If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mwah bij navraag kreeg ik te horen dat, doordat we eigen uren bijhouden, mijn collega's altijd minstens een kwartier schrijven omdat ze anders teveel werk en tijden bij moeten houdenCloud schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:29:
[...]
Haha misschien dat laatste. Maar ik reserveer ook altijd wat extra tijd als mijn baas me een database update vraagt te doen. Met dat soort dingen wil ik nooit het gevoel hebben dat ik me moet haasten. Misschien is het ook wel zoiets
[...]
Exact jaGewoon een heel veilige werkwijze.
Klusje was simpel, meestal duurt het zo lang omdat die collega's moeite hebben me overschakelen tussen waar ze mee bezig waren en het gevraagde..
Ik gebruik ook wel eens een wat hogere tijdsinschatting om te voorkomen dat ze voor ieder wisse-wasje aan je bureau staanMerethil schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:28:
[...]
Mwah bij navraag kreeg ik te horen dat, doordat we eigen uren bijhouden, mijn collega's altijd minstens een kwartier schrijven omdat ze anders teveel werk en tijden bij moeten houden
Klusje was simpel, meestal duurt het zo lang omdat die collega's moeite hebben me overschakelen tussen waar ze mee bezig waren en het gevraagde..
Iedere keer je werk onderbreken voor klusjes van 5-10 minuten is soms redelijk frustrerend
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Edit: Rubber duck debugging werkt best goed, ook al was het in dit geval GoT. Het is evil, maar !important doet nu wel mooi zijn werk. Ik kan er niet mee bezig blijven.
[ Voor 17% gewijzigd door StM op 26-08-2012 02:28 ]
Hier ook FB gekloot (nog steeds).StM schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:40:
AAAAAARG! De Facebook like button drijft me tot wanhoop. Ik ben nu bij elkaar ik denk al 2 dagen bezig om de like button in een modal box te krijgen die geactiveerd wordt na een bepaalde handeling van de gebruiker. Ongeveer in 50% van de gevallen gaat het goed en in de andere 50% van de gevallen zet *iets* de width en height van zowel de span als het iframe dat geinject wordt op 0![]()
Ik zit er over te denken alles er maar uit te slopen....
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
CU28088 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:13:
Facebook is voor meisjes. Echte mannen zitten op CU2.
Ik dacht op superdudes.nl ... Ik word vast oud8088 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:13:
Facebook is voor meisjes. Echte mannen zitten op CU2.
HMS schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:56:
[...]
Ik dacht op superdudes.nl ... Ik word vast oud
Tegenwoordig is superdudes.nl (en de vrouwelijke tegenhanger sugababes.nl) niet meer nodig, Facebook is tegenwoordig de broedplaats voor Sjonnie en Anita figuren
My god, dat waren echt sites voor aandachtsgeile figuren zeg
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
In de Devschuur klagen dat de jip-en-janneke-handleidingen van de IKEA onmogelijk zijn?alienfruit schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
Tjonguh, die IKEA handleidingen zijn echt een drama. Ik ben nu toch al minstens anderhalve dag bezig met het in elkaar zetten van deze kast met schuifdeur
Ga je schamen
Hmm...wij gaan ook van die kasten kopen deze weekalienfruit schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
Tjonguh, die IKEA handleidingen zijn echt een drama. Ik ben nu toch al minstens anderhalve dag bezig met het in elkaar zetten van deze kast met schuifdeur
Zijn die nu van Hyves naar Facebook aan het migreren? Crap....Gertjan. schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:46:
Tegenwoordig is superdudes.nl (en de vrouwelijke tegenhanger sugababes.nl) niet meer nodig, Facebook is tegenwoordig de broedplaats voor Sjonnie en Anita figuren
My god, dat waren echt sites voor aandachtsgeile figuren zeg![]()
https://niels.nu
En gefeliciteerd whoami!
[ Voor 21% gewijzigd door alwinuzz op 27-08-2012 11:53 ]
Heb die kasten zelf vrij snel in elkaar gekregen. Schuifdeuren waren even puzzlen, maar daar is ook wel uit te komen. Je moet het alleen niet in je eentje doen, dan kom je handen te kort jaCartman! schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:48:
[...]
Hmm...wij gaan ook van die kasten kopen deze week
Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren
Zo'n PAX ? Hebben wij met z'n 2-en toch wel een uur of 8 ofzo over gedaan hoor.alienfruit schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
https://fgheysels.github.io/
🇪🇺 pro Europa!
Gefeliciteerd!whoami schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:25:
En een vrolijke noot: zaterdag voor de 2de keer papa geworden van een dochter: Margot.\o/
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja... we hebben wat pech gehad in het begin. Maar het is uiteindelijk wel gelukt.whoami schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:24:
Zo'n PAX ? Hebben wij met z'n 2-en toch wel een uur of 8 ofzo over gedaan hoor.
Nothing to see here!
Slapeloze nachten Woohooo!whoami schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:25:
En een vrolijke noot: zaterdag voor de 2de keer papa geworden van een dochter: Margot.\o/
Gefeliciteerd!
Heb een keer per ongeluk de productiedatabase getruncate. Zat in de verkeerde tab van sqlyog :x Dacht op dat moment maar goed dat we replication hebben, alleen dat wordt natuurlijk ook gerepliceerd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Congrats Whoami!
Gefeliciteerd!whoami schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:25:
creator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Vet tof nieuw javascript framework: Vanilla JS.
Feit blijft.. jQuery maakt mijn leven een stuk makkelijker. Ja, alles kan ook met plain javascript. Maar met een degelijk framework heb je een stuk minder last van browser afhankelijk gedoe.creator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Eens, maar het is voor een hoop mensen volgens mij wel goed om eens goed naar native JS te kijken omdat ze meer 'Jquery trucjes' geleerd hebben dan echt goed in Javascript te programmeren.GateKeaper schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:45:
Feit blijft.. jQuery maakt mijn leven een stuk makkelijker. Ja, alles kan ook met plain javascript. Maar met een degelijk framework heb je een stuk minder last van browser afhankelijk gedoe.
Ik wil dan ook helemaal niks met JS te maken hebben
[ Voor 46% gewijzigd door Avalaxy op 27-08-2012 15:56 ]
Lol, die vind ik geniaalcreator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Leuk dat dat javascript bestand dat je kan downloaden ook echt een leeg bestand is
[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 27-08-2012 16:01 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
...
Maar toen zag ik de syntax
Die gebruiken wij ook!creator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Intentionally left blank
Je staat niet eens tussen de referenties
Cartman! schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:36:
Of je laat je collega een keer onverwacht deze gebruiken: https://github.com/kitcam....js/blob/gh-pages/evil.js
1
2
| Math.pow(5,2) "pow pow pow!" |
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
1
| * {font-family: "Comic Sans";} |
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik blijf maar de UTF-8 geëncrypteerde versie downloadencreator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Waarom kan ik geen Plain Vanilla JS downloaden?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Sinds wanneer is UTF8 encryptie?BtM909 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:20:
[...]
Ik blijf maar de UTF-8 geëncrypteerde versie downloaden
Waarom kan ik geen Plain Vanilla JS downloaden?
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 12-10-2012 00:16 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Leuk hoe snel je kan reizen wanneer je eerst de coördinaten verkeerd uitleest en daarna een meet fout hebt door teveel staal boven de GPS antenne
en...Firesphere schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:11:
Draai je geen dagelijkse backup?
Mijn deductieve vermogen leert mij dan dat er geen dagelijkse backup is.YopY schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:52:
Ik heb een backup van de content van vorige week zondag, maar verder...
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Uw deductieve vermogen doet mijn verbazing niet verdwijnenarmageddon_2k1 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:54:
[...]
en...
[...]
Mijn deductieve vermogen leert mij dan dat er geen dagelijkse backup is.
Feli!whoami schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:25:
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Proxmox
Mijn CPU heeft 850MB van de beschikbare 2G in gebruik.
Mijn RAM gebruikt momenteel plm. 1,2%
En gefeliciteerd Wiebenjij!!!!
*edit*
Pics or it didn't happen
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 27-08-2012 20:10 ]
Die gebruik ik ook al een tijdje!creator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Potverdorie, heb ik me er eindelijk toe gezet om het oude freubelen in Javascript achter me te laten en een echt framework te gebruiken als jQuery loop ik alweer achter de feiten aan.. Pffffcreator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Ik denk dat het vooral dit probleem is bij Java programmeurs.Hydra schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:17:
Sorry maar het klinkt alsof je gewoon OO princiepes niet snapt. Wat maakt het in hemelsnaam uit of 1000 regels code in 1 class staan, of in 2 classes met 500 regels elk? Het gaat er juist om dat je objecten maakt die verantwoordelijk zijn voor hun eigen meuk.
Als er iets erg is, is het wel codefiles waarin alles op een hoop gegooid is.
Execution in the kingdom of nouns, dit komt doordat je helemaal geen functies kan schrijven zonder een bijbehorende klasse in Java.
Mja, ik houd het gewoon bij een framework die al veel quirks oplost qua crossbrowser zijn en support geeft voor wat oudere browsers qua selectors. Pak je IE8 of IE7 (als je die nog moet supporten) er bij dan zijn je selectors erg gelimiteerd met vanilla javascript, en om dan je eigen selector engine te schrijven terwijl er al goede zijn....Gertjan. schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:34:
[...]
Potverdorie, heb ik me er eindelijk toe gezet om het oude freubelen in Javascript achter me te laten en een echt framework te gebruiken als jQuery loop ik alweer achter de feiten aan.. Pffff
[ Voor 31% gewijzigd door ZpAz op 27-08-2012 20:47 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Hmm... Ben meer voor Vapor JS. Werkt volgens mij nog iets sneller ook.creator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Jogai schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:55:
[...]
Hmm... Ben meer voor Vapor JS. Werkt volgens mij nog iets sneller ook.
Omdat het moeite kost,Ealanrian schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:02:
Afhankelijk van het type server kan ik me best voorstellen dat niet elke dag een back up gemaakt word. Als het een of andere "onbelangrijke" test/pruts omgeving is waarom zou je?
Oh ja, en die backup? Die was van vorige maand, ipv deze,
En hoe ondersteunt je link van een pure anti-Java rant iets? Wat een larieZpAz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:44:
Ik denk dat het vooral dit probleem is bij Java programmeurs.
Execution in the kingdom of nouns, dit komt doordat je helemaal geen functies kan schrijven zonder een bijbehorende klasse in Java.
[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 27-08-2012 23:21 ]
Wat een gekloot. Er is 1 hele browser die de CSS daarvoor ondersteund... Dus nu moet ik maar een aparte PDF gaan genereren als print-view, yay
Zelfs vragen om suggesties kan in een apart topic
Och, eerst maar een dag puinruimen hier @ work, zien we vanavond wel weer verder
[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 28-08-2012 13:16 ]
Ik begon natuurlijk met de klassieker NetworkOnMainThreadException
Gee, het is geen persoonlijke aanval ofzo. Ik zat blijkbaar op de verkeerde pagina toen ik reageerde. Imho stelde de persoon waarop je reageerde dat het soms fijner is dat je de mogelijkheid hebt om functioneel met OOP te mixen en ik vond dat dat bericht wel 'grappig' uitlegde waarom, maar blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens. Prima.Hydra schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:21:
[...]
En hoe ondersteunt je link van een pure anti-Java rant iets? Wat een larieLekker ook zo'n reactie 10 dagen later
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Nah, dat Pete gewone imperatieve functies niet in classes hoeft te zetten maar gewoon in een Python module kan def()'en is niet functioneel programmeren hoor. Java heeft trouwens ook "import static" sinds 2004.ZpAz schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:09:
[...]
Imho stelde de persoon waarop je reageerde dat het soms fijner is dat je de mogelijkheid hebt om functioneel met OOP te mixen
Verwijderd
creator1988 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Ondertussen druk bezig met de website van het bedrijf waar ik werk vernieuwen en vooral: debuggen. Bedrijf heeft hem voor ons gemaakt, is de mailfunctie verkeerd, zitten er gaten in de code waardoor delen van de website niet werkt...
Na een hoop gepruts kwam ik erachter dat er geen doctype aangegeven was. Doctype toegevoegd: 50% van de problemen opgelost. Juist....
Kijk eens in de dorpen/steden rondom Utrecht. Veel meer kans op een woning en je zit vaak binnen 20min alsnog in hartje Utrecht.Merethil schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:05:
Zucht... Kamer/woning zoeken in Utrecht is echt een hel. Waarom reageert niemand op mailtjes/belletjes/poken/twitten/whatevers?[...]
Ben ik ook druk mee, maar de woningen zijn vaak al bezet of erg klein. Hoe dan ook, heb nu iets gevonden in Overvecht. Moet elke dag naar IJsselstein dus wordt lekker fietsenCaelorum schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:18:
[...]
Kijk eens in de dorpen/steden rondom Utrecht. Veel meer kans op een woning en je zit vaak binnen 20min alsnog in hartje Utrecht.
Die zin geeft mij de kriebelsGateKeaper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:32:
/me Moet vanavond "even" uitzoeken hoe hij een EAV model in Entity Framework (5.0) gaat verwerken
IJsselstein??? IJsselstein!!?? Wat is daar nou te doen dan? Ik ben daar opgegroeid, maar op mijn 18e hem direct gepeerdMerethil schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:39:
[...]
Ben ik ook druk mee, maar de woningen zijn vaak al bezet of erg klein. Hoe dan ook, heb nu iets gevonden in Overvecht. Moet elke dag naar IJsselstein dus wordt lekker fietsen
Okee, het heeft een leuk stadskerntje en ik vind het huis van mijn ouders heerlijk. En de inheemse bevolking is ook wel koddig op de markt vrijdagavond
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Oké.. grammaticaal niet geheel correct, maar je begrijpt wat ik bedoel toch?
model toepassen, implementeren met... Ik gebruik EF 5.0, en moet dynamische (database gestuurde) lijstjes krijgen.
Het gaat eerder over het "eav model"GateKeaper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:07:
[...]
Oké.. grammaticaal niet geheel correct, maar je begrijpt wat ik bedoel toch?
Ik zag hier laatst in een topic zo'n mooie bewegende knipperende Waarschuwing. Misschien een idee?BtM909 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:18:
[modbreak]Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken!
Mis je een reply, dan is die veilig opgeslagen in 't ronde archief /dev/null
[/]
Evilbee schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:19:
Nog 2 dagen uurtjes en dan is mijn laatste werkdag als vrije man ook voorbij...
Vrijdag trouwen!
Deze komt er het dichts bij in de buurt, maar die staat op het stadhuis waar we trouwen, dus je ziet het waarschijnlijk net niet.Aloys schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:22:
Gefeliciteerd. Heb je een livestream voor de tweakers met virtuele koekjes?
Maar als je vrijdag rond 14:30 kijkt, kan je misschien iets zien
Laat ik nou net die thumbprint gecopy paste hebben, duurde wel even om dan te vinden waarom de thumbprint niet herkend werd...Q: I am getting the following error: I updated with new stsServer certificate and changed the Web.config to point to new trusted certificate.
ID4175: The issuer of the security token was not recognized by the IssuerNameRegistry.
To accept security tokens from this issuer, configure the IssuerNameRegistry to return a valid name for this issuer.
A: If you copied the thumbprint from MMC snap-in into config, there is a known problem with copying from the certificate properties window into the config file and getting an extra non-printable character in the text string, which causes the thumbprint match to fail.
Het ging inderdaad over het EAV modelGateKeaper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:15:
Ik had al m'n twijfels over welk deel het ging. Maar kom op zeg.. ik heb dat beestje gewoon nodig.
Maar waarom heb je een EAV model nodig om lijstjes te kunnen tonen? Als je echt alleen opzoek lijstjes moet kunnen tonen, is dan een simpele Key Value dinges niet voldoende? (in het meest simpele geval)
Klant maakt entiteit "Boom" aan. Geeft hem de eigenschappen: "kleur blad", "levend", "grootte", "overige opmerkingen".
Website bezoeker klikt op "nieuwe Boom", vult zijn eigenschappen in "groen", "ja", "2m", "staat in de tuin", en klikt op "opslaan", waarmee hij in het "Bomen" systeem terecht komt.
Werk. Helaas moest het bedrijf waar ik voor ben gaan werken zo nodig in een uithoek gevestigd zijnarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:59:
[...]
IJsselstein??? IJsselstein!!?? Wat is daar nou te doen dan? Ik ben daar opgegroeid, maar op mijn 18e hem direct gepeerd
Okee, het heeft een leuk stadskerntje en ik vind het huis van mijn ouders heerlijk. En de inheemse bevolking is ook wel koddig op de markt vrijdagavond
Dus dan maar heen en weer fietsen. In IJsselstein is het duur wonen, in Nieuwegein is nauwelijks iets voor m'n beperkte budget... Dan maar Utrecht.
Helaas, kamer ging niet door, dus weer zoeken!
Tja meubelstukken als jullie hier voelen zich te verheven om de waarschuwing te lezenCaelorum schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:23:
[...]
Ik zag hier laatst in een topic zo'n mooie bewegende knipperende Waarschuwing. Misschien een idee?
Doen we om jou te laten denken dat je hier echt nodig bent.BtM909 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:43:
[...]
Tja meubelstukken als jullie hier voelen zich te verheven om de waarschuwing te lezen
Ik lees het wel, maar het gaat het ene oog in en ergens anders er weer uitBtM909 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:43:
[...] Tja meubelstukken als jullie hier voelen zich te verheven om de waarschuwing te lezen
* D-Raven mompelt iets over document databases en RavenDBGateKeaper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:35:
Nope, Key Value voldoet niet. Klant moet entiteiten kunnen maken en deze kunnen voorzien van attributen. Vervolgens moet er een formuliertje worden gegenereerd, dat de website bezoeker kan invullen en verzenden.
Klant maakt entiteit "Boom" aan. Geeft hem de eigenschappen: "kleur blad", "levend", "grootte", "overige opmerkingen".
Website bezoeker klikt op "nieuwe Boom", vult zijn eigenschappen in "groen", "ja", "2m", "staat in de tuin", en klikt op "opslaan", waarmee hij in het "Bomen" systeem terecht komt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.