Wij hebben destijds wel wat UML gehad en heb een klein boekje over UML voor mijn neus liggen. Het is een goede opfrisser om even te kijken hoe een usecase omschrijving eruit ziet en wat je bij een flow diagrammetje kunt zetten, maar daar houdt het nut wel op.
Wel modelleerconcepten (UML, IA/NIAM/FCO-IM, strokendiagram enz) maar niet echt technische documentatie schrijven.
Het probleem is dat wat ik nu doe niet technisch is. Je moet eigenlijk proberen zo min mogelijk techniek in de functionele eisen te zetten.
Maar schrijven blijft een probleem. In mijn hoofd heb ik het vaak redelijk op orde, maar als het naar een a4-tje moet wordt het een ramp. De verbindingen die ik heb in mijn hoofd zijn niet makkelijk te plotten op papier (daarom mindmap ik tegenwoordig vaak). Moest pas een verweer schrijven waarom we iets op een bepaalde manier deden. Uitleggen aan een ander ging perfect, maar toen het verzoek kwam om het even op te schrijven zodat we het op papier hadden maakte het wat complexer
Daarnaast ben ik niet snel tevreden over wat ik schrijf (zelfs mijn posts op Tweakers lees ik tig keer door voordat ik ze post.... Perfectionisme is mijn grootste tijdsverlies zo af en toe...
P.S. @.Gertjan: Waar woon jij dan dat jij sneeuw hebt? Hier in het Oosten (bij Enschede) helemaal niks

Broabant!

Regio 's-Hertogenbosch. Het komt hier met bakken uit de lucht
Blijft niet echt liggen op straat, maar op de daken en het gras wordt het toch al mooi wit
Crap, de laatste dagen redelijk last van mijn arm

... Gebruik van Wacom + Microsoft Natural Ergonomics heeft het helaas niet voorkomen.... Tijd dat ik eens een paar daagjes rust neem. Zal zo blij zijn als alles straks weer in rustiger vaarwater zit. Nu een hoop regelen voor het bedrijf (eenmanszaak -> BV), projecten afronden, verzekeringen, klanten voor volgend jaar inplannen enzo... Pfft, raak er helemaal gestrest van...