De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.259 views

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57

Hoogie2004

Whohooooo

Korben schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:03:
[...]

Ja, of je complete Battle.net account wordt geblokkeerd.
Kwestie van zorgen dat het niet ontdenkt wordt :P
Dus niet teveel items kopen/verkopen in korte tijd. Delen van de dag niet actief. Zorgen dat al je connecties verlopen alsof ze vanaf een echte browser komen (denk aan headers en weet ik veel wat nog meer). Misschien zelfs af en toe licht verliesgevende transacties doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-07-2012 10:08 ]

My iRacing profile | Strava

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 01:45
Hoogie2004 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:07:
[...]

Kwestie van zorgen dat het niet ontdenkt wordt :P
Dus niet teveel items kopen/verkopen in korte tijd. Delen van de dag niet actief. Zorgen dat al je connecties verlopen alsof ze vanaf een echte browser komen (denk aan headers en weet ik veel wat nog meer). Misschien zelfs af en toe licht verliesgevende transacties doen :)
Browser? De hele Aution House gaat ingame ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:03:
[...]

Ja, of je complete Battle.net account wordt geblokkeerd.
Accountje kost 4 tientjes ofzo, die heb je er met een slimme bot zo uit :P Zijn mensen die een paar duizend euro/maand binnentrekken met auction house bots.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 26-07-2012 10:26 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

SoaDmaggot schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Browser? De hele Aution House gaat ingame ;)
Dat was een voorbeeld. De game zal ook wel headers meesturen neem ik aan?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hoogie2004 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Dat was een voorbeeld. De game zal ook wel headers meesturen neem ik aan?
Dat is allemaal goed beveiligd voor zover ik weet (mag ook wel, het gaat hier om een "echt geld"-dienst). De bots werken op basis van screen captures en genereren van mouseclicks. Wel iets meer werk dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 26-07-2012 10:40 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bosmonster schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Dat is allemaal goed beveiligd voor zover ik weet (mag ook wel, het gaat hier om een "echt geld"-dienst). De bots werken op basis van screen captures en genereren van mouseclicks. Wel iets meer werk dus.
Ah :) Prima.

Dan is het dus nog eenvoudiger om een user te emuleren zodat je niet te detecteren bent. Kwestie van timing, niet elke keer op dezelfde pixel klikken, etc.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Mwah, zo heel raar is dat toch niet? Een foldernaam mag in Windows niet op een spatie eindigen. Zijn je paden dynamisch (user-editable) en heb je daardoor de mogelijkheid dat er toch een spatie staat, dan gooi je er toch even een .Trim() overheen?

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 26-07-2012 11:00 ]

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Dat snap ik, maar mapnamen mogen ook niet beginnen met een spatie maar in dat geval vind Server.MapPath dat er geen exception gethrowt moet worden.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ben bezig met het ophalen van de voortgang van een landurig proces, via jquery welke een asmx service aanroept om de status op te halen..

Performt voor geen meter, maar het rare is dat het soms 4 sec duurt voordat mn breakpoint aan t begin van de servicemethod geraakt wordt. Wat betekend dat het probleem niet in mijn code zit, maar daarvoor ergens in t .net framework..

Na 30 minuten zoeken in all the wrong places... Ow wacht.. dat process doet zijn werk parrallel.. hmm... threadpool starvation anyone?

:facepalm:

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Maar dit is handig :D

Een push-app die je op je Android of iOS phone kan installeren, zodat je vanaf je server / website / desktop app push-notitficaties naar je phone kunt sturen.

https://pushover.net/

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GateKeaper schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:52:

Een push-app die je op je Android of iOS phone kan installeren, zodat je vanaf je server / website / desktop app push-notitficaties naar je phone kunt sturen.

Dat is best gaaf :) Daar ga ik eens goed naar kijken.

edit:
Die screenshot op de homepage:
Transmission
Download of 'Not illegal copyright infringement in any way.mkv' complete
:D

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 26-07-2012 11:59 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 19:15
Is zoiets als ProwlApp? http://www.prowlapp.com/

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
De meeste push aanbieders betaal je veel voor per bericht of de API werkt voor geen meter, dus zeker handig!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ja maar dan gratis en voor zowel iOS als Android blijkbaar. :)

Over de enorme prijs van €0,82 heen gelezen, doh :+

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 26-07-2012 12:04 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Cloud schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:00:
[...]

Ja maar dan gratis en voor zowel iOS als Android blijkbaar. :)
Maar wel de app kopen, voor het gigantische bedrag van 82 cent.

Ik heb 'm gekocht, even testen :D

• Megamind
Gratis is het niet
Applications are currently limited to sending 5,000 messages per month. If your application needs a higher message limit, please contact us for pricing information. Open source and non-commercial applications can receive free upgraded limits.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je bedoelt; gratis is het niet voor commerciële toepassingen die meer berichten dan 5.000/maand sturen? ;) Dat is niet zo'n ramp toch?

• Megamind
Cloud schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:12:
Je bedoelt; gratis is het niet voor commerciële toepassingen die meer berichten dan 5.000/maand sturen? ;) Dat is niet zo'n ramp toch?
Voor eigen gebruik niet nee, maar om een app mee te ontwikkelen met 80k gebruikers moet dit toch even goed bekeken worden :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Megamind schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:19:
[...]

Voor eigen gebruik niet nee, maar om een app mee te ontwikkelen met 80k gebruikers moet dit toch even goed bekeken worden :P
Dat is waar ja, maar als het open source of non-profit is heb je blijkbaar alsnog kans op een gratis verhoging. Dat is best netjes vind ik. :) Het kan in elk geval een stuk erger.

edit:
En BtM heeft ook een sterk punt hieronder :)

Ik heb zelf de app ook maar gekocht. Leuk om mee te spelen en meteen Sickbeard geconfigureerd om me te porren wanneer er nieuwe series gedownload zijn. Altijd handig.

[ Voor 21% gewijzigd door Cloud op 26-07-2012 12:40 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Megamind schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:19:
[...]

Als jij een ontwikkelt, dan kan je net zo goed push notifications toch meteen meenemen? Volgens mij is dit juist voor niet app gerelateerde integraties :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wGUTG.gif

:D

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Repost. Still funny though _o-

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cartman!
  • Niet online
Excuus, niet eerder voorbij zien komen :)

Dat Pushover is wel geinig, zit even te bedenken waar ik het voor kan gebruiken alleen :P

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:55
alienfruit schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:24:
Ja, maar ik heb geen Informatica opleiding en hier is het voornamelijk Java met Spring. Maar daar heb ik nooit mee gewerkt. Ik zoek meer wat in de mobiele apps hoek.
Wat zoek je dan en welke regio?
Volgens mij zoekt iedere club momenteel goede mensen. Ze zitten inmiddels wel eens vol met alle slechte/gemiddelde mensen en junioren. (daarmee wil ik niet zeggen dat junioren slecht zijn, maar het is dan handig om ook seniors te hebben binnen de organisatie)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
Zit hardop te lachen hier op m'n werk :P
Lastig mijn lach in te houden :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik kende het filmpje al maar met de tekst erbij is hij opeens herkenbaar en hilarisch :D

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Cartman!
  • Niet online
'Pushover' kan niet worden gedownload wegens een fout (941)
-O-

Probeer ik hem te installeren, krijg ik dus die fout, zie ik ineens een mailtje met dat ik geannuleerd heb en nu kan ik hem niet opnieuw kopen want Play Store denkt dat ik hem al heb aangeschaft. Zucht :{

[ Voor 58% gewijzigd door Cartman! op 26-07-2012 13:21 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

:-( Zeker een uur aan het zoeken waarom bepaalde waarder niet netjes terugkomen in .NET. Aantal dropdowntjes gemaakt die in een jQuery popupje komen, maar de dropdowns staan volgens de code altijd op het eerste element... Als ik de dropdowntjes buiten de popup zet werkt het wel...

Na lang zoeken blijkt dat de resultaten niet eens worden gepost naar de server... :? Lees ik nu dat als je een dialoogje maakt deze aan het einde van je body wordt gezet, buiten je form tags dus... En wat niet in de form staat wordt niet gepost... Zucht....

Leuk hoe je veel tijd kunt verliezen aan dat soort kleine kloterigheden... :( Had min of meer verwacht dat de elementen van de popup zouden blijven staan waar ik ze aanmaakte (in de form dus), op zich wel te verklaren waarom hij ze verplaatst, maar het zorgde dus voor een redelijk groot raadsel in eerste instantie...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Even pauze gehad :) Lekker hoor, dit weer!

Eneuhmz, pushover, this is all it takes :)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
static void Main(string[] args)
{
    var parameters = new NameValueCollection();
    parameters.Add("token", "Ga0ckwMAH2aettXx4zSKWESwecGE7z");
    parameters.Add("user", "KqPVtQgSpeT9a7NFyv31Qa9tacquqw");
    parameters.Add("message", "het is nu: " + DateTime.Now);
    parameters.Add("title", "hij werkt!");

WebClient client = new WebClient();
    var res = client.UploadValues(url, parameters);
}

(nee, token en user zijn niet echt)

Waarvoor ik 'm ga gebruiken? Ik heb wat websites die normaal bepaalde notificaties naar mijn email sturen (jullie vast ook genoeg). Dmv deze tool kan ik ze pushen. Indirect hetzelfde effect, maar nu is het wat "herkenbaarder", door de notificatie op je telefoon, maar ook door de in te stellen ringtone.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
Zijn die tokens niet geheim? Kan ik nu die code 100 keer uitvoeren waarna jij 100 push messages ontvangt?

edit: Ah, ok.

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 26-07-2012 13:30 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GateKeaper schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:28:
[...]

Waarvoor ik 'm ga gebruiken? Ik heb wat websites die normaal bepaalde notificaties naar mijn email sturen (jullie vast ook genoeg). Dmv deze tool kan ik ze pushen. Indirect hetzelfde effect, maar nu is het wat "herkenbaarder", door de notificatie op je telefoon, maar ook door de in te stellen ringtone.
Praktisch :) Ook handig om te weten is, dat er ook een emailadres is waar je naar toe kunt mailen (staat in je profiel). Wat daarop binnenkomt wordt ook gepushed naar je toestel. Door middel van de +label techniek (bekend van Gmail) kun je zelfs een specifiek toestel aansturen.

Niet gek. Sickbeard integratie heb ik net even getest, werkt prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 26-07-2012 13:32 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Aargh... Meer mensen problemen met 't XMPP netwerk (Google Chat, etc)?
http://www.google.com/app...v=status&ts=1343302458970 :(

[ Voor 36% gewijzigd door OkkE op 26-07-2012 13:39 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

OkkE schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:39:
Euhmz, heeft die relatie met de (push) notificatie servers? Ik merk nu dat mijn notificaties niet direct binnen komen xD. (ja, pushover stuurt ze over de google servers).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja, Google Talk zegt (vooral bij m'n contacten die in Android online zijn) dat de berichten niet bezorgd kunnen worden en personen gaan steeds online/offline.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Cartman!
  • Niet online
Pushover doet het hier niet, ik krijg de notificaties niet binnen. Gmail/PlayStore notificaties doen het wel overigens...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, gezellig een formulier in JavaScript waarbij je kosten en totalen moet berekenen >_<

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Oké, alle Nederlandse banken hebben dus een adres waar je spam die zogenaamd wordt verzonden namens die bank kunt melden: valse-email@[naam bank].nl Zo ook dus de ABN AMRO, waar ik spam van ontving: valse-email@nl.abnamro.com

Dus ik heb die spam-mailtjes aan hun gerapporteerd door ze te forwarden naar dat adres, zoals de bank graag wil. Krijg ik een automatisch antwoord terug:
Delivery to the following recipient failed permanently:

valse-email@nl.abnamro.com

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 553 553-Message filtered. Please see the FAQs section on spam
553-at http://www.messagelabs.com/support/ for more
553 information. (#5.7.1) (state 17).
Je kunt dus geen spam rapporteren aan de ABN AMRO, omdat hun spam-filter dat eruit filtert :') !

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Was me laatst ook al opgevallen ja. Te stom voor woorden.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
OkkE schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:39:
CodeCaster schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:52:
Ja, Google Talk zegt (vooral bij m'n contacten die in Android online zijn) dat de berichten niet bezorgd kunnen worden en personen gaan steeds online/offline.
http://ibnlive.in.com/new...ces-outage/274960-11.html

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ik heb wel eens die mailtjes geplakt in een contactformulier. Heeft geen nut want je krijgt gewoon een standaard antwoord dat je nergens op moet klikken. Tegenwoordig dus gewoon de links als webvervalsing rapporteren in Firefox en dan vind ik het wel prima.

• ThaNOD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 01:39
Phoenix1337 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:40:
Tegenwoordig dus gewoon de links als webvervalsing rapporteren in Firefox en dan vind ik het wel prima.
Ik had een keer een valse mail gehad van ing (wist het bestaan van valse-email@... nog niet) en toen heb ik een ticket ingeschoten bij de hoster van die phishing site. Binnen een paar uur was die offline. Werkt uiteindelijk beter dan hem alleen bij firefox rapporteren.

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Gelekte Windows Phone 8 SDK downloaden van een vage Chinese site. Hoera

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat zijn Azure deployments traag :X

Hobby project testen in de cloud, bedoeling is om dat ooit echt te gaan draaien daar :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
De eerste keer moeten je instances aangemaakt en geconfigureerd worden, vandaar. Tweede keer zou sneller moeten zijn (maar, toegegeven, nogsteeds niet echt snel).

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:58
Avalaxy schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:56:
De eerste keer moeten je instances aangemaakt en geconfigureerd worden, vandaar. Tweede keer zou sneller moeten zijn (maar, toegegeven, nogsteeds niet echt snel).
Alleen als je web deployment configureerd. Anders moet iedere keer heel de instance opgetuigd worden. In principe is het snel voor wat er allemaal achter de schermen gebeurd.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Zoiets als deze dus: http://pusher.com/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoiets zoek ik voor Windows Phone. Die doen ze natuurlijk weer niet :/
Compleet wat anders. Daarvoor moet je ook zelf de mobiele applicatie maken.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 26-07-2012 20:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 21:03
.oisyn schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:19:
[...]
Zoiets zoek ik voor Windows Phone. Die doen ze natuurlijk weer niet :/
[...]
Maar... Daar zit het standaard ingebakken... Gewoon telefoons aanmelden bij MSPNS en dan linkje doorsturen naar je webservice. Die daar in een database gooien oid en gaan met die banaan.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe meldt je een telefoon aan bij "MSPNS" dan?

.edit: ik wil dus geen mobiele app maken he.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 26-07-2012 20:38 ]

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:49

Priet

To boldly do what no one has..

Kent iemand laptops waarmee je wél buiten kunt werken? Of heb ik gewoon een brak scherm dat zelfs in de schaduw amper te zien is :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• StM
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Zal er vrees ik eerst andere beeldscherm technologieën mainstream moeten worden. Een E-ink achtig iets dat werkt op basis van reflectie ipv een kunstmatige lichtbron. Ik moet de eerste laptop nog tegenkomen waar het gewoon echt goed mee werkt buiten.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Priet schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:14:
Kent iemand laptops waarmee je wél buiten kunt werken? Of heb ik gewoon een brak scherm dat zelfs in de schaduw amper te zien is :?
Ik heb een Toshiba R500 met "transflective" scherm. Vandaag heerlijk in de zon gezeten met het scherm juist op 0 backlight.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:19:

[...]

Compleet wat anders. Daarvoor moet je ook zelf de mobiele applicatie maken.
Inderdaad. Zij geven je gewoon een API waarmee je verder kan in een eigen app.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:49:
[...]

Inderdaad. Zij geven je gewoon een API waarmee je verder kan in een eigen app.
Het idee van Pushover is juist dat je je helemaal niet druk hoeft te maken over een app. Hoe het bericht ontvangen wordt is niet je zorg. Dat is de kracht van Pushover, dus in dat opzicht wel interessanter dan Pusher.
Pusher en Pushover zijn voor verschillende doelen gemaakt, hoewel je in principe ook Pusher voor hetzelfde doel als Pushover zou kunnen gebruiken (maar dat is gewoon véél meer werk).

Verwijderd

Woohoo, korting bij TheOatmeal! http://theoatmeal.com/blog/3yearsale

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vet! Wat wil je bestellen? Zo'n value-pack van 4-stuks-voor-minder is misschien een idee als we snel genoeg 4 van hetzelfde soort willen bestellen?

*edit*
Ow, voor 5 posters dus alleen.

Wie wil er een Oatmeal poster?

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2012 22:49 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://supertoasty.com/
Dat is een wp7 service. De bijbehorende app kost alleen wel €2,29

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Inderdaad
RobIII schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 01:10:
:( Zo'n poster-pack is wel heeeeeel verleidelijk... 5 voor $40....

Why I believe printers were sent from hell
How a Web Design Goes Straight to Hell
Why I believe printers were sent from hell
Why working at home is both awesome and horrible

...maar dan die vijfde...
Maar ik zie er maar even vanaf. Genoeg uitgegeven laatste maanden :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 21:03
.oisyn schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:38:
Hoe meldt je een telefoon aan bij "MSPNS" dan?

.edit: ik wil dus geen mobiele app maken he.
Mja, op de website van pushover staat ook gewoon dat zij ervoor zorgen dat de client de berichten krijgt. Die client is daar ook gewoon een app. Het enigste verschil met wat ik voorstelde is dat zij de app al hebben gemaakt voor iOS en Android, maar nog niet voor WP7.
Nu is zo'n app die naar pushberichten luistert en eventueel een melding weergeeft als die op de voorgrond open is (en als die dat niet is wordt het door WP7 zelf afgehandeld) echt in 5 min. gemaakt. Het is dus niet zo'n grote ramp. Enigste nadeel van WP7 is dan dat je er voor moet zorgen dat de eindgebruiker de app 1x opent en dan elke x tijd weer (omdat de url waar je berichten heen stuurt verloopt als je dat niet doet).

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
N.a.v. Erik Meijer: Latency, Native Relativity and Energy-Efficient Programming die ik even zit te kijken kwam ik op "Every Programmer Should Know These Latency Numbers" wat, IMHO, inderdaad iets is wat mensen niet altijd helemaal goed beseffen en dus 't bekijken waard is.

En dat brengt me weer bij een tweet van alweer bijna 2 jaar terug die 't nog even wat duidelijker in perspectief zet* want die gekleurde blokjes waar 1 groene = 100 blauwe etc. vertekenen nogal.

* En die had, volgens mij, z'n oorsprong hier

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Ik kwam hem een maand of twee geleden al tegen en heb hem toen niet gehaald, omdat ik...
  1. ...nog geen smartphone had.
  2. ...het nut er niet helemaal van in zag.
Echter is er nu IFTTT support en blijkt de app (tijdelijk) maar 83 cent te kosten. Dat is toch een verleidelijk aanbod. Not sure, what to do, what to do with it. (Lees dat stuk met het deuntje van Tina Turner's What's Love Got To Do.)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:41:
Wat zijn Azure deployments traag :X

Hobby project testen in de cloud, bedoeling is om dat ooit echt te gaan draaien daar :)
Eindelijk dat hok draaien. Had flinke ruzie met MVC4 bundles in combinatie met dotless...

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ik haat trage databases. Ben nu op de devdb een query aan t draaien die aantal duplicates telt in een tabel met 2,6 miljoen records. Query doet er ruim 5 minuten over.

• urk_forever
  • Laatst online: 07-05 15:48
Phoenix1337 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:14:
Ik haat trage databases. Ben nu op de devdb een query aan t draaien die aantal duplicates telt in een tabel met 2,6 miljoen records. Query doet er ruim 5 minuten over.
Wat is nou 5 minuten, ik had laatst een update query die na 25 minuten nog niet klaar was op een tabel met ongeveer 500.000 records :P

Hail to the king baby!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Devilly schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:37:
Echter is er nu IFTTT support en blijkt de app (tijdelijk) maar 83 cent te kosten. Dat is toch een verleidelijk aanbod. Not sure, what to do, what to do with it. (Lees dat stuk met het deuntje van Tina Turner's What's Love Got To Do.)
Ik heb geen credit card. :')

Verwijderd

urk_forever schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:24:
[...]

Wat is nou 5 minuten, ik had laatst een update query die na 25 minuten nog niet klaar was op een tabel met ongeveer 500.000 records :P
Leuk hè, die triggers.
Laatst iets vergelijkbaars op TEST. Voer update uit die ongeveer 1500 van de 250000 records raakt, ben gaan lunchen, koffie halen, bijpraten en toen was die klaar (+/- 70 minuten).

Naast de 1500 gemuteerde records waren als gevolg van een trigger 600000 records aangemaakt in een ander tabel. Op zich terecht, maar niet nodig.

note to self: trigger tijdelijk uitzetten bij opnieuw uitvoeren ...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Devilly schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:27:
[...]

Ik heb geen credit card. :')
Grootste nadeel aan de Android Market. Alleen CC, geen Paypal. Alleen maar omdat ze hun eigen Google Wallet willen promoten. Ze lopen zoveel geld mis door dat gedoe, ongelooflijk.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 07-04 15:08
Ik gebruik geen CC voor aankopen in de App Store van Apple. Ik koop af en toe een iTunes kaartje. Dat maakt de drempel nog lager :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• urk_forever
  • Laatst online: 07-05 15:48
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Leuk hè, die triggers.
Laatst iets vergelijkbaars op TEST. Voer update uit die ongeveer 1500 van de 250000 records raakt, ben gaan lunchen, koffie halen, bijpraten en toen was die klaar (+/- 70 minuten).

Naast de 1500 gemuteerde records waren als gevolg van een trigger 600000 records aangemaakt in een ander tabel. Op zich terecht, maar niet nodig.

note to self: trigger tijdelijk uitzetten bij opnieuw uitvoeren ...
Bij mij had het niet eens met triggers te maken. Ik deed het volgende:

SQL:
1
UPDATE tabel SET kolom = REPLACE(kolom, 'string1', 'string2')

waarbij kolom een NVARCHAR(MAX) was waar een naar xml geserializeerde DataSet in stond (ik moest het datatype van een kolom wijzigen). En dat duurde dus behoorlijk lang.

Hail to the king baby!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Frameworks zonder viewmodels zijn lastig. Heel m'n XAML vol converters. :X

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Cartman!
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:37:
[...]
Grootste nadeel aan de Android Market. Alleen CC, geen Paypal. Alleen maar omdat ze hun eigen Google Wallet willen promoten. Ze lopen zoveel geld mis door dat gedoe, ongelooflijk.
Dat begrijp ik ook niet nee, zeker in NL waar een CC nog steeds niet erg ingeburgerd is lijkt het me dat je alternatieven zou willen invoeren.

Zelf heb ik er wel een dus ik heb er verder weinig last van.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cartman! schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:10:
[...]

Dat begrijp ik ook niet nee, zeker in NL waar een CC nog steeds niet erg ingeburgerd is lijkt het me dat je alternatieven zou willen invoeren.
Yes. Sowieso is Nederland daar niet alleen in, het is simpelweg de VS waar een CC veel meer gebruikt wordt dan in bijvoorbeeld Europa.

Als Google ook Paypal en een paar direct debet technieken toevoegd, kunnen ze echt zo veel meer binnenhalen. Onbegrijpelijk dat ze dat niet willen doen, t.b.v. hun Google Wallet waar ze v.z.i.w. niets meer verdienen.

Wat ik nu doe is een aantal aankopen 'opsparen' en dan koop ik een 3vcash kaart en koop ik alles tegelijkertijd. Probleem is alleen dat die dingen verlopen na X tijd en je ze nooit exact leeg kunt maken.

• Cartman!
  • Niet online
Je hebt hier ook genoeg debetkaarten idd, PaySafe is er 1 van geloof ik (voormalig Walliecard dacht ik). Blijkbaar denken ze meer te verdienen met hun eigen Wallet-dienst dan met een concurrent in zee te gaan.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Paysafecard ken ik, maar die heeft weer een ander nadeel. Die is gewoon helemaal niet online te koop; alleen offline. 3vcash kun je tenminste nog online kopen met iDeal :) Misschien toch eens beter naar kijken of eentje aanschaffen, maar dan moet ik me eerst even verder inlezen.

Maar goed dit gaat wat offtopic :Y) ik wilde alleen even ranten op het only-CC beleid van Google. :P

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Hehe. Ik heb weleens Ukash voor die dingen gebruikt. Maar inderdaad het is gewoon stug van Google om alleen CC te ondersteunen.

Nothing to see here!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:49

Priet

To boldly do what no one has..

OnTracK schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:30:
[...]
Ik heb een Toshiba R500 met "transflective" scherm. Vandaag heerlijk in de zon gezeten met het scherm juist op 0 backlight.
Ah, transflective! Dat zit volgens mij ook in m'n telefoon (HTC Desire HD) en dat werkt buiten idd prima :) Helaas staat het bijna nooit in de specificaties, laat staan in de keuzefilters (zoals in de pricewatch) :(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Cloud schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:23:
Paysafecard ken ik, maar die heeft weer een ander nadeel. Die is gewoon helemaal niet online te koop; alleen offline. 3vcash kun je tenminste nog online kopen met iDeal :) Misschien toch eens beter naar kijken of eentje aanschaffen, maar dan moet ik me eerst even verder inlezen.

Maar goed dit gaat wat offtopic :Y) ik wilde alleen even ranten op het only-CC beleid van Google. :P
https://www.wertkartenverkauf.com/

Meerdere malen met iDeal daar gekocht, snel en makkelijk :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

m19 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:00:
[...]

https://www.wertkartenverkauf.com/

Meerdere malen met iDeal daar gekocht, snel en makkelijk :)
Oh snap! :D Bedankt voor de tip, meteen bookmarked. Gaat zeker van pas komen. :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Microsoft en Google moeten gewoon MoneyBookers gebruiken. Genoeg keuze.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Avalaxy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:15:
Microsoft en Google moeten gewoon MoneyBookers gebruiken. Genoeg keuze.
Nederlanders moeten gewoon credit cards gebruiken. Genoeg keuze ;)

• StM
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Waarom? Ik walg van het complete concept van kopen op afbetaling (Ja ik weet dat je debet kaarten hebt). Het is dat ik er niet onderuit kom ivm zakelijke betalingen aan Amerikaanse bedrijven, maar ik vind die hele CC manie totale onzin.

iDeal of een soortgelijk systeem moet gewoon Europees en daarna wereldwijd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door StM op 27-07-2012 13:25 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Afbetaling is een eigen keuze bij iedere credit card (en ondanks dat blijft het het meest gehoorde argument van Nederlanders). Het is ook logischer om 1 betaalmethode te hebben die je zowel on- als offline kunt gebruiken, ipv iDeal, PIN, etc.

Credits cards zijn al de internationale standaard, maar door een ongefundeerde bangheid van sommige mensen zijn banken genoodzaakt hier eigen systemen voor omheen te bedenken gebaseerd op directe afschrijving (waar ik veel huiveriger voor ben).

Daarnaast bieden Credit card maatschappijen, als intermediair, vaak volledige verzekering aan.

Het is mij dus een raadsel waar die Nederlandse afkeer vandaan komt en ze liever een custom systeem op basis van directe, onverzekerde afschrijving gebruiken ipv Credit cards.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 27-07-2012 13:32 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

StM schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:24:
Waarom? Ik walg van het complete concept van kopen op afbetaling (Ja ik weet dat je debet kaarten hebt). Het is dat ik er niet onderuit kom ivm zakelijke betalingen aan Amerikaanse bedrijven, maar ik vind die hele CC manie totale onzin.
Ik vind dingen zoals extra verzekering en de mogelijkheid tot chargeback niet bepaald onzin, en al helemaal als het om betalingen richting buitenland gaat.

Bovendien is afbetalen met rente een keuze; je kunt ook maandelijks 100% rentevrij aflossen (wat in dat geval overigens ook betekend dat je BKR registratie vervalt).

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 27-07-2012 13:35 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:11

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb er vooral een gruwelijke hekel aan om nog geld op mijn bankrekening te hebben staan dat ik in feite al niet meer heb. Ik heb ook een cc, maar fijn om er aankopen mee te doen van meer dan een paar euro vind ik het niet.

• Cartman!
  • Niet online
Patriot schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:38:
Ik heb ook een cc, maar fijn om er aankopen mee te doen van meer dan een paar euro vind ik het niet.
Dat ook ja, mijn betaling staat ook op 100% aan het einde van de maand. In het buitenland is het in een restaurant wel handig om te hebben, heeft me al een paar keer 'gered' zegmaar.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

StM schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:24:
Waarom? Ik walg van het complete concept van kopen op afbetaling
Het hoeft geen afbetaling te zijn. Ik moet iedere maand alles terugbetalen, niets termijnen, niets rente. Dan is het alleen nog maar een concept dat in je hoofd zit, onder de streep kost het evenveel als gelijk betalen.
Patriot schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:38:
Ik heb er vooral een gruwelijke hekel aan om nog geld op mijn bankrekening te hebben staan dat ik in feite al niet meer heb.
Tijd om een goede administratie te gaan voeren? Het geld voor de zorgverzekering die volgende week pas afgeschreven wordt staat toch ook nog op je rekening?

Ik weet precies wat ik nog te besteden heb, ook aankopen in de toekomst (bestellingen die nog geleverd en dus nog afgeschreven moeten worden) of terugkerende zaken (GWL enzo) zijn al verwerkt in mijn administratie.

Liquide middelen en budget zijn twee verschillende zaken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

kenneth schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:57:
[...]
Tijd om een goede administratie te gaan voeren? Het geld voor de zorgverzekering die volgende week pas afgeschreven wordt staat toch ook nog op je rekening?
Dat vind jij hetzelfde? Ik namelijk niet.
Ik weet precies wat ik nog te besteden heb, ook aankopen in de toekomst (bestellingen die nog geleverd en dus nog afgeschreven moeten worden) of terugkerende zaken (GWL enzo) zijn al verwerkt in mijn administratie.
Ik ook. Dus?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat stoort het dan dat je 1000 euro op je rekening hebt waarvan 200 euro al 'uitgegeven' is? Of dat nu de zorgverzekering is of de laatste aanbiedingen van bol.com, het komt op hetzelfde neer.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

kenneth schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:22:
Wat stoort het dan dat je 1000 euro op je rekening hebt waarvan 200 euro al 'uitgegeven' is? Of dat nu de zorgverzekering is of de laatste aanbiedingen van bol.com, het komt op hetzelfde neer.
Omdat ik voor mijn zorgverzekering nooit eerst geld geleend heb van een ander. Een maandelijkse afschrijving is in mijn ogen gewoon iets heel anders dan een creditcard afschrijving. Ik ben op dat moment geld aan het lenen wat in feite nergens op slaat omdat ik gewoon geld heb.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Als je "lenen" nou eens vervangt door "voorschieten". Is de drempel dan niet minder hoog?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

of je het nu 'voorschieten', 'lenen', of 'automatische incasso', 'maandelijkse afschrijving' of .. noemt: het komt er hoe dan ook op neer dat je nu geld op je rekening hebt dat er toch vanaf zal gaan.
Of dat nu creditcard, zorgverzekering, huur, ... is maakt niets uit imho.

Want een zorgverzekering die je maandelijks betaald is evenzeer een soort van 'voorschieten' op een jaarlijkse afrekening (net als gas/water/elec trouwens). En je kan 'voorschieten' perfect vervangen door 'lenen zonder intrest' in een groot aantal gevallen.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

GateKeaper schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:42:
Als je "lenen" nou eens vervangt door "voorschieten". Is de drempel dan niet minder hoog?
Nee, want het is precies hetzelfde?

Het is gewoon een uitstel van betaling die ik niet nodig vind. Wat mij betreft is het een goede zaak dat er geïnvesteerd wordt in alternatieven die directe betaling mogelijk maken.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 14:23
Vind je vooruit betalen dan beter? Want in België kan je al bij verschillende instanties "prepaid" credit cards krijgen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Patriot schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Nee, want het is precies hetzelfde?

Het is gewoon een uitstel van betaling die ik niet nodig vind.
Het is nodig als je wilt bestellen uit het buitenland 8) En er is geen PayPal oid beschikbaar.

Het zou fijner zijn als alles met iDEAL oid kan maar dat is nu eenmaal niet de realiteit. Om dan CC's te mijden omdat je het in je hoofd interpreteert als een lening :?

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

kenneth schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:20:
[...]
Het is nodig als je wilt bestellen uit het buitenland 8) En er is geen PayPal oid beschikbaar.
Het is in de praktijk nodig ja, in theorie is het nergens voor nodig. Ik neem aan dat je ook wel snapt dat ik dat bedoelde.
Het zou fijner zijn als alles met iDEAL oid kan maar dat is nu eenmaal niet de realiteit. Om dan CC's te mijden omdat je het in je hoofd interpreteert als een lening :?
Creditcards mijden? Dat maak je er toch echt zelf van hoor, ik heb alleen gezegd dat ik er een hekel (een gruwelijke hekel, om precies te zijn) aan heb dat het niet direct is (of liever, dat ik geld heb dat ik al heb uitgegeven) en dat ik het niet fijn vind om aankopen van meer dan een paar euro te doen.

Ik ben echt niet zo naïef dat ik geen cc gebruik alleen maar omdat ik het geen fijne manier van betalen vind, daar zou ik alleen mezelf mee hebben.

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Volgens mij is Nederland een van de weinige landen in europa waar creditcard betalingen in een supermarkt gewoon niet mogelijk zijn. Daar loop ik iedere keer weer tegenaan als ik in Nederland ben.

En ja, als zelfs de supermarkt geen creditcard accepteerd, waarom zou je er dan een nemen?

Voor mij hier in Finland is het voordeel van een creditcard (of een combi debit/creditcard) erg duidelijk: je kan er overal mee betalen en de betalingen gaan sneller (een creditcard hoeft niet altijd direct online te gaan, itt bijvoorbeeld direct
debit kaarten)

petersmit.eu

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Pete schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:29:
Volgens mij is Nederland een van de weinige landen in europa waar creditcard betalingen in een supermarkt gewoon niet mogelijk zijn. Daar loop ik iedere keer weer tegenaan als ik in Nederland ben.
Euhmz, mijn creditcard heeft een chip, waarmee hij (volgens ABN AMRO) gewoon normaal als pinpas is te gebruiken. Zit ook een pincode bij. Nog nooit als pinpas gebruikt though.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik weet niet precies hoe het zit, maar niet iedere pinautomaat ondersteunt creditcards. Ik weet bijvoorbeeld dat de McDonald's geen ondersteuning heeft voor creditcards. Bij geldautomaten is het ook altijd apart aangegeven.
Pagina: 1 ... 137 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.