De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
armageddon_2k1 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:39:
Oftewel gewoon weer een situatie van zeiken op PHP terwijl de documentatie weer eens niet gelezen is.
Oftewel gewoon weer een situatie van zeiken op PHP omdat je continue de documentatie moet opzoeken omdat de taal gewoon totaal niet intuïtief werkt

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ZpAz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:54:
Waarom...... waarom..... kan dit niet in php.

PHP:
1
return empty(trim($val));

Trim geeft een getrimde string terug, empty kan controleren of een string empty is... maar hij flipt op het moment dat ik de trim binnen de empty gebruik.
Note: doe eens return empty("0");

Empty is dus, zoals mij ook al eerder is verteld hier, niet goed geschikt voor strings om te checken of de string leeg is, want "0" is empty: Je krijgt vrolijk true terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 23-11-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ook gewoon gedocumenteerd:
The following things are considered to be empty:
• "" (an empty string)
• 0 (0 as an integer)
• 0.0 (0 as a float)
• "0" (0 as a string)
• NULL
• FALSE
• array() (an empty array)
• var $var; (a variable declared, but without a value in a class)
Niet dat dat het minder logisch maakt, maar goed.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:16:
[...]

Oftewel gewoon weer een situatie van zeiken op PHP omdat je continue de documentatie moet opzoeken omdat de taal gewoon totaal niet intuïtief werkt
Inderdaad, alsof het ineens logisch of vanzelfsprekend is als het in de documentatie staat :P

Zoals eerder gezegd, mannen (en vooral ICT-ers) lezen geen handleidingen, dus ook niet over een programmeertaal. Pas als het niet werkt wordt er gegoogled :) Alsof je voor iedere functie call steeds de documentatie erbij pakt om te kijken wat voor spannends men bedacht heeft.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kunt al een heleboel gezeur voorkomen door de functie empty() gewoon niet te gebruiken. In plaats van dat je alle uitzonderingen gaat onthouden of elke keer opzoeken, gebruik je de functie gewoon niet en bespaar je jezelf heel veel tijd en frustratie. En... het enige wat je hoeft te onthouden is dat je empty() niet gebruikt, in plaats van de acht verschillende use-cases van empty() te moeten onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

HuHu schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:22:
Je kunt al een heleboel gezeur voorkomen door PHP niet te gebruiken.
Fixed it for you! :Y)

* .Gertjan. rent snel weg...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Gamebuster schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:16:
[...]

Ik heb er geen last van hoor. Net als vele anderen. Maar het is natuurlijk net wat je fijn vind werken. Ik vind Python en Ruby echt een ramp om mee te werken. Mocht ik er echter een jaar echt mee bezig zijn dan heb ik mezelf wel een andere way-of-working aangeleerd denk ik.

Wat me gewoon vaak opvalt is dat mensen klagen over PHP terwijl ze eigenlijk niet weten wat ze opschrijven. To be fair: het verschil tussen $obj->method(args) en $obj::method(args) moet je gewoon weten en dat heeft niks te maken met 'elke keer de documentatie' induiken. Dat heeft te maken met weten wat je doet. Maar dat is bij elke programmeertaal.

Daarnaast ontken ik niet dat PHP niet z'n rariteiten heeft, maar ik heb gevoel dat het wel beter wordt, helemaal als je kijkt naar projecten als Symfony2 en Doctrine2 die toch wel de programmeerstandaard omhoog tillen binnen PHP.
Zoals eerder gezegd, mannen (en vooral ICT-ers) lezen geen handleidingen, dus ook niet over een programmeertaal. Pas als het niet werkt wordt er gegoogled :) Alsof je voor iedere functie call steeds de documentatie erbij pakt om te kijken wat voor spannends men bedacht heeft.
Dat vind ik nogal een bout statement. Ik ga ervan uit dat als je professioneel bezig bent met een library of een taal dat je soms toch wel de documentatie induikt, zelfs van tevoren. Anders weet je gewoon niet waar je mee bezig bent totdat je na 2,5 maand in het project er opeens achter komt dat een cruciale library een functie niet ondersteunt.

[ Voor 21% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-11-2011 11:44 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:47:
[...]

Ik zeg dat omdat hij het kennelijk bij de non-templated versie het wel ziet, je zou zeggen dat het wel bij het type wordt opgeslagen dan.
Het punt is dat hij de error normaal geeft bij de functiedefinitie. Dat kan bij de template definitie niet, omdat op dat moment de parameters natuurlijk nog niet bekend zijn. Hij zou bij de template instantiatie alsnog de check moeten doen, maar blijkbaar mist die.

Overigens, deze bug bestaat al sinds VC++ 2003, is al sinds 2007 bekend bij MS, en is gevlagd als "won't fix" 8)7

Michali schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:25:
Empty en isset zijn geen functies maar taalconstructies in php. Ze kunnen alleen op variabelen aangeroepen worden omdat ze ook controleren of de variabel überhaupt bestaat.
Sorry maar dat is een non-argument. Er is geen enkele reden waarom empty niet ook zou kunnen werken op een expressie. De daadwerkelijke reden is dat de PHP parser gewoon brak is. Hierdoor is het bijvoorbeeld ook niet mogelijk om een array access te doen op de return value van een functie, terwijl dat in zo'n beetje iedere andere taal geen probleem is.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2011 11:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:24:
[...]

Fixed it for you! :Y)

* .Gertjan. rent snel weg...
:*.

Maar serieus: het niet gebruiken van empty() zou standaard moeten zijn als je PHP gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:27
.oisyn schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:35:
Sorry maar dat is een non-argument. Er is geen enkele reden waarom empty niet ook zou kunnen werken op een expressie. De daadwerkelijke reden is dat de PHP parser gewoon brak is. Hierdoor is het bijvoorbeeld ook niet mogelijk om een array access te doen op de return value van een functie, terwijl dat in zo'n beetje iedere andere taal geen probleem is.
In PHP 5.4 zit het er als het goed is wel in. ( http://www.php.net/releases/NEWS_5_4_0_alpha1.txt, Added array dereferencing support. ) :+

[ Voor 3% gewijzigd door G70boX op 23-11-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Dat is waar, voor dit soort situaties zouden ze dan de werking van die taalconstructie kunnen wijzigen. Ik weet idd niet hoe dat onder de motorkap werkt, maar ws. lopen ze hier om een of andere reden tegen problemen aan.

Semantisch gezien zou ik isset wel enkel op variabelen gebruiken, maar voor empty is idd. best te beredeneren dat je dit ook op een functie returnwaarde moet kunnen uitvoeren.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Lang leve Perforce!

...al 20 60 90 minuten aan het auto-resolven -O-

[ Voor 13% gewijzigd door EddoH op 23-11-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Overigens, deze bug bestaat al sinds VC++ 2003, is al sinds 2007 bekend bij MS, en is gevlagd als "won't fix" 8)7
Zal wel een goede reden voor zijn dan :N

Ik vermoed dat dit voor Win8/ARM toch een groter probleem gaat worden aangezien deze wat meer alignment restricties heeft dan x86.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
armageddon_2k1 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:30:

Wat me gewoon vaak opvalt is dat mensen klagen over PHP terwijl ze eigenlijk niet weten wat ze opschrijven. To be fair: het verschil tussen $obj->method(args) en $obj::method(args) moet je gewoon weten en dat heeft niks te maken met 'elke keer de documentatie' induiken. Dat heeft te maken met weten wat je doet. Maar dat is bij elke programmeertaal.
Wait, nu krijgik het gevoel alsof men denkt dat ik niet weet dat de ene een static methode van een klasse aanroepen is en de andere een methode van een object.

PHP:
1
2
$naam = "mijnmethode";
$object->$naam("cookie");

Werkt en is gelijk aan de methode mijnmethode aanroepen van het object $object.

Maar met statische methode's werkt dat niet.

PHP:
1
2
$naam = "statichemethode";
klasse::$statischemethode("cookie");

Dat werkt niet. Terwijl dat volgens de wel werkende versie zou moeten zijn dat je de statische methode "statischemethode" van de klasse klasse aan zou roepen.
CodeCaster schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:21:
Ook gewoon gedocumenteerd:

[...]

Niet dat dat het minder logisch maakt, maar goed.
Dat verteld toch niet waarom je een error krijgt als je
PHP:
1
var $cookie = empty(trim("meh"));

een error krijgt en bij:

PHP:
1
2
$lala = trim("meh");
var $cookie = empty($lala);

niet.

Terwijl

PHP:
1
$lala = md5(trim("cookie"));

gewoon werkt zonder errors. Puur syntactisch zou je dan toch verwachten dat die vorige ook gewoon kan.

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 24-11-2011 09:46 . Reden: : miste ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
ZpAz schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:54:
[...]

Wait, nu krijgik het gevoel alsof men denkt dat ik niet weet dat de ene een static methode van een klasse aanroepen is en de andere een methode van een object.

PHP:
1
2
$naam = "mijnmethode";

PHP:
1
2
klasse:$statischemethode("cookie");

Dat werkt niet. Terwijl dat volgens de wel werkende versie zou moeten zijn dat je de statische methode "statischemethode" van de klasse klasse aan zou roepen.
http://php.net/manual/en/....late-static-bindings.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
[...]

PHP:
1
2
$naam = "mijnmethode";

PHP:
1
2
Waarom zou je een variabele naam als methode willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
EddoH schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:49:
Lang leve Perforce!
op naar de 110! (of 130)^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het is 103 minuten geworden! Productieve dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45
Beter dat, dan SourceSafe (:X) die met de volgende melding komt na een analyze: 'all errors fixed'.
Dan open je je VSS DB , en zie je dat vrijwel alles verwijderd is. Gelukkig hadden we backups.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Jeuj de 2.0 reisplanner app staat in de store *O*

Jammer dat de reviewers nogal verdeeld zijn; de ene vindt het geweldig tov de vorige versies (van een andere ontwikkelaar), zeker sneller, maar de ander heeft er problemen mee of vindt het zelfs kud vanwege het nieuwe homescreen.

Ook had ik graag gewild dat ze ze 'Meld een probleem'-knop gebruiken en een bugreport opsturen ipv dat ze in de recensie dat soort dingen melden.

Ook lijken ze niet te snappen dat als ze hun iPhone engelstalig hebben, de app zelf ook engelstalig wordt :+.

iig, even een tijdje feedback verzamelen en dan de volgende versie live zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:26:
Ik vermoed dat dit voor Win8/ARM toch een groter probleem gaat worden aangezien deze wat meer alignment restricties heeft dan x86.
Xbox 360 ook, maar daar komt de hele error niet voor (je mag dan gewoon aligned structs by value passen). Ik heb het ook altijd al een suffe error gevonden. Zorgen dat de stack gealigned is is helemaal niet moeilijk, en primitieven zijn sowieso altijd goed gealigned (een double of long long staat altijd op een veelvoud van 8 ).

Ook backwards compatibility zou geen issue moeten zijn, want momenteel mag je dus geen aligned structs passen, dus er zou geen code moeten bestaan die een aligned struct op de stack verwacht.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:49:
Lang leve Perforce!

Perforce rockt! Een autoresolve heeft bij mij nog nooit zo lang geduurd. Hoeveel data moet je in hemelsnaam resolven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:50:
[...]
Omdat PHP dat kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

PHP:
1
2

Dat werkt niet.
Misschien moet je eens :: proberen in plaats van :

En je spelfout en verkeerde aanroep fixen.

;)

[ Voor 7% gewijzigd door eamelink op 23-11-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali

PHP:
1
2
$naam = "mijnmethode";

PHP:
1
2

Hmm ik wilde een voorbeeld maken van waarom dat niet werkt, maar blijkbaar snap ik het zelf ook nog niet goed. :P

Ik dacht namelijk dat het volgende voorbeeld 'bar' als output zou geven, maar dat bleek toch 'foo'.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
class SomeClass {
    public static $method;

public function doSomething() {
        print 'foo';
    }
}

SomeClass::$method = function() {
    print 'bar';
};

$method = 'doSomething';

SomeClass::$method();

Het volgende mag blijkbaar niet (wat ik niet verwacht had):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class SomeClass {
    public static $method;
}

SomeClass::$method = function() {
    print 'bar';
};

SomeClass::$method();

Terwijl dit wel natuurlijk gewoon bar als resultaat geeft:
PHP:
1
2
3
4
5
$method = function() {
    print 'bar';
};

$method();

Ok ok, PHP is wel een beetje vreemd hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het punt is dat A::$b() gewoon een statische functieaanroep is, en de naam van de functie wordt geleverd door $b.

Dit werkt natuurlijk wel:

PHP:
1
2
$m = SomeClass::$method;
$m();

Je zou denken dat (SomeClass::$method)() ook zou werken, maar dat parset natuurlijk weer voor geen meter omdat de PHP parser brak is :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

armageddon_2k1 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:50:
[...]

Ghehe, dat dacht ik ook toen ik het voor het eerst zag. Moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen enkele toepassing heb gezien hiervoor, behalve code obfuscation :Y)

Het enige waarvoor ik iets dergelijks zou kunnen gebruiken is bijvoorbeeld om een variabele reeks van calls te moeten doen, bijvoorbeeld een dynamische groep validaties uitvoeren (dan vul je dus een stringarray met aan te roepen validatie functies). Maar goed dat zou ik zelf met delegates oplossen (weet niet of PHP dat kan). Het nadeel van dynamische functienamen is dat je volgens mij op geen enkele manier fatsoenlijk kunt checken of je code goed is. Als je een parameter toevoegt (of verwijderd) aan de aan te roepen functie zie je pas rare resultaten wanneer de code runt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Lekker dagje vrij vandaag :)

Dat wordt een dag Skyrim spelen en een beetje prutsen aan hobbyprojectjes :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Michali
.oisyn schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:38:
Het punt is dat A::$b() gewoon een statische functieaanroep is, en de naam van de functie wordt geleverd door $b.

Dit werkt natuurlijk wel:

PHP:
1
2
$m = SomeClass::$method;
$m();

Je zou denken dat (SomeClass::$method)() ook zou werken, maar dat parset natuurlijk weer voor geen meter omdat de PHP parser brak is :)
Ja precies, blijkbaar wordt SomeClass::$method dus op een andere manier geïnterpreteerd dan SomeClass::$method(). Bij de tweede wordt eerst gekeken naar de inhoud van $method variabel en de waarde hiervan als functienaam gebruikt. Toch vind ik het wel een beetje verwarrend zo. Al zou ik nooit een closure toekennen aan een public static field. :P

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Mijn potentieel nieuwe werkgever heeft aangegeven dat hun max bod iig ver onder mijn salarisindicatie gaat zitten, en ik ga er - als ik op in ga - iig financieel minimaal 200 bruto op achteruit afhankelijk van hun werkelijke bod.
Ik vraag me nu echt af ga ik er toch voor moet gaan of gewoon even door moet zoeken:
Het is dichter bij huis (reistijd enkele reis van +/- 90 minuten (lopen+trein) naar +/- 10-15 minuten fiets), en het is ook een investering in mezelf (van softwaretester naar softwareontwikkelaar). Bah, precies de reden dat ik het niet zo heb op zoeken naar werk.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Remus schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:40:
Mijn potentieel nieuwe werkgever heeft aangegeven dat hun max bod iig ver onder mijn salarisindicatie gaat zitten, en ik ga er - als ik op in ga - iig financieel minimaal 200 bruto op achteruit afhankelijk van hun werkelijke bod.
Ik vraag me nu echt af ga ik er toch voor moet gaan of gewoon even door moet zoeken:
Het is dichter bij huis (reistijd enkele reis van +/- 90 minuten (lopen+trein) naar +/- 10-15 minuten fiets), en het is ook een investering in mezelf (van softwaretester naar softwareontwikkelaar). Bah, precies de reden dat ik het niet zo heb op zoeken naar werk.
Ik zat een jaar geleden met precies het zelfde, ik heb het uiteindelijk gedaan.

Voor mij maakt het verschil in reistijd (ipv auto nu fiets) al een groot deel van het verschil in salaris goed. Mijn taken werden veelzijdiger, het nieuwe bedrijf en ik lagen meer op één lijn, etc. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. :)

Het was vrij simpel voor mij: salaris is minder belangrijk dan een fijne werkplek/collega's. Als ik het ontzettend naar mijn zin heb op mijn werk, vind ik het niet erg dat ik als gevolg daarvan misschien wat minder verdien.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• armageddon_2k1
Voor mij zou reistijd van 90 minuten met auto/trein/bus naar 15 minuten met fiets voor 200 bruto per maand minder een no-brainer zijn. Daar zou ik direct op in gaan. Dat is heel persoonlijk natuurlijk, maar die reistijd voegt heel veel toe aan mijn stress (vermoeing) en daarnaast beweeg ik nu te weinig. Een auto (of het OV) is zo godsgruwelijk duur dat ik daar waarschijnlijk nog op vooruit zou gaan (zelfs meegenomen dat mijn werk, een zeer grote electronica-fabrikant van Brabantse komaf erg goede reisvergoeding heeft). Ik zou mijn auto er direct uitgooien en een goedkoop oud barreltje nemen voor incidentele ritjes i.p.v. de 140km die ik nu elke dag in totaal rij.

Nogmaals, dit is heel persoonlijk. Fietsen geeft mij meer geluk dan die 200 euro bruto per maand.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

En nu is het wachten op het aanbod van de mogelijke nieuwe werkgeven. Het is wel minimaal 1.5 uur reizen ipv 15minuten :|

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:52:
En nu is het wachten op het aanbod van de mogelijke nieuwe werkgeven. Het is wel minimaal 1.5 uur reizen ipv 15minuten :|
Is die anderhalf uur voor een enkele reis? Je weet wel dat zoiets je op den duur behoorlijk kan slopen, toch?

• alienfruit

alienfruit

Ja, enkele reis met de trein. Tja, ik zou dan minstens 800euro meer verdienen (bij twaalf maanden). Maar ik zou er dan meer uit willen slepen en ik kan dan ook een dag thuis werken. En ik zou freelance werk naast mijn werk kunnen doen.

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 24-11-2011 10:13 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:45
800 per maand mag ik hopen? 800 op jaarbasis gaat namelijk nergens over. Mijn limiet qua reistijd is toch echt 1 uur enkele reis, inclusief vertraging/files etc. Als het incidentieel langer is geen enkele probleem, maar als je 8 uur per dag werkt, 2 uur reist en nog pauze etc zit je al op bijna 11 uur om effectief 8 uur te werken/aanwezig te zijn :)

Specs

• alienfruit

alienfruit

Ja, 800euro per maand maar ik ga voor 1200euro meer per maand dat zou dan 6100euro bruto per maand zijn.
Maar ja, eerst maar eens zien wat ze bieden. Ben bang dat het werk eentonige wordt :(

[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 24-11-2011 10:19 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Dat is echt serieus veel geld :X

My iRacing profile | Strava

• alienfruit

alienfruit

Nou ja, zoveel hou ik niet over aan het eind van de maand hoor :P Misschien 500-700euro. Verschrikkelijk duur hiero!

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 24-11-2011 10:22 ]

Verwijderd

800 euro per maand meer is inderdaad een aanzienlijk verschil, maar is die veeeel langere reistijd dat wel waard?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:22:
Nou ja, zoveel hou ik niet over aan het eind van de maand hoor :P Misschien 500-700euro. Verschrikkelijk duur hiero!
Dat is ongeveer 1/3 van mijn totale maand... En maar klagen :P

• alienfruit

alienfruit

Ben Hollander he!

• OkkE

OkkE

Een Hollander in Zweden, toch? Dat telt niet. :+
O ja. Volgens mij is het daar allemaal nog duurder, dus niet zo heel gek dat de lonen ook een stuk hoger liggen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door OkkE op 24-11-2011 10:43 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• alienfruit

alienfruit

Zwitserland :P

• Remus
armageddon_2k1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:50:
Voor mij zou reistijd van 90 minuten met auto/trein/bus naar 15 minuten met fiets voor 200 bruto per maand minder een no-brainer zijn. Daar zou ik direct op in gaan. Dat is heel persoonlijk natuurlijk, maar die reistijd voegt heel veel toe aan mijn stress (vermoeing) en daarnaast beweeg ik nu te weinig. Een auto (of het OV) is zo godsgruwelijk duur dat ik daar waarschijnlijk nog op vooruit zou gaan (zelfs meegenomen dat mijn werk, een zeer grote electronica-fabrikant van Brabantse komaf erg goede reisvergoeding heeft). Ik zou mijn auto er direct uitgooien en een goedkoop oud barreltje nemen voor incidentele ritjes i.p.v. de 140km die ik nu elke dag in totaal rij.

Nogmaals, dit is heel persoonlijk. Fietsen geeft mij meer geluk dan die 200 euro bruto per maand.
Op zich is dat ook wel een van mijn overweging: ik ben het reizen inmiddels wel een zat, en een carriereswitch van testen naar ontwikkelen zit er bij mijn huidige werkgever helaas niet in. De vraag is echter is die 2,5-3 uur minder reistijd en de persoonlijke/professionele ontwikkeling minimaal 200 bruto waard. Het bedrijf heeft aangegeven wat hun maximum gaat zijn, en dat betekent nog niet dat dat ook is wat ze gaan bieden. Qua reiskosten betaal ik overigens niks: ik heb momenteel een NS jaarkaart van de zaak.

Maar op zich heb je gelijk. Ik wacht het verdere arbeidsvoorwaarden gesprek af en zal me dan goed beraden of het financieel uitkomt en de moeite waard is, of dat ik verder moet zoeken.

• OkkE

OkkE

Remus schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:43:
De vraag is echter is die 2,5-3 uur minder reistijd en de persoonlijke/professionele ontwikkeling minimaal 200 bruto waard.
Als je die 200 euro bruto kan missen1 dan is het 't geld in mijn ogen zeker waard.

1. Dat je er misschien in het weekend een biertje minder door moet drinken, of een dvd-tje minder kan kopen, zou ik geen probleem vinden als ik daar door een fijnere werkplek heb, die dichter bij huis is en meer uitdaging heeft.

• alienfruit

alienfruit

Ja, het geld natuurlijk ook voor de andere kant. Wil je 90 minuten reizen om meer waardering te krijgen over je werk en ook meer te verdienen. Ik zou dan elke dag naar Zürich moeten reizen.

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 24-11-2011 10:52 ]

• armageddon_2k1
Ik werk nu pas 7 maanden bij mijn huidige werk, maar verlang erg naar minder woon-werk verkeer. Daar zou ik zeker 200 euro per maand voor over hebben.

• OkkE

OkkE

alienfruit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:52:
Ja, het geld natuurlijk ook voor de andere kant. Wil je 90 minuten reizen om meer waardering te krijgen over je werk en ook meer te verdienen. Ik zou dan elke dag naar Zürich moeten reizen.
Uiteraard. Het gaat twee kanten op.

Eerste keer dat ik van baan wisselde werd de reistijd langer, salaris hoger en bedrijf/collega's leuker. Na verloop van tijd echter, begon de reistijd me tegen te staan (in combinatie met minder plezier in mijn werk/collega's). Tweede keer wisselen betekende iets minder salaris, veel minder reistijd en een stuk meer waardering/plezier. :)

Het is een lastige balans waar je alleen zelf over kunt beslissen.

• YopY
armageddon_2k1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:53:
Ik werk nu pas 7 maanden bij mijn huidige werk, maar verlang erg naar minder woon-werk verkeer. Daar zou ik zeker 200 euro per maand voor over hebben.
Zelfde hier, maar ik moet waarschijnlijk gewoon richting Hilversum verhuizen :p. Sociale huur is echter lastig te krijgen als je niet al tien jaar op de wachtlijst staat, en ik verdien (imho) nog niet genoeg voor de vrije markt, en kopen heb ik geen zin in.

• Cartman!
  • Niet online
Ik woon 5min lopen van m'n werk, heerlijk! Heb 2x 5 maanden stage gelopen hier (Hilversum, hoi YopY ;) ) toen ik in Enschede woonde en die 4 uur per dagen reizen ben ik helemaal kapot aan gegaan toen... Een half uur reistijd (enkeltje) zou ik max. vinden.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb een tijd 45 min enkele reis gedaan. En zolang dat zonder file is is dat erg goed te doen.
Nu is het 20-30 minuten, en dat is zeer goed te doen.

Meer als een uur zou ik niet willen. Uur van deur tot bureau zou voor mij persoonlijk de max zijn.

• Gamebuster
Er wordt hier berekend hoeveel kans er is dat beide WC's op onze afdeling bezet zijn. :P

Hele discussies :P

• alienfruit

alienfruit

@GameBuster Tisch, daar hebben wij hier geen tijd voor! Werkuh en nog eens werkuh!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:36:
@GameBuster Tisch, daar hebben wij hier geen tijd voor! Werkuh en nog eens werkuh!
Als je tijd hebt om werken 2x te zeggen heb je het niet echt druk :+

(Eigenlijk is het: Druk druk druk, als je tijd hebt om dat 3x te zeggen heb je het niet echt druk!)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-11-2011 13:38 ]

• alienfruit

alienfruit

Pause! Enigste reden... Ik ga maar weer eens Chinees eten à 15euro voor een bordje voedsel (2x plastic hamburger bakje een met rijst en een saus). De Chinees in Hilversum (bij gullie) is een stukgoedkoper. Krijg je een hele reistafel voor :+

[ Voor 89% gewijzigd door alienfruit op 24-11-2011 13:40 ]

• Cartman!
  • Niet online
De Chinese Muur ftw :) Maar wel zichzelf respecterende chinees serveert hamburgers of dit dat 'zwitsers chinees' zoals we hier 'hollands chinees' hebben met peen, prei en ui? :+

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik wilde alleen een voorbeeld schetsen van de porties bij 15euro :|
Zoiets als hieronder alleen McDonalds formaat hamburger doosje... Ik vind het maar duur!

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwindt.com/site/images/1436/menuboxen.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 24-11-2011 13:52 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 05:18
Reistafel of rijsttafel? :p

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

“The first 90% of the code accounts for the first 90% of the development time. The remaining 10% of the code accounts for the other 90% of the development time.”

@Chinees bestellen: Wilt u een eiken of een beukenhouten rijsttafel?

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Bij de afhaalchinees is het een reistafel ;)
Hoogie2004 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:56:
“The first 90% of the code accounts for the first 90% 10% of the development time. The remaining 10% of the code accounts for the other 90% of the development time.”

@Chinees bestellen: Wilt u een eiken of een beukenhouten rijsttafel?

[ Voor 49% gewijzigd door Jegorex op 24-11-2011 16:02 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Pfff.. Ben historische meuk aan het terugrekenen tot aan 1 januari 2007. Het rekenen gaat redelijk vlot, maar de database begint te zuchten en te steunen nu er ongeveer 140M records in staan (en dan ben ik net op drie kwart :X ). Tijd voor nieuwe servers denk ik. >:)

Roomba E5 te koop

• alienfruit

alienfruit

Nederduits ;)

• Remus
OkkE schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:49:
Als je die 200 euro bruto kan missen1 dan is het 't geld in mijn ogen zeker waard.

1. Dat je er misschien in het weekend een biertje minder door moet drinken, of een dvd-tje minder kan kopen, zou ik geen probleem vinden als ik daar door een fijnere werkplek heb, die dichter bij huis is en meer uitdaging heeft.
Goed punt. Nu eerst een weekend Luxemburg op conferentie, dan is er maandag weer tijd om hier verder over te denken.

Trouwens wel grappig: Wifi in het hotel zou een 10tje per dag zijn (WTF), dus ik had me voorbereid om alles via UMTS te doen (100MB voor een tientje bij KPN), maar ik zit hier nu toch gewoon op een open accesspoint van het hotel _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Remus op 24-11-2011 18:32 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 23:05
Zou dit weekend een productiemigratie hebben.

Komt de tester binnen: *Zou je hier naar willen kijken, het werkt niet* |:(
Blijkt een groot deel nog niet getest te zijn :|
En dat terwijl we allemaal dachten klaar te zijn. :(

En net dat "kleine probleem" zorgt ervoor dat Tomcat klapt en je voor de rest alleen maar witte pagina's krijgt.
Ik ben er de hele dag mee bezig geweest.
-"Hij lijkt fout te gaan op PermissionDenied, maar dat bestand bestaat niet eens"
-"We gebruiken toch geen securitymanager?"
-"Staat nergens in de configuratie (van tomcat)"
Vindt ik uiteindelijk in een tomcat startup script (in /var/bin) dat onder "if securitymanager = false" toch die securitymanager ingesteld.
*Daar wordt ik niet vrolijk van*

Die migratie is met een week uitgesteld...

let the past be the past.

• ZpAz
Mijn eerste probeerseltje met CSS3 Animaties (klik linker pijl). (Moderne webkit browsers alleen atm) Ook de 404 mag niet ontbreken.

Verwijderd

Ziet er netjes uit.
Is het normaal dat je pagina's uit de linkerkolom het niet doen?
Wel nog een kleine opmerking:
Ussed Techniques
Wordpress, HTML, CSs, PHP, Javascript
Waarom een kleine s bij CSS?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 20:39 ]

• ZpAz
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:38:
Ziet er netjes uit. Wel nog een kleine opmerking:

[...]

Waarom een kleine s bij CSS?
Dat is hip :+
Nee, typo. Maar ben ook nog druk bezig. De "blog pagina's" moet ik nog ontwerpen. Dus duurt nog wel even voor alles klaar is.

En de sidebar doet het inderdaad nog niet. De site is nog in ontwikkeling. Enkel html pagina's nu nog (de eerder gegeven twee). Wordt een persoonlijke blog met portfolio.

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 24-11-2011 20:40 ]

Verwijderd

Dat dacht ik al ;)
In ieder geval een prachtige layout en een leuke 404.

• ZpAz
Ty :)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Waarom alleen webkit animaties?

• ZpAz
Omdat ik nog bezig ben. Eerst de animaties goed maken, dan de animaties ook in andere browsers laten werken.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

ZpAz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:46:
[...]

Omdat ik nog bezig ben. Eerst de animaties goed maken, dan de animaties ook in andere browsers laten werken.
Als je -webkit vervangt door -moz durf ik te wedden dat ze in één keer gaan werken in Firefox zonder dat je ook maar iets hoeft te veranderen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• ZpAz
mindcrash schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:48:
[...]

Als je -webkit vervangt door -moz durf ik te wedden dat ze in één keer gaan werken in Firefox zonder dat je ook maar iets hoeft te vervangen.
Klopt inderdaad, maar aangezien ik in Safari ontwikkel, en ik van alles aanpas is het dubbelop om ook elke keer -moz, -o en zonder - aan te passen ;)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

ZpAz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:49:
[...]

Klopt inderdaad, maar aangezien ik in Safari ontwikkel, en ik van alles aanpas is het dubbelop om ook elke keer -moz, -o en zonder - aan te passen ;)
Daar heb je dus prefix-free of preprocessors zoals LESS en SASS voor? :p

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• ZpAz
mindcrash schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:50:
[...]

Daar heb je dus prefix-free of preprocessors zoals LESS en SASS voor? :p
True, dat zou ik kunnen gebruiken, maar ik ben nu nog meer in de "stage" van uitproberen en kijken wat bevalt. Gewoon plain html en css.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik kan alleen maar 1 plaatje terug, en dan kan ik niets meer. Saaie website :+ .

• ZpAz
Aloys schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:02:
Ik kan alleen maar 1 plaatje terug, en dan kan ik niets meer. Saaie website :+ .
Ja, da's alleen op jouw ip zo :+

• YopY
sig69 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:23:
Pfff.. Ben historische meuk aan het terugrekenen tot aan 1 januari 2007. Het rekenen gaat redelijk vlot, maar de database begint te zuchten en te steunen nu er ongeveer 140M records in staan (en dan ben ik net op drie kwart :X ). Tijd voor nieuwe servers denk ik. >:)
Tijd voor een horizontaal / lineair schalend medium, zou ik eerder zeggen ;). MongoDB of een Hadoop clustertje niks voor je? Als het een eenmalige rekenklus is kun je voor een paar rotcenten ook een Amazon cluster huren.

* YopY doet net alsof hij er verstand van heeft :+

En nee, ik ga geen 9 euri aan verzendkosten betalen voor een bestelling van 13 euro. Sinterklaas is stom, :p. Loop morgen wel een winkel in oid.

[ Voor 10% gewijzigd door YopY op 24-11-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het is beren koud hier :( Niet werkende verwarming :(

offtopic:
Ik woonde vijf minuten van het oude adres van MediaMonks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt waar? Hier ook :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
YopY schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:07:
[...]

Tijd voor een horizontaal / lineair schalend medium, zou ik eerder zeggen ;). MongoDB of een Hadoop clustertje niks voor je? Als het een eenmalige rekenklus is kun je voor een paar rotcenten ook een Amazon cluster huren.

* YopY doet net alsof hij er verstand van heeft :+
Het is eenmalig ja, is inmiddels al klaar ook. Ik laat het wel aan de heren sql server experts om er nog enigszins performante reports op te brouwen... ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nice! Sinterklaas is langsgeweest vannacht! Over heerlijke Bolletje Kruidnoten (1.5KG). Lekkaaaah. En natuurlijk Nederlandse kaas en drop. Overlevingspakket is weer binnen tot kerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:57
Gisteren heb ik meegedaan aan een RAD wedstrijd. Uiteindelijk ben ik 2de geëindigd. Het rotte is dat dit de punten waren: (1ste) 153 ptn, (2de, ik) 150 ptn, (3de) 141 ptn, (4de) 139 ptn. Aarg! 3 punten verschil tussen wel en geen laptop winnen (en die laptop was goed :O).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:09
Styxxy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:26:
Gisteren heb ik meegedaan aan een RAD wedstrijd. Uiteindelijk ben ik 2de geëindigd. Het rotte is dat dit de punten waren: (1ste) 153 ptn, (2de, ik) 150 ptn, (3de) 141 ptn, (4de) 139 ptn. Aarg! 3 punten verschil tussen wel en geen laptop winnen (en die laptop was goed :O).
Wat heb je uiteindelijk gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:57
creator1988 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:57:
[...]
Wat heb je uiteindelijk gebouwd?
Administratie applicatie voor een tafeltennisclub (beheer van leden, ploegen en wedstrijden). Alles gebouwd met EF en WPF. We (partner en ik, was een wedstrijd per 2) waren wel niet klaar geraakt, maar ja, mijn partner kende dan ook niets van WPF (ook al hadden we al enkele weken afgesproken om WPF te gebruiken), dus ik moest alle schermen maken en alle bindings doen (wat wel veel werk was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
alienfruit schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:43:
Nice! Sinterklaas is langsgeweest vannacht! Over heerlijke Bolletje Kruidnoten (1.5KG). Lekkaaaah. En natuurlijk Nederlandse kaas en drop. Overlevingspakket is weer binnen tot kerst :+
Bij ons lagen er chocoladeletters bij de receptioniste voor iedereen om af te halen. Ik ben expres niet geweest uit zelfbescherming, komt ze hem vanochtend persoonlijk brengen. Ja, zo wordt het me niet makkelijk gemaakt natuurlijk.

En gisteravond zaten er chocolademuntjes in mijn voetbaltas. Wat een lieve vrouw/sint heb ik toch. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Lekker! Chocoladeletters helemaal vergeten om op mijn lijstje te zetten. Ik heb nu kruidnoten, bolognese chips, borrelnootjes etc. Jonge kaas, hagelslag en pindakaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Met zwitserse chocolade zou ik ook niet echt behoefte hebben aan chocolade uit nederland opzich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Het is wel Max Havelaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
"Is de kleur nou te licht of niet?"

12 collega's die kijken naar een website op een crap scherm, waardoor iedereen met hoofd omhoog en omlaag gaat om de kleur uberhaupt te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:11:
"Is de kleur nou te licht of niet?"

12 collega's die kijken naar een website op een crap scherm, waardoor iedereen met hoofd omhoog en omlaag gaat om de kleur uberhaupt te zien
Had een collega van mij ook last van, nu heb ik dat scherm >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:43
Net een uur bezig geweest om alles te committen. Nu heb ik besloten om tot 5 uur niets meer te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Phoenix1337 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:41:
Net een uur bezig geweest om alles te committen. Nu heb ik besloten om tot 5 uur niets meer te gaan doen.
Ik las 5 uur niets doen, ik dacht: "That's the spirit!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:43
Ach, zulke dagen heb ik ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindeloos naar me scherm gekeken van 9 tot 5 voor 5, denkend hoe ik iets moet implementeren, het enigste wat ik heb gedaan is een div tag aan maken, meer niet. Lekker productief vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:55:
Vandaag eindeloos naar me scherm gekeken van 9 tot 5 voor 5, denkend hoe ik iets moet implementeren, het enigste wat ik heb gedaan is een div tag aan maken, meer niet. Lekker productief vandaag!
heb ik ook wel eens, denk ik de dag ervoor; zo morgen lekker programmeren! Lekker bezig! En dan is het die dag, en dan ben je lekker a-productief. Erg vervelend! Niks wil, en aan het eind van de dag denk je; 'wtf, wat heb ik nou eigenlijk gedaan vandaag?'

Dat zijn echt de kutste dagen!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
Ik zit momenteel te bedenken hoe ik het beste iets aan de OS community kan bijdragen, zodanig dat er:
1) niet te veel tijd in gaat zitten
2) ik er zelf ook nog iets aan heb
3) dat ik er ook nog iets van leer
4) dat ik het op een goede manier kan 'verkopen' aan mijn vriendin.

Ik had nooit Revolution OS moeten gaan kijken. Was al aan het twijfelen en nu vind ik het eigenlijk immoreel om niet iets bij te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Cartman! schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:03:
Met zwitserse chocolade zou ik ook niet echt behoefte hebben aan chocolade uit nederland opzich :)
Uhm, ja, maar ging om de letter in chocola...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

hier even wat even een leuk progje dat ik "gemaakt heb"
SMB Theme looping.exe - 467.5 KB

Wat doet het :?
Het speelt het Super mario bros deuntje loopend af via de speaker van je motherboard als je die hebt

ik heb het geport van Yellow online z'n powershell versie naar C++

broncode:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include "windows.h"

using namespace std;

int main()
{
    cout << "SUPER MARIO BROS THEME" <<endl;
    cout << "Ported by Douwe Pieter Reitsma" <<endl;
    B:
    Beep(659,125);
    Beep(659,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(167);
    Beep(523,125);
    Beep(659,125);
    Sleep(125);
    Beep(784,125);
    Sleep(375);
    Beep(392,125);
    Sleep(375);
    Beep(523,125);
    Sleep(250);
    Beep(392,125);
    Sleep(250);
    Beep(330,125);
    Sleep(250);
    Beep(440,125);
    Sleep(125);
    Beep(494,125);
    Sleep(125);
    Beep(466,125);
    Sleep(42);
    Beep(440,125);
    Sleep(125);
    Beep(392,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(125);
    Beep(784,125);
    Sleep(125);
    Beep(880,125);
    Sleep(125);
    Beep(698,125);
    Beep(784,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(125);
    Beep(523,125);
    Sleep(125);
    Beep(587,125);
    Beep(494,125);
    Sleep(125);
    Beep(523,125);
    Sleep(250);
    Beep(392,125);
    Sleep(250);
    Beep(330,125);
    Sleep(250);
    Beep(440,125);
    Sleep(125);
    Beep(494,125);
    Sleep(125);
    Beep(466,125);
    Sleep(42);
    Beep(440,125);
    Sleep(125);
    Beep(392,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(125);
    Beep(784,125);
    Sleep(125);
    Beep(880,125);
    Sleep(125);
    Beep(698,125);
    Beep(784,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(125);
    Beep(523,125);
    Sleep(125);
    Beep(587,125);
    Beep(494,125);
    Sleep(375);
    Beep(784,125);
    Beep(740,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(42);
    Beep(622,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(167);
    Beep(415,125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Sleep(125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Beep(587,125);
    Sleep(250);
    Beep(784,125);
    Beep(740,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(42);
    Beep(622,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(167);
    Beep(698,125);
    Sleep(125);
    Beep(698,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(625);
    Beep(784,125);
    Beep(740,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(42);
    Beep(622,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(167);
    Beep(415,125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Sleep(125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Beep(587,125);
    Sleep(250);
    Beep(622,125);
    Sleep(250);
    Beep(587,125);
    Sleep(250);
    Beep(523,125);
    Sleep(1125);
    Beep(784,125);
    Beep(740,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(42);
    Beep(622,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(167);
    Beep(415,125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Sleep(125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Beep(587,125);
    Sleep(250);
    Beep(784,125);
    Beep(740,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(42);
    Beep(622,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(167);
    Beep(698,125);
    Sleep(125);
    Beep(698,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(625);
    Beep(784,125);
    Beep(740,125);
    Beep(698,125);
    Sleep(42);
    Beep(622,125);
    Sleep(125);
    Beep(659,125);
    Sleep(167);
    Beep(415,125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Sleep(125);
    Beep(440,125);
    Beep(523,125);
    Beep(587,125);
    Sleep(250);
    Beep(622,125);
    Sleep(250);
    Beep(587,125);
    Sleep(250);
    Beep(523,125);
    Sleep(625);
    goto B;

}
Pagina: 1 ... 20 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.