Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Na installeren van Windows in bootcamp stond de tijd van mijn mac 2 uur voor. Tijd teruggezet terwijl bepaalde software aanstond. Dit is het resultaat van de timer die aangeeft hoelang je al verbonden ben.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Ik ga die discussie hier niet nog eens herhalen. Je weet 't topic te vinden..oisyn schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:12:
[...]
Niet om 't een of ander, kan jij die garantie geven? Volgens mij niet, er is geen cpntrole op dus het is een vertrouwenskwestie. Het zou mooi zijn als je als gebruiker geautomariseerd op de hoogte gesteld werd.
[...]
Da's een drogreden. Het heet zo omdat de afkorting PM al werd gebruikt voor pushmessages. In de React software heten ze gewoon private messages.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hmm.. ik heb ook altijd dat de tijd op mijn Mac (of Windows, weet nooit welkeGamebuster schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:53:
[afbeelding]
Na installeren van Windows in bootcamp stond de tijd van mijn mac 2 uur voor. Tijd teruggezet terwijl bepaalde software aanstond. Dit is het resultaat van de timer die aangeeft hoelang je al verbonden ben.
Ik heb alleen niet zo'n programma die zo'n vreemde output geeft
Daar is een club voor? *checkt*... hm, ik heb 119K karma, blijkbaarZpAz schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:30:
Woah, ik kan me bijvoegen bij de 100k karma club!
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Geen van beide dan maar
Nuttige bijdrages aan watCaelorum schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:37:
Dilemma: Point whoring of nuttige bijdrages...
Geen van beide dan maar
Nothing to see here!
Het uploaden van files moet je zelf regelen aan de server-kant.Cartman! schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:05:
Redactor editor ziet er nice uit maar ik mis een beetje in de documentatie hoe je een bestand in een specifieke directory kunt plaatsen, zonde
Wat hij bedoeld is dat je niet kan opgeven dat je een bestand wilt uploaden en deze tegelijk in een specifieke directory wilt plaatsen.HuHu schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:06:
[...]
Het uploaden van files moet je zelf regelen aan de server-kant.
Ow ja, dat kan volgens mij niet.D-Raven schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:07:
[...]
Wat hij bedoeld is dat je niet kan opgeven dat je een bestand wilt uploaden en deze tegelijk in een specifieke directory wilt plaatsen.
Nee precies. Maar volgens mij kan dat eenvoudig opgelost worden door een callback url aan te bieden welke de file editor naar keuze opent, welke vervolgens een callback op je redactor instance aanroept. Zo werken de meeste editors. Heb je alle flexibiliteit die je zou willen.
Misschien interessant als feature request.
Hetzelfde geld trouwens voor het aan kunnen leveren van een standaard lijstje met urls welke zo ge-embed kunnen worden.
Reviews e.d.?
Ach, het is beter dan het aantal forum posts. Op deze manier motiveer je mensen nog een beetje om kwalitatief te posten op de frontpage, in plaats van gewoon heel veel te posten.wsitedesign schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:48:
Inderdaad. Karma kan mij eerlijk gezegd niet overdreven veel schelen, anders kun je op elk forum zo bezig zijn om je e-peen te vergroten...
Volgende probleem: de videokaart is te oud (laptop uit 2007 met een of ander legacy integrated Radeon graphics). Daardoor de resolutie van 1680x1050 die ik nodig had niet beschikbaar. Allerlei drivers geprobeerd te installeren, maar allemaal sloegen ze netjes het gedeelde 'driver installeren' over.. Uiteindelijk bleek de oplossing te zijn om de setup in compatability modus voor Windows 7 te zetten
Goed, lang verhaal kort, vrijwel alles werkt nu, VS2010, VS2012, Office 2013 (preview), Outlook client voor Dynamics CRM 2011 (wat ook nog een drama was om werkend te krijgen).
* Haan voelt zich hip
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dan zoek je niet hard genoegalienfruit schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:21:
Het valt niet mee om een nieuwe leuke baan te vinden
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Er valt vind ik toch iets te zeggen voor <b> en <i>, het zijn niet voor niets nog steeds geldige elementen. Of de gebruikers van de editor bold/italic of strong/em bedoelen is lastig in te schatten.Alex) schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:03:
[...]
Tot je de output bekijkt...
<b>, <i>, seriously?
Afgezien daarvan ziet het er wel uit als een fijne editor.
Edit:
Ik denk dat de meeste gebruikers eigenlijk strong en italic bedoelen; ze maken iets vet omdat het moet opvallen, maar ik denk dat schuin eerder bedoelt wordt als "ziet er mooi uit" dan emphasis.
[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 03-09-2012 11:29 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Een leuke baan hé
Verwijderd
Een "domme" gebruiker bedoelt nooit <b> of <strong>, die kijkt alleen maar naar het resultaat. En dan willen ze inderdaad dat het "bold" wordt, of "italic". Maar dat zegt echt niks over de tag die dan gebruikt moet worden…OkkE schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
[...]
Er valt vind ik toch iets te zeggen voor <b> en <i>, het zijn niet voor niets nog steeds geldige elementen. Of de gebruikers van de editor bold/italic of strong/em bedoelen is lastig in te schatten.
Edit:
Ik denk dat de meeste gebruikers eigenlijk strong en italic bedoelen; ze maken iets vet omdat het moet opvallen, maar ik denk dat schuin eerder bedoelt wordt als "ziet er mooi uit" dan emphasis.
edit: Kwam er van het weekend achter dat Redactorjs zelfs werkt met de native "bold" / "italic" functie van iOS. Cool!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 12:19 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 03-09-2012 13:27 ]
Ah die wil ik binnenkort ook gaan halen, wat heb je al studiemateriaal gebruikt?Jan_V schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:45:
Zojuist m'n MCPD: Azure Developer titel binnen weten te slepen. Examen was relatief eenvoudig vergeleken met de andere examens die ik heb gedaan. Helaas heeft het ook weinig met ontwikkeling te maken. Toch, staat natuurlijk wel leuk op m'n LinkedIn profiel en is goed voor de Gold certificering van het bedrijf.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
We are shaping the future
Maar ga er dan in eerste instantie ook niet op inRobIII schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:34:
[...]
Ik ga die discussie hier niet nog eens herhalen. Je weet 't topic te vinden.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik denk dat je lokaal wilt werken op een development branch, dat testen op een lokale dev omgeving en als dat voldoet dat pushen naar de master branch. Op de live omgeving deploy je dan de master branch.jostefa schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:56:
Ik maak web applicatie en heb dan meestal een dev.domein.com en een domein.com. Je raadt het al, op de dev ontwikkel ik en op de andere staat de live omgeving. Echt wil ik dit anders aanpakken. Ik wil gaan werken met github en coda2 zodat ik makkelijk wijzigingen kan doorvoeren van mijn dev naar mijn live omgeving. Echter wil coda dat ik een lokaal pad gebruik waar mijn files staan, ik wil van server naar server. Wat is nou de beste manier om met github te werken?
(Ik weet niet of je bekend bent met SVN/GIT/Mercurial, anders is het misschien erg kort door de bocht)
Dan moet je alsnog een pull doen op production toch? Of draai je daar dan een scriptje voor oid?YopY schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:00:
Je zou ook de productie als remote kunnen toevoegen, dan zou het een kwestie zijn van git push production master oid.
[ Voor 20% gewijzigd door curvemod op 03-09-2012 16:55 ]
Nee serieus, ik denk dat het een soort dropbox voor devvers is
Ik zoek een goed systeem voor ontwikkelen.
Ik wil aan een update kunnen werken en die met 1 druk op de knop kunnen uploaden. (misschien wat handmatig)
Ook wil ik als ik een tussendoor-patch wil doorvoeren die bij beide versies (online en dev) kunnen doorvoeren.
Wat ik nu heb:
mijndomein.nl - normale
dev.mijndomein.nl - devversie
Ik moet bij publishen dan alle links (naar dev.mijndomein.nl) veranderen naar mijndomein.nl (via notepad vervangen-tool). Ook moet ik dan handmatig uploaden. Kan dat handiger?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Heb de gratis Azure training bij Avanade gevolgd. Vond de materie best begrijpbaar en volledig toegespitst op het examen.Woy schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:32:
[...]
Ah die wil ik binnenkort ook gaan halen, wat heb je al studiemateriaal gebruikt?
Tevens hebben de trainers heel veel content verzameld van blogs, video's, whitepapers, presentaties, etc. die op internet te vinden zijn.
Verder heb ik wat in de Azure portaal wat rondgeklikt om een beter beeld te krijgen wat er nou bedoeld wordt met instances, roles, etc. We hebben namelijk enkele abonnementen binnen het bedrijf en tot 1 heb ik toegang.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Daar kan geen enkel "goed systeem voor ontwikkelen" je bij helpen. Je hebt een verkeerde (om niet te zeggen foute) werkwijze als je dit soort stunts moet gaan uithalen. Dus, ja, dat kan handiger. Open maar een topicF.West98 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:04:
Ik moet bij publishen dan alle links (naar dev.mijndomein.nl) veranderen naar mijndomein.nl (via notepad vervangen-tool). Ook moet ik dan handmatig uploaden. Kan dat handiger?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Yes weet ik. Zelf heb ik SCJP (Oracle variant inmiddels..) gestudeerd aan de hand van het officiele boek, en met de exam preparation van Whizlabs.alienfruit schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:31:
Hebben jullie suggesties hoe je het beste voor een Java certificaat kan studeren? Zijn er bijvoorbeeld oefenexamens?
Site ziet er een beetje basic uit, maar de oefen-examens zijn wel zeer goed en actueel.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dan laat ik t zo, maar 1x per maand ofzo dus dat is te doenRobIII schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:48:
[...]
Daar kan geen enkel "goed systeem voor ontwikkelen" je bij helpen. Je hebt een verkeerde (om niet te zeggen foute) werkwijze als je dit soort stunts moet gaan uithalen. Dus, ja, dat kan handiger. Open maar een topic
Volgende site beter
Tot je een keer egens een typo maakt of iets vergeet....F.West98 schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:53:
[...]
Dan laat ik t zo, maar 1x per maand ofzo dus dat is te doen
Volgende site beter
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Laat ik het dan maar vragen: waarom gebruik je in godsnaam hardcoded absolute links?F.West98 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:04:
Enkel op een paar plekken:.oisyn schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:16:
[...]
Laat ik het dan maar vragen: waarom gebruik je in godsnaam hardcoded absolute links?
het bestand waar de functie voor de head staat, incl base (die is dus hardcoded)
en in jQuery ajax, die werkt bij mij niet niet-hardcoded (snap niet waarom).
Maar dat is dus niet veel en met notepad++ vervangenoptie zo gedaan
Wat valt er te vergeten?markvt schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:57:
[...]
Tot je een keer egens een typo maakt of iets vergeet....
1. Download alles van internet dev in map
2. Notepad++ vervangen
3. Upload naar productie
En ik zou toch eens uitzoeken waar dat probleem met je paden zit. Ik bedoel, een script src="assets/js/jQuery-x.y.z.js" werkt overal, mits je een /assets/js directory ergens hebt.
Maar topic warning,
Updaten van verschillende items, aan items kan je 'taken' koppelen, op sommige plekken verwacht hij 'task', ergens anders weer 'Tasks' of 'tasks'. In de documentatie staat alleen maar 'task' aangegeven... de rest mag je zelf uitvogelen.
wtf.
[ Voor 19% gewijzigd door ZpAz op 03-09-2012 21:53 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Styxxy schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:46:
zoals: Immidiate, Editeble, ...
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 03-09-2012 22:55 ]
Over mij
Now breaks my wooden shoe.RobIII schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:54:
[...]
Gruwelijk. Daar krijg ik echt kriebels van. Als je 't niet weet, mik 't effe in Google ("Did you mean: Immediate"), of kies er voor om alles in je eigen taal te doen. Een typo daargelaten; "vol fouten" krijg ik echt stuipen van
Maar granted; 't is nog niet zo erg als Dunglish
![]()
Verwijderd
edit: Nostalgie hier in je browser! http://mrdoob.com/lab/javascript/effects/ie6/
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 23:19 ]
Een stuk software dat wij gebruiken is ontwikkeld in de Oekraïne. Dat levert ook de mooiste typos op:RobIII schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:54:
[...]
Gruwelijk. Daar krijg ik echt kriebels van. Als je 't niet weet, mik 't effe in Google ("Did you mean: Immediate"), of kies er voor om alles in je eigen taal te doen. Een typo daargelaten; "vol fouten" krijg ik echt stuipen van
Maar granted; 't is nog niet zo erg als Dunglish
![]()
- Verificating
- Accaunt of Accunt
- Vaucher of vuocher
- Lebel
- Custamer
- Updaded
- Delletted
- 'Guarantee' is een heel moeilijk woord
Dit alles zowel in weergegeven text als in comments, member- en lokale variabelennamen.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Mis ook de koffie-smiley
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zelfs de besten hebben downtime
Google.nl over HTTPS werkt wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 04-09-2012 09:59 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik weet niet hoe jij je koffie nuttigt... je verdunt 't zeker nog met water?
Over mij
Verwijderd
"Support" is een groot woord. Noem het "Ik kijk of het werkt en kijk of ik binnen 3 seconden iets kan fixen ervoor".Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:37:
Gister weer eens het vervelendste gedeelte van een project gehad: Het testen in Internet Explorer. Nou valt het opzicht wel mee, maar voornamelijk IE7 kan echt vervelend zijn. Wordt tijd om support daarvoor te droppen, aangezien Google en Facebook het ook al gedaan hebben... Supporten jullie IE7 nog?
Hangt er vanaf wat je onder support verstaat. Het is een kosten baten analyse. In principe word een ontwerp opgezet op IE9/10 en de laatste versie van chrome en firefox.Supporten jullie IE7 nog?
Daarna word er gekeken naar hoe het er in IE7 uitziet. Tierelantijntjes zoals css3 effecten gaan we voor IE7 geen alternatieven maken, maar de structuur van de site moet verder wel in orde zijn. Al hoeft het niet pixel perfect te zijn.
De klant wil er vaak toch niet voor betalen als ze eenmaal horen hoeveel extra werk t is om het voor IE7 ook te doen. Dan zijn ineens al die fancy extra's ineens niet zo belangrijk meer.
En dat inderdaad"Ik kijk of het werkt en kijk of ik binnen 3 seconden iets kan fixen ervoor".
[ Voor 12% gewijzigd door D-Raven op 04-09-2012 10:48 ]
Verwijderd
Mja, soms is het inderdaad in 3 seconden te fixen. Vooral als je een beetje weet hoe de browsers op dingen reageren, dan kan je daar al tijdens het ontwikkelen rekening mee houden.Gamebuster schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:41:
[...]
"Support" is een groot woord. Noem het "Ik kijk of het werkt en kijk of ik binnen 3 seconden iets kan fixen ervoor".
Hangt van het project af, maar over het algemeen doen wij dit ook. De website moet goed werken, design-details doen we niet aan in IE7.Gamebuster schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:41:
[...]
"Support" is een groot woord. Noem het "Ik kijk of het werkt en kijk of ik binnen 3 seconden iets kan fixen ervoor".
Verwijderd
Is toch leuk om te zien dat ze je gemist hebben, ze kunnen niet zonder je!Alex) schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:49:
Op gang zien te komen op de eerste werkdag na een vakantie... begint met een paar honderd e-mails doorspitten
RobIII schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:27:
[...]
Ik weet niet hoe jij je koffie nuttigt... je verdunt 't zeker nog met water?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Vaak is het een kleine moeite, maar soms kan er best nog wel wat werk in gaan zitten.TheNephilim schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:09:
Standaard doen we hier niks meer met IE7, als de klant graag wil dat het er fatsoenlijk uit ziet in IE7 willen we er best naar kijken, maar meer dan 'leesbaar' doen we niet meer voor niets.
Waarschijnlijk om jou te ergerenAlex) schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:51:
Heeft iemand hier enig idee waarom XSLT ooit is uitgevonden?
Documentatie ervan valt nog een beetje tegen, en de fora van nVidia zijn ook gesloten omdat ze laatst gehacked zijn, dus het is nu nog een beetje trial and error
Frustrerend
Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren
Mij op m'n eerste dag na de vakantie: "Niet belangrijk, niet belangrijk, niet belangrijk..." ctrl+A, mark as readAlex) schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:49:
Op gang zien te komen op de eerste werkdag na een vakantie... begint met een paar honderd e-mails doorspitten
Waarschijnlijk door programmeurs met een XML boner. Mensen die het liefst System.Xml.XmlNode als root van een object hierarchy zien, in plaats van System.Object.Alex) schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:51:
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Hoewel ik er ook niet echt warm van word heeft het wel zijn voordelen hoorAlex) schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:51:
Het zorgt er in ieder geval voor dat je zonder zelf een applicatie te schrijven een XML kunt ombuigen op basis van een aantal statements naar iets anders moois
Vroegah was XSLT kei hip man!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dohalienfruit schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:00:
Sjonguh, duurde een uur om een SVN repo uit te checken thuis. Ik dus die uren registreren. Krijg ik vervolgens een mail dat dit toch niet kan.
Dat had je natuurlijk in je eigen tijd moeten doen, jeweettoch.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 91% gewijzigd door alienfruit op 04-09-2012 13:06 ]
Tjah je bent al naar iets anders aan het zoeken. Dus andere opmerkingen hier zijn overbodigalienfruit schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:00:
Sjonguh, duurde een uur om een SVN repo uit te checken thuis. Ik dus die uren registreren. Krijg ik vervolgens een mail dat dit toch niet kan.
Gewoon creatief boekhoudenalienfruit schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:00:
Volgens mij is je sarcasme-detector stukalienfruit schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:05:
Hoezo? Ik gebruik mijn eigen aparaten al om projecten van mij werk op te testen... Het is niet dat ik die afschrijvingen kan declareren ofzo.
Natuurlijk hoef je dat niet in je eigen tijd te doen! Het is maar goed dat je op zoek kan naar wat anders, als ik sommige van die verhalen van je lees
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik dacht precies hetzelfde! Ik moet toch niet eraan denken om zulke managers/leiding te hebben.Cloud schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:09:
[...]
Volgens mij is je sarcasme-detector stuk(ik dacht dat dat wel duidelijk was door de jeweettoch-toevoeging)
Natuurlijk hoef je dat niet in je eigen tijd te doen! Het is maar goed dat je op zoek kan naar wat anders, als ik sommige van die verhalen van je lees
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.