Ik heb voor mezelf een verbeterde RSS feed van Tweakers gemaakt. Je krijg via die feed de gehele tekst van de pagina binnen, dus niet meer een afgeknipte tekst. Handig als je de pagina's in de metro wilt lezen, of met de trein door het groene hart van Nederland rijdt. Verder worden de advertenties er ook uit gefilterd.
De URL van de feed is:
http://pipes.yahoo.com/xo00ox/tweakers?_render=rss
Bij deze dan.
De berichten konden inderdaad 90% kleiner door alles na de tekst van het artikel er vanaf te knippen. Ik vond het wel handig dat ik ook nog de eerste paar reacties kon lezen, maar maakte daar nou ook weer niet zoveel gebruik van. Dit scheelt bovendien ook in de hoeveelheid afbeeldingen (avatars) die nog opgehaald worden.
Volgende stap zou kunnen zijn om de pagina's eerst door een mobilizer heen te halen. De HTML wordt er niet meer kleiner van, maar de afbeeldingen zouden nog eens een factor X kleiner kunnen.
Deze
originele afbeelding is 200 kB. Via Google Mobilizer blijft daar 5 kB van over (kan helaas niet linken naar de afbeelding).
De afbeelding is na een paar minuten echter niet meer beschikbaar bij Google Mobilizer dus ik denk dat dat niet echt zal gaan lukken. Instapaper doet niets met de afbeeldingen. Zijn er nog andere opties?
Edit:
Damn! So close!
Deze URL via Google Mobilizer is wel persistent. Ik wil echter geen HTML pagina met een afbeelding erin... Ik wil de afbeelding!
Edit 2:
Afbeelding in de HTML herschrijven naar een iframe met daarin de afbeelding via Google Mobilizer gaat vast niet werken toch?
[
Voor 10% gewijzigd door
f.v.b op 13-11-2012 21:56
]