En het is mijn post xD
Nu ja, mijn dag was goed, dat mag er nog wel bij... Boek gewonnen met wedstrijd, goede presentaties...
Nu ja, mijn dag was goed, dat mag er nog wel bij... Boek gewonnen met wedstrijd, goede presentaties...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik vind op google alleen iets met @live, en dat heeft een mooie voorgevel aldus facebook.Gertjan. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:30:
Daarnaast had ze als afzender (das het mooie van LinkedIn, dan krijg je ook het email adres van de persoon die je een bericht stuurt te zien) iets als sabje_92@hotmail.com...
Kletsen kan altijd, alleen komt daar niet echt een voortvarende deal uit uiteindelijk.Gertjan. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:30:
[...]
Voor een bemiddelaar in ICT opdrachten/vacatures is dat wel verdomd slordig moet ik zeggen. Maar goed daar heb je sowieso figuren tussen zitten waar de tranen van in je ogen springen.
Kreeg er pas eentje die ongeveer zo ging:
[...]
"kletsen"Welke leeftijd moet je hebben om nog te spreken over "kletsen"... Wat een klets zeg..
Daarnaast had ze als afzender (das het mooie van LinkedIn, dan krijg je ook het email adres van de persoon die je een bericht stuurt te zien) iets als sabje_92@hotmail.com...
Ik ga natuurlijk niet haar echte adres neerzetten. Sowieso wordt dat lastig omdat ik de mail meteen naar de prullenbak heb verwezen.Avalaxy schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:47:
[...]
Ik vind op google alleen iets met @live, en dat heeft een mooie voorgevel aldus facebook
Iedereen racet naar google![]()
Ik heb mijn leeftijd op mijn profiel staan (ook op LinkedIn), dus ze had kunnen zien dat ik 28 ben, dus dan is kletsen een beetje "kinderlijk". Aan mijn gedrag zou je overigens niet zeggen dat ik 28 ben, maar dat haal je niet uit mijn profielMerethil schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:56:
[...]
Kletsen kan altijd, alleen komt daar niet echt een voortvarende deal uit uiteindelijk
Ik heb een hekel aan mensen die té informeel gaan doen op zakelijk gebied: Ik ben 21, maar je hoeft me niet als kind te beschouwen want ik heb genoeg sollicitaties gedaan in mijn leven en kan me best wegwijs vinden in een kennismakingsgesprek of wat dan ook.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Adobe staat bekend om z'n rampzalige customer support. Wat dat bedrijf af en toe uit vreet ten koste van tonnen-betalende goede klanten gerechtvaardigd bijna het piraten van hun software..Gertjan. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:02:
Tjonge wat zou het toch fijn zijn als je waardeloze leveranciers een factuur in de maag kan splitsen voor de verloren uren door hun gepruts.
Wilde net even Photoshop Elements op mijn laptop activeren krijg ik een melding dat ik door mijn registratie limiet heen ben... Blijkt dat ik voordat ik mijn harde schijf formateerde eerst even de software moest deactiveren. Hoe f*cking waardeloos is dat... Laat mij dan op zijn minst zelf een computer deactiveren, nee dat moet weer via de helpdesk...
Af en toe snap ik volledig waarom mensen hun heil zoeken in pirated software...
En afgelopen week was ik ook al aan het ruzieen met Windows, netjes de Media Center Pack aangeschaft voor W8, blijkt daar geen mogelijkheid in te zitten om encrypted Blu-Rays af te spelen...
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Die heb ik ook gehad. Initialen CT toevallig?.Gertjan. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:30:
Kreeg er pas eentje die ongeveer zo ging:
[...]
"kletsen"Welke leeftijd moet je hebben om nog te spreken over "kletsen"... Wat een klets zeg..
Was een leuke dame om te zien, iig degene die mij een berichtje stuurdeBtM909 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:16:
Weet je zeker dat er geen ketsen stond?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
BtM909 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:16:
Weet je zeker dat er geen ketsen stond?
Gelukkig konden ze het redelijk snel fixen toen ik eenmaal een medewerker te pakken had, maar het blijft bizar dat je de licenties niet zelf kunt terugtrekken. Tuurlijk kan dat lullig zijn als iemand je code jat, maar goed via de consumer service kan hij hetzelfde.armageddon_2k1 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:17:
[...]
Adobe staat bekend om z'n rampzalige customer support. Wat dat bedrijf af en toe uit vreet ten koste van tonnen-betalende goede klanten gerechtvaardigd bijna het piraten van hun software.
Nope, volgens mij was het Sabrina.of Sabine ofzo.BM schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:33:
[...]
Die heb ik ook gehad. Initialen CT toevallig?
Ik moet oppassen met mooie dames in mijn inbox, mijn vrouw zit ook wel eens achter mijn PCWas een leuke dame om te zien, iig degene die mij een berichtje stuurde
[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 10-01-2013 22:39 ]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
We are shaping the future
Welkom in de grotere wereld zou ik willen zeggen.Alex) schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:27:
Één van de dingen waar ik een hekel aan heb zijn servers die als naam niets meer hebben dan een paar letters en een volgnummer als KLANTSRV0746, en dan een vraag krijgen als "Heb je <iets> al gedaan op de 927?" Mijn antwoord op zulke vragen is steevast "Ik heb geen idee, wat voor server is 'de 927'?"
Als ik moet connecten met een server gebruik ik de DNS-naam als het kan, dat is vaak iets als <projectnaam>.<test/acc/prod>.klant.local. Veel makkelijker
Dat heb ik ook met work item-nummers:
- "Alex, drie weken terug ben je bezig geweest met 4924. Hoe staat het daarmee?"
"Ik heb geen idee, wat is 4924 voor work item?"
- "Oh, dat ging over XYZ"
"Ahja, nou weet ik het weer."
Wohooo HTCPCPJegorex schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 05:21:
Is er hier al iemand die een webserver in een theepot heeft gemaakt om vervolgens bij elke request 418 te returnen?
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-01-2013 06:56 ]
Als er meerdere servers voor hetzelfde zijn heeft het zin om met een volgnummer te werken. Maar als alle servers dezelfde prefix hebben en het volgnummertje slechts wijzigt zegt zo'n servernaam mij helemaal niets meer. Net als servers die namen hebben van goden, stripfiguren, enzovoorts. Wat is er mis met een naam als Project-Web-01?Gomez12 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:03:
[...]
Welkom in de grotere wereld zou ik willen zeggen.
Waar meer dan 1 type server staat (heb je al iets aan de mailserver gedaan klinkt vrij apart als er 10 staan)
Waar meer work-items over schijnbaar hetzelfde kunnen gaan.
We are shaping the future
Een server naam met goden, stripfiguren kan best ligt er maar aan wat voor interne naam je voor dat project hebtAlex) schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:55:
[...]
Als er meerdere servers voor hetzelfde zijn heeft het zin om met een volgnummer te werken. Maar als alle servers dezelfde prefix hebben en het volgnummertje slechts wijzigt zegt zo'n servernaam mij helemaal niets meer. Net als servers die namen hebben van goden, stripfiguren, enzovoorts. Wat is er mis met een naam als Project-Web-01?
Over work items: het scenario waar ik het over had is zegmaar het spreekwoordelijke gesprekje bij een koffiemachine. Één van de weinige momenten waarop ik geen beschikking heb over TFS. Dan heb ik echt geen idee waar dat work item over gaat hoor
Nothing to see here!
Doet mij denken aan mijn stage. Daar had de .NET-afdeling besloten om de servers te vernoemen naar Starwars figuren. Best hilarisch als een collega in de gang tegen je zegt: "Wacht, ik geef C3PO en R2D2 wel even een schop"Rutix schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:33:
[...]
Een server naam met goden, stripfiguren kan best ligt er maar aan wat voor interne naam je voor dat project hebt.
Lol, ik ken haar. Sabine; ze is een C#/PHP dev.Gertjan. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:30:
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 11-01-2013 09:00 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
LOLGamebuster schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:57:
[...]
Lol, ik kan haar. Sabine; ze is een C# dev
Ja prima toch? Als iedereen het weet is er geen enkel probleem..Gertjan. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:48:
[...]
Doet mij denken aan mijn stage. Daar had de .NET-afdeling besloten om de servers te vernoemen naar Starwars figuren. Best hilarisch als een collega in de gang tegen je zegt: "Wacht, ik geef C3PO en R2D2 wel even een schop"
Het mooie was nog dat die servers bij hem op kantoor boven op de kast lagen en van een stikker met het betreffende figuur waren voorzien
Nothing to see here!
Verwijderd
Oh, je bedoelt zoietsRutix schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:00:
[...]
Ja prima toch? Als iedereen het weet is er geen enkel probleem.. Overal waar ik zo'n systeem gebruik is er ook wel een documentje met een beschrijving wat elke doet enzo dus het is ook nou niet dat als er niemand is dat ze niet weten waar de server voor dient
.
Ik zeg ook niet dat het verkeerd isRutix schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:00:
[...]
Ja prima toch? Als iedereen het weet is er geen enkel probleem.. Overal waar ik zo'n systeem gebruik is er ook wel een documentje met een beschrijving wat elke doet enzo dus het is ook nou niet dat als er niemand is dat ze niet weten waar de server voor dient
.
Dat heb ik ook met user stories waar ik niet al dagen aan werk,Alex) schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:27:
Één van de dingen waar ik een hekel aan heb zijn servers die als naam niets meer hebben dan een paar letters en een volgnummer als KLANTSRV0746, en dan een vraag krijgen als "Heb je <iets> al gedaan op de 927?" Mijn antwoord op zulke vragen is steevast "Ik heb geen idee, wat voor server is 'de 927'?"
Yes
Nothing to see here!
Nope, vooral heel veel wit.Rutix schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:56:
[...]
Yes. Zien jullie trouwens de grafieken op deze link ? http://tweakers.net/stats...n=PerServer&Server=Aphaea >.>
[ Voor 25% gewijzigd door Erwin537 op 11-01-2013 10:00 ]
Mwoah, als je zoals ons bedrijf een afdeling in NL en een in roemenie hebt, dan is het verrekte handig om te weten dat als er in paniek een systeembeheerder naar het datacenter moet dat je dan een roemeen stuurt en niet een nederlander als server RU-Foo-42 eruit ligt..Gertjan. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:20:
[...]
Ik zeg ook niet dat het verkeerd isVond het alleen wel geinig. Zegt meer dan NL-AMS-SERV-001 (alsof de locatie echt nuttig is om in de server naam te hebben...).
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Nou, autisten hebben de grootste moeite om met veranderingen om te gaan. Dingen die niet in hun patroontjes passen raken ze van van streekD-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:18:
Nooit gedacht dat mensen die voorstellen 'out of hand' afwijzen, alleen maar omdat het iets nieuws is wat ze niet kennen me zo frustreren.. laatst een aanvaring gehad, en ik irriteer me er nu nog aan...
Je bent een software ontwikkelaar, nieuwe dingen zijn een fact of life.
Oh, ik wel best ff informeel kletsen met zo'n recruiter als ze er leuk uitziet. Uurtje of 8 's avonds, hapje eten, wijntje, en het dan vooral niet over werk hebben.Gertjan. schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:30:
[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 11-01-2013 10:17 ]
https://niels.nu
In dit geval is het meer iemand die allang zijn beslissing genomen heeft om het vooral _niet_ te willen gebruiken onder het mom dat het een te groot risico is (mvc ipv webforms), en nog meer van dat soort dood-doeners. Als er dan ook nog onzin voorbij komt over "dat we wel een goede reden moeten hebben om iets anders dan ASP.Net te doen" dan ben ik er _helemaal_ klaar mee..Hydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:14:
[...]
Nou, autisten hebben de grootste moeite om met veranderingen om te gaan. Dingen die niet in hun patroontjes passen raken ze van van streek
Vervelende types zijn dat. Had een tijdje terug een discussie met een dev die vertikte mijn verhaal aan te horen over dat MD5 en SHA-1 tegenwoordig een wassen neus zijn en dat we voor een nieuwe tool beter voor bcrypt konden gaan kwa hashing. Nee hoor, SHA-1 is prima.D-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:38:
In dit geval is het meer iemand die allang zijn beslissing genomen heeft om het vooral _niet_ te willen gebruiken onder het mom dat het een te groot risico is (mvc ipv webforms), en nog meer van dat soort dood-doeners. Als er dan ook nog onzin voorbij komt over "dat we wel een goede reden moeten hebben om iets anders dan ASP.Net te doen" dan ben ik er _helemaal_ klaar mee..
Dat soort koppigheid is inderdaad wel erg vervelend. Zeker als er een kant en klaar alternatief wordt neergelegd. Zelf heb ik ook nog wel eens de neiging om te blijven hangen in oudere technieken. Meestal hebben deze zich redelijk bewezen en ben ik er ervaren mee. De penalty om met nieuwe technieken te beginnen is vaak te hoog en blijft het dus liggen.Hydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:42:
[...]
Vervelende types zijn dat. Had een tijdje terug een discussie met een dev die vertikte mijn verhaal aan te horen over dat MD5 en SHA-1 tegenwoordig een wassen neus zijn en dat we voor een nieuwe tool beter voor bcrypt konden gaan kwa hashing. Nee hoor, SHA-1 is prima.
Tja, daar heeft 'ie mooi op terug moeten komen.
Kijk in jou geval kan ik me dat best voorstellen, omdat je naast ontwikkelaar ook nog ZZP'er bent. Maar als je alleen ontwikkelaar bent, in loondienst, de opmerking van, daar krijgen we geen tijd voor vind ik dan zo'n bullshit. In mijn mening ben je als ontwikkelaar haast verplicht om dan maar naast je werk nieuwe dingen uit te proberen. Al doe je maar 3 uurtjes per week, alles is meegenomen..Gertjan. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:49:
[...]
Dat soort koppigheid is inderdaad wel erg vervelend. Zeker als er een kant en klaar alternatief wordt neergelegd. Zelf heb ik ook nog wel eens de neiging om te blijven hangen in oudere technieken. Meestal hebben deze zich redelijk bewezen en ben ik er ervaren mee. De penalty om met nieuwe technieken te beginnen is vaak te hoog en blijft het dus liggen.
Maar goed, ik blijf wel open staan voor nieuwe dingen, maar helaas zijn ze niet altijd direct toe te passen omdat er al iets is gemaakt of omdat er geen tijd is om nieuwe dingen te leren.
[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-01-2013 11:09 ]
Bullshit natuurlijk. Het siert je absoluut als je je naast je werk ook nog bezig houdt met persoonlijke ontwikkeling om aan je kennisniveau / cv te werken. Maar dat het verplicht is?! Nee, absoluut niet!D-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:02:
[...]
In mijn mening ben je als ontwikkelaar haast verplicht om dan maar naast je werk nieuwe dingen uit te proberen. Al doe je maar 3 uurtjes per week, alles is meegenomen.
Ok laat ik het anders zeggen dan. Als je jezelf als ontwikkelaar ook maar een beetje serieus neemt dan doe je dat dus wel. Waarom? omdat je dit zelf belangrijk vindt en omdat het je interesseert.GateKeaper schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:08:
[...]
Bullshit natuurlijk. Het siert je absoluut als je je naast je werk ook nog bezig houdt met persoonlijke ontwikkeling om aan je kennisniveau / cv te werken. Maar dat het verplicht is?! Nee, absoluut niet!
Als je werkgever wilt dat jij je ontwikkelt, of je werkgever eist dat je je met nieuwe dingen bezig houdt, dan moet hij ook maar zien dat hij hier tijd en geld voor beschikbaar maakt. Tijd voor zelfstudie, of geld voor cursussen.
Daarnaast ben ik het wel met je eens dat het je siert. Zelf hou ik mij dan ook veel bezig met ontwikkeling buiten kantoortijden om. En als ik een cursus kan krijgen die in het weekend zou vallen, zou ik hem echt wel willen volgen ondanks dat het eigen tijd is, en ik die tijd niet zou kunnen schrijven. Maar het moet van twee kanten komen, en simpelweg verwachten dat iemand dat wel even in zijn eigen tijd doet, no way.
Dat vind jijD-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Ok laat ik het anders zeggen dan. Als je jezelf als ontwikkelaar ook maar een beetje serieus neemt dan doe je dat dus wel. Waarom? omdat je dit zelf belangrijk vindt en omdat het je interesseert.
Nothing to see here!
Helaas is in de grote corporate wereld de opmerking "geen tijd/geld" een redelijk veel gehoorde.D-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:02:
[...]
Kijk in jou geval kan ik me dat best voorstellen, omdat je naast ontwikkelaar ook nog ZZP'er bent. Maar als je alleen ontwikkelaar bent, in loondienst, de opmerking van, daar krijgen we geen tijd voor vind ik dan zo'n bullshit. In mijn mening ben je als ontwikkelaar haast verplicht om dan maar naast je werk nieuwe dingen uit te proberen. Al doe je maar 3 uurtjes per week, alles is meegenomen.
Ik werk sowieso nooit voor een werknemerSowieso zou ik nooit voor een werknemer gaan werken welke mij geen tijd geeft om met nieuwe dingen te experimenteren. Hoe kun je als bedrijf zijnde nou ooit innoveren, en je producten verbeteren zonder R&D.
Eens, een werkgever moet je de ruimte geven. Echter wordt er vaak geeist dat je 40+ uur declarabel bent en dan kun je je tijdens werktijd niet ontwikkelen. Zodra collega's dat thuis gaan doen (of thuis controls/libraries bouwen) is het hek van de dam omdat de werkgever verwacht dat iedereen zich thuis ontwikkelt. Veel werkgevers zien ontwikkelaars nog steeds als kleine fabriekjes waar koffie in wordt gegooid en code uit komt rollen.GateKeaper schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:08:
[...]
Bullshit natuurlijk. Het siert je absoluut als je naast je werk ook nog bezig houdt met persoonlijke ontwikkeling om aan je kennisniveau / cv te werken. Maar dat het verplicht is?! Nee, absoluut niet!
Als je werkgever wilt dat jij je ontwikkeld, of je werkgever eist dat je je met nieuwe dingen bezig houdt, dan moet hij ook maar zien dat hij hier tijd en geld voor beschikbaar maakt. Tijd voor zelfstudie, of geld voor cursussen.
Daarnaast ben ik het wel met je eens dat het je siert. Zelf hou ik mij dan ook veel bezig met ontwikkeling buiten kantoortijden om. En als ik een cursus kan krijgen die in het weekend zou vallen, zou ik hem echt wel willen volgen ondanks dat het eigen tijd is, en ik die tijd niet zou kunnen schrijven. Maar het moet van twee kanten komen, en simpelweg verwachten dat iemand dat wel even in zijn eigen tijd doet, no way.
Mee eensD-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Ok laat ik het anders zeggen dan. Als je jezelf als ontwikkelaar ook maar een beetje serieus neemt dan doe je dat dus wel. Waarom? omdat je dit zelf belangrijk vindt en omdat het je interesseert.
[ Voor 10% gewijzigd door GateKeaper op 11-01-2013 11:35 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| struct A { int i; A() : i() { } }; struct B { A a; A * operator->() { return &a; } }; struct C { B b; B & operator->() { return b; } }; struct D { C c; C & operator->() { return c; } }; int main() { D d; std::cout << d->i << std::endl; } |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2013 11:47 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
http://en.wikibooks.org/w...tors/Operator_Overloading.oisyn schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:41:
In C++ kun je -> dus overloaden middels operator->(). Die returnt dan iets waar vervolgens daadwerkelijk de -> op toegepast wordt. Typisch returnt operator->() een pointer, zoals in B wordt gebruikt. B mimict hier dus als het ware een pointer naar A (handig voor dingen als smart pointers).
Vandaag dacht ik ineens: maar wacht eens even, wat als operator->() nou geen pointer returnt, wat gebeurt er dan? Nou, dit dus
M E M B E R C E P T I O NThe two member access operators, operator->() and operator->*() can be overloaded. The most common use of overloading these operators is with defining expression template classes, which is not a common programming technique. Clearly by overloading these operators you can create some very unmaintainable code so overload these operators only with great care.
When the -> operator is applied to a pointer value of type (T *), the language dereferences the pointer and applies the . member access operator (so x->m is equivalent to (*x).m). However, when the -> operator is applied to a class instance, it is called as a unary postfix operator; it is expected to return a value to which the -> operator can again be applied. Typically, this will be a value of type (T *), as in the example under Address of, Reference, and Pointer operators above, but can also be a class instance with operator->() defined; the language will call operator->() as many times as necessary until it arrives at a value of type (T *).
Op zich mee eens hoor, en ik deed thuis ook wel eens wat, maar als ik zaken moet uitzoeken die relevant voor m'n werk zijn doe ik dat gewoon onder werktijd, of het moet is zijn waar ik kwa persoonlijke ontwikkeling gewoon enorm baat bij heb (zoals een cursus ofzo).D-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:47:
Het is ook niet mijn bedoeling om ontwikkelaars die thuis niks doen af te serveren als "slechte" ontwikkelaars. Ik ben er ook helemaal mee eens dat een werkgever je niet kan verplichten om dingen thuis te doen, op het moment dat je in je vrije tijd controls of whatever aan het ontwikkelen bent voor je werk, dan heb je ergens een verkeerde afslag genomen(of je moet er zelf voor kiezen).
Ik noem het jeugdige naïviteitD-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:47:
Het is ook niet mijn bedoeling om ontwikkelaars die thuis niks doen af te serveren als "slechte" ontwikkelaars. Ik ben er ook helemaal mee eens dat een werkgever je niet kan verplichten om dingen thuis te doen, op het moment dat je in je vrije tijd controls of whatever aan het ontwikkelen bent voor je werk, dan heb je ergens een verkeerde afslag genomen(of je moet er zelf voor kiezen).
Het komt bij mensen ook met vlagen denk ik. Als je 10 uur gewerkt hebt, 2x 1 uur in de auto hebt gezeten dan ben je zo gaar als boter. Het leren van nieuwe technieken lukt dan toch niet en wordt een vrij frustrerende exercitie. Heb toch met enige regelmaat mijn laptop pissig dichtgegooid omdat het gewoon niet wilde lukken, maar ik wel graag wilde.Maar als iemand met passie voor zijn werk kan ik me niet voorstellen dat je niet naast je werk gaat experimenteren met nieuwe dingen, maar dat haakt weer direct in op interesse en enthousiasme voor je vakgebied. Ik vind persoonlijk dat het niet alleen aan je werkgever is om jou te prikkelen om jezelf te ontwikkelen.
Ik kan me goed voorstellen dat je geen bakken met tijd hebt om grote dingen te doen. Ik zelf ga ook geen hele projecten uitwerken in mn vrije tijd. Daar heb ik dan weer geen zin inen zou mn vriendin ook nooit toestaan omdat ik dan helemaal 24/7 met mn werk bezig ben
Dat is iets anders natuurlijk. Als je collega een starre zak hooi is die het liefst nog programmeert zoals het hem op de opleiding is geleerd heb je inderdaad een probleem.Maargoed, komt erop neer dat ik me gewoon gruwelijk kan irriteren aan mensen waaraan je een vraag stelt, waarop dan gereageerd wordt met "geen idee, weet ik niet" waarbij dan een body-language zit waaruit totale desinteresse blijkt.. *flikker op! ga iets anders doen ofzo* denk ik dan
Dat roept de vraag op: wat doet operator->*() dan weer
Dan moet je geen triviale vragen stellen waarvan het antwoord op MSDN staat.D-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:47:
Maargoed, komt erop neer dat ik me gewoon gruwelijk kan irriteren aan mensen waaraan je een vraag stelt, waarop dan gereageerd wordt met "geen idee, weet ik niet" waarbij dan een body-language zit waaruit totale desinteresse blijkt.. *flikker op! ga iets anders doen ofzo* denk ik dan
HahCodeCaster schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:10:
[...]
Dan moet je geen triviale vragen stellen waarvan het antwoord op MSDN staat.
[ Voor 14% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-01-2013 12:19 ]
Ziet er goed uit, ga ik eens even bekijken als ik tijd heb!armageddon_2k1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:19:
Een aantal mensen was benieuwd naar web-applicaties maken met behulp van Vagrant als VM. Ik heb nu mijn allereerste blogitem ooit gemaakt waar ik dat kort in beschrijf: http://armageddons-progra...-met-vagrant-en-chef.html
Kijk... daar heb je 't alweer.TheNephilim schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:29:
[...]
Ziet er goed uit, ga ik eens even bekijken als ik tijd heb!
Ja no shit shirlock, je hoeft de standaard bij mij niet te quoten. Mijn punt was dat ik me nog nooit gerealiseerd had wat de implicaties waren
.* en ->* gebruik je bij pointer-to-members.Soultaker schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:08:
[...]
Dat roept de vraag op: wat doet operator->*() dan weer
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| struct A { int i, j; }; int main() { A a = { }, b = { }; int A::*ptr = &A::i; a.*ptr = 34; // a.i == 34 b.*ptr = 45; // b.i == 45 ptr = &A::j; a.*ptr = 56; // a.j == 56 b.*ptr = 67; // b.j == 67 } |
1
2
3
4
5
6
7
| struct B { A a; A* operator->() { return &a; } int & operator->*(int A::*ptr) { return a.*ptr; } }; |
1
2
3
4
5
6
7
| struct B { A a; A* operator->() { return &a; } template<class T> T& operator->*(T A::*ptr) { return a.*ptr; } }; |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| struct A { void Foo() { std::cout << "A::Foo()" << std::endl; } }; void Foo() { std::cout << "Foo()" << std::endl; } int main() { std::function<void()> f; A a; f = Foo; f(); // "Foo()" f = std::bind(&A::Foo, &a); f(); // "A::Foo()" } |
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 11-01-2013 12:44 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oh ja, die was ik even vergeten. Bedankt voor de uitleg!.oisyn schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:36:
.* en ->* gebruik je bij pointer-to-members.
Zou zomaar kunnen, alleen Google was niet evil toch (tenminste dat beweren ze)D-Raven schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:44:
Hmmm mn VS2010 liep net vast. Geheugen gebruik: 666.666 KB... toeval?
Ik zelf was VB ontwikkelaar en was die VB rommel helemaal zat! Dus op een gegeven moment de overstap naar C# gemaakt.12. C#-programmeurs
Als je van Java hield, maar trouw moest blijven aan Microsoft (bijvoorbeeld omdat je baas een Microsoft-winkel wilde blijven draaien), dan kon je uitwijken naar C#. De code lijkt op Java en veel idiomen werken op de zelfde manier. Eigenlijk is het een verbeterde versie van Java.
Pffft, doe mij maar een goede Nederlandse knallerYopY schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:30:
Vrijdag Friesche (Liwadderse) muziekmiddag: YouTube: Aart Lus & Ed Lip - ik bin su eil
omg wat is dat!.Gertjan. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:33:
[...]
Pffft, doe mij maar een goede Nederlandse knaller
Word ik instant "blij" van...
mmmm...pdebie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:31:
Zat net dit even te lezen:
http://computerworld.nl/a...raties-ontwikkelaars.html
Vrijdag, "werk je collega's op de zenuwen"-dag
Bij ons ging hij ook al over de IRC, nu loopt iedereen de hele dag te "kuiken piep"en.Gertjan. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:01:
[...]
Vrijdag, "werk je collega's op de zenuwen"-dag
https://developer.linkedi...g-past-ones#comment-20856
Dear Mr. Mohager:
I am not sure if you realize, but this change just "pulled the rug" from under our feet unbeknownst to us. We feel completely blind-sighted, disappointed, and frankly bullied by a company that we considered our role model and used to admire. We were one of your earliest supporters, and now we feel betrayed. We are an early stage company, and have invested our own, investors' and clients' money in building two LinkedIn integrated applications centered around a use-case that requires for users to have access to their own contacts' current and past positions. Now, as we are about to launch, we realize that all that effort and money has been spent in vain? If there is still a principle of right and wrong in this world, then breaking your promises as a company in this manner is completely wrong. It breaches the spirit of trust that LinkedIn promotes toward developers and its community of users. It diminishes the good will with those, on whose shoulders LinkedIn stands on.
[...]
Imagine how many developers are counting on your documentation to stay consistent, and building apps by following your example. With such arbitrary moves, each of your developers could end up in the same position as us. But the development community is very connected, we have a sense of right and wrong, we work hard to do good, and when we feel bullied and betrayed, we don't forget.
Sincerely,
Sandro
[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 11-01-2013 15:08 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
.Gertjan. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:33:
[...]
Pffft, doe mij maar een goede Nederlandse knaller
[video]
Word ik instant "blij" van...
1
| PDOException: SQLSTATE[40001]: Serialization failure: 1213 Deadlock found when trying to get lock; try restarting transaction: DELETE FROM {semaphore} WHERE (name = :db_condition_placeholder_0) AND (value = :db_condition_placeholder_1) AND (expire <= :db_condition_placeholder_2) ; Array ( [:db_condition_placeholder_0] => variable_init [:db_condition_placeholder_1] => 122652872250f01e9e3307d3.72915678 [:db_condition_placeholder_2] => 1357913759.2059 ) in lock_may_be_available() (line 181 of /export/content/data/dlc/shared/www/developer/includes/lock.inc). |
1
| PDOException: SQLSTATE[08004] [1040] Too many connections in lock_may_be_available() (line 167 of /export/content/data/dlc/shared/www/developer/includes/lock.inc). |
[ Voor 59% gewijzigd door Cartman! op 11-01-2013 15:17 ]
Nee, dit is gewoon volledig terecht. Wat LinkedIn (en ook Twitter) doen met hun API is volkomen belachelijk en onethisch. De marktleider geeft een gratis API uit met bepaalde mogelijkheden, mensen baseren daar applicaties op, en dan ga je opeens die API veranderen (en niet in de positieve zin) om d'r meer geld op te verdienen.BtM909 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:07:
Ja tuurlijk, gewoon je geld (en die van investeerders) stoppen in twee producten die je volledig baseert op de API van een ander publiek bedrijf
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Och, het lukt meer bedrijven (maar ook ontwikkelaars) om het concept API (en zeker wanneer ze published zijn) niet te begrijpen. Je bouwt dat ding zodat mensen hun applicaties erop kunnen baseren en je zelf ook een en ander kunt optimaliseren (beter te beheersen dan screenscrapers).Cartman! schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:20:
Eens met Hydra overigens, het is ons ook al tig keer gebeurd dat je een app maakt op Facebook voor een klant, vervolgens depricaten ze wat dingen en breekt alles of werkt de core functionaliteit ineens niet meer. Tegenwoordig kondigen ze het wat beter aan maar een paar jaar terug was dat echt dramatisch. Als je niet meer weet waar je op kunt rekenen bij een API is deze vrij kansloos imo.
Terecht (heb je de tekst verder wel gelezen, desnoods via de link)? Dit gaat niet om een applicatie. Dit gaat om een compleet bedrijf opzetten rondom een publieke gratis API en dan klagen als ze informatie weghalen (omdat het te privacygevoelig is)?Hydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:17:
[...]
Nee, dit is gewoon volledig terecht. Wat LinkedIn (en ook Twitter) doen met hun API is volkomen belachelijk en onethisch. De marktleider geeft een gratis API uit met bepaalde mogelijkheden, mensen baseren daar applicaties op, en dan ga je opeens die API veranderen (en niet in de positieve zin) om d'r meer geld op te verdienen.
Stop je ff met belachelijk domme uitspraken doen over andere tweakers?Wat mij betreft steekt de EU een stokje voor dit soort zaken. Dit is niet 'dom' van die bedrijven: social media is integraal geworden in het leven (tweakers die roepen dat social media een hype is zijn gewooon belachelijk dom) en het is logisch dat in zo'n ecosysteem bedrijven ontstaan die daarop verder bouwen.
Ik zie niet hoe een energiebeheerder die een betaalde dienst levert te vergelijken is met een gratis API.Wat LinkedIn en Twitter gedaan hebben met hun API is weinig anders dan een energiebeheerder die opeens weigert stroom te leveren aan bepaalde bedrijven tenzij ze het tienvoudige betalen.
Je kan natuurlijk ook API versies gebruiken voor breaking/major changes: api/1.0/[call].Gertjan. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:31:
[...]
Och, het lukt meer bedrijven (maar ook ontwikkelaars) om het concept API (en zeker wanneer ze published zijn) niet te begrijpen. Je bouwt dat ding zodat mensen hun applicaties erop kunnen baseren en je zelf ook een en ander kunt optimaliseren (beter te beheersen dan screenscrapers).
Als je eenmaal je API publiceert moet je met je klauwen van de definitie afblijven. Hoe vaak ik wel niet tools terugkrijg omdat de API stuk is gegaan. Het wordt helemaal een drama als je voor een "standaard" pakket iets bouwt en de ontwikkelaars bij een release de API verknallen. Dan moet je in je tool beide situaties gaan ondersteunen, want je kunt niet verwachten dat ze direct het standaard pakket gaan upgraden.
Die partijen de updates van je eigen tool ontzeggen werkt ook weer niet, want je wilt ze graag up-to-date houden en voorzien van bugfixes.
Goh, op dat gebied heb ik al diverse ontwikkelaars vervloektNadeel is vaak dat zij zich "oppermachtig" voelen en dus geen enkele boodschap hebben aan jouw omgevallen tooltje...
Natuurlijk moet een API ook kunnen groeien en evolueren, maar doe dat op een nette manier en maak je changes niet breaking. Zag vandaag namelijk ook al dat de nieuwe umbraco een breaking change in de API heeft gezet... In plaats van values als strings gaan ze native-objecten teruggeven (is wel een goede aanpassing, maar doe dat niet over een bestaande... Tja daar ga je geheid problemen mee krijgen als je update, en je weet niet of al je componenten voldoen aan de nieuwe logica, dus moet je met een oude versie blijven zitten totdat je zeker weet dat alle componenten weer aangepast zijn (en daarna dus niet meer op de oude versie zijn te gebruiken....)...
Die info is best ver gezocht ja, maar als die info via de normale site wel publiekelijk te verkrijgen is dan zou je het ook via de API moeten kunnen ophalen als dat eerst wel kon.BtM909 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:33:
[...]
Het gaat hier ook gewoon om bepaalde info van 2e en 3e connections en informatie uit hun verleden. Sorry, maar als daarom je producten compleet falen en je bedrijf niet kan draaien, dan moet je toch weer terug en je idee bekijken
Eens, volgens mij doet Twitter dat toch ook?Pizzalucht schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:33:
[...]
Je kan natuurlijk ook API versies gebruiken voor breaking/major changes: api/1.0/[call]
Je krijgt altijd last van breaking changes. Je kunt niet tot in de eeuwigheid 'wrapperlagen' blijven schrijven tussen de oude API en het nieuwe platform wanneer zulke changes optreden. Je kunt dus niet garanderen dat /api/1.0/ altijd blijft werken. Denk aan nieuwe verplichte parameters, of een geheel nieuwe authenticatiemethode.Pizzalucht schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:33:
[...]
Je kan natuurlijk ook API versies gebruiken voor breaking/major changes: api/1.0/[call]
[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2013 15:50 ]
10. PHP-programmeurs
Veel PHP-programmeurs zijn per ongeluk met PHP begonnen. Ze bouwden in HTML, maar misten wat dynamische logica. De ene tag leidde tot de andere en opeens werden complete websites en content management systemen (CMS) met de code gebouwd.
Lees meer: http://computerworld.nl/a...s-ontwikkelaars/3.html?cp
Dit ging niet om dit specifieke geval. Volgens mij was dat door mijn referentie aan Twitter wel duidelijk. Privacyzaken is wat anders, maar dan nog moet je als bedrijf terughoudend zijn met het zomaar verwijderen van informatie uit een API.BtM909 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:33:
Terecht (heb je de tekst verder wel gelezen, desnoods via de link)? Dit gaat niet om een applicatie. Dit gaat om een compleet bedrijf opzetten rondom een publieke gratis API en dan klagen als ze informatie weghalen (omdat het te privacygevoelig is)?
Een idee ontstaat op basis van wat er dan in het ecosysteem bestaat. Daarop je bedrijf baseren is niet dom, het is hoogstens risicovol. Dan is het nog steeds niet raar of onterecht daar ontevreden over te zijn. LinkedIn en Twitter zijn gewoon marktleiders, heck, monopolisten in hun gebied. Er zouden betere controlemiddelen moeten bestaan wat betreft wat deze monopolisten wel en niet kunnen maken. Een "het is onze API en we doen wat we willen" gaat niet op.Het gaat hier ook gewoon om bepaalde info van 2e en 3e connections en informatie uit hun verleden. Sorry, maar als daarom je producten compleet falen en je bedrijf niet kan draaien, dan moet je toch weer terug en je idee bekijken
Sorry? Ik zeg dat ALS iemand dit claimt. Als je claimt dat social media slechts een hype is ben je gewoon dom, klaar. Dat is geen kwestie van meningen ofzo. Genoeg roeptoeters die dit soort zaken op de FP roepen.Stop je ff met belachelijk domme uitspraken doen over andere tweakers?
Als je niet het inzicht hebt om deze parallel te volgen heeft een verdere discussie ook weinig zinIk zie niet hoe een energiebeheerder die een betaalde dienst levert te vergelijken is met een gratis API.
Ziet er weer uit als een ontzettend sneue kettingbrief, maar toevallig werd er gister gebeld door de postbode aan de deur met een pakketje op ons adres maar met de geadresseerde: De heer Skywalker.
Volgens is wat anders dan maar je domme analogie accepterenHydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:07:
[...]
Als je niet het inzicht hebt om deze parallel te volgen heeft een verdere discussie ook weinig zin
Weer lekker vol er inHydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:07:
[...]
Dit ging niet om dit specifieke geval. Volgens mij was dat door mijn referentie aan Twitter wel duidelijk. Privacyzaken is wat anders, maar dan nog moet je als bedrijf terughoudend zijn met het zomaar verwijderen van informatie uit een API.
[...]
Een idee ontstaat op basis van wat er dan in het ecosysteem bestaat. Daarop je bedrijf baseren is niet dom, het is hoogstens risicovol. Dan is het nog steeds niet raar of onterecht daar ontevreden over te zijn. LinkedIn en Twitter zijn gewoon marktleiders, heck, monopolisten in hun gebied. Er zouden betere controlemiddelen moeten bestaan wat betreft wat deze monopolisten wel en niet kunnen maken. Een "het is onze API en we doen wat we willen" gaat niet op.
[...]
Sorry? Ik zeg dat ALS iemand dit claimt. Als je claimt dat social media slechts een hype is ben je gewoon dom, klaar. Dat is geen kwestie van meningen ofzo. Genoeg roeptoeters die dit soort zaken op de FP roepen.
[...]
Als je niet het inzicht hebt om deze parallel te volgen heeft een verdere discussie ook weinig zin
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik vind de beschrijving van Java nog triester. Vooral Android. Uhuh.
Wat is je probleem? Vind je het vervelend dat ik tweakers aanval of ben jij van mening dat social media slechts een hype is en vind je het vervelend dat ik dat enorm dom vind?BtM909 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:10:
Volgens is wat anders dan maar je domme analogie accepteren
Ik heb geen probleem, maar jouw probleem is dat je meer respectvol over anderen kan praten en in het bijzonder over mede-users hier. Waarom denk je dat we http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt hebben opgenomen in onze algemene voorwaarden of FAQ: Het algemeen beleid#reageren hebben?Hydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:12:
Wat is je probleem?
Ik heb overigens nergens gemeld wat mijn mening is over social media, maar het maakt mij geen zak uit wat jij van mij denktVind je het vervelend dat ik tweakers aanval of ben jij van mening dat social media slechts een hype is en vind je het vervelend dat ik dat enorm dom vind?
[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 11-01-2013 16:34 ]
Toch maar eens RoR leren dan!pdebie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:31:
Zat net dit even te lezen:
http://computerworld.nl/a...raties-ontwikkelaars.html
"Dankzij Ruby kunnen projecten die anders jaren zouden kosten in dagen worden gedaan."
Ja, ik ben er ook weer druk mee bezig.
Zo dit bericht was even verdwenen door die discussies!armageddon_2k1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:19:
Een aantal mensen was benieuwd naar web-applicaties maken met behulp van Vagrant als VM. Ik heb nu mijn allereerste blogitem ooit gemaakt waar ik dat kort in beschrijf: http://armageddons-progra...-met-vagrant-en-chef.html
[ Voor 48% gewijzigd door Ryur op 11-01-2013 16:53 ]
[ Voor 4% gewijzigd door alwinuzz op 11-01-2013 16:49 ]
Waarom zou ik in hemelsnaam deze discussie op Feedback willen voorzetten? De discussie gaat over social media en specifiek API integraties daarmee. Dat jij mijn opmerking dat ik bepaalde zaken enorm dom vindt vervelend vindt, tja. Je mag me altijd DMen hoor.BtM909 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:37:
Sorry, ik dacht dat je wel begreep welke plek ik op doelde. Speciaal voor jou een linkje: Feedback op moderatie binnen de Devschuur
[ Voor 8% gewijzigd door GateKeaper op 11-01-2013 16:57 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Cartman! op 11-01-2013 16:55 ]
Die discussie mag je hier doorvoeren. Het deel wat in Feedback hoort isHydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:49:
[...]
Waarom zou ik in hemelsnaam deze discussie op Feedback willen voorzetten? De discussie gaat over social media en specifiek API integraties daarmee. Dat jij mijn opmerking dat ik bepaalde zaken enorm dom vindt vervelend vindt, tja. Je mag me altijd DMen hoor.
Volgens mij reageerde later met Wat is je probleem?Stop je ff met belachelijk domme uitspraken doen over andere tweakers?
Vervelend he, als mensen reageren zoals je zelf tegen mensen reageert:Hydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:36:
Sorry hoor, ik vind dat een beetje jammer. Zo kan je als mod wel erg makkelijk het laatste woord hebben in een discussie.
Mimimi, m'n analogie slaat nergens op dus ik doe maar net alsof de ander dom is en ik gelijk heb.Hydra schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:07:
[...]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
1
2
3
4
5
6
7
8
| var applicationId = "test?"; var client = new Microsoft.WindowsLive.Platform.Client(applicationId); var contact = client.peopleManager.createContact(); contact.firstName = "Pietje"; contact.lastName = "Jansen"; contact.mobilePhoneNumber = "06-11"; |
[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2013 18:37 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq