Welnee man, meteen beginnen met Java! Met die drie GHz en vier GB maakt het toch niet meer uit hoe je het programmeert.RobIII schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:45:
Nee, seriously, natuurlijk is abstractie hier debet aan, maar daarom vind ik ook dat een beetje IT opleiding op z'n minst eens een CPU op niveau'tje ALU, Pipelines, caches etc. in een paar lessen moet doornemen voordat er met programmeren begonnen wordt.
alwinuzz schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:33:
die sockets blog van jou is een mooi artikel
In die ideale wereld zou software dan gigantisch duur zijn. Niet iedere developer kan alles weten van CPU's, geheugenmanagement, netwerken, OS-API's, beveiliging, databases, GPU's, enzovoorts. Er moeten ook gewoon 'simpele' websites en desktop-applicaties worden gebouwd, en daarbij is 99% van die kennis overbodig voor het functioneren van de software.Cloud schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:58:
In een ideale wereld zou elke devver dit soort dingen weten, maar dat is tegenwoordig gewoon niet meer zo dankzij de populariteit van de grote talen.
Dat is een leuk punt om met Windows-development te beginnen ja.Caelorum schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:05:
niet snapte hoe al die regels 'tekst' een venster op het scherm kon tonen
Toen ging ik eens kijken naar MFC-voorbeelden in C++, en heb toen uit pure wanhoop drie jaar lang niet meer naar C++ en de Windows-API gekeken. Nu ik Raymond Chen al een tijdje volg, de API-calls van het .NET-framework regelmatig uitpluis om bugs of (in mijn ogen) vreemd gedrag te achterhalen of gewoon te kijken wat een bepaalde methode of property onder water doet, Spy++ gebruik om messages te bekijken en zelfs heel af en toe een regeltje C++ schrijf om direct de Windows-API aan te spreken (dus zonder frameworks ertussen, want al die code die je daar ziet staat zo'n beetje gelijk aan Application.Run(new Form()); in .NET...), begrijp ik pas een beetje hoe de GUI van Windows werkt. En dan waardeer je namespaces als System.Windows.Forms en de bijbehorende editor alleen nog maar meer.
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2012 11:22 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...