De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 152 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.175 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tjezus wat duurt compilen op een raspberry pi lang :P. Toch maar eens kijken naar een cross compilation setup.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Omg alle computers van vrienden en goede kennissen gaan tegelijk stuk.. Ik ben heel lang geleden al gestopt met dat soort vriendendiensten voor jan en alleman, maar ja voor je beste vrienden kan je toch niet weigeren. Heb er nu vier in de wachtrij staan :( Had ik maar een 8 ipv een 5 poorts switch moeten kopen, hadden ze allemaal tegelijk windows updates binnen kunnen slurpen... Ach mensen zijn straks weer blij en ik hoef weer een avondje niks te betalen in de kroeg :Y)

Roomba E5 te koop

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Switches, dat zijn bij mij dan weer echt van die dingen waar je er altijd nog wel een aantal oude van hebt liggen 8)7 * .oisyn heeft hier nog een ongebruikte 8-poorts 100 mbit switch en een 8-poorts 1 gbit switch :Y)

Gefeliciteerd :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
.oisyn schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:38:
Switches, dat zijn bij mij dan weer echt van die dingen waar je er altijd nog wel een aantal oude van hebt liggen 8)7 * .oisyn heeft hier nog een ongebruikte 8-poorts 100 mbit switch en een 8-poorts 1 gbit switch :Y)

Gefeliciteerd :)
Of gewoon een hp procurve 1810-24 webmanaged gbit switch voor lanparties :p

Vandaag werken. Ben ik aan de ene kant wel blij mee want nu heb ik airco :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:55:
Tjezus wat duurt compilen op een raspberry pi lang :P. Toch maar eens kijken naar een cross compilation setup.
OpenEmbedded / Yocto / Angstrom misschien?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
sig69 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 03:22:
Omg alle computers van vrienden en goede kennissen gaan tegelijk stuk.. Ik ben heel lang geleden al gestopt met dat soort vriendendiensten voor jan en alleman, maar ja voor je beste vrienden kan je toch niet weigeren. Heb er nu vier in de wachtrij staan :( Had ik maar een 8 ipv een 5 poorts switch moeten kopen, hadden ze allemaal tegelijk windows updates binnen kunnen slurpen... Ach mensen zijn straks weer blij en ik hoef weer een avondje niks te betalen in de kroeg :Y)
Anders zoiets gebruiken? Of niet handig in dit geval?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
serhat schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

Anders zoiets gebruiken? Of niet handig in dit geval?
Ziet er wel handig uit, bedankt voor de tip!

Roomba E5 te koop

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

D-Raven schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:06:
Lees net die nieuwe restricties door van de Twitter API. Die zijn best fors...

All around bad news eigenlijk. Kan me goed voorstellen dat ze hiermee een hoop 3rd party devvers kwijt gaan raken.
En het is toch wel flink wat ballen hebben om dit te doen terwijl er op dit moment vrolijk door wordt gesleuteld aan App.net. Iedereen loopt nu weliswaar te zeuren over de kosten op dit moment maar het staat Dalton geheel vrij om de prijs van een jaar toegang op het moment dat de APIs voltooid zijn flink te verlagen, wat IMHO de doodsteek voor Twitter gaat worden als ze zo doorgaan.

Immers hebben veel mensen een Spotify Premium abonnement om muziek te luisteren. Waarom dan geen 50 euro / dollar per jaar betalen (of tegen de tijd dat er een stabiel product is wellicht vele malen minder) om een breed scala aan sociale apps zonder reclame te gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 18-08-2012 23:10 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
GateKeaper schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:56:
[...]

Euhmz: "Light Table reaches 0.1.0", 0.1 is natuurlijk nogal wat anders dan 1.0.
Oeps, :+. Vaudtje.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Een weekeind heet weer en het valt gelijk stil hier ^^.
En terecht :+

* D-Raven heeft gisteren de hele dag aan in het water gelegen, dan was het tenminste nog een beetje te harden..

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
Heel weekend in een badje gelegen

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 10:16
Zaterdag toernooitje en zondag bij de schoonouders in de tuin gelegen, met de kleine in een teiltje. In ons appartement was het niet uit te houden.

https://niels.nu

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

.oisyn schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:55:
Er zwerft wel ergens een VirtualBox image rond met een setup met scratchbox2 en qemu etc. Heb het thuis geïnstalleerd en werkend, maar kan de naam en de link zo even niet vinden...
Als je wil kijk ik vanavond even hoe het beestje ook alweer heet. Howtos zijn ook wel te vinden maar zelf vond ik een prepared VM net wat makkelijker.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Lekker, verkouden, net wanneer ik donderdag ga vliegen. Ik denk niet dat nog doorgaat :(

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 20-08-2012 11:08 ]

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Vandaag: Falende unit tests. Laatste commit van mij was verdachte nr.1.
* cpf_ doorzocht de code een pak
Resultaat: Unit tests falen, omdat we vandaag 20-feb-2012 zijn, meer dan 150 maand na 19-feb-2010, wat dus een check was in de tests.
Statische tests :(

*edit*:
- Zie errata een beetje naar beneden. Goede morgend! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door cpf_ op 20-08-2012 11:22 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Resultaat: Unit tests falen, omdat we vandaag 20-feb-2012 zijn, meer dan 150 maand na 19-feb-2010, wat dus een check was in de tests.
Shit man... als dat geen warmte record is! 36 graden op 20 februari!

en ik maar denken dat het augustus was

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zwippie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:05:
Als je wil kijk ik vanavond even hoe het beestje ook alweer heet.
Please do :)
GateKeaper schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:15:
[...]

Shit man... als dat geen warmte record is! 36 graden op 20 februari!
Sowieso is feb 2012 natuurlijk niet 150 maanden na feb 2010. Wel is aug 2012 150 maanden na feb 2000. 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 20-08-2012 11:18 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

cpf_ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:13:
Vandaag: Falende unit tests. Laatste commit van mij was verdachte nr.1.
* cpf_ doorzocht de code een pak
Statische tests :(
:?
Je bedoelt 15 maand misschien?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat ie feb 2000 bedoelt

• cpf_
Nou, my bad, warmte speelde inderdaad wat parten bij het schrijven van dat bericht.
Errata:
- 150 maanden = correct
- Datum1 = 19-feb-2000
- Datum2 = vandaag (20-aug-2012)

Goede morgend aan iedereen die me corrigeerde, jullie waren dan toch wakker op z'n minst :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kan ik u blij maken met een kopje koffie? :9

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• cpf_
Firesphere schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:27:
Kan ik u blij maken met een kopje koffie? :9
Niet echt met dit weer... Maar toch bedankt :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
cpf_ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Warmte moet je met Warmte bestrijden ;) :+

• Jer0enZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 14:32
Verse bonenkoffie of ingevroren rommel ? :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat jij maar wilt :Y

• cpf_
Jer0enZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:36:
Een beetje tussenin. We hebben wel keuze: Tussenin of ingevroren. Raar maar waar: Er zijn hier die de 2e liever drinken :D

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
cpf_ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:28:
[...]
Goede airco hebben (hebben wij toch gelukkig wel op het werk).

Dit weekend waren enkele servers uitgevallen door de hitte, de airco was stuuk gegaan in het datacentrum :+ . Gelukkig was alels weer in orde gisteren (ocharme de mensen die dit weekend daardoor moesten werken).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

To conquer hot, you must become hot.

• Jer0enZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 14:32
En het dan ook nog over "koffie" hebben zeker :P (Ok, ik ben verwend, ik geef het toe...)

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

cpf_ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Een beetje tussenin. We hebben wel keuze: Tussenin of ingevroren. Raar maar waar: Er zijn hier die de 2e liever drinken :D
Goh, zo raar vind ik dat nog niet: wij hebben een 'gewone' koffiezet, maar ik heb een collega die hem zo straf zet dat je quasi hamer & beitel nodig hebt om je lepel in je tas te krijgen, en een andere collega maakt hem dan weer zo slap dat je spontaan gaat denken aan bindmiddel toevoegen...

Dus ja, als ie niet volgens je smaak gezet wordt: die diepvriesrotzooi is tenminste uniform qua smaak, wat voor veel mensen ook heel wat waard is :)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jer0enZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:46:
En het dan ook nog over "koffie" hebben zeker :P (Ok, ik ben verwend, ik geef het toe...)
YouTube: Reginald D Hunter - Live At The Apollo [HQ]

Verwijderd

Styxxy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:45:
[...]

Goede airco hebben (hebben wij toch gelukkig wel op het werk).

Dit weekend waren enkele servers uitgevallen door de hitte, de airco was stuuk gegaan in het datacentrum :+ . Gelukkig was alels weer in orde gisteren (ocharme de mensen die dit weekend daardoor moesten werken).
31° in de bureau en zo zuurstofloos als iets hier... echt aangenaam om te werken! :O

• cpf_
roeleboel schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Goh, zo raar vind ik dat nog niet: wij hebben een 'gewone' koffiezet, maar ik heb een collega die hem zo straf zet dat je quasi hamer & beitel nodig hebt om je lepel in je tas te krijgen, en een andere collega maakt hem dan weer zo slap dat je spontaan gaat denken aan bindmiddel toevoegen...

Dus ja, als ie niet volgens je smaak gezet wordt: die diepvriesrotzooi is tenminste uniform qua smaak, wat voor veel mensen ook heel wat waard is :)
Wij hebben zo'n koffiezet met voorgedefinieerde hoeveelheid koffie. Beetje zoals senseo, maar dan meteen voor ~2L ipv 2 kopjes.
Straffer maken is dus moeilijker (Alhoewel helemaal niet onmogelijk, minder dan 2L insteken werkt behoorlijk goed :D)

• Styxxy
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:00:
[...]
31° in de bureau en zo zuurstofloos als iets hier... echt aangenaam om te werken! :O
Ik wil wel wat koelte sturen (ik vind persoonlijk dat de airco nu toch wel net iets te laag staat). Korte mouwen is net iets te fris hier ('s avonds is het altijd een hel als ik buiten kom, krijg je plots een hitte hamer te verduren).

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Jer0enZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:36:
Verse bonen, dan in de grinder, dan in de cafetiere, kook-af water er op en wachten maar met soms omroeren. Dan zeefje omlaag en smullen maar.

Iedereen kan hem zo sterk maken als ie zelf wil. Regulier de hoeveelheid bonen, de malingsgrofheid, de hoeveelheid water.
Ikzelf zet hem meestal vrij sterk, maar nog wel in de klasse koffie en niet in de categorie espresso.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Matis schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:15:
[...]

Verse bonen, dan in de grinder, dan in de cafetiere, kook-af water er op en wachten maar met soms omroeren. Dan zeefje omlaag en smullen maar.

Iedereen kan hem zo sterk maken als ie zelf wil. Regulier de hoeveelheid bonen, de malingsgrofheid, de hoeveelheid water.
Ikzelf zet hem meestal vrij sterk, maar nog wel in de klasse koffie en niet in de categorie espresso.
Uitslover. :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Jups, maar dan ben ik ook wel met een bakje per dagdeel klaar. Daarnaast is de bocht uit de autobar-apparaat niet te zuipen.

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Styxxy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Ik wil wel wat koelte sturen (ik vind persoonlijk dat de airco nu toch wel net iets te laag staat). Korte mouwen is net iets te fris hier ('s avonds is het altijd een hel als ik buiten kom, krijg je plots een hitte hamer te verduren).
Ja hebben we hier ook. Zit ook in korte mouwen maar vind toch wel wat frisjes hier. Als ik straks in me auto kom word ik dood geslagen met de hitte hamer!

Nothing to see here!

• D-Raven
Rutix schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:26:
[...]

Ja hebben we hier ook. Zit ook in korte mouwen maar vind toch wel wat frisjes hier. Als ik straks in me auto kom word ik dood geslagen met de hitte hamer!
Same hier. Hij staat hier op 20 graden. Das toch net iets te koud wat betreft het verschil met binnen en buiten. Ik zet m dan ook in de loop van de dag telkens een graadje omhoog, totdat die op 24 graden staat oid. Ook nog prima, en dan is de klap wat minder als je buiten komt.

Pff gisteren ook, liep mn woning uit, en het was net alsof ik ineens in een hete-lucht oven stapte. Mooi weer ala, maar dit is een beetje te veel van het goede.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

's Winters staat de airco bij ons op kantoor op 21 graden. Gedurende de warme / zomermaanden zetten we hem op 24 graden.
Soms is naar je werk gaan helemaal niet vervelend.

* Matis vakantie heeft en zit thuis in een woonkamer van (nog) 28 graden ;(

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:26:
[...]

Is nog leuker als je leren bekleding hebt en de auto de hele dag in het zonnetje heeft staan bakken :'( Als je de straat uitrijdt plakt je kleding aan je lichaam om vervolgens de hele rit lekker klam om je heen te zitten :'( Daarnaast verbrand je al je lichaamsdelen aan dat hete leer.

Zelf ben ik de afgelopen dagen zwaar beroerd geworden van het weer. Krijg om de haverklap gewoon een warmte-opvlieger (lijk wel of ik in de overgang ben) en voel me gewoon waardeloos. Vind het zo naar dat als je even een frisse douche neemt je binnen 5 minuten weer helemaal plakkerig bent. Warmte vind ik niet erg, maar hier in NL is het altijd zo benauwd :'(

Door de warmte ben ik gewoon beroerd (inclusief de uitstoot van diverse vloeibaarheden), dus vandaag mezelf maar gedeeltelijk "ziek gemeld", kan wel 8 uur naar mijn scherm staren, maar dat schiet ook niet op (dan maar een dagje geen omzet).

Gelukkig is mijn vrouw zo lief om me te verzorgen met kopjes thee. Wij mannen zijn altijd erg zielig als we ziek zijn :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik vraag me hier toch soms een beetje af waar mijn voorganger zat met zijn gedachten. Ik heb werkelijk zulke "natte" code nog nooit gezien. Dezelfde methode komt zowat constant overal voor en 99% van de gevallen is deze identiek aan de rest met variaties in naamgeving van variabelen daargelaten. Refactoring is een feestje, jawel.

Daarboven komt nog is een hele hoop inconsistentie.. Waarom iemand bijv. bij het ene Java project de java source folder "JavaSource" noemt en bij een ander het op de default van "src" laat staan is mij een raadsel.

[ Voor 26% gewijzigd door Pyr0wl op 20-08-2012 14:24 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ja, maar je gebruikt toch ook niet constant dezelfde namen. Het is niet voor niets "variabele namen". En niet te vergeten, "Don't Repeat Yourself!", hij moest dus wel! O-)

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01-2025
Hoezo, hij moest dus wel?

Als je een superklasse hebt met verschillende subklasses met elk diezelfde methode met dezelfde logica, dan is het toch logisch dat je die logica naar de superklasse verhuist en enkel in de gevallen dat je iets speciaals wilt doen die methode override in de subklasse?

Wel, dat is hier dus niet het geval. Het enige verschil tussen al die methodes is dat binnen die methodes al eens wat variatie bestaat qua naamgeving van variabelen, wat op zich inderdaad niet boeit.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij refereert denk ik aan je laatste opmerking in kleiner lettertype.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Afgelopen week (vakantie, dus gaan we thuis aanrommelen) begonnen met het oriënteren op een ander PHP / MVC-framework.
Ik heb tijden CodeIgniter gebruikt, maar ik liep hier steeds vaker tegen beperkingen aan en de ontwikkeling ervan lag (zeker in de stable) release ruim een half jaar stil.
Aan de hand van PHP Framework Matrix de keus gemaakt om Symfony2 eens te proberen.
Ik ben nu klaar met twee parts uit deze tutorial en ik moet toegeven, het is een draak van een Framework, maar wel overzichtelijk en netjes geordend.
Vooral de development-omgeving is erg fijn :D

• serhat
Pyr0wl schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:20:
Daarboven komt nog is een hele hoop inconsistentie.. Waarom iemand bijv. bij het ene Java project de java source folder "JavaSource" noemt en bij een ander het op de default van "src" laat staan is mij een raadsel.
JavaSource werd vroeger veel gebruikt (vaak ook default bij bepaalde, oude versies van IDE's). src is meer de nieuwe variant (Maven standaard) voor zover ik weet. Of zijn het beide vrij recente projecten? En ja, 'nieuw' is hier ook al vrij oud. :+

[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 20-08-2012 15:47 ]

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:39
Iemand al de laatste versie van Eclipse geprobeerd? oOo Ik heb hem gisteren uit de Arch repo's gevist. Marktplace en Egit werken al. Het lijkt erop dat voornamelijk het uiterlijk is veranderd, en dat mocht wel. Gelukkig niet zoals bij VS dat je geen contrast hebt. De interne brower werkt op Arch nu ook out of the box.

Hij werkt precies ook vlotter, maar dat kan ook zijn doordat ik op Arch ben overgestapt *O* *O*

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
LEDfan schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:25:
Iemand al de laatste versie van Eclipse geprobeerd? oOo Ik heb hem gisteren uit de Arch repo's gevist. Marktplace en Egit werken al. Het lijkt erop dat voornamelijk het uiterlijk is veranderd, en dat mocht wel. Gelukkig niet zoals bij VS dat je geen contrast hebt. De interne brower werkt op Arch nu ook out of the box.

Hij werkt precies ook vlotter, maar dat kan ook zijn doordat ik op Arch ben overgestapt *O* *O*
Haha, hij is al een hele tijd uit (op MacOSX dan).
Vind het uiterlijke ten goede veranderd, maar op Windows vind ik het veeeeel slechter (weet niet hoe op Linux, werk de laatste tijd niet meer met Linux).

Voor mijn gevoel is het ook veel vlotter geworden, en vooral de extra Android-ondersteuning (icm met de 'nieuwe' Android-SDK is die helemaal super!)

• LEDfan
Dat is het nadeel van het pakket systeem van Debian. Heb nog tot een paar dagen geleden met de oude versie gewerkt. Er is nog geen software site voor Juno, dus heb ik de Helios marktplace client geïnstalleerd.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Gevonden: Trying out the Raspberry Pi Developer VM v0.8

Meer info staat in de readme.txt.

Komt uit maart van dit jaar. Geen idee of er al weer een nieuwe versie van de VM is, maar dit werkte bij mij een maandje geleden nog prima.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 21:26
Begonnen met een nieuwe job als PHP Developer bij een marketingbureau. Om dingen makkelijker te maken moet ik gebruik maken van CodeCharge 4.3 en CodeCharge 5.
Deze programma's zijn.... AAAAAAAAAAAARGH! Lopen vast als je op een knopje drukt, hebben een design mode die volledig de plank misslaat en zodra je wat code verandert en je daarbij een stukje van de aangemaakte code moet wijzigen gaat het al helemaal mis.

Fijn, zo'n productieprogramma. Maar ehh... Doe mij toch maar de "ouderwetse" manier. Vandaag in een dag gedaan waar CodeCharge twee keer mijn hele project sloopte omdat ik een foutje maakte in de design mode, door gewoon tables te maken, te werken met de juiste positionering en alle code zelf te kloppen. Dan maar zo hoor! :P

Btw: Waaaaaarrrrmmm, airco van m'n werk is tof, kom je thuis, is de airco thuis niet tof. Een airco voor max 20 m2 in een kamer van 35 m2. Dankje huisbaas, dankje... :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Introduceer een beter framework?

Gewoon doen. Gewoon zeggen "dit is beter". Dan heb je oude zooi, en goeie zooi ;)

• serhat
LEDfan schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:35:
Dat is het nadeel van het pakket systeem van Debian. Heb nog tot een paar dagen geleden met de oude versie gewerkt. Er is nog geen software site voor Juno, dus heb ik de Helios marktplace client geïnstalleerd.
Natuurlijk het een en ander via apt doen waar mogelijk is heel fijn en zelfs aangeraden. Maar als het zonder kan, kan je toch net zo goed even de binary zelf downloaden als het niet beschikbaar is via apt. Of is dat te kort door de bocht?

Ik zou het zelf niet als nadeel zien in ieder geval. Het zou geen beperking mogen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door serhat op 20-08-2012 21:47 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 21:26
Firesphere schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:19:
Introduceer een beter framework?

Gewoon doen. Gewoon zeggen "dit is beter". Dan heb je oude zooi, en goeie zooi ;)
Al gedaan, maar ik werk natuurlijk tussen allemaal mensen die verandering iets te eng vinden. We gaan nu misschien over naar een ander pakket, maar dat is nog in trial en daarna moeten we nog maar kijken of we het kunnen betalen (8 licenties.... Zal meevallen :P )
Ben voor nu maar terug bij de basics. Designer is leuk maar ik heb liever volledige macht over m'n programmeerwerk en vormgeving :P

• LEDfan
serhat schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:47:
[...]
Ik zou het zelf niet als nadeel zien in ieder geval. Het zou geen beperking mogen zijn.
Het is zeker geen nadeel, als ik ergens een hekel aan heb is het instabiele software. Maar je moet natuurlijk op de hoogte zijn van een nieuwe release, voordat je die kan downloaden.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

serhat schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:47:
[...]

Natuurlijk het een en ander via apt doen waar mogelijk is heel fijn en zelfs aangeraden. Maar als het zonder kan, kan je toch net zo goed even de binary zelf downloaden als het niet beschikbaar is via apt. Of is dat te kort door de bocht?

Of gewoon de testing en ubstable repo's toevoegen en hem pinnen op stable. Dan draai je alleen packages uit testing en unstable als je daar expliciet om gevraagd hebt of omdat ze een dependency zijn. Zoveel mogelijk via de packagemanager regelen heeft imo toch wel de voorkeur.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

StM schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:25:
Of gewoon de testing en ubstable repo's toevoegen en hem pinnen op stable. Dan draai je alleen packages uit testing en unstable als je daar expliciet om gevraagd hebt of omdat ze een dependency zijn. Zoveel mogelijk via de packagemanager regelen heeft imo toch wel de voorkeur.
Eclipse is een van de weinige stukjes software die ik op Ubuntu juist NIET uit aptitude haal. Ik download ze altijd en pak ze ergens in mijn home-folder uit. Ik werk dan ook vanuit daar.

• cpf_
Matis schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:39:
[...]

Eclipse is een van de weinige stukjes software die ik op Ubuntu juist NIET uit aptitude haal. Ik download ze altijd en pak ze ergens in mijn home-folder uit. Ik werk dan ook vanuit daar.
Idem.
Net even eclipse gedownload, wist niet dat een nieuwe versie bestond. Ziet er alvast een pak anders uit. Vandaag eens proefdraaien :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

cpf_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:24:
Idem.
Net even eclipse gedownload, wist niet dat een nieuwe versie bestond. Ziet er alvast een pak anders uit. Vandaag eens proefdraaien :)
Ik heb op Ubuntu hele slechte ervaringen als het gaat over Eclipse icm OpenJDK. Dit resulteerde vaak in overklaarbare crashes en memoryleaks.
Ik gebruik ALTIJD de Oracle / Sun Java voor Ubuntu. Hij is officieel niet meer in de repository, maar middels deze handleiding kun je hem toevoegen.

Dus mocht je problemen krijgen met bovenstaande (onverklaarbare) crashes van Eclipse zelve, dan raad ik je aan om eens te kijken of je Oracle / Sun Java kunt installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Matis op 21-08-2012 09:31 ]

• cpf_
Matis schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:30:
[...]

Ik heb op Ubuntu hele slechte ervaringen als het gaat over Eclipse icm OpenJDK. Dit resulteerde vaak in overklaarbare crashes en memoryleaks.
Ik gebruik ALTIJD de Oracle / Sun Java voor Ubuntu. Hij is officieel niet meer in de repository, maar middels deze handleiding kun je hem toevoegen.

Dus mocht je problemen krijgen met bovenstaande (onverklaarbare) crashes van Eclipse zelve, dan raad ik je aan om eens te kijken of je Oracle / Sun Java kunt installeren.
~/bin
Ik heb nogal wat andere software ook die lastig via repo te pakken te krijgen zijn.
Voordeel aan ~/bin is dat het niet in het systeem gaat poluten.
Enkel met java (sun/oracle ook) zit ik wel in /, maar dat is omdat java best overal de sun/oracle is, die van openjdk is (gemeten) een pak trager!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ik had hetzelfde met eclipse voor windows en ben toen maar overgestapt op netbeans.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

cpf_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:35:
~/bin
Ik heb nogal wat andere software ook die lastig via repo te pakken te krijgen zijn.
Voordeel aan ~/bin is dat het niet in het systeem gaat poluten.
Hee, dat wist ik dan weer niet. Thanks voor de tip. Ik heb overigens op elke machine admin / su rechten, maar dit is wel een goede tip.
Enkel met java (sun/oracle ook) zit ik wel in /, maar dat is omdat java best overal de sun/oracle is, die van openjdk is (gemeten) een pak trager!
Ik wist niet dat openjdk objectief ook minder goed is dan Oracle / Sun, maar subjectief had ik dat gevoel wel ;)

• creator1988
  • Laatst online: 10-05 21:25
Mijn dev machine (staat bij EC2) was fucked, dus een nieuwe gestart, elastic IP doorgelust naar de nieuwe en binnen 5 minuten was ik weer operationeel. Heel fijn.

Zelfs de bestanden die ik open had werden weer geopend toen ik Cloud9 refreshte (wat me verbaasde want ik dacht dat die op de machine werden opgeslagen ;-)).

In het verlengde hiervan een artikel door een collega van me: https://openshift.redhat....y-developing-in-the-cloud, comments op hacker news: http://news.ycombinator.com/item?id=4408730

[ Voor 26% gewijzigd door creator1988 op 21-08-2012 10:28 ]

• Hydra
Aaaargh!

Ik ben nog steeds bezig met die webservice client die de "SETU" standaard volgt. Het leuke aan die standaard is dat ze enorme berichten gedefinieerd hebben waarin je vrijwel alles kwa vacatures e.d. kwijt kan, maar natuurlijk moet er in zo'n standaard ook een "UserArea" zijn met een "xsd:any" type waarin iemand werkelijk alles kan frotten wat z'n hartje begeert. En ja hoor, natuurlijk is het bedrijf waarvoor ik die WS client moet maken zo'n soort bedrijf dat in zo'n stuk de belangrijkste items (vacature ID o.a.) gaat frutten.

DAT GAAT RECHTSTREEKS TEGEN HET HELE IDEE VAN EEN WSDL IN KLOJO'S!!!

Nu moet ik alsnog met het handje een hele XML structuur gaan bouwen om een enkele ID mee te geven. Aaargh#$^$%@*&%$&*@%!!!

• D-Raven
Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:57:
Aaaargh!

Ik ben nog steeds bezig met die webservice client die de "SETU" standaard volgt. Het leuke aan die standaard is dat ze enorme berichten gedefinieerd hebben waarin je vrijwel alles kwa vacatures e.d. kwijt kan, maar natuurlijk moet er in zo'n standaard ook een "UserArea" zijn met een "xsd:any" type waarin iemand werkelijk alles kan frotten wat z'n hartje begeert. En ja hoor, natuurlijk is het bedrijf waarvoor ik die WS client moet maken zo'n soort bedrijf dat in zo'n stuk de belangrijkste items (vacature ID o.a.) gaat frutten.

Nu moet ik alsnog met het handje een hele XML structuur gaan bouwen om een enkele ID mee te geven. Aaargh#$^$%@*&%$&*@%!!!
:) Zo herkenbaar. Blij dat ik die projecten achter me heb kunnen laten toen ik wegging bij mn vorige werkgever :)

• Hydra
D-Raven schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:04:
:) Zo herkenbaar. Blij dat ik die projecten achter me heb kunnen laten toen ik wegging bij mn vorige werkgever :)
Het is ook de voornaamste reden dat ik sowieso een beetje klaar ben met 'developen'. Programmeren is leuk als je het gewoon allemaal zo in kan richten als je zelf wil. Helaas ben je in het echie altijd afhankelijk van anderen. En helaas zijn die anderen in ons 'wereldje' (HR) vaak zo incompetent als de neten.

Maargoed. In m'n volgende baan zal 'programmeren' ook niet op m'n takenlijst staan. Zonde van die 4 jaar HIO maargoed :)

• Styxxy
Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:25:
[...]
Maargoed. In m'n volgende baan zal 'programmeren' ook niet op m'n takenlijst staan. Zonde van die 4 jaar HIO maargoed :)
Geen idee wat jouw volgende baan gaat zijn, maar mogelijk zal daar ook wel de programmeerervaring toch wel goed zijn.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 19:57

Dido

heforshe

Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:57:
Je hebt dan nog een wsdl.
Ik moet een client maken voor een service waarvan de wsdl niet openbaar mag zijn om een of andere vage reden.
Krijg ik eindelijk een (mogelijk verouderede, niemand weet het???) wsdl, blijkt dat er dus een element PARAMETER verwacht wordt. Type: string. Inhoud: alles.

Alles? Jawel, zo'n 50 parameters.
Hoe moet dat eruit gaan zien? Ja, dat is xml.
En hoe moet die xml eruit zien? Tsja, xml, he?

An ja, dan zijn er mensen die het gek vinden dat ik zo nu en dan moordneigingen krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Dido op 21-08-2012 11:38 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Styxxy
Dido schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:37:
[...]
An ja, dan zijn er mensen die het gek vinden dat ik zo nu en dan moordneigingen krijg.
Enkel maar "zo nu en dan"? :+ :+

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 19:57

Dido

heforshe

gewenning, afstomping, aangeboren en dagelijks goed getraind cynisme.
Allemaal zaken die ervoro zorgen dat ik die neigingen meestal goed weet te onderdrukken.

Meestal...

Wat betekent mijn avatar?

• LEDfan
Matis schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:30:
[...]

Dat komt me zeer bekend voor. Op arch heb ik er geen last van.

Mmm, T.net geeft een melding over cookies.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:25:
[...]
Wat wil je gaan doen dan? Ben wel benieuwd wat je volgende move wordt als je niet meer wilt programmeren :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Intru
  • Laatst online: 10-05 14:47
Ahhh, wat een ellende: het aanstellingsformulier van de RuG. Een brak Word-document dat alleen werkt in Word2010, met een 'digitale handtekening' (een scan van je handtekening...). En dan ook nog een contract dat pas in oktober in gaat, omdat per 1 september niet meer zou lukken. Dus wel werken in september, maar geen salaris...

</rant>

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 12:04
Waarom zou je onbetaald gaan werken?

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 19:10
Ealanrian schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:39:
Stage?

• Intru
Ealanrian schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:39:
Dat wordt wel weer rechtgetrokken in de volgende 2 maanden, maar echt handig is het natuurlijk niet.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 19:10
Altijd leuk als een klant vlak voor de oplevering besluit dat ontwerp toch nog even anders moet.

• Hydra
.Gertjan. schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:27:
[...]

Wat wil je gaan doen dan? Ben wel benieuwd wat je volgende move wordt als je niet meer wilt programmeren :)
Sales. Hardware. Jaja :)

• Ealanrian
Intru schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:52:
[...]

Dat wordt wel weer rechtgetrokken in de volgende 2 maanden, maar echt handig is het natuurlijk niet.
Aah dat verklaard een hoop. Het is blijkbaar heel lastig om zulke dingen goed te regelen... voor werkgevers/opdrachtgevers dan.

• Intru
Ealanrian schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:55:
[...]

Aah dat verklaard een hoop. Het is blijkbaar heel lastig om zulke dingen goed te regelen... voor werkgevers/opdrachtgevers dan.
Het contract moest inderdaad 4 weken voor aanvangsdatum bij personeelszaken zijn. Het was trouwens al ruim voor 1 augustus bekend dat ik weer een vak zou assisteren, maar het contract werd 'voor zekerheid' toch maar op 1 oktober gezet. Ook leuk als je geen vaste aanstelling hebt (ik assisteer her en der van losse vakken), dan mag je iedere keer alles opnieuw invullen. En ditmaal dus met een fantastisch Word2010 formulier (wat ik thuis niet heb). Uiteindelijk was de makkelijkste oplossing een wandelingetje naar de bibliotheek van de letteren faculteit (die is lekker dichtbij), en het daar invullen op een stokoude computer met 15" scherm.
Ik kreeg trouwens wel spontaan medelijden met mensen die daar nu op zo'n scherm hun scriptie zitten af te typen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zucht... Oauth2 is best wel kut geworden...tientallen versies, iedere provider voegt eigen custom parameters toe.... het lijkt Android wel ;)

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:12

Pizzalucht

Snotneus.

Cartman! schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:55:
Zucht... Oauth2 is best wel kut geworden...tientallen versies, iedere provider voegt eigen custom parameters toe.... het lijkt Android wel ;)
Zelfs voor dingen die in de Oauth2 standaard zitten verzinnen ze zelf iets |:(

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Precies, het lijkt alleen maar werkbaar met een library per service ipv. 1 globale library voor alle services. Hoe ze errors afhandelen is ook behoorlijk wisselend bijvoorbeeld :{ Goed te begrijpen dat die gast ermee gestopt is bij de Oauth2 werkgroep...wat een drama. Wel zonde want het idee erachter is prima.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Cartman! schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:06:
Precies, het lijkt alleen maar werkbaar met een library per service ipv. 1 globale library voor alle services. Hoe ze errors afhandelen is ook behoorlijk wisselend bijvoorbeeld :{ Goed te begrijpen dat die gast ermee gestopt is bij de Oauth2 werkgroep...wat een drama. Wel zonde want het idee erachter is prima.
Klopt. Ik heb voor Drupal een generieke library geprobeerd te bouwen voor Oauth2, maar dan kom je in de problemen met bijvoorbeeld refresh tokens.

Misschien maar gewoon allemaal bij Oauth v1 blijven? :+

• Hydra
Dat is het probleem met standaarden. Iedereen bedenkt z'n eigen versie ervan.

• Intru
Verplichte xkcd:

Fortunately, the charging one has been solved now that we've all standardized on mini-USB. Or is it micro-USB? Shit.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
OAuth 2.0 and the Road to Hell

[edit]
Oh, wacht, daar was je zelf ook al van op de hoogte :+
Cartman! schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:06:
Goed te begrijpen dat die gast ermee gestopt is bij de Oauth2 werkgroep...wat een drama.
Wel weer grappig:
Afbeeldingslocatie: http://hueniverse.com/wp-content/uploads/2012/07/oauthdead.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 21-08-2012 15:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ealanrian
Pff paar dagen verkloot aan het missen van een typo in een APN veld. Geen wonder dat er geen data binnen kwam...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Haat aan Plesk... ;(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Vind de optie Afbeeldingslocatie: http://www.sitefinity.com/Libraries/KB_Related_Files/plesk-database.sflb.ashx :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Pizzalucht op 21-08-2012 15:45 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 21:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Welke optie?

• OkkE

OkkE

Wat is er nou niet duidelijk aan de topicwarning :?

[ Voor 93% gewijzigd door RobIII op 21-08-2012 16:15 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Vandaag begonnen met het maken van crap in Qt ter educatie. Maar nu heb ik een leuke vraag aan de mensen die devven in C++. Zouden jullie voor een aangepaste C++ (Qt, door de signals en slots) gaan of eentje die 'normaal' C++ is?

• cpf_
Martindo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:10:
Vandaag begonnen met het maken van crap in Qt ter educatie. Maar nu heb ik een leuke vraag aan de mensen die devven in C++. Zouden jullie voor een aangepaste C++ (Qt, door de signals en slots) gaan of eentje die 'normaal' C++ is?
Om te leren: Beiden, afhankelijk van welke van de twee het moeilijkste is start je met de eenvoudigste om QT te leren. Eens je dat onder de knie hebt, stap dan over naar de andere versie om je programma eens te testen.
Bv. (Even veronderstellen dat aangepaste C++ het devven in QT eenvoudiger maakt): Starten met aangepaste C++, en dan hetzelfde schrijven in ANSI C++

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:57
Ooit eens met QT willen beginnen maar die onoverzichtelijke en rotte development setup (duurt meer dan 3 uur om überhaupt aan de praat te krijgen) heeft me tot nu toe tegengehouden.

• OkkE

OkkE

Sorry RobIII. Het is ook zo verleidelijk om even snel iets te vragen hier...

Edit: Wel, zo ver ik weet, mijn eerste "tik op de vingers" pushmessage. 8) -O-

[ Voor 35% gewijzigd door OkkE op 21-08-2012 16:29 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

OkkE schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:24:
Sorry RobIII. Het is ook zo verleidelijk om even snel iets te vragen hier...

Edit: Wel, zo ver ik weet, mijn eerste "tik op de vingers" pushmessage. 8) -O-
Na 12 jaar pas? Neppert :+

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19
Ik heb er veel te veel :'(

Gelukkig dateert het laatste van 2009 :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1 ... 152 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.