Die bundle is niet geweldig inderdaad, van de week ook mee lopen kloten. Zou mooi zijn als daar eens een betere versie van komtStruikrover schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:22:
Zit te kloten met TinyMCE voor Symfony2. In een aparte bundle en zo is leuk, behalve wanneer je vervolgens eigen plugins moet installeren en daar geen mogelijkheid voor is zonder die bundle aan te passen of te forken. Lastig lastig...
Mocht er hier nog iemand verlegen zitten om muziek tijdens het devven, ik heb net een nieuwe mix afgerond. Moet wel erbij zeggen dat het niet heel altijd even geschikt is als achtergrond muziek, maar het zijn wel lekkere tracks. Genres zijn deep house, tech house, progressive, techno en ambient. Linkje is te vinden in mn sig (The Rabbit Hole).
Over koffie: koffie in Engeland is niet echt de wauws. Voornamelijk koffie bij tenten zoals Costa, Starbucks en automaten bij tankstations gehad; Costa is niet slecht, maar ook niet geweldig. En gisteren / eergisteren oploskoffie in een hostel in the middle of nowhere gehad, blijft wat behelpen ;D.
Wat is thuiswerken toch lekker, ik kan de hele dag met een half oog naar de olympische spelen kijken terwijl ik wacht op de bezorging van 2 fatboys
Ik laat mijn dingen gewoon op het werk bezorgen. Ik ga daar geen dagen voor vrij nemen.
Ik ook niet, daarom werk ik thuisalienfruit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:21:
Ik laat mijn dingen gewoon op het werk bezorgen. Ik ga daar geen dagen voor vrij nemen.
Aah, ja, dat mag/kan hier niet. Hoorde net ook dat de langste werkende medewerker het laagste salaris heeft. Ik mag maar actief wat anders zoeken
Of je mond gewoon opentrekken... Het verbaast me soms hoe niet-mondig sommige mensen zijn als het gaat om hun arbeidsvoorwaarden
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Soundcloud is geblocked hier...Michali schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:46:
Mocht er hier nog iemand verlegen zitten om muziek tijdens het devven, ik heb net een nieuwe mix afgerond. Moet wel erbij zeggen dat het niet heel altijd even geschikt is als achtergrond muziek, maar het zijn wel lekkere tracks. Genres zijn deep house, tech house, progressive, techno en ambient. Linkje is te vinden in mn sig (The Rabbit Hole).
Ik had vroegah vaak een lijstje in Youtube die ik luisterde op het werk. Nu heb ik spotify. Dan zet ik gewoon een kanaal open en luister of het toffe muziek is. Spotify is wat dat betreft erg goed met het zoeken van muziek die ik mogelijk wel leuk zal vinden
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb gewoon op kantoor de olympsche spelen aan. Veel makkelijkerEvilbee schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:16:
Wat is thuiswerken toch lekker, ik kan de hele dag met een half oog naar de olympische spelen kijken terwijl ik wacht op de bezorging van 2 fatboys
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
2x raden wat ook geblocked isMatis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:14:
Ik had vroegah vaak een lijstje in Youtube die ik luisterde op het werk. Nu heb ik spotify. Dan zet ik gewoon een kanaal open en luister of het toffe muziek is. Spotify is wat dat betreft erg goed met het zoeken van muziek die ik mogelijk wel leuk zal vinden
Ik gebruik nu 8tracks, niet echt super, maar voldoende om het office gezoem uit de oren te houden. Ik hou me graag geconcentreerd
Mocht je een Mac hebben, misschien dat de SoundCloud desktop app om de blokkade heen kan?
Hier is niks geblokkeerd.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hmm, jammer inderdaad. Ik snap niet waarom dat soort dingen geblokkeerd moeten worden. Youtube kan ik me dan nog enigzins voorstellen, want daar kun je ook voor je vertier op je gemak een filmpje op kijken, maar bij Spotify is het alleen maar muziek.cpf_ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:20:
2x raden wat ook geblocked is
Ik gebruik nu 8tracks, niet echt super, maar voldoende om het office gezoem uit de oren te houden. Ik hou me graag geconcentreerd
Het is volkomen legaal en ik ga met muziek in ieder geval een stuk lekkerder zitten voor een lastige klus.
Ik ga het volgende week wel eens proberen. Denk niet dat ze het willen... Relatie is nou niet zo goed met de baasBtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:55:
Of je mond gewoon opentrekken... Het verbaast me soms hoe niet-mondig sommige mensen zijn als het gaat om hun arbeidsvoorwaarden
Maak het nou niet grappiger: YouTube is dan weer _niet_ blockedMatis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:27:
[...]
Hmm, jammer inderdaad. Ik snap niet waarom dat soort dingen geblokkeerd moeten worden. Youtube kan ik me dan nog enigzins voorstellen, want daar kun je ook voor je vertier op je gemak een filmpje op kijken, maar bij Spotify is het alleen maar muziek.
Het is volkomen legaal en ik ga met muziek in ieder geval een stuk lekkerder zitten voor een lastige klus.
Af en toe daarop een playlist werkt ook. Maar dan zit tegenwoordig youtube zo dik te reclamen, en als ik nog 1x een domme rapper (no offense) of moedertje natuur (in frans _en_ nederlands) hoor, word ik gek.
Ik heb hem nu maar geforked en voeg er een .gitignore aan toe voor een folder in de plugins die een symlink is naar mijn eigen bundle. Lijkt me de meest nette manier. Hell, misschien kan ik hem wel mergen met het origineelhostname schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:03:
[...]
Die bundle is niet geweldig inderdaad, van de week ook mee lopen kloten. Zou mooi zijn als daar eens een betere versie van komt
Ik zit even naar de documentatie te kijken, maar behalve de configuratie in je globale configuratie file hebben, is er nog een reden om dit met een bundle te doen? Het is volgens mij 10x makkelijker het gewoon 'vanilla' te doen?hostname schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:03:
[...]
Die bundle is niet geweldig inderdaad, van de week ook mee lopen kloten. Zou mooi zijn als daar eens een betere versie van komt
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat werkt wel bij kleinere werkgevers, maar dit soort bizarre blokkades zijn meestal bij hele grote organisaties. Succes met je mond opentrekken daar, als je al weet tegen wieBtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:55:
En dan hoef je er niet eens te werken, maar kan het ook een klantrelatie zijn. We hebben continu een scrumteam zitten bij ING en die hebben niet eens internet
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 31-07-2012 09:59 ]
Wij hebben ook zo'n klant. Dus mijn collega's maken daar massaal gebruik van de hotspot functie van hun mobiele telefoon.Bosmonster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:58:
[...]
Dat werkt wel bij kleinere werkgevers, maar dit soort bizarre blokkades zijn meestal bij hele grote organisaties. Succes met je mond opentrekken daar, als je al weet tegen wie
En dan hoef je er niet eens te werken, maar kan het ook een klantrelatie zijn. We hebben continu een scrumteam zitten bij ING en die hebben niet eens internet
Weten jullie of de Raspberry PI nou USB-powered is?
Werkt dmv van een 5V voeding ja. Als je USB devices die veel stroom vragen er aan wil hangen, dan heb je een powered USB hub nodig omdat de Pi niet genoeg kan leveren.
Ik doelde op de onvrede over salarisBosmonster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:58:
[...]
Dat werkt wel bij kleinere werkgevers, maar dit soort bizarre blokkades zijn meestal bij hele grote organisaties. Succes met je mond opentrekken daar, als je al weet tegen wie
Ik werk (en ga) overigens never nooit voor een werkgever (werken) waar er ook maar enigzins blokkades zijn op het gebruik van telefoon / internet / werkplek.
[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 31-07-2012 10:14 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Is er iemand hier die werkt met een gewicht met armpje eraan waar de draad van je muis aan hangt?
Zag het ergens en het leek me wel handig voor thuis, waar het snoer van m'n muis steeds achter m'n bureau zakt. YouTube: #197 - Q&A: Mouse cord holders?
Damn, vandaag maar eens een beetje opschieten met de websites XD Ik heb volgens mij nog veel te veel te doen. Websites die online moeten vóór de bouwvak enzo
Al is het nu weer wachten op de klant. Het balletje ligt nog niet bij mij.
Edit: Gevonden, niet eens heel duur. http://store.razerzone.co...85200/categoryId.35096200
Damn, vandaag maar eens een beetje opschieten met de websites XD Ik heb volgens mij nog veel te veel te doen. Websites die online moeten vóór de bouwvak enzo
Edit: Gevonden, niet eens heel duur. http://store.razerzone.co...85200/categoryId.35096200
[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 31-07-2012 10:25 ]
Hangt daar tegenwoordig weer een draadje aan dan? Ik ben blijkbaar niet meer mee met de tijd ;-)
Het was voornamelijk luiheidarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:56:
[...]
Ik zit even naar de documentatie te kijken, maar behalve de configuratie in je globale configuratie file hebben, is er nog een reden om dit met een bundle te doen? Het is volgens mij 10x makkelijker het gewoon 'vanilla' te doen?
Zijn er hier mensen die al rekening houden met de hoge DPI schermen van tablets tegenwoordig? Hier gaan ze bijvoorbeeld al naar hogere resolutie avatars. Dat moet toch gigantisch veel data slurpen
Klant vroeg of ik even zijn signature kon updaten (manusje van alles
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
PrismJS is a new lightweight, extensible syntax highlighter, built with modern web standards in mind. It’s a spin-off from Dabblet and is tested there daily by thousands.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
E-mailclients en HTML/CSS is sowieso een droevig verhaal. Je moet qua coding denken aan enkele jaren geleden, waar IE6 en lager nog de toon zetten op het internet.
Onderschriften in e-mail moeten (vind ik) sowieso niet te veel bevatten. Afzender met gegevens en eventueel een logo. Meer niet XD
Onderschriften in e-mail moeten (vind ik) sowieso niet te veel bevatten. Afzender met gegevens en eventueel een logo. Meer niet XD
Handy! ^^OkkE schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:01:
PrismJS is a new lightweight, extensible syntax highlighter, built with modern web standards in mind. It’s a spin-off from Dabblet and is tested there daily by thousands.
[ Voor 35% gewijzigd door TheNephilim op 31-07-2012 11:04 ]
Ik word vooral droevig als ik e-mails ontvang die veel meer bevatten dan gewoon standaard tekst en de naam + functie als afzender. Ik zit helemaal niet te wachten op een halve profiel-website in de signature of een tekst in 4 kleuren/lettertypes.
Maar ieder zijn ding...
CSS en e-mail is sowieso een no-go. Je mag lekker terug naar:TheNephilim schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:02:
E-mailclients en HTML/CSS is sowieso een droevig verhaal. Je moet qua coding denken aan enkele jaren geleden, waar IE6 en lager nog de toon zetten op het internet.
HTML:
1
| <span style="[mooiestyle]"></span> |
Waarbij je volledig bent overgeleverd aan de render engine om te kijken of hij zin heeft te doen wat je hem vraagt...
Mooiste zijn nog de webmails. Daar moet je rekening houden met de rendering van de webmail site (die doen allerlei spannende dingen op je mails), maar ook nog eens met de verschillende browsers...
True true, ze hebben niet echt een complexe sig en wilde een 2-tal follow-us linkjes hebben. Maar goed dat is dus van de baan nu het mail programma dwars gaat liggen. Binnenkort eens uitzoeken of ik Apple mail een HTML kan voeren als signature file (net als Outlook).Onderschriften in e-mail moeten (vind ik) sowieso niet te veel bevatten. Afzender met gegevens en eventueel een logo. Meer niet XD
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Outlook is ook een feest qua HTML. Al sinds Outlook 2007 gebruiken ze überbrakke engine van Word om HTML te renderen. En in Outlook 2013 is dat nog steeds zo
We are shaping the future
Inderdaad, vrij kansloos ...Alex) schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:17:
Outlook is ook een feest qua HTML. Al sinds Outlook 2007 gebruiken ze überbrakke engine van Word om HTML te renderen. En in Outlook 2013 is dat nog steeds zo
Reden genoeg om dus ook zo min mogelijk styling te gebruiken binnen e-mails..Gertjan. schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:14:
CSS en e-mail is sowieso een no-go. Je mag lekker terug naar:
[...]
Waarbij je volledig bent overgeleverd aan de render engine om te kijken of hij zin heeft te doen wat je hem vraagt...Als er toevallig iemand zit met Lotus Notes dan heb je helemaal een probleem, dat programma ondersteund zo goed als niets qua styling...
Overigens hier een handig overzicht van de ondersteuning door de verschillende e-mail clients. Apple Mail komt daar toch best goed uit: http://www.campaignmonitor.com/css/
Ja, alleen IE8+ support, wat weer ff minder is... Misschien toch maar een IE6+ legacy plugin schrijvenOkkE schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:01:
Overigens wel erg handig van dezelfde fraulein die ook -prefix-free heeft geschreven
Hier antwoord op de IE8 support vraagBtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:30:
Ja, alleen IE8+ support, wat weer ff minder is... Misschien toch maar een IE6+ legacy plugin schrijven
It wouldn’t be much work, but I really don’t see the point of such work. There was IE8 support in early versions, and I decided to remove it: https://github.com/LeaVer...4f40300ec0a8f34195b696c72
The tipping point was the old innerHTML bug with the line breaks. I know how to fix it, but it's just not worth it.
Bron: http://tweeplus.com/?in_r...%27s+just+not+worth+it%2E
Yep, Lea Verou; heeft verder ook http://dabblet.com/ gemaakt.BtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:30:
Overigens wel erg handig van dezelfde fraulein die ook -prefix-free heeft geschreven
Nou, ik zou het wel in een projectje kunnen gebruiken, maar daar moet IE7 en 8 support voor worden gegeven
Je zou eens kunnen kijken of het (opnieuw) toevoegen van de verwijderde regels uit de Git Commit voldoende is voor het terugbrengen van de IE7/8 support.
Ik zit zo even te kijken naar http://dabblet.com/. Best handig, een site om live html en css te prototypen. Maar wat is de meerwaarde daarvan ten opzichte van lokaal een html'tje oid, of je dropbox te gebruiken?
edit:
Argh! Mac only shortcut keys !!
edit:
Argh! Mac only shortcut keys !!
[ Voor 9% gewijzigd door D-Raven op 31-07-2012 11:50 ]
Aaargh, als je een mobiel verkoopt op Marktplaats en 1 seconde (ja, het nieuwe bod e-mailtje was sneller dan de bevestiging dat de ad was geplaatst) daarna al een bod wat 50 euro hoger ligt dan de vraagprijs
Kortom, je hebt em net verkocht terwijl je tegelijkertijd een bod krijgt van € 50,- hoger?BtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:53:
Aaargh, als je een mobiel verkoopt op Marktplaats en 1 seconde (ja, het nieuwe bod e-mailtje was sneller dan de bevestiging dat de ad was geplaatst) daarna al een bod wat 50 euro hoger ligt dan de vraagprijs
Ik lees het zo dat hij te maken heeft met een spambot, die nog sneller een bod uitbrengt dan dat marktplaats zijn advertentie-plaatsings-bevestiging stuurt.
Lekker vakantie hier
. Heb al anderhalve week geen computer aangeraakt (op m'n mediacenter na dan), heerlijk!
Dat je er vanaf waar dan ook bij kan (en kan updaten)? Dat je geen editor nodig hebt? Dat anderen 'm (ook) kunnen aanpassen? Dat je eenvoudig ook de source ziet? ...? Het is eigenlijk voornamelijk bedoelt om stukken code te delen.D-Raven schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:47:
Ik zit zo even te kijken naar http://dabblet.com/. Best handig, een site om live html en css te prototypen. Maar wat is de meerwaarde daarvan ten opzichte van lokaal een html'tje oid, of je dropbox te gebruiken?
Nee, gewoon F@$@#$$@$ spam-h@#$er die ervoor zorgen dat ik eigenlijk niks meer via MP wil verkopenTheNephilim schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:55:
[...]
Kortom, je hebt em net verkocht terwijl je tegelijkertijd een bod krijgt van € 50,- hoger?
Beetje jammer van die XSS exploit die ze er nog steeds in heeft zitten.OkkE schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:35:
[...]
Yep, Lea Verou; heeft verder ook http://dabblet.com/ gemaakt.
http://result.dabblet.com...57241a913695cb2ee6b462cb2
Geen bieding-optie geven? Gewoon vaste prijs.BtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:53:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lol.. over html mail gesproken
:
quote: bol.com Klantenservice service.info@bol.com via msdp1.com 10:35 (1 uur geleden)
Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE
...
Gewoon een neuwe kopen! Net een Samsung S3 16GB binnen gekregen voor 520euro
Ik ben nu aan het werk voor een klant in een oudere shop en wat ik allemaal tegenkom... Wat bezielde ze fork van een ander bedrijf (-> fork van XTCommerce -> fork van OSCommerce) om CSS in de database te stoppen!?!
[ Voor 7% gewijzigd door Manuel op 31-07-2012 12:54 ]
Nice.. hier nog mensen die wel eens een website met de hand schetsen? Tijdens overleg oid?
Bij sneakpeekit kan je (pdf) templates downloaden, om deze vervolgens te printen op a4 formaat. "Hokjespapier 2.0"
Bij sneakpeekit kan je (pdf) templates downloaden, om deze vervolgens te printen op a4 formaat. "Hokjespapier 2.0"
Lache! Die ga ik even doorsturen naar de vormgever.GateKeaper schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:57:
Nice.. hier nog mensen die wel eens een website met de hand schetsen? Tijdens overleg oid?
Ziet er handig uit, kende deze nog niet.GateKeaper schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:57:
Dan gaan ze mailen. Ik zal de phone ook maar ff hier in de V&A gooien.Gamebuster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:27:
[...]
Geen bieding-optie geven? Gewoon vaste prijs.
Correct. Dat is toch wat je wilt?BtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:23:
[...]
Dan gaan ze mailen. Ik zal de phone ook maar ff hier in de V&A gooien.
Hoe voorkomt het dat die scammers alsnog contact opnemen dan?
Niet. Daar is de delete-knop voor uitgevonden.
Waarom zou ik dan biedingen uitzetten
?
Weer een "groot" bedrijf weg van Facebook: https://www.facebook.com/...ing/posts/209534972507958
Weer een "groot" bedrijf weg van Facebook: https://www.facebook.com/...ing/posts/209534972507958
So we did what any good hardcore kids would do. We cursed that piece of shit out! Damn we were so pissed. We still are. This is why we need to delete this page and move away from Facebook. They're scumbags and we just don't have the patience for scumbags.
Als zo'n spammer +50 op de vraagprijs bieden, zullen anderen minder snel reageren met een serieus bod, aangezien die spammer al een veel hogere prijs heeft geboden. Via mail zien anderen niet wat anderen geboden hebben en kan je zelf het meest interessante bod eruit vissen.
Los daarvan heb ik het idee dat je met een vaste prijs en zonder onderhandelen een veel prettigere verkoop-ervaring heb dan dat men erop gaat bieden. Je zit dan niet met kopers die voor 3 euro minder het op het laatste moment bij iemand anders gaan kopen, of met bieders die alleen bieden maar achteraf toch geen interesse hebben.
Damn dat is best ernstigBtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:17:
Al kunnen ze niet veel doen aan de bots denk ik, dan is het vragen van $ 2.000,- voor een name change wel asociaal.
Ik las het vanmorgen ook op internet ja, echt hardstikke debiel als hun bedrijfsmodel zo in elkaar zit.
Laat maar zakken die koers, jammer dat je niet short kunt gaat
Laat maar zakken die koers, jammer dat je niet short kunt gaat
Tussendoor even ter afleiding aan het stoeien met beveiligingscertificaten. Nieuwe certificate template aangemaakt en opgeslagen, verschijnt hij niet bij de "Certificate templates to issue" 
Wachten op replicatie zuigt.
Wachten op replicatie zuigt.
Ja zo... Aan de andere kant krijg ik direct een mail en is de bieding direct weg... Bij zowel mensen die 1 dag zijn geregistreerd, danwel een hoger dan vraagprijs bod plaatsenGamebuster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Als zo'n spammer +50 op de vraagprijs bieden, zullen anderen minder snel reageren met een serieus bod, aangezien die spammer al een veel hogere prijs heeft geboden. Via mail zien anderen niet wat anderen geboden hebben en kan je zelf het meest interessante bod eruit vissen.
Verwijderd
Schandalig!BtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:17:
Waarom zou ik dan biedingen uitzetten?
Tja, het zou natuurlijk ook van Facebook zelf af kunnen komen, maar dat zou wel erg doorzichtig zijn, als je javascript uit staat..TheNephilim schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Al kunnen ze niet veel doen aan de bots denk ik, dan is het vragen van $ 2.000,- voor een name change wel asociaal.
Fijn, ik log in op een machine, zie een foutmelding van LogMeIn, klik op "Send bug report"... en het ding doet vervolgens een shutdown 
edit: whew, gelukkig 'slechts' een reboot.
edit: whew, gelukkig 'slechts' een reboot.
[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 31-07-2012 15:15 ]
WTF. Ben bezig met Zend_Framework. Ik wil voor authenticatie pbkdf2 gebruiken. Wanneer ik echter een hash van 1024 tekens neemt krijg ik een 'De pagina werd geherinitialiseerd'. Ik heb het terug kunnen leiden tot een regex welke in ZF gebruikt wordt:
Zelfs in een los script met alleen een lange sql string en die regex krijg ik die fout. Een bug in php?
/edit
Het schijnt een stack overflow in de pcre lib te zijn.
/edit
Wil jullie de oplossing ook niet onthouden mocht iemand het ooit tegen komen:
http://stackoverflow.com/...n-returning-browser-error . Het eerste antwoord op de vraag. De oplossing is dus ini_set("pcre.recursion_limit", "524");
Dar besteed je dan 2 uur tijd aan
PHP:
1
| $sql = preg_replace("/".$q."(".$qe."|\\\\{2}|[^".$q."])*".$q."/", '', $sql); |
Zelfs in een los script met alleen een lange sql string en die regex krijg ik die fout. Een bug in php?
/edit
/edit
http://stackoverflow.com/...n-returning-browser-error . Het eerste antwoord op de vraag. De oplossing is dus ini_set("pcre.recursion_limit", "524");
[ Voor 29% gewijzigd door Phoenix1337 op 31-07-2012 15:31 ]
WTFBBQ. Schrijf je een XML-document weg, gewoon met XDocument.Save(), staat er op regel 10.957.172 ineens out of the blue in de whitespace een onbekend karakter (een vierkant blokje met xA0). Waarom? Waarom daar? De volgende 7 miljoen regels zijn wel goed, voor zover ik kan zien.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Pfff, heb netjes info@ en voorletter.achternaam@ als emailadressen gemaakt voor de stichting waar ik help, maar vertikken om het te gebruiken. Ik wil juist af van al die privé adressen overal. Als er onverwacht iets met iemand gebeurt, ben je alles kwijt.
Gewoon netjes alles centraal geregeld en geen @home/@ziggo/etc adressen meer. Dat is tegenwoordig toch heel normaal voor een beetje professionele bedrijfsvoering?
Gewoon netjes alles centraal geregeld en geen @home/@ziggo/etc adressen meer. Dat is tegenwoordig toch heel normaal voor een beetje professionele bedrijfsvoering?
Ja voor een beetje professionele bedrijfsvoering is dat redelijk normaal. Maar een stichting is geen bedrijf, en de mate van professionaliteit verschilt nogal, en gaat vaak gepaard met de activiteit van betreffende stichting..... voor de stichting ... voor een beetje professionele bedrijfsvoering...
Oplossing (halfjes): Enkel webtoegang toestaan. Op die manier, wanneer de mensen op "reply" klikken, is het meteen toch het juiste adres. Wanneer ze op "compose" klikken ookTheNephilim schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:48:
Pfff, heb netjes info@ en voorletter.achternaam@ als emailadressen gemaakt voor de stichting waar ik help, maar vertikken om het te gebruiken. Ik wil juist af van al die privé adressen overal. Als er onverwacht iets met iemand gebeurt, ben je alles kwijt.
Toch mooi. SharePoint kent een compleet framework voor het definiëren van lijsten en documentbibliotheken, en kent ook allerlei functionaliteit om een site aan te maken op basis van een sjabloon. Wat doet Microsoft nou zelf, tijdens het aanmaken van een publishing site?
Lekker alles hardcoded
C#:
1
| SPList siteCollectionImages = web.Lists.Add("SiteCollectionImages", blablabla); |
Lekker alles hardcoded
Mwah, we hebben inmiddels een professionele huisstijl en dan hoort dit er ook bij vind ik. Het is een stuk netter en privé e-mailadressen gebruiken vind ik not-done.GateKeaper schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:53:
[...]
Ja voor een beetje professionele bedrijfsvoering is dat redelijk normaal. Maar een stichting is geen bedrijf, en de mate van professionaliteit verschilt nogal, en gaat vaak gepaard met de activiteit van betreffende stichting.
Haha, ja daar heb je gelijk incpf_ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:54:
[...]
Oplossing (halfjes): Enkel webtoegang toestaan. Op die manier, wanneer de mensen op "reply" klikken, is het meteen toch het juiste adres. Wanneer ze op "compose" klikken ook
Dat er een professionele huisstijl is en dat jij de (e-mail) communicatie (of de hele stichting) professioneel wil maken, betekend natuurlijk niet dat iedereen binnen stichting ook even professioneel is of wil zijn.TheNephilim schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:09:
Mwah, we hebben inmiddels een professionele huisstijl en dan hoort dit er ook bij vind ik. Het is een stuk netter en privé e-mailadressen gebruiken vind ik not-done.
Blijkbaar wil (of snapt) niet iedereen met een domein e-mail werken en blijven ze dus hun prive e-mailadres gebruiken. Of je zal daar duidelijkere afspraken over moeten maken, of je er bij neerleggen dat het niet zo professioneel wordt als jij zou willen.
Safari 6 en OSX 10.8 zijn fijn. Ben helemaal afgestapt van Chrome nu op mijn macbook; nieuwe safari voelt sneller en fijner aan dan zijn voorganger of chrome.
Ik probeer mijn dev omgeving nu virtueel te doen; alle development in een virtual ubuntu doen. Kijken hoever ik kom. Ik zit voornamelijk te kloten met de netwerk instellingen... ik krijg het maar niet voor elkaar om zowel internet op mijn VM als ssh toegang tot mijn VM te krijgen waarbij de VM niet afhankelijk is van de IP instellingen van mijn MBP (ik wissel nogal vaak van netwerk; wireless, kabel, mobiel internet; soms meerdere keren per dag)
Als dit werkt wil ik VIM installeren op de VM, of een deel van de VM HDD mounten op mijn mac. Dat 2e is me inmiddels al gelukt met sshfs. De rede dat ik alles in een virtual machine wil hebben is omdat ik platform en computer onafhankelijk wil zijn. Ik wil achter iedere computer bij mijn dev omgeving kunnen komen.
Ik probeer mijn dev omgeving nu virtueel te doen; alle development in een virtual ubuntu doen. Kijken hoever ik kom. Ik zit voornamelijk te kloten met de netwerk instellingen... ik krijg het maar niet voor elkaar om zowel internet op mijn VM als ssh toegang tot mijn VM te krijgen waarbij de VM niet afhankelijk is van de IP instellingen van mijn MBP (ik wissel nogal vaak van netwerk; wireless, kabel, mobiel internet; soms meerdere keren per dag)
Als dit werkt wil ik VIM installeren op de VM, of een deel van de VM HDD mounten op mijn mac. Dat 2e is me inmiddels al gelukt met sshfs. De rede dat ik alles in een virtual machine wil hebben is omdat ik platform en computer onafhankelijk wil zijn. Ik wil achter iedere computer bij mijn dev omgeving kunnen komen.
[ Voor 79% gewijzigd door Gamebuster op 31-07-2012 16:24 ]
Er zijn afspraken over gemaakt, helaas houd een bepaald persoon zich hier niet aan. Zelfs reageren op mijn mailtjes waarin ik uitleg gaf over hoe in te loggen en dergelijke is er niet bij. Ik heb zelfs aangeboden om langs te komen en uit te leggen hoe het allemaal zit.OkkE schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:18:
[...]
Dat er een professionele huisstijl is en dat jij de (e-mail) communicatie (of de hele stichting) professioneel wil maken, betekend natuurlijk niet dat iedereen binnen stichting ook even professioneel is of wil zijn.
Blijkbaar wil (of snapt) niet iedereen met een domein e-mail werken en blijven ze dus hun prive e-mailadres gebruiken. Of je zal daar duidelijkere afspraken over moeten maken, of je er bij neerleggen dat het niet zo professioneel wordt als jij zou willen.
Maarja, het is niet anders. Als er mailtjes zijn die niet gelezen worden kan ik er niks aan doen.
Ik heb nu totaal al 3 uren gestoken in het configureren van TinyMCE in combinatie met hun eigen (!!) MCImageEditor. Gadver, wat een gezeik telkens. Afbeeldingen die in mijn editor wel verschijnen, maar waarbij een 'data-mce-src' attribuut wordt bijgevoegd met een relatieve URL, terwijl ik expliciet aangeef dat niet te willen, waardoor de afbeelding op de pagina vervolgens niet meer klopt. Hoe moeilijk kan het zijn om je applicatie zo te maken dat de opties transparant zijn en ze doen wat ze zeggen te doen 
* Struikrover is gefrustreerd
En dan werkt de hele prut ook nog eens totaal niet samen met Symfony2
EDIT2: WTF
.
De instellingen die ik nu heb, om uit gekkigheid even iets te testen, werken ondanks dat er het volgende in staat:
Wat zoveel wil zeggen als 'plak overal www.google.com voor'. Maar dat gebeurt dus niet, en in plaats daarvan neemt ie nu wél automatisch de domein prefix om voor een afbeelding/link te zetten.
TinyMCE config
* Struikrover is gefrustreerd
En dan werkt de hele prut ook nog eens totaal niet samen met Symfony2
EDIT2: WTF
De instellingen die ik nu heb, om uit gekkigheid even iets te testen, werken ondanks dat er het volgende in staat:
code:
1
| document_base_url: "http://www.google.com/" |
Wat zoveel wil zeggen als 'plak overal www.google.com voor'. Maar dat gebeurt dus niet, en in plaats daarvan neemt ie nu wél automatisch de domein prefix om voor een afbeelding/link te zetten.
TinyMCE config
[ Voor 31% gewijzigd door Struikrover op 31-07-2012 16:43 ]
Ik heb soms dat idee überhaupt van Symfony2
Werkt die MCImageManager verder wel okee? Ik gebruik tegenwoordig http://elfinder.org/, dat werkt ook best wel prima.
Tja, het is wel betaalde software. Ik heb een single licentie gekocht om uit te proberen.
De integratie met TinyMCE is, als je het kreng dat config.php heet eenmaal goed hebt ingesteld, lekker makkelijk want het enige dat je hoeft te doen is een plugin instellen in de tinymce opties.
Je kunt ook op een redelijke manier afbeeldingen bewerken enzo, dus een leek kan er ook wel mee uit de voeten. De interface voelt wel een beetje 2004 naar mijn idee.
Verder zijn de authenticatie functies niet echt goed gedocumenteerd of makkelijk aan te passen, dus dat is weer een minpunt IMO. Ik moet nog gaan uitvinden hoe ik hem ga integreren met Symfony2.
Waarschijnlijk als je het netjes wil doen moet je een service van je framework aanroepen die de credentials van de huidige sessie oplevert en kun je daarmee bepalen of iemand toegang mag hebben.
De integratie met TinyMCE is, als je het kreng dat config.php heet eenmaal goed hebt ingesteld, lekker makkelijk want het enige dat je hoeft te doen is een plugin instellen in de tinymce opties.
Je kunt ook op een redelijke manier afbeeldingen bewerken enzo, dus een leek kan er ook wel mee uit de voeten. De interface voelt wel een beetje 2004 naar mijn idee.
Verder zijn de authenticatie functies niet echt goed gedocumenteerd of makkelijk aan te passen, dus dat is weer een minpunt IMO. Ik moet nog gaan uitvinden hoe ik hem ga integreren met Symfony2.
Waarschijnlijk als je het netjes wil doen moet je een service van je framework aanroepen die de credentials van de huidige sessie oplevert en kun je daarmee bepalen of iemand toegang mag hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Struikrover op 31-07-2012 16:59 ]
Verwijderd
Waarom heb je gekozen voor TineMCE? Je kan eventueel ook eens een kijkje nemen naar CKEditor
Vind je die fijner dan? Ik ben opzich over TinyMCE wel tevreden, heeft CKEditor toegevoegde waarde? (Ben paar jaar geleden juist overgestapt van FCKEditor naar TinyMCE, maar dat is al weer flink veranderd natuurlijk)
Verwijderd
Dat heb ik niet gezegd hoor. Ik heb met beide demo's gespeeld maar ben uiteindelijk voor CKEditor gegaan, geen idee waarom ...
Zijn er bepaalde zaken die jij beter vind in TinyMCE dan in CKEditor?
Zijn er bepaalde zaken die jij beter vind in TinyMCE dan in CKEditor?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 18:12 ]
Grr Microsoft. Waarom wil een nieuw(leeg) project in VC++ niet eens runnen?!

* Aloys is blij dat hij normaal voor OSX / Linux programmeert

Jeuj, geen uitmuntende IDE hebben, wat een voordeelAloys schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:19:
Laten we de discussie over welke IDE het beste is nog eens aanslingeren ja..
Sowieso interessant dat die Zend Framework regel een recursie van 524 niveaus diep nodig heeft?Phoenix1337 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:24:
WTF. Ben bezig met Zend_Framework. Ik wil voor authenticatie pbkdf2 gebruiken. Wanneer ik echter een hash van 1024 tekens neemt krijg ik een 'De pagina werd geherinitialiseerd'. Ik heb het terug kunnen leiden tot een regex welke in ZF gebruikt wordt:
PHP:
1 $sql = preg_replace("/".$q."(".$qe."|\\\\{2}|[^".$q."])*".$q."/", '', $sql);
/edit
/edit
Nou ben ik absoluut geen regular expression expert (ik kan er echt geen bout van), maar kan die ene regel dan niet anders?
Hij heeft die diepte waarschijnlijk niet nodig, maar de maximale zoekdiepte limiteert de lengte van de match die je kan vinden. Als je er veel data in stopt (een paar duizend karakters is blijkbaar al genoeg) kan je dus een stack overflow krijgen ook al is er geen match. In die situatie kan het aanpassen van de maximale zoekdiepte een zinnige workaround zijn; als er wél matches van die grootte zijn is dit geen goede oplossing want dan vind je die natuurlijk niet meer.
Eigenlijk zou regular expression matching überhaupt niet gedaan moeten worden met backtracking, maar met state machines (Google's re2 library doet dat bijvoorbeeld), zodat lineaire tijd- en constante ruimtegebruik gegarandeert wordt, zonder risico op stack overflows. Die PCRE library is een gigantisch denial-of-service risico, maar het probleem is dat de Perl-compatible reguliere expressies allerlei niet-standaard (en vaak niet eens reguliere) features hebben, waardoor je de bestaande implementatie niet zo makkelijk kan vervangen zonder allerlei legacy code te breken.
Eigenlijk zou regular expression matching überhaupt niet gedaan moeten worden met backtracking, maar met state machines (Google's re2 library doet dat bijvoorbeeld), zodat lineaire tijd- en constante ruimtegebruik gegarandeert wordt, zonder risico op stack overflows. Die PCRE library is een gigantisch denial-of-service risico, maar het probleem is dat de Perl-compatible reguliere expressies allerlei niet-standaard (en vaak niet eens reguliere) features hebben, waardoor je de bestaande implementatie niet zo makkelijk kan vervangen zonder allerlei legacy code te breken.
[ Voor 25% gewijzigd door Soultaker op 31-07-2012 19:45 ]
Lijkt me dat je dat toch makkelijk kunt voorkomen door tail-recursion te gebruiken?Soultaker schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:42:
Hij heeft die diepte waarschijnlijk niet nodig, maar de maximale zoekdiepte limiteert de lengte van de match die je kan vinden. Als je er veel data in stopt (een paar duizend karakters is blijkbaar al genoeg) kan je dus een stack overflow krijgen ook al is er geen match. In die situatie kan het aanpassen van de maximale zoekdiepte een zinnige workaround zijn; als er wél matches van die grootte zijn is dit geen goede oplossing want dan vind je die natuurlijk niet meer.
Kenmerk van backtracking is dat je soms terug moet kunnen en dan is tail call optimization dus niet een optie. Dat wordt hier ook gezegd.
In theorie kun je elke reguliere expressie herkennen met uitsluitend tail calls (dat is feitelijk wat een state machine ook doet) maar PCRE's zijn niet-regulier. En zelfs voor reguliere expressies garandeert die library niet dat ze optimaal geëvalueerd worden. (Daarin verschilt 'ie dus van re2 en dergelijke.)
In theorie kun je elke reguliere expressie herkennen met uitsluitend tail calls (dat is feitelijk wat een state machine ook doet) maar PCRE's zijn niet-regulier. En zelfs voor reguliere expressies garandeert die library niet dat ze optimaal geëvalueerd worden. (Daarin verschilt 'ie dus van re2 en dergelijke.)
Hmm.. als je mij deze vraag halfjaar geleden zou stellen, zou ik zeggen Xcode.Soultaker schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:31:
Laten we de discussie over welke IDE het beste is nog eens aanslingeren ja..
Als je het mij nu stelt: toch Visual Studio.
Nooit verwacht dat ik VS goed zou vinden
Damn, dat Outlook.com is best wel chill
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Eens, maar ik vind de padding en dergelijke te groot. Bij Hotmail staat het allemaal wat dichter op elkaar.
Verwijderd
Ik heb een hele korte c# vraag maar mag hem hier niet stellen… ik kan ook geen algemeen c# topic vinden
Ook korte (mits goede) vragen verdienen een eigen topic!Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:06:
Ik heb een hele korte c# vraag maar mag hem hier niet stellen… ik kan ook geen algemeen c# topic vinden
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:06:
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Niet echt 'dev', maar toch.
Ik zat op YouTube filmpjes te kijken van Erik Verlinde (theoretisch fysicus) en toen viel mij een comment op van iemand die beweerde dat hij het allemaal al opgelost had met een theorie en hij plaatste een website erbij. Normaal ben ik niet zo van die 'conspiracy'-achtige websites, maar deze wil ik jullie niet onthouden:
http://www.vedoder.eu
Meneer is zelverklaard 'wetenschappelijk orakel' en heeft het allemaal helemaal uitgedacht. Ik ben eigenlijk compleet verbaasd waar iemand de tijd vandaan haalt. Daarnaast lijkt het me interessant om zo iemand echt eens te spreken.... ik vind het namelijk fascinerend om erachter te komen hoe zo'n brein werkt. Hij beweert namelijk dat ie op z'n 15e al Einsteins relativiteitstheorie debunked had. Dan vraag ik me echt af wat er in je brein omgaat.
... bladert snel in DSM IV boek van vriendin....
De Invention Disclosure pagina is trouwens ook een leuke. Ik neem niet aan dat ie ze allemaal gefiled heeft want dan ben je een godsvermogen kwijt.
Ik zat op YouTube filmpjes te kijken van Erik Verlinde (theoretisch fysicus) en toen viel mij een comment op van iemand die beweerde dat hij het allemaal al opgelost had met een theorie en hij plaatste een website erbij. Normaal ben ik niet zo van die 'conspiracy'-achtige websites, maar deze wil ik jullie niet onthouden:
http://www.vedoder.eu
Meneer is zelverklaard 'wetenschappelijk orakel' en heeft het allemaal helemaal uitgedacht. Ik ben eigenlijk compleet verbaasd waar iemand de tijd vandaan haalt. Daarnaast lijkt het me interessant om zo iemand echt eens te spreken.... ik vind het namelijk fascinerend om erachter te komen hoe zo'n brein werkt. Hij beweert namelijk dat ie op z'n 15e al Einsteins relativiteitstheorie debunked had. Dan vraag ik me echt af wat er in je brein omgaat.
... bladert snel in DSM IV boek van vriendin....
De Invention Disclosure pagina is trouwens ook een leuke. Ik neem niet aan dat ie ze allemaal gefiled heeft want dan ben je een godsvermogen kwijt.
Maar fatsoenlijk Nederlands schrijven lukt hem niet...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.