ik weet dat dat een marketingtruc was). Is het wel een probleem, of is er een moraalridder die voor anderen aan het denken is geweest? De taal heet toch Frans? Wat is er dan mis met een Franse vlag? Dat die Belgen nou zonodig twee buitenlandse talen in één land moeten spreken en daarom hun vlag niet bij de talen zien en zich daardoor misschien achtergesteld voelen, is dat het probleem? Of zijn het toch de Amerikanen die liever niet op een Verenigd Koninkrijk-vlag klikken die dan weer voor Engels moet staan, want ja, patriottisme? (kan ik me wel voorstellen dat een Belg zowel een Franse als een Nederlandse vlag niet zo prettig vindt.
Volledig automatisch had ik al weer doorgeklikt, ik was dus inmiddels op de 'officiele' website: http://languageicon.org
Initiatieven om voor eens en voor altijd (of in ieder geval voor de komende twee jaar, het blijft het www) een pictogram te ontwerpen dat onmiskenbaar een taalselectie aanduidt kan ik uiteraard alleen maar toejuichen.pedorus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:34:
Dat icoontje snapt niemand inderdaad. Iets met japanse en normale tekens werkt vast beter: http://flagsarenotlanguag...ty-of-translated-content/
Het ging zo:
Docent: Laat eerst maar een demo zien
Wij: Oké
-demo laten zien-
Docent: Ziet er goed uit! Wat gebeurt er als je hem van de lijn stoot?
Wij: dan zoekt hij de lijn weer terug, hij detecteert welke kant hij van de baan is gegaan, en gaat de andere kant op om de lijn te zoeken.
Docent: Laat maar eens zien
-laten zien...-
Docent: mooi, nu het verslag
Docent: Tja, heb ik eigenlijk niets op aan te merken, alleen de elektrische schakelingen mochten wel in negatief worden gezet (we hadden autocad gebruikt, krijg je een zwarte achtergrond)
Wij: Inderdaad, maar we wisten niet dat u het ging uitdraaien.
Docent: Klein aandachtspuntje dan. Maar het wordt een ruime ruimvoldoende, goed werk gedaan!
-Einde assesment-
Zo makkelijk heb ik het nog nooit meegemaakt.
Op zich wel schattig, ze zijn al 3 jaar 1 "universeel" icoontje aan het promoten en dat komt niet van de grond dus gaat het huidige "universele" icoontje maar naar de prullenbak en wordt er een wedstrijd uitgeschreven voor een nieuw icoontje.Rhapsody schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:04:
Voor wat betreft die laatste link met dat wazige icoontje; je kunt nu meedoen met de ontwerpwedstrijd voor een nieuw symbool/icoontje.
Lijkt me leuk om te horen als ik dat huidige icoontje geimplementeerd had om het te promoten. Je zal maar 3 jaar lang klanten overtuigd hebben dat dit het nieuwe universele icoontje wordt en dat iedereen ernaar gaat overstappen om dan nu aan al je klanten uit te mogen leggen dat zij kosten mogen maken om een nieuw icoontje erin te zetten wat nu echt wel het nieuwe universele icoontje gaat worden (en anders betalen ze over x jaar weer voor een nieuw icoontje waarvan niemand weet wat het is)
Wmb heb je een paar keuzes als het niet werkt :
- Of je scrapped het hele project en zegt simpelweg dat het niet gelukt is
- Of je geeft het hele project over aan een andere partij die wel naam heeft om zoiets geintroduceerd te krijgen (en dan kan je onder nieuwe naam redesignen)
Maar je gaat niet onder dezelfde naam, hetzelfde project een redesign voor een "universeel" logo wat nog steeds nergens is aangeslagen, dat is enkel een kick in the balls voor alle mensen die jou dachten te ondersteunen.
En ik heb me heerlijk een half jaar aan Asana mogen ergeren. Het niet kunnen klikken op de belangrijkste link in een email die als doel heeft om je te motiveren een taak te gaan doen werkt niet...motiverend.GateKeaper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:04:
Asana is daar ook prima voor te gebruiken. Wat mij betreft heeft die de perfecte balans gevonden tussen flexibiliteit, kracht, en eenvoud.
Overigens, best storend die sneeuw. Gisteren praktisch de hele dag in de trein gezeten (Rijswijk->Leeuwarden->Groningen->Nijmegen->Utrecht->Delft->Rijswijk) zonder vertraging, en vandaag enkel op Delft<->Rijswijk al een half uur vertraging gehad (1 keer zelfs maar de bus genomen omdat ik het vermoeden was dat dat sneller zou zijn dan nog op de trein wachten. De bus heeft gewonnen...)
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Altijd leuke statistieken om te zien.@pingdom:
Internet 2012 in numbers http://royal.pingdom.com/...internet-2012-in-numbers/ #internet #2012
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Allemaal schattig, maar er is een wezenlijk verschil tussen Amerikaans Engels en Brits Engels, dus daar kun je best aparte icoontjes voor gebruiken. Of desnoods een half-half-icoon. Nou een veel moeilijkere: Arabisch. Welke vlag laat je daar zien, zonder hele volksstammen te beledigen?CodeCaster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:55:
[...]
Dat kan in Chrome ook, maar dat was mijn punt niet.
[...]
Ik weet dat er onderin een automatisch vertaald KB-artikel in kleine letters "De Engelstalige versie van dit artikel is de volgende: 69581" staat, waarbij alleen de cijfers een link zijn, maar dat was mijn punt niet.
[...]
Ik absoluut niet. Tussen al die mij onbekende woorden en vreemde tekens (zie ook de lijst links op een populair Wikipedia-lemma) vind ik de taal die ik zoek totaal niet opvallen. Staat Nederlands nu onder de N, of toch bij de D? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je ettelijke seconden lang, zo niet langer, op zoek bent om een onleesbare pagina leesbaar te maken als één gekleurd icoontje van pakweg 10x10 pixels het hele probleem oplost? Als je kunt kiezen uit slechts een tweetal of hooguit een handvol talen valt er inderdaad wat te zeggen voor tekst, maar tekst valt niet op, zeker niet op een pagina die in een taal is geschreven die jou vreemd is.
[...]
En ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen de naam negerzoenen niet leuk vinden (en ja, ik weet dat dat een marketingtruc was). Is het wel een probleem, of is er een moraalridder die voor anderen aan het denken is geweest? De taal heet toch Frans? Wat is er dan mis met een Franse vlag? Dat die Belgen nou zonodig twee buitenlandse talen in één land moeten spreken en daarom hun vlag niet bij de talen zien en zich daardoor misschien achtergesteld voelen, is dat het probleem? Of zijn het toch de Amerikanen die liever niet op een Verenigd Koninkrijk-vlag klikken die dan weer voor Engels moet staan, want ja, patriottisme? ()
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Voor Amerikaans en Brits Engels kun je geen gecombineerde vlag gebruiken aangezien je zelf ook al aangeeft dat de taal ook verschilt. Erg vervelend als je als ontwikkelaar in Brits Engels moet werken, want je bent vanuit je IDE gewend om bijvoorbeeld color te schrijven...Korben schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:13:
[...]
Allemaal schattig, maar er is een wezenlijk verschil tussen Amerikaans Engels en Brits Engels, dus daar kun je best aparte icoontjes voor gebruiken. Of desnoods een half-half-icoon. Nou een veel moeilijkere: Arabisch. Welke vlag laat je daar zien, zonder hele volksstammen te beledigen?

Zo net eventjes een servertje besteld voor mijn Virtual Machines. Draai nu op een Pentium Dual Core E6600 4 VM's en begin toch wel te merken dat het iets te zwaar begint te worden
Meteen maar even 2 schijven besteld zodat ik een RAID kan opzetten om de stabiliteit enigszins te garanderen. Schijven uit de oude server kan ik weer mooi gebruiken om backups te maken, mijn backup plan is momenteel erg complex (meerdere machines die elkaar gebruiken voor de backups en een deel in de cloud). Tijd om dat eens mooi recht te trekken
Ik schrok van de leeftijd van een deel van de componenten in het oude systeem... Er zat nog een IDE schijf in

Maar lang leve virtualisatie

Altijd dat geforceerd in een bepaalde 'dialect' van Engels moeten werken. Alsof ze elkaars Engels niet kunnen lezen zeg....Gertjan. schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:23:
[...] Voor Amerikaans en Brits Engels kun je geen gecombineerde vlag gebruiken aangezien je zelf ook al aangeeft dat de taal ook verschilt. Erg vervelend als je als ontwikkelaar in Brits Engels moet werken, want je bent vanuit je IDE gewend om bijvoorbeeld color te schrijven... :/[...]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ja, maar ik pakte Arabisch omdat die over het algemeen wat heftiger reageren dan Nederlanders of Vlamingen. Bovendien zijn er wat meer landen waar Arabisch een officiële taal is dan bij Nederlands.armageddon_2k1 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:36:
Dat is hetzelfde met Vlaams en Nederlands toch? Daar kan je ook hele landen mee beledigen door het over 1 kam te scheren.
Lang niet alle sites of applicaties maken het verschil tussen Amerikaans en Brits Engels. Vaak is het Engels, en kiezen ze één van de twee..Gertjan. schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:23:
[...]
Voor Amerikaans en Brits Engels kun je geen gecombineerde vlag gebruiken aangezien je zelf ook al aangeeft dat de taal ook verschilt. Erg vervelend als je als ontwikkelaar in Brits Engels moet werken, want je bent vanuit je IDE gewend om bijvoorbeeld color te schrijven...
[ Voor 4% gewijzigd door Korben op 17-01-2013 09:42 ]

When the tester says "it doesn't work"
[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 17-01-2013 10:12 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Firesphere schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:07:
Mijn inzending op The Joys Of Code is doorgelaten!
http://thejoysofcode.com/...ester-says-it-doesnt-work

Die is leuk!Firesphere schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:07:
http://thejoysofcode.com/...ester-says-it-doesnt-work
Met een van mijn helden!
Nou aangezien er genoeg Amerikanen zijn die het Engels bekakt vinden denk ik niet dat ze snel elkaars "taal" zullen waarderen. Aan de andere kant zien de Engelsen het Amerikaans weer als barbaarsCaelorum schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:30:
[...]
Altijd dat geforceerd in een bepaalde 'dialect' van Engels moeten werken. Alsof ze elkaars Engels niet kunnen lezen zeg...
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar een deel van het personeel uit de UK kwam, maar daar was het gewoon de bedoeling om het in het Brits Engels te schrijven. De meeste maakt het geen klap uit, maar sommige mensen hechten redelijk grote waarde aan hun taal
Natuurlijk begrijpen ze het, maar ik kan mijzelf goed voorstellen dat het soms niet lekker leest. Ik kan een zin als "Vandaag me sgatje opgehaalt" goed lezen, maar het doet gewoon pijn aan je ogen
haha die site kende ik nog niet. Die gaat direct mijn favorieten inFiresphere schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:07:
Mis je de knipoog niet?Korben schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:13:
[...]
Allemaal schattig, maar er is een wezenlijk verschil tussen Amerikaans Engels en Brits Engels, dus daar kun je best aparte icoontjes voor gebruiken. Of desnoods een half-half-icoon.
Wat kun je überhaupt laten zien zonder de mensen daar te beledigen?Nou een veel moeilijkere: Arabisch. Welke vlag laat je daar zien, zonder hele volksstammen te beledigen?
Mwah. Ik geef dus al aan dat ik denk dat dat wel meevalt. Vlaggen zijn erg herkenbaar, waar één woord op een pagina in een taal die je niet kent niet opvalt, zeker niet als dat is weggemoffeld in een menubalk of footer.OkkE schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:58:
Daarbij vraag ik me af of mensen in landen waar bijv. Frans de tweede taal is, wel net zo makkelijk de Franse vlag herkennen als het woord "Français".
Of een vlag herkenbaar genoeg is of niet kunnen we nog lang over praten/gisssen. Het groote probleem met vlaggen is dat die een land of natie representeren, niet een taal; dan is tekst veel beter.CodeCaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:39:
Mwah. Ik geef dus al aan dat ik denk dat dat wel meevalt. Vlaggen zijn erg herkenbaar, waar één woord op een pagina in een taal die je niet kent niet opvalt, zeker niet als dat is weggemoffeld in een menubalk of footer.
Dat de taalswitch als tekst niet opvalt en vlaggen wel, vind ik een non-argument. Dan heb je als ontwerper gewoon een fout gemaakt. In dat geval kun je als tegenargument geven dat vlaggen lelijk zijn en je ontwerp verpesten.
Zijn dat gewoon je ontwikkel "servers"? Of draaien die dingen ook in productie om diensten op te hosten?.Gertjan. schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:23:
[...]
Zo net eventjes een servertje besteld voor mijn Virtual Machines. Draai nu op een Pentium Dual Core E6600 4 VM's en begin toch wel te merken dat het iets te zwaar begint te wordenMaar even een mooie i5 besteld. Het hoefd geen krachtpatser te zijn, maar het mag wel iets sneller
Best handig die best-buy guide van Tweakers...
...
Maar lang leve virtualisatieik hoef straks alleen maar de VHDX files over te zetten en gaan met die banaan
Ik heb op dit moment al mijn productieservers in "de cloud" draaien, voor iedere dienst een box op maat. Zit nog wat te twijfelen of ik dat zo laat en het aantal servers op die manier ga uitbreiden, of dat ik toch maar eens over moet op een dedicated server en daarop mijn virtual machines moet onderbrengen.
Archipel Project lijkt wel erg nice, maarja.. dan heb je hardware technisch wel een single point of failure. Clouds die gehost worden bij de grotere partijen voelen wat dat betreft toch "veiliger" aan. Een dedicated server is inmiddels echter goedkoper als de cloud constructie die ik hanteer.
Blijft altijd weer een lastig item. Het is zo ontastbaar. Bij online dienstverleners weet je pas wat je hebt, als je er voor betaald en je het (serieus) in gebruik neemt.
Archipel lijkt me inderdaad erg nice. Dit gaat ik thuis eens goed doorspitten, dit kan wel eens handig zijn op mijn devserverGateKeaper schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:06:
[...]
Zijn dat gewoon je ontwikkel "servers"? Of draaien die dingen ook in productie om diensten op te hosten?
Ik heb op dit moment al mijn productieservers in "de cloud" draaien, voor iedere dienst een box op maat. Zit nog wat te twijfelen of ik dat zo laat en het aantal servers op die manier ga uitbreiden, of dat ik toch maar eens over moet op een dedicated server en daarop mijn virtual machines moet onderbrengen.
Archipel Project lijkt wel erg nice, maarja.. dan heb je hardware technisch wel een single point of failure. Clouds die gehost worden bij de grotere partijen voelen wat dat betreft toch "veiliger" aan. Een dedicated server is inmiddels echter goedkoper als de cloud constructie die ik hanteer.
Blijft altijd weer een lastig item. Het is zo ontastbaar. Bij online dienstverleners weet je pas wat je hebt, als je er voor betaald en je het (serieus) in gebruik neemt.
Vooral mijn eigen speelgoed. Dus mijn eigen active directory, SQL en webserver. Meeste is inderdaad development en eventueel test/preview voor klanten. Enige wat live draait is mijn eigen website die op een van de machines staat.GateKeaper schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:06:
[...]
Zijn dat gewoon je ontwikkel "servers"? Of draaien die dingen ook in productie om diensten op te hosten?
De afweging virtualiseren of deditacted (rackspace was ook een optie) heb ik een jaar geleden ook moeten maken voor een klant. Met dedicated/rackspace loop je het risico dat de hardware verouderd, een virtual machine (ongeacht of het in de cloud staat), kun je redelijk snel naar nieuwe hardware overzetten. Het voordeel van cloud is dat je vaak een maandelijkse fee betaalt voor je software. Aangezien Windows Server best prijzig kan zijn is dat voor veel klanten een voordeel.
Sowieso vind ik die licentie structuur van Microsoft redelijk onoverzichtelijk met de CAL's...
Wij hebben toen uiteindelijk gekozen voor een redelijk dikke VPS (bij CloudVPS) en dat ding draait nog steeds naar behoren (is zelfs bloedsnel). Voor een dedicated zouden we veel meer geld kwijt zijn geweest. Het huren van een rack en het plaatsen van een eigen server was al helemaal prijzig.
Ik moet voor mijn eigen nieuwe server even denken of ik er Hyper-V 2012 op knal of gewoon Server 2012. Ben een beetje bang dat ik mijzelf limiteer als ik kies voor Hyper-V, ik wil namelijk ook wat backups en shares inrichten op de "echte" machine. Met Hyper-V loop je dan te klooien in Powershell of met remote MMC... Aangezien ik met mijn MSDN/Bizspark toch over genoeg licenties beschik kan ik net zo goed Server 2012 erop knallen
Mijn vraag is: is dat wel een probleem, of is het vergelijkbaar met negerzoenen? Ik heb ook al aangegeven dat het inderdaad aan mij kan liggen dat ik het probleem niet zie, ik kom namelijk niet uit een land waarbij de vlag niet representatief is voor de taal die er voornamelijk wordt gesproken en kan me ook niet goed inleven in de situatie waar dat wel het geval is. Bijvoorbeeld bij China / Taiwan, wat wordt aangehaald in jouw link, kan ik enigszins inkomen, maar dan nog: ze spreken Chinees in Taiwan, een taal die zo heet omdat hij zijn oorsprong vindt in China, wat is er volgens die logica mis met een Chinese vlag? Dat "Taiwanese users especially may be offended by the use of the Chinese flag."? Hebben ze dat aan Taiwanezen gevraagd, of is het de ongevraagde en misschien incorrecte interpretatie van wereldverbeteraar?OkkE schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:42:
[...]
Het groote probleem met vlaggen is dat die een land of natie representeren, niet een taal;
Eenmaal gekozen zou de taalkeuze niet meer moeten opvallen, maar om te kunnen kiezen moet hij wel opvallen. Dat is ontwerptechnisch gezien misschien een uitdaging, maar ik vind de presentatie hier juist wel weer aardig. Dáár, naast de dropdown, zou een universeel symbool niet misstaan.Dat de taalswitch als tekst niet opvalt en vlaggen wel, vind ik een non-argument. Dan heb je als ontwerper gewoon een fout gemaakt. In dat geval kun je als tegenargument geven dat vlaggen lelijk zijn en je ontwerp verpesten.

Als je die dropdown echter uitklapt krijg je het eerder door mij aangekaarte probleem weer, namelijk dat je je een ongeluk zoekt naar jouw taal ("Nederlands?", "Dutch?"). Sterker nog, bij die dropdown voel ik me offended, omdat er "United States (English)" in staat, terwijl de US nog minder dan niets te maken heeft met het Engels dat ik wil lezen.
Vind ik dan geen logische conclusie.dan is tekst veel beter.
Eigenlijk zou het helemaal niet de site moeten zijn die de taalselectie-GUI moet presenteren, maar de browser. Ik kan het zo snel niet vinden in de RFC, maar er zou een request of header moeten zijn die de beschikbare talen van een document opvraagt of weergeeft, waarna de browser een menu / icoon / toolbar kan tonen met de melding dat het document op de server in andere talen beschikbaar is (en dan heb ik het dus niet over de Accept-language-header, want die zorgt alleen dat het document in de vookeurstaal wordt opgevraagd en geeft geen informatie terug over eventuele andere versies, maar bijvoorbeeld een nieuwe Content-Languages-header).
De browser weet veel meer over jouw taal en bijbehorende voorkeuren dan een willekeurige website, en kan daar dus beter op inspringen, alsmede een universele standaard afdwingen voor de weergave en selectie van talen, die centraal kan worden bijgewerkt als dat door voortschrijdend inzicht noodzakelijk blijkt.
Misschien een voorstel doen voor HTTP/2. * CodeCaster opent de mailinglist...
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 13:10 ]
Om het nog lastiger te maken is het vaak zo dat een regio (bijvoorbeeld voor een winkel) ook nog verschillende munteenheden en tarieven hanteert. Je hebt dus wel een 'Britain (English)' en 'USA (English)' oid nodig. Tenzij je graag twee dropdowns wil.Als je die dropdown echter uitklapt krijg je het eerder door mij aangekaarte probleem weer, namelijk dat je je een ongeluk zoekt naar jouw taal ("Nederlands?", "Dutch?"). Sterker nog, bij die dropdown voel ik me offended, omdat er "United States (English)" in staat, terwijl de US nog minder dan niets te maken heeft met het Engels dat ik wil lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Evilbee op 17-01-2013 13:44 ]
In Taiwan is de (geschreven) taal juist nadrukkelijk wél anders dan in China (waar de overheid een versimpelde versie van het traditionele schrift heeft geïntroduceerd) dus daar heb je sowieso een aparte optie voor nodig.CodeCaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:57:
Bijvoorbeeld bij China / Taiwan, wat wordt aangehaald in jouw link, kan ik enigszins inkomen, maar dan nog: ze spreken Chinees in Taiwan, een taal die zo heet omdat hij zijn oorsprong vindt in China, wat is er volgens die logica mis met een Chinese vlag?
Als ik de Nederlands taal wil selecteren zou ik naar een Nederlands vlaggetje zoeken; een Belgisch vlaggetje zou voor mij juist verwarrend zijn. Op dezelfde manier kan ik me voorstellen dat voor Belgen de Nederlandse vlag verwarrend is als ze de Nederlandse taal willen selecteren.
Ik ben het dus wel met de conclusie eens dat vlaggetjes een slecht idee zijn tenzij je website alleen voor een specifiek land gemaakt is.
Ik heb daar in de praktijk nooit zo'n moeite mee. Sowieso is de juiste volgorde natuurlijk “English (United States)” en niet andersom, en kunnen de meeste sites gewoon met “English” en “Nederlands” toe, aangezien ze toch maar één variant ondersteunen. (Net zoals je bij veel DVD'tjes ziet dat de Nederlandstalige ondertiteling eigenlijk in het Vlaams is.)Als je die dropdown echter uitklapt krijg je het eerder door mij aangekaarte probleem weer, namelijk dat je je een ongeluk zoekt naar jouw taal ("Nederlands?", "Dutch?"). Sterker nog, bij die dropdown voel ik me offended, omdat er "United States (English)" in staat, terwijl de US nog minder dan niets te maken heeft met het Engels dat ik wil lezen.
Als websites de taalinstellingen van de browser zouden respecteren zou het helemaal makkelijk zijn, maar dat gebeurt nooit (grote websites als Google negeren die expres).
Dat bestaat allang, via de Accept-Language header, die alle mainstream browsers ook gewoon supporten, maar die door de meeste websites doodleuk genegeerd wordt, meestal ten faveure van IP-geolocatie.De browser weet veel meer over jouw taal en bijbehorende voorkeuren dan een willekeurige website, en kan daar dus beter op inspringen, alsmede een universele standaard afdwingen voor de weergave en selectie van talen, die centraal kan worden bijgewerkt als dat door voortschrijdend inzicht noodzakelijk blijkt.
Misschien een voorstel doen voor HTTP/2. * CodeCaster opent de mailinglist...
Dat is verkeerd, maar zie dat bedrijven als Google maar eens aan het verstand te peuteren.
Wanneer is opeens besloten dat de slash is opgevolgd door de backslashVolgnummer 1\14
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Je kunt je class niet sealen/final maken?Evilbee schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:44:
Arg, anders zet je even hardcoded een class-type in je query. En dan ook vooral vergeten te documenteren dat je die class niet mag sub-classen...
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Helaas is niet een "gewone" programeer taal. Dit gaat over een implementatie van Gensym G2 dat wordt gebruikt binnen een product van Siemens.
Het is een beetje OO, maar niet helemaal
Wow, dat is wel redelijk grof naar de klant toe... Viel het nog onder garantie (ik ga ervan uit van wel)? Probeer eens contact met de fabrikant op te nemen zou ik zo zeggen.lauwsa schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:02:
Grr, gister weer eens een leuke ervaring met Zercom. Een videokaart van mij vertoonde defecte. Proberen ze het te repareren, gaat het product kapot. Ik kreeg een week na dat ik het product terug had allemaal rare defecte. Ga je terug naar Zercom, hoor je het volgende: "Bewijs eens dat wij het kapot gemaakt hebben, span maar een rechtszaak aan.". Ik wist niet eens dat we dat soort winkels in Nederland hebben...
Binnen garantieperiode? Dan ligt bewijslast aan hun kant, niet bij jou.lauwsa schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:02:
Grr, gister weer eens een leuke ervaring met Zercom. Een videokaart van mij vertoonde defecte. Proberen ze het te repareren, gaat het product kapot. Ik kreeg een week na dat ik het product terug had allemaal rare defecte. Ga je terug naar Zercom, hoor je het volgende: "Bewijs eens dat wij het kapot gemaakt hebben, span maar een rechtszaak aan.". Ik wist niet eens dat we dat soort winkels in Nederland hebben...
OK, dat wist ik niet.Soultaker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:45:
[...]
In Taiwan is de (geschreven) taal juist nadrukkelijk wél anders dan in China (waar de overheid een versimpelde versie van het traditionele schrift heeft geïntroduceerd) dus daar heb je sowieso een aparte optie voor nodig.
Juist een Belgische vlag lijkt mij onlogisch; er wordt met die vlag namelijk geen taal aangeduid, èn er worden in dat land twee talen gesproken.Als ik de Nederlands taal wil selecteren zou ik naar een Nederlands vlaggetje zoeken; een Belgisch vlaggetje zou voor mij juist verwarrend zijn. Op dezelfde manier kan ik me voorstellen dat voor Belgen de Nederlandse vlag verwarrend is als ze de Nederlandse taal willen selecteren.
Dat moet inderdaad breder geïmplementeerd worden.Als websites de taalinstellingen van de browser zouden respecteren zou het helemaal makkelijk zijn, maar dat gebeurt nooit (grote websites als Google negeren die expres).
Dat is niet wat ik bedoelde, want dat gaat om het opvragen van een pagina. Ik bedoelde een response-header die de alternatieve talen van een document weergeeft.Dat bestaat allang, via de Accept-Language header, die alle mainstream browsers ook gewoon supporten,
De implementatie in de browser laat de gebruiker dan gemakkelijk voorkeurstalen instellen (dat zit nu vrij diep verstopt), die door de browser worden meegestuurd:
1
2
3
| GET /foo.html HTTP/1.1 Host: somehost Accept-Language: nl;q=1.0, en;q=0.8, fr;q=0.5 |
Het antwoord van de server geeft dan aan in welke taal het document geserveerd wordt, maar ook eventueel alternatieve talen, voorzien van een rating (bijvoorbeeld automatisch vertaalde documenten krijgen een lagere rating):
1
2
3
| HTTP/1.1 200 OK Content-Language: en-US;q=1.0 Content-Languages: en-US;q=1.0, fr-FR;q=0.8, da-DK;q=0.5 |
Op basis van deze twee headers kan de browser een intuïtieve GUI tonen (icoon, toolbar, whatever) die de gebruiker hetzelfde document gemakkelijk in een van de andere beschikbare talen laat opvragen. Zo is de front-end van de site niet meer verantwoordelijk voor de taalselectie en kan er op browserniveau worden afgesproken hoe we talen presenteren.
Uiteraard heeft dit wel wat meer voeten de in aarde dan het ontwerpen van een taalselectie-icoon.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2013 14:38 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.