De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 214 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Duidelijk maandagochtend: mijn SharePoint-ontwikkelVM had in eerste instantie geen zin om te werken ("The local farm is unavailable") en na een reboot werkt SP2010 weliswaar weer, maar is de boel niet vooruit te branden...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Zzzzzzzmaandag

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Avalaxy schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:28:
Ik word gek van Lucene.NET |:( Het is echt een prachtige library, maar het is zo slordig afgewerkt... Alle voorbeelden op het internet kloppen simpelweg niet: ik heb exact dezelfde versie als zij, maar de objecten slikken hele andere parameters dan in de voorbeelden. De nieuwste versie (3.0.3) is heel leuk en aardig maar werkt gewoon helemaal niet, ik krijg hem echt met geen mogelijkheid aan de praat (met exact dezelfde code als in de voorbeelden), en er zitten zulke rare kleine dingetjes in. Voor StandardAnalyzer kan ik wel de versie opgeven, voor KeywordAnalyzer niet. In de voorbeelden moet je een AzureStorageAccount aanmaken, maar dat kan hier helemaal niet. Er word over parameters gesproken die niet eens meer bestaan (of zijn gerenamed).

Argh.
Ik zat destijds het zelfde gezeik als jij. Uiteindelijk heb ik de orchard sourcecode erbij gepakt en hun manier overgenomen. (hoefde gelukkig geen facetted search te doen). Zie hier om rechtstreeks in de relevante subfolder terecht te komen.

Er zitten nog wat abstracties omheen zoals in de module orchard.indexing maar daar kom jij vast wel uit :)

Had destijds tevens een blogpost voor een faceted search implementatie, maar deze is ondertussen ook alweer achterhaald.

Lucene.net, mooi project, maar de documentatie is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Waar gaan jullie je MS Html5 examen doen? Ik ben op zoek naar een examen locatie maar ik heb totaal geen idee wat ik nou moet kiezen. Ik zoek iets in de buurt van Breda.

Edit:
Doen jullie het trouwens wel via ProMetric?

Edit2:
Ik begrijp dat het inplannen sowieso al via prometric moet. Het gaat alleen om de 'examinator'.

[ Voor 32% gewijzigd door Soundless op 12-11-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In Breda zit er een examenlocatie in de Emmastraat, maar daar ben ik niet echt tevreden over. Een donker bedompt hok met trage computers, en de laatste keer dat ik daar was werd er tijdens het examen ergens geboord. Dag concentratie :/

De keer daarop ben ik naar New Horizons gegaan in Eindhoven, wat ik een veel aangenamere testomgeving vond. Schoon, licht, snellere computers (nog steeds brakke software) en... stil!

Bereikbaarheid is goed: de testlocatie ligt op korte afstand van de snelweg, en er is een bushalte om de hoek (lijn 401 geloof ik)

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 12-11-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:38:
In Breda zit er een examenlocatie in de Emmastraat, maar daar ben ik niet echt tevreden over. Een donker bedompt hok met trage computers, en de laatste keer dat ik daar was werd er tijdens het examen ergens geboord. Dag concentratie :/

De keer daarop ben ik naar New Horizons gegaan in Eindhoven, wat ik een veel aangenamere testomgeving vond. Schoon, licht, snellere computers (nog steeds brakke software) en... stil!

Bereikbaarheid is goed: de testlocatie ligt op korte afstand van de snelweg, en er is een bushalte om de hoek (lijn 401 geloof ik)
+1 zelf ook goede ervaringen met New Horizons Eindhoven.

(al ga ik daar geen cursus meer volgen, ze gaan daar door account managers heen, als een kind door een zak snoep, had zowat elke maand een andere, erg irritant)

[ Voor 10% gewijzigd door D-Raven op 12-11-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
D-Raven schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:57:
[...]

+1 zelf ook goede ervaringen met New Horizons Eindhoven.
De New Horizons-vestiging in Rotterdam vond ik ook erg fijn. Gelegen op 3 minuten lopen vanaf station Rotterdam Alexander, en ook stil, schoon en redelijk snelle computers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
* D-Raven gaat eens spelen met de ASP.NET Web API Help Page

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 12-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Joh.. tegen 12én ben je klaar en heb je 't werkend :D :P

Ik zal eens zien of ik die examenlocaties van MS ergens kan vinden. Misschien ook eens een paar cursussen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
GateKeaper schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:10:
[...]

Joh.. tegen 12én ben je klaar en heb je 't werkend :D :P

Ik zal eens zien of ik die examenlocaties van MS ergens kan vinden. Misschien ook eens een paar cursussen gaan doen.
Dat zou mooi zijn. Is ook niet de bedoeling dat ik er lang mee bezig ben :P.
edit:
Die auto XmlDocumentationProvider werkt trouwens voor geen ene meter. Hij blijft mooi de defaults tonen, terwijl ik toch echt iets anders heb neergezet. Ik moet m echt naar n {assembly}.xml wijzen om het te laten werken.

[ Voor 23% gewijzigd door D-Raven op 12-11-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Dit is het eerste typwerk op m'n Nighthawk X8 :D

Edit: Toch wel even wennen hoor, ook omdat het de US layout is en niet de UK layout. Dus met kleine entertoets en grote shift links.

Verder typt het inderdaad echt geniaal! Al had ik wat mee verwacht van het tactile gebeuren van de brown switches, maar dan zul je toch echt een toetsenbord met Blue switches moeten halen. Al maken deze genoeg herrie :P Zelf geen last van overigens XD

Typt als een zonnetje! Op de vele backspaces na, omdat de toetsen net even anders zitten dan op het oude toetsenbord XD

Een review volgt nog 8)

[ Voor 84% gewijzigd door TheNephilim op 12-11-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:52
Grappig. Ik heb voor funda anderhalf jaar geleden ook zoiets geschreven maar dan op basis van WCF + XmlDoc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 12:38
Ik zeg altijd tegen mezelf op zondag avond (of eigenlijk elke avond voor een werk dag) GA NOU VROEG NAAR BED, je moet er morgen weer om 5:45 uit! Maar ik doe het eigenlijk maar zelden. En daarom zit ik hier nu weer, gaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
eHealth :-( }:O ;(

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Vandaag is de dag van de gekke bugs en stomme fouten. Is het al 17:00? :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Als je importeert, moet je dan wel voor de verzendkosten ook belasting betalen? Ik moest vanochtend € 42 aftikken voor het op 141 euro vastgestelde toetsenbord :S

Hij typt wel nice, hij is alleen groter dan ik gedacht had. Nog even verder typen en proggen voor ik eind deze week eens een review schrijf XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07
TheNephilim schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:58:
Als je importeert, moet je dan wel voor de verzendkosten ook belasting betalen? Ik moest vanochtend € 42 aftikken voor het op 141 euro vastgestelde toetsenbord :S

Hij typt wel nice, hij is alleen groter dan ik gedacht had. Nog even verder typen en proggen voor ik eind deze week eens een review schrijf XD
jup, belasting betaal je ook over de verzendkosten (BTW that is als ik me niet vergis).

Wel een duur toetsenbord zo dan, welke heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kips schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:00:
[...]

jup, belasting betaal je ook over de verzendkosten (BTW that is als ik me niet vergis).

Wel een duur toetsenbord zo dan, welke heb je besteld?
Deze is het geworden: http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html Alleen dan met witte backlight in plaats van blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Noppoo Choc Mini is vandaag ook op de post gegaan. Ben benieuwd wanneer ik hem mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaarrgh ... stomme Amazon. Ik ben mijn wachtwoord vergeten dus ga ik naar de forgotpassword pagina. Vul netjes mijn e-mailadres maar krijg gewoon geen mail aan. Hetzelfde verhaal met Ebay.

Heeft iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:06:
Aaarrgh ... stomme Amazon. Ik ben mijn wachtwoord vergeten dus ga ik naar de forgotpassword pagina. Vul netjes mijn e-mailadres maar krijg gewoon geen mail aan. Hetzelfde verhaal met Ebay.

Heeft iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?
Spam folder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al bekeken. Ook daar niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:08:
Heb ik al bekeken. Ook daar niets te vinden.
Het komt niet vaak voor dat er een hoge vertraging om zit, maar het gebeurd wel eens. Weet je zeker dat je het juiste e-mail adres hebt gebruikt? Er zijn ook websites die zeggen dat een e-mail vertuurd is terwijl er totaal geen account geregistreerd is op dat account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben zeker dat ik het juiste e-mailadres gebruikt heb. Wanneer ik een nieuw account met dat e-mailadres wil aanmaken zegt hij dat het e-mailadres al in gebruik is.

Het gekke is dat ik hetzelfde probleem voor heb met Ebay :p. Wat hebben dat soort sites toch tegen mij? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:41

StM

Doet de server soms greylisting? Als de email dan de eerste (paar) keer wordt aangeboden zegt de server probeer het later nog maar een keer en na een bepaalde tijd accepteert hij het pas. Spam wordt namelijk meestal niet meerdere keren aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TheNephilim schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:02:
[...]

Deze is het geworden: http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html Alleen dan met witte backlight in plaats van blauw.
Ik zit nog te twijfelen tussen die nighthawk, filco Majestouch Profi of de Das Keyboard Model S Professional die nighthawk leek me wel stoer maar de import tijd en kosten lijken me teveel moeite dan kan ik net zo goed die filco of DAS kopen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StM schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:15:
Doet de server soms greylisting? Als de email dan de eerste (paar) keer wordt aangeboden zegt de server probeer het later nog maar een keer en na een bepaalde tijd accepteert hij het pas. Spam wordt namelijk meestal niet meerdere keren aangeboden.
Geen idee. Zou ik hem dan alvast niet 1 keer moeten ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Laatst online: 00:41

StM

Dat hangt dus weer van de verzendende server af of hij hem wel netjes volgens de regels weer opnieuw aan gaat bieden. Hoewel ik moet zeggen dat ik wel gewoon mailtjes van ebay binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
TheNephilim schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:58:
En daarnaast nog invoerrechten, alleen omdat toetsenborden (volgens mij heel computerhardware, maar dat moet ik ff opzoeken) 0% is. Hoeft dat niet.

Maar je moet BTW betalen over je gele order.

Totale kosten = (prijs + verzendkosten / 100 * 121) + (invoerrechten van prijs + verzendkosten / 100 * 121)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:16:
[...]

Ik zit nog te twijfelen tussen die nighthawk, filco Majestouch Profi of de Das Keyboard Model S Professional die nighthawk leek me wel stoer maar de import tijd en kosten lijken me teveel moeite dan kan ik net zo goed die filco of DAS kopen.
Als backlighting geen issue is, dan zou ik gewoon een Filco of Das Keyboard kopen. De Filco's en Das Keyboards kun je namelijk in Duitsland krijgen en dan is nog steeds goedkoper dan wat ik hier heb neergeteld.

http://www.getdigital.de/index/computer_zubehoer/lng/en

Ondanks de prijs ben ik heel tevreden hoor over m'n Nighthawk X8, degelijk, loeizwaar en nog best mooi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

2x verzendkosten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rutix schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:16:
[...]

Kleine tip; vergeet Qpad niet. Kan misschien ook een alternatief zijn voor je :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 12-11-2012 15:21 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
[flauwegrap]
haha, URL: hoer :+
[/flauwegrap]

hmm, ik heb meer koffie nodig... en zout denk ik :9

[ Voor 9% gewijzigd door Kayr op 12-11-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Je moet de invoerrechten over het complete bedrag betalen waar dus ook verzendskosten onder vallen. Dus daarom 2x :).
Gelukkig zit op toetsenborden geen invoerrechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Cloud schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:21:
[...]

Kleine tip; vergeet Qpad niet. Kan misschien ook een alternatief zijn voor je :)
Wil graag brown switches ;) dus Qpad's willen af want die zijn blue of red :P. Ik zit wel te kijken bij welke ik die silent rings kan krijgen want ik wil ook een mechanische keyboard voor op het werk gebruiken maar zo te horen zijn zelfs de brown was wel luid :p.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07
is er ergens een winkel waar je deze toetsenborden kan proberen? met name het geluid zou ik eerst even willen horen en aangezien ze vanuit 't buitenland komen is de wet kopen op afstand helaas niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kips schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:30:
is er ergens een winkel waar je deze toetsenborden kan proberen? met name het geluid zou ik eerst even willen horen en aangezien ze vanuit 't buitenland komen is de wet kopen op afstand helaas niet van toepassing.
Dat is vaak het grote probleem. Ik heb een Noppoo Choc Mini besteld (Browns) en hoop dat het wat bevalt. Ik heb namelijk niet de kans gehad om het te testen. De meesten kopen gewoon een toetsenbord en verkopen het terug als het niet bevalt (zo ook de kerel van wie ik het toetsenbord heb gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Kips schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:30:
Bij getdigital.de mag je binnen 30 dagen je bedenken en het weer terug sturen voor een refund. Je zult alleen de verzendkosten zelf moeten betalen denk ik :).

EDIT: Das Keyboard Model S : Professional US Silent besteld :).

[ Voor 6% gewijzigd door Rutix op 12-11-2012 15:39 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rutix schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:27:
[...]

Wil graag brown switches ;) dus Qpad's willen af want die zijn blue of red :P. Ik zit wel te kijken bij welke ik die silent rings kan krijgen want ik wil ook een mechanische keyboard voor op het werk gebruiken maar zo te horen zijn zelfs de brown was wel luid :p.
Bij Qpad kun je gewoon kiezen welke switches je wilt en zelfs ook welke layout. Ze zeiden dat het tijdelijk was, maar het kan momenteel nog steeds. Waarom denk je dat je alleen blue en reds kan krijgen?

Ik heb zelf een MK50 met browns :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 12-11-2012 15:45 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:38:
[...]

Bij getdigital.de mag je binnen 30 dagen je bedenken en het weer terug sturen voor een refund. Je zult alleen de verzendkosten zelf moeten betalen denk ik :).

EDIT: Das Keyboard Model S : Professional US Silent besteld :).
Dat heb je snel geregeld! :D

Proberen is in Nederland bijna nergens mogelijk. Bij MediaMarkt hebben ze nog wel eens wat liggen, maar dat zijn vaak Black of Red switches. Misschien dat ze daar overigens wel die Logitech G710 hebben/krijgen, dat is wat meer een consumenten merk natuurlijk.

Ik plaats graag linkjes btw ja :P Dan heb je meteen meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:38:

Ik had een afspraak staan bij One2Train in Breda voor Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3, maar ik kreeg net een e-mail dat ze tegen het einde van het jaar sluiten en ik mijn afspraak daarom maar moest verzetten. Voorheen ben ik al bij One2Train en New Horizons geweest, maar ik moet zeggen dat ik het bij allebei niet heel prettig vond. :P Echter heb ik nu woede aan One2Train en heb de afspraak net naar New Horizons verhuisd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 11:57
alle bugs en issues die voor vandaag gepland stonden opgelost. Ga dus net even bij de helpdesk navraag doen of er nog kritische nieuwe punten zijn binnen gekomen. Ook niets binnengekomen. Dus nu bezig met punten voor morgen alvast op te pakken.

/me pdebie is goed bezig vandaag :7

En dat voor een maandag........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
pdebie schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:05:
alle bugs en issues die voor vandaag gepland stonden opgelost. Ga dus net even bij de helpdesk navraag doen of er nog kritische nieuwe punten zijn binnen gekomen. Ook niets binnengekomen. Dus nu bezig met punten voor morgen alvast op te pakken.

/me pdebie is goed bezig vandaag :7

En dat voor een maandag........
Lekker dan.

Ik heb vandaag mijn hele stage-project nog even omgegooid en het werkt nu beter dan ooit. Zelfs nog weer nieuwe bugs gevonden die ik in het oude programma nog niet had opgemerkt. Het gaat hier dus ook lekker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik mijn mails niet ontvang ligt dus niet bij Amazon maar bij diegene die verantwoordelijk is voor mijn mail. Beetje jammer natuurlijk, hopen dat het snel is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 11:57
waarschijnlijk krijg ik morgen gewoon een lading meldingen binnen die alle winst van vandaag teniet doen :+
iets met wet van murphy, karma en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat bepaalde scripts die SharePoint-cmdlets aanroepen zich net iets anders gedragen op een omgeving met meerdere FE's. Sommige dingen (zoals het uitvoeren van web.config-aanpassingen) worden uitgevoerd door timer jobs en die lopen asynchroon.

Dus nu heb ik mijn scripts maar aangepast om te wachten tot die jobs klaar zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 30-09 21:44
Zo, vandaag MCTS 70-513 (WCF) gehaald. Ik vond het vrij pittig (de meest lastige tot nog toe, i.v.m. 70-511 en 70-516). Wel een paar vraagjes gegokt, maar de uitslag was uiteindelijk 884 :+

Binnenkort maar eens MCPD inplannen dan.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zit je ziek thuis, krijg je om 5 uur de vraag of je applicatie X "morgen" "even" wil aanpassen naar de herspecificaties.
Sure, doe ik even hoor! 7(8)7
Ten eerste is de hele applicatie niet voor mij bereikbaar vanuit huis.
Ten tweede, heb ik momenteel even letterlijk diarree aan herspecificaties.
Ten derde heb ik al aangegeven toch deze week in ieder geval niet verwacht weer terug te zijn.

Ja, ik zit voor m'n lol thuis met een darmgriep en darmkrampen met gratis diarree, hoofdpijn en dat soort dingen?
Kleine dingen, prima, maar dit gaat nergens over, is een halve overhaul!

Tot slot nog een langlopende persoonlijke frustratie:
Kan IEMAND aan designers uitleggen dat CHECKBOXES iets anders zijn dan RADIOS!!! |:(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:16:

Tot slot nog een langlopende persoonlijke frustratie:
Kan IEMAND aan designers uitleggen dat CHECKBOXES iets anders zijn dan RADIOS!!! |:(
Het is een CHECKbox, die moet je dus aan checken. En dat kan je doen met zo'n CHECKmark:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5a/Checkmark.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik doel op het concept "vink aan wat van toepassing is" ten opzichte van "kies er 1"

Hoewel onbewust, weet ik dat gebruikers ook zo tegen die dingen aan kijken. En dus overal maar checkboxjes neergooien terwijl het radiobuttons moeten zijn is een enorme frustratie van mij.

Uberhaupt custom checkboxes/radiobuttons frustreer ik me aan. Ik wil gewoon dat formulier doorlopen, niet ineens iets anders te zien krijgen dan ik wil.
Onze usability expert is het daar trouwens volledig mee eens.
Ons designteam trekt zich nergens iets van aan |:(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Pff, altijd de schade die anderen oplopen moeten inhalen. Soms is het echt mateloos irritant om de laatste in de lijn te zijn. In dit geval een nieuwsbrief, html-en. Zucht.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:15
Waar ik echt een *($*3# hekel aan heb is als je óp de checkbox/radio moet klikken, klikken op de tekst ernaast doet niets.
Hoe lui kan je zijn om niet even een <label> aan te maken?
/uitlaatklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 10:05
Merk dat dat vooral bij automatisch meeliftende toolbars e.d. nog wel eens een probleem is... Net of dat daar om een bewuste keuze gaat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alwinuzz schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:27:
Waar ik echt een *($*3# hekel aan heb is als je óp de checkbox/radio moet klikken, klikken op de tekst ernaast doet niets.
Hoe lui kan je zijn om niet even een <label> aan te maken?
/uitlaatklep
Da's helemaal een hel ja. En het gebruik van customised boxes (radio of check), maken dat extra ingewikkeld meestal. Op't moment dat ik merk dat ik scherpschutter moet spelen haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nog leuker: custom controls die geen tab-functionaliteit of überhaupt enige vorm van keyboard input ondersteunen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Als we dan mogen ranten over user interface failures...

Developers denken dat ze de UI wel eventjes beter kunnen doen dan het platform waar de software op draait, in het bijzonder Windows Phone, iOS, OS X en Windows, mogen ze opknopen. Ik zie soms Windows Phone apps met complete custom controls die totaal niet werken of Windows applicaties met een custom user interface met allerlei plaatjes en dergelijk (Asus is er een ster in) wat totaal niet werkt :X Of ook een leuke: Windows Phone of Android apps in iPhone stijl met ronde navigatieknoppen bovenin de applicatie.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, de wereld zou een betere plaats zijn moest iedereen zich aan de Interface Guidelines houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:07
Sebazzz schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:08:
Developers denken dat ze de UI wel eventjes beter kunnen doen dan het platform waar de software op draait, in het bijzonder Windows Phone, iOS, OS X en Windows, mogen ze opknopen. Ik zie soms Windows Phone apps met complete custom controls die totaal niet werken of Windows applicaties met een custom user interface met allerlei plaatjes en dergelijk (Asus is er een ster in) wat totaal niet werkt :X Of ook een leuke: Windows Phone of Android apps in iPhone stijl met ronde navigatieknoppen bovenin de applicatie.
Je vergeet de gradients :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Oh maak me dood, als er iets lelijk is, is het zo'n verneukte app interface met eigen buttons en gradients, en dan van die reclame die je net niet helemaal goed kunt wegklikken terwijl er wel zo'n kruisje bij staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Ja :x
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:19:
Kortom, de wereld zou een betere plaats zijn moest iedereen zich aan de Interface Guidelines houden.
Eigenlijk wel ja. Als het aan mij lag zou Microsoft apps die alle guidelines aan de laars lappen gewoon uit de Store moeten weren maar ik denk dat dat een afweging is tussen meer apps krijgen of een hoger kwaliteit op je platform afdwingen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
Ik denk dat MS gewoon vertrouwd/hoopt op natuurlijke selectie. Als je je app niet eens een fatsoenlijke GUI kan geven verkoopt een alternatief natuurlijk zo een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RobIII! Ooit heb jij een tweet of post geplaatst over "lorem" (van "ipsum") vervangen in files waardoor String.IsNullOrEmpty() werd gesloopt.

Nu ben ik de laatste tijd weer eens wat bezig met extension methods voor strings, en telkens als ik het tik, lees ik isnulLOREMpty.

Dus. :(

En weer verder met MVC 4. *O*

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 12-11-2012 19:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat was wat mij het meest tegenstond bij Android (2.3 nog, kan inmiddels beter zijn) ... iedere app leek zijn eigen widgets en ideeën over UI design te hebben. Wat een vuilnisbelt was de Market destijds zeg ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CodeCaster schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:37:
RobIII! Ooit heb jij een tweet of post geplaatst over "lorem" (van "ipsum") vervangen in files waardoor String.IsNullOrEmpty() werd gesloopt.

Nu ben ik de laatste tijd weer eens wat bezig met extension methods voor strings, en telkens als ik het tik, lees ik isnulLOREMpty.

Dus. :(
:D
http://twitter.com/RobIII/statuses/6538297028
Lang leve tweetnest :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:37:
Dat was wat mij het meest tegenstond bij Android (2.3 nog, kan inmiddels beter zijn) ... iedere app leek zijn eigen widgets en ideeën over UI design te hebben. Wat een vuilnisbelt was de Market destijds zeg ...
Met de action bar zou het allemaal wat gestroomlijnder moeten worden, maar wie gaat er nou doelbewust alleen ontwikkelen voor 4.0 of hoger? Of eigenlijk 3.0, maar die versie vind ik verder redelijk irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:47:
[...]

Met de action bar zou het allemaal wat gestroomlijnder moeten worden, maar wie gaat er nou doelbewust alleen ontwikkelen voor 4.0 of hoger? Of eigenlijk 3.0, maar die versie vind ik verder redelijk irrelevant.
Het is waar dat de action bar later is geimplementeerd maar deze kon voor zover ik weet als losse library met je app geleverd worden zodat ook eerdere versies van android hier gebruik van kunnen maken.

ActionBarSherlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:55

Haan

dotnetter

CodeCaster schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:37:

Daarom heeft MS in .NET 4.0 toch ook String.IsNullOrWhitespace() aan het framework toegevoegd :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Down schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:35:
Zo, vandaag MCTS 70-513 (WCF) gehaald. Ik vond het vrij pittig (de meest lastige tot nog toe, i.v.m. 70-511 en 70-516). Wel een paar vraagjes gegokt, maar de uitslag was uiteindelijk 884 :+

Binnenkort maar eens MCPD inplannen dan.
Wat was er dan zo moeilijk aan de 70-516? Ben hem momenteel aan het studeren om binnenkort examen te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
String.IsNullOrEmpty en String.IsNullOrWhiteSpace slopen kan hoor O-)

C#:
1
2
3
4
static SomeCtor()
{
  typeof(string).GetField("Empty").SetValue(null, "-");
}

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Cloud schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:44:
[...]

Bij Qpad kun je gewoon kiezen welke switches je wilt en zelfs ook welke layout. Ze zeiden dat het tijdelijk was, maar het kan momenteel nog steeds. Waarom denk je dat je alleen blue en reds kan krijgen?

Ik heb zelf een MK50 met browns :)
Dat wist ik niet :\. Nouja maakt niet zoveel uit heb nu de DAS besteld. Als die niet bevalt dan probeer ik QPAD of filco :). Maar ik kan me haast niet voorstellen dat de DAS me teleur gaat stellen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Rutix schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:03:
[...]

Dat wist ik niet :\. Nouja maakt niet zoveel uit heb nu de DAS besteld. Als die niet bevalt dan probeer ik QPAD of filco :). Maar ik kan me haast niet voorstellen dat de DAS me teleur gaat stellen.
Hele kleine kans! Ik heb momenteel 2 hier liggen (1 voor gamepc/MSN enz & 1tje voor werklaptop).
Ga er nu ook eentje kopen die ik op school in mijn kluis leg, want DAS _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:04
Waarom is elk domein onder de zon al bezet? Zoek iets leuks voor een simpele todo-list variant (ik weet dat er al 10k zijn). Ik had toodle(s) (een soort van speling op todo en doodle) in mijn hoofd. Maar toodle(s).com bestaat al, tood.le is er niet en toodl.es is ook bezet.

Heeft iemand nog creatieve ideeën :-)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Woorden met spelfout er in zijn helemaal hip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ZpAz schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:23:

zpazstodolist.com is nog vrij :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
RobIII schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:27:
[...]

zpazstodolist.com is nog vrij :Y)
Dan is het domein intypen nog meer werk dan er aan tekens code in zitten. :+
Avalaxy schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:27:
Woorden met spelfout er in zijn helemaal hip.
Maar zelfs dat spul is al bezet. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Doe je iets als "zpazler.com" :P Of "zpazl.com".

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 12-11-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Iets meer generiek, iets dat mensen met een andere username het kunnen gebruiken is meer wat ik zoek zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
waaromzijnalledomeinenalbezet.com?
puntcomzuigt.com?
tedoenlijst.com?
takenlijstje.com?
t0d0list.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
tödölist.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

toedoe.be (of eu, biz, info) is nog vrij. :+ (Dus To do op zijn Nederlands geschreven :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bij .be is alles nog vrij valt me vaak op. .nl is al een stuk 'voller'. Maar ik zoek wat 'engels'. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whattodo.net ;)

* Firesphere registreert even snel wat domeinnaampjes :P

[ Voor 69% gewijzigd door Firesphere op 12-11-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Firesphere schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:47:
whattodo.net ;)

* Firesphere registreert even snel wat domeinnaampjes :P
.net voelt een beetje als het ondergeschoven kindje (sorry Tweakers, jullie zijn de enige uitzondering, ik kom nooit op een andere .net site) van het internet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je bent wel heel kieskeurig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik stel voor dat we gewoon kappen met die hele domeinenonzin en alle oplichtingspraktijken die er bij komen kijken. Vanaf nu af aan gaan we gewoon allemaal aanleren dat we IP-adressen in moeten typen. In IPv6. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

Eens zoeken welke domeinnamen van de Dominicaanse Republiek er nog vrij zijn. :)

Vandaag trouwens naar devoxx geweest. :9 Heb uiteindelijk 's ochtends een presentatie gevolgd over modularity en OSGi. Heel interessant en ga er een van dezer dagen eens zelf mee prullen. :) In de namiddag een code lab gevolgd van Ceylon. En 's avonds nog een quick Java Compiler hack presentatie-tje gevolgd. (Ben momenteel ook de Compilercourse aan het volgen op coursera dus dat kwam mooi uit :) ) Morgen terug voor nog een dagje free food en koffie à volenté. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
http://todoli.st, close, maar ook al bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

volgens mij is http://to.do nog vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Minimaal 3 tekens voor het domein. Zijn ook nog best prijzig (70 euro per jaar). to.do zou het wel waard zijn though (meer dan waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Met die 3 tekens, ga varieren:
whatto
needto
wantto
haveto
gotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
http://localho.st, lol.

Ik zal er eens een nachtje over slapen, iig bedankt voor het meedenken :-) Meestal schiet er juist vanalles door mijn hoofd als ik dan juist wil slapen mja :') Dus misschien wordt ik wel wakker met wat geniaals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://www.edx.org/static/content-berkeley-cs188x~2012_Fall/images/final/cs188x_robot_congrats.25f82d5c28d1.png

AI course op edx behaald met 86% (van de 92% die je op het moment dat ik begon nog kon halen). Wanneer komt deel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Waarom is elk domein onder de zon al bezet? Zoek iets leuks voor een simpele todo-list variant (ik weet dat er al 10k zijn). Ik had toodle(s) (een soort van speling op todo en doodle) in mijn hoofd. Maar toodle(s).com bestaat al, tood.le is er niet en toodl.es is ook bezet.

Het is helemaal erg als je er achterkomt dat de domeinen niet gebruikt worden. Uiteraard mag je ze dan wel voor een "zacht" prijsje overnemen.... :'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 30-09 21:44
Sven_Vdb schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:39:
[...]

Wat was er dan zo moeilijk aan de 70-516? Ben hem momenteel aan het studeren om binnenkort examen te gaan doen.
Nee, 70-513 vond ik lastig vergeleken met 70-516 en 70-511.. 70-516 viel best mee. Als ik MCPD heb ben ik voorlopig ook wel klaar met die examens.. (tot juli 2013 althans :'))

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 09:20

Oh ja....

to.do is nog vrij :)
ZpAz schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:07:
[...]

Minimaal 3 tekens voor het domein. Zijn ook nog best prijzig (70 euro per jaar). to.do zou het wel waard zijn though (meer dan waard).
Raar, de officiële(?) registrar (https://www.host.do) geeft geen error aan als ik to.do probeer. Natuurlijk ben ik niet verder dan de bestelpagina gegaan :p

[ Voor 31% gewijzigd door azerty op 12-11-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 09:20
verdorie, dubbel :(

[ Voor 94% gewijzigd door azerty op 12-11-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ik heb voor mezelf een verbeterde RSS feed van Tweakers gemaakt. Je krijg via die feed de gehele tekst van de pagina binnen, dus niet meer een afgeknipte tekst. Handig als je de pagina's in de metro wilt lezen, of met de trein door het groene hart van Nederland rijdt. Verder worden de advertenties er ook uit gefilterd.

De URL van de feed is:

http://pipes.yahoo.com/xo00ox/tweakers?_render=rss

en is geïmplementeerd met behulp van Yahoo Pipes. Als je de _render=rss van de URL afhaalt kan je zien hoe de feed opgezet is. Ik ga 'm denk ik binnenkort wat universeler maken zodat deze ook voor andere RSS feeds te gebruiken is.

Voeg hem vooral toe aan Google Reader allemaal. Omdat ik nu de enige abonnee ben is Google niet zo geïnteresseerd in het updaten van de gegevens. :)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domeinnaamverhaal
De .nl domeinnamen zijn inderdaad een pak vaker in gebruik. Een aantal jaar geleden had ik daar nog een discussie over met een paar mede-studenten en leerkrachten. Ik zei: die Hollanders (no offence boys) hebben echt voor ALLES een website. Ik ging aan een computer zitten en zei: "ik typ nu de eerste random zin in die in mij opkomt". Vervolgens typte ik (NSFW) http://www.ikbendik.nl in. Ik hoopte op iets over obesitas of een weightwatchers-achtig alternatief. Kwam ik even bedrogen uit... :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Down schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:04:
[...]

Nee, 70-513 vond ik lastig vergeleken met 70-516 en 70-511.. 70-516 viel best mee. Als ik MCPD heb ben ik voorlopig ook wel klaar met die examens.. (tot juli 2013 althans :'))
Ah dacht uit je bericht dat de 70-516 niet simpel was. Nochtans 2 collega's die de eerste keer er niet doorwaren. Dus zo simpel dan toch ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:55

Haan

dotnetter

Goh, ik kom er na vijf jaar ASP.NET achter dat je een CompareValidator kan gebruiken om datatypes te controleren, en ook om bijv. een minimum datum af te dwingen. Ik altijd maar moeilijk doen met CustomValidators en bijhorend client-side validatie javascript :')
* Haan grijpt mok met koffie

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1 ... 214 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.