Michali schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:12:
[...]
Hoe groot is het project dan? Ik vind TODO's in de code iig wel getuigen van goed omgaan met prioriteiten. Onder tijdsdruk kun je niet altijd alles perfect doen. Ik werk ze meestal pas weg als ik daarna onderhoud of uitbreiding moet doen op zo'n stuk en het me dan in de weg gaat zitten. Of als het echt te erg aan me knaagt.

Een kleine 600 files met redelijk wat code, verdeeld over een kleine 7 projecten. Dus op zich valt het nogal mee. Het is inderdaad vooral finetuning, zo stonden er bij een aantal unittests nog todo's van randscenario's die ik nog wilde testen (90% van de situaties wordt al afgevangen, maar perfectionisme wint bij mij

), maar ook todo's over extra checks (bijvoorbeeld checken of een resultaatcontainer niet null is terwijl de bll laag dat nooit terug zal geven).
Eigenlijk valt het wel mee voor een project waar een half jaar lang aan gewerkt is en waar een tijdje nog een andere ontwikkelaar mee heeft gebouwd. Je hebt wel gelijk dat het een goed teken is dat er dingen opvallen in de code en deze gevlagd worden om later eens te beoordelen. Maar dan moet je later wel de tijd nemen om dat te doen, en dat schiet er nog wel eens bij in
Ben erg benieuwd naar de review eigenlijk... Normaal review ik de code van anderen. Hoewel ik mijn werk zelf als redelijk goed beschouw ben ik benieuwd wat er uit komt. Development is vaak toch op smaak gebaseerd dus er zal allicht
iets uit komen. En ik ben sowieso wel benieuwd naar eventuele verbeterpunten zodat ik er ook wat wijzer van wordt. In tegenstelling tot de partijen die ik gereviewd heb zal ik niet snel mijn hakken in het zand zetten maar proberen er iets van te leren of mij op zijn minst te verdedigen met goede argumenten.
Het meest epische dat ik ooit heb gehoord van een gereviewde partij was: "ow, maar beveiliging en herbruikbaarheid is niet zo belangrijk en hebben we niet hoog in het vaandel staan in dit project"...