If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb nog nooit zo'n uitgebreid epistel gezien van iemand. Hij is er goed lang mee bezig in ieder geval.Avalaxy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:18:
Maar fatsoenlijk Nederlands schrijven lukt hem niet...
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Vraag het dan op stackoverflowVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:06:
Ik heb een hele korte c# vraag maar mag hem hier niet stellen… ik kan ook geen algemeen c# topic vinden
epistel kende ik nog niet, weer wat geleerdarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:20:
Ik heb nog nooit zo'n uitgebreid epistel gezien van iemand. Hij is er goed lang mee bezig in ieder geval.
Que?
touch hèMatis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:56:
[...]
Eens, maar ik vind de padding en dergelijke te groot. Bij Hotmail staat het allemaal wat dichter op elkaar.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het woord epistel kende ik nog niet, nu dos wel.
Dear diary: Today was a good dayMatis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:24:
[...]
Het woord epistel kende ik nog niet, nu dos wel.
Ik zie eerlijk gezegd weinig kansrijke ideetjes langskomen op de ID, evenmin onderbouwd hij zijn plannen, en dus niet geschikt voor een patent.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:15:
Niet echt 'dev', maar toch.
Ik zat op YouTube filmpjes te kijken van Erik Verlinde (theoretisch fysicus) en toen viel mij een comment op van iemand die beweerde dat hij het allemaal al opgelost had met een theorie en hij plaatste een website erbij. Normaal ben ik niet zo van die 'conspiracy'-achtige websites, maar deze wil ik jullie niet onthouden:
http://www.vedoder.eu
Meneer is zelverklaard 'wetenschappelijk orakel' en heeft het allemaal helemaal uitgedacht. Ik ben eigenlijk compleet verbaasd waar iemand de tijd vandaan haalt. Daarnaast lijkt het me interessant om zo iemand echt eens te spreken.... ik vind het namelijk fascinerend om erachter te komen hoe zo'n brein werkt. Hij beweert namelijk dat ie op z'n 15e al Einsteins relativiteitstheorie debunked had. Dan vraag ik me echt af wat er in je brein omgaat.
... bladert snel in DSM IV boek van vriendin....
De Invention Disclosure pagina is trouwens ook een leuke. Ik neem niet aan dat ie ze allemaal gefiled heeft want dan ben je een godsvermogen kwijt.
Dit is eerder een crazy-inventor dan iemand die kennis heeft van hoe de wereld ronddraait. Van wat ik heb gelezen, kan ik sowieso de helft keihard debunken met "bestaat al". En dan denk ik nog niet eens hard na over de natuurkundige achtergrond van de plannen.
De plannen en ideetjes zijn leuk, maar realiteitszin ontbreekt.
Helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 31-07-2012 22:34 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Laat ik die maar even benadrukken danMatis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:10:
[...]
Ook korte (mits goede) vragen verdienen een eigen topic!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Ow zeker niet
Een nieuw topic aanmaken voor iets heel kleins vind ik een soort van… digitale vervuiling
Zo van "Moet je daar nou een heel topic voor aanmaken?"
Zie het als bescheidenheid
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 22:44 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoorde hier wel goede dingen over https://github.com/xing/wysihtml5Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:32:
Daar nog even op inhaken: Welke WYSISYG-editor is het gemakkelijkst installeerbaar icm RoR?
Wordt oa ook door 37Signals in nieuwe Basecamp (ook RoR) gebruikt. Wil het ook zelf gaan gebruiken, maar is nog niet gebeurd.
Mij een raadsel waarom je Twitter Bootstrap erbij noemt als het gaat om de editor, maar Redactor ziet er wel nice uit ja.Aloys schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:28:
Hmm die vind ik er ronduit lelijk uitzien. Doe mij maar Twitter Bootstrap i.c.m. http://redactorjs.com. Die maakt in elk geval ook niet allemaal div-tags aan!
Twitter Bootstrap is imho leuk voor inspiratie, maar way bloated voor productie.
Ik vind onderstaande afbeelding op die website wel grappig:Aloys schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:28:
Hmm die vind ik er ronduit lelijk uitzien. Doe mij maar Twitter Bootstrap i.c.m. http://redactorjs.com. Die maakt in elk geval ook niet allemaal div-tags aan!
Lightning Fast

Oké, eenmalig wordt die JS sneller binnen geslurpt door de browser, maar daarna zou het niet mogen uitmaken. De titel van de grafiek is dus lichtjes misleidend
Daar heb je wel gelijk inAvalaxy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:11:
Dat scheelt ook alleen maar als je continu terugkerende bezoekers hebt. Bij een beetje blog heb je elke keer andere bezoekers, die moeten elke keer weer allemaal zo'n groot JSbestand inlezen [...].
Linkedin let duidelijk niet op de lokale tijdzone van een persoon. Ik wilde net mijn "current position" aanpassen (aangezien ik "vandaag" begin te werken), maar kreeg de melding dat de begindatum de huidige maand moet zijn. Linkedin zit dus duidelijk nog in juli
Normaliter bouw ik mijn eigen datalaag op met een eigen database wrapper in mijn code (deze wrapper is gebaseerd op de standaard .net database classes maar heeft een aantal dingen versimpelt, zoals direct op kolom naam zoeken, betere afhandeling van null en ondersteuning van Oracle, SQL en MySQL via 1 generieke interface). Vaak gaat er best wat tijd zitten in het bouwen van de datalaag:
[ul]
• Maken tabellen
• Maken storedprocedures voor zoeken, update/insert en delete
• Maken entities in code
• Maken logica om via de storedprocedures de entities te vullen (en vice-versa)
Dit is wel een manier met erg veel controle over je communicatie, maar het is qua bouwen best wel intensief. Zeker ook omdat je dit extra goed wilt testen met unit tests. Met EF bespaar je een flink stuk werk omdat je de koppeling niet hoeft te bouwen en de entities automatisch worden aangemaakt. Voor simpele opdrachten zou je kunnen werken zonder storedprocedures (simpele CRUD statements hoeven denk ik niet echt in SP's).
Ik heb er alleen nog niet echt een beeld van of EF lekker schaalt in grote en complexe applicaties. Daarnaast heb ik het gevoel dat EF uitnodigt om lekker in je GUI te querien en je N-Tier (waarbij ik N graag op 3 zie: GUI BLL DAL) principes schendt. Heeft iemand het wel eens toegepast in grotere projecten en hoe doen jullie dat dan? Ik vind op internet wel enkele voorbeelden, maar ben nog niet helemaal enthousiast over hoe ik het moet plaatsen in de architectuur.
Maar voor simpele/hobby projecten ga ik dit zeker toepassen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren
Nice, bookmarked! Ziet er wel heel slick uitAloys schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:28:
De default waarde van pcre.recursion_limit is standaard 100.000. PCRE gaat standaard voor elke recursie ruimte op de stack reserveren welke afhankelijk is van de lengte van de string. Zoals ook op de door mij aangehaalde pagina staat wordt door PCRE zelf aangeraden om een recursion_limit van de max stack space / 500 te doen wat dus neerkomt op 524 (256k/500).Soultaker schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:42:
Hij heeft die diepte waarschijnlijk niet nodig, maar de maximale zoekdiepte limiteert de lengte van de match die je kan vinden. Als je er veel data in stopt (een paar duizend karakters is blijkbaar al genoeg) kan je dus een stack overflow krijgen ook al is er geen match. In die situatie kan het aanpassen van de maximale zoekdiepte een zinnige workaround zijn; als er wél matches van die grootte zijn is dit geen goede oplossing want dan vind je die natuurlijk niet meer.
De eerste faal van php is dus al dat deze standaard op 100k staat. De tweede faal is dat de preg_* geen false teruggeven wanneer PCRE een fout geeft.
Zie hierboven. De standaard waarde is 100k. Deze heb ik verlaagd naar 524 en dan werkt het allemaal perfect.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:31:
[...]
Sowieso interessant dat die Zend Framework regel een recursie van 524 niveaus diep nodig heeft?
Nou ben ik absoluut geen regular expression expert (ik kan er echt geen bout van), maar kan die ene regel dan niet anders?
[ Voor 38% gewijzigd door Phoenix1337 op 01-08-2012 08:51 ]
Als je dit gewend bent, dan is elke ORM een verademing. Daar is EF geen uitzondering in. Voor simpele tools kan EF prima zijn. Maar bij grote projecten zou ik persoonlijk geen EF willen gebruiken, teveel valkuilen met 'includes', foreign key rariteiten, geen mogelijkheden om fatsoenlijk primairy key generators te specificeren, geen lazy loading.. .. ik kan nog wel even doorgaan....Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:08:
Gisteren eens zitten spelen met Entity Framework. Moet zeggen dat ik redelijk amazed ben. Had binnen niet al te lange tijd een tooltje met een database koppeling![]()
Normaliter bouw ik mijn eigen datalaag op met een eigen database wrapper in mijn code (deze wrapper is gebaseerd op de standaard .net database classes maar heeft een aantal dingen versimpelt, zoals direct op kolom naam zoeken, betere afhandeling van null en ondersteuning van Oracle, SQL en MySQL via 1 generieke interface). Vaak gaat er best wat tijd zitten in het bouwen van de datalaag:
[ul]
• Maken tabellen
• Maken storedprocedures voor zoeken, update/insert en delete
• Maken entities in code
• Maken logica om via de storedprocedures de entities te vullen (en vice-versa)
Dit is wel een manier met erg veel controle over je communicatie, maar het is qua bouwen best wel intensief. Zeker ook omdat je dit extra goed wilt testen met unit tests. Met EF bespaar je een flink stuk werk omdat je de koppeling niet hoeft te bouwen en de entities automatisch worden aangemaakt. Voor simpele opdrachten zou je kunnen werken zonder storedprocedures (simpele CRUD statements hoeven denk ik niet echt in SP's).
Waarom gebruik je btw Stored Procedures?
Een ORM is een cruciaal onderdeel van je applicatie, mijn advies, probeer het niet weg te stoppen in een of andere abstractie laag, je ORM IS je abstractielaag. Tuurlijk zul je een laag van controllers/services/whatever hebben waar je logica huist, en daar zul je je ORM aanroepen. Maar ga niet te snel met Repository's oid aan de slag, want dan zul je al snel bezig zijn met het aanpassen van je repository interface omdat je een nieuwe soort query wilt uitvoeren welke je ORM wel toe staat, maar je eigen abstractie laag niet. Nogal pointless dus.Ik heb er alleen nog niet echt een beeld van of EF lekker schaalt in grote en complexe applicaties. Daarnaast heb ik het gevoel dat EF uitnodigt om lekker in je GUI te querien en je N-Tier (waarbij ik N graag op 3 zie: GUI BLL DAL) principes schendt. Heeft iemand het wel eens toegepast in grotere projecten en hoe doen jullie dat dan? Ik vind op internet wel enkele voorbeelden, maar ben nog niet helemaal enthousiast over hoe ik het moet plaatsen in de architectuur.
Ga ook eens kijken naar Dapper, en (Fluent)Nhibernate. Helemaal in combinatie met Nuget is het tegenwoordig uber simpel om een ORM in je applicatie te hangen.Maar voor simpele/hobby projecten ga ik dit zeker toepassenMet het gemak dat ik gisteren data uit de DB op mijn scherm kreeg was echt verbazingwekkend
Ben meestal niet echt een fan van ORM tools, maar dit kan mij wel blij maken
Weet niet welke versie jij nog gebruikt, maar eigenlijk is alleen .Include iets waar je rekening mee moet houden als je geen lazyloading gebruikt. Enige wat ik mis is Enums defineren, nu kon dat in Linq2sql wel maar in EF zit dat pas in de volgende versie.D-Raven schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:26:
[...]
Als je dit gewend bent, dan is elke ORM een verademing. Daar is EF geen uitzondering in. Voor simpele tools kan EF prima zijn. Maar bij grote projecten zou ik persoonlijk geen EF willen gebruiken, teveel valkuilen met 'includes', foreign key rariteiten, geen mogelijkheden om fatsoenlijk primairy key generators te specificeren, geen lazy loading.. .. ik kan nog wel even doorgaan...
[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 01-08-2012 09:38 ]
Code first. 4.1.Megamind schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:37:
[...]
Weet niet welke versie jij nog gebruikt, maar eigenlijk is alleen .Include iets waar je rekening mee moet houden als je geen lazyloading gebruikt. Enige wat ik mis is Enums defineren, nu kon dat in Linq2sql wel maar in EF zit dat pas in de volgende versie.
Ah er is tegenwoordig wel lazy loading zie ik. *gaat post editen*. Ik ben nog steeds een groot fan van NHibernate, het is gewoon een stuk volwassener dan EF. 2th level caching is ook zeer fijn. Scheelt een hele hoop custom caching code.
Maar ik ben voor simpele projecten ook wel fan van Dapper. Gewoon een simpele ORMapper, no fuss. Owja heb ooit nog eens gespeeld met iBatis, maar das alweer jaren geleden, vraag me af of dat nog actief ontwikkeld wordt.
Ah het is ondertussen MyBatis geworden en ze zijn nog steeds actief, binnenkort maar eens een test projectje daarmee starten.
[ Voor 37% gewijzigd door D-Raven op 01-08-2012 09:51 ]
Keeper schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:11:
[...]Hoorde hier wel goede dingen over https://github.com/xing/wysihtml5
Wordt oa ook door 37Signals in nieuwe Basecamp (ook RoR) gebruikt. Wil het ook zelf gaan gebruiken, maar is nog niet gebeurd.
Er is ook een versie gebaseerd op Twitter Bootstrap; http://jhollingworth.github.com/bootstrap-wysihtml5/Aloys schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:28:
En deze kom ik ook wel eens tegen http://aloha-editor.org/
Voordeel van TinyMCE (in een CMS) is dat het wel gewoon veel ondersteuning heeft en dat je weet dat het overal op werkt (en ook blijft werken met nieuwe updates)
Het zou ook een bewuste keuze geweest kunnen zijn.TheNephilim schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:06:
Wat dan wel weer jammer is aan http://redactorjs.com/, dat de editor voor Bold tekst nog <b> gebruikt en niet <strong>.
De <b> is nog steeds een geldig element en is bedoelt voor het visueel Bold maken van tekst zonder dat de tekst ook extra nadruk moet krijgen. Ik denk eigenlijk dat er best veel CMS gebruikers zijn die met precies die reden iets Bold maken; niet omdat het perse extra "belangrijk" is, maar omdat het mooier is en/of visueel meer opvalt.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Als het visueel meer moet opvallen, waarom mag het via audio dan niet? De reden waarom <strong> en dergelijke elementen zijn gemaakt is voor de blinden minder goed zienden om toch via een reader te kunnen meegenieten van een website.OkkE schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:17:
[...]
Het zou ook een bewuste keuze geweest kunnen zijn.
De <b> is nog steeds een geldig element en is bedoelt voor het visueel Bold maken van tekst zonder dat de tekst ook extra nadruk moet krijgen. Ik denk eigenlijk dat er best veel CMS gebruikers zijn die met precies die reden iets Bold maken; niet omdat het perse extra "belangrijk" is, maar omdat het mooier is en/of visueel meer opvalt.
Iets wat belangrijk genoeg is om een nadruk te krijgen visueel, zou hetzelfde effect moeten hebben voor blinden tbh.
Als je het dus niet extra wil laten opvallen, maar gewoon wil onderscheiden van de tekst dmv opmaak (bijvoorbeeld inleidende woorden, productnamen ed.) kan je nog steeds gewoon <b> gebruiken.
Uit de spec:cpf_ schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:23:
[...]
Als het visueel meer moet opvallen, waarom mag het via audio dan niet? De reden waarom <strong> en dergelijke elementen zijn gemaakt is voor de blinden minder goed zienden om toch via een reader te kunnen meegenieten van een website.
Iets wat belangrijk genoeg is om een nadruk te krijgen visueel, zou hetzelfde effect moeten hebben voor blinden tbh.
The b element represents a span of text to which attention is being drawn for utilitarian purposes without conveying any extra importance and with no implication of an alternate voice or mood, such as key words in a document abstract, product names in a review, actionable words in interactive text-driven software, or an article lede.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat is er ooit ingeslopenD-Raven schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:26:
[...]
Als je dit gewend bent, dan is elke ORM een verademing. Daar is EF geen uitzondering in. Voor simpele tools kan EF prima zijn. Maar bij grote projecten zou ik persoonlijk geen EF willen gebruiken, teveel valkuilen met 'includes', foreign key rariteiten, geen mogelijkheden om fatsoenlijk primairy key generators te specificeren, geen lazy loading.. .. ik kan nog wel even doorgaan...
Voorheen gebruikte ik de .net SQL componenten. Daar kon je kiezen voor execute command, execute paremeterized query of stored procedure. Stored procedure leek me het netst. Dat doe ik eigenlijk al jaren, maar misschien eens tijd om te veranderen.
Eens, maar om nu rechtstreeks vanuit je GUI je ORM te gebruiken gaat me een beetje ver. Zeker omdat je dan op diverse plekken je logica bouwt om dingen op te halen. Je zult op meerdere plekken een klant willen op halen, dan is het niet handig als je overal je statements bouwt om je klant object op te halen middels een call naar je ORM. Het lijkt mij netter om (minstens) een laagje er tussen te bouwen met een functies als GetCustomer(int customerID) en GetCustomers(). Deze zullen dan in de ORM mapper hun werk doen.Een ORM is een cruciaal onderdeel van je applicatie, mijn advies, probeer het niet weg te stoppen in een of andere abstractie laag, je ORM IS je abstractielaag. Tuurlijk zul je een laag van controllers/services/whatever hebben waar je logica huist, en daar zul je je ORM aanroepen. Maar ga niet te snel met Repository's oid aan de slag, want dan zul je al snel bezig zijn met het aanpassen van je repository interface omdat je een nieuwe soort query wilt uitvoeren welke je ORM wel toe staat, maar je eigen abstractie laag niet. Nogal pointless dus.
Tenminste dat is hoe ik er nu tegen aan kijk.
Toegevoegd aan de lijst, eens kijken als ik tijd (over) hebGa ook eens kijken naar Dapper, en (Fluent)Nhibernate. Helemaal in combinatie met Nuget is het tegenwoordig uber simpel om een ORM in je applicatie te hangen.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zo denk ik er tot nu toe ook over, maar in 1 van mijn laatste grote projecten had ik ook een wat minder nette collega waardoor wij nu ~10% aan troep in onze Db laag hebben zoals methods die meer doen als wat de naam zegt....Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:34:
Eens, maar om nu rechtstreeks vanuit je GUI je ORM te gebruiken gaat me een beetje ver. Zeker omdat je dan op diverse plekken je logica bouwt om dingen op te halen. Je zult op meerdere plekken een klant willen op halen, dan is het niet handig als je overal je statements bouwt om je klant object op te halen middels een call naar je ORM. Het lijkt mij netter om (minstens) een laagje er tussen te bouwen met een functies als GetCustomer(int customerID) en GetCustomers(). Deze zullen dan in de ORM mapper hun werk doen.
Tenminste dat is hoe ik er nu tegen aan kijk.
Onze 'quick'fix was het schrijven van een systeem dat de code gaat valideren en proberen te controleren of de method wel doet wat hij zegt hoewel dat natuurlijk eigenlijk absurd is.
Ik ben na aan het denken over een betere methode maar ik ben er voorlopig nog niet uit.
[ Voor 3% gewijzigd door StM op 01-08-2012 10:43 ]
Code review +StM schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:42:
Ik ben na aan het denken over een betere methode maar ik ben er voorlopig nog niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door ValHallASW op 01-08-2012 10:54 ]
Elke vorm van controle is uiteindelijk overhead op je eindproduct. Controle minimaliseren zonder verlies op kwaliteit.
[ Voor 50% gewijzigd door Zeebonk op 01-08-2012 11:06 ]
"Ja maar, 't ging per ongeluk!"
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mwua het is verder een prima developer en zorgen dat iemand niet meer kan comitten als de nieuwe code niet aan de regels voldoet is een hele effectieve manier om de regeltjes af te dwingenZeebonk schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:58:
Ontslaan en iemand aannemen die wel zijn werk netjes doet
Elke vorm van controle is uiteindelijk overhead op je eindproduct. Controle minimaliseren zonder verlies op kwaliteit.
Verwijderd
Die ziet er echt goed uit! Ik kende hem nog niet maar ga hem gelijk eens proberen. Ik ben benieuwdAloys schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:28:
IE8+ is wel jammer, IE7 was nog wel fijn geweest.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:34:
[...]Die ziet er echt goed uit! Ik kende hem nog niet maar ga hem gelijk eens proberen. Ik ben benieuwd
Voor editors is dat wel makkelijk te verantwoorden lijkt me.Barryvdh schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:39:
[...]
IE8+ is wel jammer, IE7 was nog wel fijn geweest.
* ZpAz gaat schamend in een hoekje zitten.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Verwijderd
Daarnaast heb ik wel dit project ontdekt maar dit behandelt enkel Active Record + CarrierWave. Ik zou graag werken met Paperclip maar daar is dus (bijna) niets van documentatie voorhanden. Een beetje jammer. Nuja, eens kijken of ik zelf wat in elkaar kan knutselen.
RedCar? Het is RedTractor hoor...Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:03:
Het is jammer dat er zo weinig goede documentatie te vinden is over die RedCar. Vooral voor het uploaden van files of images is niet echt bijzonder veel te vinden. In hun docs worden enkel PHP-uploads behandeld.
Daarnaast heb ik wel dit project ontdekt maar dit behandelt enkel Active Record + CarrierWave. Ik zou graag werken met Paperclip maar daar is dus (bijna) niets van documentatie voorhanden. Een beetje jammer. Nuja, eens kijken of ik zelf wat in elkaar kan knutselen.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Verwijderd
Woops, ik bedoelde natuurlijk RedActor. Redcar was een editor die ik gebruikte. Vandaar de verwarring.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Net een update binnengehaald. De minpunten die ik aangaf zijn aangepakt.serhat schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:12:
[...]
http://mobile.github.com/
Ik vind hem op de Android toch een beetje tegenvallen.. Ik kan de laatste 'news' checken en issues inzien/aanmaken, maar geen code, of doorklikken bij commits. Een simpele viewer zou wel fijn zijn geweest.
Of gebruik ik het verkeerd? Verder is het qua UI en implementatie wel prima.
De documentatie is niet erg uitgebreid, maar het voorbeeld is wel zo simpel dat je zelf een andere backend zou kunnen maken (indien dat is wat je wilt).Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:03:
Het is jammer dat er zo weinig goede documentatie te vinden is over die RedActor. Vooral voor het uploaden van files of images is niet echt bijzonder veel te vinden. In hun docs worden enkel PHP-uploads behandeld.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <?php // This is a simplified example, which doesn't cover security of uploaded images. // This example just demonstrate the logic behind the process. // files storage folder $dir = '/home/web/sitecom/images/'; $_FILES['file']['type'] = strtolower($_FILES['file']['type']); if ($_FILES['file']['type'] == 'image/png' || $_FILES['file']['type'] == 'image/jpg' || $_FILES['file']['type'] == 'image/gif' || $_FILES['file']['type'] == 'image/jpeg' || $_FILES['file']['type'] == 'image/pjpeg') { // setting file's mysterious name $filename = md5(date('YmdHis')).'.jpg'; $file = $dir.$filename; // copying copy($_FILES['file']['tmp_name'], $file); // displaying file $array = array( 'filelink' => '/images/'.$filename ); echo stripslashes(json_encode($array)); } ?> |
In dit voorbeeld zie je dat je gewoon een image ingestuurd krijgt, en je stuurt een json-array terug (met tenminste de filenamelink).
Wat ik juist jammer vind is dat het lijkt dat je plaatjes niet makkelijk kan hergebruiken.
Niet goed gekeken dus
noty
(ik moet zeggen dat ik ook alleen maar heel breed gezocht heb, niet heel diep op de opties gefocust, dus het leek alsof geeneen plugin dit kon)
Ziet er goed uit!Struikrover schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:51:
Jeej, eindelijk een goede jQuery notification plugin gevonden, die ik kan plaatsen op de plek waar ik wil.
noty
(ik moet zeggen dat ik ook alleen maar heel breed gezocht heb, niet heel diep op de opties gefocust, dus het leek alsof geeneen plugin dit kon)
EDIT: ah, gevonden
1
2
3
| noty/layouts/inline.js noty/layouts/top.js noty/themes/default.js |
Handig dat dat er even bij vermeld wordt
[ Voor 51% gewijzigd door Struikrover op 01-08-2012 13:28 ]
TL;DR Gasten die advertenties kopen op Facebook komen erachter dat 80% van hun bannerclicks afkomstig zijn van users die geen javascript aan hebben staan, raaarrrr....
Kun je niet ook gewoon *+ of ++ gebruiken (ipv */+) om backtracking te voorkomen? (Hoewel het framework dan dus moet worden aangepast in dit geval.)Phoenix1337 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:24:
Wil jullie de oplossing ook niet onthouden mocht iemand het ooit tegen komen:
http://stackoverflow.com/...n-returning-browser-error . Het eerste antwoord op de vraag. De oplossing is dus ini_set("pcre.recursion_limit", "524");
Dar besteed je dan 2 uur tijd aan
Heb niet zoveel zin om het zelf uit te proberen en mogelijk iets te laten crashen
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dat zou wellicht werken, alleen wil ik het liefst niets aanpassen aan het framework. Ben allang blij dat het opgelost kan worden door alleen een instelling van php aan te passenpedorus schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:38:
[...]
Kun je niet ook gewoon *+ of ++ gebruiken (ipv */+) om backtracking te voorkomen? (Hoewel het framework dan dus moet worden aangepast in dit geval.)
Heb niet zoveel zin om het zelf uit te proberen en mogelijk iets te laten crashen
Om het verhaal compleet te maken, die 'users' zijn dus bots (van wie is niet te bewijzen). En een naamwijziging kon alleen als ze goed betaalden. Vandaar dat ze vertrokken.Cartman! schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:27:
https://www.facebook.com/...ing/posts/209534972507958
TL;DR Gasten die advertenties kopen op Facebook komen erachter dat 80% van hun bannerclicks afkomstig zijn van users die geen javascript aan hebben staan, raaarrrr....
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ouch, als dit opgepikt wordt door de media dan gaat er weer een paar dollar van de Facebook aandelen af
Ja was gister al bekendCartman! schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:27:
https://www.facebook.com/...ing/posts/209534972507958
BtM909 in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
Maarre,weinig met het aandeel gebeurd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Whoohoo. Wie had er een C64 in huis? BBC: Commodore 64 turns 30: What do today's kids make of it?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Haha, grappig, de reacties van de kids!BtM909 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:07:
Whoohoo. Wie had er een C64 in huis? BBC: Commodore 64 turns 30: What do today's kids make of it?
Ik heb nog een SNES staan. Veel coolerBtM909 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:07:
Heren LET er even op dat het geen vraagbaak wordt!
* Soultaker heeft hier nog twee oude MSX'en van Philips staan. (Met monochrome monitor mét geluid
1
2
3
4
5
| 10 PRINT "Hoe heet je", 20 INPUT NAAM$ 30 PRINT "Hallo", NAAM$ 40 BEEP 50 GOTO 30 |
Ah, dacht dat het van vandaag was. Ik verspreid het maar n beetje zodat het wat meer opgepikt wordt. Zelf vind ik Facebook steeds minder leuk, steeds meer gesponsorde items van vrienden die merk 'X' leuk vinden en posts die maar bovenin blijven staan omdat iemand een reactie heeft gepost op iets van 3 maanden geleden. Ik blijf maar sorteren op 'Most recent' maar toch wordt dit afgewisseld met meuk.BtM909 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:11:
[...]
Ja was gister al bekend
BtM909 in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
Maarre,weinig met het aandeel gebeurd
Er stond: "ik heb nog een SNES staan", dus ik ging er sowieso vanuit dat we in de tegenwoordige tijd spraken.Soultaker schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:53:
Had jij die dan toen je tien was?
Overigens, toen ik 15 was programmeerde ik voor m'n Atari Lynx
We are shaping the future
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Same here, op een Vtech laptop.Soultaker schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:53:
Had jij die dan toen je tien was? Toen was ik al praktisch MVP met m'n MICROSOFTⒸ BASIC skills:
QBasic:
1 2 3 4 5 10 PRINT "Hoe heet je", 20 INPUT NAAM$ 30 PRINT "Hallo", NAAM$ 40 BEEP 50 GOTO 30
Kon alleen niet opslaan, dus elke keer als ik het ding uit zette kon ik opnieuw beginnen
[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 01-08-2012 18:09 ]
Ik vind het toch altijd opvallend dat mensen van een bepaalde tool / techniek niets moeten weten, tot wanneer MS met iets op de proppen komt dat -zeker in dit geval- inferieur is aan andere tools die al langer bestaan.
Natuurlijk leuk dat MS met dergelijke dingen op de proppen komt, want dan krijgt het grote publiek ook wel belangstelling voor de mogelijkheden die dergelijke tools bieden; alleen jammer dat het - in dit geval - moet onderdoen voor de gevestigde waarden.
https://fgheysels.github.io/
Hmm, ben ik niet helemaal mee eens. Repositories zijn idd een abstractie-laag, maar, door specialized queries in die repositories te herbergen, maak je uw code imho wel heel wat duidelijker.D-Raven schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:26:
[...]
Een ORM is een cruciaal onderdeel van je applicatie, mijn advies, probeer het niet weg te stoppen in een of andere abstractie laag, je ORM IS je abstractielaag. Tuurlijk zul je een laag van controllers/services/whatever hebben waar je logica huist, en daar zul je je ORM aanroepen. Maar ga niet te snel met Repository's oid aan de slag, want dan zul je al snel bezig zijn met het aanpassen van je repository interface omdat je een nieuwe soort query wilt uitvoeren welke je ORM wel toe staat, maar je eigen abstractie laag niet. Nogal pointless dus.
Waarom vind je SP's dan mooier ? Als je precies wil weten wat een bepaalde SP doet, dan mag je nog eens via een andere tool gaan kijken ....Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:34:
[...]
Dat is er ooit ingeslopenIk vind parameterized queries niet echt prettig dus schrijf/schreef ik overal SP's voor. Misschien dat dat nu dus moet veranderen als ik een andere werkwijze ga gebruiken.
Je ORM moet je gebruiken in die laag, waar je applicatie 'weet heeft' van de context. Je zal nl. ook daar uw connection & transaction management moeten doen.Eens, maar om nu rechtstreeks vanuit je GUI je ORM te gebruiken gaat me een beetje ver. Zeker omdat je dan op diverse plekken je logica bouwt om dingen op te halen. Je zult op meerdere plekken een klant willen op halen, dan is het niet handig als je overal je statements bouwt om je klant object op te halen middels een call naar je ORM. Het lijkt mij netter om (minstens) een laagje er tussen te bouwen met een functies als GetCustomer(int customerID) en GetCustomers(). Deze zullen dan in de ORM mapper hun werk doen.
Het kan bv zijn dat je een aantal commando's wilt doen, die allemaal wel, of allemaal niet moeten uitgevoerd worden. Je zal dit dus in een transactie moeten doen, en dat transactie-management wil je niet in je DAL of in je repository gaan doen.
Eens, ik heb in het verleden overigens wel eens met een ORM tool gewerkt, maar meestal waren dat losse plugins die je apart moest draaien of moest aanroepen via de commandline. Daarnaast deden die dingen vaak lastig qua configuratie. Dat is uiteraard wel een tijd geleden, maar sindsdien ben ik een beetje terughoudend geweestwhoami schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:31:
[...]
Ik vind het toch altijd opvallend dat mensen van een bepaalde tool / techniek niets moeten weten, tot wanneer MS met iets op de proppen komt dat -zeker in dit geval- inferieur is aan andere tools die al langer bestaan.
Natuurlijk leuk dat MS met dergelijke dingen op de proppen komt, want dan krijgt het grote publiek ook wel belangstelling voor de mogelijkheden die dergelijke tools bieden; alleen jammer dat het - in dit geval - moet onderdoen voor de gevestigde waarden.
Ik heb bijvoorbeeld SubSonic gebruikt in een project wat ik overnam, maar dat vond/vind ik redelijk beroerd werken (vooral de oude versies). Met een vloeiende implementatie in zowel VS als .NET vind ik EF wel wat hebben. Ik zeg ook nergens dat het de beste tool is, maar voor wat ik er nu mee doe is het prima
Dus ik ben niet wereldvreemd (zoals je misschien denkt), maar ik heb gewoon slechte ervaringen. Daarnaast heb ik het gewoonweg te druk gehad om me te focussen op dat soort dingen.
Mee eens, echter kun je door SP's je datalaag ook gebruiken in andere applicaties. Zo kun je je SP's ook gebruik in reporting services of andere software die wil koppelen met je database. Je moet inderdaad een andere tool gebruiken, maar SQL server mgmt studio gebruik ik sowieso omdat ik de SQL mogelijkheden van VS gewoon te beperkt vind.whoami schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:37:
[...]
Waarom vind je SP's dan mooier ? Als je precies wil weten wat een bepaalde SP doet, dan mag je nog eens via een andere tool gaan kijken ...
Eens, maar je zou ook een functie kunnen bouwen waar je de zaken aan voert die in de transactie moeten ( meerdere producten bestellen bijvoorbeeld), deze functie is dan verantwoordelijk voor je transactie. Dit laten regelen door je GUI is wat mij betreft niet echt de bedoeling. Je wilt namelijk ivm herbruikbaarheid je GUI kunnen vervangen. Als er veel logica in je GUI zit krijg je daar gewoon gedonder mee. Stel je voor dat je zowel een WPF als een web frontend wilt, je moet dan in beide situaties in je GUI je transacties gaan afhandelen. Dat lijkt mij meer werk voor een logic layer.[...]
Je ORM moet je gebruiken in die laag, waar je applicatie 'weet heeft' van de context. Je zal nl. ook daar uw connection & transaction management moeten doen.
Het kan bv zijn dat je een aantal commando's wilt doen, die allemaal wel, of allemaal niet moeten uitgevoerd worden. Je zal dit dus in een transactie moeten doen, en dat transactie-management wil je niet in je DAL of in je repository gaan doen.
Uiteraard kan die per situatie verschillen, maar mijn algemene mening is dat logica gewoon niet in je GUI thuis hoort zodra het niets meer te maken heeft met weergave. Iedere laag heeft zijn doel en voor de GUI is dat weergave.
Overigens goed nieuws dat VS 2012 op 15 augustus wordt vrijgegeven voor MSDN accounts
Dus jij kijkt er naar uit om op je verjaardag meerdere uren te wachten op de installatie van je IDE? Of is de installatiesnelheid van VS inmiddels verbeterd?.Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:31:
[...]
Overigens goed nieuws dat VS 2012 op 15 augustus wordt vrijgegeven voor MSDN accountsGelukkig heb ik er eentje. Kan ik lekker op mijn verjaardag lekker aan de slag met de nieuwe tools
* _Erikje_ heeft al 5 jaar geen VS meer gezien
Daar ben ik wel mee eens, en in tegenstelling tot hoe .Gertjan. het oppakte doelde ik ook niet op dat je het in je UI moet gaan aanroepen, daarom had ik t ook over een laag waar je logica leeft. Er zijn nogal wat benamingen voor vandaar dat ik dat wat vaag uitdruk.whoami schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:33:
[...]
Hmm, ben ik niet helemaal mee eens. Repositories zijn idd een abstractie-laag, maar, door specialized queries in die repositories te herbergen, maak je uw code imho wel heel wat duidelijker.
Maar ik ben het met je eens dat specialized queries wel ergens moeten leven waar ze hergebruikt kunnen worden. Of je dat een repositorie of een service oid noemt is mij om t even. Ik haalde expres de term repositories aan omdat de klassieke implementatie van een repositorie niet verder gaat dan Get, Find, Save, etc. dus dan ben je de api van je ORM eigenlijk aan het kopieren, en dat defeats the purpose vind ik
Een voorbeeld van hoe je je transactie management kan aanpakken is met het UoW pattern. Ik wrap mijn logica zelf in taken/commands welke in feite een UoW is welke ik in zijn geheel in een transactie uitgevoerd wordt.whoami schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:37:
[...]
Je ORM moet je gebruiken in die laag, waar je applicatie 'weet heeft' van de context. Je zal nl. ook daar uw connection & transaction management moeten doen.
edit: @.Gertjan.
SubSonic is echt zum kotsem
Welke tools waren dat dan ? Lijkt me eerder DAL-generators ipv ORM tools ?.Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:31:
[...]
Eens, ik heb in het verleden overigens wel eens met een ORM tool gewerkt, maar meestal waren dat losse plugins die je apart moest draaien of moest aanroepen via de commandline. Daarnaast deden die dingen vaak lastig qua configuratie. Dat is uiteraard wel een tijd geleden, maar sindsdien ben ik een beetje terughoudend geweest
Hey, dat heb ik niet gezegd.Dus ik ben niet wereldvreemd (zoals je misschien denkt)
Ik heb ook nergens gezegd dat het in de GUI moet; ik heb gewoon gezegd dat het in de laag moet, waar de context gekend is. Dat kan een service layer zijn bv.Eens, maar je zou ook een functie kunnen bouwen waar je de zaken aan voert die in de transactie moeten ( meerdere producten bestellen bijvoorbeeld), deze functie is dan verantwoordelijk voor je transactie. Dit laten regelen door je GUI is wat mij betreft niet echt de bedoeling. Je wilt namelijk ivm herbruikbaarheid je GUI kunnen vervangen. Als er veel logica in je GUI zit krijg je daar gewoon gedonder mee. Stel je voor dat je zowel een WPF als een web frontend wilt, je moet dan in beide situaties in je GUI je transacties gaan afhandelen. Dat lijkt mij meer werk voor een logic layer.
Echter, alles hangt een beetje af van de complexiteit van je applicatie.
Met Transactie management bedoel ik: het moment waarop je beslist om een nieuwe transactie te starten, te committen of te rollbacken.D-Raven schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:34:
[...]
Een voorbeeld van hoe je je transactie management kan aanpakken is met het UoW pattern. Ik wrap mijn logica zelf in taken/commands welke in feite een UoW is welke ik in zijn geheel in een transactie uitgevoerd wordt.
Een Unit Of Work pattern (Het session object van NHibernate is bv een uow) houdt idd bij welke operaties (insert / update / delete) er atomic moeten worden uitgevoerd, maar, je moet nog altijd ergens beslissen wanneer je uw unit-of-work start, en wanneer je hem flushed. En het bepalen van dat moment, hoort zeker niet thuis in de DAL. (Iets wat ik al vele keren gezien heb, -en ik in het verleden ook al tegen gezondigd heb
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 20:52 ]
De RC van VS2012 deed er nog steeds er lang over om te installeren, ik verwacht niet dat RTM veel sneller is._Erikje_ schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:34:
[...]
Dus jij kijkt er naar uit om op je verjaardag meerdere uren te wachten op de installatie van je IDE? Of is de installatiesnelheid van VS inmiddels verbeterd?
* _Erikje_ heeft al 5 jaar geen VS meer gezien
Ik denk dat het eerder generators waren. Tools als SubSonic, ze noemen zich vaak ORM, maar ze genereren inderdaad gewoon wat gezellige classes.whoami schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:41:
[...]
Welke tools waren dat dan ? Lijkt me eerder DAL-generators ipv ORM tools ?
Overigens heb ik ook wel eens met de datasets gewerkt die in de oude .net zaten (ben even de naam kwijt), maar dat was een regelrecht drama. Redelijk bulkie code waar je (in mijn ogen) totaal geen controle over had.
Hey, dat heb ik niet gezegd.
Denk dat daar wat reacties in mijn hoofd door elkaar zijn geschoten. Ik dacht ergens uit te halen dat het overbodig zou zijn om een DAL/BLL te maken. Maar waarschijnlijk haalde ik door het warme weer een aantal reacties door elkaar.Ik heb ook nergens gezegd dat het in de GUI moet; ik heb gewoon gezegd dat het in de laag moet, waar de context gekend is. Dat kan een service layer zijn bv.
Echter, alles hangt een beetje af van de complexiteit van je applicatie.
SSDAlex) schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:05:
[...]
De RC van VS2012 deed er nog steeds er lang over om te installeren, ik verwacht niet dat RTM veel sneller is.
Ben ook wel erg benieuwd naar Server 8. Zowel mijn server als desktop wachten op een reinstall dus wil ik daar eigenlijk Windows/Server 8 op gaan proberen
De 'oude' .NET ?.Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:25:
[...]
Overigens heb ik ook wel eens met de datasets gewerkt die in de oude .net zaten (ben even de naam kwijt), maar dat was een regelrecht drama. Redelijk bulkie code waar je (in mijn ogen) totaal geen controle over had.
Je bedoelt waarschijnlijk gewoon de Dataset, DataAdapter, etc... classes uit ADO.NET (en die nu ook nog altijd in de 'nieuwe' .NET zitten)
Nope, dat is volgens mij niet wat ik bedoel. Vroegah (VS 2005) had je ook een tooltje in VS waarmee je via sleur en pleur je datamodel kon laten omzetten naar klasses (of iets wat er op leek). Het zal er overigens allicht nog in zitten (oa voor compatibility), want volgens mij wordt er nooit echt iets verwijderd uit het framework.whoami schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:29:
[...]
De 'oude' .NET ?
Je bedoelt waarschijnlijk gewoon de Dataset, DataAdapter, etc... classes uit ADO.NET (en die nu ook nog altijd in de 'nieuwe' .NET zitten)
Oh wat erg, ben totaal kwijt wat het ook al weer was. Heb de techniek denk ik verbannen uit mijn gedachten
Je kon een xsd model maken, en dan met het tooltje xsd.exe op basis van dat XSD idd classes gaan genereren; echter, dat heeft toch niets met ORM of data-access te maken ?.Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:33:
[...]
Nope, dat is volgens mij niet wat ik bedoel. Vroegah (VS 2005) had je ook een tooltje in VS waarmee je via sleur en pleur je datamodel kon laten omzetten naar klasses (of iets wat er op leek). Het zal er overigens allicht nog in zitten (oa voor compatibility), want volgens mij wordt er nooit echt iets verwijderd uit het framework.
Oh wat erg, ben totaal kwijt wat het ook al weer was. Heb de techniek denk ik verbannen uit mijn gedachten
Je kon - zoals Alex) ook al zei, natuurlijk ook strongly typed datasets maken, maar ik betwijfel of het dat is wat jij bedoelt.
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 22:01 ]
Meer banen in vergelijking met wat?alienfruit schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:55:
Nog suggesties welke boeken te downloaden? Ik will weer wat .NET werk gaan doen. Als daar blijkbaar meer banen in te vinden zijn...
Pfff.. boeken.. Rot bol.com
Bestel je een boek, staat in het groen "item op voorraad", staat netjes "voor 17:00 besteld is morgen in huis". Dus.. Bestellen dat ding! Heb 'm zaterdag nodig!!! Ruim optijd dus! Maargoed, dinsdag keeg ik een mailtje dat hij helaas niet verzonden was, en dat ze dat morgen (woensdag dus) wel zouden doen. Woensdag krijg ik een mailtje hij wederom niet verzonden is, maar dat ze hem waarschijnlijk wel voor 20 augustus verzenden!
Euhzm.. ja maar... voorraad? 1 dag levering? heb 'm deze week nodig?!
Het klinkt als LINQ to SQL..Gertjan. schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:33:
[...]
Nope, dat is volgens mij niet wat ik bedoel. Vroegah (VS 2005) had je ook een tooltje in VS waarmee je via sleur en pleur je datamodel kon laten omzetten naar klasses (of iets wat er op leek). Het zal er overigens allicht nog in zitten (oa voor compatibility), want volgens mij wordt er nooit echt iets verwijderd uit het framework.
iOS developer
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.