Morgen maar naar Microsoft voor het app spreekuur. Aantal rotproblemen met Azure waar ik maar niet uit kom
Belangrijkste wat een goede IDE heeft voor mij is code-blocks indicatie. Kleurtjes enzo doen me niet zoveel, maar kunnen zien waar een block begint en eindigt is een must voor mij.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gevonden, opgelost topic:.oisyn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:18:
[...]
Mijn topics worden toch nooit opgelost, dus what's the point
Er staat trouwens nog een vraag in dit topic open, iets met X en manufactoria
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Ja, door mezelf. Al mijn topics die zijn opgelost zijn door mezelf opgelost. Daar hoef ik dus geen topics voor te openen 
En die X heb ik opgegeven wegens ruimtegebrek
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2012 00:52 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hmm komt me lichtelijk bekend voor
mja ach ik kom ook altijd met zeer obscure dingen omdat ik toch niet heel snel een topic aanmaak.
(Voor de post history gravers ik gebruikt t.net dan nog het minst voor mijn weinige vraagstukken)
(Voor de post history gravers ik gebruikt t.net dan nog het minst voor mijn weinige vraagstukken)
[ Voor 27% gewijzigd door Ellos op 14-11-2012 00:54 ]
Overigens blijkt mijn huidige oplossing alsnog niet afdoende. Toch maar een topic openen. De ervaring leert namelijk dat ik het dan iig zelf op kan lossen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tja de ingewikkeldere topics moet je ook gewoon op SO posten ;-) Plus dat jij volgens mij een stuk 'technischere' dingen doet dan de gemiddelde tweaker.oisyn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:49:
Ja, door mezelf. Al mijn topics die zijn opgelost zijn door mezelf opgelost. Daar hoef ik dus geen topics voor te openen
Je zal het altijd zien hè, werk je een keer thuis, gaat op kantoor alles in 1x stuk: Source Control server wil niet meer opkomen na Windows updates, VPN geeft opeens verkeerd IP adres uit waardoor ik niet op interne servers kan komen en het intranet plat ook vanwege updates draaien -_- nou is die laatste inmiddels weer in de lucht, maar zonder de eerste 2 kan ik alsnog niks doen..
Nog een koffie dan maar..
Kater? Eerst water, de rest komt later
Jetbrains doet het overal wel goed. Waarschijnlijk ook wel met de Python IDE die ze hebben: http://www.jetbrains.com/pycharm/
Ik zelf gebruik PHPStorm van Jetbrains en dat werkt in ieder geval wel super. Ik verwacht dat ze dat met de overige IDE's ook wel zullen doen.
Edit:
Ah, ik zie net dat die al genoemd is.
Ik zelf gebruik PHPStorm van Jetbrains en dat werkt in ieder geval wel super. Ik verwacht dat ze dat met de overige IDE's ook wel zullen doen.
Edit:
Ah, ik zie net dat die al genoemd is.
[ Voor 8% gewijzigd door Soundless op 14-11-2012 08:37 ]
Schaamteloze plug: [GPGPU] Efficient parallel algoritme voor DVD seek simulatie.oisyn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:57:
Overigens blijkt mijn huidige oplossing alsnog niet afdoende. Toch maar een topic openen. De ervaring leert namelijk dat ik het dan iig zelf op kan lossen
Denk je nou echt daar hier een antwoord op te krijgen?
https://niels.nu
Een antwoord wellicht niet, maar ik hoop wel wat bijval te krijgen van mensen als Soultaker en Zoijar.
Er is in ieder geval wel werk gemaakt van de topicstart.Hydra schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:46:
Denk je nou echt daar hier een antwoord op te krijgen?
Oh, kwaliteitstopic hoor, heb het met plezier gelezen. Maar ik was kwa reply niet verder gekomden dan "Durr Herp!"GateKeaper schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:48:
Er is in ieder geval wel werk gemaakt van de topicstart.
Haha, ja inderdaad een kwalititeitstopic, maar het gaat mijn pet te boven
Ik heb bijzonder weinig ervaring met parallel processing (in deze orde van grootte) en al helemaal niet met rekenen via GPU. Heb het topic met veel interesse gelezen, maar heb nog geen gouden tip helaas
[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 14-11-2012 10:54 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ja, ik ook.. Interessant onderwerp maar ik ga er niet mee helpen. Als je nou gewoon vroeg hoe je FlexNet beveiliging moet kraken...
Hydra schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:49:
[...]
Oh, kwaliteitstopic hoor, heb het met plezier gelezen. Maar ik was kwa reply niet verder gekomden dan "Durr Herp!"
Respect, die TS is even groot als vijf of misschien zelfs tien gemiddelde TS' bij elkaar opgeteld.
Ik ga hem maar eens lezen, maar enkel onder het motto "Omdat het kan!" Daarna ga ik, als ik nog geen opdracht heb gekregen, in Go duiken. Afgelopen maandag heb ik hier een presentatie over bijgewoond en ik ben toch erg nieuwsgierig geworden naar hoe fijn het in de praktijk werkt.
Hetzelfde, maar dan minder erg.Haan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:34:
Je zal het altijd zien hè, werk je een keer thuis, gaat op kantoor alles in 1x stuk: Source Control server wil niet meer opkomen na Windows updates, VPN geeft opeens verkeerd IP adres uit waardoor ik niet op interne servers kan komen en het intranet plat ook vanwege updates draaien -_- nou is die laatste inmiddels weer in de lucht, maar zonder de eerste 2 kan ik alsnog niks doen..
Bij mij deed de VPN software (Juniper) het niet meer. De client pakte de verbinding niet op. Helpdesk geen idee, dus nu maar naar de klant toe gereden. Gaat m'n dag thuiswerken. Wilde de postbode opwachten voor de iPad 4 die hij vandaag komt brengen en aangezien TNT Expres geen tijd kan afgeven (normale TNT wel), moet je daar dus een hele dag voor thuis zijn....
Oh ja, kom je eenmaal bij de klant, zijn alle werkplekken bezet. We hebben namelijk maar 8 echte werkplekken voor 14 ontwikkelaars en 2 PM's.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Vanavond tentamen clientside webdevelopment. Kortom: HTML, CSS, JavaScript, Prototype, AJAX. Ik ben absoluut niet bekend op het terrein van webdevelopment dus ik voel me voor het eerst een newbie bij een programmeertentamen, dat wordt wat ...
Is wel een leuk vak trouwens, alleen zwevende divs enzo, daar ben ik niet zo handig in ...
Is wel een leuk vak trouwens, alleen zwevende divs enzo, daar ben ik niet zo handig in ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
OI oisyn, betreft dat disc seek algoritme, als je klaar bent moet je m gaan patenteren joh
Ik denk dat je wel wat advies kan krijgen in een bepaald topicD-Raven schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:47:
OI oisyn, betreft dat disc seek algoritme, als je klaar bent moet je m gaan patenteren joh
Sh4wn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:55:
[...]
Ik denk dat je wel wat advies kan krijgen in een bepaald topic

Jij snapt mSh4wn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:55:
[...]
Ik denk dat je wel wat advies kan krijgen in een bepaald topic
Moet ie daar niet eerst een heel "complex" probleem voor ontwikkelen en die zelf oplossen om daarna te zeggen: "Zie je, dat is tof, ik heb het opgelost! Nu wil ik roem en eer!"?D-Raven schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:47:
Hmm... offerteaanvraag voor het maken van een Layar "applicatie". (laag dus). Eens even uitzoeken of dat nu echt zo moeilijk is, en hoe het zit met verschuldigde kosten aan de Layar organisatie.
Prototype, ze zijn weer lekker up-to-date op de opleidingkenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:46:
Vanavond tentamen clientside webdevelopment. Kortom: HTML, CSS, JavaScript, Prototype, AJAX. Ik ben absoluut niet bekend op het terrein van webdevelopment dus ik voel me voor het eerst een newbie bij een programmeertentamen, dat wordt wat ...
Wat is er mis aan prototype? Vind ik nog altijd beter dan jQuery (wat een vreselijke API heeft die library). Mootools heeft IMO de mooiste API.Bosmonster schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:11:
[...]
Prototype, ze zijn weer lekker up-to-date op de opleiding
Opleidingen lopen altijd achter, dat ze melden dat jQuery ook veelgebruikt is maar om reden $zus en $zo toch voor Prototype gekozen wordt vind ik al heel wat. Sowieso wordt het intranet bijgewerkt, wordt er verwezen naar andere (relatief) nieuwe technologieën en wordt er zowaar Firebug aangeraden (op het intranet staat dan weer dat en hoe je ook de devtools van Chrome kan gebruiken).Bosmonster schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:11:
Prototype, ze zijn weer lekker up-to-date op de opleiding
En daarbij gaat het om het leren gebruiken van een JS-library. Het is niet alsof je er opeens helemaal niets meer van snapt als je daarna jQuery oid gaat gebruiken.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar... prototype is toch helemaal niet ouderwets en wordt gewoon goed onderhouden en gedocumenteerd? Ik zie dus niet in wat er mis mee is. Dat prototype geen jQuery is zegt vrij weinig en maakt het niet slecht.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Niemand durft jouw vragen te beantwoorden almachtige .oisyn.oisyn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:49:
Als .oisyn het niet weet, dan zal het wel heel moeilijk zijn...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik zie nu trouwens dat Prototype (2005) en jQuery (2006) praktisch even oud zijn en allebei twee maanden geleden nog een stable release hebben gehad. What's the point, really? 
Ik heb dus geen jQuery-ervaring maar heb nog niets in Prototype gezien waarvan ik dacht: omgwtfbbq.
Ik heb dus geen jQuery-ervaring maar heb nog niets in Prototype gezien waarvan ik dacht: omgwtfbbq.
Ok, goed dat ze de student van tegenwoordig (hoor mij dan, net een jaar afgestudeerdkenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:18:
[...]
Opleidingen lopen altijd achter, dat ze melden dat jQuery ook veelgebruikt is maar om reden $zus en $zo toch voor Prototype gekozen wordt vind ik al heel wat. Sowieso wordt het intranet bijgewerkt, wordt er verwezen naar andere (relatief) nieuwe technologieën en wordt er zowaar Firebug aangeraden (op het intranet staat dan weer dat en hoe je ook de devtools van Chrome kan gebruiken).
En daarbij gaat het om het leren gebruiken van een JS-library. Het is niet alsof je er opeens helemaal niets meer van snapt als je daarna jQuery oid gaat gebruiken.
Dit is geldt trouwens voor alle hogere talen natuurlijk. Assenbly niet, daar heb je geen framework voor nodig
[ Voor 0% gewijzigd door Kayr op 14-11-2012 12:26 . Reden: n=t ]
Oh, dat hebben ze heel evil laten weten: eerst de student frustreren met JS en een hoofdstuk later zeggen: "joh, dat kan allemaal veel makkelijker met Prototype". En bedankt
Zo leer je het meer waarderen ;-)kenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:29:
Oh, dat hebben ze heel evil laten weten: eerst de student frustreren met JS en een hoofdstuk later zeggen: "joh, dat kan allemaal veel makkelijker met Prototype". En bedankt
Dat, en voor veel simpele dingen waarbij frameworks er aan de haren worden bijgesleept zijn vaak vele malen efficienter via vanilla javascript te doen. Frameworks zijn leuk, maar om voor een kleine javascript functionaliteit als bijvoorbeeld een document.ready heel jQuery in een project te gebruiken is natuurlijk nogal overkill..
Haha, vanilla js ftw! zal zo even de laatste versie downloadenSoaDmaggot schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:31:
[...]
Dat, en voor veel simpele dingen waarbij frameworks er aan de haren worden bijgesleept zijn vaak vele malen efficienter via vanilla javascript te doen. Frameworks zijn leuk, maar om voor een kleine javascript functionaliteit als bijvoorbeeld een document.ready heel jQuery in een project te gebruiken is natuurlijk nogal overkill..

Prototype is praktisch dood. Wordt bijna niet meer gebruikt. En ja, hij heeft een half jaar geleden voor het eerst in 2 jaar (!) een minor update gehad.kenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:23:
Ik zie nu trouwens dat Prototype (2005) en jQuery (2006) praktisch even oud zijn en allebei twee maanden geleden nog een stable release hebben gehad. What's the point, really?
Volgens mij werkt er ook nog maar 1 persoon aan inmiddels
Vroeger hadden ze ook een leuk lijstje met welke grote sites Prototype gebruikten.. dat hebben ze er maar af gehaald
Trouwens vind ik prototype nog veel viezer dan jQuery (dat ook niet perfect is) met de enorme global namespace vervuiling.
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 14-11-2012 12:39 ]
Ow zeker, want de DomContentReady wordt ook echt ondersteund door _alle_ browsers...SoaDmaggot schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:31:
[...]

Ik gebruik $(document).ready() als ik m nodig heb, en daar laad ik inderdaad jquery voor in, in 99% laad ik m toch via een CDN, dus de kans dat een persoon m al lokaal heeft staan is redelijk groot.
Voor een simpel projectje welke alleen hoeft werken in 1 browser, ok, maar voor al het andere, gebruik ik gewoon een framework
Wel zelf samenstellen natuurlijkKayr schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:33:
[...]
Haha, vanilla js ftw! zal zo even de laatste versie downloaden
Overigens gebruik ik ook nog altijd tot volle tevredenheid Prototype, maar het nadeel is dat er simpelweg veel meer plugins e.d. worden geschreven voor jQuery. Voor eigen code is dit echter geen punt en is Prototype net zo handig in het gebruik als jQuery.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Verwijderd
Oef, ik ben niet de enige die er zo over denkt.Gertjan. schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:22:
[...]
Niemand durft jouw vragen te beantwoorden almachtige .oisyn
Als .oisyn het niet weet, dan zal het wel heel moeilijk zijn...
Ben ook wel fan van jquery hoor. Voordeel is dat er veel support voor is, bugs snel worden gefixt en meestal goed compatible is met alle browsers. nadeel is wel dat als het minder populair wordt de support snel wegzakt, zoals te zien bij Prototype.
Gevaar met frameworks als jquery is dat het heel toegankelijk is waardoor alles eigenlijk kan. Hierdoor kan het framework anders worden gebruikt dan bedoeld, met de nodige performance decline als gevolg.
Voorbeeldje:
Letop: bovenstaande zijn slechts een paar van de vele mogelijkheden.
Gevaar met frameworks als jquery is dat het heel toegankelijk is waardoor alles eigenlijk kan. Hierdoor kan het framework anders worden gebruikt dan bedoeld, met de nodige performance decline als gevolg.
Voorbeeldje:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $(".iets1").addClass("enabled"); $(".iets2").addClass("enabled"); $(".iets3").addClass("enabled"); $(".iets4").addClass("enabled"); versus $(".iets1, .iets2, .iets3, .iets4").addClass("enabled"); versus $(".ietsenContainer").children().addClass("enabled"); |
[ Voor 54% gewijzigd door Kayr op 14-11-2012 13:04 . Reden: stukje dr bij ]
Mwah. Een goed framework moet er altijd wel zijn voorlopig. En als die niet meer gesupport wordt, dan komt het waarschijnlijk doordat ie in zn geheel niet meer nodig is met de moderne ingebouwde techniek.Kayr schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:41:
Ben ook wel fan van jquery hoor. Voordeel is dat er veel support voor is, bugs snel worden gefixt en meestal goed compatible is met alle browsers. nadeel is wel dat als het minder populair wordt de support snel wegzakt, zoals te zien bij Prototype.
jQuery heeft zich de afgelopen jaren wel als winnaar uit de bus zien komen. Waarschijnlijk door de enorm lage instapdrempel en hoge ease of use.
Overigens snap ik prima dat je Prototype wilt blijven gebruiken als je daar al langer mee werkt en aan gewend bent hoor. Wat ik niet snapte is dat ze dat doceren op een opleiding, aangezien er praktisch geen bedrijf is waar je terecht gaat komen waar je wat hebt aan die kennis. Dan kunnen ze nog beter vanilla JS doceren als je het mij vraagt.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 14-11-2012 12:51 ]
Zijn punt is dat jQuery vele malen meer gebruikt wordt dan de alternatieven (bron).kenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:23:
Want met gewone Javascript kan dat niet? Je moet niet een framework de schuld geven van onkunde van de programmeur...Kayr schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:41:
[ Voor 34% gewijzigd door OkkE op 14-11-2012 13:16 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Omdat wel praktisch elk bedrijf een of ander JS-framework gebruikt? Dan lijkt het me een goede zaak dat er überhaupt een framework wordt geleerd en waarom die dingen bestaan en wat de pitfalls zijn, enz. Welk framework je dan kiest is secundair. Want welke keuze je ook maakt, je loopt toch wel achter de feiten aan. Het vak kan niet ieder jaar compleet worden omgegooid omdat er opeens een ander framework populairder is geworden. Dat is inherent aan de sector.Bosmonster schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:49:
Overigens snap ik prima dat je Prototype wilt blijven gebruiken als je daar al langer mee werkt en aan gewend bent hoor. Wat ik niet snapte is dat ze dat doceren op een opleiding, aangezien er praktisch geen bedrijf is waar je terecht gaat komen waar je wat hebt aan die kennis. Dan kunnen ze nog beter vanilla JS doceren als je het mij vraagt.
Vanilla JS wordt trouwens ook geleerd, daarna gaan ze pas verder met Prototype. En soms staat er in het boek "dit doet Prototype niet zo handig, we doen dit gewoon met vanilla JS".
Ah, ik dacht dat hij het alleen over de ouderdom had.OkkE schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:49:
[...]
Zijn punt is dat jQuery vele malen meer gebruikt wordt dan de alternatieven (bron).
Op kantoor wordt trouwens ook jQuery gebruikt, alleen ik ben geen webdeveloper
[ Voor 15% gewijzigd door kenneth op 14-11-2012 13:32 ]
Ook weer waar. Dus, oefenen mensen. Deel je code met andere, sta open voor feedback, en wees niet bang om eens iets over te doenOkkE schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:49:
*knip*
Want met gewone Javascript kan dat niet? Je moet niet een framework de schuld geven van onkunde van de programmeur...
Dus, om het lekker consistent te houden, werkt IE10 onder Win7 anders dan onder Win8...
MSDN: Internet Explorer 10 on Windows 7 (Windows)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hoezo zijn dat performance issues?Kayr schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:41:
Voorbeeldje:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 $(".iets1").addClass("enabled"); $(".iets2").addClass("enabled"); $(".iets3").addClass("enabled"); $(".iets4").addClass("enabled"); versus $(".iets1, .iets2, .iets3, .iets4").addClass("enabled"); versus $(".ietsenContainer").children().addClass("enabled");
Verwijderd
Op dit soort momenten prijs ik mezelf gelukkig dat ik geen webontwikkeling meer doeFiresphere schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:08:
Dus, om het lekker consistent te houden, werkt IE10 onder Win7 anders dan onder Win8...

Tsja, het touch-gedeelte hebben ze laten vallen. Kan me niet voorstellen dat dat zo'n probleem is op Windows 7..Firesphere schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:08:
Precies, zoiets kan ik vanilla JS net zo goed geupfucked worden. Dat is eerder een denkissue aan de kant van de developer dan inherent aan het gebruik van een framework.
Ik bedoel: ik snap dus echt niet wat mis is met die voorbeelden. Let wel: ik ben absoluut geen webdeveloper dus mijn kennis is nihil maar ik zie niet welk van die voorbeelden het probleem is.
Ik heb meer problemen dat MSDN er geen woord over rept dat er verschillen zijn:
MSDN: onmspointermove event (Internet Explorer)
Ik neem aan dat hij het volgende bedoelt:Hydra schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:46:
Ik bedoel: ik snap dus echt niet wat mis is met die voorbeelden. Let wel: ik ben absoluut geen webdeveloper dus mijn kennis is nihil maar ik zie niet welk van die voorbeelden het probleem is.
- Meerdere aanroepen over het hele document.
- Eén aanroep, maar nog steeds over het hele document.
- Eén aanroep (met een simpele selector) en enkel over het benodigde deel van het document.
Het lijkt mij ook niet zo'n probleem. Voorbeeld 2 zou het effectiefst moeten zijn naar mijn idee, maar dan praten we over microseconden...Hydra schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:46:
Wat betreft beheersbaarheid zou je inderdaad $('.parent').children(). kunnen doen, maar dat verschilt toch per situatie? Je kunt niet zomaar zeggen dat voorbeeld 1 of 2 of 3 slecht is.
2 wordt exact intern herschreven naar 1, dus dat maakt niks uit.
3 is in principe het efficientste, alleen vind ik dit altijd wat achterstevoren redeneren (dus meer een issue van leesbaarheid dan performance).
Dit redeneert bijvoorbeeld iets meer in de gedachtengang van een gemiddeld mens en is daardoor sneller te snappen. (die find heb je in principe niet eens nodig natuurlijk)
Het scenario dat ieder element zn eigen class heeft zou je in de praktijk uberhaupt al niet tegen mogen komen natuurlijk, want dan is er in de CSS opbouw iets misgegaan.
3 is in principe het efficientste, alleen vind ik dit altijd wat achterstevoren redeneren (dus meer een issue van leesbaarheid dan performance).
JavaScript:
1
| $('.ietsenContainer').find('>div').addClass('enabled') |
Dit redeneert bijvoorbeeld iets meer in de gedachtengang van een gemiddeld mens en is daardoor sneller te snappen. (die find heb je in principe niet eens nodig natuurlijk)
Het scenario dat ieder element zn eigen class heeft zou je in de praktijk uberhaupt al niet tegen mogen komen natuurlijk, want dan is er in de CSS opbouw iets misgegaan.
Als je dan toch iets leert, doe dan iets waar je gelijk wat aan hebt in de praktijk toch? En dat jQuery industry leading zou worden kon je echt 4 jaar geleden ook al aan zien komen als je het mij vraagt (tenminste, ik wel). Zo snel gaat het allemaal niet meer met die frameworks overigens.kenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:30:
[...]
Omdat wel praktisch elk bedrijf een of ander JS-framework gebruikt? Dan lijkt het me een goede zaak dat er überhaupt een framework wordt geleerd en waarom die dingen bestaan en wat de pitfalls zijn, enz. Welk framework je dan kiest is secundair. Want welke keuze je ook maakt, je loopt toch wel achter de feiten aan. Het vak kan niet ieder jaar compleet worden omgegooid omdat er opeens een ander framework populairder is geworden. Dat is inherent aan de sector.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 14-11-2012 14:59 ]
Slecht is het inderdaad niet. Het voorbeeld duid de vele wegen naar rome aan. Hierbij zijn er inderdaad minime verschillen waar te nemen. Echter, er zijn situaties waarbij de verschillen een stuk groter zijn.
Daarbij, werk ik momenteel voor een embedded platform, waarbij performance en de weinige resources die beschikbaar zijn het altijd in ogenschouw genomen moeten worden. Diverse manieren in uitvoer van dezelfde taak kan daarbij een groot verschil maken
Daarbij, werk ik momenteel voor een embedded platform, waarbij performance en de weinige resources die beschikbaar zijn het altijd in ogenschouw genomen moeten worden. Diverse manieren in uitvoer van dezelfde taak kan daarbij een groot verschil maken
Die pagina is 2 maanden terug aangemaakt/gewijzigd. Die andere pagina die je aangeeft pas twee dagen, misschien dat ze dat nog bij gaan werkenalienfruit schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:49:
Ik heb meer problemen dat MSDN er geen woord over rept dat er verschillen zijn:
Hail to the king baby!
En de verschillen zijn dat, basically, touch niet gesupport wordt zoals touch gesupport wordt op Windows 8.Firesphere schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:08:
mbt die selector, waarschijnlijk is #ietsenContainer nog sneller dan .ietsencontainer, o.a. omdat hij gewoon de eerste match teruggeeft uit de DOM, ipv een .class die vaker dan eens voor kan komen. Ook zit je met welke JS functie uitgevoerd wordt; getDocumentById() of bijv. querySelector(). Maar zelfs als hij direct delegeert naar getDocumentById() is jQuery nog de helft langzamer dan 'native' JS, heb ik gehoord / gelezen.
Prototype / Scriptaculous heb ik jaren geleden nog gebruikt bij een van m'n eerste web applicatie projecten, good times
.
Mbt jQuery, volgens mij zit dat ook ergens in onze waslijst aan dependencies voor m'n huidige project,
. Als backwards compatibility e.d. niet zo heel belangrijk is kun je ook naar bijv. zepto kijken, een lib die grotendeels API compatible is met jQuery, maar die maar 8.4 KB groot is (minified / gzipped).
Prototype / Scriptaculous heb ik jaren geleden nog gebruikt bij een van m'n eerste web applicatie projecten, good times
Mbt jQuery, volgens mij zit dat ook ergens in onze waslijst aan dependencies voor m'n huidige project,
Lijkt me dat als je de class selector gebruikt op die manier je daar een bewuste keuze in maakt. De eerste en de 2e doen gewoon exact hetzelfde (intern zal jQuery de 2e waarschijnlijk splitten en er X calls van maken). De 3e gaat alsnog de hele objectboom af dus dan is het nog maar de vraag of dat efficienter is. Ik vind het dus gewoon een beetje suffe voorbeelden die zonder context niks zeggen.Devilly schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:50:
Ik neem aan dat hij het volgende bedoelt:Elke opeenvolgende aanroep is dus iets efficiënter.
- Meerdere aanroepen over het hele document.
- Eén aanroep, maar nog steeds over het hele document.
- Eén aanroep (met een simpele selector) en enkel over het benodigde deel van het document.
Ja, want een gebruiker gaat iets merken van 2 usec i.p.v. 1 usecYopY schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:02:
mbt die selector, waarschijnlijk is #ietsenContainer nog sneller dan .ietsencontainer, o.a. omdat hij gewoon de eerste match teruggeeft uit de DOM, ipv een .class die vaker dan eens voor kan komen. Ook zit je met welke JS functie uitgevoerd wordt; getDocumentById() of bijv. querySelector(). Maar zelfs als hij direct delegeert naar getDocumentById() is jQuery nog de helft langzamer dan 'native' JS, heb ik gehoord / gelezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 14-11-2012 16:06 ]
Is css-tricks.com een beetje een goede site? Er staat een berg aan interessante informatie maar straks blijk ik op een soort w3schools.com beland te zijn

Ik gebruik het doorgaans om even snel te kijken hoe gradients e.d. moeten in de verschillende browsers (voorvoegsel/uitzonderingen IE). Daarvoor is het wel een fijne site, maar of de rest van enig niveau is weet ik niet.kenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:08:
Is css-tricks.com een beetje een goede site? Er staat een berg aan interessante informatie maar straks blijk ik op een soort w3schools.com beland te zijn![]()
Ja, de kwaliteit van die website is prima. Wel bij de Code Snippets op de datum letten, sommige zijn al aardig oud (en dus achterhaald).kenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:08:
Is css-tricks.com een beetje een goede site? Er staat een berg aan interessante informatie maar straks blijk ik op een soort w3schools.com beland te zijn![]()
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Thanks!
Nog even knutselen thuis (vooral met floats
) en dan richting tentamen
Nog even knutselen thuis (vooral met floats

Avondschool/deeltijdstudie?kenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:37:
Thanks!
Nog even knutselen thuis (vooral met floats) en dan richting tentamen
Verwijderd
Succeskenneth schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:37:
Thanks!
Nog even knutselen thuis (vooral met floats) en dan richting tentamen
bezig zijn met refactoring en dan deze functie tegenkomen:
Dat weet je dat je oude code te pakken hebt...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function firstCapital( $txt ) { if (! $txt) return FALSE; $tmp = strtoupper(substr($txt, 0, 1)).substr($txt,1,strlen($txt)); return $tmp; } |

Yes, OU Informatica
Dank!
De functie ucfirst() is pas in PHP 4 geïntroduceerd, eind 1999. Dertien jaar oud is niet oud, toch?steffex schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:53:
bezig zijn met refactoring en dan deze functie tegenkomen:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 function firstCapital( $txt ) { if (! $txt) return FALSE; $tmp = strtoupper(substr($txt, 0, 1)).substr($txt,1,strlen($txt)); return $tmp; }
Succes.
[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2012 17:09 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Vandaag bij Microsoft geweest voor het app spreekuur, hulp en advies gehad mbt. Azure (en Lucene.NET) van 2 consultants. Gaaf programma, erg nuttig
1 en 2 doen hetzelfde en zouden naar mijn inziens hetzelfde aan performance moeten kosten.Kayr schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:41:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 $(".iets1").addClass("enabled"); $(".iets2").addClass("enabled"); $(".iets3").addClass("enabled"); $(".iets4").addClass("enabled"); versus $(".iets1, .iets2, .iets3, .iets4").addClass("enabled"); versus $(".ietsenContainer").children().addClass("enabled");
Echter 3 verschilt. Als .iets1, .iets2, .iets3 en .iets4 inderdaad de directe children zijn zonder dat er nog meer in de container zitten, dan gaat het goed. Maar zodra ze een laag dieper liggen of er ook andere children in de container zitten die je niet wilt, ga je al fout. Lekker om dan alsnog een include/exclude te maken. Wat deze voorbeelden betreft zou mijn voorkeur inderdaad naar 2 gaan.
Maar als alles enkel via 1 manier kon, dan was het programmeren lekker makkelijk. Wie zou er dan nog willen programmeren
En al maak je iets dat maar via één manier kan: er is altijd wel iemand die een andere manier vindt
let the past be the past.
Nou moet ik toegeven dat ik niet wist dat die functie bestond, laat staan dat ik ernaar zou zoeken als ik z'n functie nodig hadCodeCaster schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:08:
[...]
De functie ucfirst() is pas in PHP 4 geïntroduceerd, eind 1999. Dertien jaar oud is niet oud, toch?

Wellicht is er ook wel gewoon een PHP functie voor m'n GPGPU probleem, even zoeken...
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2012 17:28 ]
ucfirst
Waarom niet upperCaseFirst? Of upper_case_first? Of real_upper_case_first?

Waarom heb je een functie voor de eerste hoofdletter? Waar is dat nou weer voor nodig?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
gpgpu_optimize_xbox_disc_layout(), duh!.oisyn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:27:
[...]
Nou moet ik toegeven dat ik niet wist dat die functie bestond, laat staan dat ik ernaar zou zoeken als ik z'n functie nodig had.
Wellicht is er ook wel gewoon een PHP functie voor m'n GPGPU probleem, even zoeken...
Al geloof ik dat de gpgpu-functies deprecated zijn, gpgpu_i is de way to go.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Als ie maar niet automatisch slashes introduceert in de gegenereerde oplossingen.
Jaajaa.... Backwards compatibility. Vergeet Internet Explorer niet. Tjah, bij het droppen van support voor een complete browser wil ik wel geloven dat je de library kleiner krijgt.YopY schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:02:
Als backwards compatibility e.d. niet zo heel belangrijk is kun je ook naar bijv. zepto kijken, een lib die grotendeels API compatible is met jQuery, maar die maar 8.4 KB groot is (minified / gzipped).
Target platforms
Safari 5+ (desktop)
Chrome 5+ (desktop)
Mozilla Firefox 4+
iOS 4+ Safari
Android 2.2+ Browser
Other WebKit-based browsers/runtimes
webOS 1.4.5+ Browser
BlackBerry Tablet OS 1.0.7+ Browser
Amazon Silk 1.0+
Opera 10+
If you need to support Internet Explorer, you can fall back on jQuery. Note that conditional comments are no longer supported starting on IE 10, so we recommend the following document.write approach:
<script>
document.write('<script src=' +
('__proto__' in {} ? 'zepto' : 'jquery') +
'.js><\/script>')
</script>
Leuk, voor informatica een spelletje maken.
[ Voor 79% gewijzigd door Martindo op 14-11-2012 18:34 ]
Ja, dat ook. Maar dat moet ik nog gaan uitwerken, wordt waarschijnlijk iets met PHP enzo. Maar informatica moet ik eerst af hebben. Dan ben ik lekker vroeg klaar daarmee, hoef ik me daar niet naar om te kijken.
[ Voor 41% gewijzigd door Martindo op 14-11-2012 19:04 ]
Zepto is dan ook vooral bedoeld voor mobiele sites.GateKeaper schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:55:
[...]
Jaajaa.... Backwards compatibility. Vergeet Internet Explorer niet. Tjah, bij het droppen van support voor een complete browser wil ik wel geloven dat je de library kleiner krijgt.
[...]
Ook is de Trident engine daar een client, en sinds Windows Phone 8 is het gelijkgetrokken met de desktop en tabletversie.Barryvdh schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:18:
[...]
Zepto is dan ook vooral bedoeld voor mobiele sites.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Meh, jQuery is minified 32kb, waar heb je het dan over. Enkel voor hele druk bezochte websites zou het misschien nut hebben voor dataverkeer om voor 'iets kleiners' te kiezen, maar voor de rest is een gemiddeld plaatje op een website al groter.
Daarnaast performed vanillaJS vast beter, maar tegen de tijd dat je tegen die grens aanloopt heb je al wel iets redelijks 'intensief gemaakt'. Bij het aanpassen van de DOM is de DOM zo en zo al de 'tragere' factor ipv je javascript code dus of het qua performance zo uit maakt.
Daarnaast performed vanillaJS vast beter, maar tegen de tijd dat je tegen die grens aanloopt heb je al wel iets redelijks 'intensief gemaakt'. Bij het aanpassen van de DOM is de DOM zo en zo al de 'tragere' factor ipv je javascript code dus of het qua performance zo uit maakt.
En als je de CDN versie gebruikt hoef je hem meestal al niet te downloaden meer dus..
real_gpgpu_optimize_xbox_disc_layout()CodeCaster schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:40:
[...]
gpgpu_optimize_xbox_disc_layout(), duh!
Al geloof ik dat de gpgpu-functies deprecated zijn, gpgpu_i is de way to go.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Staat gepland voor Januari, maar begin deze week wel met de stof, zoek je bepaalde info of ben je gewoon nieuwsgierigDevilly schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:12:
Heeft hier al iemand het examen voor Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3 gedaan?
Mijn examen staat ook gepland voor januari en ik ben net begonnen met de eerste twee introductievideo's.frG schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:39:
[...]
Staat gepland voor Januari, maar begin deze week wel met de stof, zoek je bepaalde info of ben je gewoon nieuwsgierig?
Deze blogpost heeft wel interessante informatie wat betreft je vragen, wellicht kun je hier wat mee:
http://www.bloggedbychris...-exam-70-480-study-guide/
Bedankt! Die kan ik mooi doornemen als ik met de video's klaar ben.frG schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:55:
Deze blogpost heeft wel interessante informatie wat betreft je vragen, wellicht kun je hier wat mee:
Hmmm, tentamen ging redelijk goed. Dat zou de eerste voldoende in OVERFLOW maanden zijn ...
Coming up, Object-oriented analysis and design (met Applying UML and Patterns van Craig Larman). Niet echt zin in maar toch best belangrijk.
Coming up, Object-oriented analysis and design (met Applying UML and Patterns van Craig Larman). Niet echt zin in maar toch best belangrijk.
Voor als je het eerste karakter in een string een hoofdletter wilt maken?F.West98 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:35:
Waarom heb je een functie voor de eerste hoofdletter? Waar is dat nou weer voor nodig?
Overigens vind ik C#'s String.ToUpper ook maar een rare naam, noem het dan gewoon String.ToUpperCase.
[ Voor 1% gewijzigd door TJHeuvel op 15-11-2012 00:16 . Reden: tags gefixed ]
ToUppercase dan, IMHOTJHeuvel schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:15:
noem het dan gewoon String.ToUpperCase.
Upper en Case zijn geen losse woorden en dus geen hoofdletter C
De naam "bovenkast" stamt uit de tijd dat loden letters werden gebruikt om teksten te drukken. De letter van een corps werd gewoonlijk in twee letterladen weggeborgen, de bovenste lade bevatte de kapitalen, de onderste lade de "kleine" letters. Op deze manier werd "bovenkast" uiteindelijk synoniem aan "kapitaal". Gelijk zo werd "onderkast" synoniem aan "kleine letter".
(En ja, toUpperCase e.d. komt overal-en-nergens voor en ja, er zal best een goeie reden voor zijn en ja, ik denk ik er gewoon anders overcomes from the antique age of setting type for printing presses, when printers kept the type for these letters in the upper drawers of a desk or in the upper type case, while keeping the type for the more frequently-used smaller letters in the lower type case within easy reach.
[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 15-11-2012 00:33 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik haat proxyservers. En service-accounts die gelocked kunnen worden.
[ Voor 53% gewijzigd door Alex) op 15-11-2012 09:31 ]
We are shaping the future
Tja, ik kan me genoeg situaties voorstellen dat je wilt dat de eerste letter een hoofdletter is, f.west98F.West98 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:35:
Ik mis heel even je punt (of meningRobIII schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:20:
(En ja, toUpperCase e.d. komt overal-en-nergens voor en ja, er zal best een goeie reden voor zijn en ja, ik denk ik er gewoon anders overDeal with it
If anything dan heb je mogelijk iets nieuws geleerd uit deze post
![]()
)
[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 15-11-2012 09:34 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat is zwaar klote ja, wij hebben ook een klant waarvan de IT afdeling gewoon weigert om service-accounts uit te geven waarbij het wachtwoord niet verloopt. Met als resultaat dat om de 90 dagen van alles plat gaatAlex) schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:30:

Of ook leuk: een account krijgen, waarvan je niet zelf het wachtwoord kunt wijzigen, dus moet je steeds via een support afdeling om een nieuw wachtwoord vragen. Dan heb je met een beetje geluk na een paar dagen weer toegang

Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik ook, zeker als ze er nog een AV scanner ertussen gooien die alles scant voordat jij hem krijgt. Wat erop neer komt dat als hij een bestand te traag binnen haalt of het te groot is (30/40 MB is al te groot), je het kan niet kan bekijken/downloaden omdat je tot die tijd al een time-out krijgt.Alex) schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:30:

Of bij de vorige klant mee gemaakt. Ze willen URL's kunnen filteren, met HTTPS lukte ze dat niet. Dus wat doen ze, een soort van MITM attack. Jij krijgt hun eigen certificaat te zien, zodat ze ook via HTTPS het een en ander kunnen filteren. Behalve het idee dat ze dan ook prive sessies kunnen mee luisteren zorgde het vaak voor problemen, gezien alleen IE het certificaat herkent. FF en andere applicaties vaak niet.
Ik vind het anders wel grappig wanneer je een bestand met 100+ MB / s binnenhaalt na een delay,serhat schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:45:
[...]
Ik ook, zeker als ze er nog een AV scanner ertussen gooien die alles scant voordat jij hem krijgt. Wat erop neer komt dat als hij een bestand te traag binnen haalt of het te groot is (30/40 MB is al te groot), je het kan niet kan bekijken/downloaden omdat je tot die tijd al een time-out krijgt.
Het mooiste blijft nog wel die keer dat ik zonder proxyserver niet op internet kon... maar dat ik wel een proxyserver kon instellen die zich buiten het bedrijfsnetwerk bevond
We are shaping the future
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.