“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Weet iemand een werkende chrome-plugin die mij dezelfde functies geeft als FirePHP?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ah, die heeft inmiddels ook een update gekregen zie ik. Die kon dat dus voorheen allemaal nietOkkE schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:43:
@Bosmonster; Ken je deze add-on? https://chrome.google.com...eiokkgbdmiekhjnmfkcnldhhm
JavaScript disablen kan vrij makkelijk, met het Settings-icoontje rechts onderin. Waarom zou je in godsnaam afbeeldingen willen disablen?Bosmonster schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:39:
Ik mis vooral heel veel opties in Chrome, met name in de web developer toolbar. Iets simpels als Javascript of images disablen kan al niet, terwijl ik dat wel regelmatig nodig heb.
Firefox biedt mij een veel completere dev-omgeving wat dat betreft. Het gaat mij niet zozeer om wat prettiger werkt. Al heb ik wel een lichte voorkeur ook voor Firebug, aangezien ik vind dat de tools van Chrome veel te veel ruimte innemen voor dezelfde informatie, maar dat is nogal een minor issue.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik heb geen settings icoontje rechts onderin. Bovendien wil ik het snel kunnen toggelen.Korben schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:46:
[...]
JavaScript disablen kan vrij makkelijk, met het Settings-icoontje rechts onderin. Waarom zou je in godsnaam afbeeldingen willen disablen?
De reden dat ik images (en javascript) eenvoudig wil kunnen toggelen is testen voor toegankelijkheid. Een site moet ook zonder afbeeldingen goed lees- en bruikbaar blijven.
Ik had al zo'n vermoeden dat je niet had meegekregen dat er een update was (volgens mij al tijdje geleden).Bosmonster schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:46:
[...]
Ah, die heeft inmiddels ook een update gekregen zie ik. Die kon dat dus voorheen allemaal niet
Qua features ontlopen (iig voor wat ik nodig heb) beide browsers elkaar niet zo veel volgens mij, maar vind Chrome net iets fijner werken (ben ik meer gewend).
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Jammer dat ie de alt-attributen niet laat zien als je images disabled... Maakt het nog redelijk zinloos voor testen. Ook moet je de pagina refreshen om het toe te passen en doet ie die features voor alle tabs ipv alleen die.OkkE schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:49:
[...]
Ik had al zo'n vermoeden dat je niet had meegekregen dat er een update was (volgens mij al tijdje geleden).![]()
Qua features ontlopen (iig voor wat ik nodig heb) beide browsers elkaar niet zo veel volgens mij, maar vind Chrome net iets fijner werken (ben ik meer gewend).
Maar goed.. dat zijn dus van die dingetjes waar ik bij Firebug en de developer toolbar daar geen last van heb en de reden dat ik niet overschakel. Zo iets simpels is voor mij al een beperking die de hele feature zinloos maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2012 13:55 ]
Hoi!
Je hebt je afgelopen week aangemeld voor deelname aan het AppRace Kick-off event. Omdat er veel animo was om hierbij aanwezig te mogen zijn, hebben we besloten het aantal tweakers te verhogen naar 100! Goed nieuws voor jou! Jij bent als een van de gelukkigen uit de bus gekomen en kunt bij deze Kick-off aanwezig zijn. We ontvangen jou graag volgende week donderdag 6 december bij ons op kantoor. Je bent vanaf 17.45u van harte welkom, er staat dan een drankje en een hapje eten voor je klaar. Om 18.30u start het programma, we verwachten rond 20u te eindigen, waarna er nog gelegenheid is tot naborrelen.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Dat is ook een lekkere toevoeging inderdaadStM schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:07:
Ik gebruik Firebug amper meer, zo goed zijn die nieuwe devtools aan het worden. De Responsive Design weergave is helemaal heldig. Niet meer klooien met zelf je browser resizen
Firefox is lekker bezig zelf ook, naast de externe plugins van Firebug en de Web Developer Toolbar.
Goed idee, mooi uitgewerkt, dikke thumbs up IMHO (heb helaas geen audio hier om te horen wat 'ie zegt).
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Beetje het zelfde onderwerp: Collecting Payment Information Within a Single Input
Hij wel.
We anticipated that many gamers would play Warcraft with 2400 baud modems, which could only transmit a few hundred characters per second. Younger gamers who never used a modem should take the time to read up on the technology, which was little removed from smoke signals, and only slightly more advanced than banging rocks together. Remember, this was before Amazon, Google and Netflix — we’re talking the dark ages, man.
Mooi blog, dat.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Die andere vind ik heel mooi, maar deze wordt alleen maar ingewikkelder voor de gebruiker... Valt volledig buiten het verwachtingspatroon van een input-veld met al die waarden die je in 1 veld moet invoeren. En het veld verandert daar in dat proces ook nog eens continu van functionaliteit, waarden en input-mogelijkheden.OkkE schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:26:
Erg mooi voorbeeld van het verbeteren van formulieren! Veel duidelijker dan dit kan het denk ik niet worden gemaakt.
Beetje het zelfde onderwerp: Collecting Payment Information Within a Single Input
Het doel bij deze was duidelijk "minimaliseren" ipv "eenvoudiger maken".
[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2012 14:59 ]
Agreed, alles in één veld stoppen maakt het er zeker niet eenvoudiger op. Wel vind ik het visueel netjes gedaan, een leuk concept, niet perse gebruiksvriendelijk.Bosmonster schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:57:
[...]
Die andere vind ik heel mooi, maar deze wordt alleen maar ingewikkelder voor de gebruiker... Valt volledig buiten het verwachtingspatroon van een input-veld met al die waarden die je in 1 veld moet invoeren. En het veld verandert daar in dat proces ook nog eens continu van functionaliteit, waarden en input-mogelijkheden.
Dat, en het is wel een beetje cherry-picking. Je kunt dit alleen maar gebruiken voor waardes waar je met 100% zekerheid kan voorspellen wanneer de user klaar is met invoer. Dit hoef je voor (e-mail)adres, bankrekening of telefoonnummer niet te proberen. De invoer daar is veel te onvoorspelbaar.Bosmonster schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:57:
[...]
Die andere vind ik heel mooi, maar deze wordt alleen maar ingewikkelder voor de gebruiker... Valt volledig buiten het verwachtingspatroon van een input-veld met al die waarden die je in 1 veld moet invoeren. En het veld verandert daar in dat proces ook nog eens continu van functionaliteit, waarden en input-mogelijkheden.
Het is opzich een heel interessante methode, al zit ik vanuit praktisch oogpunt meer te denken aan automatisch doorspringen naar het volgende invoerveld als de invoer voltooid is ipv. alle invoervelden te presenteren alsof het 1 is.
Bij bankrekeningen zou je de user moeten vragen om voorloopnullen te gebruiken, oid., het telefoonnummer is ook nog wel in een patroon te gieten (als het niet voor internationale gebruikers is). Voor bijv. NAW en e-mailadres wordt het al lastiger.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Ja, superkoel dat 'kijkje in de keuken', moeten ze meer doen, zowel met oude als nieuwe spellen. Maar vooral met oude, denk ik, omdat ze toen veel meer moesten met veel minder hardware.CodeCaster schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:40:
Mooi blog, dat.
(let op: dat ga ik over 5 - 10 jaar ook zeggen over de PS3/xbox. Nu al, stiekem, aangezien de PS3 maar 256 MB geheugen heeft,
Mjah dat automatisch doorspringen vind ik ook altijd rete-irritant, want het voldoet niet aan je verwachtingen wederom. Ik druk automatisch op tab als ik klaar ben en bij een dergelijk systeem zit ik dan gelijk 2 velden verder en moet ik dus mn jarenlang opgebouwde methodiek uit proberen te zetten.Not Pingu schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:56:
[...]
Het is opzich een heel interessante methode, al zit ik vanuit praktisch oogpunt meer te denken aan automatisch doorspringen naar het volgende invoerveld als de invoer voltooid is ipv. alle invoervelden te presenteren alsof het 1 is.
Er is niks mis met standaard, goed opgezette, formulieren. Het credit card voorbeeld is goed omdat dat iets is waar je de gebruiker vraagt iets over te typen van een kaartje. Dan is een visuele hulp in de vorm van de kaart natuurlijk wel erg handig. Dat geldt eigenlijk in al die scenario's en spreekt redelijk voor zich. De uitvoering van het voorbeeld is echter erg fraai.
Bij bankrekeningen kan het binnenkort ook. Je moet toch een IBAN invoeren en dan moeten ze allemaal even lang zijnNot Pingu schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:56:
[...]
Dat, en het is wel een beetje cherry-picking. Je kunt dit alleen maar gebruiken voor waardes waar je met 100% zekerheid kan voorspellen wanneer de user klaar is met invoer. Dit hoef je voor (e-mail)adres, bankrekening of telefoonnummer niet te proberen. De invoer daar is veel te onvoorspelbaar.
Bij bankrekeningen zou je de user moeten vragen om voorloopnullen te gebruiken, oid., het telefoonnummer is ook nog wel in een patroon te gieten (als het niet voor internationale gebruikers is). Voor bijv. NAW en e-mailadres wordt het al lastiger.
Email kan je kijken of er een @ en een .com/nl/be/net/org/enz/enz is gebruikt en verder
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Yep, is een beetje achterlijk gedrag.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:31:
Vind ik dit terecht echt een vervelende bug? http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4513622
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
1
| cat /usr/share/calendar/calendar.lotr |
(zou moeten werken onder linux, osx, bsd, etc)
/post
Verwijderd
Awesome. dat ga ik straks eens testen!YopY schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:51:
code:
1 cat /usr/share/calendar/calendar.lotr
/post
Edit: Werkt in ieder geval al onder Linux (Mint), straks nog eens testen op OSX.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 16:54 ]
GrappigYopY schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:51:
code:
/post
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De bug is foutief geformuleerd (het is niet dat TestGC in leven wordt gehouden, het gaat erom dat de buffer van de gehele originele string in leven wordt gehouden). En het is een optimization tradeoff: óf je maakt substring() goedkoop door de nieuwe String naar de originele data te laten wijzen, óf je maakt 'm duur door de data voor elke substring naar een nieuwe buffer te kopiëren.
Mijns inziens is de optimalisatie het juiste gedrag (en dus verre van "achterlijk"), want dat is wat je in het generieke geval wilt en waarvan vrijwel iedere applicatie die iets met substrings doet profijt van heeft. Dit heeft wel wat caveats waar de gebruiker van op de hoogte moet zijn, en in welk geval hij de mogelijkheid heeft om expliciet om de optimalisatie heen te werken door zelf aan te geven dat de buffer gekopiëerd dient te worden.
En ik heb het wel vaker gezegd: het feit dat je met een taal werkt waarin een GC actief is impliceert niet dat je nooit hoeft na te denken over object lifetimes. Ergens argeloos een simpel object reference rond laten slingeren in een een of ander systeem kan al betekenen dat een hele reeks van objecten in leven wordt gehouden, ookal ga je die objecten nooit meer gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 29-11-2012 17:28 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo zijn er wel meer: calendar.dutch, calendar.belgium, calendar.music...YopY schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:51:
code:
/post
Maar die van LotR is wel fancy.
Nothing to see here!
Welke heb jij dan besteld?Rutix schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:55:
Net me palm steun voor me keyboard binnen gekregen. Nu ben ik helemaal tevreden, maar heb al gemerkt dat ik er ook snel eentje moet hebben voor werk want die keyboards typen nu kut
En ja, dat is het erge, dat je erdoor verpest wordt. Ik kan op school niet zo'n toetsenbord, geen ruimte & moet ik er constant mee slepen
Ik heb deze: http://www.amazon.co.uk/3...Wrist-Rests/dp/B00004Z5ZAGoTCoast schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:11:
[...]
Welke heb jij dan besteld?
En ja, dat is het erge, dat je erdoor verpest wordt. Ik kan op school niet zo'n toetsenbord, geen ruimte & moet ik er constant mee slepen
Precies lang genoeg voor me keyboard en heeft ook antislip
Nothing to see here!
Kun je nagaan hoe beroerd ik heb vond dat het mechanische toetsenbord dat ik had ontvangen al defect was toen ik hem ontving.Rutix schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:55:
Net me palm steun voor me keyboard binnen gekregen. Nu ben ik helemaal tevreden, maar heb al gemerkt dat ik er ook snel eentje moet hebben voor werk want die keyboards typen nu kut
1'tje moet dienst gaan doen om de TV nog smarter te maken + XBMC. De andere wordt m'n speledingetje en wellicht XBMC voor de tv boven.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik wacht op een partij van 10 en gemiddelde levertijd is 15-19 dagen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Je hebt je afgelopen week aangemeld voor deelname aan het AppRace Kick-off event. Omdat er veel animo was om hierbij aanwezig te mogen zijn, hebben we besloten het aantal tweakers te verhogen naar 100! Goed nieuws voor jou! Jij bent als een van de gelukkigen uit de bus gekomen en kunt bij deze Kick-off aanwezig zijn.

Al verdenk ik t.net er wel van bepaalde regulars sowieso een uitnodiging te sturen als ze zich hebben aangemeld
Oh, en net twee kaartjes voor Eddie Izzard in de Heineken Music Hall besteld
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 29-11-2012 21:02 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Ik heb er ook 2 besteld en als goed is worden mijne eind deze week of volgende week verzonden.Jan_V schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:30:
Vanmiddag 2 Raspberry Pi's besteld, hopelijk voor de kerst binnen.
1'tje moet dienst gaan doen om de TV nog smarter te maken + XBMC. De andere wordt m'n speledingetje en wellicht XBMC voor de tv boven.
Ik heb hem bij RS besteld. Daar was toen ik bestelde 4 weken levertijd. Zie nu dat het 1 week is geworden. http://raspberrypi.rsdelivers.com/default.aspx?cl=1BtM909 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:46:
Waar besteld?
Nothing to see here!
Tof!.oisyn schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:52:
Oh, en net twee kaartjes voor Eddie Izzard in de Heineken Music Hall besteld
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Bij Farnell http://uk.farnell.com/raspberry-piBtM909 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:46:
Waar besteld?
Verwacht zo'n 3 weken levertijd.
Dat is niet juist. Dat verschilt per land.F.West98 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:28:
[...]
Bij bankrekeningen kan het binnenkort ook. Je moet toch een IBAN invoeren en dan moeten ze allemaal even lang zijn
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik had t over NLAcid_Burn schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:03:
[...]
Dat is niet juist. Dat verschilt per land.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Hoe zie je dan het verschil tussen .com en .com.br, of .co en .co.uk of .net en .ne? Wanneer weet je zeker dat iemand uitgetypt is? Je kunt natuurlijk timen op een x aantal milliseconden na de laatste input maar dan wordt het al helemaal onvoorspelbaar.F.West98 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:28:
[...]
Bij bankrekeningen kan het binnenkort ook. Je moet toch een IBAN invoeren en dan moeten ze allemaal even lang zijn
Email kan je kijken of er een @ en een .com/nl/be/net/org/enz/enz is gebruikt en verder
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Ff grondig schoongemaakt. Dus onder de kraan en droogmaken. Nu nog maar last van twee dingen. De windows toets zet de laptop in slaapstand en één of andere combo van toetsen vlak boven die toets fungeert nu ook als ctrl+f. Rete irritant!
ChromePHP biedt redelijk dezelfde functionaliteitFiresphere schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:46:
In addition to Bosmonster,
Weet iemand een werkende chrome-plugin die mij dezelfde functies geeft als FirePHP?
Goed langdurig spoelen met heel heet water en goed laten drogen op een warme plekCaelorum schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:03:
AARGH! Net een complete kop koffie over mijn mooie logitech wave gegooid. Ding zetten meteen mijn laptop in slaapstand. Tobo eruit en ontwaken en er weer in en weer meteen naar slaapstand
Ff grondig schoongemaakt. Dus onder de kraan en droogmaken. Nu nog maar last van twee dingen. De windows toets zet de laptop in slaapstand en één of andere combo van toetsen vlak boven die toets fungeert nu ook als ctrl+f. Rete irritant!
Jup het is een kwestie van wachten nu, maar heb er weinig hoop in. Heb veel koffie en ander spul over toetsenborden gegooid, maar dit was wel echt heel erg..oisyn schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:45:
[...] Goed langdurig spoelen met heel heet water en goed laten drogen op een warme plek
Anders heb je nog altijd een mooi toetsenbord voor zo'n toetsenbord gevecht waarbij je elkaar moet slaan met een toetsenbord en je (corded) muis als zweep gebruikt.
Rijst helpt inderdaad echt goed! Ik heb dat ook weleens gebruikt,Erwin537 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 07:52:
Om het drogen te versnellen/verbeteren kan je er nog ongekookte rijst over gooien.. En alle toetsen er uit halen.
Anders heb je nog altijd een mooi toetsenbord voor zo'n toetsenbord gevecht waarbij je elkaar moet slaan met een toetsenbord en je (corded) muis als zweep gebruikt.
Nothing to see here!
Maar goed nieuws! het is weer vrijdag! Ik mag weer ongegeneerd schunnige opmerkingen maken en er vervolgens op wijzen dat het vrijdag is, dus dat het mag! En bijna weekend!
Heerlijk!
We gaan lekker rustig aan doen

Ruilen? Het is hier 25 graden omdat het airco systeem vindt dat als het buiten onder de 9 graden is het hele systeem gewoon uit kan. Ik zit al in een polo, kan moeilijk nog meer uittrekken.OkkE schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:18:
Brrr. Er is vandaag iets mis met de CV, wat is het koud dan opeens! Collega zit hier met 2 truien en een muts, lol.
https://niels.nu
Verwijderd
Zet wat ramen open?Hydra schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:21:
[...]
Ruilen? Het is hier 25 graden omdat het airco systeem vindt dat als het buiten onder de 9 graden is het hele systeem gewoon uit kan. Ik zit al in een polo, kan moeilijk nog meer uittrekken.
Als je er zo uit ziet als je avatar, zie ik daar geen problemen mee. Maar dan is de verwarming toch niet helemaal goed ingesteld? Of zit je in een server ruimte?Hydra schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:21:
[...]
Ruilen? Het is hier 25 graden omdat het airco systeem vindt dat als het buiten onder de 9 graden is het hele systeem gewoon uit kan. Ik zit al in een polo, kan moeilijk nog meer uittrekken.
Warmte is ook zeker niet fijn nee, op een gegeven moment heb je inderdaad niets meer om uit te trekken. Gelukkig is onze kamer altijd lekker koel, wat een nadeel is als de CV het niet doet. Volgens mij is het hier nu net 14 graden, toch iets frisser dan ik fijn vind.Hydra schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:21:
[...]
Je hoeft echt niet in een serverruimte te zitten om zonder verarming de kamer warm te stoken mbv PC's en lichaamswarmte.Erwin537 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:28:
[...]
Als je er zo uit ziet als je avatar, zie ik daar geen problemen mee. Maar dan is de verwarming toch niet helemaal goed ingesteld? Of zit je in een server ruimte?
Maandag maar eens kijken hoe het op de fiets gaat.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Idd, op de wc gaat het ook prima..oisyn schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:03:
[...]
Je hoeft echt niet in een serverruimte te zitten om zonder verarming de kamer warm te stoken mbv PC's en lichaamswarmte.
[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 30-11-2012 11:45 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wachten wordt smachten want ik weet dat ze mooi worden...
Geduld dan maar, vooruit. . . . .
Atari 4 ff'r 😊
en jarig geweest, jij gaat een topweekend tegemoet!Erwin537 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:29:
Mwahuahua ik ben tafelvoetbal kampioen van de week op ons bedrijf. Vereiste is dat je iedereen (4 man) achtereenvolgens moet verslaan in één week.
https://tutsplus.com/tuto...e-php-community-by-storm/
Of juist niet, omdat z'n karma inmiddels is opgebruiktKips schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:37:
[...]
en jarig geweest, jij gaat een topweekend tegemoet!
Dan gebruik je toch xsd.exe om classes te genereren op basis van die XSD-files, en gebruik je de XmlSerializer om de XML om te zetten naar objecten?Otherside1982 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:51:
Bah, ik moet een module aanpassen die XML inleest. Ik vraag documentatie van de benodigde wijzigingen en krijg als antwoord "De module moet aangepast worden aan het nieuwe XSD schema, in bijlage het nieuwe schema". Leuk hoor, nu mag ik dus uitvissen wat er veranderd is in dat schema (204 XSD bestanden).

Mits .NET uiteraard
We are shaping the future
Verwijderd
Dat moet ik zeker toch eens bekijken. Volgend trimester gaan we hier aan de slag met Zend Framework waar ik ook al veel goede dingen over heb gehoord. CodeIgniter heb ik ook al eens bekeken (ben er op gestoten dankzij dit topic) en was er ook wel tevreden over.Barryvdh schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:39:
Beetje promopraatje, maar Laravel4 ziet er toch wel mooi uit.
Nuja, momenteel doe ik het meeste werk in RoR en ben daar nog altijd zeer tevreden over, dus de kans dat ik snel overstap op iets nieuws is niet echt groot.
dat wilde ik eerst schrijven, maar je wilt het lot niet tarten toch?.oisyn schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:43:
[...]
Of juist niet, omdat z'n karma inmiddels is opgebruikt
* Kips gelooft niet in dat soort zaken, maar toch....
nog 4 uurtjes en dan borrelen!
Wdb ben ik ook ontzettend enthousiast over Yii en het werken met Active RecordsBarryvdh schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:39:

Behalve een papiertje met mijn naam en foto op de eervolle plaats aan het whiteboard verder niets gewonnen helaas. Behalve de telleurgestelde gezichten van de collega's natuurlijk. Iedereen gaat hier behoorlijk in het spel op.
Ik gebruik nu voor een aantal projecten Laravel3 en dat werkt al wel erg fijn, zeker dat Active Record met Eloquent. Maar met de nieuwe versie gebruikt het Composer en de PSR standaarden, dus is alles nog net wat netter en makkelijker uit te breidenVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:45:
[...]Dat moet ik zeker toch eens bekijken. Volgend trimester gaan we hier aan de slag met Zend Framework waar ik ook al veel goede dingen over heb gehoord. CodeIgniter heb ik ook al eens bekeken (ben er op gestoten dankzij dit topic) en was er ook wel tevreden over.
Nuja, momenteel doe ik het meeste werk in RoR en ben daar nog altijd zeer tevreden over, dus de kans dat ik snel overstap op iets nieuws is niet echt groot.
(Hier stukje van Phil Sturgeon, waarom hij van CodeIgniter naar Laravel4 gaat; http://philsturgeon.co.uk/blog/2012/09/moving-on)
[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 30-11-2012 13:06 ]
Kunst voor veel frameworks is om ze compact en eenduidig te blijven houden. Yii heeft dat gepresteerd en Laravel (puur op die documentatie) af lijkt ook prima.SoaDmaggot schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:00:
[...]
Wdb ben ik ook ontzettend enthousiast over Yii en het werken met Active Records
Ik ben ooit begonnen met Zend Framework, maar daar zit zoveel overhead alweer in, dat is gewoon jammer.
Zit maar een beetje te zoeken naar welk javascript framework te gebruiken voor webapplicaties zonder dat ik veel meer dan 3 frameworks moet bekijken. En dat nog kan verantwoorden.
Tot nu toe heeft het bedrijf JQuery gebruikt, maar heeft hier geen kennis meer over in huis. Zelf heb ik eigenlijk ook alleen gewerkt met JQuery. Maar als ik het zo zie, heb je voor webapplicaties weer een frameworks die meer op dat gebied zijn gericht.
Verwijderd
Ik zit in de blok nu. Voor mij had het even goed maandag kunnen zijn, ik merk totaal geen verschil qua dagen.Erwin537 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:52:
Argh... het is vrijdagmiddag, heb totaal geen zin meer!
JQuery is het populairst. Hier zijn ook het meest aantal plugins en tutorials voor te vinden dus ik zou gewoon daarbij blijven. Waarvoor heb je het allemaal nodig?Zit maar een beetje te zoeken naar welk javascript framework te gebruiken voor webapplicaties zonder dat ik veel meer dan 3 frameworks moet bekijken. En dat nog kan verantwoorden.
Tot nu toe heeft het bedrijf JQuery gebruikt, maar heeft hier geen kennis meer over in huis. Zelf heb ik eigenlijk ook alleen gewerkt met JQuery. Maar als ik het zo zie, heb je voor webapplicaties weer een frameworks die meer op dat gebied zijn gericht.
hop, hop hopD-Raven schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:07:
omfg, zwarte pieten stijl op de radio.. my ears... bleeding!
jQuery is meer een library om het makkelijker te maken dingen te doen in Javascript. Voor webapplicaties heb je weer andere frameworks, die wat meer structuur bieden. Je kan eens kijken naar TodoMVC, daar staan er een aantal bij elkaar, die allemaal dezelfde app hebben uitgewerkt.Erwin537 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:52:
Argh... het is vrijdagmiddag, heb totaal geen zin meer!
Zit maar een beetje te zoeken naar welk javascript framework te gebruiken voor webapplicaties zonder dat ik veel meer dan 3 frameworks moet bekijken. En dat nog kan verantwoorden.
http://todomvc.com/
Helping you select an MV* framework
[ Voor 17% gewijzigd door Barryvdh op 30-11-2012 15:23 ]
Ik moet onderzoek doen naar een ASP.NET framework voor het bouwen van webapplicaties die het bedrijf op dit moment nog op Win32 aanbied. Hierbij gaat het vooral om administratieve software (verhuur, magazijn vorraad..).Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:14:
[...]
Ik zit in de blok nu. Voor mij had het even goed maandag kunnen zijn, ik merk totaal geen verschil qua dagen.
[...]
JQuery is het populairst. Hier zijn ook het meest aantal plugins en tutorials voor te vinden dus ik zou gewoon daarbij blijven. Waarvoor heb je het allemaal nodig?
Ik denk dat het loont om echt een goed javascript framework als ExtJS, Angular of Ember (althans, wat ik er over lees) te gebruiken.
Blijf al dat gedoe met static functions maar raar vinden. Aan het blogitem te zien zie ik niks andere moderne frameworks niet hebben eigenlijk.Barryvdh schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:39:
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Je zou ook nog eens naar Backbone / Backbone + Marionette kunnen kijkenErwin537 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:23:
[...]
Ik moet onderzoek doen naar een ASP.NET framework voor het bouwen van webapplicaties die het bedrijf op dit moment nog op Win32 aanbied. Hierbij gaat het vooral om administratieve software (verhuur, magazijn vorraad..).
Ik denk dat het loont om echt een goed javascript framework als ExtJS, Angular of Ember (althans, wat ik er over lees) te gebruiken.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Bij veel dingen investeer ik een hoop tijd maar voel ik al ver voor de echte aha-erlebnis aan dat het mijn leven als programmeur waarschijnlijk stukken beter gaat maken. Bij Git heb ik het gevoel dat ik inmiddels Git beter begrijp dan dat Git begrijpt wat een programmeur nou eigenlijk precies de hele dag doet.
iOS developer
Wat gaat er mis? Gebruik je alleen Git of ook iets als GitHub?BikkelZ schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:01:
Ik begrijp echt totaal niet waarom je een less-than-operating-system-sized project in Git zou willen doen in plaats van SVN. Git lost 6 problemen op die ik nog nooit gehad heb en verneukt daarvoor in de plaats alles wat ik op een gemiddelde dag doe met een repository.
Bij veel dingen investeer ik een hoop tijd maar voel ik al ver voor de echte aha-erlebnis aan dat het mijn leven als programmeur waarschijnlijk stukken beter gaat maken. Bij Git heb ik het gevoel dat ik inmiddels Git beter begrijp dan dat Git begrijpt wat een programmeur nou eigenlijk precies de hele dag doet.
Aloys schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:05:
Geen idee of ie al gepost is, maar ik vond het erg leuk.
[video]

Nee geen github, gewoon intern.djluc schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:13:
[...]
Wat gaat er mis? Gebruik je alleen Git of ook iets als GitHub?
Merge, teruggaan naar staat x, committen wat ik gedaan heb. Dat is wat ik met zo´n systeem doe. Het is allemaal gewoon makkelijker met logischere termen en commando's in SVN (en dat is op zich niet een voorbeeld van "hoe het allemaal moet", maar het werkt uiteindelijk prima).
Het heeft ook geen zin om een specifiek probleem op te gaan lossen want alle problemen krijg ik uiteindelijk vanzelf wel opgelost met een beetje Googlen. Het gaat om de frequentie waarop ze optreden en het gebrek aan logica in de stappen om ze op te lossen.
"This should be simple"
[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 30-11-2012 20:34 ]
iOS developer
Verwijderd
De werking is heel simpel, ik moet gewoon dit in m'n frontcontroller zetten..
1
2
3
4
5
6
7
| <?php $routeCollection = new RouteCollection(); $routeCollection->add(new Route('/home', 'home.php', 'GET')); $routeCollection->add(new Route('/aanmelden', 'login.php', array('GET', 'POST'))); $this->dispatch($routeCollection, new Request()); ?> |
Wat overigens achteraf gezien de grootste onzin is geweest... Laat die Todo app nou net niet uitleggen hoe je webapplicaties moet opzettenBarryvdh schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:21:
[...]
jQuery is meer een library om het makkelijker te maken dingen te doen in Javascript. Voor webapplicaties heb je weer andere frameworks, die wat meer structuur bieden. Je kan eens kijken naar TodoMVC, daar staan er een aantal bij elkaar, die allemaal dezelfde app hebben uitgewerkt.
http://todomvc.com/
[...]
Als je naar complete frameworks wilt kijken dan is Ember.js (paar massive webapplicaties die dit gebruiken) interessant of AngularJS (van Google).
Ze hebben wel meer hilarische videos YouTube: Glove and BootsAloys schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:05:
Geen idee of ie al gepost is, maar ik vond het erg leuk.
[video]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja ik heb juist zelfde ervaringen. Maar waar jij SVN zegt zeg ik dan Git.BikkelZ schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:33:
[...]
Nee geen github, gewoon intern.
Merge, teruggaan naar staat x, committen wat ik gedaan heb. Dat is wat ik met zo´n systeem doe. Het is allemaal gewoon makkelijker met logischere termen en commando's in SVN (en dat is op zich niet een voorbeeld van "hoe het allemaal moet", maar het werkt uiteindelijk prima).
Het heeft ook geen zin om een specifiek probleem op te gaan lossen want alle problemen krijg ik uiteindelijk vanzelf wel opgelost met een beetje Googlen. Het gaat om de frequentie waarop ze optreden en het gebrek aan logica in de stappen om ze op te lossen.
"This should be simple"
Ik heb JUIST problemen met SVN, om een of andere reden krijg ik altijd de repro kapot, en omdat ik geen/nauwelijks SVN kennis heb (denk teveel als een DVS persoon); heb ik iemand anders nodig om het te fixen.
SVN is zoveel simpeler dan git. Steek er 20 minuten in en je kunt het zelf.GoTCoast schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:33:
[...]
Ja ik heb juist zelfde ervaringen. Maar waar jij SVN zegt zeg ik dan Git.
Ik heb JUIST problemen met SVN, om een of andere reden krijg ik altijd de repro kapot, en omdat ik geen/nauwelijks SVN kennis heb (denk teveel als een DVS persoon); heb ik iemand anders nodig om het te fixen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.