In eerste instantie gewoon waar geld te verdienen was

Toen ik afstudeerde was de markt niet zo heel erg lekker dus bleef je wat sneller hangen. Zeker als je een wat twijfelend persoon bent, dan pik je net iets meer van je baas en blijf je hangen.
Op de basisschool ooit begonnen met bat scriptjes en klooien in DOS, op de middelbare school ooit handen weten te leggen op Visual Basic 5 en daar wat mee zitten spelen. Als eindopdracht "informatica" met VB en access een tooltje geschreven om kinderen te leren lezen. Mijn skills op development vlak waren toen nog niet zo groot dus het was redelijk lachwekkend wat ik bouwde, maar goed het begin was er en mijn interesse in software ontwikkeling was aangewakkerd.
Op de opleiding was het vooral Java wat de klok sloeg, maar hebben we ook wat C++ en ASP (ja het oude ASP) geleerd. Java stak met kop en schouders uit boven de rest qua eenvoud en inzetbaarheid. Mijn voorkeur lag dan ook wel bij Java (web was toen ook niet echt booming).
Tijdens mijn eerste stage in aanraking gekomen met .NET (1.0!) en Sharepoint (de eerste versie, zonder documentatie etc). Ik begon met 0,0 kennis op het C# gebied, maar wist toch een mooie tool te bouwen met een SQL koppeling en kreeg C# redelijk in de vingers. Toen zag ik eigenlijk de kracht van .NET en Visual Studio, terug naar Java op de opleiding was dan ook echt pijnlijk

. Als afstudeer opdracht een opdracht gevonden in .NET waarbij ik een streepje voor had omdat ik al .NET kennis had. En zo ben ik eigenlijk in .NET blijven hangen
Ben dus ingestapt toen het net op de markt was en nooit mijn vertrouwen verloren. Krijg geregeld de opmerking van mensen: "Goh, jij was toch zo Anti-Microsoft en nu verdien je echt bakken met geld aan ze..."
Afgelopen jaren wel diverse andere dingen gezien en mijn kennis verbreed: VB.NET, PHP, Oracle, HTML/JS/CSS, jQuery, etc.
Op mijn lijstje staan daarnaast nog veel meer talen en frameworks, maar heb simpelweg geen tijd (en energie) om mijzelf daar in te verdiepen.

Je moet iets echt actief gebruiken anders zakt de kennis weg, ik heb inmiddels 3x geprobeerd F# te leren en heb het dan een paar weken in de vingers en verlies het dan weer.