Die gast werkt hier nu ongeveer een half jaar en heeft nu al zijn 2de grote fout gemaakt. En blijkbaar heeft hij ook al tig jaar ervaring. Dan verwacht je dat hij die 'grote' fout in de voorgaande jaren al heeft gemaakt en anders dan wel geleerd heeft van zijn vorige fout in het afgelopen half jaarKorben schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:55:
[...]
Och, iedereen moet dat een keer leren door een fout te maken. Zo heb ik eens per ongeluk op afstand de firewall-rule voor 'Remote Desktop' uitgeschakeld. Dat is behoorlijk klote.
Nou ja, een fout is zo gemaaktSoundless schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:49:
Omg. Alle backoffice koppelingen van alle sites die op onze servers draaien faalden vandaag omdat iemand van systeembeheer het leuk vond om even met de firewall rules te kloten. En als je er dan heen loopt voor hulp over het probleem is het van 'Nee, ik heb absoluut geen tijd', 'Het is een noodgeval?', 'Nee kan absoluuuut niet'. Besloten om maar naar de andere systeembeheerder te lopen die me netjes verder wilde helpen.
Hoe haal je het in je hoofd om zomaar 'even' met de firewall rules te kloten. Als je al jarenlange ervaring heb zou je toch beter moeten weten
Maar de arrogantie om te zeggen dat hij het niet wil/gaat oplossen gaat wel erg ver. Fijn dat je druk bent, maar slopen betekent dat je het ook mag fixen. Dan blijf je maar een uurtje langer.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Kunnen die hackers niet gewoon stoppen?
Alles wordt zo ingewikkeld met encryptie en shit eromheen...
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Natuurlijk kan dat.Ozzie schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:59:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik heb beter gelukt. Netwerk problemen @ remote windows host. Nou, geen probleem *disable network* -> *enable network* werkt altijd bij mij!Korben schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:55:
[...]
Och, iedereen moet dat een keer leren door een fout te maken. Zo heb ik eens per ongeluk op afstand de firewall-rule voor 'Remote Desktop' uitgeschakeld. Dat is behoorlijk klote.
Zo, net Windows 8 in Virtual Box geïnstalleerd. Alleen beetje jammer dat de guest additions bugt zijn, waardoor de boel na installatie daarvan helemaal stuk is. Dus na 3x installeren draait het nu op postzegel formaat
Nu bezig VS2012 te installeren, kan ik native Win8 apps gaan bouwen
25 september is er een Windows 8 'Camp' in Eindhoven over apps bouwen, nog meer mensen die toevallig daar heen gaan?
25 september is er een Windows 8 'Camp' in Eindhoven over apps bouwen, nog meer mensen die toevallig daar heen gaan?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik ben toch niet de enige die zich ergert als (C#-)code een script wordt genoemd? 
"Ik heb hier een C#-script waar ik ..."
"Ik heb hier een C#-script waar ik ..."
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Windows 8 kun je beter onder VMware Player installeren, dat werkt een stuk beter. Heb het zelf trouwens al native geïnstalleerd, werkt als een zonnetje.Haan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:08:
Zo, net Windows 8 in Virtual Box geïnstalleerd. Alleen beetje jammer dat de guest additions bugt zijn, waardoor de boel na installatie daarvan helemaal stuk is. Dus na 3x installeren draait het nu op postzegel formaatNu bezig VS2012 te installeren, kan ik native Win8 apps gaan bouwen
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nopekenneth schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:11:
Ik ben toch niet de enige die zich ergert als (C#-)code een script wordt genoemd?
Jazeker.Haan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:08:
[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 30-08-2012 16:22 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Waarom niet gewoon een static site generator als Jekyll gebruiken? Werkt op elke hoster, is gewoon statische HTML dus retesnel te serveren, maar wel met de (lokale) flexibiliteit die een dynamisch systeem biedt. En je kan je posts lekker schrijven in Markdown (zou fijn zijn als dat op GoT ook eens zou werken) of iets vergelijkbaars. Voor een weblog echt ideaal, hoewel je er ook wel iets complexere dingen mee zou kunnen bouwen.OkkE schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:51:
Beter nu testen en eventueel toch overstappen naar andere hosting dan wanneer ik m'n weblog in PHP/MySQL gebouwd heb, alles eenmaal draait en er dan spijt van krijgen.
Bericht op de website plaatsen: "Wij hebben geen beveiliging omdat het te ingewikkeld is, zou u ons aub niet willen hacken? Dank u wel"Ozzie schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:59:
Dat zou moeten werken
Het is alleen niet voor een website, maar een betaalsysteem. Kan wel vragen of ze op de betaalpassen een disclaimer plaatsen: "Deze pas in onbeveiligd. Gelieve niet zelf uw saldo aanpassen".Jegorex schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:32:
[...]
Bericht op de website plaatsen: "Wij hebben geen beveiliging omdat het te ingewikkeld is, zou u ons aub niet willen hacken? Dank u wel"
Dat zou moeten werken
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Heb ik over gedacht, maar ik wil de mogelijkheid blijven houden van PHP (server side dynamisch). Ik wil zelf (weer eens) gaan experimenteren met caching, responsive images, en andere technieken in PHP. Ik wil als hobby een eigen weblog "cms" gaan bouwen (heeeeel basic, wel volgens mijn wensen & eisen).Keeper schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:26:
[...]
Waarom niet gewoon een static site generator als Jekyll gebruiken? Werkt op elke hoster, is gewoon statische HTML dus retesnel te serveren, maar wel met de (lokale) flexibiliteit die een dynamisch systeem biedt. En je kan je posts lekker schrijven in Markdown (zou fijn zijn als dat op GoT ook eens zou werken) of iets vergelijkbaars. Voor een weblog echt ideaal, hoewel je er ook wel iets complexere dingen mee zou kunnen bouwen.
Aangezien ik NoSQL interessant vind, maar nog nooit mee heb gewerkt, dacht ik dat dit gelijk wel een mooi moment daar voor was.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik loop al een paar jaar achter op de nieuwste ontwikkelingen. Genoeg daarmee. Hoewel ik LINQ al kende en sporadisch gebruikte heb ik me er eindelijk serieus in verdiept (lambdas, expression trees). Niet heel spannend maar een goed begin in een hernieuwde nieuwsgierigheid.
Nu eens kijken wat de volgende stap wordt. WPF is al dood, toch?
MVVM/MVP/MVC maar eens doen dan ... misschien komt WCF, WF, Azure ooit nog eens aan bod ... misschien zelfs vóór het EOL is
Nu eens kijken wat de volgende stap wordt. WPF is al dood, toch?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hoe kan je MVVM/MVP/MVC en WCF, WF, Azure met elkaar vergelijken...kenneth schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:12:
MVVM/MVP/MVC maar eens doen dan ... misschien komt WCF, WF, Azure ooit nog eens aan bod ... misschien zelfs vóór het EOL is
Zou ik doen.
Screw you, Apple. Ineens deed m'n CalDAV-experiment het na maanden stilletjes z'n werk gedaan te hebben niet meer op een onlangs geüpdatete Macbook. Blijkt de upgrade naar Mountain Lion voor nieuwe agenda-properties te zorgen, die Apple zelf heeft voorgesteld maar nog niet standaard zijn. Als iCal een onverwacht resultaat terugkrijgt (ik stuurde gewoon een propstat 404 in een http 207 terug), weigert 'ie voortaan te syncen.
Ik ben gelukkig niet de enige die er last van had, maar het is weer gefixt. Leuk om code van vier maanden geleden te zien en direct weer wegwijs te zijn, ik had slechts drie WTF's per minuut tijdens het lezen, een all-time low.
Nu ik die code toch weer heb opgegraven: tijd om de Brief-header te implementeren.
[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2012 18:05 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Waar vergelijk ik ze?Megamind schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:16:
[...]
Hoe kan je MVVM/MVP/MVC en WCF, WF, Azure met elkaar vergelijken...
Maar er is een overeenkomst: het zijn allemaal technologieën waarvan ik niet bijster veel meer van weet dan dat ze bestaan.
Leeft WPF nog? Ik doe voornamelijk zakelijke WinForms-development en als ik iets nieuws zou bouwen zou ik voor WPF willen gaan maar op allerlei fora lees ik dat het deprecated of dood en begraven is. Metro zie ik hier niet binnenkomen dus dat is geen optie.
Als je geen Metro gaat doen (logisch) zou ik lekker WPF doen. Werkt veel beter dan WinForms. Mocht je web interessant vinden dan vind ik juist ASP.NET MVC 4 met Azure ontzettend fijn.kenneth schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:31:
[...]
Waar vergelijk ik ze?
Maar er is een overeenkomst: het zijn allemaal technologieën waarvan ik niet bijster veel meer van weet dan dat ze bestaan.
[...]
Leeft WPF nog? Ik doe voornamelijk zakelijke WinForms-development en als ik iets nieuws zou bouwen zou ik voor WPF willen gaan maar op allerlei fora lees ik dat het deprecated of dood en begraven is. Metro zie ik hier niet binnenkomen dus dat is geen optie.
MVVM/MVP/MVC zijn geen technologieënkenneth schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:31:
[...] Maar er is een overeenkomst: het zijn allemaal technologieën waarvan ik niet bijster veel meer van weet dan dat ze bestaan. [...]
Sorry, WCF. Al die afko's ook altijd. WPF vind ik niks, WCF wel: lekker (meestal) stateless data verstouwen. Simpel, goed te testen en the sky is the limit.kenneth schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:31:
Mogelijk, ik vind het fantastischVerwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:02:
Ben ik de enige met een hekel aan de Facebook API?
Weet je toevallig ook wie?
Nope, je bent niet de enige.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:02:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Typisch, opeens loop je tegen een bug aan in je unit tests. Met de handige foutmelding:
Je pinpoint de bug naar een specifiek deel van je code, begint met uitzoeken wat er mis gaat.... en de bug verdwijnt. Daar ging drie kwartier
code:
1
2
3
4
| Unit Test Adapter threw exception: Ambiguous match found.. -- Exception doesn't have a stack trace -- |
Je pinpoint de bug naar een specifiek deel van je code, begint met uitzoeken wat er mis gaat.... en de bug verdwijnt. Daar ging drie kwartier
Nee dat niet
Ik ga zelf wel hoor, ik neem aan dat je dat bedoelde
Ik doelde inderdaad op dat je met "jazeker" eigenlijk niks over jezelf zegt, maar alleen maar dat je weet dat er ook anderen heen gaan, gezien de vraagstellingAvalaxy schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:40:
[...]
Nee dat niet
Ik ga zelf wel hoor, ik neem aan dat je dat bedoelde
Flauw, I know.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Volgens mij heeft iemand weer eens dev en productie door elkaar gehaald:
NS Reisplanner
Dit is een testbericht
We are shaping the future
Haha, was het net aan het typen.Alex) schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:39:
Volgens mij heeft iemand weer eens dev en productie door elkaar gehaald:
quote:
NS Reisplanner
Dit is een testbericht
YopY, weet jij er meer vanaf?
Het werkt nooit hier fatsoenlijk. Ik zal vast iets fout doen maar hun popupvenster om in te loggen heeft bij mij nog nooit gewerkt in Opera 11 of 12
nee...Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:02:
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Oké, misschien was m'n hekel aan die API een beetje ongegrond. Ik was in de veronderstelling dat ik net zo snel als met Twitter even een status'je kon updaten, dat ging toch maar even niet.
Ik word ook niet zo heel blij van de Facebook API.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:02:
Waar ik dan weer wel blij van word, is Basecamp.
[ Voor 16% gewijzigd door OkkE op 31-08-2012 09:32 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Net mailtje van onze IT mensen over de populaire java "0-day" (bon, staat op al zeker 5 dagen nu
), ze plaatsen dus een aantal referenties bij, eentje daarvan is deze:
http://www.deependresearc...8f8a60f&elqCampaignId=364
Hun advies:
Guidelines zijn voor de windows versie van java. Ik kan ze niet volgen, en ben ik blij om, laat mij maar gwn mijn systeem updaten verdorie...
*edit
Handige link trouwens, of te zien of jij last zou kunnen hebben: http://zulu.zscaler.com/research/java_version.html
http://www.deependresearc...8f8a60f&elqCampaignId=364
Hun advies:
Als een update beschikbaar is om te fixen, gaan ze tegen een heel bedrijf zeggen dat het moet gaan afstaan. Mag iedereen nog eens vergeten dat terug aan te zetten en hebben we dus een slechtere situatiethem
Can you please fallow the instructions below to Disable this java-Update
Guidelines zijn voor de windows versie van java. Ik kan ze niet volgen, en ben ik blij om, laat mij maar gwn mijn systeem updaten verdorie...
*edit
Handige link trouwens, of te zien of jij last zou kunnen hebben: http://zulu.zscaler.com/research/java_version.html
[ Voor 7% gewijzigd door cpf_ op 31-08-2012 09:45 ]
Dat soort info delen via de cloud vind ik maar niks.. Heb liever een pakket wat ik zelf kan beheren (en dus kan afschermen).
Ik had nog een leuk projectje om met de facebook API te doen maar als ik hoor dat mensen er moeite mee hebben kijk ik er een beetje tegen op..
Wat is printen vanuit Chrome een drama, zeg! Printers selecteren werkt niet zoals je van Windows gewend bent, en er is gewoon nul bevestiging dat je op Afdrukken (of Enter...) hebt gedrukt: het print-gedeelte verdwijnt van het scherm en je blijft met de print preview zitten.
En als je een alternatieve PDF viewer gebruikt dan dat kloteding van Chrome zelf dan kun je dus niet eens printen.
.edit: ah mooi dat hebben ze inmiddels gefixed
. Disable ik meteen de default PDF viewer.
.edit2: er is trouwens ook gewoon een knopje "print using system dialog"
.edit: ah mooi dat hebben ze inmiddels gefixed
[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2012 10:15 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb ik zelf (en ook mijn baas) niet zo'n moeite mee. Anders gezegd; het levert ons meer voordeel op het zo te doen.ytterx schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:54:
Dat soort info delen via de cloud vind ik maar niks.. Heb liever een pakket wat ik zelf kan beheren (en dus kan afschermen).
Ik vind het vooral niet zo'n prettige API om mee te werken en ik heb in 't algemeen een beetje een hekel aan alles dat "Facebook is". Maar het valt wel mee hoor, ik zou het gewoon proberen; wie weet vind jij de API wel fijn.Ik had nog een leuk projectje om met de facebook API te doen maar als ik hoor dat mensen er moeite mee hebben kijk ik er een beetje tegen op..
[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 31-08-2012 10:13 ]
Verwijderd
Ik vind het enorm handig. Gecombineerd met meerdere pc's/vm's die op verschillende subnets/vpn netwerken zitten is het best leuk om van eender welke machine te kunnen afdrukken en het document gegarandeerd uit de juiste printer te zien rollenCodeCaster schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:57:
Wat is printen vanuit Chrome een drama, zeg! Printers selecteren werkt niet zoals je van Windows gewend bent, en er is gewoon nul bevestiging dat je op Afdrukken (of Enter...) hebt gedrukt: het print-gedeelte verdwijnt van het scherm en je blijft met de print preview zitten.
Wat ik vooral vervelend vindt aan de API is de documentatie. Heb soms het idee dat Facebook helemaal niet wil dat je er iets mee doet..OkkE schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
Ik vind het vooral niet zo'n prettige API om mee te werken en ik heb in 't algemeen een beetje een hekel aan alles dat "Facebook is". Maar het valt wel mee hoor, ik zou het gewoon proberen; wie weet vind jij de API wel fijn.
Documentatie laat te wensen over ja. En als ze dan om de zoveel tijd weer de halve API omgooien, ...Bosmonster schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:20:
[...]
Wat ik vooral vervelend vindt aan de API is de documentatie. Heb soms het idee dat Facebook helemaal niet wil dat je er iets mee doet..
True, die link zag ik later ook. Blijft dat de flow onduidelijk en feedback nihil is..oisyn schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:11:
Wat heeft dat dan specifiek met Chrome te maken?Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:19:
Ik vind het enorm handig. Gecombineerd met meerdere pc's/vm's die op verschillende subnets/vpn netwerken zitten is het best leuk om van eender welke machine te kunnen afdrukken en het document gegarandeerd uit de juiste printer te zien rollen
Sjow, mijn linkedin profiel maar geüpdatet en morgen maar aan de gang met Xing profiel
[ Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 31-08-2012 11:52 ]
Ik begrijp het niet, de FB Graph API is zo duidelijk als wat, de documentatie is over t algemeen erg goed en de concepten waar ze op leunen zijn heel erg duidelijk. 2 jaar geleden was het drama, nu is het gewoon relaxed.
Omdat het helft van de tijd niet werkt 
Mensen sturen mij soms berichten maar ik kan nooit vinden op de site waar ik ze later weer kan lezen. Erg vervelend. Ik kreeg namelijk een berichtje van Telfort en daar wilde ik een vervolgvraag over stellen.
Mensen sturen mij soms berichten maar ik kan nooit vinden op de site waar ik ze later weer kan lezen. Erg vervelend. Ik kreeg namelijk een berichtje van Telfort en daar wilde ik een vervolgvraag over stellen.
[ Voor 71% gewijzigd door alienfruit op 31-08-2012 13:45 ]
Mosh (mobile shell) is best wel leuk. Uit het filmpje:
Today's internet is not like, the arpanet, which was much faster. Today we measure with Verizon's top product, their 4G LTE, we've measured delays up to 40 seconds rtt
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Iemand enig idee waar je privé berichten kan vinden op de site
Bedoel je direct messages?alienfruit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:41:

Dus...
Ik zat bij My TNet en Community te kijken..
Daar had je best wel een topic voor kunnen aanmaken.alienfruit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:41:
Kijkt de andere kant op
Da's de verkeerde kant. Je moet richting de waarschuwing kijken
Maar ik gebruik dat bijna nooit!
Ik ben toch meer fan van 2 girls, 1 cup eigenlijk.
RAAH.
Ja, en de lappen code en uitleg die je daar ziet zijn typerend voor de hoeveelheid moeite die benodigd is om zoiets simpels te doen als een lijstje te vullen met data en (in de View!) een actie te ondernemen aan de hand van een selectieverandering in die lijst. Het is gewoon onmogelijk om in de View (.xaml.cs) truucjes uit te halen met de data in diezelfde view, omdat dat ... ja, weet ik het, niet netjes zou zijn?the key distinction is that MVP truly separates the UI from the domain/service layer of the application
Je hebt in je view geen idee met welke data je aan het werk bent, dus zodra je er met Bindings niet uitkomt (want ja met Bindings, pure reflectie, mag het ineens weer wel, want dat is wel netjes natuurlijk) kun je dus een interface en een EventArgs of twee gaan specificeren en daar op diverse plekken op inschrijven en dan gaan we die data heen en weer lopen jojo'en tussen de View en de Presenter, om een veldje in de View te updaten.
Het is een soort HTML'en, maar dan enkel met AJAX-calls en zonder "vanilla" JS. Iedere onClick() en onChange() wordt naar je server gestuurd, waarna de server weer een event in de HTML aanroept om de respons te verwerken. Esthetisch waarschijnlijk hartstikke verantwoord, maar hoe vaak zet jij exact dezelfde view voor een andere presenter of andersom? Precies, nooit. Het programmeren en onderhoud is ondertussen wel een hel, want voor ieder nieuwe event dat je wil laten verweken dat ook maar íets met je business-data (niet logica!) doet, kun je weer een interface aanpassen en een EventArgs definiëren, omdat je view niks van de business-klassen mag weten en dus geen properties kan uitlezen.
Of: als iemand voordelen aan het MVP-pattern ziet, kan 'ie me die even uitleggen?
[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 31-08-2012 15:23 ]
Ik had even de stille hoop dat die 2é er rond de 32/34 sec uit geslingerd zou worden.
Ruzie met TFS
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik zou daar toch maar mee opletten, voordat mensen dat gaan googelen xDCodeCaster schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:10:
[...]
![]()
Ik ben toch meer fan van 2 girls, 1 cup eigenlijk.
De top comment ook.
I love the internet.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Laat me raden, rechten?
Als je dat moet opzoeken, hoor je niet op het internet.wsitedesign schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:38:
Ik zou daar toch maar mee opletten, voordat mensen dat gaan googelen xD
Heul niet:
[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 31-08-2012 15:55 ]
Een Oracle-driven applicatie converteren naar een MySQL-driven variant is toch een mooie opdracht...
Dit soort video's is waar het internet voor bedoeltd is. Punt.
Edit: Ik geef deze chaotische vrijdag de schuld voor de typfout.
.oisyn schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:22:
Én voor het verbeteren van andersmans grammatica. Bedoeld is met een d.
[ Voor 81% gewijzigd door OkkE op 31-08-2012 16:25 ]
Én voor het verbeteren van andermans grammatica. Bedoeld is met een d.
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2012 17:03 ]
En andermans met één s 
typefoutOkkE schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:19:
[ Voor 87% gewijzigd door 8088 op 31-08-2012 16:29 ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Punt..oisyn schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:22:
Waarop anderen weer schrijven "hij bedoeld het niet zo".oisyn schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:22:
Gelukkig (?) moet ik dat niet meer opzoeken, net zoals de meeste vergelijkbare sites.CodeCaster schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:52:
Als je dat moet opzoeken, hoor je niet op het internet.
Heh, kan maar niet beslissen welke onderdelen ik ga nemen voor mijn nieuwe pc...
MVVM vind ik veel geschikter voor WPF.CodeCaster schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:10:
[...]
Of: als iemand voordelen aan het MVP-pattern ziet, kan 'ie me die even uitleggen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Daar ben ik het mee eens. (en ik ga weer verwijzen naar hier)Sebazzz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:53:
[...] MVVM vind ik veel geschikter voor WPF.
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 31-08-2012 16:58 ]
Klopt, maar daar is het internet niet voor.
Nee, een deleted file uit branch A komt op magische wijze weer tevoorschijn als ik A -> B mergeCodeCaster schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:52:
Laat me raden, rechten?
tf destroy <a crapton of magic stuff here>
heb getypt uit vrees dat god-knows what verdwijnt. Ik heb dagelijkse (en dus recente) backups van TFS en de projecten an-sich uiteraard maar al heulemaal geen zin die te moeten gaan restoren en alles weer goed te krijgen na 't (mogelijk) mislukken van mijn actie(s)
...maar er ging zojuist een lichtje bij me aan...
...
[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 31-08-2012 17:19 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Stelletje prutsers
M'n vriendin had een nieuw product van Philips getest en binnen de voorwaarden teruggestuurd na afloop van de testperiode, kreeg ze doodleuk een email dat er 300 euro afgeschreven zou worden. Het apparaat zou onvolledig of kapot zijn (lekker helder). Ik heb direct geantwoord dat ik graag wat meer details zou willen hebben over het probleem, en nu (zes weken) later krijgen we het volgende antwoord:
Oh ja, natuurlijk... Ben benieuwd hoeveel mensen ze hiermee wel in de val kunnen lokken.Beste foobar,
We hebben goed nieuws! Het apparaat had wel schade, maar dit kunnen we zelf repareren. We zullen bedrag dan ook niet op u verhalen.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Verwijderd
Het is al weer even geleden dat ik iets gedaan heb met een standaard WYSIWYG-editor, maar het lijkt erop dat de ontwikkeling van deze producten al jaren stilligt. Eigenlijk lijkt het er zelfs op dat het achteruit gegaan is, aangezien ze nu deels betaald geworden zijn.
nog een dag en het is weer weekend!
Trouwen, als even op zoek naar een 'cloud ide'. Liefst zelfs een php script dat ik kan installeren op mijn server waarin ik mijn projecten kan beheren (ftp), iets installeren op mijn windows server kan ook. Iemand zo al iets gebruikt?
Trouwen, als even op zoek naar een 'cloud ide'. Liefst zelfs een php script dat ik kan installeren op mijn server waarin ik mijn projecten kan beheren (ftp), iets installeren op mijn windows server kan ook. Iemand zo al iets gebruikt?
Gewoon lekker back to basic gaan dan: EpicEditorVerwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:39:
Het is al weer even geleden dat ik iets gedaan heb met een standaard WYSIWYG-editor, maar het lijkt erop dat de ontwikkeling van deze producten al jaren stilligt. Eigenlijk lijkt het er zelfs op dat het achteruit gegaan is, aangezien ze nu deels betaald geworden zijn.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Verwijderd
Nah, dat gaat de klanten niet leuk vinden.zwippie schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:11:
[...]
Gewoon lekker back to basic gaan dan: EpicEditor
Klanten worden niet opgewonden van gewoon hardcore markdown typen? Da's ook veel beter voor versiebeheer van documenten. Ik zou graag willen dat typmiepen en managers allemaal plaintext werken en verstand hebben van git,
. "Jah pull die notulen effe uit m'n branch, staat in commit cbca37bb55832ff2dccb4b12e816a5b748f697c2. Ja git pull origin master en dan git checkout cbca37bb55832ff2dccb4b12e816a5b748f697c2. Moet ik het spellen? cee bee cee aa drie zeven bee bee"... etc,
.
(heb een makker die moet werken met een of ander documentbeheersysteem, kost een ton per jaar zo niet meer)
(oké dat zijn ook geen tekstdocumenten maar tekeningen, maar toch)
(heb een makker die moet werken met een of ander documentbeheersysteem, kost een ton per jaar zo niet meer)
(oké dat zijn ook geen tekstdocumenten maar tekeningen, maar toch)
Waarom vind je dat? Als het je om de UI gaat, daar heb ik wel eens een experiment mee gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:39:
Gebruik sinds kort http://redactorjs.com/, ben wel tevreden.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:39:
Je weet dat je in Git (meestal) met vier cijfers toekunt? git checkout cbca is niet zo moeilijk te spellen.YopY schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:21:
Klanten worden niet opgewonden van gewoon hardcore markdown typen? Da's ook veel beter voor versiebeheer van documenten. Ik zou graag willen dat typmiepen en managers allemaal plaintext werken en verstand hebben van git,. "Jah pull die notulen effe uit m'n branch, staat in commit cbca37bb55832ff2dccb4b12e816a5b748f697c2. Ja git pull origin master en dan git checkout cbca37bb55832ff2dccb4b12e816a5b748f697c2. Moet ik het spellen? cee bee cee aa drie zeven bee bee"... etc,
.
sssh, dat doet af aan de grap,Soultaker schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:14:
[...]
Je weet dat je in Git (meestal) met vier cijfers toekunt? git checkout cbca is niet zo moeilijk te spellen.
En weer een FB page op zwart vanwege een verkeerde "contest" functie!
Tja, we hadden je nog gewaarschuwd
Sommige mensen
Tja, we hadden je nog gewaarschuwd
Sommige mensen
Ziet er goed en simpel uit. Maandag TinyMCE maar eens vervangen voor Reactor in onze backend systeem.HuHu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:37:
[...]
Gebruik sinds kort http://redactorjs.com/, ben wel tevreden.
Dat ziet er nice uit, stuk herkenbaarder voor klanten denk ik.orf schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:37:
Waarom vind je dat? Als het je om de UI gaat, daar heb ik wel eens een experiment mee gedaan.
http://redactorjs.com/ ziet er ook wel strak uit, maar ik weet niet of het voor klanten duidelijker is. En het ziet er wel iets beperkter uit, qua opties voor plaatjes/tabellen/links ed. Bijvoorbeeld voor het toevoegen van classes/relaties voor lightbox etc.
Je bedoelt dan zeker niet zoiets als cloud9?Reboot schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:49:
Verwijderd
Ging me inderdaad om de UI, moet je die standaard dialogs van TinyMCE zien. Dat is echt drama. Maar je kan er dus blijkbaar nog wel wat leuks van maken, maar daar moet je weer tijd in stoppen...orf schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:37:
[...]
Waarom vind je dat? Als het je om de UI gaat, daar heb ik wel eens een experiment mee gedaan.
Dat ziet er wel heel erg goed uit, daar ga ik zeker eens naar kijken! En prijstechnisch valt het ook zeer mee.HuHu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:37:
[...]
Gebruik sinds kort http://redactorjs.com/, ben wel tevreden.
Privéberichten bestaan niet op Tweakers.net. Wél zijn er Direct Messages, maar die worden door moderators gelezen en zijn dus nadrukkelijk niet privé.alienfruit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:41:
Denk daar aan als je privégegevens wil uitwisselen via DM. Dat kun je dus beter via (versleutelde) e-mail doen.
Kunnen worden gelezen; dat gebeurt alleen als er aanleiding toe is. En lang niet alle moderators kunnen dit; het is maar een héél select groepje dat dit kan. Maar het heet idd niet voor niets DM i.p.v. PM en die melding staat ook niet voor niets bovenaan elke DM die je stuurt of onder aan elke DM thread:Soultaker schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:54:
maar die worden door moderators gelezen en zijn dus nadrukkelijk niet privé.
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers.net en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers.net indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste direct messages kan je hier melden.
[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 18:07 ]
Over mij
Ik zit te slapen 
It wasn't a bug, it was a not-yet-built feature.
It wasn't a bug, it was a not-yet-built feature.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Zo, nu kunnen we Cheatah wel gelukkige verjaardag wensen
.
Tot je de output bekijkt...console schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:32:
[...]
Ziet er goed en simpel uit. Maandag TinyMCE maar eens vervangen voor Reactor in onze backend systeem.
<b>, <i>, seriously?
Afgezien daarvan ziet het er wel uit als een fijne editor.
[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 02-09-2012 01:07 ]
We are shaping the future
Wat zou je dan willen? Strong en em zijn ook niet altijd wenselijk. Zolang je onwetende klanten hun eigen content wilt laten opmaken, zul je altijd concessies moeten doen.
Alles is aan te passen ;-) Maar goed geen enkele WYSIWYG editor is echt geweldig.Alex) schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:03:
[...]
Tot je de output bekijkt...
<b>, <i>, seriously?
Afgezien daarvan ziet het er wel uit als een fijne editor.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.