Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Klopt, dit wil ook nog wel eens prima werken: http://www.w3schools.com/cssref/pr_text_text-transform.aspBtM909 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:32:
[...]
Tja, ik kan me genoeg situaties voorstellen dat je wilt dat de eerste letter een hoofdletter is, f.west98
Zelfs dat haalt hij niet daarnaYopY schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:06:
[...]
Ik vind het anders wel grappig wanneer je een bestand met 100+ MB / s binnenhaalt na een delay,.
Als het alleen om presentatie gaat, maar ucfurst() in PHP is natuurlijk voor meer inzetbaar.TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:21:
[...]
Klopt, dit wil ook nog wel eens prima werken: http://www.w3schools.com/cssref/pr_text_text-transform.asp
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Onze IT afdeling is ook zo'n feest. Verhuisde ik van de ene naar de andere afdeling en dus van een hele andere businessgroup naar een andere, moet ik mijn laptop inleveren om te formatteren. Prima. Ik begin toch op een nieuwe functie en al het projectwerk staat toch op een netwerkshare.Haan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:43:
[...]
Dat is zwaar klote ja, wij hebben ook een klant waarvan de IT afdeling gewoon weigert om service-accounts uit te geven waarbij het wachtwoord niet verloopt. Met als resultaat dat om de 90 dagen van alles plat gaat![]()
Of ook leuk: een account krijgen, waarvan je niet zelf het wachtwoord kunt wijzigen, dus moet je steeds via een support afdeling om een nieuw wachtwoord vragen. Dan heb je met een beetje geluk na een paar dagen weer toegang
Zeggen ze met droge ogen dat ik mijn laptop 2 weken kwijt ben en nee... geen vervanger. of ik geen prive laptop heb, maar dan mag ik niet op het netwerk.... ja fok een end op zeg. Uiteindelijk gewoon z'n baas een mail gestuurd en toen had ik een nieuwe laptop. Stelletje dwazen.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
En dat is waar het bij zoveel beheersclubs op uit draait. Escaleren en dan kan het opeens wel. Dus jullie gaan verhuizen en de productieserver van een klant is 2 dagen niet beschikbaar? Dacht het niet. Ik ken ook goeie uitzonderingen maar ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde beheerder. Het zijn niet bepaald klantgerichte creatievelingen.armageddon_2k1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:38:
Uiteindelijk gewoon z'n baas een mail gestuurd en toen had ik een nieuwe laptop. Stelletje dwazen.
https://niels.nu
Kater? Eerst water, de rest komt later
Wat ik ook zo hypochriet vindt is dat ze echt alles volledig dichttimmeren (mailen van attachments kan niet, dropbox mag niet, etc.) maar ondertussen de beheerders wel gewoon alles kunnen.
[ Voor 75% gewijzigd door Hydra op 15-11-2012 10:59 ]
Zo werkte ik parttime tijdens mijn studententijd voor een ICT-detacheerder in Delft (welbekend bij de Delftenaren denk ik) en werkte ik op een school. Ze hadden daar echt een hele lading rackservers draaien wat echt zware overkill was voor een middelbaar schooltje waar we zaten. De beheerder had echter ook wat downloadapplicaties draaien voor zichzelf. Trok allemaal films en series binnen. Toen ik zei dat ik dat raar vond hoefde ik de volgende dag niet meer terug te komen.Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:58:
"Sommige" systeembeheerders?
Wat ik ook zo hypochriet vindt is dat ze echt alles volledig dichttimmeren (mailen van attachments kan niet, dropbox mag niet, etc.) maar ondertussen de beheerders wel gewoon alles kunnen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Van wie heb jij uberhaupt wel een positief beeld ?Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:51:
[...]
Ik ken ook goeie uitzonderingen maar ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde beheerder. Het zijn niet bepaald klantgerichte creatievelingen.
1. Wil ik mijn VS2008 project builden, build hij niet maar hij zit wel in 'build-mode'. Cancel ik dat builden omdat hij toch niks doet, loopt heel VS vast.
2. Open ik een Windows Form, klik ik op een control, zie ik geen properties. Switch ik 10x van form naar form, zie ik opeens wel properties.
3. De panels van VS besluiten op willekeurige momenten niet meer open te klappen. Moet ik ze dus elke keer uitrekken. Als ik dan een andere panel op dezelfde locatie probeer open te klappen moet ik precies hetzelfde doen maar dan gaat hij dus over het vorige panel heen en wil je terug naar het vorige panel dan moet je dus of de bovenste panel weer resizen, of je moet de panel wegklikken (kruisje)
Al paar dagen last van nu. Word er helemaal gek van.
Laat ik voorop stellen dat een beheerder over het algemeen ook veel meer moet kunnen om zijn werk uit te voeren dan bijvoorbeeld een secretaresse, en tevens ook dat daar wel degelijk soms misbruik van wordt gemaakt:Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:58:
Wat ik ook zo hypochriet vindt is dat ze echt alles volledig dichttimmeren maar ondertussen de beheerders wel gewoon alles kunnen.
Daarvoor moet je bij degene zijn die het beleid maakt
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dat is toch ook heel gewoonarmageddon_2k1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:14:
[...]
Zo werkte ik parttime tijdens mijn studententijd voor een ICT-detacheerder in Delft (welbekend bij de Delftenaren denk ik) en werkte ik op een school. Ze hadden daar echt een hele lading rackservers draaien wat echt zware overkill was voor een middelbaar schooltje waar we zaten. De beheerder had echter ook wat downloadapplicaties draaien voor zichzelf. Trok allemaal films en series binnen. Toen ik zei dat ik dat raar vond hoefde ik de volgende dag niet meer terug te komen.
Ernstig zoiets, de school maar betalen en niemand die er wat van ziet. Hij is vast en zeker de enige die er iets mee doet en daarom een soort monopolie positie heeft. Hij kan doen wat hij wil natuurlijk

Bij de stage die ik gelopen heb, bij een overkoepelende organisatie voor een aantal scholen in het voortgezet onderwijs, ben ik ook wel rare dingen tegengekomen. Ik (opleiding MBO ICT Beheerder), moest daar bezig met het configureren van switches/routers/etc omdat ik enige ervaring had met Cisco. De netwerkbeheerder die dit eigenlijk moest doen, had daar volgens mij gewoon helemaal geen kaas van gegeten
Het was wel een leuke stage, ik heb er best veel geleerd hoor, maar systeembeheerder is denk ik toch mijn vak niet. Tijdens mijn stage heb ik vooral werkplek beheer gedaan hoor, maar je loopt constant tegen de keuzes van anderen aan die voor berperkingen zorgen verderop in het 'systeem'. Switches doorlussen naar elkaar zonder gebruik te maken van 'ster' netwerk idee en dan klagen dat het allemaal zo stroperig is

Nouja en meer van die dingen waar ik me vreselijk aan heb lopen ergeren. Je bent de hele dag aan het dwijlen, waar de kranen open staan, om het even figuurlijk te duiden
Edit: Overigens ligt het niet allemaal aan de systeembeheerder, maar is wel te zien dat efficiency vaak ver te zoeken is in het vak systeembeheer.
[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 15-11-2012 11:33 ]
Alweer? Hoeveelste is het dan al?wsitedesign schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:36:
Pff, mag ik alweer 1 van mijn HD7950 RMA sturen... 1 van de 2 fans maakt constant herrie, zit niet goed meer vast ofzo -_-
In tegenstelling tot wat wij als Nederlanders (behoren te) doen zijn de Engelse woorden toch vaak los van elkaar. In dit geval is "upper case" prima, wat zich dan uiteraard vertaald in object.toUpperCase();RobIII schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:20:
[...]
ToUppercase dan, IMHO
Upper en Case zijn geen losse woorden en dus geen hoofdletter C(of je moet inderdaad op 't bovenste laatje doelen dat zetters vroeger gebruikten om de hoofdletters te bewaren
).
[...]
[...]
(En ja, toUpperCase e.d. komt overal-en-nergens voor en ja, er zal best een goeie reden voor zijn en ja, ik denk ik er gewoon anders overDeal with it
If anything dan heb je mogelijk iets nieuws geleerd uit deze post
![]()
)
Zie ook hier: Wikipedia: Letter case voor de verschillende manieren hoe je upper case / upper-case / uppercase etc kan schrijven.
Als ik me niet vergis horen videokaarten langer mee te gaanwsitedesign schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:48:
[...]
Mijn eerste, maar het is gewoon dat ik ze nog geen 2 maand heb...
Je bent voordat je weggaat nog alles in Comic Sans aan het veranderen?alienfruit schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:03:
Ik kan hier niet eens een lettertype installeren
Kan wel hoor, maar dan moet je andere functies gebruiken. Dan kan je lekker aan de slag met mb_ functies, wat niet helemaal ideaal isJanoz schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:22:
Wel weer typisch dat er bij php in geen velden of wegen iets van localization te herkennen is. Hoofdletter i is immers altijd I
Ik herinner mij nog heel goed toen ik lokaal om admin rechten vroeg.Paul schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:27:
[...]
Daarvoor moet je bij degene zijn die het beleid maaktSoms is dat inderdaad een beheerder, maar meestal is dat het management (al dan niet in overleg met de ICT'ers).
Systeembeheer:
"Wat moet jij daarmee?"
Ik:
"Ik ben developer. Ik moet development tools en meuk kunnen installeren.
Systeembeheer:
"*Zucht*"
Het zat hem echt dwars..

Veel van die video's zijn wel van redelijke kwaliteit jaDevilly schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:17:
Ik ben nu bezig met de video's van de Developing in HTML5 with JavaScript and CSS3 Jump Start. Ondanks dat het nogal basic is, vind ik de uitleg wel erg duidelijk. Zijn al die Channel 9 video's van dergelijke kwaliteit? Misschien moet ik dan maar eens gaan .NET'en.
Kind + Zwangere vrouw +ontslagronde = Hartkloppingen...
Zoals je het nu zegt klinkt het alsof het een bingospel is. Ennn de volgende ongelukkige is.... (roffel)ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:53:
vandaag van 1 tot 3 ontslagronde op me werk... bloednerveus!
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bij ons gebruiken ze altijd de uitsorteerhoed. Die schreeuwt dan of je door bent naar het volgende jaar of nietKorben schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:58:
[...]
Zoals je het nu zegt klinkt het alsof het een bingospel is. Ennn de volgende ongelukkige is.... (roffel)
Lol... 'Development! Development! Marketing! Development! Uitkering! Marketing!'Merethil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:00:
[...]
Bij ons gebruiken ze altijd de uitsorteerhoed. Die schreeuwt dan of je door bent naar het volgende jaar of niet
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat was niet toevallig het Stanislas College?armageddon_2k1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:14:
[...]
Zo werkte ik parttime tijdens mijn studententijd voor een ICT-detacheerder in Delft (welbekend bij de Delftenaren denk ik) en werkte ik op een school. Ze hadden daar echt een hele lading rackservers draaien wat echt zware overkill was voor een middelbaar schooltje waar we zaten. De beheerder had echter ook wat downloadapplicaties draaien voor zichzelf. Trok allemaal films en series binnen. Toen ik zei dat ik dat raar vond hoefde ik de volgende dag niet meer terug te komen.
Korben schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:02:
[...]
Lol... 'Development! Development! Marketing! Development! Uitkering! Marketing!'
Gelukkig is de hoed te beïnvloeden. Als je maar graag genoeg wilt developen komt dat dus wel goed.
trouwens, 1 down, 2 to go...
Succes dan maar hèameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:08:
Voor ons is het ook een soort van bingo, alleen manegement weet wie en wie niet. Pas na 3 uur zal voor ons duidelijkheid zijn. Tot die tijd, onzekerheid.
Klote man, Sterkte!ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:08:
Voor ons is het ook een soort van bingo, alleen manegement weet wie en wie niet. Pas na 3 uur zal voor ons duidelijkheid zijn. Tot die tijd, onzekerheid.
Dat is toch ook de bedoeling van dit topic, dat je je ei ff kwijt kan? Ik heb verder hele leuke collega's hoor, maar dat levert geen frustraties op.D-Raven schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:26:
Van wie heb jij uberhaupt wel een positief beeld ?Getuige je rants over alles en iedereen in de IT die geen manager is lijkt het allemaal kommer en kwel
Zal best, maar ik heb het over het nieteens kunnen mailen van een XML file omdat dat 'executable code' zou zijn. Ja hallo, block dan ook gewoon meteen JPGs enzo. dan is het hypochriet als beheerders die rechten wel hebben en developers niet. Ik heb het niet over de secretaresse ofzo. Hier hebben developers ook local admin, de secretaresse niet en die hoor je er ook niet over klagen want die installeert zelf toch niks.Paul schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:27:
[...]
Laat ik voorop stellen dat een beheerder over het algemeen ook veel meer moet kunnen om zijn werk uit te voeren dan bijvoorbeeld een secretaresse, en tevens ook dat daar wel degelijk soms misbruik van wordt gemaakt:
Daarvoor moet je bij degene zijn die het beleid maaktSoms is dat inderdaad een beheerder, maar meestal is dat het management (al dan niet in overleg met de ICT'ers).
Het gaat me om zaken die je in je werk belemmeren. Dat is per definitie slecht.
[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 15-11-2012 13:13 ]
Ook geen flauw idee waarom ze dit zo aanpakken. Waarschijnlijk om iedereen op scherp te zetten. 1 ding is zeker, productiviteit komt het niet ten goede, iedereen zit nu maar een beetje verdwaast naar zijn scherm te kijken, en zenuwachtig de klok in de gaten te houden. hier en daar hoor je een nerveus lachje, maar daar blijft het ook wel bij.GateKeaper schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:11:
Maar waarom duurt het dan nog 2 uur voordat jullie duidelijkheid hebben? Bij het management is het echt wel al bekend wie er uit gaat en wie niet. Niet dat ze dat zo even in 2 uurtjes tijdens een brainstormsessie beslissen, en jullie gelijk mededelen.
Dat in combinatie met een stringvergelijking.....
Sterkte ameesters
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Klote zeg. Sterkte!ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:13:
Ook geen flauw idee waarom ze dit zo aanpakken. Waarschijnlijk om iedereen op scherp te zetten. 1 ding is zeker, productiviteit komt het niet ten goede, iedereen zit nu maar een beetje verdwaast naar zijn scherm te kijken, en zenuwachtig de klok in de gaten te houden. hier en daar hoor je een nerveus lachje, maar daar blijft het ook wel bij.
Sms nu "ameesters" naar 1337 als je van mening bent dat ameesters door moet gaan.Korben schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:58:
[...]
Zoals je het nu zegt klinkt het alsof het een bingospel is. Ennn de volgende ongelukkige is.... (roffel)
Verplicht leesvoer: Does Your Code Pass The Turkey Test?Rhapsody schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:13:
Blijken ze in Turkije dus 2 soorten 'i' te hebben... Mét en zonder puntje erboven....
+1Sterkte ameesters
We are shaping the future
De Turkse i is altijd hét voorbeeld in culture-specifiek strings vergelijkenRhapsody schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:13:
Blijken ze in Turkije dus 2 soorten 'i' te hebben... Mét en zonder puntje erboven....
Sterkte ameesters
Thanks! Die ga ik eens doornemen.Alex) schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:16:
[...]
Verplicht leesvoer: Does Your Code Pass The Turkey Test?
[...]
+1
Ja daar kom ik ook net achterHaan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:18:
[...]
De Turkse i is altijd hét voorbeeld in culture-specifiek strings vergelijken

2 down, 1 to go
Vaak willen ze degene in kwestie bellen en het er 'uitgebreid' over hebben. Lijkt mij vrij kut als je van je collega moet horen dat je gekicktontslagen bent.GateKeaper schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:11:
Maar waarom duurt het dan nog 2 uur voordat jullie duidelijkheid hebben? Bij het management is het echt wel al bekend wie er uit gaat en wie niet. Niet dat ze dat zo even in 2 uurtjes tijdens een brainstormsessie beslissen, en jullie gelijk mededelen.
Geeft 'ie gewoon een 200 OK
Maar... Maar... Maar... De 404-pagina wordt toch OK afgeleverd?marcop23 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:28:
WTF, ik vond op Google deze pagina, dus keek ik even naar het antwoord van de server:
Geeft 'ie gewoon een 200 OKEn dus indexeert Google hem... WTF KPN.
XML staat default op de Level2-lijst van Exchange / Outlook. Blijkbaar hebben ze bij jullie iets aangepast dat ze die lijst ook aanhouden bij het verzenden / dat je level2 attachments zelfs niet op kunt slaan.Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:11:
Zal best, maar ik heb het over het nieteens kunnen mailen van een XML file omdat dat 'executable code' zou zijn.
Simpelste work-around: Hernoemen naar .TXT voordat je het stuurt

Ik verwacht (als het inderdaad die lijst is) dat beheerders ook geen XML kunnen sturendan is het hypochriet als beheerders die rechten wel hebben
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je kunt toch wel inschatten of je baan eraan gaat? Middels het afspiegelingsbeginsel komt het vaak neer op last in, first out.ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:53:
vandaag van 1 tot 3 ontslagronde op me werk... bloednerveus!
Damn, die UWV-site laat Chrome gewoon crashen.

@.oisyn:
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 15-11-2012 13:38 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@ameesters: veel sterkte!
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2012 13:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Snap ik volkomen. Maar waarschijnlijk zijn die gisteravond dan al gebeld. Nu zijn ze waarschijnlijk ook op kantoor? Je gaat toch niet die 3 even "in het kamertje" roepen, om te melden dat ze ontslagen zijn (verspreid over 2 uur)? Zodra hun naam valt, weet je al genoeg.serhat schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:27:
[...]
Vaak willen ze degene in kwestie bellen en het er 'uitgebreid' over hebben. Lijkt mij vrij kut als je van je collega moet horen dat je gekicktontslagen bent.
Hier zijn er ook net 2 uitgestuurd. Dat team is 's avonds opgebeld dat ze 's ochtends om 8:00 uur op kantoor moesten zijn. Inderdaad wel even die personen afzonderlijk genomen, maar om 8:10 wist iedereen waar hij aan toe was.
Ik had het over een aantal klanten van ons waar ik als consultant kom. Bij m'n eigen beheerder kan ik prima dat soort zaken aankaarten. Daarnaast gebruik ik gewoon dropbox met projectfolders dus files delen is geen issue (tenzij dropbox gewoon integraal geblokkeerd staat). Maar onze klanten zijn vaak grote organisaties en hoe groter de organisatie hoe meer star de beheersclub is.Paul schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:33:
[...]
XML staat default op de Level2-lijst van Exchange / Outlook. Blijkbaar hebben ze bij jullie iets aangepast dat ze die lijst ook aanhouden bij het verzenden / dat je level2 attachments zelfs niet op kunt slaan.
Simpelste work-around: Hernoemen naar .TXT voordat je het stuurtAls je beheerders / management ook maar enigszins competent is willen ze vast een case accepteren waarom XML van die lijst af moet...
[...]
Ik verwacht (als het inderdaad die lijst is) dat beheerders ook geen XML kunnen sturen
Daarnaast krijg ik soms het gevoel dat ze hun best doen om het je zo moeilijk mogelijk te maken. Bij een klant was het eerst niet mogelijk om xml te sturen, maar kun je zaken wel zippen. Later werd dat onmogelijk omdat zipfiles gescand werden. Dat kon je voorkomen door een passwords op de zipfile te zetten (kreeg je een xml binnen als bla.xml-pass-openmij.zip). Dat werkt nu ook niet meer omdat zipfiles met een password gewoon geblokkeerd worden. Oh, en dropbox is geblokkeerd en ook kun je geen gewone USB sticks in een machine stoppen. Renamen naar text kan niet want ze kijken gewoon naar de content.
Gelukkig bleek uiteindelijk dat renamen naar pdf wel werkt want die dingen werden kennelijk niet op inhoud gescand. Ik stond al op het punt die configfile uit te printen en te faxen...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ul { } li { } a { } |
... ik bij li:hover a wel de a kan veranderen, maar de li niet bij a:hover?
Het lijkt me van niet hoor, maar tjah... misschien heb ik dit nooit geweten?
[ Voor 7% gewijzigd door Sh4wn op 15-11-2012 13:43 ]
Werkt hier gewoon.CodeCaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:33:
Damn, die UWV-site laat Chrome gewoon crashen.
Hij bedoeld (volgens mij) eigenlijk:Sh4wn schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:42:
li a of li a:hover zou geen verschil moeten maken en gewoon moeten werken.
1
2
3
4
5
| <ul> <li> <a href="#">link</a> </li> </ul> |
En nu, stijl de li bij een a:hover.
En nee, dit kan niet in CSS2 of CSS3. In CSS4 wel, maar volgens mij wordt dat nog niet echt ondersteund. Zou je moeten proberen met:
1
2
3
| !li > a:hover { color: red; } |
*edit, subject van de selector was een $, blijkbaar is dat inmiddels veranderd naar een !
http://dev.w3.org/csswg/selectors4/#subject
[ Voor 11% gewijzigd door GateKeaper op 15-11-2012 13:49 ]
Ja, het werkt ook naar behoren, maar ik kom nog wel eens tegen dat ik in een menu, pas de li wil veranderen van stijl als de a:hover plaats vind. Niet bij li:hoverSh4wn schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:42:
li a of li a:hover zou geen verschil moeten maken en gewoon moeten werken.
Kortom; li is het onderwerp bij a:hover
Yup! Ah oké, dat word hem dan niet. Echt belangrijk is het ook niet hoor, maar ik vroeg het me zo af XDGateKeaper schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:46:
[...]
Hij bedoeld (volgens mij) eigenlijk:
HTML:
1 2 3 4 5 <ul> <li> <a href="#">link</a> </li> </ul>
En nu, stijl de li bij een a:hover.
En nee, dit kan niet in CSS2 of CSS3. In CSS4 wel, maar volgens mij wordt dat nog niet echt ondersteund. Zou je moeten proberen met:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 $li > a:hover { color: red; }
[ Voor 45% gewijzigd door TheNephilim op 15-11-2012 13:48 ]
Je doelt denk ik op:TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:41:
Heb ik het goed dat...
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ul { } li { } a { }
... ik bij li:hover a wel de a kan veranderen, maar de li niet bij a:hover?
Het lijkt me van niet hoor, maar tjah... misschien heb ik dit nooit geweten?Voor zover ik weet kan het niet, in ieder geval niet met CSS, dan moeten we toch weer naar JavaScript.
Selectors are unable to ascend
CSS offers no way to select a parent or ancestor of an element that satisfies certain criteria,[32] until CSS Selectors Level 4,[33] which is still in Working Draft status.
Bron: Wikipedia: Cascading Style Sheets
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Maar goed, ik ben door dus!
ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:02:
lived to die another day, wel afscheid moeten nemen van een paar zeer gewaardeerde collega's. Dit soort dingen zijn nooit makkelijk...
Op naar de volgende ontslagronde!ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:02:
[...] Maar goed, ik ben door dus!
What the hell, das toch niet werkbaar... ik zou echt helemaal gek worden.Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:40:
[...]
Ik had het over een aantal klanten van ons waar ik als consultant kom. Bij m'n eigen beheerder kan ik prima dat soort zaken aankaarten. Daarnaast gebruik ik gewoon dropbox met projectfolders dus files delen is geen issue (tenzij dropbox gewoon integraal geblokkeerd staat). Maar onze klanten zijn vaak grote organisaties en hoe groter de organisatie hoe meer star de beheersclub is.
Daarnaast krijg ik soms het gevoel dat ze hun best doen om het je zo moeilijk mogelijk te maken. Bij een klant was het eerst niet mogelijk om xml te sturen, maar kun je zaken wel zippen. Later werd dat onmogelijk omdat zipfiles gescand werden. Dat kon je voorkomen door een passwords op de zipfile te zetten (kreeg je een xml binnen als bla.xml-pass-openmij.zip). Dat werkt nu ook niet meer omdat zipfiles met een password gewoon geblokkeerd worden. Oh, en dropbox is geblokkeerd en ook kun je geen gewone USB sticks in een machine stoppen. Renamen naar text kan niet want ze kijken gewoon naar de content.
Gelukkig bleek uiteindelijk dat renamen naar pdf wel werkt want die dingen werden kennelijk niet op inhoud gescand. Ik stond al op het punt die configfile uit te printen en te faxen...
ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:02:
lived to die another day, wel afscheid moeten nemen van een paar zeer gewaardeerde collega's. Dit soort dingen zijn nooit makkelijk...
[ Voor 9% gewijzigd door D-Raven op 15-11-2012 14:10 ]
Ow zo'n beheerder heb ik ook ooit meegemaakt. Had rechten op de servers voor de ontwikkelaars beperkt van de ene op de andere dag... Wij waren de enige die de kennis en ervaring hadden om de tools te deployen en deden ook het onderhoud op die servers (wij waren als klein clubje verantwoordelijk voor de software, maar ook voor het beheer van servers, naast ons stond een systeembeheerder die de mailservers en de andere servers onderhield), maar meneer vond het niet zo gaaf dat wij volle rechten op onze servers hadden. Van de ene op de andere dag waren de rechten verdwenen.serhat schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:31:
[...]
Ik herinner mij nog heel goed toen ik lokaal om admin rechten vroeg.
Systeembeheer:
"Wat moet jij daarmee?"
Ik:
"Ik ben developer. Ik moet development tools en meuk kunnen installeren.
Systeembeheer:
"*Zucht*"
Het zat hem echt dwars..Ik zag hem al nadenken: Niet NOG een developer.
Meneer wilde ze niet terugzetten....
Binnen 8 uur hadden we de rechten weer terug
Hij heeft een vergelijkbaar trucje geprobeerd op onze client machines, maar daar kwam hij ook redelijk snel van terug
Hij had schijnbaar opdracht van de directie gehad om de boel af te schermen, maar had geen rekening gehouden met de ICT afdeling. Toen we dreigden het werk neer te leggen omdat we met beperkte rechten niet vooruit konden waren de beperkingen redelijk snel opgeheven...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Tja. Overheid he. Productiviteit moet zoveel mogelijk voorkomen worden.D-Raven schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:09:
What the hell, das toch niet werkbaar... ik zou echt helemaal gek worden.
Gefeliciteerd is misschien niet helemaal op z'n plaats dus: *schouderklopje*ameesters schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:02:
[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 15-11-2012 14:12 ]
Slapen zul je!Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:11:
[...]
Tja. Overheid he. Productiviteit moet zoveel mogelijk voorkomen worden.
Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:11:
[...]
Tja. Overheid he. Productiviteit moet zoveel mogelijk voorkomen worden.
[...]
Gefeliciteerd is misschien niet helemaal op z'n plaats dus: *schouderklopje*

---
w00t, eindelijk weer eens een leuke website om te maken. Strak, overzichtelijk en allemaal netjes in te delen, daar houd ik van! ^^
Zeker begin van het project nog?TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:17:
w00t, eindelijk weer eens een leuke website om te maken. Strak, overzichtelijk en allemaal netjes in te delen, daar houd ik van! ^^
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ssssst!
Nou, heel groot is het niet hoor...
Ik zit alleen een beetje met lange css selectors: #attraction-archive .attraction-archive-body .columns .two .attractions .attraction .attraction-body .information ...

Daar moet ik nog wel even naar kijken, kan een stuk korter en zeker een boel tussen uit. Nog geen tijd gehad om SMACSS te lezen
You're doing it wrong.TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:40:
Ik zit alleen een beetje met lange css selectors: #attraction-archive .attraction-archive-body .columns .two .attractions .attraction .attraction-body .information ...
Sorry, maar als je zulke selectors gebruikt*, doe je het niet goed.
*) Zeker bij kleine/simpele websites, maar eigenlijk bij elke website.
niceHydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:14:
Interessant filmpje over productiviteit:
[video]
En weer een kwartier werktijd kwijtHydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:14:
Interessant filmpje over productiviteit:
[video]
Ik snap het probleem dat je hebt niet.TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:48:
Ik weet het, eigenlijk hoef ik niet steeds de voorgaande allemaal mee te nemen, maar dit is een hele riedel met kleine elementen genest in andere elementen. Zo maar eens even snoeien!
Of een element nu direct binnen de <body> staat of binnen tien andere <div>s, zolang ze beide de zelfde style moeten krijgen, geef je ze beide de zelfde classname en zet je alleen die classname, zonder andere er voor, in je CSS file.
Moet de ene net een iets andere style krijgen kan je voor dat specifieke geval een extra selector er voor (of er aan vast) zetten en klaar...
Nou, ik CTRL+SHIFT+DOWN de voorgaande regel en indent die netjes, vervolgens zet ik dan .volgende-class erachter en maak ik het element op. Als het goed werkt dan schoon ik het op tot op 'module' basis. Diezelfde regel die ik net liet zien, ziet er nu zo uit: #attraction-archive .attractions .information Het kan zijn dat er nog een .information voorkomt in #attraction-archive maar zeker niet in .attractionsOkkE schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:51:
[...]
Ik snap het probleem dat je hebt niet.
Of een element nu direct binnen de <body> staat of binnen tien andere <div>s, zolang ze beide de zelfde style moeten krijgen, geef je ze beide de zelfde classname en zet je alleen die classname, zonder andere er voor, in je CSS file.
Moet de ene net een iets andere style krijgen kan je voor dat specifieke geval een extra selector er voor (of er aan vast) zetten en klaar...
Jij zult het vast meteen zo doen, maar ik vind achteraf kijken wat één blok/module/etc is net zo makkelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 15-11-2012 14:57 ]
Die kan dus ook meteen weg.
Of komen er nog andere .attractions in andere containers?
Daar heb je gelijk in, ik kan het nog kleiner maken!armageddon_2k1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:02:
Maar... als je classes en id's goed kiest, dan is het bijvoorbeeld al logisch dat een .attraction sowieso onder het #attraction-archive valt.
Zo ook maar eens even een bakkie koffie zetten! ^^
Ik heb het gevoel dat je te veel vanuit de HTML denkt.TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:56:
Jij zult het vast meteen zo doen, maar ik vind achteraf kijken wat één blok/module/etc is net zo makkelijk.
Dit is o.a. wat ik bedoel.armageddon_2k1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:02:
Maar... als je classes en id's goed kiest, dan is het bijvoorbeeld al logisch dat een .attraction sowieso onder het #attraction-archive valt.
Bijvoorbeeld:
1
2
3
| body { color: #666; } /*p*/.intro { font-size: 120%; font-weight: bold; } /*p*/.newsitem .intro { color: #333; } |
Dan maakt het niet uit waar ik de .intro gebruik, ik wil tenslotte dat al mijn intros gelijk zijn. En voor de enkele uitzondering, is dat simpel te veranderen.
In jouw voorbeeld, met #attraction-archive .attractions .information, wat als er nu een nieuwe pagina bij komt met een ander ID maar ook een .information die de zelfde stijl moet hebben? Zet je dan een tweede regel er bij?
Daar loop ik inderdaad wel vaak tegenaan, daarom heb ik onder andere het SMACSS boekje gekocht, nog geen tijd gehad om die uitvoerig te lezen.OkkE schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:16:
Bijvoorbeeld:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 body { color: #666; } /*p*/.intro { font-size: 120%; font-weight: bold; } /*p*/.newsitem .intro { color: #333; }
Dan maakt het niet uit waar ik de .intro gebruik, ik wil tenslotte dat al mijn intros gelijk zijn. En voor de enkele uitzondering, is dat simpel te veranderen.
In jouw voorbeeld, met #attraction-archive .attractions .information, wat als er nu een nieuwe pagina bij komt met een ander ID maar ook een .information die de zelfde stijl moet hebben? Zet je dan een tweede regel er bij?
Als hetzelfde terug komt, moet ik inderdaad geen #attraction-archive meer voor .attractions zetten, want die wil ik dan her gebruiken.
Upper case != UppercaseAloys schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:53:
[...]
In tegenstelling tot wat wij als Nederlanders (behoren te) doen zijn de Engelse woorden toch vaak los van elkaar. In dit geval is "upper case" prima, wat zich dan uiteraard vertaald in object.toUpperCase();.
Zie ook hier: Wikipedia: Letter case voor de verschillende manieren hoe je upper case / upper-case / uppercase etc kan schrijven.
En ga maar opzoeken wat de definitie is van Upper case vs Uppercase
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Daar gaat best wat tijd in zitten inderdaad.TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:22:
Daar loop ik inderdaad wel vaak tegenaan, daarom heb ik onder andere het SMACSS boekje gekocht, nog geen tijd gehad om die uitvoerig te lezen.
Eventueel zou je misschien wel wat tijd kunnen vrij maken om iets online te lezen. Dit is niet zo zeer SMACSS, maar geeft wel een aantal IMHO goede tips voor de problemen die jij lijkt te hebben — en ik in het begin ook had.
http://csswizardry.com/20...-efficient-css-selectors/
http://csswizardry.com/20...kill-css-selector-intent/
http://csswizardry.com/20...ore-classes-in-your-html/
Sinds ik een aantal van die tips ben gaan toepassen zijn mijn CSS files korter en overzichtelijker en werk ik sneller. Plus uitbreidingen zijn veel minder lastig.
Ik probeer CSS op te bouwen vanuit de functie (omdat over het algemeen de functie ook de stijl bepaalt); algemene classnames die de stijl verzorgen met evt. iets specifiekere als het iets moet afwijken (zie mijn eerdere code voorbeeld).Als hetzelfde terug komt, moet ik inderdaad geen #attraction-archive meer voor .attractions zetten, want die wil ik dan her gebruiken.
Waarom, o waarom, kunnen mensen daar niet 2 seconden op letten?
Of simpelweg controleren dat hun ding werkt? (En niet alleen op windows plz, _zeker_ niet aangezien we _niet_ op windows deployen!!)
ISO-* my ass, utf-8 moeten we hebben...
Also: Mysql is een asshole, een smeerlap. Geeft geen errors (Errors kwamen veel later, toen een bewerking erop moest gebeuren), truncate gewoon tot de karakters dat hij niet begrijpt en laat het zo.
Wait, what? Onbeduidend databaseken. Waarom mensen dit hatelijke ding ook gebruiken is een misterie (Buiten hype en php gelaten, want in het geval mysql/php is de grootste vraag niet: waarom mysql?)
*sigh*
Als ik een paar keer heen en weer klik op die site, crasht de tab waarin ik 'm open heb. Kan aan een van de plugins Adblock, Ghostery, Read it Later (of Pocket) of Edit This Cookie liggen.
WTF, is dit een WTF? Time Table Overload.
Zo'n tijdtabel kan voor rapportages een fantastische uitkomst zijn, omdat die tabel zo statisch is als het maar kan (genereer -10 tot +90 jaar aan datums) en alle beschikbare informatie over die datums (die toch niet verandert) alvast wordt opgeslagen. In plaats van verschrikkelijk complexe (en soms zware) queries met onder andere DATEPART en DATEADD doe je nu gewoon een join naar die tabel...
Gelukkig hebben de mensen in de top comments dat ook door.
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 15-11-2012 16:29 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nee joh, dat is met z'n allen een wedstrijdje effectief cURL gebruik houden.CodeCaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:25:
[...]
![]()
![]()
Da's toch dat als een malle vegen zodat een soort afgerond strijkijzer mooi over het ijs glijdt?
Thanks! ^^ Die gaan op mijn 'toread' lijstje. Ik ben nog niet zo lang ge(pro|de)moveert tot front-end developer, dus er is nog veel te leren!OkkE schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:00:
[...]
Daar gaat best wat tijd in zitten inderdaad.![]()
Eventueel zou je misschien wel wat tijd kunnen vrij maken om iets online te lezen. Dit is niet zo zeer SMACSS, maar geeft wel een aantal IMHO goede tips voor de problemen die jij lijkt te hebben — en ik in het begin ook had.
http://csswizardry.com/20...-efficient-css-selectors/
http://csswizardry.com/20...kill-css-selector-intent/
http://csswizardry.com/20...ore-classes-in-your-html/
Sinds ik een aantal van die tips ben gaan toepassen zijn mijn CSS files korter en overzichtelijker en werk ik sneller. Plus uitbreidingen zijn veel minder lastig.
[...]
Ik probeer CSS op te bouwen vanuit de functie (omdat over het algemeen de functie ook de stijl bepaalt); algemene classnames die de stijl verzorgen met evt. iets specifiekere als het iets moet afwijken (zie mijn eerdere code voorbeeld).
---
Waarom matched ^attracties/categorie/(\d+)/[^/]+$ niet op attracties/categorie/4/spektakel-en-springkussens, dat is toch één op één
JupCodeCaster schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:25:
[...]
![]()
![]()
Da's toch dat als een malle vegen zodat een soort afgerond strijkijzer mooi over het ijs glijdt?
Het schijnt dat nare ervaringen goed zijn voor groepsgevoel / teambuilding.
Thuis blijven is geen optie?GeertJam schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:36:
[...]
Het erge is ook nog, ik moet er zo'n 300KM voor rijden -.-

[ Voor 34% gewijzigd door OkkE op 15-11-2012 16:39 ]
Het erge is ook nog, ik moet er zo'n 300KM voor rijden -.-OkkE schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:35:
[...]
Het schijnt dat nare ervaringen goed zijn voor groepsgevoel / teambuilding.
Een project waarvan wij eigenlijk zeker wisten dat het niet dit jaar (waarschijnlijk zelfs nooit) online zou gaan, is toch online gegaan.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.