https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Heh, your not the only one.. een maat van mij werkt bij een bedrijf welke software levert aan grote verzekeraars....CodeCaster schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:31:
Als we nou eens één week besteden aan het schrijven van een deplyoment-script of -tool... maar nee, liever zevenentachtig handmatige acties bij iedere installatie, waarbij iedere vergeten stap pas twintig stappen later de kop opsteekt, waardoor je er negentien kunt terugdraaien. Of nog leuker, na drie maanden pas, waardoor er al die tijd niet gesynchroniseerd blijkt te zijn.
Ik zal van 't weekend eens ... oh wacht, vakantie.
Duurde 3 dagen voordat zijn computer dermate ingericht was zodat hij zijn solution kon builden
Deploys gaan hier ook niet zo super. Maar gelukkig hebben we een OPS team die hiervoor verantwoordelijk is (Iets in de trend van: DEV levert _een_ jar-file, en OPS moet maar zien dat het gedeployed isD-Raven schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:33:
[...]
Heh, your not the only one.. een maat van mij werkt bij een bedrijf welke software levert aan grote verzekeraars....
Duurde 3 dagen voordat zijn computer dermate ingericht was zodat hij zijn solution kon builden.... om over deployment nog maar te zwijgen. (iets over standaard overwerken voor gehele ontwikkelteam indien er een deploy plaats gaat vinden)
Zij leveren daar dan de nodige overuren voor in...
Kan me voorstellen dat je dan vrij gemakkelijk een Wij -> Zij verhouding krijgt tussen die teams
Oh en als je dan een week spendeert aan het schrijven van een deployment-script vooral niet inchecken in source control en dan een maand op vakantie gaan!CodeCaster schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:31:
Als we nou eens één week besteden aan het schrijven van een deplyoment-script of -tool of zelfs een nette setup... maar nee, liever zevenentachtig handmatige acties bij iedere installatie, waarbij iedere vergeten stap pas twintig stappen later de kop opsteekt, waardoor je er negentien kunt terugdraaien. Of nog leuker, na drie maanden pas, waardoor er al die tijd niet gesynchroniseerd blijkt te zijn.
Ik zal van 't weekend eens ... oh wacht, vakantie.
Nothing to see here!
* GateKeaper mompelt iets over aansluiten bij het bestaande systeem.D-Raven schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
* D-Raven mompelt iets over document databases en RavenDB
Net deze: EAV FAIL en How FriendFeed uses MySQL to store schema-less data doorgelezen, als ook een topic op stackoverflow bekeken. Vooral de eerste twee wel erg interessant, maar ik weet ook niet of ik er op zit te wachten om attributes in een blob veld (json) op te slaan.
Kan op zich wel heel mooi werken, een template gebruiken voor iedere entiteit waar je een instantie van aanmaakt en daarna alle relaties vergeten en die attributen in json in de rij opslaan. Maar alle zoek / find en querie opties worden je onmogelijk gemaakt.
/me neemt zich voor om vanavond verder te zoeken, ipv in de baas zijn tijd.
https://niels.nu
Die friendlist link...met betrekking tot hoe ze indexes gebruiken, volgens mij doet RavenDB op theoretisch niveau exact hetzelfde. (zomaar een observatie).GateKeaper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:44:
[...]
* GateKeaper mompelt iets over aansluiten bij het bestaande systeem.
Net deze: EAV FAIL en How FriendFeed uses MySQL to store schema-less data doorgelezen, als ook een topic op stackoverflow bekeken. Vooral de eerste twee wel erg interessant, maar ik weet ook niet of ik er op zit te wachten om attributes in een blob veld (json) op te slaan.
Kan op zich wel heel mooi werken, een template gebruiken voor iedere entiteit waar je een instantie van aanmaakt en daarna alle relaties vergeten en die attributen in json in de rij opslaan. Maar alle zoek / find en querie opties worden je onmogelijk gemaakt.
/me neemt zich voor om vanavond verder te zoeken, ipv in de baas zijn tijd.
Maar EAV met materialized views werkt wel aardig in mijn ervaring. Gewoon voor ieder type entiteit automatisch een gelijknamige View aanleggen in de database en daar op querien.
Niet ideaal, maar wel een van de weinige manieren om op een fatsoenlijke manier te kunnen querien in een EAV model
Maargoed, succes ermee
Nou, persoonlijk heb ik een goede band met het OPS team. Gegeven dat ik een tijdje incident heb gewerkt, en dus nauw met hen heb samengewerkt.D-Raven schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:39:
Een aparte OPS team ? lol...
Kan me voorstellen dat je dan vrij gemakkelijk een Wij -> Zij verhouding krijgt tussen die teams
Maar er heerst (company-wide) wel een beetje de sfeer dat OPS een beetje "zenne plan moet trekken" en een ander team is. "Bij ons werkt de deploy perfect! :o"
Bij ons team valt het trouwens nog mee: Het ander team (ander product) heeft zelfs een package-team, dat volledig instaat voor het bundelen (ear, jar, war, whatever) van het product, en het schrijven van deploy instructies. Nog een niveau erger dus...
Philips medewerker hier (niet als software dev, dat is hobbymatig). Interne baanwisseling gedaan, waardoor ik na 2,5 maand up en running was. Dat was snel volgens ITD-Raven schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:33:
[...]
Heh, your not the only one.. een maat van mij werkt bij een bedrijf welke software levert aan grote verzekeraars....
Duurde 3 dagen voordat zijn computer dermate ingericht was zodat hij zijn solution kon builden.... om over deployment nog maar te zwijgen. (iets over standaard overwerken voor gehele ontwikkelteam indien er een deploy plaats gaat vinden)
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Bezig met een API om Podio aan Harvest te knopen, staat in de Harvest documentatie dat velden als 'client-id' als je die wilt toevoegen als 'client-id' geschreven moeten worden, maar nee, je moet 'client_id' opgeven, met underscores, anders werkt het niet...
Voor zo ver een uur weggegooid.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Daarom moet je dat ook helemaal geen jaren laten duren, heel niet goed voor je hart.OkkE schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:14:
Oh wat is het toch fijn om na jaren frustratie te wisselen van baan/bedrijf en te merken dat ook bedrijven zijn die wel luisteren naar je en open staan voor verandering in werkwijze.
Dat valt nog wel te verdedigen, al zou ik dan neigen naar een ontwikkel-VM met alle troep al voorgeïnstalleerd op de juiste locaties en goed aan elkaar geknoopt.D-Raven schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:33:
Duurde 3 dagen voordat zijn computer dermate ingericht was zodat hij zijn solution kon builden
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
True. Maar combinatie van op dat moment geen plek bij 't bedrijf waar ik wilde gaan werken en ook geen zin weer een gok te nemen bij een onbekend bedrijf met nog langere reistijd.CodeCaster schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:31:
Daarom moet je dat ook helemaal geen jaren laten duren, heel niet goed voor je hart.
Uiteindelijk was het 't wachten waard. Werk hier nu al weer 1,5 jaar overigens en nog geen dag spijt.
[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 28-08-2012 16:45 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik snap niet waarom firefox in het keypress event niet de keyCode ondersteunt (andere browsers wel), terwijl het in de keydown en keyup wel werkt. Daarnaast weigerde Firefox de google visualisations te weergeven (charting) omdat de base-tag van de site niet hetzelfde was als de paginaurl
Blegh... En vergeleken met Chrome is debuggen/prutsen firebug in FF traag als dikke stront... Maar goed FF staat dus ook weer op het lijstje "browsers met een afwijking"...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Iemand die bij ons <base> gebruikt wordt meteen gestraft, omdat het gods irritant is en overbodig..Gertjan. schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:39:
tjonge jonge, wat is web-ontwikkeling toch een feest. Normaal hoef je alleen maar rekening te houden met IE als vreemde eend in de bijt, maar Firefox heeft zich vandaag ook als kandidaat aangediend
Ik snap niet waarom firefox in het keypress event niet de keyCode ondersteunt (andere browsers wel), terwijl het in de keydown en keyup wel werkt. Daarnaast weigerde Firefox de google visualisations te weergeven (charting) omdat de base-tag van de site niet hetzelfde was als de paginaurlMoet je weer met allerhande vreemde checks/hacks aan de gang (die je her en der vandaan sprokkelt). Komen mensen ook nog met het idee: dan sloop je toch je base eruit
![]()
Blegh... En vergeleken met Chrome is debuggen/prutsen firebug in FF traag als dikke stront... Maar goed FF staat dus ook weer op het lijstje "browsers met een afwijking"...
Want? Ik vind het anders niet zo overbodigconsole schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:51:
[...]
Iemand die bij ons <base> gebruikt wordt meteen gestraft, omdat het gods irritant is en overbodig.
Desalniettemin is het gewoon redelijk vervelend dat bepaalde standaard zaken (zoals base) tussen de browsers verschillen in interpretatie
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
I'm using it and it's working fine.
En ik vind Chrome's devtools traag en ik vind t een redelijk slechte browser. I prefer Firefox
[ Voor 48% gewijzigd door F.West98 op 28-08-2012 20:40 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Heb de afgelopen 2 maand fulltime in C# gewerkt, hoe snel je aan zo'n taal kan wennen!
En nu ben ik weer bezig prive met Android/Java ontwikkeling. Heb echt overstapproblemen weer. Lastig dat die 2 talen zo op elkaar lijken, heb liever dan Rails & iOS bijv. Lijken dus totaal niet op elkaar en dat maakt het switchen makkelijker!
Base werkt wel in FF (heb nergens beweerd dat het niet werkt), maar in combinatie met de Visualisation library van Google zorgt het voor issues in de rendering grafieken. Die werken in FF alleen als de base wijst naar de huidige pagina. Waarom heb ik verder niet uitgezocht, maar andere browsers werken prima met die google libraryF.West98 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:39:
Base niet in FF?
I'm using it and it's working fine.
En ik vind Chrome's devtools traag en ik vind t een redelijk slechte browser. I prefer Firefox
Ik heb overigens de omgekeerde ervaring met de devtools. Ik moest vandaag dus even met firebug aan de slag om het probleem te traceren, maar ervoer toch redelijk wat vertraging waar Chrome heerlijk snel blijft werken. Misschien dat de combinatie met grote datasets en iframes FF van zijn stuk bracht, maar ik vond het absoluut niet snel werken. Ah well, ik blijf lekker bij Chrome hangen, vroeger was ik ook FF fan (was al fervent gebruiker toen ze nog in de beta fases zaten en het nog Firebird heette
* Backupscript backt nu ook configbestanden op; doet nu mysqldump pipen naar gzip, files in /var/www tar/gzippen, config bestanden in /etc naar een config bestand .taren en alles samenvoegen in 1 dikke tar.
* Dropbox geupgrade naar 100 GB, $9,99/maand
* Dropbox daemon geinstalleerd op server
* Script moved backup wanneer voltooid naar dropbox folder
* cronjob ingesteld om (voor nu) wekelijks een backup te maken / backupscript uit te voeren.
Moet nog uitzoeken of en zo ja hoe je een dagelijkse incrementele DB backup kunt maken. Anders configureer ik het wel dat hij wekelijks een grote backup (met files) gaat maken en dagelijks een DB backup.
Ik wou die nieuwe dienst van Amazon gebruiken (1 cent/GB/maand), maar daarvoor moet je een client in Java of .NET schrijven. Dat lijkt op het eerste gezicht niet zo moeilijk, moet ik ook eens naar kijken.
Ik gebruik dit scriptje:YopY schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:09:
Woei, server werkt weer,. Supportgozert had een SATA kabel/connector vervangen en dat loste het probleem op. Toch maar even wat meer aan backups gedaan:
* Backupscript backt nu ook configbestanden op; doet nu mysqldump pipen naar gzip, files in /var/www tar/gzippen, config bestanden in /etc naar een config bestand .taren en alles samenvoegen in 1 dikke tar.
* Dropbox geupgrade naar 100 GB, $9,99/maand
* Dropbox daemon geinstalleerd op server
* Script moved backup wanneer voltooid naar dropbox folder
* cronjob ingesteld om (voor nu) wekelijks een backup te maken / backupscript uit te voeren.
Moet nog uitzoeken of en zo ja hoe je een dagelijkse incrementele DB backup kunt maken. Anders configureer ik het wel dat hij wekelijks een grote backup (met files) gaat maken en dagelijks een DB backup.
Ik wou die nieuwe dienst van Amazon gebruiken (1 cent/GB/maand), maar daarvoor moet je een client in Java of .NET schrijven. Dat lijkt op het eerste gezicht niet zo moeilijk, moet ik ook eens naar kijken.
http://sourceforge.net/projects/automysqlbackup/
Werkt als een tierelier, hoef er amper naar om te kijken. Als je de "latest" inschakeld, hoef je alleen de latest maar te synchroniseren naar je externe backup locatie. Als je zeker wilt zijn, pak ook de weekly mee. Of de daily.
Flikker het script in je cron, schrijf een copy-paste actie naar je backup-directory en je bent klaar.
Echt, heel fijn scriptje, alle MySQL db's tot je beschikking in een tgz. Mijn backup naar de pogoplug bedraagd momenteel in SQL-bestanden slechts 400MB. Dat is zijn de latest, daily en weekly backups. Monthly heb ik uit gezet, die gaan heel snel ruimte vreten, plus, je ontdekt een bug of fout vaak wel binnen een week. Ik neem het risico
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Voor minder geld per maand heb je meer backupmogelijkheden en -functionaliteiten. CrashPlan.
We are shaping the future
Bij een bedrijf zoals CrashPlan dat je linkt, vraag ik me al direct af hoe de vaste-aantal-computers-beperking afgedwongen wordt, hoe onbeperkt "unlimited GB" in werkelijkheid is, en hoeveel bandbreedte ze hebben. (Sowieso is Dropbox niet alleen voor backups; het idee is ook dat je overal gemakkelijk over je bestanden kan beschikken.)
Verwijderd
Als ik het goed begrijp is Glacier eerder voor backups waar je niet direct aan moet. Het kan een bepaalde tijd duren eer je er toegang tot hebt.Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:48:
En nog een vraag: Wat is het verschil tussen Amazon S3 en Glacier?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nothing to see here!
Crashplan kan niet naar shares backuppen dus valt voor mij helaas gewoon af. Wel een misser IMHO.Alex) schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 03:38:
Voor minder geld per maand heb je meer backupmogelijkheden en -functionaliteiten. CrashPlan.
https://niels.nu
Dat probleem heb ik ong. 2 jaar geleden opgelost door noscript (http://noscript.net/) te installerenRutix schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:03:
Aiii sinds het bericht over die Java security hole verspreid nemen ook de exploit pogingen toe. Gisteren nog iemand die in de grote #GuildWars2 channel op irc geïnfecteerde links ging spammen.
Ik heb geen last van flash issues, of java issues. En ik kies alleen wanneer ik wil wat draai (En kan dus besluiten om een risico te nemen of niet)
Verrassen kunnen ze me iig niet. Me lokken om het wel toe te staan kunnen ze wel, majah, dan ligt het probleem tussen keyboard en stoel he
Toch niet omdat je niet voldeed aan het aantal verplichte overuren?
In ieder geval sterkte! Ik heb het ook al meegemaakt en het is niet leuk.
Ouch, ontzettend balen man.
Op grond waarvan ben je ontslagen dan? Zal toch niet zijn "onenigheid met de baas" ...alienfruit schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:15:
Nee, niet echt, maar had de laatste tijd wel wat oprispingen met de baas.
Zoiets mag je hopen van niet inderdaad, maar zulke 'eikels' heb je er prima tussen zitten..OkkE schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:17:
[...]
Op grond waarvan ben je ontslagen dan? Zal toch niet zijn "onenigheid met de baas" ...
Had je wel een vast contract? Dan krijg je toch neem ik aan een x aantal maanden salaris mee.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ouch
Je zou denken dat het vandaag maandag is aan de manier waarop Visual Studio vervelend aan het doen is
Dat kan wel hoor, in mijn geval was dat ook zo'n beetje het geval. Officiële reden was dan "past niet binnen het bedrijf". Onenigheid met de baas over de werkwijze was de reden: ik wilde mijn werk blijkbaar te goed doen. Hun mentaliteit was: geen bugs fixen die niet gemeld zijn door de klant, basisversie van gevraagde functionaliteit opleveren, de klant betaalt tenslotte niet voor niets voor maintenance.OkkE schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:17:
[...]
...
Op grond waarvan ben je ontslagen dan? Zal toch niet zijn "onenigheid met de baas" ...
Mijn instelling was eerder om toch iets meer kwaliteit op te leveren en als ik bugs tegenkwam bij het ontwikkelen die ook op te lossen. Verder kreeg ik ook het verwijt dat taken te lang duurden. Tja wat wil je: de baas gaf gewoon een hele brede omschrijving van iets en "maak het maar". Geen analyse of niks. Mijn goede, uitgebreide uitwerking strookte dan natuurlijk niet met zijn beperkte visie van het idee.
Gelukkig had ik 3 maand opzegtermijn die zij me uitbetaald hebben en na 20 dagen had ik al ander werk gevonden. Ik heb dus zo'n 2,5 maand dubbel loon gekregen
Zuur man.
Hoop dat je snel wat anders leuks vindt!
SoaDmaggot schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:18:
Zoiets mag je hopen van niet inderdaad, maar zulke 'eikels' heb je er prima tussen zitten..
Ik had altijd het idee dat iemand (met een vast contract onbepaalde tijd) niet "zomaar" te ontslaan was. Ook niet op grond van zoiets als onenigheid.Otherside1982 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:23:
Dat kan wel hoor, in mijn geval was dat ook zo'n beetje het geval. Officiële reden was dan "past niet binnen het bedrijf". Onenigheid met de baas over de werkwijze was de reden: ik wilde mijn werk blijkbaar te goed doen.
[...]
Bij mijn eerste baan jaren geleden wilde ze een collega van me ontslaan, dat viel nog vies tegen. Heb toen niet alle details meegekregen, maar het was nog een heel "gevecht". Er moest toen toch echt bewijs komen, niet zomaar een mening.
Bezig met SVN commit log te schrijven, loop ik door de changes heen om te kijken wat er ook alweer aangepast is.
* D-Raven typt: ThumbnailGenerator heeft extra parameter waarmee je kunt aangeven of er een thumbnail gegenereerd moet worden of niet...
Wait...wut ??
Niet "zomaar" nee, je moet eerst een ontslagvergunning aanvragen bij het UWV.OkkE schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:30:
[...]
Ik had altijd het idee dat iemand (met een vast contract onbepaalde tijd) niet "zomaar" te ontslaan was. Ook niet op grond van zoiets als onenigheid.
Gezien onderstaand bericht, vermoed ik dat een ontslagvergunning is aangevraagd om "bedrijfseconomische redenen".
- Beëindiging van (een deel van) de bedrijfsactiviteiten;
Ja, wij doen niets meer in Flash, en daarvoor is meneer destijds aangenomen.
- Het moet aannemelijk zijn dat er geen mogelijkheden zijn om de werknemer(s) te herplaatsen.
Dit hebben we geprobeerd, meneer werkt al een jaar lang in PHP projecten, maar lijkt dit vak niet te verstaan. Hij maakt meer kapot dan dat hij echt dingen maakt.
- U moet genoeg gedaan hebben om ontslag te voorkomen
We hebben alles geprobeerd, maar meneer is zelf ook niet gemotiveerd om beter zijn best te doen. Het feit dat hij al opzoek is naar een andere werkgever mogen dit getuigen.
Vandaag de dag is het helaas zo moeilijk niet meer om van je personeel af te komen. En dan te bedenken dat "ze" het nog makkelijker willen gaan maken.alienfruit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:07:
Ach, als je niet meer wordt gewaardeerd door de baas... Als je elke dag reacties krijgt je hebt weer gesloopt (terwijl het niet zo is). Ik wordt daar niet vrolijk van. Vooral als je aangenomen bent als Flash-er het laatste jaar alleen hebt lopen kloten in PHP
5* jaar geleden tijdens opleiding technisch bedrijfskunde nog wel een uurtje les gehad in de fouten die je kan maken tijdens een ontslagprocedure. De docent had een mooi voorbeeld waar iemand na anderhalf jaar nog niet was ontslagen door wat procedure fouten.OkkE schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:30:
[...] Ik had altijd het idee dat iemand (met een vast contract onbepaalde tijd) niet "zomaar" te ontslaan was. Ook niet op grond van zoiets als onenigheid. [...]
Nu is er in de afgelopen jaren best wel geknutseld aan de ontslagprocedures en is alles veel makkelijker geworden. De echte moeilijkheid bij ontslag van een werknemer die zo'n contract heeft zit hem in de procedure die je moet volgen. Gaat daar iets fout zit je aan een behoorlijke 'geldboete' vast als de werknemer weet wat die doet afhankelijk van de ernst van de ongegrondheid van het ontslag.
Dat is iig wat ik er nog van heb onthouden.
*oh en het was zelfs al 6 jaar geleden... Tijd gaat snel!
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 29-08-2012 11:15 ]
Gewoon ziek melden. Bedrijfsarts snapt dat soort dingen vaak ook prima, als werken op dat moment onwerkbaar is en veel stress oplevert.GateKeaper schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:28:
Mooi klote jaDat worden ook 3 lange maanden als je ze allemaal (moet) uitzit(ten). Heb 't een paar jaar terug gehad met 4 weken opzegtermijn... man, dat duurde me al een tijd! Alle motivatie om ook nog maar iets te doen druipt weg.
De EULA van de nieuwe versie XE3 verbiedt het om een database aan te spreken die niet lokaal staat in de Professional editie. Als je een client/server databank wil aanspreken zal je naar de duurdere Enterprise editie moeten.
Tot nu toe was het zo dat de Professional editie geen database access componenten van Embarcadero bevatte, maar er zijn genoeg third-party (open-source en betalende) data-access componenten die zonder probleem bruikbaar zijn in de Professional editie.
Die nieuwe EULA is gelekt want nog onder NDA, en er is een hele discussie los gebarsten op het forum. Ondertussen heeft de woordvoerder al gereageerd op het forum: "Jullie moeten je geen zorgen maken, want het geldt alleen voor nieuwe gebruikers, upgrades van oudere versies vallen buiten de nieuwe regeling". Nogal een knullige manier om zoiets te bevestigen.
Meer info op deze blog
Bij ons hier is het zo dat als je ontslagen word je ook niet meer hoeft te komen. Je krijgt nog wel 3 maanden salaris maar je hoeft geen werk hier meer te verrichten. Dit omdat je:GateKeaper schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:28:
Mooi klote jaDat worden ook 3 lange maanden als je ze allemaal (moet) uitzit(ten). Heb 't een paar jaar terug gehad met 4 weken opzegtermijn... man, dat duurde me al een tijd! Alle motivatie om ook nog maar iets te doen druipt weg.
1. Niet meer gemotiveerd bent
2. Sneller geneigd bent mensen dwars te bomen of niet mee te werken.
Het is natuurlijk anders als je zelf een andere baan hebt gevonden
Nothing to see here!
Mijn laatste maand bij funda ben ik anders ook niet echt productief geweest want het voelde gewoon als 'klaar'. Wel ongeveer 11 afscheidsborrels gehadRutix schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:49:
[...]
Bij ons hier is het zo dat als je ontslagen word je ook niet meer hoeft te komen. Je krijgt nog wel 3 maanden salaris maar je hoeft geen werk hier meer te verrichten. Dit omdat je:
1. Niet meer gemotiveerd bent
2. Sneller geneigd bent mensen dwars te bomen of niet mee te werken.
Het is natuurlijk anders als je zelf een andere baan hebt gevonden. Dan werk je meestal tot het eind door want je zult nog wel een goede relatie hebben met je collega's en het bedrijf.
[ Voor 21% gewijzigd door ytterx op 29-08-2012 15:07 ]
$ curl -I https://www.d66.nl HTTP/1.1 200 OK Date: Wed, 29 Aug 2012 14:35:13 GMT Server: Apache [..] X-Stemadvies: Voor een vrij internet, stem D66 op 12 september
Made me smile
[ Voor 72% gewijzigd door BtM909 op 29-08-2012 17:04 ]
Subliminal messages, pas maar op dat je computer straks niet onbewust D66 gaat stemmenKeeper schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:38:
Rare hobby, maar ik vind het leuk om bij grote sites "curl -I <site>" uit te voeren om te kijken wat voor headers ze meesturen enzo. Vond ik vandaag dit bij de site van D66
$ curl -I https://www.d66.nl HTTP/1.1 200 OK Date: Wed, 29 Aug 2012 14:35:13 GMT Server: Apache [..] X-Stemadvies: Voor een vrij internet, stem D66 op 12 september
Made me smile.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Psh, stem jij op n00bs die niet weten dat de X-prefix voor HTTP-headers deprecated is?.oisyn schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:55:
Alleen al die header is voor mij een reden om op D66 te stemmen
(Jammer trouwens dat de Piratenpartij er niets mee doet.)

Een jaar ofzo geleden was Reddit trouwens om de haverklap down, dus om nou te zeggen dat het een grootse prestatie is...
[ Voor 9% gewijzigd door OkkE op 30-08-2012 09:11 ]
Ik kan dat soort images wel waarderen.Soultaker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:51:
Haha, ik had precies hetzelfde probleem. Zag de thread op de frontpage. Ik klikken:
[afbeelding]
Een jaar ofzo geleden was Reddit trouwens om de haverklap down, dus om nou te zeggen dat het een grootse prestatie is...
Gefeliciteerd trouwens.
De piratenpartij houdt zich netjes aan de standaarden en gaat geen troep in HTTP headers zettenSoultaker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:45:
[...]
Psh, stem jij op n00bs die niet weten dat de X-prefix voor HTTP-headers deprecated is?
(Jammer trouwens dat de Piratenpartij er niets mee doet.)
Het was toch deprecated? Je stemt toch niet op n00bs die deprecated features gaan gebruiken?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
(dat is al meer dan wat ik kreeg van mijn voorganger
What about RavenDB met embedded mode?OkkE schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:11:
First World Problems... Ik wil eigenlijk MongoDB (of andere NoSQL) gebruiken voor mijn nieuwe weblog maar dat ondersteund mijn hosting niet. Dan dus toch maar gewoon MySQL.

Ik ben toch niet de enige die vindt dat koffie gewoon gratis moet zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door Gunirus op 30-08-2012 09:56 . Reden: wtf .oisyn ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Edit: Het is toch correct? wtf
[ Voor 29% gewijzigd door Gunirus op 30-08-2012 09:56 ]
En niet uit zo'n machine moet komenGunirus schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:49:
[afbeelding]
Ik ben toch niet de enige die vind dat koffie gewoon gratis moet zijn?
Op zich valt de koffie best wel mee, zeker voor machinekoffie. Maar je moet ervoor betalenkryptonite88 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:53:
[...]
En niet uit zo'n machine moet komen
Bij Mobistar 16cent voor koffie/thee waarbij je er 2 per dag gratis mag drinken.
Waar werk jij tegenwoordig? Ik dacht dat je nog bij Mobistar zatHipska schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:54:
Bij ons op kantoor gratis Nespresso, thee, blikjes frisdrank.
Bij Mobistar 16cent voor koffie/thee waarbij je er 2 per dag gratis mag drinken.
Enige dat mijn huidige webhosting ondersteund (zover ik kan zien) is MySQL. Helaas, pindakaas.
Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat je een CC-betaling altijd nog kunt storneren. Een overboeking nietalienfruit schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:07:
WTF. Waarom kan je niet opwaarderen bij Telfort met credit card?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mobistar is klant van ons bedrijf en dus werk ik daar geregeld als external consultant.Gunirus schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:55:
[...]
Waar werk jij tegenwoordig? Ik dacht dat je nog bij Mobistar zat
Iedereen heeft een badge om eten/drinken te kopen die je kan opwaarderen als een pre-paid kaart. Dat systeem houdt dus bij hoeveel je er al gehad hebt.jip_86 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:02:
Hoe gaan ze dat bijhouden dan of je er al 2 op hebt
[ Voor 20% gewijzigd door Rutix op 30-08-2012 11:28 ]
Nothing to see here!
Stom internet hier (luchthaven Lyon) is 15 minuten gratis, dan moet je ofwel kopen, ofwel stoppen. Herladen lukt niet, elke keer 15 minuten internet nemen wel... Typisch systeempje weer xD
Toen ik in Singapore Airport was, konden we bij bepaalde cafe's (onbeperkt) gratis internetten zo lang we er zaten (met een drankje). Daar misschien ook?wsitedesign schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:41:
En toen bleef er nog maar 3 uur over voordat ik mijn trein heb...
Stom internet hier (luchthaven Lyon) is 15 minuten gratis, dan moet je ofwel kopen, ofwel stoppen. Herladen lukt niet, elke keer 15 minuten internet nemen wel... Typisch systeempje weer xD
Ja maar mn punt is dat als je wel .Net kan draaien daarop dan maakt t niet uit of ze t ondersteunen of niet. Dan draai je het als een embedded process in je applicatie, dan heb je geen ondersteuning nodig.OkkE schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:06:
[...]
Enige dat mijn huidige webhosting ondersteund (zover ik kan zien) is MySQL. Helaas, pindakaas.
Oh, dat wist ik niet.D-Raven schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:29:
[...]
Ja maar mn punt is dat als je wel .Net kan draaien daarop dan maakt t niet uit of ze t ondersteunen of niet. Dan draai je het als een embedded process in je applicatie, dan heb je geen ondersteuning nodig.
Denk dat ik van het weekend toch maar even lokaal een web-server opzet en NoSQL database test. Beter nu testen en eventueel toch overstappen naar andere hosting dan wanneer ik m'n weblog in PHP/MySQL gebouwd heb, alles eenmaal draait en er dan spijt van krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 30-08-2012 13:52 ]
Hoe haal je het in je hoofd om zomaar 'even' met de firewall rules te kloten. Als je al jarenlange ervaring heb zou je toch beter moeten weten
Och, iedereen moet dat een keer leren door een fout te maken. Zo heb ik eens per ongeluk op afstand de firewall-rule voor 'Remote Desktop' uitgeschakeld. Dat is behoorlijk klote.Soundless schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:49:
Hoe haal je het in je hoofd om zomaar 'even' met de firewall rules te kloten. Als je al jarenlange ervaring heb zou je toch beter moeten weten
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.