Ik gebruik daar simpless voor. Je voegt eenmalig het .less bestand toe en het programma zet deze automatisch om naar css op het moment dat hij ziet dat het bestand gewijzigd is.TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:26:
[...]
Ja, vond het teveel geklooi in Windows, tenminste die parser. Kan me voorstellen dat het op Mac OS makkelijker gaat, daar had je er meer tools voor toch? Binnenkort wel met Bootstrap aan de gang, dat leek me een mooi moment om ook eens LESS te gaan gebruiken.
[...]
Bookmarked, thnx! ^^Phoenix1337 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:30:
[...]
Ik gebruik daar simpless voor. Je voegt eenmalig het .less bestand toe en het programma zet deze automatisch om naar css op het moment dat hij ziet dat het bestand gewijzigd is.
Wat zou de gemiddelde lifespan zijn van een radio? Ik ben die hier op het werk meer dan moe. Altijd diezelfde liedjes.. Argh
Ik gebruikte vroeger ook IDs hoor, en als mensen hier IDs willen gebruiken: prima. Ik ben ondertussen alleen zelf tot inzicht gekomen dat classes (voor mij) veel fijner werken dan IDs. Misschien hebben jullie wat aan mijn uitleg/mening, zo niet, even goede vrienden. 

De snelheid van CSS parsen weegt (voor mij) totaal niet op tegen de flexibiliteit (en het DRY principe) van classes op. Voor bepaalde Javascript dingen kan een ID zeker sneller zijn, maar dan is het ook geen probleem daar een ID voor toe te voegen.

Ik gebruik CodeKit ($25) op OSX.
Dat een element/class/ID maar 1x mag voorkomen kan je toch niet afdwingen met de CSS die je gebruikt? Je moet er nog steeds zelf voor zorgen. Dan kan je in mijn ogen beter voor een class kiezen, die kan als het (later) nodig is, vaker voorkomen; ben je dus flexibeler.Phoenix1337 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:25:
Waarom gebruik jij classes voor element die maar 1 x voor mogen komen?
Als je overal IDs voor gebruik en/of hele specifieke selectors gebruikt, zal je niet (snel) tegen problemen aanlopen nee.Nog nooit problemen gehad met id's en classes. Zal wel aan mij liggen dan. Ik blijf gewoon lekker id's gebruiken.
ZpAz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:26:
Omdat een header en footer waarschijnlijk toch uniek is en daarvoor kan je perfect een id gebruiken? Daarvoor zijn die dingen namelijk bedoelt. Waarschijnlijk parsed hij de CSS zelfs een fractie sneller als je id's gebruikt dan classes omdat er daar toch maar één van aanwezig hoeft te zijn.
Dat je IDs gebruikt omdat het toch maar 1x mag voorkomen vind ik een onzin argument. Ook een class kun je maar 1x gebruiken als dat zo uit komt. Enige verschil is dat mocht, om wat voor reden ook, er opeens een tweede (bijvoorbeeld) header toegevoegd worden (met precies de zelfde CSS), je bij gebruik van IDs een probleem hebt wat je bij classes niet hebt.TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:26:
ID's zijn sneller voor een browser, al zal je er niks van merken hoor. Nee de voornaamste reden is dat deze blokken maar één keer voorkomen. Bij #content komt er nog een class bij, zoals bijv.: .columns-25-50-25 (25% 50% en 25% van de breedte). Daarin .one en .two als dus kolommen..
De snelheid van CSS parsen weegt (voor mij) totaal niet op tegen de flexibiliteit (en het DRY principe) van classes op. Voor bepaalde Javascript dingen kan een ID zeker sneller zijn, maar dan is het ook geen probleem daar een ID voor toe te voegen.
LESS (of een andere pre-processor) is, wanneer goed gebruikt, echt hééérlijk. Scheelt echt aanzienlijk in de development tijd.
Ik gebruik CodeKit ($25) op OSX.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het stylen van een header met een class ipv een id heeft weinig met dry te maken lijkt mij. En anders ben ik benieuwd naar een voorbeeld. Classes als .marginBottom20 oid zijn zo en zo een no go. Want wat als je ontwerp aangepast wordt?
Je wilt aangeven wat het weergeeft dmv je selectors niet hoe, want dat kan veranderen. En een tweede header toevoegen, ja hoevaak komt dat voor? Bepaalde 'boxen' die herhalen gebruik ik een klasse, maar van een header, footer of container verwacht ik niet dat ik daar ooit meerdere van ga toevoegen.
Ik gebruik dan ook altijd een combinatie van class en id's aangezien ze beiden een doel hebben.
Je wilt aangeven wat het weergeeft dmv je selectors niet hoe, want dat kan veranderen. En een tweede header toevoegen, ja hoevaak komt dat voor? Bepaalde 'boxen' die herhalen gebruik ik een klasse, maar van een header, footer of container verwacht ik niet dat ik daar ooit meerdere van ga toevoegen.
Ik gebruik dan ook altijd een combinatie van class en id's aangezien ze beiden een doel hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 19-07-2012 15:10 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
"zo en zo"? Laat het a.u.b. geen verbastering van "sowieso" zijn.ZpAz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:09:
zijn zo en zo een no go.
Gelukkig hebben we tegenwoordig HTML5, en hoeven we niet moeilijk meer te doen met classes of IDs.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <!doctype html> <html> <head> <title>Oei, een berg nonsens</title> </head> <body> <header> <h1>Bier en tieten</h1> </header> <nav> <ul> <li>Klein</li> <li>Middel</li> <li>Groot</li> </ul> </nav> <article> <p>Bier en tieten!</p> </article> <footer> Sjalalala! </footer> </body> </html> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| header, footer { font-family: "Comic Sans MS"; } |
[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 19-07-2012 15:19 ]
We are shaping the future
In dit scenario niet nee, maar met wat meer content-vlakken, sidebars en weet ik wat, moet je toch aan de ID's en klassen.Alex) schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:19:
Gelukkig hebben we tegenwoordig HTML5, en hoeven we niet moeilijk meer te doen met classes of IDs.
[...]
Entity Framework quiz vraagje, als ik dit doe:
Stel id = 5, in m'n tabel staan id's 1,2,3 en 4. De FirstOrDefault returned dus niks. Hoeveel "SomeItems" heb ik na deze code in m'n tabel?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| using(var db = new SomeEntityModel()) { var x = db.SomeItems.FirstOrDefault(i => i.Id == id); if(x != null) { x.RemoveTime = DateTime.Now; db.SaveChanges(); } x = new SomeItem(); x.InsertTime = DateTime.Now; db.SaveChanges(); } |
Stel id = 5, in m'n tabel staan id's 1,2,3 en 4. De FirstOrDefault returned dus niks. Hoeveel "SomeItems" heb ik na deze code in m'n tabel?
Volgens mij valt 't reuze meeTheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:22:
[...]
In dit scenario niet nee, maar met wat meer content-vlakken, sidebars en weet ik wat, moet je toch aan de ID's en klassen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nog steeds 4, want je insert de vijfde nooit.sig69 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:23:
Entity Framework quiz vraagje, als ik dit doe:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 using(var db = new SomeEntityModel()) { var x = db.SomeItems.FirstOrDefault(i => i.Id == id); if(x != null) { x.RemoveTime = DateTime.Now; db.SaveChanges(); } x = new SomeItem(); x.InsertTime = DateTime.Now; db.SaveChanges(); }
Voor sidebars hebben we <aside>BtM909 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:24:
[...]
Volgens mij valt 't reuze meeMaar dat is een semantische discussie
Krijgen we dan geen hele rare stylesheets?BtM909 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:24:
[...]
Volgens mij valt 't reuze meeMaar dat is een semantische discussie
section article footer a bijvoorbeeld, met complexe websites gaat die nesting nog veel verder
Misschien was in dit geval DRY een verkeerde woordkeuze.ZpAz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:09:
Het stylen van een header met een class ipv een id heeft weinig met dry te maken lijkt mij. En anders ben ik benieuwd naar een voorbeeld. Classes als .marginBottom20 oid zijn zo en zo een no go. Want wat als je ontwerp aangepast wordt?
Uiteraard is ".marginBottom20" ontzettend fout.
Ik probeer uit te leggen dat je net zo goed voor alles een class kan gebruiken. De minimale (niet merkbaar) parse-tijdswinst van een ID weegt niet op (voor mij) tegen de flexibiliteit en consistentie van classes.
Verder wil ik verwijzen naar: When using IDs can be a pain in the class…
Als dat je niet overtuigt, dan verschillen we van mening (& werkwijze) en houdt deze discussie verder op.
HTML5 is wat semantiek/indeling betreft een mooie vooruitgang ja.Alex) schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:19:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb hier een gevalletje waar het antwoord toch echt 5 is. Nieuwe entity objecten worden op een of andere manier automatisch toegevoegd.Alex) schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:24:
Nog steeds 4, want je insert de vijfde nooit.
Overerven van stijl is sowieso geen probleem meer als je less gebruikt dus die gaat in dat geval dan ook niet op
Wazigsig69 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:30:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb hier een gevalletje waar het antwoord toch echt 5 is. Nieuwe entity objecten worden op een of andere manier automatisch toegevoegd.
Dan was de code:sig69 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:30:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb hier een gevalletje waar het antwoord toch echt 5 is. Nieuwe entity objecten worden op een of andere manier automatisch toegevoegd.
C#:
1
| x = db.SomeItems.CreateObject(); |
Of iets in die trant. Dan is 'ie meteen ge-attacht.
Edit: oh nee, ik lieg. Maar was de code die je post de letterlijke code? Dan klopt de quiz inderdaad niet.
[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 19-07-2012 15:43 ]
Bijna! Er werd een reference gezet naar een gerelateerd object uit de database, daardoor werd ie dus ook automatisch geattached. Stond niet in m'n voorbeeldcode dus was eigenlijk een onmogelijke vraagCodeCaster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:38:
[...]
Dan was de code:
C#:
1 x = db.SomeItems.CreateObject();
Of iets in die trant. Dan is 'ie meteen ge-attacht.
Maar goed, iets om in de gaten te houden in ieder geval
[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 19-07-2012 15:44 ]
Ja, hoe kunnen wij dat dan radensig69 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:43:
Stond niet in m'n voorbeeldcode dus was eigenlijk een onmogelijke vraag
Soortgelijke situatie liep ik van de week ook tegenaan. Ik maakte een child-object direct aan op het parent object, én voegde hem daarna ook nog een keer toe aan de entitycollection. Op het moment dat ik dan save aanriep had ik het gewenste object ineens dubbel 
Wat ik op dit moment minder handig vind is dat het entity framework niet overweg kan met relaties die niet op de primary key van een tabel zitten
Heb wat tabellen waar 'relaties' liggen op velden die niet de PK zijn, en wilde daar graag relaties op zetten in de database om zo snel te kunnen query'en, maar helaas. EF ondersteund dat niet.
Wat ik op dit moment minder handig vind is dat het entity framework niet overweg kan met relaties die niet op de primary key van een tabel zitten
Heb wat tabellen waar 'relaties' liggen op velden die niet de PK zijn, en wilde daar graag relaties op zetten in de database om zo snel te kunnen query'en, maar helaas. EF ondersteund dat niet.
[ Voor 39% gewijzigd door BM op 19-07-2012 15:49 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining
Weet je wat lastig is? Een klant met een lange domein naam; de e-mailadressen passen niet in de sidebar 
<naam>bestratingen.nl is sowieso niet handig trouwens, <naam>bestrating.nl is veel duidelijker toch?
<naam>bestratingen.nl is sowieso niet handig trouwens, <naam>bestrating.nl is veel duidelijker toch?
Dan zet je het mailadres toch niet in de sidebar? De oplossing ligt soms zo voor de hand.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Niet, maar deze code kwam uit een testcase hier waarin ik het gedrag ook niet kon reproduceren (ik had mijn wonderbaarlijke bevinding hier gepost voordat ik daar aan begon). Naar aanleiding daarvan kwam ik achter de reden. Een wtf-gebeurt-hier-nou post voordat ik had uitgezocht wat er nou eigenlijk echt gebeurd dus
. Tijd voor vakantie, ik zie het allemaal echt niet meer... (nog tien uurtjes werken
)
Jah, dat is waar. Ik ga maar eens een dergelijke oplossing met de designer overleggen.CoolGamer schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:50:
Dan zet je het mailadres toch niet in de sidebar? De oplossing ligt soms zo voor de hand.
Edit: Ah daar gaan we al; "Kun je de rechterkolom niet wat breder maken?"... Dat gaat ook niks worden, dan klopt het hele design niet meer. Heb nu 240 500 240 en dat past precies. Logo, menu en footer moet ik anders allemaal opschuiven (lijnen dan niet meer) om dat ene e-mailadres.
^ Dit.CoolGamer schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:50:
Of... <a href="mailto:...">E-mail ons</a> ?
Op zich is het goed dat EF geen anti-patterns ondersteund.BM schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:47:
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ach, dat valt lijkt me prima op die manier ook uit te leggen aan de klant. Wil de klant het e-mailadres er dan toch nog in: gaat 'm geld kosten. Kijken of hij 't dan nog steeds wil.TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:53:
Edit: Ah daar gaan we al; "Kun je de rechterkolom niet wat breder maken?"... Dat gaat ook niks worden, dan klopt het hele design niet meer. Heb nu 240 500 240 en dat past precies. Logo, menu en footer moet ik anders allemaal opschuiven (lijnen dan niet meer) om dat ene e-mailadres.
font-size: 10px; is de oplossing gewordenOkkE schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:03:
[...]
Ach, dat valt lijkt me prima op die manier ook uit te leggen aan de klant. Wil de klant het e-mailadres er dan toch nog in: gaat 'm geld kosten. Kijken of hij 't dan nog steeds wil.
Eén keer geprobeerd. Ik kreeg niet eens een spel geïnstalleerd. Niets. Niets werkte.
Ik krijg er dan ook niet voor betaald hè, ik doe dit als hobby... (en ik heb er 't geld echt niet voor, als ik 't heb besteed ik 't wel ergens anders aan)m19 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Een ontwikkelaar die niet wil betalen voor software
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dan toe je toch echt zelf iets niet goedF.West98 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:08:
[...]
Eén keer geprobeerd. Ik kreeg niet eens een spel geïnstalleerd. Niets. Niets werkte.
[...]
Holy Shit, Silverlight. Waarom moet ik toch op zeventien plekken events, delegates, interfaces, eventargs en entities aanmaken als ik de inhoud van een dropdown wil laten afhangen van het ID van het geselecteerde item in de dropdown erboven?
Dit kost zo enorm veel tijd en motivatie.
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 19-07-2012 16:18 ]
I know, was ook een tijdje geleden (3 jaar oid) maar misschien, als ik over een tijdje m'n SSD heb.Phoenix1337 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:12:
[...]
Dan toe je toch echt zelf iets niet goed
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Kijk eens naar MVVM (i.c.m. caliburn micro), dit zou letterlijk twee observable properties en een command moeten zijn.CodeCaster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:12:
Holy Shit, Silverlight. Waarom moet ik toch op zeventien plekken events, delegates, interfaces, eventargs en entities aanmaken als ik de inhoud van een dropdown wil laten afhangen van het ID van het geselecteerde item in de dropdown erboven?Dit kost zo enorm veel tijd en motivatie.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Nou: Probeer opnieuw. Also, linux dient niet om te gamen, daarvoor hebben we het spelplatform: Windows.F.West98 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:08:
[...]
(On the bright side: Linux + gaming wordt wel groter precies, kijk uit voor valve
Weeeekend
morgen, overmorgen en zondag naar de Zwarte Cross toe. Niet voor de muziek maar om met bier te gooien
Mijn voorkeur gaat uit naar:Firesphere schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:54:
Netbeans.
Ik vind het zelf fijner dan Eclipse of PHPStorm ofzo. Zelfs voor Java heb ik liever NetBeans.
Maar er is een groot deel "To everybody it's own" gok ik.
Trouwens, NetBeans heeft ook gewoon ondersteuning voor FTP/Remote projectsMaar voor een enkel bestandje, gebruik ik ook N++
PHP: NetBeans
Java: Eclipse (was eerst ook NetBeans, maar ze missen beide bepaalde zaken, en Eclipse is juist iets beter op die manier...)
En natuurlijk N++ om af en toe snel eens ergens iets te openen
Welk blinde paard heeft die Git-GUI voor Windows gebouwd?
Wie gebruikt er nu een VCS met een GUI?
Wie tikt er nu graag ettelijke malen per dag dezelfde commando's in?
Integrated in de IDE of gewoon terminal. Je bent dev of je bent een watje.CodeCaster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:44:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wie gebruikt er nou Git-GUI als je een addon in je IDE kan gebruiken of bijv. TortoiseGit?CodeCaster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:44:
Zaterdag pas? Ik sta nu al in de megatent! (ok, niet NU nu, ik sta te wachten bij het toiletPhoenix1337 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:08:
Weeeekendmorgen, overmorgen en zondag naar de Zwarte Cross toe. Niet voor de muziek maar om met bier te gooien
Succes!Patriot schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:53:
[...]
(ok, niet NU nu, ik sta te wachten bij het toilet)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Morgen is het vrijdag hePatriot schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:53:
[...]
Zaterdag pas? Ik sta nu al in de megatent! (ok, niet NU nu, ik sta te wachten bij het toilet)
Ik keek verkeerd, ik zag alleen overmorgen staan
Ik zal er op letten, als ik daar nog toe in staat benPatriot schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:14:
[...]
Ik keek verkeerd, ik zag alleen overmorgen staanoog veel plezier, en als je iemand ziet lopen met op zijn shirt: "skoftig mooi alweer een bunder hooi", van dat groepje maak ik deel uit
Dan zal ik, mocht het zo lopen, uitblijven van ons ontmoeten opvatten als een zeer geslaagd feestPhoenix1337 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:14:
[...]
Ik zal er op letten, als ik daar nog toe in staat ben
* YopY steekt hand op. alt+tab, git commit -p en evt. git push / git pull is >9000 sneller dan rondklikken in een GUI tool die je totaal geen inzicht geeft in wat er nu eigenlijk gebeurt (en waar je in veel gevallen niks aan hebt als er iets mis gaat).CodeCaster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:44:
TortoiseGit,
IDE integratie FTW
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Eeuwige discussie, CLI vs GUI, maar in het geval van versiebeheer vind ik een GUI beter werken vanwege beter overzicht.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
VS icm TFS?Soultaker schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:33:
Wie gebruikt er nu een VCS met een GUI?
Typisch, ik mis juist dingen in Eclipse (zoals een remote profiler)...wsitedesign schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:57:
Java: Eclipse (was eerst ook NetBeans, maar ze missen beide bepaalde zaken, en Eclipse is juist iets beter op die manier...)
Ik heb een sneltoets ingesteld voor het scherm "Pending Changes" van AnkhSVN, waarna ik met Alt+M m'n files commit na het tikken van commentaar. Het committen is het probleem ook niet.YopY schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:48:
[...]
* YopY steekt hand op. alt+tab, git commit -p en evt. git push / git pull is >9000 sneller dan rondklikken in een GUI tool die je totaal geen inzicht geeft in wat er nu eigenlijk gebeurt (en waar je in veel gevallen niks aan hebt als er iets mis gaat).
TortoiseGit,. Wat verdwaasd in SVN-achtige menu's rondklikken etc.
Acties op specifieke bestanden gaan kan ik veel sneller via een GUI: files die ik nog niet wil inchecken kan ik in hetzelfde scherm met een vinkje uitsluiten van de commit. Per gewijzigd bestand kun je met het contextmenu diverse handige zaken opstarten, zoals de diff-tool om met de base-versie te vergelijken, de geschiedenis van het bestand of een optie om te reverten naar de base-versie.
Ik heb het vanavond voor het eerst gedownload, en kwam direct bij dat wanstaltige scherm terecht na een repo te hebben aangemaakt. Eerst even hobbyen, dan inderdaad TortoiseGit gebruiken in Visual Studio.Caelorum schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:43:
[...]
Wie gebruikt er nou Git-GUI als je een addon in je IDE kan gebruiken of bijv. TortoiseGit?
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 19-07-2012 22:04 ]
git add -p, krijg je een wizard (soort van) waar je per chunk kunt aangeven of je het wel of niet kunt committen - is imho ook beter dan file-based committen. Maar, toegegeven, commandline de geschiedenis van een enkel bestand is ietwat omslachtiger; ik geef natuurlijk ook de schuld aan bracque CLI's die geeneens normale copy/paste bieden,quote: Casterfiles die ik nog niet wil inchecken kan ik in hetzelfde scherm met een vinkje uitsluiten van de commit.
tl;dr: commandline is leuk, maar toegegeven, het kan soms handiger.
Iemand bij Microsoft had lol in z'n werk en plaatste wat seksueel getinte hexadecimale strings in z'n code. Open source code welteverstaan
Het wraakte getal was 0xB16B00B5. Pikant hoor! Pfoe. Blij dat 't verwijderd is; je moet er toch niet aan denken dat vrouwen of kinderen met zulke schuttingtaal geconfronteerd worden?
And that is what is wrong with your country. Afgezien van het feit dat er niets sexistisch aan is.What you're not entitled to is your own opinion as to the state of today's workplace laws, rules and general expectations, both those of employers and most employees. These matters have settled into the realm of fact, not opinion (as a Boston radio personality is fond of saying). You cannot use sexist phrases like "big boobs" even in obscure corners of the workplace; even in obscure corners of software code. You can't do it without risking being called out, at the very least, if not officially censured ... or worse. You can't do it without also exposing your employer to risk. You can't do it without offending people. And you can't do it without making yourself look like, at best ... oh, let's go there, a boob.
You just can't do it.
Again, this isn't an opinion; it's a factual characterization of the 2012 state of affairs as they exist in this country.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mooie reactie:
It is still early in the morning here and pardon me if I am not seeing the issue.
Could you elaborate on what you want changed and why. This is a guest
signature that is stashed away in the hypervisor and perhaps can be retrieved
by the host. Other than that, this is not used anywhere else. MSFT has defined a
a namespace for guest IDs and while some ranges are reserved for MSFT operating
systems, there really is nothing special about the guest ID.
Regards,
K. Y
It's not a serious security flaw, it's a feature!
Heerlijk
Nothing to see here!
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Lol @ reactie:Alex) schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:19:
Iemand bij Microsoft had lol in z'n werk en plaatste wat seksueel getinte hexadecimale strings in z'n code. Open source code welteverstaan
It's not sexist because big boobs are also found on men.
http://hawvie.deviantart.com/
Bezig met een project waarvan de opdrachtgever de ene keer in Nederland is en de andere in Engeland en een leverancier in Litouwen. Heel lastig om met drie tijdzones te moeten werken in de communicatie. En met een beetje geluk komt er nog een leverancier bij die of in Engeland de support heeft zitten of in de USA. Hopen op het eerste anders word het echt een feest....
Open net de CSS van een oud project van mezelf... 
Link-ception:
*I have no idea what the f– I'm doing*
Link-ception:
code:
1
| .visual a a { } |
*aaaarrrgh*
Ik heb het ze voorspeld, uitvoerig uitgelegd welke problemen we tegen zullen komen... maar toch moet het gebeuren.
In dit geval ben ik niet blij met het feit dat ik gelijk heb.
De casus:
Vanuit sql server 2008 een linked server verbinding opzetten naar een access database op dezelfde machine. (voor test doeleinden, het bestand zelf gaat uiteindelijk naar een netwerk locatie).
-Linked server verbinding aangemaakt, (64 bit server, enfin uiteindelijk werkend gekregen).
-Via openquery kunnen we data eruit trekken. Hoera! goal accomplished! We kunnen naar huis!
"Mja we willen ook data kunnen bijwerken"..

In comes de MSDTC die natuurlijk niet wil werken... klereding.
* D-Raven wou verder ranten, maar bedenkt me dat het dan meer een verkapte hulp vraag gaat worden. Dus ik ga maar een SO vraag openen
Ik heb het ze voorspeld, uitvoerig uitgelegd welke problemen we tegen zullen komen... maar toch moet het gebeuren.
De casus:
Vanuit sql server 2008 een linked server verbinding opzetten naar een access database op dezelfde machine. (voor test doeleinden, het bestand zelf gaat uiteindelijk naar een netwerk locatie).
-Linked server verbinding aangemaakt, (64 bit server, enfin uiteindelijk werkend gekregen).
-Via openquery kunnen we data eruit trekken. Hoera! goal accomplished! We kunnen naar huis!
* D-Raven wou verder ranten, maar bedenkt me dat het dan meer een verkapte hulp vraag gaat worden. Dus ik ga maar een SO vraag openen
Klanten die hosting gegevens verliezen... >_<
Haha, ja leuk hè, oude projecten van jezelf terug zien. Vooral de broncode is vaak feest!OkkE schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:25:
Open net de CSS van een oud project van mezelf...
Link-ception:
code:
1.visual a a { }
Klinkt niet als een SO vraag, eerder een http://serverfault.com/ issue ?D-Raven schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:57:
*aaaarrrgh*
De casus:
Veel succes ermee trouwens!
Not my problem.TheNephilim schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:58:
Klanten die hosting gegevens verliezen... >_<
Vaak is het een kwestie van een vreemde of inefficiente oplossing, maar in dit geval is het gewoon echt raar en fout. Een <a> in een <a>?! En de a a {} heeft nog eens compleet andere CSS als de a {} ook ... Duidelijk een gevalletje "vrijdag middag 17:00".Haha, ja leuk hè, oude projecten van jezelf terug zien. Vooral de broncode is vaak feest!
Uw middag valt raar.OkkE schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:07:
[...]
Not my problem.![]()
[...]
Vaak is het een kwestie van een vreemde of inefficiente oplossing, maar in dit geval is het gewoon echt raar en fout. Een <a> in een <a>?! En de a a {} heeft nog eens compleet andere CSS als de a {} ook ... Duidelijk een gevalletje "vrijdag middag 17:00".
Het lijkt me eerder een gevalletje van, zaterdag morgend, 04:00
Ik krijg vandaag trouwens de eerste onderdelen van m'n nieuwe PC binnen. Heb het meeste besteld bij Komplett.nl en de rest bij Afuture.nl. Met een beetje geluk krijg ik de onderdelen van Afuture morgen dan weer binnen, heb ik alles toch nog voor het weekend. Zondag heb ik de hele middag om het beest in elkaar te zetten namelijk.
Edit: Ah daar is net PostNL aan de deur XD
Edit: Ah daar is net PostNL aan de deur XD
[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 20-07-2012 10:17 ]
Te laat:cpf_ schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:01:
[...]
Klinkt niet als een SO vraag, eerder een http://serverfault.com/ issue ?
Veel succes ermee trouwens!
http://stackoverflow.com/...ed-server-access-database
Buiten het feit dat je dat natuurlijk niet moet doen, kan je met php + mysql_query toch maar gewoon 1 query uitvoeren? Dus je kan toch niet zomaar een table droppen, of zie ik nu iets simpels over het hoofd (dat wordt namelijk altijd als voorbeeld aangehaald overal)
Ja, je ziet iets simpels over het hoofd. Als je een query uitvoert, voer je eigenlijk een batch aan query's uit. Dat die dan meestal uit maar één query bestaat, is misleidend. Je kunt prima in één enkele aanroep naar mysql_query een hele database aanmaken, opbouwen en vullen.Barryvdh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:24:
[...]
Buiten het feit dat je dat natuurlijk niet moet doen, kan je met php + mysql_query toch maar gewoon 1 query uitvoeren? Dus je kan toch niet zomaar een table droppen, of zie ik nu iets simpels over het hoofd (dat wordt namelijk altijd als voorbeeld aangehaald overal)
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Wat vorige post zei. De truk zit hem in ';'Barryvdh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:24:
[...]
Maar op http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php staat:
Die queries uitvoeren in phpMyAdmin lukt uiteraard wel.
En als ik met mysql_query de volgende 3 queries wil uitvoeren (met losse mysql_query's dus), lukt alleen de eerste:mysql_query() sends a unique query (multiple queries are not supported) ..
code:
1
2
3
| $query = "INSERT INTO `test` (`value` ) VALUES ('test1');";
$query = "INSERT INTO `test` (`value`) VALUES ('test2'); INSERT INTO `test` (`value` ) VALUES ('test3');";
$query = "INSERT INTO `test` (`value`) VALUES ('test4'); DROP TABLE `test`;"; |
Die queries uitvoeren in phpMyAdmin lukt uiteraard wel.
Als het goed is (ik heb het nooit geprobeerd) accepteert mysql_query géén meerdere queries gescheiden door een puntkomma. Het wordt pas echt gevaarlijk als je mysqli_multi_query() gebruikt.
Voor zover ik weet, ondersteund alleen mysqli_ multiquery.
Zo, de eerste ochtend op kantoor sinds een ruime week vakantie in Lyon valt me alles behalve tegen. Hoewel we in Lyon ook gewoon goede Nespresso hadden zijn de verse bonen toch weer om te smullen.
De maillijst valt gelukkig mee, nu weer aan het échte werk beginnen
De maillijst valt gelukkig mee, nu weer aan het échte werk beginnen
Ik was even "bang" dat Outlook 2013 betere CSS support zou hebben, maar nee ...

CS? Er staat toch CSS.Korben schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Voor zover ik weer heeft Outlook überhaupt geen ondersteuning voor Counter-Strike.
[ Voor 40% gewijzigd door OkkE op 20-07-2012 10:48 ]
Voor zover ik weer heeft Outlook überhaupt geen ondersteuning voor Counter-Strike.OkkE schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:44:
Ik was even "bang" dat Outlook 2013 betere CS support zou hebben, maar nee ...![]()
Beter, wat mij betreft kan HTML mail niet beperkt genoeg zijn in de opmaak. Enige waar veel opmaak voor wordt gebruikt is reclame mail, lekker boeiend.OkkE schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:44:
Ik was even "bang" dat Outlook 2013 betere CSS support zou hebben, maar nee ...![]()
[...]
CS? Er staat toch CSS.
Wat dacht je van nieuwsbrieven waar men zich expliciet voor heeft aangemeld? De CSS ondersteuning van Outlook is voor veel webboeren een doorn in het oog..PolarBear schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:54:
[...]
Beter, wat mij betreft kan HTML mail niet beperkt genoeg zijn in de opmaak. Enige waar veel opmaak voor wordt gebruikt is reclame mail, lekker boeiend.
Krijg genoeg nieuwsbrieven met voldoende opmaak. Ik mis een background image niet hoor in een nieuwsbrief.SoaDmaggot schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:56:
[...]
Wat dacht je van nieuwsbrieven waar men zich expliciet voor heeft aangemeld? De CSS ondersteuning van Outlook is voor veel webboeren een doorn in het oog..
Die e-mails worden toch wel verstuurd. Dan heb ik liever zo'n e-mail van 5kb CSS dan van 200kb aan plaatjes. E-mails van websites/bedrijven waar ik mij zelf vrijwillig voor heb aangemeld. Personen die HTML mail sturen blokkeer ik sowieso al.PolarBear schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:54:
[...]
Beter, wat mij betreft kan HTML mail niet beperkt genoeg zijn in de opmaak. Enige waar veel opmaak voor wordt gebruikt is reclame mail, lekker boeiend.
Zucht... veel te lang gezocht naar dit wat de layout ver******
code:
1
| clear: both; |
@okke
Counter strike: sourceCS? Er staat toch CSS.
Wat een slecht artikel... Omdat de auteur specifity niet goed onder controle heeft, dan kunnen we maar beter geen gebruik maken van id's?OkkE schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:27:
[...]
Verder wil ik verwijzen naar: When using IDs can be a pain in the class…
Als dat je niet overtuigt, dan verschillen we van mening (& werkwijze) en houdt deze discussie verder op.
Lijkt me handiger om dan guidelines ala https://developer.mozilla.org/en/Writing_Efficient_CSS en https://developers.google...practices/rendering?hl=nl te volgen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Thanks, die ga ik even bookmarken! ^^BtM909 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:12:
Lijkt me handiger om dan guidelines ala https://developer.mozilla.org/en/Writing_Efficient_CSS en https://developers.google...practices/rendering?hl=nl te volgen.
Je kent denk ik de auteur niet? Hij heeft 't prima onder controle, maar als je ook zijn andere artikelen leest, heeft hij een bepaalde (in mijn ogen fijne, efficiente) manier van werken, waarbij IDs niet handig en vooral niet nodig zijn.BtM909 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:12:
Wat een slecht artikel... Omdat de auteur specifity niet goed onder controle heeft, dan kunnen we maar beter geen gebruik maken van id's?
Ik zie, net als de auteur van die link, meer nadelen van IDs dan voordelen. Maar het blijkt dat zo'n beetje alle andere mensen hier in 't topic daar anders over denken. Let's agree to disagree?
Hmm, dan krijg je maar weinig mail lijkt me? Een aantal webmailpakketten maar ook Outlook stuurt standaard HTML-mail
Ik heb niet zo'n moeite met het fenomeen HTML-mail an sich, ik heb moeite met nieuwsbrieven of mensen die mailtjes nutteloos 'opmaken' / 'opleuken'
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik zei het wat ongelukkig: ik blokkeer mensen die verschillende fonts en/of kleuren, (animated) GIFs, etc gebruiken in hun e-mails.Paul schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:32:
[...]
Hmm, dan krijg je maar weinig mail lijkt me? Een aantal webmailpakketten maar ook Outlook stuurt standaard HTML-mail
Dit bedoelde ik inderdaad.Ik heb niet zo'n moeite met het fenomeen HTML-mail an sich, ik heb moeite met nieuwsbrieven of mensen die mailtjes nutteloos 'opmaken' / 'opleuken'
Dan houden we het op verschil van workflow... Ook goedOkkE schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:32:
Ik zie, net als de auteur van die link, meer nadelen van IDs dan voordelen. Maar het blijkt dat zo'n beetje alle andere mensen hier in 't topic daar anders over denken. Let's agree to disagree?
Aan de andere kant vind ik het wel een leuke discussie hoor
CSS? Inline-styles is toch de huidige standaard? Lettertypen doe je met de font-tag en ik heb zo'n hippe template die begint met <html><body><center>
Precies en vergeet de beste (in deze context) HTML tag <MARQUEE> niet te gebruiken :HuHu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:42:
CSS? Inline-styles is toch de huidige standaard? Lettertypen doe je met de font-tag en ik heb zo'n hippe template die begint met <html><body><center>
<MARQUEE>Dit is een lichtkrant</MARQUEE>
<marquee><blink>Homepage of my Dog Woofer</blink></marquee>
Edit: semi-ninja'd.
Edit: semi-ninja'd.
[ Voor 16% gewijzigd door Davio op 20-07-2012 11:45 ]
Met uiteraard een background (random color) die iedere 10 seconden veranderd.ytterx schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:45:
Vergeet dan ook de sterretjes achtergrond niet he!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.