De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Oh my... Zit net even op mijn server door mijn eventlog heen te bladeren blijkt dat mijn server "under attack" is. Gisterenochtend zijn er een hele berg aanlog requests gedaan op de RDP welke na teveel pogingen zijn afgeschoten (ben het zelf niet geweest, lag toen op bed :+ ). Van het audit log wordt ik ook niet veel wijzer, daar staat namelijk om de 2 minuten een succesvolle login van een service die draait.

Het vreemde is dat ik in de remoteconnectionamanger log heel vaak een melding zie als:
Remote Desktop Services: User authentication succeeded:

User: martine
Domain:
Source Network Address: 93.152.X.X
Remote Desktop Services: User authentication succeeded:

User: Administrator
Domain:
Source Network Address: 194.218.X.X
Dit komt voor met meerdere Users, maar het vreemde is dat deze niet bestaan in de AD (of op de pc zelf) en dat het domain niet is gevuld. Vooral die met administrator staat me niet aan (hoewel het domain mist).

Vreemde is dat deze connecties dan niet terug zijn te zien in LocalSessionManager, daar staan alleen mijn geldige logins in vermeld...

-O- Fijn... Ik ga eerst maar eens uitzoeken of mijn server nu dus gehackt is... Dat zou ik niet zo heel erg tof vinden. Heb in ieder geval eventjes de poort aangepast op de router en gezorgd dat ik de Administrator even een andere naam heb gegeven...

Maar damn, mijn hartslag ging even door het plafond :'(

Edit:
Pffff, gelukkig staat in het securitylog:
An account failed to log on.

Subject:
Security ID: SYSTEM
Account Name: SERVER$
Account Domain: DOMAIN
Logon ID: 0x3e7

Logon Type: 10

Account For Which Logon Failed:
Security ID: NULL SID
Account Name: martine
Account Domain: SERVER
Als er een "ik ben opgelucht" smiley was had deze hier goed op zijn plaats geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door .Gertjan. op 12-12-2011 10:58 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
:) Heb ik ook een keer gehad. Maar dan bij een cluster en daar schrok me ook dood. Gelukkig was het een niet successvolle hack maar in het begin leek het op een successvolle hack dus me hart stond bijna stil :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Tjonguh, wat een bagger zeg dat BIFF formaat :( Even Excel bestandje importeren... niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 02:04
Ben momenteel bezig met een android project en threads, alleen zie niet echt aanbevelingen voor hoeveelheid threads. Momenteel heb ik een timer die elke 30 minuten (of veel meer) een update binnenhaalt via een AsyncTask, alleen gaat de AsyncTask niet echt weg als ze klaar zijn. Zo krijg ik ook Binder Threads erbij.

Al lijkt de AsyncTask wel tot maximaal 4 te gaan, net zoals de Binder Threads. Weet iemand hier iets meer over of heeft die toevallig documentatie gezien? Aangezien ik het niet weet of max 8 threads meer wat uitmaakt (waar ze meestal de threads niks aan het doen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
alienfruit schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:01:
Tjonguh, wat een bagger zeg dat BIFF formaat :( Even Excel bestandje importeren... niet dus
BIFF?

Afbeeldingslocatie: http://www.wildsound.ca/images/back_to_the_future_biff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Waarom dat plaatje :|?

BIFF = Binary Interchange File Format, OLE meuk bij mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Is dat niet Biff in alle back to the future films :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
Wat doen jullie eigenlijk als je een totaal niet productieve dag hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GoTCoast schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:37:
Weinig tot niets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:58
Lurken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[ul]
• Beetje op Tweakers rondhangen :+
• CV/LinkedIn bijwerken zeker wanneer de niet productieve dag komt door mijn werk :P
• Zelfstudie
• Wat aanklooien met nieuwe technieken, zo lijk je toch nog bezig

Meestal zorg ik wel dat ik wat voor de betreffende opdracht/klant open heb staan (voor de alt-tab) en zorg ik dat het wel lijkt of ik iets aan het doen ben. Echt mijn tijd verprutsen doe ik niet, meestal is het zelfstudie of wat kleine dingetjes voor andere klanten.

Soms helpt het ook om de kleine "kruimels" op te lossen, dus kleine fixes aanbregen, dan komt je werklust wel weer terug. :)

Tegenwoordig kruip ik tijdens een niet-productieve dag net zo lief terug onder de wol. Maar zelfs als ZZP-er lukt dat maar heel af en toe :+ Ik kan naar mijn scherm blijven kijken en weinig doen, maar daar koopt de klant niets voor. Uiteindelijk besluit ik het dan meestal toch niet te factureren, tja dan kan ik net zo goed mijn PC dichtklappen en iets anders gaan doen 8)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 20-09 19:45
Compilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Of ik erger mij aan het plaatje dat al voor de 1000e keer gepost wordt in dit topic :-(.

[ Voor 7% gewijzigd door Aloys op 12-12-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Gaat lastig, werk met Ruby & Java :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Aloys schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:47:
Of ik erger mij aan het plaatje dat al voor de 1000e keer gepost wordt in dit topic :-(.
Sorry, koffie? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
GoTCoast schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:47:
[...]

Gaat lastig, werk met Ruby & Java :)
Java moet je ook compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Behalve als je de hele dag dezelfde code wilt compilen moet je toch wel enige mate van productiviteit tonen om je compiler aan het werk te zetten :P
Plaatje komt hier steeds vaker terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Ik zit in de laatste 2 weken van een documentatiefase van een detacheringsklus, dat is pas vervelend.
Zeker gezien het feit dat ik op het kantoor nog zat andere, uitdagende, leuke klussen heb die ook nog eens qua sfeer veel beter te pruimen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door JohnStaakke op 12-12-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

* .Gertjan. kijkt naar zijn signature (of hoe dat ding ook mag heten).... :+

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/kym-assets/photos/images/original/000/096/044/trollface.jpg?1296494117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je ergert je aan het ontbreken van de alt text...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Lekker, elke keer als ik een regel tik moet een 10 seconden wachten op de boel te parsen :| Slome Eclipse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
alienfruit schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:01:
Lekker, elke keer als ik een regel tik moet een 10 seconden wachten op de boel te parsen :| Slome Eclipse.
Slome computer dan denk ik.
Had ik ook bij mijn 'oude' Macbook (Intel Core 2 DUO 2,53 Ghz). Maar nu ik mijn 'nieuwe' Macbook heb (Intel i7 2,2 Ghz) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 08:41
Ha! in 10 seconden is mijn hele project volledig gebuild >:) Vandaar dat mijn posts ook altijd kort zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Fijn, zo'n library downloaden die niet werkt. De code die erin stond, gaf alleen "calendar-home-set" terug uit onderstaande XML, omdat 'ie standaard het eerste <prop></prop>-blok wat 'ie tegenkwam teruggaf. Dat is natuurlijk niet de bedoeling:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<D:principal-property-search xmlns:D="DAV:" xmlns:C="urn:ietf:params:xml:ns:caldav">
  <D:property-search>
    <D:prop>
      <C:calendar-home-set/>
    </D:prop>
    <D:match>/calendar</D:match>
  </D:property-search>
  <D:prop>
    <C:calendar-home-set/>
    <C:calendar-user-address-set/>
    <C:schedule-inbox-URL/>
    <C:schedule-outbox-URL/>
  </D:prop>
</D:principal-property-search>

Maar het wordt wel wat. 8) Stapje voor stapje dichterbij een werkend product. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ga je toch wel opensourcen, he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Haha, als het mag van m'n werkgever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 15:06
Dat is onder andere de reden dat ik gestopt ben met eclipse. De ene exception na de andere en traag dat t af en toe was. Tegenwoordig doe ik alles in netbeans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Sjow, Excel 2007 document formaat is echt fucked up :|
Ik dacht dat Excel 97 formaat vervelend was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zucht @ SharePoint 2010. Je kunt heel mooi in Visual Studio allerlei solutions maken om customizations en code te deployen, en het idee achter sandboxed solutions is ook heel erg leuk. Wat echter vervelend is, is dat je de contenttypes in steen beitelt. Als je een feature maakt, deployt, terugtrekt en upgrade, dan krijg je daarna errors omdat content types en fields al bestaan. ;(

Edit: dat laatste lijkt niet te kloppen, maar de volgorde is van belang. Wel worden bestaande list instances e.d. niet bijgewerkt. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 12-12-2011 15:03 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
roy-t schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:14:
Is dat niet Biff in alle back to the future films :)
Jazeker! :+

Daarom dat plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Eindelijk een beetje gewend aan de lambda expressions in C# en er ook eindelijk het nut van ingezien kun je voor VB heel de logica weer over boord gooien :'( :W

C#:
1
return Messages.Exists(T => T.LogType == LogType.Error);

Ziet er best handig uit in C# en je ziet vrij snel wat er gebeurt.

VB daarentegen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
return _logMessages.Exists( _
    Function(ByVal T As LogMessage) 
        Return T.LogType = LogType.Error 
    End Function
)

Zal misschien aan mij liggen, maar echt lekker oogt dat niet. Zie ik een mooie verborgen functionaliteit van VB over het hoofd (4.0) of kan het echt niet anders. Ik vind het namelijk niet zo heel lekker lezen.

Dit is ook de reden waarom ik vroegah in Java al die anonieme methods zo hekelde... Nu zie ik in veel jQuery scripts ook complete functions gedefineerd worden tussen de ( ), op de een of andere manier leest dat heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
[b].Gertjan. schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:33:
Zal misschien aan mij liggen, maar echt lekker oogt dat niet. Zie ik een mooie verborgen functionaliteit van VB over het hoofd (4.0) of kan het echt niet anders. Ik vind het namelijk niet zo heel lekker lezen.
Tja, dat is toch echt een kwestie van smaak. Naar mijn bescheiden mening past het prima binnen de style van visual basic, dat een syntax heeft wat sterker op tekst-keywords dan op teken-keywords leunt.

Ik zou juist eerder zeggen dat de C# syntax van lambda's nogal afwijkt van wat je van methoden gewend bent...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Infinitive schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:43:
[...]

Tja, dat is toch echt een kwestie van smaak. Naar mijn bescheiden mening past het prima binnen de style van visual basic, dat een syntax heeft wat sterker op tekst-keywords dan op teken-keywords leunt.

Ik zou juist eerder zeggen dat de C# syntax van lambda's nogal afwijkt van wat je van methoden gewend bent...
Voor lange lambda's is dat ook prima. C# hanteert daar ook gewoon hun { } notatie. Alleen wat ik zo mooi vind aan de lambda's is juist dat je op 1 regel dus best een krachtige subselectie kunt laten maken of snel een actie kunt uitvoeren. Die specifieke notatie mis ik voor VB. Verder past het inderdaad bij VB en daar kan ik me dus perfect in vinden, maar het is zo jammer dat je op 1 regel niet een snelle actie kunt uitvoeren zoals in C#.

Van lange code blokken binnen bijvoorbeeld zo'n Exists statement ben ik ook geen fan. Maar de one-liners zijn juist wat voor mij die Lambda zo boeiend maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Stiekem ben ik bezig om Scala in een gewone text editor (Textmate) te proberen; Eclipse kan het niet aan op m'n antieke macbook (die hopelijk binnenkort vervangen wordt), en je hebt maar zo weinig code dat je autocompletion en dergelijke eigenlijk niet nodig hebt. Oh, en het scheelt enorm in de hoeveelheid geheugen die je nodig hebt, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

YopY schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:59:
Stiekem ben ik bezig om Scala in een gewone text editor (Textmate) te proberen; Eclipse kan het niet aan op m'n antieke macbook (die hopelijk binnenkort vervangen wordt), en je hebt maar zo weinig code dat je autocompletion en dergelijke eigenlijk niet nodig hebt. Oh, en het scheelt enorm in de hoeveelheid geheugen die je nodig hebt, :+.
Pfft... Beetje die-hard gebruikt deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.indiastudychannel.com/pictures/gallery/cypercop007__download.jpg
(dat Apple logo is wel erg toevallig :/ )

Mmmm, ik moet eens wat beter opletten, probeer steeds met een balpen op mijn wacom te werken :? Tja dat werkt niet he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
.Gertjan. schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:33:
Eindelijk een beetje gewend aan de lambda expressions in C# en er ook eindelijk het nut van ingezien kun je voor VB heel de logica weer over boord gooien :'( :W

C#:
1
return Messages.Exists(T => T.LogType == LogType.Error);

Ziet er best handig uit in C# en je ziet vrij snel wat er gebeurt.

VB daarentegen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
return _logMessages.Exists( _
    Function(ByVal T As LogMessage) 
        Return T.LogType = LogType.Error 
    End Function
)

Dit is ook de reden waarom ik vroegah in Java al die anonieme methods zo hekelde... Nu zie ik in veel jQuery scripts ook complete functions gedefineerd worden tussen de ( ), op de een of andere manier leest dat heel vervelend.
_logMessages.Exists((Function(logMsg) logMsg.LogType = LogType.Error))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Scary, moet daar geen return voor? Ziet ie het nu niet als assignment?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

creator1988 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:07:
[...]

_logMessages.Exists((Function(logMsg) logMsg.LogType = LogType.Error))
_O_ potverdorie, u bent een held :D

VS brak behoorlijk zijn nek over mijn stukje code en na wat googlen kwam ik op de brakke constructie die ik gepaste had. Het geheim was dus het weglaten van de return en wat extra haakjes erbij.

_O_ mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
.oisyn schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:13:
Scary, moet daar geen return voor? Ziet ie het nu niet als assignment?
Niet in VB :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
Net Unified Remote voor m'n Android telefoon geïnstalleerd, wat een briljante app *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beetje rare opmerking gezien dat in vrijwel elke andere taal een duidelijke distinctie bestaat tussen de assignment operator en de equality operator. In VB is een = operator als statement een assignment, en de = operator als expressie een vergelijking. Het verschil tussen die twee is dus een newline na Function(logMsg) ?

Oftewel:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
_logMessages.Exists(( _
    Function(logMsg) logMsg.LogType = LogType.Error _  ' vergelijking
))

_logMessages.Exists(( _
    Function(logMsg)   ' de newline hier verandert de hele interpretatie van de code
        logMsg.LogType = LogType.Error   ' assignment
    End Function
))

8)7

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2011 17:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Juist omdat = in VB zowel een comparison als assignment kan zijn zou je in deze notatie altijd een return verwachten om ambiguïteit te voorkomen.

In lambda vorm zou je dus wel kunnen zeggen dat het altijd een expressie is en dus altijd een vergelijking, maar echt duidelijk is het niet.

@.oisyn: Als lambda is het in principe altijd een expressie en geen statement, dus waarschijnlijk is dat de reden dat het niet hoeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Woy op 12-12-2011 17:53 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als lambda is het in principe altijd een expressie en geen statement
Da's onzin. Een lambda kan net zo goed uit statements bestaan. Zie mijn edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:55:
[...]

Da's onzin. Een lambda kan net zo goed uit statements bestaan. Zie mijn edit.
Ja ik verwoord het even niet goed, maar dat wat jij aanhaalt is het equivalent van het volgende in C#

C#:
1
2
3
4
5
6
col.Where( x => x.SomeBool );
//vs
col.Where( x =>
{
   return x.SomBool;
} );

In de ene notatie moet je een expressie opgeven, in de andere een statement.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, maar in C# zie je dat duidelijk aan de hand van de accolades (je kon ook gewoon schrijven: col.Where(x => { return x.SomBool; });). In VB heb je die niet, en bepaalt de newline dus hoe het wordt geinterpreteerd.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee want je hebt ook de End Function toegevoegd
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
_logMessages.Exists(( _ 
    Function(logMsg) _
                      logMsg.LogType = LogType.Error _  ' vergelijking 
)) 

Werkt misschien ook wel?

[ Voor 64% gewijzigd door Woy op 12-12-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, en waarom is die nodig? Omdat ik een newline had geplaatst ;). Die End Function zal niet bepalen hoe de boel geparsed wordt. Die zorgt er hooguit voor dat er geen parse error optreedt nadat de parser de newline is tegengekomen. Lijkt mij iig.

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Misschien is die alleen nodig als je er een statement van maakt in plaats van een expressie? ( Of anders gezegd, word het behandeld als statement als er een "End Function" staat )
Die End Function zal niet bepalen hoe de boel geparsed wordt. Die zorgt er hooguit voor dat er geen parse error optreedt nadat de parser de newline is tegengekomen. Lijkt mij iig.
Wie probeert het even? Ik heb geen VB.NET compiler bij de hand.

Het zou het sowieso irritant zijn als je geen multiline expressions zou kunnen maken, ik gebruik dat toch wel regelmatig, zeker voor plekken waar het daadwerkelijk alleen om de expressie gaat ( Zoals bij veel LINQ providers ) en is de extra verbositeit niet echt handig.

Echter vind ik het in deze context ook wel erg onduidelijk wanneer het nou een expressie is en wanneer niet, dus daar had IMHO wel een betere manier voor gevonden kunnen worden. Desnoods door alleen maar statements toe te staan en geen expressies.

[ Voor 111% gewijzigd door Woy op 12-12-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:02:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
_logMessages.Exists(( _ 
    Function(logMsg) _
                      logMsg.LogType = LogType.Error _  ' vergelijking 
)) 

Werkt misschien ook wel?
Natuurlijk werkt dat. De _ geeft aan dat de newline die erop volgt genegeerd moet worden :). Dat is ook de manier om multiline statements te maken, om je vraag uit je vorige post te beantwoorden.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ah het kwartje valt :) ( Had over het hoofd gezien dat jij geen _ achter je function(bla) had staan, heb het sowieso al nooit handig gevonden dat newline's een betekenis in je code hebben )

Maar dan nog is door de extra newline die jij toegevoegd hebt de End Function wel meteen verplicht, dus hoewel het inderdaad niet de End Function is die bepaalt hoe het geparsed word is het wel hetgeen waar je "duidelijk" aan kunt zien of het een expressie of een statement moet zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 12-12-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 19:10
Jeej geselecteerd om mee te doen aan het Intensive program. 2 weken Krakau in maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ealanrian schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:17:
Jeej geselecteerd om mee te doen aan het Intensive program. 2 weken Krakau in maart :)
Je lijkt blij te zijn dus gefeliciteerd! :P Nu nog een vraag: wat houdt het 'Intensive program' in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hou eens op met dat ge-VB, ik word er bang van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 19:10
Intensive program is 2 weken studeren met andere studenten vanuit Europa. multicultureel en multidisciplinair bezig zijn. 's ochtends theorie, 's middags praktijk en 's avonds feesten. Zeer leuke aanvulling op mijn CV in plaats van een buitenland stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:42:
Hou eens op met dat ge-VB, ik word er bang van!
-O- stel je voor dat je er mee moet werken....
Ow wacht.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.Gertjan. schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:43:
[...]

-O- stel je voor dat je er mee moet werken....
Ow wacht.... :X
VBA, nog erger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
VB6 daar krijg je slapeloze nachten van

[ Voor 4% gewijzigd door eBoR op 12-12-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Mijn broer heeft vroegah nog eens een topografie app gemaakt voor me in VB3 of 6. Om de landen te leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ealanrian schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:42:
Intensive program is 2 weken studeren met andere studenten vanuit Europa. multicultureel en multidisciplinair bezig zijn. 's ochtends theorie, 's middags praktijk en 's avonds feesten. Zeer leuke aanvulling op mijn CV in plaats van een buitenland stage
Daar zou ik ook blij mee zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 20-09 19:45
VBS in hetzelfde bedje ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Stop erover te praten D:. NIGHTMARESSSSSSSSSS

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Mooie software bouwen in VB6 is leuk om gedaan te hebben. Snap die aversie niet zo eigenlijk. Alsof dat .NET verhaal alle prutsers heeft verjaagd :O

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Onze hoofdapplicatie is gemaakt in VB5 :P Staat wel op de planning om dat van de grond af opnieuw te maken, maar ja.. kost veel geld.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach, het gaat tenminste een keertje over iets beters dan PHP.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
http://kutcomputers.nl/misc/panel-de-pon/

Weer lekker aan't javascripten :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
.oisyn schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:48:
Ach, het gaat tenminste een keertje over iets beters dan PHP.
Dan voel je je vast ook wel thuis in Classic ASP. :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
farlane schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:46:
Mooie software bouwen in VB6 is leuk om gedaan te hebben. Snap die aversie niet zo eigenlijk. Alsof dat .NET verhaal alle prutsers heeft verjaagd :O
Mijn afkeer tegen VB is vanwege de syntax. Ik vind het lelijk en onoverzichtelijk.

En alle VB-editors lager dan VS2010 vind ik gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Alex) schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:59:
En alle VB-editors lager dan VS2010 vind ik gewoon bagger.
De VB6 Code Completion werkt beter dan die van VS2008. :X

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hebben jullie nog nooit delphi code-competion gezien. Je invoket de autocompletion en de IDE freezet meerdere seconden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja hèhè, die moet dan ook alle toegankelijke methodes, fields en properties van alle klassen laten zien die je ergens in een uses hebt staan. Dat zijn er meestal niet weinig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de bedoeling ja. Hij mist er vaak een hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
ah ja dat doet de nieuwe delphi echt geweldig ja, de oudere versie (die geen uac ondersteuning had in het compilen) deed het vrij aardig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ellos op 13-12-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk niet echt ervaring met VB in Visual Studio. Als ik al eens VB doe is het omdat ik ben vergeten het projecttype om te zetten naar C#...

Daarom installeer ik VS tegenwoordig zonder VB-support :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 00:33:
Dat hebben jullie nog nooit delphi code-competion gezien. Je invoket de autocompletion en de IDE freezet meerdere seconden... :X
Het laatste wat ik echt gebruikt heb is Delphi 7 en wat ik irritant vond was dat je steeds om je tooltip te krijgen je steeds terugmoest naar je 'haakje' en die weghalen en opnieuw neerzetten voordat ie verschijnt.
Dat was volgens mij al zo in Delphi 5 en snapte toen niet waarom ze dat nooit verbeterd hebben.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
ZaZ schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 01:53:
[...]

Het laatste wat ik echt gebruikt heb is Delphi 7 en wat ik irritant vond was dat je steeds om je tooltip te krijgen je steeds terugmoest naar je 'haakje' en die weghalen en opnieuw neerzetten voordat ie verschijnt.
Dat was volgens mij al zo in Delphi 5 en snapte toen niet waarom ze dat nooit verbeterd hebben.
Je bedoelt de tooltip met de parameters van een procedure? Die kan je gewoon opnieuw oproepen met Ctrl+Shift+Spatie. Dat is volgens mij ook al in Delphi 5 het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ctrl + spatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 01:24:
Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk niet echt ervaring met VB in Visual Studio. Als ik al eens VB doe is het omdat ik ben vergeten het projecttype om te zetten naar C#...

Daarom installeer ik VS tegenwoordig zonder VB-support :D
Toch kom je er niet helemaal onderuit :)
Workflow Foundation lust naar mijn weten zijn commando's enkel in de VB.NET smaak... :/

Ah well, iedere taal heeft zijn voor en nadelen. Ik heb de afgelopen jaren zoveel langs zien komen en moet zeggen dat geen enkele taal perfect is.

C#, Delphi (Pascal), Java, PHP, ASP (ja die oude!), ASP.NET, C#, VB.NET, VB6, Javascript
Overal zit wel wat in wat je niet aanstaat... Bizar genoeg heb ik met al deze talen mogen werken tijdens mijn carrière...

VB 5 was mijn eerste (echte) taal. Mijn informatica opdracht op de havo bestond eigenlijk uit een access opdracht met daarin wat forms. Eigenwijs als ik was heb ik dat toen in VB 5 gebouwd met koppeling naar Access. Totaal geen programmeer ervaring, maar het lukte wel. Was een tool om kinderen te leren lezen (gebaseerd op Maan-Roos-Vis). Pas kwam ik het cd-tje nog tegen en moest toch wel weer glimlachen :P

Code van ervaren ontwikkelaars die ik tegenwoordig tegenkom overtreft overigens niet eens het niveau van ontwikkelen wat ik had in havo 5. Zeker niet de rotzooi die ik soms uit offshore projecten mag vissen :P

In de oude Borland development studios (voor Delphi of Java) zat overigens een zeer nare "bug". Je kon je project runnen zonder hem op te slaan. Als je dus per ongeluk een infinite loop bouwde en je drukte op run kon je opnieuw beginnen (want de IDE liep vast samen met je programma). Sindsdien heb ik er een nare tic op na gehouden dat ik met grote regelmaat op control+s ram :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
.Gertjan. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:19:
[...]
...
In de oude Borland development studios (voor Delphi of Java) zat overigens een zeer nare "bug". Je kon je project runnen zonder hem op te slaan. Als je dus per ongeluk een infinite loop bouwde en je drukte op run kon je opnieuw beginnen (want de IDE liep vast samen met je programma). Sindsdien heb ik er een nare tic op na gehouden dat ik met grote regelmaat op control+s ram :+
Dat is inderdaad een vrij idiote default instelling, maar je kan makkelijk in de options instellen om automatisch alles te saven bij het runnen.
Ik zette dat auto-saven soms uit als ik een heel klein test-projectje wilde maken en vergat het dan weer aan te zetten als ik opnieuw aan een groot project werkte. Zo heb ik ook enkele keren werk verloren. Daarom heb ik dan maar een tooltje gemaakt die de registry monitort en kijkt of auto-save wel aan staat, zoniet toonde het tooltje om de 5 minuten een balloon tooltip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Otherside1982 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:24:
[...]

Dat is inderdaad een vrij idiote default instelling, maar je kan makkelijk in de options instellen om automatisch alles te saven bij het runnen.
Ik zette dat auto-saven soms uit als ik een heel klein test-projectje wilde maken en vergat het dan weer aan te zetten als ik opnieuw aan een groot project werkte. Zo heb ik ook enkele keren werk verloren. Daarom heb ik dan maar een tooltje gemaakt die de registry monitort en kijkt of auto-save wel aan staat, zoniet toonde het tooltje om de 5 minuten een balloon tooltip.
Dat vinkje hadden ze ons nooit laten zien. Grotendeels van mijn Delphi werk was ook voor school dus had ik weinig zin om me te verdiepen in allerlei instellingen.

We werden op school namelijk altijd verplicht de meest recente versies te draaien (en dan verschuiven vinkjes nog wel eens) en dan nog het liefste de enterprise edition. Hoewel er veel alternatieven waren (waaronder de gratis versies van Borland) moesten we altijd een enterprise draaien omdat er 1 lullig vinkje/project type nodig was. Heb me daar altijd over verbaasd, zelfs de studenten licenties waren toen behoorlijk duur, dus eigenlijk werden we gewoon de piraterij in geduwd. De trials waren namelijk korter dan de project blokken :F

Maar hoe kom je erop om een tool te schrijven om je register in de gaten te houden :P Wel een vette oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Piraterij? Hoezo, je kon toch via Surfspot Delphi kopen. Zo heb ik mijn eerste Delphi ook gekregen... 30 gulden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:03:
Piraterij? Hoezo, je kon toch via Surfspot Delphi kopen. Zo heb ik mijn eerste Delphi ook gekregen... 30 gulden!
Daar was iets mee. Ik weet niet meer exact wat, maar de mogelijkheden waren vrij beperkt. We konden op een gegeven moment een student license van JBuilder kopen, die kostte toen geloof ik 100 euro, maar aangezien school iedere keer van versie wisselde werd dat alsnog een dure hobby. Het zou ook zomaar kunnen dat wij geen SurfSpot hadden of dat de betreffende licenties er niet waren).

We werden echt verplicht bepaalde software te gebruiken. We mochten dus ook niet echt met alternatieven werken. Vond dat altijd een vrij kromme constructie. We moesten op een gegeven moment zelfs een Windows Server gaan draaien om ASP op te testen...

Ik was zelf ook geen fan van piraterij en wilde gerust betalen voor licenties (dus geen gevalletje dubbeltje->eerste rij), maar school werkte daar niet echt lekker aan mee. Daarnaast waren de licentie voorwaarden vrij onoverzichtelijk. Zo wilde ik graag JBuilder hebben, maar moest ik zeker weten dat ik deze ook na de opleiding kon gebruiken, maar daar kon niemand antwoord op geven.

Uiteindelijk formateerde ik gewoon met enige regelmaat mijn machines zodat ik steeds mee kon lopen met de trails, maar optimaal was het niet.

De fase van cracks en piraterij op softwaregebied ben ik allang voorbij hoor ;) Heb nu netjes alles met licenties (zoals het hoort) of gebruik gratis alternatieven :) Maar op school werd destijds behoorlijk wat handel gevoerd in de illegale versies van de software die we moesten gebruiken (waar ik overigens ook op tegen was, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hier voor een project ook weer voor het eerst in jaren bezig met VB, lekker frustrerend... Het wordt bovendien gebruikt binnen een bepaald stuk software dat zelf ook de editor e.d. geïntegreerd heeft, maar helaas is er maar héél beperkt ondersteuning voor debuggen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ram0n schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:00:
Hier voor een project ook weer voor het eerst in jaren bezig met VB, lekker frustrerend... Het wordt bovendien gebruikt binnen een bepaald stuk software dat zelf ook de editor e.d. geïntegreerd heeft, maar helaas is er maar héél beperkt ondersteuning voor debuggen.
Ouch! :X Zonder goede debugging methodes sta je min of meer met lege handen -O-
Dat is ook wat mij het meest irriteerde aan Axapta, het debuggen is een ramp. Het wordt vooral feest als je wilt debuggen wat er gebeurt bij externe calls van bijvoorbeeld een webportal... Daarnaast was men in Axapta zo briljant om de debugger een aparte applicatie te maken. Normaal als ik een fout in de code zie ram ik op stop en ga ik in het scherm welke openstaat de bug fixen, maar in AX kan dat dus niet :( De debugger is read only, dan moet je dus maar even onthouden welke class je moet hebben zodat je in AX naar die class kunt navigeren... Gelukkig heb je regelnummers, ow wacht in de AX editor zijn geen regelnummers :'( Schitterend dat zo'n duur pakket zo waardeloos is om in te ontwikkelen. De hoge tarieven voor de ontwikkelaars zijn vast gevarengeld :+

Heb nu ook weer een mooie bug :'( Iemand rapporteert dat de app raar gedrag vertoont. Vorige keer heb ik dat tot in den treuren getest en geen bugs in gevonden. Blijkt heel dat stuk code te zijn verdwenen :( Heeft een van de andere ontwikkelaars zijn code gewoon klakkeloos eroverheen gedonderd |:( Het vreemde is dat dit pas recentelijk is gebeurd terwijl mijn code al een tijd in de betreffende code-branch zit en er 3 andere merges zijn gedaan zonder problemen... :| Nou dan maar weer gaan kijken wat er exact is stuk gegaan. Joepie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

.Gertjan. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:09:
[...]

Ouch! :X Zonder goede debugging methodes sta je min of meer met lege handen -O-
Precies, je bent plots weer aangewezen op het gebruik van MessageBoxen e.d., het voelt alsof ik weer teruggegooid ben naar de jaren '90 :P Gelukkig is het project verder wel erg interessant, dus de motivatie om het goed te doen is er wel.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

De fase van cracks en piraterij op softwaregebied ben ik allang voorbij hoor ;) Heb nu netjes alles met licenties (zoals het hoort) of gebruik gratis alternatieven :) Maar op school werd destijds behoorlijk wat handel gevoerd in de illegale versies van de software die we moesten gebruiken (waar ik overigens ook op tegen was, maar goed).
Gniffel, welke versie van Delphi gebruikte je? Delphi 7+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ram0n schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:34:
[...]

Precies, je bent plots weer aangewezen op het gebruik van MessageBoxen e.d., het voelt alsof ik weer teruggegooid ben naar de jaren '90 :P Gelukkig is het project verder wel erg interessant, dus de motivatie om het goed te doen is er wel.
:) Nadeel van debuggen met info/alertboxen is dat er altijd wel iets blijft staan :+

Ik ben meestal nogal royaal met alert(); als ik met JS aan het klussen ben en vergeet nog wel eens een alert te verwijderen in code die naar de klant gaat (ja ik weet dat ik een find-all kan doen). Krijg dus nog wel eens een issue doorgeschoten: "als ik dit en dit doe krijg ik een popup met de melding 'Hoi' of 'This should not happen'" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Voelt weer als eerste dagen in node.js, daar kwam je ook om in de console.log's. Maar goed, dat is het leuke aan zelf een IDE bouwen, dan kan je gewoon debugging toevoegen :) . Ultimate dogfeeding ftw.

[ Voor 6% gewijzigd door creator1988 op 13-12-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ik heb het probleem met console.log en Internet Explorer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
alienfruit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:39:
Als eerste in je pagina iets toevoegen als:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
if (typeof console === "undefined") {
    try {
        console = { log: function () { } };
    }
    catch { }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:37:
Gniffel, welke versie van Delphi gebruikte je? Delphi 7+ ?
Volgens mijn 5 of 6, maar Delphi was maar een kort blok op onze specialisatie. De BI-ers kregen meer Delphi, wij hebben er denk ik maar 2 blokken aan besteed.

Van JBuilder heb ik meer versies meegemaakt. Borland gooide met enige regelmaat een nieuwe versie over de schutting waarbij school meteen alle machines ging voorzien van nieuwe versies. Wat was ik blij toen ik een laptop had op een gegeven moment, je hoefde dan niet steeds aan die nieuwe versies te wennen en je had geen gedonder met incompatibiliteit van versies. We spreken ook begin 21ste eeuw :+ Tegenwoordig zit iedereen in de collegebanken met een laptop, maar toen was dat nog niet zo heel normaal, dingen waren ook stervensduur toen.

Toen moest ik nog mijn huiswerk binnentrekken met een 65k modem :/ Downloaden van software was dan ook geen feest, zelfs voor de trials was je even zoet. Wij hadden toen nog geen kabelinternet bij ons in de stad en KPN kreeg zijn ADSL ook niet fatsoenlijk op orde in onze wijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

alienfruit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:39:
IE en Javascript debuggen is inderdaad echt drama. :(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
OkkE schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:45:
[...]

Correctie: zowel IE als JavaScript is een drama :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:59:
[...]

Correctie: zowel IE als JavaScript is een drama :)
Ghehehe, was natuurlijk te verwachten :+
Vond het al lang duren voordat iemand daar mee kwam :+ Normaal wordt IE sneller afgezeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
[...]

Debugbar. Dat is imho het beste nog. Of je kan ook als je Visual Studio hebt dat gebruiken voor debuggen, maar dat werkt volgens mij ook niet altijd ouzo.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Dat was volgens mij auto aanvullen, maar die infotip bleef weg. Weet zeker dat dat bij mij nooit heeft gewerkt terwijl het is VS6 wel werkte.
Ctrl+Shift+Spatie durf ik weinig over te zeggen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 06:55
[...]

De developer tools van Internet Explorer zijn zeker niet slecht! Zit een prima debugger in.

Daarnaast kan je in de code ook dingen doen als:

JavaScript:
1
debugger;

Loggen naar console is een ander verhaal, maar zijn ook oplossingen voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Daarom moet je ook niet rechtstreeks de MessageBox- of alert()-klasse aanspreken, maar een surrogaat. Bijvoorbeeld:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public static class DebugUtils
{
    public static void Message(string message)
    {
        #if DEBUG
        MessageBox.Show(message);
        #endif
    }
}

Als je dan een Release-build bakt ben je in 1x van al die messages af :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
Eh, gewoon Trace gebruiken (eventueel icm TraceSwitch).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Of de `Debug` class in .NET.
Pagina: 1 ... 26 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.