Doesn't work here
.
Nu moet ik wel toegeven dat ik niet meer weet als ik al dan niet mijn buzzer heb geconnecteerd of niet ...
Nu moet ik wel toegeven dat ik niet meer weet als ik al dan niet mijn buzzer heb geconnecteerd of niet ...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Op de command prompt Ctrl + G invoeren en een Enter geven, als het goed is moet je een beep horen vanuit je computer of luidsprekers.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:07:
Doesn't work here.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
Doet ie niet. Buzzer is dus niet aangesloten ...RomeoJ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:17:
[...]
Op de command prompt Ctrl + G invoeren en een Enter geven, als het goed is moet je een beep horen vanuit je computer of luidsprekers.
Je timing klopt niet helemaal bij mij (alle noten en de pauzes ertussen zijn even lang).hardcoresmurf schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:54:
hier even wat even een leuk progje dat ik "gemaakt heb"
SMB Theme looping.exe - 467.5 KB
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nothing to see here!
ik hem hem ook geport van yellowonline z'n versie niet allemaal zelf bedacht..oisyn schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:55:
[...]
Je timing klopt niet helemaal bij mij (alle noten en de pauzes ertussen zijn even lang).
En een loop met goto? Really?
lol, waar zocht je op?hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:27:
[...]
ik zocht op internet om een manier om iets te loopen en het eerste wat ik vond was goto
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
ik heb in het verleden wel eens batch progjes gemaakt en toen gebruikte ik goto voor loops en toen zocht ik dat dat ook in c++ konGamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:35:
[...]
lol, waar zocht je op?
Als ik C of C++ loops intik in google, krijg ik netjes while- en for loops:
https://www.google.com/search?q=C%20loops
dan zocht je niet naar een manier om te loopen maar een manier om te loopen met goto's. Als je google't naar een onbekende omgeving, probeer altijd eerst je intenties te googlen. (je intentie was loopen, je uitwerking was goto's gebruiken; jij googlede naar je uitwerking en niet naar je intentie)hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:36:
[...]
ik heb in het verleden wel eens batch progjes gemaakt en toen gebruikte ik goto voor loops en toen zocht ik dat dat ook in c++ kon
ja ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zijn goto's geen goede manieren om loops te maken?Gamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:39:
[...]
dan zocht je niet naar een manier om te loopen maar een manier om te loopen met goto's. Als je google't naar een onbekende omgeving, probeer altijd eerst je intenties te googlen. (je intentie was loopen, je uitwerking was goto's gebruiken; jij googlede naar je uitwerking en niet naar je intentie)
Als je zoekt op wat je wilt en niet hoe je het wilt, vind je meestal ook informatie over waarom het op de manier gedaan is dat het gedaan is en wat de beste manier is, vaak met zelfs meerdere manieren om het te doen.
Wijze mannen hebben daar hele essays over geschreven, maar bottom line is : het draagt bij aan de onleesbaarheid van de code;hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:43:
ja ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zijn goto's geen goede manieren om loops te maken?
[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 27-11-2011 13:16 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Omdat je met goto ook andere dingen dan loops kunt maken. Als ergens goto XX staat weet je niet zeker of het om een loop gaat, dat ligt er immers aan waar het label is gedefinieerd. Kom je ergens een XX: tegen, dan weet je ook nog niet dat het (alleen) om een loop gaat. Dat weet je alleen als je weet waat _alle_ goto XX in de code te vinden zijn.hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:43:
[...]
ja ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zijn goto's geen goede manieren om loops te maken?
Regeren is vooruitschuiven
Afgelopen week zelfs een ASP.NET applicatie gezien waarin meerdere malen gebruik werd gemaakt van een GoTo statement
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
{signature}
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 27-11-2011 14:17 ]
Toen ik ooit op mijn eerste stage eens wat vage code had gebouwd kreeg ik deze uitgeprint naast m'n werkplek gehangen. Het zal me altijd bij blijven..hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:43:ja ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zijn goto's geen goede manieren om loops te maken?
Verwijderd
Eens!Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:26:
Eerlijk gezegd vind ik het gebruik van goto een stuk minder erg dan het vergeten van de alt text...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 27-11-2011 20:37 ]
Verwijderd
Da's vast omdat je nooit wat hoeft te doen in Finder, nooit hoeft te switchen tussen verschillende vensters van hetzelfde programma, nooit op de tijd klikt als je een kalendertje voor je neus wil hebben en bovenal omdat je nooit een fatsoenlijk spel probeert te draaien op je macbookGamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:34:
Waarom is het zo dat ik meer frustraties richting een computer heb in de 10 minuten dat ik mijn windows PC start, dan in de rest van de week achter mijn macbook?
Whut?!!! Dat is echt super tof!!! Een gat in de marktT-MOB schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:17:
Nooit patches en als je het 1x gekocht heb mag je het met het hele huis spelen, werkt zelfs als de stroom uitgevallen is!
Jaaaa... COOPs en MMORPGsAloys schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:29:
Overigens blijft het, in mijn mening, altijd leuker om samen spelletjes te spelen.
Wat is er mis mee?T-MOB schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:17:
[...]Da's vast omdat je nooit wat hoeft te doen in Finder
CMD + `nooit hoeft te switchen tussen verschillende vensters van hetzelfde programma
watnooit op de tijd klikt als je een kalendertje voor je neus wil hebben
De spellen díe erop draaien, draaien over het algemeen zonder enig probleem. Dat zijn echter ook de spellen die zonder problemen op Windows draaienen bovenal omdat je nooit een fatsoenlijk spel probeert te draaien op je macbook
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 27-11-2011 22:25 ]
C:\Users\Alex>systeminfo OS Name: Microsoft Windows 7 Ultimate OS Version: 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601 Original Install Date: 15-8-2009, 23:02:29
We are shaping the future
Hoe kut was BF2 wel niet toen ie uitkwam? "There is a problem with your connection" Aaargh!
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik ken het probleemGamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:34:
Waarom is het dat zodra ik achter een windows PC zit, ik gewoon helemaal gek wordt van alle bagger kut bende.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Geen adresbalk bijvoorbeeld, en geen mogelijkheid tot refreshen.Gamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:25:Wat is er mis mee?
Daar noem je nog iets. Apple heeft een vreemd idee waar de backtik/tilde-toets hoort te zitten. SELECT §a§ FROM §table§CMD + `
Dat heb ik nou als ik achter Mac OS X ga zitten. Grijs op grijs, niet duidelijk waar je kunt klikken en waar niet, 3 keys om uit fullscreen te gaan (WTF?), scrolling is gaar; scrolling up is down en down is up, bijna geen games op Mac, Apps sluiten niet echt als je ze sluit, ect.
Nothing to see here!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ja, same here. Moet soms bij n collega ff iets doen en dan weet ik me echt geen raad met OSX. Eronder die dock waarbij het programma soms wel of soms niet al gestart is, geen loading indicator als ik erop klik. Finder ook irritant. Ieder z'n ding en dat is primaRutix schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:54:
[...]
Dat heb ik nou als ik achter Mac OS X ga zitten. Grijs op grijs, niet duidelijk waar je kunt klikken en waar niet, 3 keys om uit fullscreen te gaan (WTF?), scrolling is gaar; scrolling up is down en down is up, bijna geen games op Mac, Apps sluiten niet echt als je ze sluit, ect.
Verwijderd
Hetzelfde kaliber, maar wel 2x zo groot en dik?YopY schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:11:
Elk OS is kut, lekker puh. Ik werk bijna dagelijks met alle drie OSen en geen van allen vindt ik ideaal. Ze hebben elk wel hun sterke punten, maar ook zwakken. Als ik een bakkes geld had zou ik voor het werk een dure MBP met minstens 8 GB geheugen en een SSD kopen - vooral vanwege praktische redenen, als je een Dell oid koopt van hetzelfde kaliber krijg je een bak die twee keer zo groot (en dik) is. Als ik een statische werkplek had zou ik net zo'n PC als ik thuis heb kopen - i7, 16 GB geheugen, SSD, 24 of 26 inch scherm (of twee). Dat past makkelijk in ons laptopbudget, in tegenstelling tot macbooks waar je zelf voor mag bijbetalen.
Incorrect, je hebt gewoon een NL toetsenbord gehaald, een toetsenbord met USA indeling had je ook kunnen bestellen bij je Mac.T-MOB schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:17:
[...]
Geen adresbalk bijvoorbeeld, en geen mogelijkheid tot refreshen.
[...]
Daar noem je nog iets. Apple heeft een vreemd idee waar de backtik/tilde-toets hoort te zitten. SELECT §a§ FROM §table§![]()
Maar genoeg first world problems... Op elk systeem valt wel wat aan te merken. * T-MOB werkt voornamelijk op debian/gnome. Gelukkig hou ik niet van computerspelletjes
HTML 4 programmeren?Davio schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:45:
Voelt toch een beetje als HTML 4 programmeren met tabellen ipv divs.
Toen ik weer voor het eerst in lange tijd plaatsnam achter een Mac moest ik ook behoorlijk wennen. Bij een van mijn vorige werkgevers geregeld mee moeten werken (grafische sector) en kon redelijk mijn weg vinden binnen InDesign en andere Adobe producten.Cartman! schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:30:
[...]
Ja, same here. Moet soms bij n collega ff iets doen en dan weet ik me echt geen raad met OSX. Eronder die dock waarbij het programma soms wel of soms niet al gestart is, geen loading indicator als ik erop klik. Finder ook irritant. Ieder z'n ding en dat is prima
Volgens mij wel, volgens mij is dat een beetje de standaard "file-view" methodiek in MacOS toch? Ik dacht dat je zelfs de verkenner zo kon instellen. Had in ieder geval sterk de indruk in iTunes beland te zijnZpAz schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:02:
Word heeft Coverflow op de mac? Die heb ik echt nog nooit gezien. In 95% van de gevallen kan je de ctrl gewoon vervangen voor cmd en dan doet ie wat je wil.
HTML is strict genomen geen programmeertaal, maar goed, je schrijft wel code die door een browser geïnterpreteerd wordt, dus er valt over te twisten. Echter is die discussie vrij onzinnig en zonde van de tijd.
De rest van de layout lijkt anders behoorlijk op US international (gelukkig). Maar ik zal bij de volgende mac vragen om een US-layout. Vraag ik er gelijk home en end toetsen bijZpAz schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:45:
[...]
Incorrect, je hebt gewoon een NL toetsenbord gehaald, een toetsenbord met USA indeling had je ook kunnen bestellen bij je Mac.
T-MOB schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:11:
[...]
De rest van de layout lijkt anders behoorlijk op US international (gelukkig). Maar ik zal bij de volgende mac vragen om een US-layout. Vraag ik er gelijk home en end toetsen bij
In de Finder kan het inderdaad wel, heb het daar enkel nooit aan, vind het weinig meerwaarde bieden. Heb zelf altijd de "drilldown" view aan..Gertjan. schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:05:
[...]
Volgens mij wel, volgens mij is dat een beetje de standaard "file-view" methodiek in MacOS toch? Ik dacht dat je zelfs de verkenner zo kon instellen. Had in ieder geval sterk de indruk in iTunes beland te zijn
Dat cmd inderdaad de control vervangt besefte ik me ook na een paar seconden, maar het blijft wel wennen
[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 28-11-2011 11:13 ]
Je kunt niets berekenen met HTML. Het is niet Turing-compleet. Dan houdt het wat mij betreft op, en is het geen programmeertaal. Hetzelfde geldt voor JSON of XML, bijvoorbeeld.Davio schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:08:
HTML is strict genomen geen programmeertaal, maar goed, je schrijft wel code die door een browser geïnterpreteerd wordt, dus er valt over te twisten.
Dat zouden ze eens moeten doen met Wordfeud, een offline-variant...T-MOB schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:17:
[...]
Er worden overigens nog wel spellen verkocht zonder dit soort onzin.
[afbeelding]
Nooit patches en als je het 1x gekocht heb mag je het met het hele huis spelen, werkt zelfs als de stroom uitgevallen is!
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Wtf? Dat een positie in een array op 0 begint, prima. Maar in alle kalenderstandaarden die er zijn begint een maand altijd op 1... UNIX seconden en dat soort kalenders even uitgezonderd. Gewoon gregoriaans, iso, een factors kalender etc...[message=37214674,noline]ZpAz schreef op maandag 28 november 2011 @
Wie heeft ooit verzonnen dat de eerste maand van het jaar eigenlijk de 0ste is? Geen wonder dat de 1ste bij mijn code op een andere dag viel dan irl. Bij de dagen begin je toch ook niet op de 0ste dag?
http://www.w3schools.com/jsref/jsref_setfullyear.asp
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Hmm?Ram0n schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:16:
[...]
Dat zouden ze eens moeten doen met Wordfeud, een offline-variant...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het blijft een WTF, alleen ligt de oorsprong een stuk verder terugSoultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:55:
Echt mooi is het niet, natuurlijk, maar de conventie is wijdverbreid. Echt een WTF is het dus niet. Tijdrekening is toch al fucked up.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 12:14 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat nog niemand dat ooit gemaakt heeft...Ram0n schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:16:
[...]
Dat zouden ze eens moeten doen met Wordfeud, een offline-variant...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
De situatie is iets anders omdat maanden een eigen identiteit hebben en dagen van de maand toch echt alleen getalletjes zijn (hun index is hun naam). Vergelijk het met dagen van de week: er is geen consensus over wat de eerste dag van de week is (meestal zondag of maandag) en wat de index van woensdag is (meestal 2, 3 of 4). Alleen over de volgorde van die dagen (Maandag, Dinsdag, Woensdag...) bestaat consensus, dus als de keuze voor de indices willekeurig is, dan kiezen programmeurs meestal voor 0-based indices. Vandaar dat Unix time struct aan dagen-van-de-week ook 0-based indices toekent (net als de dag van het jaar, trouwens)..oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:13:
Het blijft een WTF, alleen ligt de oorsprong een stuk verder terug. Ik vind bij 0 beginnen niet onverdedigbaar. Maar wel als je dat bij maanden doet, maar niet bij dagen. Ik bedoel, WTF?!
Jaren zijn dan weer 1900-gebaseerd, wat logischer is dan jaar 1 van de Gregoriaanse kalender, wat eigenlijk jaar 0 had moeten zijn. (Er zit geen jaar tussen -1 en +1. Dat slaat pas nergens op!)Sinds jaar en dag () tellen jaren, maanden en dagen vanaf 1. Waarom zou je er dan ineens voor kiezen om dat voor slechts 1 van die drie componenten aan te passen?
[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 28-11-2011 12:53 ]
Ach, als je een beetje een normaal programma maakt, dan loop je één keer tegen zo'n WTF aan en dan weet je het voor de volgende keren..oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:13:
[...]
Het blijft een WTF, alleen ligt de oorsprong een stuk verder terug. Ik vind bij 0 beginnen niet onverdedigbaar. Maar wel als je dat bij maanden doet, maar niet bij dagen. Ik bedoel, WTF?!
Sinds jaar en dag () tellen jaren, maanden en dagen vanaf 1. Waarom zou je er dan ineens voor kiezen om dat voor slechts 1 van die drie componenten aan te passen?
x = 1 - - 1
Is er geen jaar 0 dan?Soultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:50:
[...]
Jaren zijn dan weer 1900-gebaseerd, wat logischer is dan jaar 1 van de Gregoriaanse kalender, wat eigenlijk jaar 0 had moeten zijn. (Er zit geen jaar tussen -1 en +1. Dat slaat pas nergens op!)
[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 28-11-2011 15:17 ]
Je moet duidelijker zijn als je een punt probeert te maken, want die komt nu totaal niet over.
Nee, die bestaat niet. De eerste eeuw liep van jaar 1 t/m jaar 100. Daarom was de laatste eeuw- en millenniumwisseling niet in 1999/2000 wanneer iedereen het vierde, maar in 2000/2001. Ook is "de millenniumbug" geen correcte naam.Is er geen jaar 0 dan?
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 15:27 ]
Oh, dus als de dagen van de maand ook een specifieke naam hadden gehad, naast het nummer wat we gebruiken in datumnotaties zoals bij de maand, dan had de dag ook vanaf 0 geteld geweest? Ik vind het een onzinstelling. Het is gebruikelijk om de naam gewoon bij het nummer te noemen in dagelijks datum gebruik. Stem je API daar dan ook op af, zeker als je dat ook doet bij dagen en jaren.Soultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:50:
De situatie is iets anders omdat maanden een eigen identiteit hebben en dagen van de maand toch echt alleen getalletjes zijn (hun index is hun naam).
Vroeger (Romaanse kalender) waren er ook minder maanden. Januari en februari zijn er later bijverzonnen (Juliaanse kalender). Hoe dit verder relevant is ontgaat me daarentegen compleet.Historisch gezien is de labelling belangrijker dan de nummering: vroeger was Maart de eerste maand, bijvoorbeeld. (Vandaar dat Oktober, November en December vernoemd zijn naar de Latijnse woorden voor acht, negen en tien, in plaats van tien, elf en twaalf.)
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 15:33 ]
Misschien waren ze dan in ieder geval in struct tm 0-gebaseerd geweest!.oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:30:
Oh, dus als de dagen van de maand ook een specifieke naam hadden gehad, naast het nummer wat we gebruiken in datumnotaties zoals bij de maand, dan had de dag ook vanaf 0 geteld geweest?
Dit is de tweede keer dat je het zegt, maar ik herhaal: in struct tm hebben jaren óók een offset (van 1900). De dagen zijn juist de enige van de drie velden die overeenkomen met de werkelijke kalender.Ik vind het een onzinstelling. Het is gebruikelijk om de naam gewoon bij het nummer te noemen in dagelijks datum gebruik. Stem je API daar dan ook op af, zeker als je dat ook doet bij dagen en jaren.
Klopt niet; Januari en Februari waren eeuwen (!) vóór Julius Caeser al aan de Romeinse kalender toegevoegd. Caeser fixte van alles, maar voegde geen maanden toe.Vroeger (Romaanse kalender) waren er ook minder maanden. Januari en februari zijn er later bijverzonnen (Juliaanse kalender). Hoe dit verder relevant is ontgaat me daarentegen compleet.
Ik wilde aangeven dat voor maanden het label belangrijker is dan het nummer. Als je me vraagt welke dag het is vandaag, zeg ik maandag 28 november, niet: de eerste weekdag en de achtentwintigste maanddag van de elfde maand. Ik wil daarmee aangeven dat de situatie voor "28" en "november" iets verschilt, net zoals "28" voor "maandag".Hoe dit verder relevant is ontgaat me daarentegen compleet.
Ach, je version control system tikt je vanzelf wel op je vingers als er toch conflicts zijn.Alex) schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:58:
Goede of slechte gewoonte: "Get Latest Version" doen voordat je gaat inchecken, terwijl je 100% zeker weet dat je als enige aan het project werkt?
Oh right, dat is ook zo. Nog zoiets domsSoultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:58:
Dit is de tweede keer dat je het zegt, maar ik herhaal: in struct tm hebben jaren óók een offset (van 1900).
My bad, ik bedoelde de kalender van Romulus (waar de Romaanse kalender mee begon). Toen hadden alle maanden dus gewoon de naam van hun positie. En er waren daarnaast 61 winterdagen die helemaal niet geassigned waren aan een maand.Klopt niet; Januari en Februari waren eeuwen (!) vóór Julius Caeser al aan de Romeinse kalender toegevoegd. Caeser fixte van alles, maar voegde geen maanden toe.
Ik zou zeggen "de 28e". In communcatie heeft men het ook weleens over cijfers ipv namen. Zoals "achtentwintig elf". Over wat jij wel of niet zegt en hoe uitgebreid je dat doet ("x'e dag van de x'e maand", kom op, je zegt toch ook "5 tot de 11e" en niet "5 verheven tot de 11e macht") lijkt me, wederom, niet relevant.Als je me vraagt welke dag het is vandaag, zeg ik maandag 28 november, niet: de eerste weekdag en de achtentwintigste maanddag van de elfde maand.
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 16:33 ]
Jaren tellen vanaf 1900 baseren is echt alleen maar een Y2K-probleem overblijfsel. Er is geen jaar 0, want de geboorte van jezus is een 'moment'. 1 AD is dus het eerste jaar na de geboorte van Christus (en niet 1 jaar na de geboorte van Christus) 1 BC is dus het jaar tot de geboorte van Christus. Overigens is het wel zo dat de jaartelling pas een paar eeuwen later 'formeel' is vastgesteld, dus heel veel waarde moet je er ook niet aan hechten.Soultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:50:
Jaren zijn dan weer 1900-gebaseerd, wat logischer is dan jaar 1 van de Gregoriaanse kalender, wat eigenlijk jaar 0 had moeten zijn. (Er zit geen jaar tussen -1 en +1. Dat slaat pas nergens op!)
Ik ben het overigens wel eens met je punt dat maanden en dagen nu inconsistent geteld worden. Misschien dat ik de dag van de maand zelf ook 0-gebaseerd zou hebben gemaakt.
Het is het tegenovergestelde van Y2K, want in tegenstelling tot het jaar opslaan als twee decimale cijfers, is deze representatie juist wél Y2K-proof (en pre-1900 proof, in principe).Remus schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:26:
Jaren tellen vanaf 1900 baseren is echt alleen maar een Y2K-probleem overblijfsel.
Dat zegt niets. Middernacht is ook een 'moment' en toch noemen we het eerste uur daarna 00:mm:ss. Mensen moeten gewoon leren indexeren vanaf 0 zoals Dijkstra dertig jaar geleden al uitlegde.Er is geen jaar 0, want de geboorte van jezus is een 'moment'.
Afgelopen week heb ik nog een programma gezien die het eerste uur als 24:mm:ss aangafSoultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:38:
[...]
Dat zegt niets. Middernacht is ook een 'moment' en toch noemen we het eerste uur daarna 00:mm:ss. Mensen moeten gewoon leren indexeren vanaf 0 zoals Dijkstra dertig jaar geleden al uitlegde.
00:00 toch?
[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 28-11-2011 16:56 ]
Ach, mijn magnetron spring na 23:59 ook op 24:00Jegorex schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:43:
[...]
Afgelopen week heb ik nog een programma gezien die het eerste uur als 24:mm:ss aangaf
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
En je meet ook in feet en miles en je weegt in cups en ounces? Leesvoer!Gamebuster schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:55:
[...]
AFAIK gaat-ie van 11 PM naar 12 AM en daarna naar 1 AM. Ik heb mijn klokken allemaal op AM/PM staan om het 12-uurs formaat te leren kennen en te kunnen lezen zonder na te denken.
Nee, dat nou weer nietAlex) schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:21:
[...]
En je meet ook in feet en miles en je weegt in cups en ounces? Leesvoer!
Wat is 12 PM dan?
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 17:59 ]
12:00
Ik ken de 24h klok al. Ik had gewoon altijd moeite met AM/PM en had daarom m'n zooi op AM/PM gezet dat ik dat ook moeiteloos zou kunnen..oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:03:
Maar jij stelt je klokken in op 12h clock omdat je dan "niet na hoeft te denken", terwijl als je gewoon de 24h clock leert je uiteindelijk nooit meer hoeft na te denken omdat het dan automatisch gaat
Wow, dat duurt even
Ik neem even voor het gemak aan dat je het hebt over bijv. het feit dat array indices meestal (durf niet te zeggen altijd, dan komt er vast weer iemand met een heel obscure [disclaimer: of niet obscure, anders pakken jullie me daar op] taal aanzetten_js_ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:50:
Is tellen vanaf 0 nog geen slecht programmeervoorbeeld tegenwoordig? Het lijkt me dat het een lekkend implementatiedetail is, een implementatiedetail wat je volgens de gangbare theorieën zou moeten verbergen voor de gebruiker van een programmeertaal/library.
Lekker op de bank
Een of andere seniele knar genaamd Dijkstra heeft ooit een verhaaltje opgeschreven waarom array-elementen vanaf 0 moeten worden genummerd.Patriot schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 01:49:
[...]
Ik neem even voor het gemak aan dat je het hebt over bijv. het feit dat array indices meestal [...] 0 beginnen, dan zou ik niet weten waar je dan voor moet gaan.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Daar zijn oplossingen voorPatriot schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 01:49:
[...]
Ik neem even voor het gemak aan dat je het hebt over bijv. het feit dat array indices meestal (durf niet te zeggen altijd, dan komt er vast weer iemand met een heel obscure [disclaimer: of niet obscure, anders pakken jullie me daar op] taal aanzetten) 0 beginnen, dan zou ik niet weten waar je dan voor moet gaan. Hoewel mensen vaak tellen vanaf 1, is het ook niet zo dat alle nummering bij 1 begint.
1
2
3
4
| for (var i = 1; i < mijnArray.Length; i++) { var item = mijnArray.Skip(i - 1).Take(1).First(); } |
1
2
3
4
5
| var enumerator = mijnArray.GetEnumerator(); while(enumerator.MoveNext()) { var item = enumerator.Current; } |
WaaromWord is waiting for another application to complete an OLE action.
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 29-11-2011 08:48 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En als je dat bestand nou vanaf windows explorer naar je word document sleept?BM schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:48:
Pfff, ben nu bezig met documentatie schrijven. Dat is op zich al een rottig werkje, maar Word werkt ook niet echt mee
Probeer te beschrijven welke bestanden er ingelezen kunnen worden, en daar wil ik graag een voorbeeldbestandje bijvoegen. Simpel, Insert -> Object -> From File zou je denken. Alleen gaat Word daar allemaal enge trucjes mee uithalen waardoor dat hele proces echt minuten duurt
[...]
WaaromNiet moeilijk doen, gewoon dat bestand inserten
Edit: woeps, dat zijn wel erg veel boze smilies, dat was ook niet bedoeling
Doe dan gewoon foreachAlex) schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:33:
[...]
Daar zijn oplossingen voor
C#:
1 2 3 4 for (var i = 1; i < mijnArray.Length; i++) { var item = mijnArray.Skip(i - 1).Take(1).First(); }
Of je gaat meteen met de Enumerator werken:
C#:
1 2 3 4 5 var enumerator = mijnArray.GetEnumerator(); while(enumerator.MoveNext()) { var item = enumerator.Current; }
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Moet het dan niet <= zijn?Alex) schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:33:
[...]
Daar zijn oplossingen voor
C#:
1 2 3 4 for (var i = 1; i < mijnArray.Length; i++) { var item = mijnArray.Skip(i - 1).Take(1).First(); }
Dat was het 1e wat ik probeerde, nog voor ik via Insert Object ging pielenEvilbee schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:49:
[...]
En als je dat bestand nou vanaf windows explorer naar je word document sleept?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Scherp.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq