De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 203 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

De afbeelding in een slider is het hoofdonderwerp, hoe noem je dan (in het Engels) de tekst die je erbij zet? :+

Meta? Caption? Text?

Stom eigenlijk, maar best belangrijk als je websites een beetje netjes wil opzetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

kenneth schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:30:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if (dit == true)
{
    // gebruik view1
}
else if (dat == true)
{
    // gebruik view2
}
else if (zus == true)
{
    // gebruik view3
}
else if (zo == true)
{
    // gebruik view4
}

Dan liever minimale viewlogica.
Dan liever switch :+ O-)
TheNephilim schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:30:
De afbeelding in een slider is het hoofdonderwerp, hoe noem je dan (in het Engels) de tekst die je erbij zet? :+

Meta? Caption? Text?

Stom eigenlijk, maar best belangrijk als je websites een beetje netjes wil opzetten :p
Ik zou zeggen, is 't een enkele regel die de afbeelding beschrijft? Dan Caption. Is het een een "alinea" of tekstblok die net wat meer informatie geeft. Dan voldoet Caption niet meer.

[ Voor 41% gewijzigd door GateKeaper op 01-11-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:30:
Wie heeft er wel eens een view hergebruikt?
Wel vaker, met de nuance dat dat dan meestal de editortemplates waren :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
GateKeaper schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:30:
[...]

Vandaar mijn opmerking, dat de juiste keuze (naar mijn idee) gewoon afhangt van de grote van verschil.

Bij hele grote views kan je ook nog met masterviews of partialviews gaan werken. Mocht je toch grote overeenkomsten maar ook grote verschillen hebben.
Dat ^.

Uiteindelijk draait het allemaal om de mening van de developer zelf. Je zal voor jezelf altijd de afweging moeten maken of een klein stukje logica in die situatie binnen de view gerechtvaardigd is of dat het op een andere manier opgelost moet gaan worden.

Hierin bestaan (tot op zekere hoogte in ieder geval) wat mij betreft geen goed of fout, het draait uiteindelijk allemaal om wat er in de ogen van de developer op dat moment de mooiste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
Stel een boekenbeheersysteem: voor het bekijken van details, toevoegen van een nieuw of het bewerken van een boek kan je gewoon dezelfde View gebruiken, maar dan met wat andere parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Het bekijken van de details en het toevoegen / bewerken van het boek zijn toch echt fundamenteel verschillende acties. Dat je voor het toevoegen en bewerken dezelfde view gebruikt kan ik me voorstellen (ook dan gebruik ik in specifieke gevallen een aparte 'add' en 'edit' view met een renderpartial voor de formfields).

De `details` view zou ik hier echter volledig van gescheiden houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Kwa View hergebruik kom ik niet verder dan display/editor templates voor field types of standaard componenten in mn ViewModel.

De rest werkt gewoon niet, en dat aanroepen met parameters is ook niet the way to go, hoe vaak dat er iets bij moet, of net iets anders moet in bepaalde situaties, zo krijg je iedere keer weer meer "gedrags" parameters. Totdat je na een week eens terugkijkt in die view en realiseert dat je eigenlijk het werk van een controller in je view aan het doen bent...

Been there, got the T-shirt. Not doing it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
SoaDmaggot schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:40:
Het bekijken van de details en het toevoegen / bewerken van het boek zijn toch echt fundamenteel verschillende acties. Dat je voor het toevoegen en bewerken dezelfde view gebruikt kan ik me voorstellen (ook dan gebruik ik in specifieke gevallen een aparte 'add' en 'edit' view met een renderpartial voor de formfields).

De `details` view zou ik hier echter volledig van gescheiden houden..
Bij het bewerken krijg je eigenlijk gewoon de details te zien, maar die kan je bewerken. Hetzelfde geldt voor het nieuw toevoegen, je krijgt gewoon dezelfde velden alleen zijn ze leeg.

Het verschil is dus:
detail: niet te bewerken
bewerken: bewerkbaar
toevoegen: velden zijn leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Erwin537 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:44:
[...]

Bij het bewerken krijg je eigenlijk gewoon de details te zien, maar die kan je bewerken. Hetzelfde geldt voor het nieuw toevoegen, je krijgt gewoon dezelfde velden alleen zijn ze leeg.

Het verschil is dus:
detail: niet te bewerken
bewerken: bewerkbaar
toevoegen: velden zijn leeg
In simpele gevallen zou dat wellicht kunnen werken. Maar in mijn ervaring is het vaak zo dat data op meerdere manieren getoond kan worden, en maar op 1 manier aangepast kan worden.
Waardoor je dus een aantal verschillende views hebben die de data tonen (op erg verschillende manieren). En maar 1 view om je data te editen, waardan wellicht allerlei fancy input helpers e.d. bij aanwezig zijn.

Dan heb ik dit liever in aparte views zitten. Kan ik daar meteen ook veel makkelijker mijn resources bij optimaliseren if need be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

In het geval van CRUD kan ik me voorstellen dat de Create en Update actions dezelfde view en zelfs method delen. De controller bepaald dan of het een create of update actie is. Dit kan hij doen a.d.h.v. je model-id. Is die gezet, dan betreft het een update, zo niet of gelijk aan 0, dan is het een create.

Iets in readonly weergeven is in veel gevallen toch echt anders. Maar ook dit is afhankelijk van je eigen logica. Als het readonly scherm gelijk is, maar dan met alle <inputs> voorzien van een "disabled" attribuut, dan wil ik er nog wel in mee gaan dat je het een en ander hergebruikt.

Maar als de <input> in een <span> veranderd. Tjah, dan gaat die vogel niet op, en zou je toch echt een nieuwe view moeten maken.

Ook bij dit voorbeeld hangt het er maar weer vanaf. Het kan zijn dat bepaalde gebruikers niet alles kunnen bewerken, waardoor een deel van je inputs al op "disabled" gaat. Die laatste paar dan op "disabled" zetten voor readonly (detail weergave) lijkt me dan, hoewel het niet mijn voorkeur geniet, acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Meer mensen die een brief van de BSA hebben ontvangen dat ze steekproeven gaan uitvoeren in "onze" branche? Wij zitten in de webdevelopment branche. Hebben overigens niks te vrezen, alle software die hier gebruikt wordt is legaal (en licenties worden ook altijd vernieuwd).

Volgens mij hebben ze gewoon weer een adressenbestand bij de KVK opgekocht 8)7

Laat ze maar komen! De koffie staat klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Flexbranche, ook brief ontvangen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Toch mooi dat ze brieven sturen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

CodeCaster schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:30:
Wie heeft er wel eens een view hergebruikt?
Jep, maar eigenlijk alleen maar partial views en editor templates

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Solopher schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:03:
Meer mensen die een brief van de BSA hebben ontvangen dat ze steekproeven gaan uitvoeren in "onze" branche? Wij zitten in de webdevelopment branche. Hebben overigens niks te vrezen, alle software die hier gebruikt wordt is legaal (en licenties worden ook altijd vernieuwd).

Je mag ze sowieso weigeren als ze zonder huiszoekingsbevel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Opsporing verzocht: motivatie.
Voor het laats gezien: afgelopen weekend.
Signalement: Overactieve, gefocuste, hard warkende instelling.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Solopher schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:03:

Gaan ze dan eerst een gerechterlijk bevel halen? Anders komen ze er hier niet in.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Volgens mij hebben ze die standaard bij zich als een steekproef uitvoeren, daarnaast nemen ze ook een gerechtsdeurwaarder mee.

Grote kans dat ze helemaal niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Solopher schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:31:
Volgens mij hebben ze die standaard bij zich als een steekproef uitvoeren.
Moet je voor een huiszoekingsbevel niet een redelijk (en beargumenteerd) vermoeden hebben dat er in dat "huis" iets niet pluis is? Lijkt me niet dat een rechter een dergelijk bevel geeft als je gewoon "even wilt kijken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

alienfruit

the alien you never expected

Aah, de BSA de eikels die zaten te bitchen dat ik een licentie van Creative Suite had uit regio Noord Amerika ipv EMEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zucht... Moest een kopie maken van een bestaande site, maar dan met een andere look waarbij er wat features verwijderd moesten worden. Geen probleem.

Later een mail "nou, die en die features moeten weer terug"... bedenk dat eerder denk ik dan, maar goed. Aanpassingen gemaakt. Krijg net weer een mail. Die andere grote feature.. die moet ook weer terug...
Toen had ik echt zoiets van:
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/6431/bullshitfp.jpg

Gelukkig heb ik met een vooruitziende blik die dingen gewoon uitgecommentarieerd dus is het makkelijk terug te zetten, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Acid_Burn schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:46:
gewoon uitgecommentarieerd dus is het makkelijk terug te zetten,...
Euhmz.. versiebeheer? Op die manier krijg je nogal snel een grote bende in je code. Heb de projecten ook wel eens voorbij zien komen. Man.. daar word je soms niet goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Versiebeheer is leuk, maar er is in dat stuk code wel meer aangepast. Een oudere versie terughalen zou ook die veranderingen weer terugdraaien.

Daarnaast hebben ze hier daarvoor geen versiebeheer... ja in zip files ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Acid_Burn schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:58:
Versiebeheer is leuk, maar er is in dat stuk code wel meer aangepast. Een oudere versie terughalen zou ook die veranderingen weer terugdraaien.

Als je voor elke wijziging een nieuwe commit had uitgevoerd zou je ook enkel de gewenste wijziging terug kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07

je kan dan toch uit een oude versie het stuk code terughalen wat je nodig hebt? je hoeft niet persé rollback te gebruiken.

mooiste zijn nog hele stukken code die uitgecomentarieerd zijn zonder commentaar erbij waarom... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Laatst online: 13:20

Je kunt dan toch de oude versie opzoeken in de git log en datgene wat in de oude versie staat terug kopieren?
Stukken oude code commenten omdat je het misschien in de toekomst nodig hebt zorgt alleen maar voor onoverzichtelijke code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat zal allemaal best, maar er is hier geen git/svn/random versie beheer ding...

Afbeeldingslocatie: http://www.troll.me/images/spiderman-ho/this-is-me-not-giving-a-single-fuck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dan nog zou ik zelf een lokale SVN repo ofzo opzetten en die regelmatig backuppen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Acid_Burn schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:23:
Dat zal allemaal best, maar er is hier geen git/svn/random versie beheer ding...

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/508/watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er worden hier meer plaatjes gepost dan in het grote grappige plaatjes topic momenteel 8)7

Anyway, laat ik maar vrolijk meedoen.

Afbeeldingslocatie: http://www.explosm.net/db/files/Comics/Rob/keyed.png

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2012 14:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
8 minuten tot weekend \o/

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Organiseren gaat ook lekker hier. Een folder "Query's" met daarin honderden subfolders met daarin verschillende query's. En dan tientallen folders waarvan de naam begint met "query". Het alfabet is immers voor de grap uitgevonden! 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
-Random onzin-

Och, sommigen type op alfabetisch volgorde, dat wil je ook niet xD.

Btw, hoe hebben ze eigelijk buienradar gemaakt, best wel knap eigelijk. Hoe weten hun wanneer je een zate bui gaat krijgen?

[ Voor 54% gewijzigd door lauwsa op 01-11-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En alle tabellen zijn zeker geprefixt met Table, of nog mooier, tbl? Want, eh, da's handig!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:04:
-Random onzin-

Och, sommigen type op alfabetisch volgorde, dat wil je ook niet xD.

Btw, hoe hebben ze eigelijk buienradar gemaakt, best wel knap eigelijk. Hoe weten hun wanneer je een zate bui gaat krijgen?
Wait, whut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Heerlijk, van die Hungarian style afkortingen. tbl_, vw_, frm, chk, b, c.... |:(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:07:
En alle tabellen zijn zeker geprefixt met Table, of nog mooier,tbl? Want, eh, da's handig!
Hier tbl zonder underscore....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zie trouwens steeds vaker dit soort subliminal messages:

Afbeeldingslocatie: http://media.smashingmagazine.com/wp-content/uploads/2012/10/masking-bad-signups-500.png

Afbeeldingslocatie: http://media.smashingmagazine.com/wp-content/uploads/2012/10/masking-fieldfocus-500.png
(in dit geval op Smashing Magazine).

Zijn we beland in product placements voor websites? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Fijn als je je wachtwoord in wilt typen en er zit iemand achter je mee te kijken :D

Artikel even opgezocht, bij registreren wachtwoord laten zien en bij inloggen niet dus... Gelukkig is het een mening van iemand :)

[ Voor 47% gewijzigd door DeluxZ op 01-11-2012 15:30 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In het gehele artikel wordt ook de suggestie gegeven om een checkbox "Show password" toe te voegen die pas op dat moment het password toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Laatst online: 13:20
Voor m'n gevoel ziet mijn wachtwoord eruit als: ●●●●●●●●●. Als ik hem gewoon zie staan, krijg ik daar echt een apart gevoel bij :+ Een gevoel van "dat klopt niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Er zit toch een veiligheid in Gathering of Tweakers die je wachtwoord automatisch inzichtbaar maakt, mocht je hem onverhoopt intypen?

edit:
Grappig, het werkt: ●●●●●●●●●

Also: ik hou me niet verantwoordelijk voor mensen die daadwerkelijk hun wachtwoord posten :P

Even teruggezocht: http://www.bash.org/?244321 _O-

[ Voor 53% gewijzigd door PeterSelie op 01-11-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
SoaDmaggot schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:43:
Er zit toch een veiligheid in Gathering of Tweakers die je wachtwoord automatisch inzichtbaar maakt, mocht je hem onverhoopt intypen?

edit:

Also: ik hou me niet verantwoordelijk voor mensen die daadwerkelijk hun wachtwoord posten :P

Hoe vaak is die nu al voorbij gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
D-Raven schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:45:
[...]

Hoe vaak is die nu al voorbij gekomen :P
Vaak, gok ik. Never gets old though :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

SoaDmaggot schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:43:

edit:

Ik weet je wachtwoord!
code:
1
&#9679;&#9679;&#9679;&#9679;&#9679;&#9679;&#9679;&#9679;&#9679;

Wel lang hoor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:04:
Wat snap je niet aan buienradar? Mocht je graag willen weten hoe die radartechniek werkt: Wikipedia: Doppler radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even kijken hoor:

fuckSoaDmaggot

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hè, het werkt... Ik zie gewoon m'n wachtwoord in plain tekst!

Overigens ging het mij om cloud9 spam :P

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 01-11-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En toen klapte de VPN-lijn eruit.

Oh, even mijn wachtwoord proberen:

hunter2

[ Voor 42% gewijzigd door Alex) op 01-11-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:51:
Voor jou ja, ik zie gewoon puntjes. Kijk maar:
Even kijken hoor:

●●●●●●●●●

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2012 15:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Hydra schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:47:
[...]

Wat snap je niet aan buienradar? Mocht je graag willen weten hoe die radartechniek werkt: Wikipedia: Doppler radar
Hmm, ik had het over de buienradar die zatte buien detecteerd ;). Niet die buienradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:53:
[...]

Voor jou ja, ik zie gewoon puntjes. Kijk maar:

[...]
:D trololololol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:59
Ah, hoe fijn is het om een dag betaald verlof te hebben (feestdag) :+ . Morgen wel terug gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie

Overigens ging het mij om cloud9 spam :P
Slecht voorbeeld, dubbelpostert :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:54:
Ah, hoe fijn is het om een dag betaald verlof te hebben (feestdag) :+ . Morgen wel terug gaan werken.
Welke feestdag? Invoering van het kraakverbot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:56:
[...]

Allerheiligen I guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:56:
[...]
1 november (allergheiligen) hé :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het is Allerheiligen -> Rooms-Katholiek feest -> zal wel een Belg zijn.

Zie ook "terug gaan werken" wat in België standaardtaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Verklaart veel, ik dacht al; Wat doe ik op het werk (stage btw) ;).

[ Voor 22% gewijzigd door lauwsa op 01-11-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SoaDmaggot schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:56:
[...]

Slecht voorbeeld, dubbelpostert :/
:*
kenneth schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:58:

Hadden Belgen ook niet de regel dat feestdagen in 't weekend de eerstvolgende werkdag mag worden opgenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:59:
Verklaart veel, ik dacht al; Wat doe ik op het werk (stage btw) ;).
kenneth schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:58:

Ah, relatief nieuwerts in dit topic zie ik? :+
BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:00:
[...]
Hadden Belgen ook niet de regel dat feestdagen in 't weekend de eerstvolgende werkdag mag worden opgenomen :P
Nee, we krijgen die gewoon als extra compensatiedag ;). Je mag die vrij opnemen tijdens het jaar.

Waarom antwoordt Jon Skeet toch zo snel op SO -_- .

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 01-11-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nog schandaliger!!!!

Dat zal dan wel OR / CAO afhankelijk zijn? Ik heb namelijk een paar Belgische partners die het wel zo hebben c.q. doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:03:
[...]

[...]

Ah, relatief nieuwerts in dit topic zie ik? :+
Volgens mij is mijn 1ste post al een lange tijd terug hoor ;). Dit is alleen de 1ste keer dat ik genoeg post ;).
Moet mischien eens een avatar pakken. Zal veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En zelfs als 'ie later hetzelfde antwoord als jou post, krijgt 'ie meer upvotes. Gewoon, omdat. ;( :P

Nee, niet recent meegemaakt. Zijn parate kennis over zelfs de meest obscure eigenschappen van C# en .NET verbaast me, maar misschien heeft hij gewoon een Knowledge Base met eigen codevoorbeelden. :+

[ Voor 52% gewijzigd door CodeCaster op 01-11-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:06:
Nog schandaliger!!!!

Dat zal dan wel OR / CAO afhankelijk zijn? Ik heb namelijk een paar Belgische partners die het wel zo hebben c.q. doen.
Het kan inderdaad zijn dat het CAO of zelfs bedrijfsafhankelijk is :) (maar qua voorwaarden zit ik sowieso erg goed :) ).
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:06:
[...]
Volgens mij is mijn 1ste post al een lange tijd terug hoor ;). Dit is alleen de 1ste keer dat ik genoeg post ;).
Moet mischien eens een avatar pakken. Zal veel schelen.
Ik be ook wel een tijdje redelijk stil geweest :) (of ben het nog) :P . Komt omdat ik het druk heb.

Avatars zijn zowat het grootste hulpmiddel om mensen te onthouden :D.
CodeCaster schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:08:
[...]
En zelfs als 'ie later hetzelfde antwoord als jou post, krijgt 'ie meer upvotes. Gewoon, omdat. ;( :P
Gewoon omdat het zijn naam is. En hij kreegt zelfs massa upvotes als hij niet eens een volledig relevant antwoord geeft :/ .

[ Voor 17% gewijzigd door Styxxy op 01-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:53:
[...]

Hmm, ik had het over de buienradar die zatte buien detecteerd ;). Niet die buienradar.
Wat is een zatte bui? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
In andere woorden, te veel gedronken hebben en dan je dronken gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jon Skeet is stiekem een leger Chinezen... Je zal later zien dat die op Microsoft Windows 8 met hun nieuwe Sony Vaio touchscreen en multi-touch mousepad zoveel mogelijk karma opsparen. Het account wordt vervolgens op eBay door middel van Paypal en iDeal te koop aangeboden waarbij je dus helemaal geen nieuwe Apple MacBook Pro met Retinascherm nodig hebt.

/deze post is totaal niet sponsored!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:09:

Ik be ook wel een tijdje redelijk stil geweest :) (of ben het nog) :P . Komt omdat ik het druk heb.

Avatars zijn zowat het grootste hulpmiddel om mensen te onthouden :D.
Dan snap ik het idd.
Ik merk ook dat ik altijd naar de avatar kijk of naar de user title als die erg opvallend is. Zeker de naam die ik nu heb, dat is echt een verkapte bijnaam die ik ooit een keer verzonnen heb omdat ik hier wat wilde post, dat is al best wel een tijdje terug.
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:09:
omdat het zijn naam is. En hij kreegt zelfs massa upvotes als hij niet eens een volledig relevant antwoord geeft :/ .
Dat is echt typisch SO idd, zeker de genen die de vraag stelt is er echt niet mee geholpen. Je gaat dan ook nooit een fatsoenlijk antwoord krijgen.

Edit:
@BtM909, dat verklaart veel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lauwsa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:11:
In andere woorden, te veel gedronken hebben en dan je dronken gedragen.
Ik zal de grap wel niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:13:
[...]

Jon Skeet is stiekem een leger Chinezen...
Eh, nee, want zijn antwoorden doen doorgaans blijken dat hij de vraag wél begrijpt, in tegenstelling tot de gemiddelde Chinees / Indiër. :+
Hydra schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:22:
[...]

Ik zal de grap wel niet snappen.
Hij snapt niet hoe buienradar zijn dronken buien kan detecteren. Ik denk dat wij er hier ook eentje missen.

[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 01-11-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CodeCaster schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:22:
[...]

Eh, nee, want zijn antwoorden doen doorgaans blijken dat hij de vraag wél begrijpt, in tegenstelling tot de gemiddelde Chinees / Indiër. :+
De grap (of eigenlijk waarheid ;)) is dat als je maar genoeg Chinezen in een hok je altijd het beste antwoord krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:43:
De grap (of eigenlijk waarheid ;)) is dat als je maar genoeg Chinezen in een hok je altijd het beste antwoord krijgt ;)
Iets met een hele berg apen en de werken van shakespeare ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hydra schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:52:
[...]

Iets met een hele berg apen en de werken van shakespeare ;)
Shit, vijf minuten te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:54:
Had nog een dagje extra genomen. Altijd leuk , zo'n lang weekend. :)
Heb zelf woensdag er ook nog bij genomen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:43:
[...]

En met outsourcen is het toch dat je gewoon een unlimited supply van Indiers moet inzetten. Als je maar genoeg Indiers en tijd hebt komt er vanzelf goede code uit :+

Overigens zijn niet alle outsourcing teams slecht, maar mijn ervaringen tot nu toe zijn dat er of te weinig tijd was of te weinig Indiers werden ingezet.

Pffff, inmiddels zo gaar als boter... De laatste dagen redelijk weinig slaap gehad (niet tof als je zoveel dingen uit wilt zoeken over organisatorische inrichting van je bedrijf, ieder antwoord roept minimaal 5 nieuwe vragen op) en dan een hele dag vullen met een meeting hakt er redelijk in. Vanaf 11:00 tot 18:00 in overleg/meeting gezeten voor een uitbreiding van een pakket. Zeker als er veel nieuwe domain-kennis op je afgeslingerd wordt hakt dat erin zeg... :O

Net een bordje met eten naar binnen gewerkt en ga zo denk ik maar mijn bedje opzoeken... :z
[/senior] :O

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Ben me in iOS development gaan storten, maar daarvoor moest ik eerst me inlezen in Objective-C.
Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/482/template.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
Nakijken van verslagen is best aardig werk, maar na de 20ste word je er echt compleet naar van. Gelukkig is dit de laatste week.
Nu alleen nog uitzoeken waarom iemands LVQ implementatie 30% van de data verkeerd classificeert.

[ Voor 27% gewijzigd door Intru op 01-11-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

Vinnienerd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:54:
Ben me in iOS development gaan storten, maar daarvoor moest ik eerst me inlezen in Objective-C.
Inlezen? Video's kijken is toch leuker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Sven_Vdb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:43:
[...]
Had nog een dagje extra genomen. Altijd leuk , zo'n lang weekend. :)
Heb zelf woensdag er ook nog bij genomen. >:)
Ik heb maar 4 dagen vakantie :P die wil ik toch wel bijhouden voor in de kerstvakantie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:20:
[...]

Ik heb maar 4 dagen vakantie :P die wil ik toch wel bijhouden voor in de kerstvakantie ;).
Oh heb er voor dit jaar nog een 17 tal + nog 54 overuren ( kleine 7 dagen dus ). :)
Je bent nog maar net bezig met te werken? Of alles al opgebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Sven_Vdb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:56:
[...]
Oh heb er voor dit jaar nog een 17 tal + nog 54 overuren ( kleine 7 dagen dus ). :)
Je bent nog maar net bezig met te werken? Of alles al opgebruikt?
Net begonnen :). Heb enkele dagen pro rata gekregen (de extra legale dagen + ook nog compensatie dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:29:
[...]

Net begonnen :). Heb enkele dagen pro rata gekregen (de extra legale dagen + ook nog compensatie dag).
Heb je volgend jaar toch recht op jeugdvakantie. Heb je toch al iets meer verlof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:33
Vinnienerd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:54:
[afbeelding]
En aanrader: The Big Nerd Ranch Guide iOS Programming (http://www.bol.com/nl/p/ios-programming/9200000000642191/).

Super prettig boek! Een van de beste naar mijn mening.
En ook nog de tutorials van Ray Wenderlich/Matthijs Hollemans - The iOS Apprentice (http://www.raywenderlich.com/store/ios-apprentice)

Zit nu zelf al 1,5 jaar in iOS development, binnenkort (door .Gertjan) maar langs KvK voor eigen bedrijf, met dat als specialiteit (ja ik ga toch de stap nemen).

[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 01-11-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Sven_Vdb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:55:
[...]
Heb je volgend jaar toch recht op jeugdvakantie. Heb je toch al iets meer verlof. :)
Ik heb gehoord dat die regeling nu gewijzigd is, maar ik weet niet exact hoe het zit. Ach ja, ik zal wel volgend jaar eens navragen aan HR. =) (Over het algemeen heb ik toch niet echt nood aan veel vakantie :).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Styxxy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:16:
[...]

Ik heb gehoord dat die regeling nu gewijzigd is, maar ik weet niet exact hoe het zit. Ach ja, ik zal wel volgend jaar eens navragen aan HR. =) (Over het algemeen heb ik toch niet echt nood aan veel vakantie :).)
Wat voor soort werk doe je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Van SchizoDuckie (profiel): https://developer.cdn.moz...6_demo_package/index.html

Too cool for school _o_ _o_ (met een kleine twist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:01

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 15:01
Me neither.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Aha, met pijltjestoetsen naar beneden. Maar dan werkt t nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet niet in welke browser jullie checken, maar de titel is CSS3 Media Queries Demo en je moet de instructies volgen (eerste instructie: maak je browserscherm kleiner) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En dan? Dan niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Aaah. In Chrome doet ie t :)
Tot ie wegvliegt en dan stopt ie

[ Voor 37% gewijzigd door F.West98 op 02-11-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

In FF maar half... wanneer mario gaat vliegen blijft ie hangen boven in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Sven_Vdb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:34:
[...]
Wat voor soort werk doe je momenteel?
Software engineer is mijn fancy titel :P :+ .

[ Voor 8% gewijzigd door Styxxy op 02-11-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Is er ook een subforum/topic waar je feedback kunt krijgen op je eigen gemaakte website? Ik heb al even rondgekeken, maar ik kan zou gauw geen plekje vinden om het te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
En het is weer vrijdag! *O*

Van het weekend met een groep vrienden en vriendin richting Seclin, Frankrijk, wijnbeurs. Op het eerste gezicht niet echt iets voor mij, zij gaan al jaren en komen elk jaar met leuke verhalen terug. Helaas is mijn Frans ronduit treurig te noemen, maar we gaan het zien..
Ik ben benieuwd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ach, jou frans is misschien treurig, maar de meeste fransen zijn ook treurig :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Pagina: 1 ... 203 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.