https://fgheysels.github.io/
Nee een voetpedaal die gelinkt staat aan de saveknop!
Natuurlijk gebruik ik de keybind ervoor!
Intellij slaat zelfs automatisch op op het moment dat het geen focus meer heeft (als je bijvoorbeeld naar de browser gaat om te testen).OkkE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:59:
[...]
Bij mij is Ctrl+S/CMD+S een standaard reflex dat ik ongeveer elke 5 minuten indruk.
Maar alsnog sla ik het wel vaak handmatig op.
Interessant stukje, maar er zijn ook nog twijfelgevallen. Ikzelf kan bijv. zonder problemen werken in ene drukke coupe van de trein waar iedereen schreeuwt, maar als er dan bijv. een kind gaat krijsen achter me houd het wel op. Ook een stille ruimte heb ik geen problemen mee, maar als dan één iemand gaat praten houd het ook op. Terwijl als er bijv. drie of meer mensen praten ik wel weer gewoon rustig kan doorwerken.CodeCaster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:35:
[...] Onthoud wel dat daar verschillen in zijn:
[...]
Suf. Heb je al een bug gesubmit?PrisonerOfPain schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:15:
Blegh net tegen een MSVC2008 & 2010 bug aangelopen. Deze code aligned niet per definitie op 16-bytes terwijl msdn zegt dat 't geen probleem zou moeten zijn. MSDN: align (C++)
C++:
1 __declspec(thread) __declspec(align(16)) int var;
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Same. Niet helemaal om de 20 seconden, maar als ik klaar ben met een 'taak', meestal is het een stuk source waar ik verwoed op zit te kloppen waarna ik op Ctrl-S druk, een schietgebedje doe, en dan de test aanzwengelLEDfan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:05:
Elke 5 minuten? Ik druk het zowat bij elke kleine verandering in. Ik denk dat ik om de 20 seconden op de toetsen ram. Alleen krijg je daar wel spijt van als je op een trage FTP server werkt. Maar voor de rest merk ik in Eclipse daar niks van.
Hebben trouwens meer mensen dat als je een flink stuk code uitgepoept hebt en het dan meteen compileert / werkt je het niet vertrouwt?
https://niels.nu
Nee, ik wéét gewoon dat het werkt. Want zo rol ik.Hydra schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:33:
[...]
Hebben trouwens meer mensen dat als je een flink stuk code uitgepoept hebt en het dan meteen compileert / werkt je het niet vertrouwt?
We are shaping the future
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het optimum is dat je iets van drie kleine bugjes en slordigheidjes er nog uit moet werken na een hele ochtend kloppen, dan weet je dat het goed zitHydra schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:33:
[...]
Same. Niet helemaal om de 20 seconden, maar als ik klaar ben met een 'taak', meestal is het een stuk source waar ik verwoed op zit te kloppen waarna ik op Ctrl-S druk, een schietgebedje doe, en dan de test aanzwengel
iOS developer
Aangezien je CPU alleen z'n eigen instructieset snapt wordt er altijd ergens iets 'gecompileerd'
https://niels.nu
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zodra een bestand focus verliest -> autosaveGeertJam schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:07:
Hier druk ik standaard ook wel om de minuut op de save knop, maar het probleem is om daarna weer in de code te komen
autosave elke 5 minuten.
En quick-button aan right-ALT
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Yup, vooral als je iets niet voor elkaar krijgt ben je wijzigen->saven->testen en dat gaat soms 3 seconden per save->test.OkkE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:38:
Het is bij mij eigenlijk ook wel eerder elke 20 seconden, hangt er een beetje vanaf. Soms typ ik hele lappen HTML of CSS zonder te testen (en dus saven), soms is het na elke regel.
Auto save heb ik hier niet in Netbeans dacht ik trouwens XD
In System staat dat hij geactiveerd is, maar het security center zegt dat er activatie problemen zijn... Klik ik daar op staat er dat hij niet activated is, maar dat ik met een knopje de activatie kan starten...
Start je de activatie, begint hij te denken en krijg je een schermpje: "All done". Prima, maar nog blijft in het activatie deel staan dat het systeem niet activated is
Wat is het nu
Daarnaast is mijn Office 2013 ineens verlopen
Jammer dat dat soort dingen een afleiding zijn als je je werk probeert te doen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan snap ik niet waarom het voor jou dan een probleem is om 'terug in de code te komen' ?GeertJam schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:20:
[...]
Nee een voetpedaal die gelinkt staat aan de saveknop!
Natuurlijk gebruik ik de keybind ervoor!
https://fgheysels.github.io/
Ik kan het formulier vandaag nog steeds invullenRequest for feedback
Date: 15/08/2012
(...)
You have 14 days from the original request date to provide feedback.
Upvoted
Jep dat komt zeer bekend voor, zeker als je de code op één scherm hebt, en op de andere de interne browser van Eclipse.TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:00:
[...]
Yup, vooral als je iets niet voor elkaar krijgt ben je wijzigen->saven->testen en dat gaat soms 3 seconden per save->test.
En in Eclipse kan je zeeer gemakkelijk verloren bestanden terughalen. Zo heb ik al enkele belangrijke (lees: bestanden die je amper opnieuw kunt maken.) bestanden teruggekregen die op een NFS share verwijderd waren.
Ik vind het zo'n suf probleem. Zeker aangezien het gedocumenteerd is dat 't moet werken.
Er is wel een autosave plugin voor NetBeans.TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:00:
[...]
Yup, vooral als je iets niet voor elkaar krijgt ben je wijzigen->saven->testen en dat gaat soms 3 seconden per save->test.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Same here (WebStorm, dus IntelliJ). Ik hoef eigenlijk niet op te slaan, maar heb de CMD-S er nog niet uit weten te krijgencompufreak88 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:21:
[...]
Intellij slaat zelfs automatisch op op het moment dat het geen focus meer heeft (als je bijvoorbeeld naar de browser gaat om te testen).
Maar alsnog sla ik het wel vaak handmatig op.
Omdat de stroom uit viel? Dan word je concentratie onderbroken en moet je eerst weer alles opstarten en dan moet je meestal weer kijken waar je was gebleven en welk geniaal idee je ookal weer had.whoami schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:07:
[...]
Dan snap ik niet waarom het voor jou dan een probleem is om 'terug in de code te komen' ?
Nothing to see here!
- Leverbaar zijn of worden
- $book->catsoort == 0 (boeken) === wil niet lukken, moet ik nog naar kijken
- strlen(preg_replace("/\D/","", $book->isbn)) === 13 (geldig ISBN)
Blijven er van de ruim 45.000 producten slechts ~17.000 over. Dat ik moet gaan filteren op geldig ISBN is al te gek voor woorden, maar dat er nu nog steeds DVD's CD's en andere rommel tussen zit... is gewoon ongelofelijk...
Zo moeilijk is het toch niet om onder de noemer 'boeken' daadwerkelijk alleen boeken te scharen.
Edit: Mooier nog, er is zelfs zeep te vinden in de huidige selectie...
[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 26-09-2012 12:04 ]
Is dat niet gewoon de Nederlandse SOAP interface?TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:50:
Edit: Mooier nog, er is zelfs zeep te vinden in de huidige selectie...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Neej hoor, gewoon met een aapie.Gertjan. schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:13:
[...]
Is dat niet gewoon de Nederlandse SOAP interface?
Kan ik lekker de indentation fiksen omdat ie het om zeep helpt.
Zit een Math refresher bij... allemaal statistiek...
* D-Raven is met statistiek nooit verder gekomen dan mediaan bepalen e.d.
Gewoonweg nooit gehad op school of nodig gehad.
Joint distributions ?? euh watteuh ?
Nothing to see here!
Ik was blij met mijn "Stochastic Processes for Computer and Electrical Engineers" boek, daar stonden de stellingen in die ik nodig hadD-Raven schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:16:
Die AI Course..
Zit een Math refresher bij... allemaal statistiek...
* D-Raven is met statistiek nooit verder gekomen dan mediaan bepalen e.d.
Gewoonweg nooit gehad op school of nodig gehad.
Joint distributions ?? euh watteuh ?
Als ik thuis ben kan ik de antwoorden wel even uitleggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sh4wn op 26-09-2012 13:24 ]
- Expectations: Geen probleem
- Logaritmen: Geen probleem
- Hashing: Ook geen probleem...
de rest...damn zelfs linear equations heb ik al zo lang niet meer hoeven te doen dat ik echt weer vanaf 0 moet beginnen..
Haha, dan wel een lavendel SOAP interface van 100 gram met ISBN 7290101163008.Gertjan. schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:13:
[...]
Is dat niet gewoon de Nederlandse SOAP interface?
[ Voor 4% gewijzigd door TheNephilim op 26-09-2012 13:31 ]
Dat is ook geen geldig ISBNTheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:31:
[...]
Haha, dan wel een lavendel SOAP interface van 100 gram met ISBN 7290101163008
Ja, dat moet inderdaad nog. Nu heb ik heel simpel gewoon alles wat geen cijfer is eruit halen en dan kijken of het 13 tekens lang is. Moet nog even regex maken die netjes ISBN herkend.Otherside1982 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:35:
[...]
Dat is ook geen geldig ISBNVolgens Wikipedia start een ISBN met 978 of 979. Dat kan je misschien nog meenemen in je filter?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Daar zijn ze goed in, verantwoordelijkheden afschuiven.. 'Je hebt hem niet verzekerd? Jouw zaak.'.OkkE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:40:
Lijkt er op dat PostNL mijn pakketje gewoon kwijt is; advies van de PostNL Webcare is "...de afzender op de hoogte te stellen.".
Handig stukje code om te checken of een ISBN wel valide is. Met preg_match wilde het niet lukken, geen werkende regex kunnen vinden, maar misschien wel sneller. Dus maar even zien of ik het alsnog zelf probeer te regexen.
Credits voor de ISBN validate naar http://erikastokes.com/php/isbn-checker.txt
[ Voor 79% gewijzigd door TheNephilim op 26-09-2012 14:11 ]
He dat ziet er ook best interessant uit
1
| ISBN(-1(?:(0)|3))?:?\x20+(?(1)(?(2)(?:(?=.{13}$)\d{1,5}([ -])\d{1,7}\3\d{1,6}\3(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\4\d{1,7}\4\d{1,6}\4\d$))|(?(.{13}$)(?:\d{1,5}([ -])\d{1,7}\5\d{1,6}\5(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\6\d{1,7}\6\d{1,6}\6\d$))) |
Nothing to see here!
Die doet het (denk ik) prima in .Net, maar hier in PHP kreeg ik hem niet aan de praatRutix schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:12:
Ik heb ooit deze regex gebruikt voor het valideren voor ISBN's
code:
1ISBN(-1(?:(0)|3))?:?\x20+(?(1)(?(2)(?:(?=.{13}$)\d{1,5}([ -])\d{1,7}\3\d{1,6}\3(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\4\d{1,7}\4\d{1,6}\4\d$))|(?(.{13}$)(?:\d{1,5}([ -])\d{1,7}\5\d{1,6}\5(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\6\d{1,7}\6\d{1,6}\6\d$)))
Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: assertion expected after (?( at offset 147 Heb er nog niet verder naar gekeken, maar die kwam ik ook al tegen op enkele websites.
Goed om te weten dat hij wel zou moeten werken, dan is het dus de moeite om em te fixen.
Een ISBN nummer kan ook 10 tekens lang zijn.TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:39:
[...]
Ja, dat moet inderdaad nog. Nu heb ik heel simpel gewoon alles wat geen cijfer is eruit halen en dan kijken of het 13 tekens lang is. Moet nog even regex maken die netjes ISBN herkend.
YouTube: 11.11.11 - Numberphile
Klopt ISBN 10 en ISBN 13 XDJegorex schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:18:
[...]
Een ISBN nummer kan ook 10 tekens lang zijn.
YouTube: 11.11.11 - Numberphile
Jammer dat ik die regex niet werkend krijg, volgens mij zijn de resultaten dan beter dan met die functie. Er zitten namelijk ook EAN codes bij en die moet hij natuurlijk niet herkennen...
1
2
3
4
5
6
7
| <?php if (preg_match('/\A(?:ISBN(-1(?:(0)|3))?:?\x20+(?(1)(?(2)(?:(?=.{13}$)\d{1,5}([ -])\d{1,7}\3\d{1,6}\3(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\4\d{1,7}\4\d{1,6}\4\d$))|(?(?=.{13}$)(?:\d{1,5}([ -])\d{1,7}\5\d{1,6}\5(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\6\d{1,7}\6\d{1,6}\6\d$))))\Z/', "ISBN-13: 9789041419798")) { echo ":D" . PHP_EOL; } else { echo ":(" . PHP_EOL; } |
Nope, geen error XD Maar krijg niks gevalideerd XD Maar toch bedanktStM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:00:
Geen idee wat het exacte formaat is dat hij moet matchen, maar hij geeft iig geen errors zo:
Heb het nu opgelost met: preg_match("#^97890[0-9]{8}#", preg_replace("#[^0-9]#", "", $book->isbn)) Gezien de wensen van de klant is dat prima.
Is volgens mij vaak genoeg langs gekomenDit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
[ Voor 18% gewijzigd door PeterSelie op 26-09-2012 16:07 ]
en backseatmodden is ook niet toegestaan.SoaDmaggot schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:06:
@ TheNephilim
[...]
Is volgens mij vaak genoeg langs gekomen
True, sorry XDSoaDmaggot schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:06:
@ TheNephilim
[...]
Is volgens mij vaak genoeg langs gekomen
Zijn er hier al (web)devvers die websites voorzien hebben van anti-cookie-plaatsings-vensters enzo?
Ik heb er kak aan, heb sowieso niet alleen Nederland als doelgroep, en zoveel wordt mijn site ook niet bezochtTheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:14:
[...]
True, sorry XD
Zijn er hier al (web)devvers die websites voorzien hebben van anti-cookie-plaatsings-vensters enzo?Ik moet hier zelf nog wel mee aan de slag denk ik, vooral het inlichten van klanten die gebruik maken van Analytics.
Niet alleen, dus je doelgroep bestaat (deels) wel uit Nederland.Sh4wn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:18:
[...]
Ik heb er kak aan, heb sowieso niet alleen Nederland als doelgroep
No excuse!
Maar hier nog iemand die zich daar niet mee bezig houdt / lak aan heeft. Wat.. zelfs bij Tweakers krijg je 'm niet! Tjah, een mededeling. Of is de default hier nu dat er niets getrackt wordt, tenzij je op die knop bij de mededeling (onderin je venster) klikt?
[ Voor 97% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2012 16:29 ]
Zodra het met briefpost wordt verstuurd is de verkopende partij ook verantwoordelijk tot aflevering.SoaDmaggot schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:43:
[...]
Daar zijn ze goed in, verantwoordelijkheden afschuiven.. 'Je hebt hem niet verzekerd? Jouw zaak.'.
Heb ooit een keer iets gekocht dat twee keer achter elkaar op mysterieuze wijze verdween. De derde keer hebben ze het maar met pakketpost verstuurd en kwam het wel aan. Sindsdien doen ze dat altijd maar.
Pakketjes via briefpost is en blijft een groot risico. De postbode kan die zonder enig probleem of tracking gewoon achterover schuiven en dat is dan ook een populaire bezigheid lijkt het.
Dat is dan ook eigenlijk de enige manier. De complete site blokkeren. Of gewoon alle externe bronnen verwijderen (van GA tot YouTube video's en Google Maps).Alex) schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:28:
Tweakers voldoet niet aan de cookiewetgeving. www.fok.nl is één van de weinige sites die er -voor zover mij bekend- wel helemaal aan voldoet, omdat er niets geplaatst wordt zonder toestemming. Dat je dan ook de site niet op kunt, is jammer.
Beiden zijn in de meeste gevallen geen optie, dus is de cookiewetgeving ook onhaalbaar.
Nah het is zeker niet de enige manier, maar iedere andere manier vereist wel dat je een aantal (grote) wijzigingen aan je site door moet voeren. Zoals bv tweakers het doet pas nadat de gebruiker dat wilt de sociale plugins laden. Om aan de regels te voldoen kan je daar nog een stap bij doen en waarschuwen dat dit er voor zorgt dat externe sites cookies gaan setten of lezen.Bosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:30:
[...]
Dat is dan ook eigenlijk de enige manier. De complete site blokkeren. Of gewoon alle externe bronnen verwijderen (van GA tot YouTube video's en Google Maps).
Beiden zijn in de meeste gevallen geen optie, dus is de cookiewetgeving ook onhaalbaar.
En alle video's en advertenties en GA blokkeren. Plus het forum flink aanpassen zodat die specifieke gebruiker dat ook niet meer mag, inclusief externe afbeeldingen zien/plaatsen etc.StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:33:
[...]
Nah het is zeker niet de enige manier, maar iedere andere manier vereist wel dat je een aantal (grote) wijzigingen aan je site door moet voeren. Zoals bv tweakers het doet pas nadat de gebruiker dat wilt de sociale plugins laden. Om aan de regels te voldoen kan je daar nog een stap bij doen en waarschuwen dat dit er voor zorgt dat externe sites cookies gaan setten of lezen.
Denk dat je het geheel ietwat onderschat, zeker als er gebruikers in het spel zijn.
Plus overigens, je bent verplicht een administratie bij te houden van de keuze van iedere gebruiker (maar wel anoniem, dus dit mag niet aan de user-database gekoppeld zijn!). En de keuze moet gemaakt kunnen worden VOOR je de site bezoekt, wat ook flinke gevolgen kan hebben voor hoe een site nu in elkaar zit of SEO.
Al met al is het voor de meeste sites een enorme investering met grote impact op gebruiksvriendelijkheid en daardoor is die aanpak praktisch onhaalbaar. En ben je dus weer terug bij de opties van geheel blokkeren, of geheel verwijderen. (Of, wat iedereen nu doet: die stomme wetgeving gewoon de vinger geven
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2012 16:49 ]
Dat mag ook niet.cpf_ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:49:
Heel de discussie rond de cookies doet me wel denken: In hoeverre is het illegaal dan om cookies te plaatsen samen met normale (session) cookies, en die dan te gebruiken om binnen de site te tracken?
Alleen cookies die belangrijk zijn voor functionaliteit (inloggen, winkelmandje, status van interface oid, etc) zijn toegestaan zonder expliciete toestemming.
Ik onderschat het helemaal niet, ik zit juist in een traject van een redelijke grote community site en op de ads na zijn er amper serieuze problemen. De rest valt er altijd omheen te werken of netjes toestemming vragen. Er is juist een grote onwil om er aan te voldoen want tja die aanpassingen kost wel centjes en kunnen de hoeveelheid bezoekers van je website schaden. En dat je misschien functionaliteit van een externe partij die dat alleen maar aanbied om te tracken moet laten vallen, valt daar ook onder.Bosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:42:
[...]
En alle video's en advertenties en GA blokkeren. Plus het forum flink aanpassen zodat die specifieke gebruiker dat ook niet meer mag, inclusief externe afbeeldingen zien/plaatsen etc.
Denk dat je het geheel ietwat onderschat, zeker als er gebruikers in het spel zijn.
Plus overigens, je bent verplicht een administratie bij te houden van de keuze van iedere gebruiker (maar wel anoniem, dus dit mag niet aan de user-database gekoppeld zijn!). En de keuze moet gemaakt kunnen worden VOOR je de site bezoekt, wat ook flinke gevolgen kan hebben voor hoe een site nu in elkaar zit of SEO.
Al met al is het voor de meeste sites een enorme investering met grote impact op gebruiksvriendelijkheid en daardoor is die aanpak praktisch onhaalbaar. En ben je dus weer terug bij de opties van geheel blokkeren, of geheel verwijderen. (Of, wat iedereen nu doet: die stomme wetgeving gewoon de vinger geven)
[ Voor 4% gewijzigd door StM op 26-09-2012 16:58 ]
Maar ongeacht dat, ben ik heel benieuwd naar het resultaat. Je zou de eerste site in NL zijn die dat voor elkaar krijgt met een community
[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2012 17:01 ]
Toch 50euro aan dataverkeer in vier uur...
Stomme import/export werkt gewoon NIET
De OPTA kan met 5 jaar terugwerkende kracht boetes uitdelen en lijken er voorlopig aardig gebrand op om het ook te gaan handhaven, bijvoorbeeld vanaf 2013Bosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:59:
Waarom zou je die investering nu uberhaupt maken en dat risico nemen? Sowieso wordt er niet gecontroleerd voordat de overheid het zelf op orde heeft (wat nooit gaat gebeuren). En daarnaast is waarschijnlijk die hele wetgeving volgend jaar weer verdwenen zoals het nu gaat (PvdA laat dat woordje "expliciet" zo snel als ze kunnen schrappen).
Maar ongeacht dat, ben ik heel benieuwd naar het resultaat. Je zou de eerste site in NL zijn die dat voor elkaar krijgt met een community
OPTA heeft al aangegeven dat eerst de overheid z'n zaakjes op orde moet hebben voor ze boetes uit gaan delen.
Zou PHP-GA (server-side tracking, evt zonder cookies) ook niet een interessant alternatief zijn? Of werkt Piwik (voor de klant) net zo fijn als GA?StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:28:
Ik heb het waar mogelijk Google Analytics vervangen met Piwik zonder koekjes. Wel heb ik nog 1 site maar waarbij de eigenaren nog geen besluit hebben genomen want die draait puur op de advertentie inkomsten.
Dat is misschien best een interessant alternatief! Oplossingen zoals Piwik zijn best leuk, maar dan moet je dat wel weer 'installeren' op de host omgeving van de klant. Een GA oplossing is dan net zo makkelijk.Barryvdh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:10:
[...]
Zou PHP-GA (server-side tracking, evt zonder cookies) ook niet een interessant alternatief zijn? Of werkt Piwik (voor de klant) net zo fijn als GA?
Ah, nog een reden om een hekel aan de PVV te hebbenBosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:07:
De uitbreiding komt van de PVV.
OPTA heeft al aangegeven dat eerst de overheid z'n zaakjes op orde moet hebben voor ze boetes uit gaan delen.
Dat de overheid eerst zn zaakjes op orde moet hebben klopt, vandaar dat ik vanaf mogelijk 2013 zeg.
En Piwik is nog steeds niet echt helemaal legaal omdat die resolutie, plugins etc uitleest. PHP-GA moet ik eens gaan testen.TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:13:
[...]
Dat is misschien best een interessant alternatief! Oplossingen zoals Piwik zijn best leuk, maar dan moet je dat wel weer 'installeren' op de host omgeving van de klant. Een GA oplossing is dan net zo makkelijk.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| // settings worden even uit een static object gehaald const string url = "https://accounts.google.com/o/oauth2/auth?" + "client_id=" + OAuth2Data.ClientId + "&redirect_uri=" + OAuth2Data.RedirectUri + "&response_type=code" + "&scope=" + OAuth2Data.Scope; Uri startUri = new Uri(url); Uri endUri = new Uri("https://accounts.google.com/o/oauth2/approval?"); try { WebAuthenticationResult webAuthenticationResult = await WebAuthenticationBroker.AuthenticateAsync(WebAuthenticationOptions.UseTitle, startUri, endUri); if (webAuthenticationResult.ResponseStatus == WebAuthenticationStatus.Success) { // token is te vinden in webAuthenticationResult.ResponseData; } // nog wat mooie else if/else statements om fouten af te handelen catch (Exception) { Application.Current.Exit(); } |
That's it, good to go
edit: blogpost over geschreven: http://leoncullens.nl/pos...r-been-easier-before.aspx
[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2012 18:43 ]
Firesphere schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:04:
I give up.
Stomme import/export werkt gewoon NIET
1
2
| $this->GridField()->Config->addComponent(array('exportToCSV' => self::$db, 'button' => 'bottom')); $this->GridField()->Config->addComponent(array('importFromCSV' => self::$db, 'button' => 'top')); |
En ik maar moeilijke oplossingen zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 26-09-2012 18:09 ]
Jeuj we mogen binnenkort op onze eigen laptops werken. Een paar maanden een RDP devomgeving mogen uitproberen (we waren proefkonijn), die was in theorie beter dan de duizend-in-een-dozijn Dell typmiep-PC's die een kwartier doen om alleen al op te starten qua specs, maar doordat ze de netwerkverbinding / snelheid niet op orde konden krijgen was het gewoon ergelijk; langzame schermopbouw, zware input lag (3+ seconden op slechte momenten), etc.
Dus, schijfencryptie doen, extra encrypted volume daar weer op, Time Machine backup ook encrypten, en gaan met die banaan. Tenminste, zodra de hostingpartij hun Git open zet, anders moeten we raar doen met SSH tunnels en dergelijke.
Nou ja, ik was dus moeilijk aan het doen voor iets makkelijks, beter gezegd.YopY schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:43:
Als de oplossing moeilijk is is het de verkeerde,.
Vooral moeilijk doen, want... dit stond niet correct in de api-docs
PHP-GA is geen oplossing. Je mag ook geen data uitlezen van iemand z'n computer (taal, locatie, resolutie, enz...) zonder toestemming.Barryvdh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:10:
[...]
Zou PHP-GA (server-side tracking, evt zonder cookies) ook niet een interessant alternatief zijn? Of werkt Piwik (voor de klant) net zo fijn als GA?
Ik ben even ASP.NET 4.5 aan het uitproberen, weer even met Webforms bezig
Hoe krijg je eigenlijk de UserID van de ingelogde gebruiker? Ik kan alleen de Name krijgen met:
User.Identity.Name;
UserID van jezelf als ingelogde gebruiker, zoals dat van mij op Tweakers '312462' is. Lijkt me inderdaad dat je hem via een sessie moet ophalen, maar wat is de Sessie ID?D-Raven schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:33:
UserID van wat? AD? Niet automatisch. Zul je toch echt zelf moeten ophalen.
Zoiets geeft toch aan dat die hele wet waardeloos isBarryvdh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:10:
[...]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
[ Voor 1% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2012 19:44 . Reden: wat een typfouten maak ik toch weer ]
Hangt van je membership provider en identity af. User.Identity is van het type IIdentity wat een vrij generiek basistype is. Wil je een specifieker type dan zul je moeten casten.Cornholio schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:28:
Hey mannen,
Ik ben even ASP.NET 4.5 aan het uitproberen, weer even met Webforms bezig![]()
Hoe krijg je eigenlijk de UserID van de ingelogde gebruiker? Ik kan alleen de Name krijgen met:
User.Identity.Name;
Bijvoorbeeld: Als je je authenticeert met claims zul je User.Identity moeten casten naar IClaimsIdentity om aan de claims te kunnen komen.
Dit treedt trouwens alleen op bij multimonitor.
Ik heb net File New project gedaan (ASP.NET 4.5), dus standaard Membership provider. Ik authenticeer met Forms.Alex) schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:52:
[...]
Hangt van je membership provider en identity af. User.Identity is van het type IIdentity wat een vrij generiek basistype is. Wil je een specifieker type dan zul je moeten casten.
Bijvoorbeeld: Als je je authenticeert met claims zul je User.Identity moeten casten naar IClaimsIdentity om aan de claims te kunnen komen.
Zo kan ik hem krijgen, maar lijkt me niet handig.
var userID = (from user in db.Users
where user.UserName == User.Identity.Name
select user.UserId).First();
[ Voor 19% gewijzigd door Cornholio op 26-09-2012 20:41 ]
Rijd je ook te hard in je auto als er geen controles staan? De meeste mensen houden zich aan de afgesproken regels, ook al wordt er niet op gecontroleerd. Nu wordt de verleiding wel groot omdat ze dit nauwelijks kunnen controleren, maar toch verwacht ik dat veel mensen gewoon voor de nette oplossing gaan: toestemming vragen.
Je vergelijking is trouwens krom... Als je te hard rijdt loop je de kans jezelf te pletter te rijden. Het bijhouden van informatie is over het algemeen niet dodelijk.
[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2012 22:03 ]
Ik ben een tooltje aan het maken die het automatisch (grofweg, hij filtert geen legale dingen eruit) detecteert
Dat lijkt me een beetje overkill, inderdaad.Cornholio schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:40:
[...]
Ik heb net File New project gedaan (ASP.NET 4.5), dus standaard Membership provider. Ik authenticeer met Forms.
Zo kan ik hem krijgen, maar lijkt me niet handig.
var userID = (from user in db.Users
where user.UserName == User.Identity.Name
select user.UserId).First();
How about:
1
| Membership.GetUser().ProviderUserKey |
Dat heb ik geprobeerd, maar die Stored Procedures zijn niet meegenomen in het Linq 2 Sql modelAlex) schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:27:
[...]
Dat lijkt me een beetje overkill, inderdaad.
How about:
C#:
1 Membership.GetUser().ProviderUserKey
En meer ga ik er niet over zeggen, maak maar een topic aan.
Overigens met die cookie wetgeving: Ik heb het ook (deels) geimplementeerd op sites van onze klanten. Maar waarschijnlijk gaat t nog veranderen. Want nu worden dingen als google analytics gewoon helemaal niet geladen tenzij er toestemming gegeven wordt.
We zijn nu even aan het aankijken wat het effect is, maar als blijkt dat er nu helemaal niks meer geregistreerd wordt, dan wordt het gewoon aangepast, maw het wordt ingeladen, tenzij je aangeeft dat je het _niet_ wilt.
[ Voor 50% gewijzigd door D-Raven op 26-09-2012 22:42 ]
Een tooltje dat server-side gegevensopslag kan detecteren? Knap werk.StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:04:
[...]
Ik ben een tooltje aan het maken die het automatisch (grofweg, hij filtert geen legale dingen eruit) detecteertZoiets zal de OPTA ook gaan maken (vroegen ze een paar maanden terug een stagair voor).
http://blog.iusmentis.com...n-wel-onder-de-cookiewet/HuHu schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:02:
[...]
Een tooltje dat server-side gegevensopslag kan detecteren? Knap werk.
Het uitlezen van fonts etc is prima te detecteren met een tool
Ik weet dat Opta bezig met zo'n tool, maar als ik vanaf MIJN server verbinding maak met Google Analytics, en verder die javascript dus niet gebruik, kan Opta zoiets nooit controleren.StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:16:
[...]
http://blog.iusmentis.com...n-wel-onder-de-cookiewet/
Het uitlezen van fonts etc is prima te detecteren met een tool
Ik denk ook dat deze wet binnen een paar jaar weer teruggedraaid wordt, en dat je simpelweg alleen een melding hoeft te tonen, met eventuele opt-out mogelijkheid.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.