De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 215 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ZpAz schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:23:
Waarom is elk domein onder de zon al bezet? Zoek iets leuks voor een simpele todo-list variant (ik weet dat er al 10k zijn). Ik had toodle(s) (een soort van speling op todo en doodle) in mijn hoofd. Maar toodle(s).com bestaat al, tood.le is er niet en toodl.es is ook bezet.

Heeft iemand nog creatieve ideeën :-)
Registreer .todo? ;)

Kun je domeinen als stuff.todo, hotties.todo etc. verkopen :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Of gewoon dotoo.com (Doe ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Morgen wordt een spannende dag op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
alienfruit schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:17:
Morgen wordt een spannende dag op het werk :)
Omdat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Massaontslagen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ga ik mailen dat wanneer mijn laatste werkdag is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47
Het was weer feest met de NS. Amersfoort Centraal was een grote chaos, wisselstoringen en seinstoringen waren schijnbaar de oorzaak. Zit je eindelijk in de trein met Schiphol als bestemming maar met Enschede op de borden, sta je na 20 minuten vertraging alsnog 15 minuten stil nadat je 2 minuten geleden het station uit bent gereden..

Goedemorgen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:38
De NS is af en toe gewoon een ramp. Soms zeuren mensen om niets, en snap dat het moeilijk is voor de NS om met veel dingen rekening te houden (met name treinspringers). Maar ze hebben toch vaak wel verschrikkelijk veel problemen. En met 365 dagen (minstens) per jaar, en dat al jaren lang, zou je verwachten dat ze er toch wel wat ervaring mee hebben.

Gelukkig heb ik er vrij weinig last van over het algemeen, maar qua service zijn ze niet bepaald goed, zeker als je kijkt hoeveel het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
f.v.b schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:46:
Ik heb voor mezelf een verbeterde RSS feed van Tweakers gemaakt. Je krijg via die feed de gehele tekst van de pagina binnen, dus niet meer een afgeknipte tekst. Handig als je de pagina's in de metro wilt lezen, of met de trein door het groene hart van Nederland rijdt. Verder worden de advertenties er ook uit gefilterd.

De URL van de feed is:

http://pipes.yahoo.com/xo00ox/tweakers?_render=rss

en is geïmplementeerd met behulp van Yahoo Pipes. Als je de _render=rss van de URL afhaalt kan je zien hoe de feed opgezet is. Ik ga 'm denk ik binnenkort wat universeler maken zodat deze ook voor andere RSS feeds te gebruiken is.

Voeg hem vooral toe aan Google Reader allemaal. Omdat ik nu de enige abonnee ben is Google niet zo geïnteresseerd in het updaten van de gegevens. :)
Handig, maar van de 'description' is bijna 80% html-meuk zoals social-sharing en alle menu en interactie html. Het zou prettiger zijn (en minder data-intensief) als je puur de artikeltekst had :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erwin537 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:07:
De NS is af en toe gewoon een ramp. Soms zeuren mensen om niets, en snap dat het moeilijk is voor de NS om met veel dingen rekening te houden (met name treinspringers). Maar ze hebben toch vaak wel verschrikkelijk veel problemen. En met 365 dagen (minstens) per jaar, en dat al jaren lang, zou je verwachten dat ze er toch wel wat ervaring mee hebben.
Maar treinen rijden gaat gewoon erg lastig als de infrastructuur die door ProRail wordt geleverd niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, zo verkouden als wat! :o Niet echt fijn, heb maar een wc-rolletje naast me neergezet anders blijf je lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
PolarBear schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:12:
[...]

Maar treinen rijden gaat gewoon erg lastig als de infrastructuur die door ProRail wordt geleverd niet werkt.
Daar heb je gelijk in, maar dan zou je verwachten dat dat goed afgedwongen zou moeten worden.
TheNephilim schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:14:
Oef, zo verkouden als wat! :o Niet echt fijn, heb maar een wc-rolletje naast me neergezet anders blijf je lopen :+
Je kan beter van die pakjes pakken. Mijn ervaring is dat je neus binnen een dag compleet geirriteerd is door dat wc papier. Nu hebben wij dan ook niet het meest zachte papier... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Erwin537 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:16:

[...]

Je kan beter van die pakjes pakken. Mijn ervaring is dat je neus binnen een dag compleet geirriteerd is door dat wc papier. Nu hebben wij dan ook niet het meest zachte papier... :(
Page hier :+

Nee inderdaad, had ik moeten doen, niet aan gedacht. Ga ik morgen proberen te regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Erwin537 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:16:
Daar heb je gelijk in, maar dan zou je verwachten dat dat goed afgedwongen zou moeten worden.
Een vriend van me is manager bij prorail. Je moet niet alleen prorail aankijken maar ook de overheid. Het mag allemaal niet teveel geld kosten en er moet zoveel mogelijk personeel afgestoten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:14
Save logica schrijven... Hmm, ik zit al aan een methode van 65 regels (en er moeten nog bij komen) :/ . En dan heb ik al heel wat stukken in aparte methodes staan (die zelf ook wel 20-30 regels zijn). En neen, korter gaat niet (lang leve business rules, die X aantal cases willen hebben wat er automatisch moet gebeuren bij het opslaan in situatie ABC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Je hebt niet gewoon iets van een entity / serialization framework ofzo? Voor m'n hobbyprojectjes serialize ik standaard gewoon naar JSON :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

:+

NuGet, y u no fix dat ik in ieder project een .nuget-folder heb? Ik wil die centraal kunnen hebben staan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Hydra schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:19:
[...]

Een vriend van me is manager bij prorail. Je moet niet alleen prorail aankijken maar ook de overheid. Het mag allemaal niet teveel geld kosten en er moet zoveel mogelijk personeel afgestoten worden.
Daar heb je ook weer gelijk in, maar uiteindelijk kan je naar iedereen een vinger wijzen. Waar uiteindelijk echt het probleem ligt weet ik niet. Is het echt zo dat prorail te weinig middelen krijgt van de overheid?

Het stomme is dat het allemaal alleen maar geld kost. Met een minder uitval worden veel kosten bespaard. Er hoeft geen geld terug gegeven worden bij vertraging, kosten kaartjes kunnen omlaag, meer mensen gaan gebruik maken van openbaar vervoer, wat ook weer meer geld opbrengt (en CO2 uitstoot wordt lager).. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CodeCaster schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:22:
NuGet, y u no fix dat ik in ieder project een .nuget-folder heb? Ik wil die centraal kunnen hebben staan.
Volgens mij was 't zelfs sinds kort zo dat je die folders ook in subdirectories kunt hebben (zie hier).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:51:
[afbeelding]

AI course op edx behaald met 86% (van de 92% die je op het moment dat ik begon nog kon halen). Wanneer komt deel 2?
Examen al gedaan dan? Deze is toch pas volgende week?
Holy crap, het is inderdaad deze week al!.

Hoe lang was je ermee bezig?

* D-Raven dacht dat het deze week alleen proef examen was.

[ Voor 13% gewijzigd door D-Raven op 13-11-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RobIII schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:37:
[...]

Volgens mij was 't zelfs sinds kort zo dat je die folders ook in subdirectories kunt hebben (zie hier).
Da's voor een gedeeld repositorypath, die heb ik inderdaad al wel draaien. De losse .nuget-map creëert 'ie echter zelf elke keer weer. :P

Of ik lees er overheen, dat kan ook. Voor nu geen ramp. :+

Nu die automatic migrations nog eens fixen, Update-Database gaat uit van een ergens gecachet schema, hij vindt dat een bepaalde tabel al bestaat (dus doet een AddColumn in plaats van CreateTable) terwijl de hele database niet meer bestaat. -O-

Ah:
Update-Database -ProjectName FooModel -Verbose -Force -TargetMigration:0 
Update-Database -ProjectName FooModel -Verbose -Force

Daar is vast ook weer een alles-in-een-commando voor, maar dit voldoet voorlopig. :P

[ Voor 91% gewijzigd door CodeCaster op 13-11-2012 10:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Erwin537 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:26:
Daar heb je ook weer gelijk in, maar uiteindelijk kan je naar iedereen een vinger wijzen. Waar uiteindelijk echt het probleem ligt weet ik niet. Is het echt zo dat prorail te weinig middelen krijgt van de overheid?
Nou, het is niet eens zozeer een geldprobleem, het is dat de overheid oplegt hoe ze zaken in moeten kopen. Zoals het gezeur over die wissels die vastvriezen in de winter: de overheid wil gewoon dat Prorail voor de goedkopere gaat omdat ze die paar miljard extra per jaar niet willen uitgeven voor een paar dagen sneeuw. En dat betekent dus gewoon dat als het een keer sneeuwt alle wissels vastvriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Hydra schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:20:
Je hebt niet gewoon iets van een entity / serialization framework ofzo? Voor m'n hobbyprojectjes serialize ik standaard gewoon naar JSON :)
Het opslaan an sich is geen probleem, dat gaat gewoon naar de database en is niet moeilijk. Het probleem zit 'em in de zaken die uitgevoerd moeten worden (gegenereerd worden) voor het opslaan ;). Dus: indien property X de waarde Y heeft, dan moeten objecten ABC aangemaakt worden met properties DEF; indien X de waarde Z heeft, dan moet blabla verwijderd worden en zus en zo gegenereerd worden... En ga zo maar even door ;).

Uiteraard zit elk "ding" in een aparte functie, maar dan nog heb je een bak code. Zeker als je nog in bepaalde gevallen moet gaan vergelijken op basis van de property van een property van een property in bepaalde situaties...

Ach ja, op zich is het niet zo erg, gewoon de sloot code dat nodig is, zorgt af en toe voor hoofdpijn en verlies van overzicht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sjonguh jonguh, Facebook zegt op pagina A dat je geen verified gebruiker hoeft te zijn als Facebook App tester. Vervolgens nodig ik mensen uit krijgen ze 'Register as a developer to accept your pending developer requests.' :| En dan klik je op de link krijg je 'Before you can continue, please verify your account. learn more'. $#@$#@%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Styxxy schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:09:
Ach ja, op zich is het niet zo erg, gewoon de sloot code dat nodig is, zorgt af en toe voor hoofdpijn en verlies van overzicht ;).
Waarschijnlijk ook niet het werk waar je extreem warm voor loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:58:
[...]

Nou, het is niet eens zozeer een geldprobleem, het is dat de overheid oplegt hoe ze zaken in moeten kopen. Zoals het gezeur over die wissels die vastvriezen in de winter: de overheid wil gewoon dat Prorail voor de goedkopere gaat omdat ze die paar miljard extra per jaar niet willen uitgeven voor een paar dagen sneeuw. En dat betekent dus gewoon dat als het een keer sneeuwt alle wissels vastvriezen.
Plus al het achterstallige onderhoud van de jaren '80 en '90 dat met niet al te veel geld gecompenseerd mag worden. Althans dat ooit eens gehoord van een vriend die in de hoek van ruimtelijke ordening zit met z'n studie.

Onder voorbehoud dat bovenstaande klopt: En vervolgens maar privatiseren als het onderhoud een keer echt gedaan moet worden en het de overheid te duur wordt. jammer |:(

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:11:
Sjonguh jonguh, Facebook zegt op pagina A dat je geen verified gebruiker hoeft te zijn als Facebook App tester. Vervolgens nodig ik mensen uit krijgen ze 'Register as a developer to accept your pending developer requests.' :| En dan klik je op de link krijg je 'Before you can continue, please verify your account. learn more'. $#@$#@%!
Haha, ja leuk altijd die verassingen in de FB API en documentatie! :P

---

w00t, cadeau voor m'n vriendin is binnen gekomen. Besteld bij MaxICT, maar op één of andere manier vanuit Duitsland verscheept :X

Nu weer lekker aan het worstelen met HTML/CSS om een design een beetje netjes te krijgen. Er zijn echter zo veel verschillende lagen in andere lagen en er weer bovenop, dat ik werkelijk niet weet welke achtergrond ik waar in moet stoppen }:O

Ook maar snel een goeie monitor kopen, want ik zie het verschil niet tussen de aangeleverde bg.jpg en wit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen wij ook weten wat je voor je vriendin hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:20:
Mogen wij ook weten wat je voor je vriendin hebt gekocht?
Ja hoor, er vanuit gaande dat ze hier niet meeleest O-)

Het is een nageldroger :+ (met ventilator en UV lampen enzo)

Ik kwam er afgelopen zaterdag achter dat ze aankomende zaterdag al jarig is (handig google+ gekoppeld aan telefoon :P). Dat het al weer 10 november was, had ik zo snel niet verwacht, dus maar eens gaan denken. Zondag herinnerde ik me dat ze al eens zo'n droger noemde, dus maar eens gekeken en meteen besteld. Bij MaxICT heul goedkoop, op andere websites stond hij voor het dubbele te koop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
TheNephilim schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:23:
[...]

Ik kwam er afgelopen zaterdag achter dat ze aankomende zaterdag al jarig is (handig google+ gekoppeld aan telefoon :P).
Herkenbare situatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ah ik wist dat ze dan jarig was... maar dat het al zo snel de 17e was... tjah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:51:
[afbeelding]

AI course op edx behaald met 86% (van de 92% die je op het moment dat ik begon nog kon halen). Wanneer komt deel 2?
Nice, gefeliciteerd! Fijne score ook :)

Ik ga hem van het weekend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Hydra schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:12:
[...]
Waarschijnlijk ook niet het werk waar je extreem warm voor loopt :)
Het deeltje dat ik net zei, is inderdaad niet het werk waar ik warm van loop ;) (ook omdat qua specs die nog constant wijzigen). Maar er is gelukkig nog wel ander, en genoeg, boeiend werk. Soms moeten de minder plezante zaken ook gedaan worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheNephilim schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:37:
[...]

Haha, ah ik wist dat ze dan jarig was... maar dat het al zo snel de 17e was... tjah :+
Ik ben ook jarig op de 17e, bestel je ook iets voor mij (en geen nageldroger :+ ) ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

@Cloud Ik zie dat jij al bezig bent met je botje voor AiSanbox.com competitie? Wil het al een beetje werken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Uhg. Weer bezig met die webservice van m'n collega. Ergste bug gefixt wat betreft 1 functie, nu met een andere bug bezig. Slowly losing the will to live...

Exception wordt gegooid? Gewoon de message outputten en verder niks doen met een stacktrace ofzo natuurlijk...Huuu.

Edit: Nevermind. Er zich gewoon een extreme architectuurfout in die ik niet kan herstellen. Dat wordt een klant teleurstellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 13-11-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Hydra schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:59:
...

Edit: Nevermind. Er zich gewoon een extreme architectuurfout in die ik niet kan herstellen. Dat wordt een klant teleurstellen.
Sounds really awesome xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Die WS moet voor 't grootste deel herschreven worden en er moet ook een hoop gebeuren aan de ETL configuratie. Mag 'ie lekker zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Visual studio werkt totaal niet mee vandaag >_>. Zit ik in een control te prutsen laat hij de properties van een andere control zien. (aparte files) De hele properties windows lijkt helemaal niet te updaten.

Gaat goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Zucht... screenshots opslaan in bmp, :X en 'm dan op je telefoon even willen bekijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

GateKeaper schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:45:
Zucht... screenshots opslaan in bmp, :X en 'm dan op je telefoon even willen bekijken.....
In een *.docx uiteraard. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:40:
[...]

Examen al gedaan dan? Deze is toch pas volgende week?
Holy crap, het is inderdaad deze week al!.

Hoe lang was je ermee bezig?

* D-Raven dacht dat het deze week alleen proef examen was.
Een paar uurtjes. Maar ik heb tussendoor nog allerlei andere dingen gedaan, dus het kan veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:37
OkkE schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:46:
[...]

In een *.docx uiteraard. :)
Dat zou een pluspunt zijn (in dit geval), want docx past tenminste compressie toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

GateKeaper schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:19:
Zucht.. opdrachtgever wil VAR verklaring zien. Ik denk, even aanvragen. Ja hoor, digitaal formulier verzonden en dan komt het. "U ontvangt binnen 8 weken een reactie". Euhmz, 8 weken? Serieus? Zojuist vroeg je me nog of de aanvraag voor dit of volgend jaar is?! @#$%
jhuiting schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:28:
[...]

Ik had m volgens mij zelfs binnen een week, dus in de praktijk valt het we mee :)
Nog steeds niks binnen :( Van de week maar alvast die van volgend jaar aanvragen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Scalable and Modular Architecture for CSS binnen gekregen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah, ik krijg de simulatiestap van disc seek tijden gewoon maar niet snel op de GPU :(. Binnenkort maar eens een topicje openen, wellicht dat iemand anders nog een geniaal idee heeft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Bah, moet documentatie schrijven :O

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hah, dat moet ik ook. Alleen van een project waaraan ik anderhalf jaar geleden voor het laatst aangewerkt heb :X

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 13-11-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

alienfruit schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:00:
Hah, dat moet ik ook. Alleen van een project waaraan ik anderhalf jaar geleden voor het laatst aangewerkt heb :X
:')

Hoe heb je het nou opgelost met je werkgever voor die laatste dag om standby te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:02

Hoogie2004

Whohooooo

Och, anderhalf jaar geleden een installatiehandleiding moeten maken voor 4 Sharepoint 2007 web-applicaties, met god-weet-hoeveel handmatige stappen. Terwijl ik aan die web-applicaties nauwelijks gebouwd heb...

Sindsdien valt documentatie voor relatief recente dingen in ieder geval mee :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

En ik ben aan het worstelen met knopjes die gedeeltelijk achter een vlak met witte achtergrond staan, maar toch naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
TheNephilim schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:02:
En ik ben aan het worstelen met knopjes die gedeeltelijk achter een vlak met witte achtergrond staan, maar toch naar boven komen.
Gewoon zwaarder maken, dan komen ze ook niet meer boven drijven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Laatst online: 28-09 08:58
Firefox heeft issues met mijn css transforms. Als ik 1 element transform dan gaan andere elementen die ervoor of erachter liggen (op de z as) flikkeren. Maar het is compleet random wanneer dat gebeurt. Chrome doet dit niet en IE 9 gaat compleet onderuit. Ik heb al geprobeerd zonder browser specifieke prefixes maar dan doet alleen chrome nog wat.

Tijd om google weer eens te raadplegen voor een dirty hack i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

7laurens7 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:06:
[...]

Gewoon zwaarder maken, dan komen ze ook niet meer boven drijven. :+
Jah, maar eens een paar scheepsankers opzoeken :+
phex schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:13:
Firefox heeft issues met mijn css transforms. Als ik 1 element transform dan gaan andere elementen die ervoor of erachter liggen (op de z as) flikkeren. Maar het is compleet random wanneer dat gebeurt. Chrome doet dit niet en IE 9 gaat compleet onderuit. Ik heb al geprobeerd zonder browser specifieke prefixes maar dan doet alleen chrome nog wat.

Lastig nog inderdaad, die CSS transforms. Ik kom ook wel eens gekantelde elementen tegen in designs die ik aangeleverd krijg, maar doe er nog niks mee. Te weinig ondersteuning op dit moment, niet handig gezien compatibility hier vaak nog wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44
ZaZ schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:57:
Bah, moet documentatie schrijven :O
Ik vind dat vaak leuker dan echt programmeren :X
Lekker plaatjes en diagrammetjes maken om het een en ander te verduidelijken. Scheelt wel dat de documentatie die ik moet schrijven altijd gericht is op niet programmeurs. Lekker veel uitleggen dus aan de hand van voorbeelden.
Zal wel anders zijn zodra ik grotere projecten kan aannemen of daadwerkelijk ga werken :) (nu als bijbaan naast studie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Je mag wel documentatie voor mij schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Aaarghh.. ik zit in .NET te klooien met de XmlReader. Ik gebruik ReadToNextSibling om de volgende te lezen en het werkte gewoon niet. Blijkbaar kan die reader niet lekker overweg met non-indented XML 8)7
Dus aan de andere kant in de xmlwritersettings indent op true zetten en dan werkt het ineens wel. Weer een hoop tijd verspild.

Ik dacht dat XML juist niet indent gevoelig zou moeten zijn :/

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:05
phex schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:13:

FF heeft inderdaad met transforms nog wel eens problemen, hier vaak genoeg dat hij een box-shadow van 1px laat zien als een element geroteerd is, terwijl er helemaal geen box-shadow gedefinieerd is... Krijg je zo'n vies grijs randje... Aaargh! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Ik heb inmiddels uitgevonden dat als je in FF er een transparant outline omheen gooit dat ie dan AA krijgt, maybe dat het jouw dropshadow probleem oook oplost. Maar ik ben er inmiddels achter dat het gewoon keihard een bug is in FF die al sinds mei openstaat bij mozilla... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
phex schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:40:
Ik heb inmiddels uitgevonden dat als je in FF er een transparant outline omheen gooit dat ie dan AA krijgt, maybe dat het jouw dropshadow probleem oook oplost. Maar ik ben er inmiddels achter dat het gewoon keihard een bug is in FF die al sinds mei openstaat bij mozilla... zucht.
En ze zijn bij mozilla nog wel overgegaan op de "elke week een nieuw versie nummer want dat is cool werkt sneller" ontwikkel cyclus. :+

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb echt een hekel aan verkouden zijn... vanavond ook nog vergadering... dus het word een lange dag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Die nieuwe 'compact' stijl op de frontpage bevalt mij wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Acid_Burn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:35:
Aaarghh.. ik zit in .NET te klooien met de XmlReader. Ik gebruik ReadToNextSibling om de volgende te lezen en het werkte gewoon niet. Blijkbaar kan die reader niet lekker overweg met non-indented XML 8)7
Dus aan de andere kant in de xmlwritersettings indent op true zetten en dan werkt het ineens wel. Weer een hoop tijd verspild.

Ik dacht dat XML juist niet indent gevoelig zou moeten zijn :/
Volgens mij is het niet echt indent gevoelig, maar ziet ie whitespace ook als een object wat vervolgens de flow van je code kan verstoren als je teveel rechtvooruit programmeert.
De keer dat ik iets zinnigs moest doen met een XmlReader en ik een beetje tolerant moest zijn met de input, leverde dat zo'n shitload aan code op dat ik daarna altijd gewoon met de DOM ben gaan werken als het effe kon.
De performancepenalty is meestal toch te verwaarlozen in de meeste gevallen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 14:32

frG

Is het inderdaad niet makkelijker om met een XMLDocument/XElement te werken en dan LINQ te gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door frG op 13-11-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

DOM? LINQ? Daar ben ik helemaal niet mee bezig :P Ik krijg gewoon via een socket een XML string binnen. Met XmlReader (in vb.net) verwerk ik die. Die XML string is door XmlWriter gegenereerd. Het is gewoon dom dat de reader blijkbaar niet helemaal om kan gaan met shizzle gemaakt door de writer uit hetzelfde framework (dotnet4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

frG schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:27:
Is het inderdaad niet makkelijker om met een XMLDocument/XElement te werken en dan LINQ te gebruiken?
Makkelijker wel... Veiliger en sneller niet. Als je erg grote XML-documenten hebt is het soms beter om een XmlReader te gebruiken.
Acid_Burn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:30:
DOM? LINQ? Daar ben ik helemaal niet mee bezig :P Ik krijg gewoon via een socket een XML string binnen. Met XmlReader (in vb.net) verwerk ik die. Die XML string is door XmlWriter gegenereerd. Het is gewoon dom dat de reader blijkbaar niet helemaal om kan gaan met shizzle gemaakt door de writer uit hetzelfde framework (dotnet4).
Nofi, maar... you're probably doing it wrong. Persoonlijk nog nooit problemen gehad met dat XmlReader XML niet goed kon lezen. XmlReader is weliswaar niet de fijnste API om mee te werken, maar hij werkt wel uitermate goed.

[ Voor 49% gewijzigd door Korben op 13-11-2012 16:33 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sh4wn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:02:
Hoe heb je het nou opgelost met je werkgever voor die laatste dag om standby te staan?
Nog niet... Ik wacht op antwoord van de projectmanager hoe hij het allemaal in gedachten heeft. Ik heb ze vrijdag nog een herinnering geschreven maar dat is ook de laatste. Als ze mij als standby willen hebben moet zelf maar actief dit met mij regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Waarom ondersteunt de laatste versie van Adobe Flash alleen .ai voor vectoren? Illustrator kan EPS/SVG/PDF exporteren, beter nog: bijna elke vector tool kan dit. Maar Flash leest alleen ai.

Hoezo keihard vendor lock? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Gewoon copy-pasten of dat speciale Adobe formaat gebruiken (FXG ofzo?)

(Tjonguh, dit bedrijf houd het wel spannend zeg! Bellen om te zeggen dat het langer duurt voordat ze de beslissing over mijn sollicitatie nemen. De baas is druk.)

[ Voor 54% gewijzigd door alienfruit op 13-11-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
Wij danken je voor je sollicitatie naar de functie van X bij Y.
Naar verwachting zullen wij je binnen drie weken informeren over het resultaat van je sollicitatie.
Moet dat echt 3 weken duren? Tegen die tijd hoopte ik eigenlijk weer aan het werk te zijn :X

Jaja, binnen 3 weken, ik weet het, maar toch ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 13-11-2012 18:32 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sh4wn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:37:
@Cloud Ik zie dat jij al bezig bent met je botje voor AiSanbox.com competitie? Wil het al een beetje werken? :+
Mwa voordat ik goed bezig kon wilde ik even wachten op een bugfix in de sandbox. Die is vandaag pas uitgekomen. In de downtime ben ik vooral bezig geweest op papier het een en ander te bedenken, over hoe je een stategie kunt vormen zonder je al te veel vast te leggen op de exacte huidige specificaties. Ik ben uiteraard al wat aan het spelen geweest maar moet het vooralsnog consequent afleggen tegen GreedyBot :P

Voor de rest is het vooral uitzoeken hoe de api werkt, want dat is me nog niet altijd duidelijk en daarnaast wil de code completion van PyCharm ook nog niet echt alles weergeven. Ga nu eerst wat extra informatie genereren bij de start van een potje, om het geheel wat meer strategie te kunnen geven. Verder zit het wel goed in elkaar vind ik; vooral de visualizer is erg mooi gedaan. Al zou ik graag zien dat je daar zelf je debug informatie bij kunt weergeven.

Sowieso is het een leerproces voor mij, omdat ik afgezien van wat simpele scriptjes voor mijn XBMC nog nooit echt serieus iets met Python gedaan heb :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:48
Vind python zelf wel een hele chille taal, uiterst simpel maar toch heel krachtig. Alleen is het altijd even wenen met spaces als indents, en geen puntkomma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:09
Wenen of wennen? Of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vind Python ook erg leuk om mee te werken, vooral omdat het zo verschilt van C# waar ik voor mijn werk altijd mee bezig ben :) Het is heel anders, maar wel erg krachtig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:09

RayNbow

Kirika <3

Struikrover schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:14:
Vind python zelf wel een hele chille taal, uiterst simpel maar toch heel krachtig. Alleen is het altijd even wenen met spaces als indents, en geen puntkomma :P
Python:
1
print 'hoezo?'; print "geen puntkomma's? :p"

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Door de extreem simpele en duidelijke syntax + de enorme standaard library is het ook al een tijdje mijn favoriete taal :)

Ik ga deze avond ook eens beginnen met klooien met die sanbox, ook al moet ik eigenlijk aan mijn stageverslag schrijven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Cloud schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:01:
[...]

Mwa voordat ik goed bezig kon wilde ik even wachten op een bugfix in de sandbox. Die is vandaag pas uitgekomen. In de downtime ben ik vooral bezig geweest op papier het een en ander te bedenken, over hoe je een stategie kunt vormen zonder je al te veel vast te leggen op de exacte huidige specificaties. Ik ben uiteraard al wat aan het spelen geweest maar moet het vooralsnog consequent afleggen tegen GreedyBot :P

Voor de rest is het vooral uitzoeken hoe de api werkt, want dat is me nog niet altijd duidelijk en daarnaast wil de code completion van PyCharm ook nog niet echt alles weergeven. Ga nu eerst wat extra informatie genereren bij de start van een potje, om het geheel wat meer strategie te kunnen geven. Verder zit het wel goed in elkaar vind ik; vooral de visualizer is erg mooi gedaan. Al zou ik graag zien dat je daar zelf je debug informatie bij kunt weergeven.

Sowieso is het een leerproces voor mij, omdat ik afgezien van wat simpele scriptjes voor mijn XBMC nog nooit echt serieus iets met Python gedaan heb :)
kende aisandbox.com nog niet :). Misschien als ik tijd heb ga ik ook mee doen :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Acid_Burn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:30:
Het is gewoon dom dat de reader blijkbaar niet helemaal om kan gaan met shizzle gemaakt door de writer uit hetzelfde framework (dotnet4).
Ik heb het vermoeden dat je de reader niet geheel goed gebruikt. Een keertje te vaak read..() aanroepen bijvoorbeeld. Kijk anders even naar het voorbeeld van die functie. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat is precies zoals ik het doe ;)
Naja, morgen maar verder prutsen...

[ Voor 35% gewijzigd door Acid_Burn op 13-11-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ik heb voor mezelf een verbeterde RSS feed van Tweakers gemaakt. Je krijg via die feed de gehele tekst van de pagina binnen, dus niet meer een afgeknipte tekst. Handig als je de pagina's in de metro wilt lezen, of met de trein door het groene hart van Nederland rijdt. Verder worden de advertenties er ook uit gefilterd.

De URL van de feed is:

http://pipes.yahoo.com/xo00ox/tweakers?_render=rss
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:11:
[...]

Handig, maar van de 'description' is bijna 80% html-meuk zoals social-sharing en alle menu en interactie html. Het zou prettiger zijn (en minder data-intensief) als je puur de artikeltekst had :)
Bij deze dan. :)

De berichten konden inderdaad 90% kleiner door alles na de tekst van het artikel er vanaf te knippen. Ik vond het wel handig dat ik ook nog de eerste paar reacties kon lezen, maar maakte daar nou ook weer niet zoveel gebruik van. Dit scheelt bovendien ook in de hoeveelheid afbeeldingen (avatars) die nog opgehaald worden.

Volgende stap zou kunnen zijn om de pagina's eerst door een mobilizer heen te halen. De HTML wordt er niet meer kleiner van, maar de afbeeldingen zouden nog eens een factor X kleiner kunnen.

Deze originele afbeelding is 200 kB. Via Google Mobilizer blijft daar 5 kB van over (kan helaas niet linken naar de afbeelding).

De afbeelding is na een paar minuten echter niet meer beschikbaar bij Google Mobilizer dus ik denk dat dat niet echt zal gaan lukken. Instapaper doet niets met de afbeeldingen. Zijn er nog andere opties?

Edit:

Damn! So close! Deze URL via Google Mobilizer is wel persistent. Ik wil echter geen HTML pagina met een afbeelding erin... Ik wil de afbeelding!

Edit 2:

Afbeelding in de HTML herschrijven naar een iframe met daarin de afbeelding via Google Mobilizer gaat vast niet werken toch? :)

[ Voor 10% gewijzigd door f.v.b op 13-11-2012 21:56 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 19:40
RayNbow schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:09:
[...]

Python:
1
print 'hoezo?'; print "geen puntkomma's? :p"
Nog obscuurder:
Python:
1
print 'hoezo',; print "geen puntkomma's? :p"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:09

RayNbow

Kirika <3

Soultaker schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:22:
[...]

Nog obscuurder:
Python:
1
print 'hoezo',; print "geen puntkomma's? :p"
Zo obscuur is dat toch niet? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:44:
Bah, ik krijg de simulatiestap van disc seek tijden gewoon maar niet snel op de GPU :(. Binnenkort maar eens een topicje openen, wellicht dat iemand anders nog een geniaal idee heeft.
Hè hè, heb nu eindelijk een implementatie die een beetje fatsoenlijk performt. 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44
.oisyn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:56:
[...] Hè hè, heb nu eindelijk een implementatie die een beetje fatsoenlijk performt. 8)7
AWW dus geen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

<devoxx>

Zo, tweede dag Devoxx (en voor mij ook de laatste :[ ) zit er ook op. Begonnen met een labo over OSGi en modularisatie (waarvan ik gisteren ook de gewone sessie van heb gevolgd). Was toch wel pittiger dan verwacht. :9 In de namiddag rustig aan gedaan met een sessie over JavaFX (2.0) en 's avonds Arduino, MongoDB bij Nokia en lambda's in Java. (Telkens een korte sessie van een halfuurtje)

Al bij al leuke ervaring en toch wel wat opgestoken (of dingen opgepikt waar ik eens mee moet gaan prullen >:) ).

On a sidenote: Middageten stak wel tegen. :/ (Maandagmiddag was het gewoon een broodje en vandaag pasta met tonijn/scampi's >.> )

</devoxx>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn topics worden toch nooit opgelost, dus what's the point :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een discussietopic, dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat is eigenlijk de beste IDE voor Python?
Ik vind Komodo erg fijn, maar die prijs... Ehhh, how about no?
En Eclipse ben ik nooit fan van geweest.

(Is er trouwens een "best IDE" topic? Zoeken levert vooral IDE op in combinatie met die schijven die verbonden moeten worden met een reep stug grijs verband.)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Firesphere schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:34:
Zoeken levert vooral IDE op in combinatie met die schijven die verbonden moeten worden met een reep stug grijs verband.
Dan zoek je toch alleen in de Devschuur / PRG / ... :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

(Is er trouwens een "best IDE" topic? Zoeken levert vooral IDE op in combinatie met die schijven die verbonden moeten worden met een reep stug grijs verband.)
Even de juiste subfora aanklikken zoals Rob hierboven al aangeeft en losse topics maken helpt ook ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

PyCharm heb ik goede verhalen over gehoord, verder doe ik alles in een vrij simpele teksteditor (Geany). Voor Python heb je niet per se een IDE nodig IMO, al maakt het af en toe dingen zeker makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje fatsoenlijke syntax coloring en/of autocomplete is voor de beginner toch wel erg handig. Sterker nog, ik heb vroeger nog syntax coloring voor z80 asm toegevoegd aan notepad++. (fluitje van een cent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:42:
Beetje fatsoenlijke syntax coloring en/of autocomplete is voor de beginner toch wel erg handig. Sterker nog, ik heb vroeger nog syntax coloring voor z80 asm toegevoegd aan notepad++. (fluitje van een cent).
Tuurlijk, ik bedoel ook een tekst editor voor programmeurs, met basic project support, syntax highlighting voor verschillende talen etc. Geany is wel beetje te vergelijken met notepad++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:48

StM

Waarom zou je geen IDE willen gebruiken? Er is imo weinig prettigers als aangeven wat je wilt renamen en dat hij dan voor je opzoekt waar het nog meer gebruikt wordt, met 1 click van de functie call naar de implementatie, alle aanroepen naar je functie zien etc :)

De tijd dat ik alles uit mn hoofd wist is aardig over sinds ik op oa meerdere 100k+ loc projecten zit en nog een zooitje kleine.

[ Voor 20% gewijzigd door StM op 13-11-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

StM schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:47:
Waarom zou je geen IDE willen gebruiken? Er is imo weinig prettigers als aangeven wat je wilt renamen en dat hij dan voor je opzoekt waar het nog meer gebruikt wordt, met 1 click van de functie call naar de implementatie, alle aanroepen naar je functie zien etc :)

De tijd dat ik alles uit mn hoofd wist is aardig over sinds ik op oa meerdere 100k+ loc projecten zit en nog een zooitje kleine.
Voor Linux is er geen goede gratis python IDE beschikbaar, en opzich kan ik prima leven met mijn huidige tools. En het scheelt ook dat ik geen 100k LoC projecten heb :+

En ik denk ook niet dat Python geschikt voor zulke enorme projecten door gebrek aan static typing (of je moet heel goed je unit tests schrijven).

[ Voor 9% gewijzigd door Sh4wn op 13-11-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:42:
Hmmm, zoekfout van mij dus :)

Anyway, ik heb best ervaring met een heel aantal taaltjes, waaronder Python, en vindt syntax-highlighting handig, maar niet noodzakelijk.
Wat ik wel heel erg veel gebruik is het open/collapse van ifs/loops/functions etc. Dat de editor kan highlighten waar het blok waar ik momenteel in bezig ben aangeeft waar het begint en eindigt.
Sh4wn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:49:
[...]

Voor Linux is er geen goede gratis python IDE beschikbaar, en opzich kan ik prima leven met mijn huidige tools. En het scheelt ook dat ik geen 100k LoC projecten heb :+
Ik kwam ook niet verder dan Komodo, maar zonder betalen blijft dat toch een behelp-geval.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StM schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:47:

Ik gebruik vaak Python om snel wat data te verwerken. Vim is dan veel sneller opgestart dan een volledige IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VS/Qt/notepad++ zijn hier binnen krap 2 seconden opgestart hoor.. Zwaardere IDE's heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:48

StM

Waarom niet betalen voor een goed stuk gereedschap dat je erg veel tijd kan besparen? 28 euro (ex btw) als je nog student bent en zelfs helemaal gratis als je serieus aan een opensource project meehelpt :) Werk je er commercieel mee is die 100 euro ook een lachertje.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:54:
[...]

Ik gebruik vaak Python om snel wat data te verwerken. Vim is dan veel sneller opgestart dan een volledige IDE.
Net even getimed met PHPStorm (zelfde IDE platform) op een redelijk fors project en dat duurde 7 seconde... En deze PC is ook al weer 3.5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet enkel de opstarttijd is belangrijk maar ook het opstarten van het "project". Bij de meeste IDEs vind ik geen optie om direct te beginnen typen (tenzij in een ander project :p), vaak wordt er dan nog eens gewerkt met workspaces en moet je dus extra stappen uitvoeren om op de werklocatie te raken, enz.
Ik heb toch wel altijd een terminal open staan in de locatie waar ik aan het werken ben, dus dat is wel een voordeel. Het beste wat nog in de buurt zou komen is notepad++ e.d. maar ik heb geen Windows en ik vind notepad++ de naam IDE niet waardig.
Maar het is en blijft een persoonlijke voorkeur. Ik heb verschillende IDEs getest voor Python maar geen enkele vond ik echt een meerwaarde bieden.
Pagina: 1 ... 215 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.