.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:
Hoera voor IIS/.NET met zijn veel zeggende foutmeldingen:
[...]
Uiteraard niets in de eventlogs te vindenDit is denk ik de vrouwlijke kant van IIS/.NET is...
> Schat, liever, poepje, wat is er?
< Niets....
> Jawel je kijkt zo zuur en geeft foutmeldingen...
< Tja als je niet aanvoelt wat er met mij aan de hand is vind ik dat raar en wordt ik nog bozer!!Alle mannen zijn hetzelfde...
En niet toevallig die vage IE optie aan staan die "Friendly messages" toont? Want die gaat bij mij default uit. Niet dat ik IE gebruik overigens, maar bij een schone installatie is dat in ieder geval 1 van de vinkjes die ik toch even uit zet daar (evenals "smooth scrolling" en nog wat zooi)..Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:
[...]
Uiteraard niets in de eventlogs te vindenDit is denk ik de vrouwlijke kant van IIS/.NET is...
< Niets....
< Tja als je niet aanvoelt wat er met mij aan de hand is vind ik dat raar en wordt ik nog bozer!!Alle mannen zijn hetzelfde...
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Och, als't maar begrijpelijk is.Hydra schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:52:
[...]
Lekker professioneel als er een keer een externe review komt. Kutten doen wij alleen in SVN checkins
En checkins, jep, dat gaat ook a'la whatthecommit.com
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je hebt in Asp.net ook ergens een config waarin je aan kunt zetten dat je ook volledige errormeldingen krijgt in plaats van alleen die "Er is iets mis". Wel ff uitzetten op productie want je print iedere keer volledige stacktraces.RobIII schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:53:
En niet toevallig die vage IE optie aan staan die "Friendly messages" toont? Want die gaat bij mij default uit. Niet dat ik IE gebruik overigens, maar bij een schone installatie is dat in ieder geval 1 van de vinkjes die ik toch even uit zet daar (evenals "smooth scrolling" en nog wat zooi).
Mwoa. Ik wil ook wel eens bij een klant de code induiken als ik iets zeker wil weten en het staat nogal suf als zo'n klant over je schouders meekijkt.Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:53:
Och, als't maar begrijpelijk is.
Daarnaast hebben m.i. Nederlandstalige comments geen plaats in de code. Je weet nooit wanneer een niet-Nederlander er naar moet kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 25-09-2012 12:56 ]
https://niels.nu
Nee, dan hoor je een mooie melding te krijgen dat de details verborgen zijn (custom error verhaal). Maar ook dat gebeurt niet.BM schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:52:
[...]
Is dat niet een security setting? Ik vind het wel een fijn idee dat mijn webserver niet alle details over mijn code het grote boze interwebz opschiet als er eens wat mis gaat. (niet dat ik natuurlijk ooooit fouten maak, maar toch![]()
)
Dat hij het niet deelt op het internet is prima, maar delen met mijn eventlog zou ik wel op prijs stellen.
@RobIII -> IE
[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 25-09-2012 12:57 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat is inderdaad het customErrors element. Het liefst zet je die op RemoteOnly o.i.d. dan zie je op de server zelf wel de error's maar een remote host niet.Hydra schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:55:
[...]
Je hebt in Asp.net ook ergens een config waarin je aan kunt zetten dat je ook volledige errormeldingen krijgt in plaats van alleen die "Er is iets mis". Wel ff uitzetten op productie want je print iedere keer volledige stacktraces.
Als je hem al op Off wilt zetten ( Waardoor je alle exception details te zien krijgt ), doe dat dan inderdaad niet in productie.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Da's waar, hoewel ik over't algemeen wel in't Engels comment, maar van die interne dingen, gaat eigenlijk altijd in't plat Nederlands.Hydra schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:55:
[...]
Mwoa. Ik wil ook wel eens bij een klant de code induiken als ik iets zeker wil weten en het staat nogal suf als zo'n klant over je schouders meekijkt.
Daarnaast hebben m.i. Nederlandstalige comments geen plaats in de code. Je weet nooit wanneer een niet-Nederlander er naar moet kijken.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik krijg de gegevens terug in een zip bestand, ah dat stond niet in de documentatie maar zal vast het probleem zijn
Altijd fijn als de documentatie iets anders beweert dan dat er gebeurt...TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:09:
Ik krijg de gegevens terug in een zip bestand, ah dat stond niet in de documentatie maar zal vast het probleem zijn
Soms heb je een oude versie van de documentatie (of een te nieuwe van de software), maar soms "vergeten" ze het even te vermelden in de documenten.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zie net deze tweet voorbij komen:
A single line of HTML embedded in any web page will, according to @pof, reset and wipe any Samsung Galaxy S3. Blimey: http://www.exquisitetweets.com/collection/tomscott/1762
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 25-09-2012 13:17 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ja hier ook een 'black box', uiteraard bieden ze aan om integratie voor je te doen, maar dat willen we gewoon zelf doen. Normaal is dat geen probleem met fatsoenlijke documentatie en XML responds, maar hier is het een beetje dit en dat..Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:12:
[...]
Altijd fijn als de documentatie iets anders beweert dan dat er gebeurt...
Soms heb je een oude versie van de documentatie (of een te nieuwe van de software), maar soms "vergeten" ze het even te vermelden in de documenten.Ken zelf ook zo'n partij, documentatie klopt geen zak van als je het langs de applicatie legt. Nadeel is dat je daar enkel proefondervindelijk achterkomt, ze hebben namelijk nooit sources vrijgegeven, ik mag dus lekker testen tegen een "black-box"...
Waarom laat je via XML verbinding maken en stuur je een ZIP terug? Dan is het toch net zo makkelijk om link te sturen met auth?
Tevens laat een print_r van de request ook helemaal niks zien, volgens mij krijg ik niks terug... maar goed...
Die zip hadden ze natuurlijk in een XML moeten wrappenTheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:16:
[...]
Ja hier ook een 'black box', uiteraard bieden ze aan om integratie voor je te doen, maar dat willen we gewoon zelf doen. Normaal is dat geen probleem met fatsoenlijke documentatie en XML responds, maar hier is het een beetje dit en dat.
Waarom laat je via XML verbinding maken en stuur je een ZIP terug? Dan is het toch net zo makkelijk om link te sturen met auth?
Tevens laat een print_r van de request ook helemaal niks zien, volgens mij krijg ik niks terug... maar goed...
Heb serieus zo'n partij gehad... Wilden een ZIPje in een XML wrappen met wat extra toeters en bellen erbij
holy crap!
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Oh, bij ons betekend dat altijd dat het account van de AppPool niet meer werkt (wachtwoord verlopen of zo), of dat de AppPool is gecrashed. Ook lastig terug te vinden. Gelukkig hebben we hier iedere maand last van, dus weten we inmiddels wanneer dit weer eens moet worden bijgewerkt. Je zou er bijna een script voor schijven.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:
[...]
< Niets....
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ouch!
Ik heb m'n eigen WTF: in een web app bij een klant werkt de paging niet goed, pagina 2 toont een groot deel van de resultaten van pagina 1, etc. het vreemde is dat het niet netjes op rij is verschoven, maar dat bijv. regel 2,3, 5,7 ook op de volgende page is terug te zien. Dit verschilt ook weer per pagina die je pakt..
Het allervervelendste is dat de applicatie met exact dezelfde database (deze morgen overgeheveld vanaf de klant naar een interne dev server van ons) wél goed werkt. Ik heb nu even geen idee hoe we dit nu op gaan lossen
[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 25-09-2012 13:39 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Wat was de inhoud van die zip dan? Als het meerdere files waren en ze perse samen met die ZIP een zooi metadata mee willen sturen kan ik me er nog enigzins iets van voorstellen. Maar als het gewoon wat tekst was kun je beter gewoon de hele soapresponse laten gzippen.
Hoop voor ze dat het een hoax is, dat zou wel een enorm achterlijke fout zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 25-09-2012 13:39 ]
Ach heb het nog wel eens erger gezien. Een XML die gezipt was, en daarna base64 encoded weer in een XML gewrapped.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:26:
[...]
Die zip hadden ze natuurlijk in een XML moeten wrappenUiteraard ook nog even een aantal encrypties er overheen
Heb serieus zo'n partij gehad... Wilden een ZIPje in een XML wrappen met wat extra toeters en bellen erbij
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
En het staat op de frontpage, niet alleen de SIII dus.
nieuws: Regel html-code kan Galaxy S II en S III resetten
Dat zeg ik.
Silverlight.
Werkt al jaren prima, tot iemand op het idee kwam een TabControl op die pagina te zetten, met daarin elementen die ook gevalideerd moeten worden.
Dat werkt dus niet, omdat (géén idee hoe) de HasError-property van de elementen op die tab false blijft, behalve als de tab waarop ze staan ooit éénmaal zichtbaar is geweest.
Een beetje als deze dus, hoewel mijn controls wel langs de validatiecode komen (dus niet te wijten aan de VisualTreeHelper, en da's maar goed ook want Silverlight heeft geen LogicalTreeHelper) en de UpdateSource() op de binding ervan wel wordt uitgevoerd. Maar HasError blijft gewoon false.
[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2012 14:13 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
* Woy frut even wat extra html in de Topic WaarschuwingSh4wn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:51:
En het staat op de frontpage, niet alleen de SIII dus.
haha, ik zat net te denken om een pagina'tje op te zetten, en een maat van me een linkje te sturen... Denk dat ik het maar beter niet kan doen.Woy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:07:
[...]
* Woy frut even wat extra html in de Topic Waarschuwing
Dit topic is niet bedoeld om met je Samsung Galaxy telefoon te bekijken!Woy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:07:
[...]
* Woy frut even wat extra html in de Topic Waarschuwing
Je kan hem natuurlijk ook gewoon een mutual vriendin laten bellen ofzo, iets grappigs?GateKeaper schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:09:
[...]
haha, ik zat net te denken om een pagina'tje op te zetten, en een maat van me een linkje te sturen... Denk dat ik het maar beter niet kan doen.
[ Voor 41% gewijzigd door Sh4wn op 25-09-2012 14:10 ]
Het was nog niet eens in een Soap berichtje. Gewoon op het filesystemHydra schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:38:
Wat was de inhoud van die zip dan? Als het meerdere files waren en ze perse samen met die ZIP een zooi metadata mee willen sturen kan ik me er nog enigzins iets van voorstellen. Maar als het gewoon wat tekst was kun je beter gewoon de hele soapresponse laten gzippen.
Er ging verder geen meta-data mee, want iedere extra informatie die wij wilde hebben was een no-go omdat we dat maar uit het bestand (in de zip) moesten lepelen.
Ben zo blij dat ik daar afgezwaaid heb :W
de Human Computer Interaction course op Coursera is ook van start gegaan deze week -> https://class.coursera.org/hci-2012-002/class/indexSh4wn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:11:
Voor geintereseerden in AI: er is sinds gisteren een online AI course gestart op de 'online education' site van MIT en Harvard (en andere universiteiten).
https://www.edx.org/cours...X/CS188.1x/2012_Fall/info [...]
Ik hoop zelf dat het van enigszins fatsoenlijk niveau, maar we zullen zien
Ik vind het erg mooi, die hele online educatie beweging. Wil op Coursera ook nog eens die algorithms course, en die compilers course doen, maar nu even te druk.Caelorum schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:43:
[...]
de Human Computer Interaction course op Coursera is ook van start gegaan deze week -> https://class.coursera.org/hci-2012-002/class/index
Ik hoop zelf dat het van enigszins fatsoenlijk niveau, maar we zullen zien
Heb ik eindelijk de data binnen krijgen we dit: [isbn] => 00-12... dat is toch geen ISBN nummer of wel?
Fijn zulke mensen, was het onkunde of geen zin een juiste implementatie maken?.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:09:
[...]
Het was nog niet eens in een Soap berichtje. Gewoon op het filesystem
Er ging verder geen meta-data mee, want iedere extra informatie die wij wilde hebben was een no-go omdat we dat maar uit het bestand (in de zip) moesten lepelen.
Ben wel blij dat ik na 2 weken met een muis te hebben gewerkt op stage, ik sinds deze week lekker mijn eigen Wacom Bamboo meeneem van huis, wat een verademing voor je polsen.
Ik heb hier ook een Wacom Bamboo liggen, maar gebruik hem eigenlijk nooit. Ga het misschien dan toch eens proberen, al zal ik dan een stuk minder snel zijn dan met het gewone muisje XDSh4wn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:06:
Ben wel blij dat ik na 2 weken met een muis te hebben gewerkt op stage, ik sinds deze week lekker mijn eigen Wacom Bamboo meeneem van huis, wat een verademing voor je polsen.
Hoe bedoel je, wanneer gebruik je je muis dan bij het devven?Sh4wn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:06:
Ik heb hier Dreamweaver openstaat met twee vesters, één broncode en de ander is live design.
Ik gebruik muis vrij veel tijdens het devven, stukjes code kopieeren, verschuiven, scrollen. Even tussendoor op internet zoeken, etc.Martindo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:19:
[...]
Hoe bedoel je, wanneer gebruik je je muis dan bij het devven?
Ik heb hier Dreamweaver openstaat met twee vesters, één broncode en de ander is live design.
Ik zou af en toe best eens een Wacom willen proberen, maar ik vind ze te duur om zomaar op de gok te kopen en eigenlijk heb ik ook niet zo'n zin in de verminderde productiviteit die ik in 't begin zal hebben. Muis werkt voor mij nog steeds prima; als devver ben ik sowieso meer aan 't typen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Huh, deze heb ik nog niet eerder gezien op FB bij het plaatsen van een status:
Ik krijg sowieso een steeds grotere hekel aan die rot captcha's. Voorheen had ik er niet zo'n last van en begreep ik het nog wel, maar ik kom steeds vaker plaatjes tegen die zo moeilijk zijn dat ik ze pas na 2/3 keer overtypen een keer goed heb.
En dan nog is het altijd gokken of het nou wel of niet case-sensitive is. Het staat er zelden tot nooit bij, en dan is het maar hopen op het beste.
Dit dusPatriot schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:32:
En dan nog is het altijd gokken of het nou wel of niet case-sensitive is. Het staat er zelden tot nooit bij, en dan is het maar hopen op het beste.
Nothing to see here!
Ik begin me, met dank aan die captcha's, af te vragen of ik nog wel een mens ben.
Oh ik dacht altijd dat je een koe wasFiresphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:39:
Ik begin me, met dank aan die captcha's, af te vragen of ik nog wel een mens ben.
Nothing to see here!
Obligatory: http://xkcd.com/329/Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:39:
Waarschijnlijk gewoon een dingetje wat de mensen van Facebook hebben gemaakt.TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:23:
[afbeelding]
Ik haat Captcha.
Anti Captcha Partij, stem op ons!
Nee, da's Hans, Hans is een rund.
[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 15:51 ]
Volgens mij krijg je die als je een bepaald aantal linkjes in je status stopt. Ik heb dit scherm ook al eens gezien maar zeer zelden.TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:23:
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Starre figurenTheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:02:
Fijn zulke mensen, was het onkunde of geen zin een juiste implementatie maken?
Is een van de weinige keren dat ik echt mijn geduld verloor tijdens meetings. Vooral hun "hoofd ICT" was een onhandelbaar figuur. Zegt doodleuk: "Fijn dat jullie dat willen, maar wij gaan niets veranderen... Jullie willen aansluiten, dan is het jullie probleem". Toen was mijn reactie: "Prima, nemen wij ook zo'n houding aan, ligt het project snel genoeg stil
Op dat moment besloot de directie toch maar even tussen beide te komen
Ging over iets dat gewoon nodig was in de communicatie tussen de systemen. Het was een integratie naar beide kanten toe. Maar gewoon de arrogante en starre houding kwam mij m'n strot uit. Zeker als je kijkt naar het feit dat ze verder ook qua testen en informatie niet wilde meewerken...
Valt best mee hoor. Het is in het begin lastig om precies goed te klikken, maar het scheelt je heel wat muis-metersTheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:17:
[...]
Ik heb hier ook een Wacom Bamboo liggen, maar gebruik hem eigenlijk nooit. Ga het misschien dan toch eens proberen, al zal ik dan een stuk minder snel zijn dan met het gewone muisje XD
Ik ben ooit begonnen op een simpele Trust tablet. Ding hield het niet lang uit (vooral de pen niet), maar gaf me wel een indruk. Sindsdien heb ik eigenlijk altijd wel zo'n ding bij de hand.OkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:22:
Ik zou af en toe best eens een Wacom willen proberen, maar ik vind ze te duur om zomaar op de gok te kopen en eigenlijk heb ik ook niet zo'n zin in de verminderde productiviteit die ik in 't begin zal hebben. Muis werkt voor mij nog steeds prima; als devver ben ik sowieso meer aan 't typen.
Misschien dat je ergens nog een oude serie bamboo op de kop kunt tikken voor een paar tientjes.
De performance terugval valt wel mee hoor.
/me Mompelt iets over goede muizen en settings zodat je nog 1cm hoeft te verplaatsen om het hele scherm over te gaan en wacom tablets waarbij je je hele hand moet verplaatsen.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:01:
[...] Valt best mee hoor. Het is in het begin lastig om precies goed te klikken, maar het scheelt je heel wat muis-meters[...]
Of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Geef mij maar een touchscreen. Dan heb je geen muisarm meer, maar alleen nog maar last van je schouders
Hier nog een tevreden Wacom gebruiker 
Als je hem als muis gebruikt: hoe kleiner hoe beter.
Die pokke NOS site ook. Als je middelste muis klikt op een link, opent ie én een nieuwe tab, én navigeert ie naar die pagina in huidige scherm.
Als je hem als muis gebruikt: hoe kleiner hoe beter.
/me Mompelt iets over te hoge DPI settings waardoor je juist RSI krijgt van al die kleine bewegingen.Caelorum schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:13:
[...]
/me Mompelt iets over goede muizen en settings zodat je nog 1cm hoeft te verplaatsen om het hele scherm over te gaan en wacom tablets waarbij je je hele hand moet verplaatsen
Die pokke NOS site ook. Als je middelste muis klikt op een link, opent ie én een nieuwe tab, én navigeert ie naar die pagina in huidige scherm.
Ik heb mijn tablet ook bijna nooit op 100%. Meestal verkleinde ik het actieve oppervlak. Zeker toen ik bij een grafisch bureau zat waar ze erg grote tablets hadden, toen vond ik de afstanden toch wel iets te groot worden.Caelorum schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:13:
[...]
/me Mompelt iets over goede muizen en settings zodat je nog 1cm hoeft te verplaatsen om het hele scherm over te gaan en wacom tablets waarbij je je hele hand moet verplaatsen
Of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Geef mij maar een touchscreen. Dan heb je geen muisarm meer, maar alleen nog maar last van je schoudersTenzij je natuurlijk zo'n hippe kantelbare kan krijgen, maar dan krijg je weer last van je rug/nek vanwege het naar beneden kijken ^^
Ik werk daarnaast multimonitor dus als je de aspect-ratio wilt behouden verlies je in de hoogte redelijk wat actief oppervlak, maar toch blijft het nauwkeurig genoeg
Dat doet marktplaats ookalwinuzz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:16:
Aaarrrgggghhhh. PostNL prutsers.
Op donderdag 20-9 vergeten ze 1 v/d 3 pakketjes (monitor) in het sorteercentrum, bezorg dag werd verzet naar vandaag 14:00-16:00. Nou, nog niks bezogt en bezorg dag is nu veranderd in "onbekend".
Op donderdag 20-9 vergeten ze 1 v/d 3 pakketjes (monitor) in het sorteercentrum, bezorg dag werd verzet naar vandaag 14:00-16:00. Nou, nog niks bezogt en bezorg dag is nu veranderd in "onbekend".
Wenen met de pet op... op mijn vraag waarom sommige producten helemaal geen geldig ISBN hebben kreeg ik terug; "In deze feed staan alle leverbare artikelen van verschillende distributeurs. Er staan dus ook non-boeken tussen. Deze zijn te herkennen aan artikelnummers, wat geen ISBN is."
Wat heb ik daar nou aan? Dus het is mijn taak om dan maar uit te gaan zoeken welke van de "boeken" echte boeken zijn?
Wat heb ik daar nou aan? Dus het is mijn taak om dan maar uit te gaan zoeken welke van de "boeken" echte boeken zijn?
TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:47:
[...] Wat heb ik daar nou aan? Dus het is mijn taak om dan maar uit te gaan zoeken welke van de "boeken" echte boeken zijn?
Geen idee of het echt absoluut mission critical is, maar anders missen mensen een boekje meer of minder toch niet of wel? Wie leest er nu nog boeken?
Herkenbaar, bij mij hebben ze er de afgelopen paar bestellingen ook een zooitje van gemaakt, helemaal nu we een nieuwe bezorger hebben die de route niet kent. Normaal werden bestellingen tussen 09:00 en 12:00 aangeboden en stond dat ook op mijn pakket, nu is het tussen 09:00 en 21:00..OkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:41:
Aaarrrgggghhhh. PostNL prutsers.
Op donderdag 20-9 vergeten ze 1 v/d 3 pakketjes (monitor) in het sorteercentrum, bezorg dag werd verzet naar vandaag 14:00-16:00. Nou, nog niks bezogt en bezorg dag is nu veranderd in "onbekend".![]()
Dat terwijl de bezorgstatus op mijnpakket over het algemeen spot-on was.
Ugh. Klote zeg..Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:09:
Het was nog niet eens in een Soap berichtje. Gewoon op het filesystem
Die webservice waar ik mee bezig ben is ook een verhaal zonder eind. Nu blijken ze zich weer niet aan de standaard te houden door als je een status 500 HTTP code geeft geen SoapFault mee te geven. Waarom je een status 500 geeft voor een simpele "vacature niet gevonden" is me een raadsel maargoed.
Nou door door de feed te loopen heb ik alle producten geselecteerd die van een bepaalde leverancier zijn, die een boek zijn en leverbaar. Dan mag ik er vanuit gaan dat boeken zijn en geen krantenknipsels of iets dergelijks.Caelorum schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:50:
[...]
Een ander veld hadden ze daar wel voor mogen maken ja, maar in principe is het toch niet moeilijk? Is het niet geformatteerd als een ISBN is het geen boek.
Geen idee of het echt absoluut mission critical is, maar anders missen mensen een boekje meer of minder toch niet of wel? Wie leest er nu nog boeken?
Maar inderdaad, een paar meer of minder is geen probleem. Nu nog een functie roggelen die checked of isbn ook daadwerkelijk een geldig ISBN is en alleen de rest niet meenemen in m'n nieuwe array.
stomme facebook scraper, webserver zit nu al minutenlang elke halve seconde een hit van user-agent facebookexternalhit/1.1 te verwerken, kunnen die pipo's dat niet over de dag spreiden
.
http://www.facebook.com/externalhit_uatext.phpieperlingetje schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:11:
stomme facebook scraper, webserver zit nu al minutenlang elke halve seconde een hit van user-agent facebookexternalhit/1.1 te verwerken, kunnen die pipo's dat niet over de dag spreiden.
Volgens mij is dat geen gewone scraper maar heeft iemand je via Facebook je site als link doorgestuurd.
Om de 24 uur wordt alles nogmaals opgehaald om te zien of dat alles up to date isHydra schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:14:
[...]
http://www.facebook.com/externalhit_uatext.php
Volgens mij is dat geen gewone scraper maar heeft iemand je via Facebook je site als link doorgestuurd.
https://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/Facebook scrapes your page every 24 hours to ensure the properties are up to date
Maar dat ze dan meteen alle pagina's in 1x willen doen had ik niet op gerekend.
Dat ze dan nog 500ms wachten is best netjesieperlingetje schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:19:
Maar dat ze dan meteen alle pagina's in 1x willen doen had ik niet op gerekend.
Even een niet topic waardig devvraagje: Java. ORM. Simpel. Lightweight. Welke? Er zijn er zo verrekte veel van
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 25-09-2012 17:30 ]
ORMLite je beste keuze waarschijnlijk.
crap, ik las Android
. Tijd om naar huis te gaan...
crap, ik las Android
[ Voor 49% gewijzigd door JustAnotherDev op 25-09-2012 18:19 ]
Ik zie een (maand)verband...Jan_V schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:35:
[...]
Oh, bij ons betekend dat altijd dat het account van de AppPool niet meer werkt (wachtwoord verlopen of zo), of dat de AppPool is gecrashed. Ook lastig terug te vinden. Gelukkig hebben we hier iedere maand last van, dus weten we inmiddels wanneer dit weer eens moet worden bijgewerkt. Je zou er bijna een script voor schijven
Ey het is hier geen helpdesk!Hydra schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:27:
Even een niet topic waardig devvraagje: Java. ORM. Simpel. Lightweight. Welke? Er zijn er zo verrekte veel van
Damn. Dat is nog moeilijk. Een div met procentuele breedte (60%) en een max-width van 1000px. Die moet in het midden staan dus een margin-left van -505px, en met jQuery als divsize (onresize) minder dan 1000px is, dan margin-left: -30%.
Ok, dat werkt. En dan een animatie. Bij knopje een hiden, 10px naar rechts en al schuivend infaden, over een lengte van 10px, naar links dus. Bij ander knopje naar rechts showen (dus hiden en naar links) en dan 20px. En het liefst nog in een function, zodat ik het kan hergebruiken. Ja hoor, het werkt eindelijk
Achteraf denk ik:
Ik had het beter kunnen doen. De margin-left met een @media query en de animatie met transition CSS3.
Maar dit wordt ook door IE8 ondersteund.
Ok, dat werkt. En dan een animatie. Bij knopje een hiden, 10px naar rechts en al schuivend infaden, over een lengte van 10px, naar links dus. Bij ander knopje naar rechts showen (dus hiden en naar links) en dan 20px. En het liefst nog in een function, zodat ik het kan hergebruiken. Ja hoor, het werkt eindelijk
Achteraf denk ik:
Ik had het beter kunnen doen. De margin-left met een @media query en de animatie met transition CSS3.
Maar dit wordt ook door IE8 ondersteund.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Windows 8 camp was wel tof
Vooral de zaken over design vond ik best leerzaam.
Jammer van die laatste sessie van de developer track, een zaal vol professionele programmeurs de basiscontrols (stackpanel, buttons, grid) van XAML uit gaan leggen
Jammer van die laatste sessie van de developer track, een zaal vol professionele programmeurs de basiscontrols (stackpanel, buttons, grid) van XAML uit gaan leggen
Ben ik dan een van de weinigen waarbij het niet geapprecieerd wordt dat je met oortjes/headsets/whatever werkt? Het is een ongeschreven regel dat (interne medewerkers, die externe consultants heb je weinig aan te zeggen) dus geen oortjes enzo insteken.Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:12:
[...]
Dat doe ik meestal bij collega's ja, tenzij ze me aantikken (Waar ik me soms het leplazarus van schrik).
Blijkbaar 
Mijn baas wilde het ook verbieden. Mijn tegenargument was sterker:
"Kost me per dag minstens een uur aan zinloze storing in m'n werkzaamheden"
Zonder koptelefoon om me echt volledig af te sluiten, kan ik niet werken. Er liggen zelfs (niet serieuze) voorstellen om mijn bureau maar naar de serverkast te verhuizen.
Zonder koptelefoon om me echt volledig af te sluiten, kan ik niet werken. Er liggen zelfs (niet serieuze) voorstellen om mijn bureau maar naar de serverkast te verhuizen.
En in een ruimte vol luidruchtige fans zou je wel kunnen werken?Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:05:
Blijkbaar
OiFiresphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:47:
Nee, da's Hans, Hans is een rund.
Dat is waar, maar tussendoor storen zou een regel moeten zijn om zo veel mogelijk te vermijden. Of het gebruik van LyncFiresphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:05:
Toch vind ik het ook wel handig om me af te sluiten, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet gewenst is om de hele week maar met van die dopjes in te gaan zitten. Maar soms moet je je gewoon even afsluiten van alles om je heen om effectief te kunnen werken.Styxxy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:03:
[...]
Ben ik dan een van de weinigen waarbij het niet geapprecieerd wordt dat je met oortjes/headsets/whatever werkt? Het is een ongeschreven regel dat (interne medewerkers, die externe consultants heb je weinig aan te zeggen) dus geen oortjes enzo insteken.
Kleine meeting room reserveren en daar gaan werkenWoy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:20:
Toch vind ik het ook wel handig om me af te sluiten, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet gewenst is om de hele week maar met van die dopjes in te gaan zitten. Maar soms moet je je gewoon even afsluiten van alles om je heen om effectief te kunnen werken.
Och ja, mijn naam staat niet meer in mijn profile
Zie mijn avatar+boventekstStyxxy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:33:
[...]
Och ja, mijn naam staat niet meer in mijn profile.
De naam Hans is compleet random gekozen. Net als Henk de Giraffe en is dus niet gericht aan jou, doch aan het rund.
Waarom niet Skype ofzo? (Hoewel dat nu ook van Microsoft is, maar toch.)Styxxy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:14:
[...]
Dat is waar, maar tussendoor storen zou een regel moeten zijn om zo veel mogelijk te vermijden. Of het gebruik van Lync(hopelijk gaan ze dat binnenkort invoeren bij ons, echt wel handig).
For the record, ik werk bij een "strictly no Windows" kantoor
[ Voor 49% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 20:38 ]
Wat is de reden daarvan?Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:36:
[...]
Wat betreft volledig afsluiten van je collega's. Soms is het nodig om moeilijk werk gedaan te krijgen, maar in een openbare ruimte met collegas hoor je gewoon aanwezig te zijn voor communicatie. Je pikt soms toch discussies op die nuttig kunnen zijn. Als je je toch af moet sluiten dan zoek je bij ons maar een werkruimte op. Ik vind Lyncen naar iemand op 5 meter afstand echt gestoord
[ Voor 46% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-09-2012 21:02 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat weet ik, was maar om te plagen héFiresphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:36:
Zie mijn avatar+boventekst
De naam Hans is compleet random gekozen. Net als Henk de Giraffe en is dus niet gericht aan jou, doch aan het rund.
Wij gebruiken net zeer veel van MicrosoftFiresphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:36:
Waarom niet Skype ofzo? (Hoewel dat nu ook van Microsoft is, maar toch.)
Veel redenen waarom Skype dus niet echt aan de orde is.
GateKeaper schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:28:
Ik krijg sowieso een steeds grotere hekel aan die rot captcha's. Voorheen had ik er niet zo'n last van en begreep ik het nog wel, maar ik kom steeds vaker plaatjes tegen die zo moeilijk zijn dat ik ze pas na 2/3 keer overtypen een keer goed heb.
Ah, another CAPTCHA for me to answer!
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Omdat mijn baas een hekel heeft aan Microsoft (ja, mac-fanboy, ben allang blij dat ik Ubuntu mag draaienarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:00:
[...]
Wat is de reden daarvan?
Wat betreft volledig afsluiten van je collega's. Soms is het nodig om moeilijk werk gedaan te krijgen, maar in een openbare ruimte met collegas hoor je gewoon aanwezig te zijn voor communicatie. Je pikt soms toch discussies op die nuttig kunnen zijn. Als je je toch af moet sluiten dan zoek je bij ons maar een werkruimte op. Ik vind Lyncen naar iemand op 5 meter afstand echt gestoord
En volledig afsluiten valt bij mij persoonlijk onder mijn werkomschrijving. Ik ben wat autistisch, dus leave me alone.
Stuur me maar een mailtje, dat is minder storend.
Kan voor je collega's wel storend zijn als ze een dringende vraag hebben en je moet het per email doenFiresphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:06:
[...]
Omdat mijn baas een hekel heeft aan Microsoft (ja, mac-fanboy, ben allang blij dat ik Ubuntu mag draaien)
En volledig afsluiten valt bij mij persoonlijk onder mijn werkomschrijving. Ik ben wat autistisch, dus leave me alone.
Stuur me maar een mailtje, dat is minder storend.
Tenzij ze langs komen met de vraag "Hoi, waarom heb je deze uren geboekt?"Raeghin schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:13:
[...]
Kan voor je collega's wel storend zijn als ze een dringende vraag hebben en je moet het per email doen
Omdat ik ze heb gemaakt. Punt, tief op, ik ben niet degene die daar over gaat. Nu moet ik weer een uur besteden aan "shit, wat heb ik ook alweer precies gedaan toen-en-toen" dan aan m'n werk.
Nou ja, ik ben niet zo blij met collega's die me dingen vragen dus, laat mij mijn werk doen, doe jij het jouwe, ok?
[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 21:18 ]
Krijg je tenminste wel waardering voor je werk.ieperlingetje schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:14:
[...]
En in een ruimte vol luidruchtige fans zou je wel kunnen werken?
Ik heb dan juist weer een bloedhekel aan zakelijk IM'en. Lync leidt mij nog veel meer af dan rechtstreeks gestoord worden.Styxxy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:14:
[...]
Dat is waar, maar tussendoor storen zou een regel moeten zijn om zo veel mogelijk te vermijden. Of het gebruik van Lync(hopelijk gaan ze dat binnenkort invoeren bij ons, echt wel handig).
Om die reden ben ik dus ook echt nooit op Lync te vinden, helaas eist de klant waar ik nu zit dat je altijd online bent op hun eigen zakelijke IM-service.
Jij had toch een Tweakblog?
[ Voor 34% gewijzigd door Alex) op 25-09-2012 21:44 ]
We are shaping the future
Of ze vergeten je. 'Shit, zijn we hem helemaal vergeten uit te nodigen voor het bedrijfsuitje, hij zit ook zo afgelegen tussen de servers'Avalaxy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:17:
[...]
Krijg je tenminste wel waardering voor je werk.
Het grapje ging over de andere betekenis van het woord 'fans'.Raeghin schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:43:
[...]
Of ze vergeten je. 'Shit, zijn we hem helemaal vergeten uit te nodigen voor het bedrijfsuitje, hij zit ook zo afgelegen tussen de servers'
Je eigen grap uitleggen is zo niet leuk...Avalaxy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:06:
[...] Het grapje ging over de andere betekenis van het woord 'fans'.![]()
Blegh net tegen een MSVC2008 & 2010 bug aangelopen. Deze code aligned niet per definitie op 16-bytes terwijl msdn zegt dat 't geen probleem zou moeten zijn. MSDN: align (C++)
C++:
1
| __declspec(thread) __declspec(align(16)) int var; |
Ten eerste is er niet altijd een meeting room beschikbaar, zeker niet voor langere tijd. Ten tweede zou ik dan telkens al mijn spullen moeten gaan verplaatsen, dat is ook niet echt efficiënt.Styxxy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:33:
[...]
Kleine meeting room reserveren en daar gaan werken. Mijn "overste" doet dat geregeld, anders krijgt hij zijn verplichte administratie niet rond (omdat mensen hem constant zitten te storen).
Dat vind ik juist niet. Vaak zijn de vragen waarvoor ik gestoord word niet zo belangrijk dat ik meteen een antwoord moet geven en dus als de vraag via lync binnen komt kan ik zelf kiezen wanneer ik hem beantwoord. Ik vind het juist irritant als ze de hele tijd naar je toe komen lopen en vragen: "Mag ik even storen?" Dat hebben ze op dat moment al gedaan >.>armageddon_2k1 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:00:
[...]
Wat is de reden daarvan?
Nothing to see here!
In theorie, ja. Maar als 2 minuten later alsnog de telefoon overgaat ("Ik heb je een berichtje gestuurd op Lync maar je antwoordt niet") is het vrijwillige van Lync ook weg. Dan heb ik liever dat men mij even op m'n schouder tikt als het dermate dringend is.
[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 26-09-2012 08:25 ]
We are shaping the future
Dat is een kwestie van trainen/africhtenAlex) schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:12:
In theorie, ja. Maar als 2 minuten later alsnog de telefoon overgaat ("Ik heb je een berichtje gestuurd op Lync maar je antwoordt niet") is het vrijwillige van Lync ook weg. Dan heb ik liever dat men mij even op m'n schouder tikt als het dermate dringend is.
Sommige mensen vinden dat je het niet kunt maken om met een koptelefoon op te gaan werken. Een beetje afhankelijk van je werkzaamheden moet je je nu eenmaal kunnen concentreren. Leuk dat je dan een discussie kunt missen, maar als je geconcentreerd bent mis je die vaak ook. Overigens kreeg ik geregeld de opmerking dat ik me te vaak in discussie mengde
Aangezien mijn attentie-span redelijk kort is moet ik me soms afsluiten, anders ben ik de hele dag bezig met andere dingen. Ik wordt betaald om een probleem op te lossen en niet om te socializen met anderen. Heeft men een vraag dan kunnen ze die stellen, maar ik ben geen voorstander van het roepen over de werkvloer of iemand een idee heeft. Stuur maar een mail/IM.
En mensen die je bellen kort na een mail/IM hebben het idee achter mail gewoon niet begrepen en mag je daar gerust mee confronteren. Dat doe ik geregeld. Om afleiding te voorkomen heb ik met enige regelmaat gewoon mijn mail even voor een uurtje uit staan.
Een baas die me verbiedt een koptelefoon op te zetten mag toch met wat meer argumenten komen
Ach koptelefoon opzetten kan ook liggen aan het muziek waar normaal na geluisterd worden. Als de radio aanstaat wil ik altijd er na gaan luisteren ipv. als achtergrondmuziek gebruiken.
Ja fijn is dat, zo'n "kantoortuin" waar je met tien man elke scheet en elk (telefoon)gesprek van elkaar opvangt, dat is echt goed voor de concentratie. Ik ben ook geen fan van je acht uur per dag afzonderen, maar als er wat gedaan moet worden dan vind ik dopjes of een koptelefoon prima kunnen.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:00:
Wat betreft volledig afsluiten van je collega's. Soms is het nodig om moeilijk werk gedaan te krijgen, maar in een openbare ruimte met collegas hoor je gewoon aanwezig te zijn voor communicatie. Je pikt soms toch discussies op die nuttig kunnen zijn.
Onthoud wel dat daar verschillen in zijn:
Behalve het gebrek aan privacy en de onmogelijkheid om bijvoorbeeld de temperatuur naar eigen voorkeur in te stellen, is er het psychologische verschil tussen zogenaamde high screeners en low screeners. De high screener kan als het ware een schermpje om zich optrekken en zou zich nog kunnen concentreren in de hal van Utrecht Centraal, terwijl de low screener zich nergens voor kan afsluiten en tot zijn irritatie elk babbelgesprekje van collega's meekrijgt.
naar.alienfruit schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:22:
Ach koptelefoon opzetten kan ook liggen aan de muziek waar normaal na geluisterd wordt. Als de radio aanstaat wil ik altijd er na gaan luisteren ipv. als achtergrondmuziek gebruiken.
[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 26-09-2012 09:38 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Jeey, na een bak koffie en jarenlang alleen maar passief GoTten eindelijk maar eens een account aangemaakt
Had vroeger wel een ander account, maar die bestaat volgens mij niet meer...
Welkom!Kayr schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:52:
Jeey, na een bak koffie en jarenlang alleen maar passief GoTten eindelijk maar eens een account aangemaakt![]()
Midden in een stuk code, valt de stroom uit.. QQ
Ik kan gewoon niet naar de "normale radio" luisteren. Erger me binnen 15 minuten kapot. Daarnaast kan ik me ook een stuk beter concentreren met een koptelefoon op.alienfruit schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:22:
Ach koptelefoon opzetten kan ook liggen aan het muziek waar normaal na geluisterd worden. Als de radio aanstaat wil ik altijd er na gaan luisteren ipv. als achtergrondmuziek gebruiken.
Intern gebruiken we in eerste plaats toch chat en Basecamp voor communicatie, dus koptelefoon is sowieso geen probleem.
Bij mij is Ctrl+S/CMD+S een standaard reflex dat ik ongeveer elke 5 minuten indruk.GeertJam schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:59:
Midden in een stuk code, valt de stroom uit.. QQ
[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 26-09-2012 10:02 ]
Zit hier bij een automotive tier 1 in Duitsland via detacheerder. Alles is hier dichtgetimmert, krijg de ene proxy warning na de andere. Skype, webmails, dropbox, etc. Frustrerend als je even je mail wilt checken of met het thuisfront/werkgever wilt voipen.
Facebook en twitter gek genoeg niet
Facebook en twitter gek genoeg niet
Elke 5 minuten? Ik druk het zowat bij elke kleine verandering in. Ik denk dat ik om de 20 seconden op de toetsen ram. Alleen krijg je daar wel spijt van als je op een trage FTP server werkt. Maar voor de rest merk ik in Eclipse daar niks van.OkkE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:59:
[...]
Bij mij is Ctrl+S/CMD+S een standaard reflex dat ik ongeveer elke 5 minuten indruk.
Bah, weeral aan het prutsen in Sybase PowerDesigner. Conceptueel model aanpassen en die aanpassingen genereren naar het fysiek model om van daaruit dan SQL scripts te genereren die dan nog manueel wat aangepast moeten worden. Het is een leuk idee en heel handig om een datamodel te bekijken, maar het editeren loopt altijd heel moeizaam. Dat ding lijkt nooit te doen wat ik wil of verwacht.
Eigenlijk stellen de aanpassingen niet veel voor: 2 nieuwe entiteiten toevoegen en een aantal attributen en relaties verplaatsen naar die 2 nieuwe entiteiten. Ik ben er al sinds gisteren mee bezig, conceptueel model is aangepast maar nu de generate naar het fysiek model is weer een lijdensweg.
Eigenlijk stellen de aanpassingen niet veel voor: 2 nieuwe entiteiten toevoegen en een aantal attributen en relaties verplaatsen naar die 2 nieuwe entiteiten. Ik ben er al sinds gisteren mee bezig, conceptueel model is aangepast maar nu de generate naar het fysiek model is weer een lijdensweg.
Hier druk ik standaard ook wel om de minuut op de save knop, maar het probleem is om daarna weer in de code te komen
Damn, de PC van m'n zusje en die van haar vriendje hadden vandaag binnen moeten komen. Helaas laat Alternate het afweten, terwijl ik alles geselecteerd had op 'Direct leverbaar' is helaas de videokaart niet leverbaar. Gezien ik overal 2 dingen van nodig had, was het al lastig 
Van 4Launch en de rest komt alles wel binnen, de bezorger zal blij zijn met ons
Van 4Launch en de rest komt alles wel binnen, de bezorger zal blij zijn met ons
Laat het nou zijn dat ze bij Zercom slechts 1 videokaart van dat type op voorraad hebben. Dus daar heb ik net niks aan...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.