De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.175 views

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Oke, oke, ik heb er op 22-04-2005 ook 1 gehad, maar die stelde ook niet zo veel voor. :) Ik ben gewoon een hele nette forum-bezoeker. :*)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ytterx schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:19:
Ooit eens met QT willen beginnen maar die onoverzichtelijke en rotte development setup (duurt meer dan 3 uur om überhaupt aan de praat te krijgen) heeft me tot nu toe tegengehouden.
Daar snap ik nou werkelijk niets van, Qt heeft (vooral tegenwoordig) juist een van de makkelijkste setups voor cross platform development. Vooral op Windows: je hoeft alleen maar op de install button te klikken?

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
EddoH schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:52:
[...]

Daar snap ik nou werkelijk niets van, Qt heeft (vooral tegenwoordig) juist een van de makkelijkste setups voor cross platform development. Vooral op Windows: je hoeft alleen maar op de install button te klikken?
Cross platform development, als in developpen voor verschillende platformen, of eenvoudig een dev env op verschillende platformen?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Lieve devjes die dit aan gaat: Alleen omdat jullie hippe termen als "loosely coupled" en "cross cutting concerned" kennen wil niet zeggen dat "string spaghetti mess code" en "helper class is not OO" opeens super relaxed zijn om (uiteraard totaal niet gedocumenteerd) over te nemen in code.

</RANT>

iOS developer

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

cpf_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:54:
[...]

Cross platform development, als in developpen voor verschillende platformen, of eenvoudig een dev env op verschillende platformen?
Ehm, beide :)

Maar op Linux kun je iets meer moeite hebben om de dev omgeving op te zetten, vooral als je wilt gaan cross compilen (maar das altijd wel lastig om snel goed te krijgen).
Wat ik bedoelde is dat het met Qt relatief makkelijk gaat: zowel het installeren van dev env op verschillende platforms, als het devven voor verschillende platforms.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BikkelZ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:55:
Lieve devjes die dit aan gaat: Alleen omdat jullie hippe termen als "loosely coupled" en "cross cutting concerned" kennen wil niet zeggen dat "string spaghetti mess code" en "helper class is not OO" opeens super relaxed zijn om (uiteraard totaal niet gedocumenteerd) over te nemen in code.

</RANT>
string spaghetti mess post :+

Verwijderd

ytterx schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:19:
Ooit eens met QT willen beginnen maar die onoverzichtelijke en rotte development setup (duurt meer dan 3 uur om überhaupt aan de praat te krijgen) heeft me tot nu toe tegengehouden.
Wait. What? Je deselecteert de packages die je niet nodig hebt (oude compiler versie, symbianzooi), drukt op install, en je bent klaar.
EddoH schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:57:
[...]

Ehm, beide :)

Maar op Linux kun je iets meer moeite hebben om de dev omgeving op te zetten, vooral als je wilt gaan cross compilen (maar das altijd wel lastig om snel goed te krijgen).
Wat ik bedoelde is dat het met Qt relatief makkelijk gaat: zowel het installeren van dev env op verschillende platforms, als het devven voor verschillende platforms.
Dat valt over het algemeen wel mee vind ik. Ik wou laatst een applicatie profilen. Ik ben langer bezig geweest met het klooien met virtualbox shared folders dan ik bezig ben geweest om Qt te installeren en mijn programma werkend te krijgen. Jammer dat er geen valgrind voor windows bestaat. Maar met Qt is cross-platform development van iets toch niet moeilijk. Cross-compilen is een ander verhaal.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dan zeggen we toch hetzelfde? :)
Op Linux heb je meer kans dat je het een en ander handmatig moet aanpassen voor jouw setup, in vergelijking met windows, dat bedoelde ik met 'iets meer moeite'.
Cross compilen is ook met Qt relatief gemakkelijk in vergelijking emt andere paketten. Er worden complete cross compile configs meegeleverd en een hele uitgebreide cross compile setup tool.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
OkkE schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:24:
Edit: Wel, zo ver ik weet, mijn eerste "tik op de vingers" pushmessage. 8) -O-
Pff. Amateur. Kreeg vorige week m'n "kappuh nauw of je krijgt een ban" message ;)

https://niels.nu

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 21:03
Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:19:
[...] Pff. Amateur. Kreeg vorige week m'n "kappuh nauw of je krijgt een ban" message ;)
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/044/183/128673339003526456.jpg

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

My E-Penis Is So Big On The Keyboard It Goes From A To Z!
spoiler:
dvorak

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:09:
[...]

Wait. What? Je deselecteert de packages die je niet nodig hebt (oude compiler versie, symbianzooi), drukt op install, en je bent klaar.
Dan vind ik de ide nog wel onhandig..

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:46:
[...]

spoiler:
dvorak
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Die moet ik onthouden!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
[...]

spoiler:
dvorak
Moest ff Dvorak toetsenbord opzoeken, maar hij is wel super! _/-\o_

Wil nog eens Dvorak proberen, maar ben benieuwd hoe het werkt icm Vim ;) lijkt me lastig dan

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GoTCoast schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:12:
[...]

Moest ff Dvorak toetsenbord opzoeken, maar hij is wel super! _/-\o_

Wil nog eens Dvorak proberen, maar ben benieuwd hoe het werkt icm Vim ;) lijkt me lastig dan
Gebruik het al jaren, in VIM werkt't prima hoor, nergens last van. Als je er eenmaal aan gewend bent :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
Firesphere schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:13:
[...]

Gebruik het al jaren, in VIM werkt't prima hoor, nergens last van. Als je er eenmaal aan gewend bent :)
Ook omdat HJKL niet meer naast elkaar zitten? Lijkt me lastig dan.
Hoe kan ik het beste overstappen, gewoon echt cold-turkey: een Dvorak toetsenbord kopen en productief PROBEREN te zijn? ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GoTCoast schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:14:
[...]

Ook omdat HJKL niet meer naast elkaar zitten? Lijkt me lastig dan.
Hoe kan ik het beste overstappen, gewoon echt cold-turkey: een Dvorak toetsenbord kopen en productief PROBEREN te zijn? ;)
Ik heb gewoon een qwerty toetsenbord ;)

Maar heb gewoon dvorak ingesteld en gaan met die banaan :)

Na een week heb je al geen last meer van hjkl ;) Gaat vanzelf :)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Even de library PyBrain gebruikt voor machine-learning doeleinden in Python. Het alle eerste voorbeeld van de quickstart, waarmee je juist mensen moet lokken, werkt gewoon niet. Degene die dat heeft begrepen heeft neurale netwerken fundamenteel NIET begrepen.

In hun voorbeeld roepen ze expliciet een functie aan genaamd 'trainUntilConvergence' waarna het test-voorbeeld niet convergeert en dat komt juist door het voorbeeld dat ze gekozen hebben. Er zijn miljoenen andere voorbeelden te kiezen, maar juist deze convergeert NIET op de manier die zij kiezen.....

Ik zat me al helemaal te verbijten en ga ik eens in de code kijken, want de automatisch gegenereerde API-docs schoten ook niet op, bleek dat er in die methode een optional argument zit welke bepaald hoeveel procent van je training data ter validatie is en automatisch op 25% staat. Dit staat echter niet in de API-docs. Als je deze op 0% zet krijg je, een Divide By Zero error :/ Maak het dan een beetje robuust mensen!

Raaaaah, van dit soort shit krijg ik dus de neiging zo'n hele library dan maar zelf te maken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• azerty
  • Laatst online: 09:04
[...]

spoiler:
dvorak
Op een azerty toetsenbord? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Read the spoiler }:|

Plus, op een QWERTY zitten A & Z ook naast elkaar :/

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 21-08-2012 18:33 ]

• azerty
  • Laatst online: 09:04
Firesphere schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:33:
[...]

Read the spoiler }:|

Juist daarom omdat ze naast elkaar zitten, heb de spoiler wel degelijk gelezen :p

Edit: en jah, azerty omdat dat in België het gebruikte tobo is :p

[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 21-08-2012 18:38 ]

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
Firesphere schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:33:
[...]
Boven/onder elkaar :+ , oké, ook naast elkaar als je het toetsenbord een kwart draait.

Op mijn werk mogen we spijtig genoeg geen eigen toetsenbord en muis gebruiken; het moeten van die standaard meegeleverde zooi zijn. Al bij al valt het toetsenbord nog mee, maar die muis is echt zooooo slecht :( . (Een super traag ding, moet je bijna over de hele tafel bewegen om van de linkerkant naar de rechterkant te geraken, twee full hd schermen wel :P.)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Styxxy schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:42:
[...]

Boven/onder elkaar :+ , oké, ook naast elkaar als je het toetsenbord een kwart draait.

Op mijn werk mogen we spijtig genoeg geen eigen toetsenbord en muis gebruiken; het moeten van die standaard meegeleverde zooi zijn. Al bij al valt het toetsenbord nog mee, maar die muis is echt zooooo slecht :( .
Mijn eerste opmerking zou dan zijn: "prima, bij RSI mogen de fysiotherapie en andere medische kosten gewoon gedeclareerd worden?". :+

Kosten zijn toch wel iets hoger dan een fatsoenlijk toetsenbord. Tot nu toe heb ik altijd wel een wacom of fatsoenlijk toetsenbord weten af te troggelen :P Ging ik overigens wel missen toen ik een consultant rol kreeg, een Microsoft Natural 4000 is niet echt portable genoeg om mee naar je klanten te nemen :+
(Een super traag ding, moet je bijna over de hele tafel bewegen om van de linkerkant naar de rechterkant te geraken, twee full hd schermen wel :P.)
Dat zit niet in je muis hoor, maar is gewoon een instelling in je OS ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, AZERTY of QWERTY maakt niet veel uit, qua afstand.
Op mijn werk mogen we spijtig genoeg geen eigen toetsenbord en muis gebruiken; het moeten van die standaard meegeleverde zooi zijn. Al bij al valt het toetsenbord nog mee, maar die muis is echt zooooo slecht :( . (Een super traag ding, moet je bijna over de hele tafel bewegen om van de linkerkant naar de rechterkant te geraken, twee full hd schermen wel :P.)
Ikzelf heb op het werk een Dell-toetsenbord, dat overigens "speciaal" gemaakt is om extra stil te zijn. Ik moet toegeven. Het toetsenbord op het werk maakt een stuk minder herrie dan de ramplank van Logitech (G15) die ik thuis heb.
Ik heb wel een muis op mijn PC op het werk, maar ik gebruik die bijna niet. Alles gaat met sneltoetsen, zo fijn :D

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 21:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Matis schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:57:
[...]

Ja, AZERTY of QWERTY maakt niet veel uit, qua afstand.

[...]

Ikzelf heb op het werk een Dell-toetsenbord, dat overigens "speciaal" gemaakt is om extra stil te zijn. Ik moet toegeven. Het toetsenbord op het werk maakt een stuk minder herrie dan de ramplank van Logitech (G15) die ik thuis heb.
Ik heb wel een muis op mijn PC op het werk, maar ik gebruik die bijna niet. Alles gaat met sneltoetsen, zo fijn :D
De G15 is toch nog relatief stil? Ik heb er zelf eentje, maar heb geen vergelijkingsmateriaal.. Ik wil misschien overstappen op mechanisch, maar dat lijkt me nog harder?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Patriot schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:12:
De G15 is toch nog relatief stil? Ik heb er zelf eentje, maar heb geen vergelijkingsmateriaal.. Ik wil misschien overstappen op mechanisch, maar dat lijkt me nog harder?
Misschien is het ook een stukje slijtage van mijn G15. Dat zou ook goed kunnen, maar het valt me gewoon op. Het zou ook kunnen dat er op kantoor meer omgevingsruis is en/of beter demping van het geluid.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 21:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Matis schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:16:
[...]

Misschien is het ook een stukje slijtage van mijn G15. Dat zou ook goed kunnen, maar het valt me gewoon op. Het zou ook kunnen dat er op kantoor meer omgevingsruis is en/of beter demping van het geluid.
Nu ik er opeens op aan het letten ben is het natuurlijk alsof ik met hamer en beitel de letters op een steen sta uit te houwen... Ik weet dat mechanische bordjes een klik hebben van zichzelf, maar nu vraag ik me af of ze wel zoveel harder klinken dan dit ding..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Als ze bij mij op kantoor mij verbieden een Logitech Wave toetsenbord te gebruiken, of mijn M500 (of beter), dan schuif ik dat bedrijfsgeforceerde geval bij ze naar binnen. Kan me niet schelen welke opening.

Ik ben programmeur, ik werk met mijn eigen materiaal en wil daar ook de keuze over hebben. Onzin om gebruikers niet tegemoet te komen voor die paar tientjes. Iets met ARBO denk ik dan...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:35:
[...]

Als ze bij mij op kantoor mij verbieden een Logitech Wave toetsenbord te gebruiken, of mijn M500 (of beter), dan schuif ik dat bedrijfsgeforceerde geval bij ze naar binnen. Kan me niet schelen welke opening.

Ik ben programmeur, ik werk met mijn eigen materiaal en wil daar ook de keuze over hebben. Onzin om gebruikers niet tegemoet te komen voor die paar tientjes. Iets met ARBO denk ik dan...
Ik weet niet of de toetsenborden geschikt zijn voor anaal gebruik, dus grote kans dat jij dan ook de arbo op je nek krijgt :+

Maar goed, veel bazen zijn nu eenmaal centen-knijpers. Wel verwachten dat mensen thuis de boel in de gaten houden, maar niet een paar tientjes extra investeren om ze te voorzien van een laptop... Nee hoor, installeer die brakke VPN troep maar op je thuis pc. :') Toen ik voor een nieuwe machine mocht shoppen bij een van mijn vorige bazen mocht ik absoluut geen laptop, dat was te duur. Toen eventjes voorgerekend wat ik aan werk kan verzetten tijdens mijn reistijd (ik was toen nog een ov figuur :+ ), maar schijnbaar was het belangrijker om een paar tientjes te besparen. Heb toen ook het besluit genomen geen aantekeningen of andere werkzaamheden tijdens mijn reis of thuis te doen. Als mijn baas niet die extra meters wil gaan waarom ik dan wel?
Tot dat moment maakte ik geregeld schetsen of stukken psuedo-code op de achterkant van de krant, maar opeens kwam het besef dat ik toch wel erg achterlijk bezig was... :F

Overigens had ik al hemel en aarde moeten verzetten om een nieuwe machine te krijgen. Men begon al met een Pentium 3 op Windows 2000 (het was inmiddels 2007 :F ) met 256 mb geheugen. Aangezien Visual Studio daar niet op ging werken kreeg ik een upgrade naar een echte celeron met 512 mb geheugen (nadat ik kon aantonen dat VS en de andere tools echt niet gingen werken)... Men begreep overigens niet waarom ik tijdens het compilen van mijn webprojecten toch zo vaak met mijn voeten op tafel zat :+

Voor nieuwe hardware hoef ik nu gelukkig alleen maar mijn directe "baas" te raadplegen (mijn vrouw :+ )

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jullie leven/leefden echt in een hel! Wow!

Voorbeeld:
Paar maand geleden begaf mijn I7 bakkie het. Ding ging telkens herstarten, hardware probleempje op onbekende plek.
Ik ben naar m'n baas gelopen, autosleutels gevraagd, naar de dichtsbijzijnde pc-grootboer gereden en heb de dikste bak die ik kon vinden gekocht. Op CC van m'n baas dus.

Want, vond mijn baas
Als jij niet kunt vertrouwen op je materiaal, heb ik niks aan je. Koop gewoon de heftigste bak die je kan vinden, kun je, behalve hardware-fouten, nooit zeggen dat't aan je pc lag.
Zodoende heb ik dus al bijna 2,5 jaar best een leuke I7 bak op kantoor. De eerste heb ik nog steeds, gekregen onder het mom van "Ach, als'ie het niet doet, hier, hou maar. Doe er mee wat je leuk vindt".

Iemand nog een I7 CPU? Het moederbord is gaar, maar ik heb nog wel wat onderdelen :D van een HP Pavillion liggen. Ook RAM is een optie :P

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 21-08-2012 20:18 ]

• Hydra
.Gertjan. schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:54:
Mijn eerste opmerking zou dan zijn: "prima, bij RSI mogen de fysiotherapie en andere medische kosten gewoon gedeclareerd worden?". :+
Dat idd. Bij ons zijn ze ook te cheap fatsoenlijke muizen te kopen bij de systemen (want de baas gebruikt ze ook zonder problemen) maar gelukkig doen ze niet moeilijk over een zelfgekochte MX500.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:43:
Dat idd. Bij ons zijn ze ook te cheap fatsoenlijke muizen te kopen bij de systemen (want de baas gebruikt ze ook zonder problemen) maar gelukkig doen ze niet moeilijk over een zelfgekochte MX500.
Tja, ik mag / kan op kantoor gebruiken wat ik wil. Er zijn zat collega's die hun privelaptop ook meenemen naar het werk, omdat ze soms thuis wat bijklussen.
Die kunnen / mogen gewoon in het LAN-netwerk bijgeprikt worden. Daarnaast vind ICT het allemaal prima. Er is zelfs een collega die er de dikste GPU in heeft laten zetten omdat ie op 4 schermen tegelijkertijd werkt (PCB Desinger). Allemaal prima. Ook een ander keyboard, muis of beeldschermen is prima.
Kom met een goed verhaal, dan betaalt de baas, anders moet je zelf schokken, maar het zou ICT een zorg wezen wat voor keyboard ik aansluit :)

• Styxxy
  • Laatst online: 08-05 21:56
[...]
Gemiddelde snelheid. En die instelling van het OS zijn echt slecht. Ik heb thuis zelf een muis die standaard erg snel is en je merkt echt het verschil met die instelling. Een snelle muis is veel beter dan de muissnelheid in het OS aanpassen (toch voor mij).

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 21:26
Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:43:
[...]

Bij mij op m'n werk ook al zo mooi. Alle developers hebben een Lenovo ThinkCentre fat client. i5 2400s en 16 GB geheugen enzo.
Supermooie dingen, lekker rap, goed ingesteld en leuke programma's mee te draaien. Echter... Wel de standaard meegeleverde toetsenbordjes en muisjes gebruiken. Rampdingen! Ben blij dat ik zo snel shortcuts ben gaan leren, kan echt niet tegen die muis.
Zo'n standaard toetsenbord valt nog mee, ik heb thuis een Logitech Wave, maar deze dingen zijn voldoende. Ik programmeer er vrij rap mee en maak weinig fouten, dus dat scheelt :P

Verwijderd

Merethil schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:12:
Ben blij dat ik zo snel shortcuts ben gaan leren, kan echt niet tegen die muis.
Precies. Gewoon browsen met het toetsenbord. Het enige wat ik nog doe met mijn touchpad is scrollen en op hotlinks kikken die achter plaatjes zitten. Met ' kan je in firefox snel zoeken naar links.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Waarom is de 'force comment' checkin policy in TFS iets wat uit een addon moet komen, en niet iets wat standaard geinstalleerd is? Lijkt me vrij basale functionaliteit, toch? :?

* BM niet snap niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:56:
Met ' kan je in firefox snel zoeken naar links.
:D _O_ Ik deed dat vaak met tab, maar dit is veel handiger!

[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 22-08-2012 08:50 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Styxxy schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Gemiddelde snelheid. En die instelling van het OS zijn echt slecht. Ik heb thuis zelf een muis die standaard erg snel is en je merkt echt het verschil met die instelling. Een snelle muis is veel beter dan de muissnelheid in het OS aanpassen (toch voor mij).
Ik heb een simpel logitech ding maar die gaat toch echt in 5 cm 2x 30" over, dus het kan echt wel

Roomba E5 te koop

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb mijn muis ook dusdanig gevoelig staan dat collega's er niet mee overweg kunnen :+

My iRacing profile | Strava

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:03:
Ik heb mijn muis ook dusdanig gevoelig staan dat collega's er niet mee overweg kunnen :+
Same here, in het begin even wennen, maar uiteindelijk zou ik niks anders meer willen.

• Caelorum
sig69 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:56:
[...] Ik heb een simpel logitech ding maar die gaat toch echt in 5 cm 2x 30" over, dus het kan echt wel
Gewoon een hogere DPI muis nemen want dan gaat ineens de cursor turbo bij Windows. Moet je alleen niet vergeten een fatsoenlijke driver te installeren want de standaard driver doet 300DPI lijkt het wel. De mijne heeft overigens 1500DPI en staat op een glazen plaat. Dat gaat echt als een speer. ^^

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
BM schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:38:
Waarom is de 'force comment' checkin policy in TFS iets wat uit een addon moet komen, en niet iets wat standaard geinstalleerd is? Lijkt me vrij basale functionaliteit, toch? :?

* BM niet snap niet.
Omdat TFS ervanuit gaat dat je in een team werkt, en dat je, indien je geen commit comment invult, je collega's je in elkaar gaan slaan :+.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn G5 staat altijd op het middelste standje in Windows en bij sommige games gaat ie naar de +1, veelal shooters en bij een aantal andere games Strategy's voornamelijk, gaat ie naar de -1.

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:03:
Idem.
Overigens zitten we hier met standaard DELL suff, heb wel een "oudere" muis gestolen van de vorige met mijn bureau, kwestie van op z'n minst een back/forward knop te hebben (De "nieuwere" haddan dat helemaal niet)
Ben er al-bij-al blij mee, alhoewel ik graag even zou sparen voor wat degelijker logitech gerei...

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb altijd mijn eigen draadloze logitech muis bij. Hij is wel al 3 jaar oud, en begint langzaam wat kuren te krijgen. Binnenkort maar vervangen met een nieuwe (Logitech M705 denk ik, die heb ik thuis ook), en degene die ik op het werk gebruik is de voorloper van de M705 (de MX Revolution) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-08-2012 10:11 ]

My iRacing profile | Strava

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zojuist overgestapt van de "oude" PhpStorm naar de EAP-versie (PS 121.62), maar hij heeft bij de migratie kennelijk niet mijn Command Line Tools instellingen overgenomen.
Ik had wat commando's voor Symphony staan, bij het opstarten van de IDE, maar die faalde dus behoorlijk :P

Duurde even voordat ik doorhad waar het aan lag.

• Merethil
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:06:
Ik heb altijd mijn eigen draadloze logitech muis bij. Hij is wel al 3 jaar oud, en begint langzaam wat kuren te krijgen. Binnenkort maar vervangen met een nieuwe (Logitech M705 denk ik, die heb ik thuis ook), en degene die ik op het werk gebruik is de voorloper van de M705 (de MX Revolution) :)
VX revolution is de voorloper van de M705 :)
MX Revolution is de voorloper van de Performance MX.

Anyway, ik zit hier nu, eindelijk maar eens op m'n werk ook ingelogd. Heb toch nauwelijks wat te doen. Moet wachten tot mijn begeleider terug van vakantie is zodat deze mij op snelheid kan brengen omtrent de huidige projecten, tot die tijd zit ik kleine projectjes te doen, zoals het maken van een site die wat info toont op een tv bij de receptie.
Langer bezig geweest met de portal om alles in te kunnen stellen dan de site zelf... Mensen willen ook ALLES kunnen aanpassen zonder in de code te hoeven duiken... Nou ja, dan doen we dat maar! :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

-O- Early adopter zijn is niet altijd even leuk -O-

Microsoft vond het leuk om wat wijzigingen te doen in .NET 4.5 waardoor preview/rc voorbeelden op internet niet helemaal meer werken :-( Mooie post gevonden van ScottGu over een aantal leuke wijzigingen in .net 4.5 (zoals strongly typed repeaters), wil je ze uitproberen kun je de betreffende properties niet vinden...

Na veel zoeken kom je er achter dat ze de property last-minute hebben veranderd van ModelType naar ItemType (qua logica wel beter). Dacht eerst al dat mijn VS overstuur was of dat de codecompletion van 4.5 niet goed werkte.

Persoonlijk denk ik overigens wel dat strongly typed controls erg fijn zijn voor de losers mensen als ik die nog ASP.NET WebForms gebruiken :) Vandaag ook eens kijken naar de async en de parallel toevoegingen in het framework, heb wel enige code die ik wil ombouwen :)

Overigens word ik ook helemaal blij van de modelleer mogelijkheden van VS 2012, kunt best mooie modelletjes maken van je code. Dat heeft me er nu tot gebracht dat ik eens met de bezem door mijn code heen ga en dingen naar andere namespaces/assemblies ga schuiven, maar dat zorgt bij iedere change voor een hoop compiler errors, vooral in de .designer.cs files (daar zouden ze een refactor optie voor moeten maken)... Even doorbijten dan maar :P

• .oisyn
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Combinatie van beide. Je muis rapporteert gewoon zijn beweging in dots. Hoe ver die dots uit elkaar liggen verschilt per muis.
.Gertjan. schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:39:
-O- Early adaptor zijn is niet altijd even leuk -O-
Het lijkt me sowieso nooit leuk om een adaptor te zijn. Daar hang je dan, in het stopcontact, een beetje spanning te transformeren.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 22-08-2012 10:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19
Ik niet, want ik heb een azerty keyboard. :'(

https://fgheysels.github.io/

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:47:
Het lijkt me sowieso nooit leuk om een adaptor te zijn. Daar hang je dan, in het stopcontact, een beetje spanning te transformeren.
Ghehehe.. :+
Ik zat al te twijfelen. Maar ach, een beetje spanning kan geen kwaad toch, houdt de boog een beetje gespannen :P

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Uit het Google Test framework:

code:
1
* {ASSERT|EXPECT}_STRCASEEQ(s1, s2): Tests that s1 == s2, ignoring case

intuitieve naamgeving 8)7

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:32
EddoH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:00:
Uit het Google Test framework:

code:
1
* {ASSERT|EXPECT}_STRCASEEQ(s1, s2): Tests that s1 == s2, ignoring case

intuitieve naamgeving 8)7
STRCASEEQ moet je lezen als Case Equality, zoals Gender equality: gelijke rechten voor lowercase en uppercase :+

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Goh, wederom een bom uit de tweede wereldoorlog gevonden in Nijverdal (mijn woonplaats). Nr 2 al terwijl ze wel een grondonderzoek gedaan hebben :S

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

.Gertjan. schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:39:
-O- Early adopter zijn is niet altijd even leuk -O-
Wanneer is dat dan wel leuk? Hoge prijzen, lange levertijden, kinderziektes, weinig ervaringen te vinden.

Ik merk het dan voornamelijk met hardware (32" LCD-TV voor veel te veel, eerste Nintendo DS waar al snel een half zo lompe versie van uitkwam, 40 GB SSD voor een bedrag waar je nu een vijfvoud daarvan hebt, videokaarten...), voor de rest volg ik altijd de meute. :+

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 22-08-2012 12:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

whoami schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:50:
[...]

Ik niet, want ik heb een azerty keyboard. :'(
Dan gebruik je / of zet je 'naar text zoeken als ik begin met typen' aan. Of je maakt er een ander knopje van.
CodeCaster schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:36:
40 GB SSD voor een bedrag waar je nu een vijfvoud daarvan hebt
Dat kan wel zo zijn. Mijn dure intel SSD is elke cent waard. Ik heb er spijt van dat ik niet een jaar eerder een had gekocht voor de dubbele prijs :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 13:09 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:36:
[...]
Wanneer is dat dan wel leuk? Hoge prijzen, lange levertijden, kinderziektes, weinig ervaringen te vinden.
Ik heb het eigenlijk alleen met software. Vind het fijn om een de meest recente versies te draaien zodat je leuke dingetjes hebt om mee te spelen. Maar helaas zorgt dat ook wel voor problemen. Het is niet zo dat ik direct allerlei spannende nieuwe technieken ga gebruiken, maar vind het wel fijn om te weten dat ik ze kan gebruiken. :)

Ik moet overigens zeggen dat ik VS 2012, op een paar kleiner ergernissen, best wel lekker vind werken hoor :P

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
.Gertjan. schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:04:
[...]

Ik heb het eigenlijk alleen met software. Vind het fijn om een de meest recente versies te draaien zodat je leuke dingetjes hebt om mee te spelen. Maar helaas zorgt dat ook wel voor problemen. Het is niet zo dat ik direct allerlei spannende nieuwe technieken ga gebruiken, maar vind het wel fijn om te weten dat ik ze kan gebruiken. :)

Ik moet overigens zeggen dat ik VS 2012, op een paar kleiner ergernissen, best wel lekker vind werken hoor :P
Vind ik ook! Hoop alleen dat de Theme editor plugin snel voor 2012 komt zodat ik dat kan veranderen ;)

Nothing to see here!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:42:
Dat kan wel zo zijn. Mijn dure intel SSD is elke cent waard. Ik heb er spijt van dat ik niet een jaar eerder een had gekocht voor de dubbele prijs :P
Ik ben helemaal geen gadgetfreak en koop alleen spullen waar ik lang over heb nagedacht. Toen ik dus op korte termijn een primaire harddisk nodig had, waren de kleine SSD's net een beetje betaalbaar geworden. Ik koop geen nieuwe voor deze overlijdt, dus tot die tijd staan alleen Windows en Visual Studio op de SSD, terwijl de maps in Battlefield 3 er ruim twee minuten over doen om te laden omdat dat spel niet meer op de SSD past. ;( :P

En nu niet zeggen dat ik over die SSD dus niet lang genoeg heb nagedacht. Ik ging pas lang nadat ik die hardware had gekocht weer gamen op de PC. :+
.Gertjan. schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:04:
[...]

True, wat software betreft (oh, devschuur hè :+) heeft het nogal eens voordelen, zoals bugs die in de 'stable' nog niet zijn opgelost maar in een alpha/dev-channel wel.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 22-08-2012 13:20 ]

• Hydra
Phoenix1337 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:10:
Goh, wederom een bom uit de tweede wereldoorlog gevonden in Nijverdal (mijn woonplaats). Nr 2 al terwijl ze wel een grondonderzoek gedaan hebben :S
Aangezien er V2s gelanceerd werden op de Hellendoornse berg ligt het er vol mee (woonde vroeger in N'dal).

• Phoenix1337
Hydra schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Aangezien er V2s gelanceerd werden op de Hellendoornse berg ligt het er vol mee (woonde vroeger in N'dal).
De bom is achter de formido gevonden. Op die plek is de vorige keer ook al 500 ponder gevonden. Lijkt me dat het in dit geval ook wel weer zo zal zijn.

Vorige keer: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=133320
Vandaag: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=149317

Hij schijnt op scherp te staan dus ben benieuwd hoe ze m gaan vervoeren.

/edit
Volgens verschillende nieuwssites is het inderdaad een 500ponder.

[ Voor 6% gewijzigd door Phoenix1337 op 22-08-2012 13:56 ]

• Hydra
Kijken of je uit kunt vinden waar ze 'em op gaan blazen. Schijnt wel indrukwekkend te zijn. Meestal verwijderen ze eerst de ontsteking trouwens. Zou nogal gevaarlijk zijn hem 'live' te verplaatsen. Je weet nooit wanneer 'ie afgaat.

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 22-08-2012 14:04 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 13:36
Langzaamaan bezig om eens wat SEO dingen voor mijn websites te introduceren. Man man, wat een mogelijkheden :P. Vooral de rich snippets zien er goed uit, lijkt me leuk om daar eens wat meer mee te proberen :)

• Phoenix1337
Ik weet waar ze m de vorige keer opgeblazen hebben. Zullen ze dit keer ook wel weer daar doen. Ik ben alleen aan het werk in raalte dus dat gaat m denk ik niet worden.

Ze laten m in eerste instantie liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Phoenix1337 op 22-08-2012 14:58 ]

• Struikrover
Wat was ookweer die website waarbij je een web1.0 versie kon maken van een willekeurige URL? Die heb ik even hard nodig nu :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

de Geocitiesizer bedoel je?

• Struikrover
Supermooi, dankje ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Phoenix1337 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:53:
[...]

De bom is achter de formido gevonden. Op die plek is de vorige keer ook al 500 ponder gevonden. Lijkt me dat het in dit geval ook wel weer zo zal zijn.

Vorige keer: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=133320
Vandaag: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=149317

Hij schijnt op scherp te staan dus ben benieuwd hoe ze m gaan vervoeren.

/edit
Volgens verschillende nieuwssites is het inderdaad een 500ponder.
Geweldig hoe ze in het artikel zeggen:
Uit voorzorg zijn twee woningen en een bouwmarkt ontruimd. Ook zijn verschillende wegen afgezet.
Zonder te vermelden dat het om woningen, bouwmarkt en wegen in de buurt gaat. Lekker random een bouwmarkt ontruimen uit voorzorg :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ga uit voorzorg maar even mijn blaas ontruimen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Bedankt voor het delen daarvan. Lijkt wel twitter "ik zit nu te poepen". "Oh mijn scheit kleurt groen vandaag".

Dit is trouwens wel interessant: http://stackoverflow.com/...er-than-an-unsorted-array

[ Voor 40% gewijzigd door Soundless op 22-08-2012 16:44 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
Ik vind het vooral interessant dat de mensen die het punt compleet missen, en de benchmarkcode proberen te optimaliseren in plaats van het geöbserveerde snelheidsverschil te verklaren, nog zoveel upvotes hebben.

• Caelorum
Soundless schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:43:
Bedankt voor het delen daarvan. Lijkt wel twitter "ik zit nu te poepen". "Oh mijn scheit kleurt groen vandaag". [...]
Dat is wel even totaal anders. Dat is meer in de lijn van "Ik ben nu aan het pissen". "Oh mijn pis is oranje vandaag".

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:47:
In feite is iedereen een adaptor. Daar is de hele evolutietheorie op gebaseerd :)

Verwijderd

Ik kwam net dit tegen:
http://qt-project.org/faq...ng_on_a_32_bit_or_a_64_bi

De developers hebben Afbeeldingslocatie: http://qt-project.org/uploads/badges/troll_badge.png onder hun naam staan. Vuile trollerts :+

• Rutix
Ze hebben/hadden zelfs een eigen technologie genaamd TrollTech! :D

Nothing to see here!

• Merethil
Caelorum schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:21:
[...]

Dat is wel even totaal anders. Dat is meer in de lijn van "Ik ben nu aan het pissen". "Oh mijn pis is oranje vandaag".
Ben jij dan nooit in een Nederlands sfeertje?

Dus... Ik sta vandaag weer tegen een dag browsen aan te hikken. Geen werk voor mij, projecten die nu lopen zijn te zwaar en mijn begeleider is nog op vakantie. Voel me toch wel een beetje gemeen als ik de hele dag alleen maar een beetje zit te internetten op kosten van de baas :P

Iemand nog een leuk idee? Kan van alles doen, maar liefst met PHP/HTML/Javascript om een beetje betere voorbereiding op september (mijn inwerkperiode) te krijgen. Kan alleen maar dingen bedenken die ik wil maken in Java/C#/C++ :/

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

Je kan toch wel iets verzinnen om te gaan doen? Het maakt niet echt een goede indruk als je maar wat gaat zitten internetten als er niemand is die je vertelt wat je kan doen (sleutelwoorden pro-activiteit, assertiviteit e.d. ;) ). Ga gewoon iets in elkaar knutselen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Merethil
Haan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:08:
Je kan toch wel iets verzinnen om te gaan doen? Het maakt niet echt een goede indruk als je maar wat gaat zitten internetten als er niemand is die je vertelt wat je kan doen (sleutelwoorden pro-activiteit, assertiviteit e.d. ;) ). Ga gewoon iets in elkaar knutselen.
En daaaaaarom vroeg ik: Weet iemand iets? :P Ik kan even niets verzinnen, hele week al bezig geweest met random dingen in elkaar knutselen.
Elke keer als ik even bij m'n teamleider langs ga krijg ik weer: "Sorry, heb ook vandaag even geen tijd om te checken wat ik maandag al zou checken, doen we morgen!"

Verder heb ik alle tutorials op het internet nou wel gezien en heb ik helaas niet de mogelijkheid tot invoegen van een goede IDE voor programmeertalen buiten PHP/HTML, alleen maar omdat ze bang zijn dat mensen die op de developer-afdeling werken virussen binnen halen en niet overweg kunnen met pc's... :/

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

En wat gaat je begeleider zeggen wanneer hij terugkomt en merkt hoe veel vooruitgang je hebt geboekt?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

Merethil schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:11:
[...]
En daaaaaarom vroeg ik: Weet iemand iets? :P Ik kan even niets verzinnen, hele week al bezig geweest met random dingen in elkaar knutselen.
Elke keer als ik even bij m'n teamleider langs ga krijg ik weer: "Sorry, heb ook vandaag even geen tijd om te checken wat ik maandag al zou checken, doen we morgen!"

..
Dat betekent dus dat je harder moet blijven aandringen, ik denk dat niemand er baat bij heeft als je je dagenlang moet zitten vervelen. Ik kan me niet voorstellen dat er niet iemand binnen het bedrijf is die een leuk idee voor je heeft.
Ik heb ook wel eens een moment dat er een gat dreigt te vallen, maar als ik dan een rondje maak door het kantoor kom ik overbeladen met werk terug :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Aloys
  • Niet online
Probeer eens een nieuw (super relaxt) framework zoals Laravel en dan nog even de Bootstrap for Laravel bundel erbij en dan lekker prutsen. Heeft mij gisteren (vandaag) tot 3:30 's nachts bezig gehouden :z .

• Merethil
Blokker_1999 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:12:
En wat gaat je begeleider zeggen wanneer hij terugkomt en merkt hoe veel vooruitgang je hebt geboekt?
Ik denk dat 'ie er wel blij mee is. Aan de andere kant, hij is nagenoeg niet sociaal aangelegd dus het zou zomaar kunnen zijn dat het hem weinig kan boeien en hij me gewoon zo snel mogelijk wil inwerken zodat hij minder werk op z'n bordje krijgt :P
Haan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:18:
[...]

Dat betekent dus dat je harder moet blijven aandringen, ik denk dat niemand er baat bij heeft als je je dagenlang moet zitten vervelen. Ik kan me niet voorstellen dat er niet iemand binnen het bedrijf is die een leuk idee voor je heeft.
Ik heb ook wel eens een moment dat er een gat dreigt te vallen, maar als ik dan een rondje maak door het kantoor kom ik overbeladen met werk terug :P
En da's het probleem. Het is een marketingbureau voor grote namen als Eneco en Nuon e.d. Ze hebben allerlei projecten openstaan, maar daar ben ik nog niet op ingewerkt. Dus er is momenteel geen werk voor mij.

Maar weer beginnen aan een back-end applicatie voor de mensen in het callcenter, wie weet krijg ik het voor elkaar m'n .NET ook op niveau van de rest te krijgen over niet al te lange tijd :)

• Rutix
Merethil schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:26:

[...]

En da's het probleem. Het is een marketingbureau voor grote namen als Eneco en Nuon e.d. Ze hebben allerlei projecten openstaan, maar daar ben ik nog niet op ingewerkt. Dus er is momenteel geen werk voor mij.

Maar weer beginnen aan een back-end applicatie voor de mensen in het callcenter, wie weet krijg ik het voor elkaar m'n .NET ook op niveau van de rest te krijgen over niet al te lange tijd :)
Dan zorg je toch dat je ingewerkt gaat worden? Ik zou gewoon vragen op welk project ze denken je te zetten en zou dan alvast gaan kijken welke technologieën ze gebruiken. Misschien valt het reuze mee en denken ze dat het veel meer werk is dan het eigenlijk is.

Nothing to see here!

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zou ik ook doen. Vragen op welk project ze verwáchten dat je geplaatst gaat worden en jezelf alvast bekend maken ermee. Als het niet projectinhoudelijk kan/mag al, dan op technisch niveau. Wat voor technieken worden gebruikt in het project en maak jezelf bekend daarmee. Knutselen, hoe knullig het ook klinkt, is bijzonder waardevol in dat opzicht :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rutix
Heb ik ook gedaan toen ik net hier kwam werken. Ik kwam precies toen ze in de release periode zaten en het dus gigantisch druk hadden met bugs enzo. Ik heb gewoon het document gevolgd voor het opzetten van de omgeving zodat ik beetje beter snapte hoe het in elkaar stak en daarna ga source gepakt en er mee gaan prutsen :P. Toen ze klaar waren met de release wist ik de meeste basis dingen al en had ik een lijstje met vragen van wat ik nog niet snapte. Dat is veel efficiënter dan niks zitten te doen.

Nothing to see here!

• Merethil
^^ Dus al gedaan, kennis gemaakt met de technieken, de code achter de onderdelen die wij moeten maken voor de websites en kennis gemaakt met de projectonderdelen (projectbrieven, FO's, dat soort ongein).
Maar nu houdt de nieuwigheid daarvan een beetje op en zit ik inderdaad met vragen die ik door drukte niet kan neerleggen bij de juiste personen.

Ik heb al het voorwerk al gedaan, nu bestaat het inwerken voornamelijk nog uit het instellen van database, werkomgeving e.d. voor mij zodat ik aan de slag kan met de lopende projecten en m'n steentje kan bijdragen.
Begeleider is er 1 september weer, dus tot die tijd kijk ik zo nu en dan (indien mogelijk en niet te druk) met collega's mee en ben ik aan de slag met het onderzoeken naar een antwoord op vragen die ik heb.

Alleen de helft van de tijd blijven die dode momenten :P

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 21:15
Koester die momenten! Ik wou dat ik eens een dood moment had op het werk :P

@oisyn: Voor mij was het anders wel nieuw en interessant. Maar ja, ik zit dan ook niet bits te shiften op consoles...

[ Voor 44% gewijzigd door alwinuzz op 23-08-2012 10:24 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mooi hoe iets dat al jaren en jaren bekend is ineens een hot topic wordt.
What's next, een vraag waarom lineaire geheugenaccess sneller is dan random geheugen access, met het antwoord dat de CPU predict dat je access lineair is en dus de data alvast in de cache lines gaat moven voordat je überhaupt het aangegeven dat je die data wilt hebben? OMGWTFROFLBBQ IT DOES THAT?!?!

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 23-08-2012 10:19 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat krijg je van al die abstractie. ;)

Mag je dan verwachten dat iedereen op een dergelijk laag niveau weet hoe de hardware werkt? Ik gok bijvoorbeeld dat er hele generaties developers zijn die overal dictionaries voor gebruiken omdat ze ooit eens gelezen hebben "dat dat sneller is" en eigenlijk geen idee hebben waarom een dictionary in sommige gevallen sneller kan zijn dan andere soorten lijsten.

Maar zulke developers heb je ook nodig; wie bouwt dan Yet Another Java .NET Accounting Application?

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2012 10:30 ]

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 21:15
Ach, dictionaries, arrays, lists, uiteindelijk is alles toch IEnumerable :+

Nog een voorbeeld: die sockets blog van jou is een mooi artikel, maar veel te low-level voor mij. Lager dan HTTP ga ik niet :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CodeCaster schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:25:
Mag je dan verwachten dat iedereen op een dergelijk laag niveau weet hoe de hardware werkt?
Stappenplan:
[list=1]
• Koop een PC
• Pak 'm uit
• Lees documentatie*
• Stekkers erin
• Aanzetten
• Programmeren maar :P

* Vroeger kon je ze gratis bestellen bij Intel (zelfs zonder verzendkosten); tegenwoordig doen ze dat AFAIK niet meer maar zijn de boeken wel als gratis PDF te downloaden en tegen betaling ook als hardcopy verkrijgbaar.

Nee, seriously, natuurlijk is abstractie hier debet aan, maar daarom vind ik ook dat een beetje IT opleiding op z'n minst eens een CPU op niveau'tje ALU, Pipelines, caches etc. in een paar lessen moet doornemen voordat er met programmeren begonnen wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 23-08-2012 10:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Pff, na ongeveer een half uur aanklooien heeft * OkkE Linux-n00b 't rechten probleem weten op te lossen... Achteraf was het ook zo simpel, gewoon een chown ...

[ Voor 21% gewijzigd door OkkE op 23-08-2012 10:56 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 12:04
Bij technische informatica aan de Hanze in Groningen krijgen we in ieder geval tot het niveau van ALU, pipelines etc, Hoe dat bij de 'gewone' informatica zit weet ik niet. Ook al heb je nu veel manieren om er zelf niet mee bezig te hoeven zijn vind ik het handig en belangrijk om te weten wat er achter die magie van de code zit. Het thema waarbij we op een stk500 met een Atmega32 cpu moesten programmeren vind ik zelf nog steeds een van de meest interessante thema's

Ik denk dat ik zo maar wat mensen van Eneco ga dwars zitten, gisteren belde ze al voor een contract verlenging van de zakelijke stroom. Afgesproken dat ze vandaag om 10 uur terug zouden bellen. Die mogen mooi vrijdag om 7 uur terug bellen.

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RobIII schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:45:
[...]

Nee, seriously, natuurlijk is abstractie hier debet aan, maar daarom vind ik ook dat een beetje IT opleiding op z'n minst eens een CPU op niveau'tje ALU, Pipelines, caches etc. in een paar lessen moet doornemen voordat er met programmeren begonnen wordt.
^^ eens is. Ik heb het dan ook gewoon op mijn opleiding gehad; het was een apart vak genaamd Computer architectuur of zo, met een ook tentamen erbij. Dus ook niet even tussendoor bij het programmeren :)

Moet wel zeggen dat er op zich in de meeste gevallen niets mis mee is, als een devver dit soort dingen niet weet. Laten we eerlijk zijn, de 'winst' die je uit dit soort informatie haalt is voor vrijwel alle toepassingen verwaarloosbaar. Als dat niet zo is, zoals bij game development, heb je dus mensen nodig die meer ins en outs kennen. Maar dat weet de industrie ook wel. In een ideale wereld zou elke devver dit soort dingen weten, maar dat is tegenwoordig gewoon niet meer zo dankzij de populariteit van de grote talen. Voor de meeste situaties is dit alleen geen groot probleem :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rutix
.oisyn schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:18:
[...]

Mooi hoe iets dat al jaren en jaren bekend is ineens een hot topic wordt.
What's next, een vraag waarom lineaire geheugenaccess sneller is dan random geheugen access, met het antwoord dat de CPU predict dat je access lineair is en dus de data alvast in de cache lines gaat moven voordat je überhaupt het aangegeven dat je die data wilt hebben? OMGWTFROFLBBQ IT DOES THAT?!?!
Reddit is hier vooral de oorzaak van :P het verscheen op reddit en bam upvotes van hier tot tokyo.

Nothing to see here!

• Caelorum
Ealanrian schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:53:
[...] Ook al heb je nu veel manieren om er zelf niet mee bezig te hoeven zijn vind ik het handig en belangrijk om te weten wat er achter die magie van de code zit.[...]
Een lange tijd beschouwde ik de pc ook maar als een magische box. Pas toen mijn vriendin aangaf dat ze het niet snapte hoe al die regels 'tekst' een venster op het scherm kon tonen bedacht ik zelf dat ik het ook niet goed wist. Het punt waarop me realiseerde dat het weleens handig kon zijn om iig een basis idee te krijgen van hoe alles samen werkt in de computer (wist natuurlijk al wel de belangrijkste eigenschappen van alle componenten).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ARGH!
Nu gebruikt m'n VPS weer evenveel cached als used memory, waardoor hij weer meer dan 2G aan RAM usage terug geeft aan de Proxmox environment en aan Munin.

Dat is niet zo! Het hele used == cached!!!! GRRRRR Nu kan ik weer bergen foutmails gaan weggooien.
Dom systeem is't ook :/

• Rutix
Lol Firesphere waarom gebruik je het dan ook?

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:08:
Lol Firesphere waarom gebruik je het dan ook?
Ehm, omdat ik die VPS nodig heb?

Dat'ie cached snap ik dus niet, want dat staat gewoon helemaal uit, dat mag'ie helemaal niet doen. Heel vaag en frustrerend dus.

En Proxmox, tja, die keuze is niet aan mij he ;)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
Brandoefening gehad. Jeej

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1 ... 153 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.