Typisch herkenbaarHuHu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:51:
[afbeelding]Welkom op mijn website, hij is nog under-construction [afbeelding] [afbeelding] Last updated: 28-3-2004
http://www.geocities.com/athenes/Acropolis/23411663/index.html
(want toen had niemand nog gehoord van www. weglaten)
[ Voor 48% gewijzigd door BtM909 op 20-07-2012 12:03 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
GeocitiesHuHu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:51:
[afbeelding]Welkom op mijn website, hij is nog under-construction [afbeelding] [afbeelding] Last updated: 28-3-2004
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Leef je uit!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Hint: ik weet het, maar ik ben lui.pedorus schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:51:
Moet je niet bij zo'n beroerd amerikaans bedrijf gaan werken...(hint: is nog steeds leesbaar)
Dude! Die achtergrond zorgt voor een 3D effect
Wat is dat voor site;
Error Code: 403 Forbidden. Forefront TMG denied the specified Uniform Resource Locator (URL).
BtM909 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:01:
Daar was toch een topic van: Web 1.0 op zijn best.
http://www.geocities.com/athenes/Acropolis/23411663/index.html
(want toen had niemand nog gehoord van www. weglaten)
Error™
Je hebt geen toegang tot dit forum
Je hebt geen toegang tot de Tweakers Huiskamer (HK). HK-toegang kan je aanvragen; voor de criteria en procedure zie deze mededeling.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Die foutmelding lijkt ook door Geocities gehaald te zijn.
Denk je slim te zijn en een account te registreren via hun signup page. Moet je daar eerst je creditcard gegevens achterlaten.
Toch nog maar eens naar Leaseweb en Rackspace kijken dan.
Heb ook een account bij VPS.net. Ook met creditcard gegevens geregistreerd; één dag later... een actie, kun je gewoon met PayPal registreren.GateKeaper schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:07:
Beetje jammer... Als je een VPS van VPS.net wilt, moet je eerst een aantal nodes bestellen. Pas na het bestellen kan je zien wat de kosten voor een Windows Server en een SQL Server licentie zijn. Deze kosten zijn namelijk enkel op het config panel te zien, aldus een medewerker via de chat op hun site.
Denk je slim te zijn en een account te registreren via hun signup page. Moet je daar eerst je creditcard gegevens achterlaten.![]()
Toch nog maar eens naar Leaseweb en Rackspace kijken dan.
Opzich wel tevreden. In het begin steeds geen nodes in Amsterdam beschikbaar, maar dat is geloof ik wel opgelost. Controle paneel is niet bijster snel, maar wel veel opties en nog best overzichtelijk allemaal. Gemak dient de mens! ^^
Over het CreditCard verhaal; ik heb er ook naar gevraagd waarom dat was. Ik kreeg als antwoord dat ze met alleen PayPal teveel fake accounts kregen en gezeur met geld terug halen enzo.
Als je met creditcard registreert kun je overigens daarna wel met PayPal betalen als ik me niet vergis.
Ik ken niet alle voorwaarden overal maarja. Laatst in voorbereiding van een hobby-project eens lopen kijken naar zoiets (thuis geen geschikte hardware beschikbaar behalve mijn normale thuis-pc, en daar op VM'en is toch niet zo fijn).
Davio schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:55:
[...]
Die foutmelding lijkt ook door Geocities gehaald te zijn.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik vond het juist best goedkoop. Je moet natuurlijk wel meerekenen dat je een controlepaneel krijgt (die volgens mij uitgebreider is dan normaal) met daarin een commandline tool (java applet), images en weet ik wat allemaal.Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:41:
Ligt het aan mij of is VPS.net best prijzig?
Ik ken niet alle voorwaarden overal maarja. Laatst in voorbereiding van een hobby-project eens lopen kijken naar zoiets (thuis geen geschikte hardware beschikbaar behalve mijn normale thuis-pc, en daar op VM'en is toch niet zo fijn).
Je kunt ook steeds uitbreiden met extra nodes, erg makkelijk.
IE6 ready.Gertjan. schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:43:
[...]
zou zijn bedrijf die pagina zelf gestyled hebben of is het een standaard pagina van hun filter. In dat laatste geval is dat best gewaagd om zo iets afgrijselijks te bieden in een (waarschijnlijk) enterprise pakket
Dat is wel waar. Ik had zelf gekeken bij Transip.nl, € 20,00 voor vergelijkbare hardware. De controlpanels / OS'en die je kan kiezen kosten dan nog iets extra per maand.TheNephilim schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:43:
[...]
Ik vond het juist best goedkoop. Je moet natuurlijk wel meerekenen dat je een controlepaneel krijgt (die volgens mij uitgebreider is dan normaal) met daarin een commandline tool (java applet), images en weet ik wat allemaal.
Je kunt ook steeds uitbreiden met extra nodes, erg makkelijk.
Tien openingszinnen voor hackers
- How about we go home and validate my input?
- Your pen testing lab, or mine?
- Your mouth says, ‘Spam’, but your eyes say, ‘Breach me.’
- I wrote a special version of Stuxnet designed to make you go nuclear.
- Care to audit my log file? You’ll be compliant before you know it and I swear there’s no performance impact.
- You won’t care about antivirus when you get infected with my Flame.
- Let’s go someplace private and we can make a bot army.
- My Low-Orbit-Ion-Canon is available for “up and down” load.
- Give me your credentials and I’ll show you how privilege escalation REALLY works.
- I gave Lady Gaga her first SQL injection. She didn’t have a poker face and neither will you.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik ben er niet zo happy mee om mijn CC gegevens ergens achter te laten, als ik toch (nog) niet van plan ben om ook daadwerkelijk iets te gaan betalen.TheNephilim schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:37:
[...]
Heb ook een account bij VPS.net. Ook met creditcard gegevens geregistreerd; één dag later... een actie, kun je gewoon met PayPal registreren.
Lijkt wel duurder te zijn als iets als cloudvps.nl, tot je het dataverkeer erbij gelijk trekt. Dataverkeer van VPS.net lijkt de prijs goed te maken.Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:41:
Ligt het aan mij of is VPS.net best prijzig?
Zo ben ik er eentje tegengekomen waar het weblog van Waldek Mastykarz (SharePoint MVP) is geblokkeerd.
Wat ik me afvraag: in hoeverre zijn proxies die proactief websites blokkeren (blacklisten) danwel selectief toelaten (whitelisten) in lijn met de netneutraliteitswetgeving? Is het blokkeren van sites door een corporate proxy nog wel toegestaan, of handelt men dan in overtreding van de wet?
We are shaping the future
Corporate proxies mogen gewoon, netneutraliteit geldt niet voor internet binnen bedrijven. De ISP mag overigens niet blokkeren.Alex) schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:55:
Corporate proxies. Ze zijn altijd traag, gebruiken één of andere crappy authenticatie waardoor sommige apps het niet meer snappen, en met een beetje pech loop je tegen een beperking aan
Zo ben ik er eentje tegengekomen waar het weblog van Waldek Mastykarz (SharePoint MVP) is geblokkeerd.
Wat ik me afvraag: in hoeverre zijn proxies die proactief websites blokkeren (blacklisten) danwel selectief toelaten (whitelisten) in lijn met de netneutraliteitswetgeving? Is het blokkeren van sites door een corporate proxy nog wel toegestaan, of handelt men dan in overtreding van de wet?
Als ik de VPS.net bekijk, en ik neem configuratie 11, kost die 154 dollar per maand.GateKeaper schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:52:
[...]
Lijkt wel duurder te zijn als iets als cloudvps.nl, tot je het dataverkeer erbij gelijk trekt. Dataverkeer van VPS.net lijkt de prijs goed te maken.
Dezelfde hoeveel RAM, Disk en netwerkzooi heb ik bij https://www.transip.nl/vps/prijzen-en-bestellen/ voor 50 euro per maand.
Heb echter geen idee van de uptime-garanties en weet ik wat nog meer. Er zijn nog wel meer goedkopere te vinden als vps.net, maar vps.net is inderdaad wel netjes royaal met het dataverkeer (zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken) Daar lijkt de rest allemaal flink aan te willen verdienen, dat dataverkeer.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-07-2012 13:58 ]
Als ik het goed heb onthouden / begrepen, gaat netneutraliteit niet eens zozeer om het afschermen van bepaalde websites, maar meer om het afknijpen van bijvoorbeeld torrentverkeer.PolarBear schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:57:
[...]
Corporate proxies mogen gewoon, netneutraliteit geldt niet voor internet binnen bedrijven. De ISP mag overigens niet blokkeren.
Maar pin me er niet op vast.
Transip is ook een goede ja... had ik ook al even naar zitten kijken. Strato is gewoon raar... Al vanaf € 6,90 per maand, onbeperkt verkeer, en gratis gebruik van "MS SQL-databases". Normaal heeft een MS SQL licentie al een meerprijs van +/- € 10,- per maand. Iemand ervaring met deze onderneming?Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:57:
[...]
Als ik de VPS.net bekijk, en ik neem configuratie 11, kost die 154 dollar per maand.
Dezelfde hoeveel RAM, Disk en netwerkzooi heb ik bij https://www.transip.nl/vps/prijzen-en-bestellen/ voor 50 euro per maand.
Blijf het lastig vinden, in zee gaan met internet bedrijven.
De support van Strato is wel okay.
[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 20-07-2012 14:11 ]
Ik had er oorspronkelijk één geregeld als een soort demo / Proof of Concepts, maar uiteraard wordt 'ie nu voor alles en nog wat gebruikt en moet deze jongen het maar regelen als collega's iets nodig hebben.
En die bak heeft niet eens een propere RDC licentie.
Heb geen ervaring met die beheerpanels overigens, hoe werkt dat? Ik dacht altijd dat je moest rdp-en naar die machines.
nieuws: Microsoft maakt Entity Framework opensource
Volgens mij gaat het er om dat een provider geen enkele dienst mag blokkeren voor de gebruiker, tenzij door een rechter anders bepaald is. Het afknijpen van torrentverkeer mag specifiek wél, mits het torrentverkeer hinderlijk veel overlast veroorzaakt.Davio schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:58:
[...]
Als ik het goed heb onthouden / begrepen, gaat netneutraliteit niet eens zozeer om het afschermen van bepaalde websites, maar meer om het afknijpen van bijvoorbeeld torrentverkeer.
Maar pin me er niet op vast.
Wikipedia:
- Providers mogen op geen enkele wijze iemand de mogelijkheid tot het internetgebruik ontnemen of belemmeren, tenzij een maatregel in het belang is van de privacy van een gebruiker of van het weren van internetvirussen en dergelijke (art. 15A sub a).
- Providers moeten services voor ouderlijk toezicht aanbieden (art. 15A sub d).
- Providers dienen hun klanten te voorzien van een in een voor de klant begrijpelijke taal geschreven exemplaar van hun contract, met daarin alle informatie over hun internetverbinding (art. 15A sub b).
- Providers moeten de volgende zaken garanderen: de privacy van de gebruiker, bescherming tegen virussen en netwerkbeveiliging (art. 15C).
- Providers dienen toegang te verlenen tot alle beschikbare data op het internet (art. 15A sub c), met andere woorden, discriminatie is verboden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
@Hipska: Die foto ziet er in ieder geval gezellig uit, toch maar eens een sollicitatiebrief sturen.
Ik zal het straks wel op GitHub gooien.
Het is voor een PoC. Mocht het daadwerkelijk gebruikt gaan worden of er vraag naar is maak ik ooit nog wel de unit tests, maar veel code is gegenereerd en ik heb weinig trek om een regel of 1000 aan 1 regelerige methods te gaan unittesten.
En ja, ik ben knettergek.
Bedankt, PvdA!!! Wat een amateurs tegenwoordig, zeg, pfffff.quote: WikipediaPvdA wilde niet stemmen voor een amendement van de SGP om een breuk van netneutraliteit in sommige gevallen toch toe te laten op grond van ideologische redenen, maar de partij deed dit perongeluk toch. Daardoor werd dit amendement onverwachts toch aangenomen.
Waarom zou je dat willen?StM schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:21:
Speciaal voor alle PHP liefhebbers hier heb ik even in een paar uurtjes het type systeem van PHP nagemaakt als een c# type. Inclusief de magische type conversies!Wel ben ik te lui geweest om alle vage quircks en bugs in te bouwen, dus een overflow of een string bij een int optellen (die geen getal bevat) levert een exception op
Gewoon omdat het kan!
Nee het gaat waarschijnlijk het basis type worden van een custom expando type die we gebruiken om heel snel willekeurige data op te slaan in een dynamic object. Nu zitten daarbij een zooi ContainsKey en andere zooi om heen, maar het liefst willen we gewoon dat als het niet bestaat we een nulltype terug krijgen. Dan kan je dus bijvoorbeeld Session.Views++; doen waarbij als hij nog niet bestaat hij hem initieert als 0.
Php zeiken we af, maar we gaan nu moeite doen om c# "net zo brak" te maken?
Want vroeger werd er nooit geblunderd?Davio schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:23:
Bedankt, PvdA!!! Wat een amateurs tegenwoordig, zeg, pfffff.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 39% gewijzigd door Megamind op 20-07-2012 14:41 ]
Inderdaad.GateKeaper schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:36:
Als ik het goed begrijp ga jij dus eigenlijk je best doen om .net te verneuken?![]()
Php zeiken we af, maar we gaan nu moeite doen om c# "net zo brak" te maken?
Nee, ik wil graag alles static typed houden aan de business kant maar de brug tussen de controller en de view en abstracte opslag zoals sessies heb ik graag dynamisch en het abusen van Dictionary's etc vind ik mogelijk nog smeriger als het gebruiken van een dynamic type. PHP zeikt men voornamelijk af om het vage gedrag dat het af en toe heeft, maar de bugs heb ik niet (bewust) overgenomen. Daarnaast is het ook heel simpel de regeltjes kennen:
1 + "10" = 11
"10" + 1 = 101
etc.
Dat de manier waarop ik het zou brengen een enorme hoeveelheid commentaar op zou leveren had ik trouwens al verwacht
Ben nu een aantal weken bezig met Ruby. Eerst gelijk het diepe in met een boek Ruby On Rails, omdat ik voornamelijk web development doe. Na een paar hoofdstukjes toch besloten om eerst maar in Ruby zelf te verdiepen. En heb nu het boek weer opgepakt.
Maar wat is dat een stuk leuker, alles "werkt" gewoon. En dan kijk ik naar de code die ik heb getypt (en nee, niet de rails generate scaffold
Zijn er meer Ruby (on Rails) developers hier? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb nu de 2de Lite van Amsio/Argeweb http://www.amsio.com/virtuele-servers/ met een upgrade naar 1.5GB Ram voor een totaal van €35 (W2008)
Maar als ik hiernaar kijk https://www.transip.nl/vps/prijzen-en-bestellen/ zie ik dat ik voor €37.50 ook W2008 heb maar dan met 4GB ram en 4 cores en 10TB dataverkeer en 300GB HDD ruimte
Kan iemand voor mij een reden bedenken om NIET over te gaan ?
De eerste 3 maanden! Zie de *Soundless schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:54:
Maar als ik hiernaar kijk https://www.transip.nl/vps/prijzen-en-bestellen/ zie ik dat ik voor €37.50 ook W2008 heb maar dan met 4GB ram en 4 cores en 10TB dataverkeer en 300GB HDD ruimte
Kan iemand voor mij een reden bedenken om NIET over te gaan ?
* Actie: Het actieatarief geldt voor de eerste drie maanden. Na drie maanden geldt het reguliere tarief.
Inderdaad. Ik reken dit soort dingen ook altijd zonder de actieprijsGateKeaper schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:02:
[...]
De eerste 3 maanden! Zie de *
* Actie: Het actieatarief geldt voor de eerste drie maanden. Na drie maanden geldt het reguliere tarief.
Die dure is dus incl. Windows 57,50
Daarom begrijp ik nog steeds niks van Strato.. Onbeperkt databases. Dan kan dat gewoon niet uit voor hun. Tenzij je een sql express instantie krijgt?
Maar als ik nu naar het 2de kijk:
- 2 cores
- 100GB HDD
- 1 GB Ram
- 2 TB Dataverkeer
= € 20 ,-
Met W2008 + de upgrade van €7,50 kom ik ook op €35,- uit maar heb ik een stuk meer HDD ruimte + een core erbij + meer dataverkeer.
Kennen jullie nog goedkopere Windows VPS hostjes?
Edit @hierboven:
SQL Server kan ik zelf toch ook installen? Ik heb zelf genoeg aan de Express versie namelijk.
Maargoed, als dat ook nog excl is, is er geen reden voor overstap inderdaad. (had vlugjes gekeken, ALS ik had besloten om over te stappen had ik natuurlijk wel wat beter gekeken
Misschien is dat wel hoe Strato het doet. Gewoon MSSQL Express aanbieden?
[ Voor 36% gewijzigd door Soundless op 20-07-2012 15:14 ]
Ik heb er nog nooit mee gewerkt, alleen wat tutorials bekeken. Het ziet er zo op het eerste gezicht erg fijn uit. Het leek me leuk om als hobby mee te werken, maar het lijkt (mis ik iets?) dat Ruby niet de "drag & drop in ftp" manier van ontwikkelen gebruikt. Dat was (leek) mij een te grote omschakeling.m19 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:51:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het werkt erg handig als je ook versiebeheer gebruikt met Git en dan bijvoorbeeld als hoster Heroku pakt: http://www.heroku.com/ Dan kan je met een git push een deploy doen naar de live installatie. Uiteindelijk gaat direct FTP'n er een keer uit als het wat grotere applicaties worden.OkkE schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:13:
[...]
Ik heb er nog nooit mee gewerkt, alleen wat tutorials bekeken. Het ziet er zo op het eerste gezicht erg fijn uit. Het leek me leuk om als hobby mee te werken, maar het lijkt er op (mis ik iets?) dat je Ruby niet de standaard "drag & drop in ftp" manier van ontwikkelen gebruikt. Dat was (leek) mij een te grote omschakeling.
Installing update 4 of 35...
Mijn shared hosting die ik gebruik (voor site handboogvereniging) heeft:Soundless schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:12:
Oh dat heb ik over het hoofd gezien. Bedankt.
Maar als ik nu naar het 2de kijk:
- 2 cores
- 100GB HDD
- 1 GB Ram
- 2 TB Dataverkeer
= € 20 ,-
Met W2008 + de upgrade van €7,50 kom ik ook op €35,- uit maar heb ik een stuk meer HDD ruimte + een core erbij + meer dataverkeer.
Kennen jullie nog goedkopere Windows VPS hostjes?
Edit @hierboven:
SQL Server kan ik zelf toch ook installen? Ik heb zelf genoeg aan de Express versie namelijk.
Maargoed, als dat ook nog excl is, is er geen reden voor overstap inderdaad. (had vlugjes gekeken, ALS ik had besloten om over te stappen had ik natuurlijk wel wat beter gekeken)
Misschien is dat wel hoe Strato het doet. Gewoon MSSQL Express aanbieden?
- Onbeperkt diskspace
- onbeperkt bandwith
- onbeperkt sql server databases
voor 5 dollar per maand (www.arvixe.com)
Die databases doen ze door 1 DB server in te zetten voor een hele hoop databases. Mijn ervaring bij Arvixe leert wel dat met die aanpak soms issues zijn.
Ik was dus nog aan het kijken naar VPS. Omdat je dan meer power en controle hebt. Met het oog op de toekomst (zou er meer moeten gaan draaien)
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-07-2012 15:51 ]
Uiteraard. Als jij bij elke request ontzettend lompe parallelle query's op de database afvuurt zullen de andere tenants dat niet tof vinden, maar ja, het is ten slotte een shared server.Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:51:
[...]
Mijn shared hosting die ik gebruik (voor site handboogvereniging) heeft:
- Onbeperkt diskspace
- onbeperkt bandwith
Die databases doen ze door 1 DB server in te zetten voor een hele hoop databases. Mijn ervaring bij Arvixe leert wel dat met die aanpak soms issues zijn.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik wil dus ook zeker een VPS aanhouden. Ik wil er steeds meer op gaan zetten. Ik moet wel zeggen dat Amsio/Argeweb niet duur is ofzo. Groot voordeel is ook nog dat ze in NL gevestigd zijn. Ze zijn hierdoor makkelijk bereikbaar. Belangrijke dingen worden gewoon met de post gestuurd.Ze hebben goede support etc.Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:51:
[...]
Mijn shared hosting die ik gebruik (voor site handboogvereniging) heeft:
- Onbeperkt diskspace
- onbeperkt bandwith
Ik was dus nog aan het kijken naar VPS. Omdat je dan meer power en controle hebt. Met het oog op de toekomst (zou er meer moeten gaan draaien)
Nu ik dit zo opsom, is er eigenlijk geen reden om daar weg te gaan.
Kwam op reddit dit toevallig tegen: http://www.getcreditcardnumbers.com/GateKeaper schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:52:
[...]
Ik ben er niet zo happy mee om mijn CC gegevens ergens achter te laten, als ik toch (nog) niet van plan ben om ook daadwerkelijk iets te gaan betalen.
Als je enkel ergens in geïnteresseerd bent kan dit soms wel werken.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Verwijderd
Ik weet dat het een religieus gevecht is, maar hoe verpest var de leesbaarheid?Megamind schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:41:
Loose type is gewoon voor luie mensen, en het verpest je leesbaarheid. Net als de mensen die var gebruiken in C# (om nog maar te zwijgen over dynamic).
1
2
3
| var collectie = new Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>>(); // v.s. Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>> collectie = new Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>>(); |
Ik moest er ook even aan wennen, maar vind het ontzettend fijn eerlijke gezegd. In sommige gevallen kan het inderdaad beter zijn om ze ouderwets te instantieren. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.
Wat dynamic hiermee te maken heeft begrijp ik niet.
Maar dynamic gebruiken wanneer var afdoende is is imho gewoon lame.
[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 20-07-2012 19:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb m'n afstudeerproject gemaakt in Ruby on Rails. Ik ben er sowieso al een aantal jaar hobbymatig mee bezig, maar dat was m'n eerste grote project dat ik er daadwerkelijk mee gemaakt heb. Ik vind het nog steeds jammer dat ik er voor m'n werk niet meer mee kan doen. Er zitten in Ruby toch een hoop dingen waarvan ik denk: 'Jammer dat de PHP manier zo omslachtig werkt.'m19 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:51:
Ik heb een aantal jaar in php gewerkt en werk sinds 3 maanden met C# en moet zeggen, ik wil niet meer terug. C# is erg duidelijk en logisch, ook visual studio vind ik erg fijn werken. En wat ik echt een verademing vind is gewoon het feit dat C# strongly typed is.
Dynamic is awesome. Hoe wil je anders de ω(x) = x(x) combinator implementeren?Megamind schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:41:
(om nog maar te zwijgen over dynamic).
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Why the fuck zou je dat willen doen? Waarom zou je nadat je var hebt getyped het daarna veranderen naar het specifieke type? Er veranderd geen zak, enigste wat je doet is meer typwerk, maar voor de werking van de applicatie veranderd er niks.Archiebald schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:50:
Ik gebruik var eigenlijk alleen als ik begin met een linq query, heb ik die af, kijk ik wat eruit de query komt en dan vervang ik var voor het juiste type.
Ik heb een aantal jaar in php gewerkt en werk sinds 3 maanden met C# en moet zeggen, ik wil niet meer terug. C# is erg duidelijk en logisch, ook visual studio vind ik erg fijn werken. En wat ik echt een verademing vind is gewoon het feit dat C# strongly typed is.
En voor een linq query maakt het al helemaal niks uit, een linq query is bijna altijd een IEnumerable van X waarbij je zelf weet wat X is, of dat het in ieder geval duidelijk zichtbaar is. Dus imho is de meerwaarde van het expliciet vermelden van het type 0.
* D-Raven gebruikt vrij veel var, omdat het gewoon erg handig is.
Ik ben een ontwikkelaar, als ik minder hoef te typen om hetzelfde te kunnen doen dan doe ik dat. Iedere keer als ik mensen IDictionary<Bar,IEnumerable<Foo>> zie typen denk ik.. wat doe je jezelf toch aan...
Gebruik dan F# als je functioneel wilt gaan werkenRayNbow schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:54:
[...]
Dynamic is awesome. Hoe wil je anders de ω(x) = x(x) combinator implementeren?
Mijn scherm is in ieder geval breed genoeg om de volledige regel te plempen, dus opzich houd ik mij liever aan één standaard ipv het te pas en onpas gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Ik weet dat het een religieus gevecht is, maar hoe verpest var de leesbaarheid?
C#:
1 2 3 var collectie = new Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>>(); // v.s. Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>> collectie = new Dictionary<string, Tuple<int, int, List<string>>>();
Een IENumerable, IGroupable, IQueryable, List of gewoon een plain object, het is wel leuk om te zien wát je precies terugkrijgt. Daarnaast (zeker als je met EF werkt) kan het problematisch worden om een IEnumerable terug te geven ipv een IList.D-Raven schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:09:
[...]
Why the fuck zou je dat willen doen? Waarom zou je nadat je var hebt getyped het daarna veranderen naar het specifieke type? Er veranderd geen zak, enigste wat je doet is meer typwerk, maar voor de werking van de applicatie veranderd er niks.
En voor een linq query maakt het al helemaal niks uit, een linq query is bijna altijd een IEnumerable van X waarbij je zelf weet wat X is, of dat het in ieder geval duidelijk zichtbaar is. Dus imho is de meerwaarde van het expliciet vermelden van het type 0.
* D-Raven gebruikt vrij veel var, omdat het gewoon erg handig is.
Ik ben een ontwikkelaar, als ik minder hoef te typen om hetzelfde te kunnen doen dan doe ik dat. Iedere keer als ik mensen IDictionary<Bar,IEnumerable<Foo>> zie typen denk ik.. wat doe je jezelf toch aan...
[ Voor 76% gewijzigd door Megamind op 20-07-2012 23:19 ]
Ik denk dat we er hier al eens een heel topic over vol gepalaverd hebben; vandaar dat ik er hier nu even niet verder op in wou gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Ik weet dat het een religieus gevecht is, maar hoe verpest var de leesbaarheid?
Maar ik ben het stiekem met je eens.
Why the hell zou je dat doen, da's toch gewoon extra werk die uiteindelijk verder niets toevoegt ?Archiebald schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:50:
Ik gebruik var eigenlijk alleen als ik begin met een linq query, heb ik die af, kijk ik wat eruit de query komt en dan vervang ik var voor het juiste type.
In sommige gevallen kan je dat trouwens zelfs niet doen (als het resultaat van je LINQ query een anonymous type is bv).
[ Voor 40% gewijzigd door whoami op 20-07-2012 23:45 ]
https://fgheysels.github.io/
Wat je terug krijgt, kan je ook gewoon zien door je statement. (ToList(), ToDictionary, ...).Megamind schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:15:
[...]
Een IENumerable, IGroupable, IQueryable, List of gewoon een plain object, het is wel leuk om te zien wát je precies terugkrijgt. Daarnaast (zeker als je met EF werkt) kan het problematisch worden om een IEnumerable terug te geven ipv een IList.
Trouwens, wat krijg je hier terug:
1
| IEnumerable<T> bar = foo.Where( x => x.MatchesSomeTest()).ToList(); |
Zoveel duidelijker is het niet hé.
Een List<T> is een IEnumerable<T>, maar als je alleen voort gaat op de declaratie, weet je niet dat het specifieke type een list is.
https://fgheysels.github.io/
Waarom ik dat doe? Om eerlijk te zijn geen idee, heb het mij gewoon zo aangeleerd denk ikwhoami schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:41:
[...]
Why the hell zou je dat doen, da's toch gewoon extra werk die uiteindelijk verder niets toevoegt ?
In sommige gevallen kan je dat trouwens zelfs niet doen (als het resultaat van je LINQ query een anonymous type is bv).
Morgen er weer vroeg uit, motor moet naar de garage voor een grote beurt. Helaas dus niet uitslapen!
Welterusten voor degene die gaan slapen!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Bedoel je misschien http://www.culgame.com/ ?TheNephilim schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:20:
Damn ik zou zweren dat iemand hier iets had over Windows 7 keys voor 30 euro, kan het nergens meer vinden >_<
19 dagen, minus twee zondagen, 17 dagen effectief
Ongeveer hetzelfde. Zowel Ruby (de taal) als Ruby on Rails vind ik super voor webdevelopment. Het is naar mijn mening ideaal voor het snel opzetten van een kleine tot middelgrote website, zoals een webshop of kleine community website.m19 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:51:
Maar wat is dat een stuk leuker, alles "werkt" gewoon. En dan kijk ik naar de code die ik heb getypt (en nee, niet de rails generate scaffold) en dan heb ik echt zoiets van: Waarom zo moeilijk in PHP.
Ik werk er nu ruim een jaar mee op mijn werk en gebruik het ook in prive-projecten. PHP gebruik ik enkel nog voor kleine scriptjes die op een webhost zonder Ruby support draaien.
Toen ik RoR leerde bleef ik maar verbaast staan hoe simpel alles was.
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 21-07-2012 09:43 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lijkt mij ook wel mooie taal inderdaad. Alles is lekker intuïtief!Gamebuster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Ongeveer hetzelfde. Zowel Ruby (de taal) als Ruby on Rails vind ik super voor webdevelopment. Het is naar mijn mening ideaal voor het snel opzetten van een kleine tot middelgrote website, zoals een webshop of kleine community website.
Ik werk er nu ruim een jaar mee op mijn werk en gebruik het ook in prive-projecten. PHP gebruik ik enkel nog voor kleine scriptjes die op een webhost zonder Ruby support draaien.
Damn, zit al vanaf 8u vanochtend op het kantoor, wachten op een pakketje. Bezorgtijd? 8 - 16.30 ... >_< En er staat nog steeds geen 'Chaffeur is onderweg'. Ik snap niet dat ze anno 2012 niet nauwkeuriger kunnen zijn met het tijdsvak voor bezorgen.
Feli, zeker een prestatie.Dido schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 08:41:
En mission accomplished. MCPD is binnen, in minder dan drie weken
19 dagen, minus twee zondagen, 17 dagen effectief
Aan de andere kant geeft het ook wel weer aan dat de waarde van MCPD niet enorm groot is. Als je MCPD in zo'n korte periode kan halen zonder dat je al ervaring in de materie hebt. ( Volgens mij was het allemaal nieuwe stof voor je toch? ).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ech zonde om met zoiets zo lang te lopen kutten terwijl een complete AJAX backend call inclusief validatie en JSON encoded response maken minder tijd in beslag neemt...
[ Voor 17% gewijzigd door Struikrover op 21-07-2012 11:05 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
EDIT: heb je een mogelijke verklaring?
Bij wijze van heb ik deze code (er staat meer in natuurlijk):
1
| <input id="inline-submit-button" value="Opslaan" name="inline-save" /> |
en deze JS:
1
2
3
4
| $(function() { $('#inline-submit-button').click(function(){ console.log('klik!'); }); }); |
Toch verknipt dat dat niet werkt, terwijl ik er zeker van ben dat de code wordt ingeladen en goed wordt uitgevoerd: er staan nog allemaal andere handlers omheen die wel verwerkt worden...
Ja sorry voor het spammen in de coffeecorner
EDIT2: Awesome, een toffe error van Chrome zelf
Could not send response: Cannot send a response more than once per chrome.extension.onRequest listener per document (message was sent by extension mfjkgbjaikamkkojmakjclmkianficch).
[ Voor 91% gewijzigd door Struikrover op 21-07-2012 11:20 ]
1
| $(document).click(function(evt) { console.log("Event:", evt, "Target:", evt.target, "Current target:", evt.currentTarget); }); |
en dan in je inspector - Firebug of Chrome Dev Tools - te kijken naar de 'target' of 'currentTarget' eigenschappen, om te achterhalen op welk element nu echt een click wordt uitgevoerd.
Ik ga even uitzoeken wat er nu aan de hand is. Dank voor je tip
[ Voor 69% gewijzigd door Struikrover op 21-07-2012 11:28 ]
Klopt zeker, de meeste stof was nieuw. Aan de andere kant, programmeren kon ik alWoy schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:15:
Feli, zeker een prestatie.
Aan de andere kant geeft het ook wel weer aan dat de waarde van MCPD niet enorm groot is. Als je MCPD in zo'n korte periode kan halen zonder dat je al ervaring in de materie hebt. ( Volgens mij was het allemaal nieuwe stof voor je toch? ).
En dat is denk ik uiteindelijk toch de basis - de taal is de kers op de taart.
Ik kan iemand zonder programmeerervaring alleen maar afraden om op deze manier "even" een paar certificaten te halen, eigenlijk.
En ach, mijn sterkste punt is altijd geweest dat ik snel nieuwe dingen oppik - dat staat alleen zo rot op je cv. Wat de waarde van een MCPD exact is weet ik ook niet - het is zeker geen garantie dat ik een geniaal programmeur ben. Aan de andere kant maakt het het wel makkelijker iemand ervan t eovertuigen dat ik ook iets anders dan cobol en lansa ken.
Dat maakt ervaring opdoen weer eenvoudiger, en ervaring is altijd meer waard dan certificaten (hoewel die vier die ik nu heb bedoeld zijn voor mensen die die ervaring al hebben
Volgende keer even de topicwaarschuwing lezen, ok?Struikrover schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:26:
EDIT: nvm hier stond onzin
Ik ga even uitzoeken wat er nu aan de hand is. Dank voor je tip
Vraagjes horen gewoon in een apart topic.
Inderdaad, hetzelfde hier. R(oR) voelt gewoon lekker luchtig aan, alles is snel duidelijk en tot nu toe nauwelijks rare fratsen tegen gekomen.Gamebuster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Ongeveer hetzelfde. Zowel Ruby (de taal) als Ruby on Rails vind ik super voor webdevelopment. Het is naar mijn mening ideaal voor het snel opzetten van een kleine tot middelgrote website, zoals een webshop of kleine community website.
Die heb ik zeker wel gelezen. Vind alleen dat een rant gevolgd door een klein vraagje nou niet bepaald verschrikkelijk is. Ik had hem zelfs gecombineerd met de opmerking dat ik een awesome chrome melding had gekregen. En als derde post een bedankje mag dan ook niet?BtM909 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:17:
[...]
[mbr]Volgende keer even de topicwaarschuwing lezen, ok?[/]
Ontopic:
The MYSQL wrapper wrapper
O het heeft zeker waarde hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik neem immers aan dat je een hoop geleerd hebt, en dat het een goede start is om er nu echt mee te gaan werken. Maar ik ben van mening dat er binnen het bedrijfsleven een stuk meer waarde aan wordt toegekend die gewoonweg niet terecht is. Dat je MCPD bent maakt nog niet dat je een ervaren .NET software ontwikkelaar bent, dat kan je alleen bereiken door ervaring op te doen. Zoals je zelf al aangeeft is programmeren een stuk meer dan een taal uit je hoofd leren. En zelfs binnen een taal/framework is er nog wel wat meer te leren dan de API uit je hoofd leren zoals bij de certificatenDido schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:08:
[...]
Klopt zeker, de meeste stof was nieuw. Aan de andere kant, programmeren kon ik al
En dat is denk ik uiteindelijk toch de basis - de taal is de kers op de taart.
Ik kan iemand zonder programmeerervaring alleen maar afraden om op deze manier "even" een paar certificaten te halen, eigenlijk.
En ach, mijn sterkste punt is altijd geweest dat ik snel nieuwe dingen oppik - dat staat alleen zo rot op je cv. Wat de waarde van een MCPD exact is weet ik ook niet - het is zeker geen garantie dat ik een geniaal programmeur ben. Aan de andere kant maakt het het wel makkelijker iemand ervan t eovertuigen dat ik ook iets anders dan cobol en lansa ken.
Dat maakt ervaring opdoen weer eenvoudiger, en ervaring is altijd meer waard dan certificaten (hoewel die vier die ik nu heb bedoeld zijn voor mensen die die ervaring al hebben).
Het gaat puur alleen om het vraagje tussendoor. De rant is geen probleem. Als we onderscheid gaan maken welke vragen wel en niet mogen loopt het al snel uit de hand. Vandaar dat de regel is dat er in het topic geen vragen thuis horen, hoe klein ze ook zijn.Struikrover schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:24:
[...]
Die heb ik zeker wel gelezen. Vind alleen dat een rant gevolgd door een klein vraagje nou niet bepaald verschrikkelijk is. Ik had hem zelfs gecombineerd met de opmerking dat ik een awesome chrome melding had gekregen. En als derde post een bedankje mag dan ook niet?
Ontopic:
The MYSQL wrapper wrapper
Verwijderd
De server is een Ubuntu-vm die draait op mijn laptop. Ik zou dit gewoon via ssh willen doen.
Ik heb al lopen prutsen met Macfuse, sshfs en nog een hoop andere rommel maar die dingen werken gewoon niet zoals het zou moeten. (De meeste tutorials die ik volg zijn natuurlijk weer al enkele jaren oud).
Voor Sublime Text zijn er wel betalende plugins, dus daar blijf ik liever nog even van weg (als het niet anders kan zal dit de enige optie zijn vrees ik)
Daarnaast heb ik ook even gespeeld met Cyberduck maar ook hier vind ik niet direct de oplossing.
Zoiets simpel zou toch veel gemakkelijker moeten kunnen ...
Nog maar even verder zoeken dus ... ik kijk waarschijnlijk gewoon over de meest voor de hand liggende oplossing
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 16:07 ]
Ach, MSI global doet het nog steeds.HuHu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:54:
En introductie pagina's/filmpjes/flash voordat je op de echte site kwam! Ik voel me nog schuldig
[ Voor 7% gewijzigd door Orwell op 21-07-2012 16:29 ]
Verwijderd
Jup, maar guess what ... Transmit is ook geen freewaredjluc schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:13:
Met Transmit als SFTP client werkt dit prima, gewoon klikken, bewerken en de wijzigingen worden meteen verzonden.
Klopt, vergeten te vermelden maar ik kon destijds niets fatsoenlijks vinden behalve Transmit. De rest werkte niet zo stabiel en goed.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:52:
[...]
Jup, maar guess what ... Transmit is ook geen freeware
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Welkom op mijn website, hij is nog under-construction