De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 222 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb ook één keer WhatTheFont nodig zeg...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TSFehu3tTYvwyDR907CtCxwi/medium.png
:|

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Tijd om Ollydbg en andere devtools uit de kast te trekken: http://net-force.nl bestaat blijkbaar nog, en blijkbaar waren ze nog vriendelijk genoeg om mijn account te bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:26
PrisonerOfPain schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:39:
Tijd om Ollydbg en andere devtools uit de kast te trekken: http://net-force.nl bestaat blijkbaar nog, en blijkbaar waren ze nog vriendelijk genoeg om mijn account te bewaren :)
Waar is de tijd :o :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik stond er ook even van te kijken dat 't 2005 was toen ik daar registreerde. Moest er aan denken toen ik dit boek aanschafte van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RobIII schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:22:
[afbeelding]
Ik zie het al. Je hebt niet het juiste font geïnstalleerd :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 23:09
Lekkere faal van Microsoft :P

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/w5z3213q1/microfaal.png

En dat is dan van PubCenter, het advertentienetwerk voor WP7 en Win8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je plaatje faalt ook op dit moment :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Avalaxy
Is dat zo? Hier zie ik hem. Zal wel hetelinkbeveiliging zijn. Even ergens anders neersmijten.

Zo dan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vqZJwvv4yHhZqKD7HuDVQq2n/medium.png

[ Voor 47% gewijzigd door Avalaxy op 22-11-2012 00:12 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

armageddon_2k1 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:26:
[...]

Met alle respect. Is dat niet iets waar je naar kijkt voordat je verhuist? :)
Daarnaast kan je natuurlijk ook buiten Arnhem kijken. Nijmegen, Ede, etc.
Op het moment ben ik werkzaam in Bunnik. En dan is prima te doen met de trein vanuit Arnhem. Het zou echter leuk en veel handiger zijn als ik in Arnhem zelf werk zou hebben :)

Heb ook al in Nijmegen en Utrecht gezocht. Ook wel wat tegengekomen, dus de hoop is nog niet verloren.

• Sardaukar
  • Laatst online: 18:26
bdalenoord schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:09:
Ach ja... we zijn er hier pas 2 dagen mee bezig... dus is het even wennen :D
Toevallig ben ik er ook net een paar dagen mee bezig, maar dan wel meteen de volle mep. XAML, WPF en MVVM pattern. Op zich wel te doen maar moet even omschakelen.

Zeker is wel dat ik echt nooit designer van UI's moet worden. Mijn UI's zien er altijd ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://codinghorror.typepad.com/.a/6a0120a85dcdae970b0128776fec64970c-pi

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:38
What did I just see?!
*mompelt iets over teveel opties..
WTF moet dat "Pro mode" knopje dan wel niet voor een interface verbergen!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

WGetGUI is overgenomen door Apple vanwege de fantastische eenvoud van hun GUI :Y

• Sardaukar
  • Laatst online: 18:26
Het screenshot is van een echt bestaande stukje software: een GUI voor Wget

Gelukkig noemt de auteur het ook al "The infamous Graphical User Interface (GUI)
for the powerful webgrabber wGet
"

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

BtM909 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:02:
WGetGUI is overgenomen door Apple vanwege de fantastische eenvoud van hun GUI :Y
Dat zou nog wel eens een verklaring kunnen zijn voor de grote daling van het aandeel Apple.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X8CVL.png

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

RobIII schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:35:
[...]

Grappig; ik heb daar op de hoek gewerkt rond 2000/2001, (boven de McDonalds ja :P :~ ) bij 't toenmalige Codim (daarna Landis en nu ISM geheten)
Ik heb dan weer een voormalig collega die daar sales deed. Was dat in de tijd dat onze voormalig Minister van Financiën daar de scepter zwaaide?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Laatste werkdag :+ Woei! Documentatie afschrijven en dan....

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PrisonerOfPain schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:59:
[...]

Moest er aan denken toen ik dit boek aanschafte van de week.
Na het klikken op die link heb ik weer een plugin minder (Edit This Cookie):

Edit This Cookie

Onlangs begon 'ie al totaal irrelevante Google-ads te inserten op de zoekresultatenpagina van Google, zo'n twee seconden nadat de pagina geladen was. Toen heb ik advertenties uitgeschakeld in de instellingen van de plugin, maar blijkbaar houdt 'ie zich daar niet meer aan. :w

Ik snap dat iemand geld wil zien voor de moeite die 'ie in z'n plugin steekt, maar zó obvious? :N

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2012 09:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• alienfruit

alienfruit

Good Fella schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:10:
Dat zou nog wel eens een verklaring kunnen zijn voor de grote daling van het aandeel Apple.

[afbeelding]
Breek me de bek niet open! Ik had mijn aandelen moeten verkopen toen het op $700 stond. Had ik mooi $100 per aandeel winst kunnen maken. Ik heb er 35 :X

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 22-11-2012 09:44 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

RobIII schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:22:
[afbeelding]
Nice, die kende ik nog niet! Kan altijd handig zijn :D
alienfruit schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:43:
[...]

Breek me de bek niet open! Ik had mijn aandelen moeten verkopen toen het op $700 stond. Had ik mooi $100 per aandeel winst kunnen maken. Ik heb er 35 :X
Oef, dat is wel zuur ja :+ Achja, over een jaar of 2-3 kan het maar zo weer 700 zijn. Je hebt ze ook wel duur ingekocht dan trouwens :P

---

Nu snel een blikje pakken mailtjes lezen en verder worstelen alvorens het aanstaande bierweekend zich mag aanvangen! :o

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:23:
[...]

Oef, dat is wel zuur ja :+ Achja, over een jaar of 2-3 kan het maar zo weer 700 zijn. Je hebt ze ook wel duur ingekocht dan trouwens :P
Je hebt wel erg veel vertrouwen in Apple. Ze zijn sinds de dood van Steve een beetje stil gevallen. iPhone is niet innovatief meer, Macs doen ze bijna niks meer mee, en de iPad wordt ook aan alle kanten ingehaald door de concurrentie.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou, het ging me meer om de schommelingen van aandelen in het algemeen. Maar inderdaad, als je dat grafiekje zo bekijkt, is het niet zo best. Van de producten zelf heb ik geen verstand. Zou zelf sowieso geen iMac willen hebben, maar dat is een ander verhaal.

• alienfruit

alienfruit

Ik had mijn Facebook aandelen (gekocht in dronke bui) ingeruild voor Apple aandelen ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok, de conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat de aandelen die jij koopt in waarde zullen dalen. Welke aandelen ben je van plan hierna te gaan kopen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
.oisyn schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:48:
Ok, de conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat de aandelen die jij koopt in waarde zullen dalen. Welke aandelen ben je van plan hierna te gaan kopen?
Alles? De wereld economie gaat toch zo lekker :+

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 16:38

CodeIT

Code IT

alienfruit schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:43:
[...]

Volgens mij zitter er wel meer bedrijven mee in hun maag. Dit had ik net in mijn timeline op twitter:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QpTBS.png

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Korben schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:25:
Je hebt wel erg veel vertrouwen in Apple. Ze zijn sinds de dood van Steve een beetje stil gevallen. iPhone is niet innovatief meer, Macs doen ze bijna niks meer mee, en de iPad wordt ook aan alle kanten ingehaald door de concurrentie.
Euh, dat is hoe een markt werkt. Je hebt een marktpionier en als dat eenmaal werkt dan gaan andere spelers ook die markt in. Uiteindelijk is op het product 'smartphone' en 'tablet' een beetje een consensus ontstaat over wat wel en niet werkt, dus erg grote innovaties gaan dan niet meer gebeuren voor die producten. Ons huidige beeld van een tablet of smartphone staat vast, daarin kan je niet zomaar een compleet andere richting inslaan. Net zoals dat Google de defacto manier van webzoeken is, is de iphone/galaxy S/whatever de defacto smartphone geworden.

Dit is een standaard marktcyclus waarin ondertussen een redelijke verzadiging ontstaan is en men vooral gaat differentieren op prijs.

Natuurlijk is Apple op dit moment niet 'innovatief', ze hebben tijd nodig om "the next best thing" te ontwikkelen.

https://niels.nu

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik denk dat Apple iets te lang op hun eerdere succes met de iPhone heeft gezeten, en dus na de 3G en 4 weinig aan hun formule heeft durven aan te passen. In die twee jaar heeft de concurrentie niet stilgezeten.

Als Apple hun aandeel weer op wil krikken zullen ze met hun volgende generatie producten - en dan vooral het OS - weer flink aan de weg moeten timmeren. Een UI redesign en modernisatie zal al flink helpen.

Wat (volgens mij) Steve eens zei dat iOS 5 jaar voorliep op de concurrentie is mogelijk waar, maar dat was vijf jaar geleden, de concurrentie is ondertussen ingelopen en Apple aan het inhalen.

enso.

* YopY post terwijl project compilet op typmiep-PC. Totaal bijna 4 minuten. Maar da's dan ook het hele project, inclusief zooi die eigenlijk niet herbouwd hoeft te worden.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Handig dat de hele Windows 8-apprace-advertorial niet werkt met AdBlock, de inschrijflinks worden dan niet zichtbaar. :+

• Hydra
YopY schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:21:
Wat (volgens mij) Steve eens zei dat iOS 5 jaar voorliep op de concurrentie is mogelijk waar, maar dat was vijf jaar geleden, de concurrentie is ondertussen ingelopen en Apple aan het inhalen.
En dit is onmogelijk te voorkomen. De wet van de remmende voorsprong wordt niet voor niets een 'wet' genoemd he. Als je iets heel slims bedenkt nemen je concurrenten dat over. Je kunt wel wat doen met patenten maar het houdt heel snel op (ook omdat die concurrenten weer patenten hebben waar jij gebruik van moet maken). Het volgende succesverhaal van Apple (als dat komt) zal ook geen telefoon of een tablet zijn.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Korben schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:25:
[...]
Ik vind het toch altijd apart om te zien hoeveel mensen denken dat alles om Steve Jobs draaide.

Qua revolutie is Apple al een jaar 5 nergens meer mee gekomen (dat was dus ook al onder de paraplu van Steve). En Steve is net een jaartje dood, een echt revolutionair product heb je niet in 12 maanden van tekentafel -> winkel.

Zie voor de grap het boek over Steve Jobs, daarin staat mooi uitgelegd dat hij eerst een ipad wilde en dat die later pas omgevormd werd tot iphone. Het hele idee van de ipad was dus al zo'n 10 jaar oud.
Een 10 jaar oud project uit de kast trekken (hoe succesvol ook) valt bij mij nog steeds niet echt onder innovatie hoor.

• PrisonerOfPain
CodeCaster schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:34:
[...]

Na het klikken op die link heb ik weer een plugin minder (Edit This Cookie):

[afbeelding]

Onlangs begon 'ie al totaal irrelevante Google-ads te inserten op de zoekresultatenpagina van Google, zo'n twee seconden nadat de pagina geladen was. Toen heb ik advertenties uitgeschakeld in de instellingen van de plugin, maar blijkbaar houdt 'ie zich daar niet meer aan. :w

Ik snap dat iemand geld wil zien voor de moeite die 'ie in z'n plugin steekt, maar zó obvious? :N
Bah, ik ben ook geen fan van dit gedrag. Wel een interessant boek verder, zeker de moeite waard.

• Hydra
Gomez12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:30:
Een 10 jaar oud project uit de kast trekken (hoe succesvol ook) valt bij mij nog steeds niet echt onder innovatie hoor.
Innovatie is een idee hebben, dat uitwerken, en het dan aan zien slaan. Ideeen die niet aanslaan worden ook niet of nauwelijks 'innovatie' genoemd. Of ben jij razend enthousiast over de laserdisk? ;)

• Barryvdh
  • Laatst online: 20:18
CodeCaster schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:26:
Handig dat de hele Windows 8-apprace-advertorial niet werkt met AdBlock, de inschrijflinks worden dan niet zichtbaar. :+
Sowieso wel zo netjes om AdBlock uit te zetten op Tweakers (en andere sites die je graag gebruikt)

• Hydra
Barryvdh schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:34:
Sowieso wel zo netjes om AdBlock uit te zetten op Tweakers (en andere sites die je graag gebruikt)
Als een site netjes omgaat met advertenties prima (tweakers doet dat goed, heb er geen last van). Maar Fok bijvoorbeeld zet ze enorm 'in your face' neer en men wordt dan boos als mensen het gaan blokkeren als reactie.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 12:01
Leuk filmpje over hoe makkelijk het is om iemand's facebook over te nemen op het moment dat ze die niet via https bezoeken:

.

• Avalaxy
CodeCaster schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:26:
Er is dan ook iets mis met de linkjes. Ze beginnen met doubleclick.

• cpf_
Hydra schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:44:
[...]

Als een site netjes omgaat met advertenties prima (tweakers doet dat goed, heb er geen last van). Maar Fok bijvoorbeeld zet ze enorm 'in your face' neer en men wordt dan boos als mensen het gaan blokkeren als reactie.
Adblock plus gewoon aan laten staan. Adblock heeft tegenwoordig de feature om "unobtrusive" ads toe te staan. Slimme webdevvers gaan daar gebruik van maken: Probleem opgelost.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Barryvdh schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:34:
Ik heb een abonnement hier. :) Ik vind het gewoon apart dat voor primaire content een extern script nodig is.
Avalaxy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:08:
[...]

Er is dan ook iets mis met de linkjes. Ze beginnen met doubleclick.
:Y Ik vind het apart dat t.net dat niet zelf bijhoudt. Vroeger was er toch ook een /ext/link.dsp-URL of iets dergelijks die kliks op externe linkjes telde? Kan, lijkt mij, ook prima voor zo'n advertorial gebruikt worden. Dat die link daarná naar doubleclick gaat maakt dan niet zo veel meer uit.
Struikrover schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:58:
Leuk filmpje over hoe makkelijk het is om iemand's facebook over te nemen op het moment dat ze die niet via https bezoeken:

[video].
Dat probleem heeft iedere site die niet over HTTPS communiceert natuurlijk. Zodra je over hetzelfde IP-adres naar buiten gaat en je verkeer niet versleuteld is, kan iedereen in hetzelfde netwerk jouw identiteit overnemen.

Mooi dat in het filmpje disconnect.me wordt genoemd, maar op die site staat letterlijk geen woord over wat de plugins doen.

[ Voor 87% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2012 13:18 ]

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 11:48
Iemand een idee hoe je in C# de Daylight saving tijdstippen van andere tijdzones kan vinden?
Ik heb het nu zo dat ik alleen van mijn huidige zone de wisseldata kan bepalen. Maar ik wil dit ook voor Amerikaanse tijdzones kunnen...

Mess with the best, die like the rest

• Gomez12
ThaStealth schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:31:
Iemand een idee hoe je in C# de Daylight saving tijdstippen van andere tijdzones kan vinden?
Ik heb het nu zo dat ik alleen van mijn huidige zone de wisseldata kan bepalen. Maar ik wil dit ook voor Amerikaanse tijdzones kunnen...
Waarvoor wil je het weten? In principe zou ik namelijk zeggen : Verander je zone zodat je alles in die tijdzone krijgt mocht je het nodig hebben voor een demo oid.

Mocht het een reele vraag zijn dan zou ik gewoon de client-settings overpakken en C# rekent alles om en weer terug zolang het goed staat op de plek waar de code draait.

Timezones zijn server-side niet relevant voor zover ik kan bedenken, dat speelt enkel maar in de client-side view.

Enige nut wat ik zou kunnen bedenken is als je 1 view wilt hebben met verschillende klokken van de wereld oid, maar dan volstaat weer een simpel tabelletje met timedifferences om alles van de huidige tijd af te leiden (en dat is afaik weer makkelijker dan timezones te wisselen binnen je view)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gomez12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:43:
Timezones zijn server-side niet relevant voor zover ik kan bedenken
Natuurlijk wel, als een willekeurige client stuurt dat iets op 2012-11-22T13:45:00 plaatsvindt, heb je geen idee welke tijd 'ie nu eigenlijk bedoelt. Als je weet in welke tijdzone 'ie zich bevindt, weet je welke relatieve tijd ten opzichte van Zulu time (UTC) bedoeld wordt.

@ThaStealth: neem eens een kijkje bij System.TimeZoneInfo.GetSystemTimeZones() of Noda Time als je meer met datums wil doen.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2012 13:49 ]

• Gomez12
CodeCaster schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:46:
[...]
Natuurlijk wel, als een willekeurige client stuurt dat iets op 2012-11-22T13:45:00 plaatsvindt, heb je geen idee welke tijd 'ie nu eigenlijk bedoelt. Als je weet in welke tijdzone 'ie zich bevindt, weet je welke relatieve tijd ten opzichte van Zulu time (UTC) bedoeld wordt.
Nope, ik heb dan nog steeds geen idee welke tijd hij nu bedoelt. Want hij kan de tijd net zo goed verkregen hebben uit een bericht uit Amerika. En dan ga je dus fout schatten.

Een bericht moet gewoon een algemene standaardnotatie hebben (wat de client dus mag genereren) of je weet simpelweg de tijd niet en gaat maar een potje gokken.

Zou wat worden met internationale bedrijven en management die met laptop vandaag vanuit timezone 1 en morgen vanuit timezone 2 sturen.

De enige manier waarop je het enigszins zou kunnen doen is door aan een specifieke client / login een timezone te hangen waar die client / login altijd op moet staan en die nooit veranderd moet worden, maar dan ben je moeilijk aan het doen om het moeilijk doen (je kan gewoon de lokale settings gebruiken) en alsnog interesseert het de server niets want die zal het gewoon gestandaardiseerd op gaan slaan.

• .oisyn
  • Laatst online: 18:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Over timezones gesproken, m'n PVR ging mooi de mist in. Al mijn herhalende recording schedules schoven een uur op 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
.oisyn schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:50:
Over timezones gesproken, m'n PVR ging mooi de mist in. Al mijn herhalende recording schedules schoven een uur op 8)7
Hier precies hetzelfde... Een halve week erop een Firmware update ontvangen, ook goed op tijd 8)7

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gomez12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:27:
[...]

Nope, ik heb dan nog steeds geen idee welke tijd hij nu bedoelt. Want hij kan de tijd net zo goed verkregen hebben uit een bericht uit Amerika. En dan ga je dus fout schatten.
Ik ga helemaal niks schatten, ik bedoelde dat een client een bericht stuurt met datum + tijdzone. Ik zou dan de op de clientmachine ingestelde tijdzone meesturen.

Om deze ellende te voorkomen, kun je inderdaad het beste afspreken dat je met 'absolute' tijden werkt, dus GMT+0 zonder DST (oftewel UTC).

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Breek me de bek niet open! Ik had mijn aandelen moeten verkopen toen het op $700 stond. Had ik mooi $100 per aandeel winst kunnen maken. Ik heb er 35
Je hebt die aandelen voor $600 per stuk gekocht?? 8)7

iOS developer

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
BikkelZ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:18:
[...]
Je hebt die aandelen voor $600 per stuk gekocht?? 8)7
$21.000
kassa :D

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Wat een bedrag :X

En ik al blij met mijn beperkte aantal stuks Air France, die van 3,40 naar 7,24 gingen :+

My iRacing profile | Strava

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
Gemiddeld genomen ben ik volgens mij het gelukkigst, zonder aandelen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• cpf_
Hoogie2004 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:39:
Wat een bedrag :X

En ik al blij met mijn beperkte aantal stuks Air France, die van 3,40 naar 7,24 gingen :+
Daar had je 'r toch 'n 1000-tal van? :D
Anders gaan die (overigens prachtige) stijging je weinig opbrengen :) (Relatief tov de investering natuurlijk)

@Hierboven:
Nou, dat aandelen gedoe is best wel fijn om even mee bezig te houden. Tijdens m'n studies heb ik (met belachelijk weinig geld trouwens) wel mooie cijfers kunnen neerzetten. Enige nadeel: Te weinig geld gebruikt, waardoor de reele winst bitter weinig was ^.^

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

cpf_ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:52:
[...]

Daar had je 'r toch 'n 1000-tal van? :D
Anders gaan die (overigens prachtige) stijging je weinig opbrengen :) (Relatief tov de investering natuurlijk)

@Hierboven:
Nou, dat aandelen gedoe is best wel fijn om even mee bezig te houden. Tijdens m'n studies heb ik (met belachelijk weinig geld trouwens) wel mooie cijfers kunnen neerzetten. Enige nadeel: Te weinig geld gebruikt, waardoor de reele winst bitter weinig was ^.^
Geen paar duizend helaas (achteraf gezien).

Blijft voor mij leuk om beetje onderzoek in te doen, maar er gaan geen grote bedragen in om hier :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb ooit eens op 't punt gestaan aandelen van of Blizzard of Apple te kopen. Apple vond ik toen te duur (had ik achteraf moeten doen) en Blizzard vond ik te riskant (gelukkig, want die zijn alleen maar gedaald).

Nu durf ik het niet meer, mij te onzeker*. Hoewel ik een aantal mensen ken die er de afgelopen jaren toch heel goed aan hebben verdient.

*) Tenzij je er heel veel tijd in steekt, maar die tijd heb ik er niet voor over

[ Voor 11% gewijzigd door OkkE op 22-11-2012 15:57 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Hydra
Echt geld verdienen kun je alleen door er veel tijd in te steken en de markt te kennen. Afgezien daarvan is het ook een kwestie van gewoon geluk hebben en nooit aandelen kopen met geld dat je niet kunt missen.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
OkkE schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:54:
Ik heb ooit eens op 't punt gestaan aandelen van of Blizzard of Apple te kopen. Apple vond ik toen te duur (had ik achteraf moeten doen) en Blizzard vond ik te riskant (gelukkig, want die zijn alleen maar gedaald).

Nu durf ik het niet meer, mij te onzeker*. Hoewel ik een aantal mensen ken die er de afgelopen jaren toch heel goed aan hebben verdient.

*) Tenzij je er heel veel tijd in steekt, maar die tijd heb ik er niet voor over
Heb hetzelfde. Ik zou ook niet weten wat een interesant bedrijf is om in te investeren. Enigste wat je kunt doen is kijken welk bedrijf aan het stijgen is en gokken dat je weer optijd verkoopt (en er dus iets aan overhoud).

Maar het grootste struikelblok is eigenlijk dat om er echt iets mee te verdienen je ook een aanzienlijk investerings kapitaal moet hebben. Laten we zeggen een paar 1000 euro om mee te beginnen.
Veel minder vind ik eigenlijk de moeite niet waard, als ik er iets mee ga doen, dan ook serieus.
En dat is nu het probleem, ik heb niet zomaar 1000 euro liggen wat ik kan missen :P (of wil missen).

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hydra schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:01:
Echt geld verdienen kun je alleen door er veel tijd in te steken en de markt te kennen. Afgezien daarvan is het ook een kwestie van gewoon geluk hebben en nooit aandelen kopen met geld dat je niet kunt missen.
Vooral het stuk over NOOIT geld dat je niet kan missen is erg belangrijk :)

Feit blijft dat er behoorlijk wat tijd in moet steken om weloverwogen keuzes te maken, met bijbehorende redenering. Anders kun je net zo goed alles op Rood inzetten in het casino :)

• Hydra
D-Raven schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:02:
Maar het grootste struikelblok is eigenlijk dat om er echt iets mee te verdienen je ook een aanzienlijk investerings kapitaal moet hebben. Laten we zeggen een paar 1000 euro om mee te beginnen.
Veel minder vind ik eigenlijk de moeite niet waard, als ik er iets mee ga doen, dan ook serieus.
En dat is nu het probleem, ik heb niet zomaar 1000 euro liggen wat ik kan missen :P (of wil missen).
1000 een aanzienlijk kapitaal? :D

Als je een rendement haalt van 10% ben je al erg goed bezig. Dan heb je dus 100E winst. W00t :D

[ Voor 66% gewijzigd door Hydra op 22-11-2012 16:04 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ThaStealth schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:31:
Dit soort vragen kan je rustig in een nieuw topic plaatsen, mits goed voorbereid en beter uitgewerkt ;)

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 11:59
Ik koop af en toe aandelen waarvan ik vanuit mijn eigen werk affiniteit mee heb en kan beoordelen of het goed gaat of niet.

• Hydra
Beetje voorkennis is nooit weg ;)

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 11:59
Tis niet echt voorkennis maar interesse in een product waardoor je kan inschatten of het aandeel gaat stijgen of niet :D

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13
Wow, zo net een feature request voor ABAP syntax highlighting. :')

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom moet ik nou per se weer te maken hebben met een IIS server... dat is altijd gezeur, tenminste als het om 'gewone website' hosting gaat :/

• Paul
  • Laatst online: 26-09 16:30
Hoezo? :P

Ik heb het juist andersom, als klanten 'gewoon' een website willen krijgen ze IIS, pas als ze zelf met PHP aan komen dan gaan we aan de slag op de Linux-webserver. Maar ja, daar ben je dan ook MS-shop voor :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• cpf_
Paul schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:56:
Hoezo? :P

Ik heb het juist andersom, als klanten 'gewoon' een website willen krijgen ze IIS, pas als ze zelf met PHP aan komen dan gaan we aan de slag op de Linux-webserver. Maar ja, daar ben je dan ook MS-shop voor :P
Wauw, moet dat ook overpriced zijn voor een gewone website. Of hoe zit dat licentie gebeuren ineen bij iis/ms? ('t is dat ik dat niet weet, nog nooit iis gedaan, buiten school dan. Heb er de hekel aan)

• Hydra
Een enkele windows server licentie zijn ook de kosten niet.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vanwaar de hekel aan IIS? Ik heb aardig wat ervaring met Apache en IIS, en vind de laatste toch wat gebruiksvriendelijker.

Zeker bij het configureren van te gebruiken modules, dan klapt je server er tenminste bij het opstarten niet uit met "failed to load module X.so" (en dat is dan omdat je drie dependencies dieper een standaardconfiguratiebestandje mist), maar krijg je netjes een uitgebreide foutmeldingspagina.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:05

StM

apache2ctl -h

-t : run syntax check for config files

;)

Dat je server er uit klapt zegt meer iets over je kennis van het systeem. Als je apache reload en je hebt een brakke config, stopt hij dan trouwens wel? Of blijft hij dan draaien met de oude config. Dat zou ik namelijk niet weten...

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgens mij geeft'ie een fout en draait hij door met de oude config.
Ik zou't eigenlijk niet weten, heb niet zo vaak een brakke config }:O

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• StM

StM

Hehe idd, sowieso nooit van modules want de standaard modules regel ik via a2enmod / a2dismod en verder gaat mijn systeembeheer werk toch eigenlijk nooit.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg... en rewrite werkt natuurlijk ook niet zomaar in IIS :o

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb het over het configureren van te gebruiken modules, niet over syntaxisfouten in de configuratie. Dat zegt misschien meer iets over je leeskunsten dan over mijn Apache-kennis. :* * CodeCaster bukt als apache2ctl met die syntaxischeck ook het correct laden van modules controleert, dat weet ik dan weer niet. Dan nog blijft mijn argument staan dat IIS gebruiksvriendelijker is.

En op Windows, for that matter, dus met httpd. Als je dan bijvoorbeeld een SVN-module wil toevoegen, moet je de server herstarten om de nieuwe configuratie te laden. Op het moment dat er dan bijvoorbeeld een dependency(configuratie) mist, klapt 'ie met een éénregelige error en draait dus niet meer.

@TN: nee, mod_rewrite werkt niet op IIS, omdat dat een Apache-module is. :* Het principe werkt gewoon, en kan ook op applicatieniveau worden geregeld.

Ik heb nog steeds geen argument tegen IIS gehoord.

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2012 18:30 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheNephilim schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:57:
Omg... en rewrite werkt natuurlijk ook niet zomaar in IIS :o
Net zoals dat niet 'zomaar' werkt in Apache. In beide gevallen heb je een module/extension/plugin/fröbel nodig (IIS, Apache). Boeie.

[edit]
:( CodeCaster :P

En je kunt in IIS inderdaad zelfs nog zonder dinges; wat CC dus zegt.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 22-11-2012 18:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

RobIII schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:00:
[...]

Net zoals dat niet 'zomaar' werkt in Apache. In beide gevallen heb je een module/extension/plugin/fröbel nodig (IIS, Apache). Boeie.
Anders gezegd, normaal knikker ik de .htaccess in de root en nu moet ik een Web.config aanpassen die er niet is... dus laten we dan stellen dat het bij de Apache variant vaak standaard al werkt.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
TheNephilim schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:03:
[...]

Anders gezegd, normaal knikker ik de .htaccess in de root en nu moet ik een Web.config aanpassen die er niet is... dus laten we dan stellen dat het bij de Apache variant vaak standaard al werkt.
Ik werk met beide heel veel.
Prive werkte ik al jaren met Apache, en nu voor mijn vorige bijbaantje moest ik ineens met IIS werken (C#/.NET development).

Heb veel gevloekt op IIS, maar dat was vooral omdat ik in de mindset zat van Apache. Je moet het niet met elkaar vergelijken, ze doen ongeveer hetzelfde, maar net op een iets andere manier. En beide doen het echt super goed!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
.htaccess vind ik anders wel een retarded manier om nette urls te krijgen voor je webapp
magoed, ik kan ook geen beter systeem ervoor bedenken voor de PHP wereld. Dan kom je volgens mij al gauw op Zend, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou het systeem is prima allemaal, maar bij de meeste out-of-de-box-hosting oplossingen ben je er meteen na het uploaden van de spullen en database setup.

Ik dacht dat een web.config bestandje zou moeten werken, maar rewrite zal dan wel niet aan staan. Lastig is het, omdat je niet kunt zien of iets aan of uit staat van buitenaf. Contact opnemen met de hoster gaat weer vreselijk lang duren natuurlijk... :/

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:57:

@TN: nee, mod_rewrite werkt niet op IIS, omdat dat een Apache-module is. :* Het principe werkt gewoon, en kan ook op applicatieniveau worden geregeld.

En weer iets voor op het studie lijstje.... Zo kom ik natuurlijk nooit aan mijn werk toe :+

Pas een simpel ASP.NET dingetje geknutseld om dit voor elkaar te krijgen (op een zeer basaal niveau). Ik wist dat er bepaalde libraries waren (Umbraco gebruikt er ook een), maar dat kreeg ik niet snel genoeg werkend. Het was puur om URL's als klant.domein.com om te leggen naar secure.domein.com/klant/, besloot dat het sneller is om zelf maar iets leuks te verzinnen dan in de documentatie te moeten duiken :+

Bovenstaande oplossing is trouwens geboren uit het feit dat het in IIS een drama is om meerdere certificaten op hetzelfde IP te configureren (het kan wel via de console maar is echt bagger en bij het minste of geringste dondert de toewijzing weer om en kun je opnieuw beginnen). Een wildcard certificaat was geen optie omdat die dingen redelijk aan de prijs zijn. Dan maar zo ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• StM

StM

* CodeCaster bukt als apache2clt met die syntaxischeck ook het correct laden van modules controleert, dat weet ik dan weer niet. Dan nog blijft mijn argument staan dat IIS gebruiksvriendelijker is.
root@development:~# apache2ctl -t
apache2: Syntax error on line 203 of /etc/apache2/apache2.conf: Syntax error on line 1 of /etc/apache2/mods-enabled/php5.load: Cannot load /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so into server: /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Action '-t' failed.
The Apache error log may have more information.

:+

Apache blijft ook gewoon draaien bij een reload met een fucked config, zelfs als er modules missen.

[ Voor 6% gewijzigd door StM op 22-11-2012 18:26 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

;( -1 voor mij. Weer wat geleerd.

Als je het op Windows met httpd doet, werd de service eerst gestopt en komt daarna pas weer op als je de config hebt gefixt. Tenminste, dat was de laatste keer dat ik er last van had zo, met Apache 2.2.

Edit: en inderdaad, op m'n huidige 2.4-installatie blijft de service ook draaien bij een configuratiefout. :+

[ Voor 107% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2012 19:04 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb het over het configureren van te gebruiken modules, niet over syntaxisfouten in de configuratie. Dat zegt misschien meer iets over je leeskunsten dan over mijn Apache-kennis. :* * CodeCaster bukt als apache2ctl met die syntaxischeck ook het correct laden van modules controleert, dat weet ik dan weer niet. Dan nog blijft mijn argument staan dat IIS gebruiksvriendelijker is.

En op Windows, for that matter, dus met httpd. Als je dan bijvoorbeeld een SVN-module wil toevoegen, moet je de server herstarten om de nieuwe configuratie te laden. Op het moment dat er dan bijvoorbeeld een dependency(configuratie) mist, klapt 'ie met een éénregelige error en draait dus niet meer.

Ik ben geen IIS fan, om eigenlijk dezelfde reden als GOTCoast. Ik ben te gewend aan apache. Hoewel ik bezig ben om nginx goed naar mijn wens werkend te krijgen.

Ik heb ook geen argument tegen IIS (of Win Server editions), behalve dat een oude Server 2003 (dacht ik) me er elke week uit klapte wegens out-of-ram. Maar die was niet door mij geconfigureerd, dus ik vond het allemaal wel best :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Apache en nginx zijn me bekend, met IIS heb ik ook niet veel van doen gehad. Op school wel, maar dat bleef altijd simpel. Makkelijk dat je alles in consoles en weet ik het allemaal hebt, maar voor m'n idee heb je ook een flinke bak hardware nodig om het een beetje soepeltjes te laten verlopen met IIS.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:14:
Interessant filmpje over productiviteit:

[video]
Nu pas gekeken, stond nog in Watch Later.

Tja. Ik had het niet hoeven kijken, ik moet het mijn baas laten kijken. Wat een lange reeks van waarheden, zeker als je developer bent.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Priet
  • Laatst online: 26-09 21:40

Priet

To boldly do what no one has..

Als PHP-developer toch maar mooi een Windows service in C# gemaakt dat via AMQP messages van een RabbitMQ server binnenhengelt en lokaal uitvoert. :)

En dan word je toch even jaloers op C# als je weer met PHP aan de slag moet... :D

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• ZpAz
  • Laatst online: 19:02
BM schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:46:
Gemiddeld genomen ben ik volgens mij het gelukkigst, zonder aandelen :p
9 Apple aandelen had ik (arme student he, als ik meer geld had had ik er meer in gestopt), gekocht op +-$390, verkocht op +-$650. 1 jaar, dat doe je niet bij de bank. :+

Op naar ronde 2. :9 Moet eerst weer wat geld bij elkaar sprokkelen

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 22-11-2012 19:10 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Hydra
kenneth schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:45:
Tja. Ik had het niet hoeven kijken, ik moet het mijn baas laten kijken. Wat een lange reeks van waarheden, zeker als je developer bent.
Precies, ik had exact hetzelfde. Vond vooral dat "hmm, ik heb vandaag geen zak gedaan gekregen" gevoel. Development is erg sterk een creatief proces dat je niet zomaar kan forceren. Als je in een creatieve 'top' zit, moet je eigenlijk de deur op slot kunnen draaien.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TheNephilim schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:12:
Ik dacht dat een web.config bestandje zou moeten werken, maar rewrite zal dan wel niet aan staan. Lastig is het, omdat je niet kunt zien of iets aan of uit staat van buitenaf. Contact opnemen met de hoster gaat weer vreselijk lang duren natuurlijk... :/
Dat is inderdaad wel lastig op shared hosting, maar dan nog heb je met Apache vergelijkbare problemen; je kunt niet zomaar een niet-geladen module aanspreken of laten laden. :P
kenneth schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:45:
[...]

Nu pas gekeken, stond nog in Watch Later.

Klopt, onderbrekingen zijn funest voor je concentratie, en zelf kun je daar weinig aan doen.

Van die dagen dat er letterlijk ieder half uur iemand binnenvalt met een vraag. Dan kun je úren op je plek zitten, en dan schiet je maar niks te binnen. En soms bereik je precíes hetzelfde in nog geen vijf minuten. :+

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2012 19:40 ]

• StM

StM

Jullie weten dat je IIS Mod_Rewrite compatible modules hebt die gewoon netjes de .htaccess files in je webroot gebruiken? :P Moet wel de server beheerder uiteraard even installeren (En ze zijn niet gratis, althans die ik ken niet)

http://www.helicontech.com/isapi_rewrite/ oa

Dat je op een shared omgeving niet zomaar modules kan laden lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal. Die modules zitten vaak dusdanig diep in de server dat ze je complete omgeving instabiel kunnen maken.

Ik roep trouwens al jaren dat ik een taal ala C# gecombineerd met de simpelheid, snelheid van devven en test en on-the-fly compilatie / interpretatie ala PHP wil hebben. En uiteraard met een modus dat je complete AOT* compilatie kan doen en dus een pure binairy verspreiden. Supersnel devven, werkende refactoring en een zeer hoge performance in productie :)

Ik ben zelf al eens begonnen aan een ZF achtig framework dat draait onder Mono en .NET en zich beschikbaar maakt via een FastCGI interface en zoveel mogelijk gebruik maakt van .NET componenten maar niet van de ASP / MVC stack. Performde prima, maarja er gaat veel tijd in zitten en om er nu echt een product mee te maken...

*: Ook al kan dit met C# alleen met Mono echt goed en uiteraard niet met je dynamische code delen.

*edit*

Ik bedenk me eigenlijk net dat dat eigenlijk helemaal niet hoeft :P Met een wrapper server process, een file change watcher en wat on the fly compilatie magic kan ik het eigenlijk al gewoon maken :P Misschien eens wat tijd in stoppen, gewoon omdat het kan >:)

Net zoals ik ook nog steeds een FS driver (Fat 16 ofzo, het moet leuk blijven qua werk) in PHP moet schrijven. Puur om die iritante mensen te pesten die constant roepen dat je niks met PHP kan >:) >:) >:) :>

[ Voor 15% gewijzigd door StM op 22-11-2012 21:18 ]

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
StM schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:51:

Ik roep trouwens al jaren dat ik een taal ala C# gecombineerd met de simpelheid, snelheid van devven en test en on-the-fly compilatie / interpretatie ala PHP wil hebben. En uiteraard met een modus dat je complete AOT* compilatie kan doen en dus een pure binairy verspreiden. Supersnel devven, werkende refactoring en een zeer hoge performance in productie :)
Gewoon een ASP.NET Web Site-project dus, waarbij je de .aspx.cs-files direct bewerkt?

We are shaping the future

• StM

StM

Heeft ASP.NET dan een mode dat je file wijzigingen zonder handmatige recompilatie of andere stappen gedeployed worden en binnen een seconde of minder testbaar zijn? :P En fatsoenlijke AOT kan zover ik weet nog steeds niet onder de MS versie van .NET. Je moet dan nog steeds de volledige IL meeleveren. NGen is alleen bedoeld als lokale cache.

Maar goed, ik gebruik ASP.NET nooit, dus roep maar als ik het fout heb.

[ Voor 5% gewijzigd door StM op 22-11-2012 22:27 ]

• Alex)
Het framework compilet de files wanneer je ze aanroept (temporary files) en hercompileert wanneer de files wijzigen. Het is niet interpreted zoals PHP, maar JIT'ed.

Maak maar eens een file (zoals Default.aspx) met erin:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%@Page Language="C#" %>
<html>
<body>

<%
    Response.Write("Hallo, het is nu " + DateTime.Now.ToString());
%>
</body>
</html>

Zet dat ergens weg waar IIS/IIS Express/Cassini het kan uitvoeren, en bewerk daarna de file. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Alex) op 22-11-2012 22:34 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:33

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:14:
[...]

Gewoon een ASP.NET Web Site-project dus, waarbij je de .aspx.cs-files direct bewerkt?
Of nog beter: zoiets zoals Microsoft WebMatrix werkt echt perfect voor dit doel en kan je overigens ook gewoon in Visual Studio openen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• StM

StM

Alex) schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:32:
Het framework compilet de files wanneer je ze aanroept (temporary files) en hercompileert wanneer de files wijzigen. Het is niet interpreted zoals PHP, maar JIT'ed.

Maak maar eens een file (zoals Default.aspx) met erin:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%@Page Language="C#" %>
<html>
<body>

<%
    Response.Write("Hallo, het is nu " + DateTime.Now.ToString());
%>
</body>
</html>

Zet dat ergens weg waar IIS/IIS Express/Cassini het kan uitvoeren, en bewerk daarna de file. :)
I know, maar ik wist niet dat hij dat ook on request kon doen. Maar goed, ASP.NET trekt mij absoluut niet, net als SQL Server en zo goed is de mono support ook nog niet. En zakelijk is het al helemaal niet interessant voor mij. Desondanks blijft C# een zalige taal.

En ik geloof je hoor ;) Heel IIS er voor opzetten of VS er voor reinstallen gaat me iets te ver :P

*edit*: WOW ze hebben bij MS eindelijk hun lesje geleerd lijkt het. MVC 3 en 4 zien er zowaar aantrekkelijk uit, maar het komt me allemaal wel heeeeel bekend voor :+ . Wie had dat gedacht dat ik dat ooit nog eens zou vinden, nadat ik er rond 2007-2008 een keer verplicht wat mee heb moeten doen en totaal stijfgevloekt heb. Met die gare runat bagger.

Nu nog over mijn IIS en SQL Server haat heen zien te komen. Of gewoon even wachten tot mono 3 wat stabieler is.

Mijn studielijst is helaas ook lang genoeg voor minimaal een jaar fulltime werk 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door StM op 22-11-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

StM schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:19:
Heeft ASP.NET dan een mode dat je file wijzigingen zonder handmatige recompilatie of andere stappen gedeployed worden en binnen een seconde of minder testbaar zijn? :P En fatsoenlijke AOT kan zover ik weet nog steeds niet onder de MS versie van .NET. Je moet dan nog steeds de volledige IL meeleveren. NGen is alleen bedoeld als lokale cache.

Maar goed, ik gebruik ASP.NET nooit, dus roep maar als ik het fout heb.
Ik gebruik MVC met Sparks en dat werkt gewoon met CTRL+S + F5, maar er zat in de WebForms al een mogelijkheid (website ipv web app?) waarmee je zonder recompile je aspx files kon editen. Maar goed WebForms was altijd een beetje een gedrocht, we doen net of we een soort desktop applicatie zijn maar dan een met Korsakoff.

Er is overigens altijd ook met PHP een kleine hercompilatie ;)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
StM schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:47:
[...]

En ik geloof je hoor ;) Heel IIS er voor opzetten of VS er voor reinstallen gaat me iets te ver :P
Misschien is IIS Express iets voor je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 11:18
Het is een heel erg longshot. Maar zijn er hier ook toevallig ontwikkelaars uit de omgeving Panningen (bij Venlo). Het lijkt me interessant om te kijken of er een meeting georganiseerd kan worden om van elkaar te leren. Wij werken met +-10 developers oa C, C++, C#, Unit tests, Scrum, Jenkins, Lint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
BikkelZ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 01:58:
[...]

Ik gebruik MVC met Sparks en dat werkt gewoon met CTRL+S + F5, maar er zat in de WebForms al een mogelijkheid (website ipv web app?) waarmee je zonder recompile je aspx files kon editen.
Verschil tussen codebehind en codefile? :)

Ik vind web forms ook een gedrocht... Degene die het ooit een goed idee vond om de hele site in een <form> tag te wrappen en de viewstate in een hidden input te plaatsen had volgens mij iets teveel coke gesnoven op dat moment ofzo.

Wil graag overstappen naar MVC, maar dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren... :-(

[ Voor 31% gewijzigd door Flowmo op 23-11-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

StM schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:19:
Heeft ASP.NET dan een mode dat je file wijzigingen zonder handmatige recompilatie of andere stappen gedeployed worden en binnen een seconde of minder testbaar zijn? :P En fatsoenlijke AOT kan zover ik weet nog steeds niet onder de MS versie van .NET.
Zoals al gemeld, .NET doet in principe altijd aan JIT'ing (maar dat hoeft niet, ngen.exe), en je kunt (met enige moeite) er ook wel voor zorgen dat je pagina's, controls en views pre-compiled zijn. In dat geval is er weinig tot geen start-up delay wanneer je een nieuwe versie deployt.

Voor Razor views onder MVC is er bijvoorbeeld de add-on RazorGenerator, die elke keer als je je view opslaat een pre-compiled versie genereert. Moet je nog wel een stuk van MVC overriden om te zorgen dat die views worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_

Ik ga even inpikken hier (alhoewel de discussie precies al wat verder zit) en vermelden dat dit natuurlijk 99% Personal Preference (tm) is

Dat buiten beschouwing gelaten heb ik nooit veel gesnapt van de gui van iis, waarom kan dat nou niet gewoon in een eenvoudig bestandje? (En als dat kan: Waarom konden m'n proffen dat dan niet even vermelden xD)

Sowieso beschouw ik onder geen beding windows als een server-OS. Het is daar simpelweg niet voor bedoeld. Idem dito trouwens voor mac servers (die schijnen te bestaan -.-)
Bovenstaande is dan wel weer mijn Personal Preference (tm), maar ik denk dat eens we buiten de Simple Site deploy gaan, unix-achtigen altijd paal boven water winnen.

PS: Ik heb ook een enorme hekel aan Windows in het algemeen. Hatelijk beest. Dient alleen voor gaming momenteel (En binnenkort misschien ook niet dat meer?! :D) Verder heeft windows geen nut meer... (include the usual disclaimer here)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
cpf_ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:33:
Sowieso beschouw ik onder geen beding windows als een server-OS. Het is daar simpelweg niet voor bedoeld.
Wat mij betreft diskwalificeer je jezelf met zulke uitspraken voor elke inhoudelijke discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

cpf_ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:33:
[...]
Sowieso beschouw ik onder geen beding windows als een server-OS. Het is daar simpelweg niet voor bedoeld. Idem dito trouwens voor mac servers (die schijnen te bestaan -.-)
Bovenstaande is dan wel weer mijn Personal Preference (tm), maar ik denk dat eens we buiten de Simple Site deploy gaan, unix-achtigen altijd paal boven water winnen.
Dat is nogal een vaag statement, 'als we buiten de Simple Site deploy gaan'. Leg dat maar eens uit, dan kan een van de Windows goeroes hier uitleggen waarom ook dat onder Windows geen probleem is.

Pagina: 1 ... 222 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.