Hmm, sommige websites mogen toch wel beter over hun naam of domainname denken: dnsexit.com
.
http://blog.dreamhosters....op-10-worst-domain-names/Styxxy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:50:
Hmm, sommige websites mogen toch wel beter over hun naam of domainname denken: dnsexit.com.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik snap 'm niet.
.edit: oh, is 't soms "I pee anywhere"? Flauw, hoort niet in de top 10 imho.
[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 29-11-2011 11:16 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
* Hoogie2004 kruipt terug op zijn bureaustoel
Hebben hier mensen wel eens gewerkt met Javascript MVC? Het is gebaseerd op jQuery en bestaat uit de onderdelen:
- jQueryMX - jQuery MVC and DOM extensions
- StealJS - JavaScript and CSS dependency management and build tools
- FuncUnit - Functional and Unit Testing framework
- DocumentJS - Documentation Engine
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Als alternatief voor jQueryMX heb je ook http://knockoutjs.com/ . Nog nooit mee gewerkt maarde hoorde er laatst iets over.
edit: volgens mij is het een alternatief voor het hele pakket zo te zien.
edit: volgens mij is het een alternatief voor het hele pakket zo te zien.
[ Voor 23% gewijzigd door Phoenix1337 op 29-11-2011 11:32 ]
Deze blog van Scott Hanselman is ook wel leuk:
The Technical Friend's Essential Maintenance Checklist for Non-Technical Friend's Windows Computer
The Technical Friend's Essential Maintenance Checklist for Non-Technical Friend's Windows Computer
Backbone.js is dan ook een kandidaat. Heb zelf wel eens iets met (reeds genoemde) knockout gedaan en dat was best eenvoudig om te gebruiken.Priet schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:29:
Hebben hier mensen wel eens gewerkt met Javascript MVC? Het is gebaseerd op jQuery en bestaat uit de onderdelen:Vooral de jQuery.Model van jQueryMX lijkt me interessant. Ik kon alleen ExtJS (Ext.data.Model) vinden dat hier op lijkt. Maar ExtJS kan veel meer dan ik nodig heb. Zijn er nog meer alternatieven die zich alleen bezig houden met de data, en niet de GUI?
- jQueryMX - jQuery MVC and DOM extensions
- StealJS - JavaScript and CSS dependency management and build tools
- FuncUnit - Functional and Unit Testing framework
- DocumentJS - Documentation Engine
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Wel grappig, alleen deze snap ik niet:Hoogie2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:46:
Deze blog van Scott Hanselman is ook wel leuk:
Waarom zou je een wachtwoord niet in je browser op mogen slaan, maar wel in een andere password manager?Teach them about Passwords - Explain how passwords work to your friends. Suggest they use pass phrases, add complex characters, stop saving their passwords in the browsers. If they are cool with it, clear their passwords in their browsers and suggest a password manager.
Omdat password managers zelf meestal ook een password nodig hebben om te unlocken. Een browser vult gewoon je password in.Toryu schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:34:
[...]
Wel grappig, alleen deze snap ik niet:
[...]
Waarom zou je een wachtwoord niet in je browser op mogen slaan, maar wel in een andere password manager?
Nothing to see here!
Verwijderd
Een kwaadwillende kan gewoon het password uit je browser uitlezen. Een fatsoenlijke passwordmanager maakt dat niet zo makkelijk..
In Firefox is de password manager standaard password protected en encrypted.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:37:
Een kwaadwillende kan gewoon het password uit je browser uitlezen. Een fatsoenlijke passwordmanager maakt dat niet zo makkelijk..
In Chrome kun je je passwords zelfs syncen. Op zich wel handig, maar natuurlijk ontzettend onveilig. Zodra mijn sync account compromized is kan iedereen doodleuk ál mijn passwords uitlezen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Password protected met wat? Een hash die ergens in de firefox data files is opgeslagen? Dan kan je dus nog steeds (met enige moeite) de passwords eruit trekken.
Als je je wachtwoord verliest van die password manager applicatie die je los hebt draaien is ook niet echt veilig....oisyn schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:00:
In Chrome kun je je passwords zelfs syncen. Op zich wel handig, maar natuurlijk ontzettend onveilig. Zodra mijn sync account compromized is kan iedereen doodleuk ál mijn passwords uitlezen
Weten jullie over er statistieken en/of vaste nummers zijn wat redelijk is qua versturen van mailberichten? 200 per uur?
Onzin natuurlijk. Alle wachtwoorden worden geencrypt op basis van het wachtwoord dat jij opgeeft. Het is dus niet een "met dit wachtwoord heb je toegang tot de database", maar "met dit wachtwoord ben je in staat de database te decoden". Hetzelfde principe als een password protected zip of rar. Je kunt feitelijk ieder wachtwoord opgeven en dan gaat ie uitpakken. Alleen faalt de laatste CRC check bij een verkeerd wachtwoord en heb je niets aan de uitgepakte data.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:00:
Password protected met wat? Een hash die ergens in de firefox data files is opgeslagen? Dan kan je dus nog steeds (met enige moeite) de passwords eruit trekken.
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 29-11-2011 13:04 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet heb ik nooit een wachtwoord opgegeven voor mijn firefox-wachtwoorden..
Als hij elke keer naar je master password vraagt is het inderdaad onzin, maar dat doet hij bij mij zeker niet standaard.
Als hij elke keer naar je master password vraagt is het inderdaad onzin, maar dat doet hij bij mij zeker niet standaard.
Hoe bedoel je redelijk? In wat voor context? Direct mailing oid?alienfruit schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:02:
Weten jullie over er statistieken en/of vaste nummers zijn wat redelijk is qua versturen van mailberichten? 200 per uur?
10.000 per seconde vind ik wel redelijk.alienfruit schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:02:
Ja, direct mailing eenmalige direct mailing naar klanten ongeveer 500-1000 klanten.
Bij mijn weten staat het standaard aan, maar ik kan het mis hebben (ik weet alleen dat ik het op deze Firefox volledig uit heb gezet).Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:05:
Voor zover ik weet heb ik nooit een wachtwoord opgegeven voor mijn firefox-wachtwoorden..
Heb je niet toevallig LastPass of een andere password-manager geïnstalleerd binnen Firefox?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Nope, gewoon de standaard manager (Tools, Options, Security section Passwords)Matis schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:46:
Heb je niet toevallig LastPass of een andere password-manager geïnstalleerd binnen Firefox?
Yes! De eerste "Ik wil graag Kerstboom / Kerst ballen / Kerst-... op mijn website" aanvraag is binnen!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik wil graag Kerst, punt.OkkE schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:17:
Yes! De eerste "Ik wil graag Kerstboom / Kerst ballen / Kerst-... op mijn website" aanvraag is binnen!
Straks nog maar een halve dag werken (deze maand)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Nog 2 uur werken (vandaag)
Ik doe ook maar even mee:
nog 1 dag niet werken tot mijn eerste werkdag @ mijn nieuwe baan
Gaaf, spannend! Waar ga je werken?Soundless schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:54:
Ik doe ook maar even mee:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
ProPlanet in 's Hertogenbosch als C# Developer. Spannend inderdaad. Ik heb er wel erg zin in
[ Voor 9% gewijzigd door Soundless op 29-11-2011 16:07 ]
Misschien leuk voor mensen die eens met een Map willen klooien:
http://www.devexpress.com/Products/Free/MSDN-Map/
Gratis DevExpress Map control voor WPF via MSDN
http://www.devexpress.com/Products/Free/MSDN-Map/
Gratis DevExpress Map control voor WPF via MSDN
Zit hier net even op tweakers te browsen, en ik bots op 'expertpanels'.
Waarom zit C# in hetzelfde expert panel als C/C++ ? * whoami vind dat vaag.
(wellicht hoort dit beter in één of ander feedback topic).
Waarom zit C# in hetzelfde expert panel als C/C++ ? * whoami vind dat vaag.
(wellicht hoort dit beter in één of ander feedback topic).
https://fgheysels.github.io/
Nog minstens 30 jaar werken tot aan m'n pensioen..oisyn schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:52:
Nog 2 uur werken (vandaag)
Ik moet nog 37 
Al was ik wel van plan voor die tijd multimiljonair te zijn
Al was ik wel van plan voor die tijd multimiljonair te zijn
Verwijderd
Nog een paar jaartjes school hier, en dan nog redelijk lang werken! Haha, tegen die tijd moet i kwaarschijnlijk nog langer werken.
Hmm, is het nu
* whoami vind dat vaag
of
* whoami vindt dat vaag
* whoami == in dit geval 'ik'. Dus, zonder t.
Echter, je zou het ook kunnen interpreteren dat ik over mezelf schrijf in de 3de persoons-vorm, dus dan wel met t.

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 29-11-2011 16:45 ]
Toch vraag ik me af hoeveel huidige devvers er over 40 jaar nog trouw achter hun toetsenbordje code zitten te kloppen, dat zal zoooo ouderwets zijn tegen die tijd en een mooi verhaal voor mijn aanstaande kleinkinderen.
> Vroeger had je een toetsenbord en een muis!
< Echt waar, opa? Daar geloven we niks van!
> Jawel, en dat toetsenbord typete verschrikkelijk, omdat alle letters op gekke plaatsen zaten
< Hoe kwam dat dan, opa?
> Dat was een overblijfsel van de typemachine
< Wat is dat nou weer?
> Daarmee kon je letters op papier zetten
< Papier?
> Dooie bomen
< Bomen?
> Hmm, opa gaat een dutje doen
> Vroeger had je een toetsenbord en een muis!
< Echt waar, opa? Daar geloven we niks van!
> Jawel, en dat toetsenbord typete verschrikkelijk, omdat alle letters op gekke plaatsen zaten
< Hoe kwam dat dan, opa?
> Dat was een overblijfsel van de typemachine
< Wat is dat nou weer?
> Daarmee kon je letters op papier zetten
< Papier?
> Dooie bomen
< Bomen?
> Hmm, opa gaat een dutje doen
Vervang je werkwoord eens met lopenwhoami schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:41:
[...]
Hmm, is het nu
* whoami vind dat vaag
of
* whoami vindt dat vaag
Echter, je zou het ook kunnen interpreteren dat ik over mezelf schrijf in de 3de persoons-vorm, dus dan wel met t.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
whoami loopt vaag?
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Dan slaat het inderdaad helemaal nergens meer opwhoami schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:41:
[...]
Hmm, is het nu
* whoami loop dat vaag
of
* whoami loopt dat vaag
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
ik loop vaag
hij loopt vaag
Candan21 loopt vaag
ik stam
hij/zij/het stam+t
3e persoon stam+t
hij loopt vaag
Candan21 loopt vaag
ik stam
hij/zij/het stam+t
3e persoon stam+t
Ik hou van uitzonderingen, zo leg ik met Scrabble graag:
(gij) vondt.
(gij) vondt.
Toetsenborden bestaan al zolang er machines zijn waarop je kunt typen (typmachines). Tenzij spraakherkenning perfect zal gaan werken voor elke denkbare taak op de computer denk ik dat toetsenborden wel blijven bestaan.Davio schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:41:
Toch vraag ik me af hoeveel huidige devvers er over 40 jaar nog trouw achter hun toetsenbordje code zitten te kloppen, dat zal zoooo ouderwets zijn tegen die tijd en een mooi verhaal voor mijn aanstaande kleinkinderen.
Wat is bij jullie de policy in verband met externe (3rd party) libraries? Volgen jullie de updates, of houden jullie gewoon één versie aan (en upgraden als het echt niet anders kan)?
Alleen updaten bij nieuwe features of bugfixes die nodig zijn, maar het liefst zo veel mogelijk 1 versie aanhouden. Wel updaten we af en toe (1x per jaar ofzo) het gehele platform waarbij we vaak dat soort updates ook gelijk meepakken.
Wij volgen over het algemeen de major updates (vaak wat vertraagd, ligt eraan hoe interessant nieuwe features zijn). Minors alleen bij problemen.
Verder in principe altijd met subscription, gewoon om altijd het nieuwste te kunnen pakken
Verder in principe altijd met subscription, gewoon om altijd het nieuwste te kunnen pakken
Ik denk dat toetsenborden toch al wel hun langste tijd hebben gehadJegorex schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:43:
[...]
Toetsenborden bestaan al zolang er machines zijn waarop je kunt typen (typmachines). Tenzij spraakherkenning perfect zal gaan werken voor elke denkbare taak op de computer denk ik dat toetsenborden wel blijven bestaan.
Wij upgraden in de huidige projecten:Styxxy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:35:
Wat is bij jullie de policy in verband met externe (3rd party) libraries? Volgen jullie de updates, of houden jullie gewoon één versie aan (en upgraden als het echt niet anders kan)?
* Als het moet (bijv ivm beveiligingslekken of incompatibiliteit - voor sommige libraries was een update nodig voor iOS 5 fixes)
* Als het cool is
* Als we er zin in hebben
* Altijd,
Stiekem willen we altijd het nieuwste van het nieuwste, maar het kost teveel tijd en we zijn te lui om alle versies van libraries bij te houden. Plus, if it ain't broken, don't fix it.
Grrrrr
zucht...
Nee dom takkesysteem, daarom zeg ik ook dat je de database moet gebruiken DIE IK OPGEEF!!!Error while installing application package: The database '<<DBNAME>>' could not be created.
zucht...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Zijn hier mensen die gebruik maken van Expression Blend oid voor het maken van een GUI in WPF?
Dat zie ik ook op mijn werk. Al is het probleem nu wel dat de huidige versie van een library 4 jaar oud is en ondertussen de helft ervan depricated is (waardoor die massa's errors en warnings geeft als we upgraden naar nieuwe versie). Probleem is, de oude versie heeft echt amper functionaliteit, terwijl sommige zaken van de nieuwe versie mijn leven véél makkelijker zouden maken.YopY schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:13:
[...]
Stiekem willen we altijd het nieuwste van het nieuwste, maar het kost teveel tijd en we zijn te lui om alle versies van libraries bij te houden. Plus, if it ain't broken, don't fix it.
Ach ja, op dit moment dan maar afgedwongen dat iets volgens een vast formaat moet zijn, in plaats dat het variabel kan (met de nieuwste versie van de library). Upgraden staat op de onderste ladder.
Nop, maar ik ben dan ook niet goed in het designen. Nu ja, WPF klop ik gewoon in XAML neer, ik gebruik de standaard design van knoppen en andere controls (ben geen design wonder, zolang mijn GUI maar accessible genoeg is, ben ik tevreden).Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:36:
Zijn hier mensen die gebruik maken van Expression Blend oid voor het maken van een GUI in WPF?
[ Voor 20% gewijzigd door Styxxy op 29-11-2011 21:38 ]
Voor WPF wel ja.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:36:
Woei, Play framework ondersteuning in IntelliJ IDEA 11. 
http://blogs.jetbrains.co...w-in-11-play-in-intellij/

http://blogs.jetbrains.co...w-in-11-play-in-intellij/
Heeft het nog grote toegevoegde waarde t.o.v. de normale designer? Ik vindt het wel lastig om resizable layouts te maken in WPF.
Vind ik wel, de normale designer geeft dingen niet altijd weer zoals het hoort (dus zoals het er in Blend uitziet en zoals het er uit komt zodra je het gecompileerd hebt). Tevens heeft Blend ook simpelweg meer features. De ingebouwde designer van Visual Studio is meer bedoeld voor het maken van een simpele interface. Tevens kun je in Blend makkelijk een MVVM (databound) project aanmaken, iets dat niet gaat in VS. Tot slot kun je heel gemakkelijk direct je Blend code openen in Visual Studio (vergeten met welke knop dat was).Megamind schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:07:
[...]
Heeft het nog grote toegevoegde waarde t.o.v. de normale designer? Ik vindt het wel lastig om resizable layouts te maken in WPF.
Nadeel van Blend vind ik dan weer het gebrek aan code completion bij het schrijven van code, dat heb je in Visual Studio dan weer wel
Wil me er eigenlijk wel in gaan verdiepen, want lijkt me wel leuk. Alleen dit is algebra voor meAvalaxy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:27:
[...]
Vind ik wel, de normale designer geeft dingen niet altijd weer zoals het hoort (dus zoals het er in Blend uitziet en zoals het er uit komt zodra je het gecompileerd hebt). Tevens heeft Blend ook simpelweg meer features. De ingebouwde designer van Visual Studio is meer bedoeld voor het maken van een simpele interface. Tevens kun je in Blend makkelijk een MVVM (databound) project aanmaken, iets dat niet gaat in VS. Tot slot kun je heel gemakkelijk direct je Blend code openen in Visual Studio (vergeten met welke knop dat was).
Nadeel van Blend vind ik dan weer het gebrek aan code completion bij het schrijven van code, dat heb je in Visual Studio dan weer wel
Iemand goede boeken om eens in te verdiepen?
Heb al wel veel C# ervaring, maar dat was met de 'oude' technieken. Voor de "Blend-tijd".
Goede boeken... Ik ken ze niet moet ik zeggen. De WPF boeken die ik ken beperken zich tot zéér karige uitleg over de basic controls zoals een simpele datepicker of een grid lay-out, en de boeken die wat dieper op de architectuur (MVVM) in zouden moeten gaan schijnen allemaal keihard te zuigen volgens recensies.
Maar opzich is het allemaal niet zo moeilijk, het enige waar je even goed voor moet gaan zitten is die data binding, dat is iets wat wel vrij pittig is als je er nog nooit mee hebt gewerkt.
Maar opzich is het allemaal niet zo moeilijk, het enige waar je even goed voor moet gaan zitten is die data binding, dat is iets wat wel vrij pittig is als je er nog nooit mee hebt gewerkt.
Waar zitten dan allemaal 1-indices op als ik mag vragen? Ik kan me alleen Strings bedenken, en dat is een overblijfsel uit de tijd dat de eerste byte de lengte van de String aangaf (en het dus wel degelijk nut had).alienfruit schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:46:
Ach beter dan een taal die helft van de tijd 0-indices gebruikt en dan vervolgens de rest 1-indices gebruikt. Kuch, Delphi
Grids goed gebruiken en het is poepie simpelMegamind schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:07:
[...]
Ik ben er zelf mee begonnen door te Googlen. Kwestie van stap voor stap alles door te nemen (nadeel van Google is dat je vaak snel in te diep water gaat zwemmen in plaats van eerst de basis zaken te leren).GoTCoast schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:30:
[...]
Heb al wel veel C# ervaring, maar dat was met de 'oude' technieken. Voor de "Blend-tijd".
Aanpak: leer eerst WPF (wat het is, leer XAML gewoon worden, data bindings, ...). Daarna pas concentreren hoe je een MVVM applicatie op zet.
[ Voor 48% gewijzigd door Styxxy op 30-11-2011 00:33 ]
Ik ben momenteel bezig om JavaScript te leren, terwijl ik van huis uit het meest met Java doe. De verschillen zijn toch behoorlijk groot, groter dan ik had verwacht, maar het is echt tof om hierdoor weer een hele nieuwe kijk op de zaken te krijgen.

Als je een goed boek voor WPF/Xaml zoekt dan kan ik WPF 4 Unleashed aanraden. Is ook nog eens in kleurAvalaxy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:43:
Goede boeken... Ik ken ze niet moet ik zeggen. De WPF boeken die ik ken beperken zich tot zéér karige uitleg over de basic controls zoals een simpele datepicker of een grid lay-out, en de boeken die wat dieper op de architectuur (MVVM) in zouden moeten gaan schijnen allemaal keihard te zuigen volgens recensies.
Nothing to see here!
Net even de Metro UI demo (in html & css) van Microsoft bekeken op mijn iPhone:
http://m.microsoft.com/windowsphone/en-us/demo/index.html
Het ziet er allemaal best wel netjes uit, maar ik vind het vooral heel onoverzichtelijk in vergelijking met iOS. Denk niet dat ik binnenkort zal overstappen.
http://m.microsoft.com/windowsphone/en-us/demo/index.html
Het ziet er allemaal best wel netjes uit, maar ik vind het vooral heel onoverzichtelijk in vergelijking met iOS. Denk niet dat ik binnenkort zal overstappen.
Grappig, ik vind Windows Phone juist totaal niet onoverzichtelijk: alle functies die bij elkaar horen zijn bij elkaar gegroepeerd.
Bijvoorbeeld:
- People toont je niet alleen welke contacten je hebt, maar ook wat er nieuw is in hun wereld (Facebook, Twitter, LinkedIn).
- Messaging is niet alleen sms, maar ook Facebook Chat en Windows Live Messenger, net afhankelijk van wat er beschikbaar is. Je krijgt dus te maken met de makkelijkste (en tevens goedkoopste) manier van contact leggen met je vrienden.
Bijvoorbeeld:
- People toont je niet alleen welke contacten je hebt, maar ook wat er nieuw is in hun wereld (Facebook, Twitter, LinkedIn).
- Messaging is niet alleen sms, maar ook Facebook Chat en Windows Live Messenger, net afhankelijk van wat er beschikbaar is. Je krijgt dus te maken met de makkelijkste (en tevens goedkoopste) manier van contact leggen met je vrienden.
We are shaping the future
Ja, ik vind het ook redelijk overzichtelijk. Hij heeft wel knappe vriendinnen
Ik voel een protest aankomen van de 'lelijke vrouwen vereniging'. Waarom zou Microsoft in een showcase alleen knappe vrouwen gebruikenalienfruit schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:21:
Ja, ik vind het ook redelijk overzichtelijk. Hij heeft wel knappe vriendinnen
Voor WPF vind ik Pro WPF in C# 2010 zelf erg prettig.GoTCoast schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:30:
[...]
Wil me er eigenlijk wel in gaan verdiepen, want lijkt me wel leuk. Alleen dit is algebra voor me.
Iemand goede boeken om eens in te verdiepen?
Blend heb ik alleen een beetje uitgeprobeerd, verder gaan ermee staat nog op de planning. Om de controls aan te maken e.d. is het best goed te doen al moet ik zelf vaak flink wennen aan design tools, ik kwam er dan ook snel - weer - achter dat ik echt geen designer ben
Nu eerst weer verder met een erg flauwe bug in WPF
[ Voor 15% gewijzigd door JohnBQ op 30-11-2011 09:49 ]
Leg eens uit? Ik heb tot nu toe weinig andere betrouwbare technieken gezien waarmee ik fatsoenlijk een brief kan opstellen. En dan hoeven we het nog niet eens te hebben over het schrijven van code of het maken van modellen, want dat laatste is al helemaal een eind weg.ZpAz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:13:
[...]
Ik denk dat toetsenborden toch al wel hun langste tijd hebben gehad
Vandaag laatste dag bij de baas. Straks voor een meeting nog eventjes naar kantoor en daarna mijn exit gesprek. Ben benieuwd, laatste tijd bij de klant vrijwel niets gedaan (geen werk, en geen zin) waardoor dat wel een beetje als smet op mijn beoordeling kan komen
Als ik me verveel of als ik "tegen mijn zin" ergens aanwezig moet zijn om uit te werken (zonder enkel doel/nut) wordt ik nogal snel prikkelbaar en ben ik soms niet echt lekker te genieten... Maar goed, de opdracht die ik nu deed had ik als zelfstandige waarschijnlijk nooit aangenomen en anders had ik gewoon halverwege het project de boel opgeblazen en mijn verlies genomen.
Morgen begint het leven als (volledig) zelfstandige, na 1,5 jaar toch eindelijk de stap genomen om mijn loondienst volledig te gaan vervangen voor zelfstandigheid. Heb er 1,5 jaar vrij vrijblijvend aan kunnen ruiken en moet zeggen: het bevalt me wel. Aangezien de opdrachten ook binnen stromen en deze ook allemaal ontzettend leuk en uitdagend zijn heb ik er wel ontiegelijk veel zin in.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Die vind ik zelf juist echt verschrikkelijk slecht, ik heb hem op m'n plank gaan. Werkelijk _nergens_ gaan ze diep op in, het boek gaat alleen maar over simpele rotdingetjes die ieder mens zelf ook wel kan bedenken. Vertellen ze bijvoorbeeld: met [control x] kun je ook [actie y] doen. Ok leuk, maar HOE doet een mens dat? Dat vertellen ze doorgaans nietJohnBQ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:46:
[...]
Voor WPF vind ik Pro WPF in C# 2010 zelf erg prettig.

Tevens staat er gewoon code in die barslecht is (over de commands bijvoorbeeld) en wordt er nérgens verteld hoe je van view kan switchen. Dat laatste is toch écht wel de basis van een GUI, maar in alle 1216 (!) heb ik dat nergens terug kunnen vinden.
Ik vind Dragon Naturally Speaking wel redelijk werken voor het 'dicteren' van een brief of mail. Helaas heb ik echter een versie die enkel Nederlands ondersteunt, wat weer minder handig is als je ook veel in het Engels doet..Gertjan. schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:05:
[...]
Leg eens uit? Ik heb tot nu toe weinig andere betrouwbare technieken gezien waarmee ik fatsoenlijk een brief kan opstellen. En dan hoeven we het nog niet eens te hebben over het schrijven van code of het maken van modellen, want dat laatste is al helemaal een eind weg.
Maar voor het typen van code ed zou ik echt niet zonder toetsenbord willen.
Ik ben met spraak herkenning altijd zo bang dat het geen touw vast kan knopen aan de gramatica regels. Vooral zaken als d of dt lijken me een groot probleem met zulke tools (er zit namelijk geen klank verschil tussen waardoor je met werkwoorden best goed de mist in kunt gaan).Remus schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:24:
[...]
Ik vind Dragon Naturally Speaking wel redelijk werken voor het 'dicteren' van een brief of mail. Helaas heb ik echter een versie die enkel Nederlands ondersteunt, wat weer minder handig is als je ook veel in het Engels doet.
Maar voor het typen van code ed zou ik echt niet zonder toetsenbord willen.
Zelfs Word breekt daar soms zijn nek over. Dan zou je dus extra controles moeten uitvoeren op je geciteerde tekst wat de snelheid weer niet ten goede komt.
Daarbij zijn spraak tools niet echt handig als je op kantoor zit met andere mensen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Arrggghh
Ik weet dat ik laatst een stukje code heb geschreven dat ik nu weer nodig heb. Ik heb alleen geen flauw idee meer voor welke van de -tig projecten ik dat stukje toen gemaakt heb 
* Priet gaat nog even gefrustreerd verder zoeken

* Priet gaat nog even gefrustreerd verder zoeken

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Ben weer eens begonnen te werken met C++ en SFML, kijken of ik de motivatie erin hou en niet meer games hoef te produceren met GameMaker.
Grappig, waar ik het 'voor gebrui' gebruikt heb (multi-threading, animaties, video ..) vond ik het juist wel bruikbaar tot nu toe, ben bang aan het wordenAvalaxy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:17:
[...]
Die vind ik zelf juist echt verschrikkelijk slecht, ik heb hem op m'n plank gaan. Werkelijk _nergens_ gaan ze diep op in, het boek gaat alleen maar over simpele rotdingetjes die ieder mens zelf ook wel kan bedenken. Vertellen ze bijvoorbeeld: met [control x] kun je ook [actie y] doen. Ok leuk, maar HOE doet een mens dat? Dat vertellen ze doorgaans niet
Tevens staat er gewoon code in die barslecht is (over de commands bijvoorbeeld) en wordt er nérgens verteld hoe je van view kan switchen. Dat laatste is toch écht wel de basis van een GUI, maar in alle 1216 (!) heb ik dat nergens terug kunnen vinden.
Verder is het vooral een boek dat ik regelmatig onderweg even een half uurtje doorlees, dan vind ik het als (WPF-)noob juist wel fijn dat het algemeen blijft om een soort basis te leggen en alles een beetje meer te leren kennen.
Het zou zeker wel fijn zijn als je daarna in hetzelfde boek ook dieper ergens in kunt duiken, dat is waar.
*is voor mensen af en toe al slecht verstaanbaar, nogal hees, wil niet weten wat er van die stem overblijft na een hele dag tegen een schermpje lullen*.Gertjan. schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:27:
[...]
Ik ben met spraak herkenning altijd zo bang dat het geen touw vast kan knopen aan de gramatica regels. Vooral zaken als d of dt lijken me een groot probleem met zulke tools (er zit namelijk geen klank verschil tussen waardoor je met werkwoorden best goed de mist in kunt gaan).
Zelfs Word breekt daar soms zijn nek over. Dan zou je dus extra controles moeten uitvoeren op je geciteerde tekst wat de snelheid weer niet ten goede komt.
Daarbij zijn spraak tools niet echt handig als je op kantoor zit met andere mensen
Dialect, ook leuk, moet je dan de Limburgse/Friese/whatever versie hebben
Op de korte termijn, zeker.Jegorex schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:43:
[...]
Toetsenborden bestaan al zolang er machines zijn waarop je kunt typen (typmachines). Tenzij spraakherkenning perfect zal gaan werken voor elke denkbare taak op de computer denk ik dat toetsenborden wel blijven bestaan.
Maar misschien evolueren we nog wel verder en groeien onze hersenen 300% waardoor we meer met symbolen (zoals in het Chinees) gaan werken dan met woorden die uit letters zijn opgebouwd.
Los daarvan zal het devven op zich misschien meer frontend worden. Kwestie van de juiste dingen slepen en plakken op je touchscreen, zodat je zo min mogelijk aan de achterkant bezig bent.
Wie weet typen we over 100 jaar geen IF statements meer, maar zijn we meer met bomen bezig die de program flow weergeven. "GoTo" is ook al uit de mode tegenwoordig.
^^ Fries is een taal, geen dialect!JohnBQ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:48:
[...]
Dialect, ook leuk, moet je dan de Limburgse/Friese/whatever versie hebben
Anyway ontopic, wellicht hoeven we in de toekomst niet meer te programmeren en is alles AI geworden.
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Vries is met een v en heeft te maken met temperaturen onder nul. Niets meer en niets minder!
Moet meteen weer aan Herman Finkers denken.oisyn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:16:
[...]
Vries is met een v en heeft te maken met temperaturen onder nul. Niets meer en niets minder!
Koning van de woordspeling, het zinnetje: "Zo heb je 't over (F/V)riezen, zo heb je 't over dooien" is wel dubbel geniaal.
JohnBQ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:24:
[...]
Moet meteen weer aan Herman Finkers denken
Herman Finkers altijd +1JohnBQ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:24:
[...]
Moet meteen weer aan Herman Finkers denken
Ga ik wel missen, bij een van de klanten zat een echte Finkers fan, gewoon op willekeurige momenten Finkers quotes/grappen in de groep gooien samen
Staat iemand in de wacht bij een helpdesk, zet hem op de speaker en er klinkt "Er zijn nog 3 wachtende voor u". Vervolgens meteen 2 of 3 man: "Oh, maakt niet uit, ik heb alle tijd"
Edit: trouwens leuk als collega's het wiel opnieuw uitvinden en hun eigen controls bouwen... Houd je dan op zijn minst aan de standaarden binnen .NET en wees consistent. Text en Value worden door elkaar gegooid en zaken als CSSClass zijn wel invulbaar maar worden genegeerd (dat ze ingevuld kunnen worden komt omdat je erft van WebControl, maar goed).
Zet ik netjes een CssClass wordt hij weggepoetst
[ Voor 35% gewijzigd door .Gertjan. op 30-11-2011 12:09 ]
Dan wil je dus juist "goto" weer hebbenDavio schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:10:
Wie weet typen we over 100 jaar geen IF statements meer, maar zijn we meer met bomen bezig die de program flow weergeven. "GoTo" is ook al uit de mode tegenwoordig.
Op m'n trouwdag zei ik: "Het huwelijk is de mooiste dag van de rest van je leven".Gertjan. schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:03:
[...]
Herman Finkers altijd +1
Ga ik wel missen, bij een van de klanten zat een echte Finkers fan, gewoon op willekeurige momenten Finkers quotes/grappen in de groep gooien samen
Ook een mooie: De marathon loop ik altijd in de helft dat ervoor staat. Zo loopt men gemiddeld 20km in één uur. Maar ik zit na 10km al op één uur.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2011 12:34 ]
Haha, heel herkenbaar.
Ik wilde eigenlijk de grap "Laten we het maar proberen" uithalen op mijn bruiloft, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen.oisyn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:29:
[...]
Op m'n trouwdag zei ik: "Het huwelijk is de mooiste dag van de rest van je leven".
Deze vond ik ook wel leuk: "Trouwen doe je maar één keer in je leven... er zijn mensen die het vaker doen, maar die zijn wel erg hardleers."
Moest even googlen hoe deze precies ging en ben nu op een wikiquote pagina beland, daar gaat mijn vrije avond
Ook een mooie: De marathon loop ik altijd in de helft dat ervoor staat. Zo loopt men gemiddeld 20km in één uur. Maar ik zit na 10km al op één uur.

Jammer dat hij geen shows meer maakt, er is een mooi cabaretier verloren gegaan. Gelukkig kunnen we nog keer op keer naar zijn shows kijken en zijn boeken lezen
Sow, mijn avond nuttig besteed
. Heb net mijn speelgoed voor Sinterklaas vervroegd gekregen (zelf gekocht)... Een Nokia Lumia 800 (gekocht in Nederland aangezien die in België nog niet beschikbaar is). Enige rottige aan het systeem is dat ik die verdomde marketplace maar niet in het Engels krijg (default stond die zelfs in het Frans).
Ach ja, voor de rest, topspul.
Ach ja, voor de rest, topspul.
[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 30-11-2011 22:11 ]
Een mooi filmpje (over muizen) om de dag mee te beginnen. 
(Vereist mogelijk Silverlight)RT @wasbuxton: The team is experimenting with ways to add narratives linking items in my collection. Feedback welcome on the prototype http://e5b63849092b459598...8e-4c2f-8966-46eb0c24b77d
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
En nu mag ik ook maar proberen niet te lang in die wikiquote pagina te blijven hangen.Gertjan. schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:51:
[...]
Ik wilde eigenlijk de grap "Laten we het maar proberen" uithalen op mijn bruiloft, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen
Deze vond ik ook wel leuk: "Trouwen doe je maar één keer in je leven... er zijn mensen die het vaker doen, maar die zijn wel erg hardleers."
Moest even googlen hoe deze precies ging en ben nu op een wikiquote pagina beland, daar gaat mijn vrije avond![]()
[...]
![]()
![]()
![]()
Jammer dat hij geen shows meer maakt, er is een mooi cabaretier verloren gegaan. Gelukkig kunnen we nog keer op keer naar zijn shows kijken en zijn boeken lezen* .Gertjan. kijkt trots zijn zijn finkers DVD en boeken collectie
(Maar damn, wat een verzameling genialiteit zo onder elkaar zeg
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.