“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Probleem zit hem een beetje in dat veel beheerders die oudere versies vanwege compatibiliteitsissues (met web applicaties) moeten onderhouden.OkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:23:
[...]
Klopt, het is ook niet (zo zeer) de gebruikers, maar wanneer gebruikers niet meer op Google websites kunnen, zullen zij wel gaan klagen bij systeembeheerders, wat (denk ik) nu niet genoeg gebeurd. Waar door de kans op upgrade groter wordt.
Voorbarig? Misschien wel, maar "[alleen] de laatste 2 versies" ondersteunen vind ik prima. En ik denk dat juist een bedrijf als Google voor de websites Gmail, Drive, etc veel extra tijd kwijt is aan IE8 — in tegenstelling tot de gemiddelde website bouwer, die niet veel meer 'problemen' tegen komt dan wat CSS dingetjes.
Het zou mooi zijn als de uitrol in de zakelijke markt van Chrome / Firefox wat meer doorzet (ik heb daar even geen cijfers van).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Je ziet ook vaak dat bedrijven Sharepoint gebruiken en het laatste bedrijf waar ik werkte, werkte dat uiteraard alleen goed met IE.
Dat laatste is meestal het probleem. Beheerders zitten ook echt niet te wachten op oude meuk, gebruikers ook niet. Maar er zijn vaak oude applicaties (vaak met ranzige ActiveX controls) die perse IE 6 of 7 nodig hebben waardoor er niet geupgrade kan worden. En die oude software vervangen kost vaak veel geld.Bosmonster schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:05:
Typisch.. toevallig net een issue met een klant die intern nog IE7 gebruikt. Dus de site moet hierop werken, ook al betalen ze zich scheel voor <1% van hun bezoekers. Ze kunnen zelf niet upgraden door crappy interne applicaties die alleen met IE7 werken...
https://niels.nu
Dat is helaas vaak nog een oorzaak inderdaad. Werkt overigens die Compatibiliteit Modes van IE niet (zelf geen ervaring mee)?BtM909 schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:25:
Probleem zit hem een beetje in dat veel beheerders die oudere versies vanwege compatibiliteitsissues (met web applicaties) moeten onderhouden.
Het is ook een lastige situatie waar zulke bedrijven in zitten; blijf je bij IE<9 omdat je (web)apps zo brak zijn gemaakt of vernieuw je alles. Laat ik het er bij houden dat ik erg blij zou zijn wanneer iedereen op minimaal IE9 zit (of nog beter FF/Chrome/...).
In de eerste plaats is het natuurlijk vooral de individuele gebruiker (thuis) — wij komen ze nog af en toe tegen — waarvan ik hoop dat ze upgraden.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hier op kantoor heb ik laatst ook een leuke ontdekt: we moeten een VPN verbinding opzetten door naar een web pagina te gaan, die na inloggen via een ActiveX control de VPN opzet. Sowieso beperk je daarmee de VPN toegang al tot Windows PC's met IE, maar nu blijkt het in IE10 in Windows 8 niet eens te werken, omdat de IE versie niet 64-bits zou zijnHydra schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:35:
[...]
Dat laatste is meestal het probleem. Beheerders zitten ook echt niet te wachten op oude meuk, gebruikers ook niet. Maar er zijn vaak oude applicaties (vaak met ranzige ActiveX controls) die perse IE 6 of 7 nodig hebben waardoor er niet geupgrade kan worden. En die oude software vervangen kost vaak veel geld.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Soms wel soms niet. Ligt er een beetje aanOkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:36:
[...]
Dat is helaas vaak nog een oorzaak inderdaad. Werkt overigens die Compatibiliteit Modes van IE niet (zelf geen ervaring mee)?
Nothing to see here!
Die VPN moet toch wel ook via een omweg op te zetten zijn?Haan schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:50:
[...]
Hier op kantoor heb ik laatst ook een leuke ontdekt: we moeten een VPN verbinding opzetten door naar een web pagina te gaan, die na inloggen via een ActiveX control de VPN opzet. Sowieso beperk je daarmee de VPN toegang al tot Windows PC's met IE, maar nu blijkt het in IE10 in Windows 8 niet eens te werken, omdat de IE versie niet 64-bits zou zijn(en ja, ik heb 100x gecontroleerd dat daadwerkelijk de 64-bits versie wordt gebruikt)
Ik ken IE=Edge, zit standaard in elke website die in bouw.Rutix schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:57:
[...]
Soms wel soms niet. Ligt er een beetje aan.Het liefst forceer ik altijd IE=EDGE omdat dat quirks mode altijd gek werkt maar soms kan quirks mode inderdaad helpen om een oude applicatie goed te laten werken.
Ik bedoel: een bedrijf heeft een brakke interne webapp waar ze een oude IE versie voor nodig hebben; dat is vaak een reden om niet te upgraden naar nieuwe IE versies. Werkt in zo'n geval die Compatibiliteits Modes niet (vast niet, anders werd dat wel gebruikt)? Meer een vraag aan de systeembeheerders, eigenlijk.
Yep. En als het voor de tweede of derde keer gejat wordt mag je zelf dokken. Maar nog steeds niet kiezen voor iets diefstalgevoeligs, dat dan weer niet..Gertjan. schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:26:
[...]
Bij audi en vw zijn vooral de radio's met navigatie populair. Die rd500 system of zoiets, ken verhalen van mensen waar die systemen waren gejat en waar ze een paar weken later weer "op de stoep" stonden omdat de dieven wisten dat de verzekering of leasemaatschappij weer een nieuwe zou plaatsen...
iOS developer
Ik kwam ineens vrij snel zonder memory te zitten
Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren
OkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:46:
Google stopt support IE8: http://googleappsupdates....rn-browsers-internet.html
Ik vind het niet zo awesome. Ik zit nog vast op IE8 (op mijn werk) omdat we hier nog steeds WinXP draaien (upgrade traject naar Win7 is op gang, binnen enkele maanden zouden we over zijn). Ik vind het ok dat ze misschien super advanced zaken niet meer naar IE8 porten, maar ze zouden de webapp toch nog werkend moeten houden zolang WinXP door Microsoft ondersteund wordt. Ach ja...
Dat is inderdaad wel een beetje knullig, IE8 is de meest recente versie die je onder Windows XP kan draaien.. En met nog steeds een marktaandeel van zo'n 40% (geschat obv dit artikel), is het niet dat het maar om een beperkte groep gebruikers gaat.Styxxy schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:28:
[...]
[...]
Ik vind het niet zo awesome. Ik zit nog vast op IE8 (op mijn werk) omdat we hier nog steeds WinXP draaien (upgrade traject naar Win7 is op gang, binnen enkele maanden zouden we over zijn). Ik vind het ok dat ze misschien super advanced zaken niet meer naar IE8 porten, maar ze zouden de webapp toch nog werkend moeten houden zolang WinXP door Microsoft ondersteund wordt. Ach ja...
Kater? Eerst water, de rest komt later
Lijkt me dat je nog steeds — met een 11 jaar oud OS — gebruik kan maken van de diensten.After this date users accessing Google Apps services using Internet Explorer 8 will see a message recommending that they upgrade their browser.
Maar heb je Google Apps nodig voor je dagelijkse werkzaamheden dan? In dat geval is het misschien handig dat het upgrade-traject iets versnelt wordt
Edit: Of ik begrijp de tekst verkeerd en de melding is het enige dat je ziet? Dit haal ik zo snel ergens anders uit de info:
If you use a browser other than those listed below, you'll be automatically directed to the basic HTML view of Gmail.
[ Voor 41% gewijzigd door OkkE op 24-09-2012 16:46 ]
En je cpu's doen allemaal niks??BM schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:11:
Wat gebeurd er als je applicatie meer/sneller workitems in een local queue stopt dan dat de verwerkende code er weer uit kan halen?
[afbeelding]
Ik kwam ineens vrij snel zonder memory te zittenWaren zo'n 850K items aangemaakt op de queue, maar pas 150K verwerkt. Gek genoeg stopte de applicatie toen ineens
Edit: ah proces is allang dood natuurlijk...
[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 24-09-2012 18:28 ]
En Google Chrome Frame? Of werkt dat toch niet echt lekker of kan dat niet met beperkte rechten? Zover ik het begrijp werkt dat alleen op sites die er specifiek om vragen, met IE=edge,chrome=1Styxxy schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:28:
Ik zie anders genoeg activiteit bij een aantal cores
Nu eerst een kop koffie en daarna nog even kijken.
Edit: voor de duidelijkheid, geen vraag maar frustratie.
FUUU: Vergeten om proxy toegang te geven tot de firewall.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jlcYw3Pg4jY]
[ Voor 13% gewijzigd door Manuel op 24-09-2012 17:09 ]
Als dat eenmaal verder op gang komt, kunnen web ontwikkers weer een versie van hun ondersteuningslijstje wegstrepen.
We gebruiken geen Google Apps voor het bedrijf, maar zelf maak ik er wel wat gebruik vanOkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:40:
Lijkt me dat je nog steeds — met een 11 jaar oud OS — gebruik kan maken van de diensten.![]()
Maar heb je Google Apps nodig voor je dagelijkse werkzaamheden dan? In dat geval is het misschien handig dat het upgrade-traject iets versnelt wordt
Te veel lastBarryvdh schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:47:
[...]
En Google Chrome Frame? Of werkt dat toch niet echt lekker of kan dat niet met beperkte rechten? Zover ik het begrijp werkt dat alleen op sites die er specifiek om vragen, met IE=edge,chrome=1
Zolang de diensten maar blijven werken is het okBarryvdh schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:24:
Mja, het is gewoon de renderengine van Chrome, maar dan in IE8 gestopt. Dus het lijkt alsof je met Chrome surft (zover ik het begreep, nooit echt zelf gebruikt)
We raden bij een product van ons ook aan de chrome plugin te gebruiken als gebruikers oude IE versies hebben. Werkt behoorlijk prima: ze kunnen IE blijven gebruiken en wij hebben niet al het gezeur dat je met IE krijgt.Barryvdh schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:24:
Mja, het is gewoon de renderengine van Chrome, maar dan in IE8 gestopt. Dus het lijkt alsof je met Chrome surft (zover ik het begreep, nooit echt zelf gebruikt)
Proces was al even gestopt jasig69 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:41:
[...]
En je cpu's doen allemaal niks??
Edit: ah proces is allang dood natuurlijk...
Xbox
Het is echt handig om alle oude browsers uit te testen. IE6 t/m 9, FF alle versies, Safari, Chrome, Opera. Mobile versies ook.
Allemaal in een sandbox
edit:
En dan kom ik er achter dat de toch al niet ondersteunde IE7 mijn site to-taal verkloot. Alles, alles is verkeerd.
[ Voor 26% gewijzigd door F.West98 op 24-09-2012 19:35 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
You're doing it wrong!F.West98 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:32:
[...] edit:
En dan kom ik er achter dat de toch al niet ondersteunde IE7 mijn site to-taal verkloot. Alles, alles is verkeerd.
Dan is de testperiode voorbij en kan je niets meer draaien? Terwijl je wel free apps kan draaien?
[ Voor 87% gewijzigd door F.West98 op 24-09-2012 20:44 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Daarom gebruik je meestal een blocking queue met een beperkte grootte.BM schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:11:
Wat gebeurd er als je applicatie meer/sneller workitems in een local queue stopt dan dat de verwerkende code er weer uit kan halen?
[afbeelding]
Verwijderd
Werkt niet op Mac, wat een faalsite!F.West98 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:32:
I just like spoon.net
Het is echt handig om alle oude browsers uit te testen. IE6 t/m 9, FF alle versies, Safari, Chrome, Opera. Mobile versies ook.
Allemaal in een sandbox
edit:
Oh, je bedoelt waarschijnlijk de .exe plugin.
[ Voor 50% gewijzigd door 8088 op 24-09-2012 23:57 ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Heb het nu anders opgelost, draait nu iets langzamer, maar mijn applicatie en de database lopen nu iig (zo lijkt het nu iig) op dezelfde snelheid.Soultaker schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:03:
[...]
Daarom gebruik je meestal een blocking queue met een beperkte grootte.
Sowieso niet zoveel zin om dit heel netjes op te gaan zetten. Tis een sync tooltje wat straks slechts hoogst zelden gedraait gaat worden (na de initiele run, die nu bezig is), dan boeit het me niet zo of de snelheid helemaal optimaal is.
Edit: wat beroerder is, is dat er een redelijk stevig memoryleak in zit
Huh, verplicht een x-aantal overuren moeten maken?alienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:03:
Leuk om de dag mee te beginnen: "Alienfruit, let wel op je overuren. Je moet nog ~25 overuren maken voor je laatste werkdag. Anders moet je vakantiedagen inleveren". Ik heb al helemaal geen zin meer om te werken vandaag
[ Voor 34% gewijzigd door BM op 25-09-2012 08:05 ]
Xbox
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ghehehehe.Woy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:13:
heb je al te veel vakantie uren opgemaakt o.i.d. Het lijkt me sterk dat je verplicht overuren moet maken, dus zal het wel als compensatie ergens voor zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 25-09-2012 09:00 ]
https://www.edx.org/cours...X/CS188.1x/2012_Fall/info
Ik hoop dat er deze winter nog een nieuwe AI Challenge komt, meteen kennis toepassen
Staat nergens. In het wetboek staat zoiets.Sardaukar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:04:
Waarom staat er in vredesnaam in je contract dat je verplicht 60 overuren per jaar moet werken? Wat is de redenatie daarachter?
Wat, in Zwitserland moet je verplicht 60 uur per jaar overwerken van de wet?alienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:14:
[...]
Staat nergens. In het wetboek staat zoiets.
Kun je niet gewoon zeggen: "Oke prima, verrek maar. Hier zijn mijn vakantie dagen en stik er maar in"alienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:00:
[...]
Ghehehehe.Nee, ik heb nog 12 vakantiedagen over. We moeten alleen verplicht ~60uren overwerken per jaar. En die heb ik dus nog niet gehaald en nu wilt ie dus 'compenseren' met mijn vakantiedagen.
(maar dan uiteraard in het Engels/Duits
Met zo'n club mensen zou ik graag mijn kont tegen de krib gooien
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Oe nice. *bookmarked*Sh4wn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:11:
Voor geintereseerden in AI: er is sinds gisteren een online AI course gestart op de 'online education' site van MIT en Harvard (en andere universiteiten).
https://www.edx.org/cours...X/CS188.1x/2012_Fall/info
Ik hoop dat er deze winter nog een nieuwe AI Challenge komt, meteen kennis toepassen
25 uur is drie dagen, als je dan nog 12 hebt staan zou ik zeggen: prima, doe maaralienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:00:
[...]
Ghehehehe.Nee, ik heb nog 12 vakantiedagen over. We moeten alleen verplicht ~60uren overwerken per jaar. En die heb ik dus nog niet gehaald en nu wilt ie dus 'compenseren' met mijn vakantiedagen.
Ik heb het maar even vluchtig gelezen, maar ik lees daar niet uit dat je verplicht bent 60 uur over te werken. Als ik het goed zie staat er alleen dat ze niet verplicht zijn deze uit te betalen (of extra te betalen).
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
@Acid_Burn: Klopt... Maar er valt niet over te discusseren... Je kan wel geacht worden om overuren te maken als dit anders het bedrijf schade toebrengt. Dus ze kunnen altijd over de economische crisis boeg gooien
[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 25-09-2012 09:51 ]
Wow, werkt best nice. Stuk handiger dan VirtualPC openen, speciaal voor IE6.F.West98 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:32:
I just like spoon.net
Allemaal in een sandbox
[ Voor 28% gewijzigd door OkkE op 25-09-2012 10:10 ]
Leuke tool, alleen jammer dat IE niet goed wordt ondersteund onder Windows 8.Barryvdh schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:56:
[...]
Wow, werkt best nice. Stuk handiger dan VirtualPC openen, speciaal voor IE6.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Hij duurt alleen wel vreselijk lang XDOkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:09:
Kennen jullie http://www.robohornet.org/ al? Benchmark die (schijnbaar) real world tests doet ipv raw Javascript performance (meer uitleg).
Net geprobeerd, maar meer dan 'Aborted by user' komt er niet uit...OkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:09:
Kennen jullie http://www.robohornet.org/ al? Benchmark die (schijnbaar) real world tests doet ipv raw Javascript performance (meer uitleg).
Ja maar dat is toch KEI realistisch? Gebruikers aborten ook wel eens een actiedcm360 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:20:
[...]
Net geprobeerd, maar meer dan 'Aborted by user' komt er niet uit...
Wauw, het is net echt
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ja het duurt redelijk lang.TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:16:
Hij duurt alleen wel vreselijk lang XD
De website werkt inderdaad nog niet helemaal vlekkeloos. Tweede keer ging zonder problemen:dcm360 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:20:
Net geprobeerd, maar meer dan 'Aborted by user' komt er niet uit...
Chrome 21 op OSX 10.8.1
RH-A1: 0154.15
The RoboHornet index is normalized to 100 and roughly shows your browser's performance compared to other modern browsers on reference hardware.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik weet niet wat jij doet als je "in the zone" bentFiresphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:32:
Zit je net in "the zone", komen collega's binnen banjeren
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:32:
Zit je net in "the zone", komen collega's binnen banjeren
IE 10 op Windows 8:RH-A1:0177.90
IE 10 doet het best netjes dus.RH-A1:0193.30
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Da's een andere zoneBtM909 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:40:
[...]
Ik weet niet wat jij doet als je "in the zone" bent
Ik heb een DAP DH 105, veel fijner dan in-ear zooi. En het geluid is superieur voor zo'n goedkoop geval.
Maar als ze vinden dat ze mij iets moeten vragen, tja
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Geloof me, die werken niet tegen alle collega's
Daarnaast begrijpen sommige mensen het niet dat wanneer je die dingen in je hoofd hebt je ze niet kunt horen... Sommige mensen steken een heel verhaal af voordat ze beseffen dat je ze waarschijnlijk niet hoort
Pffft, wat is de website van PostNL toch een drama zeg
Ik dacht zelfs een tweet gezien te hebben dat IE10/Win8 op dit moment de hoogste score haalt.
Dit werkt dan veel beter, zo zien mensen ten minste dat je een koptelefoon op hebt..Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:45:
[...]
Geloof me, die werken niet tegen alle collega's
Daarnaast begrijpen sommige mensen het niet dat wanneer je die dingen in je hoofd hebt je ze niet kunt horen... Sommige mensen steken een heel verhaal af voordat ze beseffen dat je ze waarschijnlijk niet hoort
Ook dat werkt niet altijdKorben schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:50:
[...]
Dit werkt dan veel beter, zo zien mensen ten minste dat je een koptelefoon op hebt.Daarnaast heeft het ding een uitstekende geluidskwaliteit voor de prijs.
Gelukkig heb ik haar inmiddels zo getraind dat ze weet dat een koptelefoon betekend dat ik muziek aan heb (heel vreemd
[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2012 11:21 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Gewoon blanco aanstaren met koptelefoon op totdat ze klaar is met praten. Dan koptelefoon afzetten en met een strak gezicht vragen 'Sorry, zei je iets?'..Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:54:
[...]
Ook dat werkt niet altijdIk heb zo'n hele mooi Creative Gaming headphone die niet te missen is. Ding is redelijk groot en heeft rode oorkleppen, maar nog valt het schijnbaar niet altijd op dat ik hem op heb. Het kan ook aan de persoon in kwestie liggen (mijn vrouw), maar er wordt zelfs met dat ding op mijn kop een heel gesprek gevoerd
(sowieso een vrouwentrekje volgens mij
)
Gelukkig heb ik haar inmiddels zo getraind dat ze weet dat een koptelefoon betekend dat ik muziek aan heb (heel vreemd) en dat ik waarschijnlijk geconcentreerd aan het werk ben...
Duurde even, maar de training lijkt nu vruchten af te werpen
Training!.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:54:
[...]
Ook dat werkt niet altijdIk heb zo'n hele mooi Creative Gaming headphone die niet te missen is. Ding is redelijk groot en heeft rode oorkleppen, maar nog valt het schijnbaar niet altijd op dat ik hem op heb. Het kan ook aan de persoon in kwestie liggen (mijn vrouw), maar er wordt zelfs met dat ding op mijn kop een heel gesprek gevoerd
)
Gelukkig heb ik haar inmiddels zo getraind dat ze weet dat een koptelefoon betekend dat ik muziek aan heb (heel vreemd) en dat ik waarschijnlijk geconcentreerd aan het werk ben...
Doet me denken aan Sheldon die Penny traint met koekjes / snoepjes.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:54:
[...]
)
[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 25-09-2012 11:05 ]
Of het stukje in The Office waar Jim het Pavlov effect op Dwight testHoogie2004 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:02:
[...]
Doet me denken aan Sheldon die Penny traint met koekjes / snoepjes
Het leuke is dat mijn vrouw gedragswetenschap heeft gehad tijdens haar opleiding (Orthopedagoog) en dus bekend is met Pavlov, zo nu en dan grap ik ook dat ik haar aan het Pavlovven ben
Waarom zou je een puppy nemen als je ook je vrouw kunt trainen
Dat doe ik meestal bij collega's ja, tenzij ze me aantikken (Waar ik me soms het leplazarus van schrik).Korben schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:00:
[...]
Gewoon blanco aanstaren met koptelefoon op totdat ze klaar is met praten. Dan koptelefoon afzetten en met een strak gezicht vragen 'Sorry, zei je iets?'.
Heb op kantoor deze:
http://www.new-line.nl/nl/koptelefoons/dap-dh-105_5384.htm
Vrij oud, maar super geluid, en 4 meter kabel, dus ik kan met koptelefoon op nog naar het whiteboard lopen en dingen aanpassen
Collega heeft koffie gezet. Haar eerste keer dat ze koffie zet op het nieuwe apparaat.
Ik ben spontaan wakker en hyper. Dit is bijna vast voedsel.
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 11:20 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yd9ma2UVLHM]
[ Voor 33% gewijzigd door Davio op 25-09-2012 11:21 ]
Die zag ik net ook al op 9gag langskomen. Hard van toepassing op een ex-collega van mij, hence ex-collega
https://fgheysels.github.io/
Het kon wel eens een lange dag worden
Ben er ff klaar mee, tijd voor even wat anders: lunch!

Niet m'n daadwerkelijke lunch, maar 't lijkt er op.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| /** * The hard part, send the e-mail * * @author collega * @todo Build the fucker * @todo Doorgeven aan die blonde, geen zin an vandaag. */ class Mailer extends Controller{ /** * @todo Mail stuff */ public function mailfolder(){ // Sjah } } |
Ik heb elke dag verse lunch. Wordt verzorgd door de baas. Gekookt eitje, vers brood van de bakker, en heuleveel groenten en spul enzo om op brood te doen.Davio schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:47:
Jaloers! Kom ik aan met mijn bammetjes uit de vriezer.
En vrijdags iets van een gehaktbal, verse bradwurst, kip, shoarma, zulk soort dingen
[ Voor 37% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 11:49 ]
Dus effe kijken of ik met die sessie id verder kan en ja hoor....
Toen effe proberen in te loggen met admin/pindakaas en hopsakee, ik ben als admin ingelogd als ik gewoon het sessie id gebruik.
Is sowieso een extreem brakke service die waarschijnlijk zijn XML output opbouwt door gewoon te concatten
Kwam laatst al een response tegen als
<sleutel attribuut="waarde">bla</sleutel attribuut="waarde">
Sja, da ga nie werke nie.
En meer van dat grapjes
Lekker op de bank
'Geen zin an'. Wat een boer. Bovendien, is toch niet zo moeilijk... Postmark to teh rescue!Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:
Collega vond dat ik dit maar moest oplossen:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 /** * The hard part, send the e-mail * * @author collega * @todo Build the fucker * @todo Doorgeven aan die blonde, geen zin an vandaag. */ class Mailer extends Controller{ /** * @todo Mail stuff */ public function mailfolder(){ // Sjah } }
Damn dat ziet er goed uit!OkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:45:
Aaarrgghhh, wat is het toch ontzettend irritant om cross-platform mobile websites te testen als je niet van elk merk/type/versie een device hebt liggen. Geen van de emulators/SDK's werken (goed) cross-platform.
Ben er ff klaar mee, tijd voor even wat anders: lunch!
[afbeelding]
Niet m'n daadwerkelijke lunch, maar 't lijkt er op.
Gisteren nog 45 centimeter aan subway broodjes naar binnen gewerkt, dus mag niet klagen
Zo commenten wij hier allemaalKorben schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:
[...]
'Geen zin an'. Wat een boer. Bovendien, is toch niet zo moeilijk... Postmark to teh rescue!
Nietus!!!Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:
[...]
Ik heb elke dag verse lunch. Wordt verzorgd door de baas. Gekookt eitje, vers brood van de bakker, en heuleveel groenten en spul enzo om op brood te doen.
En vrijdags iets van een gehaktbal, verse bradwurst, kip, shoarma, zulk soort dingen
Ja om moe van te worden. Maar zeer ernstig zeg, zo lek als een mandje dus...ZaZ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:49:
Ook aan het praten tegen een XML service. Moet username/pass meesturen en als ik het verkeerd doe krijg ik een response als in "user/pass incorrect" maar wel een sessie id in de response.
Dus effe kijken of ik met die sessie id verder kan en ja hoor....
Toen effe proberen in te loggen met admin/pindakaas en hopsakee, ik ben als admin ingelogd als ik gewoon het sessie id gebruik.
Is sowieso een extreem brakke service die waarschijnlijk zijn XML output opbouwt door gewoon te concatten
Kwam laatst al een response tegen als
bla
Sja, da ga nie werke nie.
En meer van dat grapjes
Opzich ziet de XML er niet heel verkeerd uit, maar ik heb al wel door dat het niet tiptop is. Liever wilden ze de gegevens aanleveren in .SQL bestand ... nou daar ga ik helemaal niet aan beginnen.
Bekijk de foto's op onze fb-page maar eens
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 12:05 ]
Linkje?Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:53:
[...]
Bekijk de foto's op onze fb-page maar eens
(Staan helaas minder foto's dan ik dacht, iemand heeft lopen opschonen denk ik
[ Voor 70% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 12:06 ]
Je kan ook, net als ik, gewoon elke dag zo'n broodje voor jezelf klaarmaken.Davio schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:47:
Jaloers! Kom ik aan met mijn bammetjes uit de vriezer.
Subway hebben we hier niet, maar kleine moeite om zelf te maken.TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:
Damn dat ziet er goed uit!
Gisteren nog 45 centimeter aan subway broodjes naar binnen gewerkt, dus mag niet klagen
Jeezus hoeveel eten jullie
Tja.. doe het al me hele leven zonder koffie, misschien nu een mooi moment om is te starten...BtM909 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:21:
Ach, genoeg koffie met genoeg suiker erin en je kan de rest van de dag gewoon voort
Uiteraard niets in de eventlogs te vindenThe page cannot be displayed because an internal server error has occurred.
> Schat, liever, poepje, wat is er?
< Niets....
> Jawel je kijkt zo zuur en geeft foutmeldingen...
< Tja als je niet aanvoelt wat er met mij aan de hand is vind ik dat raar en wordt ik nog bozer!!
Zal je leren om ook IIS/.NET maar aan te raken! prrftt!.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:
Hoera voor IIS/.NET met zijn veel zeggende foutmeldingen:
[...]
Uiteraard niets in de eventlogs te vindenDit is denk ik de vrouwlijke kant van IIS/.NET is...
< Niets....
< Tja als je niet aanvoelt wat er met mij aan de hand is vind ik dat raar en wordt ik nog bozer!!Alle mannen zijn hetzelfde...
Jop, maar dan zouden de prijzen eerst wat moeten dalen. 1.55 euro voor 33cl is wat te veel. Bij de AH is het nog geen 75ct voor 1.5 liter -.-SoaDmaggot schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:48:
Flesje ijsthee bevat ook wel genoeg suiker om de dag door te komen, lijkt me?
Och, ik ben nu toevallig vrij dicht bij huis.. k race er straks wel ff langs =P
[ Voor 41% gewijzigd door Mattijs.id op 25-09-2012 12:53 ]
Lekker professioneel als er een keer een externe review komt. Kutten doen wij alleen in SVN checkins
Is dat niet een security setting? Ik vind het wel een fijn idee dat mijn webserver niet alle details over mijn code het grote boze interwebz opschiet als er eens wat mis gaat. (niet dat ik natuurlijk ooooit fouten maak, maar toch.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:
Hoera voor IIS/.NET met zijn veel zeggende foutmeldingen:
[...]
Uiteraard niets in de eventlogs te vindenDit is denk ik de vrouwlijke kant van IIS/.NET is...
< Niets....
< Tja als je niet aanvoelt wat er met mij aan de hand is vind ik dat raar en wordt ik nog bozer!!Alle mannen zijn hetzelfde...
Xbox
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.