Volgens mij heeft Cyberduck ook zo'n feature maar die zit ergens ver weggestopt denk ik. Heb ook al even in de docs van Cyberduck gekeken maar daar vind ik niet meteen de meest duidelijke uitleg. Dan maar even verderdoen met de trial van Transmit.
Transmit en Forklift zijn imho de beste FTP clients, volgens mij kunnen deze beiden FTP mounten als 'hdd'. Onder OSX kan je bij default zonder met macfuse te klooien alleen FTP read only mounten.
Forklift was een tijdje 99ct, maar zal nu wel weer duurder zijn.
Forklift was een tijdje 99ct, maar zal nu wel weer duurder zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 21-07-2012 18:05 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Om weer terug te komen op het var-verhaal...

...dit plaatje is wel toepasselijk:Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:30:
[...]
C#:
1 2 3 var collectie = new Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>>(); // v.s. Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>> collectie = new Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>>();

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Gefeliciteerd! Leuk om te hebben (doe ze zelf ook), maar betekent niet heel veelDido schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 08:41:
En mission accomplished. MCPD is binnen, in minder dan drie weken
19 dagen, minus twee zondagen, 17 dagen effectief
Verwijderd
Ik heb tot nu toe zowat dezelfde ervaring als jou. Ik heb een aantal jaar gewerkt met PHP maar sinds ik met Rails ben begonnen heb ik zoiets van "Waarom is dit allemaal zo veel werk in PHP?".m19 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:51:
Tot een aantal maanden terug was PHP de taal voor mij. Na mijn stage (en de inefficiente manier van werken daar) begon PHP steeds minder leek te worden.
Ben nu een aantal weken bezig met Ruby. Eerst gelijk het diepe in met een boek Ruby On Rails, omdat ik voornamelijk web development doe. Na een paar hoofdstukjes toch besloten om eerst maar in Ruby zelf te verdiepen. En heb nu het boek weer opgepakt.
Maar wat is dat een stuk leuker, alles "werkt" gewoon. En dan kijk ik naar de code die ik heb getypt (en nee, niet de rails generate scaffold) en dan heb ik echt zoiets van: Waarom zo moeilijk in PHP.
Zijn er meer Ruby (on Rails) developers hier? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb momenteel dus geen reden om terug over te schakelen op PHP.
Maken jullie dan ook websites voor kleine ondernemers c.q. bedrijven? Mijn ervaring is dat die altijd shared hosting hebben waardoor je 'vastzit' aan PHP.
Gelukkig maakt Symfony2 een hoop goed, maar toch. RoR of Django of Spring zou ook wel mooi zijn om te gebruiken.
Gelukkig maakt Symfony2 een hoop goed, maar toch. RoR of Django of Spring zou ook wel mooi zijn om te gebruiken.
Hangt toch van hoster tot hoster af hoor denk ik. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn shared host wel RoR aanbied.
* RayNbow heeft eindelijk Windows 8 Release Preview op z'n tablet geinstalleerd...
Wat een vooruitgang vergeleken met de Dev Preview!
Wat een vooruitgang vergeleken met de Dev Preview!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik regelde altijd zelf de hosting, als ze klanten hun eigen hosting hadden dan hadden of de keuze flink meer voor onderhoud en ontwikkeling voor de website te betalen, of gewoon bij mij te hosten.Struikrover schreef op zondag 22 juli 2012 @ 08:45:
Maken jullie dan ook websites voor kleine ondernemers c.q. bedrijven? Mijn ervaring is dat die altijd shared hosting hebben waardoor je 'vastzit' aan PHP.
Na 1 goede klant heb ik tegenwoordig een "gratis" dedicated server en host ik daar alles op voor klanten.
Ik zie in elk geval wel dat ik niet de enigste ben vol lof over Ruby
Mag ik vragen welke dat is? Ik adviseer mensen vaak om Antagonist te nemen, omdat het een relatief goede shared hosting biedt (software up to date etc).wsitedesign schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:50:
Hangt toch van hoster tot hoster af hoor denk ik. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn shared host wel RoR aanbied.
Zelf regelen is wel tof, maar je bent ook verantwoordelijk voor: onderhoud, uptime, troubleshooting terwijl ik dat nu gelukkig niet hoef te doen. Het moet wel een hobby blijvenm19 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:26:
[...]
Ik regelde altijd zelf de hosting, als ze klanten hun eigen hosting hadden dan hadden of de keuze flink meer voor onderhoud en ontwikkeling voor de website te betalen, of gewoon bij mij te hosten.
Na 1 goede klant heb ik tegenwoordig een "gratis" dedicated server en host ik daar alles op voor klanten.
Ik zie in elk geval wel dat ik niet de enigste ben vol lof over Ruby
Een gratis dedicated server is ook wel
Een Canadese hosting provider (Vexxhost). Ben er nu al een jaar of 3 bij, op een paar kleine issues na nog nooit veel problemen gehad. Support is soms wel vervelend vanwege de verschillende tijdszones natuurlijk...Struikrover schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:03:
[...]
Mag ik vragen welke dat is? Ik adviseer mensen vaak om Antagonist te nemen, omdat het een relatief goede shared hosting biedt (software up to date etc).
Voor eenvoudige projecten lijkt shared hosting wel een mooie oplossing maar ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat het voor uitgebreidere of gem-heavy applicaties prettig werkt. Ik merk zelf dat verschillende projecten eigenlijk altijd op verschillende versies van Ruby en Rails blijven hangen. Dit met name afhankelijk van het moment van oplevering en quirks die je zo nu en dan bij verschillende combinaties van gems en Ruby/Rails-versies tegenkomt.
Als je in zo'n geval afhankelijk bent van het versie-aanbod van je host dan lijkt mij dat niet helemaal ideaal werken. Ik zie bij Vexxhost overigens niet direct staan welke versies ze zoal aanbieden, enkel 'Rails 3' wordt genoemd. Zelf heb ik overigens net als m19 gewoon een dedicated server draaien wat wel prima werkt. Heroku is overigens ook een prima alternatief voor een wat eenvoudige app, gratis zolang je maar 1 concurrent user hoeft te bedienen en weinig ruimte nodig hebt, daarna wel prijzig helaas.
Als je in zo'n geval afhankelijk bent van het versie-aanbod van je host dan lijkt mij dat niet helemaal ideaal werken. Ik zie bij Vexxhost overigens niet direct staan welke versies ze zoal aanbieden, enkel 'Rails 3' wordt genoemd. Zelf heb ik overigens net als m19 gewoon een dedicated server draaien wat wel prima werkt. Heroku is overigens ook een prima alternatief voor een wat eenvoudige app, gratis zolang je maar 1 concurrent user hoeft te bedienen en weinig ruimte nodig hebt, daarna wel prijzig helaas.
Verwijderd
Ik heb voor kleine bedrijven wel al wat gemaakt in PHP, nog niet in Rails. Ben dat wel van plan. Ik neem aan dat er ook wel hosters zullen zijn die dit aanbieden?Struikrover schreef op zondag 22 juli 2012 @ 08:45:
Voor mijn gevoel zijn mensen meer lyrisch vaak over 'het framework' Rails bijvoorbeeld dan over Ruby. Ze komen van PHP zonder framework of met een eigen hakkie takkie oplossing en dan pakken ze Ruby met een bestaand framework (Rails / Sinatra whatever) en dan vinden ze PHP ineens omslachtig.
Maar imho ligt het dan vaak meer aan het afwezig zijn van een framework bij PHP dan dat het aan 'Ruby' ligt, ook voor PHP zijn prima frameworks te vinden (Symfony 2, Lithium e.d.).
Maar imho ligt het dan vaak meer aan het afwezig zijn van een framework bij PHP dan dat het aan 'Ruby' ligt, ook voor PHP zijn prima frameworks te vinden (Symfony 2, Lithium e.d.).
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Symfony 2 vind ik echt een van de positiefste dingen die momenteel de PHP community bestormd. Het kan een aardig stijle leercurve hebben, maar als je de blogs van Fabien Potencier erbij leest dan krijg je ook als PHP leek aardig wat goede best practices te lezen.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Rails is een prachtig framework en dat lijkt vaak te zijn wat mensen waarderen, het biedt een prima MVC-ig framework met een degelijke ORM. Het framework leunt echter wel redelijk op het feit dat in de flexibiliteit die Ruby biedt.ZpAz schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:28:
Voor mijn gevoel zijn mensen meer lyrisch vaak over 'het framework' Rails bijvoorbeeld dan over Ruby. Ze komen van PHP zonder framework of met een eigen hakkie takkie oplossing en dan pakken ze Ruby met een bestaand framework (Rails / Sinatra whatever) en dan vinden ze PHP ineens omslachtig.
Aan de andere kant steekt naar mijn bescheiden mening de standaard API van Ruby prettiger in elkaar dan die van PHP; het is gewoon in zijn geheel objectgeoriënteerd opgezet is heeft minder last van de legacy-bagage die PHP met zich meesleurt. De syntaxtic sugar en support voor lambda functies en daarmee beknopt en krachtig aan de gang te kunnen met zaken als map, reduce, select en yielding maakt het wat mij betreft een prettigere taal om mee te werken dan PHP.
En niet te vergeten alle third party bundles via www.knpbundles.com. De Google bundle bijvoorbeeld is echt awesomearmageddon_2k1 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:31:
Symfony 2 vind ik echt een van de positiefste dingen die momenteel de PHP community bestormd. Het kan een aardig stijle leercurve hebben, maar als je de blogs van Fabien Potencier erbij leest dan krijg je ook als PHP leek aardig wat goede best practices te lezen.
Map reduce is vzwiw een onderdeel van het database systeem wat je gebruikt (CouchDB / Hadoop e.g) iets wat je ook kan toepassen in PHP. En lambda is mogelijk in PHP 5.3.Leftblank schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:58:
[...]
Rails is een prachtig framework en dat lijkt vaak te zijn wat mensen waarderen, het biedt een prima MVC-ig framework met een degelijke ORM. Het framework leunt echter wel redelijk op het feit dat in de flexibiliteit die Ruby biedt.
Aan de andere kant steekt naar mijn bescheiden mening de standaard API van Ruby prettiger in elkaar dan die van PHP; het is gewoon in zijn geheel objectgeoriënteerd opgezet is heeft minder last van de legacy-bagage die PHP met zich meesleurt. De syntaxtic sugar en support voor lambda functies en daarmee beknopt en krachtig aan de gang te kunnen met zaken als map, reduce, select en yielding maakt het wat mij betreft een prettigere taal om mee te werken dan PHP.
Verwijderd
Dat klopt langs een kant ook wel. Ikzelf heb voor het overschakelen naar Rails ook nog even gespeeld met CodeIgniter en Kohana, wat ik ook allebei leuke frameworks vond.ZpAz schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:28:
Hmmm, zou dat Zend/Silverstripe compatible te maken zijn? Ziet er interessant uit.Struikrover schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:17:
[...]
En niet te vergeten alle third party bundles via www.knpbundles.com. De Google bundle bijvoorbeeld is echt awesome. AdWords, Analytics en Maps in 1 configuratie maakt het makkelijk om dat even voor een klant te integreren in z'n website, dat kan ik je wel vertellen
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Map/Reduce zijn naast een functionaliteit van een hoop databasesystemen ook gewoon twee functies. Ik heb ook niet gesteld dat het in PHP niet kan, het vereist alleen meer werk. Vergelijk bijvoorbeeld deze twee snippits;ZpAz schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:27:
[...]
Map reduce is vzwiw een onderdeel van het database systeem wat je gebruikt (CouchDB / Hadoop e.g) iets wat je ook kan toepassen in PHP. En lambda is mogelijk in PHP 5.3.
PHP:
1
2
3
4
5
| $func = function($value) { return $value * 2; }; print_r(array_map($func, range(1, 5))); |
Dit kan mogelijk nog op één regel maar ik heb even geen PHP paraat.
En
Ruby:
1
| puts (1..5).map {|i| i*2} |
Beide stukken code printen een array met de elementen 2,4,6,8,10, maar in mijn ogen is de laatste prettiger om mee te werken.
De code voor PHP kan dan ook met een anonieme functie, toch?
Maar het is gewoon geen functionele taal in die zin, waar Ruby dat wel wat meer is, samen met Python overigens:
EDIT:
. Kun je gelijk de FOSUserBundle gebruiken, die is ook ideaal. Database driven gebruikers zonder omkijken, met mogelijkheid tot confirmatie email, password reset etc
PHP:
1
| print_r(array_map(function($v){ return $v*2 }, range(1,5))); |
Maar het is gewoon geen functionele taal in die zin, waar Ruby dat wel wat meer is, samen met Python overigens:
Python:
1
| print [x*2 for x in range(5)] |
EDIT:
Come join the dark side, we have bundlesFiresphere schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:37:
[...]
Hmmm, zou dat Zend/Silverstripe compatible te maken zijn? Ziet er interessant uit.
[ Voor 45% gewijzigd door Struikrover op 22-07-2012 14:23 ]
Ik gebruik RoR (nog) niet, dus het maakt mij niet zo veel uit. Was meer het punt dat er wel degelijk shared hosting pakketten bestaan waar het in zit ^^Leftblank schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:20:
M'n Raspberry Pi is binnen \o/
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Veel plezier ermee 
Ik overweeg eventueel ook om er eentje te bestellen, maar het zal toch maar weer afhangen hoe de financiën ervoor staan na de zomer
Ik overweeg eventueel ook om er eentje te bestellen, maar het zal toch maar weer afhangen hoe de financiën ervoor staan na de zomer
Wilde een tweede bestellen, maar m'n CC is geblokkeerd 
Krijg de melding dat'ie misschien geskimt is. Ah well.
Krijg de melding dat'ie misschien geskimt is. Ah well.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Same here. Ik vraag me af voor wat ik het zal gaan gebruiken. Eventueel een mini-servertje opzetten. Ik zie nog wel.wsitedesign schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:28:
Veel plezier ermee
De versie die ook daadwerkelijk spelers koopt en verkoopt draait sinds gisteravond. Het is een beetje uit de hand gelopen. In ongeveer 24 uur tijd heeft ie iets van 1,5 miljoen coins verdiend. Ter indicatie, de top trader verdient per week 5 miljoen, en ik sta na 1 dag dus op de 20e plek in de leaderboards.oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:51:
Zoals ik al zei, FIFA Ultimate Team auctionhouse data. 850.000 records (dat is wat ik heb binnengehengeld, er zijn er nog veel meer) aan (al dan niet gelukte) trades van spelers en andere items.
De bedoeling is de marktwaarde van een item te bepalen en zo geautomatiseerd koopjes te spotten.
.edit: snelle analyse zegt dat er 185.682 spelers verkocht zijn binnen die tijdsperiode. De duurste was Christiano Ronaldo voor 1.528.000 coins.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zoiets vind ik altijd machtig mooi. Ik weet niet in hoeverre dit toegestaan is bij Fifa, maar leuk dat het kan..oisyn schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:25:
[...]
De versie die ook daadwerkelijk spelers koopt en verkoopt draait sinds gisteravond. Het is een beetje uit de hand gelopen. In ongeveer 24 uur tijd heeft ie iets van 1,5 miljoen coins verdiend. Ter indicatie, de top trader verdient per week 5 miljoen, en ik sta na 1 dag dus op de 20e plek in de leaderboards
Ik heb toen samen met een Turkse hacker in de game Knight Online een hack gemaakt (nja, die Turk, mijn kennis was daar echt niet goed genoeg voor) die ook alle merchants scant en items kocht. Behoorlijk wat (irl) dollars mee verdient.
Awsome!! Je haalt automatisch dus binnen wat wat heeft opgebracht en koopt lager in en verkoopt weer hoger?.oisyn schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:25:
[...]
De versie die ook daadwerkelijk spelers koopt en verkoopt draait sinds gisteravond. Het is een beetje uit de hand gelopen. In ongeveer 24 uur tijd heeft ie iets van 1,5 miljoen coins verdiend. Ter indicatie, de top trader verdient per week 5 miljoen, en ik sta na 1 dag dus op de 20e plek in de leaderboards
Ik ook. Alleen nu nog ergens een adapter regelen....oisyn schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:50:
M'n Raspberry Pi is binnen \o/
Dit is wel wat:
http://www.businessweek.c...-offer-unlimited-vacation
Volgens mij kan ik daar wel aan wennen
http://www.businessweek.c...-offer-unlimited-vacation
Volgens mij kan ik daar wel aan wennen
Ik heb een bedrijf gevonden die 6 weken vakantie bied. Ik ga daar maar mooi solliciteren
Ik krijg hier al 32 dagenalienfruit schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:21:
Ik heb een bedrijf gevonden die 6 weken vakantie bied. Ik ga daar maar mooi solliciteren
Als ze zoveel bonussen aanbieden moet het werk wel bagger zijn,
. Deze quote zegt het al:
m.a.w, geen leuke plek om te werken.[...] in the hopes of lowering employee stress and cutting down on disruptive turnover.
Vraag me af hoe dat dan werkt als een project een deadline heeft.
Ja je mag met vakantie maar het huidige project moet voor Dec 2012 af... dus eigenlijk kunnen we je niet missen..
Ja je mag met vakantie maar het huidige project moet voor Dec 2012 af... dus eigenlijk kunnen we je niet missen..
Zo'n beetje de gehele top 100 doet het geautomatiseerd. Je kan dat wel concluderen uit het feit dat ze 0 wedstrijden gespeeld hebben en het team een rating van 0 (oftewel geen spelers) heeft.wsitedesign schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:30:
Wacht maar tot EA er achter komt dat je het geautomatiseerd doet
Ik weet eigenlijk niet wat Fifa er officieel over zegt. Volgens mij doen ze er vrij weinig aan. Het is ook niet het misbruik maken van bugs zoals met itemduplicatie bijvoorbeeld het geval is. Maar ik verlies ook zo vaak een bid van iemand anders binnen een paar seconde dat een kaart op de markt is, dus dan is een andere autobuyer gewoon sneller.m19 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:57:
[...]
Zoiets vind ik altijd machtig mooi. Ik weet niet in hoeverre dit toegestaan is bij Fifa, maar leuk dat het kan.
Ja. Hoger als in hoger dan ik het gekocht heb. Maar nog steeds onder de marktprijs. Ik kan er wel meer uitpersen, maar dan moeten ze langer te koop staan. Ik wil gewoon een quick sellTheNephilim schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Awsome!! Je haalt automatisch dus binnen wat wat heeft opgebracht en koopt lager in en verkoopt weer hoger?
Oh gut, ik voel me nu toch wel oud nu zulke vragen voorbij komen, en ik ben nog maar 23.
Schijf A: en B:
Niet zo zeer programming, maar ach..
Hebben mensen hier wat ervaringen met Django / Python eigenlijk? N.a.v de laatste PHP discussie was ik weer eens aan het rondkijken naar wat anders maar heb me nooit aangetrokken gevoelt tot Ruby (paar keer mee gespeeld).
En voor een mogelijk toekomstig project (intranet omgeving) zat ik te denken om eens wat anders te pakken dan PHP, gebruikte voorheen normaal Zend Framework met PHP, heb ook voor een project Lithium gebruikt wat best lekker werkt maar niet af genoeg is voor grotere projecten en heb gister zitten spelen met Symfony 2, maar dat kon me ook niet echt bekoren.
Schijf A: en B:
Niet zo zeer programming, maar ach..
Hebben mensen hier wat ervaringen met Django / Python eigenlijk? N.a.v de laatste PHP discussie was ik weer eens aan het rondkijken naar wat anders maar heb me nooit aangetrokken gevoelt tot Ruby (paar keer mee gespeeld).
En voor een mogelijk toekomstig project (intranet omgeving) zat ik te denken om eens wat anders te pakken dan PHP, gebruikte voorheen normaal Zend Framework met PHP, heb ook voor een project Lithium gebruikt wat best lekker werkt maar niet af genoeg is voor grotere projecten en heb gister zitten spelen met Symfony 2, maar dat kon me ook niet echt bekoren.
De website van mijn studievereniging is geschreven in python/django. Ikzelf vind het een erg mooi framework (ik kan het niet vergelijken want ik werk niet in PHP), maar het heeft wel een leercurve.Python is een taal waar je van moet houden, en is natuurlijk iets minder mainstream dan PHP.
Dus als je iets in python/django wil maken, ik zeg doen! Wel moet je rekening houden met de nadelen van een systeem dat minder mainstream is dan standaard PHP frameworks.
Dus als je iets in python/django wil maken, ik zeg doen! Wel moet je rekening houden met de nadelen van een systeem dat minder mainstream is dan standaard PHP frameworks.
Ik heb net even op ebay zitten kijken, de gemiddelde rate voor 100.000 coins is ongeveer 10 euro. Ik zou dus in theorie 100 tot 150 euro per dag kunnen verdienenm19 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:57:
Ik heb toen samen met een Turkse hacker in de game Knight Online een hack gemaakt (nja, die Turk, mijn kennis was daar echt niet goed genoeg voor) die ook alle merchants scant en items kocht. Behoorlijk wat (irl) dollars mee verdient.
Serieus? Spel-valuta verkopen voor echt geld? Zijn er dan ook serieus kopers, of wordt het enkel tekoop aangeboden?
En over een kwartiertje ga ik op vakantie, jeuj
Ja hoor. Gebeurt in veel games. Nooit gehoord van aziatische gold farmers?GateKeaper schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:29:
Serieus? Spel-valuta verkopen voor echt geld? Zijn er dan ook serieus kopers, of wordt het enkel tekoop aangeboden?
Nothing to see here!
Dat is helemaal geen vreemd iets. Enorm veel RPG games hebben een real money black market. Je kunt ook gewoon WoW gold en items kopen voor echt geld.GateKeaper schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:29:
Serieus? Spel-valuta verkopen voor echt geld?
Er zijn serieus kopers. Om een indicatie te geven over de orde van grootte, als je voor het eerst een account aanmaakt dan krijg je een bronze pack - een pak met 25 bronze level (max 64 rating) spelers en 1 silver (max 74 rating). Veruit de meeste spelers in zo'n pack gaan weg voor het minimum auction bedrag - 150 coins. Zo'n pack zelf kost 400 coins. Als je een wedstrijd speelt krijg je ergens tussen de 400 en 1000 coins, afhankelijk van het resultaat en je verleden.Zijn er dan ook serieus kopers, of wordt het enkel tekoop aangeboden?
Je kan natuurlijk alleen daadwerkelijk spelen met de spelers die je hebt, en dus wil je een beetje een goed team opbouwen. Iemand als Arjen Robben (90 rating) heeft een marktwaarde van ongeveer 150.000 coins. Je kan je dus wel voorstellen dat je die nooit gaat kopen door alleen potjes te spelen. Je moet óf heel erg actief traden, óf veel gold packs kopen (vanaf 5.000 coins of €1,40 aan MS points op de Xbox 360) en hopen dat ie erbij zit. Maar iemand als Robben is natuurlijk vrij zeldzaam.
Nou is 150.000 coins nog wel bij elkaar te traden met de hand. De duurste kaart in de game is een speciale editie van Messi (99+ rating), maar ik geloof dat er maar iets van 100 in omloop zijn ofzo. Die kost 3,5 miljoen coins. Dat ga je dus nooit halen met de hand.
In het "minder legale" circuit heb je vervolgens 2 opties: gewoon rechtstreeks coins kopen, of een "autobuyer" kopen, zo'n tool als die ik heb gemaakt. Die autobuyers die te koop worden aangeboden zijn flaky, veel bevatten virussen, stelen je accountgegevens of doen simpelweg niet wat ze zeggen. Gewoon coins kopen is daarentegen relatief veilig. Je kan natuurlijk altijd opgelicht worden, zoals met alles wat je online koopt, maar over het algemeen kun je zoiets wel zien aan iemand's reputatie op ebay.
En ja, er zijn dus mensen die gek genoeg zijn om tientallen tot zelfs hondertallen euro's extra in een game te steken om net die ene item te kunnen krijgen. Tja, mij niet gezien. Ook met officiele micropayments; zodra je die nodig gaat hebben om mee te kunnen komen met de rest dan haak ik af.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2012 14:23 ]
Maargoed, dan voorziet EA hier dus zelf in zekere zin in. Hun maken het immers mogelijk om een ander coins te doneren. Ze betalen de verkoper via ebay, en de verkoper doneerd dan coins. Mocht EA hier tegen zijn dan zouden ze simpelweg het doneren van coins onmogelijk moeten maken.
Heb er wel eens iets over gelezen ja, maar dacht eigenlijk meer dat het een opgeblazen verhaal was, en het uiteindelijk wel mee zou vallen. Dacht me te herrineren dat ik iets gelezen had in dat blizzard gebeuren, dat hun er niet zo happy mee waren dat objecten voor echt geld verhandeld werden (ofzoiets).
Heb er wel eens iets over gelezen ja, maar dacht eigenlijk meer dat het een opgeblazen verhaal was, en het uiteindelijk wel mee zou vallen. Dacht me te herrineren dat ik iets gelezen had in dat blizzard gebeuren, dat hun er niet zo happy mee waren dat objecten voor echt geld verhandeld werden (ofzoiets).
Wat houd je tegen?.oisyn schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:21:
[...]
Ik heb net even op ebay zitten kijken, de gemiddelde rate voor 100.000 coins is ongeveer 10 euro. Ik zou dus in theorie 100 tot 150 euro per dag kunnen verdienen
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Etisch besef?
En dat je dan helemaal illegaal bezig bent waarschijnlijk. Nu doe je het alleen maar voor eigen gewin, niet voor commerciële doeleinden.
En dat je dan helemaal illegaal bezig bent waarschijnlijk. Nu doe je het alleen maar voor eigen gewin, niet voor commerciële doeleinden.
Dat weet ik wel te dempen met 100 tot 150 euro per dag voor het draaien van een programmaatje en wat digitale goederen te koop zetten.
Hoe is het illegaal?
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 23-07-2012 16:23 ]
Toch lijkt het me tricky business. Sowieso zul je zulke inkomsten moeten aangeven bij de belasting, en daarbij moet het maar net wettelijk geoorloofd zijn. IANAL, dus ik weet niet of zoiets nu in Nederland wel of niet mag. Maar als in de EULA staat dat het niet mag (waarvan ik het ook niet zeker weet XD) en er is geen wet voor, dan lijkt het me dat je niet slim bezig bent als je het wel doet...
[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 23-07-2012 16:26 ]
Bij World of Warcraft en EVE Online is het verkopen van in-game items (of gold of ISK) voor real life money verboden in de Terms Of Use, en als ze er achter komen dan straffen ze één of beide partijen (lopend van het weghalen van de gekochte goederen of currency tot aan het bannen van je account).
Illegaal (als in, tegen Nederlands Wetboek van Strafrecht) is het niet, het is wel tegen de Terms Of Use van de diensten die je gebruikt
Illegaal (als in, tegen Nederlands Wetboek van Strafrecht) is het niet, het is wel tegen de Terms Of Use van de diensten die je gebruikt
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dan is de keuze toch snel gemaakt? Spelletje kopen voor € 30,- tot € 60,- (geen idee wat Fifa kost) en vervolgens € 100,- tot € 150,- per dag verdienen? Prima.. ban m'n accountje maar.
Kan al heeeeel snel uit.
Ik blijf er bij dat de game (Knight Online) die ik vroeger speelde wel een van de grootste USD markets had.GateKeaper schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:29:
Voorbeeldje van sales:
http://www.gamers4life.co...date-22-07-2012-a-334971/
offer van 1550$ voor 1 wapen
http://www.gamers4life.co...-krowaz-8-83-mage-333513/
Een heleboel losse items voor honderden dollars per stuk.
http://www.gamers4life.co...os-wirinom-8-more-334788/
Wapen voor 665$ per stuk.
Er lopen serieus characters rond waar 10K+ aan besteed is.
Het doneren van coins en items is juist niet mogelijk. Maar het is een veilinghuis - een moneytransfer is gewoon een kwestie van iets te koop zetten. Niemand die 100.000 coins gaat betalen voor een vage Koreaan met rating 45, behalve de persoon met wie je hebt afgesproken dat hij die kaart kan kopen zodat jij het geld krijgt.GateKeaper schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:06:
Maargoed, dan voorziet EA hier dus zelf in zekere zin in. Hun maken het immers mogelijk om een ander coins te doneren. Ze betalen de verkoper via ebay, en de verkoper doneerd dan coins. Mocht EA hier tegen zijn dan zouden ze simpelweg het doneren van coins onmogelijk moeten maken.
En dat soort absurde transfers zie ik regelmatig voorbijkomen in mijn tool.
Er is niets illegaals aan. Je overtreedt geen wet ofzo. EA kan het hooguit niet leuk vinden en je bannen voot het niet nakomen van een EULA (waarvan de geldigheid in NL sowieso dubieus is, maar dat terzijde)Struikrover schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:21:
Etisch besef?![]()
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2012 22:33 ]
Vandaag voor het eerst in mijn leven betaald programmeerwerk gedaan 
Voelde wel goed, en het was niet zo heel moeilijk (begonnen aan een Javascript applicatie om een soort mediaspeler te bedienen).
Moet dit nog 4 weken doen dus ik hoop dat het zo leuk blijft.
Voelde wel goed, en het was niet zo heel moeilijk (begonnen aan een Javascript applicatie om een soort mediaspeler te bedienen).
Moet dit nog 4 weken doen dus ik hoop dat het zo leuk blijft.
Eigenlijk is het zeer eenvoudig. Men stelt geen eisen aan het aantal werkuren, maar men gaat je gewoon milestones geven en de datums waartegen ze af moeten zijn. Hetzelfde principe als bij mensen die werken op afstand, je kan dan de uren niet nagaan dus moet je op een andere manier gaan meten, in dat geval prestatiegebonden.frG schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:41:
Vraag me af hoe dat dan werkt als een project een deadline heeft.
En geloof me, veel vrije dagen is ook niet altijd alles. Wij hebben een minimum van 50 dagen per jaar, een deel kan je opsparen en zo kan je tot bijna 90 dagen komen, maar wat moet een mens ermee?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Uit laten betalen? Lang op betaald verlof? Ik kan me wel wat dingen bedenken hoor... 90 dagen.. wtf...Blokker_1999 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:44:
[...]
Eigenlijk is het zeer eenvoudig. Men stelt geen eisen aan het aantal werkuren, maar men gaat je gewoon milestones geven en de datums waartegen ze af moeten zijn. Hetzelfde principe als bij mensen die werken op afstand, je kan dan de uren niet nagaan dus moet je op een andere manier gaan meten, in dat geval prestatiegebonden.
En geloof me, veel vrije dagen is ook niet altijd alles. Wij hebben een minimum van 50 dagen per jaar, een deel kan je opsparen en zo kan je tot bijna 90 dagen komen, maar wat moet een mens ermee?
Waar kan ik solliciteren?Blokker_1999 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:44:
[...]
Ik heb er 20 (werk 4 dagen per week)
Ik heb iedere woensdag vrij en nog steeds vind ik dat ik vakantiedagen te kort heb
Magoed, ik ben volgens mij pas tevreden met 365,24 vakantiedagen per jaar.
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 24-07-2012 09:05 ]
http://www.kvk.nl/handelsregister
Moet je het wel beter doen dan ik, sinds ik (naast mijn fulltime job) zelfstandig ondernemer ben, heb ik geen dag meer vrij. Maar... je bepaald wel zelf je aantal vakantiedagen.
[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 24-07-2012 09:09 . Reden: kvk werkt niet zonder www :( ]
Alleen maar vrij zou ik niet echt leuk vinden want iedereen in me vrienden kring moet dan toch nog steeds werkenGamebuster schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:03:
[...]
Waar kan ik solliciteren?
Ik heb er 20 (werk 4 dagen per week)
Ik heb iedere woensdag vrij en nog steeds vind ik dat ik vakantiedagen te kort heb![]()
Magoed, ik ben volgens mij pas tevreden met 365,24 vakantiedagen per jaar.
Nothing to see here!
Zelf een activiteit starten. Op 90 dagen/jaar kan je al iets opzetten (om maar te zwijgen over weekends)Rutix schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:21:
[...]
Alleen maar vrij zou ik niet echt leuk vinden want iedereen in me vrienden kring moet dan toch nog steeds werkendus ik zou me gaan vervelen.
- Een eigen website/programma/game/whatever maken/onderhoudenRutix schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:21:
[...]
Alleen maar vrij zou ik niet echt leuk vinden want iedereen in me vrienden kring moet dan toch nog steeds werkendus ik zou me gaan vervelen.
- Verdiepen in nieuwe taal/technologie
Ik heb nog een stapel aan prive projecten die stil staan of langzaam vooruit komen
Ik zal me het komende jaar vrij echt niet gaan vervelen.
m19 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:27:
[...]
Ik blijf er bij dat de game (Knight Online) die ik vroeger speelde wel een van de grootste USD markets had.
Voorbeeldje van sales:
http://www.gamers4life.co...date-22-07-2012-a-334971/
Ik ben vorig jaar volledig zelfstandig gegaan in de hoop wat meer rust te vinden (voorheen ook 40 uur bij de baas en daarnaast een project als zelfstandige) en gewoon om eens wat minder te gaan werken, maar helaas heb ik het juist drukker dan ooit. Mja dat is het nadeel van populair zijnGateKeaper schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:07:
[...]
http://www.kvk.nl/handelsregister
Moet je het wel beter doen dan ik, sinds ik (naast mijn fulltime job) zelfstandig ondernemer ben, heb ik geen dag meer vrij. Maar... je bepaald wel zelf je aantal vakantiedagen.
Wilde eigenlijk minimaal 1 dag van de week besteden aan hobby en studie projecten of om projecten op te pakken die geen geld opleveren op de korte termijn maar misschien wel in de toekomst (innovatie). Maar helaas is dat me nog niet echt gelukt.
Het is absoluut geen financieel probleem, in principe kan ik met een van mijn klanten waar ik 2 dagen per week voor werk ruimschoots rondkomen, maar ik kan gewoon moeilijk nee zeggen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hulp nodig?.Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:14:
[...]
Het is absoluut geen financieel probleem, in principe kan ik met een van mijn klanten waar ik 2 dagen per week voor werk ruimschoots rondkomen, maar ik kan gewoon moeilijk nee zeggen
Ik ben wel op zoek naar een ontwikkelaar voor een specifiek project, maar deze zou in loondienst komen van mijn klant. Hoewel ik helemaal kapot wordt gespamd door recruiters slagen zij er niet echt in een geschikte kandidaat te vinden
Had wel verwacht dat de markt van jonge .NET ontwikkelaars redelijk wat mensen zou bevatten, maar dat valt volgens mij vies tegen... Zo jammer dat ik hier niet mag werven
Maar samenwerking met andere mensen sta ik ook open voor
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Aaarrghh... zelfde probleem.. Mijn ms-paint skillz zijn niet bepaald superieur te noemen..Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:22:
[...]
Maar samenwerking met andere mensen sta ik ook open voorZeker als deze mensen grafisch goed zijn.. Dat is namelijk een van mijn grootste beperkingen
Als je GUI-werk moet doen zit je sowieso al niet op spannende projecten.
* CodeCaster rent...
* CodeCaster rent...
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 24-07-2012 11:01 ]
Dude, die regels in Frankrijk met betrekking tot 'radarverklikkers' zijn echt verschrikkelijk. Je mag geen apparaten meenemen die over een dergelijke functie beschikken. Dan mag je de meeste navigatiesystemen al niet meenemen en bijna alle smartphones beschikken tegenwoordig over navigatie of apps die flitspalen verklikken.
Gedeeltelijk waarCodeCaster schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:00:
Als je GUI-werk moet doen zit je sowieso al niet op spannende projecten.
* CodeCaster rent...
Sowieso ben ik er achter gekomen dat het lastig is mensen te vinden die applicaties fatsoenlijk grafisch kunnen modelleren. Qua indeling kom ik zelf redelijk ver, maar het gebruik van kleuren enzo is altijd lastig. Veel grafici kijken echter alleen naar de kleuren en proberen een complexe web-app te modelleren als een website... Iemand die echt goed is in het modelleren van web-applicaties kan denk ik best wel geld verdienen met die kwaliteit
Zit er geen verschil tussen "automatisch" en "user-generated"? Zo is het hier in Nederland geregeld. Een aparaat wat zelf die dingen op mysterieuze manier detecteerd mag niet, maar een aparaat dat werkt d.m.v. RDS of aangelegde database mag weer wel.TheNephilim schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:06:
Dude, die regels in Frankrijk met betrekking tot 'radarverklikkers' zijn echt verschrikkelijk. Je mag geen apparaten meenemen die over een dergelijke functie beschikken. Dan mag je de meeste navigatiesystemen al niet meenemen en bijna alle smartphones beschikken tegenwoordig over navigatie of apps die flitspalen verklikken.
[ Voor 46% gewijzigd door GateKeaper op 24-07-2012 11:10 . Reden: quote toegevoegd, .Gertjan. is te snel. ]
op http://www.dribbble.com kun je iig genoeg mensen vinden die het kunnen, alleen zullen dat voornamelijk buitenlanders zijn..Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Gedeeltelijk waarSommige klanten willen echter een applicatie en die moet toch wel een beetje smoelen (zeker als ze hem gebruiken bij andere klanten). Vaak is er geen budget om iemand in te huren die over het grafische deel zou moeten gaan en ontbreekt in-house de kennis. Meestal hebben ze in het verleden een grafisch bureau ingeschakeld voor hun website/logo, maar dat is bijna nooit 1-op-1 te vertalen naar een webapplicatie.
Sowieso ben ik er achter gekomen dat het lastig is mensen te vinden die applicaties fatsoenlijk grafisch kunnen modelleren. Qua indeling kom ik zelf redelijk ver, maar het gebruik van kleuren enzo is altijd lastig. Veel grafici kijken echter alleen naar de kleuren en proberen een complexe web-app te modelleren als een website... Iemand die echt goed is in het modelleren van web-applicaties kan denk ik best wel geld verdienen met die kwaliteit
Ik dacht dat je in Frankrijk wel een apparaat mocht hebben dat het ondersteund, maar dat het er niet op mag staan. Dus als ze controleren, en zien dat de flitspalen in Frankrijk er op staan, je wel een probleem hebt, maar anders niet (maar weet ik niet zeker)GateKeaper schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Zit er geen verschil tussen "automatisch" en "user-generated"? Zo is het hier in Nederland geregeld. Een aparaat wat zelf die dingen op mysterieuze manier detecteerd mag niet, maar een aparaat dat werkt d.m.v. RDS of aangelegde database mag weer wel.
Hoe los je dat op?.Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:22:
[...]
Maar samenwerking met andere mensen sta ik ook open voorZeker als deze mensen grafisch goed zijn.. Dat is namelijk een van mijn grootste beperkingen
Ik ben ook grafisch nutteloos. Dat is 1 van de redenen dat ik nog niet 1-2-3 zelfstandig kan gaan.
Ik ken wel enkele designers, waarvan er 1tje zijn brood ermee verdiend. Hij heeft dit designtje gemaakt:
- http://kutcomputers.nl:3000/
Als je mij en een andere maat van mij samen laat designen krijg je zoiets:
http://i.imgur.com/C2INR.png
Voor designtjes kan je ook van die templates gebruiken, of een of andere goedkope marktplaats knul/student vinden.
Hmm, dat lijkt me inderdaad lastig te vinden. Hoezo ben je slecht in kleur? Is het gebruiken van zo'n kleurengenerator geen idee?.Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:10:
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 24-07-2012 11:20 ]
Hier krijg ik juist de klanten andersom, via de grafisch vormgever waardoor de focus juist op het uiterlijk ligt en niet op het systeem erachter. Dat betekend nog wel eens dat de klant geen idee heeft van wat hij kan verwachten van de backend en dus hoe hij/zij de pagina's en dergelijke aan moet passen. Anderzijds is het maar Wordpress, dus dat is vrij simpel..Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Gedeeltelijk waarSommige klanten willen echter een applicatie en die moet toch wel een beetje smoelen (zeker als ze hem gebruiken bij andere klanten). Vaak is er geen budget om iemand in te huren die over het grafische deel zou moeten gaan en ontbreekt in-house de kennis. Meestal hebben ze in het verleden een grafisch bureau ingeschakeld voor hun website/logo, maar dat is bijna nooit 1-op-1 te vertalen naar een webapplicatie.
We gaan binnenkort zelfs een webshop maken binnen Wordpress, zonder gebruik van plugins. Ben benieuwd wat het word! Het doel is in ieder geval om het allemaal wat cleaner op te leveren dan de gemiddelde webshop-plugin.
Het lastige is dat voorraad en dergelijke allemaal aangeleverd word met XML, klant voert zelf niks in
Nou, als ik de ANWB mag geloven niet. M'n vader stuurde een PDF van de ANWB (members only) en dat lijkt vrij duidelijk, gewoon helemaal niets. Maar we gaan er eens naar kijken, het is vrij ingewikkeld. Al kun je op de meeste systemen het radarverklikkersspul weghalen.GateKeaper schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Zit er geen verschil tussen "automatisch" en "user-generated"? Zo is het hier in Nederland geregeld. Een aparaat wat zelf die dingen op mysterieuze manier detecteerd mag niet, maar een aparaat dat werkt d.m.v. RDS of aangelegde database mag weer wel.
~
[ Voor 100% gewijzigd door Gamebuster op 24-07-2012 11:17 ]
Mmm, kan wel iets interessants tussen zitten. Veel gaat in de richting van design voor websites, maar zag ook al wat dashboards langs komen. Eventjes van een sterretje voorzienmwolting schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:14:
[...]
op http://www.dribbble.com kun je iig genoeg mensen vinden die het kunnen, alleen zullen dat voornamelijk buitenlanders zijn.
Dat is juist weer wat lastig, want veel templates zijn meer content gebaseerd. Die werken leuk voor je website of voor joomla/umbraco, maar zijn meestal niet te schalen naar een applicatie. Grote en complexe applicaties vormgeven is toch echt heel anders...Gamebuster schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:15:
[...]
Voor designtjes kan je ook van die templates gebruiken, of een of andere goedkope marktplaats knul/student vinden.
Uiteindelijk komt er wel iets nuttigs uit, want als je bijvoorbeeld een selectie grid en een detail weergave hebt kun je die maar op een beperkt aantal manieren modelleren. Maar vaak komen mijn applicaties saai over door gebrek aan kleuren. Maar dat is ook wel weer goed, want als je de hele dag tegen een scherm met knalkleuren zit te kijken bezorg je je gebruikers migraine
Vaak haal ik dat wel uit de huisstijl van de klanten, maar sommige hebben een huisstijl die totaal niet te gebruiken is op een applicatie. Maar inderdaad, kleur generators komen soms van pas. Zeker als je een basis kleur hebt, dan kan een kleurengenerator vaak kleuren geven die er goed bij passenHmm, dat lijkt me inderdaad lastig te vinden. Hoezo ben je slecht in kleur? Is het gebruiken van zo'n kleurengenerator geen idee?
@TheNephilim: Een backend voor dat soort systemen wordt vaak niet 8 uur per dag gebruikt, dus vinden gebruikers het niet zo heel erg als het niet echt lekker oogt. Maar een app die de hele dag gebruikt wordt heeft toch wat andere eisen. Als je kijkt naar Office 365, Sharepoint of Dynamics CRM zijn dat eigenlijk stuk voor stuk redelijk saaie applicaties. Klanten willen vaak in eerste instantie geen "saaie" app, maar gelukkig zwichten ze uiteindelijk voor het argument dat hippe applicaties niet echt prettig zijn om een hele dag naar te kijken.
Neemt overigens niet weg dat het wel consistent moet zijn en toch wel verzorgd moet ogen. Dat stukje lukt nog wel, maar een mooi jasje is gewoon lastig.
Ik gebruik meestal voor zoiets een kleuren pallet generator die je 3-4 kleuren geeft om te gebruiken
kom ik meestal aardig ver mee. Ookal is het natuurlijk niet zo mooi zoals een grafisch designer het kan.
Nothing to see here!
Klopt, maar ik vind het vaak het minst boeiende werk..Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Gedeeltelijk waarSommige klanten willen echter een applicatie en die moet toch wel een beetje smoelen (zeker als ze hem gebruiken bij andere klanten).
IIS.
Ik heb zelf een cheap-ass Medion. Zie jij de Franse politie dat ding, wat natuurlijk in het Nederlands is, al bedienen?Barryvdh schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:15:
[...]
Ik dacht dat je in Frankrijk wel een apparaat mocht hebben dat het ondersteund, maar dat het er niet op mag staan. Dus als ze controleren, en zien dat de flitspalen in Frankrijk er op staan, je wel een probleem hebt, maar anders niet (maar weet ik niet zeker)
Dat iets niet 8 uur per dag gebruikt wordt betekend toch niet dat het dan maar minder gebruiksvriendelijk of minder netjes hoeft? Ook voor dingen die ik maar één keer per maand gebruik is het belangrijk dat het duidelijk en gebruiksvriendelijk is. Het feit dat klanten er geen (groot) probleem van maken, betekend niet dat ze het niet prettig(er) zouden vinden als het wel perfect was..Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:38:
[...]
@TheNephilim: Een backend voor dat soort systemen wordt vaak niet 8 uur per dag gebruikt, dus vinden gebruikers het niet zo heel erg als het niet echt lekker oogt. Maar een app die de hele dag gebruikt wordt heeft toch wat andere eisen. Als je kijkt naar Office 365, Sharepoint of Dynamics CRM zijn dat eigenlijk stuk voor stuk redelijk saaie applicaties. Klanten willen vaak in eerste instantie geen "saaie" app, maar gelukkig zwichten ze uiteindelijk voor het argument dat hippe applicaties niet echt prettig zijn om een hele dag naar te kijken.
Neemt overigens niet weg dat het wel consistent moet zijn en toch wel verzorgd moet ogen. Dat stukje lukt nog wel, maar een mooi jasje is gewoon lastig.En inderdaad, veel designers houden dan weer geen rekening met gebruiksvriendelijkheid/toepasbaarheid van hun ontwerpen...
Het gaat uiteindelijk om de duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, dat kan in een "hip" design of in een "saai" design. Smaken verschillen wat dat betreft. Maar bij alles wat gebuikt wordt, moet in mijn ogen, altijd gebruikersgemak boven design staan. Leuk als het er uit ziet zoals de top 10 op Dribbble, maar als ik voor elke taak eerst 5 minuten moet zoeken, ben ik er snel klaar mee. Daarom is UI design ook een aparte expertise... je laat een programmeur geen interface ontwerpen, net als dat je een designer geen code laat tikken.
Twitter Bootstrap is een voorbeeld. Het is misschien wel te simpel en "saai", maar het is wel heel duidelijk en voor (het back-end van) een web-app is het vaak beter dan wat een programmeur zonder design gevoel zelf kan maken.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik kan zelf ook niet ontwerpen, maar Twitter Bootstrap vind ik wel echt ideaal. Al is het maar dat ik nu zelf met 0 moeite een werkend prototype ed. in elkaar kan zetten, of het frame voor een website, met alle onderdelen er al in (thumbnails, pagination, menu etc), waarna onze ontwerper alleen nog maar alles mooi hoeft te maken, maar de structuur staat er iig al.OkkE schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:48:
[...]
Twitter Bootstrap is een voorbeeld. Het is misschien wel te simpel en "saai", maar het is wel heel duidelijk en voor (het back-end van) een web-app is het vaak beter dan wat een programmeur zonder design gevoel zelf kan maken.
Eens, zo bedoelde ik het ook nietOkkE schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:48:
[...]
Dat iets niet 8 uur per dag gebruikt wordt betekend toch niet dat het dan maar minder gebruiksvriendelijk of minder netjes hoeft? Ook voor dingen die ik maar één keer per maand gebruik is het belangrijk dat het duidelijk en gebruiksvriendelijk is. Het feit dat klanten er geen (groot) probleem van maken, betekend niet dat ze het niet prettig(er) zouden vinden als het wel perfect was.
Uiteraard moet het er altijd netjes en verzorgd uit zien, maar wanneer iets langdurig gebruikt wordt zijn er andere eisen dan wanneer iets af en toe gebruikt wordt. Een layout met grote knoppen is best handig, maar als je veel content moet verwerken kosten die knoppen soms teveel ruimte. Wanneer je af en toe iets doet niet hinderlijk, maar als je de hele dag met het betreffende scherm bezig bent kan dat soms wel vervelend zijn.
Helemaal mee eens. Gebruiksvriendelijkheid vind ik een van de belangrijkste zaken. Zeker als een app langdurig gebruikt wordt door de gebruikers is het belangrijk dat dingen logisch zijn en dat taken die vaak worden uitgevoerd ook snel toegankelijk zijnHet gaat uiteindelijk om de duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, dat kan in een "hip" design of in een "saai" design. Smaken verschillen wat dat betreft. Maar bij alles wat gebuikt wordt, moet in mijn ogen, altijd gebruikersgemak boven design staan. Leuk als het er uit ziet zoals de top 10 op Dribbble, maar als ik voor elke taak eerst 5 minuten moet zoeken, ben ik er snel klaar mee. Daarom is UI design ook een aparte expertise...
Heb je gelijk in, maar soms is er geen designer in-house waardoor je die kennis iet bij de hand hebt. Een goede designer zoeken kost tijd en geld voor je klant. Zeker als je klanten kleine bedrijven betreft is dat redelijk lastig. Daarom moet ik echt eens op zoek naar een designer die ik kan inschakelen voor dat soort zaken. Desnoods draag ik dan een deel van de kosten, maar net als het vinden van goed personeel is het vinden van goede leveranciers soms ook een lang proces...je laat een programmeur geen interface ontwerpen, net als dat je een designer geen code laat tikken.
Heb ik ook al eens naar zitten kijken, maar om de een of andere reden ben ik afgehaaktTwitter Bootstrap is een voorbeeld. Het is misschien wel te simpel en "saai", maar het is wel heel duidelijk en voor (het back-end van) een web-app is het vaak beter dan wat een programmeur zonder design gevoel zelf kan maken.
Overigens lukt het uiteindelijk wel qua design. Soms moet er nog even een graficus naar kijken voor de puntjes op de i, maar het uitgangspunt is meestal wel al correct
Momenteel ben ik gelukkig bezig met een project waar geen GUI op hoeft. Maar ik herken de ervaring van .Gertjan. heel erg. Websites en dergelijke zijn prima ontwerpen voor te krijgen. Applicaties voor dagelijks intensief gebruik zijn blijkbaar lastig.
OMG, klote javascript:
rara wat is de datum in composedDate....
1 Februari 2012
Handig voor het parsen van user input...
JavaScript:
1
| var composedDate = new Date(2012, 1, 1); // Y, M, D |
1 Februari 2012
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Applicaties ontwerpen vind ik dan juist weer wat makkelijker, dit omdat je daar wat minder tierelantijntjes hoeft te hebben. Het mag allemaal wat strakker, en je hoeft niet onderscheidend te zijn. Het is zelfs beter als je je gewoon maar aan de standaarden houdt.
Een website, en dan met name de frontend, moet vaak onderscheidend zijn. Hij moet fris maar toch sierlijk voor de gebruiker ogen. Dit is waar het bij mij mis gaat. Als ik een website "ontwerp", wordt het gewoon weer iets wat al op al die andere sites lijkt. Ik kan niet elke keer weer een andere website ontwerpen. Voor configpanels of applicaties is dat geen ramp. Daar noem je het gewoon "uniforme interface".
Een website, en dan met name de frontend, moet vaak onderscheidend zijn. Hij moet fris maar toch sierlijk voor de gebruiker ogen. Dit is waar het bij mij mis gaat. Als ik een website "ontwerp", wordt het gewoon weer iets wat al op al die andere sites lijkt. Ik kan niet elke keer weer een andere website ontwerpen. Voor configpanels of applicaties is dat geen ramp. Daar noem je het gewoon "uniforme interface".
Wat is het fijn om eens met SQL bezig te zijn na maanden alleen maar SharePoint te hebben gedaan. Het is zo heerlijk snel
We are shaping the future
Ik snap wat je bedoelt, maar ben het niet helemaal met je eens. Wat ik probeer te zeggen is: hoe vaak je iets gebruikt zou in mijn ogen niet moeten uitmaken voor de vormgeving van de interface. Je wil een bepaalde taak verrichten (een doel bereiken), waar een X aantal handelingen voor nodig zijn. Die handelingen wil je zo snel/gemakkelijk mogelijk doen, of je dat nu 1x per maand of 4x per dag moet doen..Gertjan. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:28:
[...]
Eens, zo bedoelde ik het ook nietIk bedoelde meer dat sommige ontwerpen geschikter zijn om een hele dag naar te kijken dan andere ontwerpen. Sommige sites waar je van denk "wauw, wat mooi" zijn vaak niet handig voor day-to-day use.
Uiteraard moet het er altijd netjes en verzorgd uit zien, maar wanneer iets langdurig gebruikt wordt zijn er andere eisen dan wanneer iets af en toe gebruikt wordt. Een layout met grote knoppen is best handig, maar als je veel content moet verwerken kosten die knoppen soms teveel ruimte. Wanneer je af en toe iets doet niet hinderlijk, maar als je de hele dag met het betreffende scherm bezig bent kan dat soms wel vervelend zijn.
Om jouw voorbeeld te gebruiken, dat grote knoppen bij het verwerken van veel content niet hinderlijk is kan zo zijn, maar dat neemt niet weg dat het ook voor af en toe gebruik denk ik prettiger zou zijn als de knoppen in verhouding staan.
Verder kan ook "wauw, wat mooi" nog steeds een prima UI zijn voor day-to-day, maar dat is een lastige uitspraak; dat is heel erg smaak gebonden. Persoonlijk vind ik deze wel "wauw" maar is het ook prima voor veel/langdurig gebruik.
Dribbble shot:

Werkend voorbeeld: http://dl.dropbox.com/u/48118200/motion/transition.html
Dat kan inderdaad lastig zijn... Ik ben dan ook blij dat ik een designer als collega heb.Heb je gelijk in, maar soms is er geen designer in-house waardoor je die kennis iet bij de hand hebt. Een goede designer zoeken kost tijd en geld voor je klant. Zeker als je klanten kleine bedrijven betreft is dat redelijk lastig. Daarom moet ik echt eens op zoek naar een designer die ik kan inschakelen voor dat soort zaken. Desnoods draag ik dan een deel van de kosten, maar net als het vinden van goed personeel is het vinden van goede leveranciers soms ook een lang proces...Je moet namelijk iemand hebben waar je blind op kunt vertrouwen en met wie je snel iets kunt opzetten...
Het is een simpele maar nette basis. Het is wel vrij algemeen, het is niet opvallend/uniek, maar het werkt voor veel systemen (voornamelijk back-end) wel prima. Ieder geval beter dan wat de meeste echte die-hard programmeurs zelf bedenken.Heb ik ook al eens naar zitten kijken, maar om de een of andere reden ben ik afgehaaktMisschien toch maar weer eens naar kijken.
Overigens lukt het uiteindelijk wel qua design. Soms moet er nog even een graficus naar kijken voor de puntjes op de i, maar het uitgangspunt is meestal wel al correct
Gebruik het zelf eigenlijk nooit, aangezien wij een designer hebben. Maar voor af en toe een simpele demo die ook naar de klant moet, kan het wel heel handig zijn (een stuk sneller dan direct het ontwerp gebruiken).GateKeaper schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:33:
Twitter Bootstrap. Zou niet meer zonder kunnen willen.
Er is ook eigenlijk niet zo iets als een universele User Interface die voor "elke" (Web) Applicatie werkt. Zelfde geldt ook wel voor websites, maar daar gaat het helaas in veel gevallen toch meer om "een mooi ontwerp"...Ealanrian schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:51:
Momenteel ben ik gelukkig bezig met een project waar geen GUI op hoeft. Maar ik herken de ervaring van .Gertjan. heel erg. Websites en dergelijke zijn prima ontwerpen voor te krijgen. Applicaties voor dagelijks intensief gebruik zijn blijkbaar lastig.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Pijltje wijst opzij, maar item klapt naar beneden uit?OkkE schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:57:
[...]
Werkend voorbeeld: http://dl.dropbox.com/u/48118200/motion/transition.html
Wait what? Niet 2 feb 2013 of 1 jan 2012, maar het ene argument 0-based en het andere 1-basedYakuzA schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:55:
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Haha, ik zat al te wachten op die reactie...GateKeaper schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:02:
[...]
Pijltje wijst opzij, maar item klapt naar beneden uit?
Het is ook geen perfect voorbeeld, qua interactie is dat o.a. wat onlogisch maar bedenk dat het pijltje naar beneden staan en taa-daa. Ik vind het er wel fris en stijlvol uitzien, niet saai, zelfs een beetje "wauw" terwijl het volgens mij ook bij veel gebruik nog prima werkt. Dat wilde ik er mee duidelijk maken.
Haha, daar zijn wij hier laatst ook tegenaan gelopen. Chrome en Safari hebben nog wat leuks met datum trouwens. Die worden geteld vanaf 1900, dus als je daar wat zinnigs mee wilt doen moet je er wel even 1900 bij optellen om correcte jaartallen te krijgenYakuzA schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:55:
OMG, klote javascript:
JavaScript:
1 var composedDate = new Date(2012, 1, 1); // Y, M, D
1 Februari 2012![]()
Xbox
Even the dark has a silver lining
Er is nog niks aan verbeterd, maar zojuist hebben ze ook de Engelse versie (waar ik noodgedwongen op ben overgeschakeld) verkloot: als de titel van een nieuw event na de tijd begint met een drieletterige maandcode, eet Google Calendar de maand en de tijd op (en doet daar vervolgens dus niets mee, ook niet als je er een dag en/of jaar bij zet), en maakt er een all-day event van. Prutsers.CodeCaster schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:25:
Kan er worden gestemd op deze Google Calendar-'issue'?
Zo hatelijk, ik heb vrij vaak nummers of 'middag' in afspraaktitels staan, Google moet niet slimmer proberen te zijn dan ik ben.
Dit dus. Werkt:

Werkt niet, want "jan":
[ Voor 58% gewijzigd door CodeCaster op 24-07-2012 15:12 ]
klote handleiding die door niemand wordt gelezen. Ik hou er niet van om W3fools te linken, maar het staat bijna op 't hele internet beschreven: http://www.w3schools.com/jsref/jsref_obj_date.aspYakuzA schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:55:
OMG, klote javascript:
JavaScript:
1 var composedDate = new Date(2012, 1, 1); // Y, M, D
1 Februari 2012![]()
Volgens mij hangt er van de gebruikte functie af... Laat eens wat code zienBM schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:33:
[...]
Haha, daar zijn wij hier laatst ook tegenaan gelopen. Chrome en Safari hebben nog wat leuks met datum trouwens. Die worden geteld vanaf 1900, dus als je daar wat zinnigs mee wilt doen moet je er wel even 1900 bij optellen om correcte jaartallen te krijgen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Kom nou, dit is er eentje van het PHP-niveau. Maanden 0-indexen is sowieso al een redelijk WTF, maar als vervolgens dagen wél vanaf 1 geteld worden wordt het wel erg inconsequent. Leuk dat het gedocumenteerd is, maar daarmee is het nog niet goed wat er gebeurt ;-)BtM909 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:00:
klote handleiding die door niemand wordt gelezen. Ik hou er niet van om W3fools te linken, maar het staat bijna op 't hele internet beschreven: http://www.w3schools.com/jsref/jsref_obj_date.asp
[ Voor 8% gewijzigd door ValHallASW op 24-07-2012 15:22 ]
Ik probeer me wat in te lezen in Scala en wat progseltjes te 'porten' vanuit Java. Graag wil ik dingen dan zo'n efficient mogelijk opgeschreven hebben.
Ik vroeg me af of ik heel kort een List kon instantieren a la:
Bijna een soort van Matlab syntax omdat ik veel berekeningen met matrices en vectoren doe.
Dus ik doe een Google search en vind dezelfde vraag op StackOverflow met het volgende antwoord:
Okee, korter kan het niet. Maar dan krijg je altijd van die mensen die vinden dat als je toch in een functionele taal bezig bent dat je het dan toch als volgt op moet schrijven:
Echt
... even je spreekwoordelijke 'kijk hoe onbegrijpelijk ik functioneel kan programmeren'-penis tieten laten zien....
EDIT: Naar aanleiding van onderstaande comment
Ik vroeg me af of ik heel kort een List kon instantieren a la:
Scala:
1
| var a = [1, 2, 3] |
Bijna een soort van Matlab syntax omdat ik veel berekeningen met matrices en vectoren doe.
Dus ik doe een Google search en vind dezelfde vraag op StackOverflow met het volgende antwoord:
Scala:
1
2
| val list = List(1,2,3) // of val list = (0 to 3).toList |
Okee, korter kan het niet. Maar dan krijg je altijd van die mensen die vinden dat als je toch in een functionele taal bezig bent dat je het dan toch als volgt op moet schrijven:
Scala:
1
| ((0 to 3) :\ List[Int]())(_ :: _) |
Echt
EDIT: Naar aanleiding van onderstaande comment
[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-07-2012 15:28 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik zou zweren dat het laatste stukje twee tieten zijn.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:24:
Scala:
1 ((0 to 3) :\ List[Int]())(_ :: _)
Echt... even je spreekwoordelijke 'kijk hoe onbegrijpelijk ik functioneel kan programmeren'-penis laten zien....
code:
1
| (_ :: _) |
wel rare tieten though
Duidelijk geen java-programmeurs hier...ValHallASW schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:19:
[...]
Kom nou, dit is er eentje van het PHP-niveau. Maanden 0-indexen is sowieso al een redelijk WTF, maar als vervolgens dagen wél vanaf 1 geteld worden wordt het wel erg inconsequent. Leuk dat het gedocumenteerd is, maar daarmee is het nog niet goed wat er gebeurt ;-)
(al ben ik er zelf ook keihard tegenaan gelopen...)
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Liggend op rug met slappe BH met raar dingetje in het midden?GateKeaper schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:28:
[...]
Ik zou zweren dat het laatste stukje twee tieten zijn.![]()
![]()
![]()
code:
1 (_ :: _)
wel rare tieten though
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.