I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Vooral doen en zijn reactie graag hier postenBikkelZ schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:41:
Zal ik mijn klant vertellen dat ondanks zijn zelfveronderstelde designerkwaliteiten zijn nieuwe ongevraagde voorstel voor de header een oogbalverkrachtende fontorgie is?
*facepalm*BtM909 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:49:
Waarom Pinball echt verdween uit Windows: http://blogs.msdn.com/b/o.../2012/12/18/10378851.aspx
[ Voor 26% gewijzigd door Flowmo op 19-12-2012 16:07 ]
Nee Jumpman is een knap staaltje design wil je zeggenBikkelZ schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:41:
Zal ik mijn klant vertellen dat ondanks zijn zelfveronderstelde designerkwaliteiten zijn nieuwe ongevraagde voorstel voor de header een oogbalverkrachtende fontorgie is?
[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2012 16:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.edit: Chrome gerestart en nu werkt 't wel goed

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2012 16:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nergens last van.oisyn schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:26:
Is bij jullie de Youtube player ook stuk? De tijdbalk werkt niet meer.
Overbodig verklaard, kerstvakantie + 2 maanden opzegtermijn. Kan ik in ieder geval rustig aan wat anders gaan zoeken. Ondertussen lekker relaxen, tijd voor hobbies en van alles wat al veel te lang blijft liggen
Ontslag krijgen is natuurlijk geen juist moment voor.. maar voor de kerst... pff, fijne tijd weer.sig69 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:38:
[...]
Overbodig verklaard, kerstvakantie + 2 maanden opzegtermijn. Kan ik in ieder geval rustig aan wat anders gaan zoeken. Ondertussen lekker relaxen, tijd voor hobbies en van alles wat al veel te lang blijft liggen
Eigenlijk wel.....maar goed 500 knisperende euro's om nog minder te doen dan ik voor betaald word. Ach. *doet broekriem los* *bukt* *telt tot 1000*Firesphere schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:44:
[...]
Doen!![]()
Met deze linkjes er bij:
http://theoatmeal.com/comics/design_hell
http://clientsfromhell.net/
Ik had hem al wat vriendelijkere linkjes gestuurd over font ge/misbruik. Reactie: "die lessen heb ik ook gehad, maar je moet ook leren om daar af en toe over heen te stappen"
Het bevestigd wel weer mijn beeld dat mensen je pas serieus nemen als je echt veel geld kwijt zijn aan je.
Best..oisyn schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:25:
[...]
Nee Jumpman is een knap staaltje design wil je zeggen
Death.
Sequence.
Ever.
[ Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 19-12-2012 16:53 ]
iOS developer
"You think hiring a professional is expensive? Try hiring an amateur!"BikkelZ schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:51:
[...]
Eigenlijk wel.....maar goed 500 knisperende euro's om nog minder te doen dan ik voor betaald word. Ach. *doet broekriem los* *bukt* *telt tot 1000*
Ik had hem al wat vriendelijkere linkjes gestuurd over font ge/misbruik. Reactie: "die lessen heb ik ook gehad, maar je moet ook leren om daar af en toe over heen te stappen"
Het bevestigd wel weer mijn beeld dat mensen je pas serieus nemen als je echt veel geld kwijt zijn aan je.
[...]
Best.
Death.
Sequence.
Ever.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ach, ik zag het al aankomen, en ik krijg een mooie regeling mee, dus ik heb er wel vrede mee.GateKeaper schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:43:
[...]
Ontslag krijgen is natuurlijk geen juist moment voor.. maar voor de kerst... pff, fijne tijd weer.
Wat gevolgd werd door een posting-spree over voor jezelf beginnen, wat weer gevolgd werd door een topic split, en waardoor ik dus niet meer kan terugvinden wie dat nu was.
Bottomline, wij hebben wellicht werk voor zo iemand, dus als die persoon mij zou willen DM'en dan hebben we wellicht iets voor je
Dat heb ik als ik m'n via HDMI aangesloten receiver aanzet nadat Chrome is gestart. Ik moet dan de hele browser herstarten, anders lopen alle filmpjes vast..oisyn schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:26:
Is bij jullie de Youtube player ook stuk? De tijdbalk werkt niet meer.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
D-Raven schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:05:
Hmm een tijd geleden poste iemand hier dat hij voor zichzelf ging beginnen, en dan met name IOS en Android apps ging bouwen.
Wat gevolgd werd door een posting-spree over voor jezelf beginnen, wat weer gevolgd werd door een topic split, en waardoor ik dus niet meer kan terugvinden wie dat nu was.
Bottomline, wij hebben wellicht werk voor zo iemand, dus als die persoon mij zou willen DM'en dan hebben we wellicht iets voor je

Helaas heb ik nu al veel opdrachten (en full-time studie ernaast)
Trouwens, volgens mij is er nooit een afsplitsing geweest over voor jezelf beginnen. Zoja, dan wil ik die graag lezen.
[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 19-12-2012 17:12 ]
Hmm ik zou zweren dat er iets was afgesplitst naar werk en inkomen? Kan me eigen vergissen though..GoTCoast schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:10:
[...]
Dat was ik waarschijnlijk. Morgen officieel naar de KvK
.
Trouwens, volgens mij is er nooit een afsplitsing geweest over voor jezelf beginnen. Zoja, dan wil ik die graag lezen.
Ah ja.

En dan is die relatie werknemer bij een heel grote ICT bedrijf... Vooruitgang wasda?

Grafisch en perfectionistisch als mijn klant is komt dan de eis om het daar ook even werken voor te krijgen... Maar my god, wat is er toch een hoop wat IE7 niet kan...
Ook wil IE10 niet even lekker werken met de compatibility modes in de developer mode, als je hem op IE7 zet hanteert hij hier in sommige gevallen alsnog de rendering engine van 10 (rounded corners, drop shadows blijven dan werken)....
Overigens ontdekte ik vandaag dat box-sizing: border-box; neer komt op de oude quicksmode van IE (waar ik mij altijd tegen heb verzet). Uiteraard pakt de oude IE om de een of andere reden de box-sizing niet op (en als je dus netjes je doctype hebt gezet gaat hij in de standardsmode) en moet ik nu dus via een comment boven in de code de oude IE in quicksmode trappen...
Paar uurtjes IE en ben het alweer helemaal beu
Zit hier inmiddels zo goed als schuimbekkend achter mijn pc

Als ik hier nou flink voor kon cashen had ik er mee kunnen leven, maar het is een "vriendendienstje", maar dat weerhoudt de persoon in kwestie niet van extreem perfectionisme...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Standaard in mijn overeenkomsten:.Gertjan. schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:46:
![]()
![]()
wat een godsgruwelijk gedrocht is IE7 toch.... Klant laat trots haar site zien aan een zakenrelatie komt hij terug met de opmerking dat de site niet werkt... Blijken ze IE7 te gebruiken...
En dan is die relatie werknemer bij een heel grote ICT bedrijf... Vooruitgang wasda?![]()
Grafisch en perfectionistisch als mijn klant is komt dan de eis om het daar ook even werken voor te krijgen... Maar my god, wat is er toch een hoop wat IE7 niet kan...
Ook wil IE10 niet even lekker werken met de compatibility modes in de developer mode, als je hem op IE7 zet hanteert hij hier in sommige gevallen alsnog de rendering engine van 10 (rounded corners, drop shadows blijven dan werken)....
Overigens ontdekte ik vandaag dat box-sizing: border-box; neer komt op de oude quicksmode van IE (waar ik mij altijd tegen heb verzet). Uiteraard pakt de oude IE om de een of andere reden de box-sizing niet op (en als je dus netjes je doctype hebt gezet gaat hij in de standardsmode) en moet ik nu dus via een comment boven in de code de oude IE in quicksmode trappen...
Paar uurtjes IE en ben het alweer helemaal beu![]()
Zit hier inmiddels zo goed als schuimbekkend achter mijn pc
Als ik hier nou flink voor kon cashen had ik er mee kunnen leven, maar het is een "vriendendienstje", maar dat weerhoudt de persoon in kwestie niet van extreem perfectionisme...
-Lager dan IE8
-Nee, fonts worden anders gerendert op een Mac dan in Windows dan in Linux. Deal with it. Custom fonts (fontsquirrel), is bagger op Windows 9 van de 10 keer. Gebruik een gangbaar (websafer) font graag!
-Het resultaat voldoet waar mogelijk aan het design. CSS kent geen halve pixels (itt Photoshop).
-Custom styling voor formulieren doe ik niet aan. Een formulier moet plat, simpel en consequent werken, niet "er cool uit zien"
Alles daar buiten is sowieso bijbetalen om het "perfect" te krijgen.
Als een klant over IE6 begint, pak ik per direct de boel in en zeg ik'm een grotere gek te zoeken.
(Dat geldt dus ook voor vriendendienstjes. Boeit me niet, niet relevant, die 0,86% op IE7 van Nederland, font? Windows-issue, etc.)
[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 19-12-2012 18:58 ]
Er zijn vast wel meer GoT'ers die dat interessant vinden. We kunnen ook gewoon een topic openen in W&I?GoTCoast schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:10:
[...]
Dat was ik waarschijnlijk. Morgen officieel naar de KvK
.
* Intru werkt ook voor zichzelf.
Dat lijkt me echt klote, om dan nog terug te moeten naar oude IE versies en toch alles te houden.Gertjan. schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:46:
![]()
![]()
wat een godsgruwelijk gedrocht is IE7 toch.... Klant laat trots haar site zien aan een zakenrelatie komt hij terug met de opmerking dat de site niet werkt... Blijken ze IE7 te gebruiken...
En dan is die relatie werknemer bij een heel grote ICT bedrijf... Vooruitgang wasda?![]()
...een hoop ellende...

iOS developer

En toen had ik werk
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dus jij betaald de taart volgende keer?
Waar, wat ga je doen en wat verdient 't?
En feli natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 19-12-2012 21:48 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nice! Gratz!
---
Als het om een vriendendienst gaat, sowieso IE9 en hoger
Normaal is het prima als het in IE8 werkbaar is en er prima uitziet. Dat bepaalde CSS3 dingen niet werken zoals box-shadow en dergelijke is eigenlijk ook al redelijk geaccepteerd hier. Over IE7 word al niet meer gepraat, tenzij de klant er echt om vraagt, maar dat kom echt nauwelijks voor.
Daarnaast zijn we er fel op dat mensen Chrome installeren, als mensen eenmaal zien dat hun website in Chrome 'sneller' en 'mooier' is worden ze vaak zelf ook enthousiast.
Wat betreft fonts, bijna alles via google.com/webfonts.
Nee, mijn geld is dan op aan een scherm en oveirge hardwareFiresphere schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:02:
[...]
Dus jij betaald de taart volgende keer?
Het is nog een proefmaand, maar ik word webdeveloper bij Nucia Security (waarschijnlijk).
Ik ga, als 14 jarige, het minimumjeugdloon voor een 16 jarige verdienen. Dus €3,26 p/u.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Een spellingscursus zou ook niet misstaan op je CVF.West98 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:14:
[...]
Nee, mijn geld is dan op aan een scherm en oveirge hardware
Bestel dan gelijk een cursusje werkwoordsvervoeging.
Gefeliciteerd, F.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik wijs terug op mijn oude sig:8088 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:45:
[...]
Bestel dan gelijk een cursusje werkwoordsvervoeging.
Gefeliciteerd, F.
"Enige spellings- of grammatica vout door mij gemaakt zijn puur en alleen ter vermaak van de lezer"

[ Voor 14% gewijzigd door DeluxZ op 19-12-2012 22:08 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Number of games purchased : 1 metric crapton Number of games downloaded : most except the multi-gigabytes ones * Number of games actually played : 2, maybe 3
Damn impulsieve aankopen
* Zonde van m'n backup space
[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 19-12-2012 22:13 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik heb hier ook de nieuwe Humble Bundle gekochtRobIII schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:06:
[afbeelding]
Number of games purchased : 1 metric crapton Number of games downloaded : most except the multi-gigabytes ones * Number of games actually played : 2, maybe 3
Damn impulsieve aankopen
* Zonde van m'n backup spaceAls 't ooit nodig is kun je ze natuurlijk ook dan pas downloaden.
Ik koop hem ook vrij regelmatig, al is het over het algemeen slechts omdat er 1 game bij zit die ik nog hebben wil (in dit geval Binding of Isaac en Indie Game - The Movie)GoTCoast schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:30:
[...]
Ik heb hier ook de nieuwe Humble Bundle gekocht
Hier alle DLC van Dungeons Defenders (als iemand wilt samenspelen, laat maar weten).mwolting schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:40:
[...]
Ik koop hem ook vrij regelmatig, al is het over het algemeen slechts omdat er 1 game bij zit die ik nog hebben wil (in dit geval Binding of Isaac en Indie Game - The Movie)
Binding of Isaac, en Indie Game - The Movie.
Ook al ben ik ook benieuwd naar de andere spellen!
Dat fixen, of toch maar gaan slapen...

ExpressoCarharttguy schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:27:
Iemand die een tool kent waarmee je met makkelijke voorbeelden regexes kan laten generaten? Ik vloek echt te veel op die dingen!
Nothing to see here!
Herinnert me overigens eraan om mijn code in te checken nu de servers weer bereikbaar zijn op mijn werk. Geen idee wat er gebeurd is, maar als je interne netwerk voor een hele week plat ligt, is dat ook niet leukCodeCaster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:32:
Heb ik de hele avond zitten refactoren en wil ik mijn code inchecken: BAM! SVN-foutmelding. Dat had ik al verwacht omdat ik wat bestanden had bewerkt, verplaatst en nogmaals bewerkt, dat vindt TortoiseSVN doorgaans niet al te fijn. De foutmelding had echter een andere oorzaak: server niet bereikbaar.
Hoewel het natuurlijk slecht is SVN dit niet ondersteund, klinkt het mij ook in de oren als 3 verschillende commits.CodeCaster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:32:
Heb ik de hele avond zitten refactoren en wil ik mijn code inchecken: BAM! SVN-foutmelding. Dat had ik al verwacht omdat ik wat bestanden had bewerkt, verplaatst en nogmaals bewerkt, dat vindt TortoiseSVN doorgaans niet al te fijn. De foutmelding had echter een andere oorzaak: server niet bereikbaar.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Regexbuddy is ook nog een mooie. Kan je ontleden, bouwen en begrijpen tegelijkertijdRutix schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:15:
[...]
Expressodie kan ook best goed bestaande regexes ontleden

Nee, nee, nee.Flowmo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:08:
[...]
jQuery.noConflict() gebruiken en een IIFE (function($, document, window) {}(jQuery, this.document, this)) gebruiken? Of is dat niet mogelijk met Backbone? Dan is je $ variabele binnen de scope van die IIFE van jQuery, niet van Backbone.
Of je maakt van alle jQuery gerelateerde '$' gewoon 'jQuery'.
jQuery shimmen via require.js.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Dat vind ik niet, want iedere commit moet bouwbaar zijn. Ik was wat aan het refactoren en had een nieuwe directory (en dus nieuwe namespace) aangemaakt, waar een gedeelte van een bestand in moest dat eerder een directory hoger lag. Het project compileerde voor en na het refactoren, niet tijdens.Jan_V schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:06:
[...]
Hoewel het natuurlijk slecht is SVN dit niet ondersteund, klinkt het mij ook in de oren als 3 verschillende commits.
Dus zeg maar van:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| namespace MyNamespace; public class TooManyThings() { public void Foo1() { Foo2(); } private void Foo2() { Foo3(); } private void Foo3() { } } |
Naar:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| namespace MyNamespace; public class TheRightThing() { public void Foo1() { new TheRightThing2().Foo2(); } } |
En:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| namespace MyNamespace.Things2; public class TheRightThing2() { public void Foo2() { Foo3(); } private void Foo3() { } } |
Omdat alle logica eigenlijk verplaatst werd naar TheRightThing2 en ik de geschiedenis van die logica wilde behouden bij hetzelfde bestand (new file en plakken = geschiedenis weg), heb ik het bestand TooManyThings.cs verplaatst naar Things2\TheRightThing2.cs. Daarna heb ik de resterende logica (Foo1) in de nieuwe file TheRightThing.cs geplaatst, waarna het project pas weer bouwde.
Zou dat dan meer dan één commit moeten zijn?
[ Voor 55% gewijzigd door CodeCaster op 20-12-2012 11:17 ]
MsSql database met een date row: varchar(11) waarin de datum als : 20122012 in staat.
Vervolgens wordt hij er ook weer met een dateCast uitgehaald, en dan weer geexplode naar het zelfde... dot dot dot
Oh, heb je de "End of the World" sale op http://www.gog.com/ al gezien?RobIII schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:06:
[afbeelding]
Damn impulsieve aankopen
* Zonde van m'n backup spaceAls 't ooit nodig is kun je ze natuurlijk ook dan pas downloaden.
Mwa; ik ben wel voor dat elke commit in principe moet builden; maar als 't teveel gedoe is breek je die richtlijn lekker en doe je wat je moet doen. Als je het dan wel maar meteen doet en niet verspreid over random commits over verschillende dagen ofzo.CodeCaster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:03:
Zou dat dan meer dan één commit moeten zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 20-12-2012 11:16 ]
Over mij
Verwijderd
Wees blij, hier alweer ruim 23 graden en geen frisse lucht mogelijk. 'Klimaatbeheersing' geeft aan dat ie aan het koelen is.... En dan te bedenken dat we niet eens compleet zijn.mbarie schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:15:
Wat een armoe. Geen verwarming. Nu de airco op 30, is kijken of dat helpt.
Zou ik dan één filemove en -create, die op zichzelf niets betekenen, moeten committen? En daarna de content-wijzigingen?RobIII schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:15:
[...]
Mwa; ik ben wel voor dat elke commit in principe moet builden; maar als 't teveel gedoe is breek je die richtlijn lekker en doe je wat je moet doen. Als je het dan wel maar meteen doet en niet verspreid over random commits over verschillende dagen ofzo.
Met je jas aan code kloppen is ook niet ideaal, maar de lucht hier is gelukkig frisVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:19:
[...]
Wees blij, hier alweer ruim 23 graden en geen frisse lucht mogelijk. 'Klimaatbeheersing' geeft aan dat ie aan het koelen is.... En dan te bedenken dat we niet eens compleet zijn.
Average purchase: $6.38
Average Windows: $5.92
Average Mac: $7.43
Average Linux: $10.14
Figures. De gemiddelde prijs voor een game die wordt betaald is omgekeerd evenredig met de prijs van het OS
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 20-12-2012 11:25 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verbaast me niets. Linux-users zijn meestal geen cheap-asses, maar hebben liever dat het geld bij de developers terecht komt..oisyn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:25:
[...]
Average purchase: $6.38
Average Windows: $5.92
Average Mac: $7.43
Average Linux: $10.14
Figures. De gemiddelde prijs voor een game die wordt betaald is omgekeerd evenredig met de prijs van het OS

Het zal meer te maken hebben met het feit dat Windows meer lagen van de bevolking aandoet (en dus ook de minder bedeelden).
Anyway, * .oisyn heeft zojuist het Windows gemiddelde een fractie van een euro omhoog getilt
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 20-12-2012 11:35 ]
Jaaajaaa... ik heb een hoop bullshit op het internet gelezen. Maar dit slaat echt alles.ClementL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:32:
Verbaast me niets. Linux-users zijn meestal geen cheap-asses, maar hebben liever dat het geld bij de developers terecht komt.

Ik spreek inderdaad ook meer vanuit mijn eigen interpretatie.
En mensen die Linux gebruiken besteden over het algemeen geen tot minder geld aan OS en applicaties1, dus houden ze meer geld over voor dit soort doeleinden..oisyn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:34:
Mooie generalisatie
Het zal meer te maken hebben met het feit dat Windows meer lagen van de bevolking aandoet (en dus ook de minder bedeelden).
1 - Of ze dat wettelijk gezien moeten is een tweede.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Okay, dan beweer ik dat hierbij.GateKeaper schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:35:
Zeg dan ook gewoon dat jij het geld liever bij de devvers terecht ziet komen.
Maar het is niet zo vreemd om te denken dat dat ook voor de andere Linux kopers geldt: die willen namelijk meer games op Linux zien, wat je hierdoor juist stimuleerd.
Maar goed, hopen dat met Steam op Linux er meer games beschikbaar worden!
Tja, alleen jammer dat de hoeveelheid tijd op een dag niet meegroeit. Anders heb je er ook niet veel aan om zo'n lading games te kopen.Sh4wn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:38:
Ik denk dat het eerder komt dat op Windows het aanbod van games veel groter is (en de kwaliteit ook hoger) en dat veel Windows users dit als simpele spelletjes beschouwen waar ze minder geld voor over hebben. Op Linux is het aanbod juist vrij laag, en vinden ze ook deze spellen al bijzonder awesome. Daarnaast denk ik dat veel Linux users ook wat meer geld over hebben voor de EFF.
Maar goed, hopen dat met Steam op Linux er meer games beschikbaar worden!

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Natuurlijk ben ik me er van bewust dat dit maar 1 van de vele bepalende factoren is. Het zal wel een beetje als dit zitten:.oisyn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:34:
Mooie generalisatie
Anyway, * .oisyn heeft zojuist het Windows gemiddelde een fractie van een euro omhoog getilt
Waarom Windows gebruikers minder betalen
-Grotere userbase, waaronder meer "casual folks" (if you know what I mean)
-Meer gamers, zullen mogelijk al een deel van de games hebben
Waarom Linux gebruikers meer betalen
-Willen graag Linux gaming stimuleren
-Zit een relatief hoog aantal bureaucratie-haters tussen, die het geld bij de developers willen hebben
En OSX users lijken ergens in het midden te zitten.
* armageddon_2k1 is ook OSX user
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Aan de ene kant willen ze graag meer games, en betalen dus wat extra's. Maar ze kunnen niet veel meer betalen, want hun geld ligt al bij Apple?ClementL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:06:
[...]
En OSX users lijken ergens in het midden te zitten.
GateKeaper schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:34:
[...]
Jaaajaaa... ik heb een hoop bullshit op het internet gelezen. Maar dit slaat echt alles.
Jeetje. Zit je iets dwars ofzo?GateKeaper schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:31:
[...]
Aan de ene kant willen ze graag meer games, en betalen dus wat extra's. Maar ze kunnen niet veel meer betalen, want hun geld ligt al bij Apple?
Daar gaat me geld >.> FUUUUClementL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:12:
[...]
Oh, heb je de "End of the World" sale op http://www.gog.com/ al gezien?
Nothing to see here!
binnekort verhuizen
[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 20-12-2012 13:00 ]
Daar gaat ook jou geldGamebuster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:00:
huis gekocht, financiering goedgekeurd![]()
binnekort verhuizen
Nothing to see here!
Gelukkig maar netto 350 per maand
Kan je net een kamer voor krijgen als je gaat huren.
Alleen heb ik een appartement met 4 kamers.
[ Voor 42% gewijzigd door Gamebuster op 20-12-2012 13:06 ]
Nee hoor.. zit me helemaal niks dwars. Zo ben ik altijd.
SpannendGamebuster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:00:
huis gekocht, financiering goedgekeurd![]()
binnekort verhuizen
Zolang je die maar na elkaar direct commit. Niet iets inchecken dat niet kan builden en dan naar huis gaan... (Zoals een collega hier enkele dagen geleden had gedaan.) Zat ik daar dan 's avonds nog met errors van hier tot ginder na een "get latest version". Je kan al raden dat ik niet bijster blij was.RobIII schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:15:
[...]
Mwa; ik ben wel voor dat elke commit in principe moet builden; maar als 't teveel gedoe is breek je die richtlijn lekker en doe je wat je moet doen. Als je het dan wel maar meteen doet en niet verspreid over random commits over verschillende dagen ofzo.
Ben benieuwd
Alleen of met iemand ?Gamebuster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:19:
Jazeker. Ik heb hiervoor wel kort op een camping gewoond, maar woon nu weer bij mijn vader. Over een weekje voor het eerst in een echt eigen huis![]()
Ben benieuwd
Nothing to see here!
WTF!?!? Waar zit je dan? Ergens op de hei?Gamebuster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:05:
Gelukkig maar netto 350 per maandLekker goedkoop
Over mij
Op zich leuk, behalve...G70boX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:25:
Doomsday sale van Jetbrains! 75% korting op de IDEs en resharper. http://www.jetbrains.com/specials/index.jsp Website is alleen een beetje traag nu.
Heb ik op m'n werk niet zo veel aan.Limited time offer for personal licenses only
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nee. Ja misschien wel, maar het is (lijkt me) meer iets dat OSX aan de ene kant "elitaire" gebruikers aanspreekt, maar aan de andere kant ook wel bij de "casual folks" hoog in het vaandel staat.GateKeaper schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:31:
[...]
Aan de ene kant willen ze graag meer games, en betalen dus wat extra's. Maar ze kunnen niet veel meer betalen, want hun geld ligt al bij Apple?
Hahaha! Een beetje kritiek op zijn tijd is helemaal niet slecht.Bosmonster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:45:
[...]
[...]
Jeetje. Zit je iets dwars ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door ClementL op 20-12-2012 13:35 ]
Personal licenties mag je volgens mij ook gewoon zakelijk gebruiken hoor. Het verschil is dat hij echt op naam staat, en dus niet overdraagbaar is naar een andere werknemer. En officieel mag hij ook niet door een bedrijf betaald worden geloof ik. Maar kan de voorwaarden nu even niet nakijken omdat de site stuk lijkt te zijn.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Edit: als de site het doet...
[ Voor 19% gewijzigd door Sh4wn op 20-12-2012 13:40 ]
Over mij
Alleen, maar in praktijk zal mijn vriendin veel komen "logeren".
flatje in Zaandam.RobIII schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:25:
[...]
WTF!?!? Waar zit je dan? Ergens op de hei?
Verdorie...net nu ik vorige week een R# licentie heb aangeschaft...G70boX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:25:
Doomsday sale van Jetbrains! 75% korting op de IDEs en resharper. http://www.jetbrains.com/specials/index.jsp Website is alleen een beetje traag nu.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Gvd, 2 weken geleden net Resharper gekochtG70boX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:25:
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 20-12-2012 13:53 ]
We are shaping the future
Jan_V schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:52:
[...]
Verdorie...net nu ik vorige week een R# licentie heb aangeschaft...
Ik heb een gratis OSS licentieDown schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:53:
[...]
Gvd, 2 weken geleden net Resharper gekocht
Over mij
Precies, personal impliceert persoonlijk, niet dat het niet zakelijk is. Heb van Visual Assist ook een personal license die ik zowel thuis als op kantoor gebruik. Wordt wel vergoed door de baas thoughWoy schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:38:
[...]
Personal licenties mag je volgens mij ook gewoon zakelijk gebruiken hoor. Het verschil is dat hij echt op naam staat, en dus niet overdraagbaar is naar een andere werknemer. En officieel mag hij ook niet door een bedrijf betaald worden geloof ik.
Ik heb ook gewoon een personal licentie van Resharper die ik zakelijk gebruik.oisyn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:01:
[...]
Precies, personal impliceert persoonlijk, niet dat het niet zakelijk is. Heb van Visual Assist ook een personal license die ik zowel thuis als op kantoor gebruik. Wordt wel vergoed door de baas though
Welk project doe jij dan dat je een OSS licentie hebt?
http://mongorepository.codeplex.com/D-Raven schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:14:
[...]
Welk project doe jij dan dat je een OSS licentie hebt?
Het ziet er niet uit als een extreem groot en actief project, ze zijn dus niet zo streng met de open source licentie?
Verwijderd
Ik ben voorlopig nog student dus ben nog aan het twijfelen of ik al dan niet een licentie moet aanschaffen. Ik ben zeker en vast benieuwd naar RubyMine, aangezien ik de laatste tijd meer en meer ontwikkel in Ruby On Rails. Ik heb er echter wel nog nooit mee gewerkt (momenteel gebruik ik Sublime Text) dus ik weet eigenlijk niet of ik het wel een fijne IDE zal vinden.G70boX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:25:
IntelliJ vond ik altijd wel een leuke maar dat zal nog even moeten wachten.
Heeft iemand hier trouwens ervaring met RubyMine?
De studentenlicentie is nu duurder dan de persoonlijke licentieVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:49:
[...]
Ik ben voorlopig nog student dus ben nog aan het twijfelen of ik al dan niet een licentie moet aanschaffen. Ik ben zeker en vast benieuwd naar RubyMine, aangezien ik de laatste tijd meer en meer ontwikkel in Ruby On Rails. Ik heb er echter wel nog nooit mee gewerkt (momenteel gebruik ik Sublime Text) dus ik weet eigenlijk niet of ik het wel een fijne IDE zal vinden.
IntelliJ vond ik altijd wel een leuke maar dat zal nog even moeten wachten.
Wel ervaring mee, maar ik werk toch liever in een Terminal & VIM.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:49:
[...]
Vind nog steeds een IDE niet passen bij RoR.
Ik gebruikte al jaren Vim, ooit eens aangeleerd. En nog geen tijd gehad om in Sublime Text 2 te duiken.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:56:
De terminal is sowieso onmisbaar bij RoR, maar Vim is nu wel een ander uiterste he
Mis sowieso daar de Vim controls!
[ Voor 44% gewijzigd door Ryur op 20-12-2012 14:59 ]
Een goed IDE zou prima passen bij RoR. Helaas moet ik dat nog tegenkomen.GoTCoast schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:55:
[...]
Wel ervaring mee, maar ik werk toch liever in een Terminal & VIM.
Vind nog steeds een IDE niet passen bij RoR.
Voorlopig textmate maar
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 20-12-2012 14:59 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.