De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 174 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.000.882 views

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
GeertJam schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:07:
Hier druk ik standaard ook wel om de minuut op de save knop, maar het probleem is om daarna weer in de code te komen
:?
CTRL+S ?

https://fgheysels.github.io/

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-04 15:42
Nee een voetpedaal die gelinkt staat aan de saveknop!

Natuurlijk gebruik ik de keybind ervoor!

Eury#2434

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
OkkE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:59:
[...]

Bij mij is Ctrl+S/CMD+S een standaard reflex dat ik ongeveer elke 5 minuten indruk. :)
Intellij slaat zelfs automatisch op op het moment dat het geen focus meer heeft (als je bijvoorbeeld naar de browser gaat om te testen).

Maar alsnog sla ik het wel vaak handmatig op.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03
CodeCaster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:35:
[...] Onthoud wel dat daar verschillen in zijn:
[...]
Interessant stukje, maar er zijn ook nog twijfelgevallen. Ikzelf kan bijv. zonder problemen werken in ene drukke coupe van de trein waar iedereen schreeuwt, maar als er dan bijv. een kind gaat krijsen achter me houd het wel op. Ook een stille ruimte heb ik geen problemen mee, maar als dan één iemand gaat praten houd het ook op. Terwijl als er bijv. drie of meer mensen praten ik wel weer gewoon rustig kan doorwerken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:15:
Blegh net tegen een MSVC2008 & 2010 bug aangelopen. Deze code aligned niet per definitie op 16-bytes terwijl msdn zegt dat 't geen probleem zou moeten zijn. MSDN: align (C++)

C++:
1
__declspec(thread) __declspec(align(16)) int var;
Suf. Heb je al een bug gesubmit?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 10:16
LEDfan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:05:
Elke 5 minuten? Ik druk het zowat bij elke kleine verandering in. Ik denk dat ik om de 20 seconden op de toetsen ram. Alleen krijg je daar wel spijt van als je op een trage FTP server werkt. Maar voor de rest merk ik in Eclipse daar niks van.
Same. Niet helemaal om de 20 seconden, maar als ik klaar ben met een 'taak', meestal is het een stuk source waar ik verwoed op zit te kloppen waarna ik op Ctrl-S druk, een schietgebedje doe, en dan de test aanzwengel :)

Hebben trouwens meer mensen dat als je een flink stuk code uitgepoept hebt en het dan meteen compileert / werkt je het niet vertrouwt?

https://niels.nu

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hydra schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:33:
[...]
Hebben trouwens meer mensen dat als je een flink stuk code uitgepoept hebt en het dan meteen compileert / werkt je het niet vertrouwt?
Nee, ik wéét gewoon dat het werkt. Want zo rol ik. 8)

spoiler:
Geintje uiteraard, bij een lang stuk code ben ik ook argwanend als alles in één keer werkt. Dan test ik extra goed.

We are shaping the future

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het is bij mij eigenlijk ook wel eerder elke 20 seconden, hangt er een beetje vanaf. Soms typ ik hele lappen HTML of CSS zonder te testen (en dus saven), soms is het na elke regel. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Hydra schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:33:
[...]

Same. Niet helemaal om de 20 seconden, maar als ik klaar ben met een 'taak', meestal is het een stuk source waar ik verwoed op zit te kloppen waarna ik op Ctrl-S druk, een schietgebedje doe, en dan de test aanzwengel :)

Het optimum is dat je iets van drie kleine bugjes en slordigheidjes er nog uit moet werken na een hele ochtend kloppen, dan weet je dat het goed zit

iOS developer

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05-2025
Compileren? We compileert er nog? O-)

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 10:16
Aangezien je CPU alleen z'n eigen instructieset snapt wordt er altijd ergens iets 'gecompileerd' ;)

https://niels.nu

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
.oisyn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:21:
[...]

Suf. Heb je al een bug gesubmit?
Waar?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-05 12:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GeertJam schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:07:
Hier druk ik standaard ook wel om de minuut op de save knop, maar het probleem is om daarna weer in de code te komen
Zodra een bestand focus verliest -> autosave
autosave elke 5 minuten.
En quick-button aan right-ALT :*)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:38:
Het is bij mij eigenlijk ook wel eerder elke 20 seconden, hangt er een beetje vanaf. Soms typ ik hele lappen HTML of CSS zonder te testen (en dus saven), soms is het na elke regel. :)
Yup, vooral als je iets niet voor elkaar krijgt ben je wijzigen->saven->testen en dat gaat soms 3 seconden per save->test.

Auto save heb ik hier niet in Netbeans dacht ik trouwens XD

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Arghh Windows server 2012 door de bocht hoor :/
In System staat dat hij geactiveerd is, maar het security center zegt dat er activatie problemen zijn... Klik ik daar op staat er dat hij niet activated is, maar dat ik met een knopje de activatie kan starten...

Start je de activatie, begint hij te denken en krijg je een schermpje: "All done". Prima, maar nog blijft in het activatie deel staan dat het systeem niet activated is :/ . Bij system staat nog steeds dat hij activated is :/

Wat is het nu :? Zucht....
Daarnaast is mijn Office 2013 ineens verlopen :'(

Jammer dat dat soort dingen een afleiding zijn als je je werk probeert te doen. :-(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
GeertJam schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:20:
[...]

Nee een voetpedaal die gelinkt staat aan de saveknop!

Natuurlijk gebruik ik de keybind ervoor!
Dan snap ik niet waarom het voor jou dan een probleem is om 'terug in de code te komen' ?

https://fgheysels.github.io/

• Alex)
Request for feedback
Date: 15/08/2012

(...)
You have 14 days from the original request date to provide feedback.
Ik kan het formulier vandaag nog steeds invullen _O-

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:57
TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:00:
[...]

Yup, vooral als je iets niet voor elkaar krijgt ben je wijzigen->saven->testen en dat gaat soms 3 seconden per save->test.

Jep dat komt zeer bekend voor, zeker als je de code op één scherm hebt, en op de andere de interne browser van Eclipse.

En in Eclipse kan je zeeer gemakkelijk verloren bestanden terughalen. Zo heb ik al enkele belangrijke (lees: bestanden die je amper opnieuw kunt maken.) bestanden teruggekregen die op een NFS share verwijderd waren.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Ik vind het zo'n suf probleem. Zeker aangezien het gedocumenteerd is dat 't moet werken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:00:
[...]

Er is wel een autosave plugin voor NetBeans.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Bosmonster

*zucht*

compufreak88 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:21:
[...]

Intellij slaat zelfs automatisch op op het moment dat het geen focus meer heeft (als je bijvoorbeeld naar de browser gaat om te testen).

Maar alsnog sla ik het wel vaak handmatig op.
Same here (WebStorm, dus IntelliJ). Ik hoef eigenlijk niet op te slaan, maar heb de CMD-S er nog niet uit weten te krijgen :P

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
whoami schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:07:
[...]

Dan snap ik niet waarom het voor jou dan een probleem is om 'terug in de code te komen' ?
Omdat de stroom uit viel? Dan word je concentratie onderbroken en moet je eerst weer alles opstarten en dan moet je meestal weer kijken waar je was gebleven en welk geniaal idee je ookal weer had.

Nothing to see here!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

:'( Na het selecteren van producten die:

- Leverbaar zijn of worden
- $book->catsoort == 0 (boeken) === wil niet lukken, moet ik nog naar kijken
- strlen(preg_replace("/\D/","", $book->isbn)) === 13 (geldig ISBN)

Blijven er van de ruim 45.000 producten slechts ~17.000 over. Dat ik moet gaan filteren op geldig ISBN is al te gek voor woorden, maar dat er nu nog steeds DVD's CD's en andere rommel tussen zit... is gewoon ongelofelijk... |:(

Zo moeilijk is het toch niet om onder de noemer 'boeken' daadwerkelijk alleen boeken te scharen.

Edit: Mooier nog, er is zelfs zeep te vinden in de huidige selectie... _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 26-09-2012 12:04 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:50:

Edit: Mooier nog, er is zelfs zeep te vinden in de huidige selectie... _/-\o_
Is dat niet gewoon de Nederlandse SOAP interface? :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:13:
[...]

Neej hoor, gewoon met een aapie :9 .

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Grr. Waarom formatteert PHPStorm mijn code wanneer ik het knip en plak :|
Kan ik lekker de indentation fiksen omdat ie het om zeep helpt.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 01:45
Herkenbaar. Kwestie van zoveel mogelijk je code styling (Settings » Code Style) naar je hand zetten. Hoewel er bijvoorbeeld opties missen om de cases van je switch statements tussen curly brackets te zetten / formatten kan je hiermee toch al een aardige slag slaan.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Die AI Course..

Zit een Math refresher bij... allemaal statistiek...

* D-Raven is met statistiek nooit verder gekomen dan mediaan bepalen e.d.
Gewoonweg nooit gehad op school of nodig gehad.

Joint distributions ?? euh watteuh ?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je het nooit hebt gehad lijkt een refresher me ook niet de juiste manier om het onder de knie te krijgen he?

• Rutix
Inderdaad. Statistiek vond ik sowieso altijd wel pittig dus ik zou het niet gaan proberen te leren met een refresher :).

Nothing to see here!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

D-Raven schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:16:
Die AI Course..

Zit een Math refresher bij... allemaal statistiek...

* D-Raven is met statistiek nooit verder gekomen dan mediaan bepalen e.d.
Gewoonweg nooit gehad op school of nodig gehad.

Joint distributions ?? euh watteuh ?
Ik was blij met mijn "Stochastic Processes for Computer and Electrical Engineers" boek, daar stonden de stellingen in die ik nodig had :P

Als ik thuis ben kan ik de antwoorden wel even uitleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sh4wn op 26-09-2012 13:24 ]

• D-Raven
- Probabilistic Inference : Geen probleem
- Expectations: Geen probleem
- Logaritmen: Geen probleem
- Hashing: Ook geen probleem...

de rest...damn zelfs linear equations heb ik al zo lang niet meer hoeven te doen dat ik echt weer vanaf 0 moet beginnen..

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:13:
[...]

Haha, dan wel een lavendel SOAP interface van 100 gram met ISBN 7290101163008 :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheNephilim op 26-09-2012 13:31 ]

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:31:
[...]

Haha, dan wel een lavendel SOAP interface van 100 gram met ISBN 7290101163008 :+
Dat is ook geen geldig ISBN :p Volgens Wikipedia start een ISBN met 978 of 979. Dat kan je misschien nog meenemen in je filter?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Otherside1982 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:35:
[...]

Dat is ook geen geldig ISBN :p Volgens Wikipedia start een ISBN met 978 of 979. Dat kan je misschien nog meenemen in je filter?
Ja, dat moet inderdaad nog. Nu heb ik heel simpel gewoon alles wat geen cijfer is eruit halen en dan kijken of het 13 tekens lang is. Moet nog even regex maken die netjes ISBN herkend.

• OkkE

OkkE

Lijkt er op dat PostNL mijn pakketje gewoon kwijt is; advies van de PostNL Webcare is "...de afzender op de hoogte te stellen.". :(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PeterSelie
OkkE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:40:
Lijkt er op dat PostNL mijn pakketje gewoon kwijt is; advies van de PostNL Webcare is "...de afzender op de hoogte te stellen.". :(
Daar zijn ze goed in, verantwoordelijkheden afschuiven.. 'Je hebt hem niet verzekerd? Jouw zaak.'.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Niet jou zaak, maar de zaak van de verkopende partij, die mag mooi ruzie gaan maken met TNT. De verkoper heeft nu nog niet aan de verkoopverplichting voldaan, dus die mag zorgen dat je pakketje jou kant op komt. Of dat nou dit pakketje is of een nieuwe, dat maakt voor jou niks uit.

• OkkE

OkkE

In zo verre niet mijn probleem, webshop mag het inderdaad uitvechten met PostNL, niet ik. Maar het is wel mijn probleem dat ik de rest van mijn PC al vanaf donderdag heb, maar mijn monitor dus nog steeds niet...

• alienfruit

alienfruit

Doet Greek Mythology cursus op coursera :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

* Knip, wel een hele lap code XD

Handig stukje code om te checken of een ISBN wel valide is. Met preg_match wilde het niet lukken, geen werkende regex kunnen vinden, maar misschien wel sneller. Dus maar even zien of ik het alsnog zelf probeer te regexen.

Credits voor de ISBN validate naar http://erikastokes.com/php/isbn-checker.txt

[ Voor 79% gewijzigd door TheNephilim op 26-09-2012 14:11 ]

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

alienfruit schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:03:
Doet Greek Mythology cursus op coursera :+
He dat ziet er ook best interessant uit :P

• Rutix
Ik heb ooit deze regex gebruikt voor het valideren voor ISBN's

code:
1
ISBN(-1(?:(0)|3))?:?\x20+(?(1)(?(2)(?:(?=.{13}$)\d{1,5}([ -])\d{1,7}\3\d{1,6}\3(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\4\d{1,7}\4\d{1,6}\4\d$))|(?(.{13}$)(?:\d{1,5}([ -])\d{1,7}\5\d{1,6}\5(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\6\d{1,7}\6\d{1,6}\6\d$)))

Nothing to see here!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:12:
Ik heb ooit deze regex gebruikt voor het valideren voor ISBN's

code:
1
ISBN(-1(?:(0)|3))?:?\x20+(?(1)(?(2)(?:(?=.{13}$)\d{1,5}([ -])\d{1,7}\3\d{1,6}\3(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\4\d{1,7}\4\d{1,6}\4\d$))|(?(.{13}$)(?:\d{1,5}([ -])\d{1,7}\5\d{1,6}\5(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\6\d{1,7}\6\d{1,6}\6\d$)))
Die doet het (denk ik) prima in .Net, maar hier in PHP kreeg ik hem niet aan de praat :+

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: assertion expected after (?( at offset 147 Heb er nog niet verder naar gekeken, maar die kwam ik ook al tegen op enkele websites.

Goed om te weten dat hij wel zou moeten werken, dan is het dus de moeite om em te fixen.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:39:
[...]

Ja, dat moet inderdaad nog. Nu heb ik heel simpel gewoon alles wat geen cijfer is eruit halen en dan kijken of het 13 tekens lang is. Moet nog even regex maken die netjes ISBN herkend.
Een ISBN nummer kan ook 10 tekens lang zijn.
YouTube: 11.11.11 - Numberphile

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Klopt ISBN 10 en ISBN 13 XD

Jammer dat ik die regex niet werkend krijg, volgens mij zijn de resultaten dan beter dan met die functie. Er zitten namelijk ook EAN codes bij en die moet hij natuurlijk niet herkennen... :+

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:12

StM

Geen idee wat het exacte formaat is dat hij moet matchen, maar hij geeft iig geen errors zo:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php

if (preg_match('/\A(?:ISBN(-1(?:(0)|3))?:?\x20+(?(1)(?(2)(?:(?=.{13}$)\d{1,5}([ -])\d{1,7}\3\d{1,6}\3(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\4\d{1,7}\4\d{1,6}\4\d$))|(?(?=.{13}$)(?:\d{1,5}([ -])\d{1,7}\5\d{1,6}\5(?:\d|x)$)|(?:(?=.{17}$)97(?:8|9)([ -])\d{1,5}\6\d{1,7}\6\d{1,6}\6\d$))))\Z/', "ISBN-13: 9789041419798")) {
    echo ":D" . PHP_EOL;
} else {
    echo ":(" . PHP_EOL;
}

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:00:
Geen idee wat het exacte formaat is dat hij moet matchen, maar hij geeft iig geen errors zo:
Nope, geen error XD Maar krijg niks gevalideerd XD Maar toch bedankt :D

Heb het nu opgelost met: preg_match("#^97890[0-9]{8}#", preg_replace("#[^0-9]#", "", $book->isbn)) Gezien de wensen van de klant is dat prima.

• PeterSelie
@ TheNephilim
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Is volgens mij vaak genoeg langs gekomen :P

[ Voor 18% gewijzigd door PeterSelie op 26-09-2012 16:07 ]

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

SoaDmaggot schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:06:
@ TheNephilim

[...]

en backseatmodden is ook niet toegestaan. :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

SoaDmaggot schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:06:
@ TheNephilim

[...]

True, sorry XD

Zijn er hier al (web)devvers die websites voorzien hebben van anti-cookie-plaatsings-vensters enzo? :+ Ik moet hier zelf nog wel mee aan de slag denk ik, vooral het inlichten van klanten die gebruik maken van Analytics.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:14:
[...]

True, sorry XD

Zijn er hier al (web)devvers die websites voorzien hebben van anti-cookie-plaatsings-vensters enzo? :+ Ik moet hier zelf nog wel mee aan de slag denk ik, vooral het inlichten van klanten die gebruik maken van Analytics.
Ik heb er kak aan, heb sowieso niet alleen Nederland als doelgroep, en zoveel wordt mijn site ook niet bezocht :P

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Sh4wn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:18:
[...]
Ik heb er kak aan, heb sowieso niet alleen Nederland als doelgroep
Niet alleen, dus je doelgroep bestaat (deels) wel uit Nederland.
Sh4wn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:18:
en zoveel wordt mijn site ook niet bezocht :P
No excuse!

Maar hier nog iemand die zich daar niet mee bezig houdt / lak aan heeft. Wat.. zelfs bij Tweakers krijg je 'm niet! Tjah, een mededeling. Of is de default hier nu dat er niets getrackt wordt, tenzij je op die knop bij de mededeling (onderin je venster) klikt?

• StM

StM

Ik heb het waar mogelijk Google Analytics vervangen met Piwik zonder koekjes. Wel heb ik nog 1 site maar waarbij de eigenaren nog geen besluit hebben genomen want die draait puur op de advertentie inkomsten. Ook ben ik met een projectje bezig dat site eigenaren een gratis cookie quickscan aan kunnen vragen en dan tegen betaling een zeer gedetailleerd advies kunnen krijgen of en aan welke regels ze moeten doen :) Nog een paar maanden en ik denk dat de OPTA dan de grotere sites het iig wel lastig gaat maken.

• Alex)
Tweakers voldoet niet aan de cookiewetgeving. www.fok.nl is één van de weinige sites die er -voor zover mij bekend- wel helemaal aan voldoet, omdat er niets geplaatst wordt zonder toestemming. Dat je dan ook de site niet op kunt, is jammer.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

T.NET hickup.. *hick*

[ Voor 97% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2012 16:29 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

SoaDmaggot schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:43:
[...]

Daar zijn ze goed in, verantwoordelijkheden afschuiven.. 'Je hebt hem niet verzekerd? Jouw zaak.'.
Zodra het met briefpost wordt verstuurd is de verkopende partij ook verantwoordelijk tot aflevering.

Heb ooit een keer iets gekocht dat twee keer achter elkaar op mysterieuze wijze verdween. De derde keer hebben ze het maar met pakketpost verstuurd en kwam het wel aan. Sindsdien doen ze dat altijd maar.

Pakketjes via briefpost is en blijft een groot risico. De postbode kan die zonder enig probleem of tracking gewoon achterover schuiven en dat is dan ook een populaire bezigheid lijkt het.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Alex) schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:28:
Tweakers voldoet niet aan de cookiewetgeving. www.fok.nl is één van de weinige sites die er -voor zover mij bekend- wel helemaal aan voldoet, omdat er niets geplaatst wordt zonder toestemming. Dat je dan ook de site niet op kunt, is jammer.
Dat is dan ook eigenlijk de enige manier. De complete site blokkeren. Of gewoon alle externe bronnen verwijderen (van GA tot YouTube video's en Google Maps).

Beiden zijn in de meeste gevallen geen optie, dus is de cookiewetgeving ook onhaalbaar.

• StM

StM

Bosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:30:
[...]

Dat is dan ook eigenlijk de enige manier. De complete site blokkeren. Of gewoon alle externe bronnen verwijderen (van GA tot YouTube video's en Google Maps).

Beiden zijn in de meeste gevallen geen optie, dus is de cookiewetgeving ook onhaalbaar.
Nah het is zeker niet de enige manier, maar iedere andere manier vereist wel dat je een aantal (grote) wijzigingen aan je site door moet voeren. Zoals bv tweakers het doet pas nadat de gebruiker dat wilt de sociale plugins laden. Om aan de regels te voldoen kan je daar nog een stap bij doen en waarschuwen dat dit er voor zorgt dat externe sites cookies gaan setten of lezen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:33:
[...]

Nah het is zeker niet de enige manier, maar iedere andere manier vereist wel dat je een aantal (grote) wijzigingen aan je site door moet voeren. Zoals bv tweakers het doet pas nadat de gebruiker dat wilt de sociale plugins laden. Om aan de regels te voldoen kan je daar nog een stap bij doen en waarschuwen dat dit er voor zorgt dat externe sites cookies gaan setten of lezen.
En alle video's en advertenties en GA blokkeren. Plus het forum flink aanpassen zodat die specifieke gebruiker dat ook niet meer mag, inclusief externe afbeeldingen zien/plaatsen etc.

Denk dat je het geheel ietwat onderschat, zeker als er gebruikers in het spel zijn.

Plus overigens, je bent verplicht een administratie bij te houden van de keuze van iedere gebruiker (maar wel anoniem, dus dit mag niet aan de user-database gekoppeld zijn!). En de keuze moet gemaakt kunnen worden VOOR je de site bezoekt, wat ook flinke gevolgen kan hebben voor hoe een site nu in elkaar zit of SEO.

Al met al is het voor de meeste sites een enorme investering met grote impact op gebruiksvriendelijkheid en daardoor is die aanpak praktisch onhaalbaar. En ben je dus weer terug bij de opties van geheel blokkeren, of geheel verwijderen. (Of, wat iedereen nu doet: die stomme wetgeving gewoon de vinger geven ;))

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2012 16:49 ]

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Heel de discussie rond de cookies doet me wel denken: In hoeverre is het illegaal dan om cookies te plaatsen samen met normale (session) cookies, en die dan te gebruiken om binnen de site te tracken?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

cpf_ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:49:
Heel de discussie rond de cookies doet me wel denken: In hoeverre is het illegaal dan om cookies te plaatsen samen met normale (session) cookies, en die dan te gebruiken om binnen de site te tracken?
Dat mag ook niet.

Alleen cookies die belangrijk zijn voor functionaliteit (inloggen, winkelmandje, status van interface oid, etc) zijn toegestaan zonder expliciete toestemming.

• StM

StM

Bosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:42:
[...]

En alle video's en advertenties en GA blokkeren. Plus het forum flink aanpassen zodat die specifieke gebruiker dat ook niet meer mag, inclusief externe afbeeldingen zien/plaatsen etc.

Denk dat je het geheel ietwat onderschat, zeker als er gebruikers in het spel zijn.

Plus overigens, je bent verplicht een administratie bij te houden van de keuze van iedere gebruiker (maar wel anoniem, dus dit mag niet aan de user-database gekoppeld zijn!). En de keuze moet gemaakt kunnen worden VOOR je de site bezoekt, wat ook flinke gevolgen kan hebben voor hoe een site nu in elkaar zit of SEO.

Al met al is het voor de meeste sites een enorme investering met grote impact op gebruiksvriendelijkheid en daardoor is die aanpak praktisch onhaalbaar. En ben je dus weer terug bij de opties van geheel blokkeren, of geheel verwijderen. (Of, wat iedereen nu doet: die stomme wetgeving gewoon de vinger geven ;))
Ik onderschat het helemaal niet, ik zit juist in een traject van een redelijke grote community site en op de ads na zijn er amper serieuze problemen. De rest valt er altijd omheen te werken of netjes toestemming vragen. Er is juist een grote onwil om er aan te voldoen want tja die aanpassingen kost wel centjes en kunnen de hoeveelheid bezoekers van je website schaden. En dat je misschien functionaliteit van een externe partij die dat alleen maar aanbied om te tracken moet laten vallen, valt daar ook onder.

[ Voor 4% gewijzigd door StM op 26-09-2012 16:58 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Waarom zou je die investering nu uberhaupt maken en dat risico nemen? Sowieso wordt er niet gecontroleerd voordat de overheid het zelf op orde heeft (wat nooit gaat gebeuren). En daarnaast is waarschijnlijk die hele wetgeving volgend jaar weer verdwenen zoals het nu gaat (PvdA laat dat woordje "expliciet" zo snel als ze kunnen schrappen).

Maar ongeacht dat, ben ik heel benieuwd naar het resultaat. Je zou de eerste site in NL zijn die dat voor elkaar krijgt met een community :)

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2012 17:01 ]

• alienfruit

alienfruit

FU! iPhone anders download je effe een gig aan data. Zelfs zonder apps open :|
Toch 50euro aan dataverkeer in vier uur...

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ach joh... € 50,- dataverkeer hoort bij de (iPhone-)status. :+ O-)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I give up.
Stomme import/export werkt gewoon NIET |:(

• StM

StM

Bosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:59:
Waarom zou je die investering nu uberhaupt maken en dat risico nemen? Sowieso wordt er niet gecontroleerd voordat de overheid het zelf op orde heeft (wat nooit gaat gebeuren). En daarnaast is waarschijnlijk die hele wetgeving volgend jaar weer verdwenen zoals het nu gaat (PvdA laat dat woordje "expliciet" zo snel als ze kunnen schrappen).

Maar ongeacht dat, ben ik heel benieuwd naar het resultaat. Je zou de eerste site in NL zijn die dat voor elkaar krijgt met een community :)
De OPTA kan met 5 jaar terugwerkende kracht boetes uitdelen en lijken er voorlopig aardig gebrand op om het ook te gaan handhaven, bijvoorbeeld vanaf 2013 :) Voor een kleine persoonlijke site zou ik het risico wel nemen maar zakelijk zou ik niet het risico willen lopen, zeker niet als ik iets als T.net was waarbij je het risico loopt dat ze een voorbeeld willen stellen. Als je er op wilt gokken dat de de wetgeving weer gaat veranderen moet je dat zelf weten, maar volgens mij komt deze uitbreiding uit de hoek van de PvdA (Van Dam).

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De uitbreiding komt van de PVV.

OPTA heeft al aangegeven dat eerst de overheid z'n zaakjes op orde moet hebben voor ze boetes uit gaan delen.

• Barryvdh
  • Laatst online: 20:51
StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:28:
Ik heb het waar mogelijk Google Analytics vervangen met Piwik zonder koekjes. Wel heb ik nog 1 site maar waarbij de eigenaren nog geen besluit hebben genomen want die draait puur op de advertentie inkomsten.
Zou PHP-GA (server-side tracking, evt zonder cookies) ook niet een interessant alternatief zijn? Of werkt Piwik (voor de klant) net zo fijn als GA?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Barryvdh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:10:
[...]

Zou PHP-GA (server-side tracking, evt zonder cookies) ook niet een interessant alternatief zijn? Of werkt Piwik (voor de klant) net zo fijn als GA?
Dat is misschien best een interessant alternatief! Oplossingen zoals Piwik zijn best leuk, maar dan moet je dat wel weer 'installeren' op de host omgeving van de klant. Een GA oplossing is dan net zo makkelijk.

• StM

StM

Bosmonster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:07:
De uitbreiding komt van de PVV.

OPTA heeft al aangegeven dat eerst de overheid z'n zaakjes op orde moet hebben voor ze boetes uit gaan delen.
Ah, nog een reden om een hekel aan de PVV te hebben :) Ach van wie het komt boeit me niet zo, het blijft klote wetgeving. Maar er niet aan kunnen voldoen is imo niet waar.

Dat de overheid eerst zn zaakjes op orde moet hebben klopt, vandaar dat ik vanaf mogelijk 2013 zeg.
TheNephilim schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:13:
[...]

Dat is misschien best een interessant alternatief! Oplossingen zoals Piwik zijn best leuk, maar dan moet je dat wel weer 'installeren' op de host omgeving van de klant. Een GA oplossing is dan net zo makkelijk.
En Piwik is nog steeds niet echt helemaal legaal omdat die resolutie, plugins etc uitleest. PHP-GA moet ik eens gaan testen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
OAuth2 wordt wel echt briljant ondersteund door WinRT zeg (voorbeeld voor connecten met Google):

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
    // settings worden even uit een static object gehaald
    const string url = "https://accounts.google.com/o/oauth2/auth?" +
                        "client_id=" + OAuth2Data.ClientId +
                        "&redirect_uri=" + OAuth2Data.RedirectUri +
                        "&response_type=code" +
                        "&scope=" + OAuth2Data.Scope;

Uri startUri = new Uri(url);
    Uri endUri = new Uri("https://accounts.google.com/o/oauth2/approval?");

try
    {
        WebAuthenticationResult webAuthenticationResult =
            await WebAuthenticationBroker.AuthenticateAsync(WebAuthenticationOptions.UseTitle, startUri, endUri);

if (webAuthenticationResult.ResponseStatus == WebAuthenticationStatus.Success)
        {
            // token is te vinden in webAuthenticationResult.ResponseData;
        }
        // nog wat mooie else if/else statements om fouten af te handelen
    catch (Exception)
    {
        Application.Current.Exit();
    }

That's it, good to go :)

edit: blogpost over geschreven: http://leoncullens.nl/pos...r-been-easier-before.aspx

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2012 18:43 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Firesphere schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:04:
I give up.
Stomme import/export werkt gewoon NIET |:(
PHP:
1
2
$this->GridField()->Config->addComponent(array('exportToCSV' => self::$db, 'button' => 'bottom'));
$this->GridField()->Config->addComponent(array('importFromCSV' => self::$db, 'button' => 'top'));

}:|
En ik maar moeilijke oplossingen zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 26-09-2012 18:09 ]

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Als de oplossing moeilijk is is het de verkeerde, :+.

Jeuj we mogen binnenkort op onze eigen laptops werken. Een paar maanden een RDP devomgeving mogen uitproberen (we waren proefkonijn), die was in theorie beter dan de duizend-in-een-dozijn Dell typmiep-PC's die een kwartier doen om alleen al op te starten qua specs, maar doordat ze de netwerkverbinding / snelheid niet op orde konden krijgen was het gewoon ergelijk; langzame schermopbouw, zware input lag (3+ seconden op slechte momenten), etc.

Dus, schijfencryptie doen, extra encrypted volume daar weer op, Time Machine backup ook encrypten, en gaan met die banaan. Tenminste, zodra de hostingpartij hun Git open zet, anders moeten we raar doen met SSH tunnels en dergelijke.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

YopY schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:43:
Als de oplossing moeilijk is is het de verkeerde, :+.
Nou ja, ik was dus moeilijk aan het doen voor iets makkelijks, beter gezegd.
Vooral moeilijk doen, want... dit stond niet correct in de api-docs ;(

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

PHP-GA is geen oplossing. Je mag ook geen data uitlezen van iemand z'n computer (taal, locatie, resolutie, enz...) zonder toestemming.

• Cornholio
  • Laatst online: 19-04 17:27
Hey mannen,
Ik ben even ASP.NET 4.5 aan het uitproberen, weer even met Webforms bezig :)
Hoe krijg je eigenlijk de UserID van de ingelogde gebruiker? Ik kan alleen de Name krijgen met:
User.Identity.Name;

• D-Raven
UserID van wat? AD? Niet automatisch. Zul je toch echt zelf moeten ophalen.

• Cornholio
D-Raven schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:33:
UserID van wat? AD? Niet automatisch. Zul je toch echt zelf moeten ophalen.
UserID van jezelf als ingelogde gebruiker, zoals dat van mij op Tweakers '312462' is. Lijkt me inderdaad dat je hem via een sessie moet ophalen, maar wat is de Sessie ID?

• ZpAz
  • Laatst online: 20:31
[...]

Zoiets geeft toch aan dat die hele wet waardeloos is :F Je plaatst nu geen cookies, maar haalt dezelfde informatie op.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Avalaxy
Zie de post van HuHu. De wet gaat niet zozeer alleen om cookies, ook andere manieren zijn verboden.

[ Voor 1% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2012 19:44 . Reden: wat een typfouten maak ik toch weer ]

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Maar, hoe gaan ze dat controleren? :')

• Alex)
Cornholio schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:28:
Hey mannen,
Ik ben even ASP.NET 4.5 aan het uitproberen, weer even met Webforms bezig :)
Hoe krijg je eigenlijk de UserID van de ingelogde gebruiker? Ik kan alleen de Name krijgen met:
User.Identity.Name;
Hangt van je membership provider en identity af. User.Identity is van het type IIdentity wat een vrij generiek basistype is. Wil je een specifieker type dan zul je moeten casten.

Bijvoorbeeld: Als je je authenticeert met claims zul je User.Identity moeten casten naar IClaimsIdentity om aan de claims te kunnen komen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier is een interessant gegeven: als ik het geheugen van mijn GPU (Radeon HD 5870) onderklok, dan stoort ie af en toe (als er veel opnieuw getekend moet worden op het scherm, bijvoorbeeld bij het scrollen, dan lijkt ie af en toe 1 frame een compleet random bitblit te doen, maar het volgende frame is het weer goed). Zet ik 'm op stock snelheid of overklok ik 'm, dan werkt het prima.

Dit treedt trouwens alleen op bij multimonitor.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is best een bekend probleem, dat had ik met mn HD5850 ook. Aparte is dat het eerst ook optrad met mn HD7970, maar dat het bij die kaart na een driverupdate niet meer voorkomt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• Cornholio
Alex) schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:52:
[...]

Hangt van je membership provider en identity af. User.Identity is van het type IIdentity wat een vrij generiek basistype is. Wil je een specifieker type dan zul je moeten casten.

Bijvoorbeeld: Als je je authenticeert met claims zul je User.Identity moeten casten naar IClaimsIdentity om aan de claims te kunnen komen.
Ik heb net File New project gedaan (ASP.NET 4.5), dus standaard Membership provider. Ik authenticeer met Forms.

Zo kan ik hem krijgen, maar lijkt me niet handig.
var userID = (from user in db.Users
where user.UserName == User.Identity.Name
select user.UserId).First();

[ Voor 19% gewijzigd door Cornholio op 26-09-2012 20:41 ]

• HuHu
  • Niet online
Sh4wn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:45:
Rijd je ook te hard in je auto als er geen controles staan? De meeste mensen houden zich aan de afgesproken regels, ook al wordt er niet op gecontroleerd. Nu wordt de verleiding wel groot omdat ze dit nauwelijks kunnen controleren, maar toch verwacht ik dat veel mensen gewoon voor de nette oplossing gaan: toestemming vragen.

• Avalaxy
Ik verwacht persoonlijk dat iedereen maling heeft aan die achterlijke regelgeving die over 2 jaar toch wel teruggedraaid wordt :P

Je vergelijking is trouwens krom... Als je te hard rijdt loop je de kans jezelf te pletter te rijden. Het bijhouden van informatie is over het algemeen niet dodelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2012 22:03 ]

• StM

StM

Sh4wn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:45:
Ik ben een tooltje aan het maken die het automatisch (grofweg, hij filtert geen legale dingen eruit) detecteert :) Zoiets zal de OPTA ook gaan maken (vroegen ze een paar maanden terug een stagair voor).

• Alex)
Cornholio schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:40:
[...]

Ik heb net File New project gedaan (ASP.NET 4.5), dus standaard Membership provider. Ik authenticeer met Forms.

Zo kan ik hem krijgen, maar lijkt me niet handig.
var userID = (from user in db.Users
where user.UserName == User.Identity.Name
select user.UserId).First();
Dat lijkt me een beetje overkill, inderdaad.

How about:
C#:
1
Membership.GetUser().ProviderUserKey

• Cornholio
Alex) schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:27:
[...]

Dat lijkt me een beetje overkill, inderdaad.

How about:
C#:
1
Membership.GetUser().ProviderUserKey
Dat heb ik geprobeerd, maar die Stored Procedures zijn niet meegenomen in het Linq 2 Sql model :S Ze staan ook helemaal niet in de map als ik kijk in de Server Explorer.

• D-Raven
Als je het Membership model gebruikt, en je hebt die dingen in je web.config geconfigureerd dan worden de tabellen e.d. toch standaard aangemaakt zodra je een user registreert?

En meer ga ik er niet over zeggen, maak maar een topic aan. :P

Overigens met die cookie wetgeving: Ik heb het ook (deels) geimplementeerd op sites van onze klanten. Maar waarschijnlijk gaat t nog veranderen. Want nu worden dingen als google analytics gewoon helemaal niet geladen tenzij er toestemming gegeven wordt.
We zijn nu even aan het aankijken wat het effect is, maar als blijkt dat er nu helemaal niks meer geregistreerd wordt, dan wordt het gewoon aangepast, maw het wordt ingeladen, tenzij je aangeeft dat je het _niet_ wilt.

[ Voor 50% gewijzigd door D-Raven op 26-09-2012 22:42 ]

• HuHu
  • Niet online
StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:04:
[...]

Ik ben een tooltje aan het maken die het automatisch (grofweg, hij filtert geen legale dingen eruit) detecteert :) Zoiets zal de OPTA ook gaan maken (vroegen ze een paar maanden terug een stagair voor).
Een tooltje dat server-side gegevensopslag kan detecteren? Knap werk.

• StM

StM

HuHu schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:02:
[...]

Een tooltje dat server-side gegevensopslag kan detecteren? Knap werk.
http://blog.iusmentis.com...n-wel-onder-de-cookiewet/

Het uitlezen van fonts etc is prima te detecteren met een tool :)

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

StM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:16:
[...]

http://blog.iusmentis.com...n-wel-onder-de-cookiewet/

Het uitlezen van fonts etc is prima te detecteren met een tool :)
Ik weet dat Opta bezig met zo'n tool, maar als ik vanaf MIJN server verbinding maak met Google Analytics, en verder die javascript dus niet gebruik, kan Opta zoiets nooit controleren.

Ik denk ook dat deze wet binnen een paar jaar weer teruggedraaid wordt, en dat je simpelweg alleen een melding hoeft te tonen, met eventuele opt-out mogelijkheid.
Pagina: 1 ... 174 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.