De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.000.887 views

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
.Gertjan. schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:46:
[...]

Vandaag bezig met een kleine uitbreiding op Dapper. Dat is toch wel erg mooi aan open source software :P Bevalt je iets niet? Dan pas je het toch gewoon aan :D
Heb ik ook ooit gedaan voor de NH JetDriver. Dan ook een aanvraag ingestuurd om contributor te kunnen zijn, maar heb daar nooit reaktie op gekregen. Jammer dus, want nu heb ik mijn eigen JetDriver versie. :/

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Priet schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:16:
Argghhh wat was dat mooie programma ook alweer om UML en ERD schema's mee te maken :X

Bij een vorig project heb ik me helemaal rot gezocht naar een goed programma en er -tig vergeleken. Maar welke kwam nou ook alweer als winnaar uit de bus? 8)7
StarUML?

Verwijderd

Dat ziet er inderdaad goeie boel uit. Die moet ik maar eens onthouden.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ook al Bezet schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:38:
[...]

Geeft een interessant resultaat in Opera.
[afbeelding]
Weird, hier geen problemen in Chrome en ook niet in Opera :+
.Gertjan. schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:46:
[...]

Zeker handig :P Pas een site opgeleverd waar ik het zelfde moest doen, maar daar besloten de jQuery approach te doen. Op zich is een CSS optie wel handig, maar ik vraag me af in hoeverre je dat kunt beinvloeden. De wens in de site die ik maakte was namelijk dat er aangegeven kon worden of de horizontale of verticale zijde van de achtergrond mocht worden afgeknipt.

Daarnaast is het ook wel leuk om zoiets te bouwen :P Leer je weer wat extra dingetjes over de browsers/js/jQuery. Tja je bent nu eenmaal een developer :+
Klopt, maar het jammere is dat je met jQuery toch even een slag later aan het renderen bent dan met CSS. En de 2e methode lijkt prima te werken in IE8. Maar inderdaad het is ook wel leuk om zelf zoiets helemaal in elkaar te zetten. Soms heb je gewoon geen tijd voor dat soort dev uurtjes :P
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:52:
[...]

Dat ziet er inderdaad goeie boel uit. Die moet ik maar eens onthouden.
Altijd hè, ladingen met 'handige' sites/etc om te onthouden :+

---

Nu eerst maar eens een hapje eten! :o

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
TheNephilim schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:26:
Tjah, JSONP is misschien niet zo mooi als de normale manier van werken, maar het gezeur met die origins. Wij hebben een push.domein.nl poging gedaan, maar dat moest zelfs met JSONP. De service stond op een andere server dan domein.nl dus moet je wel aan een subdomein.
CORS is nog niet zinnig voor public use, aangezien IE7/8 die niet ondersteunen. Jsonp valt qua security goed af te dichten.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#sub .container .eleven.columns.box1 h1 br, 
#sub .container .eleven.columns.box1 p br, 
#sub .container .eleven.columns.box1 br, 
li.footer br { 
    display: none; 
}

:F |:( ;( 8)7 :X .

Smileys tekort om de stupiditeit hier van weer te geven.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik mis eigenlijk de !important...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daar heb ik in de CSS waar ik momenteel mee bezig ben ook wel de nodige van langs zien komen :X

Zoals een iframe overlay die important 100% x 100% wordt gemaakt. Klik hele scherm wit :/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
Grijze Vos schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:00:
[...]
CORS is nog niet zinnig voor public use, aangezien IE7/8 die niet ondersteunen. Jsonp valt qua security goed af te dichten.
Zijn workarounds voor (zonder flash). En ik zie niet in hoe je met JSONP fatsoenlijke authenticatie op kunt zetten, behalve met cookies.

[ Voor 14% gewijzigd door curvemod op 21-09-2012 13:30 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 11:31

Sebazzz

3dp

Priet schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:16:
Argghhh wat was dat mooie programma ook alweer om UML en ERD schema's mee te maken :X

Bij een vorig project heb ik me helemaal rot gezocht naar een goed programma en er -tig vergeleken. Maar welke kwam nou ook alweer als winnaar uit de bus? 8)7
Al die gratis programma's is negen van de tien keer Java troep met usability van 0,0 en gigantisch lelijke diagrammen :')

Zelf vind ik Software Ideas Modeler prettig werken, maar als je ooit Visual Studio wilt upgrade als je dat gebruikt, kan je voor Ultimate kiezen want daar kan je dan ook diagrammen in maken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, weer gezeur met een contactformulier op een website waarvan de mailtjes niet aankomen op het info@ adres van de klant. Andere mail komt wel aan, maar die van het contactformulier (op de website) niet 8)7

Helaas deze keer geen verkeerde MX records, iets wat bij de hoster ook al eens is voorgekomen, dus waar zit het dan in hè? :X

• azerty
  • Laatst online: 22:04
OkkE schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:36:
Gister bestelling binnen behalven mijn monitor. :( Hopelijk is dat snel te regelen.

Verder viel het in elkaar zetten nog best tegen, pff, hoop (vooral kleine details) veranderd sinds de laatste keer dat ik zelf mijn PC bouwde. Paar keer even goed moeten kijken, passen en meten, maar het is gelukt!

En damn wat is die snel (vergeleken met mijn vorige). _O_ Eerst nog even werken, dan begint een weekend van games (en software) installeren en testen hoe ver ik kan gaan met de graphics settings, hehe.

[...]

Gister direct na het installeren van Windows en de video driver:
[afbeelding]
Ook niet slecht. Ik vermoed dat je een kleinere SSD hebt dan mij? Dat zou het verschil tussen 7.9 en 7.7 verklaren. Verder nog een "iets" tragere processor volgens windows dus :p

Hopelijk komt dat scherm morgen toe!

• OkkE

OkkE

OkkE schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:36:
Gister bestelling binnen behalven mijn monitor. :( Hopelijk is dat snel te regelen.
Net mailtje van webshop gehad, monitor ligt helaas nog in het sorteercentrum. Maar gelukkig is 'ie niet kwijt, wordt morgen bezorgt. :)
wsitedesign schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:10:
[...]

Ook niet slecht. Ik vermoed dat je een kleinere SSD hebt dan mij? Dat zou het verschil tussen 7.9 en 7.7 verklaren. Verder nog een "iets" tragere processor volgens windows dus :p

Hopelijk komt dat scherm morgen toe!
Monitor is dus geregeld. :)

Ik heb een 256GB SSD van Samsung, ik dacht precies de zelfde als jou? Maar het kan zijn dat die score beïnvloed werd door dat ik ook tegelijk lees/schrijf acties aan het uitvoeren was.

[ Voor 45% gewijzigd door OkkE op 21-09-2012 14:18 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wsitedesign schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:10:
Dan doet de mijne 't toch ook niet verkeerd :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7WucGHn1640qjfnlj6AabAyX/thumb.png

(Alleen is de schaal nu niet 1.0 t/m 7.9, maar 1.0 t/m 9.9 O-) )

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 21-09-2012 14:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TheNephilim schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:57:

Klopt, maar het jammere is dat je met jQuery toch even een slag later aan het renderen bent dan met CSS. En de 2e methode lijkt prima te werken in IE8. Maar inderdaad het is ook wel leuk om zelf zoiets helemaal in elkaar te zetten. Soms heb je gewoon geen tijd voor dat soort dev uurtjes :P
Ik heb alleen hele rare tekst-selectie "bugs" met de CCS only oplossingen/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• azerty
  • Laatst online: 22:04
OkkE schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:15:
Ik heb een 256GB SSD van Samsung, ik dacht precies de zelfde als jou? Maar het kan zijn dat die score beïnvloed werd door dat ik ook tegelijk lees/schrijf acties aan het uitvoeren was.
Zal waarschijnlijk wel zijn ofzo, van mij was er niet zoveel aan het werken.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Net post van m'n leasemaatschappij. Levering van m'n auto is WEER een week verschoven, en niet de goeie kant op. Aaarghfaaaaagrblaagblaaat!

https://niels.nu

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:20:
[...]

Ik heb alleen hele rare tekst-selectie "bugs" met de CCS CSS only oplossingen/
Hier geen last van eigenlijk. Ik heb meteen na de body de img en dan een #base-wrapper en daarin een #base waarin de rest van de website zit.

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:33
Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:26:
Net post van m'n leasemaatschappij. Levering van m'n auto is WEER een week verschoven, en niet de goeie kant op. Aaarghfaaaaagrblaagblaaat!
Ik ga binnenkort ook een nieuwe kiezen, hoop dat het niet zo lang duurt. Welke is het geworden?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:02
Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:26:
Wanneer nu dan? Straks word het volgend jaar :P
Laatste paar maanden krijg je meestal geen auto's meer in verband met de datering op het kentekenbewijs enz.

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:19:
[...]

Dan doet de mijne 't toch ook niet verkeerd :P

[afbeelding]

(Alleen is de schaal nu niet 1.0 t/m 7.9, maar 1.0 t/m 9.9 O-) )
Wow. Wat is die UI lelijk zeg! :9

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:49:
[...]

Wat wel raar is, is dat het een Nederlandse UI is. Welke rechtgeaarde power user gebruikt er nou een Nederlandse Windows?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RobIII ja :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
[...]

Zo'n platte UI, hoe weet je nu in godsnaam waar je kan klikken? Ik voel me als een blinde die een braille tekst probeert te lezen waarbij de bolletjes wel zwart zijn maar niet in relief.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
jip_86 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:41:
[...]

Laatste paar maanden krijg je meestal geen auto's meer in verband met de datering op het kentekenbewijs enz.
Mijne is besteld in maart, en wordt geleverd ergens midden december. (Terwijl de oorspronkelijke leverdatum ergens in juni was).
(en het gaat om hetzelfde type wagen als die van Hydra).

https://fgheysels.github.io/

• Hydra
Down schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:41:
Ik ga binnenkort ook een nieuwe kiezen, hoop dat het niet zo lang duurt. Welke is het geworden?
For Focus station, 14% diesel. Moet een kind in enzo he, veel ruimte nodig dus een burgerbak ;)
jip_86 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:41:
Begin Nov. Sowieso klote dat het na 1 Oct geworen is (was eerst half Aug) want hij wordt dus gewoon door het hogere BTW tarief een stukje duurder. Hij is nog wel goedkoper per maand dan m'n huidige (20% Peugeot 207).
whoami schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:12:
Mijne is besteld in maart, en wordt geleverd ergens midden december. (Terwijl de oorspronkelijke leverdatum ergens in juni was).
(en het gaat om hetzelfde type wagen als die van Hydra).
Jun? Da's raar, ze zouden pas vanaf Jul geproduceerd worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 21-09-2012 15:16 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Python en Pyramid installeren op Windows... ;w

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
creator1988 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:39:
[...]

Simpel node.js servertje dat requests doorpipet, kost je 6 regels code en ongeveer 0 CPU. FYI https://github.com/nodejitsu/node-http-proxy
Beetje loos imo, waarom er perse een proxy tussenzetten als je dan alsnog precies dezelfde data binnen krijgt waar je wel een extra service voor moet opzetten.

• Hydra
TheNephilim schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:46:
Geen enkel issue met Python gehad, wat is het probleem met Pyramid (ken ik niet)?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:46:
[...]

Beetje loos imo, waarom er perse een proxy tussenzetten als je dan alsnog precies dezelfde data binnen krijgt waar je wel een extra service voor moet opzetten.
Het idee is dan natuurlijk dat je checked of de json wel echt json is en geen andere scripts bevat die je website overnemen ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
TheNephilim schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:46:
easy_install, pip, zou toch moeten werken.
Ik heb nog pyramid 1.1 op een windows pratende gekregen.
Lastigste was het xml gebeuren dachtik, maar daar waren oplossingen voor...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:49:
[...]

Geen enkel issue met Python gehad, wat is het probleem met Pyramid (ken ik niet)?
cpf_ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:59:
[...]

easy_install, pip, zou toch moeten werken.
Ik heb nog pyramid 1.1 op een windows pratende gekregen.
Lastigste was het xml gebeuren dachtik, maar daar waren oplossingen voor...
Inmiddels gaat het volgens mij goed (nog bezig), heb virtualenv.py gewoon zelf gedownload ipv de easy_install methode, dat wilde niet werken.

Klaar, dus eens kijken! ^^

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hmm. Ik heb alles 7.6 (op W7 dus max 7.9) behalve de HDD. Een magere 5.9.. Ik moet er eens een SSD indoen

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:59
F.West98 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:51:
Hmm. Ik heb alles 7.6 (op W7 dus max 7.9) behalve de HDD. Een magere 5.9.. Ik moet er eens een SSD indoen
Aanrader! Ik ben sinds 2 maanden om naar SSD, en ik kan niet meer zonder.
Voor mijn SSD duurde regelmatig een clone van de Hg-servers een klein halfuurtje + Resharper initialiseren.
Nu met mijn SSD, ben ik in max 5 min klaar.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Vandaag bij Microsoft geweest. Wat een bazenbedrijf *O*

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03
Avalaxy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:48:
Vandaag bij Microsoft geweest. Wat een bazenbedrijf *O*
Hoe was de lunch? ^^

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
Vandaag ik aan het lobbyen geweest voor nieuwe versies van software. Iis op zich geen probleem, maar moet aangevraagd worden om te deployen, en dat duurt soms wat te lang. Daarom dus onze technical architect op pad gestuurd :D.

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
Urgh, Github. “Password needs at least one number.” Had ik nou niet verwacht van een site die zo op ontwikkelaars gericht is.

Verwijderd

Korben schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:55:
[...]

Wat wel raar is, is dat het een Nederlandse UI is. Welke rechtgeaarde power user gebruikt er nou een Nederlandse Windows?
Ik denk dat er hier ook al mening discussies over te vinden zijn in dit topic. Ik gebruik trouwens ook altijd Engels op elk device: van pc tot gsm tot iPod.
[...]

Otherside1982 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:01:
[...]

Zo'n platte UI, hoe weet je nu in godsnaam waar je kan klikken? Ik voel me als een blinde die een braille tekst probeert te lezen waarbij de bolletjes wel zwart zijn maar niet in relief.
Ik gebruik sinds deze week ook Windows 8 (op school) en moet zeggen dat ik het al bij al vind meevallen. Toegeven, in het begin is het even wennen maar na een tijdje werkt het best goed. Wat ik wel jammer vind is dat sommige apps fullscreen willen terwijl ik met verschillende windows naast elkaar werken toch een leukere manier vind.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
De platheid van de UI en het nieuwe applicatiemodel zijn voor mij twee grote dealbreakers. Ik vind de UI er gewoon niet mooi uitzien, ook niet in classic mode. Maar dat is een kwestie van smaak, denk ik.

Voor mij is er verder eigenlijk ook geen enkele reden om te upgraden naar Windows 8.

Sent from my Mac

We are shaping the future

• Avalaxy
Geen lunch gedaan, zou het dus niet weten :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03
Avalaxy schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:57:
[...] Geen lunch gedaan, zou het dus niet weten :)
Ah, jammer. De lunch die ik kreeg voorgeschoteld was echt best wel goed :) Ze probeerden duidelijk indruk te maken bij de andere aanwezigen toen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WTF?
Apache was even in de war, www.site1.com toonde site2, www.site2.com toonde error, www.site3.com toonde site 1

Hoe krijgt'ie dat voor elkaar :?

• .Gertjan.
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:26:
WTF?
Apache was even in de war, www.site1.com toonde site2, www.site2.com toonde error, www.site3.com toonde site 1

Hoe krijgt'ie dat voor elkaar :?
Van iets wat gratis is kun je natuurlijk niet al te veel verwachten he ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, prutsproduct is dat Apache ook he :P

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:52
Firesphere schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:05:
Geen wonder dat zo weinig mensen het gebruiken.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

marcop23 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:06:
[...]

Geen wonder dat zo weinig mensen het gebruiken.
Echte bazen bouwen gewoon hun eigen webserver. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet ;)
Ben je ook niet kwetsbaar voor de vulnerabilities van Apache/IIS/whatever... :+

Ben even door de Dapper sources heen aan het snuffelen om te kijken of ik wat leuke dingetjes kan overnemen of er iets van kan leren. Vind vooral het verhaal wat ze doen met de dynamic parameter die je mee kunt geven aan een query erg boeiend. Maar tot nu toe snap ik er verdomd weinig van :/
C#:
1
var dog = connection.Query<Dog>("select Age = @Age, Id = @Id", new { Age = (int?)null, Id = guid });

[ Voor 38% gewijzigd door .Gertjan. op 22-09-2012 16:11 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Even mijn Androidmod opnieuw maken voor een nieuwe CM10 versie. Even. Nee dus.
Dus alle files bewerken, enz, * F.West98 *, error. Oja notepad++ ctags :(

Dus weer alles langs. Nog een error. Oh wacht het bestaat al.

Waarom is er zoveel veranderd in CM10-sources :'(

• Avalaxy
Firesphere schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:05:
Apache is geen product. Apache HTTP Server daarentegen wel.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:48

RayNbow

Kirika <3

Avalaxy schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:40:
[...]

Apache is geen product. Apache HTTP Server daarentegen wel.
totum pro parte

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
.Gertjan. schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:09:
Echte bazen bouwen gewoon hun eigen webserver. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet ;)
Mja, dat hebben de makers van SQLite ook gedaan: althttpd.c, een HTTP server in één C source file (en ze draaien hun website er ook nog op).

Maar bedenk wel dat je daarmee maar een fractie van de functionaliteit van het HTTP-protocol geïmplementeerd hebt. HTTP is verre van eenvoudig.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Het valt nog meer tegen. De systemROM partitie is te vol. Hierdoor dus een halve mod :(

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 10:05
.Gertjan. schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:09:
C#:
1
var dog = connection.Query<Dog>("select Age = @Age, Id = @Id", new { Age = (int?)null, Id = guid });
Volgens mij wordt daar een anonymous object aangemaakt die vervolgens (met reflection?) wordt gevraagd om de waarde van de twee properties die vervolgens worden ingevuld als parameter values.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
farlane schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:04:
[...]

Volgens mij wordt daar een anonymous object aangemaakt die vervolgens (met reflection?) wordt gevraagd om de waarde van de twee properties die vervolgens worden ingevuld als parameter values.
Precies dat inderdaad.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

En juist dat stukje probeer ik dus uit te zoeken. Lijkt me namelijk een zeer welkome aanvulling op mijn eigen library. Echter lijkt het toch iets verder te gaan dan pure reflection.

Sowieso is de code van Dapper redelijk lastig door te nemen omdat ze gebruik maken van diverse caches om de boel te optimaliseren en staat de code redelijk vol met compiler if's om te bepalen welke zaken in de .net 3.0 en 3.5 assembly mogen zitten. Daarnaast zouden bepaalde zaken toch wel wat meer commentaar mogen gebruiken. Dit maakt het behoorlijk lastig om door de code heen te komen... Op internet las ik overigens meer reacties van mensen die het lastig vonden het om de parameter methodiek te doorgronden (mensen wilde het bijvoorbeeld gebruiken om te loggen).

Dacht het wel even snel uit te zoeken, maar dat valt dus vies tegen :+ Dat is overigens het nadeel bij veel opensource libraries. Deze houden rekening met zoveel situaties dat ze redelijk complex kunnen worden. :-(

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Zo heel complex zal het wel niet zijn, misschien dat je er daarom overheen kijkt? Type.GetProperties

[ Voor 43% gewijzigd door Zeebonk op 22-09-2012 20:43 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Zeebonk schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:41:
Zo heel complex zal het wel niet zijn, misschien dat je er daarom overheen kijkt? Type.GetProperties
Zo ga ik het nu ook oppakken, maar ik heb het idee dat ze op dapper het op een iets andere manier doen. Maar anyway, ik ga het nu inderdaad met een basic manier van reflection oplossen.

Op basis van het object (eventueel rekening houdend met ignores/name overrides) ga ik mijn parameters vullen voor het SQL command. Zelf hoef ik voor mijn eigen library geen rekening te houden met tig varianten of situaties :)

Geen find en replace in de SQL query ;)

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tomcat, Y U load de vorige versie van mn applicatie maar niet de correcte versie... :X

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:15
Die dapper is toch zó blij met zn performance, maar als je 500 requests naar de db stuurt maken die 50ms query processing het verschil niet...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alwinuzz schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:33:
Die dapper is toch zó blij met zn performance, maar als je 500 requests naar de db stuurt maken die 50ms query processing het verschil niet...
Die 50ms zullen mij ook aan mijn spreekwoordelijk reet roesten, maar in sommige gevallen wil je redelijk controle houden of je DB interactie (of is gebruik van bv Entity framework ongewenst). Dan kun je zelf een hoop code schrijven, maar een simpele POCO/ORM mapper is dan wel eens gunstig.
Ook mijn reden om eens naar Dapper te kijken :)

Het is dan fijn om te weten dat de overhead op 500 requests slechts 50 ms is.
Je kunt dus ook op een andere manier naar die tekst kijken ;)

• alwinuzz
Ja ik snap best dat je controle wilt houden, en dat je dan iets simpels gebruikt. Van de magie van NHibernate krijg ik soms ook koppijn.

Ik doelde meer op het verkoopargument van Dapper: "A key feature of Dapper is performance." Joepie, als je 500x de db aanroept heb je 50ms winst tov andere db wrappers. Noue, dan kan je beter wat minder requests sturen denk ik?

Of toch NHibernate gebruiken en de second level cache / query cache aanzetten met 2 regels code. Dát is pas snelheidswinst. :P

PS: Type.GetProperties() in Dapper, met daarna een hoop IL magic voor de performance denk ik?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alwinuzz schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:56:
Ja ik snap best dat je controle wilt houden, en dat je dan iets simpels gebruikt. Van de magie van NHibernate krijg ik soms ook koppijn.

Ik doelde meer op het verkoopargument van Dapper: "A key feature of Dapper is performance." Joepie, als je 500x de db aanroept heb je 50ms winst. Noue, dan kan je beter wat minder requests sturen denk ik?

Of toch NHibernate gebruiken en de second level cache / query cache aanzetten met 2 regels code. Dát is pas snelheidswinst. :P
Ik denk dat hun statement meer gezien moet worden als "we leveren weinig overhead". Een wrapper wordt over het algemeen toch al als trager gezien. Zij willen alleen laten zien dat ze de boel niet vertragen (en zelfs iets versnellen).

Performance als verkoop argument kan ook zijn dat de performance niet beroerd is ;)

Overigens moet 500 requests geen probleem zijn hoor :) Afhankelijk van je app is 500 requests toch wel te verantwoorden. Voor een simpele site misschien niet, maar voor een complexe applicatie zit je toch al vaak op tientallen dan wel honderden requests te kijken. Die 50ms eraf schrapen is inderdaad onzin, maar goed om te weten dat Dapper de boel iig niet vertraagt
PS: Type.GetProperties() in Dapper, met daarna een hoop IL magic voor de performance denk ik?
Die ben ik inderdaad ook tegengekomen, maar kon zo snel niet echt vinden hoe ze dingen omzetten in DbParameters. Ik dacht dat ik dan dat stukje kon aanroepen, dus mijn code naar Dapper laten roepen met een object om een setje parameters te maken. Maar helaas gaat dat niet zo heel makkelijk.

Ik zag dat ze een hoop "speciale" dingen deden met opcodes enzo... Toen ben ik eigenlijk afgehaakt :+ Ik wist dat er iets met reflection moest gebeuren, maar hun code ziet er vele malen complexer uit dan verwacht :P

Had mooi geweest als ik wat dingen kon overnemen/aanroepen, dat lukte wel met het "omzetten" van de resultset naar een object (dat was makkelijk te koppelen), maar dit wordt toch wat geavanceerder. Grote kans dat ik daarnaast toch dingen anders wil dan dat Dapper het doet (dapper snapt bijvoorbeeld niets van Enum <-> string en wil alleen met Enum <-> integer werken).

Mja, bouw zelf wel iets :)

Maar goed, voor vandaag genoeg development weer :P Straks maar eens even weekend vieren met de vrouw :) Gaan we van de computer naar de spel-computer :+

• alwinuzz
Naja ik vind die benchmark van Dapper nog steeds onzin, en 500 requests is echt wel veel.
Hoe sloom je db wrapper ook is, het maakt geen bal uit tov de tijd die je besteedt aan de db aanroepen zelf.
Behalve bij EF dan :P
.Gertjan. schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:07:
[...]

Die ben ik inderdaad ook tegengekomen, maar kon zo snel niet echt vinden hoe ze dingen omzetten in DbParameters. Ik dacht dat ik dan dat stukje kon aanroepen, dus mijn code naar Dapper laten roepen met een object om een setje parameters te maken. Maar helaas gaat dat niet zo heel makkelijk.

Ik zag dat ze een hoop "speciale" dingen deden met opcodes enzo... Toen ben ik eigenlijk afgehaakt :+ Ik wist dat er iets met reflection moest gebeuren, maar hun code ziet er vele malen complexer uit dan verwacht :P
Misschien kan je iets overnemen van de andere db-wrappers die bij die Dapper benchmark worden genoemd?

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-05 07:56
:( :( :( :( :(

$#$@#$@#@ pff lekker begin van de dag.. is de auto bekrast. krassen tot op het metaal
kunnen ze niet van andermans spullen afblijven.........

Verwijderd

Ergens op een parking of gewoon bij je thuis?

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-05 07:56
aan de kant vd weg. was op een verjaardags visite....

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

eBoR schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:27:
:( :( :( :( :(

$#$@#$@#@ pff lekker begin van de dag.. is de auto bekrast. krassen tot op het metaal
kunnen ze niet van andermans spullen afblijven.........
klote man! Heb het ook ooit meegemaakt, als enige auto in de straat een kras van voor naar achteren. En nog ontzettend diep ook. :(

Hoewel het allemaal opgelost werd door de leasemaatschappij en ik vanwege vandalisme geen eigen risico hoefde te betalen had ik er toch behoorlijk buikpijn van :'( auto was pas een paar maanden oud. Heb toen toch wel even staan vloeken, mensen moeten eens met hun poten van andermans spul blijven.

Als je wil krassen koop dan een kraslot...

Sterkte me de afhandeling!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Wij hadden laatst last van een serie auto-inbraken. In onze (van me vader, ik ben 17) was de autoradio (gloednieuwe) gestolen, bij mijn broer was ook een dure autoradio gejat. Bij drie andere buren ook. Naast de radio van een Audi was daar ook het stuur van gejat.

• Avalaxy
Een autoradio laat je toch niet in je auto zitten lijkt me? :$

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kras in de auto lijkt me meer iets voor het FFUU topic, eBoR heeft geen HK neem ik aan?

Anyway... so this is what getting /.ted looks like...
Afbeeldingslocatie: http://a0.img.mobypicture.com/38b5f87f71cf7c9b1b957d2b2c53263b_large.jpg
Response-tijd van Apache was te lang voor Munin om op te wachten. Average processing time: 43 seconden :')

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:09:
Een autoradio laat je toch niet in je auto zitten lijkt me? :$
Ik haal hem toch nooit uit en het is zowat het duurste aan heel mijn auto :p.
Enkele jaren geleden hebben we wel eens een inbraak gehad in de Audi A6 Avant van mijn vader die toen nog geen week oud was. Toen hebben ze de radio er ook uitgesloopt.

Verwijderd

Firesphere schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:43:
Kras in de auto lijkt me meer iets voor het FFUU topic, eBoR heeft geen HK neem ik aan?
Ik citeer:

De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en ...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:44:
[...]

Ik citeer:

De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en ...
Valid point :)

* Firesphere retracts and returns to his server monitoring systems

• Styxxy
Firesphere schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:45:
[...]
Dat is geen echt devschuur werk, opkrassen jij! :+ :+

Verwijderd

Firesphere schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:45:
[...]

Valid point :)

Styxxy schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:53:
[...]

Dat is geen echt devschuur werk, opkrassen jij! :+ :+
Systeembeheerders en hun problemen - deel 32 :w

:+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nouhou! :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:43:
[...]

Ik haal hem toch nooit uit en het is zowat het duurste aan heel mijn auto :p.
Enkele jaren geleden hebben we wel eens een inbraak gehad in de Audi A6 Avant van mijn vader die toen nog geen week oud was. Toen hebben ze de radio er ook uitgesloopt.
Mijn radio kan ik er niet eens uit halen :+ of ik moet het hele systeem demonteren. Ik heb in ieder geval geen demontabel frontje. Sinds ik een af-fabriek systeem heb hoef ik me geen zorgen meer te maken over de afneembare frontjes, laat staan ze steeds mee te moeten slepen/verbergen... :/

Bij audi en vw zijn vooral de radio's met navigatie populair. Die rd500 system of zoiets, ken verhalen van mensen waar die systemen waren gejat en waar ze een paar weken later weer "op de stoep" stonden omdat de dieven wisten dat de verzekering of leasemaatschappij weer een nieuwe zou plaatsen...

• Styxxy
Zow zow, Visual Studio had maar 8 minuten nodig om op te starten, of zou ik moeten zeggen op te staan op deze maandag.

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Fack ik had me laptop niet afgesloten vrijdag omdat ik dacht dat me accu het wel zou halen :P is de laptop toch van het weekend uitgevallen >.>. Nouja jammer dan long live recovery van files though :P.
[...]

Overigens moet 500 requests geen probleem zijn hoor :) Afhankelijk van je app is 500 requests toch wel te verantwoorden. Voor een simpele site misschien niet, maar voor een complexe applicatie zit je toch al vaak op tientallen dan wel honderden requests te kijken. Die 50ms eraf schrapen is inderdaad onzin, maar goed om te weten dat Dapper de boel iig niet vertraagt
Ligt er wel aan wat je met 500 requests bedoeld. Als jij 500 requests voor 1 actie gaat doen dan is 500 echt wel veel :P ik kan met 99% zekerheid zeggen dat die 500 met veel kan worden teruggebracht. 500 requests is echt super veel en kan bijna altijd wel geoptimaliseerd worden naar veel minder :p

Nothing to see here!

• Hydra
Styxxy schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:46:
Zow zow, Visual Studio had maar 8 minuten nodig om op te starten, of zou ik moeten zeggen op te staan op deze maandag.
Eclipse heeft regelmatig meer dan 8 minuten nodig af te sluiten 8)7

"Saving workspace", dat is een textfile van 8kb!!! 8)7 8)7 8)7

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25

Haan

dotnetter

Zo, we zijn weer aan het werk na een kleine 2 weken vakantie. Wel weer even wennen aan de wekker :O

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40
Zo, gisterenavond Windows 8 Enterprise geinstalleerd. Nu maar eens kijken hoe het bevalt tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden.

Eerste reactie tot nu toe: snel, maar switchen tussen Metro en desktop (waar ik het meeste werk doe) zal nog wel wennen worden.

Leve de short-cut keys (WIN+D voor desktop bijvoorbeeld).

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28

BM

Admin Softe Goederen
Sardaukar schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:27:
Zo, gisterenavond Windows 8 Enterprise geinstalleerd. Nu maar eens kijken hoe het bevalt tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden.

Eerste reactie tot nu toe: snel, maar switchen tussen Metro en desktop (waar ik het meeste werk doe) zal nog wel wennen worden.

Leve de short-cut keys (WIN+D voor desktop bijvoorbeeld).
Probeer de 'metro desktop' te zien als een heel groot startmenu, en het aanpassen gaat een stuk sneller ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40
Ja, zover was ik al :)

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-04 19:14
Lang leve de maandag, de dag die je er aan herinnerd dat je nog 40 uur bezig moet zijn totdat je weer een beetje kan uitslapen, en de dag dat je lichaam nog probeert uit te slapen, maar je wekker daar het zijne van weet.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Haan schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:24:
Zo, we zijn weer aan het werk na een kleine 2 weken vakantie. Wel weer even wennen aan de wekker :O
Drie weken hier. Eerst de mailbox maar eens opschonen. :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
CodeCaster schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:36:
[...]

Drie weken hier. Eerst de mailbox maar eens opschonen. :Y)
Leukste periode van terug komen van vakantie :P. Meestal word 90% dan gemarkeerd als "not important" of "niet meer van toepassing" :D. Het minder leuke is dat als ik een mailtje per ongeluk verkeerde heb gemarkeerd je daar later in de week gezeik over krijgt :(

Nothing to see here!

• OkkE

OkkE

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
[...]

Had mooi geweest als ik wat dingen kon overnemen/aanroepen, dat lukte wel met het "omzetten" van de resultset naar een object (dat was makkelijk te koppelen), maar dit wordt toch wat geavanceerder. Grote kans dat ik daarnaast toch dingen anders wil dan dat Dapper het doet (dapper snapt bijvoorbeeld niets van Enum <-> string en wil alleen met Enum <-> integer werken).

Mja, bouw zelf wel iets :)

Maar goed, voor vandaag genoeg development weer :P Straks maar eens even weekend vieren met de vrouw :) Gaan we van de computer naar de spel-computer :+
NIH Virus detected!! :P
Grote kans dat ik daarnaast toch dingen anders wil dan dat Dapper het doet
Wat weerhoud je ervan om een overload te definieren (kan prima met extension methods) die voor jou je geliefde ENUMs afhandeld op de manier die jij wilt?

Wat betreft die opcodes, dat zou je zo kunnen herschrijven naar calls op de Reflection API. Alleen is dit efficiënter. Je hebt wel het gevoel dat je assembly aan het lezen bent, dat wel.. Maar het is niet dat er Reflection.emit gebruikt word uit noodzaak oid. (zover ik kan nagaan)

Maar waarom wil je niet integraal Dapper gebruiken, en ben je aan het proberen om er dingen uit te trekken voor in je eigen project? Kijk als jij het zelf wilt gaan bouwen, be my guest, maar onderschat niet hoeveel tijd er in Dapper zit.

En waarvoor betaald jou klant je nu? om een business probleem op te lossen? of om data-acces opnieuw uit te vinden?

[ Voor 23% gewijzigd door D-Raven op 24-09-2012 10:11 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Kreeg ik vanochtend een SMSje dat ik zogenaamd iets gewonnen had van Apple.
Maar meneer de hengelaar dacht dat ik dan wel eventjes naar zijn apple.nl.zijndomein.info zou surfen. :)

Is er ook een sms-me-niet register?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haan schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:24:
Dat is de reden waarom ik zou houd van het ZZP bestaan :P Ik zet zo min mogelijk de wekker, want dat zorgt alleen voor een slecht humeur :+ Gelukkig kan ik 90% van mijn werkzaamheden uitvoeren op het moment dat ik mij geroepen voel :P Geen noodzaak voor de wekker dus :D
Niet helemaal waar. Ik probeer zoveel mogelijk over te nemen (liefst aan te roepen in de Dapper code), maar wil wel graag mijn DB wrapper behouden. Die heeft een aantal zeer handige dingetjes die ik gebruik. Dapper supporte out-of-the box ook nog niet de mogelijkheid op basis van een datareader een object te mappen (je moest altijd de query naar dapper sturen en hij handelde het af), dat is iets wat ik via een kleine functie heb toegevoegd om te voorkomen dat ik grote blokken moest copy-pasten of moest herschrijven :)
Wat weerhoud je ervan om een overload te definieren (kan prima met extension methods) die voor jou je geliefde ENUMs afhandeld op de manier die jij wilt?
:) Die staat op mijn lijstje. Probleem is alleen dat ik bang ben daar zoveel tijd in te moeten steken dat het misschien sneller is om het toch zelf voor een deel te bouwen.
Wat betreft die opcodes, dat zou je zo kunnen herschrijven naar calls op de Reflection API. Alleen is dit efficiënter. Je hebt wel het gevoel dat je assembly aan het lezen bent, dat wel.. Maar het is niet dat er Reflection.emit gebruikt word uit noodzaak oid. (zover ik kan nagaan)

Maar waarom wil je niet integraal Dapper gebruiken, en ben je aan het proberen om er dingen uit te trekken voor in je eigen project? Kijk als jij het zelf wilt gaan bouwen, be my guest, maar onderschat niet hoeveel tijd er in Dapper zit.
Omdat in projecten ik al gebruik maak van mijn eigen library. Delen van Dapper kunnen handig zijn om te gebruiken in die library. Dat is dus waar ik naar op zoek ben. Heel Dapper herschrijven is niet mijn doel, maar stukken gebruiken in mijn eigen library is wel iets wat ik probeer na te streven.

Overigens is mijn eigen library al onderdeel van mijn toolbelt sinds 2007. Sinds dat moment groeit mijn eigen library in mogelijkheden en zag ik nu een moment om wat extra mogelijkheden er bij te voegen :) Een deel van de mogelijkheden zijn niet meer nodig als je bepaalde ORM/libraries gebruikt, maar als je rechtstreeks op data werkt zijn ze zeker nog nuttig (zo heeft mijn library een charmante oplossing voor dbnull die netjes een null teruggeeft en hoefde je niet meer met GetOrdinal te werken maar kon je direct op basis van kolomnaam data ophalen). Dus ik ben niet vanaf 0 begonnen :)

Waar ik eigenlijk naar op zoek was is het stukje code dat een object omzet in een array van DbParameters. Als ik dat stukje weet te "isoleren" kan ik die aanroepen om de DbParameters te creeeren. Ben al een redelijk stuk door de code gekomen, maar heb nog steeds niet helemaal gevonden waar nu precies die DbParameters gemaakt worden. Inmiddels heb ik het principe zelf gerepliceerd in mijn eigen code (middels reflection) en dat lijkt prima te werken. :) (daar support ik zelfs al attributen in om te bepalen hoe bepaalde properties moeten worden behandeld)
En waarvoor betaald jou klant je nu? om een business probleem op te lossen? of om data-acces opnieuw uit te vinden?
Mijn klant betaalt (in principe) voor beide. Ze willen namelijk ook dat het op een efficiente manier gebeurt. Als ik nu de hele handel naar dapper herschrijf kost het ze ook geld.

Overigens betaald niemand mij voor dit project. Dit is eigenlijk meer mijn eigen kindje wat ik groot probeer te brengen. Toevallig zet ik hem wel in bij meerdere klanten, maar niemand draagt de ontwikkelkosten. Daarnaast zet ik het bij meerdere klanten in, dus is het lastig om de kosten bij 1 klant te leggen.

Het project is gestart in mijn vrije tijd en ik zoek steeds dingetjes om uit te breiden. De enige momenten dat ik declareer bij klanten is als klanten specifieke wensen hebben waar ik niet in voorzien had. Zo heb ik ooit wat extra (declarabele) uurtjes geinvesteerd om de library Oracle te laten supporten. Dit kosten enkele uurtjes omdat ik de Oracle calls moest inbouwen (en de afwijkingen moest afvangen), maar scheelde een hoop tijd omdat we makkelijk konden schakelen tussen Oracle, MySql en MsSql (omdat je tegen de library werkt en niet meer direct tegen specifieke connecties/readers) en omdat er een aantal rariteiten van Oracle uit de code konden blijven. Daarnaast scheelde het een hoop werk omdat het (zeker destijds) een goede aanvulling was op de standaard database connectivity (diverse complimenten gehad van collega's). :) Dus het is meer een uit de klauwen gelopen hobby dan een declarabel project ;)

Voor nieuwe projecten ben ik aan het kijken of ik zaken als EF (of nu ik Dapper wel interessant vind mogelijk ook Dapper) kan inzetten. Maar voor de complexere applicaties ben ik op dit moment nog geen grote liefhebber van ORM. Het is historisch gegroeid in een aantal projecten dat we dicht op de DB werken middels mijn eigen wrapper. En wat mij betreft werkt dat nog steeds prima, en men zegt altijd: "Never change a winning team" :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Awsome! :D

Anderzijds gaat dat weer een boel mailtjes opleveren van gebruikers bij de manege. Al maken die alleen gebruik van de mailfunctionaliteit dus dat moet goed komen.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:44:
[...]

Awsome! :D

Anderzijds gaat dat weer een boel mailtjes opleveren van gebruikers bij de manege. Al maken die alleen gebruik van de mailfunctionaliteit dus dat moet goed komen.
Ik ben blij dat grote spelers zoals Google stoppen met support, dat is denk ik de enige manier om klanten (en gebruikers) te overtuigen dat IE<9 gewoon eigenlijk niet meer gebruikt moet worden. :)

Erg gaaf om te zien dat mijn tweet dankzij Robert Nyman en Lea Verou ondertussen al 35x 40x is ge-retweet. oOo

Verwijderd

Vandaag komt mijn nieuw foontje binnen (Galaxy Nexus). Wachten op een levering is zooooo ambetant :'(

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:37:
Vandaag komt mijn nieuw foontje binnen (Galaxy Nexus). Wachten op een levering is zooooo ambetant :'(
Morgen wordt mijn nieuwe SSD bezorgd op kantoor (oude begint de geest te geven), maar dan zit ik net uitgerekend de hele dag bij de Windows 8 Camp in Eindhoven }:| wat uiteraard wel cool is

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 24-09-2012 12:08 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:37:
Die heb ik ook! Top telefoon :D

• Davio
Ik heb graag zoveel mogelijk de sources van binaries die ik gebruik, ben ik nu een control freak? :D

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/6g0u6e2vl/Sources.jpg

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:50:
[...]

Ik ben blij dat grote spelers zoals Google stoppen met support, dat is denk ik de enige manier om klanten (en gebruikers) te overtuigen dat IE<9 gewoon eigenlijk niet meer gebruikt moet worden. :)
Je moet daar eerder systeembeheerders en applicatie-ontwikkelaars van overtuigen dan losse gebruikers.

Ik vind ze ietwat voorbarig (hoewel het een mooie ontwikkeling is natuurlijk)

Typisch.. toevallig net een issue met een klant die intern nog IE7 gebruikt. Dus de site moet hierop werken, ook al betalen ze zich scheel voor <1% van hun bezoekers. Ze kunnen zelf niet upgraden door crappy interne applicaties die alleen met IE7 werken...

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 24-09-2012 13:21 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Davio schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:44:
Ik heb graag zoveel mogelijk de sources van binaries die ik gebruik, ben ik nu een control freak? :D

[afbeelding]
Wat doe je daar dan precies mee als ik vragen mag? Ga je daadwerkelijk de source aanpassen, of gaat het om debuggen (waarvoor je alleen de debugging symbols nodig hebt)?

• Davio
Haan schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:06:
[...]

Wat doe je daar dan precies mee als ik vragen mag? Ga je daadwerkelijk de source aanpassen, of gaat het om debuggen (waarvoor je alleen de debugging symbols nodig hebt)?
Het tweede, maar ik blader graag in de sources zodat ik weet wat de oorspronkelijke bedoeling was.

Inline comments zie je immers niet terug in de symbols.

In dit geval ging het in eerste instantie specifiek om de Dotspatial.Positioning library. Daarvoor kon ik geen goede documentatie vinden, dus toen ben ik zelf gaan bladeren. Daarna heb ik de rest er ook bijgepakt.

Verder hadden sommige libraries nog 3.5 als target, dus daar heb ik 4.0 van gemaakt wat wij op de productieomgeving gebruiken en heb ik alles lekker zelf gebouwd. Ook gebruiken wij alleen x86 dus ook dat heb ik specifiek gemaakt.
Pagina: 1 ... 171 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.