Dat had ik een aantal dagen geleden ook aan de hand. Mijn buurman (zat op kot toen) kreeg T.net wel gewoon snel geladen.Styxxy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:48:
Pff, hebben jullie ook het probleem op Tnet dat hij heel lang zit te laden (volgens mij kan hij een bepaalde resource niet laden).
Gesneden brood is er niets bij.Down schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:19:
Dat laatste stukje over Node.JS vind ik erg grappig. Ik ben er zelf wat mee aan het kloten en het is best leuk. Veel informatie en tutorials doen inderdaad echter alsof het de beste shit ooit is.
* ZpAz is ook aan het noden. Vindt zelf RoR dan weer over-rated.
Toch maar eens naar Windows 8 geswitcht, hoewel ik eigenlijk een hekel heb aan het herinstalleren van pc's. Eens kijken of ik een van die Surfaces kan winnen
Ik ben ook naar Windows 8 geswitched. Tot nu toe: Verschrikkelijk kote.
Erwin537 schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:14:
Ik ben ook naar Windows 8 geswitched. Tot nu toe: Verschrikkelijk kote.
Een reactie op niveau!
Ja hè
Maar het is verschrikkelijk frustrerend. MSN en Skype worden allemaal gekoppeld. Dan heb je skype voor de metro interface EN voor de desktop. Verder heb ik al een BSOD gehad en nog veel meer gekut.
Ik moet nu ook inloggen met mijn hotmail adres omdat dat gekoppeld staat aan Windows 8. Maar ik begin het nu steeds meer onder controle te krijgen. Ik heb berichten etc. (de windows 8 interface versie) verwijderd. Verder moet ik nog eens gaan kijken of een ander account kan gebruiken.
Maar het is verschrikkelijk frustrerend. MSN en Skype worden allemaal gekoppeld. Dan heb je skype voor de metro interface EN voor de desktop. Verder heb ik al een BSOD gehad en nog veel meer gekut.
Ik moet nu ook inloggen met mijn hotmail adres omdat dat gekoppeld staat aan Windows 8. Maar ik begin het nu steeds meer onder controle te krijgen. Ik heb berichten etc. (de windows 8 interface versie) verwijderd. Verder moet ik nog eens gaan kijken of een ander account kan gebruiken.
Skype en MSN hebben absoluut niets te maken met Windows 8. Er is toevallig een Windows 8 versie (die inderdaad in metro draait), maar verder staat het totaal los van Windows 8.Erwin537 schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:48:
Ja hè![]()
Maar het is verschrikkelijk frustrerend. MSN en Skype worden allemaal gekoppeld. Dan heb je skype voor de metro interface EN voor de desktop.
De Metro skype is inderdaad niet echt geweldig, zeker niet als je ook de desktop versie gebruikt. De metro versie wil namelijk nog wel eens tijdens een gesprek opmerking dat je een belletje hebt gemist en je alsnog even lastig vallen met een inkomende call-notificatie. De metro versie is gemaakt om fullscreen als metro app te draaien en lijkt momenteel meer een tablet doel te hebben (geen multitasking). Na verloop van tijd zullen de apps steeds beter op de wensen van de gebruikers af gestemd worden, vergeet niet dat het hele metro verhaal nog behoorlijk nieuw is.
De skype & msn koppeling is al een tijdje bekend en noemt men vooruitgang. Waarom 2 gelijkwaardige stukken software onderhouden als het ook in 1 pakket kan.
Meerdere machines met W8 ingericht en nog nergens last van gehad. Brakke hardware/software mag je niet afschuiven op WindowsVerder heb ik al een BSOD gehad en nog veel meer gekut.
De koppeling is naar mijn weten optioneel. Je wordt niet verplicht je Windows 8 te koppelen aan een e-mail adres. Het is enkel een mogelijkheid om instellingen en dergelijke "in de cloud" te bewaren. Dat je meteen je hotmail account gaat koppelen doe je echt zelfIk moet nu ook inloggen met mijn hotmail adres omdat dat gekoppeld staat aan Windows 8. Maar ik begin het nu steeds meer onder controle te krijgen. Ik heb berichten etc. (de windows 8 interface versie) verwijderd. Verder moet ik nog eens gaan kijken of een ander account kan gebruiken.
Tot zover dus niet echt iets wat Windows fout doen, maar meer een PEBKAC (problem exists between keyboard en chair)
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik vraag me altijd af waaróm mensen overgaan van W7 naar W8. Op zich vind ik niet zoveel mis met W8 (behalve de geslotenheid van de Windows store, maar dat is voor gebruikers niet zo erg), maar waarom de moeite doen als er geen voordelen zijn tov W7 op de desktop?
Misschien voor de vernieuwe task manager?
Het zal grotendeels wel aan mij liggen ja, maar het is gewoon even kutten met zulke veranderingen.
Skype en MSN hebben er inderdaad niets mee te maken, maar vond het erg vaag dat je een metro versie er van hebt, en je die niet op het desktop kan gebruiken. Vervolgens was ik 3 keer ingelogged op MSN met één pc.
Mijn hardware is wel in orde. Het enige wat wat ouder is, is de webcam en de wacom
Maar vlak voor de BSOD probeerde ik te video bellen dus het zal iets daarmee te maken hebben gehad. Desondanks werkt het nu goed. Wel is explorer.exe (neem aan dat dat nog steeds zo heet) er net even mee gekapt en was opeens mijn taakbalk weg en kon ik ook niet meer naar de windows 8 interface met de windows toets. Enkele seconden later wat het echter weer hersteld.
Het koppelen van het e-mail adres zal inderdaad niet verplicht zijn, maar wilde eens kijken wat het allemaal doet. Nadeel is nu dat ik ook met dat wachtwoord moet inloggen. Dat wachtwoord is veel langer dan wat ik gebruikelijk heb voor mijn pc (met cijfers en hoofdletters...).
Ik ben overgestapt op Windows 8 omdat ik het gratis krijg van school en omdat het kan. Windows 8 had wat performance verbeteringen dacht ik.
Skype en MSN hebben er inderdaad niets mee te maken, maar vond het erg vaag dat je een metro versie er van hebt, en je die niet op het desktop kan gebruiken. Vervolgens was ik 3 keer ingelogged op MSN met één pc.
Mijn hardware is wel in orde. Het enige wat wat ouder is, is de webcam en de wacom
Het koppelen van het e-mail adres zal inderdaad niet verplicht zijn, maar wilde eens kijken wat het allemaal doet. Nadeel is nu dat ik ook met dat wachtwoord moet inloggen. Dat wachtwoord is veel langer dan wat ik gebruikelijk heb voor mijn pc (met cijfers en hoofdletters...).
Ik ben overgestapt op Windows 8 omdat ik het gratis krijg van school en omdat het kan. Windows 8 had wat performance verbeteringen dacht ik.
Wat heb je aan "wat performance verbeteringen" als je vervolgens de helft langzamer werkt omdat alle functies op nieuwe plekken zijn verstopt?Erwin537 schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:19:
Hoewel niet officieel ondersteund, vind ik de deduplicatie ook wel een interessante feature. Voor de T(emp) schijf (downloads, temporary zooi):downtime schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:23:
[...]
Wat heb je aan "wat performance verbeteringen" als je vervolgens de helft langzamer werkt omdat alle functies op nieuwe plekken zijn verstopt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Volume : T: Capacity : 931.51 GB FreeSpace : 884.27 GB UsedSpace : 47.24 GB UnoptimizedSize : 111.43 GB SavedSpace : 64.18 GB SavingsRate : 57 % |
De apps kunnen ze voor mij stelen. Fullscreen hoeft voor mij niet. Voor de rest draaien W7 programma's prima en voor de (upgrade) prijs kon ik 'm niet laten liggen.
Ach, voor 30 euro is het best te doen, het heeft wel bepaalde leuke features en het geeft je de mogelijkheid om de nodige miljoenen mensen je apps te verkopen, wat natuurlijk nooit mis is.wjvds schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:05:
Ik vraag me altijd af waaróm mensen overgaan van W7 naar W8. Op zich vind ik niet zoveel mis met W8 (behalve de geslotenheid van de Windows store, maar dat is voor gebruikers niet zo erg), maar waarom de moeite doen als er geen voordelen zijn tov W7 op de desktop?
(Daarnaast draai ik graag het liefst zo nieuw mogelijke software, gewoon omdat het kan)
Ik ben er juist sneller door gaan werken...downtime schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:23:
[...] Wat heb je aan "wat performance verbeteringen" als je vervolgens de helft langzamer werkt omdat alle functies op nieuwe plekken zijn verstopt?
Maar goed, ik kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt, maar ga er nou alsjeblieft niet vanuit dat je met Windows 8 altijd langzamer gaat werken, want dat is absoluut niet waar voor iedereen.
Dat is alleen in het begin zo. Over een tijdje zal ik het vast wel heel prettig vinden. M'n pc start in ieder geval heel snel op, sneller dan windows 7 volgens mij. Helaas zit er dan wel weer splash scherm waarop je eerst moet klikken voordat je kan inloggen, maar misschien kan dat wel uit gezet worden.downtime schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:23:
[...]
Wat heb je aan "wat performance verbeteringen" als je vervolgens de helft langzamer werkt omdat alle functies op nieuwe plekken zijn verstopt?
Sure, gewoon automatisch laten inloggen: http://www.ghacks.net/201...-to-automatically-log-on/Erwin537 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:09:
[...] maar misschien kan dat wel uit gezet worden.
Dus win+r, netplwiz, vinkje uitzetten, enter rammen en gegevens invullen.
Leuke mening, maar nogal ongefundeerdHydra schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:30:
Node.js is cool.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Alsof dat Windows inlogscherm veilig is zeg.. Gewoon netjes ervoor zorgen dat al je data geencrypt is als je met een apparaat werkt dat je in een niet veilige omgeving meesleept (lees bijv. laptop buiten je eigen huis).Aloys schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:17:
Ja lekker veilig, dat zou ik dus nooit iemand aanraden.
Daarnaast wie weet is het wel een desktop en staat zijn desktop in zijn huis met 1m dikke stalen muren en 100 camera's. Weet jij veel.. Dus om het nou nooit aan te raden.. Ik ga er gewoon vanuit dat de mensen in dit topic genoeg op de hoogte zijn van alle gevaren om dat zelf te kunnen beslissen.
Nog een zeer goede reden om het af te raden: het wachtwoord komt in het register te staan.
Kon het niet geloven maar inderdaad: http://www.hotforsecurity...s-in-plain-text-3914.htmldcm360 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:42:
Nog een zeer goede reden om het af te raden: het wachtwoord komt in het register te staan.
(zie ook comments)
Dit is alleen van toepassing als je een pin of picture password gebruikt.D-Raven schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:44:
[...]
Kon het niet geloven maar inderdaad: http://www.hotforsecurity...s-in-plain-text-3914.html
(zie ook comments)
Wanneer je een gewoon wachtwoord gebruikt en daarmee automatisch inlogt komt het in de LSA secrets te staan.
code:
1
| HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Policy\Secrets |
Helaas valt die ook zo uit te lezen er zijn verschillende tooltjes verschenen die dit voor je doen, ze kunnen zelfs de secrets uitlezen van een andere computer wanneer je 't registry bestand hebt.
BTW bijna hetzelfde gebeurd ook wanneer je een wachtwoord onthoud voor bijvoorbeeld een RDP connectie, die wordt in een credential file opgeslagen.
Gelukkig wordt die dan nog encrypted met je eigen logintoken, zo kan je ze alleen uitlezen wanneer je de username en wachtwoord van 't account hebt of als deze persoon even geen aandacht schenkt aan zijn workstation.
Kreeg NuGet niet geinstalleerd op VS2010Express (een 'bug' waar ze al jaren aan schijnen te werken), zit nu op VS2012Express, werkt NuGet wel, heb ik EF gedownload en aan de praat, krijg ik EF Power Tools niet aan de praat. Pfff
Even een simpele tutorial op zondagavond dacht ik ...

edit:
Ah, is een plugin, werkt niet onder Express. Leuk, bij de eerste video houden ze er rekening mee dat je Express hebt, bij de tweede niet. Good going, MSFT [ Voor 23% gewijzigd door kenneth op 25-11-2012 23:31 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
BtM909 schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:20:
Deze is ook wel cool:
Time-lapse video: How Japan handles long shopping lines (vanaf 2:05 begint 't echt impressive te worden)
[video]
Ik kan natuurlijk niet zien waar de rij uiteindelijk naartoe gaat, maar aangenomen dat de volgorde waarin ze het beeld verlaten ook daadwerkelijk de volgorde is dan gaat 't niet helemaal eerlijk. Wel impressive though
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja dat viel me ook direct op...
Kwam op die andere site dit tegen als commentaar: Opening of Wikipedia: Comiket 81 in December last year
Kwam op die andere site dit tegen als commentaar: Opening of Wikipedia: Comiket 81 in December last year
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zijn hier toevallig ontwerpers actief op Dribbble?
Omdat ik toch wel wat van W8 af moet weten als er klanten ook met w8 gaan werkenwjvds schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:05:
Mijn ervaring is dat als je van zoveel programma's gewoon de desktop versie gebruikt het best wel mee valt hoe irritant het is
Dat ziet er inderdaad uit als Comiket. Comiket word ook elk jaar drukker dus ze beginnen steeds handiger te worden met lange rijenBtM909 schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:01:
Ja dat viel me ook direct op...
Nothing to see here!
Deed me eigenlijk een beetje denken aan Transport Tycoon.CodeCaster schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:33:
[...]
Game of Life-achtig.
Grappig college over de oerknal: DWDD University – De Oerknal Documentairenet.nl.
Je hoeft niet te klikken, je kunt gewoon een willekeurige toets indrukken en dan beginnen met je wachtwoord in te tikken.Erwin537 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:09:
[...]
Helaas zit er dan wel weer splash scherm waarop je eerst moet klikken voordat je kan inloggen, maar misschien kan dat wel uit gezet worden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
En nog, stel dat je een extra actie moet doen is het geen probleem. Het is al jaren zo dat je op computers die aan een domein hangen control-alt-delete moet indrukken voordat je je ww kunt invoeren. In het begin even wennen, na een paar dagen weet je niet beter meer.Korben schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:47:
Je hoeft niet te klikken, je kunt gewoon een willekeurige toets indrukken en dan beginnen met je wachtwoord in te tikken.
Ik ben tevreden met W8 (of beter Server 2012), kunt lekker personaliseren (custom login screen
Als MSDN member kan ik "gratis" updaten (uiteraard kost zo'n subscription ook geld) en wordt er door Microsoft juist aan partners aangeraden om de laatste versies te gebruiken.
Draaide ook als de Betas en RCs van Visual Studio toen deze uitkwamen. Er zitten soms vervelende foutjes in, maar over het algemeen is de kwaliteit van de Microsoft software hoog genoeg.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik leerde vorige week pas een functie die er al lang in zit.
Als je een command-window wil openen op een bepaalde map, ging ik eerst altijd met 'cd <map>' etc naar die map. Maar als je in verkenner die map opent, shift-rechtsklik en dan 'Open command window here'
Als je een command-window wil openen op een bepaalde map, ging ik eerst altijd met 'cd <map>' etc naar die map. Maar als je in verkenner die map opent, shift-rechtsklik en dan 'Open command window here'

Ik had daar vroeger een tool voor, ik was alleen te lui om hem weer te installeren, blijkt dus dat het standaard in Windows zit (sinds ..??)
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Win7 even uit m'n hoofd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik wist vroeger helemaal niet dat shift+rechtermuisklik bestond
en dus liep ik altijd te kutten om path te kopieren terwijl er gewoon een copy as path is >.>
Nothing to see here!
Op Windows 95 en daarna kon je dergelijke contextmenuitems toevoegen met .inf-bestandjes (doshere.inf en zo), .reg-scripts of door TweakUI / PowerTools te installeren. Fijn dat dat soort zaken nu geïntegreerd zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 26-11-2012 10:16 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Één van de vele redenen dat dit topic zo handig is: er gaat weer een wereld voor me open! Shift rechtsklik...
Ik gebruik eigenlijk amper CMD, maarja.. op z'n tijd is het handig.
Ik gebruik eigenlijk amper CMD, maarja.. op z'n tijd is het handig.
Hmm.. Kende die wel, maar toch type ik altijd gewoon "cmd" in de adresbalk. Ook dan start cmd gewoon met de huidige dir als path.
[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 26-11-2012 10:21 ]
ik vind de shift rightclick ook handig omdat het werkt in je taakbalk als je programmas gepinned hebt.
Nothing to see here!
En die kende ik weer niet. Tnx!GateKeaper schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:20:
Hmm.. Kende die wel, maar toch type ik altijd gewoon "cmd" in de adresbalk. Ook dan start cmd gewoon met de huidige dir als path.
Hebben jullie ook wel eens zo'n weekend dat je maandag ochtend op je werk komt en denkt: Tijd voor weekend?
Ik ben gewoon compleet gaar van het weekend. Normaal doe ik geen fuck in zo'n weekend, maar dit weekend was ik tot zondag 7 uur 's avonds druk, incl. lichamelijke arbeid. Ik ben moe, slaperig en heb spierpijn op allerlei plekken
Ik ben gewoon compleet gaar van het weekend. Normaal doe ik geen fuck in zo'n weekend, maar dit weekend was ik tot zondag 7 uur 's avonds druk, incl. lichamelijke arbeid. Ik ben moe, slaperig en heb spierpijn op allerlei plekken
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat heb ik meer veel weekenden XD. Meestal is de reden teveel bier en uitgaanGamebuster schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:23:
Hebben jullie ook wel eens zo'n weekend dat je maandag ochtend op je werk komt en denkt: Tijd voor weekend?
Nothing to see here!
Of je gebruikt Cygwin icm een commandline tooltje die je directory browse geschiedenis onthoudt, zodat je bijv. 'j project' kunt doen om vanuit overal naar 'project' te gaan. Commandline powerusers FTW.Hoogie2004 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:50:
Ik leerde vorige week pas een functie die er al lang in zit.
* YopY gebruikt zsh onder osx like a boss.
Fijn om een teamlead te hebben die de problemen die je op je werk hebt begrijpt
We are shaping the future
De bron voor "j <whatever>": https://github.com/joelthelion/autojumpYopY schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:31:
[...]
Of je gebruikt Cygwin icm een commandline tooltje die je directory browse geschiedenis onthoudt, zodat je bijv. 'j project' kunt doen om vanuit overal naar 'project' te gaan. Commandline powerusers FTW.
* YopY gebruikt zsh onder osx like a boss.
* cpf_ is ook een zsh liefhebber
Ik heb het vooral met bier zonder uitgaanRutix schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:24:
[...]
Dat heb ik meer veel weekenden XD. Meestal is de reden teveel bier en uitgaan

Toen ik vroeger om 5:00 uit mijn nest moest om naar mijn werk te rijden (geen feest om 125km enkele reis te hebben en dan over de a50 langs Arnhem en Nijmegen te moeten) was de maandag echt een drama. Het ritme van vrijdag en zaterdag zat er nog een beetje in waardoor ik pas om 1:00 of 2:00 insliep. Tel daarbij een gezellig borreltje en ik vraag me af of ik wel iedere maandag nuchter naar mijn werk reed

Eigenlijk is crashen in het weekend niet echt goed voor je. De hele week trek ik mijn accutje leeg om in het weekend geen puf te hebben. Dan laad je een beetje op om vervolgens weer 200% te gaan in de rest van de week... Zeker nu de dagen korter worden merk ik dat dat niet echt lekker gaat zo...
Yup. Vooral als je van die weekenden hebt met feestjes op vrijdag, zaterdag en zondag(middag). Dan is maandag ff bijkomdagGamebuster schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:23:
https://niels.nu
Vandaag 50 - 60% korting op boeken bij O'Reilly.
O'rly?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hier ook problemen met het ritme. Ik moet er elke dag (ma - vr dus) om 5:45 uit. Vervolgens ben ik om 17:30 weer thuis. Nu heb ik het probleem dat ik het moeilijk vind om vroeg naar bed te gaan om dat ik het te leuk vind om een beetje achter mijn pc te hangen, browser etc. Dit zorgt er voor dat ik elke dag tot 12 uur wel achter de pc zit. In het weekend ben ik meestal tot 2 - 4 uur op. Ik slaap dan wel uit op zaterdag en zondag, maar goed werkt het niet eigenlijk.
1 klasse
10 switch statements
4095 regels
Ohja, het is de codebehind van een WinForm.
Somebody shoot me.
10 switch statements
4095 regels
Ohja, het is de codebehind van een WinForm.
Somebody shoot me.
Sardaukar schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:30:
Cyber Monday Special Offer
Save 50% on All Ebooks & Videos
Over het algemeen redelijk fijne boeken die van o'reilly, dus had gehoopt tijdens deze actie wat extra dode bomen in mijn kast te kunnen plaatsen, maar helaas.
Overigens lees ik wel met regelmaat ebooks, maar voor dit soort materie heb ik liever een echt boek, kun je er plakkertjes in doen enzo. Op een 6" ereader zijn technische boeken vaak niet echt lekker om te lezen (zeker bij schema's, afbeeldingen, lappen code of veel kleuren). Lezen achter de PC vind ik al helemaal een drama. Dus hier vallen wat mij betreft ebooks af...
Herkenbaar. Tevens vind ik het prettiger om tenminste een paar uur per week even analoog bezig te zijn: op de bank, dode boom in de hand maar toch met je vakgebied bezig
Die site is traagSardaukar schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:30:

Grrrr.... IE 
Het nadeel van steeds de meest recente software draaien is dat je klanten vaak nog op oude troep werken en je dus bugs krijgt die je zelf niet verwacht had... Ben lekker bezig met IE 9 en IE 10 dus niet meer gekeken naar IE8, blijkt IE 8 toch wat anders over CSS te denken dan ik...
Sowieso loopt hij nu redelijk vervelend te doen met de cache, zelfs een harde refresh zorgt niet voor een refresh van de stylesheet (zal wel zijn omdat het een less sheet is...). Daarnaast blijf ik het retarded vinden dat :fist-child wel wordt ondersteund en :last-child niet in IE8...
Ik trap er ook ieder keer in
... Iedere site ga ik lekker aan de slag met last-child om vervolgens in IE 8 een redelijk brakke site te treffen.... Blegh...
Het nadeel van steeds de meest recente software draaien is dat je klanten vaak nog op oude troep werken en je dus bugs krijgt die je zelf niet verwacht had... Ben lekker bezig met IE 9 en IE 10 dus niet meer gekeken naar IE8, blijkt IE 8 toch wat anders over CSS te denken dan ik...
Sowieso loopt hij nu redelijk vervelend te doen met de cache, zelfs een harde refresh zorgt niet voor een refresh van de stylesheet (zal wel zijn omdat het een less sheet is...). Daarnaast blijf ik het retarded vinden dat :fist-child wel wordt ondersteund en :last-child niet in IE8...
Ik trap er ook ieder keer in

Dat het een LESS stylesheet is, maakt toch niet uit? Je hebt hem neem ik aan toch gecompileerd naar plain css.
Nope, vroeger deed ik dat wel, maar tegenwoordig laat ik gewoon de less.js scripts de stylesheet compilen. Tot nu toe nog weinig issues mee gehad eigenlijk.Barryvdh schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:12:
Dat het een LESS stylesheet is, maakt toch niet uit? Je hebt hem neem ik aan toch gecompileerd naar plain css.
Volgens mij raden ze wel af om dat in productie te gebruiken, en ik dacht gelezen hebben dat hij lagere IE versies ook niet meer support. Ik weet wel dat ik ook altijd gezeik had met het cachen van die bestanden als je de client-side versie gebruikt..Gertjan. schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:13:
[...]
Nope, vroeger deed ik dat wel, maar tegenwoordig laat ik gewoon de less.js scripts de stylesheet compilen. Tot nu toe nog weinig issues mee gehad eigenlijk.
(Ik compileer ze gewoon met de php versie zodra er iets veranderd, hoef ik er ook niet meer naar om te kijken)
Zijn bij jullie de google ads ook opeens in het Duits?
Poeh, eindelijk door de O'Reilly bestelling heen. Uiteindelijk toch 4 boeken (Epub) aangeschaft voor 41 dollar (~31 euro).
Heb je wel een punt. Tot nu toe moet ik zeggen dat het redelijk goed werkt en dat ik ook weinig last heb van traagheid. Maar om inderdaad gedonder met compatibility te voorkomen is het beter om te compilen. Daarnaast heb je altijd van die figuren die javascript uit hebben staan, die krijgen nu natuurlijk ook een verprutste site te zien.Barryvdh schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:33:
[...]
Volgens mij raden ze wel af om dat in productie te gebruiken, en ik dacht gelezen hebben dat hij lagere IE versies ook niet meer support. Ik weet wel dat ik ook altijd gezeik had met het cachen van die bestanden als je de client-side versie gebruikt.
(Ik compileer ze gewoon met de php versie zodra er iets veranderd, hoef ik er ook niet meer naar om te kijken)
Dus goed advies, ik ga eens kijken of ik hem weer gecompiled mee kan gaan leveren.
De enige keer dat ik overigens last heb gehad van caching (voor het gedonder van vandaag) is als je een include doet in je less file, dan bleef hij zelfs in Chrome koppig de oude versie serveren.
Jeej dinsdag komt me nieuwe mechanische keyboard binnen ^__^ ben benieuwd!
Nothing to see here!
Je hebt niet toevallig de website down gehaaldSardaukar schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:39:
Poeh, eindelijk door de O'Reilly bestelling heen. Uiteindelijk toch 4 boeken (Epub) aangeschaft voor 41 dollar (~31 euro).
Daarom heb ik bij mijn javascript en CSS includes er altijd een versie nummer achter staan.Gertjan. schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:47:
[...]
Heb je wel een punt. Tot nu toe moet ik zeggen dat het redelijk goed werkt en dat ik ook weinig last heb van traagheid. Maar om inderdaad gedonder met compatibility te voorkomen is het beter om te compilen. Daarnaast heb je altijd van die figuren die javascript uit hebben staan, die krijgen nu natuurlijk ook een verprutste site te zien.
Dus goed advies, ik ga eens kijken of ik hem weer gecompiled mee kan gaan leveren.![]()
De enige keer dat ik overigens last heb gehad van caching (voor het gedonder van vandaag) is als je een include doet in je less file, dan bleef hij zelfs in Chrome koppig de oude versie serveren.
Ja, maar het lijkt me wel even lastig om je daar goed aan te houden etc. En als je meerdere templates hebt, of op een andere manier je CSS op meerdere locaties aanroept is het ook even goed kijken: "waar gebruikte ik hem ook al weer allemaal?".Evilbee schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:08:
[...]
Daarom heb ik bij mijn javascript en CSS includes er altijd een versie nummer achter staanNieuwe versie van de site/applicatie, nieuw versie nummer en dus geen caching issues.
Tja, blijkbaar was ik net op tijd. Servers niet helemaal berekend op deze loadjhuiting schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:08:
[...]
Je hebt niet toevallig de website down gehaald? Ze zijn nu offline voor maintenance, ga zo als het weer online is ook maar wat mooie ebooks aanschaffen
Niet als je zoiets gebruikt:Erwin537 schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:14:
[...]
Ja, maar het lijkt me wel even lastig om je daar goed aan te houden etc. En als je meerdere templates hebt, of op een andere manier je CSS op meerdere locaties aanroept is het ook even goed kijken: "waar gebruikte ik hem ook al weer allemaal?".
HTML:
1
| <link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css?version=20120912" /> |
En dan die datum op 1 plek definieren.
Thank you for visiting shop.oreilly.com
Our site is temporarily unavailable due to routine maintenance. We apologize for any inconvenience.
Please try us again, we will be back shortly.
Dit doe ik geautomatiseerd (op development domein). Ik include allerlei less/sass bestanden, compile en minify die en vergelijk de modified date van de gecachede en gecompilede file met die van de originele files. Zodra een bestand nieuwer is dan de cache wordt de cache ververst.Evilbee schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:18:
[...]
Niet als je zoiets gebruikt:
HTML:
1 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css?version=20120912" />
De productiekant voert die verificatie niet uit tenzij er een update is gepushed naar productie.
Apple voorstel voor modules ipv #includes in c++ http://llvm.org/devmtg/2012-11/Gregor-Modules.pdf
Je kunt beter default.20120912.css gebruiken en niet de query-string: http://www.stevesouders.c...mes-dont-use-querystring/ Dat is ook standaard in html5boilerplate.Evilbee schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:18:
[...]
Niet als je zoiets gebruikt:
HTML:
1 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css?version=20120912" />
Ik gebruik meestal de (build) versie achter de css/js includes. Dat werkt best geinig, maar met includes in de LESS zelf gaat dat niet (de less wordt in principe niet door de server geparsed maar gewoon uitgeserveerd).Evilbee schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:08:
[...]
Daarom heb ik bij mijn javascript en CSS includes er altijd een versie nummer achter staanNieuwe versie van de site/applicatie, nieuw versie nummer en dus geen caching issues.
Meestal bij een nieuwe release gaat het versienummer omhoog en krijgen de clients een nieuwe versie binnen, maar tijdens development is het bloedirritant als een harde refresh geen nieuwe versies serveert, om nu iedere keer het versienummer op development te moeten verhogen werkt ook niet echt lekker....
Daarom heb ik het tijdens het devven ook gewoon uit staan
Minified versies van mn css en js komen in een aparte map (min) en enkel die heeft expire headers. En ik merge ook alle losse css en js bestanden in 1 of enkele grote (bv een losse voor de frontend en backoffice) en tijdens het mergen krijgen alle images in de css ook het versie nummer mee.
Werkt prima hier
Maar dat gaat idd via de querystring. Ik heb nooit nog aan proxy's gedacht...
Werkt prima hier
Verwijderd
Ja, vage shit.Evilbee schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:34:
Zijn bij jullie de google ads ook opeens in het Duits?
Vreselijk trouwens, wachten tot nieuwe laptop binnen komt. Uiterlijke leverdatum staat op 5 december, hopelijk komt ie ietsje eerder. Voel me net een kind wachtend op pakjesavond.
Nice, zojuist het ombouwen voltooid van een webservice die data ophaalde mbv een SqlDataAdapter en sql die tot stand kwam door het aan elkaar plakken van strings, en vervolgens het resultaat terug gaf als een DataTable
Deze webservice wordt gebruikt voor een zoekformulier, waarin je allerlei zoektermen als tekst in kan vullen, maar ook kan kiezen uit dropdown lijstjes. Aan de achterkant levert dat sowieso een vrij complexe query op.
Nu wordt er netjes gebruik gemaakt van EntityFramework, met heftig gebruik van de PredicateBuilder uit LinqKit.
Het kostte even wat moeite om allemaal aan de praat te krijgen, zo bleek de database bijvoorbeeld niet helemaal te kloppen qua datamodel (ontbrekende relaties, geen primary key gedefinieerd) waardoor het genereren van de model classes niet helemaal lekker ging. Ook het bouwen van dynamische filters met de PredicateBuilder duurde even, maar als je dat eenmaal doorhebt werkt het zalig
Tenslotte nog een voorbeeld van SO geript voor dynamische order by en klaar was Kees.
Uiteindelijk bleek alleen het direct gebruiken van Entity classes niet te werken in een WCF service, dus moest daar weer een domain laag tussen (die ik er juist uit had gesloopt
).
Maar: eind goed, al goed, het werkt als een trein en nu is het tenminste normaal onderhoudbaar.
* Haan klopt zichzelf op de borst

Nu wordt er netjes gebruik gemaakt van EntityFramework, met heftig gebruik van de PredicateBuilder uit LinqKit.
Het kostte even wat moeite om allemaal aan de praat te krijgen, zo bleek de database bijvoorbeeld niet helemaal te kloppen qua datamodel (ontbrekende relaties, geen primary key gedefinieerd) waardoor het genereren van de model classes niet helemaal lekker ging. Ook het bouwen van dynamische filters met de PredicateBuilder duurde even, maar als je dat eenmaal doorhebt werkt het zalig
Tenslotte nog een voorbeeld van SO geript voor dynamische order by en klaar was Kees.
Uiteindelijk bleek alleen het direct gebruiken van Entity classes niet te werken in een WCF service, dus moest daar weer een domain laag tussen (die ik er juist uit had gesloopt
Maar: eind goed, al goed, het werkt als een trein en nu is het tenminste normaal onderhoudbaar.
* Haan klopt zichzelf op de borst
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik gebruik ook de h5bp manier, dus style.12334534.css, waarbij het getal dus de filemtime is van style.css is. En de LESS compileert alleen opnieuw als style.less nieuwer is dan style.css. De minified versie gebruik ik dan in productie, ook met die timestamp er in, dan hebben de bezoekers altijd de nieuwste versie, maar wel flinke caching erbij..Gertjan. schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:59:
[...]
Ik gebruik meestal de (build) versie achter de css/js includes. Dat werkt best geinig, maar met includes in de LESS zelf gaat dat niet (de less wordt in principe niet door de server geparsed maar gewoon uitgeserveerd).
Meestal bij een nieuwe release gaat het versienummer omhoog en krijgen de clients een nieuwe versie binnen, maar tijdens development is het bloedirritant als een harde refresh geen nieuwe versies serveert, om nu iedere keer het versienummer op development te moeten verhogen werkt ook niet echt lekker....
Mmmmkay. Net heeft de pin-automaat mijn pas ingeslikt, nog voor ik mijn pin-code kon intoetsen. Zegt de mevrouw aan de balie "Ja, dat doen die automaten soms. Sorry." WTF?!
Of te wel, een week wachten tot mijn nieuwe pas...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
In een dev-omgeving heb je caching toch sowieso uit, tenzij je caching test?.Gertjan. schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:59:
[...]
Ik gebruik meestal de (build) versie achter de css/js includes. Dat werkt best geinig, maar met includes in de LESS zelf gaat dat niet (de less wordt in principe niet door de server geparsed maar gewoon uitgeserveerd).
Dat gebeurt toch ook als er mogelijk skimmingfraude wordt gedetecteerd?OkkE schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:58:
Mmmmkay. Net heeft de pin-automaat mijn pas ingeslikt, nog voor ik mijn pin-code kon intoetsen. Zegt de mevrouw aan de balie "Ja, dat doen die automaten soms. Sorry." WTF?!
[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 26-11-2012 15:02 ]
Dan zal je zien dat je deze pas ook nog zelf mag betalen ook.OkkE schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:58:
[ Voor 5% gewijzigd door Manuel op 26-11-2012 15:10 . Reden: -.- ]
Ik stond een keer op het vliegveld in Egypte en wilde nog een beetje geld pinnen om eten en drinken te kopen (6 uur vertraging ftl), dus ik had mijn pincode ingetoetst en stond nog even te denken hoeveel ik zou pinnen (moest het eerst omrekenen), begint dat ding na ~10 seconden ineens te piepen en besluit zomaar eventjes om xx Egyptische ponden (volgens mij 60) te pinnen voor meOkkE schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:58:
Ok, leuk dat zo'n automaat dat even beslist voor me

Ongetwijfeld. Zo zijn die banken wel...Manuel schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:10:
[...]
Dan zal je zien dat je deze pas ook nog zelf mag betalen ook.
Och, je bent ieder geval je pas niet kwijt en hebt geld. Maar het zijn eigenlijk maar belachelijk slechte apparaten.Avalaxy schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:20:
[...] begint dat ding na ~10 seconden ineens te piepen en besluit zomaar eventjes om xx Egyptische ponden (volgens mij 60) te pinnen voor me
[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 26-11-2012 15:23 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
WTF, UpdateSourceTrigger voor property bindings bestaat niet meer in WinRT, nu zal hij dus pas de binding updaten wanneer je het invoerveld verlaat, terwijl ik toevallig een situatie heb waar ik tijdens het typen wil updaten.
Leg je je vaststelling voor op het msdn forum: "ja we weten het, gebruik de TextChanged event in je codebehind". Gaat lekker in tegen het door hen zwaar gepromote MVVM pattern
(Uiteindelijk een custom TextBox class gemaakt die het wel kan, maar toch...dit had MS zelf moeten doen. Wordt een vraagje voor de Techdays
)
(en dockpanels zijn weg, ik was dol op dockpanels
)
Leg je je vaststelling voor op het msdn forum: "ja we weten het, gebruik de TextChanged event in je codebehind". Gaat lekker in tegen het door hen zwaar gepromote MVVM pattern

(Uiteindelijk een custom TextBox class gemaakt die het wel kan, maar toch...dit had MS zelf moeten doen. Wordt een vraagje voor de Techdays
(en dockpanels zijn weg, ik was dol op dockpanels

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 26-11-2012 15:29 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Er zijn inderdaad een aantal zaken waarbij je toch codebehind moet gebruiken (probeer maar eens te binden aan het password property van een PasswordBox). Zo maak ik zelf altijd nog onderscheid tussen m'n viewmodel en codebehind. Soms is codebehind nodig om dingen in de view te forceren.boe2 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:25:
WTF, UpdateSourceTrigger voor property bindings bestaat niet meer in WinRT, nu zal hij dus pas de binding updaten wanneer je het invoerveld verlaat, terwijl ik toevallig een situatie heb waar ik tijdens het typen wil updaten.
Leg je je vaststelling voor op het msdn forum: "ja we weten het, gebruik de TextChanged event in je codebehind". Gaat lekker in tegen het door hen zwaar gepromote MVVM pattern![]()
(Uiteindelijk een custom TextBox class gemaakt die het wel kan, maar toch...dit had MS zelf moeten doen. Wordt een vraagje voor de Techdays)
(en dockpanels zijn weg, ik was dol op dockpanels)
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ehm...BtM909 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:01:
[...]
In een dev-omgeving heb je caching toch sowieso uit, tenzij je caching test?
Over het algemeen heb ik ook geen problemen met de cache, maar vandaag moest ik dus aan dat oude IE8 zitten, dus dat ging via een RDP naar een server waar toevallig nog geen update van IE was gedaan. Dat ding gekoppeld aan mijn development IIS, maar de cache ging daar dus klooien.
Wat overigens ook bijzonder was is de optie in de developer tools van IE om aan te geven dat er altijd een nieuwe versie opgevraagd moet worden... Die domme optie werkt gewoon niet. Hij zet geen vinkje neer dat de optie is geselecteerd en blijft vervolgens gewoon lekker uit de cache lepelen...

ah, de passwordbox, nog zoiets. "Je kan niet binden aan de passwordbox, want dan zit je wachtwoord niet geencrypteerd in memory"Down schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:34:
[...]
Er zijn inderdaad een aantal zaken waarbij je toch codebehind moet gebruiken (probeer maar eens te binden aan het password property van een PasswordBox). Zo maak ik zelf altijd nog onderscheid tussen m'n viewmodel en codebehind. Soms is codebehind nodig om dingen in de view te forceren.
wel FU, dat zal ik zelf wel beslissen. Als iemand je memory aan het uitlezen is heb je grotere problemen waar men app weinig aan kan doen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Huh, je kan IE toch in IE8 browser mode zetten met F12 ?.Gertjan. schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:35:
[...]
Ehm...Meestal zijn dat de vinkjes die ik pas aan/uit zet als ik tegen problemen aanloop.
Over het algemeen heb ik ook geen problemen met de cache, maar vandaag moest ik dus aan dat oude IE8 zitten, dus dat ging via een RDP naar een server waar toevallig nog geen update van IE was gedaan. Dat ding gekoppeld aan mijn development IIS, maar de cache ging daar dus klooien.
Wat overigens ook bijzonder was is de optie in de developer tools van IE om aan te geven dat er altijd een nieuwe versie opgevraagd moet worden... Die domme optie werkt gewoon niet. Hij zet geen vinkje neer dat de optie is geselecteerd en blijft vervolgens gewoon lekker uit de cache lepelen...Ah well, de styling issues zijn opgelost dus IE kan weer dicht...
Ik heb in Egypte juist bij de mensen voor me (ook Nederlanders) gezien dat de automaat de pas inslikte omdat ze niet snel genoeg een keuze maakten. Ze moesten die avond terugvliegen, maar konden pas de volgende dag terugkomen naar de bank om de pas op te halenAvalaxy schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:20:
[...]
Ik stond een keer op het vliegveld in Egypte en wilde nog een beetje geld pinnen om eten en drinken te kopen (6 uur vertraging ftl), dus ik had mijn pincode ingetoetst en stond nog even te denken hoeveel ik zou pinnen (moest het eerst omrekenen), begint dat ding na ~10 seconden ineens te piepen en besluit zomaar eventjes om xx Egyptische ponden (volgens mij 60) te pinnen voor me
Ok, leuk dat zo'n automaat dat even beslist voor meMaargoed, je komt daar ook gewoon spelfouten tegen in de GUI van de pinapparaten
Leuk zo'n systeem waar miljoenen mee worden verwerkt
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Wat duurt de installatie van SP1 voor VS 2010 altijd enorm lang zeg
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat is niet helemaal hetzelfde helaas.... Zelfde als met de compatibility mode, die gedraagt zich niet helemaal hetzelfde als de echte IE8.frG schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:01:
[...]
Huh, je kan IE toch in IE8 browser mode zetten met F12 ?
Trouwens, ook een briljant probleem met jQuery... Zojuist een project van een nieuwe jQuery en jQueryUI voorzien pleurt de hele handel om
Daar wordt je toch totaal simpel van zeg....
Och gut. Die stomme boze gemene banken doen niets liever dan jou dwarszitten
Waarschijnlijk trad er een beveiliging in omdat er skimming verdacht was, zoals al genoemd. Waarschijnlijk ten onrechte, maar liever dat dan dat er opeens 1000 euro in Polen gepind is.
En ik heb nog nooit hoeven betalen voor pasjes, dus ga lekker mopperen als je inderdaad moet gaan betalen, maar dat vantevoren verongelijkt zitten doen......

/rant
Bij de rabo wordt bij verdenking van skimming je pas niet ingeslikt ofzo hoor, hij wordt alleen geblokkeerd. Heeft ook weinig zin een pas in te slikken dan, ze hebben toch al een kopie.
Dus? Bij ABN wel.
Nou, als de pas ingelsikt is en iemand pint met de zelfde pasgegevens nog ergens anders, dan weet je dat dat de skimmer is geweest.
Ik heb 4 maanden geleden nog € 15,00 moeten betalen omdat de pinautomaat mijn pasje had ingeslikt. Bij de balie: 'Ja sorry meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen. Binnen 5 werkdagen heeft u een nieuwe pas met een nieuw pasnummer'.armageddon_2k1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:30:
[...]
En ik heb nog nooit hoeven betalen voor pasjes, dus ga lekker mopperen als je inderdaad moet gaan betalen, maar dat vantevoren verongelijkt zitten doen......![]()
/rant
Moet je naar een andere bank
. Heb zelf pasjes verloren en beschadigd en het heeft me nooit wat gekost.
Daarnaast lijkt het me dat een bankmedewerker van tevoren zegt dat het geld kost.
Daarnaast lijkt het me dat een bankmedewerker van tevoren zegt dat het geld kost.
[ Voor 28% gewijzigd door armageddon_2k1 op 26-11-2012 16:50 ]
Tsk tsk, geef alleen aan dat dit niet bij elke bank gebeurt.armageddon_2k1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:38:
Dus? Bij ABN wel.
Welke bank zit je dan? Ik heb er een beetje een hekel aan als banken dat soort kosten doorberekenen aan de klant.Manuel schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:45:
[...]
Ik heb 4 maanden geleden nog € 15,00 moeten betalen omdat de pinautomaat mijn pasje had ingeslikt. Bij de balie: 'Ja sorry meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen. Binnen 5 werkdagen heeft u een nieuwe pas met een nieuw pasnummer'.
[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 26-11-2012 17:00 ]
Mijn comment over dat het "vast wel weer geld kost, zo zijn banken", is ook misschien niet helemaal op zijn plaats. Maar ik heb al vele negatieve ervaringen met banken en ook in mijn omgeving zijn er veel mensen die het zelfde hebben. Het is dus meer een algemene frustratie. Zeker gezien het feit mijn pas bij de pin-automaat in de bank zelf werd ingeslikt, nog voor ik mijn pincode kon intoetsen en de medewerker dan vrolijk zegt "ja, dat doen ze wel vaker".armageddon_2k1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:30:
[...]
Och gut. Die stomme boze gemene banken doen niets liever dan jou dwarszitten![]()
Waarschijnlijk trad er een beveiliging in omdat er skimming verdacht was, zoals al genoemd. Waarschijnlijk ten onrechte, maar liever dat dan dat er opeens 1000 euro in Polen gepind is.
En ik heb nog nooit hoeven betalen voor pasjes, dus ga lekker mopperen als je inderdaad moet gaan betalen, maar dat vantevoren verongelijkt zitten doen......![]()
/rant

Fair enough
. Ik heb (bijna) uitsluitend goede ervaringen met banken/providers/verzekeraars etc. Misschien krijg ik mijn portie nog wel.
Behalve de ANWB.... Dat zijn oplichters
Behalve de ANWB.... Dat zijn oplichters
Dat heb ik ook nooit beweerd.Hydra schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:59:
[...]
Tsk tsk, geef alleen aan dat dit niet bij elke bank gebeurt.
[ Voor 37% gewijzigd door armageddon_2k1 op 26-11-2012 17:16 ]
Het werd aan het einde van de maand geïnd onder 'bankkosten' bij de ABN Amro. De baliemedewerker zei het ook pas toen de order de deur uit was gegaan.armageddon_2k1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:48:
Moet je naar een andere bank. Heb zelf pasjes verloren en beschadigd en het heeft me nooit wat gekost.

Banken... 
Ach man, het duurt bij de ABN nu al meer dan 7 weken om alle hypotheekgerelateerde betalingen van een ander rekeningnummer af te laten schrijven. 2 uur op kantoor moeten zeveren om te zorgen dat ze het intern gingen oplossen ipv dat ik (weer) met klantenservice mocht gaan bellen welke me naar een kantoorlocatie verwees.
Bij de ING duurde eenzelfde verzoek ook 4 weken. Heb anderhalf uur in de wacht gezeten om te horen dat het rekeningnummer veranderd is maar dat je daar geen enkele bevestiging van krijgt.
Een zooitje is het bij die organisaties zodra er mensenhanden aan te pas komen.
Ach man, het duurt bij de ABN nu al meer dan 7 weken om alle hypotheekgerelateerde betalingen van een ander rekeningnummer af te laten schrijven. 2 uur op kantoor moeten zeveren om te zorgen dat ze het intern gingen oplossen ipv dat ik (weer) met klantenservice mocht gaan bellen welke me naar een kantoorlocatie verwees.
Bij de ING duurde eenzelfde verzoek ook 4 weken. Heb anderhalf uur in de wacht gezeten om te horen dat het rekeningnummer veranderd is maar dat je daar geen enkele bevestiging van krijgt.
Een zooitje is het bij die organisaties zodra er mensenhanden aan te pas komen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.