Eindelijk m'n applicatie-herstart-rariteit reproduceerbaar gemaakt in Visual Studio.

Het gebeurde soms dat m'n programma zomaar opnieuw werd gestart als ik het debuggen met het toetsenbord beëindigde.
Wanneer je iets tikt terwijl de debugger nog attached is bij een applicatie die "Edit and Continue" niet ondersteunt, krijg je daar een melding van middels een messagebox. Soms heb ik niet door dat 'ie attached is, terwijl ik dan in de code iets zie wat ik wil aanpassen.
Als ik dan bij dat aanpassen de Ctrl-toets ingedrukt houd, (bijvoorbeeld Ctrl+X om een stuk code te knippen, "steelt" deze messagebox het KeyUp-event van de Ctrl-toets als ik die loslaat (dat is by design; andere programma's hebben hier ook last van). Hierdoor denkt Visual Studio dat die toets nog steeds is ingedrukt.
Hierna druk ik op Shift+F5 om het debuggen te beëindigen (om de wijziging die ik wilde doen alsnog te doen), waardoor ik eigenlijk het commando Ctrl+Shift-F5 geef, oftewel: Restart. Is 'ie weer attached en kan ik nog niet tikken.
Workarounds:
- De Ctrl-toets niet direct loslaten bij een foutmelding. Ctrl+Spatie werkt, net als alleen de spatiebalk, ook om de messagebox te discarden.
- Ctrl nogmaals indrukken nadat de messagebox weg is zodat de Ctrl-KeyUp wel bij Visual Studio aankomt, gevolgd door Shift+F5.
- De muis gebruiken om op Stop Debugging te klikken (teh horror).

- De hotkeys voor Stop Debugging en Restart remappen.
En dan nu weer verder met MVC...
[
Voor 5% gewijzigd door
CodeCaster op 28-11-2012 21:26
]