We are shaping the future
* Avalaxy rent
Eind van de week de opgave verdedigen in een assesment, kijken wat we er van bakken.
(Ohja, voor de nieuwsgierige, het is in JAVA (eerste jaar HBO TI))
Automatic migrations kent inderdaad één regel. Blijf met je poten van de database af! Dan is er niks aan het handje en is het een prachtig ietsCodeCaster schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:07:
Ik heb al een tijdje ruzie met verschillende onderdelen van Entity Framework.
Migrations:
Nog zo'n mooie feature: automatic migrations. Schattig, zolang je zelf maar met je poten van de database afblijft. EF Migrations lijkt niet naar je database te kijken, maar voert gewoon rücksichtslos de migratie uit. Bestaat een kolom, tabel of constraint al, dan klapt 'ie eruit.
Dit.Solopher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:03:
Zelfs hier op de N wegen zijn er van die malloten die niet harder dan 60 km/u durven te rijden. Die mensen moet je dus direct aanhouden en het rijbewijs in beslag nemen, er ligt geen enkel vlokje sneeuw op de weg en daarnaast is de weg ijsvrij.
Ik vind het prima dat je wat rustiger aan doet als er daadwerkelijk sneeuw op de weg ligt, maar als de weg helemaal sneeuwvrij is en het totaal niet glad is, is er geen reden om 30 te gaan rijden.
Dan heb je ook nog van die koekwousen die denken: 'Hé, het sneeuwt, laat ik mijn mistlichten eens aanzetten.'

https://niels.nu
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 15-01-2013 09:24 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Tijd voor een paar (sneeuw)laarzen! Ik ga zelf op de fiets, maar het was vanmorgen wel even rustig aandoen, deed er toch wel 20 minuten over in plaats van 10-15 normaalOkkE schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:24:
Enige nadeel van die ±10cm sneeuw is koude voeten, aangezien ik naar werk loop.
Hail to the king baby!
+1OkkE schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:24:
Enige nadeel van die ±10cm sneeuw is koude voeten, aangezien ik naar werk loop.
de tijd die je overhoudt is echt onbetaalbaar
Het is wel mooi allemaal maar ik heb liever druilerig weer zonder te stressen of mijn vriendin en moeder op hun werk komen dan Anton Pieckweer ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar de grote wegen zijn dus al best sneeuwvrij? Hier in het dorp niks, laat ze eens gauw gaan vegen ofzo
Nou als ik ergens minder hard zou gaan rijden is het wel op N wegen, dat is altijd maar weer een gok hoe het gestrooid is zeker als je niet bekend bent in de omgeving. Ik vindt 60 km/u wel aan de voorzichtige kant maar rijbewijs in beslag nemen. Beetje overdreven. Had net ook een collega die kwam vertellen dat hij prima 150 km/u had kunnen rijden op de snelweg, zoveel sneeuw lag er niet. Is allemaal prima, maar las jij met 150 km/u gaat rijden als de rest max 70-80 rijdt op de snelweg moet je je afvragen of je verkeersinzicht wel ok is. Dat je je eigen wagen goed kent en (denkt) goed te kunnen rijden is maar 50% van rijden, rekening houden met andere is de andere 50%.Solopher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:03:
Zelfs hier op de N wegen zijn er van die malloten die niet harder dan 60 km/u durven te rijden. Die mensen moet je dus direct aanhouden en het rijbewijs in beslag nemen, er ligt geen enkel vlokje sneeuw op de weg en daarnaast is de weg ijsvrij.
Het irritante van sneeuw vind ik vooral dat je niet meer kan inhalen omdat iedereen over zo'n dun spoortje rijdt. Ik fiets in de sneeuw net zo hard als op een schone weg (behalve in bochten dan), alleen doet de rest dat nieturk_forever schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:36:
[...]
Tijd voor een paar (sneeuw)laarzen! Ik ga zelf op de fiets, maar het was vanmorgen wel even rustig aandoen, deed er toch wel 20 minuten over in plaats van 10-15 normaal

Ik gok dat de verdeling eerder 20/80 is. Ongelukken gebeuren vooral door het niet anticiperen van het gedrag van andere weggebruikers.PolarBear schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:20:
Dat je je eigen wagen goed kent en (denkt) goed te kunnen rijden is maar 50% van rijden, rekening houden met andere is de andere 50%.
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 15-01-2013 10:23 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mja, ik heb mij toch een beetje aangepast qua snelheid op de fiets. Tramrails en andere plekken kunnen verraderlijk glad zijn (was verse sneeuw). Maar vooral bochten en remmen merkte ik toch wel dat het wat gladjes was hier en daar..oisyn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:20:
[...]
Het irritante van sneeuw vind ik vooral dat je niet meer kan inhalen omdat iedereen over zo'n dun spoortje rijdt. Ik fiets in de sneeuw net zo hard als op een schone weg (behalve in bochten dan), alleen doet de rest dat niet
[...]
Ik gok dat de verdeling eerder 20/80 is. Ongelukken gebeuren vooral door het niet anticiperen van het gedrag van andere weggebruikers.
Dat is een goed recept voor ongelukken ( Niet in kunnen halen maar wel harder rijden dan de andere weg gebruikers.oisyn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:20:
[...]
Het irritante van sneeuw vind ik vooral dat je niet meer kan inhalen omdat iedereen over zo'n dun spoortje rijdt. Ik fiets in de sneeuw net zo hard als op een schone weg (behalve in bochten dan), alleen doet de rest dat niet
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
150 km/u zou ik nu toch ook niet doen met deze weersomstandigheden. 120 of 130 is nog prima maar zoals je al aangaf moet je wat rekening houden met hoeveel volk er op dat moment op de baan is. Als je de autostrade praktisch voor jou alleen is, zie ik er niet zo veel problemen in maar als het enorm druk is, doe je dat beter niet.PolarBear schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:20:
[...]
Nou als ik ergens minder hard zou gaan rijden is het wel op N wegen, dat is altijd maar weer een gok hoe het gestrooid is zeker als je niet bekend bent in de omgeving. Ik vindt 60 km/u wel aan de voorzichtige kant maar rijbewijs in beslag nemen. Beetje overdreven. Had net ook een collega die kwam vertellen dat hij prima 150 km/u had kunnen rijden op de snelweg, zoveel sneeuw lag er niet. Is allemaal prima, maar las jij met 150 km/u gaat rijden als de rest max 70-80 rijdt op de snelweg moet je je afvragen of je verkeersinzicht wel ok is. Dat je je eigen wagen goed kent en (denkt) goed te kunnen rijden is maar 50% van rijden, rekening houden met andere is de andere 50%.
Overigens heeft ook niet iedereen winterbanden he, dus zo raar is het niet dat mensen wat rustiger aan doen als het sneeuwt/vriest.
Verwijderd
Je moet vooral je gezond verstand gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 15-01-2013 11:06 . Reden: /me woont zelf ook in friesland. Al had ik voor bovenstaand wel een vertaalmachine nodig. O-) ]

Zucht... kwart voor 12, en ik heb al geen zin meer voor vandaag.
[ Voor 27% gewijzigd door GateKeaper op 15-01-2013 11:46 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Bij m'n vorige baan was het dagtarief zo'n 1000 euro. Met implementatie en testen e.d. ben je wel minimaal 2 dagen bezig lijkt me. Dus nee, zo duur vind ik dat niet.Intru schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:49:
Een klant wil zijn website (Drupal of Wordpress volgens mij) koppelen aan onze json rest api. Per product-pagina op zijn website moet er een request gedaan wordt die uit onze api de prijs ophaalt. Offerte van zijn websitebouwer voor de integratie: minimaal 1700 euro. Lijkt me wat aan de prijzige kant voor zo'n klus?
Uitgaand van een redelijk tarief (Haan niet inhuren), € 85,- ? Heb je er 2,5 dag voor. Dat is ontwikkeling, en een stukje support na oplevering.
Belangrijk item is ook, is de website van de klant bekend bij de uitvoerende partij, of integreren ze het in een systeem wat onbekend is?
Je zou een specificatie kunnen (laten) opvragen
Zijn er hier al mensen die serieus gebruik maken van / werken met meteor? Het is allemaal heel hip, en ziet er enorm gaaf uit. Maar ik blijf vraagtekens hebben bij de veiligheid. Dingen zoals het beperken van de clientside database api. Kan verder geen topics vinden over meteor @ t.net, kan ik hieruit concluderen dat geen van "ons" het al professioneel toepast?
[ Voor 34% gewijzigd door GateKeaper op 15-01-2013 12:15 ]

[ Voor 3% gewijzigd door DeluxZ op 15-01-2013 12:44 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Als ik alle frameworks zou moeten proberen die (door de makersGateKeaper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:56:
Zijn er hier al mensen die serieus gebruik maken van / werken met meteor? Het is allemaal heel hip, en ziet er enorm gaaf uit. Maar ik blijf vraagtekens hebben bij de veiligheid. Dingen zoals het beperken van de clientside database api. Kan verder geen topics vinden over meteor @ t.net, kan ik hieruit concluderen dat geen van "ons" het al professioneel toepast?
Dan zat ik over een jaar nog te hobbyen.[Foo] is an open-source platform for building top-quality web apps in a fraction of the time
[...]
This is the web framework I always wanted.
[...]
This is great! Definitely something the industry needs right now.
Alex) schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:51:
Automatic Migrations.... waarom klinkt dat als iets waarvan de gemiddelde DBA ontzettend gaat zweten?
Maar dat is tijdens het ontwikkelen een crime. Het is inderdaad ontzettend handig als je product live staat en er een kolommetje moet worden toegevoegd, maar zodra de structuur verandert raak je geheid data kwijt en gebeuren er andere onvoorspelbare dingen. Doe mij (zeker tijdens de opstartfase van een project) maar een zelfgetikte ALTER-query.GateKeaper schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:25:
Automatic migrations kent inderdaad één regel. Blijf met je poten van de database af! Dan is er niks aan het handje en is het een prachtig iets![]()
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
En dan heb ik ook nog eens dat ik nog wel eens dat ik m'n trein net niet haal omdat ik nog even wordt opgehouden of m'n fiets het weer eens begeeft. Nu zeker met die sneeuw fiets je toch altijd wel iets langzamer. Als ik de trein dan dus net blijk te missen omdat ze toch wel op tijd rijden zou ik weer een uur moeten wachten.
Vandaag is weer zo'n nested wil-je-dat-fixen dag, eerst bellen over punt 1 en dan weer bellen om te zeggen dat punt 2 ook meteen moet.
1
2
3
| <wil-je-dat-fixen> <wil-je-dat-fixen></wil-je-dat-fixen> </wil-je-dat-fixen> |
Holy shit mijn mind is ff blown. Maar dat punt over client side is idd een goede, dat vroeg ik mij ook direct af. Jij hebt verder ook nog geen ervaring dus?GateKeaper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:56:
Grappig, ziet er wel goed uit!GateKeaper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:56:
Bedoel je dit: http://stackoverflow.com/...odb-api/10116342#10116342 Dat was zo even wat ik kon vinden, het lijkt alsof er wel het één en ander is dichtgetimmerd.
"Meteor is an open-source platform for building top-quality web apps in a fraction of the time, whether you're an expert developer or just getting started.".. jaja, ik zie nog een hoop drempels die ik over moet voordat ik sneller kan ontwikkelen!
Daar komt nog eens bij dat, in dit specifieke geval van Meteor, het de founders zijn die zulke sterke beweringen de wereld insturen, beetje in de trend van "wij van WC eend..."CodeCaster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:34:
Als ik alle frameworks zou moeten proberen die (door de makers) als volgt worden omschreven:
[...]
Dan zat ik over een jaar nog te hobbyen.
Dat ' Wij van WC-eend' gevoel had ik ook meteenPyr0wl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:44:
[...]
Daar komt nog eens bij dat, in dit specifieke geval van Meteor, het de founders zijn die zulke sterke beweringen de wereld insturen, beetje in de trend van "wij van WC eend..."
Ziet er wel grappig uit, al lijkt het aardig arbeidsintensief om zoiets te gaan gebruiken. Aan de andere kant weet ik ook niet hoe je dingen uitsplitst, maar wie weet.
http://matthijn.me/speedtest/dom.html
Schaduw in het plaatje is een betere oplossing
[ Voor 28% gewijzigd door ZpAz op 15-01-2013 14:58 ]
Ik ben een super blije Trello gebruiker! Ook al gebruik ik het icm Personal KanbanTheNephilim schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53:
Zijn er mensen bekend met https://trello.com ...?
Ziet er wel grappig uit, al lijkt het aardig arbeidsintensief om zoiets te gaan gebruiken. Aan de andere kant weet ik ook niet hoe je dingen uitsplitst, maar wie weet.
Hoezo arbeidsintensief? Je kan het gebruiken als een digitaal scrumboard (ook al moet je dan de categorieën even aanpassen). Om een of andere reden is Trello de ENIGE digitale scrumboard wat ik vind werken, heb er veel uitgeprobeerd (zwerf namelijk overal en nergens, dus papierenversie is niet werkbaar voor mij).
Toevallig heb ik gister er een hoofdstuk over getypt in de documentatie van mijn laatste project wat ik heb gemaakt voor schoolopdracht (JavaEE backend + HTML & jQuery Mobile frontend via REST). Zo tevreden ben ik erover!
Asana kende ik (nog) niet. Net even geprobeerd, maar die zie ik niet echt als een Board-vervanger. Meer als een takenlijst/GTD-app vervanger (en dat hoef ik dus niet, want ben OmniFocus gebruiker).GateKeaper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:04:
Asana is daar ook prima voor te gebruiken. Wat mij betreft heeft die de perfecte balans gevonden tussen flexibiliteit, kracht, en eenvoud.
Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor!

Je test is wel een beetje vreemd, eerste 50fps, dan met schaduw 30, dan zonder ineens infinite (en dan met schaduw nogsteeds..)ZpAz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57:
Dang, drop-shadow is echt een performance killer.
http://matthijn.me/speedtest/dom.html
Schaduw in het plaatje is een betere oplossing![]()
Aan het begin is het 60/30.
[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 15-01-2013 15:53 ]
De hashtag?TheNephilim schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43:
Hoe heet dat gebeuren wat tweakers in de pricewatch heeft... achter de hash (#) in de link. Kan niet op de naam komen
Had eerst een eigen gameloop, toen klopte het wel. (setInterval) Toen RequestAnimationFrame gebruikt. FPS log ding niet aangepast.Avalaxy schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:53:
Hier inderdaad ook. Als ik dan schaduw weer aanzet heb ik alsnog 1000/infinite FPS.
In Opera lijkt die niets te doen: FPS: 0 en niets beweegtAvalaxy schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:53:
Hier inderdaad ook. Als ik dan schaduw weer aanzet heb ik alsnog 1000/infinite FPS.
Trello is meer een board. Niet zo zeer takenlijst.GateKeaper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:29:
En hoe is trello daarin anders?
Bij Trello werk je met "Cards", net zoals bij een Scrum-board. (Intern kan je op die kaart wel een checklist zetten, maar hoeft niet).
Ik heb bij Trello dus een overzicht van mijn User Stories gemaakt; en zo kan ik dus bepalen welke userstories klaar zijn en dat soort spul.
Maar de taken voor een userstorie staan bij mij in GTD/OmniFocus.
Een anchor of als je het over javascript gebeuren hebt wordt het routing genoemd.TheNephilim schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43:
Hoe heet dat gebeuren wat tweakers in de pricewatch heeft... achter de hash (#) in de link. Kan niet op de naam komen
Maar ooit moet een "card" weggegooid worden, even "afvinken" is dan het makkelijkst lijkt mij?GoTCoast schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:56:
[...]
Trello is meer een board. Niet zo zeer takenlijst.
Bij Trello werk je met "Cards", net zoals bij een Scrum-board. (Intern kan je op die kaart wel een checklist zetten, maar hoeft niet).
Ik heb bij Trello dus een overzicht van mijn User Stories gemaakt; en zo kan ik dus bepalen welke userstories klaar zijn en dat soort spul.
Maar de taken voor een userstorie staan bij mij in GTD/OmniFocus.
Ik doe hetzelfde als jij waarschijnlijk met Trello doet. Heb één "project" (board) aangemaakt, en versleep mijn "tasks" tussen de verschillende "headings" (die vakken in trello).
De video's gaven mij de doorslag om met het systeem aan de gang te gaan. Vind 't tot noch toe erg prettig.
Overigens is het wel meer als een tasklist, omdat je ook members, tags, comments, e.d. kan toevoegen. Tasknesting werkt ook wel handig. Ik denk wel dat asana pas echt tot zijn recht komt wanneer je hem samen gebruikt met je collega's.
http://help.asana.com/cus...-practice-videos/articles
Dat is alleen het # teken; niet de techniek om QueryStrings / URL parameters in een hash te stoppen (zie onder).
Dat zijn de #! tekens, wat bedacht is zodat Google je AJAX website kan crawlen; niet wat er bedoelt wordt (zie onder).
Het gaat om dit stukje van de URL, hoewel ik ook de naam (is die er wel?) niet van weet. Hier door weet Tweakers (in de Pricewatch) welke filters je hebt ingesteld en welke waardes.Erwin537 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:00:
[...]
Een anchor of als je het over javascript gebeuren hebt wordt het routing genoemd.
1
| #filter:q1ZKKkrMS_FMKVayirYwNInVUSooykxO9c3MU7IyMq4FAAp |
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Voor zover ik weet heet dat routing in javascript. Voorbeelden van javascript libraries die dit doen zijn History en Sammyjs. Daarnaast zijn er talloze andere javascript libraries/frameworks die hier gebruik van maken: angular, ember ...OkkE schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:07:
[...]
Het gaat om dit stukje van de URL, hoewel ik ook de naam (is die er wel?) niet van weet. Hier door weet Tweakers (in de Pricewatch) welke filters je hebt ingesteld en welke waardes.
code:
1 #filter:q1ZKKkrMS_FMKVayirYwNInVUSooykxO9c3MU7IyMq4FAAp
Zoals ze het hier bij tweakers doen is inderdaad wel erg mooi. Ben bezig met een webshop en heb ook te maken met diverse filters, had al enkele werkwijzes bedacht:
- parameters in GET: &key=value
- parameters achter # &key=value
- Of parameters opsturen -> content + hash terug krijgen. Dan is er eventueel ook nog caching mogelijk XD
Overigens wel een gezeur met #, dat er nog geen oplossing voor dat probleem is snap ik niet. Heb nu maar de oplossing van http://benalman.com/projects/jquery-hashchange-plugin/ er eens bij gepakt om te kijken wat ik daarmee kan.
Maarja, ga eerst eens een blikje drinken nu
[ Voor 19% gewijzigd door TheNephilim op 15-01-2013 16:13 ]
Fragment identifier.TheNephilim schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43:
In Ember.JS kan je er voor kiezen om niet de # te gebruiker maar een één of andere nieuwe feature waar je URL ipv www.koekje.nl/#something gewoon www.koekje.nl/something is zonder dat de pagina herlaad enzo.Erwin537 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:11:
[...]
Voor zover ik weet heet dat routing in javascript. Voorbeelden van javascript libraries die dit doen zijn History en Sammyjs. Daarnaast zijn er talloze andere javascript libraries/frameworks die hier gebruik van maken: angular, ember ...
En ik ga weer reagerenGateKeaper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:04:
[...]
Maar ooit moet een "card" weggegooid worden, even "afvinken" is dan het makkelijkst lijkt mij?
Ik doe hetzelfde als jij waarschijnlijk met Trello doet. Heb één "project" (board) aangemaakt, en versleep mijn "tasks" tussen de verschillende "headings" (die vakken in trello).
De video's gaven mij de doorslag om met het systeem aan de gang te gaan. Vind 't tot noch toe erg prettig.
Overigens is het wel meer als een tasklist, omdat je ook members, tags, comments, e.d. kan toevoegen. Tasknesting werkt ook wel handig. Ik denk wel dat asana pas echt tot zijn recht komt wanneer je hem samen gebruikt met je collega's.
http://help.asana.com/cus...-practice-videos/articles
Weggooien van kaarten doe je eigenlijk niet
De workflow die jij doet is ongeveer hetzelfde als wat ik doe met Trello ja. Alleen in mijn geval is het 'visueler' (enige nadeel, nog geen iPad app
Trello kan je ook heel erg goed met members gebruiken maar nog geen ervaring mee, gebruik het nu nog solo. Voor de rest tags & comments e.d. bestaan ook in Trello.
Grote voordeel sowieso van Trello op Asana vind ik dat je per BOARD kan kiezen om te delen of niet. Heb nu 1 account waar ik meerdere projecten in heb. Wat ik al merkte bij Asana moet je per 'deelgroep'/bedrijf een account hebben.
"Op de done lijst laten staan" is "afvinken" en/of naar het andere kopje "Done" slepen. Ook Asana houdt in een log bij op welke datum/tijd je je items versleept, veranderd, voorziet van tags, etc.GoTCoast schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:00:
[...]
Weggooien van kaarten doe je eigenlijk niet. Of op de done lijst laten staan, of archiveren. Doordat de log wordt bijgehouden van welke datum & tijd ik de kaart heb versleept, kan ik zo ook goed overzicht aan het eind van het project maken hoelang ik bezig ben geweest met welke user story.
In Asana heb je "Workspaces" en daaronder "Projects". In de gratis versie kan je tot 30 members in een workspace hebben, rechten geven op bepaalde projecten is alleen voor de betaalde klant weggelegd. Hier kan je onderuit komen door gewoon een nieuwe "workspace" aan te maken, en daar weer een andere groep van mensen op te inviten.GoTCoast schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:00:
[...]
Grote voordeel sowieso van Trello op Asana vind ik dat je per BOARD kan kiezen om te delen of niet. Heb nu 1 account waar ik meerdere projecten in heb. Wat ik al merkte bij Asana moet je per 'deelgroep'/bedrijf een account hebben.
Daarnaast kan je verschillende emailaddressen koppelen aan 1 account, en je mailadres weer koppelen aan een workspace. Zo kan je reminders voor je eigen taken op je privé mail ontvangen, en notificaties voor je werk op je werkmail. Zo ziet mijn werkgever dus niet mijn projecten die ik als zelfstandige onderneem, en hou ik wel het overzicht onder 1 login.
Maareuhm, genoeg promotiepraat... naar huis
[ Voor 28% gewijzigd door GateKeaper op 15-01-2013 17:25 ]
Nou daarvoor hoefde je dus niet naar ZwedenPrisonerOfPain schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11:
Eerste dag vandaag bij EA/DICE, eindelijk. Begint 't vanochtend enorm hard te sneeuwen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik probeer op mijn mac dan bijv. Scrapy te installeren ik doe dus: pip install scrapy, dan volgt er dus weer gezeik over gcc die versie 4.0 wil hebben in plaats van versie 4.2 (die ik heb geïnstalleerd).
trello is toch van joel spolsky?
* BasieP is al gauw verkocht hoor
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Het package management was bij mij echt een drama ook bij Python. Voor mijn werk een Window7 bak, voor mijzelf thuis een Mac en af en toe een Linux VM. Het is [i]niet/i] consistent goed te krijgen over alle machines heen.... erg frustrerend.Solopher schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:08:
@#($*@# ik word hier echt zo ontzettend zat van. Ik ben de laatste tijd een beetje met Python aan het knutselen, maar het gezeik tussen mac os x / linux / windows ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Ik probeer op mijn mac dan bijv. Scrapy te installeren ik doe dus: pip install scrapy, dan volgt er dus weer gezeik over gcc die versie 4.0 wil hebben in plaats van versie 4.2 (die ik heb geïnstalleerd).
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Sterker nog, het was de reden dat ik niet wilde. Maar goed, nu blijkt dat het in nederland er net zo aan toe gaat, zit ik hier prima..oisyn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:42:
[...]
Nou daarvoor hoefde je dus niet naar Zweden
Voor zover ik weet welBasieP schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:36:
[...]
trello is toch van joel spolsky?
* BasieP is al gauw verkocht hoor
Wreed! Wat is je functie?PrisonerOfPain schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11:
Eerste dag vandaag bij EA/DICE, eindelijk. Begint 't vanochtend enorm hard te sneeuwen.
Nice ;)! Wat word je functie inderdaad? Ga je aan een engine werken of echt aan een game?PrisonerOfPain schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11:
Nothing to see here!
Awsome! ^^ Veel plezierPrisonerOfPain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:31:
Low-level & graphics programmer voor Frostbite.
---
Weinig nuttig nieuws op de voorpagina deze week, zou het aan de sneeuw en vorst liggen?
w00t, vanavond naar een groot paardenevenement in Drachten, VIP kaarten gekregen, ik word half 7 verwacht op de VIP tribune
Schiet eens op met Battlefield 194(4)!PrisonerOfPain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:31:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Epic.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11:
Gaaf hoewel lowlevel dan weer niet echt stoer klinktPrisonerOfPain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:31:
Het nadeel aan het menselijke brein is namelijk dat je maar een aantal paden tegelijk in je hoofd kan uitdenken (is ook eens uitgezocht), wanneer je meet veel regels rekening moet houden laat je brein je op een gegeven moment in de steek.
Maar gaaf man! Als jullie mensen voor Beta testen zoeken meldt je dat natuurlijk ook eventjes op de coffee corner he
Geeft dat een trigger als er "iets" op het formulier veranderd? Hoe is de support daarvoor? Dit is namelijk iets wat verdomd handig kan zijn als je bijvoorbeeld wilt checken of er wijzigingen hebben plaats gevonden op een formulier voordat de user wegnavigeert (het bekende IsDirty)...TheNephilim schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:15:
Ik wist niet dat je jQuery('#form').change(); ook gewoon op een form element kunt gebruiken XD
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Exactly. Bij een tekstvak wordt hij echter pas afgeschoten zodra je de control verlaat. Weet niet of dat handig is..Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:00:
[...]
Geeft dat een trigger als er "iets" op het formulier veranderd? Hoe is de support daarvoor? Dit is namelijk iets wat verdomd handig kan zijn als je bijvoorbeeld wilt checken of er wijzigingen hebben plaats gevonden op een formulier voordat de user wegnavigeert (het bekende IsDirty)...
http://jsfiddle.net/86Yff/1/
Volgens mij werkt de onchange ook pas bij het blur() event van het textveld (dus logisch dat de change bij het form hetzelfde gedrag vertoond). Inderdaad redelijk vervelend, maar volgens mij had dat ook te maken met het feit dat iedere browser zijn eigen "creatieve" manier had voor het omgaan met keyup/keydown, etc.GateKeaper schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:06:
[...]
Exactly. Bij een tekstvak wordt hij echter pas afgeschoten zodra je de control verlaat. Weet niet of dat handig is.
http://jsfiddle.net/86Yff/1/
Ga deze zeker meenemen naar andere projecten
Overigens ben ik eens met die Fiddle aan het fiddelen gegaan, de onkeyup/onkeydown lijkt ook te werken op form niveau:
1
| $("#form").keydown(function() { }); |
http://jsfiddle.net/86Yff/3/
Nadeel is alleen dat hij ook de tab/pijltjes als key events ziet, maar daar zou je op kunnen filteren.
Grappig en vast handig toepasbaar in veel situaties
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nothing to see here!
Jah, het gaat om enkele checkboxen, maar als ik er één aanklik, voert hij de actie erachter uit. Dus het lijkt prima te werken..Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:00:
[...]
Geeft dat een trigger als er "iets" op het formulier veranderd? Hoe is de support daarvoor? Dit is namelijk iets wat verdomd handig kan zijn als je bijvoorbeeld wilt checken of er wijzigingen hebben plaats gevonden op een formulier voordat de user wegnavigeert (het bekende IsDirty)...
Ergenis #1 vandaag:
In Visual Studio kan je heel makkelijk een complete regel knippen/kopiëren, door met de cursor op een regel te staan en Control + X of Control + C te drukken. Hoef je niet de hele regel voor te selecteren. In MS Word werkt dat niet

Irritant als je aan dat soort handigheidjes gewend bent.
Ik heb dat precies hetzelfde als ik naar Bootcamp ga vanaf mijn Mac.pdebie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:37:
* PdeBie is vandaag bezig met wat documentatie in plaats van programmeren.
Ergenis #1 vandaag:
In Visual Studio kan je heel makkelijk een complete regel knippen/kopiëren, door met de cursor op een regel te staan en Control + X of Control + C te drukken. Hoef je niet de hele regel voor te selecteren. In MS Word werkt dat niet![]()
Op mijn Mac heb ik helemaal zulke dingen ingesteld (Ctrl + S = regel selecteren), en dan probeer ik dat op Windows. Werkt natuurlijk niet.
Hier een dagje CSSen
Ach, dan is je document in ieder geval vaak genoeg opgeslagen.GoTCoast schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Ik heb dat precies hetzelfde als ik naar Bootcamp ga vanaf mijn Mac.
Op mijn Mac heb ik helemaal zulke dingen ingesteld (Ctrl + S = regel selecteren), en dan probeer ik dat op Windows. Werkt natuurlijk niet.
pdebie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:37:
* PdeBie is vandaag bezig met wat documentatie in plaats van programmeren.
Ergenis #1 vandaag:
In Visual Studio kan je heel makkelijk een complete regel knippen/kopiëren, door met de cursor op een regel te staan en Control + X of Control + C te drukken. Hoef je niet de hele regel voor te selecteren. In MS Word werkt dat niet![]()
Zo herkenbaar. Hoe vaak ik ook probeer control+. doet niets in Word
Als ik echt een slechte dag heb dan probeer ik zelfs nog wel eens control+shift+b te gebruiken in Word

Een seconde later "

Leuke tijd van het jaar om bij Frostbite te beginnenPrisonerOfPain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:31:
.Gertjan. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:45:
[...]
Als ik echt een slechte dag heb dan probeer ik zelfs nog wel eens control+shift+b te gebruiken in Word![]()
Een seconde later "Een Word doc builden? Tijd voor koffie... "

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.