De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.000.885 views

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Bosmonster schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:05:
Je moet daar eerder systeembeheerders en applicatie-ontwikkelaars van overtuigen dan losse gebruikers.

Ik vind ze ietwat voorbarig (hoewel het een mooie ontwikkeling is natuurlijk)
Klopt, het is ook niet (zo zeer) de gebruikers, maar wanneer gebruikers niet meer op Google websites kunnen, zullen zij wel gaan klagen bij systeembeheerders, wat (denk ik) nu niet genoeg gebeurd. Waar door de kans op upgrade groter wordt. :)

Voorbarig? Misschien wel, maar "[alleen] de laatste 2 versies" ondersteunen vind ik prima. En ik denk dat juist een bedrijf als Google voor de websites Gmail, Drive, etc veel extra tijd kwijt is aan IE8 — in tegenstelling tot de gemiddelde website bouwer, die niet veel meer 'problemen' tegen komt dan wat CSS dingetjes.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:23:
[...]

Klopt, het is ook niet (zo zeer) de gebruikers, maar wanneer gebruikers niet meer op Google websites kunnen, zullen zij wel gaan klagen bij systeembeheerders, wat (denk ik) nu niet genoeg gebeurd. Waar door de kans op upgrade groter wordt. :)

Voorbarig? Misschien wel, maar "[alleen] de laatste 2 versies" ondersteunen vind ik prima. En ik denk dat juist een bedrijf als Google voor de websites Gmail, Drive, etc veel extra tijd kwijt is aan IE8 — in tegenstelling tot de gemiddelde website bouwer, die niet veel meer 'problemen' tegen komt dan wat CSS dingetjes.
Probleem zit hem een beetje in dat veel beheerders die oudere versies vanwege compatibiliteitsissues (met web applicaties) moeten onderhouden.

Het zou mooi zijn als de uitrol in de zakelijke markt van Chrome / Firefox wat meer doorzet (ik heb daar even geen cijfers van).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Van origine is het uiteraard zo dat je GPO's kunt gebruiken om IE settings aan te passen, hoe zit dit met Chrome/Firefox? Is dit iets wat die uitrol in de weg zit?

Je ziet ook vaak dat bedrijven Sharepoint gebruiken en het laatste bedrijf waar ik werkte, werkte dat uiteraard alleen goed met IE. :(

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Bosmonster schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:05:
Typisch.. toevallig net een issue met een klant die intern nog IE7 gebruikt. Dus de site moet hierop werken, ook al betalen ze zich scheel voor <1% van hun bezoekers. Ze kunnen zelf niet upgraden door crappy interne applicaties die alleen met IE7 werken...
Dat laatste is meestal het probleem. Beheerders zitten ook echt niet te wachten op oude meuk, gebruikers ook niet. Maar er zijn vaak oude applicaties (vaak met ranzige ActiveX controls) die perse IE 6 of 7 nodig hebben waardoor er niet geupgrade kan worden. En die oude software vervangen kost vaak veel geld.

https://niels.nu

• OkkE

OkkE

BtM909 schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:25:
Probleem zit hem een beetje in dat veel beheerders die oudere versies vanwege compatibiliteitsissues (met web applicaties) moeten onderhouden.
Dat is helaas vaak nog een oorzaak inderdaad. Werkt overigens die Compatibiliteit Modes van IE niet (zelf geen ervaring mee)?

Het is ook een lastige situatie waar zulke bedrijven in zitten; blijf je bij IE<9 omdat je (web)apps zo brak zijn gemaakt of vernieuw je alles. Laat ik het er bij houden dat ik erg blij zou zijn wanneer iedereen op minimaal IE9 zit (of nog beter FF/Chrome/...). :)

In de eerste plaats is het natuurlijk vooral de individuele gebruiker (thuis) — wij komen ze nog af en toe tegen — waarvan ik hoop dat ze upgraden.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25

Haan

dotnetter

Hydra schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:35:
[...]

Dat laatste is meestal het probleem. Beheerders zitten ook echt niet te wachten op oude meuk, gebruikers ook niet. Maar er zijn vaak oude applicaties (vaak met ranzige ActiveX controls) die perse IE 6 of 7 nodig hebben waardoor er niet geupgrade kan worden. En die oude software vervangen kost vaak veel geld.
Hier op kantoor heb ik laatst ook een leuke ontdekt: we moeten een VPN verbinding opzetten door naar een web pagina te gaan, die na inloggen via een ActiveX control de VPN opzet. Sowieso beperk je daarmee de VPN toegang al tot Windows PC's met IE, maar nu blijkt het in IE10 in Windows 8 niet eens te werken, omdat de IE versie niet 64-bits zou zijn |:( (en ja, ik heb 100x gecontroleerd dat daadwerkelijk de 64-bits versie wordt gebruikt)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
OkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:36:
[...]

Dat is helaas vaak nog een oorzaak inderdaad. Werkt overigens die Compatibiliteit Modes van IE niet (zelf geen ervaring mee)?
Soms wel soms niet. Ligt er een beetje aan :).Het liefst forceer ik altijd IE=EDGE omdat dat quirks mode altijd gek werkt maar soms kan quirks mode inderdaad helpen om een oude applicatie goed te laten werken.

Nothing to see here!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Bosmonster

*zucht*

Haan schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:50:
[...]

Hier op kantoor heb ik laatst ook een leuke ontdekt: we moeten een VPN verbinding opzetten door naar een web pagina te gaan, die na inloggen via een ActiveX control de VPN opzet. Sowieso beperk je daarmee de VPN toegang al tot Windows PC's met IE, maar nu blijkt het in IE10 in Windows 8 niet eens te werken, omdat de IE versie niet 64-bits zou zijn |:( (en ja, ik heb 100x gecontroleerd dat daadwerkelijk de 64-bits versie wordt gebruikt)
Die VPN moet toch wel ook via een omweg op te zetten zijn?

• OkkE

OkkE

Rutix schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:57:
[...]

Soms wel soms niet. Ligt er een beetje aan :).Het liefst forceer ik altijd IE=EDGE omdat dat quirks mode altijd gek werkt maar soms kan quirks mode inderdaad helpen om een oude applicatie goed te laten werken.
Ik ken IE=Edge, zit standaard in elke website die in bouw. :)

Ik bedoel: een bedrijf heeft een brakke interne webapp waar ze een oude IE versie voor nodig hebben; dat is vaak een reden om niet te upgraden naar nieuwe IE versies. Werkt in zo'n geval die Compatibiliteits Modes niet (vast niet, anders werd dat wel gebruikt)? Meer een vraag aan de systeembeheerders, eigenlijk.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:26:
[...]

Bij audi en vw zijn vooral de radio's met navigatie populair. Die rd500 system of zoiets, ken verhalen van mensen waar die systemen waren gejat en waar ze een paar weken later weer "op de stoep" stonden omdat de dieven wisten dat de verzekering of leasemaatschappij weer een nieuwe zou plaatsen...
Yep. En als het voor de tweede of derde keer gejat wordt mag je zelf dokken. Maar nog steeds niet kiezen voor iets diefstalgevoeligs, dat dan weer niet.

iOS developer

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28

BM

Admin Softe Goederen
Wat gebeurd er als je applicatie meer/sneller workitems in een local queue stopt dan dat de verwerkende code er weer uit kan halen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0bImt9LFqsDQ6kPG4mII8rGm/thumb.jpg

Ik kwam ineens vrij snel zonder memory te zitten :+ Waren zo'n 850K items aangemaakt op de queue, maar pas 150K verwerkt. Gek genoeg stopte de applicatie toen ineens :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• Styxxy
  • Laatst online: 08-05 21:56
Ik vind het niet zo awesome. Ik zit nog vast op IE8 (op mijn werk) omdat we hier nog steeds WinXP draaien (upgrade traject naar Win7 is op gang, binnen enkele maanden zouden we over zijn). Ik vind het ok dat ze misschien super advanced zaken niet meer naar IE8 porten, maar ze zouden de webapp toch nog werkend moeten houden zolang WinXP door Microsoft ondersteund wordt. Ach ja...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25

Haan

dotnetter

Styxxy schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:28:
[...]

[...]

Ik vind het niet zo awesome. Ik zit nog vast op IE8 (op mijn werk) omdat we hier nog steeds WinXP draaien (upgrade traject naar Win7 is op gang, binnen enkele maanden zouden we over zijn). Ik vind het ok dat ze misschien super advanced zaken niet meer naar IE8 porten, maar ze zouden de webapp toch nog werkend moeten houden zolang WinXP door Microsoft ondersteund wordt. Ach ja...
Dat is inderdaad wel een beetje knullig, IE8 is de meest recente versie die je onder Windows XP kan draaien.. En met nog steeds een marktaandeel van zo'n 40% (geschat obv dit artikel), is het niet dat het maar om een beperkte groep gebruikers gaat.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• OkkE

OkkE

Er staat toch alleen dat mensen met IE8 een melding krijgen?
After this date users accessing Google Apps services using Internet Explorer 8 will see a message recommending that they upgrade their browser.
Lijkt me dat je nog steeds — met een 11 jaar oud OS — gebruik kan maken van de diensten. :)

Maar heb je Google Apps nodig voor je dagelijkse werkzaamheden dan? In dat geval is het misschien handig dat het upgrade-traject iets versnelt wordt :P

Edit: Of ik begrijp de tekst verkeerd en de melding is het enige dat je ziet? Dit haal ik zo snel ergens anders uit de info:
If you use a browser other than those listed below, you'll be automatically directed to the basic HTML view of Gmail.

[ Voor 41% gewijzigd door OkkE op 24-09-2012 16:46 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:56
BM schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:11:
Wat gebeurd er als je applicatie meer/sneller workitems in een local queue stopt dan dat de verwerkende code er weer uit kan halen?
[afbeelding]

Ik kwam ineens vrij snel zonder memory te zitten :+ Waren zo'n 850K items aangemaakt op de queue, maar pas 150K verwerkt. Gek genoeg stopte de applicatie toen ineens :+
En je cpu's doen allemaal niks??
Edit: ah proces is allang dood natuurlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 24-09-2012 18:28 ]

Roomba E5 te koop

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:51
Styxxy schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:28:
En Google Chrome Frame? Of werkt dat toch niet echt lekker of kan dat niet met beperkte rechten? Zover ik het begrijp werkt dat alleen op sites die er specifiek om vragen, met IE=edge,chrome=1

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

sig69 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:41:
[...]
Ik zie anders genoeg activiteit bij een aantal cores

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:10
Ben al de hele middag bezig om MySQL Proxy aan de praat te krijgen met R/W-query splitting. Telkens bij de 4e request wordt de verbinding verbroken en krijg ik een CON_STATE_ERROR terug. Heb het gevoel dat bij de master-server ligt, nu maar eerst meten.

Nu eerst een kop koffie en daarna nog even kijken. :)
Edit: voor de duidelijkheid, geen vraag maar frustratie.

FUUU: Vergeten om proxy toegang te geven tot de firewall. |:(

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jlcYw3Pg4jY]
:+

[ Voor 13% gewijzigd door Manuel op 24-09-2012 17:09 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik vind het prima dat google dit doet. Het stuurt bedrijven, gebruikers etc om toch maar te gaan migreren.

Als dat eenmaal verder op gang komt, kunnen web ontwikkers weer een versie van hun ondersteuningslijstje wegstrepen.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Yes! Vandaag zijn eindelijk de 2 ontbrekende sata kabels toegekomen en heb ik ook mijn 2 front usb2.0 poorten werkend gekregen! Nu nog een langere 3.5mm naar RCA kabel en alles is in orde :)

• Styxxy
OkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:40:
Lijkt me dat je nog steeds — met een 11 jaar oud OS — gebruik kan maken van de diensten. :)

Maar heb je Google Apps nodig voor je dagelijkse werkzaamheden dan? In dat geval is het misschien handig dat het upgrade-traject iets versnelt wordt :P
We gebruiken geen Google Apps voor het bedrijf, maar zelf maak ik er wel wat gebruik van ;).
Barryvdh schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:47:
[...]
En Google Chrome Frame? Of werkt dat toch niet echt lekker of kan dat niet met beperkte rechten? Zover ik het begrijp werkt dat alleen op sites die er specifiek om vragen, met IE=edge,chrome=1
Te veel last :P en ik wil niet te veel in mijn IE8 stoppen (zit nu al te veel in naar mijn zin). Ja, ik moet IE gebruiken om op het internet te kunnen, de andere browsers zijn geblokkeerd :/ .

• Barryvdh
Mja, het is gewoon de renderengine van Chrome, maar dan in IE8 gestopt. Dus het lijkt alsof je met Chrome surft (zover ik het begreep, nooit echt zelf gebruikt)

• Styxxy
Barryvdh schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:24:
Mja, het is gewoon de renderengine van Chrome, maar dan in IE8 gestopt. Dus het lijkt alsof je met Chrome surft (zover ik het begreep, nooit echt zelf gebruikt)
Zolang de diensten maar blijven werken is het ok :). Ik vermoed niet dat ze plots alles gaan breken in IE8, maar enkel updates van hun services geen rekening meer gaan houden. En uiteindelijk gebruik ik het ook niet zo veel :P.

• Hydra
Barryvdh schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:24:
We raden bij een product van ons ook aan de chrome plugin te gebruiken als gebruikers oude IE versies hebben. Werkt behoorlijk prima: ze kunnen IE blijven gebruiken en wij hebben niet al het gezeur dat je met IE krijgt.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
sig69 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:41:
[...]
Edit: ah proces is allang dood natuurlijk...
Proces was al even gestopt ja :) Cores waren sowieso niet zo druk, process was voornamelijk database werk (1 queue item was een stuk of 5 insert statements). Ik kon ze sneller queuen dan de database ze kon inserten :p

Xbox

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 13:35

F.West98

Alweer 17 jaar hier

I just like spoon.net
Het is echt handig om alle oude browsers uit te testen. IE6 t/m 9, FF alle versies, Safari, Chrome, Opera. Mobile versies ook. :D
Allemaal in een sandbox

edit:
En dan kom ik er achter dat de toch al niet ondersteunde IE7 mijn site to-taal verkloot. Alles, alles is verkeerd. :')

[ Voor 26% gewijzigd door F.West98 op 24-09-2012 19:35 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03
F.West98 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:32:
[...] edit:
En dan kom ik er achter dat de toch al niet ondersteunde IE7 mijn site to-taal verkloot. Alles, alles is verkeerd. :')
You're doing it wrong! :)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 13:35

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Wat dan?

:( Spoon.
Dan is de testperiode voorbij en kan je niets meer draaien? Terwijl je wel free apps kan draaien?

[ Voor 87% gewijzigd door F.West98 op 24-09-2012 20:44 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
BM schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:11:
[afbeelding]
Daarom gebruik je meestal een blocking queue met een beperkte grootte. ;)

Verwijderd

I just like spoon.net
Het is echt handig om alle oude browsers uit te testen. IE6 t/m 9, FF alle versies, Safari, Chrome, Opera. Mobile versies ook. :D
Allemaal in een sandbox

edit:
Werkt niet op Mac, wat een faalsite! :')

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De site werkt niet op Mac :?

Oh, je bedoelt waarschijnlijk de .exe plugin.

[ Voor 50% gewijzigd door 8088 op 24-09-2012 23:57 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Soultaker schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:03:
[...]

Daarom gebruik je meestal een blocking queue met een beperkte grootte. ;)
Heb het nu anders opgelost, draait nu iets langzamer, maar mijn applicatie en de database lopen nu iig (zo lijkt het nu iig) op dezelfde snelheid.

Sowieso niet zoveel zin om dit heel netjes op te gaan zetten. Tis een sync tooltje wat straks slechts hoogst zelden gedraait gaat worden (na de initiele run, die nu bezig is), dan boeit het me niet zo of de snelheid helemaal optimaal is.

Edit: wat beroerder is, is dat er een redelijk stevig memoryleak in zit :( Na 300K items zit het memorygebruik al op ruim 1GB, dat begon op 100MB.... toch eens ff kijken of ik dat kan vinden :X
alienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:03:
Leuk om de dag mee te beginnen: "Alienfruit, let wel op je overuren. Je moet nog ~25 overuren maken voor je laatste werkdag. Anders moet je vakantiedagen inleveren". Ik heb al helemaal geen zin meer om te werken vandaag
Huh, verplicht een x-aantal overuren moeten maken?

[ Voor 34% gewijzigd door BM op 25-09-2012 08:05 ]

Xbox

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Leuk om de dag mee te beginnen: "Alienfruit, let wel op je overuren. Je moet nog ~25 overuren maken voor je laatste werkdag. Anders moet je vakantiedagen inleveren". Ik heb al helemaal geen zin meer om te werken vandaag

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:? heb je al te veel vakantie uren opgemaakt o.i.d. Het lijkt me sterk dat je verplicht overuren moet maken, dus zal het wel als compensatie ergens voor zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• alienfruit

alienfruit

Woy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:13:
:? heb je al te veel vakantie uren opgemaakt o.i.d. Het lijkt me sterk dat je verplicht overuren moet maken, dus zal het wel als compensatie ergens voor zijn.
Ghehehehe. -O- Nee, ik heb nog 12 vakantiedagen over. We moeten alleen verplicht ~60uren overwerken per jaar. En die heb ik dus nog niet gehaald en nu wilt ie dus 'compenseren' met mijn vakantiedagen.

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 25-09-2012 09:00 ]

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40
Waarom staat er in vredesnaam in je contract dat je verplicht 60 overuren per jaar moet werken? Wat is de redenatie daarachter?

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Voor geintereseerden in AI: er is sinds gisteren een online AI course gestart op de 'online education' site van MIT en Harvard (en andere universiteiten).

https://www.edx.org/cours...X/CS188.1x/2012_Fall/info

Ik hoop dat er deze winter nog een nieuwe AI Challenge komt, meteen kennis toepassen :D

• alienfruit

alienfruit

Sardaukar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:04:
Waarom staat er in vredesnaam in je contract dat je verplicht 60 overuren per jaar moet werken? Wat is de redenatie daarachter?
Staat nergens. In het wetboek staat zoiets.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

alienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:14:
[...]

Staat nergens. In het wetboek staat zoiets.
Wat, in Zwitserland moet je verplicht 60 uur per jaar overwerken van de wet? :')

• alienfruit

alienfruit

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:00:
[...]

Ghehehehe. -O- Nee, ik heb nog 12 vakantiedagen over. We moeten alleen verplicht ~60uren overwerken per jaar. En die heb ik dus nog niet gehaald en nu wilt ie dus 'compenseren' met mijn vakantiedagen.
Kun je niet gewoon zeggen: "Oke prima, verrek maar. Hier zijn mijn vakantie dagen en stik er maar in"
(maar dan uiteraard in het Engels/Duits ;) ).

Met zo'n club mensen zou ik graag mijn kont tegen de krib gooien >:) Werkgevers kunnen soms zo vervelend worden tegen het eind van je contract...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Sh4wn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:11:
Voor geintereseerden in AI: er is sinds gisteren een online AI course gestart op de 'online education' site van MIT en Harvard (en andere universiteiten).

https://www.edx.org/cours...X/CS188.1x/2012_Fall/info

Ik hoop dat er deze winter nog een nieuwe AI Challenge komt, meteen kennis toepassen :D
Oe nice. *bookmarked*

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:56
alienfruit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:00:
[...]

25 uur is drie dagen, als je dan nog 12 hebt staan zou ik zeggen: prima, doe maar

Roomba E5 te koop

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 13:26

Acid_Burn

uhuh

Ik heb het maar even vluchtig gelezen, maar ik lees daar niet uit dat je verplicht bent 60 uur over te werken. Als ik het goed zie staat er alleen dat ze niet verplicht zijn deze uit te betalen (of extra te betalen).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik heb plotseling ook geen iPad Retina, iPhone 5 en 4S meer op een klantensite mee te testen. Sinds dat mailtje. Immers die heb ik nodig om muziek te luisteren want dat mag niet vanaf je computer.

@Acid_Burn: Klopt... Maar er valt niet over te discusseren... Je kan wel geacht worden om overuren te maken als dit anders het bedrijf schade toebrengt. Dus ze kunnen altijd over de economische crisis boeg gooien :P

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 25-09-2012 09:51 ]

• Barryvdh
I just like spoon.net
Allemaal in een sandbox
Wow, werkt best nice. Stuk handiger dan VirtualPC openen, speciaal voor IE6.

• OkkE

OkkE

Kennen jullie http://www.robohornet.org/ al? Benchmark die (schijnbaar) real world tests doet ipv raw Javascript performance (meer uitleg).

[ Voor 28% gewijzigd door OkkE op 25-09-2012 10:10 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Barryvdh schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:56:
[...]

Wow, werkt best nice. Stuk handiger dan VirtualPC openen, speciaal voor IE6.
Leuke tool, alleen jammer dat IE niet goed wordt ondersteund onder Windows 8.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:09:
Kennen jullie http://www.robohornet.org/ al? Benchmark die (schijnbaar) real world tests doet ipv raw Javascript performance (meer uitleg).
Hij duurt alleen wel vreselijk lang XD

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

OkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:09:
Net geprobeerd, maar meer dan 'Aborted by user' komt er niet uit...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dcm360 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:20:
[...]

Ja maar dat is toch KEI realistisch? Gebruikers aborten ook wel eens een actie :+
Wauw, het is net echt :D

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:16:
Hij duurt alleen wel vreselijk lang XD
Ja het duurt redelijk lang. :)
dcm360 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:20:
De website werkt inderdaad nog niet helemaal vlekkeloos. Tweede keer ging zonder problemen:

Chrome 21 op OSX 10.8.1
RH-A1: 0154.15
The RoboHornet index is normalized to 100 and roughly shows your browser's performance compared to other modern browsers on reference hardware.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zit je net in "the zone", komen collega's binnen banjeren :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Die SVG Resize test blijft die wel erg lang doen hier :') Probeert die de spreiding te verminderen ofzo?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:32:
Ik weet niet wat jij doet als je "in the zone" bent :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03 16:59
Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:32:
Afbeeldingslocatie: http://imshopping.rediff.com/imgshop/450-450/shopping/pixs/4434/s/SHN7500_00-GAL-global._philips-noise-cancelling-earphones-shn7500.jpg

• PeterSelie
  • Laatst online: 07-05 01:45
In de zone met Philips doppen? :N

• Korben

Korben

() => {};

Chrome 22 op Windows 8:
RH-A1:0177.90
IE 10 op Windows 8:
RH-A1:0193.30
IE 10 doet het best netjes dus. :)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:40:
[...]

Ik weet niet wat jij doet als je "in the zone" bent :+
Da's een andere zone :9
Ik heb een DAP DH 105, veel fijner dan in-ear zooi. En het geluid is superieur voor zo'n goedkoop geval.

Maar als ze vinden dat ze mij iets moeten vragen, tja :'(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Geloof me, die werken niet tegen alle collega's :+
Daarnaast begrijpen sommige mensen het niet dat wanneer je die dingen in je hoofd hebt je ze niet kunt horen... Sommige mensen steken een heel verhaal af voordat ze beseffen dat je ze waarschijnlijk niet hoort :/

Pffft, wat is de website van PostNL toch een drama zeg :'( Probeer even een Track&Trace op te vragen en alle mogelijkheden lopen gewoon vast. MijnPakket, slaat vast na het inloggen, T&T linkje van de webwinkel komt op een andere pagina uit en het zoeken op pakketnummer en postcode hangt nu ook al een paar minuten vast :/

• OkkE

OkkE

Korben schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:44:
IE 10 doet het best netjes dus. :)
Ik dacht zelfs een tweet gezien te hebben dat IE10/Win8 op dit moment de hoogste score haalt. :)

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:45:
[...]

Geloof me, die werken niet tegen alle collega's :+
Daarnaast begrijpen sommige mensen het niet dat wanneer je die dingen in je hoofd hebt je ze niet kunt horen... Sommige mensen steken een heel verhaal af voordat ze beseffen dat je ze waarschijnlijk niet hoort :/
Dit werkt dan veel beter, zo zien mensen ten minste dat je een koptelefoon op hebt. :+ Daarnaast heeft het ding een uitstekende geluidskwaliteit voor de prijs.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:50:
[...]

Dit werkt dan veel beter, zo zien mensen ten minste dat je een koptelefoon op hebt. :+ Daarnaast heeft het ding een uitstekende geluidskwaliteit voor de prijs.
Ook dat werkt niet altijd ;) Ik heb zo'n hele mooi Creative Gaming headphone die niet te missen is. Ding is redelijk groot en heeft rode oorkleppen, maar nog valt het schijnbaar niet altijd op dat ik hem op heb. Het kan ook aan de persoon in kwestie liggen (mijn vrouw), maar er wordt zelfs met dat ding op mijn kop een heel gesprek gevoerd :+ (sowieso een vrouwentrekje volgens mij :X )

Gelukkig heb ik haar inmiddels zo getraind dat ze weet dat een koptelefoon betekend dat ik muziek aan heb (heel vreemd :+ ) en dat ik waarschijnlijk geconcentreerd aan het werk ben... :P Duurde even, maar de training lijkt nu vruchten af te werpen :*)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Argh, gok-debuggen. "Waar komt die error vandaan?" - "Geen idee, wat gebeurt er als je vinkje X bij DLL Y omzet?" En gok-IntelliSense: na iedere punt op Ctrl+Spatie drukken om de hele property- en methodelijst door te zoeken. RTFM, een webpagina zoekt makkelijker...

[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2012 11:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:54:
[...]

Ook dat werkt niet altijd ;) Ik heb zo'n hele mooi Creative Gaming headphone die niet te missen is. Ding is redelijk groot en heeft rode oorkleppen, maar nog valt het schijnbaar niet altijd op dat ik hem op heb. Het kan ook aan de persoon in kwestie liggen (mijn vrouw), maar er wordt zelfs met dat ding op mijn kop een heel gesprek gevoerd :+ (sowieso een vrouwentrekje volgens mij :X )

Gelukkig heb ik haar inmiddels zo getraind dat ze weet dat een koptelefoon betekend dat ik muziek aan heb (heel vreemd :+ ) en dat ik waarschijnlijk geconcentreerd aan het werk ben... :P Duurde even, maar de training lijkt nu vruchten af te werpen :*)
Gewoon blanco aanstaren met koptelefoon op totdat ze klaar is met praten. Dan koptelefoon afzetten en met een strak gezicht vragen 'Sorry, zei je iets?'. >:)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Training! _O-

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:33

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Doet me denken aan Sheldon die Penny traint met koekjes / snoepjes :+

My iRacing profile | Strava

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Deze heeft ook een verbazend goede sound. Heb hem nu al meerdere jaren, tegenwoordig op het kantoor voor muziek. Een simpel headsetje thuis voor TeamSpeak voldoet prima. De rest van het (game) geluid gewoon over de boxen.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 25-09-2012 11:05 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:02:
[...]

Doet me denken aan Sheldon die Penny traint met koekjes / snoepjes :+
Of het stukje in The Office waar Jim het Pavlov effect op Dwight test :D

Het leuke is dat mijn vrouw gedragswetenschap heeft gehad tijdens haar opleiding (Orthopedagoog) en dus bekend is met Pavlov, zo nu en dan grap ik ook dat ik haar aan het Pavlovven ben :+

Waarom zou je een puppy nemen als je ook je vrouw kunt trainen 8)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:00:
[...]

Gewoon blanco aanstaren met koptelefoon op totdat ze klaar is met praten. Dan koptelefoon afzetten en met een strak gezicht vragen 'Sorry, zei je iets?'. >:)
Dat doe ik meestal bij collega's ja, tenzij ze me aantikken (Waar ik me soms het leplazarus van schrik).

Heb op kantoor deze:
http://www.new-line.nl/nl/koptelefoons/dap-dh-105_5384.htm

Vrij oud, maar super geluid, en 4 meter kabel, dus ik kan met koptelefoon op nog naar het whiteboard lopen en dingen aanpassen :*)

Collega heeft koffie gezet. Haar eerste keer dat ze koffie zet op het nieuwe apparaat.
Ik ben spontaan wakker en hyper. Dit is bijna vast voedsel. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 11:20 ]

• Davio
Ik gebruik altijd de George methode:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yd9ma2UVLHM]

[ Voor 33% gewijzigd door Davio op 25-09-2012 11:21 ]

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03 16:59
kan je de syllabus voor 's opsturen? ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fijn, tegen een XML service aanpraten die wél een error teruggeeft als je géén logingegevens meegeeft maar géén output als je wél logingegevens meegeeft... :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Komt bekend voor? :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x0ml8.png

• PeterSelie
Die zag ik net ook al op 9gag langskomen. Hard van toepassing op een ex-collega van mij, hence ex-collega :P

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
* whoami geraakt niet in the zone vandaag.

https://fgheysels.github.io/

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dit moet ik meesturen: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> en dit krijg ik terug: [content-type] => text/xml; Charset=iso-8859-1... 8)7

Het kon wel eens een lange dag worden :+

• OkkE

OkkE

Aaarrgghhh, wat is het toch ontzettend irritant om cross-platform mobile websites te testen als je niet van elk merk/type/versie een device hebt liggen. Geen van de emulators/SDK's werken (goed) cross-platform. :(

Ben er ff klaar mee, tijd voor even wat anders: lunch! :9
Afbeeldingslocatie: http://www.aubergevangogh.nl/images/lunch3.jpg
Niet m'n daadwerkelijke lunch, maar 't lijkt er op.

• Davio
Jaloers! Kom ik aan met mijn bammetjes uit de vriezer. :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Collega vond dat ik dit maar moest oplossen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
/**
 * The hard part, send the e-mail
 *
 * @author collega
 * @todo Build the fucker
 * @todo Doorgeven aan die blonde, geen zin an vandaag.
 */
class Mailer extends Controller{
    /**
     * @todo Mail stuff
     */
    public function mailfolder(){
        // Sjah
    }

}

:')

Davio schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:47:
Ik heb elke dag verse lunch. Wordt verzorgd door de baas. Gekookt eitje, vers brood van de bakker, en heuleveel groenten en spul enzo om op brood te doen.
En vrijdags iets van een gehaktbal, verse bradwurst, kip, shoarma, zulk soort dingen 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 11:49 ]

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Ook aan het praten tegen een XML service. Moet username/pass meesturen en als ik het verkeerd doe krijg ik een response als in "user/pass incorrect" maar wel een sessie id in de response.
Dus effe kijken of ik met die sessie id verder kan en ja hoor....

Toen effe proberen in te loggen met admin/pindakaas en hopsakee, ik ben als admin ingelogd als ik gewoon het sessie id gebruik.

Is sowieso een extreem brakke service die waarschijnlijk zijn XML output opbouwt door gewoon te concatten :(
Kwam laatst al een response tegen als
<sleutel attribuut="waarde">bla</sleutel attribuut="waarde">

Sja, da ga nie werke nie.

En meer van dat grapjes

Lekker op de bank

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:
Collega vond dat ik dit maar moest oplossen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
/**
 * The hard part, send the e-mail
 *
 * @author collega
 * @todo Build the fucker
 * @todo Doorgeven aan die blonde, geen zin an vandaag.
 */
class Mailer extends Controller{
    /**
     * @todo Mail stuff
     */
    public function mailfolder(){
        // Sjah
    }

}

:')
'Geen zin an'. Wat een boer. Bovendien, is toch niet zo moeilijk... Postmark to teh rescue!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:45:
Aaarrgghhh, wat is het toch ontzettend irritant om cross-platform mobile websites te testen als je niet van elk merk/type/versie een device hebt liggen. Geen van de emulators/SDK's werken (goed) cross-platform. :(

Ben er ff klaar mee, tijd voor even wat anders: lunch! :9
[afbeelding]
Niet m'n daadwerkelijke lunch, maar 't lijkt er op.
Damn dat ziet er goed uit! :o

Gisteren nog 45 centimeter aan subway broodjes naar binnen gewerkt, dus mag niet klagen :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:
[...]

'Geen zin an'. Wat een boer. Bovendien, is toch niet zo moeilijk... Postmark to teh rescue!
Zo commenten wij hier allemaal ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:

[...]

Ik heb elke dag verse lunch. Wordt verzorgd door de baas. Gekookt eitje, vers brood van de bakker, en heuleveel groenten en spul enzo om op brood te doen.
En vrijdags iets van een gehaktbal, verse bradwurst, kip, shoarma, zulk soort dingen 8)
Nietus!!! :o
ZaZ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:49:
Ook aan het praten tegen een XML service. Moet username/pass meesturen en als ik het verkeerd doe krijg ik een response als in "user/pass incorrect" maar wel een sessie id in de response.
Dus effe kijken of ik met die sessie id verder kan en ja hoor....

Toen effe proberen in te loggen met admin/pindakaas en hopsakee, ik ben als admin ingelogd als ik gewoon het sessie id gebruik.

Is sowieso een extreem brakke service die waarschijnlijk zijn XML output opbouwt door gewoon te concatten :(
Kwam laatst al een response tegen als
bla

Sja, da ga nie werke nie.

En meer van dat grapjes
Ja om moe van te worden. Maar zeer ernstig zeg, zo lek als een mandje dus... >:)

Opzich ziet de XML er niet heel verkeerd uit, maar ik heb al wel door dat het niet tiptop is. Liever wilden ze de gegevens aanleveren in .SQL bestand ... nou daar ga ik helemaal niet aan beginnen. :'(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bekijk de foto's op onze fb-page maar eens :D

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 12:05 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:53:
[...]

Bekijk de foto's op onze fb-page maar eens :D
Linkje? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Staat er toch? O-)
(Staan helaas minder foto's dan ik dacht, iemand heeft lopen opschonen denk ik :'( )

[ Voor 70% gewijzigd door Firesphere op 25-09-2012 12:06 ]

• OkkE

OkkE

Davio schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:47:
Je kan ook, net als ik, gewoon elke dag zo'n broodje voor jezelf klaarmaken. :)
TheNephilim schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:
Damn dat ziet er goed uit! :o

Gisteren nog 45 centimeter aan subway broodjes naar binnen gewerkt, dus mag niet klagen :+
Subway hebben we hier niet, maar kleine moeite om zelf te maken. :)

• azerty
Gisteren ook naar de subway geweest, wel "maar" 30cm xD

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

30 is toch de hele :?

Jeezus hoeveel eten jullie :+

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 16:47
BtM909 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:18:

Niets.. Lunch vergeten >.< =P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ach, genoeg koffie met genoeg suiker erin en je kan de rest van de dag gewoon voort :+

• Mattijs.id
BtM909 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:21:
Ach, genoeg koffie met genoeg suiker erin en je kan de rest van de dag gewoon voort :+
Tja.. doe het al me hele leven zonder koffie, misschien nu een mooi moment om is te starten... :+

• PeterSelie
Flesje ijsthee bevat ook wel genoeg suiker om de dag door te komen, lijkt me? ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoera voor IIS/.NET met zijn veel zeggende foutmeldingen:
The page cannot be displayed because an internal server error has occurred.
Uiteraard niets in de eventlogs te vinden :'( Dit is denk ik de vrouwlijke kant van IIS/.NET is...
> Schat, liever, poepje, wat is er? :?
< Niets.... :/
> Jawel je kijkt zo zuur en geeft foutmeldingen...
< Tja als je niet aanvoelt wat er met mij aan de hand is vind ik dat raar en wordt ik nog bozer!! :@ Alle mannen zijn hetzelfde... :@

• azerty
BtM909 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:18:

Is een volledige inderdaad :)

Standaard portie voor mij :p

• Mattijs.id
.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:

[...]

Uiteraard niets in de eventlogs te vinden :'( Dit is denk ik de vrouwlijke kant van IIS/.NET is...
< Tja als je niet aanvoelt wat er met mij aan de hand is vind ik dat raar en wordt ik nog bozer!! :@ Alle mannen zijn hetzelfde... :@
Zal je leren om ook IIS/.NET maar aan te raken! prrftt!
SoaDmaggot schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:48:
Flesje ijsthee bevat ook wel genoeg suiker om de dag door te komen, lijkt me? ;)
Jop, maar dan zouden de prijzen eerst wat moeten dalen. 1.55 euro voor 33cl is wat te veel. Bij de AH is het nog geen 75ct voor 1.5 liter -.-

Och, ik ben nu toevallig vrij dicht bij huis.. k race er straks wel ff langs =P

[ Voor 41% gewijzigd door Mattijs.id op 25-09-2012 12:53 ]

• Hydra
Lekker professioneel als er een keer een externe review komt. Kutten doen wij alleen in SVN checkins ;)

• BM

BM

Admin Softe Goederen
.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:

[...]

Is dat niet een security setting? Ik vind het wel een fijn idee dat mijn webserver niet alle details over mijn code het grote boze interwebz opschiet als er eens wat mis gaat. (niet dat ik natuurlijk ooooit fouten maak, maar toch O-) :+ )

Xbox

Pagina: 1 ... 172 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.