Minder praten, meer drinken?!SoaDmaggot schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:21:
Helaas is mijn Frans ronduit treurig te noemen, maar we gaan het zien..
Frans is geen taal, maar een houding
Werkt hier niet in Chrome. Ik krijg 'm window waarschijnlijk niet klein genoeg. Teveel extension icoontjes (9 stuks)
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2012 09:56 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is dit wat: Show hier je eigen websitehylke94 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:12:
Is er ook een subforum/topic waar je feedback kunt krijgen op je eigen gemaakte website? Ik heb al even rondgekeken, maar ik kan zou gauw geen plekje vinden om het te posten.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Die kun je gewoon verbergen door rechterkant van de adresbalk vast te pakken en naar rechts te slepen..oisyn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:55:
Werkt hier niet in Chrome. Ik krijg 'm window waarschijnlijk niet klein genoeg. Teveel extension icoontjes (9 stuks)
Mag nog niet in de huiskamer
Hmmm handig! Lijkt alleen niet erg actief XD
---
Damn, vandaag móét een website af waar ik gister pas mee begonnen ben XD Maar goed, ik denk dat het wel gaat lukken. Helaas is het een ontwerp van iemand die geen verstand heeft van websites ontwerpen... schiet nooit op

Ben jij al helemaal klaar met je studie dan? :o Met MSc en al?
Je hoeft geen studie afgerond te hebben om een bepaalde functietitel te hebben natuurlijk.
https://niels.nu
Zeker waar, maar ik weet toevallig dat hij ongeveer tegelijkertijd met mij is gestart met studeren, en ik krijg de indruk dat het een vrij fulltime baantje isHydra schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:19:
Je hoeft geen studie afgerond te hebben om een bepaalde functietitel te hebben natuurlijk.
Edit: en ik doelde dus niet direct op de titel 'Software engineer'.
[ Voor 8% gewijzigd door Sh4wn op 02-11-2012 10:24 ]
Sinds wanneer heeft de titel Software engineer specifiek wat te maken met MSc??Sh4wn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:18:
[...]
Een Master is niet echt nodig voor die titel..
Hoezo dat? Je kunt toch ook één dag per week Software Engineer zijn?Sh4wn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:22:
[...]
Zeker waar, maar ik weet toevallig dat hij ongeveer tegelijkertijd met mij is gestart met studeren, en ik krijg de indruk dat het een vrij fulltime baantje is
Zeg ik dat dat niet zo kan zijn? Ik kreeg simpelweg de indruk dat het fulltime was.HuHu schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:24:
[...]
Hoezo dat? Je kunt toch ook één dag per week Software Engineer zijn?
Debuggen van IE8, JSON(P), cross domain, http/https & Facebook... You're gonna have a bad time. Echt zo'n klusje wat je wil doen op de vrijdag.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Mooi dat Dell zo'n chatservice biedt maar snel gaat het niet zeg ... Ik wil alleen weten hoe ik een Engelstalige Win8 bij mijn desktop kan krijgen.
Want van objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld moet ik niets weten
Want van objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld moet ik niets weten
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Kun je bij de Pro versie geen language packs instellen?kenneth schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:47:
Mooi dat Dell zo'n chatservice biedt maar snel gaat het niet zeg ... Ik wil alleen weten hoe ik een Engelstalige Win8 bij mijn desktop kan krijgen.
Daarnaast dacht ik dat er (tenminste vroeger in XP kon dat wel) een install-pack verantwoordelijk was voor de Nederlandse vertalingen. Deze kon je verwijderen via de het config. panel en dan stond de handel weer in Engels.
Maar inderdaad, een Nederlandse versie is echt niet handig voor een ontwikkelaar. Draai eigenljk al jaren een Engelse versie en krijg iedere keer tranen in mijn ogen als ik op een Nederlandse versie moet werken...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik kan nergens een fatsoenlijke Nederlandse vertaling vinden voor 'Listing', wat je vaak gebruikt in verslagen voor stukjes code. Iemand die dat wel weet?
Codevoorbeeld?Sh4wn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:57:
Ik kan nergens een fatsoenlijke Nederlandse vertaling vinden voor 'Listing', wat je vaak gebruikt in verslagen voor stukjes code. Iemand die dat wel weet?
Hail to the king baby!
Oh, dat had dan ook nog gekund. Nou, ze zijn niet snel maar wel goed: ik krijg een offerte met een Engelse versie.Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:56:
[...]
Kun je bij de Pro versie geen language packs instellen?

Maar inderdaad, een Nederlandse versie is echt niet handig voor een ontwikkelaar. Draai eigenljk al jaren een Engelse versie en krijg iedere keer tranen in mijn ogen als ik op een Nederlandse versie moet werken...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Wauwz, lijkt me een automatische vertaling. Heb je toevallig de engelse tekst ook?kenneth schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
[...]
Oh, dat had dan ook nog gekund. Nou, ze zijn niet snel maar wel goed: ik krijg een offerte met een Engelse versie
[...]
[afbeelding]
Hail to the king baby!
kenneth schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
[...]
Oh, dat had dan ook nog gekund. Nou, ze zijn niet snel maar wel goed: ik krijg een offerte met een Engelse versie
Ik dacht dat je vroeger op de site ook kon kiezen tussen Eng/Nld versies, maar de laatste keer dat ik bij Dell iets bestelde is erg lang geleden...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Please connect the datachopper, and turn on the switch to read data from the trunk?urk_forever schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:00:
[...]
Wauwz, lijkt me een automatische vertaling. Heb je toevallig de engelse tekst ook?
Of zoiets?
Hmm opzich beter wat ik op internet tegenkom, maar is het ook niet precies..
[ Voor 26% gewijzigd door Sh4wn op 02-11-2012 11:05 ]
Datalogger denk ik.Sh4wn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:02:
[...]
Please connect the datachopper, and turn on the switch to read data from the trunk?
Of zoiets?
kenneth schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
[...]
[...]
[afbeelding]

Is dat echt?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Duuuuude, dat is wel heel erg...kenneth schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
[...]
[...]
[afbeelding]
Ik heb hem van Xander in "Engels voorkeur boven Nederlands bij programma's"urk_forever schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:00:
[...]
Wauwz, lijkt me een automatische vertaling. Heb je toevallig de engelse tekst ook?
Op zich wel logisch: boomstronk -> log, houthakker -> logger
En die komt dan weer van deze GPS-logger, ergens in 2008 aangeboden op samenkopen.net:
@hieronder: ugh, wat een lelijk effect als je tekst selecteert op die site in Chrome.Lachwekkende vertaling van de software in het nederlands, gegevenshouthakker(datalog), boomstronk gegevens (log data), bocht om de schakelaar? (Oh, er wordt bedoeld turn on the switch!). Toch maar een 10 voor het product, gaat tenslotte vooral om de hardware.
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 02-11-2012 11:17 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Leuk, ik lees net op TheHackerNews dat er al een zeroday exploit is gevonden in Windows 8: http://thehackernews.com/...ve-windows-8-zeroday.html
Die zal je altijd hebbenMartindo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:16:
Leuk, ik lees net op TheHackerNews dat er al een zeroday exploit is gevonden in Windows 8: http://thehackernews.com/...ve-windows-8-zeroday.html
TheHackerNews? Beetje sneue poging om in te haken op http://news.ycombinator.org/, in de volksmond 'Hacker News'.
@thread, jeuj release builds maken / automatiseren / documenteren. Binnenkort naar versie 1.0.
@thread, jeuj release builds maken / automatiseren / documenteren. Binnenkort naar versie 1.0.
argh. Bug in een website welke alleen in IE7 op WinXP optreed. Krijg het op een test omgeving niet gereproduceerd, maar op pc blij de klant doet ie het altijd
.
Fucking irritant. DIE IE7 DIE!!
Het is niet eens een CSS issue... hij POST gegevens, maar op een of andere manier heeft ie serverside zoiets van.. POST data??? welke POST data??, hier heb je je formulier nog een keer..
Wierdest bug ever..

Het is niet eens een CSS issue... hij POST gegevens, maar op een of andere manier heeft ie serverside zoiets van.. POST data??? welke POST data??, hier heb je je formulier nog een keer..

Wierdest bug ever..
Ik ben klaar met dit deel van mijn studie, jaSh4wn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:18:
[...]
[ Voor 94% gewijzigd door Styxxy op 02-11-2012 11:33 ]
Zou dat niet te maken kunnen hebben met beveiligings instellingen van IE7? Kan je misschien zien welke post data hij meestuurt met een listener of iets dergelijks?D-Raven schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:28:
argh. Bug in een website welke alleen in IE7 op WinXP optreed. Krijg het op een test omgeving niet gereproduceerd, maar op pc blij de klant doet ie het altijd.
Het is niet eens een CSS issue... hij POST gegevens, maar op een of andere manier heeft ie serverside zoiets van.. POST data??? welke POST data??, hier heb je je formulier nog een keer..![]()
Wierdest bug ever..
Niet gewoon een javascript error i.c.m. een onsubmit, waardoor de pagina vrolijk herladen wordt oid?D-Raven schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:28:
argh. Bug in een website welke alleen in IE7 op WinXP optreed. Krijg het op een test omgeving niet gereproduceerd, maar op pc blij de klant doet ie het altijd.
Het is niet eens een CSS issue... hij POST gegevens, maar op een of andere manier heeft ie serverside zoiets van.. POST data??? welke POST data??, hier heb je je formulier nog een keer..![]()
Wierdest bug ever..
Tof, ik starte deze ochtend de applicatie op en probeer mijn onderdeel te openen (dat ik aan het ontwikkelen ben). Niets opent... Blijkbaar had er iemand alle test data verwijderd omdat hij een database wijziging moest doen (2 verplichte BIT veldjes toevoegen aan de hoofdtabel). Ach, dank u... Heb 2 uur nodig gehad om volledige test data terug opnieuw te produceren (want uiteraard had ik dat niet in een SQL bestand staan => nu dus wel).
Het is toch niet moeilijk om bij het aanmaken een DEFAULT waarde te geven en die daarna terug weg te doen. Had mij dus véél tijd kunnen besparen. (Iets van, 2 seconden moeite voor hem, bespaart mij 2 uur werk achteraf.)
Het is toch niet moeilijk om bij het aanmaken een DEFAULT waarde te geven en die daarna terug weg te doen. Had mij dus véél tijd kunnen besparen. (Iets van, 2 seconden moeite voor hem, bespaart mij 2 uur werk achteraf.)
Ik moet echt een documentmanagementsysteem gaan inrichten thuis. Zit nu op m'n werk en heb een document nodig dat thuis in een ordner zit weggestopt, dus ik kan er vanavond pas naar kijken.
Eerst maar eens een kleurenlaser met scanfunctie aanschaffen, maar dan ben je alweer tweehonderd euro verder.
Eerst maar eens een kleurenlaser met scanfunctie aanschaffen, maar dan ben je alweer tweehonderd euro verder.
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 02-11-2012 11:36 ]
Ik moet nog steeds die mok in de openingspost bestellen. Leuk sinterklaascadeau van mezelf. 
Vanavond ook maar eens me Gd gedeelte van me informatie opdracht uitwerken.
We moesten een site met xHTML 1.0, CSS, PHP en MySQL maken. Ik maak een site waar je dynamische afbeeldingen kunt maken. En dan wordt de data opgeslagen in een db (breedte, hoogte, bg_color etc..).
Vanavond ook maar eens me Gd gedeelte van me informatie opdracht uitwerken.
We moesten een site met xHTML 1.0, CSS, PHP en MySQL maken. Ik maak een site waar je dynamische afbeeldingen kunt maken. En dan wordt de data opgeslagen in een db (breedte, hoogte, bg_color etc..).
[ Voor 59% gewijzigd door Martindo op 02-11-2012 11:45 ]
Hmm zou kunnen. Maar moet een website bij "veilige sites" staan dan voordat je er data naartoe kan posten? lijkt me sterk.. maar zou kunnen. Ik weet zo niet uit mn hoofd wat de diverse security settings exact doen. (eigenlijk best slechtErwin537 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:30:
[...]
Zou dat niet te maken kunnen hebben met beveiligings instellingen van IE7? Kan je misschien zien welke post data hij meestuurt met een listener of iets dergelijks?

SoaDmaggot schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:30:
[...]
Niet gewoon een javascript error i.c.m. een onsubmit, waardoor de pagina vrolijk herladen wordt oid?
Kan allemaal. Maandag een remote meekijken sessie geplanned met de desbetreffende persoon.
De vorige keer dat deze issue gemeld werd had het te maken met extensionless urls en IE7 icm winxp die daardoor wat rare dingen deed. Daarvoor heb had ik een fix gedeployed, vanaf toen kon ik het ook niet meer reproduceren.
Dus ben benieuwd wat het dit keer is. Ik ga t zien maandag.
Je zou overigens voor de grap eens moeten kijken naar de verschillen tussen accept-headers als je een IE7 win7 client hebt, tov een IE7 winxp client. Je zou denken: allebei IE7, is toch hetzelfde?... ja niet dus..
* D-Raven haat IE7 met een passie.
IE8 is al minder erg, IE9 doet tenminste enigsinds normaal en IE10 heb ik nog geen ervaring mee.
Waarom zie je altijd IE in een pc-netwerk.. Waarom gooien ze er gewoon niet meteen Chrome of Firefox op?
Bij bedrijfsnetwerken wordt vaak IE gekozen. Omdat ze dat lekker dicht kunnen knijpen kwa rechten e.d. (niet dat ik vind dat dat de juiste plek is om t te doen, maar goed).
Ik heb geen idee, het is maar een suggestie. Ik weet dat je met IE daar nog wel gezeik mee kan hebben. Het zal niet dat hij in de trusted sites moet, dan werken heel veel sites niet meer.D-Raven schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:46:
Hmm zou kunnen. Maar moet een website bij "veilige sites" staan dan voordat je er data naartoe kan posten? lijkt me sterk.. maar zou kunnen. Ik weet zo niet uit mn hoofd wat de diverse security settings exact doen. (eigenlijk best slecht)
Oh, nu pas zie ik:
/me moet leren lezen
All editions have the ability to use language packs, enabling multiple user interface languages.

/me moet leren lezen

Je kan hier beginnen:
http://www.veiliglerenlezen.nl/
Echt handig dat ze dat nu bij alle edities gedaan hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door lauwsa op 02-11-2012 12:23 ]
Zit ik inderdaad ook aan te denken.SoaDmaggot schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:30:
[...]
Niet gewoon een javascript error i.c.m. een onsubmit, waardoor de pagina vrolijk herladen wordt oid?
Heb ooit ook een hele vreemde bug in IE7 gehad. Bepaalde zaken gingen lokaal wel goed, maar bij de klant niet. Bezochten wij met onze browsers de site die bij de klant stond ging het ook goed.
Wat bleek nou, er zit een verschil tussen de IE 7 die je "met de hand" installeerde en de IE 7 die via een policy wordt uitgerold. In de standaard configuratie zit een instelling anders. Hierdoor gedraagt IE7 zich op script niveau als IE6, maar worden bepaalde zaken weer als IE7 afgehandeld. Diverse libraries gingen over de kop omdat ze hem als IE6 zagen en dus IE6-achtig gedrag triggerde, echter waren de IE6 achtige scripts nooit geladen omdat de browser zich bij het laden van de scripts (via de befaamde <!--[if IE 6]> tags) voordeed als IE7. De specifieke scripts werden niet ingeladen (de browser zag zichzelf niet als IE6), maar de libraries gingen daar wel vanuit omdat volgens de JS checks de browser IE 6 was.
Dat hele gesodemieter heeft een half jaar geduurd voordat we er achter waren wat er precies mis was. We kregen het gewoon niet gereproduceerd. Het was dat ik op een gegeven moment bedacht alle IE settings na te lopen en het betreffende vinkje vond. Daarna kwamen we er achter dat het een "bug" is in de uitroltool van IE7.
Overigens is dit jaren geleden, toen IE7 nog cutting-edge was
Dat is echt een vervelend probleem. Trouwens, vond de klant dit niet heel erg? Lijkt me niet handig dat een applicatie die je voor hun ontwikkeld het alleen bij hun niet doet. Dan geef je eigelijk aan hun de schult als je dat zou zeggen, hoe hebben jullie dit eigelijk opgelost naar de klant toe?
[ Voor 20% gewijzigd door lauwsa op 02-11-2012 13:26 ]
I am entering the IE Hell.
If you do not hear from me again, I have, most probably, not survived it's terror.
Remember me for my bravery, not my stupidity.
If you do not hear from me again, I have, most probably, not survived it's terror.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
@.GertJan. What, The, Flying, Fuck..
Goede tip, wat jij beschrijft zou zomaar kunnen..
@Lauwsa
Zulke dingen zijn soms lastig uit te leggen aan de klant omdat ze toch een bepaalde niveau van kwaliteit verwachten, helemaal als dit soort problemen lang aanhouden kun je wel eens scheve gezichten krijgen.
Enigste wat je hiertegen kunt doen is zorgen dat de rest van je applicatie wel goed werkt, en goed communiceren.
Vooral dat laatste is cruciaal, laat weten dat je er mee bezig bent, deel bevindingen (tot op zeker hoogte natuurlijk) en wees gewoon eerlijk, geef gewoon toe als je bepaalde dingen niet weet of iets dergelijks.
Goede tip, wat jij beschrijft zou zomaar kunnen..
@Lauwsa
Zulke dingen zijn soms lastig uit te leggen aan de klant omdat ze toch een bepaalde niveau van kwaliteit verwachten, helemaal als dit soort problemen lang aanhouden kun je wel eens scheve gezichten krijgen.
Enigste wat je hiertegen kunt doen is zorgen dat de rest van je applicatie wel goed werkt, en goed communiceren.
Vooral dat laatste is cruciaal, laat weten dat je er mee bezig bent, deel bevindingen (tot op zeker hoogte natuurlijk) en wees gewoon eerlijk, geef gewoon toe als je bepaalde dingen niet weet of iets dergelijks.
Firesphere schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:09:
I am entering the IE Hell.
[ Voor 18% gewijzigd door D-Raven op 02-11-2012 14:14 ]
Welcome to the hell of jQuery. Damn, waarom raakt het altijd zo onoverzichtelijk met jQuery 
CALLBACK HELL 101!!!11!!
CALLBACK HELL 101!!!11!!
[ Voor 12% gewijzigd door DeluxZ op 02-11-2012 14:29 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Zo erg is IE toch ook weer niet? Vanaf IE8 is het goed te doen en IE7 was nou ook weer niet all that bad.
Onderzichtelijk met jQuery? Onoverzichtelijker dan Vanilla JS? Lijkt me eerder een kwestie van 'Welcome to the hell of developer X'.DeluxZ schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:28:
Welcome to the hell of jQuery. Damn, waarom raakt het altijd zo onoverzichtelijk met jQuery
CALLBACK HELL 101!!!11!!
IE7 had ook nog genoeg quircks. IE8 verbeterde al redelijk de HTML5 support, maar CSS3 support is nog praktisch niet aanwezig. IE9 begint eindelijk een beetje in de buurt te komen.Erwin537 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:28:
Zo erg is IE toch ook weer niet? Vanaf IE8 is het goed te doen en IE7 was nou ook weer niet all that bad.
Misschien ook een kwestie dat het vrijdag is, niks lukt en dit aan het einde van de dag zeg maar 75% werkend moet zijn. Om moedeloos van te worden en mijn hoofd staat er ook niet naar op dit momentSoaDmaggot schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:29:
[...]
Onderzichtelijk met jQuery? Onoverzichtelijker dan Vanilla JS? Lijkt me eerder een kwestie van 'Welcome to the hell of developer X'.

Google eens op "IE7 z-index bug"Erwin537 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:28:
En stel je nu dat voor... op ongeveer 12 niveaus diep, etc.

Echt een hel, gaat de ene div goed, doet de andere het weer niet...
It is time to sing.
The programmer's national anthem is 'AAAAAAAAHHHHHHHH'.
-- Weinberg, p.152
Dat is waar, maar een paar jaar geleden moest je nog rekening houden met IE6. Dus nu is dat al beduidend beter. IE7 kan je ook praktisch afschrijven volgens mij.Sh4wn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:30:
[...]
IE7 had ook nog genoeg quircks. IE8 verbeterde al redelijk de HTML5 support, maar CSS3 support is nog praktisch niet aanwezig. IE9 begint eindelijk een beetje in de buurt te komen.
Z-index? Waarom heb je Z-index nodig?Firesphere schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:36:
[...]
Google eens op "IE7 z-index bug"
En stel je nu dat voor... op ongeveer 12 niveaus diep, etc.![]()
Echt een hel, gaat de ene div goed, doet de andere het weer niet...
It is time to sing.
[...]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hier ook nog wel eens hoor XD Sliders die over dropdown menu's gaan hangen, of externe controls voor een slider die achter de slider terecht komt
Ik heb er overigens wel een hekel aan hoor, liever gewoon netjes onder elkaar stapelen, maar soms kan dat niet.
Tijdje terug dat ik z-index gebruikt heb. Magoed, ik maak dan ook geen dropdown menu's. 
Dan is het wel handig; helemaal niet aan gedacht.
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 02-11-2012 15:06 ]
Er was gelukkig geen schuldvraag, IE7 was toen redelijk nieuw dus mogelijk compatibility issues waren te verdedigen. We hebben nooit hoeven te wijzen naar een schuldige, we hadden alleen het probleem dat het niet te reproduceren was op onze machines. Maar wij konden aantonen dat het met dezelfde versie wel goed ging en zij konden aantonen dat het mis ging.lauwsa schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:25:
Dat is echt een vervelend probleem. Trouwens, vond de klant dit niet heel erg? Lijkt me niet handig dat een applicatie die je voor hun ontwikkeld het alleen bij hun niet doet. Dan geef je eigelijk aan hun de schult als je dat zou zeggen, hoe hebben jullie dit eigelijk opgelost naar de klant toe?
Zij waren (gelukkig) niet de enige klant (was een standaard pakket, maar zij waren wel de grootste klant), maar wel de enige met last. De transitie bij die klant van IE6 naar IE7 zorgde pas voor problemen (terwijl wij hem IE7 proof hadden bestempeld). Gelukkig viel die een aantal gebruikers op omdat deze in hun IE7 test traject zaten. De tool werd gelukkig niet door de hele firma gebruikt (slechts enkele gebruikers) waardoor we de keus konden bieden IE6 te blijven gebruiken of tijdelijk van Firefox gebruik te maken.
Het was vervelend dat we de bug richting de klant steeds als non-reproducable moesten rapporteren. Gelukkig konden wij ook aantonen dat hij ons goed ging. Zelfs build numbers zijn vergeleken en diverse clean installs gedaan (wel met IE via de company uitrol, dus het foute vinkje). De bug heeft qua doorlooptijd lang geduurd, maar qua besteedde tijd viel het gelukkig mee. Het was alleen erg vervelend dat we hem steeds in de koelkast zette en weer moesten terughalen (we dachten zo nu en dan een oplossing te hebben).
Toen we uiteindelijk de bug wisten te reproduceren (ik had ergens die uitrol tool vandaan getoverd) konden we daadwerkelijk gaan zoeken wat er mis ging en waarom (dus 2 machines naast elkaar en vergelijken maar). Uiteindelijk bleek dus dat bepaalde scripts voor het IE6-achtige gedrag niet werden ingeladen (en het ie6 gedrag kwam door de compat. instelling).
Toen ik dat ontdekt had en wist op te lossen deed ik wel even een dansje door het kantoor

Overigens was dit ook nog in de tijd dat er relatief weinig stanaard frameworks waren. jQuery was toen nog niet zo populair (of bestond toen zelfs niet). De IE developer tool was toen ook nog niet echt goed te gebruiken waardoor je in dit soort gevallen echt beperkt was en je veel dingen met de hand moest uitzoeken
Omdat designers een standaard dropdown niet mooi genoeg vinden.
Ik liever ook niet, maar je hebt altijd vormgevers die het wel ontwerpenGamebuster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:06:
Tijdje terug dat ik z-index gebruikt heb. Magoed, ik maak dan ook geen dropdown menu's.
Over dropdowns gesproken. IE6 had een leuke manier om om te gaan met dropdowns.... Deze werden altijd bovenop gerenderd. Als je dus een popup had gemaakt pleurde IE gewoon de dropdowns dwars door je popup heen. Het frapante is dat je wel een div over een iframe kon tekenen en een dropdown niet door een iframe heen werd gerended...TheNephilim schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:04:
[...]
Hier ook nog wel eens hoor XD Sliders die over dropdown menu's gaan hangen, of externe controls voor een slider die achter de slider terecht komt
Ik heb er overigens wel een hekel aan hoor, liever gewoon netjes onder elkaar stapelen, maar soms kan dat niet.
Met als resultaat dat je onder je popups lekker een iframe mocht renderen om te voorkomen dat die dropdowns erdoorheen kwamen. Of je moest bij een popup alle dropdowns op visibility: hidden gooien.
Vooral leuk als de grafisch designer een dialoogje modal wil en dus naast de popup de rest van een semi-doorzichtige overlay voorzien (net als jQuery dialog modal doet). Kwamen daar ook die dropdowns doorheen....

Als nu een klant komt met IE6 wensen flip ik hem denk ik
Euh, hoe weet IE6 wat een dropdown is?.Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:13:
[...]
Over dropdowns gesproken. IE6 had een leuke manier om om te gaan met dropdowns.... Deze werden altijd bovenop gerenderd. Als je dus een popup had gemaakt pleurde IE gewoon de dropdowns dwars door je popup heen. Het frapante is dat je wel een div over een iframe kon tekenen en een dropdown niet door een iframe heen werd gerended...
Met als resultaat dat je onder je popups lekker een iframe mocht renderen om te voorkomen dat die dropdowns erdoorheen kwamen. Of je moest bij een popup alle dropdowns op visibility: hidden gooien.
Vooral leuk als de grafisch designer een dialoogje modal wil en dus naast de popup de rest van een semi-doorzichtige overlay voorzien (net als jQuery dialog modal doet). Kwamen daar ook die dropdowns doorheen....Het mooiste was nog dat de dropdowns die door de content heen kamen ook gewoon nog klikbaar waren
Als nu een klant komt met IE6 wensen flip ik hem denk ikThe shit I have seen
Tenzij je het over flash menu's hebt, zou ik niet weten waarom dropdowns over modals heen gaan. Dat wil wel eens voorkomen, maar dan staat de z-index van de dropdown hoger dan die van de modal.
ik haat het als ik zoek naar een bug die omschreven staat in een ticket, waarbij ik dan tig totaal andere niet-gerealteerde bugs tegen kom, maar niet de bug die omschreven wordt.
"ik kan een telefoonnummer met 9 cijfers invullen, dit moeten minimaal 10 zijn :'("
...En dan tijdens het testen erachter komen dat er zowel clientside als serverside validaties aanwezig zijn die checken op 10 cijfers, terwijl bij het testen blijkt dat de achterliggende controller kapot is waardoor ik het niet eens kan testen.
(voorbeeld-issue; de daadwerkelijke issue is anders)
"ik kan een telefoonnummer met 9 cijfers invullen, dit moeten minimaal 10 zijn :'("
...En dan tijdens het testen erachter komen dat er zowel clientside als serverside validaties aanwezig zijn die checken op 10 cijfers, terwijl bij het testen blijkt dat de achterliggende controller kapot is waardoor ik het niet eens kan testen.
(voorbeeld-issue; de daadwerkelijke issue is anders)
[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 02-11-2012 15:30 ]
Met dropdown bedoel ik een select. De pest is dat dat ding overal anders heetTheNephilim schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:21:
[...]
Euh, hoe weet IE6 wat een dropdown is?
Tenzij je het over flash menu's hebt, zou ik niet weten waarom dropdowns over modals heen gaan. Dat wil wel eens voorkomen, maar dan staat de z-index van de dropdown hoger dan die van de modal.
Select, DropDownList, DropDown, ComboBox.
Sorry hoor
Nou, ik gaf niet aan dat het over een dropdown-menu ging, dus quitte.Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:31:
[...]
Met dropdown bedoel ik een select. De pest is dat dat ding overal anders heet
Select, DropDownList, DropDown, ComboBox.
Sorry hoorDuidelijker nu?
---
Omg, het is weer vrijdag! Websites moeten opgeleverd worden, previews naar de klant
Mij verbaast dat dat alleen met IE6 is..Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:13:
[...]
Vooral leuk als de grafisch designer een dialoogje modal wil en dus naast de popup de rest van een semi-doorzichtige overlay voorzien (net als jQuery dialog modal doet). Kwamen daar ook die dropdowns doorheen....Het mooiste was nog dat de dropdowns die door de content heen kamen ook gewoon nog klikbaar waren
Als je persee selects wilt kunnen gebruiken achter een div-popup, zou ik dan maar gewoon neppe selects gebruiken, zoals deze: http://harvesthq.github.com/chosen/
Heb je meteen zo'n sexy inputdingetje erbij
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 02-11-2012 15:37 ]
Gelukkig dat IE7 toen net nieuw was, kan me voorstellen hoe stress vol zoon situatie is, je wilt het eindelijk een keer oplossen maar je krijgt de fout maar niet nagebootst. Bij jou doet het het en bij hun niet. Een pc van hun meenemen naar kantoor zal ook denk ik lastig gaan, dan kan je echt veel beter debuggen..Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:07:
[...]
Er was gelukkig geen schuldvraag, IE7 was toen redelijk nieuw dus mogelijk compatibility issues waren te verdedigen. We hebben nooit hoeven te wijzen naar een schuldige, we hadden alleen het probleem dat het niet te reproduceren was op onze machines. Maar wij konden aantonen dat het met dezelfde versie wel goed ging en zij konden aantonen dat het mis ging.
--knip--
Met dit soort fouten is het gewoon vervelend dat de bug niet aan jou kan licht, je hebt de broncode niet de fout achterhalen is een stuk lastiger. Zo heb ik vaker in php gehad als je een commend ergens plaatst dat de site het gewoon niet meer doet, haal je hem weg dan doet hij het weer. Dat zijn ook echt van die fouten waar je liever niet mee bezig wilt zijn.
Correctie: De bugs die ik tegenkwam waren het gevolg van debug-regeltjes die ik hier-en-daar had toegevoegd tijdens het testen.Gamebuster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:27:
ik haat het als ik zoek naar een bug die omschreven staat in een ticket, waarbij ik dan tig totaal andere niet-gerealteerde bugs tegen kom, maar niet de bug die omschreven wordt.
*gaat zich schamen in een hoekje*
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 02-11-2012 15:44 ]
Had ik ooit nog hier als bug gemeld (topic uit 2005.Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:13:
IE6 had een leuke manier om om te gaan met dropdowns.... Deze werden altijd bovenop gerenderd.

Nog maar een paar uurGamebuster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:44:
[...]
Correctie: De bugs die ik tegenkwam waren het gevolg van debug-regeltjes die ik hier-en-daar had toegevoegd tijdens het testen.
*gaat zich schamen in een hoekje*
Damn, werd dát bedoeld? Dat is echt slecht. Ik dacht dat het alleen om de lijst ging die naar voren komt wanneer je erop klikt, niet de select zelf wanneer deze niet eens is uitgeklapt.
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 02-11-2012 15:47 ]
IE6, gaat goed....
Heb nu btw een windows 7 bug, mijn profiel foto van het startscherm staat overal door heen.
Heel leuk xD.
Heb nu btw een windows 7 bug, mijn profiel foto van het startscherm staat overal door heen.
Heel leuk xD.
Dat is wel een hele mooie en makkelijke plugin. Misschien maar overwegen om ook te installeren op mijn eigen websites.Gamebuster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:36:
[...]
Mij verbaast dat dat alleen met IE6 is.
Als je persee selects wilt kunnen gebruiken achter een div-popup, zou ik dan maar gewoon neppe selects gebruiken, zoals deze: http://harvesthq.github.com/chosen/
Dat kwam door de manier waarop die dingen gerenderd werden: IE liet het namelijk aan het OS over. Sinds IE 7 implementeren ze die dingen zelf.
We are shaping the future
In een ideale wereld kende men het woord 'bug' niet. 
Helaas wonen wij niet in een ideale wereld.
Helaas wonen wij niet in een ideale wereld.
In IE7 is dat probleem volgens mij opgelost (weet het niet zeker meer). Maar het had te maken met hoe IE de select-boxen renderde op het scherm. Ze werden niet door de browser maar door het OS gerenderd is mij ooit verteld.Gamebuster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:36:
[...]
Mij verbaast dat dat alleen met IE6 is.
Edit: Wat Alex) dus zegt. Maar het vreemde is dat alleen de selects door het OS werden gerenderd. Textboxen en checkboxen gedroegen zich wel zoals de bedoeling was.
Let wel, opa .Gertjan. vertelde een verhaaltje uit de oude doosAls je persee selects wilt kunnen gebruiken achter een div-popup, zou ik dan maar gewoon neppe selects gebruiken, zoals deze: http://harvesthq.github.com/chosen/
jQuery en alle dat soort gave controls waren toen nog helemaal niet bestaand of niet populair (of je moest schofterige prijzen betalen voor componenten).
[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 02-11-2012 15:53 ]
Beetje vreemd dat het eerst dan fout ging. Oké, het zijn 2 teams binnen MS, maar ik zou verwachten dat het team die het OS ontwikkelen meer ervaring heeft met rendering dan het team die IE ontwikkeld.
Edit:
Of zouden ze daar niet alles in groepen gesplitst hebben? Dat je bijvoorbeeld een groep hebt die zich bezig houden met rendering en een andere groep weer daar mee.
Edit:
Of zouden ze daar niet alles in groepen gesplitst hebben? Dat je bijvoorbeeld een groep hebt die zich bezig houden met rendering en een andere groep weer daar mee.
[ Voor 40% gewijzigd door lauwsa op 02-11-2012 16:06 ]
Daarom lieten ze de rendering ook over aan het OSlauwsa schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:04:
Beetje vreemd dat het eerst dan fout ging. Oké, het zijn 2 teams binnen MS, maar ik zou verwachten dat de genen die het OS ontwikkelen meer ervaring hebben met rendering.
En dat is dus het probleem. Als jij tegen het OS zegt: knal daar maar een dropdown neer met die afmeting dan komt hij bovenop te liggen
Ow wacht, op die manier. Ik dacht even dat ze gewoon het totaalbeeld door zouden sturen naar het OS. Dit gebeurt uiteraard niet.Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:06:
[...]
Daarom lieten ze de rendering ook over aan het OS
En dat is dus het probleem. Als jij tegen het OS zegt: knal daar maar een dropdown neer met die afmeting dan komt hij bovenop te liggen
Dat is niet één van de goedkoopsten, nee. Ligt dat aan Tweakers of aan Logitech?
Weten we meteen de max prijs in tweakers, de site geeft namelijk: "€12.583.999,99" aan. (Tweakers zelf toont 10.000.000). Of de feed generator kan bij hun niet meer aan, dat kan ook nog.
[ Voor 12% gewijzigd door lauwsa op 02-11-2012 16:10 ]
lauwsa schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:09:
[...]
Weten we meteen de max prijs in tweakers, de site geeft namelijk: "€12.583.999,99" aan. (Tweakers zelf toont 10.000.000)

Moet dan altijd aan dat probleem met die pricing-engines van Amazon.com denken. Waarbij 2 prijsbots tegen elkaar aan het opbieden gingen (omdat de een een betere naam had hanteerden ze de concurrentieprijs en deden daar een toeslag op), de concurrentie hanteerde juist de prijs van de andere partij en trok daar een percentage vanaf. Die 2 liepen niet gelijk waardoor binnen een paar uur de prijs volledig explodeerdeVerwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:11:
Het probleem ligt bij dat bedrijf, daar wordt de prijs vandaan getrokken
Computers zijn redelijk goed in het doen van repetitief werk, maar helaas zijn ze maar net zo slim als de ontwikkelaar die ze programmeert
haha, daar kan je leuk misbruik van maken (a). Het is alleen jammer dat hun als smoesje kunnen gebruiken: "Je kan toch zien dat je prijs nooit kan klopen".
Het zou wel leuk zijn dat de prijs over een tijdje de min in schiet, krijg je geld bij geschreven
. Zal wel geblokeert zijn bij de bank.
Het zou wel leuk zijn dat de prijs over een tijdje de min in schiet, krijg je geld bij geschreven
IE 6 tekende alle <input />-controls zelf, maar liet de rendering van <select /> over aan het OS. Raymond Chen heeft daar een blogpost aan geweid.
Niettes.Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:13:
[...]
Computers zijn redelijk goed in het doen van repetitief werk, maar helaas zijn ze maar net zo slim als de ontwikkelaar die ze programmeert
Daar geldt volgens mij nog steeds dat het leerproces geprogrammeerd moet worden. De computer kan wel leren aan de hand van een bepaalde techniek, maar de mogelijkheden tot leren reiken maar tot zover de ontwikkelaar het leerproces heeft opgezet
Ah deze http://www.michaeleisen.org/blog/?p=358.Gertjan. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:13:
[...] Moet dan altijd aan dat probleem met die pricing-engines van Amazon.com denken. [...] Computers zijn redelijk goed in het doen van repetitief werk, maar helaas zijn ze maar net zo slim als de ontwikkelaar die ze programmeert
Het belachelijkste is natuurlijk dat je geen gratis shipping kreegCaelorum schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:36:
[...]
Ah deze http://www.michaeleisen.org/blog/?p=358Ja die blijft leuk!
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.
Vanavond maar is een paar pilsjes nuttigen
Vanavond maar is een paar pilsjes nuttigen

Hmm, neem je dus abonnement op de Elsevier. Krijg je een brief met een abonneenummer. Ik dus na hun site om het mij te registeren zodat ik het op de iPad kan lezen (versturen naar buitenland is te duur). Zegt de site dat mijn abonneenummer niet klopt! Grrr
offtopic:
Het niet mogen gebruiken van speciale tekens in het wachtwoord is ook te idioot voor woorden
Het niet mogen gebruiken van speciale tekens in het wachtwoord is ook te idioot voor woorden
Ah, logisch hoor TFS, erg logisch... 
Het wijzigen van de mapping van een folder in TFS gebeurt via de optie "Remove mapping". Ik vond het al zo raar dat er geen optie was om het te veranderen en dat je hem alleen kon verwijderen. Vandaag viel het pas op dat er een change knop in het delete venster staat. Blijk je daar de mapping mee te kunnen wijzigen (het venster heet ook gewoon remove mapping)...
Nou ja, scheelt me in iig een delete en nieuwe get, maar echt seriously....

Het wijzigen van de mapping van een folder in TFS gebeurt via de optie "Remove mapping". Ik vond het al zo raar dat er geen optie was om het te veranderen en dat je hem alleen kon verwijderen. Vandaag viel het pas op dat er een change knop in het delete venster staat. Blijk je daar de mapping mee te kunnen wijzigen (het venster heet ook gewoon remove mapping)...

Nou ja, scheelt me in iig een delete en nieuwe get, maar echt seriously....

Ja, dat is inderdaad een kleine designfaal.
Ik kom net een stukje code tegen in een webservice van een voormalig collega die een enorme afkeer had van Ruby...
Ruby:
1
2
3
4
5
| ... # The bug starts here begin puts "\nHello, Ruby! \n" ... |
Vanavond proberen met MBR te herstellen. Hopelijk binnenkort een mailtje van een vriend van me te krijgen dat hij een hosting pakket heeft gekocht, zodat ik voor hem z'n site kan opzetten.
Mijn CSS voor tnet is ook weer klaar
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.