De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doesn't work here :'(.
Nu moet ik wel toegeven dat ik niet meer weet als ik al dan niet mijn buzzer heb geconnecteerd of niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:07:
Doesn't work here :'(.
Nu moet ik wel toegeven dat ik niet meer weet als ik al dan niet mijn buzzer heb geconnecteerd of niet ...
Op de command prompt Ctrl + G invoeren en een Enter geven, als het goed is moet je een beep horen vanuit je computer of luidsprekers.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:17:
[...]

Op de command prompt Ctrl + G invoeren en een Enter geven, als het goed is moet je een beep horen vanuit je computer of luidsprekers.
Doet ie niet. Buzzer is dus niet aangesloten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je timing klopt niet helemaal bij mij (alle noten en de pauzes ertussen zijn even lang).

En een loop met goto? Really? :N

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je daar je naam aan durft te verbinden inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Lol poos geleden dat ik een loop met goto heb gezien :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

.oisyn schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:55:
[...]

Je timing klopt niet helemaal bij mij (alle noten en de pauzes ertussen zijn even lang).

En een loop met goto? Really? :N
ik hem hem ook geport van yellowonline z'n versie niet allemaal zelf bedacht.

ohja trouwens ik ben nog maar een beginneling en ik zocht op internet om een manier om iets te loopen en het eerste wat ik vond was goto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:27:
[...]
ik zocht op internet om een manier om iets te loopen en het eerste wat ik vond was goto
lol, waar zocht je op? :P

Als ik C of C++ loops intik in google, krijg ik netjes while- en for loops:
https://www.google.com/search?q=C%20loops

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Gamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:35:
[...]

lol, waar zocht je op? :P

Als ik C of C++ loops intik in google, krijg ik netjes while- en for loops:
https://www.google.com/search?q=C%20loops
ik heb in het verleden wel eens batch progjes gemaakt en toen gebruikte ik goto voor loops en toen zocht ik dat dat ook in c++ kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:36:
[...]

ik heb in het verleden wel eens batch progjes gemaakt en toen gebruikte ik goto voor loops en toen zocht ik dat dat ook in c++ kon
dan zocht je niet naar een manier om te loopen maar een manier om te loopen met goto's. Als je google't naar een onbekende omgeving, probeer altijd eerst je intenties te googlen. (je intentie was loopen, je uitwerking was goto's gebruiken; jij googlede naar je uitwerking en niet naar je intentie)

Als je zoekt op wat je wilt en niet hoe je het wilt, vind je meestal ook informatie over waarom het op de manier gedaan is dat het gedaan is en wat de beste manier is, vaak met zelfs meerdere manieren om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Gamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:39:
[...]

dan zocht je niet naar een manier om te loopen maar een manier om te loopen met goto's. Als je google't naar een onbekende omgeving, probeer altijd eerst je intenties te googlen. (je intentie was loopen, je uitwerking was goto's gebruiken; jij googlede naar je uitwerking en niet naar je intentie)

Als je zoekt op wat je wilt en niet hoe je het wilt, vind je meestal ook informatie over waarom het op de manier gedaan is dat het gedaan is en wat de beste manier is, vaak met zelfs meerdere manieren om het te doen.
ja ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zijn goto's geen goede manieren om loops te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:43:
ja ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zijn goto's geen goede manieren om loops te maken?
Wijze mannen hebben daar hele essays over geschreven, maar bottom line is : het draagt bij aan de onleesbaarheid van de code;

On a sidenote : 25mbit glasvezel verbinding. *O*

[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 27-11-2011 13:16 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:43:
[...]
Omdat je met goto ook andere dingen dan loops kunt maken. Als ergens goto XX staat weet je niet zeker of het om een loop gaat, dat ligt er immers aan waar het label is gedefinieerd. Kom je ergens een XX: tegen, dan weet je ook nog niet dat het (alleen) om een loop gaat. Dat weet je alleen als je weet waat _alle_ goto XX in de code te vinden zijn.
Kom je daarentegen while(true){} of for(a;b;c){} tegen dan weet je zeker dat je met een loop te maken hebt.

Overigens zijn er wel situaties waarin een goto duidelijker is dan loops met de gangbare methoden. Als je met geneste loops werkt waar je uitbreekt, bijvoorbeeld. goto: OUTER_LOOP is dan duidelijker dan break(2);. Maar zelfs dan kun moet je je afvragen of je het probleem niet beter anders kunt oplossen, zodat je de break niet nodig hebt, en die dus ook niet duidelijker hoeft te maken met goto.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Afgelopen week zelfs een ASP.NET applicatie gezien waarin meerdere malen gebruik werd gemaakt van een GoTo statement :X Was helemaal vergeten dat .NET deze prachtige language feature ook ondersteunde...

De GOTO werd gebruikt om uit een functie te springen of om een for/while lus af te breaken. Zal in India wel geleerd worden dat GOTO beter werkt dan een return of break :+

Kregen ook in plaats van echte sourcecodes een gedecompilede versie van een aantal DLL's. In eerste instantie viel het niet op, maar de code wilde niet compilen en toe bleek dat er $ tekens in de variabele namen stonden en nog wat rare zaken in de code stonden die de compiler niet echt op prijs stelde (en de compiler stond op .net 4, dus het is niet zo dat er nieuwere technieken waren gebruikt). Deze "vergissingen" heb ik enkel gezien in oude versie van .net reflector... En uiteraard ontkent de andere partij dat ze het gedaan hebben :F Verklaart in ieder geval ook waarom er geen commentaar is en ook waarom deze code wel goed is uitgelijnd :D Sowieso was het gedecompiled naar VB.NET terwijl de rest in C# was. Daar word je toch simpel van 8)7

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^ Het enige voordeel van uitbesteden naar India: een constante stroom van mooi WTF- en anekdotemateriaal. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
wat the fuck heb je nou aan zo'n macbook met ingebouwde brander als dat ding niet eens een DVD kan branden. :/ Ik gebruik ook een keer de brander van mijn macbook pro voor het eerst na bijna 2 jaar.

Ik smijt DVD+R's erin van Philips, probeer DVD te fikken, krijg melding dat het branden niet gelukt was en dat ik lagere snelheid of andere DVD moet proberen. Gebruik ik een externe brander, werkt het prima.

Kut superdrive. Nu wil ik 'm helemaal eruit trekken en vervangen door een HDD :P

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 27-11-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 19-09 13:55
Ugh, Colliding in een game bouwen is nog niet zo makkelijk, als bij een Collision beide een actie hebben. Tijd voor wat inleeswerk hoe het makkelijker/beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Woensdag praatje doen over onze Scala push notification server. Drie kwartier volpraten op een goeie manier is lastig, zeker als je je keuzes moet verantwoorden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

hardcoresmurf schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:43:ja ok daar heb je wel gelijk in maar waarom zijn goto's geen goede manieren om loops te maken?
Toen ik ooit op mijn eerste stage eens wat vage code had gebouwd kreeg ik deze uitgeprint naast m'n werkplek gehangen. Het zal me altijd bij blijven.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/goto.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd vind ik het gebruik van goto een stuk minder erg dan het vergeten van de alt text...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:26:
Eerlijk gezegd vind ik het gebruik van goto een stuk minder erg dan het vergeten van de alt text...
Eens!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Argh, prutsers bij Sun/Oracle. Ze kunnen niet eens hun eigen specs correct gebruiken.
De JDBC specification geeft aan dat voor een ResultSet de ResultSetMetaData voor getColumnName(int) de kolomnaam moet teruggeven en getColumnLabel(int) de alias (indien gespecificeerd) of de columnName (als er geen alias is). ResultSet#findColumn(String) geeft dan weer aan dat de columnLabel gebruikt moet worden om een kolom in de resultset te identificeren. Dus als een kolom een alias heeft, mag deze niet via de columnName geïdentificeerd worden bij de diverse getXxx(String) methods (bijvoorbeeld getString(string))

Wat doet Sun vervolgens in de reference implementation van CachedRowSet: ze gebruiken de columnName. Hierdoor werkt het via de alias opvragen van een column niet bij een correct geïmplementeerde JDBC driver.

Nu kan ik dus een workaround gaan schrijven voor Jaybird zodat gebruikers van CachedRowSetImpl toch waardes via de alias kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Waarom is het dat zodra ik achter een windows PC zit, ik gewoon helemaal gek wordt van alle bagger kut bende.

Steam is kut.
Origin is kut.
Battlefield 3 is kut.
Punkbuster is kut.
Windows is kut.

Waarom is het zo dat ik meer frustraties richting een computer heb in de 10 minuten dat ik mijn windows PC start, dan in de rest van de week achter mijn macbook?

Waarom moet steam vastlopen bij ieder knopje dat ik aanklik?
Waarom wordt die shit niet normaal weergegeven en kloppen vensters gewoon niet?
Waarom hangt BF3 op random momenten?
Waarom word ik telkens gekickt door punkbuster?
Waarom loopt steam WEER vast?
Waarom download steam mijn game met 300KB/s?

Waarom werkt die shit niet gewoon? Waarom werken al die moderne games zo kut en slecht? Waarom maken ze die shit niet gewoon goed werkend?

Ik kan me serieus niet herinneren dat ik zoveel shit had bij het installeren van:
Command & Conquer: Generals
Battlefield 2
SWAT 4
Ghost Recon: Advanced Warfighter
Far Cry
Far Cry 2
Crysis
Call of Duty 2
Call of Duty 4
Call of Duty World at War
Battlefield 2142
Grand Theft Auto: San Andreas
Supreme Commander
Sim City 4
City Life
ARMA2
Company of Heroes (behalve de 4.000.000KB aan patches dan)

Waarom werken games tegenwoordig niet allemaal gewoon, net zoals ze dat vroeger deden? Waarom moet ik zoveel gekut doen met drivers, beveiliging, installers, download platforms e.d. om gewoon een spelletje te spelen? Ik wil een spelletje doen voor mijn ontspanning, niet eerst een uur kutten om het werkend te krijgen! En waarom mag je niet meer met z'n 2en over LAN spelen met 1 game? Dat kon altijd zo makkelijk, spel kopen en met z'n 2en/3en thuis spelen.

Dan koop je maar een PS3, krijg je alsnog een shitload aan patches, dus heb ik de netwerk-kabel maar eruit getrokken. Dan ga je gamen, heb je weer kut kwaliteit graphics. Wil je met z'n 2en spelen, zit je weer met zo'n mini schermpje.

/genoeg "kut" gezegd voor vandaag. Eventjes een game spelen... damn

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 27-11-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 19-09 10:57
Dan ben jij de enige hier hoor. Ik ben blij met mijn Windows bakje met Steam erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Steam O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Battlefield 3 ook een enorm kut-spel, maar over mijn Windowsbakje hoor je mij ook niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Gamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:34:
Waarom is het zo dat ik meer frustraties richting een computer heb in de 10 minuten dat ik mijn windows PC start, dan in de rest van de week achter mijn macbook?
Da's vast omdat je nooit wat hoeft te doen in Finder, nooit hoeft te switchen tussen verschillende vensters van hetzelfde programma, nooit op de tijd klikt als je een kalendertje voor je neus wil hebben en bovenal omdat je nooit een fatsoenlijk spel probeert te draaien op je macbook :+

Er worden overigens nog wel spellen verkocht zonder dit soort onzin.
Afbeeldingslocatie: http://www.thepunch.com.au/images/uploads/monopoly.jpg
Nooit patches en als je het 1x gekocht heb mag je het met het hele huis spelen, werkt zelfs als de stroom uitgevallen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
T-MOB schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:17:
Nooit patches en als je het 1x gekocht heb mag je het met het hele huis spelen, werkt zelfs als de stroom uitgevallen is!
Whut?!!! Dat is echt super tof!!! Een gat in de markt 8) .

:9

Overigens blijft het, in mijn mening, altijd leuker om samen spelletjes te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Aloys schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:29:
Overigens blijft het, in mijn mening, altijd leuker om samen spelletjes te spelen.
Jaaaa... COOPs en MMORPGs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]Da's vast omdat je nooit wat hoeft te doen in Finder
Wat is er mis mee? :P
nooit hoeft te switchen tussen verschillende vensters van hetzelfde programma
CMD + `
nooit op de tijd klikt als je een kalendertje voor je neus wil hebben
wat
en bovenal omdat je nooit een fatsoenlijk spel probeert te draaien op je macbook :+
De spellen díe erop draaien, draaien over het algemeen zonder enig probleem. Dat zijn echter ook de spellen die zonder problemen op Windows draaien :P

--maar Mn spel werkt eindelijk. Helaas is het nu bedtijd... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 27-11-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Windows O+

C:\Users\Alex>systeminfo

OS Name:                   Microsoft Windows 7 Ultimate
OS Version:                6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Original Install Date:     15-8-2009, 23:02:29

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Hoe kut was BF2 wel niet toen ie uitkwam? "There is a problem with your connection" Aaargh!

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:34:
Waarom is het dat zodra ik achter een windows PC zit, ik gewoon helemaal gek wordt van alle bagger kut bende.
Ik ken het probleem :-( Vroeger vond ik het nog wel eens leuk om wat te prutsen om te optimaliseren, maar ik merk dat ik daar nu totaal geen geduld voor had. Vroeger vond ik het leuk een oude P3 in leven te houden en te tweaken (sterker nog ik draaide tot een jaartje geleden nog gewoon een P3 als thuisserver). Ook prutsen met linux vond ik altijd wel leuk, maar inmiddels is dat helemaal weggesleten.

Ik zie een PC momenteel gewoon als een stuk gereedschap... Het moet werken, klaar. Als het niet werkt donder ik hem het liefst zo het raam uit :( Gefrustreerd? Nah :+ Brakke software begin ik ook een steeds grotere hekel aan te krijgen, zelf wordt je op je werk bijna gekielhaald als je een foutje maakt (gelukkig maak ik geen fouten 8) ), maar als je soms ziet wat een bagger de winkels bereikt :? (pas heb ik de site van de OV-chipkaart verrot gescholden, want een gedrocht is dat zeg, Chrome compatible? Nope! :F).

Zeker als een probleem niet is op te lossen is dat zo frustrerend, tijdje geleden mijn Hyper-V over de fles op mijn Windows 2008R2, kon geen enkele VM meer aanmaken en niemand had een oplossing. Leuk als een productie machine gaat staan bokken :-(

Het meest frustrerende is het nog als je dingen legaal koopt. Vroeger downloade je gewoon wat je nodig had, maar tegenwoordig bevind ik me in de positie dat ik het gewoon netjes kan kopen en ik dat ook gewoon de normaalste zaak van de wereld vind. Beetje klooien met no-cd spul was ik allang klaar mee. Maar damn dan leg je 40 euro neer voor een game (bij Settlers 7) en dan werkt het niet of het is traag als bagger. Bah dan ben ik het zo ontiegelijk beu... Voor het vrouwtje Sims 2 en 3 netjes aangeschaft, blijkt het niet vooruit te branden te zijn terwijl het gewoon moet werken, sta je daar met je i3, HD5670 en 6GB geheugen te kijken naar een slideshow.

Dacht lange tijd dat het aan mij lag, maar gelukkig zijn er meer mensen die er niet tegenkunnen :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Geen adresbalk bijvoorbeeld, en geen mogelijkheid tot refreshen.
CMD + `
Daar noem je nog iets. Apple heeft een vreemd idee waar de backtik/tilde-toets hoort te zitten. SELECT §a§ FROM §table§ 8)7

Maar genoeg first world problems... Op elk systeem valt wel wat aan te merken. * T-MOB werkt voornamelijk op debian/gnome. Gelukkig hou ik niet van computerspelletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Dat heb ik nou als ik achter Mac OS X ga zitten. Grijs op grijs, niet duidelijk waar je kunt klikken en waar niet, 3 keys om uit fullscreen te gaan (WTF?), scrolling is gaar; scrolling up is down en down is up, bijna geen games op Mac, Apps sluiten niet echt als je ze sluit, ect.

Genoeg annoyances op Mac OS X. Hier werkt windows + steam perfect en steam hangt echt nooit hier (nouja misschien met opstarten maar dat is een non issue).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou graag een mac willen, maar ik vind ze te duur (Onze eigen laptop is van de E400 range, maar die is eigenlijk van mijn vrouw). Gamen doe ik (als ik het uberhaupt al eens doe) op de XBox of op de laptop van mijn werk (waar verplicht win7 op staat). Van het weekend nog DNF en Portal 2 op gespeeld. Steam vind ik wel een prachtig platform (alhoewel het wel ff wachten is voor de games gedownload zijn, maar naar de winkel rijden om de doos te halen kost ook tijd natuurlijk ;) )

Als ik mocht kiezen kwam er een ubuntu variant op mijn laptop (waarschijnlijk lubuntu, lekker vlot. Nieuwste variant heb ik zelfs op een oude P3 'speelgoed' laptop met 256mb geheugen draaien incl Chromium).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Elk OS is kut, lekker puh :P. Ik werk bijna dagelijks met alle drie OSen en geen van allen vindt ik ideaal. Ze hebben elk wel hun sterke punten, maar ook zwakken. Als ik een bakkes geld had zou ik voor het werk een dure MBP met minstens 8 GB geheugen en een SSD kopen - vooral vanwege praktische redenen, als je een Dell oid koopt van hetzelfde kaliber krijg je een bak die twee keer zo groot (en dik) is. Als ik een statische werkplek had zou ik net zo'n PC als ik thuis heb kopen - i7, 16 GB geheugen, SSD, 24 of 26 inch scherm (of twee). Dat past makkelijk in ons laptopbudget, in tegenstelling tot macbooks waar je zelf voor mag bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rutix schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:54:
[...]

Dat heb ik nou als ik achter Mac OS X ga zitten. Grijs op grijs, niet duidelijk waar je kunt klikken en waar niet, 3 keys om uit fullscreen te gaan (WTF?), scrolling is gaar; scrolling up is down en down is up, bijna geen games op Mac, Apps sluiten niet echt als je ze sluit, ect.
Ja, same here. Moet soms bij n collega ff iets doen en dan weet ik me echt geen raad met OSX. Eronder die dock waarbij het programma soms wel of soms niet al gestart is, geen loading indicator als ik erop klik. Finder ook irritant. Ieder z'n ding en dat is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:11:
Elk OS is kut, lekker puh :P. Ik werk bijna dagelijks met alle drie OSen en geen van allen vindt ik ideaal. Ze hebben elk wel hun sterke punten, maar ook zwakken. Als ik een bakkes geld had zou ik voor het werk een dure MBP met minstens 8 GB geheugen en een SSD kopen - vooral vanwege praktische redenen, als je een Dell oid koopt van hetzelfde kaliber krijg je een bak die twee keer zo groot (en dik) is. Als ik een statische werkplek had zou ik net zo'n PC als ik thuis heb kopen - i7, 16 GB geheugen, SSD, 24 of 26 inch scherm (of twee). Dat past makkelijk in ons laptopbudget, in tegenstelling tot macbooks waar je zelf voor mag bijbetalen.
Hetzelfde kaliber, maar wel 2x zo groot en dik? :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Hebben andere mensen dezelfde gekke eigenschap als ik: Zodra ik een documentje moet maken dat ook meer een beetje opmaak nodig heeft, pak ik Excel ipv Word. Zelfs als er helemaal niet gerekend hoeft te worden en ik maar één tabelletje nodig heb: Hop, Excel.

Voelt toch een beetje als HTML 4 programmeren met tabellen ipv divs. :)

Maar luiheid equals blijheid. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
T-MOB schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:17:
[...]

Geen adresbalk bijvoorbeeld, en geen mogelijkheid tot refreshen.

[...]
Daar noem je nog iets. Apple heeft een vreemd idee waar de backtik/tilde-toets hoort te zitten. SELECT §a§ FROM §table§ 8)7

Maar genoeg first world problems... Op elk systeem valt wel wat aan te merken. * T-MOB werkt voornamelijk op debian/gnome. Gelukkig hou ik niet van computerspelletjes ;)
Incorrect, je hebt gewoon een NL toetsenbord gehaald, een toetsenbord met USA indeling had je ook kunnen bestellen bij je Mac.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Davio schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:45:

Voelt toch een beetje als HTML 4 programmeren met tabellen ipv divs. :)
HTML 4 programmeren?

Afbeeldingslocatie: http://www.brianchalfin.com/images/jokerserious.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cartman! schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:30:
[...]

Ja, same here. Moet soms bij n collega ff iets doen en dan weet ik me echt geen raad met OSX. Eronder die dock waarbij het programma soms wel of soms niet al gestart is, geen loading indicator als ik erop klik. Finder ook irritant. Ieder z'n ding en dat is prima :)
Toen ik weer voor het eerst in lange tijd plaatsnam achter een Mac moest ik ook behoorlijk wennen. Bij een van mijn vorige werkgevers geregeld mee moeten werken (grafische sector) en kon redelijk mijn weg vinden binnen InDesign en andere Adobe producten.

Nu moest ik iets copy pasten (control doet op een mac iets heel anders :-( ) en wilde ik het in Word plaatsen, dus ik klik op het Word icoontje en snapte er geen reet van waarom dat ding iTunes wilde opstarten. Iedere keer kreeg ik zo'n irritant coverflow schermpje... Bleek dat men bij Mac software graag iTunes nadoet... Het was dat iemand vroeg "wat doe je?" en hij me er op wees dat dit toch echt Word was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Word heeft Coverflow op de mac? Die heb ik echt nog nooit gezien. In 95% van de gevallen kan je de ctrl gewoon vervangen voor cmd en dan doet ie wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ZpAz schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:02:
Word heeft Coverflow op de mac? Die heb ik echt nog nooit gezien. In 95% van de gevallen kan je de ctrl gewoon vervangen voor cmd en dan doet ie wat je wil.
Volgens mij wel, volgens mij is dat een beetje de standaard "file-view" methodiek in MacOS toch? Ik dacht dat je zelfs de verkenner zo kon instellen. Had in ieder geval sterk de indruk in iTunes beland te zijn :P

Dat cmd inderdaad de control vervangt besefte ik me ook na een paar seconden, maar het blijft wel wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heel fijn, code van meer dan een jaar oud bekijken waar je zelf niet bij betrokken bent. :X

Ik heb geen flauw idee waarom sommige dingen gebeuren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Avalaxy schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:49:
[...]

HTML 4 programmeren?

[...plaatje...]
HTML is strict genomen geen programmeertaal, maar goed, je schrijft wel code die door een browser geïnterpreteerd wordt, dus er valt over te twisten. Echter is die discussie vrij onzinnig en zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
ZpAz schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:45:
[...]
Incorrect, je hebt gewoon een NL toetsenbord gehaald, een toetsenbord met USA indeling had je ook kunnen bestellen bij je Mac.
De rest van de layout lijkt anders behoorlijk op US international (gelukkig). Maar ik zal bij de volgende mac vragen om een US-layout. Vraag ik er gelijk home en end toetsen bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
T-MOB schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:11:
[...]

De rest van de layout lijkt anders behoorlijk op US international (gelukkig). Maar ik zal bij de volgende mac vragen om een US-layout. Vraag ik er gelijk home en end toetsen bij :P
:)
.Gertjan. schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:05:
[...]

Volgens mij wel, volgens mij is dat een beetje de standaard "file-view" methodiek in MacOS toch? Ik dacht dat je zelfs de verkenner zo kon instellen. Had in ieder geval sterk de indruk in iTunes beland te zijn :P

Dat cmd inderdaad de control vervangt besefte ik me ook na een paar seconden, maar het blijft wel wennen :)
In de Finder kan het inderdaad wel, heb het daar enkel nooit aan, vind het weinig meerwaarde bieden. Heb zelf altijd de "drilldown" view aan.

Wie heeft ooit verzonnen dat de eerste maand van het jaar eigenlijk de 0ste is? Geen wonder dat de 1ste bij mijn code op een andere dag viel dan irl. Bij de dagen begin je toch ook niet op de 0ste dag?

http://www.w3schools.com/jsref/jsref_setfullyear.asp

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 28-11-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 16:20
Davio schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:08:
HTML is strict genomen geen programmeertaal, maar goed, je schrijft wel code die door een browser geïnterpreteerd wordt, dus er valt over te twisten.
Je kunt niets berekenen met HTML. Het is niet Turing-compleet. Dan houdt het wat mij betreft op, en is het geen programmeertaal. Hetzelfde geldt voor JSON of XML, bijvoorbeeld.

Met HTML+CSS3 kun je wel een heel eind komen al moet je dan eigenlijk een oneindig groot document kunnen creëren, wat vziw niet mogelijk is. In ieder geval is HTML op zichzelf geen programmeertaal, maar een codering van een datastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

[...]
Er worden overigens nog wel spellen verkocht zonder dit soort onzin.
[afbeelding]
Dat zouden ze eens moeten doen met Wordfeud, een offline-variant...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

[message=37214674,noline]ZpAz schreef op maandag 28 november 2011 @

Wie heeft ooit verzonnen dat de eerste maand van het jaar eigenlijk de 0ste is? Geen wonder dat de 1ste bij mijn code op een andere dag viel dan irl. Bij de dagen begin je toch ook niet op de 0ste dag?

http://www.w3schools.com/jsref/jsref_setfullyear.asp
Wtf? Dat een positie in een array op 0 begint, prima. Maar in alle kalenderstandaarden die er zijn begint een maand altijd op 1... UNIX seconden en dat soort kalenders even uitgezonderd. Gewoon gregoriaans, iso, een factors kalender etc...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
De UNIX time struct telt maanden traditioneel vanaf 0 (tm_mon: "number of months since January"). Die conventie is overgenomen in de standaardlibraries van meer moderne programmeertalen als JavaScript en PHP.

Echt mooi is het niet, natuurlijk, maar de conventie is wijdverbreid. Echt een WTF is het dus niet. Tijdrekening is toch al fucked up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Loadtests uitvoeren met LoadRunner tegen Citrix is echt een hel; voor sommige acties moet je namelijk synchroniseren op zogenaamde bitmaps hashes. Je geeft coordinaten en afmetingen en de verwachte bitmap hash van het scherm deel. Als binnen een bepaalde tijd die hash niet wordt gevonden (bijvoorbeeld omdat de applicatie er te lang overdoet, of bijvoorbeeld omdat scherm elementen op een andere plek zitten dan verwacht), dan faalt de test.

De applicatie die ik test heeft een aantal controls die geen fixed afmeting hebben, waardoor dus afhankelijk van de testdata die coordinaten 1 of 2 (of heel veel) pixels verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ram0n schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:16:
[...]

Hmm? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:55:
Echt mooi is het niet, natuurlijk, maar de conventie is wijdverbreid. Echt een WTF is het dus niet. Tijdrekening is toch al fucked up.
Het blijft een WTF, alleen ligt de oorsprong een stuk verder terug :). Ik vind bij 0 beginnen niet onverdedigbaar. Maar wel als je dat bij maanden doet, maar niet bij dagen. Ik bedoel, WTF?!

Sinds jaar en dag (:+) tellen jaren, maanden en dagen vanaf 1. Waarom zou je er dan ineens voor kiezen om dat voor slechts 1 van die drie componenten aan te passen? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 12:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ram0n schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:16:
[...]

Dat nog niemand dat ooit gemaakt heeft... :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ze dat doen dan moeten ze ook gelijk maken dat je niet gewoon maar wat kan proberen in de hoop dat het werkt en je de punten krijgt. Eigenlijk zou je gewoon ieder woord moeten kunnen leggen, maar de tegenpartij heeft dan het recht te "challengen", waarna het woord wordt opgezocht in het woordenboek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Pfoe, snel patenteren die boel!

Hier vandaag weer lekker bezig met XSL Transormaties. Eens zien wat we nu kunnen optimaliseren voor toekomstige uitbreidingen...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
.oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:13:
Het blijft een WTF, alleen ligt de oorsprong een stuk verder terug :). Ik vind bij 0 beginnen niet onverdedigbaar. Maar wel als je dat bij maanden doet, maar niet bij dagen. Ik bedoel, WTF?!
De situatie is iets anders omdat maanden een eigen identiteit hebben en dagen van de maand toch echt alleen getalletjes zijn (hun index is hun naam). Vergelijk het met dagen van de week: er is geen consensus over wat de eerste dag van de week is (meestal zondag of maandag) en wat de index van woensdag is (meestal 2, 3 of 4). Alleen over de volgorde van die dagen (Maandag, Dinsdag, Woensdag...) bestaat consensus, dus als de keuze voor de indices willekeurig is, dan kiezen programmeurs meestal voor 0-based indices. Vandaar dat Unix time struct aan dagen-van-de-week ook 0-based indices toekent (net als de dag van het jaar, trouwens).

Maanden zitten een beetje tussen dagen-van-de-maand en dagen-van-de-week in, in de zin dat ze net als dagen-van-de-week wel gelabeled zijn (Januari, Februari, etc.), maar dat ze aan de andere kant in de Gregoriaanse kalender ook een zekere standaardnummering hebben (Januari=1). Historisch gezien is de labelling belangrijker dan de nummering: vroeger was Maart de eerste maand, bijvoorbeeld. (Vandaar dat Oktober, November en December vernoemd zijn naar de Latijnse woorden voor acht, negen en tien, in plaats van tien, elf en twaalf.)

Van de acht relevante velden van struct tm is er precies één 1-gebaseerd in plaats van 0-gebaseerd: het nummer van de dag. (Want uren/minuten/seconden zijn tegenwoordig óók 0-gebaseerd, wat traditioneel ook niet zo was). Eigenlijk is dát dus de uitzondering. Het is de niet de codering van de maand die inconsistent is met de rest, maar de codering van de dag.
Sinds jaar en dag (:+) tellen jaren, maanden en dagen vanaf 1. Waarom zou je er dan ineens voor kiezen om dat voor slechts 1 van die drie componenten aan te passen? 8)7
Jaren zijn dan weer 1900-gebaseerd, wat logischer is dan jaar 1 van de Gregoriaanse kalender, wat eigenlijk jaar 0 had moeten zijn. (Er zit geen jaar tussen -1 en +1. Dat slaat pas nergens op!)

Ik ben het overigens wel eens met je punt dat maanden en dagen nu inconsistent geteld worden. Misschien dat ik de dag van de maand zelf ook 0-gebaseerd zou hebben gemaakt. :p

[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 28-11-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
.oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:13:
[...]

Ach, als je een beetje een normaal programma maakt, dan loop je één keer tegen zo'n WTF aan en dan weet je het voor de volgende keren.

Stel je voor dat je een internationale applicatie moet maken voor historici, daarbij rekening houdend met verschillende kalenders en relevante historische feiten.

Het heeft immers in deze context geen enkele zin om voor data die vóór de invoering van de Gregoriaanse kalender liggen die kalender te gebruiken. Om dan nog maar niet te spreken over dagen die nooit bestaan hebben, zoals 10 oktober 1582.

"The human time system, haunting programmers since the invention of programming languages."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
x = 1 - - 1
Soultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:50:
[...]
Jaren zijn dan weer 1900-gebaseerd, wat logischer is dan jaar 1 van de Gregoriaanse kalender, wat eigenlijk jaar 0 had moeten zijn. (Er zit geen jaar tussen -1 en +1. Dat slaat pas nergens op!)
Is er geen jaar 0 dan?

Ruby on Rails:
Time.now - 2011.years # => 0000-11-28 15:16:42 +0100

[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 28-11-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je moet duidelijker zijn als je een punt probeert te maken, want die komt nu totaal niet over.
Is er geen jaar 0 dan?
Nee, die bestaat niet. De eerste eeuw liep van jaar 1 t/m jaar 100. Daarom was de laatste eeuw- en millenniumwisseling niet in 1999/2000 wanneer iedereen het vierde, maar in 2000/2001. Ook is "de millenniumbug" geen correcte naam.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Vandaar dat het wel meeviel met de millenniumbugs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De situatie is iets anders omdat maanden een eigen identiteit hebben en dagen van de maand toch echt alleen getalletjes zijn (hun index is hun naam).
Oh, dus als de dagen van de maand ook een specifieke naam hadden gehad, naast het nummer wat we gebruiken in datumnotaties zoals bij de maand, dan had de dag ook vanaf 0 geteld geweest? Ik vind het een onzinstelling. Het is gebruikelijk om de naam gewoon bij het nummer te noemen in dagelijks datum gebruik. Stem je API daar dan ook op af, zeker als je dat ook doet bij dagen en jaren.
Historisch gezien is de labelling belangrijker dan de nummering: vroeger was Maart de eerste maand, bijvoorbeeld. (Vandaar dat Oktober, November en December vernoemd zijn naar de Latijnse woorden voor acht, negen en tien, in plaats van tien, elf en twaalf.)
Vroeger (Romaanse kalender) waren er ook minder maanden. Januari en februari zijn er later bijverzonnen (Juliaanse kalender). Hoe dit verder relevant is ontgaat me daarentegen compleet.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Goede of slechte gewoonte: "Get Latest Version" doen voordat je gaat inchecken, terwijl je 100% zeker weet dat je als enige aan het project werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
.oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:30:
Oh, dus als de dagen van de maand ook een specifieke naam hadden gehad, naast het nummer wat we gebruiken in datumnotaties zoals bij de maand, dan had de dag ook vanaf 0 geteld geweest?
Misschien waren ze dan in ieder geval in struct tm 0-gebaseerd geweest!
Ik vind het een onzinstelling. Het is gebruikelijk om de naam gewoon bij het nummer te noemen in dagelijks datum gebruik. Stem je API daar dan ook op af, zeker als je dat ook doet bij dagen en jaren.
Dit is de tweede keer dat je het zegt, maar ik herhaal: in struct tm hebben jaren óók een offset (van 1900). De dagen zijn juist de enige van de drie velden die overeenkomen met de werkelijke kalender.
Vroeger (Romaanse kalender) waren er ook minder maanden. Januari en februari zijn er later bijverzonnen (Juliaanse kalender). Hoe dit verder relevant is ontgaat me daarentegen compleet.
Klopt niet; Januari en Februari waren eeuwen (!) vóór Julius Caeser al aan de Romeinse kalender toegevoegd. Caeser fixte van alles, maar voegde geen maanden toe.
Hoe dit verder relevant is ontgaat me daarentegen compleet.
Ik wilde aangeven dat voor maanden het label belangrijker is dan het nummer. Als je me vraagt welke dag het is vandaag, zeg ik maandag 28 november, niet: de eerste weekdag en de achtentwintigste maanddag van de elfde maand. Ik wil daarmee aangeven dat de situatie voor "28" en "november" iets verschilt, net zoals "28" voor "maandag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 13:23
Alex) schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:58:
Goede of slechte gewoonte: "Get Latest Version" doen voordat je gaat inchecken, terwijl je 100% zeker weet dat je als enige aan het project werkt?
Ach, je version control system tikt je vanzelf wel op je vingers als er toch conflicts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:58:
Dit is de tweede keer dat je het zegt, maar ik herhaal: in struct tm hebben jaren óók een offset (van 1900).
Oh right, dat is ook zo. Nog zoiets doms 8)7
Klopt niet; Januari en Februari waren eeuwen (!) vóór Julius Caeser al aan de Romeinse kalender toegevoegd. Caeser fixte van alles, maar voegde geen maanden toe.
My bad, ik bedoelde de kalender van Romulus (waar de Romaanse kalender mee begon). Toen hadden alle maanden dus gewoon de naam van hun positie. En er waren daarnaast 61 winterdagen die helemaal niet geassigned waren aan een maand.
Als je me vraagt welke dag het is vandaag, zeg ik maandag 28 november, niet: de eerste weekdag en de achtentwintigste maanddag van de elfde maand.
Ik zou zeggen "de 28e". In communcatie heeft men het ook weleens over cijfers ipv namen. Zoals "achtentwintig elf". Over wat jij wel of niet zegt en hoe uitgebreid je dat doet ("x'e dag van de x'e maand", kom op, je zegt toch ook "5 tot de 11e" en niet "5 verheven tot de 11e macht") lijkt me, wederom, niet relevant.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extra actualiteitsbonus:
The universe started in 1970.  Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus

Ik ben het overigens wel eens met je punt dat maanden en dagen nu inconsistent geteld worden. Misschien dat ik de dag van de maand zelf ook 0-gebaseerd zou hebben gemaakt. :p
Jaren tellen vanaf 1900 baseren is echt alleen maar een Y2K-probleem overblijfsel. Er is geen jaar 0, want de geboorte van jezus is een 'moment'. 1 AD is dus het eerste jaar na de geboorte van Christus (en niet 1 jaar na de geboorte van Christus) 1 BC is dus het jaar tot de geboorte van Christus. Overigens is het wel zo dat de jaartelling pas een paar eeuwen later 'formeel' is vastgesteld, dus heel veel waarde moet je er ook niet aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Remus schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:26:
Jaren tellen vanaf 1900 baseren is echt alleen maar een Y2K-probleem overblijfsel.
Het is het tegenovergestelde van Y2K, want in tegenstelling tot het jaar opslaan als twee decimale cijfers, is deze representatie juist wél Y2K-proof (en pre-1900 proof, in principe).
Er is geen jaar 0, want de geboorte van jezus is een 'moment'.
Dat zegt niets. Middernacht is ook een 'moment' en toch noemen we het eerste uur daarna 00:mm:ss. Mensen moeten gewoon leren indexeren vanaf 0 zoals Dijkstra dertig jaar geleden al uitlegde.

Overigens is Jezus paradoxaal genoegen jaren vóór Christus geboren (en bovendien ergens in de lente/zomer -- in ieder geval niet rond kerst), dus als ijkpunt van de kalender is het nogal gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Soultaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:38:
[...]
Dat zegt niets. Middernacht is ook een 'moment' en toch noemen we het eerste uur daarna 00:mm:ss. Mensen moeten gewoon leren indexeren vanaf 0 zoals Dijkstra dertig jaar geleden al uitlegde.
Afgelopen week heb ik nog een programma gezien die het eerste uur als 24:mm:ss aangaf ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klinkt als een specifieke 24h clock fail nadat er gerequest was dat 24h clocks ook gesupport moesten worden. Die domme 12h clock mensen weten niet beter, die kennen geen 0:mm:ss 8)7.

Ook een leuke: 12 AM, wanneer is dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:51:
Ook een leuke: 12 AM, wanneer is dat? :P
00:00 toch?

AFAIK gaat-ie van 11 PM naar 12 AM en daarna naar 1 AM. Ik heb mijn klokken allemaal op AM/PM staan om het 12-uurs formaat te leren kennen en te kunnen lezen zonder na te denken.

[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 28-11-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Jegorex schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:43:
[...]

Afgelopen week heb ik nog een programma gezien die het eerste uur als 24:mm:ss aangaf ;(
Ach, mijn magnetron spring na 23:59 ook op 24:00

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gamebuster schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:55:
[...]

AFAIK gaat-ie van 11 PM naar 12 AM en daarna naar 1 AM. Ik heb mijn klokken allemaal op AM/PM staan om het 12-uurs formaat te leren kennen en te kunnen lezen zonder na te denken.
En je meet ook in feet en miles en je weegt in cups en ounces? Leesvoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Alex) schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:21:
[...]

En je meet ook in feet en miles en je weegt in cups en ounces? Leesvoer!
Nee, dat nou weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is 12 PM dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
12:00 :? ohnee wacht..

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 28-11-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe kan 12:00 nou ná "post meridiem" zijn? 12:00 ís meridiem. 12 AM of 12 PM is ambigu. Letterlijk gezien betekent het beide 0:00. Daarom schrijf je voor die tijden ook gewoon "12 noon" en "12 midnight"

Wikipedia: 12-hour clock

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
12:00

niet zeiken over ambiwattes :P

12 PM is gewoon 12:00 en 12 AM is gewoon 0:00, want zo doen de klokken het ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar jij stelt je klokken in op 12h clock omdat je dan "niet na hoeft te denken", terwijl als je gewoon de 24h clock leert je uiteindelijk nooit meer hoeft na te denken omdat het dan automatisch gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:03:
Maar jij stelt je klokken in op 12h clock omdat je dan "niet na hoeft te denken", terwijl als je gewoon de 24h clock leert je uiteindelijk nooit meer hoeft na te denken omdat het dan automatisch gaat 8)7
Ik ken de 24h klok al. Ik had gewoon altijd moeite met AM/PM en had daarom m'n zooi op AM/PM gezet dat ik dat ook moeiteloos zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Afbeeldingslocatie: http://24hourtime.files.wordpress.com/2011/01/24-hour-clock.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wow, dat duurt even :P

Zelfde als die binaire horloges :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Is tellen vanaf 0 nog geen slecht programmeervoorbeeld tegenwoordig? Het lijkt me dat het een lekkend implementatiedetail is, een implementatiedetail wat je volgens de gangbare theorieën zou moeten verbergen voor de gebruiker van een programmeertaal/library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

_js_ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:50:
Is tellen vanaf 0 nog geen slecht programmeervoorbeeld tegenwoordig? Het lijkt me dat het een lekkend implementatiedetail is, een implementatiedetail wat je volgens de gangbare theorieën zou moeten verbergen voor de gebruiker van een programmeertaal/library.
Ik neem even voor het gemak aan dat je het hebt over bijv. het feit dat array indices meestal (durf niet te zeggen altijd, dan komt er vast weer iemand met een heel obscure [disclaimer: of niet obscure, anders pakken jullie me daar op] taal aanzetten :+) 0 beginnen, dan zou ik niet weten waar je dan voor moet gaan. Hoewel mensen vaak tellen vanaf 1, is het ook niet zo dat alle nummering bij 1 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Obscuur:
Option Base 1 :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:52

RayNbow

Kirika <3

Patriot schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 01:49:
[...]

Ik neem even voor het gemak aan dat je het hebt over bijv. het feit dat array indices meestal [...] 0 beginnen, dan zou ik niet weten waar je dan voor moet gaan.
Een of andere seniele knar genaamd Dijkstra heeft ooit een verhaaltje opgeschreven waarom array-elementen vanaf 0 moeten worden genummerd. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Patriot schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 01:49:
[...]

Ik neem even voor het gemak aan dat je het hebt over bijv. het feit dat array indices meestal (durf niet te zeggen altijd, dan komt er vast weer iemand met een heel obscure [disclaimer: of niet obscure, anders pakken jullie me daar op] taal aanzetten :+) 0 beginnen, dan zou ik niet weten waar je dan voor moet gaan. Hoewel mensen vaak tellen vanaf 1, is het ook niet zo dat alle nummering bij 1 begint.
Daar zijn oplossingen voor :+

C#:
1
2
3
4
for (var i = 1; i < mijnArray.Length; i++)
{
    var item = mijnArray.Skip(i - 1).Take(1).First();
}

Of je gaat meteen met de Enumerator werken:
C#:
1
2
3
4
5
var enumerator = mijnArray.GetEnumerator();
while(enumerator.MoveNext())
{
    var item = enumerator.Current;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11

BM

Moderator Spielerij
Pfff, ben nu bezig met documentatie schrijven. Dat is op zich al een rottig werkje, maar Word werkt ook niet echt mee :(
Probeer te beschrijven welke bestanden er ingelezen kunnen worden, en daar wil ik graag een voorbeeldbestandje bijvoegen. Simpel, Insert -> Object -> From File zou je denken. Alleen gaat Word daar allemaal enge trucjes mee uithalen waardoor dat hele proces echt minuten duurt :(
Word is waiting for another application to complete an OLE action.
Waarom :( Niet moeilijk doen, gewoon dat bestand inserten :(

Edit: woeps, dat zijn wel erg veel boze smilies, dat was ook niet bedoeling :p

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 29-11-2011 08:48 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:38
BM schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:48:
Pfff, ben nu bezig met documentatie schrijven. Dat is op zich al een rottig werkje, maar Word werkt ook niet echt mee :(
Probeer te beschrijven welke bestanden er ingelezen kunnen worden, en daar wil ik graag een voorbeeldbestandje bijvoegen. Simpel, Insert -> Object -> From File zou je denken. Alleen gaat Word daar allemaal enge trucjes mee uithalen waardoor dat hele proces echt minuten duurt :(

[...]

Waarom :( Niet moeilijk doen, gewoon dat bestand inserten :(

Edit: woeps, dat zijn wel erg veel boze smilies, dat was ook niet bedoeling :p
En als je dat bestand nou vanaf windows explorer naar je word document sleept?

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex) schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:33:
[...]

C#:
1
2
3
4
{
}

Of je gaat meteen met de Enumerator werken:
C#:
1
2
3
4
5
var enumerator = mijnArray.GetEnumerator();
while(enumerator.MoveNext())
{
    var item = enumerator.Current;
}
Doe dan gewoon foreach :+

Ik moest vroeger werken met VB.NET code, die geport was uit VB. veel te veel array's die beginnen met 1. Veel fouten overigens daartegen gemaakt...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Alex) schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:33:
[...]

C#:
1
2
3
4
{
}
Moet het dan niet <= zijn? :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11

BM

Moderator Spielerij
Evilbee schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:49:
[...]

En als je dat bestand nou vanaf windows explorer naar je word document sleept?
Dat was het 1e wat ik probeerde, nog voor ik via Insert Object ging pielen :)

Maar is al opgelost, bleek veroorzaakt te worden door een add-in in Excel die niet gevonden kon worden. Die uitgeschakeld en het is weer snel. Snap alleen nog niet waarom Word die bestanden wil openen... hij moet ze gewoon inserten en niet allemaal spannende dingen ermee gaan doen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Michali schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:20:
[...]

Moet het dan niet <= zijn? :P
Scherp.

Ik had mijn eerste koffie nog niet op toen ik dat schreef. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's not a bug. It's a feauture. De gekozen syntax zorgt ervoor dat het programma compatibel is met zoveel 0 als 1-indexed arrays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:00

alienfruit

the alien you never expected

Ach beter dan een taal die helft van de tijd 0-indices gebruikt en dan vervolgens de rest 1-indices gebruikt. Kuch, Delphi ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.