De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 252 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gebruikt Windows 8 ActiveSync om google contacten te synchroniseren dan? Ik heb geen melding gehad op mijn PC en ook niet op mijn mobiel als ik Google contacten wijzigde oid.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, als je Fiddler ertussen hangt, zie je dat er ActiveSync wordt gepraat met Google. En dat gaat stoppen:

Google Sync was designed to allow access to Google Mail, Calendar and Contacts via the Microsoft Exchange ActiveSync® protocol. With the recent launch of CardDAV, Google now offers similar access via IMAP, CalDAV and CardDAV, making it possible to build a seamless sync experience using open protocols. Starting January 30, 2013, consumers won't be able to set up new devices using Google Sync; however, existing Google Sync connections will continue to function. Google Sync will continue to be fully supported for Google Apps for Business, Government and Education. Users of those products are unaffected by this announcement.
De standaardcontactprovider, Outlook, doet precies zo'n Exchange ActiveSync-verzoek over HTTP, maar dan naar een hotmail.com-subdomein.

De bal ligt bij Microsoft, want die ContactProviders (Outlook, Twitter, Google, Facebook, ...) zijn hardcoded in de app en niet uitbreidbaar. Zij zullen de API-documentatie voor de contacten (of -providers) moeten publiceren, of zelf een CardDAV-provider voor Google (en vele anderen) moeten uitbrengen, willen ze Android-overstappers nog enige functionaliteit bieden met die app.

Nu heb ik enkel getest met Windows 8, niet Windows Phone 8, wellicht heeft die weer een andere (lees: wel gedocumenteerde) Contacts-API, maar ik heb nu wat meer kennis opgedaan over het linken (waar OldNewThing de afgelopen dagen ook al over gaat) en laden van DLL's en het debuggen daarvan. Dat is toch ook een soort van nuttig? :P

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2013 19:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
CodeCaster schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:56:
Ja, als je Fiddler ertussen hangt, zie je dat er ActiveSync wordt gepraat met Google. En dat gaat stoppen:

[...].

(waar OldNewThing de afgelopen dagen ook al over gaat) en laden van DLL's en het debuggen daarvan.
^^ wat overigens echt een briljant blog is. Lees je meteen hoe lastig het is om je API backwardcompatible te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Morgen maar eens m'n kantoor thuis her-indelen.
Zojuist allemaal nieuwe netwerkkabels gehaald met een juiste lengte. Momenteel heb ik enkele 10m en 20m kabels die gebruikt worden om 50cm tot 3m te overbruggen. Tevens hebben ze niet meer dat klikje op de connectoren, waardoor het voor kan komen dat ze uit de connectors vallen.
Kabelgoot om alles weg te werken, ook altijd mooi.

Nu nog eens nadenken over een nieuw bureau. Nadeel van bureaus is dat ze vaak dezelfde breedte hebben. Met die standaard breedte kun je vaak net niet met de benen languit zitten. Ook een verstelbaar bureau zou handig zijn, zodat ik er bij kan zitten en staan. Ach, altijd toekomstplannen.

Voorpret is vaak het mooiste van dit soort plannen :)

Sidenote:
Wat is Wake-on-Lan super cool!
Wist uiteraard dat het bestond, maar nog nooit gebruikt. Nu kan ik m'n PC aan zetten met een app op m'n WP7. Als dat geen magie is, dan weet ik het ook niet meer _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Jan_V op 11-01-2013 20:19 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grappige manier om internetpagina's te lezen: http://www.magicscroll.net/ScrollTheWeb.html

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Wow, het vraagt wel wat wennen, maar is inderdaad wel origineel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:36
Whoa... En nu val ik bijna in slaap... Voor vandaag wel weer genoeg gedaan...

Wat hebben telefoons een belachelijk lage resolutie, of zo het komen omdat ik teveel op dat scherm kwijt wil??? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Laatste pagina: 99.99%. :P En het zou ook wel fijn zijn om met de pijltjestoetsen te kunnen navigeren.

Verder wel een leuk principe.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Die goeie oude tijd: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nkp8h.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volgens documentatie moet ik ergens een constante gebruiken die variabel is...
WTF? (PHP btw)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
CodeCaster schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:27:
Goed idee! Dat bier dan.

Ik ben weer klaar met Windows 8 voor vandaag. :+ Ik wilde een contactpersoon toevoegen vanuit code, maar die (ongedocumenteerde) API zit nogal goed verstopt.
Misschien is er een reden dat die API ongedocumenteerd is? :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ook, maar wat Google doet is gewoon een typisch geval van klantjes van de concurrentie pesten. Het kost ze namelijk niets om ActiveSync beschikbaar te houden, want ze houden sowieso een serverlicentie en ondersteuning voor betalende klanten.

Het enige verschil is dat Google weet dat ActiveSync de de-facto standaard is in de zakelijke markt, en het ze nogal wat klanten gaat kosten als ze de zakelijke ondersteuning ook stop zetten. En ook de ActiveSync client blijft gewoon beschikbaar op Android om die reden.

Als ik straks een nieuwe telefoon koop (waarschijnlijk WP8) dan zullen ze mijn mail iig niet meer gaan indexeren en analyseren.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2013 01:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Alex) schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:52:
[...]

Misschien is er een reden dat die API ongedocumenteerd is? :+
Android en iOS kunnen het wel. Als je het opneemt in je manifest ("read [and write] contact data"), waarom niet? Ik heb zoals ik zei nog niet naar de Phone API gekeken, misschien is het daarin makkelijker.
.oisyn schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 01:10:
[...]

Ook, maar wat Google doet is gewoon een typisch geval van klantjes van de concurrentie pesten. Het kost ze namelijk niets om ActiveSync beschikbaar te houden, want ze houden sowieso een serverlicentie en ondersteuning voor betalende klanten.

Het enige verschil is dat Google weet dat ActiveSync de de-facto standaard is in de zakelijke markt, en het ze nogal wat klanten gaat kosten als ze de zakelijke ondersteuning ook stop zetten. En ook de ActiveSync client blijft gewoon beschikbaar op Android om die reden.

Als ik straks een nieuwe telefoon koop (waarschijnlijk WP8) dan zullen ze mijn mail iig niet meer gaan indexeren en analyseren.
Dat het een naaistreek is van Google ben ik met je eens, toch ben ik het met de smoes ook gedeeltelijk eens. Het is goed dat standaarden (IMAP, CalDAV, CardDAV) gepusht worden, helaas spreekt iedere aanbieder toch weer zijn eigen dialect (voor folders, filters, groepen, rechten, herinneringen, herhalingen, kleuren, uitnodigingen, tijdzones (en de notatie daarvan), uitgebreide eigenschappen en meer). Hoeveel beter af ben je dan in vergelijking met een door één organisatie afgedwongen standaard?

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 12-01-2013 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
CodeCaster schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 01:39:
Hoeveel beter af ben je dan in vergelijking met een door één organisatie afgedwongen standaard?
Alsof dat wat MS produceert altijd eenduidig werkt, en dat alle informatie over hun 'standaarden' wordt vrijgegeven. :N
Bovendien zul je als het aan MS zou hebben gelegen nooit de keuze hebben gehad voor iets anders, of ben je vergeten hoe het was voordat Google een vuist kon maken?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
farlane schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:49:
[...]

Alsof dat wat MS produceert altijd eenduidig werkt, en dat alle informatie over hun 'standaarden' wordt vrijgegeven. :N
Bovendien zul je als het aan MS zou hebben gelegen nooit de keuze hebben gehad voor iets anders, of ben je vergeten hoe het was voordat Google een vuist kon maken?
Maar in dit geval is wel alle documentatie vrijgegeven en is de standaard een algemeen geaccepteerde standaard ;). Het is niet echt een reden omdat een goede standaard aan de kant te schuiven omdat andere standaarden van dat bedrijf niet altijd even goed zijn.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Voor de mensen die Vagrant VM graag gebruiken én Gitlab ook tof vinden.
Hier https://github.com/gitlabhq/gitlabhq/wiki/VirtualBox-Image

Een officieel Virtualbox / Vagrant image van de GitlabHQ mannen zelf. Tof!

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:09:
Voor de mensen die Vagrant VM graag gebruiken én Gitlab ook tof vinden.
Hier https://github.com/gitlabhq/gitlabhq/wiki/VirtualBox-Image

Een officieel Virtualbox / Vagrant image van de GitlabHQ mannen zelf. Tof!
NICE :D
Dankje voor het laten weten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Rutix schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:01:
Maar in dit geval is wel alle documentatie vrijgegeven en is de standaard een algemeen geaccepteerde standaard ;). Het is niet echt een reden omdat een goede standaard aan de kant te schuiven omdat andere standaarden van dat bedrijf niet altijd even goed zijn.
Ik zou niet durven beweren dat het Exchange protocol een 'goede' standaard is eigenlijk, ik ken het niet maar ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat legacy zooi in zit.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:29
Nu toch weer een WTF momentje: ik wil een video afspelen in een PowerPoint presentatie. Insert -> Video, eitje toch?
Het is een WMV bestand, werkt prima in Windows Media Player. Ik krijg zelfs een screenshot als voorbeeld in PowerPoint. Maar afspelen ho maar. Geen foutmelding, niets. Alleen een wit scherm.

Wat blijkt nou, als het volledige path naar de video langer is dan 128, wil die niet afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
Hmm, dat soort rare issues kom je wel meer tegen. Ik kon ook een keer mijn solution niet deployen naar Azure omdat het path naar de files te lang was :? (was gewoon de default locatie van VS2010)

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 12-01-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
farlane schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:57:
[...]

Ik zou niet durven beweren dat het Exchange protocol een 'goede' standaard is eigenlijk, ik ken het niet maar ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat legacy zooi in zit.
Ik ken het wel gedeeltelijk en zo slecht is het niet. Het oude ActiveSync was ruk inderdaad maar SAE is best goed.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
Avalaxy schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:38:
Hmm, dat soort rare issues kom je wel meer tegen. Ik kon ook een keer mijn solution niet deployen naar Azure omdat het path naar de files te lang was :? (was gewoon de default locatie van VS2010)
Komt door een maximale padlengte in de Win32 API. Omdat een heleboel applicaties daar kennelijk op rekenen (ivm geheugen allocatie voor string buffers, gok ik dan) past Microsoft het niet aan.

Om het probleem wat te verdoezelen hebben ze bijvoorbeeld Explorer.exe zo omgebouwd dat deze paden 'comprimeert', door bijvoorbeeld de oude 8.3 naam te gebruiken voor files of directories ipv de volle naam. Dat maakt dat de issue wat minder vaak de kop opsteekt.

Het idiote is dat er al lang alternatieve APIs zijn die deze padlengte restrictie niet hebben. Alleen niemand gebruikt ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

F.West98 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:47:
Volgens documentatie moet ik ergens een constante gebruiken die variabel is...
WTF? (PHP btw)
Het is maar net hoe ze het bedoelen.
Een constante kan ook variabel zijn, als in per 'sessie' aka een IP.
Je zet de bezoekers IP in een constante, dan is hij variabeler als een constante die standaard een waarde "foo" heeft.

Even een brak voorbeeld, bijna net zo brak als ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
douweegbertje schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:21:

Je zet de bezoekers IP in een constante, dan is hij variabeler als een constante die standaard een waarde "foo" heeft.
In C# is dat in ieder geval niet mogelijk, de compiler geeft je keihard op je donder als je probeert om zoiets te flikken. De waarde van een constante moet constant zijn, een variabele waarde hoort in een variabele.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
De omschrijving van C# programmeurs op bovenstaande sites is geniaal:

12. C#-programmeurs
Als je van Java hield, maar trouw moest blijven aan Microsoft (bijvoorbeeld omdat je baas een Microsoft-winkel wilde blijven draaien), dan kon je uitwijken naar C#. De code lijkt op Java en veel idiomen werken op de zelfde manier. Eigenlijk is het een verbeterde versie van Java.

Vooral die laatste zin is echt wel ruzie zoeken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Carharttguy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:31:

12. C#-programmeurs
Als je van Java hield, maar trouw moest blijven aan Microsoft (bijvoorbeeld omdat je baas een Microsoft-winkel wilde blijven draaien), dan kon je uitwijken naar C#. De code lijkt op Java en veel idiomen werken op de zelfde manier. Eigenlijk is het een verbeterde versie van Java.

Nogal ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Maar klopt wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Carharttguy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:31:

12. C#-programmeurs

Mwoa. MS heeft wel goed naar Java gekeken en de fouten die Java gemaakt heeft niet zelf gemaakt. Het is alleen zo jammer dat ze C# nooit echt cross-platform hebben gemaakt. Als ze dat wel gedaan hadden dan was .Net op de backend misschien ook wel flink doorgebroken.
Nee, het is een framework met z'n eigen voor- en nadelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 13-01-2013 12:15 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

Hydra schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:15:
[...]

Mwoa. MS heeft wel goed naar Java gekeken en de fouten die Java gemaakt heeft niet zelf gemaakt.
*kuchkuchcovariantarrayskuchkuch*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Gezocht: mijn motivatie.

Als iemand hem tegenkomt, kan diegene mij een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik ben de mijne ook kwijt :o

Heb morgen examen statistiek -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
wsitedesign schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:55:
Ik ben de mijne ook kwijt :o

Heb morgen examen statistiek -_-
De kans is 50% dat je het haalt ;).
Je haalt het of je haalt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Hydra schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:15:
[...]

Het is alleen zo jammer dat ze C# nooit echt cross-platform hebben gemaakt.
Wat maakt C# niet cross-platform? (of iedere taal behalve assembly wat dat betreft)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Sebazzz schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:02:
[...]

Wat maakt C# niet cross-platform? (of iedere taal behalve assembly wat dat betreft)
Het feit dat er geen runtime is voor Unix-like systemen (Linux/..) vanuit Microsoft, waar dit bij Java wel het geval is. Datzelfde geldt voor docx, leuk dat het een open standaard is, maar wel erg veel ruimte voor vrije interpretatie. (althans dat vermoed ik, want LibreOffice heeft er de grootste moeite mee)

Edit: ah deze laatste observatie ligt moeilijker dan ik dacht http://brattahlid.wordpre...-really-an-open-standard/

[ Voor 14% gewijzigd door windwarrior op 13-01-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
GoTCoast schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:56:
[...]

De kans is 50% dat je het haalt ;).
Je haalt het of je haalt het niet!
Het is iets genuanceerder ;)

Een score onder 7/20 is automatisch herexamen, tussen 7 en 10 hangt het van de andere 2 vakken in die module af (deliberatie), en boven 10 is het geslaagd ^^

Feit is wel dat ik vorig semester voor het voorlopervak ervan maar 10 had, dus het is kwestie van voorzichtig te zijn en goed te leren, maar zonder motivatie voor het laatste }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:27:
[...]

Een score onder 7/20 is automatisch herexamen, tussen 7 en 10 hangt het van de andere 2 vakken in die module af (deliberatie), en boven 10 is het geslaagd ^^

Feit is wel dat ik vorig semester voor het voorlopervak ervan maar 10 had, dus het is kwestie van voorzichtig te zijn en goed te leren, maar zonder motivatie voor het laatste }:|
Niet helemaal.
Je hebt voor dit tentamen een 50/50 kans. Ja of nee. ;)

Statistiek is gemeen :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Laatst online: 04-07 23:09
wsitedesign schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:27:
[...]

Dat lijkt verdomd goed op het systeem van de HoWest, waar ik morgen ook statistiek heb, toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Carharttguy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:37:
[...]

Dat lijkt verdomd goed op het systeem van de HoWest, waar ik morgen ook statistiek heb, toeval?
Als je in het 2e jaar TI in de RSS aan Howest zit, hallo xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:32:
[...]

Niet helemaal.

Oh yay statistieken! _/-\o_
Is het niet gewoon 50/50 qua opties, terwijl de KANS om te slagen anders is?
Aka: geleerd voor een tentamen zou toch een hogere kans moeten geven, ook al heb je maar 2 opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

<rant alert>
Man man man, wat word ik toch fokking ziek van Ruby en debuggen. Waarom brengt dat stel apen gems uit die al lang broken zijn (ruby19-debug en ruby19-debug-ide) die voor geen meter werken voor wat ze gemaakt zijn, namelijk debuggen.
Huppa, lekker weer wat exceptions als je de debugger loopt te draaien vanuit Eclipse.... ben echt klaar om veel meuk te puts'en. Uiteindelijk zou ik via rvm een berg gems moeten installeren buiten mijn package manager om in mijn ~ . Nee dat is lekker.

Blegh, een prima taal, voor meerdere doelen inzetbaar, en ik heb nu al een paar keer een avond zitten te ********** met die shitomgeving.
</rant>

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 14-01-2013 00:54 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

douweegbertje schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:28:
Is het niet gewoon 50/50 qua opties, terwijl de KANS om te slagen anders is?
De kans is gewoon afhankelijk van hoeveel informatie je hebt, meer niet.

Als je weet wat iemand een toets heeft met 2 uitkomsten, slagen en zakken, dan heb je 50% kans om te slagen. Als je beschikt over statistieken die zeggen dat in de afgelopen 10 jaar gemiddeld 8 van de 10 studenten voor de toets slagen, dan is de kans 80%. Maar bovenstaande zegt natuurlijk geen zak over je persoonlijke situatie. Als je niet van tevoren leert, dan is het niet waarschijnlijk dat de kans nog steeds 80% is. Heb je de dag ervoor een traumatisch autoongeluk meegemaakt, dan is het niet waarschijnlijk dat de kans nog steeds 80% is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
windwarrior schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:14:
[...]

Het feit dat er geen runtime is voor Unix-like systemen (Linux/..) vanuit Microsoft, waar dit bij Java wel het geval is. Datzelfde geldt voor docx, leuk dat het een open standaard is, maar wel erg veel ruimte voor vrije interpretatie. (althans dat vermoed ik, want LibreOffice heeft er de grootste moeite mee)

Edit: ah deze laatste observatie ligt moeilijker dan ik dacht http://brattahlid.wordpre...-really-an-open-standard/
C# is prima portable. Portable houd niet in dat hetzelfde bedrijf ook een runtime voor andere platforms moet maken. Er is gewoon mono voor veel andere platforms en die zijn redelijk up to date (http://go-mono.com/status/).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Oei @SO:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5gD2DDr6TUkNZwn0WxwbkeME/full.png

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Rutix schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:01:
[...]

C# is prima portable. Portable houd niet in dat hetzelfde bedrijf ook een runtime voor andere platforms moet maken. Er is gewoon mono voor veel andere platforms en die zijn redelijk up to date (http://go-mono.com/status/).
Maar een bedrijf zal niet zomaar voor een C# applicatie kiezen als er ook OSX en Linux in het spel is, Mono loopt altijd achter op de standaard .net libraries en heeft niet de supportmogelijkheden die een groot bedrijf als Microsoft kan leveren.

Dat is net als heel veel mensen op linux ook niet de OpenJDK draaien, omdat ze denken dat die JDK minder goed werkt als de Oracle JVM, terwijl de verschillen vrij miniem zijn.

Ik vind het geweldig dat er Mono is, maar het is geen vervanging voor een runtime vanuit Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Heeft er iemand hier ervaring met MongoDB in een ASP.Net omgeving? Klant vraagt aan ons om een tool te bouwen met 600k (!!) locaties en die moeten weergegeven worden in een Google Maps kaartje. Nu zat ik te denken om hiervoor MongoDB en diens geo-spatial indexes te gebruiken om dan de x dichtstbijzijnde locaties op te halen van de locatie van de gebruiker / opgegeven locatie.

Zit ik dan een beetje in de goede richting te denken of zijn er makkelijkere wegen die naar Rome leiden? Zou het bv ook met MSSQL kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

.oisyn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 01:30:
De kans is gewoon afhankelijk van hoeveel informatie je hebt, meer niet.

Als je weet wat iemand een toets heeft met 2 uitkomsten, slagen en zakken, dan heb je 50% kans om te slagen.
Nopes.

Als je alleen maar weet dat er twee mogelijkheden zijn is er simpelweg geen betekenisvolle uitspraak te doen betreffende de kansen op die mogelijkheden.

Dat is voor veel mensen kennelijk niet makkelijk te accepteren, maar stel dat het wel zo zou zijn.

Iemand die geen kennis heeft van Mars behalve dat het een planeet is, zal niet anders kunnen dan accepteren dat daar 0, danwel meer dan 0 mensen wonen. Zonder verder info zou die kans dus 50/50 zijn.

Echter, op dezelfde manier moet je accpeteren dat de kans 33% is dat er 0, 1 of meer dan 1 mensen wonen.

Idem voor 25% kans op 0, 1, 2 of meer dan 2 mensen.

Herhaal dit, en de conclusie is onvermijdelijk dat de kans dat er geen mensen op Mars wonen verwaarloosbaar klein is.

De aanname dat zonder verdere informatie iets zinnigs te zeggen is over de kans op afzonderlijke mogelijkheden is dus niet houdbaar :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sebazzz schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:02:
[...]

Dat Microsoft geen tijd en geld gestoken heeft in een goeie runtime voor niet-windows systemen. Mono is best aardig maar heel veel GUI dingen werken nog steeds niet. In de tijd dat .Net opkwam zo'n dikke 10 jaar terug was het nog veel erger, niks van de GUI dingen werkten uberhaupt in Mono dus kon je op Linux eigenlijk alleen .Net voor backend dingen gebruiken. Tja, en daar moest het opboxen tegen Java.

Ik had wel goeie hoop over het XNA framework maar dat is helaas ook al weer aan het afsterven.
Flowmo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:14:
Heeft er iemand hier ervaring met MongoDB in een ASP.Net omgeving? Klant vraagt aan ons om een tool te bouwen met 600k (!!) locaties en die moeten weergegeven worden in een Google Maps kaartje. Nu zat ik te denken om hiervoor MongoDB en diens geo-spatial indexes te gebruiken om dan de x dichtstbijzijnde locaties op te halen van de locatie van de gebruiker / opgegeven locatie.

Zit ik dan een beetje in de goede richting te denken of zijn er makkelijkere wegen die naar Rome leiden? Zou het bv ook met MSSQL kunnen?
Zijn er nog databases die geen geospatial index hebben dan? Anders maak je toch zelf ene quadtree, best leuk om te doen :)
Rutix schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:01:
[...]

Ik heb ook nooit beweerd dat .Net niet portable is. Het is alleen niet 100% 'ported'. Bij Java weet je als bedrijf dat er een commercieel bedrijf achter zit dat tenminste aardig z'n best doet het te onderhouden. Bij mono ben je in princiepe afhankelijk van een stel vrijwilligers. Daarnaast heeft mono gewoon de reputatie dat het GUI deel gewoon niet goed werkte. Ze zullen in de laatste jaren vast wel goeie stappen gemaakt hebben maar dat boeit nu weinig meer, die platformkeuzes zijn 10 jaar geleden gemaakt en mensen gaan niet 'even' overstappen naar .Net.

Dat Microsoft niet zelf een runtime gemaakt heeft voor unices is een enorme fout geweest IMHO. Maargoed, .Net is ook ontstaan in de tijd dat Microsoft geen groot fan was van Linux.

[ Voor 61% gewijzigd door Hydra op 14-01-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Ik heb geen ervaring met MongoDB in een ASP.NET omgeving, maar wel met RavenDB (http://ravendb.net).
Goede ervaringen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heeft er iemand hier ervaring met MongoDB in een ASP.Net omgeving? Klant vraagt aan ons om een tool te bouwen met 600k (!!) locaties en die moeten weergegeven worden in een Google Maps kaartje.
Ik zou niet meteen naar een "NoSQL" grijpen omdat er een geospatial indexje nodig is; een beetje RDBMS ondersteunt dat ook prima. Wanneer je voor welke kiest zou ik dus zeker niet daar van af laten hangen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RobIII schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:36:
[...]

Ik zou niet meteen naar een "NoSQL" grijpen omdat er een geospatial indexje nodig is; een beetje RDBMS ondersteunt dat ook prima. Wanneer je voor welke kiest zou ik dus zeker niet daar van af laten hangen.
Mee eens. Een extra database betekent ook extra replicatiecomplexiteit.
Firesphere schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:32:
[...]

Niet helemaal.

Ik heb die grap echt nooit begrepen. Misschien ben ik dan een enorme autist maar ik begrijp niet waarom de kans op beide uitslagen even groot zou zijn als er maar 2 uitslagen zijn.

Stel je hebt een dobbelsteen met 5x een 1 en 1 keer een 2. Ga je dan ook roepen dat de kans op een 1 even groot is als de kans op een 2 omdat er maar 2 verschillende uitslagen zijn?

Zal wel m'n gebrek aan humor zijn ofzo... :)

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 14-01-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen de grap zo gaan analyseren is het voor niemand meer grappig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:37:

[...]

Ik heb die grap echt nooit begrepen. Misschien ben ik dan een enorme autist maar ik begrijp niet waarom de kans op beide uitslagen even groot zou zijn als er maar 2 uitslagen zijn.

Stel je hebt een dobbelsteen met 5x een 1 en 1 keer een 2. Ga je dan ook roepen dat de kans op een 1 even groot is als de kans op een 2 omdat er maar 2 verschillende uitslagen zijn?

Zal wel m'n gebrek aan humor zijn ofzo... :)
Met zo'n dobbelsteen is de kans op 2 50/50, want "Hij valt wel of hij valt niet".
De grap is "There are lies, bigger lies and STATISTICS". Je kan elk antwoord "statistisch" verantwoorden als je maar krom genoeg redeneert/d/dt

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:56:
Als mensen de grap zo gaan analyseren is het voor niemand meer grappig ;)
Ja maar ik ben dan zo'n nerd die meteen zo iets heeft van "da ken heulemaal nie!" :)

Ik vind seks-grappen ook een stuk leuker dan wiskunde grappen. Of ik snap ze niet, of ik vind ze niet grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
RobIII schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:36:
[...]

Ah ok, heb even wat verder gegooglet en MSSQL ondersteunt dat ook inderdaad. We waren het ons al aan het afvragen of een extra DB wel echt nodig is, maar MSSQL schijnt geospatiale indexes ook te ondersteunen. Nu moeten we het alleen verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Godnondepleuris. Typen met je linkerhand omdat je rechterarm in een sling zit (schouderkom gebroken bij een val) is toch best vervelend. :(

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Korben schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:19:
Godnondepleuris. Typen met je linkerhand omdat je rechterarm in een sling zit (schouderkom gebroken bij een val) is toch best vervelend. :(
Geen leuke administratiedame aan wie je kunt dicteren?

Heb een paar jaar terug m'n sleutelbeen gebroken. Weet hoe je je voelt. M'n werkgever was ook niet erg happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Grrr :( Visual Studio installatie naar de klote. Dat wordt weer een dag alles opnieuw installeren :/

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Haan

dotnetter

Flowmo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:16:
[...]

Ah ok, heb even wat verder gegooglet en MSSQL ondersteunt dat ook inderdaad. We waren het ons al aan het afvragen of een extra DB wel echt nodig is, maar MSSQL schijnt geospatiale indexes ook te ondersteunen. Nu moeten we het alleen verder uitzoeken.
Maar om in ieder geval even antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag te geven: MongoDB en ASP.NET gaat prima samen, toevallig ben ik nu bezig om een simpele blog engine te knutselen die de data opslaat in een MongoDB database. Er is een goede C# driver, waar RobIII nog een schil omheen heeft gebouwd, dus je kan binnen 10 minuten aan de slag zijn, inclusief de MongoDB installatie (wat eigenlijk niet veel meer is dan het installeren van een Windows service)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Korben schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:19:
beterschap!
paar jaar terug mijn linkerpols gebroken, grootste probleem was koffie drinken met mijn andere hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Hydra schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:22:
[...]

Geen leuke administratiedame aan wie je kunt dicteren?

Heb een paar jaar terug m'n sleutelbeen gebroken. Weet hoe je je voelt. M'n werkgever was ook niet erg happy :D
Sowieso geen leuke administratiedames bij dit bedrijf, maar dicteren zou ook leuk worden. "Angle braces. Die dingen in HTML. Boven de komma. Nee, niet de K of de L. Shift-komma." Et cetera.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:16:
[...]

Sowieso geen leuke administratiedames bij dit bedrijf, maar dicteren zou ook leuk worden. "Angle braces. Die dingen in HTML. Boven de komma. Nee, niet de K of de L. Shift-komma." Et cetera.
Ik zie't helemaal voor me... Met mijn pc die ook nog Dvorak layout gebruikt, typmiep in 5 minuten stuiterend gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 21:54
Weer lekker bijzonder.
code:
1
if (PoliciesViewModelToShow != null)

Gooit
Object reference not set to an instance of an object.
Eens kijken of ik hier een oplossing (of verklaring) voor kan vinden. Wellicht een of andere expression die plots af gaat, maar die heb ik volgens mij allemaal al ondervangen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
600.000 locaties, boeiend? Dat is voor een database echt drie keer niets. Kan inderdaad prima in MS SQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
PolarBear schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:34:
[...]

600.000 locaties, boeiend? Dat is voor een database echt drie keer niets. Kan inderdaad prima in MS SQL.
Het gaat vooral om de opslag van een locatie. In MongoDB is hier een property voor, wat het dus (waarschijnlijk -ik heb er zelf geen ervaring mee-) makkelijker maakt om de dichtsbijzijnde vestiging op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:30:
[...]

Ik zie't helemaal voor me... Met mijn pc die ook nog Dvorak layout gebruikt, typmiep in 5 minuten stuiterend gek :P
De typmiep stuiterend gek? Ik denk dat ik eerder stuk ga 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 06-09 20:43
Erwin537 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Het gaat vooral om de opslag van een locatie. In MongoDB is hier een property voor, wat het dus (waarschijnlijk -ik heb er zelf geen ervaring mee-) makkelijker maakt om de dichtsbijzijnde vestiging op te zoeken.
Zoals hierboven al staat is daar in bestaande databases ook prima support voor (geospatial columns) dus volgens mij is dat geen voordeel ;) . Het probleem is dat vanwege de grootte van de data naar MongoDB gekeken wordt, terwijl het juist gaat om het type relatie dat de data heeft. Is het relationeel of document based data, dat is de vraag die gesteld moet worden door developer.

[ Voor 4% gewijzigd door curvemod op 14-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:( weer 2 uur van mijn dag kwijt. Dat stomme Java installeert gewoon een 64 bits versie van java.exe in mijn System32 map, daardoor had ik niet door dat het 64 bits was.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Woy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:18:
:( weer 2 uur van mijn dag kwijt. Dat stomme Java installeert gewoon een 64 bits versie van java.exe in mijn System32 map, daardoor had ik niet door dat het 64 bits was.
Als je een 64-bit Windows hebt is System32 ook de 64-bit map. SysWOW64 is de 32-bit map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
PolarBear schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Dat ging meer om het feit dat we die locaties zo efficiënt mogelijk moeten kunnen querien zodat we ze kunnen clusteren in een Google Maps kaartje. 600.000 markers in Google Maps vind je browser niet zo leuk denk ik ;)

En dan was het inderdaad de vraag of MSSQL dit ook kon, maar dat kan blijkbaar. Daar hebben we idd niet speciaal MongoDB oid voor nodig.
Korben schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:22:
[...]

Als je een 64-bit Windows hebt is System32 ook de 64-bit map. SysWOW64 is de 32-bit map.
7(8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Flowmo op 14-01-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Flowmo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:23:
[...]
En dan was het inderdaad de vraag of MSSQL dit ook kon, maar dat kan blijkbaar. Daar hebben we idd niet speciaal MongoDB oid voor nodig.

[...]

7(8)7
We hebben hier een MSSQL database met 2.3 miljard records, en die doet het ook prima :) 600k is niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
armageddon_2k1 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:29:
[...]

We hebben hier een MSSQL database met 2.3 miljard records, en die doet het ook prima :) 600k is niks :+
Inderdaad MSSQL werkt prima met grote databases. Wij hebben een database die 60GB groot is en die performed ook prima :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Jan_V schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:33:
Weer lekker bijzonder.
code:
1
if (PoliciesViewModelToShow != null)

Gooit

[...]

Eens kijken of ik hier een oplossing (of verklaring) voor kan vinden. Wellicht een of andere expression die plots af gaat, maar die heb ik volgens mij allemaal al ondervangen.
Ik weet niet wat 'PoliciesViewModelToShow' is, maar als binnen de aanroep daarvan nog andere expressies zitten, kan het zijn dat hij daarop fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Korben schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:22:
[...]

|:(, wie heeft dat nou weer bedacht 8)7

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Eens zien of http://schema.org/Product (en andere schema's) wat toe kunnen voegen aan de websites die we maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Oeh, nice. Het proberen waard om eens in een website te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

armageddon_2k1 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:53:
Oeh, nice. Het proberen waard om eens in een website te plempen.
Nou die 'Product' kan ik sowieso kwijt in een webshop. Verder heb ik op dit moment alleen 'Breadcrumb' in gebruik.

Veel dingen matchen niet helemaal, al wil ik zeker 'events' (http://support.google.com...6&topic=1088474&ctx=topic) eens gaan uit proberen. De website waar dat gaat gebeuren, moet nog even stevig onder handen genomen worden. Ik denk dat ik binnenkort het thema gewoon kloon en dan even orde ga scheppen.

Nu eerst eens verder met mijn 'website monitor' plugin. Doel: websites van klanten op afstand in de gaten kunnen houden met betrekking tot Wordpress/Plugin versies en eventueel wat extra security. Bijvoorbeeld het checken van de Wordpress bestanden middels een hash, om te zien of ze niet zijn aangepast door 'index.php hackers' :+

Heb vandaag tot R&D dag gebombardeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
Een aantal dagen geleden stond er een verhaaltje in de krant (Noord Hollands dagblad) over een 19-jarige jongen die zn eigen bedrijf startte, gewoon een webdevelopment/webdesign bedrijfje. Eindelijk begrijpen mijn ouders wat ik kan. Nu staan ze achter mijn idee om als ik volwassen ben ook zelf een eigen bedrijfje te beginnen.:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TheNephilim schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:45:
Eens zien of http://schema.org/Product (en andere schema's) wat toe kunnen voegen aan de websites die we maken.
Nice! Dat kende ik niet! In m'n nieuwe job ben ik ook verantwoordelijk voor de content van de site (niet het programmeerwerk, het is een CMS dat we afnemen) maar ik kan in princiepe wel gewoon zelf HTML aanleveren. En ik ben juist toevallig bezig met een serie productpagina's voor onze leveranciers (wij zijn een importeur voor AV spul).

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 14-01-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
vandaag te horen gekregen dat we voor eind deze week onze persoonlijke doelstellingen voor 2013 moeten inleveren.

Dat houdt dus in: iets opleveren waar ik wat van leer, de organisatie / het bedrijf iets aan heeft.

Vorig jaar een nieuw projectmanagement systeem geïntroduceerd binnen het bedrijf (en uiteindelijk is het ook in gebruik genomen), omdat ik vond dat dat beter kon.

Eens kijken wat we dit jaar kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Woy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:43:
[...]

|:(, wie heeft dat nou weer bedacht 8)7
Microsoft zodat je 32bits applications nog op Windows kunt gebruiken. WOW64 staat namelijk voor: Windows-on-Windows 64-bit . Als 32bit applicaties proberen te lezen uit system32 dan worden ze automatisch geredirect naar SysWOW64. Dus in feite kijken alle applicaties in system32 maar bepaald Windows of je daar echt uit mag lezen of of je naar SysWOW64 gaat.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
pdebie schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:21:
Eens kijken wat we dit jaar kunnen doen :)
Goed dat er wat mee gedaan wordt. Bij m'n vorige bedrijf ook genoeg goeie ideeen aangedragen maar daar werd weinig mee gedaan. Men vond bijvoorbeeld dat gewoon Excel sheets om projecten te tracken ook prima werkte. Dat het een teringzooi werd omdat iedereen verschillende sheets zat te editten en je een warboel aan verschillende versies kreeg waardoor ik als projectmanager kompleet het overzicht kwijtraakte (leuk dat mensen i.p.v. je ff te mailen gewoon in de sheets op de shares gaan editten) dat deed er dan niet zo toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rutix schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Microsoft zodat je 32bits applications nog op Windows kunt gebruiken. WOW64 staat namelijk voor: Windows-on-Windows 64-bit . Als 32bit applicaties proberen te lezen uit system32 dan worden ze automatisch geredirect naar SysWOW64. Dus in feite kijken alle applicaties in system32 maar bepaald Windows of je daar echt uit mag lezen of of je naar SysWOW64 gaat.
Ja maar ze hadden toch net zo goed een System64 directory toe kunnen voegen, daar hadden 32 bits applicaties ook geen last van gehad, en voor 64 bits applicaties hadden ze natuurlijk best kunnen eisen dat ze op een andere plek moeten kijken.

Overigens is de WTF in mijn situatie dan eigenlijk dat de 64 bits versie van java blijkbaar wel en System32 geinstalleerd is, maar de 32 bits versie niet in SysWoW64

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 14-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Nice! Dat kende ik niet! In m'n nieuwe job ben ik ook verantwoordelijk voor de content van de site (niet het programmeerwerk, het is een CMS dat we afnemen) maar ik kan in princiepe wel gewoon zelf HTML aanleveren. En ik ben juist toevallig bezig met een serie productpagina's voor onze leveranciers (wij zijn een importeur voor AV spul).
Was er al eens eerder tegenaan gelopen, maar toen waren er niet veel schema's beschikbaar.

Aha, dat is nog wel eens bijzonder werk eigenlijk, een website bijwerken/uitbreiden/etc. Ik doe hetzelfde voor de manege voor gehandicapten hier, leuk om te doen. Soms wel lastig als er eigenlijk weinig te melden is qua nieuws.

Ontwerp je de pagina's ook of is het puur content wat je aanlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Woy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:25:
[...]

Ja maar ze hadden toch net zo goed een System64 directory toe kunnen voegen, daar hadden 32 bits applicaties ook geen last van gehad, en voor 64 bits applicaties hadden ze natuurlijk best kunnen eisen dat ze op een andere plek moeten kijken.

Overigens is de WTF in mijn situatie dan eigenlijk dat de 64 bits versie van java blijkbaar wel en System32 geinstalleerd is, maar de 32 bits versie niet in SysWoW64
Waar dan wel? Overigens, als de installer 64-bit (of any-CPU) is, zal die zelf moeten detecteren of je systeem 64-bit is en de 32-bit applicatie expliciet in SysWOW64 moeten plaatsen, want voor 64-bit applicaties gaat de automatische redirectie niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
https://github.com/rememberaaronsw/rememberaaronsw :F
Wat is er mis met gewoon een condoleanceregister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hydra schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:25:
[...]

Goed dat er wat mee gedaan wordt.
Ja daar ben ik ook zeer tevreden over. Maar is ook wel nodig, omdat we niet echt een heel groot bedrijf zijn (35~40 man) en dus niet stil kunnen staan. Anders vliegt de concurrentie ons aan alle kanten voorbij.

Voor mijn persoonlijke loopbaan binnen dit bedrijf heb ik bij mijn sollicitatie (3 jaar geleden) ook al aangegeven met een jaar of 5 meer richting de ICT project management kant op te willen gaan i.p.v. ontwikkeling.

Ik ben (sinds gisteren Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSWgv85XNpJvzyk8wjD_wFNczFd2rDw1U-AFK3w0OqPydHH_9tTzA ) 31 jaartjes jong en ben inmiddels zo'n 8 jaar aan het ontwikkelen. Ik wil echter naar een functie waarbij ik meer mensen aan het aansturen ga en wellicht in de toekomst als afdelingsmanager aan de slag kan.

Merk ook dat ik het het nu nog veel te leuk vind om te programmeren, maar ook dat ik het steeds lastiger vind (zowel qua leercurve als qua interesse) om alle nieuwe programmeer technieken op te pikken. Tijd voor iets anders dan hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Nice, komt vast een keer van pas, bookmarked.
Thanks for sharing :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Die gebruiken wij al een hele tijd, of het echt meerwaarde heeft betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Die hele SysWOW64 meuk was niet nodig geweest als ze in de System32 folder geen 64 bits binaries zouden zetten. En dan kun je wel redeneren dat apps op deze manier gewoon zonder problemen naar 64 bits gecompileerd zouden kunnen worden (ookal refereren ze aan "c:\windows\system32"), behalve dan dat er gewoon API functies zijn om de system32 folder te krijgen (hardcoded paths zijn dom), en dat de gemiddelde app veel meer problemen heeft met het feit dat pointers nu 2x zo groot zijn (met dus een truncated cast naar int) dan die paar plekken waar de toegang tot de system32 folder aangepast moet worden, waar bovendien vrij gemakkelijk naar is te zoeken in de source code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TheNephilim schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:33:
Aha, dat is nog wel eens bijzonder werk eigenlijk, een website bijwerken/uitbreiden/etc. Ik doe hetzelfde voor de manege voor gehandicapten hier, leuk om te doen. Soms wel lastig als er eigenlijk weinig te melden is qua nieuws.

Ontwerp je de pagina's ook of is het puur content wat je aanlevert?
Het is een of ander antiek coldfusion CMS. Je kunt gelukkig wel HTML aanleveren maar met gaat ervanuit dat je je layouts gewoon 'netjes' (kots) met tables maakt. Tja. Besluit hierover is helaas genomen voordat ik hier kwam werken (klein bedrijf, ik ben min of meer eigen baas). Ik ben er niet erg happy mee want het is gewoon relatief veel werk voor iets simpels (beetje productbeschrijvingen schrijven).

Gelukkig hoef ik dit maar 1 keer te doen, met af en toe wat updates. We linken vooral door naar de productpagina's van onze leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:22
Kom er net achter dat Windows Update de EXT3 partitie op m'n externe schijf gebruikt als tijdelijke locatie om installers in te dumpen.... staan er opeens directories met cryptische namen als "790dff24fe57833808b7" met allerlei Windows zut in de root directory. What the fuck‽

Neemt 'ie gewoon de laatste beschikbare schijfletter als werkvolume of wat is de logica hierachter? Ik heb volgens mij ruimte zat beschikbaar op C:\ (een NTFS volume op m'n primaire schijf) dus ik snap niet dat 'ie die niet gewoon gebruikt... Dit lijkt me nou niet de meeste performante keuze (eerlijk gezegd verbaasd het me dat het überhaupt probleemloos werkt, aangezien de EXT2 driver voor Windows wat dubieuze semantics heeft).

[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 14-01-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Was het niet zo dat hij degene pakte die over de meeste vrije ruimte beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:22
Dat zou goed kunnen, want dat is deze inderdaad.

Het blijft een dubieuze keuze; al die updates moeten uiteindelijk toch naar de Windows partitie, dus als die gewoon voldoende vrije ruimte heeft, waarom zou je die dan niet gebruiken?

(Sowieso zou ik dubieuze filesystems niet direct prioritiseren als er ook NTFS filesystems beschikbaar zijn; dat is vragen om problemen met permissies die niet gehandhaafd worden.)

[ Voor 28% gewijzigd door Soultaker op 14-01-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb al een tijdje ruzie met verschillende onderdelen van Entity Framework. -O-

Database First / Generate EDMX from Database:
Het omzetten van een nullable kolom naar niet-nullable en dan je models laten updaten vanuit de database laat de boel negen van de tien keer klappen. Net als het toevoegen van kolommen aan een reeds geregistreerd model, het wijzigen van hoofdletters in kolomnamen en het verwijderen van wat dan ook. Dan moet ik de XML-mapping handmatig fixen.

Je kunt ook alles wegmieteren en het schema weer importeren, maar dan raak ik wat aangepaste benamingen kwijt.

Code First:
Grappig principe en met data annotations nog aardig krachtig qua te gebruiken naamgeving en constraints. Toch mis ik af en toe wat mogelijkheden.

Fluent API:
Dat kun je gelukkig weer oplossen door met de "Fluent API" je modellen te decoreren, om zo aan te geven wie wat heeft, hoeveel en hoeveel minstens. Het voelt alleen een beetje tegennatuurlijk om, om enige invloed te hebben, in een semi-natuurlijke taal je model te gaan beschrijven; ik bouw dan net zo lief zelf een create table-statement, met wèl alle mogelijkheden die SQL biedt.

Migrations:
Nog zo'n mooie feature: automatic migrations. Schattig, zolang je zelf maar met je poten van de database afblijft. EF Migrations lijkt niet naar je database te kijken, maar voert gewoon rücksichtslos de migratie uit. Bestaat een kolom, tabel of constraint al, dan klapt 'ie eruit.

En toch bevalt het nog steeds stukken beter dan zelf queries en (de)materialisatiecode tikken. :Y) Dat laatste in ieder geval nooit meer. Voor het design bevind ik me echter nog steeds het liefst in SQL Server Management Studio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Soultaker schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:37:
Dat zou goed kunnen, want dat is deze inderdaad.

Het blijft een dubieuze keuze; al die updates moeten uiteindelijk toch naar de Windows partitie, dus als die gewoon voldoende vrije ruimte heeft, waarom zou je die dan niet gebruiken?

(Sowieso zou ik dubieuze filesystems niet direct prioritiseren als er ook NTFS filesystems beschikbaar zijn; dat is vragen om problemen met permissies die niet gehandhaafd worden.)
Sinds wanneer kan windows uberhaubt opschieten met EXT filesystems? Mijn EXT4 partitie snapt windows 7 anders helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Laatst online: 06-01 17:22
windwarrior schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:30:
[...]

Sinds wanneer kan windows uberhaubt opschieten met EXT filesystems? Mijn EXT4 partitie snapt windows 7 anders helemaal niks van.
Wel, ik vermoed dat hij een of andere driver hiervoor heeft geïnstalleerd vanwege het volgende:
Dit lijkt me nou niet de meeste performante keuze (eerlijk gezegd verbaasd het me dat het überhaupt probleemloos werkt, aangezien de EXT2 driver voor Windows wat dubieuze semantics heeft).
Ik had er zelf de eerste keer ook wel vlot overgelezen, stelde mij exact dezelfde vraag :+

Ik ga hier trouwens een beetje verder klussen, hopelijk krijg ik mijn general purpose/dev server vandaag geconfigged zodat ik in de loop van de week aan iets leuks kan beginnen :9

[ Voor 12% gewijzigd door Pyr0wl op 14-01-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:29:
[...]

Rutix schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Inderdaad MSSQL werkt prima met grote databases. Wij hebben een database die 60GB groot is en die performed ook prima :).
/me ziet een "pats hier met de grootte van je database"-topic ontstaan

/me rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:00:
/me ziet een "pats hier met de grootte van je database"-topic ontstaan

/me rent
Ze willen zeker wat compenseren dan: "ik heb een veel grotere database dan jij".
Best apart, mijn meeste databases zijn heeel klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07

markvt

Peppi Cola

De size van de database zegt niet zoveel, grote databases op langzame hardware daar kan je mee patsen ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is verdorie wel een handige website. Ik kende hem nog niet maar hij is zeker en vast de moeite!
Pagina: 1 ... 252 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.