De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.259 views

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik heb zelf een creditcard van de RaboBank waarbij ik heb aangegeven dat betaalde bedragen elke maand aan het eind van de maand van mijn rekening worden afgeschreven (lees: na het storten van mijn salaris). Werkt superhandig en geen problemen mee. Aankopen zijn volgens mij ook automatisch verzekerd tot een bepaald bedrag.

Ik gebruik het alleen als mijn normale bankpas niet gebruikt kan worden en heb hem ook gekoppeld aan mijn paypal. Je kan dan wel een hekel hebben aan betalen op afbetaling, maar op deze manier werkt het gewoon hetzelfde als een abonnement dat maandelijks via automatische incasso wordt geïnd.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Hehe.. lachen :D Ik heb Pushover een C# codesample gestuurd die in de stijl van hun andere samples ligt, hebben ze 'm ook nog in hun FAQ geparkeerd ook. :D
quote: mail van pushover
2012/7/27 joshua stein <xxxxxx>

Thanks. We've added your example to our FAQ:

https://pushover.net/faq#technical-csharp

--
joshua stein
xxxxx

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:04
RobIII schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:27:
[...]

Inderdaad

[...]

Maar ik zie er maar even vanaf. Genoeg uitgegeven laatste maanden :P
Ik niet :)

1x The Oatmeal Poster Pack / Poster 1: How a web design goes straight to hell / Poster 2: Why I believe printers were sent from hell / Poster 3: Why working at home is both awesome and horrible / Poster 4 Poster 5: Why it's better to pretend you don't know anything about computers / 15 things worth knowing about coffee for 40.00 each

:D

Vraag me wel af hoeveel je anders voor posters internationaal zou kwijt zijn aan shipping costs :p

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Terug van vakantie en vol met ideeën voor mijn site, en zin :)
Ik ga aan de slag

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Davio schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:35:
Ik heb zelf een creditcard van de RaboBank waarbij ik heb aangegeven dat betaalde bedragen elke maand aan het eind van de maand van mijn rekening worden afgeschreven (lees: na het storten van mijn salaris). Werkt superhandig en geen problemen mee. Aankopen zijn volgens mij ook automatisch verzekerd tot een bepaald bedrag.

Ik gebruik het alleen als mijn normale bankpas niet gebruikt kan worden en heb hem ook gekoppeld aan mijn paypal. Je kan dan wel een hekel hebben aan betalen op afbetaling, maar op deze manier werkt het gewoon hetzelfde als een abonnement dat maandelijks via automatische incasso wordt geïnd.
Dit, maar dan met de ING. Ik vind het ook heel goed werken.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:49

Priet

To boldly do what no one has..

Ik ben eruit! :) Ik ga beginnen met leren van Backbone JS icm Marionette _/-\o_

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:57
Priet schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:19:
[...]

Ik ben eruit! :) Ik ga beginnen met leren van Backbone JS icm Marionette _/-\o_
Ember.js ziet er imho ook erg :9~ uit. Ooit al wel eens met SproutCore gespeeld, maar met Ember.js heb je toch wat meer vrijheid.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Backbone is echt droolworthy!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
ik vind knockout dan fijner. Backbone heeft teveel vage function names e.d. imo. Dat hij met rest dingen op haalt, dan kan ik zelf ook wel met jquery evtw, helemaal icm met upshot/mvc4 en api controllers.

[ Voor 76% gewijzigd door D-Raven op 27-07-2012 23:35 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57

Hoogie2004

Whohooooo

Je kan de twee ook combineren:
http://kmalakoff.github.com/knockback/

Knockout.js + backbone.js = knockback.js

^^ zelf geen ervaring mee overigens :)

My iRacing profile | Strava

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Wat denken jullie dat de toekomst van F# wordt nu C# 5.0 eigenlijk de makkelijke asyncmethode van F# over heeft genomen? Dat was toch wel hét sterke punt van F#.

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12-2025
I for one welcome our new slime mold overlords.

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Avalaxy schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:21:
Wat denken jullie dat de toekomst van F# wordt nu C# 5.0 eigenlijk de makkelijke asyncmethode van F# over heeft genomen? Dat was toch wel hét sterke punt van F#.
Apart van het feit dat het een functionele taal is natuurlijk, ik denk dat dat over het algemeen toch ook wel meespeelt in de keuze voor F#.

Zijn er meer mensen die bij de android style guide (o.a. http://developer.android....ing-blocks/scrolling.html) last hebben van afbeeldingen/animaties die op de kop en in spiegelbeeld zijn? Ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Okpm9.png

[ Voor 26% gewijzigd door mwolting op 28-07-2012 09:57 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je hebt de Australische versie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 14:47
_O-

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Je zou maar de hele dag alles in spiegelbeeld moeten zien :P

• Avalaxy
mwolting schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:07:
[...]

Apart van het feit dat het een functionele taal is natuurlijk, ik denk dat dat over het algemeen toch ook wel meespeelt in de keuze voor F#.
Maar als je alle voordelen van een functionele taal overbrengt naar een OOP taal dan houdt dat functionele paradigma zijn voordelen niet echt meer.

Kijk, als F# nou auto parallelization zou doen zoals Haskell dan zou ik er wel brood in zien, maar nu moet je het (net als in C#) nogsteeds handmatig coden.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 28-07-2012 13:16 ]

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 15:14

Brantje

De post is daar >>

Made my day!

Gisteren nog ff bezig geweest met project van me (friendstream.net)
Site die updates van facebook, twitter, foursquare samenvoegd.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/owpd2kep5/Friend_Stream_BETA.png

De eerste versie van het bestand wat voor updates zorgde was een simpele while loop.
Die keek naar het account type en voerde dan de request uit. Als je rond de 4/5 account had duurde het updaten 30 sec -> Alle HTML, replaces deed ik toen op de server 8)7
Output: xml 8)7
Grootte: per update 1MB

De nieuwe versie gebruikt curl_multi
Urls worden verzameld in een mooie pool en dan tegelijk verzonden.
html parsing is eruit gesloopt, replacing ook
Laad tijd is voor 4/5 accounts rond de 10-15 sec.
Output: json
Grootte:700kb

Gisteren ontdekte ik op de Twitter/Foursquare dev site de parameter sinceid.
Deze parameter geeft alleen de updates terug na $id.

De eerste keer dat de pagina geladen word, is de pagina nog steeds zo'n 700kb
Daarna is de pagina dratisch kleiner namelijk 200kb.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 15:35

HMS

Ja hoor. Tijd voor wat trivia:

Wat is het resultaat van de volgende code, als er geen resultaten zijn die de 'where clause' matchen?
Dit is in NHibernate, maar geldt ook voor LINQ to SQL en Entity Framework.

C#:
1
2
3
int som = (from x in Session.Query<Payment>
           where x.Customer == customer
           select x).Sum(x => x.Amount);

spoiler:
Ik zou verwachten dat dit 0 terug geeft, consistent met hoe LINQ to Objects werkt.
Maar nee, dit geeft een Exception met de handige foutmelding: 'Could not execute query[SQL: SQL not available]'. NHibernate doet dit omdat L2SQL en EF dat ook doen 8)7.

Gelukkig is het wel als issue gemeld, maar het lijkt er niet op dat ze het willen fixen: https://nhibernate.jira.com/browse/NH-3113

En de code die wel het verwachte resultaat teruggeeft:
C#:
1
2
3
           select x).Sum(x => (int?)x.Amount) ?? 0;

[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 28-07-2012 14:52 ]

• Archiebald
  • Laatst online: 26-03 10:59
werkt
C#:
1
2
3
           select x).Sum(x => x.Amount).FirstOrDefault();

ook niet?

[ Voor 62% gewijzigd door Archiebald op 28-07-2012 17:54 . Reden: Quote is wel erg groot :o ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04

Sebazzz

3dp

Sum returned natuurlijk een nummer, geen collectie van ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Archiebald
  • Laatst online: 26-03 10:59
Sebazzz schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:09:
Sum returned natuurlijk een nummer, geen collectie van ;)
Ah oké, dat wist ik niet. Heb nog nooit Sum gebruikt.

Verwijderd

CC verhaal
Ikzelf had tot voor kort ook niet echt een CC maar heb sinds een paar dagen een Vikingcard (by Mobile Vikings). Deze kaart is gewoon prepaid maar heeft wel alle voordelen van een CC. Zo kan je gemakkelijk online betalen maar kan je enkel het geld uitgeven dat je er eerst opzet. :)

Verwijderd

mmm

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 19:42 ]

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-04 21:05

Ghehe

400 pound hacker

Bij KBC (België) kan je tot je 25ste een gratis Visa-kaart hebben. :) Ik heb er zelf zo eentje en ondanks dat ik er niet echt veel mee koop, toch heel handig om online aankopen mee te doen (Amazon e.d.)

Verwijderd

Ghehe schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:00:
Bij KBC (België) kan je tot je 25ste een gratis Visa-kaart hebben. :) Ik heb er zelf zo eentje en ondanks dat ik er niet echt veel mee koop, toch heel handig om online aankopen mee te doen (Amazon e.d.)
Serieus? Is dit dan ook zo'n prepaid kaart of is deze gekoppeld aan je rekening?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Bij de ING is dit voor elke student ook gewoon zo gepiept, je kan m zelfs via internet aanvragen. Tegenwoordig zit een CC bij elke standaard betaalrekening.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 21:03
HMS schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:48:
Ja hoor. Tijd voor wat trivia:

Wat is het resultaat van de volgende code, als er geen resultaten zijn die de 'where clause' matchen?
Dit is in NHibernate, maar geldt ook voor LINQ to SQL en Entity Framework.

C#:
1
2
3
           select x).Sum(x => x.Amount);

[...]
is het volgende niet een optie dan?
C#:
1
2
3
           select x.Amount).Sum();

IMO is dat netter dan het verpakken in een nullable en er dan een nullcheck ding op doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 28-07-2012 23:43 ]

• HMS

HMS

Caelorum schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:42:
[...]

is het volgende niet een optie dan?
C#:
1
2
3
           select x.Amount).Sum();

IMO is dat netter dan het verpakken in een nullable en er dan een nullcheck ding op doen...
Nee, dat geeft precies dezelfde exception. Wat er gebeurd is dat het resultaat van de query volgens NH/EF/L2S 'null' is. En aangezien ik een non nullable int terug verwacht, komt er een exception.

Wat in LINQ to Objects dus vrij normaal is (som van lege collectie is daar wel gewoon 0), is dus niet toepasbaar op deze situatie. Zoals iemand al gecomment had op de openstaande issue, vind ik dit ook een violation van de Liskov Substition Principle. Maar goed, dat ligt er dus wel aan wat je dan als uitgangspunt neemt: LINQ to SQL / EF of LINQ to Objects..

• Caelorum
Ahja, duidelijk. Had zelf verwacht dat de sum ook mee zou gaan de query in. EF NH/EF/L2S magic ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2012 00:00 ]

• HMS

HMS

Caelorum schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:00:
[...]

Ahja, duidelijk. Had zelf verwacht dat de sum ook mee zou gaan de query in. EF NH/EF/L2S magic ^^
Dat gebeurd ook hoor ;)

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
NHibernate: 
    select
        cast(sum(payment0_.Amount) as INT) as col_0_0_ 
    from
        "Payments" payment0_ 
    where
        payment0_.Customer_id=@p0;
    @p0 = 738b2198-1b35-4b93-b7c0-a09c018b1850 [Type: Guid (0)]

~edit: Was wel blij dat ik hier een serie unit tests tegen aan gehangen had :P. Ik had namelijk dit gedrag niet verwacht O-)

[ Voor 11% gewijzigd door HMS op 29-07-2012 00:06 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Het klink logisch wat Linq doet. Je maakt een query welke een resultaat teruggeeft (een list van Amount), waarna je daar weer een Sum op doet, alleen maakt hij er wel nette SQL van.

Wat dan weer wel werkt:
C#:
1
2
3
           select x).Sum(x => (Int32?)x.Amount) ?? 0;

of
C#:
1
2
3
           select (Int32?)x.Amount).Sum() ?? 0;

Anders kan je nog je eigen extensie op Sum schrijven welke wel een null accepteert :P

[ Voor 26% gewijzigd door Megamind op 29-07-2012 00:12 ]

• HMS

HMS

Megamind schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:09:
Het klink logisch wat Linq doet. Je maakt een query welke een resultaat teruggeeft (een list van Amount), waarna je daar weer een Sum op doet, alleen maakt hij er wel nette SQL van.

Wat dan weer wel werkt:

*snip*

Anders kan je nog je eigen extensie op Sum schrijven welke wel een null accepteert :P
Dat is dus ook de manier waarop ik het nu opgelost heb, alleen ziet het er wel vrij hack-y uit ;) .
Heb er maar gewoon een comment bijgezet, zit toch verstopt in een Query object.

Mijn eigen extension method zou dan alleen syntactic sugar zijn zodat het er beter uitziet :P .

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:38:
[...]

Serieus? Is dit dan ook zo'n prepaid kaart of is deze gekoppeld aan je rekening?
Die is aan je rekening gekoppeld, maar zolang je niet werkt (en kan aantonen dat je een vast inkomen hebt) kan je niet met gespreide terugbetaling werken: dan gaat alles op het einde van de maand van je rekening af. Ook het maximumbedrag voor de kaart is relatief beperkt (1250 euro als ik me niet vergis).
(er worden dus ook geen intresten berekend op wat je uitgeeft met die kaart - zolang je op het einde van de maand alles ineens terugbetaald)

Zit standaard in de 'comfort'-rekening, en is onder de 25 gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door roeleboel op 29-07-2012 10:40 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Bij ABN Amro heb ik ook een creditcard (al een jaar of 6) met een limiet van 1250 euro, welke aan het eind van de maand betaald wordt voor 10 euro per jaar. Ideaal.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Solopher
  • Laatst online: 17-04 13:19
Het is hier wel rustig hoor!
Zit iedereen op campzone ofzo? :).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn zit hier iig met Creepy en Woy in een tent :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

.oisyn schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:50:
* .oisyn zit hier iig met Creepy en Woy in een tent :Y)
@campzone?

• Solopher
  • Laatst online: 17-04 13:19
Haha ja :P, ik zit er zelf ook.
Vandaag gelukkig geen regen maar heerlijk weer, met zon en een verradelijk briesje voor je het weet ben je verbrand.

• azerty
Ghehe schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:00:
En bij Argenta is het zelfs voor iedereen gratis ;)

Heh, 34° in de schaduw... Te warm om te werken -_-

• Avalaxy
Megamind schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:41:
Bij de ING is dit voor elke student ook gewoon zo gepiept, je kan m zelfs via internet aanvragen. Tegenwoordig zit een CC bij elke standaard betaalrekening.
Gek genoeg ben ik daar tot tweemaal toe voor afgewezen :/ Ik voldoe aan alle voorwaarden, ik heb genoeg geld, en toch krijg ik hem niet.

Zoek het dan maar uit... Ik gebruik nu 3vcard, werkt ook goed.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04

Sebazzz

3dp

Misschien dat ze je uitgavepatroon bekijken, ik heb een "volledige" creditcard van de ING (geen studentenrekening).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ZpAz
  • Laatst online: 00:57
Bij de Rabobank heb ik hem ook icm een studentenrekening, dat was geen probleem.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Avalaxy
Scheelt het misschien dat ik al mn geld meestal direct doorsluis richting m'n spaarrekening? Daar staat iig ruimschoots voldoende op, en dat zouden zij moeten kunnen weten (is dan wel een andere bank, maar ze zien ook wel dat er genoeg binnen komt).

Verwijderd

roeleboel schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Die is aan je rekening gekoppeld, maar zolang je niet werkt (en kan aantonen dat je een vast inkomen hebt) kan je niet met gespreide terugbetaling werken: dan gaat alles op het einde van de maand van je rekening af. Ook het maximumbedrag voor de kaart is relatief beperkt (1250 euro als ik me niet vergis).
(er worden dus ook geen intresten berekend op wat je uitgeeft met die kaart - zolang je op het einde van de maand alles ineens terugbetaald)

Zit standaard in de 'comfort'-rekening, en is onder de 25 gratis.
Het grote verschil is dus wel dat deze gekoppeld is aan je bankkaart. Ik kan nu enkel het geld uitgeven dat ik op de kaart heb gezet. Met die kaart zou je geld dat nog niet op je rekening staat toch kunnen uitgeven, zolang je op het eind van de maand je rekening maar betaald. Dat wil ik dus liever niet zien.

• azerty
Dat is natuurlijk wel waar, maar dat is kwestie van je kunnen inhouden.

En ik moet toch toegeven dat het soms verdraaid handig is om toch gebruik te kunnen maken van dat, bijvoorbeeld bij het bestellen van een vliegtuigticket (als er dus bijvoorbeeld nog maar 5 plaatsen over zijn op een vlucht en je moet snel kunnen beslissen, dan zit je met een Prepaid CC misschien in de problemen omdat je hem eerst nog moet herladen...)

Verwijderd

Daar zit wel iets in. Voor zo'n dingen roep ik mijn vader er wel even bij ;)
Zolang ik geen vast inkomen heb, hou ik het toch maar bij de prepaid variant.

Verwijderd

Iets voor de Devschuurders: De strafste koffie ter wereld!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
GateKeaper schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:32:
[...]

Euhmz, mijn creditcard heeft een chip, waarmee hij (volgens ABN AMRO) gewoon normaal als pinpas is te gebruiken. Zit ook een pincode bij. Nog nooit als pinpas gebruikt though.
Ja, maar shops als Albert Heijn accepteren gewoon geen creditcards. Het is geen technische beperking, want de techniek voor het nieuwe pinnen en pinnen met je creditcard is exact hetzelfde. Waarschijnlijk vinden ze de kosten voor creditcard betalingen te hoog. Het is natuurlijk wel een kip en ei verhaal, zolang ze geen creditcards accepteren is het niet gewoon om er normaal je boodschappen mee te betalen en blijft het duur voor ze.

petersmit.eu

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Potverdikkie na weken wachten is mijn Samsung Galaxy S3 eindelijk onderweg. Mijn blauwe komt er eindelijk aan :D

• Caelorum
Goedemorgen allemaal! ^^

Eergisteren besloten om eens echt werk te gaan maken van het leren van c++. Dat is toch wel even wennen. Waarschijnlijk wil ik dan ook weer teveel doordat ik het meteen cross-platform en onder fedora wil doen. Komende vanaf voornamelijk managed talen (C#, java, AS3, etc) is dat wel even een omschakeling. En qua tools heb ik ook nog steeds het idee dat ik een stapje terug doe. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat dat laatste gewoon mijn gebrek aan kennis is :P

Ach ja.. Zomer.. De perfecte tijd om voor mij nieuwe talen enz. te leren.

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Caelorum schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:17:
Goedemorgen allemaal! ^^

Eergisteren besloten om eens echt werk te gaan maken van het leren van c++. Dat is toch wel even wennen. Waarschijnlijk wil ik dan ook weer teveel doordat ik het meteen cross-platform en onder fedora wil doen. Komende vanaf voornamelijk managed talen (C#, java, AS3, etc) is dat wel even een omschakeling. En qua tools heb ik ook nog steeds het idee dat ik een stapje terug doe. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat dat laatste gewoon mijn gebrek aan kennis is :P

Ach ja.. Zomer.. De perfecte tijd om voor mij nieuwe talen enz. te leren.
Java overwogen?
Veel plezier met je C++ echter, het jagen op memory leaks en null pointers is _echt_ leuk en uitdagend... :F

• Caelorum
cpf_ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:21:
[...]

Java overwogen?
Veel plezier met je C++ echter, het jagen op memory leaks en null pointers is _echt_ leuk en uitdagend... :F
Java kan ik al. C#, AS3, php en een handjevol andere talen ook. Ik wil later toch meer gaan doen richting computer graphics ed. (iets wat enigszins op mijn huidige master aansluit) Dat is een deel van het vakgebied waar je echt niet (fatsoenlijk) om c++ heen kan. Ik ben zelf bereid om er gewoon goed voor te gaan zitten en ik vermoed dat het uiteindelijk helemaal niet zo vervelend gaat worden voor mij als jij doet voor komen.
Als ik zakelijke software ga maken vermoed ik alleen wel dat c++ niet (en waarschijnlijk nooit) mijn eerste keus gaat worden hoor, dus wees gerustgesteld :P

• Priet
  • Laatst online: 10:49

Priet

To boldly do what no one has..

ZpAz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:12:
[...]

Ember.js ziet er imho ook erg :9~ uit. Ooit al wel eens met SproutCore gespeeld, maar met Ember.js heb je toch wat meer vrijheid.
Ik heb ook lang getwijfeld tussen Ember en Backbone. Uiteindelijk is het toch de laatste geworden: het is ouder dan Ember en heeft daardoor een stabielere (als in minder grote wijzigingen per release) ondergrond en een grotere community er omheem. Voor zaken die je mist zijn er uitbreidingen te vinden, of iig veel topics over mogelijke oplossingen.

Met het product Ember is verder niks mis mee. Maar het gaat mij als developer in steeds grotere mate om het gehele ecosysteem van documentatie, ondersteuninig en beschikbare hulpbronnen. Om die reden ben ik ook aan het afstappen van ExtJS.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ember... Backbone.. Neh.. doe mij maar knockout.js :)

Bij mij waren het feit dat ze goede documentatie hadden(/hebben), en het feit dat knockout in een paar Microsoft conferances werd gebruikt, de reden om knockout mijn eigen te maken.

Ik moet zeggen dat ik hier nog geen moment spijt van heb gehad. Het werkt erg lekker allemaal, en kan me zo niet voorstellen wat ik zou moeten missen.

• Davio
Weet iemand of er een specifieke reden is waarom C# geen (constructor) parameters heeft die gelijk aan members of properties gekoppeld kunnen worden zonder dat expliciet in de body van de methode te doen?

Iets als:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public string Name { get; private set; }

// oud
public Person(string name)
{
   this.Name = name;
}

// nieuw?
public Person(string /*this.*/Name)
{}

// of eventueel via een mapping
public Person(string name => this.Name)
{}

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Omdat dat constructors alleen maar ontzettend gecompliceerd maakt, en je onderstaande notatie al hebt?

C#:
1
var henk = new Person { Name = "Henk" }

We are shaping the future

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Davio schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:24:
Weet iemand of er een specifieke reden is waarom C# geen (constructor) parameters heeft die gelijk aan members of properties gekoppeld kunnen worden zonder dat expliciet in de body van de methode te doen?
Iets als:
C#:
1
var Person = new Person { Name = "Name" }

• Davio
Alex) schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:29:
Omdat dat constructors alleen maar ontzettend gecompliceerd maakt, en je onderstaande notatie al hebt?

C#:
1
var henk = new Person { Name = "Henk" }
Ja, die verwachtte ik al, maar dat werkt dus niet met een private set (of wel)?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Nee, natuurlijk niet :) Dat wil je toch ook helemaal niet. Dat moet je toch ook helemaal niet willen.

[ Voor 30% gewijzigd door GateKeaper op 30-07-2012 10:35 ]

• Davio
Maar in combinatie met dependency injection lijkt het me toch handig.

• Korben
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Davio schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:36:
Maar in combinatie met dependency injection lijkt het me toch handig.
Meeste DI frameworks doen ook aan property injection.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, ben nu al enkele dagen zeer tevreden met m'n nieuwe PC! Echt snel hoor zo'n SSD, Windows opstarten duurt misschien 6 seconden als het niet sneller is :+ Zelfs m'n vriendin stond er van te kijken, terwijl die het eigenlijk maar onzin vind.

Helaas, geen week vrij om te gamen en chillen. Dus nog maar even wat websites in elkaar zetten en misschien tijd maken voor een simpele layout voor m'n eigen blog XD Heb al een idee op gedaan, dus maar eens even wat proberen. Mijn zusje (grafisch vormgever) heeft misschien ook even tijd om er naar te kijken al heeft ze tegenwoordig al zoveel extra werk.
Als mensen weten dat je wat kan, ben je aan de beurt :o

Doen jullie wat betreft development wel eens een vriendenklusje? Website of iets dergelijks?

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 30-07-2012 10:58 ]

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
TheNephilim schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:57:
Doen jullie wat betreft development wel eens een vriendenklusje? Website of iets dergelijks?
Jup, onlangs nog een magento importer geschreven daarom.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Als mensen weten dat je wat kan, ben je aan de beurt :o

En je niets (of heel weinig) kost, dan ben je aan de beurt. Neem een kvk nummer en ga factureren, dan kan je aan de hand van je tarief bepalen hoe druk je het krijgt :)

Vriendenklusjes gebeuren natuurlijk wel, maar de laatste jaren wel stukken minder. Dit eigenlijk doordat ik nogal bot heb laten weten dat de hulp (altijd en overal) niet zo vanzelfsprekend is als "hun" altijd deden overkomen. Echte vrienden help ik natuurlijk nog, maar de "vrienden-omdat-je-handig-bent", pff.. bekijk 't. Wil helpen in ruil voor een factuur.

[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 30-07-2012 11:04 . Reden: typo: tafief? ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

GateKeaper schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:11:
Ember... Backbone.. Neh.. doe mij maar knockout.js :)

Bij mij waren het feit dat ze goede documentatie hadden(/hebben), en het feit dat knockout in een paar Microsoft conferances werd gebruikt, de reden om knockout mijn eigen te maken.

Ik moet zeggen dat ik hier nog geen moment spijt van heb gehad. Het werkt erg lekker allemaal, en kan me zo niet voorstellen wat ik zou moeten missen.
Knockout net even naar gekeken. Maar de tutorial doet al niet wat ie zegt dat ie moet doen... Dat belooft weinig goeds :+

edit: ow wacht.. er is niet echt rekening gehouden met Macs geloof ik... Scrollen werkt gewoon voor geen meter in die app...

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2012 11:12 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Vriendenklusjes doe ik al jaren niet meer. In mijn vrije tijd open ik mijn dev-omgeving nog maar amper.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 30-07-2012 11:14 ]

We are shaping the future

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Alex) schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:14:
Vriendenklusjes doe ik al jaren niet meer. In mijn vrije tijd open ik mijn dev-omgeving nog maar amper.
Same here. Ben er ook mee gestopt op een gegeven moment, toen ik me realiseerde hoe dierbaar m'n vrije tijd is en hoe weinig mensen over het algemeen voor jou doen.

Als developer ben je altijd de sjaak.

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Ik deed nog wel eens wat webdevelopment, maar hier ben ik mee opgehouden. Had er geen lol meer in (voornamelijk door het gezeik over de kleinste details waarvoor je elke week zowat de layout om moet gooien).

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je blijft bezig inderdaad als je geen nee zegt. Het enige wat ik nu doe is de website maken en beheren van de stichting waar ik vrijwilliger ben.

Damn, het regent hier zo hard, dat de auto alarmen af gaan! :+

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 21:25
ValHallen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:19:
Ik deed nog wel eens wat webdevelopment, maar hier ben ik mee opgehouden. Had er geen lol meer in (voornamelijk door het gezeik over de kleinste details waarvoor je elke week zowat de layout om moet gooien).
Ik roep gewoon dat ik niet kan web-devven. "Ik schrijf alleen grote backends, geen HTML/CSS", helpt ook. Zelfde op feestjes als iemand iets vraagt over computers: "Keine ahnung, ik kan alleen software".

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 19:10
GateKeaper schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:02:
Vriendenklusjes gebeuren natuurlijk wel, maar de laatste jaren wel stukken minder. Dit eigenlijk doordat ik nogal bot heb laten weten dat de hulp (altijd en overal) niet zo vanzelfsprekend is als "hun" altijd deden overkomen. Echte vrienden help ik natuurlijk nog, maar de "vrienden-omdat-je-handig-bent", pff.. bekijk 't. Wil helpen in ruil voor een factuur.
Hierdoor kom je er altijd achter wie je echte vrienden zijn.

Ik had ook 1 die alleen maar om hulp zat te vragen en later kwam ik er achter dat hij dat deed zodat hij mijn oplossingen kon verkopen. Heb hem toen gewoon een factuur gestuurd en sindsdien heb ik hem niet meer gezien of gehoord.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Iets als:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public string Name { get; private set; }

// oud
public Person(string name)
{
   this.Name = name;
}

// nieuw?
public Person(string /*this.*/Name)
{}

// of eventueel via een mapping
public Person(string name => this.Name)
{}
Waarom zou je dat willen ?

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19
GateKeaper schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Iets als:
C#:
1
var Person = new Person { Name = "Name" }
Da's geen constructor maar een object initializer; semantisch iets geheel anders.

https://fgheysels.github.io/

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Klopt helemaal, maar hij doet wel wat hij moest doen. Behalve dan het setten van een private variabele. Maarja, dan zal je toch echt properties moeten gaan verbinden in de constructor.

• BM
  • Laatst online: 11:01

BM

Admin Softe Goederen
Alex) schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:14:
Idem. Sinds ik voor mijn werk full-time ontwikkel is het aantal prive dev-uren gedaald tot bijna 0.

Eigenlijk wel zonde want heb toch wel 1 of 2 ideetjes in mijn hoofd die ik eigenlijk nog wil uitwerken. Voor 1 zijn zelfs al een serie domeinnamen geregistreerd, maar d'r is nagenoeg nog geen regel code voor geschreven :/

Komt ook omdat het een web-project is, en ik een hekele heb aan html en css :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je daar de volgende keer een topic voor aanmaken? Dit topic is bedoeld als uitlaatklep en niet als vraagbaak. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Nop, software / websites maken nemen te veel tijd in beslag. Simpele pc-problemen oplossen doe ik wel al eens. Hiermee bedoel ik herinstallaties e.d.

Ik probeer dit wel tot een minimum te beperken

Related pic:

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/computers/header.png

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Nop, software / websites maken nemen te veel tijd in beslag. Simpele pc-problemen oplossen doe ik wel al eens. Hiermee bedoel ik herinstallaties e.d.

Ik probeer dit wel tot een minimum te beperken

Related pic:

[afbeelding]
Zoooooooooo herkenbaar....
..
..
I was so screwed |:(

Gelukkig heb ik de meeste mensen wel duidelijk gemaakt dat ik ermee ben gekapt (het helpen). Ik heb er de tijd niet voor en blablabla. Het heeft blijkbaar geholpen want ik kan me de laatste keer dat ik ben gebeld niet herinneren B-)

[ Voor 20% gewijzigd door Soundless op 30-07-2012 13:10 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

creator1988 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Ik roep gewoon dat ik niet kan web-devven. "Ik schrijf alleen grote backends, geen HTML/CSS", helpt ook. Zelfde op feestjes als iemand iets vraagt over computers: "Keine ahnung, ik kan alleen software".
"Sorry, ik heb een Mac en snap niks van Windows"

Werkt meestal ook prima (en is nog waar ook). :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, de koffie is op XD Alleen nog pads die tot januari 2012 te gebruiken zijn. Even kijken wat dat nog is XD

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bosmonster schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:55:
[...]

"Sorry, ik heb een Mac en snap niks van Windows"

Werkt meestal ook prima (en is nog waar ook). :+
Ik ben developer. Een developer naar je computer laten kijken is als een taxichauffeur je motor laten reviseren. Slechte metafoor maar hij werkt tot nu toe altijd :Y)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

kenneth schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Ik ben developer. Een developer naar je computer laten kijken is als een taxichauffeur je motor laten reviseren. Slechte metafoor maar hij werkt tot nu toe altijd :Y)
Correct vertaald zou het volgens mij meer in de buurt komen van: "Is alsof je een (auto-)monteur in je auto laat rijden". En dan is het antwoord: "Ja, maar een monteur kan toch wel rijden?"

Al met al houdt ik niet zo van die "leugentjes om bestwil". Vroeg of laat komen ze er toch wel achter dat je algemene computerkennis boven gemiddeld is. Nee, gewoon eerlijk en direct, "heb geen tijd" of "nee, daar heb ik echt geen zin in". Of wat ik ook nog wel eens gedaan heb: "Prima.. ik kom na het werk wel even langs, maak ik je pc, regel jij eten voor mij". Scheelt mij weer koken en dan is het ook wel weer gezellig :) .

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bij mij is het meestal zo dat ik ook echt niet de aangewezen persoon ben: ik ben niet goed in het oplossen van configuratie- of hardwareproblemen, ik ben goed in het voorkomen ervan. Daarom werken mijn computers altijd vlekkeloos maar weet ik me geen raad als ik achter een computer zit die al verkloot is. Ik help dus alleen mijn moeder en mijn vriendin met hun computer en zelfs dan kan ik in de helft van de gevallen het probleem niet oplossen.

Blijkbaar vergt development een ander soort creativiteit dan beheer. Het laatste mis ik totaal :D

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 05:42
Ik ben vooral nog op zoek naar goede comeback voor dit soort vragen:

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/computers/6.png

Nu ben ik zelf ook geen heilige, maar ik probeer uit principe óf te betalen voor goede producten óf ik zoek een gratis (bij voorkeur: free software) alternatief. Vaak zijn die ook gewoon superieur (7zip vs WinZip, bijvoorbeeld); soms lever je iets in voor een schoon geweten/een volle portemonnee (Inkscape vs Illustrator, bijvoorbeeld).

Maar stel je een familielid voor dat 'ie voor het roteren van z'n vakantiefoto's misschien Paint.NET of the GIMP zou kunnen gebruiken, nee, dan moet 'ie Adobe PhotoShop CS 6 hebben. Niet Elements, nee, de professionele versie. Oh, en doe InDesign en Illustrator er ook bij want ik wil een uitnodiging voor de buurtbarbecue maken.

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:51:
Bij mij is het meestal zo dat ik ook echt niet de aangewezen persoon ben: ik ben niet goed in het oplossen van configuratie- of hardwareproblemen, ik ben goed in het voorkomen ervan. Daarom werken mijn computers altijd vlekkeloos maar weet ik me geen raad als ik achter een computer zit die al verkloot is. Ik help dus alleen mijn moeder en mijn vriendin met hun computer en zelfs dan kan ik in de helft van de gevallen het probleem niet oplossen.

Blijkbaar vergt development een ander soort creativiteit dan beheer. Het laatste mis ik totaal :D
Klinkt behoorlijk herkenbaar :)
Soultaker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:53:

[afbeelding]

Nu ben ik zelf ook geen heilige, maar ik probeer uit principe óf te betalen voor goede producten óf ik zoek een gratis (bij voorkeur: free software) alternatief. Vaak zijn die ook gewoon superieur (7zip vs WinZip, bijvoorbeeld); soms lever je iets in voor een schoon geweten/een volle portemonnee (Inkscape vs Illustrator, bijvoorbeeld).

Maar stel je een familielid voor dat 'ie voor het roteren van z'n vakantiefoto's misschien Paint.NET of the GIMP zou kunnen gebruiken, nee, dan moet 'ie Adobe PhotoShop CS 6 hebben. Niet Elements, nee, de professionele versie. Oh, en doe InDesign en Illustrator er ook bij want ik wil een uitnodiging voor de buurtbarbecue maken.
Dat doe ik hier ook altijd. Aangezien ik van plan ben om ook developer te worden en ik het zelf niet leuk zou vinden moesten mensen mijn software gewoon downloaden ipv te kopen, probeer ik hier ook zo veel mogelijk op te letten.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Soultaker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:53:

[afbeelding]

Haha die is goed! :9

Maar inderdaad, mensen vinden ons werk en onze hobby altijd erg 'makkelijk'. Makkelijk dat zo iemand kennen en makkelijk in de zin van; 'kun je wel even doen'.

Owh en niet te vergeten, jij moet dan ook nog even uitleggen hoe Photoshop CS6 werkt :p

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 30-07-2012 15:10 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

/me denkt er over om deze jongen vanavond aan te schaffen

Ik twijfel alleen nog over schermformaat. Zit nogal een prijsverschil tussen de afmetingen :(

40" € 1 299,00
46" € 1 595,00
55" € 1 999,00

Afbeeldingslocatie: http://assets2.bcc.nl/media/catalog/product/cache/1/image/4e2dd084b8d123f1d27c2c8838aba1d1/6/3/63767_1.jpg

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

55"

Hoewel ik uberhaupt een andere zou kopen.. Vind de voet lelijk en het gekantelde scherm lijkt me zeer onpraktisch. (tenzij je hem aan de muur gaat hangen, maar dan zijn er goedkopere/betere alternatieven denk ik)

[ Voor 123% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2012 15:19 ]

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Aan het formaat wen je best snel. Hij lijkt al heel snel klein. Ik zou dus ook voor een zo groot mogelijke tv gaan.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

46 of 55 inch, die 40 is dan net weer zonde van het geld, vind ik. Jammer dat ze niet 50" hebben, dat zou er mooi tussen in vallen :o

• Korben
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

55" is wel echt asociaal groot. 40" is misschien weer net te klein, dus ik zou voor 46" gaan. De vraag is natuurlijk wel hoe groot je kamer is, in een bezemkast zijn alle drie de tv's te groot, maar in een loods is zelfs de 55" wellicht te klein.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik twijfel inderdaad wat tussen de 46 en 55. De 46 moet ik wel voor € 1400,- mee kunnen krijgen. De markt voor 55 is wat kleiner, dus weet niet hoever ik die naar beneden krijg. De stap van 46 naar 55 is me geen € 500,- waard ben ik bang.

• BM
  • Laatst online: 11:01

BM

Admin Softe Goederen
Ik heb zelf een 47" scherm staan, in een best wel kleine kamer, en het is schrikbarend hoe snel je went aan het formaat :) Groter wil ik ook niet (dat is veel te groot veel mijn woonkamer), maar dit gaat prima, kleiner wil ik ook niet meer :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 21:25
Ik heb net een 50" gekocht, maar als ik het over zou doen zou ik een 60" kopen.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 heeft pas een 24" scherm gekocht. Maargoed, niet voor in de woonkamer maar voor op mn studentenkamer. Een heel veel groter scherm past er ook niet echt bij op mn bureau.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kenneth schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:51:

Ik denk dat het iets anders ligt. Als beheerder zijnde vind ik 't onderhoud van machines in een gecontroleerde omgeving, die ik goed ken, niet lastig. Thuis is 't helemaal een makkie. Niet alleen kan ik de meeste problemen wel voorkomen maar als er toch wat fout gaat ken ik de historie van elke machine en ik weet meestal wel wat ik 't laatst heb gedaan voordat het fout ging. Je weet meestal wel waar je het moet zoeken.

Bij vrienden/familie weet je vaak niks van die machine, de probleemomschrijving is beperkt tot "hij doet 't niet meer", de historie luidt "vorige week deed ie het nog, en ik heb er niks aan veranderd", software en drivers zijn niet meer te vinden, om over licenties maar te zwijgen, maar ze weten bijna zeker dat de handige buurman dat programma ooit geinstalleerd heeft. Dat maakt die klussen zo vervelend.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 13:36
Zit te kloten met TinyMCE voor Symfony2. In een aparte bundle en zo is leuk, behalve wanneer je vervolgens eigen plugins moet installeren en daar geen mogelijkheid voor is zonder die bundle aan te passen of te forken :(. Lastig lastig...
Pagina: 1 ... 138 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.