We are shaping the future
Ik was net even van schoolgebouw naar de andere aan het lopen waardoor ik niet sneller kon reageren.Gertjan. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:20:
[...]
Ghehehe, was natuurlijk te verwachten
Vond het al lang duren voordat iemand daar mee kwamNormaal wordt IE sneller afgezeken
Maar je kon het verwachten ja!
Ik zweer bij CoffeeScript i.p.v. JavaScript (en zolang het maar geen IE is, vind ik alles goed)
Daar zijn de meningen dan over verdeeldT i M schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:45:
[...]
De developer tools van Internet Explorer zijn zeker niet slecht! Zit een prima debugger in.
Daarnaast kan je in de code ook dingen doen als:
JavaScript:
1 debugger;
Loggen naar console is een ander verhaal, maar zijn ook oplossingen voor te vinden.
Het is net alsof ze dachten: Zo dat zit erin, meh de rest is niet boeiend, SHIP IT!

Interesting, kan je er een klein voorbeeldje van geven of het omschrijven?alienfruit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:02:
Zucht, er is altijd een browser die iets fout doet qua CSS styling. Dit keer is het een render artefact in Chrome
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

In Safari gaat het wel goed? Vreemd, de meeste van dit soort quirks komen door Webkit... Maar het is in ieder geval fijn dat je een oplossing hebt, al is het niet echt wenselijk zo.alienfruit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:08:
Ja, ik heb een border-bottom van 1 pixel en een element een niveau lager een border-left van 10px. Vervolgens wordt de border-bottom niet doorgetekend begint pas na 4-6px. Terwijl dit allemaal goed gaat in IE7/8/9, Firefox, Safari etc. Alleen niet in Chrome. Het is op te lossen met een achtergrond plaatje voor de border-left

Nothing to see here!
Of:
Sleep: a completely inadequate substitute for caffeine.
Ja, lekker CSS injecten als Chrome gebruikt wordtRam0n schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:48:
In Safari gaat het wel goed? Vreemd, de meeste van dit soort quirks komen door Webkit... Maar het is in ieder geval fijn dat je een oplossing hebt, al is het niet echt wenselijk zo.
CoffeeScript compiled gewoon js hoorGoTCoast schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:18:
[...]
Ik zweer bij CoffeeScript i.p.v. JavaScript (en zolang het maar geen IE is, vind ik alles goed)
maar ja volgens mij is dat ook de future
Er is toch altijd nog.Gertjan. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:09:
Ouch!Zonder goede debugging methodes sta je min of meer met lege handen
printf
printk
MSG
Console.Out.Write

pin_write( !pin_read() )
...
No Fear!
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Werk je bij Cloud9... Grappig, wist ik nietcreator1988 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:35:
Mijn release van vandaag: http://cloud9ide.posterous.com/86221496 !
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
3 maanden pas hoorBtM909 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:09:
[...]
Werk je bij Cloud9... Grappig, wist ik niet
Als ik me niet vergis, heb je onder andere de overstap gemaakt vanwege de openheid van het bedrijf met betrekking tot het zelf publiekelijk maken van je verhalen als programmeur (lees: blogs schrijven

Hooray voor PPM trouwens, die commandline CPAN gaf altijd errors en met PPM heb ik ineens geen problemen meer (kan ook komen omdat ActivePerl een verse install is en mijn System Perl misschien al zwaar vervuilt is door installen en deinstallen enzo

Het enige probleem is nu nog mijn code van 3 maand geleden snappen en functionaliteit toevoegen.

Hij bestaat toch!
Enige nadeel: ik moet nu een schoen opeten.

Weddenschap met een klasgenoot van me, ik had gewed dat hij nooit meer kwam; klasgenoot had gewed dat het dit jaar nog kwam (dus uiteindelijk had ik meer kans om de weddenschap te winnen
[ Voor 76% gewijzigd door Ryur op 13-12-2011 22:01 ]
Smakelijk!GoTCoast schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:54:
TextMate 2 Alpha
Hij bestaat toch!
Enige nadeel: ik moet nu een schoen opeten.![]()
Weddenschap met een klasgenoot van me, ik had gewed dat hij nooit meer kwam; klasgenoot had gewed dat het dit jaar nog kwam (dus uiteindelijk had ik meer kans om de weddenschap te winnen![]()
)

https://fgheysels.github.io/
Errug veel problemen met GOT sinds gisteravond. Supertraag met laden dat je Chrome Oops! pagina krijgt. Dus eens fiksen
[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 14-12-2011 09:16 ]
In Nederland doen we over het algemeen aan frikandellen en patatalienfruit schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:09:
...frikadellen ... friet..[/offtopic]
Wil ik er net een opmerking over maken, is ie al gemaaktSteffannnn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:25:
[...]
In Nederland doen we over het algemeen aan frikandellen en patat
Wel leuk hoor. Weer eens iets anders
Het debuggedeelte van VB6 is nog niet eens zo slecht. Je hebt ook gewoon watches en locals enzo
Lekker op de bank
Ik kan in de huidige VS niet veel meer qua debuggen dan ik in VB6 kon. Alleen het immediate window werkt beter, in de VB6 IDE.ZaZ schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:43:
Het debuggedeelte van VB6 is nog niet eens zo slecht. Je hebt ook gewoon watches en locals enzo
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Vroeger was het 'frikadel', maar iedereen zei toch al 'frikandel', daarom mag het nu allebei. Dankzij domme mensen verandert de taal. Over twintig jaar is 'beter als jou' waarschijnlijk officieel toegestaan.Steffannnn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:25:
[...]
In Nederland doen we over het algemeen aan frikandellen en patat
Bron: http://woordenlijst.org/zoek/?q=frikadel&w=w
Ja, I know. Maar ik zit nog niet lang genoeg in node.js om er een paar keer per week een interessant verhaal over te tikken. Desondanks slecht excuus. Moet er tijd voor vrij gaan makenDevilly schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:33:
[...]
Als ik me niet vergis, heb je onder andere de overstap gemaakt vanwege de openheid van het bedrijf met betrekking tot het zelf publiekelijk maken van je verhalen als programmeur (lees: blogs schrijven). Waar blijven die nu?
Nothing to see here!
Eigenlijk te belachelijk voor woorden... Fout is fout.Davio schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:32:
[...]
Vroeger was het 'frikadel', maar iedereen zei toch al 'frikandel', daarom mag het nu allebei. Dankzij domme mensen verandert de taal. Over twintig jaar is 'beter als jou' waarschijnlijk officieel toegestaan.
Bron: http://woordenlijst.org/zoek/?q=frikadel&w=w
Lekker ziek wakker geworden vandaag, bluh

Leuke van taal is alleen dat als het maar vaak genoeg op een bepaalde (voorheen foute) manier gebruikt wordt het vanzelf goed wordt.Ram0n schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:15:
[...]
Eigenlijk te belachelijk voor woorden... Fout is fout.
Geweldige webbased IDE, lijkt me ook heel gaaf om aan te kunnen werken.creator1988 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:35:
Mijn release van vandaag: http://cloud9ide.posterous.com/86221496 !
Alleen FTP: An error occurred, the Cloud9 system admin has been notified.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dank! En ja FTP is broken sinds vanochtend, we fixen het ASAP.OkkE schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:52:
[...]
Geweldige webbased IDE, lijkt me ook heel gaaf om aan te kunnen werken.Gebruik 'm voornamelijk icm GitHub, heel fijn.
Alleen FTP: An error occurred, the Cloud9 system admin has been notified.
Feli!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
feli

En bedankt voor de taart!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Hmmm Monchou ...

Hier rondhangen is niet goed genoeg?BtM909 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:34:
Ga je nog wat leuks doen op je verjaardag?
Hallo Paul,
Wat die A-technische ICT-ers/managers betreft moet ik je helemaal gelijk geven.
Er lopen er helaas heel wat van rond en ze slaan zichzelf nog vaak op de borst door te zeggen dat ze geeneens kennis van technische zaken hoeven te hebben, omdat ze bezig zijn met managen (lees zich bezighouden met roddel, achterklap en hun positie veilig stellen).
De beste managers zijn meestal oprichters/eigenaren van een (klein) eigen bedrijf die ooit zelf op de werkvloer zijn begonnen en precies weten wat er zich afspeelt.
Helaas is dat bij grotere bedrijven en instanties meestal niet het geval en dus zijn er ook binnen de ICT wereld veel incapabele managers op posities waar ze moeilijk weg te krijgen zijn.
Ofwel omdat ze in een gunstig daglicht staan bij mensen in nog hogere posities binnen het bedrijf (die zich vaak net zoals zijzelf met ellebogen omhoog hebben gewerkt!) en soms krijgens ze ook zomaar deze positie toegeworpen omdat ze al zoveel jaren bij een ander onderdeel van het bedrijf werkzaam waren en daar weg moesten.
Mijn vorige ICT manager wist nieteens hoe je een printer moet installeren! ;-).
Maar goed, we dwalen te ver af van het topic denk ik.
Ik ben welliswaar geen programmeur maar heb in het verre verleden wel wat met Pascal gedaan en weet als systeembeheerder alles van (Oldskool DOS;-) batch files.
Ik vond die routine om een backup met behulp van ARJ.EXE naar diskette te schrijven wel grappig, maar dat had toch ook gewoon in een batch file gekunt!?
Blijk ik als systeembeheerder toch nog te kunnen meepraten met de programmeurs hier, want batch files gebruik en bewerk ik als sinds AUTOEXEC.BAT ;-)
[ Voor 14% gewijzigd door Janoz op 15-12-2011 09:57 ]
SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF
Het kan wel met een batch-bestand, maar het is een functie van het programma, dus dan is het gebruikelijk het in het programma te integreren ipv een batchbestand (of arj.exe) aan te roepen.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dell XPS 15, met:
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
- 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
- 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
- Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
Happy happy joy joy

Vind je een bug fixen in een oude VB6 codebase leuk ?BtM909 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:34:
Ga je nog wat leuks doen op je verjaardag?
Gelukkig ook nog wat .NET code geproduceerd, en wat met NHibernate gerotzooid.
Van mij hoeft een manager dat ook niet te weten....soedesh schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:14:
Mijn vorige ICT manager wist nieteens hoe je een printer moet installeren! ;-).
Bij mijn laatste klus werd de functionaliteit van een aantal websites bepaald door een secretaresse... En die dacht door een nieuwe button met een bepaalde tekst dat alles geregeld was.....

Dat was de eerste keer, in mijn professionele loopbaan, dat ik iemand "stommer als het achtereind van een varken" heb genoemd....
En de enige reactie van mijn manager was: "Dat mag je niet zeggen...."

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Had je het over de secretaresse, die geen opleiding had voor websites bouwen en gewoon deed wat haar baas vroeg? Of had je het over de manager die zijn huiswerk niet deed en de secretaresse met rotzooi opzadelde?
kenneth schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:50:
Inderdaad, het moet zijn: stommer dan het achtereind van een varken

Ik bedoelde de secretaresse, ze had geen enkele - en dan bedoel ik ook geen enkele - affiniteit met ICT, maar als we rechtstreeks contact op wilden nemen met klant, dan kregen we een vette njet.alwinuzz schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:20:
Ligt eraan wie je bedoelde.
Had je het over de secretaresse, die geen opleiding had voor websites bouwen en gewoon deed wat haar baas vroeg? Of had je het over de manager die zijn huiswerk niet deed en de secretaresse met rotzooi opzadelde?
En ja, de managers, zowel die van mij, als die van haar, hadden moeten ingrijpen...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Rutix schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:11:
Jeej. MSDN licentie verlengt tot 2013 =). Kan ik er weer een poosje tegenaan.
Mijn MSDN loopt ook nog tot 2013, dus ik mag er ook nog eventjes van genieten.
Vandaag was de dag van vage foutmeldingen....
De eerste was een bug in de jQuery datepicker. Op de een of andere manier trad er een JS fout op wanneer een datum geselecteerd werd. De datums in de kalender zijn mooie a-tjes met een href="#". Normaal niet zo'n probleem omdat er in de onclick een return false; gedaan wordt. Klapt echter het JS eruit zal nooit een return false worden gedaan en zal de pagina zich dus refreshen. Hele tijd aan het zoeken geweest (en geloof me jquery debuggen is niet cool) en bleef steeds de fout krijgen dat er een > in de weg zat... Uit eindelijk bleek iets verkeerd te zijn gegaan waardoor in het attribuut onchange een server tag was gekomen <%=ClientEvent %>. Deze werd gewoon door de server neergezet (en dus niet uitgevoerd) en jQuery probeerde de <%=ClientEvent%> uit te voeren als onchange

Overigens een andere WTF tijdens het debuggen/uitzoeken was dat het zoeken op een bepaald stukje jQuery zoekresultaten in google opleverde betreffende diabetes
De volgende was een textbox die niet netjes update op de server, de oude data bleef staan. Dat boxjes was gekoppeld aan de datepicker en het leek me dus handig om deze voor de veiligheid readonly te maken zodat men hem niet met de hand kan updaten en enkel via de datepicker. Wist ik veel dat .net zo beveiligd was dat een readonly textbox (met runat=server) de waardes van de post negeerde

Het leuke is dat alle problemen zich voordeden in een applicatie die redelijk wat dodgy code bevat, dus in eerste instantie zoek je je helemaal kapot, want het kan ook zijn dat bijvoorbeeld de page-loads krom worden gedaan of andere javascripts in de weg zaten.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Geen SSD? Dus je hebt een monster van een auto, maar eigenlijk is het nog steeds een driewieler?Alex) schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:46:
Zo, nieuwe hardware besteld om mee te spelen
Dell XPS 15, met:
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz
- 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
- 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
- Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
Happy happy joy joy

Voor grote opslag gebruik ik wel een externe hd. Dan wacht ik maar wat langer als ik grote bestanden over moet halen, of desnoods zet ik ze tijdelijk op de SSD.
Toegegeven... ik werk nog met een Dell 630
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Hoeven ze ook helemaal niet toch? Dat is niet hun taak. Degene die ze managen hebben de technische kennis nodig. De manager moet gewoon zorgen dat diegenen hun technische werkzaamheden zo efficiënt en ongestoord mogelijk uit kunnen uitvoeren.soedesh schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:14:
Hallo Paul,
Wat die A-technische ICT-ers/managers betreft moet ik je helemaal gelijk geven.
Er lopen er helaas heel wat van rond en ze slaan zichzelf nog vaak op de borst door te zeggen dat ze geeneens kennis van technische zaken hoeven te hebben, omdat ze bezig zijn met managen (lees zich bezighouden met roddel, achterklap en hun positie veilig stellen).
Nou, daar ben ik het dus hardgrondig mee oneens. Dit zijn juist de types die het bedrijf en hun product niet als dat zien, maar meer als een liefdesbaby. Dat zijn typisch de bedrijfjes waar beslissingen niet op rationele gronden genomen worden, maar waarbij een voorstel tot verbetering al snel als een persoonlijke aanval jegens de directeur wordt gezien.De beste managers zijn meestal oprichters/eigenaren van een (klein) eigen bedrijf die ooit zelf op de werkvloer zijn begonnen en precies weten wat er zich afspeelt.
Dat klopt dan inderdaad ook wel weer. Er zit vrij weinig koren tussen het kaf en het nadeel van een goede manager is dat die vooral naar boven aan het pissen is. Dan manage je goed, maar wordt je door je superieuren toch al snel als vervelender ervaren.Helaas is dat bij grotere bedrijven en instanties meestal niet het geval en dus zijn er ook binnen de ICT wereld veel incapabele managers op posities waar ze moeilijk weg te krijgen zijn.
Ofwel omdat ze in een gunstig daglicht staan bij mensen in nog hogere posities binnen het bedrijf (die zich vaak net zoals zijzelf met ellebogen omhoog hebben gewerkt!) en soms krijgens ze ook zomaar deze positie toegeworpen omdat ze al zoveel jaren bij een ander onderdeel van het bedrijf werkzaam waren en daar weg moesten.
Wat de fuck heb je aan een manager die een printer kan installeren? Ieder zijn taak. Jij kan de printer installeren en de manager zorgt ervoor dat je dat ongestoord kunt doen, de uren er voor krijgt en dat de benodigde middelen aanwezig zijn. Dat alles uiteraard op basis van wat jij hem verteld hebt dat je nodig hebt.Mijn vorige ICT manager wist nieteens hoe je een printer moet installeren! ;-).
Och, dan kan ik ook systeembeheren omdat ik wel eens een windows geïnstalleerd hebIk ben welliswaar geen programmeur maar heb in het verre verleden wel wat met Pascal gedaan en weet als systeembeheerder alles van (Oldskool DOS;-) batch files.
Ik vond die routine om een backup met behulp van ARJ.EXE naar diskette te schrijven wel grappig, maar dat had toch ook gewoon in een batch file gekunt!?
Blijk ik als systeembeheerder toch nog te kunnen meepraten met de programmeurs hier, want batch files gebruik en bewerk ik als sinds AUTOEXEC.BAT ;-)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb ook maar een garantie-upgrade gedaan, van 1 jaar collect and return naar 3 jaar next day in site.
En dan gewoon een externe dvd-speler. Dvd's zijn zo 2008
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Maar ehm, is dit niet iets voor de devschuur?

Je kan van die dingen kopen op ebay waar je je SSD in kan doen en die dan de behuizing mooi afdichtenMotrax schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:53:
En die combinatie van een SSD als bootschijf en ipv een dvd-speler daar een sata-schijf? Recent gezien bij iemand...
En dan gewoon een externe dvd-speler. Dvd's zijn zo 2008
Of uberhaupt snappen waarom een medewerker (met verstand van zaken) iets aanraadt. Programmeurs willen doorgaans zaken technisch helemaal perfect hebben, bedrijven willen dat dingen zo snel mogelijk gefixed worden. Daar moet je een tussenweg in vinden zodat producten en goed (genoeg) zijn, maar tegelijkertijd niet drie jaar kosten om te ontwikkelen.MBV schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:48:
Een manager moet IMHO wel degelijk technische kennis hebben. Je kan nu eenmaal slecht inschatten wie van de medewerkers gelijk heeft als je niet snapt waar ze het over hebben.
In mijn ervaring kost het vooral veel moeite om managers te overtuigen van het nut van een goede beveiliging, bruikbare logging, test procedures, etc. Al die zaken die niet direct zichtbaar resultaat opleveren voor de klant, maar wel essentieel zijn voor een gezond developmentproces. Daar kun je ook veelteveel tijd aan besteden, dus altijd programmeurs hun zin geven is ook niet ideaal.
Als twee medewerkers een verschil van mening hebben dan kun je ook als mediator optreden. Dan hoef je niet exact te weten waar het over gaat en kun je toch het probleem oplossen.MBV schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:48:
Een manager moet IMHO wel degelijk technische kennis hebben. Je kan nu eenmaal slecht inschatten wie van de medewerkers gelijk heeft als je niet snapt waar ze het over hebben. En als je leiders en managers onderscheidt: een leider moet helemaal genoeg bagage hebben om een goede visie te kunnen formuleren.
Ik denk dat de omgang met managers toch wel een redelijk deel van de werkzaamheden van de gemiddelde ontwikkelaar isMaar ehm, is dit niet iets voor de devschuur?
Een goede manager weet risico's en impacts boven water te krijgen. Daarvoor heb je geen specifieke diepgaande technische kennis nodig. Meer dan dat je in 2 avonden kunt bijlezen is echt niet nodig. Aan de andere kant weet een goed developer zelf hier ook wel pragmatisch mee om te gaan.FragFrog schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:26:
[...]
Of uberhaupt snappen waarom een medewerker (met verstand van zaken) iets aanraadt. Programmeurs willen doorgaans zaken technisch helemaal perfect hebben, bedrijven willen dat dingen zo snel mogelijk gefixed worden. Daar moet je een tussenweg in vinden zodat producten en goed (genoeg) zijn, maar tegelijkertijd niet drie jaar kosten om te ontwikkelen.
In het kort komt het er dan ook op neer dat een groep ervaren developers aangestuurd kunnen worden door een junior manager, terwijl een senior developer (zonder specifieke technische kennis) best goed om kan gaan met medior developers.
Ik vind het bijvoorbeeld ook onzin dat een manager of leidinggevende meer zou moeten verdienen dan degene die hij aanstuurt.
Dan heb je een slechte manager, of ben je niet goed in staat om de punten duidelijk over te brengen. Sowieso levert een gezond developmentproces resultaten op (alhoewel het kernwoord uiteraard 'direct' is, maar elke manager kun je uitleggen dat de kost voor de baat komt)In mijn ervaring kost het vooral veel moeite om managers te overtuigen van het nut van een goede beveiliging, bruikbare logging, test procedures, etc. Al die zaken die niet direct zichtbaar resultaat opleveren voor de klant, maar wel essentieel zijn voor een gezond developmentproces. Daar kun je ook veelteveel tijd aan besteden, dus altijd programmeurs hun zin geven is ook niet ideaal.
Als ik terugkijk was technische kennis niet een eigenschap die een manager tot goede of slechte manager maakte. Het was voornamelijk het besef dat ze zelf een faciliterende functie hebben. Ze moeten zich ten dienste stellen van degene die ze managen. Het is hun taak om mijn productiviteit zo hoog mogelijk te krijgen. Dat doe je niet door deadlines krapper te maken mij mij dwingen de kantjes er vanaf te lopen. Nee, dat doe je door te zorgen dat ik op tijd over de juiste gegevens beschik en toegang heb tot het gereedschap wat ik nodig heb.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Iemand enig idee of er een slimme algoritme is om alle uiterste randen van een hexagon grid te krijgen? Dus de vlakken aan de buitenkant? Ik dacht aan om elke vlak de gebruikte randen/zijden op te slaan. Zodat je het zou kunnen sorteren hierop.
[ Voor 70% gewijzigd door alienfruit op 15-12-2011 13:33 ]
2x Visual Studio 2010 open
1x Flash Builder open
en nog 2 browser, en wat losse progs open.
Resultaat: typen in slow-motion
Juist
In 2D is daar een ongelofelijk simpele, snelle en vrij goede benadering voor, dat was de enige vraag die ik bij het tentamen Advanced Algorithms (TU/e) helemaal goed had. Maar ik weet hem niet meeralienfruit schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:25:
Oude projecten opnieuw compileren wat een rotklus
Iemand enig idee of er een slimme algoritme is om alle uiterste randen van een hexagon grid te krijgen? Dus de vlakken aan de buitenkant? Ik dacht aan om elke vlak de gebruikte randen/zijden op te slaan. Zodat je het zou kunnen sorteren hierop.
Verwijderd
Op dezelfde manier als de randen van een rectangular grid opzoeken? Als je een uitgebreider antwoord wil moet je toch echt een uitgebreidere vraag stellenalienfruit schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:25:
Handig is om een het gewoon ook te benaderen als een rectangular grid. Als je elke oneven rij (of kolom) een halve cell opschuift dan is het hexagonaal. Schuif je elke oneven kolom een halve cell naar beneden, dan zijn de adjacensies van de cell op (x, y):
als x even: (x-1, y-1), (x-1, y), (x, y+1), (x+1, y), (x+1, y-1), (x, y-1)
als x oneven: (x-1, y), (x-1, y+1), (x, y+1), (x+1, y+1), (x+1, y), (x, y-1)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2011 15:49 ]
Niice, heb 'm gelijk even geïnstalleerd.creator1988 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:16:
Mijn eerste Chrome Extension: http://cloud9ide.posterou...in-cloud9-ide-from-github
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bedankt! Ik ga het eens bekijken!.oisyn schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:34:
Op dezelfde manier als de randen van een rectangular grid opzoeken? Als je een uitgebreider antwoord wil moet je toch echt een uitgebreidere vraag stellen. Hoe ziet je data eruit en hoe wil je je antwoord hebben?
Ja, het idee is dus om een lijst te krijgen van de cellen in jouw afbeelding: (0,0), (0,1), (0.2), (1,0), (2.0), (3,0).
Dan heb je de randen van je speelveld als ik het goed heb.
Note, moeten de tiles wel zo genummerd zijn als bij .oisyn.
Verwijderd
Je kan toch een SQLExpress database gebruiken?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:08:
Hoe scheef wordt ik hier bekeken als ik het overweeg om een Access-database wil gebruiken voor een simpele .NET client-app?
Verwijderd
Het is tussen die 2 dat ik aan het twijfelen ben...Styxxy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:10:
[...]
Je kan toch een SQLExpress database gebruiken?
Of natuurlijk SQL Compact. Heb je ook geen DB-server meer nodig en kan dus gewoon in de App_Data map worden geplaatst. Weet niet of dat handig is in jouw situatie.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:12:
[...]
Het is tussen die 2 dat ik aan het twijfelen ben...
Tussen Access en SQL Expres zou ik toch SQL verkiezen. Lijkt toch wat meer op een DB en je kunt altijd nog eenvoudig upgraden.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dan zou ik eerder voor SQL Express of SQL Compact kiezen. Heb het gevoel dat die beter / handiger zijn (dat is mijn gevoel, niet gefundeerd).Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:12:
[...]
Access maakt me niet zoveel uit, maar dat je "wordt ik" schrijft vind ik toch wel zorgwekkendVerwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:08:
Hoe scheef wordt ik hier bekeken als ik het overweeg om een Access-database wil gebruiken voor een simpele .NET client-app?
Ik zou voor SQL Server Compact kiezen. Is gratis, is portable, en voor zover ik weet een stuk stabieler dan Access-databases. En je kunt makkelijk upgraden naar SQL Server Express, Standard of Enterprise.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:12:
[...]
Doe ik ook somsJeldert schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:58:
Ben mijn machientje (Win XP, 3GB) lekker aan het afbeulen:
2x Visual Studio 2010 open
1x Flash Builder open
en nog 2 browser, en wat losse progs open.
Resultaat: typen in slow-motion
2 VM's
een 2 of 3-tal VS.NET instances
en nog wat andere meuk; en dan gaat het soms f*cking traag ja.
Niet zo, doe ik ook -omdat het best past in de requirements-.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:08:
SQL compact heeft toch wel zo wat z'n onhebbellijkheden, als ik me nog goed herinner (geen check constraints bv ? )
Ttz, ik weet dat ik indertijd ook SQL Compact heb overwogen, maar om een of andere reden dan toch niet gebruikt heb ...
[ Voor 28% gewijzigd door whoami op 16-12-2011 09:05 ]
Weet je zeker dat het aan IE8 ligt, en niet aan je webserver/applicatie die de verkeerde informatie meestuurt?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:32:
Leuke bug in IE8, als je een PDF probeerd binnen te halen via HTTPS dan flipt hij, zijn wel wat header aanpassingen die het blijkbaar moeten fixen, maar vind het nog steeds apart >.<

Komt die installer met: "Ja je hebt geen VS2010 geinstalleerd" wait, what?
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
YupRemus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:19:
[...]
Weet je zeker dat het aan IE8 ligt, en niet aan je webserver/applicatie die de verkeerde informatie meestuurt?
Alle andere browsers (en ik meen ook IE9 in IE8-mode) doen het wel goed. Wij hebben het hier ook voorgehad.
[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 16-12-2011 10:34 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Jan_V schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:39:
[...]
Of natuurlijk SQL Compact. Heb je ook geen DB-server meer nodig en kan dus gewoon in de App_Data map worden geplaatst. Weet niet of dat handig is in jouw situatie.
Tussen Access en SQL Expres zou ik toch SQL verkiezen. Lijkt toch wat meer op een DB en je kunt altijd nog eenvoudig upgraden.
Styxxy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:03:
[...]
Dan zou ik eerder voor SQL Express of SQL Compact kiezen. Heb het gevoel dat die beter / handiger zijn (dat is mijn gevoel, niet gefundeerd).
Heb net even naar SQL Compact gekeken, maar er zijn toch te veel features die niet ondersteund worden.whoami schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:02:
[...]
Niet zo, doe ik ook -omdat het best past in de requirements-.
SQL compact heeft toch wel zo wat z'n onhebbellijkheden, als ik me nog goed herinner (geen check constraints bv ? )
Ttz, ik weet dat ik indertijd ook SQL Compact heb overwogen, maar om een of andere reden dan toch niet gebruikt heb ...
Meer info
Je hebt gelijk. Ik was redelijk druk bezig en wou wat te snel zijn.Avalaxy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:13:
[...]
Access maakt me niet zoveel uit, maar dat je "wordt ik" schrijft vind ik toch wel zorgwekkend

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 11:01 ]
Wel leuk iedereen is strak in het pak hehe.
Maar weer verder prutsen met sentinel objects
Verwijderd
Het is blijkbaar te fixen door met de caching headers te kloten maar dat werkte hier ook niet echt (Collega's waren er mee bezig dus heb er zelf niet naar gekeken op what googlen na).Paul schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:34:
[...]
YupEn gebeurt alleen als je het streamt (omdat je de PDF net genereert bijvoorbeeld), als je een plat bestand linkt gaat het wel goed.
Alle andere browsers (en ik meen ook IE9 in IE8-mode) doen het wel goed. Wij hebben het hier ook voorgehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 14:31 ]
Altijd eigen code, nooit gebruik gemaakt van een framework. Ook vrijwel geen ervaring met OOP. En op de een of andere manier ben ik me daar de laatste paar weken meer in gaan interesseren uit het niets. Zowel het gebruiken van een framework als OOP.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een boek hierover en vraag ik me af of ik een boek moet kiezen op basis van een bepaald framework, of gewoon eerst beginnen met het leren van OOP en dan daarna pas kijken naar een bepaald framework?
Ik zou dus vooral eerst de concepten achter OOP gaan bestuderen, daar zelf wat (test?) projectjes mee doen en los daarvan kijken wat je veel doet en of er een framework is dat een hoop daarvan uit handen kan nemen
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anyway werkt 't wel een stuk makkelijker en staat het veel cleaner
nu was dit wel een behoorlijk stomme fout natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 16-12-2011 16:27 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.